Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:00:
Mijn probleem met je vorige post
Verwijderd in "Betaalbare HD Videocameras - Deel 2" en die in het andere topic. Hierbij praat je ook even voor anderen, dus hier is het een beetje pot verwijt de ketel. In caps aangeven dat als je wilt monteren dat je voor een SD camera moet gaan. Dat is het eerste punt waarop ik vind dat je onzin uit kraamt. Ik heb helemaal geen problemen met het monteren van AVCHD materiaal. Daarnaast kun je kiezen voor een JVC model dat in MPEG2 filmt of voor een camera die opneemt op HDV. Dit materiaal is zelfs met oude computers prima te monteren. Het tweede punt waarop ik vind dat je onzin uitkraamt is dat een camera van een paar honderd euro prima beeld geeft. Naar mijn mening is het beeld van camera's van 300 euro bedroevend slecht. Geen scherpte, geen detail en zeker geen lichtsterkte! Het derde punt waarmee ik het totaal niet mee eens ben, is dat je materiaal de komende jaren nog wilt bekijken. Je filmt nu voor de toekomst! Kortom, je materiaal gaat nog jaren mee en je hebt nu de kans om direct een goede resolutie te kopen.
Pot verwijt de ketel? Hm, dit vind ik niet aardig, want dit is niet zo.
Met de zin “
Ik denk dat “we”geen boodschappen moeten hebben….;
Spreek jij voor anderen en pretendeerd dat mijn verhaal voor alle lezers onzin is .
En ik spreek met de zin
“GA voor SD!”
voor mezelf echter met de lading die je op
Speakerscorner in Londen zou meegeven (het uitroepen, en er achter staan van een mening)
Goed, dit gaat niet meer over het onderwerp….
Nu haal je 3 punten aan die vanuit jouw oogpunt onzin zijn.
Beste Mig29 , probeer ook eens uit andermans positie te redeneren.
Met een goed ingerichte pc en verstand van zaken hebt zal ongetwijfeld monteren met AVCHD geen problemen opleveren. Echter, velen doen ‘alles’ op hun pc waardoor er onnodig rekenencapaciteit verloren gaat. En velen hebben (nog) niet een snelle pc waarmee de montageproblemen er niet meer zullen zijn. Een kostenaspect (dus).
Punt 2: onzin op mijn bewering ‘camera van een paar honderd euro geeft goed beeld’
Mijn bewering en jouw reactie daarop zijn subjectief. Wat voor de een goed is is voor de ander slecht. Jij hebt blijkbaar hoge eisen (zie ook mijn fotografie-voorbeeld onderaan)
Je zal zeker verschillen gaan zien met beelden van SD en HD camco’s zeker camco’s met een grotere chip. En ja, contrast en lichtsterkte zullen dan merkbaar verschillen. Je zegt, ‘het beeld van camera's van 300 euro is bedroevend slecht.’zal vast niet je mening zijn geweest toen je pakweg 7 jaar geleden een SD-camera moest kopen voor ca. 1200 EURO
Punt 3
Wat een rare bewering. (In: Het derde punt waarmee ik het totaal niet mee eens ben, is dat je materiaal de komende jaren nog wilt bekijken. Je filmt nu voor de toekomst! Kortom, je materiaal gaat nog jaren mee en je hebt nu de kans om direct een goede resolutie te kopen)
Je roept maar wat in het rond.
Materiaal dat je de komende jaren nog wilt bekijken, wat inderdaad nog jaren mee gaat, is niet een reden om dure HD apparatuur aan te schaffen als SD-apparatuur ook voor sommige mensen voldeonde kan zijn.
argument.Weer een subjectiviteits Alsof je materiaal dat je nu met SD-kwaliteit gefilmd hebt na jaren niet meer te bekijken zijn. We hebben niet meer te maken met analoge opnamen waarbij degradatie van kwaliteit optreed.
Ik moet zeggen dat ik wel je standpunt begrijp hoor, tuurlijk is HD veel beter en mooier.
Alleen wil ik lezers er over nadenken of ze wel daadwerkelijk al die HD bling-bling nodig hebben voor het daadwerkelijke doel. (nóg meer pixels, nóg meer zoom...47x optische zoom!! (ja, ja), nog meer geheugen 60 Gb geheugenopslag en ching-ching kassa! €€€...voor de producenten )
Kijk maar eens naar de fotocamerawereld, daar gebeurt ook zo iets.
Gewone (foto)amateurs lopen dezer dagen rond met geavanceerde spiegelreflexcamera’s waarvan ze nauwelijke weten waarvoor ze al die toeters en bellen kunnen gebruiken. Lees de internetfora maar eens over de Nikon D700., D300 en D200. Koop gerust een Nikon D40, daar kan meerendeel prima mee uit de voeten! (om maar even bij Nikon te blijven in dit voorbeeld)