Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 23:07

mennovanw

Canon? You can!

catchingfire schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:13:
[...]

Ja, maar is nu opeens de AF van een 300D/350D/1000D "niet goed"??? Wat een onzin, geloof die marketing-blaat toch eens niet altijd. Geloof je nou echt dat al die mensen met een 300D/350D/1000D niet fatsoenlijk kunnen focussen met een <=f2.8 en dat die met een 400D/450D dat opeens merkbaar beter doen?
Ik heb nog geen noemenswaardige problemen gehad met AF met een 50f1.4 en 17-55f2.8 op m'n 1000D, die ik juist WEL veel vaker had op m'n vorige 400D met z'n zogenaamde "beterer" AF. En dat is ook precies wat je all over the place leest over de 450D. Zijn de toleranties van die "betere" AF niet zo groot dat je er in de praktijk niks aan hebt, tenzij je net in de prijzen valt dat je een supergoede treft.
Op dpreview staan verschillende posts van mensen in de States die een 1000D en een 450D hebben gehaald en dan binnen enkele weken de beste houden (ja, zo schijnt dat te kunnen in de States)... mensen die alleen met snelle primes schieten en totaal geen verschil merken tussen de AF van de 1000D en 450D... behalve dan dat de 1000D iets betere JPG's levert.
Kalm aan, je hebt niemand hier inclusief mijzelf horen zeggen dat het focus-systeem slecht is. Het enige wat ik heb verkondigt is dat de optelsom van iets betere features voor een beperkte meerprijs voor veel mensen een reden zijn om een 450D boven een 1000D te verkiezen.

Dat de camera voor jouw manier van fotograferen goed werkt? Schitterend en gefeliciflapstaart maar een beetje objectiviteit jouwerzijds zou je niet misstaan. Er zijn gewoon verschillen qua focus-systeem en de 450D heeft wat dat betreft een klein stukje voor op de 1000D.

Overigens werk ik niet met statistieken maar met de indrukken die ik heb van de klanten die tegenover me staan, maar dat terzijde.

@universal creations: volkomen mee eens, je wil niet weten hoeveel Canon-gebruikers een 50 1.8 hebben waar het scherpte-diepteveld ook niet bepaald 80 meter is wide-open.

[ Voor 7% gewijzigd door mennovanw op 27-12-2008 17:44 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 11:52

Moortn

Hallo

Weet iemand of de Ansmann C450 grip past op de 1000D? Er staat bij dat hij geschikt is voor de 450D, maar heeft die niet (bijna) dezelfde body als de 1000D? En de BG-E5 is ook voor beiden.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 10:29
Moortn schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:24:
Weet iemand of de Ansmann C450 grip past op de 1000D? Er staat bij dat hij geschikt is voor de 450D, maar heeft die niet (bijna) dezelfde body als de 1000D? En de BG-E5 is ook voor beiden.
Afaik is de BG-E5 voor zowel de 400D als de 450D als de 1000D :) En als Ansmann zo'n grip kopieert, zouden ze wel heel dom zijn om niet gelijk die 1000D-mogelijkheid mee te pakken.

Ik zou trouwens merk-eigen kopen, zit toch nog wel een verschil in kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

@mennovanw: Het is een goede opmerking over de 50mm f/1.8 maar het AF-systeem van de 450D compenseert daar nog niet bepaald geweldig voor. De lens is van zichzelf niet geweldig precies. Ik heb nu twee keer mogen spelen met de f/1.4 en ondanks de ondiepere scherpte krijg ik er met weinig licht toch betere resultaten mee, vooral (denk ik) door de AF-motor in de lens.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

Henk schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:29:
[...]

Afaik is de BG-E5 voor zowel de 400D als de 450D als de 1000D :) En als Ansmann zo'n grip kopieert, zouden ze wel heel dom zijn om niet gelijk die 1000D-mogelijkheid mee te pakken.

Ja maar ik ben 17, dus ik moet 26,7813 uur werken om een BG-E5 te kopen van €109, en slechts 19.41 uur oor de C450.

tenzij dit een goede winkel is, maar daar kan ik niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 10:29
Moortn schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:57:
[...]

Ja maar ik ben 17, dus ik moet 26,7813 uur werken om een BG-E5 te kopen van €109, en slechts 19.41 uur oor de C450.

En werk je dan liever 26,78 uur voor een BG-E5 die merk-eigen is, goed gebouwd en compatible met toekomstige bodies, of 19 uur voor een Ansmann/Delta waarvan dat allemaal maar de vraag is? :)

Als het nou 3 werkweken zou schelen, á la, maar dit zijn twee middagen of een dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 15:47
Henk schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:29:
[...]

Afaik heeft de 400D een andere accu (zoals die van de 350D), dus past de grip alleen op de 450D en 1000D.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

ssj3gohan schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:30:
@mennovanw: Het is een goede opmerking over de 50mm f/1.8 maar het AF-systeem van de 450D compenseert daar nog niet bepaald geweldig voor. De lens is van zichzelf niet geweldig precies. Ik heb nu twee keer mogen spelen met de f/1.4 en ondanks de ondiepere scherpte krijg ik er met weinig licht toch betere resultaten mee, vooral (denk ik) door de AF-motor in de lens.
Dat lijkt me vreemd, aangezien de body bepaalt of de focus goed is. Wellicht front/ back focus met de 1.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hm... zou ik eens even moeten testen. Kan best, dat zou een beter excuus zijn voor het mislukken van 75% van de foto's in die kerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik heb zitten klooien, maar front/backfocus heeft hij niet overtuigend. Op f/7.1 is de AF sowieso spot on, f/1.8 kreeg ik in het begin betere resultaten met MF maar bij nader inzien was de reden daarvoor misschien dat ik m'n driepoot op een laminaatvloer had gezet. Ondanks mirror lock-up, draadjes-shutter en goede verlichting deukte het laminaat (waarop ik na het focussen anders ging staan) waarschijnlijk in waardoor de driepoot wat verplaatste en m'n onderwerp buiten de COF kwam te liggen. Toen ik dat doorhad produceerde AF op korte en middellange afstand eigenlijk elke keer prima resultaten. Nu weer snel die canon 50mm f/1.4 lenen en kijken of ik (nu met meer ervaring) AF-snelheid en andere eigenschappen beter kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01

Nicap

Tsssk....

Moortn schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:57:
[...]

Koop dan deze. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14865

Zit zelf ook te twifelen om een grip te kopen ivm AA batterijen. Maar dan zou het deze worden.
Lijkt zoveel op het origineel dat sommiogen denken dat deze chineze fabriek ook de "echten" maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Nicap op 11-01-2009 18:21 ]

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:31

rapture

Zelfs daar netwerken?

Chinezen zeggen weleens: "Als je vandaag iets nieuws uitbrengt, dan is het tegen morgen wel gekopieerd.".
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:19:
Dat lijkt me vreemd, aangezien de body bepaalt of de focus goed is. Wellicht front/ back focus met de 1.8?
Het moet nog fysiek haalbaar zijn. Als de objectief in stappen van 5% vooruit/achteruit focust, dan mag de body met 3% fijn proberen te regelen. Focus vliegt vooruit, achteruit, vooruit,... Als je een ring USM objectief pakt dat bv 1% accuraat is, dan kan de body zachtjes draaien totdat het raak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

Ik heb nog een vraag over manual focus. Normaal snap ik zulke dingen direct, maar ik kom er nu niet uit;
In de handleiding staat dat je alleen de knop op de lens naar MF moet zetten, en dat je dan kan vergroten/verkleinen/etc. Maar als ik op de knop met de + of - druk, krijg ik nog steeds AF point manual select.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Je moet aan de ring op de lens draaien voor manual focus. Bij de kitlens is dat een hele smalle/kleine ring trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:06
Moortn schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:36:
Ik heb nog een vraag over manual focus. Normaal snap ik zulke dingen direct, maar ik kom er nu niet uit;
In de handleiding staat dat je alleen de knop op de lens naar MF moet zetten, en dat je dan kan vergroten/verkleinen/etc. Maar als ik op de knop met de + of - druk, krijg ik nog steeds AF point manual select.
Als je 'm op MF zet en je op de sluiter-knop drukt terwijl je aan de MF-ring draait bliept de camera als je geselecteerde focus punt "in focus" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

Ja dat met de ring weet ik, en dat ging verder goed. Maar ik snapte niet dat in de handleiding stond dat je het het beeld nog kon vergroten enzo. Maar dat zal ik dan wel verkeerd gelezen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 09:37

Gwannoes

Solderen moet je leren

Moortn schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:19:
Ja dat met de ring weet ik, en dat ging verder goed. Maar ik snapte niet dat in de handleiding stond dat je het het beeld nog kon vergroten enzo. Maar dat zal ik dan wel verkeerd gelezen hebben.
Dat kan in live-view mode... Dan kan je het beeld op het display inzoomen. AF werkt dan zowieso niet.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

Gwannoes schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:02:
[...]

Dat kan in live-view mode... Dan kan je het beeld op het display inzoomen. AF werkt dan zowieso niet.
Ah, ok bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 09:19
Iemand die een indicatie kan geven over de levensduur van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IndigoX schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:14:
Als je dat vraagt omdat je twijfelt over de aanschaf van een reserve dan is dat niet relevant. Altijd een 2e accu kopen. Hij is namelijk altijd op het verkeerde moment leeg!

http://www.aq4u.nl/catalo...ath=21_26&products_id=141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
IndigoX schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:14:
Met levensduur bedoel je hoeveel jaar je 'm kunt gebruiken of hoeveel foto's je ermee kunt maken op één charge?

Ik vermoed het laatste, indicatie is "veel". Je kunt erg lang schieten en als ie wat capacteit verliest (2 vd 3 streepjes) heb je nog genoeg tijd om naar een oplossing te zoeken. Als je live-view gebruikt zal 't wat harder gaan waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Anoniem: 22659 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:32:
[...]

Als je dat vraagt omdat je twijfelt over de aanschaf van een reserve dan is dat niet relevant. Altijd een 2e accu kopen. Hij is namelijk altijd op het verkeerde moment leeg!

http://www.aq4u.nl/catalo...ath=21_26&products_id=141
Mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Gwannoes schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:02:
[...]

Je kunt in je custom functions (geloof ik, heb mn camera er even niet bij) instellen of je geen AF, phase detect AF of contrast detect AF wilt gebruiken. Dat werkt dan met je AF point select knopje. AF werkt dus wel, maar niet met half-indrukken van je sluiterknop.
catchingfire schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:24:
[...]

Met levensduur bedoel je hoeveel jaar je 'm kunt gebruiken of hoeveel foto's je ermee kunt maken op één charge?

Ik vermoed het laatste, indicatie is "veel". Je kunt erg lang schieten en als ie wat capacteit verliest (2 vd 3 streepjes) heb je nog genoeg tijd om naar een oplossing te zoeken. Als je live-view gebruikt zal 't wat harder gaan waarschijnlijk.
Ik heb 850 foto's op m'n eerste lading gedaan (relatief weinig geflitst, wel vrij veel gereviewed op mn schermpje). Dat was augustus-september-begin oktober. Het minste aantal foto's op een batterijlading was ongeveer 300, dat was bij permanent <0 graden, volledig zonder flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245367

Hoi, is er iemand die ervaring heeft met een Canon EF 70-200mm f/2.8L lens op een 1000d?

Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik deze zal halen, of eerst mijn camera te "upgraden" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Wat voor ervaringen wil je? Je kunt er helemaal prima mee schieten op de 1000D. AF-snelheid/accuracy zul je wel wat van merken, die is aanmerkelijk beter op een hogere body. En gezien je 1000D erg licht is zal hij wat ongebalanceerd zijn. Prima lens om te kopen en later nog eens naar fullframe over te stappen zonder er dan achter te komen dat de lens dan opeens een stuk brakker presteert (bijv. 50mm f/1.8 welke geweldig vignetteert en niet al te beste resolutie wideopen haalt in de hoeken van fullframe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naar wat voor ervaringen zoek je? De lens is namelijk gewoon fantastisch! Dit is zo ongeveer ongeacht de camera die ervoor/ erachter zit.

Ik kan je bijna in ieder geval aanraden om het objectief te upgraden en pas later te gaan voor een upgrade in body. Dit uiteraard tenzij je nu tegen beperkingen van je camera aan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 12:36
ssj3gohan schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:27:
(bijv. 50mm f/1.8 welke geweldig vignetteert en niet al te beste resolutie wideopen haalt in de hoeken van fullframe).
Och, dat valt ook nog wel mee. Ik acht de 50 mm f/1.8 zonder meer geschikt voor fullframe gebruik. (De 50 mm f/1.8 II stamt overigens uit een tijd Canon alleen maar ff-bodies had.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245367

Bedankt voor jullie meningen, ik ben er uit!

De 1000d heeft nu nog geen beperkingen voor mij, dus ik ga voor de lens. Eens rustig rond kijken waar ik hem het best kan aanschaffen. Ga wel voor de uitvoering met IS. Dit omdat ik het meest uit de hand zal schieten.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

/\/\|) schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:01:
[...]

Och, dat valt ook nog wel mee. Ik acht de 50 mm f/1.8 zonder meer geschikt voor fullframe gebruik. (De 50 mm f/1.8 II stamt overigens uit een tijd Canon alleen maar ff-bodies had.)
Om heel eerlijk te zijn - de foto's die ik de trouwfotograaf op z'n 5D ermee heb zien maken waren eigenlijk fenomenaal, wideopen heb je totaal geen last van de onrustige bokeh die je krijgt bij het afstoppen en verder stoorde het niet dat de onscherpte af en toe wat minder zou moeten zijn. Het gaat meer om ehm, spec-geilheid die je automatisch krijgt als je op photozone rondneust. Dan staat er zo'n mooi MTF-grafiekje met 'Fair' en dan kleurt dat automatisch je beeld over de lens. Ik heb enkel een 1000D, geen fullframe, en het enige oordeel dat ik kan vellen is gebaseerd op internetrecensies dus eigenlijk moet ik m'n mond houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

/\/\|) schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:01:
[...]

. (De 50 mm f/1.8 II stamt overigens uit een tijd Canon alleen maar ff-bodies had.)
De Mark II ook hoor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1990 volgens mijn korte zoektocht.... MKI uit 1987....? Vreemd.

(bron is het Canon museum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

Graag jullie advies:
Ik ga de 1000D kopen dat staat vast maar twijfel nog erg over de lens, zal ik de EF-55 nemen of de IS-55.

Daarnaast ga ik de komende tijd veel foto's maken van landschappen, wat voor lens zal ik hiervoor (extra) nemen, zodat ik een beetje op afstand kan fotograferen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ehm de IS versie is beter, die dus nemen. Deze begint al bij 17mm dus een landschap moet lukken. Als ik dit zo een beetje lees dan zou ik het voorlopig bij deze houden en lekker gaan fotograferen en kijken waar je tegenaan loopt.

pricewatch: Canon EOS 1000D 18-55IS

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mobyrick schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:31:
Ehm de IS versie is beter, die dus nemen. Deze begint al bij 17mm dus een landschap moet lukken. Als ik dit zo een beetje lees dan zou ik het voorlopig bij deze houden en lekker gaan fotograferen en kijken waar je tegenaan loopt.

Bedankt voor je reactie.

Het probleem is dat de waardes mij nog erg weinig zeggen, dit wordt ook mijn eerste DSLR camera.
bijv een 18-55 lens, de waarde 55 geeft aan hoe ver het bereik is, alleen hoe ver is dat dan daadwerkelijk, is er een bepaald meeteenheid? En hoe verhoud zich dat met bijvoorbeeld een 17-85 IS lens..?

Ik ga over een maand op reis en wil dan wel graag de juiste lens gekozen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dit is eigenlijk het verkeerde topic, dit soort vragen moeten in Het grote Canonmount-objectieven-topic V11.0 maar omdat ik in een vriendelijke bui ben (lees ik ben ziek en ik verveel me de tering) help ik je nog even. Koop de versie die in de link staat, de 17/85 heeft wel iets mee zoom maar is voor de rest voor jou niet veel beter. Een 18/200 lens heeft extreem veel zoom maar elk voordeel heb ze nadeel zeg maar. Hier kan je nog even kijken wat 55 en 85 mm nou werkelijk scheelt klikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

De standaard 18-55 IS bevalt mij bijzonder goed voor all-round toepassingen. Zowel binnenshuis en portretten als buitenshuis/landschappen etc. Bovendien kost die lens vrijwel niets bij een kit, en een andere lens kun je altijd nog bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks allot.

Misschien weer niet het juiste forum maar gaat de 1000D in combinatie met de EF 18-55IS Lens uit de schappen, het lijkt overal niet meer leverbaar te zijn, en ook niet meer te komen.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

In de link die ik al eerder gaf, pricewatch: Canon EOS 1000D 18-55IS zie ik nog genoeg winkels die hem op voorraad hebben, misschien ook nog even op kieskeurig kijken. Hij gaat nog niet uit de schappen volgens mij, mij is niets bekend, overigens ben ik ook niet alziend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297917

Mobyrick schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:51:
Dit is eigenlijk het verkeerde topic, dit soort vragen moeten in Het grote Canonmount-objectieven-topic V11.0 maar omdat ik in een vriendelijke bui ben (lees ik ben ziek en ik verveel me de tering) help ik je nog even. Koop de versie die in de link staat, de 17/85 heeft wel iets mee zoom maar is voor de rest voor jou niet veel beter. Een 18/200 lens heeft extreem veel zoom maar elk voordeel heb ze nadeel zeg maar. Hier kan je nog even kijken wat 55 en 85 mm nou werkelijk scheelt klikkie.
Thanks voor je klikkie. Daar was ik nou naar op zoek. Als ik het goed begrijp/zie, heeft een een zoomlens van 18-200 en 70-200 een zoom met hetzelfde bereik alleen spreek je over meer zoom bij 18-200 omdat het brandpuntsafstand verder ligt van 200 en je een groothoek hebt. Right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-05 06:09
Ik heb de EF 18-55mm kitlens op m'n eos 1000d maar wat is het verschil precies tussen EF en IS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:07
Anoniem: 297917 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:13:
[...]

Thanks voor je klikkie. Daar was ik nou naar op zoek. Als ik het goed begrijp/zie, heeft een een zoomlens van 18-200 en 70-200 een zoom met hetzelfde bereik alleen spreek je over meer zoom bij 18-200 omdat het brandpuntsafstand verder ligt van 200 en je een groothoek hebt. Right?
nee. 17 is groothoek (helemaal niet ingezoomd), 200 is helemaal ingezoomd. Een 18-200 kan dus verder inzoomen dan een 18-55, maar daar 'betaal' je voor in lichtsterkte van de lens.

Een 55mm (niet zoombaar, dat noemen we een 'prime') lens heb ik nog nooit gezien. een 50mm prime wel. die is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:22

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Heb zojuist de 1000d met 18-55 efs besteld bij Cameranu.nl inc. 2 * 4gb SDHC UltraII kaartjes en een Lowepro Backpack voor een SLR met 2-3 objectieven tezamen voor 498,95 euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/upload/1234534787_955.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/upload/thumb_160/1231767162_294.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/upload/1229341253_869.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/upload/1229341258_525.jpeg

Morgen komt ie in huis, en dan kan ik eindelijk beginnen..

Heb de camera voornamelijk gekocht met de vakantie in het vooruitzicht, maar wil op den duur mijn hobby uitbreiden en verder professionaliseren.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297917

markclausing schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:02:
[...]

nee. 17 is groothoek (helemaal niet ingezoomd), 200 is helemaal ingezoomd. Een 18-200 kan dus verder inzoomen dan een 18-55, maar daar 'betaal' je voor in lichtsterkte van de lens.

Een 55mm (niet zoombaar, dat noemen we een 'prime') lens heb ik nog nooit gezien. een 50mm prime wel. die is geweldig.
Huh.. ik heb het over 18-200 en 70-200 en niet 18-55 mm of 55mm lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 24-05 19:22
ik zie ook bijna overal niet leverbaar staan op de sites. Terwijl ik verder (nog) geen opvolger zie... Heeft canon leveringsproblemen of is het tijdelijk?

ik zou zeggen dat je nu zorgt om die dingen op voorraad te hebben immers komen de vakanties er weer aan...

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 13:52

Sick Nick

Drop the top!

Tja meneertje, de 1000D is helemaal op maar we hebben nog wel een mooie 400/450/500D. Ietsje duurder maar U wilt toch ook de beste kwaliteit?

Zoiets ga je dan krijgen ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Sick Nick schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:43:
Tja meneertje, de 1000D is helemaal op maar we hebben nog wel een mooie 400/450/500D. Ietsje duurder maar U wilt toch ook de beste kwaliteit?

Zoiets ga je dan krijgen ofzo :P
Ja, nou ja "ietsje" is toch al snel 80 euro. Ik vraag me gewoon af of die dingen weer te leveren zijn binnekort...

Een winkel wil "iets" verkopen, maar ik denk niet dat ze meer of minder winst maken op die andere modellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Kevinp op 19-04-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij reflexcamera's is het inderdaad lood om oud ijzer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:25
loewie-643- schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:04:
Heb zojuist de 1000d met 18-55 efs besteld bij Cameranu.nl inc. 2 * 4gb SDHC UltraII kaartjes en een Lowepro Backpack voor een SLR met 2-3 objectieven tezamen voor 498,95 euro.
Vreemd dat ze er niet de nieuwe standaard IS versie van de 18-55 lens bij hebben geleverd maar de oude non-IS versie. De voorraad moest zeker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 23:07

mennovanw

Canon? You can!

Maloney schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:13:
[...]

Vreemd dat ze er niet de nieuwe standaard IS versie van de 18-55 lens bij hebben geleverd maar de oude non-IS versie. De voorraad moest zeker op.
Nope om de prijs te drukken levert Canon de 1000D kit vanaf eind februari met 18-55 i.p.v. 18-55 IS, terwijl de inkoopprijs gelijk gebleven is. Is mijns inziens een achterlijke actie maar heeft wat te maken met de matige winstgevendheid van het bedrijf over 2008 :(

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Maloney schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:13:
[...]
Ja daar zeg je wat, de IS is daar ook al een tijdje niet meer leverbaar als kit.
Vrij opmerkelijk en ook erg jammer, ik had graag een IS gewild want met de foto's die ik afgelopen weekend heb weggedrukt als zijnde eerste serie geschoten met een slr, schort nogal wat aan.

Ik zal vanavond of morgen even anders wat foto's posten zodat je de kwaliteit kunt zien..

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
mennovanw schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:36:
[...]

Nope om de prijs te drukken levert Canon de 1000D kit vanaf eind februari met 18-55 i.p.v. 18-55 IS, terwijl de inkoopprijs gelijk gebleven is. Is mijns inziens een achterlijke actie maar heeft wat te maken met de matige winstgevendheid van het bedrijf over 2008 :(
Dus eigenlijk is het dan de body en lens los kopen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

loewie-643- schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:59:
[...]
Ik zal vanavond of morgen even anders wat foto's posten zodat je de kwaliteit kunt zien..
Zoals beloofd: heb ik mijn eerste kiekjes geschoten met de 1000d, online gezet. Ik verwacht geen reacties inhoudelijk op de foto's. Deze reeks is slechts een impressie, om de kwaliteit van de 1000d aan te tonen.

De foto's zijn RAW geschoten met de 18-55 EFS kitlens zonder IS en daarna 60% verkleind en geconverteerd naar JPG m.b.v. irfanView (want ja die met IS is nergens meer als kit te krijgen zo'n beetje)

Amstel Gold Race 2009
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sBOMhpt4C1qXAurFCnvhUpGx/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tB8JvKLgpzLjtQY2G2pXXHVF/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CAlysWUtnYcRy4GJXU61LpOz/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a5Myxn4BHAjlgLr9oFBkfVR0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tNGzEoOjSaJe6JPO6ITis4aX/thumb.jpg

Misc
VaasjesHaag

Ollie
Ollie

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299554

Ik heb mijn 1000D begin dit jaar bij de BCC gekocht, met IS lens voor 359 euro. Op de BCC website staat 'ie inmiddels voor 429 euro (en uitverkocht) maar misschien hebben ze in sommige winkels nog een IS kit liggen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Anoniem: 299554 schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:44:
Ik heb mijn 1000D begin dit jaar bij de BCC gekocht, met IS lens voor 359 euro. Op de BCC website staat 'ie inmiddels voor 429 euro (en uitverkocht) maar misschien hebben ze in sommige winkels nog een IS kit liggen..?
Dan heb je flinke mazzel gehad, want dat is wel erg goedkoop!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
markclausing schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:02:
Daar "betaal" je in dat geval helemaal niks voor in lichtsterkte:
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 IS
Canon EF-S 17-85/4-5.6 IS USM
Canon EF-S 18-200/3.5-5.6 IS
Ik denk dat de 18-200 op 55mm danwel 85mm niet al op F5.6 zit, dus hij is zelfs lichtsterker...

[ Voor 4% gewijzigd door catchingfire op 21-04-2009 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan nergens echt goed vinden wat de schrijfsnelheid van de Canon EOS 1000d, maximaal is.
Dit ivm het uitkiezen van de snelheid van de SDHC kaart, ik vraag me namelijk of het echt uitmaakt of je nu 20 MB/s of 30MB/s kan wegschrijven, als de camera een wegschrijfsnelheid heeft van zeg maar 15 MB/s..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

In principe kan de 1000D RAW sneller dan 15 MB/s schrijven, maar dat komt niet veel voor. In de praktijk merk ik geen verschil tussen mijn ultra II 15 MB/s edition en een 30 MB/s kaartje van een vriend van me. Op de 450D maakt het RAW wel weer een groter verschil gezien die 3,5fps kan schieten.

JPEG haalt ongeveer dezelfde snelheid, ondanks de 2x zo hoge burstrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
catchingfire schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:42:
Ik denk dat de 18-200 op 55mm danwel 85mm niet al op F5.6 zit, dus hij is zelfs lichtsterker...
Valt in de categorie trivia, ze zitten gewoon allemaal in het slechte lichtsterkte segment. :>

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kevinp schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:15:
[...]

Dus eigenlijk is het dan de body en lens los kopen :(.
Ja daar zat ik ook al aan te denken maar dan kom je niet echt goedkoper uit als 470 euro..
Overal is de IS kit uitverkocht en er zijn zelfs reserveringen.

Ik heb daarom gisteren maar de 450D gekocht voor 500 euro met IS kitlens en prijsverschil was mar 30-40 euro dus dat is de meerwaarde dan ook wel weer waard, 9 punts AF ipv 7 en 12 MP ipv 10MP.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Mja, dit lijkt toch wel een beetje te ruiken naar de aankondiging van een 2000D zoals op canonrumors bediscussieerd... Dat zou een 450D met een ander naampje zijn, met de prijsstelling van de huidige 1000D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
Beste allemaal,

Ik heb al een aantal maanden de 1000d, m'n eerst SLR en begin het nu eindelijk allemaal een beetje te leren.
Al heb ik nog 1 vraag; Hoe zet ik de sluiter op stil, dus bij ceremonie's etc?
Dat de camera niet het harde geluid maakt, ik heb het ergens gelezen dat het kan maar ik kan het nergens vinden op google/handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:49
Hoi,

Vanmiddag wil ik een Canon EOS 1000D kopen (met 18-55mm objectief).

De prijs hiervan is 389,-, is dit een beetje een redelijke prijs?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 14:39

Rannasha

Does not compute.

Deorgere schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:25:
Hoi,

Kijk in de pricewatch en oordeel zelf :)

Sterker nog, de productkoppelingen staan boven aan de pagina... daar staat de goedkoopste 1000D + 18-55 IS voor 379, dus 389 is best een goede prijs. Let wel op dat het bij jouw aanbieding gaat om het "IS" objectief, de niet-IS versie is optisch een stuk minder (en heeft geen beeld stabilisatie).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:04
Deorgere schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:25:
Hoi,

vind het toch best een nette prijs. zie ze bij veel winkels nog voor veel duurder liggen.
alhoewel ik heb mijn camera nu wat langer dan een half jaar. heb hem bij de mediamarkt toen gehaald voor de geweldige prijs van 333 euro !! dat overtreft geen 1 winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:49
Species5618 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:38:
[...]

Kijk in de pricewatch en oordeel zelf :)

Sterker nog, de productkoppelingen staan boven aan de pagina... daar staat de goedkoopste 1000D + 18-55 IS voor 379, dus 389 is best een goede prijs. Let wel op dat het bij jouw aanbieding gaat om het "IS" objectief, de niet-IS versie is optisch een stuk minder (en heeft geen beeld stabilisatie).
Klopt, de pricewatch had ik gevonden. ;)

Het betreft een niet-IS objectief.

Verder had ik nog een Nikon D60 gezien, ook met 18-55 objectief (wel IS). Voor 341,99 euro. Alleen denk ik dat ik live view heel erg ga missen..

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Deorgere schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:46:
[...]

Verder had ik nog een Nikon D60 gezien, ook met 18-55 objectief (wel IS). Voor 341,99 euro. Alleen denk ik dat ik live view heel erg ga missen..
Ik gebruik de Live View ERG zelden. Groot nadeel vindt ik dat hij niet meer autofocussed in life view mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 12:36
Gwannoes schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:15:
[...]

Ik gebruik de Live View ERG zelden. Groot nadeel vindt ik dat hij niet meer autofocussed in life view mode.
Ik gebruik LiveView ook zelden, maar nu ik een camera met LiveView heb, zou ik het absoluut niet willen missen. Soms is het namelijk wel een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Na véél wikken en wegen heb ik besloten om voor de 1000D te gaan als mijn eerste dSLR. Voor een leuke prijs haal je gewoon een goede camera in huis. Volgende dilemma is de lens. Zal ik voor de kitlens 18-55 mm gaan of toch meteen de betere 17-85 f4-5.6 erbij nemen? Nadeel van de laatste optie: de totale kit wordt 190 euro duurder. Volgens DPreview is de 17-85 kort gezegd veel beter dan de 18-55 kitlens. Niet alleen is ie duurzamer gebouwd maar ook optisch vertoont ie minder gebreken en, wellicht het allerbelangrijkst, handmatig scherpstellen gaat er veel beter mee zelfs als AF aan staat. Leuk voordeel is dat je er meteen een aardige vergroting mee in huis haalt zonder met een extra lens rond te hoeven lopen. De nadelen van de lens, vooral in de groothoek-waarden, kan achteraf softwarematig prima gecompenseerd worden (mits in RAW wordt geschoten).

Wat raden jullie mij aan: kitlens of de betere maar duurdere 17-85? Het moet de meerprijs wel écht waard zijn. :)

Voor de rest zijn er nog accesoires als een lenskapje en allerlei soorten filters. Een lenskapje lijkt me geen overbodige luxe, zeker op zeer zonnige dagen. Hoe zit dat met een uv-filter? Polarisatie-filter?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 23-05-2009 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:01

Zoefff

❤ 

UV filter is altijd aan te raden. Niet zozeer als UV filter (dat is een leuke bijkomstigheid), maar meer als eerste bescherming van je lens. Liever krassen, vlekken of barsten in je UV filter dan op het frontelement van je lens. Een UV filter is, in tegenstelling tot je frontelement, eenvoudig te vervangen... :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UV filter als bescherming. Gaat dat ook op voor bijv een polarisatie-filter? Zo ja, wat is dan een betere aanschaf? Ik heb bijv foto's gezien waar een UV-filter niet zo goed is voor de kleuren terwijl een polarisatie-filter kleuren juist meer uitgesproken maakt zoals strakblauwe luchten en hagelwitte sneeuw.

Even terug naar het belangrijkste onderdeel, de lens. Ik heb de kitlens en de 17-85 lens even naast elkaar gezet op DPreview. In verschillende combinaties is de 17-85 toch wel scherper dan de kitlens. Vooral in het normale tot tele-bereik is er een flink verschil. Helaas lijkt de 17-85 vooral bij groothoek aardig last te hebben van chromatische abberatie maar daar kan ik icm de software van Canon wel mee leven. Die abberatie is met andere woorden wel weg te poetsen maar scherper kun je foto's natuurlijk nooit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Er zijn ook protect filters voor het doel, die zijn beter ontspiegeld dan UV-filters en maken dus minder flare (alsnog wel wat natuurlijk) en kosten je geen licht. Een UV-filter zit al op je sensor, dus is eigenlijk een beetje overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 16:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 02:50:
UV filter als bescherming. Gaat dat ook op voor bijv een polarisatie-filter? Zo ja, wat is dan een betere aanschaf? Ik heb bijv foto's gezien waar een UV-filter niet zo goed is voor de kleuren terwijl een polarisatie-filter kleuren juist meer uitgesproken maakt zoals strakblauwe luchten en hagelwitte sneeuw.

Even terug naar het belangrijkste onderdeel, de lens. Ik heb de kitlens en de 17-85 lens even naast elkaar gezet op DPreview. In verschillende combinaties is de 17-85 toch wel scherper dan de kitlens. Vooral in het normale tot tele-bereik is er een flink verschil. Helaas lijkt de 17-85 vooral bij groothoek aardig last te hebben van chromatische abberatie maar daar kan ik icm de software van Canon wel mee leven. Die abberatie is met andere woorden wel weg te poetsen maar scherper kun je foto's natuurlijk nooit krijgen.
Ik zou de 18-55IS kitlens erbij nemen, die is optisch vrijwel gelijk aan de 17-85. Hij heeft iets minder bereik maar kost ook niet het gedrag van de 17-85. De 17-85 is imho te duur voor de optische kwaliteit die hij levert.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:01

Zoefff

❤ 

Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 02:50:
UV filters doen in principe niet veel met de kleuren. Polarisatiefilters inderdaad wel, maar die zijn wel wat meer voor specifiek gebruik bedoeld. Daar waar je een UV filter eigenlijk altijd op je lens kan laten, kan je dat met een polarisatiefilter niet doen omdat het je bijvoorbeeld vaak al een paar stops aan licht kost. Maar, voordat we te veel offtopic gaan, zie daarvoor ook Het grote filter topic :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

breinonline schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 09:49:
Ik zou de 18-55IS kitlens erbij nemen, die is optisch vrijwel gelijk aan de 17-85. Hij heeft iets minder bereik maar kost ook niet het gedrag van de 17-85. De 17-85 is imho te duur voor de optische kwaliteit die hij levert.
Achteraf gezien is het prijsverschil inderdaad wel behoorlijk. Heb mogelijk een veel betere optie gevonden, de Tamron AF 18-200mm f/3.5-6.3 XR Di-II LD ASP IF Macro. Lange naam voor een lens van maar 169 euro. Volgens een review van ephotozine is het zeker geen hoogvlieger, niettemin lijkt het mij een prima eerste lens. Het scheelt in ieder geval bijna 100 euro met de 17-85 van Canon en je krijgt er een nog groter bereik voor terug. De reden waarom ik een beetje huiverig ben voor de Canon kitlens is de wat mindere focusring. De iets duurdere lenzen hebben allemaal goede rubberen ringen voor manual focus. De Tamron is overigens inclusief zonkapje.

Sigma's tegenhanger, de 18-200mm f/3.5-6.3 DC OS HSM, krijgt een stuk betere review van zowel dpreview als van gebruikers. Kwalitatief zou de lens beter in elkaar zitten met de nodige voordelen als gevolg. Tijdens zoomen blijft de voorkant in dezelfde positie, ideaal voor filters en zonnekap. De prijs is nagenoeg hetzelfde. Ziet ernaar uit dat ik mijn beginnerssetje heb gevonden. :)
ssj3gohan schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 09:34:
Er zijn ook protect filters voor het doel, die zijn beter ontspiegeld dan UV-filters en maken dus minder flare (alsnog wel wat natuurlijk) en kosten je geen licht. Een UV-filter zit al op je sensor, dus is eigenlijk een beetje overbodig.
Zoefff schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:37:
UV filters doen in principe niet veel met de kleuren. Polarisatiefilters inderdaad wel, maar die zijn wel wat meer voor specifiek gebruik bedoeld. Daar waar je een UV filter eigenlijk altijd op je lens kan laten, kan je dat met een polarisatiefilter niet doen omdat het je bijvoorbeeld vaak al een paar stops aan licht kost. Maar, voordat we te veel offtopic gaan, zie daarvoor ook Het grote filter topic :)
Las heel vluchtig dat topic door. Klopt het dat de CMOS standaard al is voorzien van een UV-filter? Dan is het een beetje onzinnig om er nog een voor op de lens te plaatsen. Een protect-filter klinkt goed. Zal er eens naar kijken. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 23-05-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:06:
Sigma's tegenhanger, de 18-200mm f/3.5-6.3 DC OS HSM, krijgt een stuk betere review van zowel dpreview als van gebruikers. Kwalitatief zou de lens beter in elkaar zitten met de nodige voordelen als gevolg. Tijdens zoomen blijft de voorkant in dezelfde positie, ideaal voor filters en zonnekap. De prijs is nagenoeg hetzelfde. Ziet ernaar uit dat ik mijn beginnerssetje heb gevonden. :)
Kijk uit he :) Die review gaat over de gestabiliseerde versie van de 18-200, die een pak duurder is. De standaard Sigma 18-200, die idd ook 169,- kost, heeft geen stabilisatie.

De Tamron heeft deze natuurlijk ook niet, en die Sigma schijnt alsnog een klap beter te zijn, maar die review die je daar hebt geeft valse verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

en we hebben een review! productreview: Canon EOS 1000D + EF 18-55 review door loewie1984

Heb me even uitgeleefd voor een ieder die het ding heeft of nog wil gaan aanschaffen. Just my personal thoughts ;)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

loewie-643- schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:50:
en we hebben een review! productreview: Canon EOS 1000D + EF 18-55 review door loewie1984

Heb me even uitgeleefd voor een ieder die het ding heeft of nog wil gaan aanschaffen. Just my personal thoughts ;)
Goeie review, van een prima camera. Ik heb de 1000D voor mijn moeder gekocht, naar volle tevredenheid.

Je ziet vaak commentaar over het toestel i.v.m. de 400D of 450D, de relatief geringe meerprijs, de betere bouwkwaliteit, opties e.d., maar imho gaat dat nergens over.

De 1000D doet wat het moet doen en doet dat goed. Voor beginners zoals mijn moeder (ik zelf overigens ook, maar schiet met een A300) is dat gewoon heel makkelijk. Op een gegeven moment raak je misschien de grens van het toestel aan, wat echt wel een flinke tijd zal duren, en dan zou je eventueel naar een vervanging kunnen kijken, als je al zover komt.

Ik heb een vriend die een tijdje terug zijn eerste camera heeft gekocht: een 50D met 2 dikke lenzen, voor 2200,-. Hij verdrinkt in de opties, schiet op auto, en maakt dezelfde kwaliteit foto's als mijn moeder met haar 1000D kitlens :) Je neemt ook geen rijles in een Ferrari.

EDIT:

Zie trouwens wel dat de standaard kit nu zonder IS lens is, de kit die ik destijds kocht had wel standaard IS.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 26-05-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

PWM schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:04:
[...]Je neemt ook geen rijles in een Ferrari.
Kan prima.

Het blijft altijd de afweging, stop je er meteen veel geld in en kun je lang vooruit. Of begin je met minder te investeren en kijk je eerst hoe het allemaal bevalt. En koop je daarna wat uitgebreiders. Voor beide is wat te zeggen. Gelukkig biedt de leverancier de keuze met een model voor elk type klant.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Hebben jullie nou ook het dat de camera zo'n byzonder geluid maakt bij(direct na) na het maken van de foto? Alsof hij een rolletje doorspoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dat heet shutter whine, je sluiter die... sluit. Maar het is lang niet zo lang als een transportgeluidje, het hoort echt maar 0.2s te duren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

ssj3gohan schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:02:
Dat heet shutter whine, je sluiter die... sluit. Maar het is lang niet zo lang als een transportgeluidje, het hoort echt maar 0.2s te duren ofzo.
hmm, ik ben niet bekend met deze term, en weet dus niet precies hoe het moet klinken.
Shutter whine is het geluid dat de sluiter bij het maken van de foto? Dat is namelijk weer een ander geluidje dan wat ik bedoel. Het geluid wat ik bedoel komt gelijk na het geluid van de sluiter (volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
Vraagje over de 1000d

Ik vroeg me af of je het sluitergeluid ook kan dempen/ uitzetten?
Ik meen het ergens gelezen te hebben maar weet dat niet meer zeker.
Heb heel de handleiding doorgespit maar daar staat het niet in.
Bijvoorbeeld voor een ceremonie, dat je als fotograaf stil moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 16:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Nee, het geluid kan je niet zachter maken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52
Kun je met deze camera ook filmen?

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 15:47
Sjakskus schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:14:
Kun je met deze camera ook filmen?
Je mag wel iets meer research doen. In de openingspost staan al wat specificaties en er staan ook nog wat links naar wat reviews. Ook kun je gewoon op de Canonsite kijken.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52
klopt, maar daar wordt nergens melding gemaakt van video.

Ik ben er inmiddels achter dat de ze functie niet op de camera zit.

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Gwannoes schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:25:
[...]

hmm, ik ben niet bekend met deze term, en weet dus niet precies hoe het moet klinken.
Shutter whine is het geluid dat de sluiter bij het maken van de foto? Dat is namelijk weer een ander geluidje dan wat ik bedoel. Het geluid wat ik bedoel komt gelijk na het geluid van de sluiter (volgens mij).
In deze volgorde hoor je:
- diafragma sluiten
- spiegel
- 1st curtain (sluiter)
- 2nd curtain (sluiter)
- spiegel
- diafragma openen
- curtain return (sluiter, shutter whine)

Het diafragma kun je beluisteren door je camera op Av te zetten, diafragma op f/veel te zetten en de DOF preview knop in te drukken. Spiegel en 1st curtain kun je beluisteren door live view aan te zetten. de echte 'shutter whine' is het teruggaan van beide shutter curtains en kun je beluisteren door weer uit live view te gaan (spiegel klapt tegen schuim aan en maakt enkel een 'klak', geen speciale langer durende geluidjes ofzo).

[ Voor 29% gewijzigd door mux op 02-06-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293730

pricewatch: Canon EOS 1000D EF-S 18-55 + EF 55-200 kit

Ik neem aan dat dit een foutje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je op de link in de PW klikt weet je het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

ssj3gohan schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:45:
[...]

In deze volgorde hoor je:
- diafragma sluiten
- spiegel
- 1st curtain (sluiter)
- 2nd curtain (sluiter)
- spiegel
- diafragma openen
- curtain return (sluiter, shutter whine)

Het diafragma kun je beluisteren door je camera op Av te zetten, diafragma op f/veel te zetten en de DOF preview knop in te drukken. Spiegel en 1st curtain kun je beluisteren door live view aan te zetten. de echte 'shutter whine' is het teruggaan van beide shutter curtains en kun je beluisteren door weer uit live view te gaan (spiegel klapt tegen schuim aan en maakt enkel een 'klak', geen speciale langer durende geluidjes ofzo).
Ja, nu is het me duidelijk! Bedankt voor deze info. Het zal die laatste stap zijn geweest die ik hoorde (curtain return).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Laatst online: 12:27
Ik ben me ook aan het orienteren op een starters model. De 1000D lijkt mij dan een goede keuze. Nu zag ik bij de BCC een aanbieding die ik wel even wilde delen: Canon 1000D + 18-55 en 55-200 lens. Op de foto staat een IS lens en een Tamron. Dat voor de prijs van €499 eigenlijk wel mogelijk?

Wel heb ik een vraagje over wat nodig/handig is:
- SD kaart
- UV filter/zonnenkap ???
- Tas
- Externe Flitser ???

Ik vermoed dat ik de 55-200 lens niet echt nodig zal hebben. Voor mij zou het gaan om maken van foto's van computercases/onderdelen. Maken van sportfoto's en verder voor algemeen gebruik op vakantie/leuke gebeurtenissen.

Klein beetje advies? Met de 18-55 lens kan ik op een afstand van zo'n 10-20 meter waarschijnlijk wel een mooie actiefoto maken? Maar ook een macrofoto van een videokaart met waterkoelingsblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor die sportfoto's (beetje afhankelijk van wat voor sport en de afstand tot de actie) kan een telelens zoals de 55-200 toch best wel eens van pas gaan komen hoor :)

En afhankelijk van de soort sport wil je dan ook wel een lens met een beetje fatsoenlijke autofocus snelheid en dat is bij een budget lens van Tamron maar zeer de vraag.

Maar misschien is het wel een goed plan om eens te beginnen met de enkele kit, dus 1000D + 18-55 (bij voorkeur de versie met IS, die is op verschillende vlakken beter dan de gewone 18-55). Dan merk je vanzelf of je telebereik tekort komt en wat je eisen op dat gebied zullen zijn en kan je tegelijk doorsparen voor een leuke telelens (of een andere uitbreiding als blijkt dat je die toch niet nodig hebt).

Verder zou ik een UV filter niet echt aanraden. Een goed UV filter wat zo min mogelijk negatieve invloed heeft op de beeldkwaliteit is veel te duur in verhouding tot de lens die je er mee beschermt als je het mij vraagt. Zonnekap is wel een grote aanrader.

Externe flitser geeft veel betere resultaten dan de interne, maar ook daar geldt misschien weer voor: probeer het eerst eens zonder, kijk hoeveel je flitst en of je dus echt behoefte hebt aan een goede flitser. Voor foto's van je computerkast en onderdelen kan je beter een simpel statiefje kopen of iets dergelijks en gewoon met een wat langere sluitertijd en zonder flits foto's maken. Met al die glimmende metalen onderdelen is flitsen niet echt ideaal.

[ Voor 32% gewijzigd door Orion84 op 16-06-2009 19:39 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281354

Ik ben me ook aan het oriënteren op de aanschaf van een digitale spiegereflexcamera en deze 1000D leek me een mooi (instap)model voor een nette prijs. Nu ben ik zelf nog niet echt bekend hoe het zit met de geavanceerde functies en de verschillende lenzen (welke zijn goed, welke niet), maar merendeels zal ik dit wel uitvinden.

Nu heb ik de vraag of je met een 1000D en een 18-55mm IS lens goed kan beginnen, of is het echt aan te raden er nog een andere lens bij te kopen? Is deze combinatie voor een prijs van €440 mooi of zijn er betere aanbiedingen te spotten op het moment? Zijn er nog andere accesoires die aan te raden zijn bij de aanschaf van een digitale spiegelreflex (lensbescherming etc.)? Of is er überhaupt nog een ander camera die qua prijs/kwaliteit kan opboksen tegen deze 1000D. Alvast bedankt voor het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Wat mij betreft is de 1000D een geweldige instapper - je krijgt een ultiem compatibel systeem met eerste- en tweedehandslenzen te over voor een prijs die enkel door de sony A200 en (bijna) discontinued modelletjes van Nikon en Olympus wordt verbeterd. De sensor is goed, alle functies die je zou willen hebben voor de amateur en de geavanceerde fotograaf (die iets minder om ergonomie geeft) zitten erop, je kunt je er kort gezegd geen buil aan vallen.

440 euro is tegenwoordig gangbaar. Jammer, want hij was altijd voor een stuk minder te vingen. Maargoed, prijzen zijn omhoog gegaan de laatste tijd. Te weten dat ik mijn 450D voor iets meer dan 450 euro heb gekocht incl. IS kitlens...

Wat betreft lenzen en andere spullen: bereid je maar voor op hoopjes en hoopjes lees- en uitzoekwerk. Voordat je een goed idee hebt van wat er te vinden is en waarom je het een wel en het ander niet zou willen ben je wel een paar maandjes verder. Het is geen hobby die het gemakkelijk voor je maakt. De IS kitlens is in ieder geval een geweldig uitgangspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Anoniem: 281354 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:06:
Nu heb ik de vraag of je met een 1000D en een 18-55mm IS lens goed kan beginnen, of is het echt aan te raden er nog een andere lens bij te kopen?
Je kunt prima met enkel de 18-55IS beginnen. Als je later meer bereik nodig blijkt te hebben, dan kun je er altijd een losse lens bijkopen.
Is deze combinatie voor een prijs van €440 mooi of zijn er betere aanbiedingen te spotten op het moment?
Zie de Pricewatch, het kan voor 400 euro:
Zijn er nog andere accesoires die aan te raden zijn bij de aanschaf van een digitale spiegelreflex (lensbescherming etc.)?
- Geheugenkaartje
- Reserve accu (is niet per se nodig, maar wel handig)
- Tas (is ook niet per se nodig, maar wel handig als je later meer lenzen e.d. erbij koopt)
- Schoonmaakspullen (zolang je nog niet van lens wisselt zijn wat doekjes voor het front-element van de lens genoeg)
Of is er überhaupt nog een ander camera die qua prijs/kwaliteit kan opboksen tegen deze 1000D.
Voor prijzen tussen de 300 en 500 euro kun je ook krijgen:
- Nikon D40 + kit-lens
- Nikon D60 + kit-lens
- Olympus E-420 + 1 of 2 kit-lenzen
- Olympus E-520 + 1 of 2 kit-lenzen
- Pentax K-m + 1 of 2 kit-lenzen
- Pentax K200d + kit-lens
- Sony A200 + 1 of 2 kit-lenzen
- Sony A300 + kit-lens
- Sony A350 + kit-lens

Stuk voor stuk capabele camera's met hun eigen voor en nadelen t.o.v. de Canon EOS 1000D. Genoeg te kiezen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal me er wat in proberen te verdiepen maar het is inderdaad wel lastig voor een beginner om het allemaal door te krijgen. En natuurlijk is er ook belachelijk veel keus in soorten camera's met ieder weer een paar voor- en nadelen ;)

@Species5618
Ik zag dat 'ie op Bol.com inderdaad 400 euro kost maar dat is zonder de IS-lens. En de IS-lens schijnt een stuk beter te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Anoniem: 281354 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:53:
@Species5618
Ik zag dat 'ie op Bol.com inderdaad 400 euro kost maar dat is zonder de IS-lens. En de IS-lens schijnt een stuk beter te zijn :)
Inderdaad, je hebt gelijk. Ik ben gewoon afgegaan op wat in de Pricewatch als laagste prijs stond voor de 1000D + 18-55IS, maar blijkbaar staan sommige prijzen (zoals die van Bol) bij het verkeerde product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:14
Anoniem: 281354 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:06:
Ik ben me ook aan het oriënteren op de aanschaf van een digitale spiegereflexcamera en deze 1000D leek me een mooi (instap)model voor een nette prijs. Nu ben ik zelf nog niet echt bekend hoe het zit met de geavanceerde functies en de verschillende lenzen (welke zijn goed, welke niet), maar merendeels zal ik dit wel uitvinden.

Nu heb ik de vraag of je met een 1000D en een 18-55mm IS lens goed kan beginnen, of is het echt aan te raden er nog een andere lens bij te kopen? Is deze combinatie voor een prijs van €440 mooi of zijn er betere aanbiedingen te spotten op het moment? Zijn er nog andere accesoires die aan te raden zijn bij de aanschaf van een digitale spiegelreflex (lensbescherming etc.)? Of is er überhaupt nog een ander camera die qua prijs/kwaliteit kan opboksen tegen deze 1000D. Alvast bedankt voor het antwoord :)
Ik weet niet of de Mediamarkt nog die 16% actie heeft, hij was in Zoetermeer voor 360 euro te koop maar dat as dan niet met de IS lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Species5618 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:57:
[...]

Inderdaad, je hebt gelijk. Ik ben gewoon afgegaan op wat in de Pricewatch als laagste prijs stond voor de 1000D + 18-55IS, maar blijkbaar staan sommige prijzen (zoals die van Bol) bij het verkeerde product.
fixed :Y)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was even wat aanbiedingen aan het scouten en zag de EOS450D met 18-55 IS lens voor 499 euri bij de MediaMarkt. Dat klinkt dan ook wel weer erg interessant :P Wat moeilijk zeg.

EDIT: Excuses, ik raak offtopic aangezien dit topic bestemd is voor discussies over de 1000D

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 281354 op 18-06-2009 12:22 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste