Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:22
Canon Eos 1100D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L6rfoXg0J8Tgvc68q9anY36A/full.jpg

De opvolger van de 1000D, die in 2008 werd geïntroduceerd. Ten opzichte van zijn voorganger zijn er een aantal veranderingen, waaronder een 12 MP APS-C CMOS sensor die waarschijnlijk van de 450D afstamt. Ook is er een 720p filmfunctie beschikbaar, die wat opties betreft niet zo uitgebreid is als de 550D en 600D. De camera wordt geleverd met de nieuwe 18-55 III of 18-55 IS II kitlens.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lhjDocskl69a5XevVhavD0Ul/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qoTlEoGCgpW6PswOjGyI1QW0/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q8HQjbSesqZpbCwDwcAtkJ8R/full.jpg
  • 12 MP APS-C CMOS sensor
  • Advanced creative features with Basic +
  • 2,7" 230k LCD
  • 720p 25 fps filmfunctie (H.264 codec)
  • DIGIC 4
  • ISO 100-6400
  • 2fps burst tot 5 RAWS, 3fps burst tot 830 JPEGs
  • 9-point type AF System, middelste is cross f/5.6
  • iFCL metering with 63-zone Dual-layer Sensor

[ Voor 16% gewijzigd door PowerUp op 14-04-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Lijkt me een goede instapper.

Voordelen vind ik vooral video, 9 punts AF, hogere ISO en het schermpje (hoewel nog steeds niet briljant. Ik ben ook benieuwd hoe dat Basic+ is.

Nadeel: ISO knop bovenop is weg!! Zit nu op de achterkant. Erg jammer want dat is een knopje die ik vaak gebruik. Is makkelijk en snel.
K vraag me af of hij nu spotmeting heeft, dat mist mn 1000D nu.

Zoals k al dacht is heeft ie veel meegekregen van de 450D.

[ Voor 4% gewijzigd door Scirocco op 07-02-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Partial metering at center (approx. 10% of viewfinder)
Ben bang van niet.
Ik vind het een duidelijk update van de 1000D, maar met genoeg verschillen met de 550D/600D om het gat groot genoeg te houden. Het schermpje met 230k pixels is jammer, maar normaal voor de lagere instapcamera's. SD-klepje bij de accu onderin is ook niet zo handig. Echter voor de instapper lijkt me dit (afhankelijk van de prijs) een prima model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
De Canon 1100D lijkt me een zeer geschikte instap camera, maar ik hoop wel dat hij prijstechnisch als instap benaderbaar blijft. De Canon 1000D is al als kit te vinden voor zo'n 349 maar wat ik nu al zo zo lees voor de 1100D: 470 euro. Afwachten wat het uiteindelijk gaat worden dan maar... Ik vrees dat het toch het oudere model gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Een losse body krijgt een adviesprijs van 479 euro,
de kit met 18-55mm IS II gaat 579 euro kosten en komt halverwege volgende maand beschikbaar.

[ Voor 35% gewijzigd door GiLeX op 07-02-2011 16:05 . Reden: prijzen aangepast ]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
2 fijne jaren met de 1000D geschoten, heeft me nooit echt teleur gesteld en was dik het geld waard, maar wat een opluchting als je dan na 2 jaar over gaat naar een 7D. Voor de beginnende fotograaf een prima camera met een mooie prijs, denk dat de 1100D het wel net zo goed gaat doen.
Wat erg jammer is is dat de ISO knop verdwenen is bovenop, die kon je met gemak instellen als je ook door je zoeker keek, nu moet je via de navigatieknoppen selecteren. Het design vind ik er wel erg goedkoop uitzien, hij is zo rond geworden.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 20:13
Heb enkele weken geleden anticiperend op de release van de 1100D/600D m'n trouwe 1000D verkocht. Wat voor mij persoonlijk ontbrak op de 1000D is hogere (auto-)ISO en movie mogelijkheden met een zo groot mogelijke bang for the buck. Ik wil het op een xxxD/xxxxD body houden.

Dus... voor mij de grote verschillen tussen de 1100D/550D/600D:
  • Body-prijzen ongeveer 480/600/800 euro
  • Leverbaar: half-maart/nu/half-maart
  • Zelfde auto-ISO ranges, alleen kunnen de 550D/600D nog manueel naar ISO12800.
  • 1100D/600D hebben de metering van de 7D (niet duidelijk hoe dit zich verhoudt tot de metering van de 550D!?)
  • 550D/600D hebben een LCD met 4x de resolutie van de 1100D.
  • 550D/600D hebben een extra gevoelige center AF-sensor voor lenzen <=f2.8 (heb een 50f1.4 en een 17-55IS2.8).
  • 600D intelligent auto-mode.
  • 600D draai/uitklap/kantelbaar LCD.
Ik twijfel 't hardst tussen 1100D en 550 en neig het meest naar de 550D: direkt beschikbaar, de extra-gevoelige AF-sensor voor snelle lenzen, ISO12800 voor emergencies, beter LCD, ...

Iemand andere ideeen?

edit: lees net in de 550D review op dpreview dat de 550D ook al de iFCL metering heeft netzoals de rest dus. M'n weegschaal is behoorlijk naar de 550D aan het doorslaan.

[ Voor 7% gewijzigd door catchingfire op 07-02-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Wat vind je zelf het belangrijkste? Als een klapbaar scherm je niet veel uitmaakt dan zou ik voor de 550D gaan. Ik ben zelf laatst van een scherm van 230k naar 920k gegaan, en dat laatste werkt zoveel beter om te zien of iets scherp is. De sensor van de 550D/600D is ook beter wat ruis betreft tov de 1100D die de sensor van de 450D lijkt te hebben. Een 1000D door een 1100D vervangen zou ik niet doen, de filmmogelijkheden zijn redelijk beperkt (weinig in te stellen). De vooruitgang lijkt me te klein :)

[ Voor 3% gewijzigd door PowerUp op 07-02-2011 16:16 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 16:09
Zit al een tijdje te kijken naar een instap-DSLR, en dit lijkt me toch wel een aardig mooi model om mee te beginnen, zeker door de videomodus die de 1000D niet heeft. Ben alleen wel benieuwd wat de prijs in Nederland gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Een tweede hands 30D kost ook ±350 euro een 40D iets meer.. naar mijn idee heb je dan toch echt meer camera.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 00:05
Ik zit voorzichtig te kijken naar instap DSLRs en de 1000D leek me erg leuk. Nu moeten we het geheel dus even uitstellen tot half maart/eind maart. Alleen jammer dat er (nog?) geen kit bekend is met een zoomlens zoals bij de 1000D :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-05 08:37
De 1000d is nog steeds te koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 00:05
Dat weet ik :) Ik denk dat ik mezelf even ga verplaatsen naar het "Ik wil een DSLR, wat nu?" topic, eens even wat informatie inwinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Slim vind ik dat ze de twee knopjes die linksboven zaten naar rechts hebben verhuisd. Hierdoor is alles binnen het bereik van je rechterhand. Jammer van de ISO knop inderdaad. SD en batterijslot in één kan ik nou niet echt een nadeel (of voordeel) noemen.

Basic+ klinkt leuk, denk alleen dat mensen die een dSLR kopen en er op auto mee gaan schieten, de mogelijkhed van basic+ niet eens zullen weten. En voor de tweakers hier sowieso al niet interessant.

Wat ik mij altijd afvraag: zouden ze echt een lagere kwaliteit sensor voor dit instapmodel maken, of zou er gewoon dezelfde sensor als de 550D/600D inzitten, welke ze softwarematig beperken op 12 MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:28
Muthas schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:18:
Wat ik mij altijd afvraag: zouden ze echt een lagere kwaliteit sensor voor dit instapmodel maken, of zou er gewoon dezelfde sensor als de 550D/600D inzitten, welke ze softwarematig beperken op 12 MP?
Dat lijkt mij erg sterk. Ze hebben een 12 MP sensor uit de 450D. Het is goedkoper om deze te gebruiken dan een duurdere sensor met meer MP.

Voor de mensen die een echte goedkope DSLR zoeken heeft Canon nu wel een beter alternatief dan Nikon. De Nikon D3100 biedt wel een aantal extra's, maar de winkelprijs van de 1100D zal denk ik toch wel €100 - €150 lager liggen dan de D3100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-05 17:34
Muthas schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:18:
Waarschijnlijk niet, aangezien je dan problemen als bijvoorbeeld aliasing krijgt (net als bij video's schieten, maar dan natuurlijk een stuk minder zichtbaar). Het is veel moeilijker om een sensor softwarematig te downscalen naar een bepaalde resolutie zonder moiré en aliasing te veroorzaken, als een bestaand sensor ontwerp aan de Digic IV te hangen en deze in de 1100D te stoppen. ;)

Wat zijn eigenlijk de voordelen van de 18-55 IS II t.o.v. de eerste versie van de IS?

[ Voor 5% gewijzigd door MPeek op 07-02-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Naar het schijnt alleen mechanisch, optisch is het dezelfde als de I versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303253

Wat betreft de ISO toets lijkt me niet zo'n probleem en is iets waar je aan kan wennen. (Op de xxxD reeks zit de ISO toets volgens mij al sinds de 300D op het pijltje naar boven van de 4 punt toets. Blijkbaar tot en met de 400D. Vanaf de 450D zat ie ook boven op.) Oops :X

Wat dat betreft een leuke instapper. Vraag me alleen af hoe groot die is. Als ik zo de verhouding tussen de knoppen en de body zie is ie wel erg klein.

Edit:
Zie net dat ze al van de 450D overgestapt zijn op de ISO knop boven op het toetsel...

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 303253 op 07-02-2011 21:44 . Reden: Foutje in ISO toets lokatie verbeterd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 00:37
Dat is niet helemaal waar. De 500D heeft een ISO knop bovenop. Pijltje naar boven is de witbalans. Als ik het vergelijk met de 500D is de knop voor de beeldstijlen verdwenen. Dat lijkt me nog veel minder een probleem. Die heb ik geloof ik twee keer veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303253

Ik zag het net ook heb mijn post al verbeterd. Ze hebben bij Canon de afgelopen jaren behoorlijk wat aan roulette gedaan en de knoppen betekenis diverse malen veranderd. Op mijn 350D is het bijna hetzelfde als op de 1100D alleen pijltje naar links is bij de 350D metering in plaats van de Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:09

Metten

ik hou het graag simpel

Wel grappig dat de specificaties vrijwel exact overeenkomen met de Nikon D5000: 12MP, 720P video, 100-6400ISO en 2,7" LCD met 230.000 beeldpunten.

Het ligt wel in de lijn der verwachtingen dat deze 1100D op termijn een stuk goedkoper gaat worden dan zelfs de Nikon D3100 (die wel iets betere specificaties heeft). Krijgt de instapper het toch weer lastig met de keuze voor Canon of Nikon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Review van dpreview:
The Canon EOS 1100D is a solid entry-level performer but doesn't offer anything out of the ordinary. The image quality is decent, it's easy to use and beginners will find their way around the user interface pretty quickly. However, competition in the entry-level market is fierce and it is worth having a closer look at other options as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:05

Toppe

Oké ✅

Hallo,

Iemand enig idee waarneer EOS Utility werkend word gemaakt voor Mac? Heb deze camera pas aangeschaft maar utility werkt niet.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-05 22:55
Waarom liet dit topic zo lang op zich wachten terwijl de 1100D net zoals de 600D (nog geen topic) al een poosje uit zijn. Ik krijg de indruk dat mensen de 550D zien als instapper en de prijs maar slikken terwijl de 1100 / 1000D misschien een betere instapper was geweest prijs technisch gezien.

Het zelfde geld voor de 600D, iedereen schijnt voor de 550D te kiezen in plaats van de nieuwere 600D waarschijnlijk door gebrek aan bekendheid imo.

Goed dat dit topic er eindelijk is, deze camera verdient het om de aandacht te krijgen en is een pracht camera om mee te beginnen!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:05

Toppe

Oké ✅

Dit topic is er al vanaf 7 Febuari hoor, vind wel grappig wat jij nu zegt, want JUIST daarom heb ik de 1100D gekozen (in mijn ogen een betere instap camera).

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34

Cheezus

Luiaard

Ventieldopje schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:04:
Het zelfde geld voor de 600D, iedereen schijnt voor de 550D te kiezen in plaats van de nieuwere 600D waarschijnlijk door gebrek aan bekendheid imo.
Misschien vinden mensen de 600D gewoon te duur? Hij heeft dezelfde sensor en beeldkwaliteit als de 550D, je betaalt eigenlijk voornamelijk zo'n 70 euro meer voor een kantelbaar schermpje..
Omdat ik niet kon kiezen tussen de 550D en de 600D ben ik uiteindelijk maar voor de 60D gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
Sinds enkele weken nu ook in het bezit van een 1100D, mijn 40D had water gemaakt en de verzekering zou maar beperkt uitkeren. Lenzen e.d. waren nog wel op orde.
Technische geven de 1100D en 40D even goede foto's aangezien de sensor min of meer hetzelfde is dacht ik.
De camera valt me in alles mee, al missen er een paar dingen.

- Spot metering
Ik fotografeer regelmatig bij optredens e.d. en mis eigenlijk de spot metering op de camera. Ik heb het idee dat foto's onscherp zijn van veraf bij een optreden.

- Onscherpte
Ik heb het gevoel dat er een grotere onscherpte in de camera zit, al heb ik back/front-focus testjes gedaan en die gaven scherp resultaat. Mogelijk komt die 'onscherpte' door fringing oid.

Het enige waar ik jullie advies wel over zou willen horen is het volgende, als ik tijdens een evenement volledig ingezoomd ben (op 70mm met een 24-70mm L f2.8) op een object wat in een spot staat met een diafragma van 2.8 dan zie ik enkel eigenlijk een lichtgevende stip. Altijd onscherp en overbelicht.
Wat zou ik daar aan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Partial metering gebruiken. De * knop achterop rechtsboven. Is gewoon een spot meting met een grotere spot. (~ 9% van het beeld). Zou voldoende moeten zijn voor een dergelijke scene. (Anders wordt het tijd voor een 200mm lens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Wat is de wegschrijfsnelheid van de Canon 1100d? Want ik twijfel of het aan mijn camera ligt of aan de SD kaart... Ik was net foto's aan het schieten in het bos, hij bleef constant op "busy" staan voor minimaal 6-8 seconde... Terwijl ik een Kingston Class 10 32GB kaart heb (volgens de specificaties 15MB/sec wegschrijven). De stand was RAW L + JPEG (in totaal moest hij iets van 30mb verwerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Stukje text uit de manual.

Voor het opnemen van films moet u een SD-kaart met hoge capaciteit van SD-snelheidsklasse 6 " Class 6 " of hoger gebruiken.
Als u een kaart gebruikt met een lage schrijfsnelheid, wordt de film mogelijk niet goed opgenomen. En als u filmopnamen afspeelt vanaf een kaart met een lage leessnelheid, wordt de film mogelijk niet goed weergegeven.

Hier gaat het om filmen maar blijkbaar moet de kaart snelheid 6 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 14:07
Een enorme topickick, maar met reden. Na jaren met mijn EOS 300D gedaan te hebben, heeft deze nu de geest gegeven. Ben geen enorme kenner, maar moet nu op zoek naar een vervanger. Gezien mijn beperkte budget ben ik bij de 1100D blijven hangen. De keuze blijft sowieso Canon, vanwege de compatibiliteit van de lenzen die ik nog heb liggen en omdat ik altijd tevreden ben geweest.

Uiteraard wil iedereen bij een dergelijke aankoop de bevestiging een goede keuze gemaakt te hebben, maar daar is dit topic niet voor. Wat ik wel graag zou weten van de ervaringsdeskundigen, is of er zaken zijn waar ik op moet letten als ik van de 300D naar de 1100D overstap. Zijn er dingen echt anders, die wat extra aandacht behoeven? Een van de zaken zoals ik het bedoel is het geheugen. Ik kwam er achter dat er SD in de 1100D gaat, daar waar de 300D nog met CF werkte. Toch goed om te weten, zeg maar ;) Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:48

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb afgelopen maandag een EOS 1100D gekocht met 18-55 IS II lens.

Nu valt me op dat de handgreep ietsje speling lijkt te hebben.
Als je de camera vasthoudt, heb je je hand aan de voorzijde zitten, rechts naast de lens.

Dit gedeelte zit ietsje los en ik vraag me af of dit normaal is en meerdere gebruikers dit ervaren.

Mediamarkt, waar ik 'm gekocht heb, beschouwen dit niet als defect en vinden dit normaal. Ze ruilen hem dus niet om voor een nieuwe. Ook omdat de camera al gebruikt is, wat me logisch lijkt.

Ter verduidelijking, het gaat om de handgreep zoals je links op de foto ziet, het rubberen gedeelte.

Afbeeldingslocatie: http://static.salland.eu/newfiles/product/74/05/740500.jpg

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Je hebt 'm maandag aangeschaft en de grip zit nu al los? Normaal gesproken hoort daar na een jaar nog geen speling in te zitten, dus zou 'm gewoon terugbrengen en zeggen dat het níet normaal is dat dat na 3 dagen al voorkomt. Als je camera verder geen grote gebruikerssporen heeft, hebben ze hier weinig tegenin te brengen. In dat geval is het gewoon een DOA, waarbij je recht hebt op omruilen voor een goed exemplaar of restitutie van je aankoopbedrag.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Het is echt maar heel ietsje en misschien mierengen**k, dus vandaar dat ik wil vragen aan andere 1100D eigenaren of zij dit ook hebben.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Nouja, als je er erg hard in knijpt dan geeft het af en toe wel wat mee, maar dat is met elk stuk plastic. De 1100D waar ik mee werk heeft na een jaar nog steeds geen merkbare speling bij normaal vasthouden.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

tobiasvs, ik hoef er niet in te knijpen om te merken. Als ik mijn vingers van kant vd lens naar rechts beweeg, voel ik dat het ietsje meegeeft.

Of beter voelbaar:

Ik druk met mijn vinger op het smalle gedeelte, voorkant, rubber onder de sluiterknop. Dan voel ik en hoor ik dat het ietsje meegeeft...

Maar neem aan dat het geen 'defect' is dan

[ Voor 29% gewijzigd door freddyathlon op 07-03-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hoort niet !! Ook niet op het goedkoopste model dus gewoon een nieuwe eisen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ja, hoort bij de 1100D. Vandaag naar diverse winkels gegaan en de meesten hebben hetzelfde...

Nogmaals, het is maar heel ietsje en ik wen er vanzelf wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Ik heb er gisteren ook 1 aangeschaft met de IS-II kitlens. Zelf heb ik nog 2 objectieven van mijn analoge EOS liggen dus die moeten we nog maar eens opzoeken in de opslag ;-)

Nu nog ff een frisse geheugenkaart erbij. Iemand enig idee of hij een 64Gb SDHC / SDXC card 'lust'?

Ik denk bijv aan deze van sandisk 64Gb

[ Voor 20% gewijzigd door erwin.heukels op 04-05-2013 10:39 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
32GB Zeker, want dat pakt de 1000D al dus lijkt me de 1100D ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
32gb is ook al mooi, maar wil eigenlijk liever 64Gb doen nu dit goed betaalbaar is. Slikt de 1100D die ook?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
erwin.heukels schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:41:
32gb is ook al mooi, maar wil eigenlijk liever 64Gb doen nu dit goed betaalbaar is. Slikt de 1100D die ook?
http://www.canon.nl/Suppo...6-1021170&page=1&type=faq ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Thanx! Ik had al beetje gezocht op de Canon site, maar deze niet gevonden!

Wel vreemd.... Zowel de 32Gb Class 10 als de 64Gb Class 4 hebben een *, ofwel
Ja: geverifieerd voor opnemen en weergeven van foto's en films.
Ja*: geverifieerd voor het opnemen en afspelen van alleen foto's.

En wil natuurlijk ook film kunnen schieten.... Dus toch maar een 16Gb doen dan? ;(

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
erwin.heukels schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:55:
[...]

Thanx! Ik had al beetje gezocht op de Canon site, maar deze niet gevonden!

Wel vreemd.... Zowel de 32Gb Class 10 als de 64Gb Class 4 hebben een *, ofwel
Ja: geverifieerd voor opnemen en weergeven van foto's en films.
Ja*: geverifieerd voor het opnemen en afspelen van alleen foto's.

En wil natuurlijk ook film kunnen schieten.... Dus toch maar een 16Gb doen dan? ;(
Als je het zeker wil weten dan wel ja, of je gokt erop en besteld hem onlnie en als het niet werkt stuur je hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269428

Op die pagina van Canon staat dat je voor video minimaal "class 6" nodig hebt (maar UHS niet ondersteund wordt). Het Sandisk kaartje is toch "class 10" dus zou moeten werken voor video. Hou er wel rekening mee dat een card reader SDXC zal moeten ondersteunen om dit kaartje te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Hier in het dorp even een SanDisk Ultra 32Gb class 10 geprobeerd en die werkt. Eens kijken of ik aan 32Gb genoeg heb voor tripje naar de 1000Miglia binnenkort ;-)

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb dus een 1100D binnen en merk iets aparts: ik moet de dioptrie instelling helemaal op min zetten om de AF-punten scherp te kunnen zien. Dit zou dus een waarde van -2,5 zijn.
Dit terwijl ik geen bril heb of iets aan mijn ogen heb voor zover ik weet.
Voor de zekerheid ga ik morgen mijn ogen laten checken.
Zou het aan de camera kunnen liggen?
-2,5 zou je wel merken denk ik.
Ik heb ook al gekeken naar extra correctielensjes maar die zijn bijna niet te leveren op internet en zowel een levertijd van weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Een afwijking van 2,5 zou je in het dagelijks leven zeker merken, denk dat het eerder aan de camera ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ja, misschien wel maar ben nog vergeten te zeggen dat ik bij mijn vorige camera ook al de dioptrie helemaal naar boven had gezet en niet verder kan. Dat is een Fujifilm s5600, daar zijn alleen geen cijfers of +- van bekend.
Zou het dan kunnen dat ik jarenlang bijziend rond loop en het onbewust zelf corrigeer ofzo?
Nou ja, ik hoor het morgen wel van de opticien, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:04

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het zou grappig zijn als je er op deze manier achter komt dat je een bril/lenzen nodig hebt :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 12:13
Haha ja ik denk dat je dan normaal gesproken ook wel een bril kan gebruiken inderdaad. Ik heb zelf -2.75 en haal het net niet om het te corrigeren met de dioptrie instelling. Ik houd gewoon mijn bril op tijdens het fotograferen kan dan nog prima door de camera heen kijken. Is makkelijker ook dan de bril steeds omhoog te doen o.i.d.

Misschien camera mee naar de winkel om te kijken of dat wil met de bril die je uit wilt zoeken?

[ Voor 12% gewijzigd door hypz op 11-06-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:04

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik heb -2 op beide ogen, maar ik draag overdag lenzen, waardoor ik geen dioptrie hoef aan te passen.

Mocht je een bril hebben, dan is een ander oculair rubber best een optie, er is daarmee winst te behalen voor brildragers.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik ben net naar de opticien geweest en er komt uit:
Sfer: R 0, L -0.75
Cyl: R en L -1.00
Maar ze zei dat het niet nodig was om een bril te nemen?
Morgen maar een second opinion doen bij een andere opticien..
Een cylindrische correctie kan een camera ook weinig aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Soldaatje schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:49:
Ik ben net naar de opticien geweest en er komt uit:
Sfer: R 0, L -0.75
Cyl: R en L -1.00
Maar ze zei dat het niet nodig was om een bril te nemen?
Morgen maar een second opinion doen bij een andere opticien..
Een cylindrische correctie kan een camera ook weinig aan doen?
Volgens mij klopt dat ook gewoon : Je camera kan maximaal -1 voor zover ik weet net als mijn 7D, want zo gebruik ik hem ook en ik draag geen bril :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:43:
[...]

Volgens mij klopt dat ook gewoon : Je camera kan maximaal -1 voor zover ik weet net als mijn 7D, want zo gebruik ik hem ook en ik draag geen bril :)
Dat denk ik niet hoor, bij de 1100D.
Volgens de handleiding loopt het van -2.5 tot 0.5 waarbij het middelpunt -1 is.
En die -1 van mij is dus de rugbybalvorm voor beide ogen wat dus iets anders is dan de dioptrie instelling.
Maar het gekke is dus dat ik toch die instelling helemaal op min wil hebben om het scherp te zien en heb dus de neiging om hem verder te draaien dan mogelijk is om het beeld ook weer onscherper te kunnen krijgen om zo de optimale instelling te kunnen selecteren.
Ik moet wel zeggen dat ik bij de laatste drie klikjes weinig tot geen verschil zie tussen de instellingen.
Daarom vraag ik mij af of het aan de camera kan liggen, en of meer mensen dit hebben of dat de meeste mensen de dioptrie in het midden laten staan ongeveer.
Het bereik van die instelling zou toch overeen moeten komen met brilglazen dioptrie daarom vind ik die -2,5 zo vreemd.
Manual focus is wel leuk als de foto's ook scherp zijn, heb nu wel moeite om de focus goed te kunnen zien.
Autofocus is natuurlijk ook fijn maar zou voor de lol wel manuele focus bediening willen hebben.
Nou zijn er ook wel extra voorzetlensjes te krijgen zoals -3, met moeite en lang wachten, maar weet niet of het dat dus waard is.

Edit: De tweede opticien zegt dat ik naar de oogarts moet om de sterkte goed te kunnen meten omdat mijn accomodatie-vermogen te sterk is, dan gaan ze dat verlammen.
Maar er zit wel iets zegt hij dus het ligt waarschijnlijk niet aan de camera, dus inderdaad ben ik er achter gekomen door mijn camera dat er iets met mijn ogen mis is.

[ Voor 10% gewijzigd door Soldaatje op 12-06-2013 15:00 ]

Pagina: 1