Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter

Canon EOS 1000D

Afbeeldingslocatie: http://www.josvanderplas.nl/got/1000d/EOS1000D1.jpg
Officieel!
De 1000D komt eraan volgens de geruchtenmachine. En wel met zeer betrouwbare bronnen (er zijn gegevens uitgelekt), ook de frontpage van tweakers.net heeft dit bericht overgenomen dus dan zit het vaak wel snor. Hij is in meerdere winkels inmiddels verschenen, te koop dus!

Bovendien heeft dpreview een preview gegeven!

Als je de bovenkamer even laat denken is het natuurlijk vrij logisch dat Canon met een antwoord komt op de D40 van Nikon, want dat is nou eenmaal nog steeds het goedkoopste instappertje op het gebied van dSLR's. Denken jullie dat dit toekomst heeft? Steeds minimalere dSLR's voor spotprijzen. Alle prosumers die nu zeker een dSLR gaan kopen, er is een behoorlijke marktverschuiving voor de boeg denk ik.

Velen beweren dat het een opvolger is van de 400D of 450D, ook de frontpage beweert dit. Echter moet dit denk ik meer gezien worden als een nieuwe modellenreeks (vandaar ook 1000D) voor het lagere segment. Dit is misschien ook waarom de 450D zulk enorm goede specificaties heeft, om te zorgen dat het gat tussen de 1000D en de 450D groot genoeg is. De xxxD-lijn is dus iets opgewaardeerd om plaats te maken voor een categorie hieronder, de xxxxD lijn waarvan de 1000D de eerste wordt. Ik vond de 450D en de D40 van Nikon altijd slecht vergelijkbaar, het is eigenlijk ook een hele andere prijsklasse. Het is volgens mij dan ook een vrij laat antwoord op de top-budget dSLR van Nikon (D40 en D40x). Ook zal de 1000D bij de Sony A200 het vuur aan de schenen leggen.
Specificaties
Even gepikt van dpreview.com. Full specs.

Max resolution: 3888 x 2592
Effective pixels: 10.1 million
Sensor size: 22.2 x 14.8 mm (1,6 crop)
Sensor type: CMOS
ISO rating: Auto, 100, 200, 400, 800, 1600
Auto focus type: Multi-BASIS TTL, 7 focus points
Min shutter: 30 sec + Bulb
Max shutter: 1/4000 sec
Built-in Flash: Yes, pop-up
Flash guide no.: 13 m (42.6 ft) @ ISO 100
External flash: Yes, hot-shoe, E-TTL II
Metering: 35 area eval, center weighted, partial, spot
Lens thread: Canon EOS EF, EF-S mount
Continuous Drive: Yes, 3.0 fps, unlimited, 1.5 fps for up to 4 RAW frames
Storage types: SD/SDHC/MMC card
Viewfinder: Optical (Pentamirror, 95% coverage, 0.81x magnification)
LCD: 2.5 "
LCD Pixels: 230,000
Weight (inc. batteries): 502 g (17.7 oz)
Dimensions: 126 x 98 x 65 mm (5 x 3.9 x 2.6 in)
Prijs
Momenteel zijn de prijzen voor de EOS 1000D rond de €400,- voor degene met de 18-55 IS kitlens en de body los €350,-. Hou de pricewatch in de gaten voor precieze prijzen!
Pics!
Afbeeldingslocatie: http://www.josvanderplas.nl/got/1000d/EOS1000D6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.josvanderplas.nl/got/1000d/EOS1000D2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.josvanderplas.nl/got/1000d/EOS1000D3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.josvanderplas.nl/got/1000d/EOS1000D4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.josvanderplas.nl/got/1000d/EOS1000D5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.josvanderplas.nl/got/1000d/EOS1000D7.jpg
Meer informatie
Preview op dpreview.com
AVforums
Engadget bericht
Bobatkins

[ Voor 131% gewijzigd door Josh op 28-05-2009 05:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

RBH

Interessant, dus dan krijgen we de line-up 1000D, 450D, 40D, 5D (6D?), 1D series?

Leuke specificaties, zal ook wel weer een verkoopcanon (:P) worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:06
Groot voordeel van dit beestje tov de D40/D60 is dat dit ding door de EF-mount wél alle lenzen vreet.

Canon is er alleen wel kansloos laat mee imho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
RBH schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:33:
Interessant, dus dan krijgen we de line-up 1000D, 450D, 40D, 5D (6D?), 1D series?

Leuke specificaties, zal ook wel weer een verkoopcanon (:P) worden. :)
Een 6D laat nog wel even op zich wachten. Maar zo zal de line-up er dan inderdaad uit gaan zien. En dan ten opzichte van zijn grootste concurrent Nikon (D40, D60, D80, D300, D3) is dit dan denk ik als volgt:

D40 versus 1000D
D60 versus 450D (hierbij moet de D60 duidelijk het onderspit delven tenzij deze een heel mooi prijsje meekrijgt)
D80 en 300D versus 40D
D3 versus 1D
??? versus 5D

Op die laatste heeft Nikon nog steeds geen antwoord, de 5D is en blijft de goedkope fullframe.

[ Voor 35% gewijzigd door Josh op 23-05-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Nu online

RBH

Josh schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:56:
[...]

Een 6D laat nog wel even op zich wachten. Maar zo zal de line-up er dan inderdaad uit gaan zien.
offtopic:
Naar die 6D ben ik wel benieuwd, zal wel een kwijl-apparaatje worden. :9~

Leuke line-up dan! Doet Canon wel goed, een zeer duidelijke structuur in haar aanbod. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

400D in een ander jasje voor een miniprijs. Waardoor iedereen zijn 400D 2e hands aan de straatstenen niet meer kwijtraakt. Correct of kortzichtig?
Opvolger van de 5D lijkt mij eerder de mark II dan de 6D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:12

djkooij

voorheen Facemodder

Of er komt geen opvolger van de 5d.... net als zijn analoge voorganger destijds niet vervangen werd.
Als ik me niet vergis is er toen een 7 en een 3 gekomen om de line up te splitsen.

Toch is het een mooie zet van Canon, hoewel erg laat.. Lijkt me inderdaad niet leuk voor 400d bezitters die willen overstappen, maar ja, bodies schrijven toch absurt snel af...

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:56

YellowCube

Wait...what?

_ferry_ schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:06:
400D in een ander jasje voor een miniprijs. Waardoor iedereen zijn 400D 2e hands aan de straatstenen niet meer kwijtraakt. Correct of kortzichtig?
Opvolger van de 5D lijkt mij eerder de mark II dan de 6D
niet kortzichtig, maar ik denk dat er wel dat er behoorlijk wat potentiele kopers voor de 1000D zijn die niet voor een 400D zouden gaan.
Gewoon mensen voor wie een compactcamera net te weinig is (of die dat net te weinig vinden) maar die verder niet al te veel letten op dingen als aantal AF punten, top display etc.
Imo zie je een gelijke trend bij Nikon (D40 vs D80 bijv.)

[ Voor 29% gewijzigd door YellowCube op 23-05-2008 21:27 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

Facemodder schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:24:
Of er komt geen opvolger van de 5d.... net als zijn analoge voorganger destijds niet vervangen werd.
Als ik me niet vergis is er toen een 7 en een 3 gekomen om de line up te splitsen.
ik ben die speculatie al meerdere malen tegengekomen, dat ze de 5D zouden vervangen door een 3D en een 7D, dus zouden ze 3 FF cams hebben, 3D, 7D, 1Ds
Nikon werkt dacht ik ook aan een Fullframe model om onder de D3 te klasseren en ze zullen vast wel iets doen met de 24MP sensor van Sony ook, kwestie van een antwoord te hebben op het 21MP geweld van een 1DsIII

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Canon heeft nu reeds een flink gat in zijn linu up tussen de 40D en 5D. Nikon heeft nu ook FF en zal waarschijnlijk ook wel een 5d achtige lanceren. Boven de 40D is ruimte voor een pro-crop body en de 5D is overdue en zal toch ook een waardige vervanger moeten krijgen. Dat van die 3D (full frame) en 7D (ik vermoed 1,6 crop of 1,3 crop) vind ik nog niet zo gek.

1000D - instapper
450D - consumer
40D - profi / prosumer
7D - pro cam (gelijk/net boven de Nikon d300)
3D - FF pro cam in kleine behuizing zoals de 5D nu.
1D serie als absolute top

Pas dan hebben ze een hele degelijke line up tegenover de concurrentie staan imho.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Facemodder schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:42:
Canon heeft nu reeds een flink gat in zijn linu up tussen de 40D en 5D. Nikon heeft nu ook FF en zal waarschijnlijk ook wel een 5d achtige lanceren. Boven de 40D is ruimte voor een pro-crop body en de 5D is overdue en zal toch ook een waardige vervanger moeten krijgen. Dat van die 3D (full frame) en 7D (ik vermoed 1,6 crop of 1,3 crop) vind ik nog niet zo gek.

1000D - instapper
450D - consumer
40D - profi / prosumer
7D - pro cam (gelijk/net boven de Nikon d300)
3D - FF pro cam in kleine behuizing zoals de 5D nu.
1D serie als absolute top

Pas dan hebben ze een hele degelijke line up tegenover de concurrentie staan imho.
Je stapt van een 40D niet zomaar over naar een 5D. Je moet de 5D ook helemaal niet zien als opvolger van de 40D want het is een behoorlijk andere markt:
- Geen FF dus je EF-S glas moet de deur uit;
- 3 fps (te weinig voor velen);
- en toch best magere focusprestaties.

Ik ben het met je eens dat er een gat zit, want iemand die hoger wil gaan dan zijn 40D komt al snel terecht bij een 1DII of 1DIII. Hoe dan ook zul je boven de 40D EF-S glas de deur uit moeten want zowel de 1 serie als de 5D ondersteunen dit niet. Dit is natuurlijk een vrij logische move van Canon want ze willen helemaal geen EF-S glas verkopen aan pro's, ze willen sowieso niet teveel EF-S glas verkopen.

De 7D is al een tijdje een gerucht, op Engadget stond een tijdje geleden ookal een bericht dat er een UPC code voor aangevraagd was (officiele streepjescode), maargoed dat zijn wel hele simpele geruchten.

[ Voor 12% gewijzigd door Josh op 23-05-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:36
Is de D40 niet een beetje aan het einde van z'n latijn? Hij wordt tegen zulke bodemprijzen aangeboden alsof hij uit het assortiment gaat. Verder vraag ik me af waarom je een 1000D uitbrengt terwijl je ook door kan gaan met de productie van de 400D die bijna gelijkwaardig is aan de 1000D. Dus dan moet OF de 1000D van mindere kwaliteit zijn dan de 400D OF de 1000D een vervanging zijn van de 400D die ze door een nieuwe naamgeving weer een nieuwe marketingsimpuls geven.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Josh schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:51:
[...]

Je stapt van een 40D niet zomaar over naar een 5D. Je moet de 5D ook helemaal niet zien als opvolger van de 40D want het is een behoorlijk andere markt:
- Geen FF dus je EF-S glas moet de deur uit;
- 3 fps (te weinig voor velen);
- en toch best magere focusprestaties.

Ik ben het met je eens dat er een gat zit, want iemand die hoger wil gaan dan zijn 40D komt al snel terecht bij een 1DII of 1DIII. Hoe dan ook zul je boven de 40D EF-S glas de deur uit moeten want zowel de 1 serie als de 5D ondersteunen dit niet. Dit is natuurlijk een vrij logische move van Canon want ze willen helemaal geen EF-S glas verkopen aan pro's, ze willen sowieso niet teveel EF-S glas verkopen.

De 7D is al een tijdje een gerucht, op Engadget stond een tijdje geleden ookal een bericht dat er een UPC code voor aangevraagd was (officiele streepjescode), maargoed dat zijn wel hele simpele geruchten.
Een code die iedereen publiekelijk kan invoeren dus, net zoals ik 2D kan registreren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 11:53

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Henk schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:35:
Groot voordeel van dit beestje tov de D40/D60 is dat dit ding door de EF-mount wél alle lenzen vreet.
Rare vergelijking, geen enkele nikon vreet EF-S lenzen. Pentax en Sony (en sommige Canon) camera's trouwens ook niet :+
Canon is er alleen wel kansloos laat mee imho :P
Ik denk dat ze er in hun eigen (compact camera markt) vingers mee zullen snijden, want daar komen de meeste kopers vandaan imo
De D80 zit onder de 40D, en de D300 zit erboven, maar niet op 5D niveau.

[ Voor 18% gewijzigd door Shark.Bait op 24-05-2008 00:37 ]

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Shark.Bait schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:36:
[...]

Dat is nou precies de reden dat ik ze beiden op de 40D had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 19:48

ThunderNet

Flits!

[...]
Mwah het is maar wat je onder het niveau schaart he... D300 heeft geen fullframe sensor dat klopt. Op elk ander gebied is het een "betere" camera dan een 5D.. Tenzij je niet van knopjes houdt ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
[...]
Rare vergelijking, geen enkele nikon vreet EF-S lenzen. Pentax en Sony (en sommige Canon) camera's trouwens ook niet :+
:z
Ik denk dat ze er in hun eigen (compact camera markt) vingers mee zullen snijden, want daar komen de meeste kopers vandaan imo
Maar nu blijft het tenminste binnen eigen merk. Eerst ging iedereen naar Nikon D40 etc. Which is bad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-05 08:37
Nou nog een mooie superzoom lens erbij, en ze hebben mooi alternatief voor een superzoom-compact. Maarja dan zal het wel weer een prijzige optie worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Nu online

RBH

[...]
_O- :')

Ben het met Henk eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik mis nog DigicIII en 14 bits. Dat zijn toch ook al specs die min of meer op straat liggen. Daarnaast gok ik op SD kaarten ipv CF kaarten.

Wat betreft het objectieven verhaal van D40/D60; dat vind ik steeds minder een issue worden aangezien de meeste objectieven inmiddels voorzien zijn van een AF motor. Ook merken als Sigma en Tamron zijn het hele assortiment aan het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:06

qless

...vraag maar...

Anoniem: 22659 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:30:
Ik mis nog DigicIII en 14 bits. Dat zijn toch ook al specs die min of meer op straat liggen. Daarnaast gok ik op SD kaarten ipv CF kaarten.

Wat betreft het objectieven verhaal van D40/D60; dat vind ik steeds minder een issue worden aangezien de meeste objectieven inmiddels voorzien zijn van een AF motor. Ook merken als Sigma en Tamron zijn het hele assortiment aan het updaten.
Oh ja zal wel zeker weer SD worden voor de overstappers van compact... 14 bits weet ik zo niet, het is een instapper camera dus mischien zit er helemaal geen RAW op?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Denk dat de cam gewoon RAW zal ondersteunen. De eerste geruchten kwamen op gang doordat de camera werd ontdekt in de compatibility list van DPP (idd, de RAW converter van Canon).
SD kan bijna niet missen gezien het feit dat de 450D dit ook al gebruikt.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
Ding is inmiddels op de canon website te vinden: http://web.canon.jp/imaging/eosd/eosdigital5/index.html

Inderdaad, geen top lcd en wel voor het eerst SD kaartjes. Lijkt mij bedoelt als concurrent voor de nikon D40/D60.

[ Voor 36% gewijzigd door Wijnands op 10-06-2008 08:37 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:12
Wijnands schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:36:
Ding is inmiddels op de canon website te vinden: http://web.canon.jp/imaging/eosd/eosdigital5/index.html

Inderdaad, geen top lcd en wel voor het eerst SD kaartjes. Lijkt mij bedoelt als concurrent voor de nikon D40/D60.
Top-LCD is al verdwenen sinds de EOS 400D en de 450 had ook al SD. Nevertheless: bedankt voor de link!

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
denk niet dat deze voor mij nog op tijd gaat komen :P maar het is wel welkom dat er nu serieus gekeken word naar goedkope dslr's zodat de soort consumenten die zonder voorbereiding een camera gaan kopen nu ook een dslr overwegen ipv een zo klein mogelijke camera met zoveel mogelijk mpix.

als dus meer mensen een dslr hebben gaan waarschijnlijk de objectieven-prijzen ook omlaag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:41

bennierex

Pilot_Z

Wijnands schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:36:

SD was ook al te vinden op de 450D

Als ik de specs zo bekijk is het een 400D met ISO in de viewfinder, 7 ipv 9 autofocus punten, LiveView, SD en DiGiC III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

12bits

Deze vind ik wel grappig:
Compatible images JPEG and RAW images
* Only JPEG images can be transferred as wallpaper on the personal computer screen
:')

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ik vind het ding héél erg 400D-like aandoen. Volgens mij is het gewoon een (licht) gestripte variant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
hmm ik dacht eigelijk dat ze gewoon 't ouwe autofocussysteem van de 350d teruggeplaatst hadden, maar hij heeft iig 1 cross type sensor (en zo te zien ook tot f/5.6 ipv f/2.8 zoals de 400d).

Wel een geinig klein vakantiecameraatje, hij lijkt ook nog wel wat kleiner dan de 400d:
plaatje

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 21:05

sapphire

Die-hard pruts0r

@ Henk
Is het ook, maja lijkt em dan ook dat dit bedoeld is als tegenhanger van oa Nikon's D40 ed.
Las toevallig gisteren in de ZOOM dat het aandeel van Nikon in de speigelreflexmarkt gestegen was mede dankzij die goedkope instapper, en Canon's aandeel licht gedaald was.
Ze willen dus ook gewoon goedv ertegenwoordigd zijn in dit segment, waar de groei nog gigantisch is en goed geld valt te verdienen :)

@ Hieronder: Die IS kitlens moeten ze er wel bij doen om te kunnen concurerren met de instappers emt in-body IS van oa. Sony, Pentax en Olly ed .

[ Voor 16% gewijzigd door sapphire op 10-06-2008 09:33 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wel de (betere) kit lens van de 450D.

@Hierboven: Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door Gutteguttegut op 10-06-2008 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04 10:27
Las afgelopen weekend in de krant dat in 2007 bij Canon de dSLR markt met 40% gestegen was en ze voor dit jaar een steiging van 25-30% verwachten. Veel compact gebruikers stappen over en er wordt sneller een dSLR gekocht als eerste aankoop. Denk dat Canon met een extra budget camera een goede stap maakt. Compact camera gebruikers blijf je altijd houden (had je ook in het analoge tijdperk), moet je maar kijken hoe populair de IXUSjes zijn, zeker bij vrouwen. Hip toestel, past in de handtas en je hoeft maar op het knopje te drukken.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 19:59
Edit:.. Heel slecht het topicgelezen ... 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door m4yall op 10-06-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Hoeveel gaat deze kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:09
De adviesverkoop prijs voor de EOS 1000D met 18-55 IS lens is € 679,- en de EOS 1000D body € 579,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Flesdop schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:48:
De adviesverkoop prijs voor de EOS 1000D met 18-55 IS lens is € 679,- en de EOS 1000D body € 579,-
Dat is best wel een kansloze prijsstelling dan:

Canon EOS 450D met 18-55 IS voor €665,--

en ja, ik snap dat deze cam na introductie al snel goedkoper zal worden, maar het blijft imho een dure aangelegenheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Laatst online: 31-07-2024
Puh, dan heb ik de neiging om toch voor de 450D te gaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Henk schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:53:
[...]

Dat is best wel een kansloze prijsstelling dan:

Canon EOS 450D met 18-55 IS voor €665,--

en ja, ik snap dat deze cam na introductie al snel goedkoper zal worden, maar het blijft imho een dure aangelegenheid ;)
Adviesprijs he :) Dus dat scheelt nogal.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 17:28
Waar zal hij prijstechnisch uiteindelijk op uit gaan komen? Rond de 450 euro? Dan wordt het een leuk cameraatje voor erbij (of als kado voor mijn vriendin)....

[ Voor 6% gewijzigd door Aristos op 10-06-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 15:03
Die eerste foto is toch echt niet waar live view voor bedoeld is :X
Een optische zoeker is net een argument om van compact op dSLR over te stappen!

Verder lijkt het prijsverschil met de 450D nogal klein, als je weet dat de sensor en LCD van de 400D komen, en het AF-systeem van de 350D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ThunderNet schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:55:
[...]

Adviesprijs he :) Dus dat scheelt nogal.
I know, maar deze cam moet laaaag geprofileerd worden, En zeker in het begin zal de adviesprijs wel enigzins gehandhaafd blijven...

Maar, wie weet, zit ie straks op D40-niveau :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Wordt de 400D ook niet nogsteeds geproduceerd? Deze heeft ongeveer dezelfde specificaties (zo niet beter als je niks om liveview geeft) en is veel goedkoper. Ik zie zeker voor nu ook nog niet veel heil in deze prijsstelling. Maar goed bij Canon zijn ze ook niet dom, er is vast wel markt voor waarschijnlijk.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Mobyrick schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:03:
Wordt de 400D ook niet nogsteeds geproduceerd? Deze heeft ongeveer dezelfde specificaties (zo niet beter als je niks om liveview geeft) en is veel goedkoper. Ik zie zeker voor nu ook nog niet veel heil in deze prijsstelling. Maar goed bij Canon zijn ze ook niet dom, er is vast wel markt voor waarschijnlijk.
400D is EOL, dus de modellen die nu nog verkocht worden zijn de laatsten. Deze cam is eigenlijk niets anders dan een wat afgeslankte 400D. Dus wat dat betreft klopt je statement over liveview enzo wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:14

weebl

YARR!

Mobyrick schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:03:
Volgens mij is die EOL, en wordt dus niet meer geproduceerd. Ik denk dat de 1000D echt bedoeld is voor mensen die gewoon foto's willen maken, maar toch af en toe een andere lens op hun camera willen zetten. Zo had vroeger iedereen die een beetje goede foto's wou maken een SLR. Die tijd begint nu weer een beetje aan te breken met DSLR's. Kijk maar naar de Nikon D40, en nu deze 1000D van Canon.

Edit: Spuit 11...^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-03 17:27
Bij Konijnenberg wordt momenteel (is natuurlijk nog vroeg) 549 EUR (body) resp. 649 EUR (+iS lens) gevraagd.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 20-05 20:00
In eerste instantie dus D60 niveau. Viel te verwachten. Echt scoren gaat men op het moment dat het prijstechnisch een concurrent wordt voor de D40 voorraden die nu uitverkocht worden.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

400D is helemaal op. Ik kan hem echt nergens meer inkopen..... Misschien dat er over een paar weken nog ergens een plukje vandaan komt, maar vooralsnog lijkt het erop alsof ie niet meer binnenkomt.

Edit: oef de plaatsing van de knoppen vind ik waardeloos!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 10-06-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04 10:27
Vind de knoppen vooral groot, ziet er raar uit.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:58

rapture

Zelfs daar netwerken?

EOS 450D hadden ze al richting consumenten verbannen met SD en nieuwe batterij. Blijkbaar hebben ze een nog lagere marktsegment nodig om de laatste compactprosumer op de EF-mount te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

FLuKee schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:00:
Die eerste foto is toch echt niet waar live view voor bedoeld is :X
Een optische zoeker is net een argument om van compact op dSLR over te stappen!

Verder lijkt het prijsverschil met de 450D nogal klein, als je weet dat de sensor en LCD van de 400D komen, en het AF-systeem van de 350D.
Nouja k zou eht model er toch graag bij krijgen hoor :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Thanks Flesdop, meegenomen in de topicstart. Eveneens een update gedaan, specificaties en prijs vermeld.
Top! Meegenomen.

[ Voor 12% gewijzigd door Josh op 10-06-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 13:33
Moet zeggen dat de prijsstelling me toch echt teleursteld. Als Canon wil concurreren met de D40 zullen ze toch meer richting de 399 voor een kit moeten gaan. Ik zie nog ruimte voor een 10000D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184635

Hij gaat natuurlijk nog wel een end omlaag in prijs he? Op kieskeurig is er nog maar één aanbieder, en die biedt hem voor vrijwel dezelfde prijs aan als de 450D.

Beetje naïef als je echt denkt dat de 1000D maar een paar tientjes goedkoper blijft dan de 450D. Ik gok dat ie ver beneden de 500 zal zakken. Misschien wel onder de 400.

Kan het nu wel vergeten M'n 400D nog voor een redelijke prijs van de hand te doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

Anoniem: 184635 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:40:
... Kan het nu wel vergeten M'n 400D nog voor een redelijke prijs van de hand te doen. :D
NU kan het nog. ;)

Ontopic: Ziet er allemaal netjes uit voor een instapmodel. Ben erg benieuwd naar de prestaties op een wat hogere ISO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Anoniem: 76287 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:38:
[...]

NU kan het nog. ;)

Ontopic: Ziet er allemaal netjes uit voor een instapmodel. Ben erg benieuwd naar de prestaties op een wat hogere ISO.
Het betreft hier geen nieuwe sensor, dit is dezelfde sensor als die van de Canon 40D (en 400D) en dit is een prima sensor. Voor de isoprestaties zou ik als ik jou was dus even kijken naar de 40D. Naar mijn ervaring doet de 40D dat erg goed, ISO1600 is bruikbaar en mits goed belicht is zelfs ISO3200 bruikbaar (alhoewel dat niet native is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 12:05
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:23:
400D is helemaal op. Ik kan hem echt nergens meer inkopen..... Misschien dat er over een paar weken nog ergens een plukje vandaan komt, maar vooralsnog lijkt het erop alsof ie niet meer binnenkomt.

Bij topdeals is hij er nog hoor.

http://www.topdeals.nl/ca...cPath=86&products_id=1829

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Blij dat ik mn 400D nog optijd heb verkocht zeg :P
Maar blijf het een rare lineup vinden, ding heeft amper verschil met de 400D & 450D. Nu zal die eerste wel eruit gaan, maar dan blijft ie nog dichtbij de 450D hangen.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:14

Denko

|{ing Øf ßlitz

Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:23:

MM Den Haag had ze 3 dagen geleden nog liggen voor geloof ik iets onder de 400 voor een 400 met kitlens (386 geloof ik na cashback)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denko schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:06:

MM Den Haag had ze 3 dagen geleden nog liggen voor geloof ik iets onder de 400 voor een 400 met kitlens (386 geloof ik na cashback)
Ik zei inkopen! :)

Daarnaast vind ik dat het verwachtingspatroon van een 1000D voor 399 wel heel erg overtrokken. Bij de 1000D krijg je namelijk een betere AF, hogere resolutie, IS en een matig werkende liveview :X Dit rechtvaardigt imho een hogere verkoopprijs (100 tot 150 euro oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-05 15:51
Sorry, maar een betere AF (7 punts tov 9 punts)? en een hogere resolutie (10,1 mp tov 10,1 mp)? Volgens mij is de 400D een klein slagje hoger dan de 1000D. Namelijk iets grotere body, zelfde resolutie en betere AF, ik denk dat de 400D toch echt de betere camera is (oké, verschil is heeeeel klein).

Idd verkeerd gelezen, tov de nikon d40 is de 1000D wel de koning :)

[ Voor 15% gewijzigd door L-VIS op 11-06-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 25-05 08:37
Vergeet niet dat er nu een digicIII chip inzit ipv een digicII in de 400d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

L-VIS schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:17:
Sorry, maar een betere AF (7 punts tov 9 punts)? en een hogere resolutie (10,1 mp tov 10,1 mp)? Volgens mij is de 400D een klein slagje hoger dan de 1000D. Namelijk iets grotere body, zelfde resolutie en betere AF, ik denk dat de 400D toch echt de betere camera is (oké, verschil is heeeeel klein).
Ik denk dat mig29 doelt op deze post:
Kwintessens schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:35:
Moet zeggen dat de prijsstelling me toch echt teleursteld. Als Canon wil concurreren met de D40 zullen ze toch meer richting de 399 voor een kit moeten gaan. Ik zie nog ruimte voor een 10000D :P
En dan heeft hij wel gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, vergeten te quoten. Dank Gutteguttegut ;)

Edit: ik zie trouwens nog een fuckup in mijn post, maar heb geen zin om hem aan te passen :P Bottom line, een prijs van circa 500 euro lijkt mij gerechtvaardigd voor de 1000D (incl kitlens).

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 11-06-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213308

Anoniem: 22659 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:25:
Idd, vergeten te quoten. Dank Gutteguttegut ;)

Edit: ik zie trouwens nog een fuckup in mijn post, maar heb geen zin om hem aan te passen :P Bottom line, een prijs van circa 500 euro lijkt mij gerechtvaardigd voor de 1000D (incl kitlens).
En dan €400 voor alleen de body?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 16:00

orejas

Omelette du Fromage

Denko schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:06:
[...]

Bij MM Utrecht ligt ie nu voor 416 na cashback...
Twijfel-de-twijfel...

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoiets. Dit zeg ik wel als persoon en niet als handelaar ;) Kortom, geen waarde aan hechten en gewoon even wachten wat de straatprijs wordt :)
orejas schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:52:

Bij MM Utrecht ligt ie nu voor 416 na cashback...
Twijfel-de-twijfel...
Als je de 400D wilt hebben dan zou ik deze gewoon gaan halen. Zoals al vaker gezegd is ie EOL en denk ik dat ie in juli nergens meer verkrijgbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 13:33
Anoniem: 184635 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:40:
Hij gaat natuurlijk nog wel een end omlaag in prijs he? Op kieskeurig is er nog maar één aanbieder, en die biedt hem voor vrijwel dezelfde prijs aan als de 450D.

Beetje naïef als je echt denkt dat de 1000D maar een paar tientjes goedkoper blijft dan de 450D. Ik gok dat ie ver beneden de 500 zal zakken. Misschien wel onder de 400.

Kan het nu wel vergeten M'n 400D nog voor een redelijke prijs van de hand te doen. :D
Natuurlijk daalt hij wel in prijs, maar niet meteen. Op dit moment heb je de volgende concurrenten:

Nikon D40, vanaf 315
Nikon D60, vanaf 449
Nikon D80, vanaf 549

Olympus E420, vanaf 399
Olympus E510, vanaf 439
Olympus E520, vanaf 575

Pentax K200D, vanaf 589

Sony A200, vanaf 389
Sony A300, vanaf 479
Sony A350, vanaf 569

En natuurlijk de eigen 450D vanaf 599

Als ik dat zo zie, dan vind ik de adviesprijs veel te hoog. Hij zal zakken, maar ondertussen zijn er legio alternatieven van andere merken welke vaak meer bieden voor minder geld. Ik kan me nauwelijks voostellen dat er mensen zijn die de startprijs betalen terwijl de 450D zo weinig meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
Kwintessens schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:02:
Als ik dat zo zie, dan vind ik de adviesprijs veel te hoog. Hij zal zakken, maar ondertussen zijn er legio alternatieven van andere merken welke vaak meer bieden voor minder geld.
Wat ik eigenlijk vooral zie is dat een merk beginnend met de S een aantal andere merken hoofdpijn aan het bezorgen is :X

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
martijn_tje schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:19:
[...]

Wat ik eigenlijk vooral zie is dat een merk beginnend met de S een aantal andere merken hoofdpijn aan het bezorgen is :X
Ik krijg hoofdpijn van kleine zoekers, brakke sensoren en duur profi-glas. Als je dat soms bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 21:10

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De sony's worden steeds interessanter, maar ik vind de glaswinkel nog steeds niet fijn genoeg om het merk aan te raden. Maar als ze zo doorgaan zijn ze wel op weg om inderdaad een marktaandeel te pakken en te houden.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ow geloof me, dat merk met en S heeft erg mooie specs op papier maar in de praktijk valt het toch tegen. In de ZOOM komt eht naar voren en op DPreview ookwel.
Zelf heb ik van de week een A350 vast gehad en ik was echt neit te spreken over diverse dingen dus het zal nog wel mevallen voorlopig :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
martijn_tje schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:19:
[...]

Ach, Canon en Nikon liggen daar niet zo heel erg wakker van hoor. Het beweegt ze tenminste om de concurrentiestrijd aan te gaan en zoals wij allemaal weten, concurrentie is goed voor ons fotograafjes!

De 1000D is hier een goed voorbeeld van.

[ Voor 4% gewijzigd door Josh op 11-06-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elja
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 17:29
Vanmiddag was ik aanwezig bij de presentatie van Canon in Amsterdam.
Ik heb een preview van de Canon 1000D geschreven op mijn weblog. Wellicht ook de moeite voor geinteresseerden.

Best een leuke instapcamera voor beginnende fotografen (en overstappers van compactcamera's).

Photofacts; weblog over fotografie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elja schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:01:
Vanmiddag was ik aanwezig bij de presentatie van Canon in Amsterdam.
Ik heb een preview van de Canon 1000D geschreven op mijn weblog. Wellicht ook de moeite voor geinteresseerden.

Best een leuke instapcamera voor beginnende fotografen (en overstappers van compactcamera's).
Objectief gezien slaat de qualificatie 'instapcamera voor beginnende fotografen' natuurlijk nergens op, alsof alleen iemand die er eigenlijk bijna geen verstand van heeft er iets mee kan. Hij is vrijwel identiek aan de 400D en beter dan (semi-)proffesionele DSLR's van een aantal jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het is gewoon de doelgroep, dus lijkt me niet zo'n slechte omschrijving :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Orion84 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:11:
Het is gewoon de doelgroep, dus lijkt me niet zo'n slechte omschrijving :?
Dat klopt, maar het viel me gewoon op dat de ontwikkelingen zo snel gaan dat wat een jaar of 5-6 geleden state of the art zou zijn nu kennelijk 'leuk voor een beginner' is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Anoniem: 184635 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:10:
[...]

Objectief gezien slaat de qualificatie 'instapcamera voor beginnende fotografen' natuurlijk nergens op, alsof alleen iemand die er eigenlijk bijna geen verstand van heeft er iets mee kan. Hij is vrijwel identiek aan de 400D en beter dan (semi-)proffesionele DSLR's van een aantal jaren geleden.
Mwah hangt er vanaf wat jij beter noemt :) qua handling komt ie natuurlijk niet in de buurt voor mij. Er is meer dan alleen beeldkwaliteit waar je naar kunt kijken.
Vind het alleen wel raar dat ze weer spotmetering verwijderd hebben. Wat heeft Canon toch steeds voor geouwehoer met spotmeting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThunderNet schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:23:
[...]

Mwah hangt er vanaf wat jij beter noemt :) qua handling komt ie natuurlijk niet in de buurt voor mij. Er is meer dan alleen beeldkwaliteit waar je naar kunt kijken.
Vind het alleen wel raar dat ze weer spotmetering verwijderd hebben. Wat heeft Canon toch steeds voor geouwehoer met spotmeting?
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Ik vind de 400D al te klein, laat staan de 1000D. Ook wat betreft weathersealing en dergelijken komt het toestel voor een proffesional natuurlijk tekort. Maar op zich qua specs verbaast het me dat er nog zoveel op zit, het valt me mee dat het beperkt is tot spot meting een aantal minor andere zaken. Ik had meer verschil met de 450D verwacht, die voegt imo weinig toe (het prijsverschil is dan ook klein). Met een goede lens kan je hier in principe top foto's mee maken als de omstandigheden goed zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 184635 op 12-06-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ThunderNet schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:23:
[...]

Hetzelfde als het geouwehoer bij nikon met de HS-flash. Ze moeten kennelijk een feature voorbehouden aan de hogere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 11:55
DPReview heeft de eerste testpics online gezet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Of hij doet het heel behoorlijk ruisvrij op ISO1600, of hij heeft een iet wat te vette noise reduction.
Ik ben bang voor het laatste :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
baquelappe schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:11:
Of hij doet het heel behoorlijk ruisvrij op ISO1600, of hij heeft een iet wat te vette noise reduction.
Ik ben bang voor het laatste :?
Voor een ultimate-beginners toestel maakt het niet uit of het zo'n sterke noise reduction is. Die groep wil gewoon een TTL point&click met wat meer vrijheid. Die zullen niet zo snel uitprinten op posterformaat of gaan pixelneuken op kleiner formaat. Dat zijn mensen die vroeger op kruidvatrolletjes foto's maakten, dat zag er ook niet uit, maar dat boeit ze niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ga volgende maand naar de US, en wilde net een 400D of 450D meenemen (Rebel aldaar natuurlijk). Nu komt deze erbij en ben ik weer in de war :)

Ik kan leuk fotograferen, maar ben nieuw in de dSLR. Als die 1000D er voor zorgt dat ik niet in de war raak van alle opties is het wel leuk. Aan de andere kant, met deze minimale prijsverschillen wil ik natuurlijk gewoon het beste in die prijsklasse.

Bij Konijnenberg is het verschil tussen een 450d of 1000d met 18-55 lens 20,- 8)7

Aan de andere kant, in de US koop ik een 400D body voor omgerekend 200,- euro, en de 1000D heb ik er nog niet gezien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ytC5zplRAY6DBZZP6qJ4cHpg/full.jpg

EDIT:

Bij Plover is een 1000D met 18-55 IS lens 575,-

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 16-06-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1000d/

Dpreviews in-depth review of the Canon EOS 1000D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb een aantal reviews gelezen. Eigenlijk zeggen ze allemaal hetzelfde: Prima camera, op punten beter dan de 400D, maar te duur in de markt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
De 450D begon ook 150 euro duurder dan dat hij nu is. Dat gezegd hebbende zal hij dus wel rond de 450 euro incl. kitlens uitkomen over een paar maanden.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

RobbieB schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:59:
De 450D begon ook 150 euro duurder dan dat hij nu is. Dat gezegd hebbende zal hij dus wel rond de 450 euro incl. kitlens uitkomen over een paar maanden.
Dan blijft hij te duur in de markt gezet :) De concurrentie zakt waarschijnlijk mee. Ik vind de 1000D erg interessant, maar ik koop voor minder geld op dit moment ook bijvoorbeeld een Sony Alpha 300, met een betere kitlens. Ook de body van de Sony, maar ook andere spelers zoals de Nikon D80, zijn goedkoper dan de 1000D.

Voor een paar tientjes meer heb ik een 450D met lens. Ook die prijs, zal samen met de 1000D, nog wat gaan zakken.

Ergens is er iets mis gegaan met de definitie "instapper" bij Canon ;)

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 24-07-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het is lekker stil in dit topic :)

Ik heb zelf inmiddels al een andere DSLR gekocht (Sony), maar wil voor iemand anders toch nog een 1000D halen. Heeft iemand hem al gespot in de winkel? Konijnenberg heeft hem op voorraad, maar dat is wel ver weg. Kijk ik in de omgeving Bussum, dan heeft geen fotozaak hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-05 15:51
Ik heb hem al bij Media markt gespot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:05
L-VIS schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:13:
Ik heb hem al bij Media markt gespot.
Ik ook. Heb hem in m'n handen gehad.

Ik ben zelf de 400D gewend.

De 1000D voelt niet lekker aan. Body (formaat) is dan wel nagenoeg gelijk. Maar die knoppen.
zo groot. somige functies weet ik op me 400D klakenloos te vinden en gebruik ik de 4punts toets om snel wat te wijzigen. de 4punts toetsjes die op de 1000D zit voel je niet.

de teksten die er op gedrukt zijn. zijn zo opzichtig. Alle knoppen zijn groter.

Foto's maken gaat nagenoeg hetzelfde als elke ander toestel. Daar is dus niets mis mee. alleen de handeling ja. daar kan ik moeilijk aan wennen. ik betaal dan bij de MM 25€ meer en dan heb ik de 400D die ook iets meer in zich heeft.

Als de prijs nog een stuk zakt. dan is dit iig wel een mooi instap model om startende fotó makers over te halen een DSLR te kopen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb hem gekocht en gebruikt (en daarna aan mijn moeder gegeven voor haar verjaardag :) ).

Het viel mij helemaal niets tegen moet ik zeggen. We waren gister op pad voor een etentje 's middags en hadden de 1000D bij ons, de 400D van mijn broer en mijn Alpha 300 met 105mm Macro er opgeschroeft.

Door de Macro lens was mijn Alpha 300 een stuk zwaarder dan de 1000D. Ik vind dat zelf wel lekker, anderen hebben dat niet graag. Ook is de Alpha best een klap groter dan de EOS (beiden), en wederom past dat prima bij mijn handen.

Waar de Alpha zeker in het nadeel is, is de grote van de zoeker. Dit is veel groter bij de EOS, en tot onze verassing groter in de 1000D dan in de 400D. Ik heb daar niets over gelezen, maar het verschil was er zeker.

Verder schiet de 1000D zoals een EOS dat doet, niks mis mee dus. Het materiaal is inderdaad anders, maar de camera voelt solide aan. Al met al een prima ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Is dat nou een korte review van je Alpha of die 1000D? Teveel Alpha gezwets dude! :P Hoe is de prestatie van de sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Josh schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:45:
Is dat nou een korte review van je Alpha of die 1000D? Teveel Alpha gezwets dude! :P Hoe is de prestatie van de sensor?
De Alpha is mijn enigste referentiekader :P Het is namelijk mijn eerste DSRL.

De sensor in de EOS 1000D is dezelfde als in de 400D, dus wat dat betreft is het allemaal redelijk bekend als het goed is.

Ik kan nu wel hele dure woorden roepen, maar ik ben er toch niet niet thuis genoeg in :) Voor die zaken hebben we inmiddels wel een Nederlandse review:

http://www.dslr.nl/?cat=reviews&id=1196

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
Josh schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:45:Is dat nou een korte review van je Alpha of die 1000D? Teveel Alpha gezwets dude! :P Hoe is de prestatie van de sensor?
Die is dus gewoon prima. Meer oplossend vermogen, minder moire en meer highlight DR als Canon en Nikon body's in de zelfde prijsklasse. Kwa ruis valt er ook niks te mekkeren want de sensor zit netjes tussen de Nikon D60 en de Canon 450D in. (als je geinteresseerd ben in de precieze getallen zoek het gerust na op DPR)

Voor een iets compacter voelende body, grotere zoeker en prettiger geplaatste multiselector is een A200 (zonder liveview) ook een optie.

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 01-09-2008 01:01 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Over de LiveView van Canon kan ik wel wat zeggen :) Waardeloos.

Ik snap niet dat ze tijd hebben gestoken in deze oplossing. Het activeren van Live View kan alleen in de P stand, is omslachtig en als je er bent ook nog eens rete en rete traag. Er is niemand die dit gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
PWM schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:00:
Over de LiveView van Canon kan ik wel wat zeggen :) Waardeloos.

Ik snap niet dat ze tijd hebben gestoken in deze oplossing. Het activeren van Live View kan alleen in de P stand, is omslachtig en als je er bent ook nog eens rete en rete traag. Er is niemand die dit gaat gebruiken.
Dan had het er niet op gezeten.

Bedenk daarbi dat dit de absolute instap DSLR is. Deze is dus bedoeld voor de "gemiddelde" consument die niet al te hoge eisen stelt, maar toch een DSLR wil hebben. Die consument weet niet of de live view traag is, want daar let hij/zij toch niet op :X Het is voor hen al heel wat om een "net zo'n camera te hebben als de professionals" (even heel erg generaliserend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Grappig dat de liveview traag is... Niet dat ik het verder geen boutsysteem vindt, maar op een 40D of 1D werkt het toch gewoon vlot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Henk schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:18:
Grappig dat de liveview traag is... Niet dat ik het verder geen boutsysteem vindt, maar op een 40D of 1D werkt het toch gewoon vlot...
Tussen het drukken op de ontspanner en het daadwerkelijk nemen van de foto zit ongeveer 1 seconde (eerder meer dan minder). Een bewegend object (snel of langzaam) is nauwelijks mogelijk, aangezien je scherm wel op zwart gaat zodra je drukt.

Dan noem ik niet vlot :)

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 01-09-2008 12:04 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste