Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
mennovanw schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:25:
[...]

En gefeliciflapstaart, u gaat door voor de wasmachine! ;)

@Scirocco

1. Reisverzekering bellen
2. Bij thuiskomst Canon NL bellen, Bol.com kan je hiermee niet helpen (0900-20 22 915 en vragen voor de reparaties waarschijnlijk zullen ze je dit nummer 0164 244 222 geven, dat van Tech Repair).
3. Zeggen dat je in een heel warm land ben geweest -> ding deed het nu niet meer goed (lieg je niets mee maar gooi je ook niet al je kaarten op tafel)
4. Onderzoek afwachten -> zeggen dat je bij reparatie buiten garantie eerst een prijsopgaaf wil -> deze door communiceren naar je verzekeraar & dan pas toestemming geven voor reparatie (kan zijn dat de verzekeraar het een economisch Total Lossje vind en je het aankoopbedrag + onderzoekskosten terug stort)
5. Dit soort oekelige dingen niet meer doen! :'(

edit:

qua oorzaak ga ik overigens voor de sensor uit het lood.
Thanks, super handig!
Ga het ook maar op deze manier doen.

@ nummer 5: hahaha ja indd |:( 8)7
Echt heel mongolide, maargoed misschien was ik wat chagrijnig (en daardoor afgeleid) omdat ik mijn kaartje was vergeten. (overigens gelijk in dat dorpje een 16gb gekocht ter vervanging van de vergeten 4gb...tja een beetje van de situatie gebruik maken O-) en mezelf opvrolijken...ohnee me cam was kapot.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Vandaag dus even canon gebeld.
Kreeg een of andere buitenlandse belg aan de telefoon, dus duurde het even 5 seconden om te realiseren wat er gezegd werd. :9
Maar zoals voorspeld was het niet een heel interressant gesprek.
Er werd niks gevraagd over eventuele oorzaken en mogelijkheden, hij vond alles een beetje prima.
Wel vertelde hij me dat het wel of niet onder garantie vallen van de schade geregeld word tussen tech repair en canon NL. Mocht het niet onder garantie vallen zou ik eerst een prijs opgaaf krijgen.
Toen gaf hij me maar het nummer van Tech Repair.
Tech Repair gebeld en ik dacht dat ik allemaal gegevens zou moeten geven en misschien wel afspraken zou moeten maken. Maar ook dit gesprek was al snel klaar wanneer de vrouw mij vertelde dat ik de camera gewoon kon opsturen of komen brengen. Nadat ze 'nee' antwoordde op de vraag of ik nog gegevens zoals referentie nummers van canon moest doorgeven, wist ik genoeg.
Gewoon je camera aan Tech Repair overhandigen en alles word geregeld. Dus niks geen moeilijk gedoe zoals ik dacht.

Wat ik nu ga doen:
Cam aan Tech Repair geven en mocht het nou niet onder garantie vallen (gaan ze onderzoeken) bel ik mijn reisverzekeraar op. :)

Maar ik vond de canon service toch niet zo super. Een beetje een ongeintresseerde man die alles wel goed vind. Daarnaast klinkt een buitenlands accent ook minder representatief voor een groot bedrijf. (no offence)
Ik vond de Dell en XS4all service lijnen veel beter!....maar die staan er ook bekend om :9

Genoeg over mijn soap, nu iets anders.
Ik kwam er net achter dat mijn view finder een kleiner beeld geeft dan dat de foto daadwerkelijk word.
Het scheelt niet veel hoor, maar toch viel het op.
Ik was namelijk gewoon wat aan het spelen met de cam en toen ik een compositie maakte waar de deurpost nèt niet op stond, zag ik hem op de foto opeens wel :|

Hoort dat zo? Ik heb er geen ander oculair opgezet ofso :?
Spiegel te klein, zodat hij niet het volledige beeld naar de viewfinder spiegeld? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Scirocco op 03-08-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Klopt, je zoeker is bij de instapmodellen slechts (ongeveer, precies weet ik niet) 95% van je uiteindelijke foto.

Hoe dit bij XXD (volgens mij 98%) 5D(100?), 1Ds(100?) en 1D(98?) precies zit weet ik niet, iemand wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Scirocco schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:52:
Genoeg over mijn soap, nu iets anders.
Ik kwam er net achter dat mijn view finder een kleiner beeld geeft dan dat de foto daadwerkelijk word.
Het scheelt niet veel hoor, maar toch viel het op.

Ik was namelijk gewoon wat aan het spelen met de cam en toen ik een compositie maakte waar de deurpost nèt niet op stond, zag ik hem op de foto opeens wel :|

Hoort dat zo? Ik heb er geen ander oculair opgezet ofso :?
Spiegel te klein, zodat hij niet het volledige beeld naar de viewfinder spiegeld? :P
Dat is normaal.
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1000d/page2.asp
Viewfinder dekt maar 95% van de foto.

edit:
iemand was me voor.

edit 2:
Mijn lens zit al sinds half juni bij Tech Repair..... ze hebben waarschijnlijk nog veel werk door het faillissement van ETB. Dus je zal je toestel denk ik zeker 2 maanden kwijt zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door psychodweep op 03-08-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:10

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag toch maar op advies van vrienden en collega's een spiegelreflex gekocht. De keuze is gevallen op de 1000D kit.

Heb hem gekocht om op vakantie leuke foto's te kunnen maken. De Ixus 75 schiet in deze beetje te kort ;)

Alleen twijfel ik nog of ik een 18-200mm lens moet kopen?

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
psychodweep schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:57:
[...]

Dat is normaal.
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1000d/page2.asp
Viewfinder dekt maar 95% van de foto.

edit:
iemand was me voor.

edit 2:
Mijn lens zit al sinds half juni bij Tech Repair..... ze hebben waarschijnlijk nog veel werk door het faillissement van ETB. Dus je zal je toestel denk ik zeker 2 maanden kwijt zijn.
:o :o :( :/ 8)7 |:( ;( 7(8)7 }:| :r :') :S :N
Dat zou best zuur zijn...

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01-2024
@superdaantje:

een 18-200 lens zou ik alleen maar adviseren als vakantielens. Bij dergelijk superzooms (zo worden dergelijke lenzen met een groot bereik genoemd) moet je altijd kwaliteit inleveren voor gemak.
Dus als je scherpe goede foto's wilt maken zou ik adviseren die 18-200 iig over 2 lenzen te verdelen (bijv 18-55 + 55-250) wil je lens met een groot bereik en neem je de mindere kwaliteit voor lief dan kun je een aan 18-200 ook een prima lens hebben. Echter, het kunnen wisselen van lenzen is nou juist het sterke punt van DSLR's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ik wil een 2e accu kopen voor mijn 1000D, maar had ff een vraagje:
Is het de beste keus om voor een echte canon accu te gaan of kan ik net zo goed voor deze gaan?
De Jupio is ongeveer de helft van de prijs en het is ook gewoon een LP-E5 type natuurlijk.
Of heeft er iemand slechte ervaringen met dat merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 15:55

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Scirocco schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:33:
Is het de beste keus om voor een echte canon accu te gaan of kan ik net zo goed voor deze gaan?
De Jupio is ongeveer de helft van de prijs en het is ook gewoon een LP-E5 type natuurlijk.
Dat kan goedkoper ;) Ik heb prima ervaringen voor m'n 450D met deze aanschaf en dat werkt tot op heden prima. Deze meneer adverteert ook op EOSDigitaal.nl (website ligt er even uit voor onderhoud maar is verder een aanrader om een keer door te nemen) en heeft zo een flinke schare gebruikers.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 15:46
Scirocco schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:33:
Heb zelf deze aangeschaft en werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
DUX schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:48:
[...]

Dat kan goedkoper ;) Ik heb prima ervaringen voor m'n 450D met deze aanschaf en dat werkt tot op heden prima. Deze meneer adverteert ook op EOSDigitaal.nl (website ligt er even uit voor onderhoud maar is verder een aanrader om een keer door te nemen) en heeft zo een flinke schare gebruikers.
Thanks voor de tip, dat is in middels al 1/4 van de prijs

maar ik snap helemaal geen knars van die website :?
eerst product geselecteerd en toen al mijn gegevens, toen manier van betalen bepaald en toen was het klaar. Maar ik heb nog helemaal niet betaald ofso :?
Ik heb dus nog niet betaald, maar onder "eerdere bestellingen" staat m'n accu wel. |:( 8)7 :/ :O ;(
..ook al een bevestigingsmail gehad....en nog steeds niet betaald.
??

@infotracer:
thanks, maar had m al bij die ander besteld ^^
ach 15 eu is ook cheap

[ Voor 8% gewijzigd door Scirocco op 13-09-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:23
Ik weet niet 100% zeker of ik de vraag hier kan stellen, maar ik kan geen ander gepast topic vinden.

Mijn net 2 maanden oude 1000D is van tafel gevallen (gestoten) en is dus beschadigd. We geven de camera op aan de verzekering. Deze stelde echter gelijk al dat ik eerst een offerte moet laten maken ter vervanging van de body (logisch ook). Ik ben echter bang dat de camera vanwege de oplawaai sneller gebreken gaat vertonen dan "normaal". Hij is van 1 meter hoog gevallen op een stenen vloer en is aan de achterkant op de hoeken beschadigd. Zijn mijn zorgen gegrond?

Ik heb overigens met het techrepair centre gemaild afgelopen vrijdag, maar daar heb ik nog niks op gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:28

Rannasha

Does not compute.

O085105116N schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:42:
Ik weet niet 100% zeker of ik de vraag hier kan stellen, maar ik kan geen ander gepast topic vinden.

Mijn net 2 maanden oude 1000D is van tafel gevallen (gestoten) en is dus beschadigd. We geven de camera op aan de verzekering. Deze stelde echter gelijk al dat ik eerst een offerte moet laten maken ter vervanging van de body (logisch ook). Ik ben echter bang dat de camera vanwege de oplawaai sneller gebreken gaat vertonen dan "normaal". Hij is van 1 meter hoog gevallen op een stenen vloer en is aan de achterkant op de hoeken beschadigd. Zijn mijn zorgen gegrond?

Ik heb overigens met het techrepair centre gemaild afgelopen vrijdag, maar daar heb ik nog niks op gehoord.
Heb iets dergelijks gehad met mijn eerste DSLR. Spiegel was klem gaan zitten in halfopen positie, dat was direct duidelijk, heeft een fotograaf gefixed. Een tijd later merkte ik dat er bij low-light foto's (hoge ISO en/of lange sluitertijd) een verticale blauwe lijn door het beeld liep en dat er significant meer hotpixels waren die niet weg te halen waren met pixelmapping.

Zorg dat je de camera uitvoerig test: maak foto's bij verschillende standen en check of er defecten zijn die er eerder niet waren in de foto's. Luister ook naar het geluid van de mechanische gedeeltes: spiegel en sluiter, klinken die hetzelfde als voorheen?

Overigens zijn er genoeg camera's die een dergelijke val hebben overleeft zonder inwendige schade, dus het is niet per se zo dat jouw camera nu defecten heeft.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
Species5618 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:25:
[...]

Heb iets dergelijks gehad met mijn eerste DSLR. Spiegel was klem gaan zitten in halfopen positie, dat was direct duidelijk, heeft een fotograaf gefixed. Een tijd later merkte ik dat er bij low-light foto's (hoge ISO en/of lange sluitertijd) een verticale blauwe lijn door het beeld liep en dat er significant meer hotpixels waren die niet weg te halen waren met pixelmapping.

Zorg dat je de camera uitvoerig test: maak foto's bij verschillende standen en check of er defecten zijn die er eerder niet waren in de foto's. Luister ook naar het geluid van de mechanische gedeeltes: spiegel en sluiter, klinken die hetzelfde als voorheen?

Overigens zijn er genoeg camera's die een dergelijke val hebben overleeft zonder inwendige schade, dus het is niet per se zo dat jouw camera nu defecten heeft.
Ik heb de camera vandaag intensief getest. Hij lijkt verder goed te functioneren. Sluiter, scherpstellen, flits enz... alles getest wat ik kon bedenken. Foto's zien er goed uit, scherp en verder geen rare dingen.

zojuist ook een reactie van techrepair gehad. Ik moet de camera opsturen, we zien dan wel verder wat er gaat gebeuren. Hoe is de service van Canon verder? Testen zij de camera ook? Ik zal er maar een begeleidende brief bij doen en aangeven wat er gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
O085105116N schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:29:

zojuist ook een reactie van techrepair gehad. Ik moet de camera opsturen, we zien dan wel verder wat er gaat gebeuren. Hoe is de service van Canon verder? Testen zij de camera ook? Ik zal er maar een begeleidende brief bij doen en aangeven wat er gebeurd is.
http://gathering.tweakers...message/32574317#32574317
gewoon alles vanaf deze post lezen.
Gaat over ervaringen met tech repair en canon.

[ Voor 7% gewijzigd door Scirocco op 15-09-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
1000D word tegenwoordig weer met IS-kitlens geleverd?
check digicamshop

Vanaf het begin dat hij geleverd werd, kon je hem in een kit kopen samen met de 18-55 IS, daarna is die kitlens gedegradeerd naar een 'oude' 18-55 non-IS kitlens en nu weer de kitlens met IS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287184

Scirocco schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:35:
1000D word tegenwoordig weer met IS-kitlens geleverd?
check digicamshop

Vanaf het begin dat hij geleverd werd, kon je hem in een kit kopen samen met de 18-55 IS, daarna is die kitlens gedegradeerd naar een 'oude' 18-55 non-IS kitlens en nu weer de kitlens met IS?
Ik snap je vraag niet helemaal. In de link die je notabene zelf geeft staat het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 18:15

Nicap

Tsssk....

Hij bedoeld dat de IS kitlens slecht leverbaar is geweest terwijl de vraag naar 1000D+lens groot was.
Toen hebben ze een tijdje de kit voorzien van een niet IS lens.
En nu lijkt het erop dat ze ze weer voorzien van een IS lens.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
Scirocco schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:41:
[...]

http://gathering.tweakers...message/32574317#32574317
gewoon alles vanaf deze post lezen.
Gaat over ervaringen met tech repair en canon.
Heb dit doorgelezen. Wanneer krijg je een RMA nummer van het repair centre? Nadat ze de camera in ontvangst hebben genomen of vooraf en is aangetekend verzenden ook aan te raden?

• Scirocco
Wat bedoel je met een RMA nummer dan?

Ik heb zowizo niks van TR gekregen, geen mail, geen belletje.
Normaal hoor je een mail te krijgen met info over de status en eventuele prijs, maar niks gekregen.

Anoniem: 282436

Kan iemand me het verschil vertellen tussen:
En hoe weet je of het de IS kit is?

EDIT: IS betekent image stabilizer.

Vinden jullie dit de €50,- de moeite waard?

-Canon EOS 1000D + EF-S 18-55IS
&
-Canon EOS 1000D + EF-S 18-55

IS kit is z'on €50,- duurder, dus daar moet wel een verschil in zitten.

Alvast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 282436 op 23-09-2009 20:57 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Anoniem: 282436 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:54:
&
?
Het verschil is de image stabilizer dus. De IS versie is stukken scherper dan de gewone kitlens, het prijsverschil zeker waard.

[ Voor 25% gewijzigd door breinonline op 23-09-2009 20:58 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• InfoTracer
  • Laatst online: 29-05 15:46
breinonline schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:56:
[...]
?
Het verschil is de image stabilizer dus. De IS versie is stukken scherper dan de gewone kitlens, het prijsverschil zeker waard.
Volgend dpreview is het niet alleen de IS wat deze lens beter maakt dan de non-IS versie.
Side-by-side comparison of the 18-55mm IS to the non-IS mkII version suggests that it offers more than simply the addition of an IS unit.

[ Voor 15% gewijzigd door InfoTracer op 23-09-2009 22:14 ]

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 10:05
Dat zegt breinonline toch ook:
De IS versie is stukken scherper dan de gewone kitlens, het prijsverschil zeker waard.

Anoniem: 287184

&

Alvast bedankt!
Gewoon voor de IS variant gaan!
En graag de volgende keer je post na lezen voordat je op "verstuur bericht" drukt. :9

Anoniem: 282436

Ok, bedankt!

@ F.Jacobes, Ik wist niet wat IS betekende...

Zit nog te twijfelen tussen een uitgebreidere compactcamera, en deze beginnende spiegelreflex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118213

Tja, wat wil je ermee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 11:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Foto's maken? :9
Of bekijk het andersom, wat wil je niet? Een spiegelreflex is al snel een stuk groter dan compact, dat moet je dus meesjouwen. Wil je hetzelfde zoombereik als veel compacts dan heb je of een grotere / duurdere alles-in-een lens nodig of moet je met meerdere lenzen gaan werken. Vind je het leuk om achteraf nog wat aan je foto's te sleutelen, of ga je voor het kant-en-klare resultaat? In het laatste geval is een compact voor de hand liggend (en ja, uit een spiegelreflex kun je natuurlijk ook kant-en-klare foto's laten rollen.) Vind je het de moeite waard om je wat te verdiepen in de 'techniek' achter fotograferen en de mogelijkheden die dit biedt om je foto's te verbeteren, of wil je gewoon point-and-shoot klaar zijn? In het laatste geval is de compactcamera weer de logische keuze.
Kortom, een spiegelreflex biedt meer mogelijkheden, maar nooit zomaar. Het vraagt een investering (in geld, maar zeker ook in tijd).

[ Voor 3% gewijzigd door Rudedadude op 25-09-2009 09:18 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02

&

ja, ook al is de IS-versie duurder je verhelpt toch cameratrillingen en dus ook een gedeelte onscherpte, maar het blijft natuurlijk een energie vreter IS dus dan zou je er misschien ook een extra accu bij moeten weer een paar tientjes verschil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001

breinonline

Are you afraid to be known?

De IS kan je uitzetten als je accu wilt sparen. De lens blijft dan alsnog scherper dan de niet-IS versie (het glas in de lens is wezenlijk anders). De accuduur is overigens met IS aan eigenlijk geen echt issue, veelvuldig gebruik van live-view vreet bijvoorbeeld veel meer stroom.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
breinonline schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:07:
veelvuldig gebruik van live-view vreet bijvoorbeeld veel meer stroom.
Ja, als je bijna altijd live-view op spiegelreflex gebruikt kan je net zo goed terug gaan naar een superzoom camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 15:47
photofreak schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:18:
[...]

Ja, als je bijna altijd live-view op spiegelreflex gebruikt kan je net zo goed terug gaan naar een superzoom camera
Er zijn genoeg fotografen die live-view gebruiken voor manueel focussen en dat zijn nou niet bepaald de superzoom-fotografen. Maar je hebt wel gelijk dat je liveview meestal zelden nodig hebt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Even een klein vraagje:
Weet iemand hoe duur een sensor van een 1000D is?

Die van mij is niet perse naar de galemiezen, maar heb wel het gevoel dat hij minder detail vast legt.
Dus op 100% crop zie je minder detail en lijkt daardoor onscherper.
Heb m al naar TechRepair gestuurd maar heeft niks met de sensor gedaan.
Wel zeggen ze: "Device checked by customer description."
Ik heb ze gevraagd om de sensor te checken.
Hebben ze dus gedaan, maar aangezien het onder garantie zou vallen, gaat dat hun of canon dus geld kosten.
Om die reden denk ik dat ze gedacht hebben, "nou stuur maar op met de vermelding dat we ernaar gekeken hebben"

Daarom wilde ik graag de prijs weten van zo'n sensor, om eens na te gaan of dat zou kunnen.
Ik ga nog verder testen (heb m vandaag pas terug gekregen, maar denk niet dat ik de haartjes op vlinders nog scherp vast kan leggen, zoals een paar maanden terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Ik heb nog wel een sensor liggen uit een gevallen exemplaar. Losse sensoren zul je niet krijgen gok ik zo, en als je ze kunt vinden is het in de repaircenters waar je ook nog een flinke (150+ euro) installatierekening erbij krijgt.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Scirocco schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:03:
Even een klein vraagje:
Weet iemand hoe duur een sensor van een 1000D is?
...
Daarom wilde ik graag de prijs weten van zo'n sensor, om eens na te gaan of dat zou kunnen.
Ik ga nog verder testen (heb m vandaag pas terug gekregen, maar denk niet dat ik de haartjes op vlinders nog scherp vast kan leggen, zoals een paar maanden terug)
Na een beetje rond zoeken op internet niks over de prijs van een sensor voor een 1000D gevonden. Ik denk echt dat je bij Canon of bij een Service-centrum moet informeren en om een sensor te vervangen moet ie natuurlijk ook deels uit elkaar worden gehaald, zonder garantie denk ik dat 't incl. montage de helft van de prijs van een nieuwe 1000D kwijt bent.

Canon stuurt trouwens geen printplaten/sensors per post op naar particulieren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 17:09

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik heb een vraag.
Welk merk en welke groote van de geheugenkaartjes gebruiken de meeste van jullie die een 1000D hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Maakt toch niet zoveel uit of je een 1000D of een andere SD-compatible SLR hebt? De enige kaartjes die je camera maximaal kunnen laten werken zijn de Extreme III 15 en meer MB/s edition kaartjes. Andere kaartjes zijn een beetje hit&miss, er zijn lijsten van performance in verschillende camera's maar die zijn allesbehalve uitputtend omdat er zoveel aanbod is.

Als je niet zoveel gebruik maakt van RAW continuous kun je bij de 1000D nog toe met een langzamer kaartje, moderne SDHC kaartjes van 8-32 GB hebben allemaal wel een schrijfsnelheid van 8MB/s of meer, die voldoen voor JPEG continuous. Op de 1000D is RAW continuous weliswaar beperkt tot 1.8fps, maar de datastroom is dan alsnog in de buurt van de 30 MB/s, dus dat houden enkel de beste kaartjes vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 17:09

TrekDr0p

QR niet scannen

ssj3gohan schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:45:
Maakt toch niet zoveel uit of je een 1000D of een andere SD-compatible SLR hebt? De enige kaartjes die je camera maximaal kunnen laten werken zijn de Extreme III 15 en meer MB/s edition kaartjes. Andere kaartjes zijn een beetje hit&miss, er zijn lijsten van performance in verschillende camera's maar die zijn allesbehalve uitputtend omdat er zoveel aanbod is.

Als je niet zoveel gebruik maakt van RAW continuous kun je bij de 1000D nog toe met een langzamer kaartje, moderne SDHC kaartjes van 8-32 GB hebben allemaal wel een schrijfsnelheid van 8MB/s of meer, die voldoen voor JPEG continuous. Op de 1000D is RAW continuous weliswaar beperkt tot 1.8fps, maar de datastroom is dan alsnog in de buurt van de 30 MB/s, dus dat houden enkel de beste kaartjes vol.
Hartstikke bedankt.
Dan weet ik waar ik naar moet zoeken en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 10:14
De EF-S 18-55m IS lenskit is nog steeds 'slecht' leverbaar. Ik kom hem enkel op voorraad tegen bij Digicam shop:
http://www.digicamshop.nl...s-1000d-18-55-is-kit.html

Ik wil nu toch echt wel de 'real deal', dus EF-S 18-55m met IS:
pricewatch: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm IS

En niet de EF-S 15-55mm:
pricewatch: Canon EOS 1000D + EF-S 15-55mm

Iemand nog een tip qua aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
Die lens is tweedehands vaak in goede staat te krijgen, omdat mensen op een gegeven moment die lens vervangen voor een beter exemplaar (wil mijn eigen om die reden ook nog gaan verkopen). Is dat misschien een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronboumans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2019
Daar is http://tweakers.net/aanbod/ voor bedoeld. Niet deze topics.

[ Voor 87% gewijzigd door ThunderNet op 18-01-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Op handleidingen berust copyright. pdf's of andere manier van verspreiden zijn dus niet toegestaan.

[ Voor 81% gewijzigd door ThunderNet op 18-01-2010 17:55 ]

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
nu bij mediamarkt.

eos 1000d met 18-55 55-200 lens voor 388
http://img.saturn.de/NL/M.../NL_MM_Utr_1801JP1_05.pdf

*gaat zich verder inlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

@wd200:

Hmm... er staat weliswaar een 18-55 IS afgebeeld, maar de tekst heeft nergens IS staan. Ik ben bang dat er dan gewoon de oude niet-IS 18-55 in zit. En die wil je echt niet hebben. De optische prestaties daarvan zijn veeeeeeeel minder dan die van de IS versie. Verschil van dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

ssj3gohan schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:21:
Dat ben ik. Waar heb je dat voor nodig? Hij ligt echt grootendeels aan gruzelementen...
Nodig om de verzekering op te lichten? Toevallig laatst op TV gezien. Er schijnt bijvoorbeeld een enorme markt te zijn voor kapotte 42" plasma TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Anoniem: 175233 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:47:
@wd200:

Hmm... er staat weliswaar een 18-55 IS afgebeeld, maar de tekst heeft nergens IS staan. Ik ben bang dat er dan gewoon de oude niet-IS 18-55 in zit. En die wil je echt niet hebben. De optische prestaties daarvan zijn veeeeeeeel minder dan die van de IS versie. Verschil van dag en nacht.
er staat in de advertentie ook een 1000 en geen 1000d maar goede tip.
ga denk ik van de week even kijken of het idd om een 18-55 of een 18-55 IS gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik ondersteun de uitspraak van AHBdV helemaal.
Als het de "gewone" lens is: NIET DOEN, die is echt minimaal.
Ik had de 1000D als kit gekregen, maar die lens is na enkele dagen al MP op gegaan.
Hierop volgend heb ik een 17-85mm en een 50-250mm IS gekocht. Ideale set.
Met name de 17-85mm IS is echt een aanrader voor de hobby fotograaf.
Goede lichtopbrengst, en met zijn bereik geschikt voor de meeste hobby kiekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
de 17-85 wordt volgens mij nou niet beter aangeschreven dan de 18-55 kitlens. Maar ik snap wel dat IS en USM erg fijn zijn, net als die 30mm meer bereik, ook wel prettig vond ik toen ik m eens probeerde.
Ik heb mn kitlens ook al snel vervangen voor de sigma 2.8 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Anoniem: 175233 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:47:
@wd200:

Leuk advies, ware het niet dat de 1000D niet meer geleverd wordt met de 18-55IS. In de pricewatch: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm IS staan nog een paar zaken met de IS versie, maar geen van deze zaken heeft voorraad (gek he bij een product dat niet meer komt ;) ) en de andere helft van die zaken linkt naar een non-IS versie. Als je een 1000D kit zoekt, dan koop je die atm altijd met de non-IS versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-12-2024
[b][message=33305117,noline]Ik heb mn kitlens ook al snel vervangen voor de sigma 2.8 versie.
Dan praat je ook wel over een heel andere prijsklasse.
Die 2.8 lenzen zijn gelijk een heel stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 28-05 16:01
Ik zit er aan te denken om voor mijn 1000D de 50mm f1.8 aan te schaffen. Maar omdat het geen fullframe camera is, kom je rond de 80mm uit, wat eigenlijk niet ideaal is in mijn optiek...

Hoe denken jullie daarover?

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Wat is jouw optiek dan? Veel mensen vinden het een fijne brandpuntsafstand voor head&shoulders-portretten, van alle primes voor canon geeft hij veruit de beste price/performance (sterker nog, performance is beter dan heel veel andere primes, enkel met de 85/1.8 heb je echt het neusje van de zalm in <1000 euro-land).

Zelf vind ik 50mm te kort voor het soort portretten dat ik liever maak (enkel het hoofd) en te lang voor algemeen gebruik in donkere situaties. Ik ga dan ook binnenkort iets korters aanschaffen. Maar de 50/1.8 blijft nog wel een tijdje voor zijn onmogelijk goede scherpte al vanaf wideopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Mijn optiek is nogal vaag ;) ben een beginnend hobbyist...
Maar gezien de prijs/kwaliteit lijkt het mij wel een fijne lens om te hebben!

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Laatst online: 25-05 20:02
Vraag je wel af waarom je die lens wilt hebben, ofwel, waar je hem voor gaat gebruiken. 80mm eq. is best veel voor 'algemeen' gebruik. Voor binnen gebruik lijkt deze me (qua openingshoek, niet qua lichtopbrengst uiteraard) over het algemeen minder bruikbaar. Let dus op WAT je wilt fotograferen, kies daar een 'geschikte brantpuntsafstand voor, en kies daarbij een fijne lens.

Als ik voor mijn eerste prime ga, dan zal dat eerder een in de buurt van de 35/50mm eq. liggen. Deze zul je vaker kunnen gebruiken.

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

35mm equivalent is lichtsterk moeilijk te vinden helaas. Ik zou er graag een willen hebben, maar ben huiverig voor de aankoop van zo ongeveer de enige keuze, de Sigma 20/1.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou nou, dat valt wel mee. De sigma 30/1.4 staat goed bekend evenals de Canon 35/2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De sigma 30/1.4 is een 50mm-equivalent. Ik zoek een 35mm-equivalent op crop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
ssj3gohan schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:53:
De sigma 30/1.4 is een 50mm-equivalent. Ik zoek een 35mm-equivalent op crop.
Eerst wat is eigenlijk je budget? En een Canon EF 24mm F/2.8? Is toch iets beter geprijst, maar is wel weer ruim een stop minder lichtsterk dan de Sigma 20mm F/1.8 en heeft geen USM. Het lijkt me toch de Sigma die gaat winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Jep. Het punt van de Sigma is dat hij 1,5 stops vignet wideopen (waardoor je effectief niet echt een f/1.8 hebt, ruis in de hoeken gaat alsnog de pan uit rijzen) en men vindt de randscherpte onvoldoende. Wat ik niet zozeer een goed argument vind om deze lens niet te nemen, maar het knaagt natuurlijk wel een beetje.

(net als dat, ondanks dat je geen zier om je uiterlijk geeft, het toch knaagt als iedereen zegt dat je lelijk bent)

Budget: Een 24L kan ik niet betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door mux op 19-01-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317759

harmageddon schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:54:
Ik zit er aan te denken om voor mijn 1000D de 50mm f1.8 aan te schaffen. Maar omdat het geen fullframe camera is, kom je rond de 80mm uit, wat eigenlijk niet ideaal is in mijn optiek...

Ik vindt het een hele fijne lens die 50mm 1.8. Ik ben zelf ook echt een beginner maar ik vindt hem erg fijn maar voor binnen vindt hem inderdaad wat lang op de 1000D, die heb ik zelf ook. Mja dat is ook afhankelijk van hoeveel ruimte je ter beschikking hebt natuurlijk.

Voor die prijs is het erg leuk om deze erbij te hebben, ook al zou je hem niet zo vaak gebruiken. Maar moet ook zeggen dat ik liever met deze werk dan de standaard kitlens maar je komt zeker binnen niet overal mee uit met de lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44718

Komende zomer gaan wij een rondreis maken in Amerika en zit daarom te kijken naar een goeie camera waar ik mooie fotos meer kan maken. Na wat rond kijken kom ik op de 1000d welke redelijk geprijsd is. Nu ben ik benieuwd wat ik van de lens kan verwachten die erbij geleverd wordt. In Amerika gaan we naar een aantal natuurparken en steden zoals LA en SF. Wat ik er mee wil fotograferen zijn eigenlijk verschillende dingen zoals landschappen en ook wel steden.

Edit: ben een echte beginner mbt spiegelreflex camera's.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 44718 op 30-01-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Je kunt beter in het starterstopic posten. Je kunt je in ieder geval absoluut geen buil vallen aan de 1000D + 18-55IS kit (let er wel op dat je de IS-versie van de 18-55 lens erbij krijgt, de niet-IS heeft geen beeldstabilisatie en is optisch ook slechter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ssj3gohan schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:06:
Je kunt beter in het starterstopic posten. Je kunt je in ieder geval absoluut geen buil vallen aan de 1000D + 18-55IS kit (let er wel op dat je de IS-versie van de 18-55 lens erbij krijgt, de niet-IS heeft geen beeldstabilisatie en is optisch ook slechter)
Goed advies, maar helaas niet meer haalbaar. Geen van de goedkope shops uit de PW heeft het ding voorradig en de andere helft verwijst naar de non is versie. Kortom, je kunt hem alleen krijgen met non-IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Nu breekt m'n klomp, laatst nog twee reacties gelezen van mensen die de 18-55IS versie gewoon konden vinden en hebben gekocht, maar hij is weer helemaal foetsie. Tsja, body only en een tweedehands IS versie kopen dan maar hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik zal even mijn naam redden door de juiste chronologie van zaken te beschrijven:

- ik riep tot twee maanden terug oid. dat de 1000D+18-55IS niet meer leverbaar was
- iemand anders roept dat hij ze nog prima kon vinden
- ik denk hé, dat is mooi, dan kan ik mensen weer aanraden de 1000D te kopen (gezien de kit met IS kitlens weer beschikbaar is)
- Bovenstaande quote komt langs, ik weer gedesillusioneerd dat hij er definitief niet lijkt te zijn
- iemand anders komt langsbanjeren met de mededeling dat hij een 1000D+IS kitlens heeft gevonden
- ik weer blij
- huidige discussie

zo ging het ongeveer. Ik weet dus niet meer wat waarheid is :P De primaire reden om een 450D te kopen lijkt nu te zijn: omdat je er goedkoop een fatsoenlijke lens bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Half december kon je bij Konijn nog een 1000D met IS kitlens krijgen.
Maar Konijn haalt kits uit elkaar en maakt weer nieuwe kits. Dus de vraag is waar die IS lenzen dan vandaan komen? (uit een 450 kit, waarbij de 450 body los verkocht is?)
Op het moment dat Mig29 in januari vertelde dat ze niet meer verkrijgbaar zijn stond ie bij Konijn ook weer als "in bestelling"

Wel vaag allemaal. Ik kan me voorstellen dat Canon op een gegeven moment zijn oude voorraad kitlenzen zonder IS "dumpt" in de 1000D kits voor de prijsvechters.
Maar op een gegeven moment verwacht je dan dat die op zijn en dat ze alleen nog kits met IS hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat Canon ervoor gekozen heeft om de stap van de 1000D naar de 450D in termen van kwaliteit wat groter te maken, zodat ze meer 450Ds gaan verkopen ;) Of omgekeerd, om de 1000D goedkoper te maken om te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:37
Van 21 tot en met 23 februari wordt in California de PMA gehouden. Dit is een van de grootste fotografiebeurzen in Amerika. Veel merken gebruiken de periode voor deze beurs om hun nieuwe producten aan te kondigen zodat ze deze tijdens de beurs kunnen showen en promoten. Wat kunnen we verwachten.
....
Canon 9 februari

Bij Canon kunnen we wel een nieuwe spiegelreflex verwachten. De EOS 1000D zal binnenkort vervangen worden
Wellicht om bovenstaande reden? Stond in de nieuwsbrief van Foto Hans Keuzekamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-05 14:46
harmageddon schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:54:

Ik gebruik de 50mm 1.8 ook op mijn 1000D. Erg fijne lens, bijzonder scherp en het maakt de gehele set ook nog eens lekker licht.
Anoniem: 44718 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:48:Na wat rond kijken kom ik op de 1000d welke redelijk geprijsd is. Nu ben ik benieuwd wat ik van de lens kan verwachten die erbij geleverd wordt.
Ik heb van de 1000D alleen de body gekocht en een Sigma 28-105mm 2.8 gekocht. Deze lens beviel prima tot dat hij op mijn reis kuren gaf en ik "gedwongen" de 50mm 1.8 kocht. Het verschil in scherpte was enorm en als beginner ging ik plotseling een stuk actiever fotograferen (lopen ipv zoomen). Nu ben ik toch op zoek om de verzameling met wat korters en wat langers uit te breiden.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Bij de Telepoint in Duitsland is op dit moment de kit EOS1000D, 18-55 Canon EF-S kit te koop met een extra objectief: 70-300mm Sigma DG. Dit voor 499 Euro. Is dit een redelijke prijs? Of kan ik dan beter voor een kit met een IS objectief gaan zonder de extra Sigma objectief? Wanneer dit nog leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
ik denk dat je beter ergens voor 400 eu de kit kan kopen en dan een maandje sparen of wat extra budget vrij maken en de 55-250IS kopen voor ongeveer 215. is wel 100 duurder, maar heb je wel duidelijk een betere set. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Ik ben een beginnende hobby-fotograaf. Kan ik dan met die kit al een mooie start maken?
Dan is dit geen gekke aanbieding toch?
http://www.wehkamp.nl/bee...C7wEwybwL#extraInformatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
lees t forum eens, gebruik de zoek functie en check de pricewatch eens, dan hoef je hier niet dit soort vragen te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Goh het blijft hier altijd even vriendelijk! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:53
@Scirocco, toevallig heeft trekt hij bij de wehkamp wel aan het kortste eind. Zijn momenteel de goedkoopste.
pricewatch: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 15:43

Trebbors

Failure is no option!

Gaat het bij de Wehkamp om de genoemde IS versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 00:28

djunicron

*click-swoosh-thud*

Trebbors schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:57:
Gaat het bij de Wehkamp om de genoemde IS versie?
Ik zie daar nergens een hint naar staan dus ik gok van niet.

Verkijk je niet op de kit-lens. De 18-55 IS is best prima, maar ook weer niet geweldig. Als je toch moeite ga doen, kijk dan liever naar een betere lens die je niet binnen een korte tijd wil gaan vervangen, maar goed, dat is als beginner natuurlijk niet in te schatten.

Als iemand écht graag een 18-55 IS wilt hebben en een 1000D body only kan vinden kan ik mijne wel van de plank verkopen, hij komt er namelijk verder niet echt vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
De 1000D is volgens digitalstreet wel gewoon leverbaar.

http://www.digitalstreet.nl/index.php?cPath=880_438_439

De set met de 'IS-lens' is 40 euro duurder.

Want zijn eigenlijk jullie ervaringen met de 1000D ? Moeite waard of toch een andere kieze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Laatst online: 29-05 08:00
Heb afgelopen week bij cameratop100 de IS kit opgehaald, ding bevalt heel goed maar moet nog hoop oefenen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Flexicon schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:56:
De 1000D is volgens digitalstreet wel gewoon leverbaar.

http://www.digitalstreet.nl/index.php?cPath=880_438_439

De set met de 'IS-lens' is 40 euro duurder.

Want zijn eigenlijk jullie ervaringen met de 1000D ? Moeite waard of toch een andere kieze?
Mooi dat de IS kit weer leverbaar is.

Tja voor de zelfde prijs kan je volgens mij ook een sony kopen die iets beter schijnt te zijn, maar ik heb toch liever canon op de een of andere manier.
Sony zit op de goede weg en ik zie ze steeds meer, maar canon heeft toch een breder en beter lensaanbod.
Daarnaast is canon lekker solide en saai en dat past wel bij mij :9
Kijk ook eens naar de sony modellen en hou ze allebei eens vast.
Je kan ook naar nikon kijken, maar de d3000 kan je beter laten liggen en de d5000 is weer een stuk duurder. Als je toch voor de d5000 gaat heb je alsnog allemaal geleuter met lenzen die wel of geen AF motor hebben enzo. Daar vind ik canon bijv. een stuk handiger in, je hoeft alleen op de mount te letten en dat zijn maar 2 verschillende (tenzij je 15 jaar terug gaat oid)
Maar in deze prijsklasse scheelt het denk ik niet zo heel veel, het verschil ga je denk ik pas echt merken bij (semi) pro dSLR's waar je ook pro lenzen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:37
Fotograferen met de 2000D
bron

Hmm, interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:48

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

voor de mensen met een 1000d:

http://web.canon.jp/imagi...eosdigital5/firmware.html

update :)

[ Voor 31% gewijzigd door Nomad op 13-10-2010 14:55 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
hmmm alleen een update om een "Cannot create folder" probleem te fixen...
Ik heb het nog nooit gehad..wat bedoelen ze er eigenlijk mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Toch eens gaan updaten binnenkort, ik geloof dat mijn 1000D 1.0.4 of 5 er op heeft staan.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 29-05 14:58
Is er iets over te zeggen wanneer er een opvolger voor de 1000D gaat komen (2000D?).
Als ik wat rondzoek op internet zie ik dat de geruchten al meer dan een jaar rond gaan maar ik zou het een beetje lullig vinden als ik nu een 1000D zou bestellen en dat er voor de holiday season nog een 2000D komt.
Waarschijnlijk is het koffiedik kijken maar zijn er binnenkort nog events waar vaak nieuwe producten worden aangekondigd?

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wat denk je nu te missen op de 1000D. 1000D is gewoon leuk instap camera. Zelf heel veel plezier van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
Superdaantje schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:41:
Wat denk je nu te missen op de 1000D. 1000D is gewoon leuk instap camera. Zelf heel veel plezier van gehad.
Tsja, een paar megapixels meer en een nieuwer modelletje beeldprocessor ofzo. Zal inderdaad voor de beginnende SLR gebruiker niet veel gaan uitmaken maar de prijs setting zal wel ongeveer hetzelfde zijn en dan heb ik liever het nieuwe model.
Zie het als een facelift model van een auto, als je weet dat de nieuwe er aan komt ga je ook niet de oude bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Tja om daar op te wachten? Dan zie ik een modelletje hoger eerder als 450D, 500D of 550D. 1000D met mooi glaswerk werkt toch ook perfect.

Tja er staat al aantal maanden een aankondiging voor het boek de EOS 2000D, maar men kan enkel speculeren wanneer deze opvolger er komt en wat de specificaties zijn. Als je wilt beginnen met deze geweldige hobby en je wil een goede instap camera hebben dan is de 1000D echt nog niet zo verkeerd. En mocht je later meer willen dan zou ik als eerste kijken naar de objectieven. 18-55 vervangen voor een 17-55. Nou dan heb je een upgrade waar je wat van merkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:15
Waarschijnlijk is de prijs van de 2000D in het begin ook nog aan de hoge kant, misschien zelfs wel in de buurt van de 500D. Tijd van introductie plus drie maanden zou ik rekening mee houden voor een normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:00

sapphire

Die-hard pruts0r

PowerUp schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:41:
Tijd van introductie plus drie maanden zou ik rekening mee houden voor een normale prijs.
En de beschikbaarheid niet te vergeten, een aankondiging is 1 ding maar soms duurt het even voor een model goed te krijgen is. Plus dat dat de prijs ook nog wel eens hoog wil houden.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
Dank voor jullie reacties, het is toch de 1000D geworden (via Marktplaats) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 23:06

Pinobigbird

doesn't share food!

Op dpreview.com is een preview van de opvolger verschenen, de Canon EOS 1100D.
http://www.dpreview.com/previews/canoneos1100d/
Er zit een nieuwe kitlens op: een EF-S 18-55mm F3.5-5.6 III of een EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS II.
Ook videoopname met 720p is nu beschikbaar op dit instapmodel.
Verder is de 1100D voorzien van een 12MP CMOS sensor een een 9-point AF systeem. Ook zijn er wat knoppen veranderd, zoals voor de flitser en live view, en is het menu aangepast. Zie daarvoor het artikel.
Side-by-side met de 1000D:
Canon EOS 1100D en 1000D side-by-side front
Canon EOS 1100D en 1000D side-by-side back

Belangrijkste specs:
• 12MP CMOS sensor
• 9-point AF system (up from 7 on the 1000D)
• 63-area iFCL color-sensitive metering (from EOS 7D)
• 720p movie recording at 30 or 25fps (H.264 compression)
• 2.7" LCD, 230,000 dots
• ISO 100-6400 (no expansion)
• Basic+ creative point-and-shoot mode
• Eye-Fi wireless SD card compatible menu options

Ben benieuwd naar de prijzen.

[ Voor 34% gewijzigd door Pinobigbird op 07-02-2011 13:49 . Reden: aanvulling, resize ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
hmmm, rond is t nieuwe vierkant?

Gaan denk ik een hoop filmende mensen blij van worden als dit ding op den duur gewoon weer 300€ kost.

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:15
Even een deeltje aangemaakt, daar graag verder over de 1100D :)
Canon EOS 1100D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 23:18
kan iemand me zeggen op welke manier ik de huidige firmware versie kan nakijken van mijn canon eos 1000D?

Mijn vader heeft een 50D en kan dit in zijn menu bekijken, bij mij vindt hij het niet terug. Ook de handleiding is hier vaag over.

instellingen 3 ( geel ) > firmware versie = voor het bewerken van firmware. Dat is alle info dat gegegen word bij de handleiding

Dus is dit via toestel zelf te checken?

alvast bedankt.

edit : nevermind. moest dus op P stand staan. heb blijkbaar nieuwste versie.

[ Voor 8% gewijzigd door c4coupe op 20-02-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-01 13:26
Hallo,

Voor de vakantie wil ik graag een mooie tweede hands spiegelreflex camera kopen. Ik zat te twijfelen over de 400d, 450d en de 1000d. Ik denk dat de het de 1000d word omdat ie goedkoper is en in mijn ogen niet echt veel minder is dan de andere twee. Ook wil ik graag een mooie alround lens erbij kopen. Ik zit nu een beetje te kijken naar de canon 17-85 en de canon 18-135. Ik zit alleen een beetje met het volgende punt. Is het verstandig om deze lenzen te kopen met beeldstabilisatie of niet? Als ik foto's maak vanaf de hand.
Alvast bedankt.

Gr. Tim

[ Voor 9% gewijzigd door timhansen op 24-05-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 09:37

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik zoek een tas voor een 1000D i.c.m. een EF-S 18-200 IS lens + UV-filter
Heeft iemand suggesties?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 15:47
Gwannoes schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:17:
Ik zoek een tas voor een 1000D i.c.m. een EF-S 18-200 IS lens + UV-filter
Heeft iemand suggesties?
Probeer het hier eens: Centraal Fototas Topic - Deeltje 4
Door het topic wat door te spitten kom je misschien al wat tegen en anders stel je een gerichte vraag, want er zijn vele soorten tassen (rug, schouder, heup, sling, etc).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 09:37

Gwannoes

Solderen moet je leren

Universal Creations schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:05:
[...]

Probeer het hier eens: Centraal Fototas Topic - Deeltje 4
Door het topic wat door te spitten kom je misschien al wat tegen en anders stel je een gerichte vraag, want er zijn vele soorten tassen (rug, schouder, heup, sling, etc).
Aha, dat is inderdaad een beter topic daarvoor. Bedankt voor de tip.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste