Ik heb al even gezocht maar nergens word vermeld hoe lang de kabels zijn die bij de PS3 40GB versie worden geleverd. Het enige echt belangrijke formaat wat ik alvast even zou willen weten voordat ik 'm aanschaf is de lengte van de ethernet kabel. Zou iemand die kunnen opmeten voor me?
De lengte van welke kabel wil je weten, de av kabel? edit: (2,5 meter)
Ethernet kabel 2,5 meter
Ethernet kabel 2,5 meter
[ Voor 29% gewijzigd door Fietsbel op 25-05-2008 11:18 ]
39
Bij mij 60GB kreeg ik een kabel van 2.5/3 meter. Ik denk niet dat ze dat veranderd hebben (ethernet kabel).Blaim schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:12:
Ik heb al even gezocht maar nergens word vermeld hoe lang de kabels zijn die bij de PS3 40GB versie worden geleverd. Het enige echt belangrijke formaat wat ik alvast even zou willen weten voordat ik 'm aanschaf is de lengte van de ethernet kabel. Zou iemand die kunnen opmeten voor me?
Anoniem: 239951
Geen problemen met MGS3 Subsistance hier op mijn BC 60gb. Ook 'Snake eater' geleend en die werkt ook. Het enige echte probleem is dat de graphics previous-gen zijn.Anoniem: 136772 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 08:37:
[...]
Is dat MGS3 snake eater of subsistence? Snake eater werkt wel (even opgestart) maar Subsistence...?
Edit: het kan natuurlijk zijn dat het er slecht uit ziet omdat de BC niet goed werkt, eerlijk gezegd heb ik beide games nooit op een PS2 gespeeld dus ik kan niet zeggen of het grafisch gelijk is.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 239951 op 25-05-2008 14:31 ]
Anoniem: 130184
Ik snap niet wat iedereen heeft met die penny-arcade stripjes. Ik vind ze 90% van de tijd echt helemaal niet grappig. Die game zal ook wel niks voor mij zijn dan.
Jammer dat je geen gevoel voor humor hebt, en die game (bioshock) heb je toch op de pc gespeeld?Anoniem: 130184 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:48:
[...]
Ik snap niet wat iedereen heeft met die penny-arcade stripjes. Ik vind ze 90% van de tijd echt helemaal niet grappig. Die game zal ook wel niks voor mij zijn dan.
Dit poste ik een topic terug. Als antwoord kreeg ik dat het Philips scherm geen HDCP ondersteund (onder DVI). Er is geen PS3->VGA->DVI oplossing of wat dan ook, dus basically im screwed.Heren, vraagje!
Ik wil graag een PS3 aansluiten op een Philips 26PF5320 die enkel deze aansluitingen heeft:
Die heeft dus enkel DVI in met een enkele AUDIO in. Hoe kan ik dit het beste aansluiten? Bij allekabels.nl een HDMI naar DVI kabel kopen en dan de bijgeleverde AV kabel gebruiken voor de AUDIO? Dan heb ik dus nog een 2x tulp vrouwtje naar 1x 3,5mm jack nodig?
Gaat dit werken? Alvast bedankt
Is een HD-Ready scherm van de eerste generatie, voor HDMI, wel met DVI-I dus HD-Ready maar kan er dus geen PS3 op aansluiten?
Jawel, op S-video, maar dit is niet HD
Dat scherm kan dan nooit HD-Ready zijn. Dat vereist namelijjk een HDCP-aansluiting en een analoge aansluiting die HD ondersteund (vrijwel altijd component).nudie schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:36:
[...]
Dit poste ik een topic terug. Als antwoord kreeg ik dat het Philips scherm geen HDCP ondersteund (onder DVI). Er is geen PS3->VGA->DVI oplossing of wat dan ook, dus basically im screwed.
Is een HD-Ready scherm van de eerste generatie, voor HDMI, wel met DVI-I dus HD-Ready maar kan er dus geen PS3 op aansluiten?
PSN: Shiver23
Is het dan niet zo dat het wel of geen ondersteunen van HDCP niks uitmaakt op 720P?nudie schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:36:
[...]
Dit poste ik een topic terug. Als antwoord kreeg ik dat het Philips scherm geen HDCP ondersteund (onder DVI). Er is geen PS3->VGA->DVI oplossing of wat dan ook, dus basically im screwed.
In dat geval is het simpel: HDMI->DVI kabel en een tulp->jack audio kabel.
snake eater.Anoniem: 136772 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 08:37:
[...]
Is dat MGS3 snake eater of subsistence?

Zeg maar aangezien alle PS3 BC hebben voor de originele PSX is het geen idee om een aantal PS nieuwkomers wat tips te geven over welke PSX games het kopen nog waard zijn? veel vind je deze games voor bijna niks in uitverkoopbakken of vlooienmarkten.
Ik kan de volgende tijdloze titels aanraden:
Abe's Odyssee en Exodus:

Metal Gear Solid:

Vagrant Story:

Front Mission 3:

Lagacy of Kain: Soul Reaver:

Tenchu Stealth Assassins (de allereerste en ook de beste)

Al deze games kun je ook via remote play op je PSP spelen. Dus hop PSX game in je PS3, remote play aan zetten en via je wifi de psx game spelen op je psp... good times.. door het kleine scherm worden de gfx ook weer een beetje om aan te zien ookal zijn de blokkige textures ook wel weer een beetje retro en horen ze gewoon bij de games...
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Anoniem: 130184
Ja. Laten we het erop houden dat ik geen amerikaans gevoel voor humor heb. Misschien moet je Bob Saget kunnen waarderen om Pennyarcade leuk te vinden ofzo...DCFreak schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:12:
[...]
Jammer dat je geen gevoel voor humor hebt, en die game (bioshock) heb je toch op de pc gespeeld?
Volgens deze specs heeft de TV DVI-DHCP. Als je het geluid naar een versterker kunt doorlussen, moet je via een HDMI->DVI-kabel de PS3 erop kunnen aansluiten.nudie schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:36:
[...]
Dit moet goed gaan. Ik heb in het verleden een Philips 32PF9830 gehad die ook enkel HDCP over DVI aankon. De PS3 deed het daarop prima inclusief Blu-Ray-films.
[ Voor 10% gewijzigd door ymmv op 25-05-2008 17:47 ]
Ik heb recent een 40GB PS3 gekocht. Wat ik een beetje als probleem ervaar is dat er een soort ratelend geluidje uitkomt. Het lijkt lichtjes op het geluid van een fan die net even ergens tegen aan tikt, alleen is het wel vrij constant en meer monotoon. Ik kan het in ieder geval in een verder stille kamer duidelijk horen op 2.5 meter afstand, bijvoorbeeld als ik het main menu ben. Het overstemt echter zeker niet het geluid van films of games.
Het is ook niet het geluid van een blu-ray of dvd, want of er nu wel of niet een disk in zit maakt niets uit. Als ik vlak bij de PS3 ga luisteren valt het me tevens op dat ik de fans soms bijna totaal niet hoor blazen en soms een klein beetje. In die gevallen gaat het echter om echt om een blaas/wind geluid en dat is dus wat anders als bovengenoemde 'ratelend' geluidje. Het lijkt ook geen verschil te maken of ik de PS3 horizontaal of verticaal zet.
Is dit een bekend geluidje van de PS3? M.a.w. als je op +- 2.5 meter afstand zit, hoor je dan überhaupt nog iets te horen van geluid uit de PS3?
Als het niet hoort ga ik natuurlijk even terug ermee, maar als het dit geluidje wel hoort bij de PS3 dan is dat ook weer een hoop gedoe voor niets.
Het is ook niet het geluid van een blu-ray of dvd, want of er nu wel of niet een disk in zit maakt niets uit. Als ik vlak bij de PS3 ga luisteren valt het me tevens op dat ik de fans soms bijna totaal niet hoor blazen en soms een klein beetje. In die gevallen gaat het echter om echt om een blaas/wind geluid en dat is dus wat anders als bovengenoemde 'ratelend' geluidje. Het lijkt ook geen verschil te maken of ik de PS3 horizontaal of verticaal zet.
Is dit een bekend geluidje van de PS3? M.a.w. als je op +- 2.5 meter afstand zit, hoor je dan überhaupt nog iets te horen van geluid uit de PS3?
Als het niet hoort ga ik natuurlijk even terug ermee, maar als het dit geluidje wel hoort bij de PS3 dan is dat ook weer een hoop gedoe voor niets.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
ratelende geluiden horen niet.
Dit afhankelijk van je gehoorvermogen, hoe je de PS3 neerzet (en opsluit) en in hoeverre je allergisch bent voor fangeluid....M.a.w. als je op +- 2.5 meter afstand zit, hoor je dan überhaupt nog iets te horen van geluid uit de PS3?
In principe zit er een fan in de PS3 die je afhankelijk van het gebruik van van je PS3 hoort, gaat horen of gaat blazen. De PS3 is niet geruisloos maar wel een van de stilste next gen consoles.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Kent iemand nog een goedkoop plaatsje voor BF:Bad Company die ook naar Duitsland levert?
Nee, inderdaad niet. Probleem is een beetje dat het niet 100% een ratel geluidje is. B.v. na wat zoeken op Internet kwam ik op dit voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=UGJXJf2xwXM. Hier hoor je echt duidelijk de afzonderlijke tikken. Dat is bij mij niet echt het geval. De afzonderlijke 'tikken' (als die er al zijn) zijn niet zo duidelijk te horen en volgen elkaar sneller op.
Ik ben wel vrij allergisch voor fangeluidjes, maar wat hoort dat hoort. De PS3 staat overigens direct op een tafel waar ook de TV op staat. Ik heb nog even geprobeerd de PS3 achter de TV te zetten (grote tafel, platte TV, veel ruimte tussen de muur en TV), maar de TV schermt het geluid niet echt af.Dit afhankelijk van je gehoorvermogen, hoe je de PS3 neerzet (en opsluit) en in hoeverre je allergisch bent voor fangeluid....
Maar een fan kan op de normale stand natuurlijk maar zo veel geluid maken. Ik ken best wel meer apparaten met een fan die je best hoort als je er naast staat, maar die op 3 meter totaal onhoorbaar zijn. Bij de PS3 is dat niet het geval. Als ik met de controller de PS3 van ruim 3 meter afstand uitzet, dan hoor ik heel duidelijk dat dat geluidje dan precies weg gaat.In principe zit er een fan in de PS3 die je afhankelijk van het gebruik van van je PS3 hoort, gaat horen of gaat blazen. De PS3 is niet geruisloos maar wel een van de stilste next gen consoles.
Ik las ook over een key combinatie waar je bij het aanzetten van de PS3 via de hard-power switch de eject button moet indrukken. De fans gaan dan even 20 seconden op full-speed draaien. Wellicht dat dit helpt om iets dat eventueel klem zit los te krijgen, hoewel het natuurlijk ook erger kan worden... Ik las er echter ook een aantal berichten over dat dit slecht zou zijn voor de PS3. Nu zie ik niet in waarom 20 seconden de fans op full-speed laten blazen slecht zou zijn. Zie oa dit filmpje: http://www.youtube.com/wa...U4_Rm0GQU&feature=related
Weet iemand hier meer over?
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Is het normaal dat je soms de PS3 een Blu-Ray best wel hard hoort lezen?(GTA lV bij het laden)
Het bevalt best wel OK. Het is wel spelafhankelijk. In Rainbow Six Vegas is het best OK, daar kun je ook sensitivity afstellen in het spel zelf. CoD4 schijnt heel goed te werken hiermee, nog niet gespeeld. Het is wel een speeltje waar je wat mee moet stoeien om het goed te krijgen (inclusief de afsteltool voor op je PC), maar het is best een geinig ding.jeroen210 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:24:
Ik wist niet wat het was dus heb even een review opgezocht, bevalt dit een beetje? En wordt het goed ondersteund door games? Ik heb zelf ook nog een pc met aardige videokaart erin dus denk dat de meerwaarde een beetje wegvalt maar het is wel leuk bedacht
M'n PC is te oud, en wil ik ook niet gebruiken voor gamen. Console is makkelijk, geen zin in gezeik met m'n computer, dat heb ik jaren gedaan.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Anoniem: 92286
Argh, al die WMV's met codecs die de PS3 niet ondersteunt! Is er geen andere optie dan het omzetten via Windows Media Encoder etc.?
Alle vragen zijn wel eens behandeld in dit of vorige topics, dit is niet het Sony klantenservice topic.flowerp schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:46:
[...]
Nee, inderdaad niet. Probleem is een beetje dat het niet 100% een ratel geluidje is. B.v. na wat zoeken op Internet kwam ik op dit voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=UGJXJf2xwXM. Hier hoor je echt duidelijk de afzonderlijke tikken. Dat is bij mij niet echt het geval. De afzonderlijke 'tikken' (als die er al zijn) zijn niet zo duidelijk te horen en volgen elkaar sneller op.
[...]
Ik ben wel vrij allergisch voor fangeluidjes, maar wat hoort dat hoort. De PS3 staat overigens direct op een tafel waar ook de TV op staat. Ik heb nog even geprobeerd de PS3 achter de TV te zetten (grote tafel, platte TV, veel ruimte tussen de muur en TV), maar de TV schermt het geluid niet echt af.
[...]
Maar een fan kan op de normale stand natuurlijk maar zo veel geluid maken. Ik ken best wel meer apparaten met een fan die je best hoort als je er naast staat, maar die op 3 meter totaal onhoorbaar zijn. Bij de PS3 is dat niet het geval. Als ik met de controller de PS3 van ruim 3 meter afstand uitzet, dan hoor ik heel duidelijk dat dat geluidje dan precies weg gaat.
Ik las ook over een key combinatie waar je bij het aanzetten van de PS3 via de hard-power switch de eject button moet indrukken. De fans gaan dan even 20 seconden op full-speed draaien. Wellicht dat dit helpt om iets dat eventueel klem zit los te krijgen, hoewel het natuurlijk ook erger kan worden... Ik las er echter ook een aantal berichten over dat dit slecht zou zijn voor de PS3. Nu zie ik niet in waarom 20 seconden de fans op full-speed laten blazen slecht zou zijn. Zie oa dit filmpje: http://www.youtube.com/wa...U4_Rm0GQU&feature=related
Weet iemand hier meer over?
Met een héél klein beetje moeite kun je die vragen zelf beantwoorden mbv de searchfunctie + google.
Als je denkt dat ie echt defect is breng je hem terug, je geeft zelf al aan dat je wel ervaring hebt met apparatuur en/of fans.
28 delen van zo'n 1000 posts. Dan moet zo'n beetje -alles- wel eens voorbij gekomen zijn.Anoniem: 239951 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:06:
[...]
Alle vragen zijn wel eens behandeld in dit of vorige topics, dit is niet het Sony klantenservice topic.
Alleen veel oudere posts over fan noise gaan over het oudere 95nm 60GB of 80GB model. Dat is nu niet echt meer van toepassing, toch?
Hmmm, doe dan zelf ook eens een héél klein beetje moeite en gebruik je hersenen om te bedenken dat als ik niet zelf al aan het zoeken was geweest ik:Met een héél klein beetje moeite kun je die vragen zelf beantwoorden mbv de searchfunctie + google.
a. Geen link had gevonden over een zeer duidelijk voorbeeld van een ratelend geluid op de PS3.
b. Ik niet had geweten over de hidden 'fan test' key combo op de PS3 40GB.
c. Ik daar niet ook nog eens weer een filmpje over gevonden had.
Conclusie: ik heb dus wel degelijk gezocht. Zoals gezegd, met een heel klein beetje nadenken had jij ook die conclusie zelf kunnen trekken
Ik probeer nu gewoon er achter te komen of het geluid wat ik hoor 'normaal' is of niet. Normaal in de zin dat elke PS3 dat heeft of niet. Juist iemand met wat meer ervaring gaat eerst even op onderzoek uit voordat iets klakkeloos naar de winkel wordt terug gebracht.Als je denkt dat ie echt defect is breng je hem terug, je geeft zelf al aan dat je wel ervaring hebt met apparatuur en/of fans.
Karakterisering van geluid is daarbij erg moeilijk. Wat voor mij een 'ratelend' geluidje is, is voor de ander een gewoon fan geluidje. Als de PS3 het warm heeft en die dingen gaan echt draaien, dan hoor je natuurlijk wel iets.
De key vraag is eigenlijk, is er iemand die net nadat de PS3 is aangezet en in het menu zit (waarbij de PS3 dus nagenoeg idle is), -iets- maar dan ook maar -iets- kan horen op ~3 meter afstand?
Zo net eindelijk maar eens The Darkness uitgespeeld.
Wel leuke game, heb me er wel mee vermaakt.
nu maar eens eerst COD 4, GTA 4 en MGS kopen als hij uit is...
Wel leuke game, heb me er wel mee vermaakt.
nu maar eens eerst COD 4, GTA 4 en MGS kopen als hij uit is...
Post een klein filmpje dan?
Ik heb die Mr. Quote - actie even weggeknipt. Voor een oneliner hoef je echt heel dat bericht niet te quoten
[ Voor 84% gewijzigd door TheZeroorez op 25-05-2008 21:21 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Zo, net een bestelling geplaatst voor de PS3 40GB met Ratchet & Clank en Uncharted en GTA IV daarbij los besteld. Gezien ik de komende maand het te druk ga hebben voor de wat intensievere multiplayer games, om me daarin te verdiepen ga ik me hier goed mee vermaken als ik thuiskom van m'n werk.
Ik heb de bestelling gedaan bij de Wehkamp. Daar was de bundel net een tientje minder dan bij de meeste winkels en hij word gratis verzonden. Plus ik heb goede ervaringen met de klantenservice van de Wehkamp.
Nu nog wachten op m'n nieuwe monitor (BenQ G2400W) en het HD-game feest kan beginnen.
Ik heb de bestelling gedaan bij de Wehkamp. Daar was de bundel net een tientje minder dan bij de meeste winkels en hij word gratis verzonden. Plus ik heb goede ervaringen met de klantenservice van de Wehkamp.
Nu nog wachten op m'n nieuwe monitor (BenQ G2400W) en het HD-game feest kan beginnen.
2 Vraagjes(heb al gegoogled)
Wat is beter ,staand of liggend?
En waar is de Playstation3 Klantenservice heen? Die link op de Playstation website is weg
Wat is beter ,staand of liggend?
En waar is de Playstation3 Klantenservice heen? Die link op de Playstation website is weg
Ik wist dat je hier mee zou komen, en ja ik kon wel zien dat je al wat moeite had gedaan.flowerp schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:20:
Hmmm, doe dan zelf ook eens een héél klein beetje moeite en gebruik je hersenen om te bedenken dat als ik niet zelf al aan het zoeken was geweest ik:
a. Geen link had gevonden over een zeer duidelijk voorbeeld van een ratelend geluid op de PS3.
b. Ik niet had geweten over de hidden 'fan test' key combo op de PS3 40GB.
c. Ik daar niet ook nog eens weer een filmpje over gevonden had.
Conclusie: ik heb dus wel degelijk gezocht. Zoals gezegd, met een heel klein beetje nadenken had jij ook die conclusie zelf kunnen trekken
Maar ik blijf erbij dat er in de laatste vier topics zeker weten vragen over het fan geluid van de 40gb zijn geweest, gewoon een kwestie van zoeken.
Daarbij; Hoe kunnen we nou een goed oordeel vellen als we het geluid van je PS3 niet horen?
Key antwoord: Bij het koud opstarten in XMB hoor je alleen de fan te horen als met je oor naast zit.
Je verhitte reactie was niet op zijn plaats, veel plezier met zoeken nog.

Daar zat ik inderdaad aan te denken. Eens kijken of ik een camera met een beetje fatsoenlijke mic. kan lenen van iemand en dan even wachten tot het een beetje stil is in huis. (momenteel klein gekkenhuis hier: stel vrienden inclusief hun kinderen op bezoek. Heeft wel als voordeel dat het geluid van de PS3 nu volledig gecamoufleerd is.
Wat is het toch in dit topic dat men altijd anderen wil wijsmaken waarover het wel en niet toegestaan is te praten? Dit is toch een algemeen PS3 ervaringen topic, welnu flowerp verteld over zijn ervaring en vraagt hoe die van anderen zijn, hoe meer ontopic kan je gaanAnoniem: 239951 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:06:
[...]
Alle vragen zijn wel eens behandeld in dit of vorige topics, dit is niet het Sony klantenservice topic.![]()
Met een héél klein beetje moeite kun je die vragen zelf beantwoorden mbv de searchfunctie + google.
Als je denkt dat ie echt defect is breng je hem terug, je geeft zelf al aan dat je wel ervaring hebt met apparatuur en/of fans.
En dat verwijzen naar een searchfunctie.. dat lijkt wel een actie van een helpdesk, die komen ook altijd met die non-oplossingen ipv een echt antwoord. Wellicht is er nieuwe informatie beschikbaar, of zijn er hier nieuwe bezoekers met andere inzichten. In beide gevallen een goede reden om gewoon de vraag te stellen, iedereen die er geen interesse in heeft kan gewoon doorscrollen.
Thanks voor die info. Dat is ongeveer de praktische info die ik zocht.Anoniem: 239951 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:41:
[...]
Daarbij; Hoe kunnen we nou een goed oordeel vellen als we het geluid van je PS3 niet horen?
Key antwoord: Bij het koud opstarten in XMB hoor je alleen de fan te horen als met je oor naast zit.
Verhit? Ik was hartstikke rustig joh. Je zou eens een van mijn betere posts in een "UPC is evil" of "Java vs PHP" topic moeten lezenJe verhitte reactie was niet op zijn plaats, veel plezier met zoeken nog.
Denk dat dit wel normaal is jah. Ik dacht zelf eerst dat het de harde schijf was die ik steeds hoorde, maar bedacht met toen dat het ook wel eens de Blu-Ray speler kon zijn. (40GB model).Tankbuster schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:56:
Is het normaal dat je soms de PS3 een Blu-Ray best wel hard hoort lezen?(GTA lV bij het laden)
Niemand hier in de buurt had een fatsoenlijk camera, hier dus eentje genomen met het mobieltje van iemand: http://www.youtube.com/watch?v=XQQx1DVTTZU
Het effect is helaas niet helemaal goed te horen, vooral vanwege alle artifacts die zo'n crappy microfoontje er zelf door heen gooit, maar hopelijk geeft het het toch een beetje weer. Op de achtergrond hoor je een soort 'naai machine' achtig geluid. Dit is hoorbaar tot op grofweg 3 meter als er verder geen geluiden in het huis zijn.
Bij b.v. Uncharted is het gedurende normale gameplay niet hoorbaar, maar in hele rustige scene's waarbij bijvoorbeeld alleen wat vogeltjes fluiten hoor je het net. Als je de game op pauze zet, bijvoorbeeld om naar je rewards te gaan of te saven, hoor je het absoluut.
Ik hoor het niet echt door de crappy geluidskwaliteit, maar ik meen mij te herinneren dat er een aantal topics terug iemand was die ook last had van een vreemd geluid en na het vervangen van de HDD was het weg. Ik heb net nog even gezocht, maar ik kon het niet meer vinden, wellicht is er iemand anders die het wel weet te vinden of het kan bevestigen/ontkrachten
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
negeer deze maar
[ Voor 97% gewijzigd door flowerp op 25-05-2008 22:55 ]
Dit topic is gesloten.