Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 28-11-2015

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter

Canon EOS 1000D

Officieel!
De 1000D komt eraan volgens de geruchtenmachine. En wel met zeer betrouwbare bronnen (er zijn gegevens uitgelekt), ook de frontpage van tweakers.net heeft dit bericht overgenomen dus dan zit het vaak wel snor. Hij is in meerdere winkels inmiddels verschenen, te koop dus!

Bovendien heeft dpreview een preview gegeven!

Als je de bovenkamer even laat denken is het natuurlijk vrij logisch dat Canon met een antwoord komt op de D40 van Nikon, want dat is nou eenmaal nog steeds het goedkoopste instappertje op het gebied van dSLR's. Denken jullie dat dit toekomst heeft? Steeds minimalere dSLR's voor spotprijzen. Alle prosumers die nu zeker een dSLR gaan kopen, er is een behoorlijke marktverschuiving voor de boeg denk ik.

Velen beweren dat het een opvolger is van de 400D of 450D, ook de frontpage beweert dit. Echter moet dit denk ik meer gezien worden als een nieuwe modellenreeks (vandaar ook 1000D) voor het lagere segment. Dit is misschien ook waarom de 450D zulk enorm goede specificaties heeft, om te zorgen dat het gat tussen de 1000D en de 450D groot genoeg is. De xxxD-lijn is dus iets opgewaardeerd om plaats te maken voor een categorie hieronder, de xxxxD lijn waarvan de 1000D de eerste wordt. Ik vond de 450D en de D40 van Nikon altijd slecht vergelijkbaar, het is eigenlijk ook een hele andere prijsklasse. Het is volgens mij dan ook een vrij laat antwoord op de top-budget dSLR van Nikon (D40 en D40x). Ook zal de 1000D bij de Sony A200 het vuur aan de schenen leggen.
Specificaties
Even gepikt van dpreview.com. Full specs.

Max resolution: 3888 x 2592
Effective pixels: 10.1 million
Sensor size: 22.2 x 14.8 mm (1,6 crop)
Sensor type: CMOS
ISO rating: Auto, 100, 200, 400, 800, 1600
Auto focus type: Multi-BASIS TTL, 7 focus points
Min shutter: 30 sec + Bulb
Max shutter: 1/4000 sec
Built-in Flash: Yes, pop-up
Flash guide no.: 13 m (42.6 ft) @ ISO 100
External flash: Yes, hot-shoe, E-TTL II
Metering: 35 area eval, center weighted, partial, spot
Lens thread: Canon EOS EF, EF-S mount
Continuous Drive: Yes, 3.0 fps, unlimited, 1.5 fps for up to 4 RAW frames
Storage types: SD/SDHC/MMC card
Viewfinder: Optical (Pentamirror, 95% coverage, 0.81x magnification)
LCD: 2.5 "
LCD Pixels: 230,000
Weight (inc. batteries): 502 g (17.7 oz)
Dimensions: 126 x 98 x 65 mm (5 x 3.9 x 2.6 in)
Prijs
Momenteel zijn de prijzen voor de EOS 1000D rond de €400,- voor degene met de 18-55 IS kitlens en de body los €350,-. Hou de pricewatch in de gaten voor precieze prijzen!
Pics!

Meer informatie
Preview op dpreview.com
AVforums
Engadget bericht
Bobatkins

Josh wijzigde deze reactie 28-05-2009 05:09 (131%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik ga volgende maand naar de US, en wilde net een 400D of 450D meenemen (Rebel aldaar natuurlijk). Nu komt deze erbij en ben ik weer in de war :)

Ik kan leuk fotograferen, maar ben nieuw in de dSLR. Als die 1000D er voor zorgt dat ik niet in de war raak van alle opties is het wel leuk. Aan de andere kant, met deze minimale prijsverschillen wil ik natuurlijk gewoon het beste in die prijsklasse.

Bij Konijnenberg is het verschil tussen een 450d of 1000d met 18-55 lens 20,- 8)7

Aan de andere kant, in de US koop ik een 400D body voor omgerekend 200,- euro, en de 1000D heb ik er nog niet gezien.

EDIT:

Bij Plover is een 1000D met 18-55 IS lens 575,-

PWM wijzigde deze reactie 16-06-2008 11:37 (30%)

quote:
Henk schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:10:
[...]

Even hier nog een kleine side-note: hoe weet je zo zeker dat het niet je 50-150 is die misfocust? Juist sigma staat nogal berucht bekend als het gaat om QC...
Omdat de 18-50 het ook doet en wel nagenoeg (met de natte vinger geschat) evenredig, maar daar merk je er nauwelijks iets van. Dit is alleen als ik AF gebruik. Als ik manueel focus is de focus op de foto spot on. Ik heb voor het testen een statief gebruikt en liveview met 10x vergroting. Ik heb geen focus-chart gebruik, maar gewoon de latjes van de convectorput te gebruiken en een pen bij het focuspunt.

AF

MF

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Canon 40mm f/2.8 STM

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09:12

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Heb zojuist de 1000d met 18-55 efs besteld bij Cameranu.nl inc. 2 * 4gb SDHC UltraII kaartjes en een Lowepro Backpack voor een SLR met 2-3 objectieven tezamen voor 498,95 euro.

Morgen komt ie in huis, en dan kan ik eindelijk beginnen..

Heb de camera voornamelijk gekocht met de vakantie in het vooruitzicht, maar wil op den duur mijn hobby uitbreiden en verder professionaliseren.

discogs

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09:12

loewie1984

music addict! pizza monster!!

quote:
loewie-643- schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:59:
[...]
Ik zal vanavond of morgen even anders wat foto's posten zodat je de kwaliteit kunt zien..
Zoals beloofd: heb ik mijn eerste kiekjes geschoten met de 1000d, online gezet. Ik verwacht geen reacties inhoudelijk op de foto's. Deze reeks is slechts een impressie, om de kwaliteit van de 1000d aan te tonen.

De foto's zijn RAW geschoten met de 18-55 EFS kitlens zonder IS en daarna 60% verkleind en geconverteerd naar JPG m.b.v. irfanView (want ja die met IS is nergens meer als kit te krijgen zo'n beetje)

Amstel Gold Race 2009
http://tweakers.net/ext/f/sBOMhpt4C1qXAurFCnvhUpGx/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/tB8JvKLgpzLjtQY2G2pXXHVF/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/CAlysWUtnYcRy4GJXU61LpOz/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/a5Myxn4BHAjlgLr9oFBkfVR0/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/tNGzEoOjSaJe6JPO6ITis4aX/thumb.jpg

Misc
VaasjesHaag

Ollie
Ollie

discogs

• Scirocco
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16-07 06:46
quote:
ssj3gohan schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:12:
Heb je ondertussen al in je handleiding gekeken? Er zijn twee wegen om soelaas te krijgen:

- Als je het geld evt. kunt missen (ik had ooit een 1000D, die is gevallen, nu heb ik een 450D, en ik heb expres een instapper omdat het niet mijn grote unieke enige hobby is en het leuk moet blijven als het stuk gaat): de waarheid vertellen aan de winkel waar je het hebt gekocht. Die kan dan uit coulance er een RMA of reparatiegeval van maken. Je kunt ook direct naar een reparateur stappen. Voor mij zou het 170 euro gekost hebben om mijn total loss camera uberhaupt te laten inspecteren, dus verwacht niet dat dit goedkope opties zijn.
- Doen alsof je niks verkeerd hebt gedaan en zeggen dat hij zomaar stuk is gegaan. Kan werken, er wordt ongetwijfeld een hoop gemolde apparatuur op die manier vervangen, maar *moreel verhaal etc.*. Beter is in het geval dat je het geld niet kunt missen om een fotoverzekering te hebben afgesloten.

Ik kan me geen precedent herinneren van zoiets op de fora waar ik regelmatig rondsnuffel (ik ben zoals veel FGA-tweakers meer geinteresseerd in de techniek achter fotografie dan het daadwerkelijk maken van de mooist mogelijke platen...). Ik kan er dus verder ook niks anders van zeggen. Misschien zijn er fotoreparateurs in FG die je een hint of twee kunnen geven? Meerdere bekendere tweakers werken bij een paar welbekende fotozaken...
Thanks!
Ja in principe heb ik het geld wel, maar er moeten in september een boel nieuwe investeringen gedaan worden, dus liever niet. Maar indd gelijk de overstap naar een 450D klinkt goed.

Een specifieke fotoverzekering heb ik niet, maar gelukkig wel een reisverzekering.
Het vervelende is dat ik hem bij bol.com heb besteld, dus ik kan niet zomaar even langs gaan met foto´s en apparatuur.
Of hebben ze voor dit soort gevallen wel een filiaal?

Het morele verhaal snap ik indd en terecht, maar als het mij 379 eu voor een nieuwe 1000D of 479 voor een nieuwe 450D kan besparen, is het wel aantrekkelijk. :X
quote:
mennovanw schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:31:
[...]

Present generaal!

Ik voel me dus aangesproken. Het kan zijn dat de hitte de camera beschadigt heeft (dat iets wat hard zou moeten zijn zacht is geworden en los heeft gelaten). Ik moet zeggen dat ik het nog nooit gehoord, gezien of meegemaakt heb in mijn welbekende fotozaak.

Me dunkt dat je een camera niet in een oven mag doen maar ik vind een warme auto (niet de hoedenplank in Zuid-Frankrijk, das vragen om gezeik) daar dus niet onder vallen. Ook word een auto geen 60 graden maar max. een graad of 50.

Ik zou mijn reisverzekering bellen (dekken vaak ook fotoapparatuur tot een bepaalde waarde, vaak €750 bal) en de schade melden (meldingsplicht van 3 dagen na gebeurtenis meestal) om het geval geen garantie af te dekken en ik zou vervolgens als je weer thuis komt vrolijk je met de bon in je hand en voorbeeldfoto's op jpg op je usb stick melden bij je leverancier en je verhaal doen.

Maak het niet dramatischer dan het is (het was 1000 graden daar o.i.d. >:) ) en geef aan dat een camera het volgens jou dan moet blijven doen (ze fotograferen toch in Tulbandistan ook? ;)) & vraag de camera onder garantie / voor inspectie in te sturen naar Tech Repair in Bergen op Zoom. Ik denk dat ze hem kosteloos fixen.

Zo niet claim je de reparatiekosten bij je verzekeraar (die al ingelicht was, als het niet nodig was kan je gewoon bellen).

Waar heb je de camera gekocht?

edit: ik denk overigens dat er iets mis is met de manier waarop de sensor en dingen erbij (anti-aliassing filter e.d.) gelijmd zit aan de achterkant van de camera en dat daar iets los is gekomen en je sensor een ietwat uit het lood staat.

edit 2: een nog mooiere vind ik het warm worden van het vet dat voor de smering van het spiegel-mechanisme zorgt en dat wat van die meuk op je sensor is gelopen. Theorieën theorieën.. ;)

edit 3: post eens een 100% cropje!
Thanks, hier kan ik zeker wat mee!

Ja hoe warm het word in zo'n auto weet ik ook niet. De temp meter in de auto gaf 42 aan als buiten temp.
Maar het vervelende is dat er in de instruction manual exact staat dat je de camera niet op warme plekken moet bewaren, zoals een auto die in direct zonlicht staat :(

Ja dat argument dat ze in andere warme landen ze er ook geen probleem mee hebben, kan ik me ook wel in vinden. Die foto's van de sahara moeten ergens vandaan komen :+

Bedankt voor je tips, ik ben benieuwd hoe het afloopt.

@edit1: ja dat zou heel goed kunnen want het lijkt alsof de foto een beetje verschoven is telkens en daardoor onscherp oogt.

@edit2: Ik heb gister even mirror lockup gedaan en kon niks vreemds op de sensor zien, dus ik denk niet dat er smering op m'n sensor zit

@edit3: Hoort gewoon haar scherp te zijn..zeker met een Sigma 18-50 F2.8 :(

PS 1: MennovanW: Hoe heet jouw winkel dan? of is sluikreclame niet toegestaan? O-)
PS 2: Degene die raad welk merk en type auto het is, verdient mijn eeuwige respect!

| Nissan 200SX S13 | MacBook Pro 15" 2.2Ghz, OCZ Vertex 3 | OnePlus 2 | 7D | 10-400 1.4L IS USM

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:41

Pinobigbird

doesn't share food!

Op dpreview.com is een preview van de opvolger verschenen, de Canon EOS 1100D.
http://www.dpreview.com/previews/canoneos1100d/
Er zit een nieuwe kitlens op: een EF-S 18-55mm F3.5-5.6 III of een EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS II.
Ook videoopname met 720p is nu beschikbaar op dit instapmodel.
Verder is de 1100D voorzien van een 12MP CMOS sensor een een 9-point AF systeem. Ook zijn er wat knoppen veranderd, zoals voor de flitser en live view, en is het menu aangepast. Zie daarvoor het artikel.
Side-by-side met de 1000D:

Belangrijkste specs:
• 12MP CMOS sensor
• 9-point AF system (up from 7 on the 1000D)
• 63-area iFCL color-sensitive metering (from EOS 7D)
• 720p movie recording at 30 or 25fps (H.264 compression)
• 2.7" LCD, 230,000 dots
• ISO 100-6400 (no expansion)
• Basic+ creative point-and-shoot mode
• Eye-Fi wireless SD card compatible menu options

Ben benieuwd naar de prijzen.

Pinobigbird wijzigde deze reactie 07-02-2011 13:49 (34%)
Reden: aanvulling, resize

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
http://kattenoppasleiderdorp.nl

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True