HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:51
Wat een bagger winkel redcoon
Hartelijk dank voor uw bestelling bij redcoon.

Helaas is het door u bestelde artikel(en) voor velen heel scherp -
het artikel is daarom tijdelijk uitverkocht!
Daarom ondervindt de verwerking van uw opdracht enige vertraging.
Wij verwachten de volgende levering op 15. Juli 2009
;(
Doodleuk vermelden dat ie nog op voorraad te zijn,en nog steeds doodleuk vermelden op hun website dat ie nog op voorraad is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 14:39
Amdwarrior schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:30:
Wat een bagger winkel redcoon
[...]
;(
Doodleuk vermelden dat ie nog op voorraad te zijn,en nog steeds doodleuk vermelden op hun website dat ie nog op voorraad is |:(
Ik wilde daar ook mijn HF200 bestellen, de camera zelf was op voorraad, de geheugenkaart ook, maar de set camera+geheugenkaart zou 4 weken duren voor die op voorraad is! En als je lost bestelt ben je weer duurder uit. Ook stond de Hf200 er twee keer op, 2x met verschillende sets, maar met een iets andere foto en de ene ongeveer 15 euro duurder, dat vond ik toch apart, dus heb m maar bij cameranu.nl besteld, die bezorgen ook snel, voor 16:00 uur besteld en betaald (via IDEAL) is de volgende dag binnen.

Ik ben wel benieuwd naar jullie mening over de schrijfsnelheid van geheugenkaarten voor 24mbps HD video, of je dan aan zo'n goedkoop kaartje die MrDummy noemt ook genoeg hebt, of toch beter een snellere kaart, bv van Sandisk kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt class4 nodig voor de hoogste kwaliteit. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon HF11 is toch gewoon een Canon HF10 met 32 gig ipv 16?
Of zijn er nog andere vershillen tussen beide camera's?

Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:36:
Canon HF11 is toch gewoon een Canon HF10 met 32 gig ipv 16?
Of zijn er nog andere vershillen tussen beide camera's?

Bedankt. :)
De HF11 kan opnemen op 24mbps en de HF10 op 17mbps. Of je het verschil ziet is maar de vraag.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt :).
Maar de kwaliteit van de lens in precies hetzelfde verder?

Ik ben een complete noob op dit gebied verder, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:43:
Ok bedankt :).
Maar de kwaliteit van de lens in precies hetzelfde verder?

Ik ben een complete noob op dit gebied verder, vandaar.
Misschien moet je dit topic dan iets beter doorlezen. Er is meerdere keren geroepen dat de sensor van de HF11 kleiner is dan die van de HF10. En dus zullen de prestaties bij lage lichtopbrengst (lees: bij schemer en binnenshuis) slechter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
martin2005 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:24:
[...]

Misschien moet je dit topic dan iets beter doorlezen. Er is meerdere keren geroepen dat de sensor van de HF11 kleiner is dan die van de HF10. En dus zullen de prestaties bij lage lichtopbrengst (lees: bij schemer en binnenshuis) slechter zijn.
Jij bedoelt de HF S10 waarschijnlijk? De HF11 is verder identiek aan de HF10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:01:
Je hebt class4 nodig voor de hoogste kwaliteit. Punt.
Class4, dat zegt me niet zoveel. Hoe zit het met een Sandisk Ultra II speciaal voor Video? Lijkt me zoiezo beter dan een 16gb kaartje van minder dan 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou zeggen ga even naar wikipedia en lees je in over SD(HC) kaartjes en hun classes. Ga vervolgens naar de site van Sandisk en lees vervolgens welke class bepaalde kaarten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EAI
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:49

EAI

averagegamer schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 00:52:
[...]

Class4, dat zegt me niet zoveel. Hoe zit het met een Sandisk Ultra II speciaal voor Video? Lijkt me zoiezo beter dan een 16gb kaartje van minder dan 30 euro.
Volgens mij staat op elk kaartje van class 4 of hoger, op het kaartje gedrukt welke class het is. Gewoon omdat dat iets aangeeft over de snelheid van het kaartje, en dus beter verkoopt. Als je een kaartje ziet zonder class aanduiding, dan gaat het in verreweg de meeste gevallen om een class 2 kaartje. (dat is mijn ervaring althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Hoera! Mn HF200 is binnen! Morgen ga ik hem uittesten, de kaart is class 4 btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:20:
[...]

Jij bedoelt de HF S10 waarschijnlijk? De HF11 is verder identiek aan de HF10.
Euh... nou... de HF S10 heeft wel een hele grote sensor, maar is ook aanzienlijk duurder.
Ik bedoelde echt de HF10, gebaseerd op de topicstart hier (daar staat de HF10 met een sensor van 1/2.7 inch... da's dus niet waar, het is 1/3.2 net als de HF11). En ik zat met de vergelijking met de HF20 in mijn hoofd..

sorry :$

Nou waar wacht je nog op.. al gekocht? Ik ben erg happy met mijn HF10! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hofacker
  • Laatst online: 29-08 11:17
averagegamer schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:04:
Zo, het is dee Canon HF200 geworden met een 16GB ULTRA II SDHC kaart van Sandisk en een extra BP827 accu (naamloos) met oplader waar beide accu's mee opgeladen kunnen worden. Programma wordt Adobe Premiere. Handig is dat je later nog dingen als een teleconverter, videolamp, externe microfoon en extra geheugenkaarten toe kan voegen. OIS, 1/4 inch chip, erg mooie en scherpe filmpjes op Vimeo.
Ik heb zelf een Canon HF10 en was ook al aan het kijken naar de naamloze BP-827 (ebay heeft vele soorten en maten), maar ik zoek er ook één welke de originele kan opladen en het liefst moet er ook nog een autolader bij zitten. Zou je kunnen vertellen welke BP-827-accu + oplader je hebt?

Weet je toevallig ook het aantal mAh van deze accu? Ook daar zie ik nl. veel verschillende soorten.

Daarnaast zoek ik nog een goede tas voor de HF10 + alle benodigde spulletjes voor onderweg (kleine + grote accu + oplader + 2x extra SDHC). Heeft iemand hier nog goede tips?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
hofacker schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:35:
[...]

Ik heb zelf een Canon HF10 en was ook al aan het kijken naar de naamloze BP-827 (ebay heeft vele soorten en maten), maar ik zoek er ook één welke de originele kan opladen en het liefst moet er ook nog een autolader bij zitten. Zou je kunnen vertellen welke BP-827-accu + oplader je hebt?

Weet je toevallig ook het aantal mAh van deze accu? Ook daar zie ik nl. veel verschillende soorten.

Daarnaast zoek ik nog een goede tas voor de HF10 + alle benodigde spulletjes voor onderweg (kleine + grote accu + oplader + 2x extra SDHC). Heeft iemand hier nog goede tips?

Alvast bedankt!
Ik heb deze accu+lader: http://www.deverkoper.nl/accu/canon/accucanon.bp827.html
accu is 2670 mah, heb m nog geen hele acculading gebruikt, dus weet niet hoe lang hij precies meegaat, maar bij JVC heb ik goede ervaringen met b-merken. Het enige nadeel van deze is dat de cam niet ziet hoe vol de batterij nog is, maar met 2 batterijen is dat niet zo'n probleem. Er zit een snellader bij die ook de originele accu op kan laden. Dat geeft 2 voordelen. Je kan filmen met de ene accu terwijl je de andere accu oplaadt, plus het opladen verloopt niet via de cam, waardoor je cam toch constant aan staat en er stroom doorheen loopt, waardoor hij toch sneller slijt. En anders kan je de cam niet gebruiken wanneer je de accu moet opladen.

Qua tas, ik heb een Lowepro, ik dacht een Rezo nog wat. daar past de camera precies in, plus nog extra accu en evt. memorycard, is aardig waterproof, rits is volledig afgedekt, dus veel water zal er niet in komen.

Over mn HF200, de eerste indruk is zeer goed! De interface, knoppen en functies zijn handiger en beter dan de JVC, en het beeld, even teruggekeken via camera met Componentkabel op FUll HD TV, wauw!!! _/-\o_ Mooier dan ik had durven dromen. Geen ver verstopte macrofunctie, maar in elke filmmodus kun je gewoon zeer zeer dichtbij je onderwerp komen, bijna microscopisch, de scherpte is schitterend, wat een verschil met die SD JVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Laatst online: 09:51
Ik twijfel tussen de Sony HDR-CX11E en Canon hf11 welke raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gutteguttegut schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 01:27:
Ik heb deze accu besteld. (€ 11,59)
En deze accu lader (€ 7,37)
Wel voor een Canon HV20!

And now we wait...
Even een update:
Die accu doet het bijzonder goed tot nu toe.
Ben nog steeds met de eerste lading bezig en heb al ruim 1 bandje (63 minuten+) vol geschoten.
Accu staat nu net voor de helft leeg/vol.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:04

Nitai

Live the life you love.

Gisteren wat filmpjes van de Canon HF100 afgehaald. Wat een scherp beeld zeg, met iMovie was het importeren zo gebeurd, snel even wat bewerkingen er over heen en een dvdtje gebakken. Vanavond maar eens aan wat vrienden geven, maar ik ben echt tevreden met de HF100.

Ik had een tweede originele accu gekocht en inmiddels 14GB aan filmmateriaal geschoten. Ik heb inmiddels ook de accu + lader besteld op aanraden van Gutteguttegut, dus wacht totdat ok binnen is.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De accu die gutteguttegut heeft is niet geschikt voor de HF100 he! Je hebt de BP8xx nodig. Controleer dat nog even goed en probeer de zending te annuleren als het de verkeerde accu betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 15:38
Ik ben zelf ook op zoek naar een camera, vriend van mij heeft een hv40 en vind ik een super goede cam, en super mooi beeld. Weet alleen niet of voor dat bedrag misschien iets anders(beters) te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik ben mij aan het oriënteren naar een nieuwe camera. Ik heb begrepen dat HDV niet echt full hd is maar 1440 bij 1080 ipv 1920 bij 1080. Zie je dit verschil nu werkelijk? Het gebruik van dv tapes lijkt mij gemakkelijker. Zit te denken aan een hv30 of een hg21 van canon.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Nu online
drernie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:33:
Ik ben mij aan het oriënteren naar een nieuwe camera. Ik heb begrepen dat HDV niet echt full hd is maar 1440 bij 1080 ipv 1920 bij 1080. Zie je dit verschil nu werkelijk? Het gebruik van dv tapes lijkt mij gemakkelijker. Zit te denken aan een hv30 of een hg21 van canon.
Tapes gemakkelijker dan wat..... harddisk of flashgeheugen? Ik heb sinds kort een HF10 met flash en ik zou niet meer terug willen naar de tapes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik ben voor de Canon HV20 gegaan omdat mij Sony TRV900 bandjes begon op te eten (bekend euvel bij dit type :( ).
Ik wil nog wel mn bandjes kunnen blijven bekijken.
Daarnaast is het gewoon een hele goede camera (technisch, bouwkwaliteit is wat minder) en toen ik hm kocht heel erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:37:
De accu die gutteguttegut heeft is niet geschikt voor de HF100 he! Je hebt de BP8xx nodig. Controleer dat nog even goed en probeer de zending te annuleren als het de verkeerde accu betreft!
Thnx mig29, nee ik heb het bij dezelfde verkoper gekocht :) niet dezelfde accu of course, maar wel een namaak. Was uit m'n hoofd 809 ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Kwaliteit is in eerste instantie belangrijk. Wat ik mij dus afvraag of je nu werkelijk een verschil ziet tussen hdv en avchd. Flashgeheugen lijkt mij minder praktisch dan een harddisk. Ben tot nu gewend om met tapes te werken.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Nu online
drernie schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:04:
Kwaliteit is in eerste instantie belangrijk. Wat ik mij dus afvraag of je nu werkelijk een verschil ziet tussen hdv en avchd. Flashgeheugen lijkt mij minder praktisch dan een harddisk. Ben tot nu gewend om met tapes te werken.
Over het verschil kan ik niet oordelen. Het lijkt mij niet zo'n groot verschil. Maar het is ook maar net wat je ermee gaat filmen en hoe je eindproduct tot stand komt. En hoe lang je met zo'n camera wilt doen. Mijn vorige heeft het 10 jaar gedaan. Vanaf nu nog 10 jaar en tapes en HDV zullen echt wel uitgestorven zijn...

En toch snap ik jou aversie tegen iets anders dan tapes niet. HDD en Flash laadt veel sneller in op de pc; en daarbij is flash dan nog iets beter (m.i.) dan HDD, omdat flash geheugen geen bewegende delen heeft. Sommige camera's hebben ingebouwd flashgeheugen, vaak kun je daar lossen kaartjes indoen. Daarmee heb je altijd mogelijkheden voor genoeg capaciteit.

Voor tapes blijft een mechanisch loopwerk noodzakelijk, dat kun je soms horen en geeft per definitie meer kans op storingen.

Daarentegen (eerlijk is eerlijk) voor het editten van AVCHD heb je stevige processorkracht nodig, voor HDV kun je ook met een minder recente pc wel uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
AVHCD kun je omzetten naar avi of mpeg2 om te editen, wel weer een extra stap maar dan kun je makkelijker effeten gebruiken en monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Nu online
Lennart_1337 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:32:
AVHCD kun je omzetten naar avi of mpeg2 om te editen, wel weer een extra stap maar dan kun je makkelijker effeten gebruiken en monteren.
Tuurlijk. Maar dan ben je tijdwinst van het sneller naar pc overzetten wel weer kwijt. En het is wel heen en weer coderen tussen de verschillende standaarden op die manier. Wordt het niet beter, en zeker niet sneller van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ik vroeg me overigens af. Nemen jullie op vakantie iets van een imagetank mee of gewoon extra geheugenkaartjes? Ik zat nog te denken om m'n laptop mee te nemen maar zie dat eigenlijk niet zo zitten. Wordt wel een beetje veel zo al die apparatuur mee te zeulen overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Nu online
Ik ben er nog niet mee op vakantie geweest..... werkt zo'n imagetank trouwens ook met camcorders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een imagetank is feitelijk een portable HDD op accu die gewoon de info van A naar B kopieert. Hij maakt geen onderscheid naar data. Het enige dat zou kunnen is dat als het apparaat een preview functie heeft dat dat niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week de Panasonic HS300 gekocht. Ik heb hem helaas nog niet opgeladen en ik kan dus nog even geen voorbeelden posten van wat filmmateriaal ;)

Omdat het een NTSC model is had ik hier nog wel een aantal vragen over.

- Wij hebben thuis zo'n travel adaptor waarmee je NTSC stekkers om kunt zetten in PAL. (max 7,5A 110V-250V) Kan ik deze gebruiken of laad de accu hiermee niet goed op?
- Als ik een PAL oplader koop, kan ik de batterij dan goed opladen?

alvast bedankt! En hopelijk kan ik snel genieten van mijn nieuwe aankoop :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er bestaat niet zoiets als een NTSC oplader. Je hebt het over een travel adapter voor je stekker. Aangezien je lader spanningen aankan tussen de 100V en de 250V hoef je alleen maar je stekker om te vormen. De lader schakelt naar de juiste spanning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EAI
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:49

EAI

Ik film graag in 25p omdat ik de kwaliteit van de beelden mooier vind, maar het komt af en toe voor dat het beeld dan niet zo vloeiend is. Nu scheelt het al als ik hem bijvoorbeeld op tv mode zet, met waarde 500 of 1000, maar heeft dat verder nog consequenties? Is de kwaliteit van de opname minder goed naarmate de tv waarde hoger is? Ik heb het dan over de buitenopnames met mooi weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Media Markt hebben ze nu een actie, Sony DCR-SR37E voor 249 euro. Iemand ervaring met deze camera? Ik wil de camera gaan gebruiken om auto's te filmen of voor on-board filmpjes in de auto, dus niet voor professioneel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:22:
Bij de Media Markt hebben ze nu een actie, Sony DCR-SR37E voor 249 euro. Iemand ervaring met deze camera? Ik wil de camera gaan gebruiken om auto's te filmen of voor on-board filmpjes in de auto, dus niet voor professioneel gebruik.
Zal vast een goeie camera zijn, maar het is geen HD-camera en daar gaat dit topic over. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de overstap aan het overwegen van het fanatieke fotograferen naar het fanatieke filmen. Ik wil op vakantie slechts één apparaat mee om gesjouw te voorkomen, dus het ding moet in staat zijn om ook nog wat foto's te kunnen maken :)

Ik ga 15 dagen op vakantie en een uur film per dag sluit ik niet uit (hoe is de ervaring bij jullie trouwens?). Canon claimt 12 uur beeld op het intern geheugen van de HF20. Daar zullen dus wat kaartjes bij moeten. Is dat wel in de hoogste kwaliteit (1080/25p)? Die marketingjongens kunnen er wat van. Het alternatief is de HG21, met harde schijf dus. Het prijsverschil is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo

Wij willen ook graag een nieuwe (HD) camcorder aanschaffen. Ik lees in dit forum erg veel over Canon. Tot op heden gaat mijn voorkeur uit naar Sony. Dit komt doordat ik goede ervaringen heb met mij miniDV camera van Sony tot op heden. Vooral bij weinig licht goede beelden.

IK denk aan een Sony Sony HDR-XR105E of HDR-CX105E. Graag zou ik advies willen hebben zodat ik een goede keus kan maken.

BVD

Heino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees eerst even Het algemeen beleid #groeten door.

Beide camera's zijn vrijwel identiek. Het zijn elkaars tegenhangers, waarbij de ene zuiver op geheugenkaarten filmt en de ander op geheugenkaarten of op HDD. Grofweg zijn er drie nadelen aan het gebruik van een HDD in een camera:
-gebruikt meer energie dan een geheugenkaart
-bevat bewegende delen, waardoor storingen/ defecten eerder zullen optreden
-door de draaiende HDD kun je bij stille opnames deze HDD horen draaien

De afweging tussen een HDD en flash camera is naar mijn mening zeer eenvoudig. Bekijk gewoon hoeveel je maximaal wilt kunnen filmen tussen twee tripjes naar de PC door. Je filmt met circa 8 GB per uur, dus je weet hoeveel GB je hiervoor nodig hebt. Nu kun je uitrekenen wat beide opties kosten en klaar. Aangezien deze afweging voor iedereen anders is en de camera's waar je tussen twijfelt op dezelfde techniek gebaseerd zijn en dus vergelijkbaar presteren denk ik dat wij je niet verder kunnen helpen.

Edit: en lees Het algemeen beleid #verbodenanders ook maar even goed door.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
ik heb zelf de Sony HDR-CX105 en ben er aardig tevreden over. Maar zonder een partij eisen waarom je een camera wil hebben kan niemand je advies geven.

Als het je allemaal weinig uit maakt ga je niet fout zitten met de CX105. Zit 8 GB intern in + heb nog 8 GB extra gekocht. Meer kan je op 1 accu toch niet filmen (in hoogste kwaliteit dan) dus tenzij je op stroom/extra accu gaat filmen heb je daar genoeg aan.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 08:53:
Je filmt met circa 8 GB per uur, dus je weet hoeveel GB je hiervoor nodig hebt.
Oke, dit is dus anders dan wat de marketingheren roepen ;) Die hebben het over 120min op 8 GB. Hoe kan dit? Is dat niet met de beste kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Check de specs van de camera's even. Panasonic filmt met 17 mbit/ seconde. Sony zit daar 1 mbit/sec onder. Canon zit op 24 mbit/ sec (geldt niet voor de HF10(0) en de HG20/21). Bij JVC hangt het van de gebruikte codec af.

Als je de maximale bitrate kent, weet je hoeveel GB er in een uur past. De fabrikanten hebben er natuurlijk baat bij dat je denkt dat je nog veel meer kunt filmen. Dit klopt ook wel, maar niet in de hoogste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 08:53:

-gebruikt meer energie dan een geheugenkaart
-bevat bewegende delen, waardoor storingen/ defecten eerder zullen optreden
-door de draaiende HDD kun je bij stille opnames deze HDD horen draaien
Mijn vrouw heeft de HDD versie van de Canon (weet even niet uit mijn hoofd welk model het was. Staat terug in dit topic), maar tot zover nog geen HDD gehoord op de film en daarnaast bij een review over de 2 modellen scheelde het 5 minuten op de accu. Of dit in de praktijk ook zo is, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het helemaal eens met je commentaar. Dit zijn ook algemeen aanvaarde opmerkingen en of en in hoeverre ze waar zijn verschilt per camera. Als een camera zuiniger wordt, kan de fabrikant er bijvoorbeeld voor kiezen om een kleinere accu mee te leveren. Daarnaast heb je kans dat je vrouw gewoon altijd voldoende geluid in de opname heeft om de HDD niet te horen. Het kan ook zijn dat de camera voldoende geisoleerd is en je het bij dat model dus niet hoort. De enige manier om er achter te komen is door reviews te lezen en opnames te bekijken. Ik noem het echter wel even voor de volledigheid, omdat sommige modellen er wel degelijk last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindeman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 09:17
Heeft iemand de hv30 nog recent in de winkel zien liggen voor een schappelijke prijs?
Ik dacht slim te wachten op een prijsverlaging met de introductie van de hv40, maar het omgekeerde lijkt het geval.

Veel winkels hebben de hv30 niet eens meer in de winkel liggen. Degene die dat wel hebben (tot nu toe maar 1 gevonden in amsterdam) voor een te hoge prijs: 750 euro! Dat is gewoon ruim 100 euro meer dan waarvoor hij eerst te krijgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

martindeman schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:20:
Heeft iemand de hv30 nog recent in de winkel zien liggen voor een schappelijke prijs?
Ik dacht slim te wachten op een prijsverlaging met de introductie van de hv40, maar het omgekeerde lijkt het geval.

Veel winkels hebben de hv30 niet eens meer in de winkel liggen. Degene die dat wel hebben (tot nu toe maar 1 gevonden in amsterdam) voor een te hoge prijs: 750 euro! Dat is gewoon ruim 100 euro meer dan waarvoor hij eerst te krijgen was.
Ik denk dat in de winkel lastig gaat worden.
Hou de Canon Outlet op Ebay.nl even in de gaten.
Daar heb ik mijn HV20 ook vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg weer dezelfde aanbieding in mijn spam box. Ik blijf hem wel interessant vinden:

Afbeeldingslocatie: http://image.redblue.de/doi/pbdmz-pixelboxx-19556082/NL_MM_FOLDER

Betreft MM Rotterdam en geldig t/m zondag as.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Hallo,

Ik dacht eerst aan de Sony HDR-CX105E maar vindt de advertentie zoals hierboven erg aantrekkelijk.

Graag wil ik vragen of er iemand ervaring heeft met HD beelden afspelen van canon HF10(0) via een mediaplayer. Ik heb de conceptronic CFULLHDMA en wil graag de opgenomen bestanden afspelen via deze mediaplayer. Ik vraag me af of dat kan?

BVD
Heino

PS mig29, waarom adviseer je mij het algemeen beleid door te nemen? Ik ben me niet bewust van enige overtreding in mijn eerder geplaatst bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt als je geregistreerd bent op Vimeo originele bestanden downloaden. Download een bestand, zet hem op je mediaplayer en je hebt je antwoord ;)

Ik denk overigens dat ie het prima aankan, aangezien AVCHD een integraal onderdeel is van BluRay en dus ondersteund zal worden door al dit soort apparaten!

offtopic:
Als je het deel over groeten even door neemt, dan zie je dat we elkaar continu groeten (oid) ;) Je kunt dus "Hallo" (is een groet), "BVD" (daar is het forum voor) en "Heino" (we kunnen je nick zien) weglaten. Dat zorgt ervoor dat er minder "vervuiling" op het forum staat, waardoor het overzichtelijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 09:14
Ook ik ben op zoek naar een betaalbare HD videocamera. (niet weer één hé :+ )

Doel
De camera zal voornamelijk gebruikt worden voor, en ook gekocht worden voor, korte vlogs/"video columns". Deze zullen op een website beschikbaar worden gesteld.

Eisen
Wat mij dus het belangrijkst lijkt is de geluidskwaliteit, en ik denk dat er een externe microfoon op moet kunnen voor het geval dat we de standaardkwaliteit niets vinden.
Dat het een beetje scherp beeld is lijkt me ook wel belangrijk maar goed, in principe is de achtergrond gewoon stil en alleen de spreker beweegt, lijkt me niet zo'n moeilijke taak voor een videocamera.

Budget
~500 euro, als dit niet haalbaar is zullen we dit moeten bijstellen of concessies doen.

Mogelijkheden
  • Panasonic HDC-SD100
  • JVC GZ-HD5
  • Canon Legria HF200
  • ..?
Vragen
Ik heb voor mijn Canon 40D een Manfrotto 055XDB + 804RC2 statief, is het mogelijk hier ook een videocamera op te schroeven?

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is en dat jullie me kunnen helpen want ik heb vrij weinig ervaring met videocamera's. :P

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ervan uitgaande dat je van alle modellen hebt gecontroleerd dat zij voorzien zijn van een mic in zou mijn lijstje zijn:

1) Canon HF10(0)
2) Canon HF200
3) Panasonic SD100
4) JVC HD5

Maar eigenlijk voldoen ze allemaal wel ;) Grappig trouwens dat alle camera's boven je budget zitten.

Uiteraard passen alle camera's op statief. Tip: koop direct een dasspeld microfoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:56:
Uiteraard passen alle camera's op statief. Tip: koop direct een dasspeld microfoon!
Dan ga je het bugdet helemaal niet halen. Voor 500 heb je net een fatsoenlijke dasspeldmic.

Als het toch voornamelijk voor webgebruik is: koop een goedkope(re) cam + goede mic (dasspeld of vast). I.c.m. een Beachtek-adapter (of vergelijkbaar ding) kom je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De Sanyo Xacti VPC-HD2000 voldoet ook aan alle eisen en zit met €499,- ex verzend net onder het budget. Het nadeel van deze camera is de slechte beeldstabilisatie, maar daar heb je op een statief geen last van. De handling en de codec spreken ook niet iedereen aan, maar dat hoeft geen probleem te zijn.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:56:
Ervan uitgaande dat je van alle modellen hebt gecontroleerd dat zij voorzien zijn van een mic in zou mijn lijstje zijn:

1) Canon HF10(0)
2) Canon HF200
3) Panasonic SD100
4) JVC HD5

Maar eigenlijk voldoen ze allemaal wel ;) Grappig trouwens dat alle camera's boven je budget zitten.

Waarom verkies je de Canon HF100 boven de HF200? Die laatste heeft een hogere bitrate en meer optische zoom (groter bereik, welke ik waarschijnlijk toch niet echt zal gebruiken) en volgens mij is hij ook nieuwer. Zie ik iets over het hoofd?

Voor 500 euro kun je eigenlijk alleen de Panasonic SD20 kopen maar kwaliteit van het geluid van deze camera schijnt zwaar onder de maat te zijn.

Zijn er trouwens goede webshops op het gebied van videocamera's?

EDIT:
LoneGunman schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:23:
[...]

Dan ga je het bugdet helemaal niet halen. Voor 500 heb je net een fatsoenlijke dasspeldmic.

Als het toch voornamelijk voor webgebruik is: koop een goedkope(re) cam + goede mic (dasspeld of vast). I.c.m. een Beachtek-adapter (of vergelijkbaar ding) kom je al een heel eind.
Het liefst heb ik wel een HD videocamera, dat lukt denk ik niet binnen het budget dan? En wat is bijv. een goede mic?
-DarkShadow- schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:28:
De Sanyo Xacti VPC-HD2000 voldoet ook aan alle eisen en zit met €499,- ex verzend net onder het budget. Het nadeel van deze camera is de slechte beeldstabilisatie, maar daar heb je op een statief geen last van. De handling en de codec spreken ook niet iedereen aan, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Om eerlijk te zijn heb ik die Sanyo camera's overgeslagen omdat ik beetje afgeschrikt wordt van de vorm. 8)7 Zal nog eens bekijken!

[ Voor 68% gewijzigd door deCube op 30-06-2009 16:38 ]

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Volgens de test op camcorderinfo is de HF200 hetzelfde als de HF20. De HF 20 is getest en is niet zo goed bevonden als bijvoorbeeld de HF11. Er staat geschreven:

Canon also did a fair amount of tinkering under the hood—and some of the results aren't pretty. Compared to its older sister, the HF20 is a significantly worse low light performer and it consistently measured high levels of noise in our testing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Ik heb de HF10 apart staan bij MM Rotterdam. Na alle info gelezen te hebben denk ik dat dit een goede keus is. Bedankt mig29 voor het attenderen. (en de rest :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een goede mic ga je vinden bij de goede merken zoals Shure, Sennheiser, Rode, Audiotechnica en Sony. Ik raad je hiervoor aan om gewoon met je camera naar een goede audiozaak te gaan (bijv feedback) om gewoon te luisteren naar de kwaliteit van de mic (als in koptelefoon op je hoofd en testen maar).

Overigens ben ik het niet eens met het commentaar dat een goede dasspeld pas begint bij 500 euro. Voor dat geld heb je bijna een goede draadloze dasspeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:56:
Een goede mic ga je vinden bij de goede merken zoals Shure, Sennheiser, Rode, Audiotechnica en Sony. Ik raad je hiervoor aan om gewoon met je camera naar een goede audiozaak te gaan (bijv feedback) om gewoon te luisteren naar de kwaliteit van de mic (als in koptelefoon op je hoofd en testen maar).

Overigens ben ik het niet eens met het commentaar dat een goede dasspeld pas begint bij 500 euro. Voor dat geld heb je bijna een goede draadloze dasspeld.
Oké, bedankt, toevallig werk ik af en toe in dat wereldje(licht en geluid) dus kan wel goedkoop aan een goede microfoon komen. (dacht eerst dat er speciale microfoons waren, brainfart)

HF200 vs. HF100, in principe ga ik weinig tot nooit in slechte lichtomstandigheden filmen. Daarbij komt dat de HF200 goedkoper is. En als ik naar testbeelden kijk op Vimeo zie ik weinig ruis?

Helaas kan ik geen side-by-side vergelijkingen vinden. :(

EDIT: Hmmm, het budget is naar boven bij gesteld tot ong. 685 euro. Canon HF-11 de beste optie?

[ Voor 4% gewijzigd door deCube op 30-06-2009 22:46 ]

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hf10 of hf11 of hfs10 ik wou normaal eerst een 5D mark II kopen maar heb nog niet genoeg bij elkaar gespaard omdat vooral accesoires duur zijn. Ik zou de camera semi professioneel gebruik, lukt dat met een hf10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor semi-professioneel gebruik zou ik momenteel denk ik voor een HV20/30/40 gaan. Dit met name vanwege de snellere workflow en vanwege de compatibiliteit met studio's en dergelijke. Qua beeldkwaliteit zijn die modellen overigens aan elkaar gewaagd. Zorg alsjeblieft voor een goede mic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de Canon HG20 aangeschaft. Hij is iets groter dan de HF11 vanwege de 60gig Harddisk die erin zit, maar verder is hij ongeveer hetzelfde. Ik krijg hem als het goed is morgen binnen, ben benieuwd. :)
Ik betaal er 589 euro voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik volg deze topic al enige tijd. Heb op dit moment nog een sony trv 900. Deze heeft echter kuren, volledig opgelade batterijen die binnen 10 minuten leeg zijn. Dat werkt allemaal niet meer zo.

Dus ik overweeg al enige tijd een hd camera aan te schaffen. Ik heb de zaken al enigszins beperkt aangezien ik "ouderwets" ben, wil ik graag dat er naast een lcd-scherm ook een elektronische zoeker op zit. Ik vind het nu eenmaal prettiger om de camera tegen je oog aan te houden en het geeft mij ook meer stabiliteit.

Ook heb ik de keuze van het opslagmateriaal al enigszins beperkt: tape of flash-memory. Hard-disk ben ik niet zo'n voorstander van, hoewel ik zuinig met mijn spullen omgaan ben ik als dood dat er iets valt of zo. En tape of flash-memory lijkt mij ook veel flexibeler.

Anyway, flashmemory met electronische viewfinder zijn er niet zo veel en je zit gauw rond de 1000 euro (canon heeft de fs s10, sony hc9 en panasonic tm300). Een HDV machientje is er geloof ik voor rond de 850-950 euro (canon hv30/40).

Mijn huidige camera kostte indertijd heel veel (ruim 5000 gulden dus zo'n 2500 euro), daar zou ik nu dan vergelijkbaar een sony fx 7 voor kunnen kopen. Los van het feit dat ik nu niet meer de middelen heb om er zoveel in te steken vind ik het formaat van de huidige camera's ook aantrekkelijker. De fx 7 neem je niet zo maar eventjes mee.

Voor de keuze tussen avchd en hdv is voor mij de editing niet bepalend. Vaak heb ik er de tijd niet voor en sla ik gewoon de hele band ongemonteerd op een harddisk en maak er ook ongemonteerd ook een dvd van. Het uurtje importeren van een tape op een harddisk lig ik niet wakker van.

Toch heb ik nog een aantal vragen die ik niet overal beantwoord krijg en die gaan vooral over dagelijkse praktijk:

1. Bevalt het om het uitsluitend nog een lcd-scherm te gebruiken ipv de fiewfinder wanneer je voorheen voornamelijk de viefwinder gebruikte?
2. Iets wat ik via filmpjes van internet en testen toch geen helderheid over krijg: hoe verhoudt avchd zich tot hdv bij snelle acties e.d. Krijg je bij avchd wel artefacten/mozaiekjes vanwege de compressie? Hoe is dat in de echte praktijk? Ik film nl mijn zoontje die voetbalt en daar gaat het (soms) heel rap er aan toe, vandaar.
3. Zou je nu nog wel voor tape kiezen, is het medium niet te verouderd?

Lowlight is voor mij ook belangrijk (vandaar indertijd de sony met 3 ccd). Ik begrijp uit de diverse reviews dat de tape en flash camera's op dit onderdeel elkaar niet veel ontlopen (is natuurlijk afhankelijk van de chip).

john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm ik dacht het probleem van de crashende software (Sony Vegas) opgelost te hebben, een testrender ging ok. Dus vrolijk verder gegaan met editen. Nu wil ik een nieuwe testrender maken omdat ik halverwege de film ben, maar nu crasht hij dus steeds weer... Iemand die hier nog iets zinnigs over weet?
Het gaat om een core i7 systeem, en crashes onder zowel vista32 als vista64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:33:

1. Bevalt het om het uitsluitend nog een lcd-scherm te gebruiken ipv de fiewfinder wanneer je voorheen voornamelijk de viefwinder gebruikte?
Ik merk bij mijn eigen gebruik dat ik de viewfinder eigenlijk alleen nog gebruik bij filmen vanaf statief. Bij echt keihard licht kan het natuurlijk ook zijn dat je LCD minder goed zichtbaar wordt. Dat is een tweede argument. Over het algemeen vind ik een viewfinder te grof voor een duidelijk beeld van wat ik aan het filmen ben. Met een pro camera ben je van dat euvel af ;)
2. Iets wat ik via filmpjes van internet en testen toch geen helderheid over krijg: hoe verhoudt avchd zich tot hdv bij snelle acties e.d. Krijg je bij avchd wel artefacten/mozaiekjes vanwege de compressie? Hoe is dat in de echte praktijk? Ik film nl mijn zoontje die voetbalt en daar gaat het (soms) heel rap er aan toe, vandaar.
HDV is beter bij snelle bewegingen, maar ik werk nooit met snelle bewegingen en kan je daar dan ook geen antwoord op geven.
3. Zou je nu nog wel voor tape kiezen, is het medium niet te verouderd?
Maakt het voor de kwaliteit uit om je foto's op een CD te zetten ipv een DVD? Blijft beide even digitaal! Ik moet er niet aan denken om met de ongemakken van een tape te werken. Als je de reactie onder jouw reactie leest, dan heb je iemand gevonden die daar wellicht anders over denkt. Voor mij wegen de voordelen van AVCHD op tegen de nadelen. Dit zal voor iedereen anders zijn.
Phusebox schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:44:
Hmm ik dacht het probleem van de crashende software (Sony Vegas) opgelost te hebben, een testrender ging ok. Dus vrolijk verder gegaan met editen. Nu wil ik een nieuwe testrender maken omdat ik halverwege de film ben, maar nu crasht hij dus steeds weer... Iemand die hier nog iets zinnigs over weet?
Het gaat om een core i7 systeem, en crashes onder zowel vista32 als vista64.
Je hebt wel een software versie die aansluit bij je camera? Ik heb ooit eens een "probeerversie" gedownload die alleen geschikt was voor NTSC en die crashte continu als gevolg van een PAL opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:09:
[...]
[...]

Je hebt wel een software versie die aansluit bij je camera? Ik heb ooit eens een "probeerversie" gedownload die alleen geschikt was voor NTSC en die crashte continu als gevolg van een PAL opname.
Waar zie je dan welke versie je hebt? Het is gewoon onregelmatig, ik heb nu mijn pc draaien op 1 core, en het geheugen op rete-traag (waardoor ik me afvraag waarom ik een nieuwe pc heb gekocht), en de ene keer komt ie tot 2% en nu net crashte die bij 20%... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede vraag, ik zit momenteel voornamelijk achter mijn laptop te werken en niet achter mijn workstation. Ik neem dat dat onder "about" zit. Daarnaast hoef je je hierover geen zorgen te maken als je hem in NL hebt aangeschaft. De mijne kwam van een wat meer obscure bron, waardoor ik een US versie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:41:
Goede vraag, ik zit momenteel voornamelijk achter mijn laptop te werken en niet achter mijn workstation. Ik neem dat dat onder "about" zit. Daarnaast hoef je je hierover geen zorgen te maken als je hem in NL hebt aangeschaft. De mijne kwam van een wat meer obscure bron, waardoor ik een US versie had.
Ik werk met de demoversie omdat ik het nog niet vertrouwde, en terecht. Ben blij dat ik hem nog niet gekocht heb. Maar ik heb absoluut geen zin om 40+ uur werk weg te gooien vanwegen een bug in een programma.

En dan te bedenken dat ik hiervoor speciaal een nieuwe core i7 pc heb gekocht. Voor mij veel geld, de camera, pc en accesoires samen. En ik heb er alleen maar ergernis en stress van. Gewoon weer een heel weekend naar de kloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kun je achterhalen waarop dat ding vastloopt? Stopt ie altijd op hetzelfde moment?

Ik heb weleens gehad dat een programma vastliep op een bepaalde overgang. Deze overgang had ik eerder gepreviewed en was daarom al gerenderd voordat ik het hele project renderde. Alleen het verwijderen van alle reeds gerenderde delen zorgde ervoor dat het hele project gerenderd kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mig29, Bedankt voor de input.

Wat betreft viewfinder/lcd zal ik denk ik gaan voor allebei. Wat betreft tape/avchd, neig ik als ouderwetse filmer al naar avchd, vanwege het gebruiksgemak en ook omdat het verschil kennelijk toch wel kleiner begint te worden met tape (in ieder zo begrijp ik het uit o.a. camcorder.info). Zijn er lezers hier die toch nog wat meer dagelijkse praktijk-ervaring hebben met tape vs. avchd in geval van de snelle bewegingen als voetbal e.d.?

john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:14:
Kun je achterhalen waarop dat ding vastloopt? Stopt ie altijd op hetzelfde moment?

Ik heb weleens gehad dat een programma vastliep op een bepaalde overgang. Deze overgang had ik eerder gepreviewed en was daarom al gerenderd voordat ik het hele project renderde. Alleen het verwijderen van alle reeds gerenderde delen zorgde ervoor dat het hele project gerenderd kon worden.
Ik ben zover dat wanneer ik render naar 720p het wel werkt, en 1080i niet. Vreemde zaak, want ik selecteer dezeflde codec bij beiden. Aan rekenkracht of geheugen mag het niet liggen in mijn geval.

Dan moet ik maar genoegen nemen met 720p... straks even de bluray testen hoe de kleuren zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 06-07-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt als een probleem met de (de)interlacer. Als ik het goed heb, heb je opgenomen in 25P. Ik vind het vreemd dat ie 720P wel doet en 1080i niet. Je zou straks even een klein stukje kunnen filmen in i en dat dan proberen te renderen in 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:35:
Dat klinkt als een probleem met de (de)interlacer. Als ik het goed heb, heb je opgenomen in 25P. Ik vind het vreemd dat ie 720P wel doet en 1080i niet. Je zout straks even een klein stukje kunnen filmen in i en dat dan proberen te renderen in 1080i.
Ja ik heb alles opgenomen in 25p. Helaas kun je geen 1080-25p kiezen als profiel bij Vegas, dus heb ik gekozen voor 1080-50i. Daarbij staat de-interlacing uit, omdat het source bestand niet geinterlaced is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Laatst online: 17-09 12:02

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:19:
Ik ben het helemaal eens met je commentaar. Dit zijn ook algemeen aanvaarde opmerkingen en of en in hoeverre ze waar zijn verschilt per camera. Als een camera zuiniger wordt, kan de fabrikant er bijvoorbeeld voor kiezen om een kleinere accu mee te leveren. Daarnaast heb je kans dat je vrouw gewoon altijd voldoende geluid in de opname heeft om de HDD niet te horen. Het kan ook zijn dat de camera voldoende geisoleerd is en je het bij dat model dus niet hoort. De enige manier om er achter te komen is door reviews te lezen en opnames te bekijken. Ik noem het echter wel even voor de volledigheid, omdat sommige modellen er wel degelijk last van hebben.
Ik vraag me dit ook een beetje af, hoe erg is het geluid nou dat je hoort? Volgens mij is het erg stiller als de bandjes vroeger in een analoge camera.

Ben op het moment aan het kijken naar een leuke camera met toch veel opties, en kom telkens terug op de JVC GZ-HD5 uit. Zie wel dat ie 1080i opneemt ipv 1080p.

In tot hoeverre is de interlacing normaal te zien op de PC als je de film gaat bewerken? Niet toch? Ik heb nl in het verleden wat crapy beelden opgeslagen en pas bij 50% verkleining is het fatsoenlijk te kijken vanwege die interlacing. Dat wil ik juist niet hebben.

Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Check de link in mijn vorige post. Hierin staan verschillende site waarop je HD filmmateriaal kunt kijken. Wellicht staat hier ook voorbeeldmateriaal op van de HD5. Gewoon downloaden en op je eigen pc bekijken. Standaard geeft een interlaced signaal bij mij horizontale strepen. Als je in ffdshow je deinterlacer goed zet, heb je hier geen last meer van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Mijn vriendin en ik zijn ook op zoek naar een leuke camcorder. Deze willen we gebruiken voor vakanties, filmen van huisdieren ed

Nu vindt mijn vriendin een "normale" camcorder van rond de 300-350 euro goed genoeg.
We zaten te denken aan de Canon FS20, die volgens de specs een fractie beter zou zijn dan de HF200 (1MP ipv 800k etc). Echter lees ik in dit topic weer totaal andere bevindingen.

Voor de rest hebben we de voorkeur aan SD kaartjes oid, in elk geval geen hardeschijf.

Nu ben ik zelf absoluut niet te spreken over de digitale compact camera's van Sony (Cybershot DSC-P93). Foto's nemen gaat lastig (traag, snel bewogen foto's) en het ding is al snel overleden. Tevens vind ik de kwaliteit tegen vallen tov Canon. Maargoed wie weet zijn de camcorders van Sony beter?

Ik persoonlijk ben eigenlijk helemaal weg van de kwaliteit van de HD camcorders (Canon HF200). Nu hebben we zelf nog geen LCD tv staan, dus in feite hebben we daar niet veel aan, maar ik vroeg me af of zo'n camcorder ook een beetje handig is om gewoon foto's mee te maken? (dat is inmiddels standaard). Ook voor de "toekomst" is het wellicht handig. Is dus de extra investering in een HD camcorder het echt waard?
En wat zijn goede en slechte merken hierin? (of beter gezegd types, want elk merk heeft vaak een prima werkend type)

(Canon, Sony, JVC, Panasonic)

De HF10 schijnt beter te zijn dan de HF200. hopelijk is deze nog te krijgen bij MM Rijswijk. Het valt me wel op dat de youtube filmpjes wel iets minder zijn van de HF10.

edit:
ZUCHT!, waarom hebben e bij de MM altijd spullen staan die niet op voorraad zijn :(
Zijn er mensen die ervaring hebben met de SONY HDR-CX 105

[ Voor 14% gewijzigd door B_FORCE op 07-07-2009 21:04 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 18:10
Ik heb een cx105e gekocht.

Iemand ervaring met een wide-angel lens?

Was zelf naar deze aan het kijken.

is dit iets?

Sony VCLHGE07A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@B-FORCE: waarschijnlijk heeft MM nog een laatste model staan, want de camera is officieel uitlopend. Het filiaal in Rotterdam had die dingen vorige week in de aanbieding. Misschien hebben zij er nog één over. Anders even zoeken op de HF100, die is nog wel verkrijgbaar bij een paar webshops volgens mij (=HF10 -geheugen). Voor de fotokwaliteit moet je geen videocamera kopen. Daarin zijn ze middelmatig. De resolutie is er niet naar, evenals de beeldkwaliteit.

Tav een filmcamera moet je niet naar het aantal pixels kijken. De camera filmt of in een PAL resolutie (720x576=400k pixels) of HD resolutie (1280x720 of 1920x1080). Meer pixels levert geen ander signaal op. Je tv zou het simpelweg niet begrijpen. Kijk voor reviews op camcorderinfo.com Het Sony model heeft een net iets anders typenummer ivm NTSC, maar de resultaten zijn vergelijkbaar.

@Fantasy-Bart: dat schijnt een prima groothoek te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
[b][message=32223702,noline]

@Fantasy-Bart: dat schijnt een prima groothoek te zijn!
Waar kan je deze best kopen, zie deze alleen op sony website staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.kieskeurig.nl/...de=overig&gq=vcl%20hge07a

Je kunt ook nog even op de site van foto konijnenberg kijken naar de Raynox converters. Die schijnen ook erg goed te zijn. Waarschijnlijk verkoopt FK de originele converter ook wel.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah er valt meer te kiezen in het flash HD segment. Sony heeft twee nieuwe modellen geintroduceerd gebaseerd op de XR500/520:

http://www.camcorderinfo....0-and-HDR-CX520-36708.htm

Enige nadeel is de EIS ipv de OIS. Voordelen tov de vorige serie: eindelijk 1080P, 6 bladed aperture, GPS en eindelijk één menu ipv 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:18:
http://www.kieskeurig.nl/...de=overig&gq=vcl%20hge07a

Je kunt ook nog even op de site van foto konijnenberg kijken naar de Raynox converters. Die schijnen ook erg goed te zijn. Waarschijnlijk verkoopt FK de originele converter ook wel.
Hoe weet je welke diameter je camera heeft? Ik heb zelf sony cx105e

is deze dan iets? Raynox DCR-730 0.7x Groothoekconverter

Iemand een leuk passend videocamera tas gevonden voor een cx105e? De meeste zijn erg groot maar dat wil je juist niet met een compacte camera!

[ Voor 12% gewijzigd door Fantasy-Bart op 08-07-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
@ mig29.

Voor goede foto's hebben we een SLR (Canon EOS450) die Sony compact is helaas overleden, maar ik heb foto's gezien van onder andere die HF10 en HF200 en die vond ik aardig te pruimen. Ik zal morgen eens bellen naar MM Den Haag en R'dam of zij nog een model hebben staan. De HF100 stond er sowieso niet.

Tevens begrijp ik uit jou verhaal dat de foto's van de FS20/200 echt belabberd zijn? (daar heb ik nog geen foto's van kunnen vinden via google)

En de meningen over die SONY HDR-CX 105?
Qua prijs is dit een aardig instap model (470 euro geloof ik bij MM), ik lees eigenlijk enkel dat de stabiliteit wat slechter is, maar meer ook niet. (filmpjes op diverse websites zien er ook vrij aardig uit).

[ Voor 26% gewijzigd door B_FORCE op 08-07-2009 02:02 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fantasy-Bart schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:55:
Hoe weet je welke diameter je camera heeft? Ik heb zelf sony cx105e
Hint: zie onder lens
Ik heb verder geen ervaring met Raynox, dus ik weet niet welke je moet hebben. Ze staan alleen bekend als goed. Normaliter zijn er modellen die alleen geschikt zijn voor SD en modellen die ook geschikt zijn voor HD (bij Sony aangeduid met HG in het typenr). Voor Raynox weet ik niet welke geschikt zijn voor HD.
B_FORCE schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 01:54:
@ mig29.

Tevens begrijp ik uit jou verhaal dat de foto's van de FS20/200 echt belabberd zijn? (daar heb ik nog geen foto's van kunnen vinden via google)

En de meningen over die SONY HDR-CX 105?
Review van de HF20
Review van de FS100

Ik weet het, het zijn niet de reviews van het werkelijke apparaat, maar je krijgt wel een aardig idee van de mogelijkheden van het apparaat. Mijn volgorde zou zijn (van meest gewild, naar minder gewild):
Canon HF10(0), Canon HF20(0), Sony CX105, Canon FS20(0).

De redenen hiervoor zijn:
-HD boevn SD
-SDHC boven MS Duo (die krengen zijn gewoon te duur en video gebruikt veel geheugen, dus als je een paar uur wilt kunnen opnemen met Sony, had je net zo goed een duurdere camera kunnen kopen)
-een grotere sensor boven een kleinere sensor (1/3.2, 1/4, 1/5, 1/6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Is er van MS Duo ook nog een bepaalde eigenschap (snelheid) waar ik op moet letten?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, je hebt een snelle kaart nodig. Volgens mij kun je alleen maar kiezen tussen normaal en snel, dus snel is voldoende (Sandisk Ultra bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 11:05
Pffff. ik loop nu nog steeds te prutsen met files en converteren. De MTS format is veel te zwaar voor mijn laptopje om af te spelen. (ik heb een Canon HF10)

Als ik bijvoorbeeld een file heb van 120mb, wil ik dat converteren naar iets wat ik wat makkelijker kan afspelen. Compressie is dan niet zo belangerijk, dus mag het best groter zijn. Als ik converteer naar MP4 met factory format, met "high quality and size" settings krijg ik een file van 100mb, die er niet uit ziet. (erg interlaced beeld, en geluid loopt niet gelijk)

Welke software en output settings gebruiken jullie? Of gebruiken jullie gewoon de ACVHD files ongeconverteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 11:05
Ah! Dat maakt een hoop duidelijk. Ik zal o.a. Elecard decoder studio eens proberen.

Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:09:
Ja, je hebt een snelle kaart nodig. Volgens mij kun je alleen maar kiezen tussen normaal en snel, dus snel is voldoende (Sandisk Ultra bijvoorbeeld).
Bij de pricewatch zie ik prijzen van 30-40 euro voor 8gig.

SD is de helft.

Ik zag overigens dat de Sony ook geen flitser heeft. Dat is wellicht onhandig bij het maken van foto's.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
B_FORCE schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:23:

Bij de pricewatch zie ik prijzen van 30-40 euro voor 8gig.

SD is de helft.
Joh ;)
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:06:

De redenen hiervoor zijn:
-HD boevn SD
-SDHC boven MS Duo (die krengen zijn gewoon te duur en video gebruikt veel geheugen, dus als je een paar uur wilt kunnen opnemen met Sony, had je net zo goed een duurdere camera kunnen kopen)
-een grotere sensor boven een kleinere sensor (1/3.2, 1/4, 1/5, 1/6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ja had ik gelezen hoor ;) :+

Mzzz probeer de MM Den Haag te bellen, maar sta inmiddels al 10min in wachtrij. Laat maar zitten :(

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Op iBood de Samsung HMX-R10BP/EDC Full HD Camcorder voor 339,95. Ik heb er zelf geen verstand van, geen idee of het wat is, maar wellicht interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als alternatief voor de Canon HF10(0), die inmiddels niet meer te koop lijken te zijn, en voor mensen die een bedrag rond de 550 euro willen uitgeven denk ik dat het beste is om de aandacht te gaan verleggen naar twee andere modellen:

Samsung HMX20, review.
Sanyo HD2000, Review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ik heb een youtube reviews gezien over een aantal Sanyo camera's. Die waren alles behalve lovend. Maar wie weet is dit wel een erg goed model.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Voor mensen die toch nog heel graag een HF10 willen kopen...op Schiphol liggen ze nog...
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/a47lls.jpg
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

jaspov schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:26:
Op iBood de Samsung HMX-R10BP/EDC Full HD Camcorder voor 339,95. Ik heb er zelf geen verstand van, geen idee of het wat is, maar wellicht interessant.
De camera is klein en erg licht (229 gram) maar de 25 graden hoek, F3.5 lens (minder lichtgevoelig) en 5x zoom zijn de stoorpunten. Ik snap wel dat 25 graden hoek leuk bedacht is en speciaal ontworpen voor minder last in je pols, maar het kan soms problemen hebben als je niet op het scherm kijkt. Je moet dan rekening mee houden dat lens andere kant op kijkt.
Dankzij 25 graden hoek is duidelijk dat sensor niet ver kan komen en blijft de lenzensysteem kort, wat resulteert in maar 5x zoom. Dat is beetje duur design idee naar mijn mening.
Ze zouden slimmer moeten aanpakken zoals draaibare handvat enzo.

Het is wel zeker gadget camera. Want 300 en 600 fps features hebben voldoende beeldresolutie (dus niet 128x78 pixel plaatje) zodat je nog genoeg kan zien. En 72-uur timelapse video is voor liefhebbers die veranderingen buiten willen volgen, zoals in de natuur of weersveranderingen volgen. Dat maakt dus wat goed.
Goed nagedacht zijn de connectoren achterin. Je hoeft dus geen standaard meenemen.
229 gram is erg licht. Je kan dus makkelijk als action camera gebruiken op je helm, en toch full hd filmen.
Over action shots gesproken: digitale stabilisator kan niet altijd voorkomen dat beeld gaat trillen.

De camera kun je niet zomaar neerleggen op de ondergrond, je hebt echt statief nodig waar kop 25 graden kan meedraaien. De statiefpunt is namelijk niet meegedraaid tov lens. Op statief kan het misschien minder gunstig worden nu de handvat hoger staat.

De pistoolvorm van Sanyo camera ontlast ook prima je pols. Het hoeft dus niet echt 25 graden zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:18:
Weten jullie wat ik niet snap?

In het SD-tijdperk was het duidelijk:

NTSC had een hogere framerate en PAL/SECAM had een hogere resolutie en betere kleuren.

Beide systemen hadden dus hun voor- en nadelen.

Maar in het digitale HD-tijdperk zijn in elk geval resolutie en kleur (alsmede de pixel aspect) qua specs en kwaliteit gelijkgetrokken en vormen framerates nog het enige verschil.

Kan ik daaruit dus concluderen dat de PAL-markt nu benadeeld is t.o.v. de NTSC-markt? Het PAL-gebied moet in het HD-tijdperk genoegen nemen met lagere framerates (25p/50i ipv 30p/60i), maar krijgt er niets voor terug. :(

En voordat iemand het argument aanhaalt dat 25p makkelijker te converteren is naar 24p (cinamic framerate) door de afspeelsnelheid een tikje te verlagen: NTSC-camera's hebben vaak ook nog eens een native 24p-mode wat sowieso beter zou zijn dan het vertragen van 25p.

En tenslotte is 30p voor zover ik weet ook nog eens de standaard framerate aan het worden voor internet video (sowieso op Youtube).

Dus waarom zou ik tegenwoordig uberhaupt een PAL-model willen als ik nu een HD-camera zou willen kopen? :?

En zijn er geen universele modellen die zowel PAL-, NTSC- als native 24p framerates ondersteunen?

Ik snap trouwens uberhaupt niet waarom men in dit digitale tijdperk niet ook de framerates universeel heeft gestandaardiseerd. Het liefst 24p en 48i (en wellicht ook 48p), om zo goed aan te sluiten op cinematografische framerates. De PAL- en NTSC-framerates van tegenwoordig zijn nog een restant uit de hele oude tijd waarin de beeldsynchronisatie in oude analoge TV's zonder IC's werd getimed door de AC-frequentie van het stroomnet (220V/50Hz in Europa, 110V/60Hz in de VS). De AC-frequentie speelt in dit digitale tijdperk toch allang geen rol meer? Gemiste kans om al die standaarden internationaal te harmoniseren, dus.
Ja quote is wat oud, maar ik heb eigenlijk wel dezelfde vraag :)

en dan vooral:
"Dus waarom zou ik tegenwoordig uberhaupt een PAL-model willen als ik nu een HD-camera zou willen kopen?" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauke39
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-01 19:25
Wie kan me helpen met het kiezen tussen:

Panasonic HDC-TM300 en Canon HFS100

Indien het de Canon wordt, moet er nog 32 Gb bij. Prijsverschil tussen beide toestellen is daarmee gering.

Of zie ik nog een ander model over het hoofd?
Pagina: 1 ... 11 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]