Telfort Internet ervaringen topic - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 68.579 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yaaaah hijs weer terug :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Dit heeft inderdaad niets met DNS te maken. Ze hebben routeringsproblemen, lijkt het. Overigens ervaar ik deze problemen al veel langer, maar niet zo intensief als op dit moment. Maar ook al enkele weken geleden (voor 'De Grote Storing') kon ik zo af en toe bijvoorbeeld niet op eurid.eu terecht.

Het is nu wel erg vaag, want ik kan enkele van mijn machines in Amsterdam momenteel niet bereiken en andere wel. Grappige is dat ze achter dezelfde verbinding, zelfde corerouter en in hetzelfde VLAN zitten, alleen in verschillende IP ranges. De ene is bereikbaar, een andere niet.

Hoop maar dat de boel momenteel zo dusdanig hard aan het crashen is zodat hier ook eens serieus aandacht aan wordt besteed. Tot die tijd red ik me wel even met m'n PIT+ :) Jammer :+ Hij doet het alweer....

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:29:
[...]

dat zou vreemd zijn want hier werkt alles wel
Hier ging alles opeens ook down na ongeveer 22:15. Eerst gruwelijk traag en toen nog maar zeer sporadisch een (deel) van de pagina te laden. modem wel online en idd werkte de telfortsite zelf wel, maar het klantenservice deel niet. Heb gelukkig nog een paar dagen @Home...

postcode regio 8120

Dacht al ff dat mijn regio 's avonds overbelast was of zo. valt dan weer mee als het "alleen" maar een storing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netwerk aanval op Telfort?
Modem melde een aanval in zijn logtabel.
Iets van overflow of zoiets.. had tabel gewist en weet nu niet meer wat er stond.

Nu ineens alles weer goed.
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:48:
[...]

Hier ging alles opeens ook down na ongeveer 22:15. Eerst gruwelijk traag en toen nog maar zeer sporadisch een (deel) van de pagina te laden. modem wel online en idd werkte de telfortsite zelf wel, maar het klantenservice deel niet. Heb gelukkig nog een paar dagen @Home...

postcode regio 8120

Dacht al ff dat mijn regio 's avonds overbelast was of zo. valt dan weer mee als het "alleen" maar een storing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togvet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 20:09
Het gaat toch echt om het kpn netwerk ook al noemt Telfort het zelf "Telfort dsl netwerk". Zie bijvoorbeeld de wel acurate melding van solcon. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:02:
Iedereen die op Telfort's eigen netwerk zit zal de komende paar dagen 's nachts problemen hebben met de internet verbinding, aldus deze pagina's. Nou maar hopen dat het niet zo'n grote wantoestand gaat worden als bij KPN een paar weken geleden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

hier inderdaad ook weer online op volle snelheid. viel dus per saldo allemaal wel weer mee gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hier (gemeente Heuvelrug) precies hetzelfde probleem gehad. Het was inderdaad geen DNS probleem. Ik houd mijn hart vast voor het algemeen onderhoud de komende nachten. :|

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
nl196318 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:40:
Mogelijke oorzaak kan ook een key in het register zijn, gevonden op Mircosoft :

Vista kan geen IP-adres ophalen van bepaalde routers of DHCP-servers

In Windows XP Service Pack 2 is de markering BROADCAST in DHCP-discoverypakketten ingesteld op 0 (uitgeschakeld). In Windows Vista is deze juist niet uitgeschakeld. Daarom kunnen sommige routers en DHCP-servers de DHCP-discoverypakketten niet verwerken. U merkt dit aan het feit dat Vista geen IP-adres kan verkrijgen. Een aanpassing in het Windows Vista-register kan dit probleem oplossen.

1. Start de register-editor.
2. Maak een back-up van uw Windows Vista-register voordat u wijzigingen in het register gaat aanbrengen.
3. Klik op de volgende registersubsleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\
Parameters\Interfaces\{GUID}
4. Klik in dit registerpad op de subsleutel (GUID) die overeenkomt met de netwerkadapter die op het netwerk is aangesloten.
5. Kies Bewerken >> Nieuw en klik op DWORD (32-bits)-waarde.
6. Typ DhcpConnDisableBcastFlagToggle in het vak Nieuwe waarde nr. 1 en druk op Enter.
7. Klik met de rechtermuisknop op DhcpConnDisableBcastFlagToggle en klik op Aanpassen.
8. Typ 1 in het vak Waardegegevens en klik op OK.
9. Sluit de register-editor.
Helaas .... ook dit helpt niet... ik hoop vandaag m'n NIC-pci kaartje binnen te krijgen.. hopelijk gaat dat werken, anders weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb wat gekraak op de VOIP-lijn zitten, meer mensen daar last van toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:35
2 vragen betreft het Telfort Internet & bellen abo:

Administratie vraagje:
------------------------------
Mijn ouders hebben sinds 2 weekjes alles opgeleverd gekregen. Alles werkt netjes.
In de brief van Telfort stond dat het oude KPN abonnement (voor telefonie) automatisch wordt opgezegd.
Is dat ook zo? Gaat het echt zo makkelijk en eenvoudig, to good to be true.

VOIP vraagje:
-------------------
Weet iemand of het mogelijk is om met de bijgeleverde Zyxel gebruik te maken van de www.mysipswitch.com services. Het lijkt me iets voor Telfort/KPN om de Zyxel VOIP functionaliteit echt alleen voor hun services te laten functioneren en dus ander voip services uit te sluiten.

Mijn ouders hebben Telfort Internet & Bellen en hebben verschillende betamax voip accounts.
Ik wil met www.mysipswitch.com de betamax accounts aan elkaar koppelen en dan laten werken op hun oudewetse huistelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Het is wel ADSL2+, anders had hij wel vanaf tone 255 allemaal 0 gehad. Alles daarboven is ADSL2+ :)

Echter zie die downstream attenuation van 41dB, dat is een dikke 3000m lijnlengte naar de centrale toe....
Helaas niks aan te doen. Heb al gekeken of er nog een centrale is die dichterbij is, maar dat is helaas niet het geval. Bekabeling in huis is allemaal in orde, maar 830 kbps is echt het maximale wat ik eruit haal...

*wacht tot de aanleg van glasvezel in oktober 2009 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goodfella schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:15:

Weet iemand of het mogelijk is om met de bijgeleverde Zyxel gebruik te maken van de www.mysipswitch.com services. Het lijkt me iets voor Telfort/KPN om de Zyxel VOIP functionaliteit echt alleen voor hun services te laten functioneren en dus ander voip services uit te sluiten.

Mijn ouders hebben Telfort Internet & Bellen en hebben verschillende betamax voip accounts.
Ik wil met www.mysipswitch.com de betamax accounts aan elkaar koppelen en dan laten werken op hun oudewetse huistelefoon.
Ja hoor, dat gaat prima met mijn 2602 HW. Ik heb mysipswitch er echter uitgemikt omdat ik nogal last had van latency: een vertraging tussen het spreken en de aankomst daarvan bij de ontvanger. Die vertraging van mysipswitch is (soms) meer dan ongeveer 400ms en dat maakt telefoneren tamelijk hopeloos. Weet niet waar dit door komt. Mysipswitch is een switch en geen sip-centrale die de spraakpakketjes verwerkt. Latency zou niet aan de orde mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
pafdaddy schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 07:59:
Hier (gemeente Heuvelrug) precies hetzelfde probleem gehad. Het was inderdaad geen DNS probleem. Ik houd mijn hart vast voor het algemeen onderhoud de komende nachten. :|
Toch een DNS probleem? Het lijkt me dat dit er mee te maken had. OpenDNS had er dus ook last van.

[ Voor 3% gewijzigd door pafdaddy op 29-05-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pafdaddy schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:35:
Toch een DNS probleem? Het lijkt me dat dit er mee te maken had. OpenDNS had er dus ook last van.
Nee, want google.com was ook niet te bereiken bijvoorbeeld en sommige van m'n servers kon ik wel pingen op IP en andere weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Je hebt gelijk, mijn conclusie was verkeerd. Dit betrof alleen nederlandse sites, en was ook na 0.00 uur. My bad.

[ Voor 43% gewijzigd door pafdaddy op 29-05-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Hebben meer mensen telfort eruit liggen ik zit nu even op andere internet verbinding ( omgeving flevoland donten ) Kwam na de onweer dus denk dat er iets kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 13:50

Blaasvis

Cidora \o/

in zwolle ligt het momenteel ook plat. iig ik kan mijn server niet bereiken :P

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:06
Etten-Leur ligt er ook uit...

[ Voor 86% gewijzigd door dingo35 op 29-05-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Ik kan nog gewoon bij mijn machine thuis (Heuvelrug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel kunnen abonnees die wonen in Breda, Deventer, Dronten, Emmeloord, Etten Leur, Lelystad, Nijmegen, Wijchen en Zwolle problemen ondervinden met het tot stand brengen van een ADSL verbinding.
goed bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Wilde dus net gaan bellen , had een roodlampje hier in deventer. :9

Is maar goed dat ik even gewacht heb , een paar minuten geleden stond dat bericht er namelijk nog niet op ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Heeft iemand ervaring met de draadloze versie van de modem? Ik heb geen kpn aansluiting thuis, Orange heeft een goedkoper abo met Speedtouch modem, maar dan krijg ik een modem zonder VoIP mogelijkheden en dat wil ik wel ivm Voipbuster. Daarnaast wil ik sowieso ook draadloos en een alles in 1 apparaatje neemt natuurlijk minder ruimte in beslag. Dat kost bij Telfort echter wel 70 euro!
Is het draadloze deel goed geregeld in de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Jewie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:22:
Gisteravond (bij toeval) iets opmerkelijks meegemaakt. Naast het Telfort Internet maken wij tevens gebruik van Telfort Vast Bellen. Wij hebben hierbij een tweetal telefoontoestellen in gebruik, beide aangesloten op een eigen Tel.-poort in het Zyxel-modem. Hierbij maken beide toestellen gebruik van het SIP1-profiel, zodat beide toestellen overgaan wanneer wij worden gebeld op ons thuisnummer (dit was voor de overstap naar Telfort ook zo).

Nu vond er gisteravond een gesprek plaats op het eerste toestel (aangesloten op Tel.-poort 1). Echter, toen iemand het tweede toestel opnam (aangesloten op Tel.-poort 2) om het gesprek 'over te nemen', kreeg deze een 'open lijn' te horen.

Klopt het dat gesprekken dus niet kunnen worden overgenomen? Of is dit op een bepaalde manier toch mogelijk?

Overigens probeerde ik (bij wijze van test) het volgende op hetzelfde moment uit. Terwijl toestel 1 (nog) in gebruik was, heb ik geprobeerd om met het tweede toestel een uitgaande verbinding op te stellen... en dat lukte! Iemand hiermee bekend?
heb je niet toevallig een isdn lijn liggen?

-Volgens mij al wat laat met antwoorden, maar was toch benieuwd-

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Sinds afgelopen vrijdag heb ik internet van Telfort. Dit was ruim voor de afgesproken datum (28 mei) en tot nu toe werkt het uitstekend. (afgezien van de problemen gisteravond waar iederen blijkbaar last van had ;)) Internet werkt dus perfect.

Ik heb ook telefonie, inclusief nummerportering, aangevraagd, wat tot op heden nog niet werkt. Vandaag kreeg ik een brief van KPN dat ze een aanvraag hebben ontvangen van een andere Telefonie aanbieder om mijn telefoonnummer over te dragen. Er staat echter geen datum bij. Wanneer kan ik ongeveer verwachten dat telefonie via telfort werkt?

Daarnaast kreeg ik ook een brief van KPN dat mijn ADSL-aansluiting per 20 juni opgeheven wordt. Ze hebben bericht ontvangen dat ik naar een andere Telecom Operator ben gegaan. Betekend dit dat ik nu internet van Telfort heb via het Tiscali netwerk? Klinkt mij een beetje vreemd in de oren, omdat ik voorheen alleen maar ADSL via KPN kon aanvragen in mijn woonplaats. Blijkbaar zit er nu ook Tiscali in de grond hier. Hoe kan ik dit controleren? Heb geen zin om per 20 juni zonder internet te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:52:
Orange heeft een goedkoper abo met Speedtouch modem, maar dan krijg ik een modem zonder VoIP mogelijkheden en dat wil ik wel ivm Voipbuster. Daarnaast wil ik sowieso ook draadloos en een alles in 1 apparaatje neemt natuurlijk minder ruimte in beslag. Dat kost bij Telfort echter wel 70 euro!
"Krijg" je 'm bij Orange als in "hij is van jou"? Bij Telfort krijg je voor die 70 euro namelijk een huurmodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Laatst online: 13-09 13:44

worker

2x Sessy thuisbatterij

Kortgeleden ben ik overgestapt van het oude Tiscali T12 naar Telfort 20Mb. Ik betaal nu per maand 10 euro minder, maar ik heb er wel een hoop gezeik voor terug. Sinds kort hapert de internet verbinding af en toe. Dat is vervelend, maar duurt meestal maar eventjes. Erger is dat ik nu in een paar dagen tijd ook al twee keer tijdens een telefoongesprek de verbinding ben kwijtgeraakt. Of als ik iemand probeer te bellen krijg ik geen verbinding, of ik krijg (mobiel) te horen dat de landlijn de hele tijd bezet is. Dat gaat natuurlijk snel irriteren. En voor de duidelijkheid: tot voor kort werkte alles al 2 jaar naar behoren. Vrijwel vlekkeloos.

Ik heb het modem al een paar keer gereset, maar dat lijkt niet te helpen.

Ik weet niet zeker of mijn recente problemen te maken hebben met de overstap naar 20Mbit. Zou dat kunnen? Elders in dit topic lees ik dat ADSL2+ minder stabiel is dan ADSL2.
Hoe bereken je hoever je van de centrale zit? Ik kan die getallen upstream en downstream wel vinden, maar die betekenen abracadabra voor mij.

[ Voor 42% gewijzigd door worker op 29-05-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Aldmar schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:01:
Sinds afgelopen vrijdag heb ik internet van Telfort. Dit was ruim voor de afgesproken datum (28 mei) en tot nu toe werkt het uitstekend. (afgezien van de problemen gisteravond waar iederen blijkbaar last van had ;)) Internet werkt dus perfect.

Ik heb ook telefonie, inclusief nummerportering, aangevraagd, wat tot op heden nog niet werkt. Vandaag kreeg ik een brief van KPN dat ze een aanvraag hebben ontvangen van een andere Telefonie aanbieder om mijn telefoonnummer over te dragen. Er staat echter geen datum bij. Wanneer kan ik ongeveer verwachten dat telefonie via telfort werkt?

Daarnaast kreeg ik ook een brief van KPN dat mijn ADSL-aansluiting per 20 juni opgeheven wordt. Ze hebben bericht ontvangen dat ik naar een andere Telecom Operator ben gegaan. Betekend dit dat ik nu internet van Telfort heb via het Tiscali netwerk? Klinkt mij een beetje vreemd in de oren, omdat ik voorheen alleen maar ADSL via KPN kon aanvragen in mijn woonplaats. Blijkbaar zit er nu ook Tiscali in de grond hier. Hoe kan ik dit controleren? Heb geen zin om per 20 juni zonder internet te zitten...
Tiscali is Telfort geworden.

Maar naast het Tiscali ADSL netwerk (BaByXL) levert Telfort/Tiscali sinds de overname door KPN ook ADSL via het netwerk van KPN. Niet het 'mxstream' netwerk/product, maar via een andere wholesale dienst.

Dus je kan nu Telfort ook gewoon hebben/aanvragen zonder dat er vroeger Tiscali dekking was en alleen KPN dekking. En je merkt er niets/weinig van omdat het ook gewoon Bridged is met 0/34 als VPI/VCI met een IP via DHCP :)

Je telefonie abonnement (signaal) gaat van de lijn omdat je nummer door Telfort (andere aanbieder dan KPN) wordt overgenomen. Je ADSL blijft gewoon bestaan :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Hier in Nijmegen ligt Telfort (via BabyXL/Tiscali) er ook uit, het heeft hier wél geonweerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet even mijn modem geinstalleert. Dit heb ik o.a via de webinterface gedaan, alleen heb ik nu geen toegang meer tot de webinterface van mijn router en modem? Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkeerd ip adres ingetikt? de mode op bridge gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Meer mensen met problemen dus, gelukkig heb ik buren met wifi :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Laatst online: 12-05-2024
Klantenservice internet > Van Speedlinq naar Telfort > Vragen over telefonie
29-05-2008
Problemen op het ADSL netwerk van Telfort, diverse locaties
Momenteel kunnen abonnees die wonen in Breda, Deventer, Dronten, Emmeloord, Etten Leur, Lelystad, Nijmegen, Wijchen en Zwolle problemen ondervinden met het tot stand brengen van een ADSL verbinding.

Wij zijn ons bewust van dit probleem en werken aan een oplossing.
Wij verzoeken u vriendelijk om niets aan uw instellingen van uw computer te wijzigen.

Onze excuses voor het ongemak.
Klantenservice internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:28:
verkeerd ip adres ingetikt? de mode op bridge gezet?
Jep, dat heb ik gedaan, omdat ik naast mijn modem, een router heb met een paar pc's. Hoe kom ik weer uit deze shit, want op ip adressen reageert hij niet meer, en kan ik dus niet in het web control panel komen. Ik kan wel gewoon internetten.

Wat ik graag wil, is gewoon toegang hebben tot allebei de control panels, en dat de router gewoon ip adressen uitdeelt aan de pc's met DHCP. Momenteel heb ik het ipadres 10.0.0.2, lijkt me niet zo handig...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26

Dav0s

Hr?

worker schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:50:
Kortgeleden ben ik overgestapt van het oude Tiscali T12 naar Telfort 20Mb. Ik betaal nu per maand 10 euro minder, maar ik heb er wel een hoop gezeik voor terug. Sinds kort hapert de internet verbinding af en toe. Dat is vervelend, maar duurt meestal maar eventjes. Erger is dat ik nu in een paar dagen tijd ook al twee keer tijdens een telefoongesprek de verbinding ben kwijtgeraakt. Of als ik iemand probeer te bellen krijg ik geen verbinding, of ik krijg (mobiel) te horen dat de landlijn de hele tijd bezet is. Dat gaat natuurlijk snel irriteren. En voor de duidelijkheid: tot voor kort werkte alles al 2 jaar naar behoren. Vrijwel vlekkeloos.

Ik weet niet zeker of mijn recente problemen te maken hebben met de overstap naar 20Mbit. Zou dat kunnen? Elders in dit topic lees ik dat ADSL2+ minder stabiel is dan ADSL2.
Hoe bereken je hoever je van de centrale zit? Ik kan die getallen upstream en downstream wel vinden, maar die betekenen abracadabra voor mij.
Het zou kunnen dat de lijn naar jouw huis het niet aan kan dat er nu 20mbit overheen geduwd wordt en dat ze bij jou handmatig de snelheid lager moeten gaan vaststellen.
Ik denk dat je het beste even met de helpdesk kan bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Jazco2nd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:52:
Heeft iemand ervaring met de draadloze versie van de modem? Ik heb geen kpn aansluiting thuis, Orange heeft een goedkoper abo met Speedtouch modem, maar dan krijg ik een modem zonder VoIP mogelijkheden en dat wil ik wel ivm Voipbuster. Daarnaast wil ik sowieso ook draadloos en een alles in 1 apparaatje neemt natuurlijk minder ruimte in beslag. Dat kost bij Telfort echter wel 70 euro!
Is het draadloze deel goed geregeld in de modem?
Is helemaal niks mis mee.Configuratie-mogelijkheden zijn er voldoende,en als het een maal werkt,is ook hier van toepassing,if it ain't broken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
worker schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:50:

Plaats anders even de waarden vanuit je modem,dan praat dat wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
catchingfire schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:23:
Helaas .... ook dit helpt niet... ik hoop vandaag m'n NIC-pci kaartje binnen te krijgen.. hopelijk gaat dat werken, anders weet ik het ook niet meer.
Nu begin ik er toch wel echt moedeloos van te worden.

Heb zojuist een PCI-NIC kaartje in m'n probleem-PC (Vista Ultimate 32bit SP1, Gigabyte 780G mainboard) gestopt die ik WIRED aan wil sluiten op m'n wireless zyxel modem-doos.
poging 1: auto-IP: krijgt geen IP van router, resulterend in 169.xxxxx
poging 2: fixed-IPv6: ziet router maar kan niet echt fatsoenlijk op internet. Kon net wel wat downloaden van nieuwsgroepen.. maar even later viel er niks meer te surfen: pagina kan niet geopend worden of zoiets. Rebooten, hetzelfde. Weer-widgets van Vista werken ook niet. Wel staat er een wereldbolletje bij het netwerk-icoon, wat erop neer komt dat er wel een verbinding met "internet" is.

Ik heb ondertussen al vele tips geprobeerd, de vista-krijgt-geen-IP registry hack, het verwijderen-en-weer-toevoegen van de NIC in apparaatbeheer, het fixed/auto instellen van IP's, het aan/uitzetten van TCPIPv6, ... ik ben het echt moe nu. Ik wil gewoon iets wat werkt.

Het gekke is, dat ik dit bericht vanuit een wireless laptop type, en dat werkt prima (zolang ik geen bestand van een ander wireless systeem wil openen, want dan reset de router zich).

Dus, mijn problemen:
* wired verbindingen met de router werken niet goed
* wireless verbindingen werken enigszins (alleen mac-filtering, geen encryptie)
* LAN is onbruikbaar, modem reset zich bij het openen van files op een share
* bellen is onverstaanbaar als ik aan het downloaden ben, zelfs op 50% van de bandbreedte

Ik begin zooooooo'n spijt te krijgen dat ik van het wat duurdere maar perfect werkende KPN basisbellen en directadsl ben overgestapt naar telzooi.... 3 weken geleden hebben ze beloofd me een nieuw modem op te sturen, dat zou er tussen 5 en 10 dagen zijn... nog niks gezien.

edit: Net weer eens gebeld met Telfort: "nieuw modem toesturen? ons is niets bekend". GVD. Nu heeft men weer toegezegd mij een nieuw modem toe te sturen wat er binnen 5 werkdagen zou moeten zijn. Ze hebben op afstand m'n lijn gemeten, die was oke, m'n modem was "instabiel".

[ Voor 6% gewijzigd door catchingfire op 29-05-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Laatst online: 12:35
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:08:
[...]

Ja hoor, dat gaat prima met mijn 2602 HW. Ik heb mysipswitch er echter uitgemikt omdat ik nogal last had van latency: een vertraging tussen het spreken en de aankomst daarvan bij de ontvanger. Die vertraging van mysipswitch is (soms) meer dan ongeveer 400ms en dat maakt telefoneren tamelijk hopeloos. Weet niet waar dit door komt. Mysipswitch is een switch en geen sip-centrale die de spraakpakketjes verwerkt. Latency zou niet aan de orde mogen zijn.
Dank je wel. Wel apart dat Telfort ook andere SIP accounts accepteerd. super toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
funrider schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:42:
[...]

Nu ik dit zo las bedenk ik me net dat bij mijn ouders we ook een telefoon splittertje ertussen hebben gehangen door 2 toestellen op tel1 poort aan te sluiten. Weliswaar gebruiken mn ouders wel Telfort bellen en jij een los web bel aanbieders maar toch proberen waard.. Duidelijk ook even proberen. Hebben eerder ook 2e telefoon op tel2 geplaats toendertijd maar geef geen toon dus toen deze oplossing gedaan. Jij hebt dus wel toon als je m op tel2 plaatst zonder wijzigingen aan te brengen in modem? de constante onbereikbaarheid is heel irri voor ze. Ook zit er weleens een echo op de lijn als ik mijn ouders bel van voip tele2 naar voip telfort (problemen kan ook bij tele2 liggen). Als ik ze bel gaat ie bij mij 3-5 keer over terwijl ie daar 1x overgaat ook apart verhaal. Heb bij mijn Tele2 daar geen last van..
Sorry dat ik nu pas reageer, dit topic gaat ook zo bliksemsnel _/-\o_

Volgens mij moet je in de Zyxel de 2e telefoonaansluiting eerst aanzetten. Ik zal eens ff kijken.

Op de beginpagina na het inloggen ga je naar Voip, dan sta je al in Analog Phone, en dan rechts achter Phone settings ga je naar Phone 2.

Daar kun je instellen welke SIP op die aansluiting moet werken. Zo kun je bijvoorbeeld de beide telefoons via je een andere SIP provider laten bellen.
Zou kunnen dat die 2e poort, dus Phone 2, standaard niet aan staat. In ieder geval moet je er nog wel een SIP bij instellen, anders doet ie inderdaad niks. Kan trouwens precies hetzelfde zijn als bij Phone 1, dan doet ie het ook gewoon.

Zo heb ik ingesteld dat ik op beide telefoonaansluiting telefoon 'ontvang' via Budgetphone, en uitbel via Webcalldirect, of Voipbuster, of Poivy. Net waar je beltegoed hebt.

Succes, en als het niet duidelijk is wat ik hierboven heb proberen uit te leggen, wie weet kan iemand anders het duidelijker uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:59
catchingfire schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:55:
[...]

Nu begin ik er toch wel echt moedeloos van te worden.

Heb zojuist een PCI-NIC kaartje in m'n probleem-PC (Vista Ultimate 32bit SP1, Gigabyte 780G mainboard) gestopt die ik WIRED aan wil sluiten op m'n wireless zyxel modem-doos.
poging 1: auto-IP: krijgt geen IP van router, resulterend in 169.xxxxx
poging 2: fixed-IPv6: ziet router maar kan niet echt fatsoenlijk op internet. Kon net wel wat downloaden van nieuwsgroepen.. maar even later viel er niks meer te surfen: pagina kan niet geopend worden of zoiets. Rebooten, hetzelfde. Weer-widgets van Vista werken ook niet. Wel staat er een wereldbolletje bij het netwerk-icoon, wat erop neer komt dat er wel een verbinding met "internet" is.

Ik heb ondertussen al vele tips geprobeerd, de vista-krijgt-geen-IP registry hack, het verwijderen-en-weer-toevoegen van de NIC in apparaatbeheer, het fixed/auto instellen van IP's, het aan/uitzetten van TCPIPv6, ... ik ben het echt moe nu. Ik wil gewoon iets wat werkt.

Het gekke is, dat ik dit bericht vanuit een wireless laptop type, en dat werkt prima (zolang ik geen bestand van een ander wireless systeem wil openen, want dan reset de router zich).

Dus, mijn problemen:
* wired verbindingen met de router werken niet goed
* wireless verbindingen werken enigszins (alleen mac-filtering, geen encryptie)
* LAN is onbruikbaar, modem reset zich bij het openen van files op een share
* bellen is onverstaanbaar als ik aan het downloaden ben, zelfs op 50% van de bandbreedte

Ik begin zooooooo'n spijt te krijgen dat ik van het wat duurdere maar perfect werkende KPN basisbellen en directadsl ben overgestapt naar telzooi.... 3 weken geleden hebben ze beloofd me een nieuw modem op te sturen, dat zou er tussen 5 en 10 dagen zijn... nog niks gezien.

edit: Net weer eens gebeld met Telfort: "nieuw modem toesturen? ons is niets bekend". GVD. Nu heeft men weer toegezegd mij een nieuw modem toe te sturen wat er binnen 5 werkdagen zou moeten zijn. Ze hebben op afstand m'n lijn gemeten, die was oke, m'n modem was "instabiel".
Ik heb nog even je relaas terug gelezen. Mijn conclusie is ook dat je modem/router stuk is.
Ik heb soortgelijke ervaring met zo'n oude zwarte 2602HW. Daarvan ging het wired router deel stuk.
Wireless werkte wel nog. Maar dat is bij jou blijkbaar ook klote.
Als ik het goed begrijp kun je met zowel je XP als Vista PC/Laptops wired niks aanvangen.
Heb je geen mogelijkheid van iemand een modem te lenen om effe te testen? Daarmee zou je het definitief kunnen bevestigen.
Heb je het modem al eens gereset naar factory defaults (harde reset)? En dan uitproberen zonder toeters en bellen. Wellicht laatste optie.
Hopelijk komt dat nieuwe modem snel en kun je aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen oplevering volgens contract, vandaag al werkend :D

Waardes volgens een Speedtouch 716v5:

Uptime: 0 days, 0:07:43
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 14.164
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 4,57 / 132,07
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 17,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 8,5 / 16,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 8,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 4 / 0
HEC Errors (Up/Down): 102 / 0

Als ik de orginele Zyxel modem gebruik is de download bandwith 15.216, maar ik blijf bij de speedtouch omdat ik op deze meedere PC's kan aansluiten.

Vraag aan deze mensen die het weten, is de D/L bandwith goed gezien de Line Attenuation down van 16,5.
Ik had verwacht dat iets hoger zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Oké, Telfort in Deventer werkt sinds een paar minuten weer. Wel lastig hoor, de halve dag geen telefoon/internet. Ben benieuwd hoelang we het volhouden deze keer.
De laatste tijd wel veel storingen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Yep, hier in Breda is het zwaar ***.

Nu dan maar als echte addict via gsm + gprs over bluetooth. :P

------
Edit: Terwijl ik dit type is het Internet lampje van rood naar groen gegaan, en er is weer een IP. MOOI.

[ Voor 20% gewijzigd door Helsie op 29-05-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:15:
Vraag aan deze mensen die het weten, is de D/L bandwith goed gezien de Line Attenuation down van 16,5.
Ik had verwacht dat iets hoger zou zijn.
Met zo'n attenuation zou je technisch gezien een hogere snelheid kunnen halen ja, ware het niet dat de noise margin bijna niet lager kan dan dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Masimo schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:10:
Ik heb nog even je relaas terug gelezen. Mijn conclusie is ook dat je modem/router stuk is.
Ik heb soortgelijke ervaring met zo'n oude zwarte 2602HW. Daarvan ging het wired router deel stuk.
Wireless werkte wel nog. Maar dat is bij jou blijkbaar ook klote.
Als ik het goed begrijp kun je met zowel je XP als Vista PC/Laptops wired niks aanvangen.
Het gekke is dat als ik een laptop wired inprik die het wel meteen doet... alleen die ene Vista-PC (heb Vista al een keer of 4 opnieuw geinstalleerd) die verrekt 't gewoon om wired te werken. Met een USB-wifi stick erin kan ik wel meteen 't internet op op de betreffende PC. Heb de PC al eens bij iemand anders in 't netwerk geprikt, daar werkte ie ook meteen.
Heb je geen mogelijkheid van iemand een modem te lenen om effe te testen? Daarmee zou je het definitief kunnen bevestigen.
M'n schoonvader krijgt ook bijna Telfort internet+bellen... kan zijn modem eventueel even proberen als hij 't binnen krijgt.
Heb je het modem al eens gereset naar factory defaults (harde reset)? En dan uitproberen zonder toeters en bellen. Wellicht laatste optie.
Afgelopen weekend gedaan... factory reset, meteen weer hetzelfde.... niet wired kunnen connecten, resets bij het openen van shares op een wireless systeem, onverstaanbaar bellen als er maar enige internetactiviteit is, ...
Hopelijk komt dat nieuwe modem snel en kun je aan de slag.
Dat hoop ik ook... dit is not amusing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deventer is hier ook weer up and running....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:59
catchingfire schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:36:
[...]

[...]

Dat hoop ik ook... dit is not amusing.
Viel me net nog een laatste noodgreep in. Al eens geprobeerd de firmware te vernieuwen?
Je modem zal de nieuwste firmware draaien, maar misschien kun je de firmware er nog eens inschieten. Dat moet wel via een stabiele wired verbinding, dus met je laptop. Veiligste is eerst het wireless deel van het modem uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:06
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:43:
Deventer is hier ook weer up and running....
Mooi, lag het dus toch daaraan, m'n ouders al klagen :P

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roan
  • Niet online
Ja godver, kut Telfort. Heb ik net een ruil voor storingsdienst gedaan omdat ik dus geen internet had, heb ik in eens weer internet. Nou heb ik dus geruild voor een weekend dienst terwijl ik achteraf gezien gewoon vandaag die storingsdienst had kunnen draaien.

Ben je dan mooi klaar mee.

Even mijn frustratie uitten. Het was te verwachten voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu sinds 10 minuten weer internet (Zwolle).

Moet zeggen het is lekker snel telfort, maar achteraf hadden we denk ik toch beter voor het Alice abbo moeten gaan.
Het aansluiten heeft ongeveer 1.5 maand geduurd. En de service is ook bar en bar slecht. het heeft ze een extra maand "gekost" om iemand te regelen die ops ISRA punt even kwam nakijken. We hadden mazzel dat de boven buurman een eigen ISRA punt kreeg anders hadden ze nog niemand stuurd.
Het is snel internet, het is goedkoop, maar je krijgt er veel gedonder bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
De meeste problemen worden volgens mij veroorzaakt door het tekort aan personeel, men had niet verwacht dat het zo storm zou lopen bij telfort.
Op de grote KPN storing na, gaat het hier altijd als de brandweer. heb ooit 1x de helpdesk gebeld, voor de rest nooit nodig gehad,maar misschien komt dat, omdat ik 1 van de eerste 100 klanten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het correct dat er weer storingen zijn?
Ik zit in Almere en ben al zowat de hele dag offline volgens mijn log.
Krijg geen DSL signaal en logischerwijs ook geen internet.

Zit nu dan via de telefoon op internet, maar handig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ja dat klopt, hier werkt het weer inmiddels.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:34:
heb ooit 1x de helpdesk gebeld, voor de rest nooit nodig gehad,maar misschien komt dat, omdat ik 1 van de eerste 100 klanten was.
Ik heb nu ruim een week Telfort (en hoor dus zeker niet bij de eerste honderd abonnees) en op het routing-probleem van gisterenavond na heb ik nog geen enkel probleem gehad. Train in met bijna 20.000 kbps en heb tot nu toe een stabiele verbinding zonder disconnects.

Je hoort hier vooral de doemverhalen uiteraard, maar het zal in het merendeel van de gevallen echt wel goed gaan neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:37:
Zijn er meer mensen met hikkende telefoon gesprekken als er met volle snelheid wordt gedownload?

Ik download vrij vaak met Pan (onder linux) uit de nieuwgroepen (eweka server) en dat gaat behoorlijk vlot.
Echter wanneer ik ga vellen dan stottert het gesprek.
Ik dacht altijd dat dit soort modems een deel van de bandbreedte reserveerde voor het telefoon gesprek.

Gebruik het 4 poorts Zyxel modem (telfort)
Ik kan soms niet gebeld worden. Dus als iemand mij belt, dan krijgt hij een in gesprek toon terwijl mijn telefoon niet eens overgaat? Zo erg is het als de cpu op 100% zit bij downloaden. Helaas zit er 1 jaar aanvast. Dus als iemand een goede oplossing hiervan heeft?
Heeft de helpdesk meerder malen gesproken en uiteindelijk door verwijzen naar Zyxel omdat het een modem probleem zou zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
dragonballz schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:48:
[...]

Ik kan soms niet gebeld worden. Dus als iemand mij belt, dan krijgt hij een in gesprek toon terwijl mijn telefoon niet eens overgaat? Zo erg is het als de cpu op 100% zit bij downloaden. Helaas zit er 1 jaar aanvast. Dus als iemand een goede oplossing hiervan heeft?
Heeft de helpdesk meerder malen gesproken en uiteindelijk door verwijzen naar Zyxel omdat het een modem probleem zou zijn???
Interessant, aangezien het modem in bruikleen is. Waarom zou je contact met Zyxel moeten zoeken voor iets dat zij leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragonballz schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:48:
[...]

Wat raar. Mijn ouders hebben een dergelijk probleem gehad en na het een en ander gereset te hebben bij telfort zelf en de telefoonkabel in het phone2 poortje te stoppen doet hij het weer prima.
Wel hebben ze nog af en toe last van het phonomeen dat zij de beller niet kunnen horen, maar de beller hun wel. En inderdaad zoals al meerdere malen omschreven staat het niet hebben van bepaalt kies tonen.
Probeer iig nog een keer de helpdesk te bellen, want het is bij ons ook goed gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Aangezien het mogelijk is om bij @home... eh... Ziggo op te zeggen gekozen voor Internet + Bellen via Telfort. Maandag een bestelling gedaan in de Telfort Shop en gisteren een bevestiging gekregen dat er alleen Internet is aangevraagd. Foutje dus.

Contact opgenomen met de helpdesk en omdat er geen aanpassingen gedaan konden worden in de lopende aanvraag is de oorsspronkelijke aanvraag geannuleerd en een nieuwe aanvraag gedaan. Hopelijk gaat deze wel goed.

Op dit moment dus een 'valse start' bij Telfort, hopelijk is het geen aankondiging voor de rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
catchingfire schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:55:
[...]

Dat lijkt me dan duidelijk (Zyxel is overleden ?) Probeer anders eens met een ander modem zodat je zeker weet dat het niet aan je computer ligt.Kun je een modem van kennis,buurman of wie dan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:16:
[...]

Ik heb nu ruim een week Telfort (en hoor dus zeker niet bij de eerste honderd abonnees) en op het routing-probleem van gisterenavond na heb ik nog geen enkel probleem gehad. Train in met bijna 20.000 kbps en heb tot nu toe een stabiele verbinding zonder disconnects.

Je hoort hier vooral de doemverhalen uiteraard, maar het zal in het merendeel van de gevallen echt wel goed gaan neem ik aan :)
Goed te horen dat het anders kan,anders zou je idd denken dat het alleen maar bagger zou zijn.Neemt niet weg dat er toch een behoorlijk aantal mensen problemen zullen hebben en dat Telfort mi absoluut niet opgewassen is tegen de aanloop van zovel klanten met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:58:
Heb nu sinds 10 minuten weer internet (Zwolle).

Moet zeggen het is lekker snel telfort, maar achteraf hadden we denk ik toch beter voor het Alice abbo moeten gaan.
Het aansluiten heeft ongeveer 1.5 maand geduurd. En de service is ook bar en bar slecht. het heeft ze een extra maand "gekost" om iemand te regelen die ops ISRA punt even kwam nakijken. We hadden mazzel dat de boven buurman een eigen ISRA punt kreeg anders hadden ze nog niemand stuurd.
Het is snel internet, het is goedkoop, maar je krijgt er veel gedonder bij.
Alice is ook niet alles hoor, genoeg horrorverhalen in het alice topic

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Vanaf gistermiddag tot een half uurtje terug kreeg mij router geen ip-adres, DSL signaal was er echter wel. Nu werkt het weer prima.
Ik heb nu een paar maand 20mb van telfort en kom van tiscali af. Aan het begin wat problemen gehad met het intrainen van me modem die elke keer zijn signaal kwijt was. Dat zou te wijten zijn geweest aan een slechte verbinding naar me ISRA punt (die zit in de kelder van het app. complex). Ze hebben toen de snelheid teruggeregeld en nu gaat het prima op 18Mbit.

Overal het algemeen is het supersnel en stabiel afgezien van gisteren dan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Masimo schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:44:
Viel me net nog een laatste noodgreep in. Al eens geprobeerd de firmware te vernieuwen?
Je modem zal de nieuwste firmware draaien, maar misschien kun je de firmware er nog eens inschieten. Dat moet wel via een stabiele wired verbinding, dus met je laptop. Veiligste is eerst het wireless deel van het modem uit te schakelen.
Zou ik nog kunnen proberen inderdaad tijdens de wachttijd voor het nieuwe modem.
Scandic2008 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:18:
Dat lijkt me dan duidelijk (Zyxel is overleden ?) Probeer anders eens met een ander modem zodat je zeker weet dat het niet aan je computer ligt.Kun je een modem van kennis,buurman of wie dan gebruiken ?
M'n schoonvader krijgt een dezer dagen/weken ook Telfort i+b, zal zijn modem eens even proberen.

Ik zou overigens geen bevestiging per email krijgen van het feit dat me een nieuw modem opgestuurd zou worden (leek me handig aangezien ze de eerste toezegging ook "vergeten" waren), echter nu, zo'n 14uur later nog steeds geen email ontvangen... fijne service allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Helsie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 01:20:
[...]

Interessant, aangezien het modem in bruikleen is. Waarom zou je contact met Zyxel moeten zoeken voor iets dat zij leveren?
Het gaat waarschijnlijk niet om moeten, het gaat om het feit dat Zyxel die dingen maakt. Daardoor weet Zyxel veel meer over de geavanceerde opties van dat modem, en dus veel meer kan zeggen over mogelijke tweaks.

Even terzijde: is het Vast Bellen abonnement niet gekoppeld aan een maand contract, dus volledig los van het 1-jarige internet abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Dav0s schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:40:
[...]

Het gaat waarschijnlijk niet om moeten, het gaat om het feit dat Zyxel die dingen maakt. Daardoor weet Zyxel veel meer over de geavanceerde opties van dat modem, en dus veel meer kan zeggen over mogelijke tweaks.

Even terzijde: is het Vast Bellen abonnement niet gekoppeld aan een maand contract, dus volledig los van het 1-jarige internet abonnement?
Het blijft vaag als klant een probleem heeft met de standaard dienst als telefoneren en dan d.v.w. wordt naar Zyxel, terwijl klant dit modem opgedrongen wordt door Telfort. KPN verwijst IPB-klanten ook niet door naar Siemens als een IPB-klant een probleem met bellen heeft, KPN neemt dan als het moet zelf contact op met Siemens.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Loekie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:07:
[...]

Het blijft vaag als klant een probleem heeft met de standaard dienst als telefoneren en dan d.v.w. wordt naar Zyxel, terwijl klant dit modem opgedrongen wordt door Telfort. KPN verwijst IPB-klanten ook niet door naar Siemens als een IPB-klant een probleem met bellen heeft, KPN neemt dan als het moet zelf contact op met Siemens.
Het Siemens modem is "out".Men werkt al een behoorlijke tijd met het Speedtouchmodem.

Verder is het idd de omgekeerde wereld en zal Zyxel zich mi niet voor dit karretje laten spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Scandic2008 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:12:
[...]

Het Siemens modem is "out".Men werkt al een behoorlijke tijd met het Speedtouchmodem.

Verder is het idd de omgekeerde wereld en zal Zyxel zich mi niet voor dit karretje laten spannen.
Was 'for illustrative purposes only' maar er zijn mensen die dit modem nog steeds bij een nieuwe aansluiting krijgen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Even afkloppen, maar ik heb nu een maand Telfort en het draait als een zonnetje. Downloaden gaat met 1,7Mb/sec en zelfs de grote KPN storing is aan me voorbij gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 18:11
Dav0s schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:40:
[...]

Dit vraag ik me ook af? Is er iemand die hier een antwoord op heeft? Aangezien er momenteel wel beter alternatieven voor bellen zijn...

Iemand die dit zo weet? Anders maar even helpdesk mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 13-09 09:58
Geachte abonnee,

De komende dagen zal onze netwerkleverancier werkzaamheden uitvoeren om ons netwerk te verbeteren.
De werkzaamheden vinden plaats op de volgende dagen en tijden:

Vrijdag 30 mei 2008 tussen 23.00 en 07.00
Zaterdag 31 mei 2008 tussen 23.00 en 08.00
Zondag 1 juni 2008 tussen 23.00 en 07.00

Helaas kunnen wij niet voorkomen dat er tijdens deze werkzaamheden enkele kortere onderbrekingen plaats zullen vinden in uw internet- en, indien van toepassing, vast bellen verbinding.

Ondervindt u na afronding van deze werkzaamheden toch nog problemen met uw internet- of vast bellen verbinding dan raden wij u aan om uw modem uit te schakelen en na 20 seconden weer in te schakelen.

Meer informatie over de voortgang van deze werkzaamheden kunt u vinden op de onderstaande link:

http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mededelingen.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ging er net iets gruwelijks fout...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:09:
Volgens mij ging er net iets gruwelijks fout...?
Vrij veel sites waren niet bereikbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:12:
[...]
Vrij veel sites waren niet bereikbaar :/
Daar ging idd wel iets gruwelijks mis...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=131159&format=full&ext=.png
Check het dipje op 't eind

http://www.ams-ix.net/technical/stats/ en http://www.webhostingtalk...37112-storing-ams-ix.html

Op de mail van een provider:
Er is een verstoring geweest op de AMS-IX waardoor alle peering met de AMS-IX down is geweest.

[ Voor 29% gewijzigd door Klovan op 30-05-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klovan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:15:
[...]

Daar ging idd wel iets gruwelijks mis...
[afbeelding]
Check het dipje op 't eind

http://www.ams-ix.net/technical/stats/
Ik zat er ook al naar te kijken ja. Zal er mooi uitzien op de jaargrafiek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

bjck schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:24:
[...]

Tiscali is Telfort geworden.

Maar naast het Tiscali ADSL netwerk (BaByXL) levert Telfort/Tiscali sinds de overname door KPN ook ADSL via het netwerk van KPN. Niet het 'mxstream' netwerk/product, maar via een andere wholesale dienst.

Dus je kan nu Telfort ook gewoon hebben/aanvragen zonder dat er vroeger Tiscali dekking was en alleen KPN dekking. En je merkt er niets/weinig van omdat het ook gewoon Bridged is met 0/34 als VPI/VCI met een IP via DHCP :)

Je telefonie abonnement (signaal) gaat van de lijn omdat je nummer door Telfort (andere aanbieder dan KPN) wordt overgenomen. Je ADSL blijft gewoon bestaan :)
Sinds 5 minuten doet telefonie het ook. Eventjes stekkers van de telefoon in de modem pluggen, de wizard doorlopen en het werkt meteen! _/-\o_

Ik ben tot op heden ben ik dus een tevreden klant van Telfort. Alles werkt op de dag dat het moest werken zonder noemenswaardige problemen. :) Nu moet de tijd leren of internet ook stabiel blijft en of de telefonie ook te verstaan is zodra ik vol ga downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Aldmar schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:32:
[...]

Sinds 5 minuten doet telefonie het ook. Eventjes stekkers van de telefoon in de modem pluggen, de wizard doorlopen en het werkt meteen! _/-\o_

Ik ben tot op heden ben ik dus een tevreden klant van Telfort. Alles werkt op de dag dat het moest werken zonder noemenswaardige problemen. :) Nu moet de tijd leren of internet ook stabiel blijft en of de telefonie ook te verstaan is zodra ik vol ga downloaden.
/me Hoopt op wat reacties/ervaringen op dit punt :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:30:
[...]

Met zo'n attenuation zou je technisch gezien een hogere snelheid kunnen halen ja, ware het niet dat de noise margin bijna niet lager kan dan dit
Bedoel je daarmee dat de ruimte voor verbetering klein omdat ik weing ruis op lijn hebt.
Moet ik veel moeite doen om een lijnmeting te krijgen van Telfort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
Helsie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 01:20:
[...]

Oh, ik wist niet dat de modem in bruikleen is. Stond niet bij toen ik de abbo aanvroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 06:27:
[...]

Wat raar. Mijn ouders hebben een dergelijk probleem gehad en na het een en ander gereset te hebben bij telfort zelf en de telefoonkabel in het phone2 poortje te stoppen doet hij het weer prima.
Wel hebben ze nog af en toe last van het phonomeen dat zij de beller niet kunnen horen, maar de beller hun wel. En inderdaad zoals al meerdere malen omschreven staat het niet hebben van bepaalt kies tonen.
Probeer iig nog een keer de helpdesk te bellen, want het is bij ons ook goed gegaan
Als wij niet downloaden, dan hebben wij ook last van dezelfde phonomeen, dus de beller niet kunnen horen maar hun mij wel.
Waar ligt dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:44
dragonballz schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:10:
[...]

Oh, ik wist niet dat de modem in bruikleen is. Stond niet bij toen ik de abbo aanvroeg.
Stond er volgens mij wel bij toen ik het bestelde.

Bij de orderstatus staat ook
Modem
Modemtype basismodem in bruikleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modems zijn pas later bruikleen geworden. Staat wel ergens vermeld in 1 van de 9 topics... De nieuwe klanten 'van het eerste uur' hebben dus nog een 'eigen' modem.

Edit: heb het zelf maar even opgezocht, het was rond 8 februari. Zie
Na vandaag levert Telfort geen koopmodems meer

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, even een vraagje... Gisteren heeft in onze straat een bliksem ingeslagen. Het resultaat: mijn modem Zyxel 2602 (wired) is dood. Ik ben al sinds 2007 een klant van Telfort en dat betekent dat de modem aan me niet in bruikleen is gegeven, maar dat ik hem gekocht heb.
Zal Telfort mijn defecte modem voor een nieuwe omruilen omdat mijn huidige kapot is? Of moet ik die gewoon zelf kopen???
Heeft iemand zoiets meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
lijkt me typisch iets voor je inboedelverzekering: even A'doorn bellen...

als je modem gejat wordt of de kat piest erover is ook niet voor Telfort's rekening toch ?

[ Voor 39% gewijzigd door Vhond op 30-05-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vhond schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:05:
lijkt me typisch iets voor je inboedelverzekering: even A'doorn bellen...

als je modem gejat wordt of de kat piest erover is ook niet voor Telfort's rekening toch ?
hahah.. de kat moet echt zijn best doen om op de modem te kunnen pissen (hangt zo'n 2 meter hoog op de muur... ), maar niets is onmogelijk natuurlijk... :*)

De verzekering gaat het wel regelen, hoop ik, alleen weet ik niet hoe het met de modem zit, aangezien ik die gewoon gratis bij had gekregen.... Die kreeg je gewoon toen van Tiscali (nog Tiscali toen)....

Moeilijk, moeilijk.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragonballz schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:13:
[...]

Als wij niet downloaden, dan hebben wij ook last van dezelfde phonomeen, dus de beller niet kunnen horen maar hun mij wel.
Waar ligt dat aan?
Ik kan je niet precies uitleggen wat er mis is. Wat ik wel 100% zeker weet is dat het probleem bij het telfort netwerk ligt. Na de reset die ze bij telfort hebben gedaan hebben we het probleem nog niet weer gehad. ik weet niet hoeveel meer mensen hier last van hebben of het enkele speciale gevallen zijn.

Zou het kunnen dat het komt omdat telfort niet langer op de lijnen van KPN mag meeliften en het dus gewoon kinderziekten zijn van hun eigen netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackraven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 17:26
Ik ben vandaag een beetje aan het speedtesten geweest, haal zo rond de 1700 kilobyte/s als ik het ftp testbestandje van telfort binnenhaal.
Modem traint normaal gesproken zo rond de 16000/1000 in.
Heb m'n verbinding volgens deze link geoptimaliseerd.
Nu is volgens mij 1700*8 ongeveer 14000 dus ben ik nog ergens 2000 kbps kwijt, niet dat ik klaag, maar dat is wel de helft van m'n vorige (@home) internetverbinding en ik wil natuurlijk het uiterste uit de lijn halen >:)
Iemand nog tips en trucs?
Ohja, even m'n modemwaardes van dit moment:
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 9a bb bc cc cd dd dd dd cc cb 99
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 24 db
tone 32- 63: 00 24 55 77 78 89 9a ab bb bc cc cc cc cc cc cc
tone 64- 95: cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab bb ab aa aa aa
tone 128-159: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa aa 99 9a a9 9a
tone 192-223: aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 29 99 99
tone 256-287: 2b bc cc cc cc cc cc bc cc cc bc bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb aa bb aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 320-351: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 99 99
tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 98 86 68 88 88 88 88 88
tone 384-415: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 416-447: 88 88 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 448-479: 77 77 66 66 66 66 66 66 66 66 65 55 55 55 55 55
tone 480-511: 55 55 55 54 44 44 44 44 44 44 44 43 33 44 43 22

*edit* weet iemand toevallig of de modem een scheduled reboot in kan plannen ivm het onderhoud van de komende dagen (en mijn voip problemen)?

[ Voor 3% gewijzigd door Blackraven op 30-05-2008 22:42 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Laatst online: 13-09 13:44

worker

2x Sessy thuisbatterij

Scandic2008 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:40:
[...]

Plaats anders even de waarden vanuit je modem,dan praat dat wat makkelijker.
Nou hier komen ze dan:
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 14 db
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 5 db

Goed of niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:09:
[...]

hahah.. de kat moet echt zijn best doen om op de modem te kunnen pissen (hangt zo'n 2 meter hoog op de muur... ), maar niets is onmogelijk natuurlijk... :*)

De verzekering gaat het wel regelen, hoop ik, alleen weet ik niet hoe het met de modem zit, aangezien ik die gewoon gratis bij had gekregen.... Die kreeg je gewoon toen van Tiscali (nog Tiscali toen)....

Moeilijk, moeilijk.... :S
Modem is nooit gratis geweest, je kreeg een korting ;) Toevallig was die korting precies hetzelfde als het aanschafbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ik denk dat mijn modem overleden is.
Heb hem al gereset, maar hij wil nog steeds niet online komen.
Ook deelt hij geen DHCP meer uit naar de clients.
Dit is gebeurt tijdens onweer, maar kan me niet voorstellen dat hij daardoor stuk is gegaan.

Morgen maar eventjes bellen met Telfort, want via mobiel internetten is nou niet zo snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 17:27

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Vorkie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:04:
Ik denk dat mijn modem overleden is.
Heb hem al gereset, maar hij wil nog steeds niet online komen.
Ook deelt hij geen DHCP meer uit naar de clients.
Dit is gebeurt tijdens onweer, maar kan me niet voorstellen dat hij daardoor stuk is gegaan.
Vreemd, ik kan me dat heel goed voorstellen. (Dat ie van onweer stuk is gegaan).
Morgen maar eventjes bellen met Telfort, want via mobiel internetten is nou niet zo snel...
Je ben op de hoogte van Telfort's werkzaamheden deze dagen? Wellicht dat jouw ADSL er gewoon effe uitligt en het helemaal niet aan je modem ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 30-05-2008 23:09 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
remco_k schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:09:
[...]

Vreemd, ik kan me dat heel goed voorstellen. (Dat ie van onweer stuk is gegaan).

[...]

Je ben op de hoogte van Telfort's werkzaamheden deze dagen? Wellicht dat jouw ADSL er gewoon effe uitligt en het helemaal niet aan je modem ligt.
Ja daar ben ik van op de hoogte, maar aangezien hij ook intern geen Ipadressen meer uitdeelt, lijkt mij dat er meer aan de hand is.
Mijn Experiabox doet namelijk wel IPadresjes uitdelen enzo + een OK signaal.
De Zyxel doet helemaal niets, geeft alleen een NETWERK 1 lampje en ook geen POWER of DSL of INTERNET lampje.
Denk dat ie dus overleden is helaas.
Maar waarschijnlijk moet ik eerst de helpdesk overtuigen :P ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Vorkie op 30-05-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 17:27

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ denk dat je gelijk hebt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

MensionXL schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:38:
[...]

/me Hoopt op wat reacties/ervaringen op dit punt :)
Tijdens het leechen van nieuwsgroepen (~820 kB/sec ADSL2 ;)) werd ik gebeld. We konden elkaar prima verstaan tijdens het 5 minuten durende gesprek. Dus tot op heden nog geen reden tot klagen.

Wat me wel opvalt is de lange tijdsduur nadat je het nummer ingetoetst hebt en het moment dat de telefoon voor de eerste keer overgaat. Dit duurt redelijk lang in vergelijking met analoog bellen.
Als dat het enige negatieve puntje blijft... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verklaring is dat het modem moet wachten tot 'ie het volledige nummer heeft. Timeout staat standaard op vijf seconden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42
neographikal schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 00:48:
Verklaring is dat het modem moet wachten tot 'ie het volledige nummer heeft. Timeout staat standaard op vijf seconden :)
Als je achter het nummer een # toetst wordt het meteen gedraaid en heb je dus veel sneller verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan iemand me helpen, aangezien het een Telfort abbo's topic is...

Ik heb momenteel een T6 abonnement van Tiscali die naar een internet abonnement van Telfort is geworden. Voorzover ik weet, is het een éénjaars abonnement. In januari 2008 was het precies één jaar dat ik eraan vastzit.

Nu wil ik dus graag op TweakDSL abonnement overstappen, maar weet niet of ik nu na één jaar per maand mijn abbo van Telfort mag opzeggen. De ene zegt dat het wel mogelijk is, de andere weer niet.

Dit is wat ik in de algemene voorwaarden van Telfort kon vinden:
"15.3 De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website."

Ik neem aan dat mijn abbo voor een periode van één jaar aangegaan is, want deze regel is niet van toepassing: "Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden."

Kan iemand me aub helpen? Zit ik nu aan nog een jaar aan Telfort vast (tot januari 2009), of mag ik nu per maand opzeggen???? Alvast bedankt...

PS. Dit is wat er op Telfort site staat:

"Opzegtermijn

U kunt alleen opzeggen aan het einde van uw contracttermijn, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand."

Betekent dit dat ik na het einde van mijn contractermijn (jan 2008) per maand mag opzeggen? hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Moest je voor die vraag nou ook een nieuw topic starten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pafdaddy schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:22:
Moest je voor die vraag nou ook een nieuw topic starten? :?
Ik hoop dat de kans groter is dat iemand me dan zal kunnen helpen... misschien heeft iemand van jullie ervaring met dit opzeggen gedoe... als ik wel per maand mag opzeggen, moet ik het zo snel zien te regelen... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:38:
[...]

Ik hoop dat de kans groter is dat iemand me dan zal kunnen helpen... misschien heeft iemand van jullie ervaring met dit opzeggen gedoe... als ik wel per maand mag opzeggen, moet ik het zo snel zien te regelen... :S
Het Telfort abonnement wordt automatisch met een jaar verlengd. Dus je kan niet per maand opzeggen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
15.1 Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.
15.2 De Overeenkomst komt tot stand als bepaald in artikel 3.2. De looptijd van de Overeenkomst gaat in op de datum waarop de Dienst (technisch) is opgeleverd.
15.3 De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.