Duidelijk! En meteen ook duidelijk welke console (opnieuw) m'n voorkeur zal uitdragen. Het wordt opnieuw een sony playstation. Al sinds de eerste een grote fan, en het ding serveert een game-menu dat meer op mijn smaak is afgesteld, eigenlijk sim-pel.
Ik heb nog even getwijfeld om bij gtaIV een xbox te halen (prijs en zo) maar toen sony ook met bundels kwam toch maar niet gedaan. het scheelt bijna niets, en met de ps3 heb ik dan de enige console die mij eigenlijk interesseert. Waarom ik nog steeds geen console heb? Examens, eindwerk en afstuderen

Ik kan het me gewoon niet veroorloven omdat al m'n tijd ergens anders heen zou moeten gaan (wat helaas voorlopig niet gebeurt). Maar van zodra m'n studies af zijn, en ik m'n eerste loonstrookje heb, ga ik linea recta de eerste mediamarkt binnen op zoek naar een ps3 met bijhorende games
Wat betreft het bioshock nieuws: het is steeds meer duidelijk wat de grote trends zullen worden. Elk spel van een grote uitgever zal gewoon crossplatform verschijnen. EA en ubisoft zullen allemaal crossplatform titels maken, en laat nu net daar de meeste titels vandaan komen. Verder komt het alleen neer op welke exclusives (een minderheid) je voorkeur wegdragen, et voila, je hebt je console gevonden. (in mijn geval ps3 dus). Prijs doet er verder niet toe (wat is nu 100 euro, op vijf jaar tijd).
Tel daarbij op dat de ps3 hardwarematig gewoon beter uitgedacht is, en minder lawaaierig is en zo...
Vroeger waren de drie consoles ongeveer even snel, dus veel games moesten op drie platformen geport worden. Nu valt de Wii volledig buiten de boot, zodat de Wii volledig op zichzelf games zal krijgen (wat op zich niet slechts is voor nintendo als het goed aangepakt wordt). Xbox en pc platform zijn twee handen op één buik, dus nu houd je ongeveer twee grote platformen over voor de bestsellers. En daarvan trekken MGS, GT5, Killzone, uncharted, Ratchet and Clank, little big planet, me veel meer dan gears of war en halo. Welke uiteindelijk al verschenen zijn voor of nog zullen verschijnen op de pc!! Het nut van een xbox is daarmee voor mij 0,0
In mijn entertainment room komt: een goede pc en een ps3, daarmee heb je bijna de hele markt afgedekt (wat uitzondering van wat 'echte' exclusives voor de 360, maar veel zullen er dat niet zijn)