Telfort Internet ervaringen topic - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 68.312 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263161

Hoi,

Ik heb een vraagje voor jullie, ik wil overstappen van Tele2 20mbit naar Tefort 20mbit. Scheelt toch zo'n 20 euro per maand, daar komt nog eens 18 euro per maand bij als ik mijn vaste telefonie opzeg.

Het gaat om het volgende...

Ik wil overstappen naar het pakket van 19,95, zonder telefonie dus. Tevens wil ik mijn huidige nummer van KPN(betaal ik ook de rekening aan) laten slopen. Als ik mijn telefoonlijn nu al laat slopen kan ik mij voorstellen dat ik problemen krijgen met mijn huidige verbinding bij Tele2. Maar als ik mijn nummer laat slopen nadat Telfort mijn lijn van Tele2 heeft overgenomen kan ik mij voorstellen dat dit problemen geeft met mijn Telfort verbinding.

Wat is volgens jullie de beste manier of regelt Telfort dit verder als ik een lijn bij hun aanvraag zonder telefonie, dus het 19,95 pakket?

O ja, ik heb thuis maar één aderpaar, dus op een ander aderpaar aanvragen is geen mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:13

_Apache_

For life.

Bjck, Scandic :

Met die info ga ik aan de slag, ik laat het horen wat ik vind.. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 13:50

mindcre8r

Tradepedia

even mijn ervaring tot nu toe (1 dag in gebruik)

aanvraag gedaan op 1 mei
ADSL aangesloten en werkend op 26 mei

Snelheid regio Schagen (1742) 14Mbit met pieken naar 16 dalen van 10-12 Mbit

Nieuwsgroepen zijn erg verschillend, dit was met mijn kabel abbo beter maar varieerd per nieuwsgroep zo blijkt dus kan ook aan tweaknews liggen.

Nieuwsgroepen minimaa 3 mbit maximaal 14 mbit.

al met al voor 2 tientjes een goed resultaat.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Anoniem: 263161 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 02:36:
Hoi,

Ik heb een vraagje voor jullie, ik wil overstappen van Tele2 20mbit naar Tefort 20mbit. Scheelt toch zo'n 20 euro per maand, daar komt nog eens 18 euro per maand bij als ik mijn vaste telefonie opzeg.
Als ik ze goed heb begrepen, dan vraag je Telfort + telefonie aan, je geeft bij aanvraag aan dat je al ADSL van een andere provider hebt en dan moet het goedkomen.
Telfort zegt KPN op, zelf zeg je ADSL bij Tele2 op...

Vaag trouwens dat ADSL je 20 euro scheelt: heb zelf ook Tele2 20Mbit en dat kost 25 euro.
Heb het zelf gisteren opgezegd, omdat die KPN kosten belachelijk duur zijn: 2 euro belkosten, 45 abonnement, per twee maanden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Mijn dank is groot heren, ik ga het dit weekend denk ik proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 17:57

Dav0s

Hr?

matthijst schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:16:
[...]

Als ik ze goed heb begrepen, dan vraag je Telfort + telefonie aan, je geeft bij aanvraag aan dat je al ADSL van een andere provider hebt en dan moet het goedkomen.
Telfort zegt KPN op, zelf zeg je ADSL bij Tele2 op...

Vaag trouwens dat ADSL je 20 euro scheelt: heb zelf ook Tele2 20Mbit en dat kost 25 euro.
Heb het zelf gisteren opgezegd, omdat die KPN kosten belachelijk duur zijn: 2 euro belkosten, 45 abonnement, per twee maanden :X
Dit klopt niet helemaal, want hij wil geen telefonie van de KPN én geen telefonie van Telfort. Ik zou persoonlijk eerst overgaan naar Telfort en erbij zeggen dat je al telefonie via kpn hebt en dit wil houden. Dan als Telfort volledig werkt pas je KPN opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-04 10:23
Rolfy schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:41:
JAAAAA!!!! Het is me gelukt!!!!

Ik ben een van de vele Telfort gebruikers die door Telfort/KPN op een gecapte ADSL2 verbinding met 8 Mb/s waren gezet.... NOMORE!!!

Vele brieven, telefoontjes en gezeur heeft het me gekost, maar het is gelukt om mijn verbinding naar ADSL2PLUS te krijgen :*)

Het is eigenlijk heel stom hoe ik erachter kwam dat ADSL2+ mogelijk moest zijn: toen ook ik last kreeg van de grote KPN internetstoring, heb ik mijn wireless kaart aangesloten, en logde in bij mijn buurman. Zag ik dus in zijn modem dat hij bij Speedlinq een ADSL2+ verbinding had met 12Mb/s.... en laat Speedlinq nou overgenomen zijn door Telfort, én hier verbinding maken via KPN....

Dus toen was de laatste brief snel geschreven aan Telfort >:)

Maar ok, ik start net Altbinz om een dvd te downloaden, en ik zie dat hij begint te downloaden met 1300 Kb/s terwijl dit anders altijd maximaal 830 Kb/s was....

En ja hoor, ik durfde niet te gaan kijken, maar mijn Zyxelletje verbindt nu op ADSL2PLUS, met de volgende getallen:

12751 kbps / 1031 kbps

noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 14 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bb bc cd dd dd dc cc cc bb 99
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 31 db
tone 32- 63: 02 34 55 77 78 99 9a ab bb bc cc cc cc dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa a9 a9 99 a9 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 9a 2a 99 99 99 99 8a 88 75
tone 256-287: 05 99 aa aa aa aa aa a9 a9 aa 99 99 99 99 99 99
tone 288-319: 99 88 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88 87 74 67
tone 320-351: 77 77 77 77 77 77 77 76 77 67 76 66 66 66 66 66
tone 352-383: 66 66 55 65 55 55 55 54 44 03 44 44 54 44 44 44
tone 384-415: 44 34 44 44 44 44 44 44 32 44 43 44 43 33 33 22
tone 416-447: 23 32 22 00 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 21 22
tone 448-479: 22 22 22 22 22 21 01 11 11 10 11 11 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Dus ik ben heel erg blij dat telfort/kpn dit voor me heeft willen doen _/-\o_
Jongens, het kan dus (als de centrale ADSL2+ is) wel!!! Nu maar hopen dat het zo blijft....

Heb ik wel een vraagje aan de techneuten onder ons: ik ben natuurlijk al erg blij met deze snelheidsverhoging, maar komen mijn bovengenoemde getallen een beetje overeen met de maximale snelheid met deze noise margin en attenuation waarden? Ik heb gelezen in de diverse topics dat je bij maximale verbinding een noise margin downstream van ongeveer 6 db zou hebben. Ik zit op 8 db nu?

Nogmaals, ik ben supertevreden hoor nu :)
Hoe reageerden de telfort-medewerkers hierop ? Of hebben ze hem gewoon stilzwijgend omgezet ?
Ik zou dit graag willen weten omdat ik met hetzelfde probleem zit, maar weet niet of er in mijn buurt wel iemand ADSL2+ krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 14:38
Apocal1pse schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:25:
[...]

Hoe reageerden de telfort-medewerkers hierop ? Of hebben ze hem gewoon stilzwijgend omgezet ?
Ik zou dit graag willen weten omdat ik met hetzelfde probleem zit, maar weet niet of er in mijn buurt wel iemand ADSL2+ krijgt....
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik heb ze al eens via het mailformulier gevraagd dit te doen, maar kreeg toen een standaardreply van iemand die er niets van snapte. Ik heb het vermoeden dat dat via de telefoon niet anders is. Brief gestuurd naar telfort oid?
Ik weet trouwens zeker dat de centrale waar ik op zit ADSL2+ doet, zowel via KPN als BBNed.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:28
[...]

Dat moet je wel weten natuurlijk, anders is het een zinloze vraag.

Je moet weten of het sowieso een ADSL2+ centrale is, dat je op ADSL2 mag verbinden en op 8Mb bent gezet geeft dat niet aan!

Bij KPN wordt door afstanden bepaald wat maximaal bestelbaar/leverbaar is. Zo kan het dus zijn dat je buren wel 12Mb kunnen krijgen en jij net niet, zelfs als je lijn het wel aan kan eigenlijk toch misschien (zegmaar).
Loekie schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:55:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar, ik heb ze al eens via het mailformulier gevraagd dit te doen, maar kreeg toen een standaardreply van iemand die er niets van snapte. Ik heb het vermoeden dat dat via de telefoon niet anders is. Brief gestuurd naar telfort oid?
Ik weet trouwens zeker dat de centrale waar ik op zit ADSL2+ doet, zowel via KPN als BBNed.
Dan is je afstand net te lang waardoor niet hoger geleverd wordt door KPN op je adres, daar heb je grote kans van natuurlijk.

Als de snelheidscheck op de Telfort website nog steeds 8Mb aangeeft heeft het geen zin om hier overna te denken lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 27-05-2008 11:35 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
bjck schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:23:
[...]

Dan is je afstand net te lang waardoor niet hoger geleverd wordt door KPN op je adres, daar heb je grote kans van natuurlijk.
Buren hebben ook ADSL2+ en wonen volgens verschillende tools verder van de centrale, ook telfort.
Bovendien zijn er zat mensen die nog verder weg wonen en alsnog ADSL2+ krijgen, via KPN, dat dan weer wel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandaag ff snel hatseflats t standaardmodem aangesloten: verbinding werkt al en modem traint in op 16675 kbps / 995 kbps. Nog geen splitter aangesloten (zat niet bij het pakket maar heb er nog wel zelf eentje liggen van mijn vorige ISP :P ) maar ik ben al zeer tevreden met de snelheid. Komt mooi uit dat het al werkt, we zijn druk aan het klussen en nu kan t dinnetje mooi vanuit hier ff wat offertes regelen enzo :) Heb het op 29 april aangevraagd via internet, kreeg 15 mei het modempakket.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dav0s schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:21:
Dit klopt niet helemaal, want hij wil geen telefonie van de KPN én geen telefonie van Telfort.
8)7 scheel zitten lezen.
las dat ie eerst over wilde naar telfort en dan alsnog bellen met ze. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05 22:06
En nu zitten we in stap 4, gaat lekker, na wat ik op google soms vond over adsl aanvragen op het 2e aderpaar begon ik toch een beetje te twijfelen of het de eerste keer meteen goed zou gaan, maar zo te zien gaat het goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Loekie schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:36:
[...]

Buren hebben ook ADSL2+ en wonen volgens verschillende tools verder van de centrale, ook telfort.
Bovendien zijn er zat mensen die nog verder weg wonen en alsnog ADSL2+ krijgen, via KPN, dat dan weer wel.
Het gaat niet alleen om het krijgen van wel/geen ADSL2 of ADSL2+... Als iemand ADSL2+ mag verbinden en 'maar' 7Mb haalt en jij 8Mb met ADSL2 heb jij toch meer.

Kan diverse redenen hebben ook, misschien is die buur wel op het BaByXL netwerk aangesloten en jij op KPN. Misschien loopt die lijn wel naar een andere centrale toe dan jij, kan midden in een straat zijn die scheiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:49
[...]

In eerste instantie werd er bij het bellen naar de helpdesk gezegd dat er niets mogelijk was, aangezien KPN beslist of er via ADSL2+ verbinding mag worden gemaakt of niet. Daar schijnen tabellen voor te zijn, afhankelijk van o.a. afstand tot de centrale en een lijnmeting die wordt uitgevoerd. Een medewerker van Telfort heeft, na een eerste schriftelijk verzoek van mij, een verzoek tot verhoging van de snelheid naar ADSL2+ ingediend bij KPN, en toen dit opnieuw werd afgewezen, nagevraagd wat de reden was. Het zou zo zijn dat alléén mijn woning in de straat, via een zogenaamde loop, aan de centrale zou zijn gehangen, waardoor de afstand tot de centrale langer was dan bij de omliggende woningen.

Dit zou natuurlijk kunnen, maar ik achtte dit erg onwaarschijnlijk, aangezien de intraingegevens van mijn modem bij ADSL2 wel heel erg strak en uitermate goed waren. Dus nogmaals meerdere brieven geschreven, waar ik geen antwoord meer op kreeg. Hierna vorige week nog een brief geschreven, en daarbij geschreven dat ik bij verdere weigering om te reageren gedwongen zou zijn om deze gang van zaken te melden bij de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten. Dat ik dit liever niet wilde, maar dat ik een reactie niet meer als normaal zou vinden. Is wellicht wat overdreven, weet ik natuurlijk ook wel, maar eerdere brieven die ik geschreven had bleven zonder enige reactie, en daar was ik op dat moment nogal pissed over.

Nouja, belangrijkste is dat het gelukt is, en mijn verbinding is tot op heden stabiel met een snelheid van tussen de 12000 en 13000. Toch een stuk sneller dan de 8000 die ik eerst had.

De omzetting naar ADSL2+ is volgens de log van de Zyxel op afgelopen zaterdagmiddag uitgevoerd (opnieuw intrainen), maar ik heb van niemand bericht hier over gekregen verder. Zou nog kunnen komen, maar ik zit daar verder niet zo mee.

Ik denk dat de enige mogelijkheid om omzetting voor elkaar te krijgen, is om bij omwonenden na te gaan of zij wel via ADSL2+ verbinding krijgen. Dan zou het al toevallig zo moeten zijn dat dit ook via het KPN netwerk is, via bijvoorbeeld Speedlinq of een andere provider die van het KPN netwerk gebruik maakt. Dan een brief schrijven naar Telfort, ter attentie van de technische dienst internet, en verwijzen naar de verbindingen die wel via ADSL2+ gemaakt worden. Meer kun je niet doen denk ik.

Succes, is zeker de moeite van het proberen waard denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:39
Wat vinden jullie van het volgende?

Twee maand geleden ben ik verhuist naar een huis in het centrum van Groningen, en in dat huis lag geen telefoonaansluiting van KPN. Ik wilde graag Telfort internet, dus ik dat netjes bestellen via hun website. Tijdens de bestelling heb ik aangegeven dat ik nu geen telefoonaansluiting in mijn woning heb (en dat zij die dus aanvragen).

Na 4 week krijg ik ineens een brief dat mijn aanvraag geannuleerd is wegens een technisch probleem. Na een telefoontje met de helpdesk (binnen 5 min iemand aan de lijn, prima) werd mij verteld dat voor de realisatie van de telefoonlijn werkzaamheden moesten worden uitgevoerd, die KPN niet voor Telfort klanten doet. De beste man raadde mij aan om een BelBudget abbo bij KPN aan te vragen, en als die gerealiseerd was een nieuwe bestelling bij Telfort te doen. Hij verzekerde mij dat hier geen extra kosten aan vast zaten, omdat Telfort immers de vaste lijnhuur betaald.

Dus ik vraag bij KPN een aansluiting aan, welke na 5 week gerealiseerd is. Direct daarna vraag ik bij Telfort opnieuw een internetabbonement aan, welke na 4 week ook gerealiseerd wordt. Tot vandaag werkt het uitstekend (download van 2170 kb/s en heel stabiel).

Nu kreeg ik vanmorgen ineens een rekening van KPN in de bus, van maar liefst 95 euro. (39.95 voor lijnhuur t/m juli, 39.96 voor entreekosten en 0.66 cent aan (test)telefoniekosten). Eerst heb ik KPN gebeld, of ze geen foutje hebben gemaakt. Er was volgens mevrouw geen foutje gemaakt, die kosten moest ik gewoon betalen, en als Telfort zegt dat zij de lijnhuur betalen moet ik bij hun zijn. Klinkt logisch, dus ik maar eens met Telfort bellen. De meneer van telfort zegt eerst inderdaad dat er ergens een foutje moet zijn gemaakt, want die kosten hoef ik niet te betalen.

Na navraag te hebben gedaan zegt hij ineens dat hij niks meer voor mij kan doen, want ik heb een BelBudget abbo aangevraagd bij KPN, en dat kost wel degelijk extra geld.

Na een gesprek van 25 minuten blijft hij volhouden dat Telfort dit niet hoeft te betalen, omdat ik een BelBudget abbo heb aangevraagd bij KPN, en daarbij moet zijn verteld dat daar extra kosten aan vast zaten. Ik zit helemaal niet te wachten op een BelBudget abbo, omdat ik hem niet gebruik, en er alleen Telfort internet doorheen gaat. En daarnaast is mij verzekerd dat hier geen extra kosten aan vast zaten. Overigens is een leuk detail dat de lijnhuur die ze normaal wel betalen 10,95 per maand bedraagt, tegen de 9,95 die ik nu moet betalen.

Ik zit nu dus met een rekening van 160 euro (12*10 euro p/m + 40 euro entreekosten) in de maag, voor iets wat Telfort mij herhaaldelijk heeft gezegd te betalen. Wat moet ik hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
bjck schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:23:
[...]

Je moet weten of het sowieso een ADSL2+ centrale is, dat je op ADSL2 mag verbinden en op 8Mb bent gezet geeft dat niet aan!

Bij KPN wordt door afstanden bepaald wat maximaal bestelbaar/leverbaar is. Zo kan het dus zijn dat je buren wel 12Mb kunnen krijgen en jij net niet, zelfs als je lijn het wel aan kan eigenlijk toch misschien (zegmaar).

[...]

Als de snelheidscheck op de Telfort website nog steeds 8Mb aangeeft heeft het geen zin om hier overna te denken lijkt me.
Ik ben het niet helemaal met je eens... volgens mij is het zo dat alleen centrales met ADSL2+ aansluitingen verbinding kunnen opzetten op ADSL2? Dit werkt volgens mij niet op een centrale die ADSL1 is, of vergis ik me daarin? Jij bent hier de kenner, maar zo had ik het begrepen.

Daarbij, in november 2007 gaf de Telfort snelheidscheck bij mij ook 8 Mb/s aan, daarna (rond april) ineens 12 Mb/s, en sinds kort zelfs 16 Mb/s. Beetje raar dat die indicatie wordt bijgesteld, en dan nog wel omhoog? Ik heb het idee dat de Telfort snelheidscheck is gebaseerd op dezelfde informatie als waarop Unet Wholesale zijn indicatie afgeeft. Die geeft op mijn adres nl. 12000 en 16000 als 'yes' aan, terwijl dit eerder alleen 12000 was, en daarvoor helemaal niet, net als de Telfort check. Het loont dus wellicht om dit af en toe eens te checken.
Blijkbaar stelt KPN af en toe de tabellen bij, zoals op mijn adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dav0s schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:21:
[...]

Dit klopt niet helemaal, want hij wil geen telefonie van de KPN én geen telefonie van Telfort. Ik zou persoonlijk eerst overgaan naar Telfort en erbij zeggen dat je al telefonie via kpn hebt en dit wil houden. Dan als Telfort volledig werkt pas je KPN opzeggen.
Dat klopt, helemaal geen telefonie meer, dus niet van KPN én Telfort. En even over de prijs, ik heb het 20mbit al vanaf het begin, toen was het nog met 'gratis' voetbal maar wel voor 40 euro per maand, deze prijs is altijd zo gebleven.

KPN opzeggen als Telfort werkt lijkt mij de beste manier maar misschien hebben anderen nog een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
bjck schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:59:
[...]

Het gaat niet alleen om het krijgen van wel/geen ADSL2 of ADSL2+... Als iemand ADSL2+ mag verbinden en 'maar' 7Mb haalt en jij 8Mb met ADSL2 heb jij toch meer.

Kan diverse redenen hebben ook, misschien is die buur wel op het BaByXL netwerk aangesloten en jij op KPN. Misschien loopt die lijn wel naar een andere centrale toe dan jij, kan midden in een straat zijn die scheiding.
Gezien de inzage in lijnen weet ik dat dat via KPN loopt, dat de centrale(ES-c) ADSL2+ doet en dat dat de enige is.
Technisch is er geen belemmering anders dan het profiel dat naar ik aanneem bij telfort in beheer is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

nou wordt echt gestoord van Telfort, hier volgt de tijdlijn(ongeveer)

4-4 Orange internet doet het niet meer
28-4, Orange opgezegd, Telfort aangevraag als nieuwe lijn
9-5, telfort aanvraag geweigerd, nog signaal op de lijn (Orange?)
11-5, orange gebeld, inderdaad, slooporder is niet uitgevoerd. Ik: Zet dan maar stop, dan laat ik de lijn overnemen door Telfort
11-5, Overname lijn aangevraagd bij telfort
27-5, Aanvraag geweigerd, er zit nog signaal op de lijn??? DUH!
27-5, na 7481246238 telefoontjes blijkt dat KPN aangeeft dat er nog "iets" op de lijn zit en Telfort het niet kan overnemen. Orange geeft aan dat er *geen* signaal op de lijn zit. Telfort heeft geen idee hoe het wel moet.... en ik ben de wanhoop nabij...

wie weet wat ik kan doen.

btw: KPN kan mij persoonlijk niet aangeven wie of wat er nog dwarsligt op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Clock schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:40:

Twee maand geleden ben ik verhuist naar een huis in het centrum van Groningen, en in dat huis lag geen telefoonaansluiting van KPN. Ik wilde graag Telfort internet, dus ik dat netjes bestellen via hun website. Tijdens de bestelling heb ik aangegeven dat ik nu geen telefoonaansluiting in mijn woning heb (en dat zij die dus aanvragen).

Na 4 week krijg ik ineens een brief dat mijn aanvraag geannuleerd is wegens een technisch probleem. Na een telefoontje met de helpdesk (binnen 5 min iemand aan de lijn, prima) werd mij verteld dat voor de realisatie van de telefoonlijn werkzaamheden moesten worden uitgevoerd, die KPN niet voor Telfort klanten doet. De beste man raadde mij aan om een BelBudget abbo bij KPN aan te vragen, en als die gerealiseerd was een nieuwe bestelling bij Telfort te doen. Hij verzekerde mij dat hier geen extra kosten aan vast zaten, omdat Telfort immers de vaste lijnhuur betaald.

Dus ik vraag bij KPN een aansluiting aan, welke na 5 week gerealiseerd is. Direct daarna vraag ik bij Telfort opnieuw een internetabbonement aan, welke na 4 week ook gerealiseerd wordt. Tot vandaag werkt het uitstekend (download van 2170 kb/s en heel stabiel).

Nu kreeg ik vanmorgen ineens een rekening van KPN in de bus, van maar liefst 95 euro. (39.95 voor lijnhuur t/m juli, 39.96 voor entreekosten en 0.66 cent aan (test)telefoniekosten). Eerst heb ik KPN gebeld, of ze geen foutje hebben gemaakt. Er was volgens mevrouw geen foutje gemaakt, die kosten moest ik gewoon betalen, en als Telfort zegt dat zij de lijnhuur betalen moet ik bij hun zijn. Klinkt logisch, dus ik maar eens met Telfort bellen. De meneer van telfort zegt eerst inderdaad dat er ergens een foutje moet zijn gemaakt, want die kosten hoef ik niet te betalen.

Na navraag te hebben gedaan zegt hij ineens dat hij niks meer voor mij kan doen, want ik heb een BelBudget abbo aangevraagd bij KPN, en dat kost wel degelijk extra geld.

Na een gesprek van 25 minuten blijft hij volhouden dat Telfort dit niet hoeft te betalen, omdat ik een BelBudget abbo heb aangevraagd bij KPN, en daarbij moet zijn verteld dat daar extra kosten aan vast zaten. Ik zit helemaal niet te wachten op een BelBudget abbo, omdat ik hem niet gebruik, en er alleen Telfort internet doorheen gaat. En daarnaast is mij verzekerd dat hier geen extra kosten aan vast zaten. Overigens is een leuk detail dat de lijnhuur die ze normaal wel betalen 10,95 per maand bedraagt, tegen de 9,95 die ik nu moet betalen.

Ik zit nu dus met een rekening van 160 euro (12*10 euro p/m + 40 euro entreekosten) in de maag, voor iets wat Telfort mij herhaaldelijk heeft gezegd te betalen. Wat moet ik hiermee?
Als je niets op schrift hebt van de "beloften" van telfort kun je alleen een brief schrijven waarin je de tijd + tijdstip van je gesprek noemt waarin dit gezegd is, misschien kunnen ze dan het gesprek terugluisteren en evt je klacht bevestigen. Maar waarschijnlijk zullen ze dit niet doen, dus denk niet dat je dit gaat redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

-d-

Anoniem: 263161 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 02:36:
Hoi,

Het gaat om het volgende...

Ik wil overstappen naar het pakket van 19,95, zonder telefonie dus. Tevens wil ik mijn huidige nummer van KPN(betaal ik ook de rekening aan) laten slopen. Als ik mijn telefoonlijn nu al laat slopen kan ik mij voorstellen dat ik problemen krijgen met mijn huidige verbinding bij Tele2. Maar als ik mijn nummer laat slopen nadat Telfort mijn lijn van Tele2 heeft overgenomen kan ik mij voorstellen dat dit problemen geeft met mijn Telfort verbinding.

Wat is volgens jullie de beste manier of regelt Telfort dit verder als ik een lijn bij hun aanvraag zonder telefonie, dus het 19,95 pakket?

O ja, ik heb thuis maar één aderpaar, dus op een ander aderpaar aanvragen is geen mogelijkheid.
Ik heb precies dezelfde situatie (muv dat ik vanaf Orange kom ipv Tele2) - ik heb zowel met KPN als Telfort gesproken - beide gaven het volgende aan:

- Zeg abo op bij huidige DSL boer
- Zeg KPN abo op per datum aansluiting bij Telfort (in mijn geval 1 augustus)
- Vraag Telfort aan per die datum aan

Klinkt makkelijk, maar iets zegt mij dat het niet goed gaat. Ik vertrouw de administratie e.d. bij Telfort/Orange/KPN niet helemaal.... We zien wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Anoniem: 263161 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:31:
En even over de prijs, ik heb het 20mbit al vanaf het begin, toen was het nog met 'gratis' voetbal maar wel voor 40 euro per maand, deze prijs is altijd zo gebleven.
Ah, dat verklaart het. Ik had het voetballoze pakket genomen toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

-d- schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:00:
[...]

Ik heb precies dezelfde situatie (muv dat ik vanaf Orange kom ipv Tele2) - ik heb zowel met KPN als Telfort gesproken - beide gaven het volgende aan:

Klinkt makkelijk, maar iets zegt mij dat het niet goed gaat. Ik vertrouw de administratie e.d. bij Telfort/Orange/KPN niet helemaal.... We zien wel ;)
Zoals je een paar posts boven je kunt lezen... geheel terecht dat je het niet vetrouwd, de meetse 1e lijns hlepdesk of verkoop hebben geen idee wat de juiste volgorde is, ik zit niet voor niks al 7 weken zonder internet.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-d- schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:00:
[...]

Ik zou het in ons geval zo doen:

- Vraag ADSL aan bij Telfort, dan krijg je een brief van Tefort wanneer het ongeveer moet worden opgeleverd.
- Daarna Tele2(orange) en KPN opzeggen, in ons geval zou ik dat een week of 2 later doen dan dat Telfort zegt dat de lijn wordt opgeleverd. Betaal liever iets langer dubbel dan helemaal geen ADSL te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 263161 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:41:
[...]

Ik zou het in ons geval zo doen:

- Vraag ADSL aan bij Telfort, dan krijg je een brief van Tefort wanneer het ongeveer moet worden opgeleverd.
- Daarna Tele2(orange) en KPN opzeggen, in ons geval zou ik dat een week of 2 later doen dan dat Telfort zegt dat de lijn wordt opgeleverd. Betaal liever iets langer dubbel dan helemaal geen ADSL te hebben.
De normale procedure voor ADSL is:
ADSL aanvragen met wensdatum en daarbij aangeven dat de lijn overgenomen moet worden met eventueel de huidige aanbieder(als die in de lijst staat).
Huidige aanbieder opzeggen met als opmerking dat de lijn overgenomen wordt door de nieuwe aanbieder, dit met in achtneming van de opzegtermijn.
Op de datum dat Telfort opleverde viel het internet uit, modem gewisseld, activeren en vervolgens internetten via Telfort.
Als je 2 aderparen hebt en overlap wilt dien je aan te geven dat het op het aderpaar zonder ADSL moet, maar het blijft evengoed spannende materie...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Telfort betaalt de lijnhuur als je geen KPN telefonie aansluiting hebt. Echter konden ze dan op je adres niet aansluiten omdat bijvoorbeeld die liggende lijn niet is aangesloten volledig. Of niet is te vinden wegens onduidelijke huisnummer toevoeging. Of hij is/was nog bezet door de vorige bewoner die zijn/haar verbinding niet tijdig heeft verhuisd/opgezegd etc.

Dus om dat een nieuwe/verse lijn te krijgen moet je een KPN telefonie abonnement aanvragen zelf zodat daar overheen Telfort alsnog jou kan aansluiten. Echter heb je dan wel extra kosten voor 1 jaar inderdaad.
Rolfy schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:43:
[...]

Ik ben het niet helemaal met je eens... volgens mij is het zo dat alleen centrales met ADSL2+ aansluitingen verbinding kunnen opzetten op ADSL2? Dit werkt volgens mij niet op een centrale die ADSL1 is, of vergis ik me daarin? Jij bent hier de kenner, maar zo had ik het begrepen.
Er zijn heel veel ADSL1 centrales waar ook ADSL2+ kaarten in gebruikt zijn ter uitbreiding naast de ADSL1 kaarten. En als je op zo'n centrale op zo'n nieuwe kaart bent aangesloten mag je nog steeds tot maximaal 8Mb geleverd krijgen omdat de hele centrale tot 8Mb is.

Echter is het wel zo dat op zo'n kaart je een ADSL2 verbinding krijgt en die niet op ADSL1 is geforceerd.

Dus overal is het altijd dat:

• 8Mb en lager ADSL2 is, ook op de ADSL2+ geschikte centrales.
• Je op een ADSL1 centarle (tot max 8Mb) kan zijna angesloten en op ADSL2 mag verbinden, zelfs al woon je naast de centrale tot max 8Mb.
Daarbij, in november 2007 gaf de Telfort snelheidscheck bij mij ook 8 Mb/s aan, daarna (rond april) ineens 12 Mb/s, en sinds kort zelfs 16 Mb/s. Beetje raar dat die indicatie wordt bijgesteld, en dan nog wel omhoog? Ik heb het idee dat de Telfort snelheidscheck is gebaseerd op dezelfde informatie als waarop Unet Wholesale zijn indicatie afgeeft. Die geeft op mijn adres nl. 12000 en 16000 als 'yes' aan, terwijl dit eerder alleen 12000 was, en daarvoor helemaal niet, net als de Telfort check. Het loont dus wellicht om dit af en toe eens te checken.
Blijkbaar stelt KPN af en toe de tabellen bij, zoals op mijn adres.
Klopt, KPN stelt die tabellen constant bij vanzelf.

Lijkt mij dus ook als de snelheids check niet hoger geeft dan wat je hebt gekregen het 0,0 zin heeft om de helpdesk van je ISP lastig te gaan vallen of in jubel-stemming raakt.

En sowieso kan die check hoger geven dan je 'haalt' puur omdat er dan hoger ingeschat is dan de lijn werkelijk haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Laatst online: 01-05 15:37

De € 160,- die je voor het abonnementje betaald liggen vele malen lager dan de kosten die je zou moeten betalen als je de lijn alleen zou willen laten leggen voor je ADSL abonnmentje.
Volgens mij kost dat iets van € 700,-.
Tevens kan je verwachten dat als je een abonnement neemt bij KPN (wat totaal los staat van Telfort), dat je daar geld voor moet betalen. Ik neem aan dat je voordat je iets besteld alles doorleest qua voorwaarden, etc?
En je betaald inderdaad geen lijnhuur, maar abonnementkosten voor het budget abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 21:13

Osxy

Holy crap on a cracker

Meer mensen met een dode telfort verbinding? Sinds 18:35 lag ons internet plat en toen ik ons modem een trap (reset) gaf kreeg hij geen ip meer van de DHCP server :(

Regio Alkmaar btw.
WAN Information:
DSL Mode: ADSL2PLUS
IP Address: 0.0.0.0
IP Subnet Mask: 0.0.0.0
Default Gateway: N/A
VPI/VCI: 0/34
:( ATM verbinding OK maar de rest dus niet.

--Edit--
Duidelijk: http://klantenservice.int...l/manual.aspx?nodeid=8774

[ Voor 43% gewijzigd door Osxy op 27-05-2008 19:58 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
thejoker80 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:10:
[...]

de meetse 1e lijns hlepdesk of verkoop hebben geen idee wat de juiste volgorde is, ik zit niet voor niks al 7 weken zonder internet.... |:(
Probleem is dat het die mensen niet echt kwalijk kunt nemen want die worden ook maar in het diepe gesmeten en van het kastje naar de muur gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154383

pakje en brief binnen, staat op 6 juni..
hoeveel kans is er dat het eerder gebeurt?
zit al tijd zonder internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:13

_Apache_

For life.

Anoniem: 154383 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:00:
pakje en brief binnen, staat op 6 juni..
hoeveel kans is er dat het eerder gebeurt?
zit al tijd zonder internet..
Weinig, zij zullen proberen het op die dag op te leveren.

Waarom geen telco->telco migratie of had je hiervoor geen internet op die locatie?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263249

Ik heb mijn Orange abo opgezegd en ben nu op zoek naar een nieuwe provider.

Telfort is de goedkoopste voor 20mb snelheid en maar 15 euro bijkomende kosten. Ik neem btw geen telefoon meer af, dus alleen internet.

Raden jullie mij Telfort aan? Of is goedkoop duurkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 19:25
Ik word nu echt scheitziek van dat Telfort. De telefoon blijft maar kuren hebben.
We zijn de helft van de tijd zogenaamd in gesprek, wij horen de mensen aan de andere kant van de lijn niet, terwijl ze ons wel horen etc. etc.

Is er een mogelijkheid om het contract gedeeltelijk te ontbinden? Ik wil echt van het telefonie gedeelte af, dan houd ik internet wel gewoon aan, aangezien die wel prima doet. En kun je het Telfort telefoonnr. meenemen naar een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Anoniem: 263249 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:49:
Ik heb mijn Orange abo opgezegd en ben nu op zoek naar een nieuwe provider.

Telfort is de goedkoopste voor 20mb snelheid en maar 15 euro bijkomende kosten. Ik neem btw geen telefoon meer af, dus alleen internet.

Raden jullie mij Telfort aan? Of is goedkoop duurkoop?
Goedkoop is het niet en duurkoop al helemaal niet.

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 179986 op 27-05-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 19:25
Anoniem: 179986 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:58:
[...]

Goedkoop is het niet en duurkoop al helemaal niet.
Internet is prima dacht ik zo, telefonie zou ik niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Internet van Telfort is een aanrader, maar gezien de huidige problemen met Telfort Bellen bij aardig wat tweakers, zou ik daar niet aan beginnen.

Ik moet zeggen dat ik tevreden ben met mijn oplossing: een Budgetphone nummer kopen (kost je 10 euro per jaar, en bellen met bijvoorbeeld Poivy met beltegoed, beiden gekoppeld aan de SIP's van de Zyxel. Werkt perfect, al bel ik er niet veel mee...

Als je daar meer over wilt weten, gewoon even zoeken in een van de oudere topics, op Budgetphone, Voipbuster, en zo zijn er nog een paar. Is genoeg over geschreven, en eerlijk gezegd heb ik die gebruikers nog niet zien klagen over hakkelende lijnen en onbereikbare nummers, mits goed ingesteld natuurlijk ;)

Kost je ook maar een fractie van de 9,95 per maand die je bij telfort betaald... goedkoop is dus niet altijd duurkoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-05 14:14
Volgens mij had budgetphone pas ook problemen met het opwaarderen van z'n systemen.
En ik denk dat Telfort wel iets meer klanten heeft dan Budgetphone of voipbuster (in NL), dus ook meer problemen. Budgetphone service is prima voor zover ik weet. Voipbuster heeft helemaal geen service. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Rolfy schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:45:
Internet van Telfort is een aanrader, maar gezien de huidige problemen met Telfort Bellen bij aardig wat tweakers, zou ik daar niet aan beginnen.

Ik moet zeggen dat ik tevreden ben met mijn oplossing: een Budgetphone nummer kopen (kost je 10 euro per jaar, en bellen met bijvoorbeeld Poivy met beltegoed, beiden gekoppeld aan de SIP's van de Zyxel. Werkt perfect, al bel ik er niet veel mee...

Als je daar meer over wilt weten, gewoon even zoeken in een van de oudere topics, op Budgetphone, Voipbuster, en zo zijn er nog een paar. Is genoeg over geschreven, en eerlijk gezegd heb ik die gebruikers nog niet zien klagen over hakkelende lijnen en onbereikbare nummers, mits goed ingesteld natuurlijk ;)

Kost je ook maar een fractie van de 9,95 per maand die je bij telfort betaald... goedkoop is dus niet altijd duurkoop :P
Hoe kan het dan dat Telfort problemen heeft met hun VoIP? Wat ik hier lees zijn voornamelijk problemen met QoS, de haperende telefoongesprekken.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215528

Ik ben beneden even bezig geweest om de boel een beetje te verbouwen, alleen weet ik nu niet meer hoe die draadjes zitten in die varkenssnuit van KPN.
Ik heb twee draadjes, een rode, en een blauwe. Ze komen beide van de ISRA lasdop. De blauwe zit nu rechtsboven, en linksboven zit de rooie.
Is dit nu goed, want op een ander snuitje zie ik weer dat het rode draadje aan de rechterkant zit, en het blauwe aan de linkerkant zitten.
Onderste twee aansluitpunten worden niet gebruikt als het goed is.

Probleem waar ik nu mee zit is, moeten die twee (rode, blauwe) nou links of rechtsboven? 8)7

P.S Mijn ADSL lijn word aanstaande 2juni pas geactiveerd, hoe was dat bij jouw gegaan? Iets later of vroeger, of precies op die datum?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 215528 op 27-05-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Scandic2008 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:00:
[...]

Probleem is dat het die mensen niet echt kwalijk kunt nemen want die worden ook maar in het diepe gesmeten en van het kastje naar de muur gestuurd.
Tja, zo kun je elk bedrijf van alles en nog wat laten doen.
Ik probeer ook al tijden duidelijk te maken dat ze onze lijn op ADSL2+ gezet moet worden omdat het profiel van de lijn nu op ADSL2 staat. Er was me bij aanschaf medegedeeld dat onze lijn ADSL2+ zou worden, maar tot op heden is dat niet gebleken.
In reactie daarop wordt er gezegd dat KPN centrales ombouwt naar ADSL2+ en dat ik m'n vraag bij KPN neer moet leggen, het is nogal duidelijk dat ze de vraag niet lezen en 1 van de 20 standaard replies terugsturen. Dat maakt me onderhand enigszins pissig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154383

_Apache_ schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:30:
[...]

Waarom geen telco->telco migratie of had je hiervoor geen internet op die locatie?
das kut..

had ik aangevraagd maar dat was mis gegaan op een of andere manier.. dit is 2e aanvraag nadat die andere was afgelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
AtRi schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:51:
Volgens mij had budgetphone pas ook problemen met het opwaarderen van z'n systemen.
En ik denk dat Telfort wel iets meer klanten heeft dan Budgetphone of voipbuster (in NL), dus ook meer problemen. Budgetphone service is prima voor zover ik weet. Voipbuster heeft helemaal geen service. :?
Zou best kunnen hoor, zoals gezegd, ik bel niet vaak met de vaste telefoon. Ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad, hoogstens in het begin dat mensen die mij belden direct op de Budgetphone voicemail uitkwamen, zonder dat de telefoon bij mij overging. Toen bleek dat ik een oude telefoonlijn-splitter (om 2 toestellen op 1 lijn te gebruiken) niet kon gebruiken op de Zyxel, maar beide telefoontoestellen los op de aparte poorten van de Zyxel moest aansluiten. Toen was het probleem opgelost.
MensionXL schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:06:
[...]

Hoe kan het dan dat Telfort problemen heeft met hun VoIP? Wat ik hier lees zijn voornamelijk problemen met QoS, de haperende telefoongesprekken.
Daar kan ik je helaas niets over zeggen, aangezien ik Telfort Bellen niet gebruik. Mijn telefoonlijn hapert niet, zelfs niet als ik volle snelheid download via een newsserver. Zonder verdere QoS instellingen op de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Loekie schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:20:
[...]

Tja, zo kun je elk bedrijf van alles en nog wat laten doen.
Ik probeer ook al tijden duidelijk te maken dat ze onze lijn op ADSL2+ gezet moet worden omdat het profiel van de lijn nu op ADSL2 staat. Er was me bij aanschaf medegedeeld dat onze lijn ADSL2+ zou worden, maar tot op heden is dat niet gebleken.
In reactie daarop wordt er gezegd dat KPN centrales ombouwt naar ADSL2+ en dat ik m'n vraag bij KPN neer moet leggen, het is nogal duidelijk dat ze de vraag niet lezen en 1 van de 20 standaard replies terugsturen. Dat maakt me onderhand enigszins pissig.
Daar ben ik dus ook mee bezig geweest, een half jaar lang. Niet heel veel tijd ingestoken, gewoon af en toe. Is dus wel gelukt uiteindelijk. Heeft me alles bij elkaar 5 brieven, waarvan 2 naar KPN, en een paar (nutteloze) telefoongesprekken gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

_Apache_ schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:30:
Waar baseer je dat op? Volgens mij werkt het bij de meesten wel eerder. Mijn lijn zou bijvoorbeeld vandaag opgeleverd worden, maar werkt al sinds vorige week woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Tralala net mijn brief ook binnen dat alles 6 juni overgaat.

Nu is het alleen nog afwachten tot 6 juni, kan me niet snel genoeg gaan! Lang geleden dat ik naar een provider overstapte en dat alles gewoon goed geregeld is! Alles is op tijd en netjes gecommuniceerd. Bij Tele2 heb ik in het begin van ellende zelf mijn modem opgehaald en alles geregeld omdat ze alles zo slecht voor elkaar hadden. Een verademing dit tot heden!

[ Voor 51% gewijzigd door 5183 op 27-05-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Rolfy schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:15:
[...]

Daar ben ik dus ook mee bezig geweest, een half jaar lang. Niet heel veel tijd ingestoken, gewoon af en toe. Is dus wel gelukt uiteindelijk. Heeft me alles bij elkaar 5 brieven, waarvan 2 naar KPN, en een paar (nutteloze) telefoongesprekken gekost.
Als het op KPN aankomt moet ik het zelf maar regelen, maar daar heb ik hopelijk wel een ingang voor. Het verbaast me vooral dat ze de inhoud van het formulier dat je indient niet bekijken en een standaard reply terugsturen. Ach het is maar voor een jaar oid, dan eens kijken hoe het staat met FttC of FttH.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
ach.... zo kreeg ik half mei per brief een antwoord op een brief die ik Telfort begin maart gestuurd had...
met de standaard excuses dat ze zo laat reageerden, maar dat ze ervan uit gingen dat ik mijn probleem nu wel op een andere manier zou hebben opgelost :?

Toen werd ik ff pissed, maar alles went |:(

Via KPN is het mij in ieder geval niet gelukt, en ik dacht ook een mooie ingang te hebben.... KPN stelt simpelweg dat ze met ons als klant niks te maken hebben, Telfort moet dit soort verzoeken doen bij hun. Daar zou ik dus mijn pijlen op richten, als ik jou was... succes in ieder geval!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
MensionXL schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:06:
[...]

Dat heeft oa te maken dat men te weinig onderlinge kennis opgedaan bij oa IPB niet met elkaar gaat delen en deels dezelfde problemen opnieuw actueel zijn.Onbegrijpelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Heb nu eindelijk internet.
Maar een locaal bedrijf ingeschakelt. KPN wil niet komen opdagen.
2x geprobeert en ze komen simpelweg NIET opdagen op de afgesproken tijd, compleet kansloos.

het is nu 8-9 MB, wat langzamer dan verwacht, maar het werkt.

Tevens. een analoge telefoon aansluiten werkt NIET.
Een telfort abo, zonder telefonie gaat via VOIP, en schijnt geen kiestoon te produceren volgens de monteur.

uiteindelijk de zwarte en een andere draad aangesloten.

[ Voor 10% gewijzigd door bbr op 28-05-2008 08:59 ]

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Misschien als mosterd na de maaltijd,maar voor de liefhebbers (zonder nou een mega discussie over de inhoud te willen starten :)

http://webwereld.nl/artic...am-door-softwarefout.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Laatst online: 23-06-2023
En omdat ik destijds niet zo positief meer was over Telfort omdat internet en telefonie er iedere keer uitvlogen. Bleek inderdaad dus de bekende KPN storing te zijn :(
Wil ik nu toch ook even opmerken dat het geheel weer prima en zonder problemen verloopt.
Dus na alle toestanden ben ik op het moment weer helemaal tevreden met Telfort _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Al 3 daagjes telfort in huis en moet zegge dat het retesnel is en goed werkt. 19500 over 1110 intrain waardes en het gaat als de brandweer.

Eerder wel een klein beetje geklooi gehad met een spooksignaal op m'n andere aderpaar.

([ADSL] Lijn Blokkade die er nog STEEDS opstaat en ERG irritant is, want je wordt van het kastje naar de muur gestuurd met zo'n probleem en niemand mag het signaal eraf halen maar niemand weet ook van WIE dat signaal IS)

Al wat zitten stoeien met het basis modem met portforwarding & mapping, beetje omslachtig met de extra 'firewall' die erbij zit.

Maar nu heb ik het volgende probleem:

Ik heb toen ik nog zat te prutsen en niet wist dat ik de firewall eruit moest knallen een forward aangemaakt en daarna weer gedeactiveerd. Een 'user defined' forward welliswaar. Nu wil ik deze weer activeren, maar staat hij niet meer in m'n dropdown list. Dan zou je zeggen dat je hem gewoon opnieuw weer erin moet knallen middels 'User Defined'. Maar als ik dan weer dezelfde porten erin zet gaat de modem zeuren dat die porten al gereserveerd zijn voor een andere forward.

Nu is /me LinuX-TUX niet lui uitgevallen en heeft de usermanual van zyxel erbij gezocht (P-2602R-D1A_3.40.pdf) waar vervolgens ook niets terug te vinden is over waar je eigen 'user defined' forwards naar toe verdwijnen.

Dan maar "Die-Hard" tweakstijl telnetten ... :| dat is nog eens van een koude douche thuiskomen ... beetje een mix tussen *ux/vxworks & cisco ... maar je eigen defined forward terug vinden en activeren OF eruit knikkeren ho maar -O-

Iemand een tip / ervaring met dit fenomeen?
Zelf heb ik al google erop nageslagen en terug zitten lezen t/m telfort topic 7.

Uiterste middel om te proberen voor mij is om alles te exporteren (ja, staan al weer een hoop forwardjes voor m'n servertje in) en een reset uit te voeren om vervolgens te HOPEN dat hij m'n "User Defined" forward, die niet geactiveerd staat, niet meeneemt.
of juist wel meeneemt & ook zichtbaar in de dropdown list laat zien ... tis maar hoe je het bekijkt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Loekie schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:20:
[...]

Er was me bij aanschaf medegedeeld dat onze lijn ADSL2+ zou worden, maar tot op heden is dat niet gebleken.
Het bekende verhaal.Medegedeeld mondeling,schriftelijk ? Ook bij de helpdesk bestaat er zoiets als resultaten halen dus hoeveel vragen,gesprekken dan wel tickets "close" je hoe snel ?!
Met standaard reacties kom je dan heel eind,de welwillende en goeden daar gelaten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Rolfy schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:04:
[...]
Zou best kunnen hoor, zoals gezegd, ik bel niet vaak met de vaste telefoon. Ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad, hoogstens in het begin dat mensen die mij belden direct op de Budgetphone voicemail uitkwamen, zonder dat de telefoon bij mij overging. Toen bleek dat ik een oude telefoonlijn-splitter (om 2 toestellen op 1 lijn te gebruiken) niet kon gebruiken op de Zyxel, maar beide telefoontoestellen los op de aparte poorten van de Zyxel moest aansluiten. Toen was het probleem opgelost.
[...]

Daar kan ik je helaas niets over zeggen, aangezien ik Telfort Bellen niet gebruik. Mijn telefoonlijn hapert niet, zelfs niet als ik volle snelheid download via een newsserver. Zonder verdere QoS instellingen op de Zyxel.
Nu ik dit zo las bedenk ik me net dat bij mijn ouders we ook een telefoon splittertje ertussen hebben gehangen door 2 toestellen op tel1 poort aan te sluiten. Weliswaar gebruiken mn ouders wel Telfort bellen en jij een los web bel aanbieders maar toch proberen waard.. Duidelijk ook even proberen. Hebben eerder ook 2e telefoon op tel2 geplaats toendertijd maar geef geen toon dus toen deze oplossing gedaan. Jij hebt dus wel toon als je m op tel2 plaatst zonder wijzigingen aan te brengen in modem? de constante onbereikbaarheid is heel irri voor ze. Ook zit er weleens een echo op de lijn als ik mijn ouders bel van voip tele2 naar voip telfort (problemen kan ook bij tele2 liggen). Als ik ze bel gaat ie bij mij 3-5 keer over terwijl ie daar 1x overgaat ook apart verhaal. Heb bij mijn Tele2 daar geen last van..
5183 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:22:
Tralala net mijn brief ook binnen dat alles 6 juni overgaat.

Nu is het alleen nog afwachten tot 6 juni, kan me niet snel genoeg gaan! Lang geleden dat ik naar een provider overstapte en dat alles gewoon goed geregeld is! Alles is op tijd en netjes gecommuniceerd. Bij Tele2 heb ik in het begin van ellende zelf mijn modem opgehaald en alles geregeld omdat ze alles zo slecht voor elkaar hadden. Een verademing dit tot heden!
Nou ik en mijn ouders hebben prima ervaringen met Tele2 heb zelf Compleet abo sinds half jaartje en zeer tevreden (ook nog voor 30 euro 20mb 1 jaar + bellen avond/weekend gratis vast met starttarief dat wel) Maar vanwege scherpe prijs van Telfort daarvoor gekozen voor mn ouders in hun nieuwe huis. Nou dat bleek ellendig te zijn voor met name de telefoon. Trage snelheid: slechts 4MB terwijl ze zeker ook 8MB zouden moeten halen omdat ze ook zo'n 2,3 km van wijkkast zitten.
smokesign schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:15:
En omdat ik destijds niet zo positief meer was over Telfort omdat internet en telefonie er iedere keer uitvlogen. Bleek inderdaad dus de bekende KPN storing te zijn :(
Wil ik nu toch ook even opmerken dat het geheel weer prima en zonder problemen verloopt.
Dus na alle toestanden ben ik op het moment weer helemaal tevreden met Telfort _/-\o_
Hoe is bij jou de bereikbaarheid met telefoon de afgelopen dagen dan?
Nog geen klachten van mensen gehoord dat je niet bereikbaar bent of dat ze voicemail direct krijgen of het 3-5 keer over laten gaan maar zelf slechts 1x horen overgaan?

Bij mijn ouders is het nog steeds DRAMA de telefoon. Wel zoals hierboven geschreven ga ik er nog een telefoon splitter uithalen want dat schijnt de Zyxel minder van te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
funrider schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:42:
[...]

Bij mijn ouders is het nog steeds DRAMA de telefoon. Wel zoals hierboven geschreven ga ik er nog een telefoon splitter uithalen want dat schijnt de Zyxel minder van te houden.
De splitter kan idd verstoring veroorzaken,dus verwijderen lijkt me een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 20:55
Hebben meer mensen vandaag last van een hoge ping?
Als ik een tracert doe, zit ik boven de 300 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263317

Ik wil het Telfort internet aan gaan vragen (zonder telefonie dus), maar had even een vraag over wat ik het beste in kan vullen op het aanvraagformulier zodat er geen vertragingen e.d komen.

De situatie:
Wij gaan verhuizen naar een nieuw adres op 20 juni. We willen graag voor die datum internet aangevraagd hebben aangezien we geen zin hebben om een maand zonder internet te zitten. Ik heb de huidige bewoners gebeld en die hebben aangegeven dat ze nu:
- ADSL via Planet hebben die afloopt op 1 juni (nog paar dagen dus)
- Kpn telefoon abbo hebben die ook afloopt op 1 juni

Kan ik dan op het aanvraagformulier het beste invullen dat de huidige internetverbinding ADSL is (ook al is dit dus over drie dagen al afgesloten)? Of moet ik dan invullen dat er geen internetverbinding is?
Ik heb het liefst geen KPN-mannetje die langs komt aangezien we dus pas vanaf 20 juni in de woning wonen.

Over de telefoonlijn, ik heb het huidige telefoonnummer van het nieuwe adres. Die zou ik dus kunnen invullen. Echter is dit dus ook per 1 juni opgezegd. Kan ik dan dit nummer het beste wel of niet invullen..?

Verder nog een andere vraag; kan je de post van Telfort ook op een ander adres laten bezorgen (bij ons dus het adres waar we nog t/m 20 jun wonen)? En als niet, is de post die je krijgt van Telfort noodzakelijk om te beantwoorden om het proces in gang te houden zeg maar?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
Anoniem: 263317 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:34:
En als niet, is de post die je krijgt van Telfort noodzakelijk om te beantwoorden om het proces in gang te houden zeg maar?
Eerste keer krijg je een brief met ordernummer en bevestiging van ontvangst van de order, dan rond stap 3-4 krijg je modem + inloggegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
LinuX-TUX schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:46:

[...]

Ik heb toen ik nog zat te prutsen en niet wist dat ik de firewall eruit moest knallen een forward aangemaakt en daarna weer gedeactiveerd. Een 'user defined' forward welliswaar. Nu wil ik deze weer activeren, maar staat hij niet meer in m'n dropdown list. Dan zou je zeggen dat je hem gewoon opnieuw weer erin moet knallen middels 'User Defined'. Maar als ik dan weer dezelfde porten erin zet gaat de modem zeuren dat die porten al gereserveerd zijn voor een andere forward.

Nu is /me LinuX-TUX niet lui uitgevallen en heeft de usermanual van zyxel erbij gezocht (P-2602R-D1A_3.40.pdf) waar vervolgens ook niets terug te vinden is over waar je eigen 'user defined' forwards naar toe verdwijnen.

Dan maar "Die-Hard" tweakstijl telnetten ... :| dat is nog eens van een koude douche thuiskomen ... beetje een mix tussen *ux/vxworks & cisco ... maar je eigen defined forward terug vinden en activeren OF eruit knikkeren ho maar -O-

Iemand een tip / ervaring met dit fenomeen?
Zelf heb ik al google erop nageslagen en terug zitten lezen t/m telfort topic 7.

Uiterste middel om te proberen voor mij is om alles te exporteren (ja, staan al weer een hoop forwardjes voor m'n servertje in) en een reset uit te voeren om vervolgens te HOPEN dat hij m'n "User Defined" forward, die niet geactiveerd staat, niet meeneemt.
of juist wel meeneemt & ook zichtbaar in de dropdown list laat zien ... tis maar hoe je het bekijkt :Y)
Als ik er zelf eentje aanmaak/toevoeg met 'user defined' komt hij er netjes onder te staan. Ik kan hem actief zetten (vinkje) en niet actief. Ik kan hem wijzigen en hem verwijderen. Vergeet niet op apply te drukken na het zetten of weghalen van het vinkje.

Als hij verwijderd is kan ik met een nieuwe 'user defined' weer exact dezelfde maken met dezelfde poort nummers gewoon.

Echter als ik er eentje op non-aktief zet en dezelfde poortnummers wil gebruiken voor een nieuwe regel geen idee. Dat zou ook een beetje zinloos/raar zijn om twee forwards te hebben voor dezelfde poort range ondanks er eentje niet aktief staat.
thefxr schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:27:
Hebben meer mensen vandaag last van een hoge ping?
Als ik een tracert doe, zit ik boven de 300 ms
Misschien je upload helemaal vol zitten? Dan krijg je dat ja...
Ik wil het Telfort internet aan gaan vragen (zonder telefonie dus), maar had even een vraag over wat ik het beste in kan vullen op het aanvraagformulier zodat er geen vertragingen e.d komen.

De situatie:
Wij gaan verhuizen naar een nieuw adres op 20 juni. We willen graag voor die datum internet aangevraagd hebben aangezien we geen zin hebben om een maand zonder internet te zitten. Ik heb de huidige bewoners gebeld en die hebben aangegeven dat ze nu:
- ADSL via Planet hebben die afloopt op 1 juni (nog paar dagen dus)
- Kpn telefoon abbo hebben die ook afloopt op 1 juni[/b]
Beide opgezegd? Dus niet verhuisd?
Kan ik dan op het aanvraagformulier het beste invullen dat de huidige internetverbinding ADSL is (ook al is dit dus over drie dagen al afgesloten)? Of moet ik dan invullen dat er geen internetverbinding is?
Geen, op je nieuwe adres waar je gaat aanvragen heb je niets!
Ik heb het liefst geen KPN-mannetje die langs komt aangezien we dus pas vanaf 20 juni in de woning wonen.
Komt ook niet meer, dat was vroeger.
Over de telefoonlijn, ik heb het huidige telefoonnummer van het nieuwe adres. Die zou ik dus kunnen invullen. Echter is dit dus ook per 1 juni opgezegd. Kan ik dan dit nummer het beste wel of niet invullen..?
Dan niet invullen, op iets wat al in opzegging is kan je niets aanleggen/aanvragen.
Verder nog een andere vraag; kan je de post van Telfort ook op een ander adres laten bezorgen (bij ons dus het adres waar we nog t/m 20 jun wonen)? En als niet, is de post die je krijgt van Telfort noodzakelijk om te beantwoorden om het proces in gang te houden zeg maar?
Nee, dat gaat niet. Aanvraag adres is ook correspondentie adres. Anders pas na de 20ste aanvragen gewoon :)

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 28-05-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De post dient alleen ter informatie, je krijgt dezelfde info ook via de mail. Je kunt dus met de huidige bewoners van je toekomstige adres afspreken dat je het alvast aan mag vragen en zij je post bewaren. In dat geval aanvragen als lijn zonder ADSL, want je aanvraag wordt pas na de 7 dagen wachttijd in behandeling genomen (en dan is het ADSL-signaal dus al van de lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iedereen die op Telfort's eigen netwerk zit zal de komende paar dagen 's nachts problemen hebben met de internet verbinding, aldus deze pagina's. Nou maar hopen dat het niet zo'n grote wantoestand gaat worden als bij KPN een paar weken geleden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
We wachten de klap maar af. Ik zit op het tiscali netwerk en heb geen last gehad van de KPN storing. Misschien ga ik het dan toch nog meemaken. ;)

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hoe weet je op welk netwerk je zit eigenlijk :?

als je geen last van de kpn storing heb gehad zit je op het eigen netwerk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263348

Hey allemaal what's up ?

Khoop dat iemand mij antwoord kan geven op m'n vraag.. :/

Kben overgestapt van upc kabel ( classic abbo) naar telfort.
Kheb em nu al 2/3 dagen geleden geactiveerd ( oorspronkelijke activatiedatum is 28 mei).
Van bestelling tot op levering is alles goed gegaan etc etc.
Kvoel me alleen een beetje genaaid...
M'n vorige abbo was eentje van 8mbit dl, omgerekend dus precies 1 MB.
Kwas er erg tevreden mee ik dl'de namelijk altijd met rond de 960 kb (verschil van maar 60 kb not bad).
Dus ik denk met de 20 mbit van telfort moet ik op z'n MINST wel zo'n 2 MB d'ruit kunnen trekken, maar nee hoor. Via nieuwsgroepen (betaald) dl ik tegen de 1600 kbytes, 100 MB testbestanden gaan ook tegen dezelfde snelheid.
Kheb de modem pak 'm beet zo'n 30 cm van het isra punt (gewoon de doorluskabels gebruikt van telfort) oh ja kheb 'm direct op het isra punt aangesloten.

Kheb zo'n diagnostische toets gedaan op m'n modem via zyxel ( met moeite ontdekt hoe dit moet 8)7 )

De volgende waardes krijg ik:

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 9 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 8a ab bc cc cc cc dc cd dd cb bb 99
attenuation downstream: 22 db

Al die andere 'tones' leken me onbelangrijk dus die heb ik weggelaten :P

Volgens verschillende postcodechecks woon ik op minder dan 500 meter van een centrale en de postcodecheck van telfort geeft aan dat ik zogenaamd met 20 mbit kan dl'en :/ natuurlijk geloofde ik dit niet meteen, maar ja zoals ik al zei 2 Mb is toch niet teveel gevraagd of wel. Kan iemand mij 'verlichten' aan de hand van die cijfers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tel er maar een kilometer bij op, dan zit je dichter in de buurt van de werkelijke afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Laatst online: 23-06-2023
funrider schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:42:
Hoe is bij jou de bereikbaarheid met telefoon de afgelopen dagen dan?
Nog geen klachten van mensen gehoord dat je niet bereikbaar bent of dat ze voicemail direct krijgen of het 3-5 keer over laten gaan maar zelf slechts 1x horen overgaan?
Ik heb na de laatste stuiptrekkingen van de KPN storing geen problemen meer. Gevolg daarvan is wel dat ik nu regelmatig met mijn mobiel mijn thuis nummer bel en omgekeerd, puur voor de zekerheid 8)7
Dus hier op dit moment geen klachten over internet of telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Anoniem: 263348 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:46:

Volgens verschillende postcodechecks woon ik op minder dan 500 meter van een centrale en de postcodecheck van telfort geeft aan dat ik zogenaamd met 20 mbit kan dl'en :/ natuurlijk geloofde ik dit niet meteen, maar ja zoals ik al zei 2 Mb is toch niet teveel gevraagd of wel. Kan iemand mij 'verlichten' aan de hand van die cijfers ?
Die 500 meter zijn een indicatie net als de 20mbit maar zeggen niet alles.Maw 500 m zullen er zeker meer zijn want de kabel zal niet zo lopen,daarbij komt dat je niet hoe de kwaliteit van de kabel is en neem daarbij 10 % overhead dan zul je beslist op wat ander uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

modem geeft de volgende waardes aan:

intrainwaarde 15312/1031

tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bb cc cc cc dd dd dc cc bb 99
tone 32- 63: 00 24 56 67 78 89 99 aa aa bb bb bb cb bb bb bb
tone 64- 95: cb ab bb bb bb ab bb bb ba aa a9 aa aa aa aa aa
tone 96-127: aa aa aa aa 9a aa aa aa 99 99 99 a9 99 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 89 99 88 88 88 88 88 88 89 88 89 88 89
tone 192-223: 88 88 92 98 99 99 88 89 99 99 99 87 88 88 88 88
tone 224-255: 78 88 88 78 88 88 88 87 88 88 87 77 77 77 77 9a
tone 256-287: 5a aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 288-319: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99 a9
tone 320-351: 99 99 99 99 99 99 a9 a9 a9 aa 9a 99 aa 99 aa 99
tone 352-383: 99 a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 384-415: 99 99 99 99 99 89 99 99 98 88 88 88 88 88 88 88
tone 416-447: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77 77 77 77 77
tone 448-479: 77 77 77 77 77 77 77 77 76 66 66 66 66 66 55 55
tone 480-511: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 44 55 54 44

kan iemand hier wat mee :/

Kvind mn dl snelheid veels te laag :(

Kmoet er wel bij zeggen, ik vermoed dat het met de bekabeling te maken heeft. Kheb namelijk nooit een vaste lijn gehad thuis ( telefoon). Kheb dus gewoon een kale lijn. En kwoon niet bepaald in een nieuwe woning. Kdenk dat de kpn-draden helemaal bedekt zijn met spinnenwebben daar in de muur :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 263348 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:08:
modem geeft de volgende waardes aan:

intrainwaarde 15312/1031

tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bb cc cc cc dd dd dc cc bb 99
tone 32- 63: 00 24 56 67 78 89 99 aa aa bb bb bb cb bb bb bb
tone 64- 95: cb ab bb bb bb ab bb bb ba aa a9 aa aa aa aa aa
tone 96-127: aa aa aa aa 9a aa aa aa 99 99 99 a9 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 89 99 88 88 88 88 88 88 89 88 89 88 89
tone 192-223: 88 88 92 98 99 99 88 89 99 99 99 87 88 88 88 88
tone 224-255: 78 88 88 78 88 88 88 87 88 88 87 77 77 77 77 9a
tone 256-287: 5a aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 288-319: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99 a9
tone 320-351: 99 99 99 99 99 99 a9 a9 a9 aa 9a 99 aa 99 aa 99
tone 352-383: 99 a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 384-415: 99 99 99 99 99 89 99 99 98 88 88 88 88 88 88 88
tone 416-447: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77 77 77 77 77
tone 448-479: 77 77 77 77 77 77 77 77 76 66 66 66 66 66 55 55
tone 480-511: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 44 55 54 44

Kmoet er wel bij zeggen, ik vermoed dat het met de bekabeling te maken heeft. Kheb namelijk nooit een vaste lijn gehad thuis ( telefoon). Kheb dus gewoon een kale lijn. En kwoon niet bepaald in een nieuwe woning. Kdenk dat de kpn-draden helemaal bedekt zijn met spinnenwebben daar in de muur :|
Zo'n lage snelheid heb je toch niet?

Vergelijk het hier eens mee :+

7923 kbps / 1037 kbps

noise margin upstream: 8 db
attenuation upstream: 19 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc dd dd ed ed dd ed cd dc cb a9 85
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 41 db
tone 32- 63: 00 00 22 45 67 77 77 77 77 77 77 78 78 8a bb bb
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba bb ab aa aa aa
tone 96-127: aa aa aa 99 aa 9a 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 87 77 75 30 25 77 77 89 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 29 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 99 88
tone 224-255: 87 75 57 77 74 25 77 77 76 77 77 76 75 55 44 40
tone 256-287: 01 57 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 65 56
tone 288-319: 55 55 55 55 55 55 50 55 55 55 44 44 44 44 44 40
tone 320-351: 03 30 03 22 22 02 02 02 20 00 00 01 12 22 22 12
tone 352-383: 10 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-04 00:34
Gisteravond (bij toeval) iets opmerkelijks meegemaakt. Naast het Telfort Internet maken wij tevens gebruik van Telfort Vast Bellen. Wij hebben hierbij een tweetal telefoontoestellen in gebruik, beide aangesloten op een eigen Tel.-poort in het Zyxel-modem. Hierbij maken beide toestellen gebruik van het SIP1-profiel, zodat beide toestellen overgaan wanneer wij worden gebeld op ons thuisnummer (dit was voor de overstap naar Telfort ook zo).

Nu vond er gisteravond een gesprek plaats op het eerste toestel (aangesloten op Tel.-poort 1). Echter, toen iemand het tweede toestel opnam (aangesloten op Tel.-poort 2) om het gesprek 'over te nemen', kreeg deze een 'open lijn' te horen.

Klopt het dat gesprekken dus niet kunnen worden overgenomen? Of is dit op een bepaalde manier toch mogelijk?

Overigens probeerde ik (bij wijze van test) het volgende op hetzelfde moment uit. Terwijl toestel 1 (nog) in gebruik was, heb ik geprobeerd om met het tweede toestel een uitgaande verbinding op te stellen... en dat lukte! Iemand hiermee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125499

Pino64 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:10:
[...]

Internet is prima dacht ik zo, telefonie zou ik niet aan beginnen.
ligt eraan wat je verwacht voor 10euro per maand. Als huis tuin en keukenlijntje een prima uptime lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dj-sannieboy schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:16:
[...]

Zo'n lage snelheid heb je toch niet?

Vergelijk het hier eens mee :+

7923 kbps / 1037 kbps

noise margin upstream: 8 db
attenuation upstream: 19 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc dd dd ed ed dd ed cd dc cb a9 85
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 41 db
tone 32- 63: 00 00 22 45 67 77 77 77 77 77 77 78 78 8a bb bb
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba bb ab aa aa aa
tone 96-127: aa aa aa 99 aa 9a 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 87 77 75 30 25 77 77 89 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 29 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 99 88
tone 224-255: 87 75 57 77 74 25 77 77 76 77 77 76 75 55 44 40
tone 256-287: 01 57 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 65 56
tone 288-319: 55 55 55 55 55 55 50 55 55 55 44 44 44 44 44 40
tone 320-351: 03 30 03 22 22 02 02 02 20 00 00 01 12 22 22 12
tone 352-383: 10 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
WOW :| !! 7923 kbps is wel HEEL weinig... Kheb met je te doen :'(

Je woont cker ver van de centrale :? Van mezelf weet ik het niet cker, denk dat de afstand wel meevalt. Tis de bedrading die ik niet vertrouw >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263348 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:08:

Je zit op 1600 meter van de centrale. Waarom had je verwacht minimaal 2 MB/sec te krijgen :?

Ik denk dat je weinig te klagen hebt als je 15 mbit haalt op een lijn tot 20 mbit.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 27577 op 28-05-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
Anoniem: 263348 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:39:
[...]

WOW :| !! 7923 kbps is wel HEEL weinig... Kheb met je te doen :'(

Je woont cker ver van de centrale :? Van mezelf weet ik het niet cker, denk dat de afstand wel meevalt. Tis de bedrading die ik niet vertrouw >_>
Hij heeft geen adsl2+ he, dus kan maximaal 8Mbit krijgen (waar hij dus vlakbij zit)

(Kon je aan die tones zien, weet niet precies hoe ik het moet uitleggen :p)

[ Voor 8% gewijzigd door rikrik op 28-05-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:42:
[...]

Je zit op 1600 meter van de centrale. Waarom had je verwacht minimaal 2 MB/sec te krijgen :?

Ik denk dat je weinig te klagen hebt als je 15 mbit haalt op een lijn tot 20 mbit.
LOL !!! :P 1600 meter dus :/ wist ik niet

Waarom ik minimaal 2 MB verwachtte ? Omdat ik met m'n vorige abbo van 8 mbit ook tegen de 8 mbit dl'de. Het verschil is nu veel groter. Tzijn toch zo'n 800 kbytes die ze van me rippen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rikrik schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:01:
[...]

Hij heeft geen adsl2+ he, dus kan maximaal 8Mbit krijgen (waar hij dus vlakbij zit)

hmmm ja vanaf tone 350 nog wat is het allemaal 0 bij hem :/
ik weet niet precies hoe die getallen werken nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackraven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 14:17
Jewie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:22:
Gisteravond (bij toeval) iets opmerkelijks meegemaakt. Naast het Telfort Internet maken wij tevens gebruik van Telfort Vast Bellen. Wij hebben hierbij een tweetal telefoontoestellen in gebruik, beide aangesloten op een eigen Tel.-poort in het Zyxel-modem. Hierbij maken beide toestellen gebruik van het SIP1-profiel, zodat beide toestellen overgaan wanneer wij worden gebeld op ons thuisnummer (dit was voor de overstap naar Telfort ook zo).

Nu vond er gisteravond een gesprek plaats op het eerste toestel (aangesloten op Tel.-poort 1). Echter, toen iemand het tweede toestel opnam (aangesloten op Tel.-poort 2) om het gesprek 'over te nemen', kreeg deze een 'open lijn' te horen.

Klopt het dat gesprekken dus niet kunnen worden overgenomen? Of is dit op een bepaalde manier toch mogelijk?

Overigens probeerde ik (bij wijze van test) het volgende op hetzelfde moment uit. Terwijl toestel 1 (nog) in gebruik was, heb ik geprobeerd om met het tweede toestel een uitgaande verbinding op te stellen... en dat lukte! Iemand hiermee bekend?
Meerdere gesprekken met hetzelfde nummer zijn mogelijk met voip.
Dus als je op tel1 in gesprek bent en er komt nog een gesprek binnen, zal tel2 over gaan, net zoals je al weet dat je dan met tel2 gewoon uit kunt bellen.

Als je het gesprek over wilt nemen, zul je beide telefoons op dezelfde tel-poort moeten aansluiten.

Zo, nu even verder mijn eigen avontuur vertellen, zit op 1,5km van de centrale en haal een nette 16down/1up. Stabiele DSL verbinding, weinig klachten over.
Telfonie is 1 groot drama, 1e maand was goed, maar daarna alleen maar gezeur. Na de storing van de 19e geloof ik hebben we nog wat nastuipen gehad, harde en soft resets van de modem geven gemiddeld een halve dag goeie telefonie, nu voor't eerst 2 dagen gehad zonder reset, maar vanmorgen werd ik weer mobiel gebeld, met de mededeling dat de vaste telefoon het weer niet deed. Even kijken op de telfort site en |:(
Ik vind het erg vervelend, vooral omdat ik ook niet weet wanneer telefonie er uit ligt. De mobiele kosten lopen dan ook weer op uiteraard, zowel voor mij als degene die mij belt.

Hoop dat neographikal z'n waardes nog eens even post waarmee hij z'n problemen heeft opgelost...

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
hjs schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:29:
Hoe weet je op welk netwerk je zit eigenlijk :?

als je geen last van de kpn storing heb gehad zit je op het eigen netwerk :?
Je kunt dat zien als je een traceroute doet naar bijvoorbeeld intel.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-05 18:59
Anoniem: 263348 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:05:
[...]

Waarom ik minimaal 2 MB verwachtte ? Omdat ik met m'n vorige abbo van 8 mbit ook tegen de 8 mbit dl'de. Het verschil is nu veel groter. Tzijn toch zo'n 800 kbytes die ze van me rippen :P
ADSL2+ is veel gevoeliger voor lijnkwaliteit. Daarom haal je niet het dubbele van je vorige abo.
Afstand tot de centrale is 22 / 13.9 = 1.58 km.
Effe zoeken in de vorige delen van dit topic, en je waardes vergelijken. Met 1600 kB/sec op een lijn met 22dB downstream attenuation zit je goed. Als alles goed is aangesloten, is de intrainwaarde gedeeld door 10 een redelijke richtwaarde voor de max downloadsnelheid. Als de kabelkwaliteit goed is kan die deelfactor zelfs iets lager zijn. Dit gaat redelijk op voor de eerste twee kilometer kabel. Daarna wordt de deelfactor iets hoger.

Ter vergelijk mijn waardes: att. downstream 12dB (= 865 meter van de centrale)
Intrainwaarde: 20090. Mijn downloadsnelheid is in de praktijk max. 2068 kB/sec (continue snelheid bij het downen van newsservers; zowel bedraad als draadloos).

[ Voor 14% gewijzigd door Masimo op 28-05-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Masimo schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:23:
[...]

ADSL2+ is veel gevoeliger voor lijnkwaliteit. Daarom haal je niet het dubbele van je vorige abo.
Afstand tot de centrale is 22 / 13.9 = 1.58 km.
Effe zoeken in de vorige delen van dit topic, en je waardes vergelijken. Met 1600 kB/sec op een lijn met 22dB downstream attenuation zit je goed. Als alles goed is aangesloten, is de intrainwaarde gedeeld door 10 een redelijke richtwaarde voor de max downloadsnelheid. Als de kabelkwaliteit goed is kan die deelfactor zelfs iets lager zijn. Dit gaat redelijk op voor de eerste twee kilometer kabel. Daarna wordt de deelfactor iets hoger.

Ter vergelijk mijn waardes: att. downstream 12dB (= 865 meter van de centrale)
Intrainwaarde: 20090. Mijn downloadsnelheid is in de praktijk max. 2068 kB/sec (continue snelheid bij het downen van newsservers; zowel bedraad als draadloos).
I see I see... pokkenafstand :(
die postcodecheck op de site van telfort is wel misleidend als ik weet niet wat >:)
ach ja iig bedankt voor de uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Blackraven schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:14:
[...]

Meerdere gesprekken met hetzelfde nummer zijn mogelijk met voip.
Dus als je op tel1 in gesprek bent en er komt nog een gesprek binnen, zal tel2 over gaan, net zoals je al weet dat je dan met tel2 gewoon uit kunt bellen.

Als je het gesprek over wilt nemen, zul je beide telefoons op dezelfde tel-poort moeten aansluiten.
Of doorverbinden naar het andere poortje/toestel, weet alleen even niet meer uit mijn hoofd hoe dat ging.
Anoniem: 263348 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:05:
[...]

Uhm, met 20Mb haal je zo'n 2000kByte/s, jij haalt er al 1600kByte/s met je 15Mb verbinding, dus je 'mist' van het maximale als je lijn kort genoeg is zo'n 400kByte/s.

Dat je vroeger met 8Mb ook 800kByte/s haalde (of zelfs iets meer) komt omdat je toen het maximale van je ADSL abonnement haalde. Nu zit je daar iets onder omdat het tot 20Mb is afhankelijk van de afstand en kwaliteit van de lijn. Voor 8Mb kan een lijn best lang zijn, om 20Mb te kunnen halen moet hij echt niet langer dan 1000m zijn ongeveer.

Je hebt met ADSL sowieso 12 a 15% protocol overhead, dus 8Mb is niet 1000kByte/s maar maximaal 800 a 830kByte/s. Als je lijnsnelheid nu dus 15000kbps is haal je een 1500 a 1600kByte/s download snelheid. Prima voor deze lijnlengte, je zou echt niet moeten/mogen klagen...
rikrik schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:01:
[...]

Anoniem: 263348 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:07:
[...]

hmmm ja vanaf tone 350 nog wat is het allemaal 0 bij hem :/
ik weet niet precies hoe die getallen werken nee :P
Het is wel ADSL2+, anders had hij wel vanaf tone 255 allemaal 0 gehad. Alles daarboven is ADSL2+ :)

Echter zie die downstream attenuation van 41dB, dat is een dikke 3000m lijnlengte naar de centrale toe....

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 28-05-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 23:21
Anoniem: 125499 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:35:
[...]

ligt eraan wat je verwacht voor 10euro per maand. Als huis tuin en keukenlijntje een prima uptime lijkt me
Het is toch weer 10 euro per maand en op het moment dat je een overeenkomst afsluit mag je ook verwachten dat deze naar behoren werkt dat is helaas bij Telfort nog niet geheel het geval.
Gewoon hopen op betere tijden dat alles weer naar behoren zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:50:
Dat je vroeger met 8Mb ook 800kByte/s haalde (of zelfs iets meer) komt omdat je toen het maximale van je ADSL abonnement haalde.
Sterker nog:
Anoniem: 263348 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:46:
Kben overgestapt van upc kabel ( classic abbo) naar telfort.
M'n vorige abbo was eentje van 8mbit dl, omgerekend dus precies 1 MB.
Appels en peren enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 27577 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:17:
[...]

Sterker nog:

[...]

Appels en peren enzo :P
Ja, bij kabel internet heb je geen 15% overhead verlies. Daar verkopen ze netto snelheden en bij ADSL is zijn het bruto lijn snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 11:15
Hier last van wegvallende pagina`s, denk dat het onderhoud begonnen is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

mwaaah opeens ging het surfen retetraag en nu kan ik niet meer op GOT komen. zit nu maar met mijn utms card want ja je moet toch wat.

Heel internet ligt eruit. nou ja bijna dan. kan nog wel op nu.nl komen maar andere pagina's niet meer. ook usenet connect niet.

heb de zyxel al een reboot gegeven. traint netjes weer in maar dus geen volledig inet..

andere mensen met dit zelfde probleem regio 7061 ? en wat zou ik hier aan kunnen doen ?

@hierboven, welk onderhoud ???

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 28-05-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
volgens mij een DNS probleem kan nu alleen nog op GOT komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Same here, Assen...
Na de reboot van mn Zyxel doet de telefonie het ook niet meer...

Nou ja, morgen weer een dag toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Ray schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:54:
mwaaah opeens ging het surfen retetraag en nu kan ik niet meer op GOT komen. zit nu maar met mijn utms card want ja je moet toch wat.

Heel internet ligt eruit. nou ja bijna dan. kan nog wel op nu.nl komen maar andere pagina's niet meer. ook usenet connect niet.

heb de zyxel al een reboot gegeven. traint netjes weer in maar dus geen volledig inet..

andere mensen met dit zelfde probleem regio 7061 ? en wat zou ik hier aan kunnen doen ?

@hierboven, welk onderhoud ???
Onderhoud

* 30-05-2008
Werkzaamheden Telfort DSL netwerk, Landelijk
* 31-05-2008
* 01-06-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb hetzelfde probleem :/

kan wel op deze site komen :/

pffff krijgen we meteen deze onzin :( haha vandaag is namelijkm ijn officiële activeringsdatum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

208.67.222.222
208.67.220.220

Snel instellen nu deze site nog in de dns cache staat lijkt mij. Ik gebruik opendns ook sinds ze hun privacyvoorwaarden hebben aangepast, werkt echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 23:21
Anoniem: 179986 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:09:
208.67.222.222
208.67.220.220

Snel instellen nu deze site nog in de dns cache staat lijkt mij. Ik gebruik opendns ook sinds ze hun privacyvoorwaarden hebben aangepast, werkt echt prima.
Klopt opendns werkt echt prima.
Deze in de Zyxel modem ingesteld en hoef daar niet meer naar om te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 19:16
Yep ook hier dikke dns problemen (ook met opendns) en vandaag hele dag voip ingesprek zonder dat ik aan het bellen was. :(

[ Voor 7% gewijzigd door The Druid op 28-05-2008 23:25 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 16:29
zelfs met open dns veel site's niet of nauwelijks te openen.
zowel met zyxel als met een speedtouch st780.

toch wel erg vervelend weer allemaal eerst de grote kpn storing op het atm.
en nu elke keer wegvallende telefoon + Internet.

hoop dat het snel word opgelost.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
bjck schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:02:
[...]

Als ik er zelf eentje aanmaak/toevoeg met 'user defined' komt hij er netjes onder te staan. Ik kan hem actief zetten (vinkje) en niet actief. Ik kan hem wijzigen en hem verwijderen. Vergeet niet op apply te drukken na het zetten of weghalen van het vinkje.

Als hij verwijderd is kan ik met een nieuwe 'user defined' weer exact dezelfde maken met dezelfde poort nummers gewoon.

Echter als ik er eentje op non-aktief zet en dezelfde poortnummers wil gebruiken voor een nieuwe regel geen idee. Dat zou ook een beetje zinloos/raar zijn om twee forwards te hebben voor dezelfde poort range ondanks er eentje niet aktief staat.

[...]
Even voor de goede orde, de niet aktieve/foutieve staan NIET in de lijst om te editen/definitief te verwijderen ... daarom juist dat ik even vast liep.

Port zou al in gebruik/gedefinieerd zijn, terwijl hij nergens zichtbaar was. Ik heb hem maar een schop gegeven (reset to factory defaults) en alles opnieuw erin gezet. Nu werkt het naar behoren, maar ben ik pagus om iets non-actief te zetten / daarna weg te gooien. Het werkt ... ik blijf er vanaf.

Voor de mensen die last hebben van haperende telefoongesprekken:
Hebben jullie iets van logging aanstaan? Een vorm van snmp of wat anders? Ik heb namelijk net m'n moedertje zitten pesten door af en toe wat te saven op de Zyxel terwijl ze zat te bellen ... en 3 keer raden wat er dan gebeurd. Bij een beetje stress op dat ding gaat het gewoon haperen / valt het even weg.

Dan nog iets: waarom zou er een actieve firewall aanstaan op een routing modem? Ik zie de meerwaarde er niet van in. Iemand die dit kan weerleggen? (tuurlijk ZOU er een filter in kunnen zitten die default attacks & malware eruit zou kunnen filteren ondanks de forwards ... maar ik heb het NERGENS terug kunnen vinden in de manual in hoeverre die firewall dat doet/kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

DNS is niet het probleem. Ping een willekeurig domein maar (bijvoorbeeld zr40.nl, die staat zeker niet in je cache :P) en je ziet dat een IP gevonden wordt, dus DNS werkt.

Hier werkt GoT, Gmail, Google Talk en Wikipedia prima, maar Google zelf, nu.nl, MSN en zo'n beetje alle andere sites en diensten niet. Ik vermoed dat het onderhoud met peering te maken heeft.

edit:
internet.telfort.nl werkt, klantenservice.internet.telfort.nl niet. Beiden zitten in dezelfde IP range. Lijkt me sterk dat het aan peering ligt.

[ Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 28-05-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zr40 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:27:
DNS is niet het probleem. Ping een willekeurig domein maar (bijvoorbeeld zr40.nl, die staat zeker niet in je cache :P) en je ziet dat een IP gevonden wordt, dus DNS werkt.

Hier werkt GoT, Gmail, Google Talk en Wikipedia prima, maar Google zelf, nu.nl, MSN en zo'n beetje alle andere sites en diensten niet. Ik vermoed dat het onderhoud met peering te maken heeft.
dat zou vreemd zijn want hier werkt alles wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:29:
Toch heb ik ook hetzelfde probleem. GoT werkt wel, maar veel andere sites niet. Een peering issue lijkt me niet; de ene site op het True netwerk werkt bijvoorbeeld wel en een andere weer niet. Je zou denken aan een DNS-issue, maar met OpenDNS inderdaad hetzelfde euvel.

edit: Hier is alles weer up sinds 15 seconden!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 27577 op 28-05-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 19:16
Anoniem: 179986 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:29:
[...]

Nou hier niet :( maar wel blij dat ik nog op Tweakers kan en lees dat het niet aan mij ligt.

[ Voor 17% gewijzigd door The Druid op 28-05-2008 23:34 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.