MueR schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:33:
Een van de tanks ging dood op 60k, een van de minstrels op 50k. We hadden geen rezzes meer over en vanaf ruwweg 55k hadden we een hope wipe en geen tokens beschikbaar. Dus al met al dikke veer voor onze enig overblijvende tank, die met 8 dread de balrog tankte, en de overgebleven minstrel, die zowel de elf als de overgebleven 9 raid members (incl hijzelf) kon healen.
Ah dat is altijd naar, alhoewel ik het al niet meer een tijdje gedaan heb zonder de +3 glorfindel hope buff, maar ik kan me nog wel herinneren in de beginfase van het proberen om hem te downen hoe het was om te tanken met zoveel dread. We hebben inderdaad vaak 45 minuten moeten wachten voordat de CD van de hope af was na een wipe.
Voorheen ging Thaurlach helemaal los op de elf als 'ie op 12K kwam, na de laatste patch is dat generfed zodat 'ie de elf niet in één klap kan pletten maar het blijft ff doorbijten.
Het beste is idd alles uit de kast vanaf 12K, wat ook heel goed werkt is een burg een cj laten doen waar niemand aan meedoet zodat de Balrog extra lang stil moet zitten en de rest damage uit kan delen

.
Dat merkte ik inderdaad de laatste keer ook toen ik hem aan het tanken was, ik raakte de aggro totaal niet kwijt in de laatste 12k. Challenge, fray and shield-smash was voldoende om de aggro te houden.
Over het totaal los gaan op 12k; dat trucje van de FSM op 12k werkt idd erg goed. Last Stance (?) cappy buff erover heen etc
edit:MADG0BLIN schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:25:
Ik kom hier wat onbekende termen tegen, speel ook nog geen MP maar wat betekenen de termen:
WL8, BA9, BA5(R0 en R7) BA's, B12, greendot en grinden enz.
De laatste heb ik wel een idee van, maar het is de eerste MMORPG die ik speel dus sommige termen zijn nog wat vreemd.

Hoewel ik niet echt veel creep speel is het volgens mij de class + rank, dus WL8: warleader rank 8, BA9: Black arrow rank 9.
Greendot: creepspeler zonder rank (beginnend dus)
Grinden: langdurig omleggen van mobs voor xp/drops/deeds.
Maar Freelance, waarom grind je de laatste 3 levels? Lijkt me geen donder aan, en met de komst van Forochel heb je een extra highlevel gebied waar nog genoeg quests te doen zijn... Ik ben op 45 begonnen met Forochel, ben nu 47 daar, en het is leuke xp.

Bij mijn tweede char was forochel er nog niet, en had toch nog reputatie nodig voor m'n main. Ik ben toen dus ook gaan grinden in GT voor m'n rivendell rep.
Bij dit char zal ik waarschijnlijk wel wat meer questen, maar ik doe eigenlijk vrijwel quests die 2/3 lvl's hoger zijn dan mijn eigen lvl dus ik gok dat ik rond lvl 48 mijn questlog een beetje leegraakt met solo quest.
PUG's doe ik niet meer aan, en om m'n kin niet te gaan vervelen met andere fellowship quests (behalve uru/cd) ga ik daarom maar wat grinden, en wellicht ook nog wat fatsoenlijke drops binnenhalen!
[
Voor 32% gewijzigd door
Freelance op 02-06-2008 14:58
]