HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga je wel eerst even proberen? Ik heb namelijk wel met de 128RC kop gewerkt (en hij staat eenzaam binnen zijn segment wat mij betreft), maar ik heb er nog nooit mee gewerkt met een camera van het gewicht HF200. Ik zou even testen voordat je op de koop knop drukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:24
hmmmm Ennig idee waar ik hem kan testen?
Gewoon even langs een professionele foto zaak gaan?

[ Voor 39% gewijzigd door White_Collar op 12-08-2009 00:36 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een wind-blocker bestaat voor de Sony ECM-HGZ1 microfoon?

Mijn voorkeur gaat uit naar deze mic vanwege het (imo) elegante design en het feit dat hij in de hotshoe van de Sony HDR-XR520 past, maar als iemand een alternatief weet dan houd ik mij aanbevolen. Let wel, ik wil graag de mic OP de camera gemonteerd hebben en niet langs de zijkant zoals bijv. bij het microfoon-pakket dat cameranu.nl op haar website aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:17:
Let wel, ik wil graag de mic OP de camera gemonteerd hebben en niet langs de zijkant zoals bijv. bij het microfoon-pakket dat cameranu.nl op haar website aanbiedt.
http://shop.dm-accessorie...ony-active-interface-shoe ;)

Die icm een Sennheiser MKE400?

Voor windhoezen raad ik je aan even bij Rode en bij Rycote te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

Heren,

ik heb vele pagina's bekeken van deze topic...

Op dit moment ben ik een trotse bezitter van een Sony HDR-HC3e (HDV) 1440x1080i50 Mpeg2
Hier heb ik ontzettend veel beeld/foto materiaal mee gemaakt van mijn vakanties in het buitenland.

Eerlijk gezegd ben ik toe aan iets nieuws, het liefst zonder tape en zonder wat sony noemt "Full HD" marketing truuk.... daar had ik de camera eerst voor gekocht. (jammer sony!)

Video editing doe ik (merendeel mijn vrouw eigenlijk) met Vegas Pro/Platinum zodat ik mijn Quad-core lekker aan het werkt kan zetten, doet ie toch nog iets productiefs.

Mijn oog is gevallen op de Panasonic HDC-SD300 (niet de SD200 want die heeft geen viewvinder!)

Als het goed is is deze volledig identiek (afgezien van 32gb on-board ruimte) aan de TM300 en de HS300.

Ik zie alleen weinig goede reacties (of helemaal geen) van de TM300/SD300...

Kan iemand misschien vertellen of hij/zij er misschien heeft dan zou ik graag wat raw video materiaal willen vergelijken met andere camera's (en mijn oude)...

En moet ik niet eerst wachten ? misschien brengt begin 2010 ook weer nieuwe videocamera's....
Of is het net als computers, je kan wel wachten maar dan wacht je eeuwig omdat je toch gelijk achter loopt...

ik hoop op wat leuke tips,

mvg

[ Voor 0% gewijzigd door spanx op 14-08-2009 20:21 . Reden: edit* ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan je garanderen dat in januari 2010 de nieuwe lineup voor 2010 wordt aangekondigd. Voor zover ik weet wordt de SD300 niet in NL verkocht (ik heb hem iig nog niet gezien)! Over de TM300 zijn goede verhalen te vinden, al schijnt de PAL variant minder lichtsterk te zijn dan de geroemde NTSC variant. Zie www.camcorderinfo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

SD300 en andere modellen...

http://www.redcoon.nl/ind.../cid/2012/refId/vergelijk

ps. goedkoopste van NL zo te zien met zo'n beetje alles.

[ Voor 19% gewijzigd door spanx op 15-08-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Beetje pixmania achtige winkel zegmaar (= groot internet bedrijf)
Mijn persoonlijk ervaring bij dergelijke winkels is niet al te best als het gaat om after-sale-service. Maargoed wie weet doen ze het hier beter, ken deze shop niet.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat ik lastig vind bij het uitzoeken van videocamera's is de zoom. Ik wil graag een groothoek, tele scheelt me minder. Het gros van de opnames gebeurt toch dichtbij. Nu ben ik gewend te denken / rekenen in foto 35 mm formaat.

De Canon HF10 heeft bijvoorbeeld 4,8 mm. Maar hoeveel is dat omgerekend ?

Is er ergens een overzicht van gangbare HD groothoek modellen? Een site waar je de equivalent kunt berekenen? Of wat is "groothoek" op z'n camcorders?

- edit de JVC GZ-MG330RUS heeft 2.2 - 77.0 (35mm film equivalent: 36.0 - 1260.0. Is 2.2 mm bij JVC = Canon 2.2?

[ Voor 11% gewijzigd door Eusebius op 15-08-2009 19:44 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met de stelling van Pythagoras kun je de diameter van een 35 mm negatief uitrekenen ((36^2+24^2 )^1/2 / 2,54) waarna je de verhouding kunt uitrekenen.

Edit: ik ben te aardig:
36^2=1296
24^2=576
(1296+576)^1/2=43,26 mm
4,326 cm / 2.54 (cm/inch)=1,72 inch diagonaal

1,72 / (1/3 inch) = 5,15 x

Een kleinbeeldnegatief is dus 5,15x groter dan een sensor in de Canon.
De brandpunten op de Canon zijn: 4,8 - 57,6 mm
Dat vermenigvuldigd met 5,15 levert dus 25 graden op. Canon specificeert brandpunten van 42,9 - 514,8 mm en dat betekent dus dat ik een rekenfout heb gemaakt, waar ik geen zin heb om die uit te zoeken :P

Specs

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Iemand geinteresseerd in een Sony Sports pack?

SPK-HCB oa. geschikt voor HC3e en andere camera modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:02:
Met de stelling van Pythagoras kun je de diameter van een 35 mm negatief uitrekenen ((36^2+24^2 )^1/2 / 2,54) waarna je de verhouding kunt uitrekenen.

Edit: ik ben te aardig:
36^2=1296
24^2=576
(1296+576)^1/2=43,26 mm
4,326 cm / 2.54 (cm/inch)=1,72 inch diagonaal

1,72 / (1/3 inch) = 5,15 x

Een kleinbeeldnegatief is dus 5,15x groter dan een sensor in de Canon.
De brandpunten op de Canon zijn: 4,8 - 57,6 mm
Dat vermenigvuldigd met 5,15 levert dus 25 graden op. Canon specificeert brandpunten van 42,9 - 514,8 mm en dat betekent dus dat ik een rekenfout heb gemaakt, waar ik geen zin heb om die uit te zoeken :P

Specs
Tnx! Misschien heeft Canon een fout gemaakt :)

Weet iemand een uitgebreide buying guide a la T.net of dpreview voor camcorders? T.net heeft wel zoomlenzen, maar ik vind het systeem niet handig.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Njah, het zal wel iets te maken hebben met 3:2 en 16:9. De factor waarop je moet uitkomen is bijna 9, dus ik zit er behoorlijk naast, maar het idee moet duidelijk zijn (volgens mij is de sensor overigens iets kleiner (1/3.2" oid), dat zou alweer iets schelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Dubbel post

[ Voor 96% gewijzigd door mickezzz op 16-08-2009 22:25 ]

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Eusebius schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:36:
[...]

Tnx! Misschien heeft Canon een fout gemaakt :)

Weet iemand een uitgebreide buying guide a la T.net of dpreview voor camcorders? T.net heeft wel zoomlenzen, maar ik vind het systeem niet handig.
Op http://www.camcorderinfo.com/ zijn aardig wat (maar niet alle) camera (reviews) te vinden.

Zijn er hier op GOT toevallig nog mensen met een Samsung HMX-H100 (of H104 H05 of H106) en hebben daar positieve/ negatieve ervaring mee?

[ Voor 13% gewijzigd door mickezzz op 16-08-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb vandaag de HF100 besteld. Het is onze eerste en gekocht voor de komst van onze klein spruit. Hopelijk bevalt hij ons.. Alleen hoe zit het nu met die class kaartjes? Ik zie Class 4,6 geen Class. Als ik me niet vergis heeft dat met snelheid te maken. Heb je een minimale snelheid nodig of is dat alleen voor het maken van (snel achter elkaar) foto's.

[ Voor 47% gewijzigd door Mystikal op 18-08-2009 20:33 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dookiy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 11:39
Mystikal schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:34:
Ik heb vandaag de HF100 besteld. Het is onze eerste en gekocht voor de komst van onze klein spruit. Hopelijk bevalt hij ons.. Alleen hoe zit het nu met die class kaartjes? Ik zie Class 4,6 geen Class. Als ik me niet vergis heeft dat met snelheid te maken. Heb je een minimale snelheid nodig of is dat alleen voor het maken van (snel achter elkaar) foto's.
Goeie keus, heb hem zelf nu ook een weekje en heb er twee 8GB kaarten bij gekocht. (Class 4, is zat voor deze cam). De Class geeft de minimaal door de fabrikant gegarandeerde data overdracht snelheid aan. Op de wikipedia-pagina van SD-geheugen staat er wat meer over uitgelegd. Max. bitrate van de HF100 is 17Mbps en Class 4 is dus voldoende (32 Mbps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Dookiy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:01:
[...]

Goeie keus, heb hem zelf nu ook een weekje en heb er twee 8GB kaarten bij gekocht. (Class 4, is zat voor deze cam). De Class geeft de minimaal door de fabrikant gegarandeerde data overdracht snelheid aan. Op de wikipedia-pagina van SD-geheugen staat er wat meer over uitgelegd. Max. bitrate van de HF100 is 17Mbps en Class 4 is dus voldoende (32 Mbps).
offtopic:
Bedankt! Heb je ze in een webwinkel gekocht, zo ja waar? Of heb je niet de goedkoopste genomen?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dookiy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 11:39
Mystikal schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:14:
[...]

offtopic:
Bedankt! Heb je ze in een webwinkel gekocht, zo ja waar? Of heb je niet de goedkoopste genomen?
Paradigit, was mss 1 euro duurder dan de goedkoopste online en met 5jr garantie (A-Data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Dookiy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:01:
[...]

Ik neem aan dat een Class 6 geen voordeel heeft met filmen, maar wel weer met overzetten naar de computer (snellere leestijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

mickezzz schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:59:
[...]

Ik neem aan dat een Class 6 geen voordeel heeft met filmen, maar wel weer met overzetten naar de computer (snellere leestijden).
Dat ligt eraan of het schrijven en lezen is of alleen schrijven :?

Overigens stond er ook iets bij van Canon Cashback actie? Wat houdt dat precies in?
Blijkbaar een waardebon van 150 euro voor een cursus filmen.. Ik heb al genoeg ervaringen icm de slaapkamer.. O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Mystikal op 19-08-2009 08:38 . Reden: typo ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystikal schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 08:35:
Overigens stond er ook iets bij van Canon Cashback actie? Wat houdt dat precies in?
Blijkbaar een waardebon van 150 euro voor een cursus filmen..
Cashback-actie is wat anders dan de videoworkshop. Bij de cashback betaal je het 'volle pond' voor de camera. Door je te registreren en de aankoopnota naar Canon te sturen, krijg je van Canon een geldbedrag teruggestort. Dit duurt echter wel 6 - 8 weken, maar het komt er wel. ;)

Wat jij in je slaapkamer doet moet je zelf weten, maar zo'n workshop is meestal wel leuk en leerzaam. Filmpjes schieten op 'auto' kan iedere chimp, maar tijdens zo'n workshop leer je ook andere functies van je cam gebruiken. Ook functies die je in de slaapkamer niet nodig hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:36
Ik ben opzoek naar een full hd camera. Ik zit met mijn budget rond de 700 euro, zat zelf te kijken naar de canon hv40(die is wel een stuk duurder dan 700) en de hg21, die is precies 700. Het gaat mij vooral om de scherpte en kwaliteit bij bewegende beelden, ik doe namelijk tricking (www.youtube.com/koentjuh) hierbij maak ik dus veel snelle bewegingen. De hv40 lijkt mij een super cam omdat de hv30 ook al super was. Maar ik wil eigenlijk geen bandjes meer. En de hg21 heeft weer het voordeel van 120 gb schijf en goedkoper. Zijn er ook nog andere opties dan de hv40 en de hg21. Heb ook naar de hf s100 zitten kijken. Die is weer een stuk duurder, maar misschien de investering waard?

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:40:
[...]

Cashback-actie is wat anders dan de videoworkshop. Bij de cashback betaal je het 'volle pond' voor de camera. Door je te registreren en de aankoopnota naar Canon te sturen, krijg je van Canon een geldbedrag teruggestort. Dit duurt echter wel 6 - 8 weken, maar het komt er wel. ;)
Hmmm, daar heb ik niets over kunnen vinden bij Canon. Weet je toevallig ook om wat voor bedrag het gaat?

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Topicstarter
Er lopen momenteel geen acties van Canon en al helemaal niet op producten met de status EOL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
Kohnee schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:43:
Ik ben opzoek naar een full hd camera. Ik zit met mijn budget rond de 700 euro, zat zelf te kijken naar de canon hv40(die is wel een stuk duurder dan 700) en de hg21, die is precies 700. Het gaat mij vooral om de scherpte en kwaliteit bij bewegende beelden, ik doe namelijk tricking (www.youtube.com/koentjuh) hierbij maak ik dus veel snelle bewegingen. De hv40 lijkt mij een super cam omdat de hv30 ook al super was. Maar ik wil eigenlijk geen bandjes meer. En de hg21 heeft weer het voordeel van 120 gb schijf en goedkoper. Zijn er ook nog andere opties dan de hv40 en de hg21. Heb ook naar de hf s100 zitten kijken. Die is weer een stuk duurder, maar misschien de investering waard?
Zou iemand me hierbij kunnen helpen? ik heb eventueel een hoger budget nu +-1000 euro

Ik zat net ook te kijken naar de sony xr500ve, past ook mooi in mijn budget!

[ Voor 4% gewijzigd door Kohnee op 23-08-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je met een Canon HF-S100 dan beter afbent ivm de hogere bitrate waarvan je denk ik wel voordeel gaat zien bij die maffe sport van je :P

De Sony doet ca 17 mbit/s; de Canon 24 mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
Maffe sport haha dankje :P

Als ik kijk op kieskeurig is de hf s100 op zijn goedkoopst 879 euro, bij een winkel genaamd Cameratop100. Maar hoe weet ik of deze wel eerlijk is etc? of kan ik er vanuit gaan dat wanneer ze bij kieskeurig geregistreerd staan ze wel goed zijn?

(http://www.kieskeurig.nl/...0/prijzen/305289/#prijzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd in "Pc Megastore heeft faillisement aangevra..."

Dit zijn je leveringsmogelijkheden: http://www.cameratop100.nl/infopaginas/levering/index.php

Kortom, neem de gok, of ga hem zelf ophalen ;) Je kunt ook nog even een mail sturen met de vraag of ze hem voor je onder rembours willen versturen. Je zou het bedrag dat de rembourszending hen kost wel over kunnen maken (om hun risico te verminderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
Ik heb alleen maar 1 jaar garantie op de camera bij die site?

En welke geheugenkaart zou je aanraden bij deze camera?

[ Voor 1% gewijzigd door Kohnee op 24-08-2009 15:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SDHC, class 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Ik ben op zoek naar een redelijk goedkope camera, waar ik toch leuke opnames mee kan maken.
Mijn budget is rond de 200 euro en deze camera heb ik op het moment op het oog.
Sanyo CG10
Nu ben ik best een leek op het gebied van camera's, dus ik vraag bij deze een paar tips of zoekrichtingen.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
yorkick schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:18:
Ik ben op zoek naar een redelijk goedkope camera, waar ik toch leuke opnames mee kan maken.
Mijn budget is rond de 200 euro en deze camera heb ik op het moment op het oog.
Sanyo CG10
Nu ben ik best een leek op het gebied van camera's, dus ik vraag bij deze een paar tips of zoekrichtingen.
Ik heb me de laatste tijd ook wat verdiept in videocamera's hier op tweakers. Ben persoonlijk er nog niet helemaal uit hoeveel ik wil uitgeven, maar wat ik er van heb opgestoken is voor € 200 de Sanyo CG10 echt een hele goede keus. Zie ook het "Het low-budget 720p camera topic". Ik twijfel zelf nog tussen de CG10 en de Canon HF100, omdat ik nog niet goed weet hoe fanatiek ik hem in de praktijk zal gebruiken (en dus hoeveel geld ik er aan uit wil geven).

De HF100 is nu in de aanbieding bij de Mediamarkt voor 533 euro. Vraagje aan de kenners: Volgens mij is dat een hele mooie prijs?

Edit: Inmiddels de knoop doorgehakt en gekozen voor de HF100 bij de MM. Hopelijk is die zijn geld waard :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Kasj op 26-08-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

arghhh, hier kan ik zo slecht tegen.

Op voorhand vraag ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Hallo,

Ik vroeg me af wanneer de Canon HF100 weer op voorraad komt? Is daar toevallig iets 
over bekend. Ik zou hem graag willen bestellen bij jullie, maar ik wil eerst weten 
wanneer jullie hem weer hebben. Ik heb hem namelijk op redelijk korte termijn weer 
nodig.

Ik hoor het graag van jullie

Ik krijg als antwoord dit:

code:
1
2
3
4
5
6
Geachte heer/mevrouw,

De levertijd is ongeveer 5 á 8 werkdagen als u dit model zo bestellen.

Met vriendelijke groet,
Robin

En nu zeggen ze dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Geachte heer/mevrouw,

Dit product is op dit moment erg slecht leverbaar geworden. Hij staat nog steeds in 
Back order bij onze leverancier dat betekent dat de levertijd Onbekend is. Dat kan
komen doordat er meer vraag dan aanbod bij dit model is.

Met vriendelijke groet,
Joey

Heeft iemand kijk op de huidige voorraad van deze camera?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Weet niet voor hoeveel je hem hebt besteld, maar misschien kan je de order cancellen. Zoals gezegd is de canon hf100 bij de mediamarkt in de aanbieding voor 533 euro. Moet je wel snel zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Kasj schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:21:
Weet niet voor hoeveel je hem hebt besteld, maar misschien kan je de order cancellen. Zoals gezegd is de canon hf100 bij de mediamarkt in de aanbieding voor 533 euro. Moet je wel snel zijn :-)
Hmmm, dan zal ik dat maar doen. Ik zal morgen eens naar Breda rijden om te kijken of ze hem daar hebben.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
Mystikal schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:31:
[...]

Hmmm, dan zal ik dat maar doen. Ik zal morgen eens naar Breda rijden om te kijken of ze hem daar hebben.
Ik ben er eergisteren nog geweest en ik heb m daar zien hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Kohnee schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:13:
[...]

Ik ben er eergisteren nog geweest en ik heb m daar zien hangen!
Net gebeld, 2 op voorraad waarvan 1 demo... Hij staat gereserveerd! _/-\o_ Ga hem nu ophalen!

God, I love GOT :>

En inmiddels in bezit. Alleen zat er geen oplader in de doos. Blijkbaar waren er meerdere camera's geleverd zonder oplader. Ik kreeg er een universele bij wat ik ook prima vind. Is zelfs in de auto op te laden nu.

[ Voor 52% gewijzigd door Mystikal op 29-08-2009 10:49 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:41

BeaM-R

Powerrrrr

Mystikal schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:28:
[...]

Net gebeld, 2 op voorraad waarvan 1 demo... Hij staat gereserveerd! _/-\o_ Ga hem nu ophalen!

God, I love GOT :>

En inmiddels in bezit. Alleen zat er geen oplader in de doos. Blijkbaar waren er meerdere camera's geleverd zonder oplader. Ik kreeg er een universele bij wat ik ook prima vind. Is zelfs in de auto op te laden nu.
Ik hoorde vanmiddag dat je accu kapot was. Ligt dit niet aan de oplader, die toch iets minder universeel is :P

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

BeaM-R schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:29:
[...]

Ik hoorde vanmiddag dat je accu kapot was. Ligt dit niet aan de oplader, die toch iets minder universeel is :P
Hey broertje, nee dat ligt volgens mij niet aan de oplader. De oplader geeft vreemd genoeg namelijk wel de juiste led combinaties door. De eerste keer duurde het ook lang voordat hij opgeladen was. Daarna is hij binnen 20 minuten opgeladen, maar op het moment dat ik de accu in de camera doe, krijg ik bijna meteen de melding dat accu vervangen dient te worden. Ik zal straks een even terug gaan naar de mediamarkt met de camera om te vragen of ze nog een andere accu hebben liggen?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
De lader moet 8,4V zijn en 1,5A kunnen leveren. De accu laadt officieel op in 155 min. Als de accu helemaal leeg is, dan moet deze echter nog veel langer aan de lader. Succes!

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

-DarkShadow- schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:58:
De lader moet 8,4V zijn en 1,5A kunnen leveren. De accu laadt officieel op in 155 min. Als de accu helemaal leeg is, dan moet deze echter nog veel langer aan de lader. Succes!
Het is een speciale lader voor dit type batterij (althans het frontje wat op de lader geklikt wordt). Dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb net een nieuwe accu opgehaald bij de MM en die zit nu in de lader. Hopelijk lag het gewoon aan de accu en ben ik nu van het gezeur af... Ik wil hem namelijk ook niet terug inleveren. Het was het laatste model en ik wil deze graag hebben.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Laad je de camera op in de camera of op een losse lader? Erg weinig losse laders zijn compatible met de elektronica in deze (relatief nieuwe) accu.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen de sony hdr-hc-9 net uitkwam hebben we voor deze camera gekozen, echter na een weekje gebruik weer teruggebracht omdat hij niet beviel. Probleem was dat het beeld super strak is als je op statief filmt, maar als je uit de hand filmt je bij iedere rechte streep (bijvoorbeeld balkon van een gebouw) je deze lijn ziet trillen. Advies was om op statief te filmen, jaja dus netjes teruggebracht.

Onze oude camera de sony dcr-trv730e begint inmiddels het loodje te leggen, dus toch maar weer op zoek naar iets anders.

Zijn er al high defenition camera`s waar bovenstaand probleem zich niet voordoet ?, ik kan nergens een fatsoenlijk antwoord krijgen. Iedereen doet net of dit probleem niet bestaat.
Kan ik voor een paar honderd euro de kwaliteit krijgen van de sony hdr-hc9 neem ik het op de koop toe, maar niet voor een camera van 1000 euro.

Wat raad je aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

-DarkShadow- schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:07:
Laad je de camera op in de camera of op een losse lader? Erg weinig losse laders zijn compatible met de elektronica in deze (relatief nieuwe) accu.
Nieuwe accu gekregen en hij doet het goed. Ik laad hem buiten de camera op.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Huh ik heb ook geen aparte oplader bij mijn canon hf100 gekregen bij de MM. IS me niet eens opgevallen dat die er bij had moeten zitten. Laad via de camera op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Kasj schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:33:
Huh ik heb ook geen aparte oplader bij mijn canon hf100 gekregen bij de MM. IS me niet eens opgevallen dat die er bij had moeten zitten. Laad via de camera op.
euhhh hoe laadt jij hem dan weer op via de camera? Ik heb die kabel volgens mij niet eens? Welke kabel (pic?) gebruik je daarvoor?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Gewoon zo'n type adapter die je ook voor een laptopje gebruikt. Zie link:
http://www.etronicspal.com/145089.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Kasj schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:38:
Gewoon zo'n type adapter die je ook voor een laptopje gebruikt. Zie link:
http://www.etronicspal.com/145089.html
Okay, nee die zit er niet bij. Beiden hebben voor en nadelen. Jij hebt als voordeel dat je als je langer wilt filmen (op een statief) dat je hem aan de stroom kan hangen). Ik kan de camera ook nog gebruiken als een eventuele 2e batterij aan het opladen is...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Heb je meer informatie over de lader die je er bij hebt gekregen? Ik ben op zoek naar een lader voor m'n tweede (originele) accu.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Ik ben de hele ochtend bezig geweest om een beetje een fatsoenlijke camera te vinden voor een leuke prijs. De enige echte eis die ik heb is dat er een externe microfoon aansluiting moet zijn en dat ik niet met DV tapes bezig wil houden. Hierbij vallen heel veel camera's af. In principe wilde ik een harde schijf in de camera, maar dan gaan we al makkelijk over de 500 euro heen. Mijn budget is tot 350 euro om wat ervaring op te doen zonder meteen duizenden euro's uit te geven.

Ik kwam tot de volgende keuze:
Canon LEGRIA FS20 Flash SD Camcorder 8GB (en al zijn varianten)

Is dit een fatsoenlijke camera om wat ervaring op te doen of een goedkopere nemen zonder externe microfoonaansluiting? Kan deze wel op een statief gemonteerd worden, staat namelijk niks van vermeld op de canon site.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 23:27

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Zijn er eigenlijk betaalbare HD cameras die 24p aankunnen? Ik heb al even lopen zoeken in de stal van Sony, maar de enige die ik vind is de VU1 en die is net iets te duur :P

Ook bij andere merken kan ik alleen de écht professionele eruit halen. Iemand tips? :)

Edit: De Canon LEGRIA HV40 HD MiniDV heeft die functie precies ook. Iemand daar ervaringen mee?

[ Voor 15% gewijzigd door ETzPliskin op 05-09-2009 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MM Eindhoven heeft nog een stapeltje HF100s liggen. Dat weet ik aangezien mijn lieve freundin er eentje voor mij heeft gekocht :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:26:
MM Eindhoven heeft nog een stapeltje HF100s liggen. Dat weet ik aangezien mijn lieve freundin er eentje voor mij heeft gekocht :>
Zijn er voor die prijs geen HD cameras te vinden die opnemen in 5.1 en een externe aansluiting voor microfoon hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een echte 5.1 mic ben ik nog nooit tegengekomen. Ik weet van bepaalde Panasonic camera's en bepaalde Sony modellen dat de mic in 4/5 kanalen opneemt, maar vaak is een deel hiervan software matig. Daarnaast is de plaatsing van de mic dermate dicht op elkaar dat iedere vorm van surround compleet kansloos is. Tot slot gebruik je een camera toch meestal om stemmen op te nemen en hiervoor heb je voldoende aan goed mono geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Pfff, zelfs als je bij 1 merk blijft heb je al de keuze tussen een aantal camera's in dezelfde prijsklasse :/

Ik ga nog even afwachten op eventueel nieuwe modellen van Sony en dan zie ik wel. Ik zie op dit moment het bos door de bomen niet meer (of was het omgekeerd?) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe modellen volgen in januari bij de PMA. Ze worden vervolgens leverbaar in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
zijn hier al mensen die een sony hdr cx 505 of 520 hebben?

en zo ja bevalt hij een beetje?
ik ben aan het kijken voor deze cam
baal wel van het ontbreken van een viewfinder wat dom om dat eraf te laten
weet iemand wat de reden daarvan is

verder moest ik wel lachen om de discussie een camera van een paar honderd filmt ook mooi

nou mooi niet hoor
ik heb hier een 5 jaar oude sony dcr tvr60E die destijds 1300 euro kostte
die film echt nog steeds mooier dan heel veel huidige sd cams van een euro of 3 4 honderd
ken veel mensen om mij heen met zulk spul en zij verbazen zich over mijn filmkwaliteit tegenover hun 4 5 jaar nieuwere camera

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Hebben die 2 modellen ook een soort van Cinema Mode of 24p/25p? Ik kan er niks over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
volgens mij niet
ze filmen 1920X1080i 50
maar volgens mij kan hij wel uitsturen naar je tv 1920X1080P 25

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Is dat een aanbieding dan de HF100 voor 533 euro? Ik heb 589 betaald voor mijn HF10 maand of 5 geleden?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel met een luxeprobleem en ben benieuwd of iemand mij informatie kan geven waardoor ik een besluit kan nemen.

Momenteel heb ik 2 cameras in mijn bezig ( 1 op de kop weten te tikken)

Canon HF20
-Geheugen 32 GB
-Zoom 15x
-Eenvoudig menu

Sony CX11e
-Super night view

Welke camera zal ik houden?

• wippo76
nou lijkt me duidelijk
film 2 indentieke scenes en kijk ze terug
dan kijk je welke camera dat het beste doet die hou je

ben net even bij de MM geweest en de sony hdr cx505 in mijn handen gehad
die beeld stabilisatie werk echt super en geen enkele camera die daar in de buurt stond van canon of panasonic kon er aan tippen
(even aangesloten allemaal op een 32 inch LCD)
ook het beeld verraste me
mmmm twijfel al lang tussen canon of sony maar begin toch steeds meer naar de sony te gaan

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Gebruik zelf soms de Sony HDR-XR 500 VE.
Een van de betere consumentencameras waar ik mee gewerkt heb.

De hdd van 160Gb is de grootste plus, samen met de extra batterij waarmee je 400 minuten constant in HD kunt opnemen. Ook de beeldkwaliteit bij weinig licht is optimaal.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:04
wippo76 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:53:
ben net even bij de MM geweest en de sony hdr cx505 in mijn handen gehad
die beeld stabilisatie werk echt super en geen enkele camera die daar in de buurt stond van canon of panasonic kon er aan tippen
(even aangesloten allemaal op een 32 inch LCD)
ook het beeld verraste me
mmmm twijfel al lang tussen canon of sony maar begin toch steeds meer naar de sony te gaan
Ik ben ook van mening dat de CX505 van Sony de beste keus is op dit moment, zodra ik mijn spaarcentjes bij elkaar geschraapt hebt ga ik die halen :)

bij welke MM heb je deze gezien, in Rotterdam hadden ze hem nog niet staan ?

.

• wippo76
ik was in alkmaar daar kost hij 979
te duur dus

na veel wikken en wegen heb ik voor de sony gekozen
las in een review dat de canons cams batterijen zuigen en sony is daar juist erg goed in
ook is de opname bij laag licht niet te evenaren door de concurrentie alleen in vol licht deed de canon het een tikje beter volgens de reviewers

ik heb hem net besteld bij cameranu.nl voor 875 er is nog wel een winkel die 2 tientjes goedkoper is maar die heeft hem niet op voorraad en dat kan problematisch zijn bij sony dus dat is die 2 tientjes mij dan wel waard
zodra ik hem heb zal ik nog wel eens posten
ben benieuwd ben erg precies en verwend met uitstekend beeld van mijn dvr trv60e

[ Voor 26% gewijzigd door wippo76 op 12-09-2009 14:57 ]

Ja zou ik ook zeggen

• absrnd
Ik hoop voor je dat ze hem inderdaad op voorraad hebben, en dat je dan snel wat vids op Youtube kan zetten.
ik ben zeer benieuwd :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 21:59
Ik zit te twijfelen tussen:
Canon Legria HF S10 prijs vanaf €879,00
Sony Handycam HDR-CX505 prijs vanaf € 894,00
Omdat ik zelf met een Canon 40D fotografeer (in combinatie met diverse L-objectieven) gaat mijn voorkeur uit naar de Canon....
Beide hebben 32GB intern geheugen. Beide full hd. Beide opslag op geheugenkaart mogelijk

Please geef advies. Had al gelezen dat de canon batterij snel leeg zijn.
Sony kan geef externe mic aan, Canon wel.

Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
de Sony heeft nu 3 dubbele beeld stabilisatie, en geeft een zeer rustig beeld als je beweegt of loopt.
verder zal het toch een persoonlijke keus worden, ik ga voor de Sony

http://www.youtube.com/watch?v=J0GWZ8yoq0Y
http://www.youtube.com/wa...gvEIJE8&NR=1&feature=fvwp

[ Voor 23% gewijzigd door absrnd op 13-09-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kollekadore
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:54
Ik heb de Canon HFS 100 gezien en de grootte van de lens is indrukwekkend. Ik had als Sony gebruiker besloten om te wachten op de HDR-CX505, maar twijfel nu toch wel. De Sony heb ik in de vitrine zien liggen en was een stukje kleiner. De Canon heeft ook de mogelijkheid om instellingen handmatig te doen. Of de Sony dat kan weet ik niet. Wat dat betreft zit ik in hetzelfde dilema als Louis en Wippo76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan toch veel geld gaat uitgeven, neem dan de koning:
http://www.bol.com/nl/p/e...00000006529669/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis
Ja maar wil geen vaste harde schijf erin. Alleen losse geheugenkaart en/of flash geheugen.

Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zag gisteren bij de lokale MM een Canon HF-100 voor 599,- terwijl de HF-200 579,- was. Wat is wijsheid? Is de HF-100 een betere camera als de HF-200? Op kieskeurig.nl is men van mening dat de HF-200 beter is aan de reviews te zien. Eigenlijk wil ik niet meer dan 500 euro uitgeven, maar als ik dan een grotere sensor krijg voor een paar euro meer wil ik dat nog overdenken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louis schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:58:
[...]

Ja maar wil geen vaste harde schijf erin. Alleen losse geheugenkaart en/of flash geheugen.
Er kan nog een geheugen kaart in, maar als je in HD gaat filmen, waarom wil je dan beperkt flash geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

zonoskar schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:52:
Ik zag gisteren bij de lokale MM een Canon HF-100 voor 599,- terwijl de HF-200 579,- was. Wat is wijsheid? Is de HF-100 een betere camera als de HF-200? Op kieskeurig.nl is men van mening dat de HF-200 beter is aan de reviews te zien. Eigenlijk wil ik niet meer dan 500 euro uitgeven, maar als ik dan een grotere sensor krijg voor een paar euro meer wil ik dat nog overdenken.
Ervaring van iemand: Verwijderd in "Betaalbare HD Videocameras - Deel 2"

En verder wordt er in dit topic veel gesproken dat de HF100 een betere beeldkwaliteit geeft dan de HF200, met name ook binnenshuis en bij weinig licht.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Laatst online: 15:48
Net als hierboven zit ik ook te twijvelen tussen de:
Canon Legria HF20/HF200
Canon Legria HF S10
Sony Handycam HDR-CX505 (Jammer dat deze geen lamp heeft?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De HF s10 is wel een stuk beter/duurder dan de HF200 hoor. Ik heb overigens de HF100 gekocht bij de MM in Eindhiven. Was trouwens 569,- In het weekend eens uittesten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Louis
Weet iemand niet een goede review site voor de canon HF-S10 versus de Sony HDR-CX505?

• kollekadore
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:54
Tja, daar zit wat in. Heb je tenminste een camera met een zoeker! Toen ik een compacte digitale fototoestel kocht en later een digitale spiegelreflex was de aanwezigheid van zoeker een verademing.

Alleen de HDD staat me tegen. Voor de wat hogere prijs heb je wel meer opslagcapaciteit (120GB = 2 jaar filmen. Gezien de verwachte levens-/gebruiksduur van 8 jaar hoef ik de HDD maar 4x over te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het advies opgevolgd van dit forum.

Ik heb een Sony HDR CX11e en een Canon HF20. Ik wil graag met een camera verder en wil de beste keuze maken.

Ik heb met beide cameras hetzelfde gefilmd.

Mijn conclusies zijn nog niet doorslaggevend. Hoop dat iemand mij kan helpen.

Sony CX11e
Scherpstellen duurt lang
Foto's erg mooi 10,2 megapixel

Canon HF20
Scherpstellen gaat snel
Fotos langere kwaliteit 3 megapixel.

Sony heeft een nightmode echter zorgt dit voor een groenig beeld, de canon heeft daarentegen een lichtje wat ook al erg veel scheelt in het donker en wat wel zorgt voor natuurlijke kleuren.

Hoop dat iemand voor mij de knoop kan doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Voor mij maken de foto's die zo een ding maakt niet zoveel uit (heb een goede dslr, dus die maak ik daar wel mee). Dus dan zou ik voor de Canon gaan.
Maar als jij hem ook echt wilt gebruiken om wat foto's mee te schieten, lijkt die Sony beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:09:
Ik heb het advies opgevolgd van dit forum.

Ik heb een Sony HDR CX11e en een Canon HF20. Ik wil graag met een camera verder en wil de beste keuze maken.

Ik heb met beide cameras hetzelfde gefilmd.

Mijn conclusies zijn nog niet doorslaggevend. Hoop dat iemand mij kan helpen.

Sony CX11e
Scherpstellen duurt lang
Foto's erg mooi 10,2 megapixel

Canon HF20
Scherpstellen gaat snel
Fotos langere kwaliteit 3 megapixel.

Sony heeft een nightmode echter zorgt dit voor een groenig beeld, de canon heeft daarentegen een lichtje wat ook al erg veel scheelt in het donker en wat wel zorgt voor natuurlijke kleuren.

Hoop dat iemand voor mij de knoop kan doorhakken.
Tja, in hoeverre ga je de fotocamera functie gebruiken? Ik heb zelf een HF10 en een gewone compactcamera voor foto's. De fotofunctie gebruik ik alleen voor de fun. Ik vind vooral de scherpte een beetje ontbreken in de fotostand, maar om gewoon leuke foto's vast te leggen voldoet het prima.

Op de HF10 zit ook een led-lampje voor in het donker, maar die redt het maar 1 of 2 meter. Alles daarbuiten of naast het lichtbeeld is heel korrelig en ik vind het niet echt prettig om dat felle ledje in mijn ogen te laten schijnen. 8)

De HF20 maakt gebruik van SDHC. Dat vind ik altijd prettiger werken dan de MemorySticks van Sony en het scheelt weer wat in de prijs (16GB SDHC voor nog geen € 30,-). De Sony is ook behoorlijk aan de prijs, maar ik weet niet op of dat een issue voor jou is. Het touchscreen van de Sony is dan wel weer een leuke optie.

Mocht trouwens de HF20 jouw keuze worden, zou ik zowieso proberen om nog ergens een HF10 te scoren. De HF20 is minder van beeldkwaliteit, ondanks het een nieuwer model is.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• absrnd
een paar dagen geleden heb ik de Sony CX520ve aangeschaft.
de beelden zijn uitzonderlijk mooi, de scherpte is fantastisch en ook de kleuren, binnen met weinig licht was ik verbaasd over de geringe ruis die er (niet) zichtbaar was wow !

de camera is gemakkelijk aan te sluiten op een PS3, alleen de opnames zijn dan niet verdeeld maar is een groot bestand die in hoofdstukken verdeeld is, en je kan makkelijk op de PS3 controller door zappen naar de volgende.

de camera ligt lekker in de hand ook vanwege het kleine formaat wat voor mij een van de drie belangrijk argumenten was, ik kan hem zo in mijn jas zak steken :)
de extra verbeterde steady shot is ook stukken beter je kan er gewoon mee lopen zonder overdadige camera bewegingen, en geeft het meer een deinend beeld dan wiebelend, ook dit was argument 2 om te kopen

het derde argument om voor deze camera te kiezen zijn de 12MP res van de foto's, die ook zeer mooi zijn, tijdens het filmen kan je ook foto;s nemen, maar die zijn dan van 8MP res grootte.
foto's die in breedbeeld formaat genomen worden zijn niet groter dan 9MP res
nu kan ik mijn foto camera thuis laten en alleen de Sony meenemen.

hier staan wat test beelden van de camera (niet door mij gemaakt)
http://www.youtube.com/watch?v=J0GWZ8yoq0Y

en direct van de cam MTS file
http://www.sendspace.com/file/dszd04

• absrnd
een review van de HDR-CX520 toegevoegd.

productreview: Sony Handycam HDR-CX520 review door absrnd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:24
De HF-200 is echt een super camera!
Bedankt voor het advies.
Een klein probleempje wat waarschijnlijk aan de encode pack ligt.
Bij elke video bij de minst of geringe beweging van het object zie je al van die strepen.
Welk encode pack is beter om te gebruiken?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08
absrnd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:19:
een paar dagen geleden heb ik de Sony CX520ve aangeschaft.
de beelden zijn uitzonderlijk mooi, de scherpte is fantastisch en ook de kleuren, binnen met weinig licht was ik verbaasd over de geringe ruis die er (niet) zichtbaar was wow !
Gefeliciteerd met je aanschaf! Hoe zit het met rolling shutter bij dit nieuwe model? Als je bijvoorbeeld snel met de camera naar links en rechts beweegt zie je dan bijvoorbeeld lantaarnpalen scheef staan, dat soort fratsen? Het lijkt me leuk om een full hd cam te hebben, zeker nu ik een full hd tv heb, maar dat rolling shutter probleem verhaal houdt me een beetje tegen.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Vandaag de HMX-H104 van Samsung met 16GB SSD in de aanbieding bij 1dayfly voor 380 euro..

Lijkt me een leuke camera voor mensen die niet meer dan 400 euro uit willen geven en toch HD willen filmen ;)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Verwijderd

Topicstarter
pieterbas12 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:06:
De HF-200 is echt een super camera!
Bedankt voor het advies.
Een klein probleempje wat waarschijnlijk aan de encode pack ligt.
Bij elke video bij de minst of geringe beweging van het object zie je al van die strepen.
Welk encode pack is beter om te gebruiken?
Kies voor een andere deinterlacer bij het afspelen op je computer (want daar zie je het namelijk). Op je tv is er niks aan de hand.

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 02:34

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

MM heeft de HF200 nu voor 499 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Dancing_Animal schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:10:
[...]

Gefeliciteerd met je aanschaf! Hoe zit het met rolling shutter bij dit nieuwe model? Als je bijvoorbeeld snel met de camera naar links en rechts beweegt zie je dan bijvoorbeeld lantaarnpalen scheef staan, dat soort fratsen? Het lijkt me leuk om een full hd cam te hebben, zeker nu ik een full hd tv heb, maar dat rolling shutter probleem verhaal houdt me een beetje tegen.
als je op Youtube kijkt zijn er genoeg filmpjes die wel wat bewegende beelden geven, en hier kan je een origineel MTS file downloaden vanuit een rijdende auto, ik kan met pauze de nummerborden van geparkeerde auto's lezen, en is er geen vervorming.
http://www.sendspace.com/file/dszd04

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wreckerrm schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:52:
MM heeft de HF200 nu voor 499 in de aanbieding
Zet er even bij welke vestiging dit betreft. MM werkt namelijk met flyers die per vestiging verschillen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

MM Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik heb oa naar aanleiding van dit forum gekozen voor een HF200. De kwaliteit vind ik erg goed. Ook binnen bij weinig licht is nog best ok. Op de display ziet het er slecht uit, maar op mijn Panasonic P42G10 (plasma) is het heel goed bruikbaar. Het valt me in ieder geval niet tegen. Alleen kun je maar 43 min op een 8 GB op de hoogste kwaliteit opslaan. Dat is niet veel. Maar daar zijn kaartjes voor te koop.

Gr Wreckerrm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
HF200 voor €499? Hmm dan zit ik te twijfelen hoor.

Ik zoek ook een camera rond de €550 euro.

Mijn oog was al gevallen op de HF200 maar die valt duurder uit als je kaartjes erbij gaat halen.(€573 via pricewatch, duurder moet het niet worden.)
Maja ik heb een Canon spiegelreflex camera en ben met Canon zeer blij. Als ik het goed heb is de sensor van de HF200 een 1/4" CMOS sensor. Is zo'n sensor beter als de sensor die Panasonic op de TM20 heeft(Een 1/6" MOS sensor)? Hoe moet ik dat zien? De Canon heeft een grotere sensor en is dus beter, kan ik dat zeggen?

En ja de Panasonic HDC-TM20 heb ik ook op het oog. Heeft iemand ervaringen daarmee? De TM20 heeft 16GB intern geheugen en kan uitgebreid worden met SDHC kaartjes. (€549 via pricewatch)

Welke camera raden jullie mij aan voor een prijs rond de €550?

Ik ga de camera vooral gebruiken voor vakantie. En met vakantie bedoel ik terug naar mijn dorp in Turkije, er is geen internet aansluiting daar en er is geen normale computer te bekennen. Dus op SD filmen is een must.

Naast dat wil ik er ook natuurlijk mee experimenteren zoals mijn passie fotografie. Denk daarbij aan time-lapse filmpjes.

[ Voor 6% gewijzigd door October op 06-10-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasigoreng01
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
Ben ook op zoek naar een HF200, maar 'Grun' is iets te ver uit de buurt. MM Amsterdam Arena heeft 'm ook in de flyer staan voor 555,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Iemand wel eens iets met voorzet lensen in combinatie met video camera's gedaan?
Best een grappige mogelijkheid, maar je ziet ze eigenlijk nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een homestudio waar ik mijn muziek opneem. Nu wil ik filmpjes op youtube zetten en heb een videocamera nodig die goed genoeg is voor youtube (hd youtube filmpjes?).
Als ik het beeld opneem met een webcam is de kwaliteit te slecht en hapert het beeld altijd. Nu wil ik dus een videocamera kopen.

Kan iemand mij adviseren?

Budget: 200 (uiteraard het liefst zo min mogelijk)?
Doel: alleen kwalitatief goede filmpjes opnemen voor youtube

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Creative Vado HD
Kodak Zi8
Flip Ultra HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gremen schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:15:
Iemand wel eens iets met voorzet lensen in combinatie met video camera's gedaan?
Best een grappige mogelijkheid, maar je ziet ze eigenlijk nooit :P
Wat bedoel je met voorzetlenzen? Groothoek converters zijn namelijk heel standaard in het wat hogere segment hoor!
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:03:
Ik heb een homestudio waar ik mijn muziek opneem. Nu wil ik filmpjes op youtube zetten en heb een videocamera nodig die goed genoeg is voor youtube (hd youtube filmpjes?).
Als ik het beeld opneem met een webcam is de kwaliteit te slecht en hapert het beeld altijd. Nu wil ik dus een videocamera kopen.
Mag ik concluderen dat je met montage het geluid eronder zet of moet het apparaat zelf ook het geluid opnemen? In het laatste geval zou ik eerst eens zoeken welke camera in die prijsklasse een mic in heeft.

Verder is het allerbelangrijkste in dit geval dat je kritisch naar je studio kijkt. Camera's in deze prijsklasse hebben veel licht nodig. Zorg er dus voor dat je studio goed en met name gelijkmatig is verlicht. Hiervoor zijn op internet voldoende tips te vinden van DIY tot professionele omgevingen.

Ik denk dat de poster boven mij een aantal zinnige suggesties heeft gegeven. Ik zou daar nog Sanyo aan willen toevoegen, maar weet niet of zij in die prijsklasse actief zijn. Zelf even zoeken dus. Ga niet voor merken als Toshiba, Aiptek of Aldi rommel. Bovengenoemde merken zijn kwaliteitsmerken.

Er is zelfs een compleet topic over dergelijke camera's: Het low-budget 720p camera topic maar dat had ThunderNet natuurlijk moeten weten :P

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:03:
Wat bedoel je met voorzetlenzen? Groothoek converters zijn namelijk heel standaard in het wat hogere segment hoor!
Ik ben naar zo'n convertor aan het kijken voor mijn HF-100 want dat ding heeft echt geen groothoek. Ik zie bijvoorbeeld een Raynox 5050, maar ook van canon zelf (H37C). Als ik de reviews moet geloven is de Raynox wel ok, maar de Canon is beter. Qua prijs is de Canon 2x zo duur (150 euro meen ik). Iemand hier ervaring met de Raynox? Misschien een screenshot bij de hand? Ik heb dit gevonden over de Raynox en dat ziet er best ok uit. Zou de Canon convertor echt veel beter zijn?

Pagina: 1 ... 13 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]