ik heb nog geeneens een mailtje van ze gehad, wel een afschrijving en 2 dagen later de ps3Joostdz schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:19:
[...]
offtopic:
hmm, ik lees toch al van een aantal mensen dat ze de postbank PS3 al hebben mogen ontvangen... Maar ik heb hem dus nog nietwel een bevestiging gehad en geld afgeschreven e.d. maar nog geen track&trace of iets..
Oei, had ik moeten zien, want ik heb vandaag een 250GB HDD in mijn PS3 gestopt...jdm8 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:05:
[...]
Ook voor jouw geen koekje, zo eentje moet het zijn. SATA dus.
[afbeelding]
Ik moet zeggen dat Sony het prima gedaan heeft. De hele updateprocedure was een fluitje van een cent. Het grootste probleem was 1 zacht blauw schroefje dat bijna dolgedraaid was, maar ik heb toch de HD-slee uit de PS3 kunnen krijgen. Daarvoor had ik al de inhoud van de PS3 naar mijn 80GB iPod gebackupt. Nieuwe HDD ingebouwd en daarna de boel weer teruggezet. Ik dacht even een fout te hebben gemaakt toen ik in het System Menu de optie Restore had gekozen en toen de PS3 compleet gewist werd inclusief alle accounts. Foute optie, ik had de Restore-optie in het Backup Menu moeten kiezen. Uiteindelijk was er weinig aan de hand, na de echte Restore bleken ook de gewiste accounts weer teruggezet te zijn.
Foolproof dus.
Ik heb 'm ook nog niet hoor. Komt morgen misschien wel, en anders na de pinksteren pas...Joostdz schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:19:
[...]
offtopic:
hmm, ik lees toch al van een aantal mensen dat ze de postbank PS3 al hebben mogen ontvangen... Maar ik heb hem dus nog nietwel een bevestiging gehad en geld afgeschreven e.d. maar nog geen track&trace of iets..
Goeiedag mensen van het goede leven.
Ik heb nog een klein probleem met mijn PS3. Zodra ik stop met gamen, bijvoorbeeld om een ander spel te willen proberen, druk ik op de PS knop. Hierna selecteer ik "Quit game".
Alleen daarna valt het scherm weg. Mijn televisie zegt "No signal". Doe ik iets verkeerd? (Ja, prolly wel, anders had die het wel goed gedaan
) En zoja, wat?
En hoe los ik dit op, nu krijg ik geen beeld meer o_O. Ik heb al aan / uit gedrukt. Gister hem ik het opgelost door hem aan te sluiten mijn PC monitor, en vervolgens weer op de televisie. Toen werkte die weer vlekkeloos. Het is alleen bij "Quit game".
Iemand een idee? Want nu krijg ik iedere keer "No signal". Heb geen handleiding, maar heb begrepen dat er een soort (ala Windows) VGA-modus opzit. Ik heb overigens een HD-ready TV en en hij is aangesloten via HDMI.
Ik heb nog een klein probleem met mijn PS3. Zodra ik stop met gamen, bijvoorbeeld om een ander spel te willen proberen, druk ik op de PS knop. Hierna selecteer ik "Quit game".
Alleen daarna valt het scherm weg. Mijn televisie zegt "No signal". Doe ik iets verkeerd? (Ja, prolly wel, anders had die het wel goed gedaan
En hoe los ik dit op, nu krijg ik geen beeld meer o_O. Ik heb al aan / uit gedrukt. Gister hem ik het opgelost door hem aan te sluiten mijn PC monitor, en vervolgens weer op de televisie. Toen werkte die weer vlekkeloos. Het is alleen bij "Quit game".
Iemand een idee? Want nu krijg ik iedere keer "No signal". Heb geen handleiding, maar heb begrepen dat er een soort (ala Windows) VGA-modus opzit. Ik heb overigens een HD-ready TV en en hij is aangesloten via HDMI.
Verwijderd
ik ook nog niet....Mikey5times schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:09:
[...]
Ik heb 'm ook nog niet hoor. Komt morgen misschien wel, en anders na de pinksteren pas...
, kheb wel alvast gta4 gekocht
en er kwamen tientallen mensen voor een WII-FIT
Ten eerste is het heel vaag wat je omschrijft. Wat voor TV heb? En heb je de FAQ in de SP al gelezen?Woodsy schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:30:
[...]
• Zonder al te veel moeite kun je je beeldscherm instellingen van je PS3 resetten. Het enige wat je hoeft te doen is je PS3 uitschakelen en daarna inschakken via de powerknop en deze ingedrukt houden. Je PS3 zal dan 480p modus springen die door iedere TV herkend wordt. |
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Vink 'ns handmatig in de Display-settings alleen resoluties aan die je tv absoluut snapt, bijv enkel 720p en 576i.Woodsy schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:30:
Goeiedag mensen van het goede leven.
Alleen daarna valt het scherm weg. Mijn televisie zegt "No signal". Doe ik iets verkeerd? (Ja, prolly wel, anders had die het wel goed gedaan) En zoja, wat?
Nou ja, ik mag toch aannemen dat de DS3 ook een keer hier verkocht zal gaan worden, al dan niet icm een bundel. Dat er ook meteen meer kleuren dan zwart zullen zijn hier, heb ik wat minder vertrouwen in.Wootism schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:25:
[...]
Vraag ik me af aangezien de witte PSP ook al niet naar Europa komt!
Mijn vriendin heeft de witte geïmporteerd en moet toch wel zeggen dat het zeer de moeite waard is!
Die zilveren die het wel tot europa heeft gehaald is echt lelijk
En voor wie een postbank ps3 binnen heeft en dat wil melden, is er Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen Deel 68. Wanneer je nog niks hebt gekregen: heel vervelend, maar hier updates over posten gaat de bezorging echt niet versnellen.
[ Voor 20% gewijzigd door Atomsk op 09-05-2008 20:37 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Ja gelezen, zo kwam ik ook op die VGA modus. Het herstellen is inderdaad ook niet het probleem (enkel knop ingedrukt houden). Het grootste probleem is waarom die "Quit game" niet werkt.Arx schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:01:
[...]
Ten eerste is het heel vaag wat je omschrijft. Wat voor TV heb? En heb je de FAQ in de SP al gelezen?
Mijn TV is een LG LCR25C. De aansluiting gaat via HDMI. Resoluties heb ik reeds handmatig ingesteld. Ze zijn ook getest dat ze werken. Automatisch selecteren heb ik ook hetzelfde probleem.
// Edit
Probleem verder geisoleerd. Het doet zich alleen voor bij Fall of Men. Heb hem pas 2 dagen en deze leek mij het leukste, dus heb alleen die nog gespeeld. Net GT5, en daarbij kan ik wel gewoon via "Quit menu" terug naar het PS3 menu.
[ Voor 17% gewijzigd door Woodsy op 09-05-2008 20:42 ]
Ik hou hem waarschijnlijk toch niet omdat ik nog een ps3 heb.
ik kan het geld ook hard gebruiken ivm aankoop lcd tv enz.
ik kan het geld ook hard gebruiken ivm aankoop lcd tv enz.
[ Voor 61% gewijzigd door GranCanaria op 09-05-2008 21:58 ]
@postbankmensen, ik zei het toch?TheZeroorez schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:00:
[modbreak]Wat de postbank doet met z'n PS3's en of je hem al hebt hoef je hier niet te bespreken.[/]
@woodsy, dat het alleen bij RFOM is vind ik wel vreemd. Ik zou denken dat het komt omdat hij in de xmb op een andere resolutie gaat als in games (games zijn meestal 720p, xmb 1080i/p). Welke resoluties heb je allemaal ingesteld? Probeer een alleen maar 720p te selecteren. Als dat niet helpt even online gaan met RFOM en zo updaten, misschien is het een, heel vreemde, bug.
Mja, grid....
Er zijn 2 dingen mis met die game:
1) je hebt geen achteruitkijkspiegel... WTF?
2) wanneer je remt kun je echt 0,0 sturen... je gaat 100% rechtuit.... what!?
Grid maakt dat je in gaat zien hoe goed GT5p eigenlijk is, ondanks dat die niet perfect is.
Grid maakt dat je in gaat zien hoe goed GT5p eigenlijk is, ondanks dat die niet perfect is.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Je moet dus ook eigelijk afremmen voor bocht, bocht doorsturen en dan weer gas geven als het kan. Tenminste, zo doen de pro's het. Ik kan er iig helemaal niks vanEfBe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:21:
Mja, grid....

[ Voor 36% gewijzigd door jdm8 op 09-05-2008 22:27 ]
Ik heb mijn PS3 nu een kleine 2 weken, maar tot nu toe is het meer gezeik dan anders..
Eerste dag dat ik mijn ps3 aangesloten had sloeg GTA IV na een uurtje of 2 spelen compleet vast en ik kreeg de game niet meer opgestart.. Uit eindelijk (na een tip op een forum) heel mijn ps3 leeg gegooid en GTA IV weer opnieuw geinstalleerd.
Aangezien ik nu opnieuw moest beginnen met de verhaal lijn, wilde ik eerst maar even de online mode proberen, maar zoals velen kon ik niet met de online servers connecten..
Later die avond wilde mijn vriendin wel eens iets anders dan GTA zien, dus wilde zij wel even Ratched en Clank proberen.. Maar tijdens de installatie bleef het spel zeuren dat er niet genoeg vrije ruimte was op de harddisk (terwijl ik alleen GTA IV geinstalleerd had).. Uit eindelijk via google wel een oplossing gevonden.. Waarbij je net zolang random spullen uit de PSN Store moest downloaden, totdat Ratched en Clank wel wilde installeren..
A fijn de volgende aantal dagen niet veel problemen meer gehad.. Tot ik een paar dagen terug EOJ had gekocht.. De game opzich werkte prima, maar zodra ik de online mode opstart, liep mijn PS3 compleet vast.. Via google kwam ik ook niet verder.. En via de telefonische helpdesk van Sony konden ze me ook niet verder helpen.. Uit eindelijk wist iemand mij op het amerikaanse forum te vertellen dat mijn PSN account waarschijnlijk bugged was.. Dus ik een nieuw PSN account aangemaakt en nu werkt de online mode wel.. (Lekker lastig wat mijn GTA IV online gebeuren staat natuurlijk weer op mijn oude account)..
Maar ik begin het een beetje zat te worden... Ik wil een console zodat ik een game zonder gezeur kan spelen.. Maar met mijn PS3 heb ik tot nu toe alleen maar gezeik gehad.. Ik zal wel pech hebben, maar echt een goed beeld heb ik momenteel niet..
Eerste dag dat ik mijn ps3 aangesloten had sloeg GTA IV na een uurtje of 2 spelen compleet vast en ik kreeg de game niet meer opgestart.. Uit eindelijk (na een tip op een forum) heel mijn ps3 leeg gegooid en GTA IV weer opnieuw geinstalleerd.
Aangezien ik nu opnieuw moest beginnen met de verhaal lijn, wilde ik eerst maar even de online mode proberen, maar zoals velen kon ik niet met de online servers connecten..
Later die avond wilde mijn vriendin wel eens iets anders dan GTA zien, dus wilde zij wel even Ratched en Clank proberen.. Maar tijdens de installatie bleef het spel zeuren dat er niet genoeg vrije ruimte was op de harddisk (terwijl ik alleen GTA IV geinstalleerd had).. Uit eindelijk via google wel een oplossing gevonden.. Waarbij je net zolang random spullen uit de PSN Store moest downloaden, totdat Ratched en Clank wel wilde installeren..
A fijn de volgende aantal dagen niet veel problemen meer gehad.. Tot ik een paar dagen terug EOJ had gekocht.. De game opzich werkte prima, maar zodra ik de online mode opstart, liep mijn PS3 compleet vast.. Via google kwam ik ook niet verder.. En via de telefonische helpdesk van Sony konden ze me ook niet verder helpen.. Uit eindelijk wist iemand mij op het amerikaanse forum te vertellen dat mijn PSN account waarschijnlijk bugged was.. Dus ik een nieuw PSN account aangemaakt en nu werkt de online mode wel.. (Lekker lastig wat mijn GTA IV online gebeuren staat natuurlijk weer op mijn oude account)..
Maar ik begin het een beetje zat te worden... Ik wil een console zodat ik een game zonder gezeur kan spelen.. Maar met mijn PS3 heb ik tot nu toe alleen maar gezeik gehad.. Ik zal wel pech hebben, maar echt een goed beeld heb ik momenteel niet..
Currently playing: MTG Arena (PC)
Beetje desperate?Frank76NL schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:40:
Is PSN zo leeg of wat?
Het PlayStation Network ervaringen topic
Ja, de keuze voor de console wordt voor mij bepaald door de online mogelijkheden, en het PSN topic is een beetje dood. Dat doet mij vrezen dat de keuze voor een PS3 niet goed is als het gaat om de online mogelijkheden. Maar goed daar krijg ik geen antwoord op. I.t.t. het Live topic waar ik al lang antwoord heb gehad. Blijkbaar is er meer animo voor Live.
Verwijderd
Wat ik er mee bedoel, en uiteraard is het puur mijn eigen mening:GranCanaria schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:57:
[...]
Wat bedoel je daar precies mee? dat je geen zin hebt in dat mensen hierover gaan praten?
Dit hele topic staat vol met mensen die spellen bestellen uit webshops en wanneer ze die binnen krijgen enz enz enz.
Dit is een "PS3 ervaringen Topic". Ik vind het leuk om van anderen te lezen waarom ze een game wel of niet goed vinden, en als iemand een herkenbaar probleem heeft dan is het fijn om te lezen als een ander de oplossing heeft.
Neem het niet persoonlijk op, maar dat je een PS3 bij de Postbank bestelt hebt en deze ook nog eens snel binnen hebt gehad interesseert mij, en met mij een hoop anderen, helemaal niets. Sorry. Zie de modbreaks.
Want concreet gezien: Wat moet of kan ik met die info? Helemaal niets.
Dat er vermeldt wordt dat de Postbank of MediaMarkt ergens een hele goede aanbieding heeft, toppie, gaan een hoop mensen plezier aan beleven. Maar om vervolgens van 30 mensen te moeten lezen dat ze om kwart over acht 's morgens al aan de telefoon/Internet hingen voor de bestelling, om vervolgens te horen dat ze allemaal al weg zijn? Na twee keer weet ik het ook wel.
Als jij (sorry dat jij de eerste was volgens mij) dus de vraag gaat stellen: "Ik heb hem al binnen, anderen ook?| Dan krijgen we dus de komende dagen weer -tig reakties van mensen die hem wel of niet binnen hebben. Neem contact op met de Postbank waar hij blijft, val dit topic er niet mee lastig.
(Edit: De afgelopen vier uur alweer 8 reacties over de Postbank...
En ja, als ik het zelf teruglees kom ik heel boos over, wat ik helemaal niet ben. Misschien meer smilies gebruiken?
1) Achteruit kijk spiegel had ik nog niet eens gemistEfBe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:21:
Mja, grid....
2) Waarschijnlijk heeft de auto geen abs, dus is het niet zo gek dat je dan niet kunt sturen, er is een optie in het menu (iets met break assist) wat je aan kunt zetten, dan kun je wel sturen als je remt.
Verwijderd
Die topics bestaan pas net, daarnaast denk ik dat momenteel veel mensen gewoon druk zijn met GTA en even wat minder met de standaard online games als CoD4.Frank76NL schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:17:
[...]
Ja, de keuze voor de console wordt voor mij bepaald door de online mogelijkheden, en het PSN topic is een beetje dood. Dat doet mij vrezen dat de keuze voor een PS3 niet goed is als het gaat om de online mogelijkheden. Maar goed daar krijg ik geen antwoord op. I.t.t. het Live topic waar ik al lang antwoord heb gehad. Blijkbaar is er meer animo voor Live.
Uit je post maak ik op dat je de keuze voor de 360 al hebt gemaakt, of dat je anders verwacht dat wij je gaan overtuigen van het tegendeel. Het maakt mij persoonlijk niet veel uit wat je koopt. Ik ben zelf uiterst gelukkig met mijn ps3 en zou nooit een xbox kopen maar heb niet zo de behoefte hier anderen van te ovetuigen.
De online mogelijkheden van de PS3 voldoen meer dan aan mijn verwachtingen. Bij de games die ik speel die online zijn werkt het prima (aanloopproblemen bij GTA4 en de MGS:online beta daargelaten). Zeker als je bekijkt dat het gewoon een gratis functie is waar je geen extra geld voor neer hoeft te leggen is het uitstekend ( voor mij is online echter meer een extra dan iets essentieels)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 23:48 ]
Iedereen is te druk met GTAIV om te reagerenFrank76NL schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:17:
[...]
PSN: Shiver23
Verwijderd
GTA IV multiplayerShiver23 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:41:
[...]
Iedereen is te druk met GTAIV om te reageren
Mja, ik rem al jaren voor de bocht maar je moet altijd nog iets kunnen sturen, bv een chicane ontwijken, dan kun je prima laat remmen, en in de chicane wat bijsturen zodat je prima eruit komt. Hier is dat onmogelijk, het is gewoon hard-locked ingebakken, want de us track en de eurotrack hebben exact dezelfde karakteristieken....jdm8 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:23:
[...]
Je moet dus ook eigelijk afremmen voor bocht, bocht doorsturen en dan weer gas geven als het kan. Tenminste, zo doen de pro's het. Ik kan er iig helemaal niks vanIk vind het niet erg dat het niet realistisch is, dat is eigelijk alleen maar een pluspunt, maar dan moet het wel zo zijn dat het er ook makkelijker van wordt. Nu is het gewoon een totaal onrealistische manier van rijden die het er eigelij kalleen moeilijker op maakt. Maar misschien moet ik gewoon nog wennen. Dirt kon ik eerst ook neit erg goed, maar naar paar rondjes rijden kon ik het wel aardig en na uurtje spelen kon ik elke bocht driftend doorkomen in rallys. GRID heb ik nu al paar keer gespeeld, maar er is nog geen enkele verbetering. Misschien wordt ik ook wel oud
Ik keer er naar uit, maar laat hem nu links liggen...Ik bedoel, als ik alle assists uitzet en ik rem een beetje, dus niet op de plaat, dan moeten de remmen niet blokkeren, maar ze blokkeren altijd...
[ Voor 5% gewijzigd door EfBe op 10-05-2008 10:21 ]
Verwijderd
De PS3 is toch niet zo regiovrij als ik dacht
Situatie: een Amerikaanse 40GB PS3 met een Europeese GTA4 game. Aangesloten met RGB SCART, gaat allemaal prima. mooi beeld/kleuren op de "gewone" tv. Echter als je GTA4 wil spelen krijg ik hier " You cannot play this game at the current video output setting (80028F10)". Wel gaar, normaal gezien werken alle NTSC consoles hier probleemloos met RGB scart namelijk. Met HDMI gaat het wel ok, maar ik wilde hem eigenlijk ff op een andere tv aansluiten. Nouja dan niet...
Situatie: een Amerikaanse 40GB PS3 met een Europeese GTA4 game. Aangesloten met RGB SCART, gaat allemaal prima. mooi beeld/kleuren op de "gewone" tv. Echter als je GTA4 wil spelen krijg ik hier " You cannot play this game at the current video output setting (80028F10)". Wel gaar, normaal gezien werken alle NTSC consoles hier probleemloos met RGB scart namelijk. Met HDMI gaat het wel ok, maar ik wilde hem eigenlijk ff op een andere tv aansluiten. Nouja dan niet...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 10:59 ]
Das toch gewoon simpelweg PAL en NTSC wat niet samen gaat?Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:58:
De PS3 is toch niet zo regiovrij als ik dacht![]()
Verwijderd
Waarschijnlijk wel, maar het is wel vaag aangezien de xmb en een paar PSN demo's die ik er nog op heb staan wel gewoon netjes spelen over de RGB scart, maar GTA4 (nota bene een PAL spel) het niet doet.Kn4kw0r5t schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:04:
[...]
Das toch gewoon simpelweg PAL en NTSC wat niet samen gaat?
http://www.joystiq.com/20...ut-theres-a-hi-def-catch/Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:58:
De PS3 is toch niet zo regiovrij als ik dacht![]()
Ik had er nog niet eerder van gehoord en er zijn blijkbaar weinig spellen die er last van hebben. Wel vervelend want het lijkt me een kleine moeite voor de devs om het te implementeren.
[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 10-05-2008 11:10 ]
Mijn god, ik had mijn systeemtaal ingesteld op nederlands. Ik dacht waarom niet. Maar toen ging ik R&C spelen. mijn god, wat is dat een ramp in het nederlands zeg. En je kunt het nog niet eens aanpassen ook. Gelijk maar uit het spel gegaan, systeemtaal aangepast en opnieuw de language files laten overschrijven.
Leuk voor de kinderen hoor, games in het nederlands, maar ik vind het waardeloos.
De fan van mijn 40 GB PS3 gaat trouwens behoorlijk hard draaien na een half uur spelen met GTA4.
Hij staat in een open kast. Achterkant is min of meer open. Niet helemaal dicht iig. en de ps3 heeft toch zeker 10 cm boven en rechts vrije ruimte en zeker 30 cm erachter.
Leuk voor de kinderen hoor, games in het nederlands, maar ik vind het waardeloos.
De fan van mijn 40 GB PS3 gaat trouwens behoorlijk hard draaien na een half uur spelen met GTA4.
Hij staat in een open kast. Achterkant is min of meer open. Niet helemaal dicht iig. en de ps3 heeft toch zeker 10 cm boven en rechts vrije ruimte en zeker 30 cm erachter.
Werkt dit ook goed op het PSN? Ik hoor dat de meeste reviewers deze feature enkel op Live hebben getest en niet op PSN. Loopt dit hier lekker?
Ik ben van plan nog deze week (vandaag dus) GTA4 te gaan halen voor mijn PS3. Ik heb geen live account meer en ben bang dat ik tzt toch geen gebruik ga maken van betaalde DLC die exclusive voor MS word/is ontwikkeld. Daarnaast heeft Rockstar al min of meer laten doorschemeren dat er ook content voor de PS3 zal komen. Ik heb al moeite om een game met 20 uur gameplay uit te spelen binnen afzienbare tijd. Laat staan dat ik tijd kan vrijmaken voor de 60 uur van GTA3 + de nieuwe episodes.
Ik lees trouwen over het hele internet tegestrijdige reviews over GTA4 PS3 vx 360. Op beide console zien ze er goed uit, daar beginnen alle reviewers mee. Toch lees ik bij de ene review dat de 360 superieur is door full 720p support en AA. De PS3 zou weer een beter overal look hebben door de 640p (geupscaled naar 720p), beter laadtijden, minder pop up, en sixaxis ondersteuning wat bij helicoptervliegen leuk zou zijn.
Al met al eindigt geen enkele reviewer met dezelfde conclusie. Ik denk dat er teveel geld op het spel staat om een winnaar uit te roepen. De 360 zou wel het leadplatform zijn tijdens ontwikkeling.
360 als favoriet: http://www.eurogamer.net/...?article_id=137829&page=1
PS3 als favoriet: http://nl.youtube.com/watch?v=yFLkArK3c7s
als ik deze review zie word ik helemaal warm vanbinnen: http://nl.youtube.com/watch?v=lkb2ZxaNCww
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
amenM a r c o schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:48:
Mijn god, ik had mijn systeemtaal ingesteld op nederlands. Ik dacht waarom niet. Maar toen ging ik R&C spelen. mijn god, wat is dat een ramp in het nederlands zeg. En je kunt het nog niet eens aanpassen ook. Gelijk maar uit het spel gegaan, systeemtaal aangepast en opnieuw de language files laten overschrijven.
als je zegt min of meer open dan zeg ik: das te weinig. ook met slechts 10 cm ruimte rechts is er ruimte voor verbetering. Nu met de zomer in aantoch zal je PS3 het lastig krijgen om zichzelf koel te houden.De fan van mijn 40 GB PS3 gaat trouwens behoorlijk hard draaien na een half uur spelen met GTA4.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ik zal wel eens wat puzzelen, misschien dat hij dan met veel moeite nog net naast mn tv past op mijn bureau. maar dan wel verticaal.swopdark schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:57:
als je zegt min of meer open dan zeg ik: das te weinig. ook met slechts 10 cm ruimte rechts is er ruimte voor verbetering. Nu met de zomer in aantoch zal je PS3 het lastig krijgen om zichzelf koel te houden.
Eigenlijk is het gebrek aan waardering een beetje wrang: Sony is de enige uitgever die echt werk maakt van het localiseren van hun games. Hun topgames van vorig jaar (Ratchet & Clank, Uncharted, Heavenly Sword) zijn volledig in het Nederlands (menu's, nasynchronisatie). Heeft toch de nodige centjes gekost, maar die extra moeite wordt zelden op prijs gesteld. Toch kunnen MS en Nintendo daar een voorbeeld aan nemen. Het is toch opvallend dat Sony (met in het algemeen een wat ouder publiek) er wel werk van maakt, terwijl Nintendo (met kinderen als belangrijkste doelgroep) een game als Super Mario Galaxy in Nederland enkel met Engelse stemmen en teksten uitbrengt?M a r c o schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:48:
Wij tweakerts waarderen het misschien niet, maar de kids wel (vooral bij R&C dan) Uncharted was op zich wel goed ingesproken, voor nederlands. Ik heb er zelfs een paar keer aandig om moeten lachen omdat het een stuk groffer is geworden in de vertalingymmv schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:43:
[...]
Eigenlijk is het gebrek aan waardering een beetje wrang: Sony is de enige uitgever die echt werk maakt van het localiseren van hun games. Hun topgames van vorig jaar (Ratchet & Clank, Uncharted, Heavenly Sword) zijn volledig in het Nederlands (menu's, nasynchronisatie). Heeft toch de nodige centjes gekost, maar die extra moeite wordt zelden op prijs gesteld. Toch kunnen MS en Nintendo daar een voorbeeld aan nemen. Het is toch opvallend dat Sony (met in het algemeen een wat ouder publiek) er wel werk van maakt, terwijl Nintendo (met kinderen als belangrijkste doelgroep) een game als Super Mario Galaxy in Nederland enkel met Engelse stemmen en teksten uitbrengt?
Ik vond het bij R&C ook erg goed gedaan. Alleen was het wel fijn geweest als ze de optie aanboden om in de game om de taal in te stellen zoals in Uncharted is gedaan.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk. Ik waardeer het wel dat ze het doen, maar bij R&C dwingen ze mij mijn systeeminstellingen te gaan wijzigen, omdat ik niet graag een nederlands gesproken spel speel.Nico111 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:49:
Ik vond het bij R&C ook erg goed gedaan. Alleen was het wel fijn geweest als ze de optie aanboden om in de game om de taal in te stellen zoals in Uncharted is gedaan.
Vooral als je alle voorgaande delen van R&C al het gespeeld, wil je dit deel liever ook gewoon in het engels met dezelfde stemmen.
Ik denk dat het juist goed is dat de games in Nederland gewoon in het Engels blijven. Het Engelsniveau van de gemiddelde Nederlander ligt velen malen hoger dan dat van de Fransman of Spanjaard. Hoe eerder je begint met een nieuwe taal, hoe makkelijker het is om te leren, dus je kan beter gewoon je PS3 in het Engels houden voor de kinderen. Ik zeg ook altijd maar dat ik Engels heb geleerd van mijn gameboy.
Ik woon trouwens in Frankrijk sinds 2 jaar en het Engels niveau is gemiddeld gezien gewoon zeer brak, laten we vooral niet alles in het Nederlands gaan doen.
Ik woon trouwens in Frankrijk sinds 2 jaar en het Engels niveau is gemiddeld gezien gewoon zeer brak, laten we vooral niet alles in het Nederlands gaan doen.
offtopic: ik heb een week op een school in lyon gezeten voor een uitwisselings project. Dat was een HTS waar ze ook engelse les kregen, maar het niveau was zo slecht, dat je moeite had om een goede conversatie te houden met die gasten. Hallo en goedendag gaat wel, maar projectbesprekingen? een ramp.Zak aarde schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:05:
ontopic, volgens mij is het ook alleen bij GTA4 dat mijn fan full speed gaat draaien. Kan me vaag herinneren dat al eens eerder gelezen te hebben, maar kan het zo gauw niet vinden.
Ik speel nu al 1,5 uur R&C en dat gaat goed. de fan hoor ik wel en draait wat sneller, maar niet op straaljager niveau.
Daar heb je ook een punt. Mijn vriendin vind het vervelend om bijvoorbeeld series en films zonder ondertiteling te kijken om dat ze het dan soms niet kan volgen. Ik zeg dan ook hoe vaker je het zonder ondertiteling kijkt hoe beter het gaat begrijpen.Zak aarde schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:05:
Ik denk dat het juist goed is dat de games in Nederland gewoon in het Engels blijven. Het Engelsniveau van de gemiddelde Nederlander ligt velen malen hoger dan dat van de Fransman of Spanjaard. Hoe eerder je begint met een nieuwe taal, hoe makkelijker het is om te leren, dus je kan beter gewoon je PS3 in het Engels houden voor de kinderen. Ik zeg ook altijd maar dat ik Engels heb geleerd van mijn gameboy.
hier ook vooral in het begin gehad. Nognooit eerder meegemaakt, dan lijkt mijn PS3 echt op een stofzuiger als hij dus zo hard gaat. GTA4 afsluiten en mijn PS3 schakeld zo 3 standen in snelheid terug. 60GB versieM a r c o schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:09:
[...]
ontopic, volgens mij is het ook alleen bij GTA4 dat mijn fan full speed gaat draaien. Kan me vaag herinneren dat al eens eerder gelezen te hebben, maar kan het zo gauw niet vinden.
Ik speel nu al 1,5 uur R&C en dat gaat goed. de fan hoor ik wel en draait wat sneller, maar niet op straaljager niveau.
Verloochen je afkomst niet......Keep up the good work SonyZak aarde schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:05:
Verwijderd
zolang de vertaling voor kinderen is OK,
maar verder vind ik het zoiezo raar dat die duitsers dat pikken , die synchronisatie van alles...
maar verder vind ik het zoiezo raar dat die duitsers dat pikken , die synchronisatie van alles...
Ze pikken het niet, ze eisen het gewoon, anders verkoopt het niet, net zoals in Frankrijk. Kwestie van cultuur denk ik. (of omdat nederlands, naar mijn mening, gewoon niet goed klinkt.)Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:41:
Hey, wat is er mis met Nêerlands taal?jdm8 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:10:
[...]
Ze pikken het niet, ze eisen het gewoon, anders verkoopt het niet, net zoals in Frankrijk. Kwestie van cultuur denk ik. (of omdat nederlands, naar mijn mening, gewoon niet goed klinkt.)
Volgens mij heeft het voornamelijk te maken met een cruciaal onderscheid tussen speler en personage. Wanneer een personage Nederlands spreekt, stoor ik me aan het feit dat de game blijkbaar beseft dat ik, de speler, de Nederlandse nationaliteit heb, ook al besta 'ik' in de in-game wereld helemaal niet.
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
De EU had zich er laatst mee bemoeid, ze moesten niet alles na synchroniseren.Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:41:
Ik vind de optie om nederlands te kiezen in spellen gaaf, af en toe komen m'n neefjes langs en die zijn geboeid door het verhaal van Uncharted, dus verander ik m naar nederlands zodat zij het ook kunnen volgen.
Er is niks mis mee, ik persoonlijk vind het gewoon niet klinken. Vlaams daarentegen weer wel. Kwestie van smaak denk ik. Fries (wat ik ben) vind ik eigelijk ook niet mooi, maar wel beter dan nederlandsMarcks schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:22:
[...]
Hey, wat is er mis met Nêerlands taal?![]()
Volgens mij heeft het voornamelijk te maken met een cruciaal onderscheid tussen speler en personage. Wanneer een personage Nederlands spreekt, stoor ik me aan het feit dat de game blijkbaar beseft dat ik, de speler, de Nederlandse nationaliteit heb, ook al besta 'ik' in de in-game wereld helemaal niet.
Het wel vet zou zijn als Nathan in de volgende Uncharted ook Fries kan praten
Maar ik raak offtopic

[ Voor 7% gewijzigd door jdm8 op 11-05-2008 10:39 ]
"Heeremetiid mast hjir es sjen, je!"jdm8 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:36:
[...]
Er is niks mis mee, ik persoonlijk vind het gewoon niet klinken. Vlaams daarentegen weer wel. Kwestie van smaak denk ik. Fries (wat ik ben) vind ik eigelijk ook niet mooi, maar wel beter als nederlands
Het wel vet zou zijn als Nathan in de volgende Uncharted ook Fries kan praten
nee, dat klinkt echt niet...
Als dit zo is, waarom gebruikt niet iedereen het dan voor z'n externe HD voor de PS3? Desalniettemin ga ik het wel even proberen ;-). Zou wel een uitkomst zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 02:11:
+ HFS (mac) mag ook , zonder 4gb file dinges zoals fat32...
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
En het vermoeden is bevestigd... Ik heb het bericht vaker op zien duiken dat HFS+ ook ondersteunt werd, maar ik heb nu zelf geprobeerd en gezien dat het níet werkt.
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
De Sixaxis controls zijn echt een ramp, maar dat ligt niet aan GTA 4.swopdark schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:55:
[...]
en sixaxis ondersteuning wat bij helicoptervliegen leuk zou zijn.
Nederlands zou niet zo erg zijn als game developers het niet zo kinderachtig zouden maken, er zijn maar weinig mensen die gebruik maken van de Nederlandse versies, meestal alleen als er een groot gebrek aan kennis van de Engelse taal is, en dan vinden de meeste het nog te erg.Crawl NL schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:25:
[...]
Verloochen je afkomst niet......Keep up the good work Sony
Voorbeelden hiervan kun je vinden bij games zoals Battlefield 2 en Call of Juarez, waar die laatste nog het ergst is omdat de taal geen keuze is.
Ja, dat is eigenlijk het enige waar ik me aan erger bij Nederlandse vertalingen.jdm8 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:48:
[...]
Wij tweakerts waarderen het misschien niet, maar de kids wel (vooral bij R&C dan) Uncharted was op zich wel goed ingesproken, voor nederlands. Ik heb er zelfs een paar keer aandig om moeten lachen omdat het een stuk groffer is geworden in de vertaling
Engels: "Oh, darn" => Nl vertaling: "GVD tering tyfus!" Ja, in Nederland zijn we wat directer dan in bijv de UK, maar al dat gevloek is niet echt iets om trots op te zijn.
R&C heb ik echter gewoon op Nederlands gespeelt. Het klinkt een beetje vreemd in het begin, omdat je altijd Engels gewend bent, maar na een uurtje merk je het al niet meer. Het is een spelletje, dus kinderachtig is het sowieso.
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
tjah, na nog wat verder zoeken, twijfel ik ook....itsoutthere schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:58:
En het vermoeden is bevestigd... Ik heb het bericht vaker op zien duiken dat HFS+ ook ondersteunt werd, maar ik heb nu zelf geprobeerd en gezien dat het níet werkt.
op veel sites staat dat het wel werkt, maar ook veel zeggen dan weer dat na proberen het niet werkt

firmware ofzo?
krijg mn ps3 volgende week dus zal ook nog wel eens poberen....
maarja ik ga toch gewoon streamen...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 22:56 ]
Zoals jij het zegt niet nee.........EfBe schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:54:
[...]
"Heeremetiid mast hjir es sjen, je!"
nee, dat klinkt echt niet...
Verwijderd
Ja lijkt me vet als de volgende Uncharted zich in het mysterieuze Friesland afspeelt.jdm8 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:36:
[...]
Er is niks mis mee, ik persoonlijk vind het gewoon niet klinken. Vlaams daarentegen weer wel. Kwestie van smaak denk ik. Fries (wat ik ben) vind ik eigelijk ook niet mooi, maar wel beter als dan nederlands
Het wel vet zou zijn als Nathan in de volgende Uncharted ook Fries kan praten![]()
Maar ik raak offtopic
Uncharted: 'Op syk nei it gouden pompeblêd', ik zou me ziek lachen.
Ik zag net in een trailer dat de nieuwe 2008 Dodge Challenger ook in GRID zit; Yiiiiihaa I love it.
http://www.gametrailers.c...43.html?playlist=featured
Stukje over Resistance 2. Wel relaxed terwijl je je kater verwerkt
Ik kan iig niet wachten tot hij uitkomt 
En excuses voor al mijn stomme taal- en spelfouten
Stukje over Resistance 2. Wel relaxed terwijl je je kater verwerkt

En excuses voor al mijn stomme taal- en spelfouten

[ Voor 28% gewijzigd door jdm8 op 11-05-2008 11:44 ]
En toch blijf ik het nieuwsgierigst naar Killzone 2. De animaties in dat spel zijn zo levensecht...jdm8 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:20:
http://www.gametrailers.c...43.html?playlist=featured
Stukje over Resistance 2. Wel relaxed terwijl je je kater verwerktIk kan iig niet wachten tot hij uitkomt

[ Voor 4% gewijzigd door ymmv op 11-05-2008 12:17 ]
Daar kan ik idd al helemaal niet op wachten (en dat duurt ook nog langerymmv schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:16:
[...]
En toch blijf ik het nieuwsgierigst naar Killzone 2. De animaties in dat spel zijn zo levensecht...
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat Killzone 2 met afstand de fraaiste console-FPS wordt. Bekijk bijvoorbeeld 'ns dit filmpje:

Ik denk helemaal niets van Killzone, kan nou niet echt zeggen dat 1 Uber was ofzo. Ik wacht mooi af, eerst maar is kijken of onze Nederlandse dev zich kan bewijzen.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Rare friese mensen die van het fries een aparte voertaal willen makenVerwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 01:09:
[...]
Ja lijkt me vet als de volgende Uncharted zich in het mysterieuze Friesland afspeelt.
Uncharted: 'Op syk nei it gouden pompeblêd', ik zou me ziek lachen.
Ik zag net in een trailer dat de nieuwe 2008 Dodge Challenger ook in GRID zit; Yiiiiihaa I love it.

Ik zeg altijd maar; het kan vriezen en het kan dooien maar het beste zijn dooie friesen.
Killzone lijkt me vet worden, heb de eerste niet gespeeld. Maar als ik de beelden zo bekijk... vet vet. Vind het wel veel weg hebben van COD4.
*ahum*E2TK schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:43:
[...]
Rare friese mensen die van het fries een aparte voertaal willen maken![]()
![]()
![]()
Ik zeg altijd maar; het kan vriezen en het kan dooien maar het beste zijn dooie friesen.![]()
Killzone lijkt me vet worden, heb de eerste niet gespeeld. Maar als ik de beelden zo bekijk... vet vet. Vind het wel veel weg hebben van COD4.
Overigens snap ik neit wat het weg heeft van COD4. Killzone speelt zich af in de toekomst, op een andere planeet met andere wapens en voertuigen. Dus ik snap het verband neitecht, behalve dan dat er mensen op elkaar schieten
[ Voor 20% gewijzigd door jdm8 op 11-05-2008 14:02 ]
Fanboy BS...... maar dat ben ik nu wel van je gewend.ymmv schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:43:
[...]
Sony is de enige uitgever die echt werk maakt van het localiseren van hun games.
Viva Piñata was ook volledig in het Nederlands.
Dat Nintendo het niet doet is vreemd, maar MS doet het alleen als het in de doelgroep past.
Echte kiddie games horen gewoon in het Nederlands, maar wie wil er nu Gears of Bioshock in het Nederlands hebben? Dat zijn maar weinig mensen, dan loont zich dat niet.
En als je in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italie gaat kijken merk je dat iedere game van Sony, MS en ook Nintendo volledig gelociseerd is.
[ Voor 3% gewijzigd door yzf1kr op 11-05-2008 14:52 ]
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Ik vind die wapens anders heel veel op die van COD lijken, kijk scope op die (wat is het?) M4 of M16. En misschien omdat je inderdaad op mensen moet schieten. Maar zo lijkt elke shooter op elkaar, alleen het verhaal is wat anders.jdm8 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:00:
[...]
*ahum*
Overigens snap ik neit wat het weg heeft van COD4. Killzone speelt zich af in de toekomst, op een andere planeet met andere wapens en voertuigen. Dus ik snap het verband neitecht, behalve dan dat er mensen op elkaar schieten
Omdat er ook een scope op zit lijkt het op COD4? En het is een of ander wapen uit de toekomst/fictie. Misschien dat je de wapens er op vind lijken omdat in COD echt bestaande wapens zitten, maar dan lijkt elke game op COD volgens jouw. In killzone zitten neit eens echte wapens maar fictieve die een beetje lijken op echte.E2TK schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:53:
[...]
Ik vind die wapens anders heel veel op die van COD lijken, kijk scope op die (wat is het?) M4 of M16. En misschien omdat je inderdaad op mensen moet schieten. Maar zo lijkt elke shooter op elkaar, alleen het verhaal is wat anders.
Ik moest gewoon denken aan COD4 bij die filmpjes. Niet alleen de wapens lijken erop, ook hoe je personage beweegt. Call of Duty Future Warface.jdm8 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:01:
[...]
Omdat er ook een scope op zit lijkt het op COD4? En het is een of ander wapen uit de toekomst/fictie. Misschien dat je de wapens er op vind lijken omdat in COD echt bestaande wapens zitten, maar dan lijkt elke game op COD volgens jouw. In killzone zitten neit eens echte wapens maar fictieve die een beetje lijken op echte.
Als jij t zegt, ik zie t nietE2TK schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:07:
[...]
Ik moest gewoon denken aan COD4 bij die filmpjes. Niet alleen de wapens lijken erop, ook hoe je personage beweegt. Call of Duty Future Warface.
Tuurlijk joh. Als je Sony een compliment geeft, dan ben je een fanboy.yzf1kr schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:51:
[...]
Fanboy BS...... maar dat ben ik nu wel van je gewend.
En daarmee heb je dus meteen mijn punt bewezen dat Sony echt werk maakt van localiseren, want inderdaad hebben Nederlandse gamers niet zo'n behoefte aan Nederlandstalige games,. Dat games volledig vertaald worden zie je vooral in de door jou genoemde vier landen. In Nederland gebeurt dat alleen bij games voor kinderen en dan ook niet altijd (Viva Pinata wel, Super Mario Galaxy niet) Het was tamelijk overbodig in wezen om Ratchet & Clank en zeker Uncharted en Heavenly Sword volledig te vertalen en toch hebben ze het gedaan. Ze hebben zelfs Katja Schuurman genomen voor de stem van Nariko in HS.Viva Piñata was ook volledig in het Nederlands.
Dat Nintendo het niet doet is vreemd, maar MS doet het alleen als het in de doelgroep past.
Echte kiddie games horen gewoon in het Nederlands, maar wie wil er nu Gears of Bioshock in het Nederlands hebben? Dat zijn maar weinig mensen, dan loont zich dat niet.
ik kom nog even terug op de installatietijd van de haze demo die ik laatst heb geinstalleerd en die gewoon bijna 3 kwartier duurde, ik heb net the bourne demo geinstalleerd, deze is groter en die is binnen een kwartier klaar 

ze hebben het killzone 1 wapen alleen wat mooier gemaakt:E2TK schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:53:
[...]
Ik vind die wapens anders heel veel op die van COD lijken, kijk scope op die (wat is het?) M4 of M16. En misschien omdat je inderdaad op mensen moet schieten. Maar zo lijkt elke shooter op elkaar, alleen het verhaal is wat anders.

misschien komt dat omdat ze kijken hoe een soldaat zich voortbeweegt in een vuurgevecht, dat is in bijna alle oorlogsgames wel gelijk, tegenwoordig ziet het allemaal alleen stuk beter uit omdat de animaties veel mooier worden gemaaktE2TK schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:07:
[...]
Ik moest gewoon denken aan COD4 bij die filmpjes. Niet alleen de wapens lijken erop, ook hoe je personage beweegt. Call of Duty Future Warface.
WAs je misschien niet ondertussen nog iets aan het downlaoden oid. toen je haze installeerde? Want dan gaat het natuurlijk langzamer (de HDD moet meer doen dan)
nee haze was het enigste, verder was er niets boeiends die dag bijgekomenjdm8 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:44:
WAs je misschien niet ondertussen nog iets aan het downlaoden oid. toen je haze installeerde? Want dan gaat het natuurlijk langzamer (de HDD moet meer doen dan)
Dan is het idd vreemd, bij mij duurde hij ook redelijk lang, maar niet zo llang (en ik was ana het downloaden). Wat misschien ook kan is dat de demo niet helemaal heel aangekomen was en hij aan het repareren was zegmaar. Ik weet alleen neit of een PS3 dit doet.KillaH87 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:47:
[...]
nee haze was het enigste, verder was er niets boeiends die dag bijgekomen
Dat installeren van games is toch onderhand iets wat Sony 'ns moet aanpakken. Dat moet toch veel slimmer kunnen. Als de hele procedure binnen 15-30 seconden klaar is, is er niet zo veel aan de hand, maar als je minuten zit te wachten voor je een demo kunt starten, mankeert er toch iets aan het systeem.jdm8 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:50:
[...]
Dan is het idd vreemd, bij mij duurde hij ook redelijk lang, maar niet zo llang (en ik was ana het downloaden). Wat misschien ook kan is dat de demo niet helemaal heel aangekomen was en hij aan het repareren was zegmaar. Ik weet alleen neit of een PS3 dit doet.
Sony werkt met het systeem zoals het ookt op de pc gebeurt, je download een installatie bestand en daarmee installeer je de demo, dit werkt zeer tijdrovend want je moet downloaden en daarna installeren en dit installeren gaat gewoon niet al te snel op de PS3ymmv schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:56:
[...]
Dat installeren van games is toch onderhand iets wat Sony 'ns moet aanpakken. Dat moet toch veel slimmer kunnen. Als de hele procedure binnen 15-30 seconden klaar is, is er niet zo veel aan de hand, maar als je minuten zit te wachten voor je een demo kunt starten, mankeert er toch iets aan het systeem.
Microsoft werkt daarentegen met een slimmer systeem je download gewoon de demo file zoals ze op een demo disc zouden staan waardoor installatie eigenlijk niet hoeft en je dus een hoop tijd bespaart. (maar microsoft heeft weer limiet van 8 files tegelijk downloaden en het downloaden is wat langzamer)
als sony slim is dan gaan ze ook dit systeem gebruiken van kant en klare demo's, dan is de download size misschien wat groter maar de tijd is gewoon een groot deel kleiner. enigste waar ze het installeren zouden kunnen houden zijn de grotere spellen maar bij demo's en vooral de kleine arcade games is installeren eigenlijk overbodig
ik download vanaf de sony servers met gemiddeld 1.5 MB per seconde, bij microsoft max 1.0 MB
[ Voor 6% gewijzigd door iwaarden op 11-05-2008 16:04 ]
Haze demo installeerde bij mij met een minuutje of wat, duurde niet heel lang (maar desondanks toch vervelend). De 3 kwartier van Killah87 heb ik niet gezien.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Installeren van Haze was bij mij in 2 minuten klaar. Leuke demo wel van Haze. Maar de demo van GRID speel ik meer, dus mocht ik een keuze willen maken kies ik voor GRID.
als het bij jullie echt zo snel gaat moet ik dat ding misschien maar eens gaan formateren ofzo want 1 a 2 minuten is toch echt ook veel sneller dan mijn normale tijden
Ik heb net getest: installatie duur 4 1/2 minuut. 45 minuten is ietsjes te lang ...Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:29:
downloaden gaat 2seconden per mb, installeren is even koffie zetten...
Verwijderd
Ik heb toch hetzelfde 'probleem' als killah, Haze install heb ik namelijk om 19:55 aangezet, en staat nu op 67%...
Daarbij moet ik wel een kanttekening maken dat ik ook nog Race Grid aan het downloaden ben, wellicht vertraagt dat alles zo erg
Daarbij moet ik wel een kanttekening maken dat ik ook nog Race Grid aan het downloaden ben, wellicht vertraagt dat alles zo erg
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 20:40 ]
Dan krijgt een HDD natuurlijk moeite met het 2 dingen tegelijk schrijven. Dat gaat nooit zo efficient.Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:22:
Ik heb toch hetzelfde 'probleem' als killah, Haze install heb ik namelijk om 19:55 aangezet, en staat nu op 67%...
This space is occupied
Heb zelf hier een 160GB 7200rpm schijf in de PS3 zitten en heb eens de installatie van Haze getimed:
Exact 8 minuten deed hij erover! Een behoorlijk verschil dus met vele anderen.
Exact 8 minuten deed hij erover! Een behoorlijk verschil dus met vele anderen.
PSN-id: Chrasher
Even een kabel vraagje tussen door:
Ik heb een x-tec PS2 RGB scart kabel gekocht, aangesloten op m`n ps3, display settings ingesteld op Scart + RGB + 16:9, maar helaas de tv zegt dat hij een composite (CVBS) signaal binnen krijgt.
- Scart poorten verwisselen helpt niet (heb er 3, waarvan er 2 RGB ondersteunen)
- Rebooten van ps3 helpt ook niet
- Xbox en dvd speler geven wel netjes RGB aan, op 2 van de 3 poorten.
- Ook het selecteren van de S-video optie in de display opties wil niet baten.
- TV springt wel netjes in de breedbeeld modus wanneer de PS3 wordt aangezet.
- TV is een Philips 28pw8806 (100hz bb tv)
Iemand enig idee wat ik fout doe? Slechte kabel? speciale ps3 scart nodig?
Wat me opviel was dat de kabel die bij de PS3 zat een metalen omhulsel als plug had, terwijl de RGB scart kabel er een van plastic had:
Ik heb een x-tec PS2 RGB scart kabel gekocht, aangesloten op m`n ps3, display settings ingesteld op Scart + RGB + 16:9, maar helaas de tv zegt dat hij een composite (CVBS) signaal binnen krijgt.
- Scart poorten verwisselen helpt niet (heb er 3, waarvan er 2 RGB ondersteunen)
- Rebooten van ps3 helpt ook niet
- Xbox en dvd speler geven wel netjes RGB aan, op 2 van de 3 poorten.
- Ook het selecteren van de S-video optie in de display opties wil niet baten.
- TV springt wel netjes in de breedbeeld modus wanneer de PS3 wordt aangezet.
- TV is een Philips 28pw8806 (100hz bb tv)
Iemand enig idee wat ik fout doe? Slechte kabel? speciale ps3 scart nodig?
Wat me opviel was dat de kabel die bij de PS3 zat een metalen omhulsel als plug had, terwijl de RGB scart kabel er een van plastic had:

[ Voor 12% gewijzigd door enrico670 op 11-05-2008 22:08 ]
Bij mij was hij ook in een paar minuten klaar. Maar 'installeren' is bij de PS3 gewoon encrypten van de file. En dat is bij MS makkelijker, want ze controlleren de HDD, die is nl. specifiek voor de XBox. Bij de PS3 kan elke HDD erin geplaatst worden en dus moeten ze de data encrypten met hun DRM troep (als klant zou je bv nare dingen kunnen gaan doen, oh my!)
En daarom zit je te wachten totdat de encryptie klaar is. Wat mij dan weer verbaast is het feit dat encryptie number crunching is en je zou verwachten dat die cell daar dus niet warm of koud van wordt en de installatietijd niet veel langer kost dan de tijd van de source file laden + de destination file wegschrjven + steptime van de kop (je zit immers op dezelfde hdd te mieren).
En daarom zit je te wachten totdat de encryptie klaar is. Wat mij dan weer verbaast is het feit dat encryptie number crunching is en je zou verwachten dat die cell daar dus niet warm of koud van wordt en de installatietijd niet veel langer kost dan de tijd van de source file laden + de destination file wegschrjven + steptime van de kop (je zit immers op dezelfde hdd te mieren).
bij mij duurde haze ook rond de 10 minuten, misschien gebruikt sony andere HDD's bij de 60 gb versie oid
Verwijderd
stukje wat ik even wou benadrukkenjdm8 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:48:
[...]
Wij tweakerts waarderen het misschien niet, maar de kids wel (vooral bij R&C dan) Uncharted was op zich wel goed ingesproken, voor nederlands. Ik heb er zelfs een paar keer aandig om moeten lachen omdat het een stuk groffer is geworden in de vertaling
Zo wie zo mogen van mij alles in het engels gemaakt worden, scheelt een hoop vertaal kosten en argumenten dat het lang duurt om over te zetten vanwege de complexiteit van talen in Europa wat nogal vaak als reden wordt opgegeven bij een vertraging van een spel !Toch kunnen MS en Nintendo daar een voorbeeld aan nemen. Het is toch opvallend dat Sony (met in het algemeen een wat ouder publiek) er wel werk van maakt, terwijl Nintendo (met kinderen als belangrijkste doelgroep) een game als Super Mario Galaxy in Nederland enkel met Engelse stemmen en teksten uitbrengt?
Nintendo heeft een hele andere doelgroep dan de ps3 , maar dat je beweert dat het alleen voor kinderen is , is gewoon bullshit, Resident Evil ? mischien zegt je dat iets ? Bully ? Metrpod prime
Van mij hoeven ze het ook niet te doen, ik speel alles in het Engels en de Nederlandse vertalingen vond ik eigenlijk ook te grof... Ik complimenteer Sony omdat ze extra veel werk van hun games hebben gemaakt door ook voor kleinere taalgebieden vertalingen te leveren. Daarom zeg ik ook dat het wrang is dat die extra service niet gewaardeerd wordt.Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:11:
Zo wie zo mogen van mij alles in het engels gemaakt worden, scheelt een hoop vertaal kosten en argumenten dat het lang duurt om over te zetten vanwege de complexiteit van talen in Europa wat nogal vaak als reden wordt opgegeven bij een vertraging van een spel !
Dat zei ik ook niet. Ik had het ook niet over 3rd party publishers, ik had het over Nintendo dat kinderen als belangrijkste doelgroep heeft, maar weer niet als enigste. Met de Wii hebben ze nu ook 'casual gamers' als extra doelgroep erbij gekregen. Ze hadden natuurlijk altijd een harde kern Nintendo-fans die het merk trouw zijn gebleven. Maar het valt gewoon niet te ontkennen dat Nintendo de Disney van de videogamesindustrie is. Zo'n beetje alle games zijn kind/familievriendelijk, hebben cartooneske non-realistische ipv realistische graphics, bevatten relatief weinig geweld (op een paar uitzonderingen als Zelda en vooral Metroid na), etc. Nintendo-fans willen dat op de een of andere manier ontkennen, die vinden dat Nintendo-games ook leuk zijn voor oudere gamers. Ja natuurlijk, het een sluit het ander niet uit. Maar Nintendo maakt games die voor een heel breed publiek leuk gevonden kunnen worden en houden daarom specifiek rekening met hele jonge gamers. Dat is hun core-niche. Als je jonge kinderen een spelcomputer wil geven dan koop je voor hun een Nintendo DS met NintenDogs of een Wii met Super Mario Galaxy, je haalt niet een Xbox 360 of PS3 in huis want daar komen heel andere games voor uit. Je ziet het al op de homepage van Nintendo.nl. Dit zou je echt niet snel tegenkomen bij MS of Sony.Nintendo heeft een hele andere doelgroep dan de ps3 , maar dat je beweert dat het alleen voor kinderen is , is gewoon bullshit, Resident Evil ? mischien zegt je dat iets ? Bully ? Metrpod primemisschien moet je eens even verder kijken , Nintendo heeft een hele brede doelgroep !
Even een een probleem dat ik heb met Ratchet and Clank (tis toch een PS3 ervaring, hoewel wellicht een apart topic ook zou kunnen maar goed ):
Ik zit muurvast in de asteroid ring/apogee space station! Alles gedaan; levithian souls verzameld, code gekregen van smuggler etc. etc., ga je naar de gravity cube en op het laatst moet je een lift pakken naar het space station toe. In elke walkthrough die ik op internet vind staat dat dit gewoon moet werken, maar ik krijg daar een soort voice mail en vervolgens een bericht van clank: "it seems that someone has disabled the elevator". Ik kan hier geen oplossing voor vinden, ben overal weer geweest, met dat gelatine geval geprobeerd vanaf de buitenkant omhoog te komen maar nee... Pleae help!!, dacht dit dit spel zo simpel was
edit: hm, vreemd. Kan gewoon ruimteschip naar volgende planeet (ordalia) pakken kom ik nu achter. Blijkbaar hoef ik niet naar t space station....ook goed
Ik zit muurvast in de asteroid ring/apogee space station! Alles gedaan; levithian souls verzameld, code gekregen van smuggler etc. etc., ga je naar de gravity cube en op het laatst moet je een lift pakken naar het space station toe. In elke walkthrough die ik op internet vind staat dat dit gewoon moet werken, maar ik krijg daar een soort voice mail en vervolgens een bericht van clank: "it seems that someone has disabled the elevator". Ik kan hier geen oplossing voor vinden, ben overal weer geweest, met dat gelatine geval geprobeerd vanaf de buitenkant omhoog te komen maar nee... Pleae help!!, dacht dit dit spel zo simpel was
edit: hm, vreemd. Kan gewoon ruimteschip naar volgende planeet (ordalia) pakken kom ik nu achter. Blijkbaar hoef ik niet naar t space station....ook goed
[ Voor 9% gewijzigd door anathema op 12-05-2008 01:03 ]
anathema
Ik heb vorige week een tijdje een LCD mogen gebruiken van iemand. Ik heb daar m'n PS3 op aangesloten met een HDMI kabel, en dan heb ik dus de video uitgang op HDMI moeten zetten in het menu. Maar nu is m'n PS3 terug aangesloten op m'n oude beeldbuis tv met een scart en nu krijg ik geen beeld, waarschijnlijk doordat die video uitgang nog op HDMI staat. Ik heb daar niet aan gedacht omdat terug te zetten in het menu voordat ik die LCD heb terug gegeven. Iemand een idee hoe ik dit oplos?
PS3 uitzetten, vervolgens de aan/uit knop aanraken en blijven aanraken totdat hij een piep geeft. Dan zijn je video settings gereset.botech schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:24:
Ik heb vorige week een tijdje een LCD mogen gebruiken van iemand. Ik heb daar m'n PS3 op aangesloten met een HDMI kabel, en dan heb ik dus de video uitgang op HDMI moeten zetten in het menu. Maar nu is m'n PS3 terug aangesloten op m'n oude beeldbuis tv met een scart en nu krijg ik geen beeld, waarschijnlijk doordat die video uitgang nog op HDMI staat. Ik heb daar niet aan gedacht omdat terug te zetten in het menu voordat ik die LCD heb terug gegeven. Iemand een idee hoe ik dit oplos?
Het is in die landen dan ook wettelijk verplicht dat die spellen volledig vertaald worden. Ze hebben dus niet echt een keuze.yzf1kr schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:51:
[...]
Fanboy BS...... maar dat ben ik nu wel van je gewend.
Viva Piñata was ook volledig in het Nederlands.
En als je in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italie gaat kijken merk je dat iedere game van Sony, MS en ook Nintendo volledig gelociseerd is.
En het hele stuk dat op de Wii niet alleen maar kiddy-games zijn staat, maar ook andere titels als RE4 staat natuurlijk volledig los van het niet vertalen van Mario of Wii Play (of is dat een instelling, want waar ik het gespeeld heb was alles engels).
Sony is echt een heel stuk verder met lokalisaties van spellen dan MS en Nintendo. Zie hun Buzz en Singstar serie bijvoorbeeld waar in ieder land weer eigen versies zijn met aparte vragen/liedjes. Nadeel van deze strategie is dat de lokale kantoren redelijk autonoom werken en je nu dus met een half-gevulde PSN-store zit in Nederland. En dat er landen zijn zonder Sony Playstation onderdeel waar uberhaupt geen PSN-store voor bestaat.
Het is gelukt, bedankt voor de tipSatch schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:27:
[...]
PS3 uitzetten, vervolgens de aan/uit knop aanraken en blijven aanraken totdat hij een piep geeft. Dan zijn je video settings gereset.
Hmm ik vind dit wel een goed onderbpouwde uitleg van de installatieprocedure van demo's op de PS3. Ipv dat mensen dus even snel vergeten dat ze voor relatief weinig geld hun HDD kunnen opwaarderen gaat men wel zitten bitchen op een installatieprocedure die in de meeste gevallen niet meer dan 3 minuten duurt.EfBe schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:04:
Bij mij was hij ook in een paar minuten klaar. Maar 'installeren' is bij de PS3 gewoon encrypten van de file. En dat is bij MS makkelijker, want ze controlleren de HDD, die is nl. specifiek voor de XBox. Bij de PS3 kan elke HDD erin geplaatst worden en dus moeten ze de data encrypten met hun DRM troep
En daarom zit je te wachten totdat de encryptie klaar is.
Arx: Misschien is deze uitleg handig om op te nemen in de topic start? Als er dan weer mensen beginnen over de demo installatietijd van de PS3 tov het downloaden en play van de 360 dan kunnen we ze naar dat stukje tekst verwijzen.
Al met al vind ik de installatietijd van de PS3 niet bijzonder hinderlijk. Je weet gewoon dat het moet gebeuren dus ach... Ik vind het juist fijn om te weten dat als ik over een jaartje ofzo mijn PS3 harddisk vol zit ik voor (tegen die tijd) nog geen 5 tientjes een 250 gig HDD erin kan drukken en voila, game on!
Wow ik heb nu sinds gister GTA4 en ik ben niet erg onder de indruk van de gfx op zich maar wel van de enorme schaal van het spel en waarmee dat in beeld in gebracht. echt schitterend. En zoals veel mensen al zeiden: je waant je echt in een levende ademende stad vol hufters haha
Staat ook in de startpost, en in de handleiding.
[ Voor 7% gewijzigd door jdm8 op 12-05-2008 10:17 ]
Alhoewel deze uitleg plausibel klinkt, is het niet meer dan een theorie van een poster op dit forum (ik meen Armada). Is het wel handig om deze onbewezen theorie als feit in de TS op te nemen?swopdark schreef op maandag 12 mei 2008 @ 09:48:
[...]
Hmm ik vind dit wel een goed onderbpouwde uitleg van de installatieprocedure van demo's op de PS3. Ipv dat mensen dus even snel vergeten dat ze voor relatief weinig geld hun HDD kunnen opwaarderen gaat men wel zitten bitchen op een installatieprocedure die in de meeste gevallen niet meer dan 3 minuten duurt.
Arx: Misschien is deze uitleg handig om op te nemen in de topic start? Als er dan weer mensen beginnen over de demo installatietijd van de PS3 tov het downloaden en play van de 360 dan kunnen we ze naar dat stukje tekst verwijzen.
Het is meer dan dat, hoor. De files zijn na installatie ook niet groter dan ervoor, dus met compressie heeft het in ieder geval weinig te maken.DCFreak schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:45:
[...]
Alhoewel deze uitleg plausibel klinkt, is het niet meer dan een theorie van een poster op dit forum (ik meen Armada). Is het wel handig om deze onbewezen theorie als feit in de TS op te nemen?
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
encryptie niet compressieMarcks schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:05:
[...]
Het is meer dan dat, hoor. De files zijn na installatie ook niet groter dan ervoor, dus met compressie heeft het in ieder geval weinig te maken.
Eens. Ik neem het wel op in de SP en vermeld dat het een aanname is. Voor mij klinkt deze theorie als de meest plausible. Het ging destijds om een discussie tussen Efbe en Armada. Naja, ze komen er beide in.DCFreak schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:45:
[...]
Alhoewel deze uitleg plausibel klinkt, is het niet meer dan een theorie van een poster op dit forum (ik meen Armada). Is het wel handig om deze onbewezen theorie als feit in de TS op te nemen?
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Dit topic is gesloten.