[MMORPG] Lord of the Rings Online: deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 27.376 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo 8 dagen geleden begonnen na een pauze van 9 maanden en Zondag last minute in een helegrod raid gestapt, even kijken of ik het nog kon :P nou het ging wel lekker.... in +/- 5 uur tijd hebben we heel helegrod gecleaned 8)

ik ben slechts 1x dood gegaan bij zaudrou met zijn poison was net te laat...

thorog ging in 1 x plat en NIEMAND ging dood en dat was de 2e keer dat ik tegenover thorog stond en de laatste keer waren we in no time allemaal dood :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:09

TAA

Liever IRC

MueR schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:27:
Verdomme weer mn shoulder guards uit de rift set niet. Ik begin dat egoistische gezeik van een aantal mensen nu toch wel zat te worden. Verdomme al maanden veel tijd aan het uittrekken zodat iedereen lol kan hebben in de Rift, maar zal er ooit iets voor teruggedaan worden? Ho maar.
Geen idee hoe groot de group is waaruit je jullie raid samenstelt MueR, maar misschien volgende week de shoulders gewoon eens opeisen als raid leader? Zullen er vast een aantal zijn die het je gunnen en de anderen... tja... die zoeken maar een andere raid group :P

Gisteravond met mijn noob-hunter lvl45 gedinged (145k xp solo gequest in 1 avond 8)7 ) en eindelijk de class quests ingeleverd; ruimte in mijn inventory :z Ik moet zeggen dat de Angmar revamp en Forochel toch wel veel verschil maken in deze lvl40 - 50 range; mijn main heeft het laatste stuk flink lopen grinden en dat heb ik nu eigenlijk nog niet gedaan...

Nu maar hopen dat mijn boiling maatje vandaag de 800 hides die ik heb gestuurd geboiled heeft... Kan ik eindelijk eens GM Tailor en GM Metalsmith gaan halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

MueR schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:27:
Verdomme weer mn shoulder guards uit de rift set niet. Ik begin dat egoistische gezeik van een aantal mensen nu toch wel zat te worden. Verdomme al maanden veel tijd aan het uittrekken zodat iedereen lol kan hebben in de Rift, maar zal er ooit iets voor teruggedaan worden? Ho maar.
Van mij mag je ze deze week gerust hebben.
Na vijf keer niet halen is er echt over aan het gaan zeker als je de raidleader bent.
Zeker vermits het je laatste deel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon Verhoeven schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:57:
[...]

Van mij mag je ze deze week gerust hebben.
Na vijf keer niet halen is er echt over aan het gaan zeker als je de raidleader bent.
Zeker vermits het je laatste deel is.
want? een raid leader heeft meer recht danwel aanspraak op iets dat iedereen wil hebben???

volgens mij is het heel simpel er zijn 12 mensen die meegaan iedereen wil zijn set compleet hebben. sommige items zullen langer duren dan de andere enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ja, eigenlijk wel. Zeker in dit geval.
Rhy is degene die de raid groep uit de grond heeft gestampt, dingen uitlegt op ts, raids organiseert, tactieken maakt, ...
Hij heeft al de rest van de rift set al en hij heeft al 5 keer geprobeerd om aan de shoulders te geraken dus mag hij ze van mij gerust ninjaen.
Trouwens bij ons is de regel dat je eerst de rest moet hebben voordat je op de shoulders mag rollen.
En je mag maar voor 1 rift item/week rollen. Dus het is zeker geen 12 man die voor de shoulders rolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:42

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:00:
[...]
want? een raid leader heeft meer recht danwel aanspraak op iets dat iedereen wil hebben???

volgens mij is het heel simpel er zijn 12 mensen die meegaan iedereen wil zijn set compleet hebben. sommige items zullen langer duren dan de andere enz enz
De gems van de balrog zijn precies om die redenen gelimiteerd. De enigen die er op mogen rollen zijn de mensen die alle andere gems al compleet hebben. No way in hell dat ik een toevallige pickup of first-timer met balrog loot laat weglopen. Nu we elke week de Balrog neerhalen komen er een hoop mensen ineens weer meespelen. Het is een beetje jammer dat mensen zo inhalig zijn.

Ik zeg niet dat ik meer recht op die gem heb dan een ander in de groep. De meesten werken hard genoeg en zijn bijna net zo vaak aanwezig als ik zelf. Het is alleen wel een beetje zuur dat ik van iedereen in de groep het langst al aan het wachten ben op die gem en er nu 5 keer op rij naast grijp. Wat consideratie vanuit de groep zou wel prettig zijn eigenlijk, als ik even ga tellen wat ik allemaal voor de groep doe, zonder ook maar iets terug te vragen.

Zo host ik een Teamspeak server en forum, ik bied alle book patches aan op een rappe lijn die me best knaken kost (dataverkeer is duur) en ben daarnaast nog eens elke week veel tijd kwijt met het plannen en leiden van raids. Daar komt ook nog bij dat ik alle gezeik over me heen krijg. Wanneer iemand niet tevreden is, komen ze naar mij. Wanneer iemand slecht zn werk doet, krijg ik het te horen. Ik word er een beetje moe van.

Als ik even objectief kijk naar de mensen die de afgelopen weken de shoulder guards voor mn neus hebben weggepikt, gun ik het er maar 2. Dat zijn een captain die er echt elke week is en bij de "geboorte" van de groep er ook was, en een burglar die eigenlijk ook elke week aanwezig is. De anderen zijn een champion (nooit meer wat van gehoord daarna), een loremaster (die pas 2 weken weer mee kwam doen) en de 5e... kan ik me zo niet herinneren..

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon Verhoeven schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:04:
Ja, eigenlijk wel. Zeker in dit geval.
Rhy is degene die de raid groep uit de grond heeft gestampt, dingen uitlegt op ts, raids organiseert, tactieken maakt, ...
Hij heeft al de rest van de rift set al en hij heeft al 5 keer geprobeerd om aan de shoulders te geraken dus mag hij ze van mij gerust ninjaen.
Trouwens bij ons is de regel dat je eerst de rest moet hebben voordat je op de shoulders mag rollen.
En je mag maar voor 1 rift item/week rollen. Dus het is zeker geen 12 man die voor de shoulders rolt.
dan komt hij toch vanzelf aan de beurt? echt ik vind het onzin ik snap best dat hij baalt en dat hij zijn set compleet wil hebben maar dat hij er nu meer recht op heeft dan een ander is absoluut onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
Persoonlijk hoort een raidleader beloond te worden.
in het wow guild waarin ik speelde was het DKP all the way. totdat iets dropte wat de guild/raidleader wilde. Dan brulde de helft in de mic: das voor xxxx en dan kreeg ie het als dank.

Als je het moet opeisen is het denk ik niet helemaal ok, je moet het krijgen. Dan heb je een fijn team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Legolas, 5 weken aan een stuk is wat overdreven voor een enkele item.
En gebruik nu eens wat argumenten waarom hij het niet zou mogen claimen?
Hij stopt er veel tijd en moeite in. (ik weet niet wie de hosting + ts server betaald).
Guides schrijven duurt een tijdje, idem voor een raid groep oprichten.
Gebeurt allemaal niet uit zichzelf.
Rhy is ook één van de eerste om potions/tokens te geven als iemand ze ontbreekt.
Nu ja, ik krijg de indruk dat jij bij de groep hoort waar Rhy het over had.
Een beetje dank voor je raid leader is altijd netjes, zeker als het over 1 item gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Simon Verhoeven schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:34:
Hij stopt er veel tijd en moeite in. (ik weet niet wie de hosting + ts server betaald).
Ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon Verhoeven schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:34:
Legolas, 5 weken aan een stuk is wat overdreven voor een enkele item.
En gebruik nu eens wat argumenten waarom hij het niet zou mogen claimen?
Guides schrijven duurt een tijdje, idem voor een raid groep oprichten.
Gebeurt allemaal niet uit zichzelf.
Rhy is ook één van de eerste om potions/tokens te geven als iemand ze ontbreekt.
Nu ja, ik krijg de indruk dat jij bij de groep hoort waar Rhy het over had.
Een beetje dank voor je raid leader is altijd netjes, zeker als het over 1 item gaat.
een beetje dank is zeer zeker op zijn plaats, maar niemand dwingt hem om zoveel tijd te spenderen in het RAIDen danwel andere taken en of diensten tot zijn beschikking te stellen.

zeker als het over 1 item gaat... we hebben het wel over het meest gewilde item!

het is heel simpel er zijn loot regels en hij heeft hem volgens die regels nog nooit gewonnen vervelend maar het is niet anders...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Niemand dwingt hen om met ons mee te raiden.
Vind dat als je toch met ons meeraid dat een beetje dankbaarheid in dit geval onder de vorm van hem de shoulders te laten hebben niet misplaatst is.

Trouwens Rhy had eerder al vermeld dat hij eraan dacht om de loot rules aan te passen zodat zulke situaties niet meer voorkomen. Momenteel rollen we omdat een de raid leaders niet voor DKP zijn en daar ga ik mee akkoord gezien het huidige signup systeem zouden raid leaders veel te gemakkelijk aan alle loot als eerste geraken.
Eerlijk rollen is netjes en al, maar het is echt niet leuk als onetimes of mensen die lang na je joinden de item voor je neus wegpikken. Zeker als hun performance niet bijster was.
Dit weekend wordt mijn 7de poging op de gloves en dat begint dik te vervelen vermits ik maar 2 items van rift wil. Daarna help ik nog steeds, maar de set bonus + loot bonus die ik heb dankzij de gloves is wel altijd handig.

[ Voor 65% gewijzigd door Simon Verhoeven op 07-07-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon Verhoeven schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:10:
Niemand dwingt hen om met ons mee te raiden.
Vind dat als je toch met ons meeraid dat een beetje dankbaarheid in dit geval onder de vorm van hem de shoulders te laten hebben niet misplaatst is.
sorry hoor maar zonder de rest van het team gaat het ook niet lukken het is nu eenmaal zo dat iedereen het item wil hebben daar een rift groep uit 12 man bestaat kan dat een poosje duren en de een heeft wat meer geluk dan de ander zo is het nu eenmaal...

dankbaarheid voor alle tijd en moeite is leuk en wenselijk maar niet afdwingbaar omdat hij vind dat hij er meer recht op heeft dan een ander. ookal doet hij er meer voor dan de anderen, dat is een vrije keus.

maar goed dit begint wel een erg lang welles nietes spelletje te worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ach we zullen op ons eigen forum er wel een topic over maken, want tenslotte zit je toch niet in onze raidgroep. (of ik moet me al erg vergissen).
Voor de rest, zie mijn edit.

Topicje gemaakt in Raids'R'Us chat ( http://www.annonamarth.eu...rs-for-rhyaehar-t350.html ).

[ Voor 23% gewijzigd door Simon Verhoeven op 07-07-2008 10:33 . Reden: toevoeging van topic link. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Dan hebben wij zo te horen een heerlijke kinship. Bij ons word erg vaak loot "gratis" weggegeven. Zoals gister de High-Protector boots, alle 3 de guardians hadden ze niet, maar ze waren wel zo vriendelijk om ze aan mij te geven. Terwijl ik eigenlijk nog geen DKP had mocht ik negatief bieden. :)

Vanavond de Rift t/m Thrâng, hopelijk kan ik mijn leggings bemachtigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOAW schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:26:
Dan hebben wij zo te horen een heerlijke kinship. Bij ons word erg vaak loot "gratis" weggegeven. Zoals gister de High-Protector boots, alle 3 de guardians hadden ze niet, maar ze waren wel zo vriendelijk om ze aan mij te geven. Terwijl ik eigenlijk nog geen DKP had mocht ik negatief bieden. :)

Vanavond de Rift t/m Thrâng, hopelijk kan ik mijn leggings bemachtigen. :)
bij ons ook... maar dat wil niet zeggen dat je het recht hebt je iets toe te eigenen dat iedereen wil hebben. want dat is een heel ander verhaal... maar goed ik ben deze discussie wel beu.

ik hoop dat muer zijn shoulders snel scoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:44:
[...]
zeker als het over 1 item gaat... we hebben het wel over het meest gewilde item!
Het meest gewilde item? Het is een vaste drop ffs; items als de Twisted Golden Bracelet, Threkrand en Jewelled Bell zijn bij veel groups veel gewilder!

Wij werken met een soort queue systeem waarbij de spelers met ancienniteit voordeel hebben op de nieuwkomers. Als zij ons joinen weten ze precies waar ze aan toe zijn en wanneer ze ongeveer aan de beurt zijn voor een bepaalde drop. Overigens wordt ook inzet verwacht bij andere instance runs om bijv. class quest items te farmen of deed killing voordat men in aanmerking komt voor een regular spot met loot queuing... Misschien niet fair als je als buitenstaander er naar kijkt, maar mensen weten waar ze aan beginnen en waar ze aan toe zijn. Zelf heb ik 6 complete runs door de rift gedaan zonder ook maar een gem roll te krijgen (wel op de random teals); daarna in een paar weken alles compleet. Voor mij niet erg; zolang je maar weet waar je aan toe bent... En dat weet je met een simpel PUG roll achtig iets gewoon niet. Uiteindelijk leidt dat tot frustratie en vaak ook het uit elkaar vallen van de raid group. Been there, done that...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAA schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:39:
Het meest gewilde item? Het is een vaste drop ffs; items als de Twisted Golden Bracelet, Threkrand en Jewelled Bell zijn bij veel groups veel gewilder!
jewelled bell ken ik geweldig item voor een tank... die andere ken ik niet, stats?
Wij werken met een soort queue systeem waarbij de spelers met ancienniteit voordeel hebben op de nieuwkomers. Als zij ons joinen weten ze precies waar ze aan toe zijn en wanneer ze ongeveer aan de beurt zijn voor een bepaalde drop. Overigens wordt ook inzet verwacht bij andere instance runs om bijv. class quest items te farmen of deed killing voordat men in aanmerking komt voor een regular spot met loot queuing... Misschien niet fair als je als buitenstaander er naar kijkt, maar mensen weten waar ze aan beginnen en waar ze aan toe zijn. Zelf heb ik 6 complete runs door de rift gedaan zonder ook maar een gem roll te krijgen (wel op de random teals); daarna in een paar weken alles compleet. Voor mij niet erg; zolang je maar weet waar je aan toe bent... En dat weet je met een simpel PUG roll achtig iets gewoon niet. Uiteindelijk leidt dat tot frustratie en vaak ook het uit elkaar vallen van de raid group. Been there, done that...
dat is inderdaad prima het zijn afspraken die gemaakt zijn en die weet je voor je begint :) bevalt het je niet moet je een andere groep zoeken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:37
Ja Muer... dan heeft DKP toch wel een voordeel. Met dat systeem krijgen de mensen die veel spelen eerder hun items dan mensen die af en toe gaan en heb je ook niet het rotgevoel dat iemand na een lange tijd weer es mee gaat en het item voor je neus wegkaapt. Ik vind het gewoon eerlijk dat de mensen die het meest mee gaan en daardoor ook te tactieken verfijnen als eerste de spulletjes krijgen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Tja.. Het zou alleen betekenen dat de eerste Wig-Feld die dropt de mijne is. Ik weiger alleen DKP te gebruiken.

Ach ja, na overleg met de andere raid leaders is er besloten tot een extra loot rule, waardoor je bij elke keer misgrijpen hoger mag rollen. Dus Simon, je mag volgende keer voor 200 rollen op de gloves, en ik op de shoulders. Nou zegt dat nog niks.. ik probeerde het voor de grap..
Rhyaehar rolled (200): 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnyV76 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:28:
Ja Muer... dan heeft DKP toch wel een voordeel. Met dat systeem krijgen de mensen die veel spelen eerder hun items dan mensen die af en toe gaan en heb je ook niet het rotgevoel dat iemand na een lange tijd weer es mee gaat en het item voor je neus wegkaapt. Ik vind het gewoon eerlijk dat de mensen die het meest mee gaan en daardoor ook te tactieken verfijnen als eerste de spulletjes krijgen.
ja daar is wel iets voor te zeggen... maar vaak zie je dan ook dat nieuwkomers zeer moeilijk tot niet aan items komen. het is per definitie lastig daar je een aantal zeer coole items moet delen met 12 of 24 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:12
Derde titel 'Doom of Thorog Reborn' gehaald :D

Deze keer met m'n tank, dat was iets moeilijker dan met Burglar en Hunter. Volgens mij is Champion het lastigste omdat je belast bent met add controll en dat is wat minder voorspelbaar.

We hadden een paar doden te betreuren bij Zaudru (is meestal wel zo ei'k) maar geen enkele bij Thorog :Y)

Groot voordeel bij Thorog is de unstripable +3 hope van Glorfindel als je een Broken Chain Link (Balrog's quest award) inlevert.

Ik heb drie weken geleden een tweede account aangeschaft en ben een Minstrel aan het levelen (inmiddels lvl46). Het is met war-speech is het idd erg makkelijk te soloën. Ik heb op lvl 41 Chillgrip (lvl43 8K elite) kunnen downen maar dan zonder war-speech ivm de broodnodige heals. Het duurde wel 'even' maar gelukkig geen random aggro en mijn eerste shard met de minstrel was een feit :D
Die dwarf van de strongbox chest quests boven Gabilazan kon ik op lvl40 doen terwijl dat een lvl45 elite is (ook niet in war-speech natuurlijk)

Gisteren heb ik met iemand waar ik vaak mee duo (met verschillende classes) Khurrákh the Master of Maethad verslagen. Hij met z'n lvl50 chimp en ik met m'n lvl45 minstrel. Khurrákh is een lvl48 EM met 30K morale en een 'behoorlijke' damage output. We hadden alletwee een dubbele portie powerpotion nodig maar het is wel gelukt.
Op zich heel leuk natuurlijk dat je zo'n zware mob kan doen met een lvl50 en een lvl45, maar het is wel typerend voor de nerfs die er steeds meer ingevoerd worden. Het zou een full fs quest moeten zijn (dat was het voorheen wel en een hele pitige ook) en nu dus met z'n tweeën te mannen . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:41:
Tja.. Het zou alleen betekenen dat de eerste Wig-Feld die dropt de mijne is. Ik weiger alleen DKP te gebruiken.

Ach ja, na overleg met de andere raid leaders is er besloten tot een extra loot rule, waardoor je bij elke keer misgrijpen hoger mag rollen. Dus Simon, je mag volgende keer voor 200 rollen op de gloves, en ik op de shoulders. Nou zegt dat nog niks.. ik probeerde het voor de grap..
[...]
wat dacht je van de regel lowest roll wins :+ dan zit je gebakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Het probleem is dat de core van de raid groep nog niet gestabiliseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook nogal raar Muer... Toen bij ons de eerste keer Balrog neerging, waren het ook 11 mensen die de naam van de raidleader door de mic riepen dat hij de shoulders moest krijgen. (En voor de andere werd dan gerollt, we hadden mazzel met gelijk een dubbele drop de eerste keer). Maar het was van te voren ook afgesproken enzo. Ik vind het niet meer dan normaal dat een raidleader extra drops als eerste krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Btw MueR mag ik dan geen D220 rollen vermits het mijn 7de poging is?
Edit: nm, net gezien dat 200 de cap is.

Dat zal inderdaad al beter werken dan het huidige systeem.
Nu ja, 1 op 100 wordt een 2 en die drie een 6.

[ Voor 52% gewijzigd door Simon Verhoeven op 07-07-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Wat betreft loot en de rolls: daar zal je nooit iedereen tevreden kunnen krijgen. Gebruik je een systeem wat hardcore raiders bevoordeeld dan zullen sommige minder frequente raiders het eerder af laten weten als ze toch geen/weinig kans op goeie loot hebben, en zonder volledige groep kom je ook niet altijd waar je zijn wilt.

Wij gebruiken D-Roll en elke keer dat je niet wint krijg je na de raid 100 punten (capped op 1000). heb je een gem gewonnen krijg je geen tweede roll gedurende dat raidlock. Uiteindelijk betekent dat sommigen een roll1000 kunnen doen en dan word de kans best groot om te winnen wat je wilt.
Geen garantie want als je naar mij kijkt dan heb ik 14 Rift items op 3 toons en geen enkele shoulders. Nu zit ik er niet zo mee omdat ik de full set niet zo heel interessant vind (behalve voor het hebben), zelf gebruik ik liever 4 Rift met 2 andere epics voor de bonussen.

@Muer: Als je echt uitsluitend raid met een vaste ploeg dan kan/mag je wel iets van dankbaarheid terug verwachten als je te vaak misgrijpt op je laatste item, maar met een wisselend team zal dat niet gauw gebeuren.
Overigens kan je natuurlijk ook van tevoren vragen of een groep je naar de Balrog shoulders wilt brengen :) (en als iemand niet mee wilt werken dan neem je 'm die keer niet mee?)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:47:
Ik vind het ook nogal raar Muer... Toen bij ons de eerste keer Balrog neerging, waren het ook 11 mensen die de naam van de raidleader door de mic riepen dat hij de shoulders moest krijgen. (En voor de andere werd dan gerollt, we hadden mazzel met gelijk een dubbele drop de eerste keer). Maar het was van te voren ook afgesproken enzo. Ik vind het niet meer dan normaal dat een raidleader extra drops als eerste krijgt.
Dat is een van de redenen dat ik een beetje geirriteerd raak.. die captain of burg kan ik mee leven, die zijn er ook altijd. De anderen vind ik wat minder tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ botoo

ik heb nu op Ellendras alleen de gloves en boots. logischerwijs wil ik de andere 4 items ook hebben. tevens wil ik kindred status bij the Eldgang.

enig idee hoeveel raids dat +/- duurt? ik zit zoals je weet met wat andere bezigheden waardoor het lastig is voor mij om alle raids mee te doen (geen onwil) zit even te kijken of ik daar wat omheen kan plannen...

ik ben nu aquintance met 160 punten naar friend status en heb zoals eerder genoemd 2 rift items (geloof dat de wapens voor mijn minstrel niet interessant zijn) maw hoeveel rep points scoor je gemiddeld in een run? en hoe zit het met de andere items (denk dat de meesten alles hebben op shoulders na) al kunnen ze natuurlijk rollen voor een alt en zijn daar nog beperkingen voor?

of ik nog verder ga met Amberlin weet ik niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Ga bij een volledige Rift run (Barz t/m Rog) uit van zo'n 4000 a 5000 punten, inclusief mushroom & gashfra quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:21:
Ga bij een volledige Rift run (Barz t/m Rog) uit van zo'n 4000 a 5000 punten, inclusief mushroom & gashfra quest.
dus 18 runs minimaal :o OMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Sowieso nutteloos om rep te hebben bij Eldgang, het enige wat je er mee kan is repairs maar die blijven onbenullig duur daar.

Nog lang niet iedereen heeft 5 Rift items omdat ERA zo'n grote groep is, maar boots/gloves/leggings/chest zijn meestal snel & makkelijk te krijgen.

Rollen voor een alt mag alleen als je op speciaal verzoek van de raidleader een alt moet brengen terwijl je ingeschreven hebt met een andere class. bv als ik inschrijf op een vrije tankplek maar er blijkt ineens dat er harder een burg nodig is dan mag ik rollen voor de tank. Probleem met rollen voor je alt is dat deze gesummoned moet worden voordat de chest open gaat omdat de gem anders niet meer assigned kan worden.
LOL, ik heb er al zo'n 50-60 runs (als het er niet meer zijn) op zitten :+

[ Voor 13% gewijzigd door botoo op 07-07-2008 13:38 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:37:
Sowieso nutteloos om rep te hebben bij Eldgang, het enige wat je er mee kan is repairs maar die blijven onbenullig duur daar.
ghehehe hoe lang ken je me nou al?

ik wil alles gewoon kindred hebben 8) net als vissen het is zinloos maar ik wil wel lady of the streams worden. 8)
Nog lang niet iedereen heeft 5 Rift items omdat ERA zo'n grote groep is, maar boots/gloves/leggings/chest zijn meestal snel & makkelijk te krijgen.

Rollen voor een alt mag alleen als je op speciaal verzoek van de raidleader een alt moet brengen terwijl je ingeschreven hebt met een andere class. bv als ik inschrijf op een vrije tankplek maar er blijkt ineens dat er harder een burg nodig is dan mag ik rollen voor de tank. Probleem met rollen voor je alt is dat deze gesummoned moet worden voordat de chest open gaat omdat de gem anders niet meer assigned kan worden.

[...]
LOL, ik heb er al zo'n 50-60 runs (als het er niet meer zijn) op zitten :+
ok helder...

mag ik wel voor helm/shoulder gooien? als ik nog niks gewonnen heb that is

heb trouwens ook een nieuw kapsel :9 en 2 casual outfits 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Vanavond weer naar de rift geweest, alles was al cleared tot de Balrog. Laat ik het kort houden, binnen 3 dagen heb ik zowel heel Annuminas alsmede Thorog en Thaurlach zien vallen voor mijn voeten. Awesome. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:55
Het zou me niets verbazen als bk14 heel snel komt, gezien het feit dat de maintenance van morgen uitgebreid is. Was volgens mij bij vorige updates ook zo, of niet?

Daarnaast positief dat ze het vergroten van het window doen door 't te vervroegen ipv te verlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Dat zou me dus wel verbazen aangezien ze tot nu altijd nog enkele dagen vooraf de pre-download beschikbaar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik86 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:25:
Daarnaast positief dat ze het vergroten van het window doen door 't te vervroegen ipv te verlaten
bedoel je hiermee dat als je lotro verlaat je niet met die client in systray zit die heel moeilijk naar voren komt want dat was vroeger ook niet en is mega irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Volgens mij bedoelt hij dat de maintenance "window" die normaal van 08.00 - 13.00 loopt nu van 04.00 - 13.00 is in plaats van 08.00 - 17.00 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 08:59

Poekie McPurrr

Mreoww~

wij gebruiken een dynamisch dkp model, gewilde items "kosten'" het meest, naarmate de vraag ernaar afneemt worden ze goedkoper qua punten. Hierdoor krijgen de mensen die het meest meedoen het item eerst, en de mensen met minder tijd komen dan toch nog in aanmerking.
Doordat een gewild item nogal veel punten kost kunnen mensen met minder punten vervolgens toch in aanmerking voor andere items aangezien de hardcore spelers nooit over heel veel punten beschikken op deze manier.
tevens word elke 2 maand het aantal punten met max 50% gehalveerd (aan te geven door de speler) en worden deze punten uitbetaald met wat we in die periode over houden aan geld.
op deze wijze komt iedereen wel aan z'n trekken, mensen met alle items krijgen een leuk bedrag mee, mensen met weinig tijd kunnen toch meedoen voor top items etc.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bepalen jullie dan of een item gewild is, en hoe bepalen jullie dan de waarde ervan? Opzich klinkt het nml wel als een leuk systeem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 08:59

Poekie McPurrr

Mreoww~

Systeem is uitgedacht door twee leden van onze FFxi-shell, en aangezien ze het dusdanig goed hebben uitgelegd even een copy/paste van ons FFxi-forum (hierdoor zullen bepaalde termen je vreemd klinken maar het gaat om het principe)

Het berust op een drietal principes:

1. Dynamische puntenprijzen voor items
2. Punten vervallen in de tijd (<-- grootste nieuwigheid)
3. ALLE non rare-ex (rare-ex zijn niet tradeable items, dus bound aan character bij oppikken)drops worden verkocht

We maken een profielpagina, waarbij elk member 2 favoriete jobs kiest, en een top 5 van gewenste items. (hier kom ik nog op terug, want hier komen een paar belangrijke bedenkingen bij).

Dan gaan we events draaien (sky gods bvb (vergelijk met boss-raids). We kennen punten toe, bij op tijd zijn, per uur van de event en als je de event uitzit. Al deze punten worden bijgehouden in een database die door de members consulteerbaar is, (minimize drama!) en door de sacks/leaders editeerbaar. (mss leaders, ik ben wel sack, maar kan niet elke zondag er zijn ;)

Als er een drop is die verkoopbaar is, wordt deze door de "officiele" ls mule verkocht. ALTIJD. Dus ook die Kirin's Osode of godweetwat. We kunnen deze wel aan de members aanbieden aan een reductieprijs. (zeg maar 25% goedkoper dan de vraagprijs van de markt). Eveneens, het waarom hiervan volgt binnenkort.

Rare ex drops worden gekocht met punten. Om drama te voorkomen, gaan we een kapitalistisch systeem toepassen, "je hebt de meeste punten, dan heb je eerste keus". Mét de vereiste dat het bruikbaar is door een job die je aangegeven hebt op je profielpagina. Dus ben jij WHM en wil je een BLM item hebben, no problem.
(Als we gaan beginnen met 'die heeft er meer aan' en uitzonderingen etc etc, dan beginnnen we met drama. Dus, dit is eenvoudiger.)

Nu komen we aan een hekel punt, hoe bepalen we de prijs van een item (in punten)?
Omdat een vaste prijs een heel gedoe is, en noooit up to date, hebben we besloten van de berekening dynamisch te maken.
Elke member selecteert een lijstje met 5 items die hij/zij graag wil. Daaruit kunnen we heel eenvoudig de top-zoveel halen.
Maw, we weten hoe populair een bepaald item is. Om dan een prijs te gaan bepalen, delen we het totaal aantal punten in de linkshell door het aantal requests, en dat maal het aantal requests voor een item, en we krijgen een lijstje met de items en hun prijs. (consulteerbaar op de site!!)

bvb,
Xil: 5 requests
Rhada: 5 requests
Szlash: 5 Requests
Arcore: 1 Request
Totaal: 16
Iedereen heeft abjuration op zn list staan. 4 maal dus
2 man wil byakkos haidate

Deze members hebben samen 160 punten verdiend.
160 / 16 = 10 basis
10 basis maal aantal requests voor het item:
Abj kost 40 punt
Byakkos haidate kost 20 punt

Op die manier gaan we een tijdje vooruit. Na verloop van tijd komen we op een zeer groot probleem... members die lang spelen, hebben een TORENHOOG puntentotaal, de prijs van de items gaat naar boven, en nieuwe members hebben geen kans.

Hoe lossen we dat op? Door punten een vervaldatum te geven.

Elke 2 maand, keren we 50% van de punten uit in gil. Gil die we verdienen met het verkopen van de gil item drops. Dit heeft véél voordelen:

1. het totale aantal punten in de ls-pool blijft onder controle. Maw, de prijzen van de items blijven betaalbaar, en newbie's hebben kans.
2. Tegelijk is "sparen" voor een item ook te doen! Aangezien IEDEREEN 50% kwijt is...
3. bovendien belonen we member-effort in cash... zelfs al kom je één of twee keer, we belonen elke effort.

2 Maand is 8 zondagen sky, en door de week trigger farmen... dus dan hebben we wel wat.

En nog wat specialer, elke member kan kiezen om MEER dan 50% van zijn/haar punten in gil te krijgen. Dat kan je aan gaan geven op je profielpagina. Wil je enkel geld, en geen items, zet dan op 100%... hou er rekening mee dat je die punten wel kwijt bent ;-)
Minder dan 50% laten we nooit toe, maar 50-60-70-80-90 en zelfs 100 is mogelijk.
De gilverdeling is ook simpel: totaal aantal gil, gedeeld door de hoeveelheid punten van alle members samen, en dan hebben we per punt een gilcode.
Zo belonen we members maximaal. We bouwen geen LS bank op (hebben we niet nodig), en de effort die je doet is gewoon berekenbaar. De mule die het geld beheert en de beheerders staan natuurlijk in contact. Er wordt ook een post gemaakt, waarin iedereen de hele berekening van die periode ziet.

Het spreekt natuurlijk voor zich dat de item drops daarom MOETEN verkocht worden, zonder énige uitzondering. We gaan niet aan vriendjespolitiek doen, en niet aan drama. Dit is een geweldige linkshell, we gaan het zo houden.

Er is nog één ding... omdat we herkennen dat members hun "wanted" lijstjes kunnen aanpassen at random, en we toch énige regelmaat moeten hebben willen we dit als volgt oplossen.
We locken de item wish list. Wil je een verandering doorvoeren, dan kan je dat doen pér slot eens per 2 weken, en telkens je een item krijgt, mag je ook een aanpassing doen om dat item te vervangen.

We hebben nog één achterpoortje, mocht blijken dat het aantal punten in de LS overdreven groot wordt, dan gaan we een levensduur van één jaar voor een punt invoeren. Maw, als je op het einde van het jaar massieve hoeveelheden punten hebt waar je niks mee bent, sturen we je een mailtje, van "x aantal punten vervallen binnenkort", en dan moet je maar je gil-indicator eens op 100% zetten of je bent je oudste punten kwijt!

bovenstaande is de basis opzet, het systeem is uiteraard hier en daar aangepast door ervaring "in het veld"

Belangrijkste punten, de waarde van een item is dynamisch. Meer mensen willen x-item, x-item is duur in het begin. Meer mensen krijgen x-item, voor achterblijvers word het goedkoper (minder vraag = lagere prijs).
Spelers die hun items hebben worden toch geprikkeld om mee te blijven doen doordat er in de vorm van geld toch iets te halen valt.
Praktijk waarbij een aantal hardcore spelers dusdanig veel punten opbouwen om alles te kunnen krijgen bij elke run word geredueerd, enerzijds doordat de meest gewilde items een aanslag doen op je opgebouwde krediet, anderzijds door het verplicht inleveren van punten elke zoveel tijd.

Voor ons werkt het bovensaande systeem als een tierelier, practisch geen drama, puntenlijsten zijn vrij inzichtbaar dus je weet wat je per run opbouwt en kunt dan ook direct controleren of er sprake is van vriendjespolitiek of niet.
Verder hanteren wij niet echt het "x-job moet y-item hebben. als je job hoog genoeg is voor het item kun je erop lotten. (in ffxi is dat handig aangezien je met je char elke job kunt spelen/levellen en weer terug kunt switchen naar andere jobs).

het is dus primair opgezet voor FFxi maar uit ervaring in andere mmo's weet ik dat het ook erg goed kan werken in andere mmo's waarbij je simpelweg met het probleem zit "wie krijgt wat".

Wil je meer info over dit systeem en de eventueel benodigde database (zonder database is het niet te doen ivm met het dynamische karakter) dan kun je even een vraag droppen op ons forum: http://forum.swordsandroses.be
Denk dat de twee leden die dit uitgewerkt hebben (xiliath en szlash) je graag uitleggen hoe het precies werkt :3

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:15
Gisteravond m'n champ op lvl 50 gekregen. Nu denk ik druk aan de slag om mijn traits verder omhoog te krijgen. Is ook nogal wat werk zeg, afgelopen week mijn 450ste worm in angmar gemept maar je bent wel even bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Ging het maandag zo goed in Helegrod (Storvagun's Emblem gewonnen), gisteren ging Thorog niet door. Niet genoeg minstrels en captains om een serieuze poging te wagen. Jammer eigenlijk.

Er was alleen een champion in de groep die meende dat ik een verkeerd beeld had van champions. Ik wil nogal eens grapjes maken over de hersenloosheid van champions (if it moves, hit it. if it doesnt move, pick it up then hit it.) of guardians (if it looks like a liviing organism, bash it). Maargoed, hij wilde sparren en bewijzen dat champions echt wel sterker zijn als hunters. Een beetje jammer dat ie zn heal gebruikte (healing in spars is echt not done imho), maar uiteindelijk stond hij te draaien op zn voeten en liep ik vrolijk weg met nog ruim 1000 morale.

Even later wilde hij revanche. Prima hoor. Ook dit keer weer geen Fervour aan, wel Controlled Burn dit keer. Goh, kan nog leuk worden dacht ik. Ik snap alleen niet waarom een melee classe, die niet gehinderd worden door induction times, stil blijft staan tegen een tegenstander als de LM of Hunter. Dat is dodelijk. En ook voor hem. Ik heb niet eens mn Heartseeker gebruikt (voornamelijk omdat mn Rain of Thorns hem niet tegen de grond pinde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Zag het hier verschillende keren passeren. Op welke lvl krijgt de minstrel die speciale ability zodat solo'en met die class een stuk eenvoudiger wordt? Mijn minstrel is lvl 14 atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Volgens Lorebook op level 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
MueR schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:17:
Ging het maandag zo goed in Helegrod (Storvagun's Emblem gewonnen), gisteren ging Thorog niet door. Niet genoeg minstrels en captains om een serieuze poging te wagen. Jammer eigenlijk.

Er was alleen een champion in de groep die meende dat ik een verkeerd beeld had van champions. Ik wil nogal eens grapjes maken over de hersenloosheid van champions (if it moves, hit it. if it doesnt move, pick it up then hit it.) of guardians (if it looks like a liviing organism, bash it). Maargoed, hij wilde sparren en bewijzen dat champions echt wel sterker zijn als hunters. Een beetje jammer dat ie zn heal gebruikte (healing in spars is echt not done imho), maar uiteindelijk stond hij te draaien op zn voeten en liep ik vrolijk weg met nog ruim 1000 morale.

Even later wilde hij revanche. Prima hoor. Ook dit keer weer geen Fervour aan, wel Controlled Burn dit keer. Goh, kan nog leuk worden dacht ik. Ik snap alleen niet waarom een melee classe, die niet gehinderd worden door induction times, stil blijft staan tegen een tegenstander als de LM of Hunter. Dat is dodelijk. En ook voor hem. Ik heb niet eens mn Heartseeker gebruikt (voornamelijk omdat mn Rain of Thorns hem niet tegen de grond pinde).
een minstrel zou zich dan ook niet mogen healen in een fight? Maar in sparren zijn champions inderdaad over 't algemeen vrij zwak. Hunters en tanks win ik nog wel eens van, maar tegen andere classes ben ik altijd nogal kansloos, als 't in ieder geval ervaren spelers zijn die weten hoe ze hun class moeten spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

MueR wat is er mis met heals zolang het niet de racial is? Ik zie niet in waarom ik Mischief of find footing zo zou moeten laten in een duel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
sparren is je krachten meten, meet dan ook al je krachten. Dus gewoon alle skills gebruiken.
Waarom zou een GM jeweller wel zn earrings mogen gebruiken en een scholar niet zijn pots?

Gewoon all out gaan, en ook lekker je racials gebruiken, dat is een onderdeel van je karakter. Anders blijf je bezig met regeletjes: alles is toegestaan en als jij het leuk vindt om voor 3G per spar aan pots te zuipen verklaar ik je voor gek, magoed tis je k(n)eus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Als een champ van een hunter verliest zegt dat wel wat over de champion. Want een hunter verliest vrijwel iedere spar. Loremaster en burg blijven wel de sterkste sparring classes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
rik86 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:31:
[...]

een minstrel zou zich dan ook niet mogen healen in een fight?
Als beide klassen over healing beschikken, heb ik er geen probleem mee, het is alleen een beetje lam wanneer mensen een tegen een non-healing class vechten vind ik. Laten we wel wezen, een champion kan makkelijk winnen van een hunter, die heeft geen heals nodig.

Het meest sprekende voorbeeld vind ik een gevecht wat ik tegen een captain deed. Hij wilde perse sparren. Met z'n 5k health vond ik het prima, dat lukt me nog wel als ik mn kop er bij hou. Maar als ie dan restoring marks gaat gebruiken, heb je natuurlijk nooit kans. Dan heeft sparren ook geen nut. Als je wil vechten tegen een andere klasse, en je wil een uitdaging, hou het gevecht dan gewoon eerlijk en zorg dat je niet op voorhand al gewonnen hebt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

MueR dus jij gaat bvb heartseeker niet gebruiken e.d.?

Trouwens volgens hetzelfde principe ga jij melee vechten want een champion heeft tenslotte geen ranged aanvallen.

Over gisteren, al een geluk dat we Thorog niet hebben gedaan want de minstrels waren precies goed wakker.

[ Voor 24% gewijzigd door Simon Verhoeven op 09-07-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Simon; dat is een appel met een peer vergelijken. Natuurlijk ga ik niet melee vechten, want mijn skills zijn ranged. Van de 5 melee skills die ik heb, is er 1 afhankelijk van een parry met een dikke cooldown. Een andere melee skill heeft een 30s cooldown, wat er nog 3 resterend laat. Van deze drie heeft er 1 nauwelijks effect, tenzij vooraf gegaan door ranged skill 'Barbed Arrow'.

Met een eerlijk gevecht bedoel ik; doe geen dingen die je een onredelijk voordeel ten opzichte van de ander geven zodat je bij voorbaat weet dat je wint. Heartseeker gebruik ik bijvoorbeeld wel tegen andere hunters. Die hebben dat ding immers ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
maar juist door die heartseeker hef je dat healing effect van de champ op, lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
Wat een onzin over dat voordeel etc.... sparren is om je class te oefenen, beetje PvP in de vingers krijgen en dan ga je niet alles gebruiken, sorry maar das me echt te dom voor woorden :)

Straks is het oneerlijk om een 22" breedbeeldscherm te gebruiken omdat de ander op een 17" 4:3 scherm speelt en je hem eerder ziet. Uberhaupt is alles beter als een geforce 6800GT cheaten IMHO :P

nah, al die regeltjes, gewoon FFA (free for all) dan weet je wat iemand in zn mars heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

MueR, ik moet met de rest akkoord gaan.
Sparren is om je klas te oefenen.
Je leert er echt niets van bij als je begint met "dat en dat en dat mag niet".
Die heal is evenveel onderdeel van zijn class als jouw heartseeker dus ik zie niet in hoe ik appelen met peren vergelijk.

Die champion zijn skills zijn melee en hij heeft een heal skill om survivability te verhogen.

Ik ga in een duel mijn stuns echt niet zolaten, evenmin zoals een serieuze LM zijn antistun zo zou laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sparren is vrij simpel er zijn bepaalde classes die gewoon zwaar voordeel hebben. burglar en loremaster zijn de moeilijkste en die winnen het vrijwel van iedereen zonder al teveel moeite.
zelf hecht ik er weinig waarde aan en doe ik het ook zelden tot nooit...

over forochel ik heb bijna alle quests gedaan
book 13 af
gehele map verkent en alle deeds (op slayer en enhanced slayer na)
friend status op reputation en al aardig op weg naar ally 8)

vanavond hoop ik alle quests af te krijgen en dan de slayer deeds doen en dan zie ik wel hoe ver ik ben met rep... meer mensen die op eldar spelen en op dat punt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
welke kin zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Voor wie is de vraag Rik86?

Over het sparren: Tja, ieder zn ding. Maar als iemand mij uitdaagd, zeker wanneer het klassen als de captain, LM of Burg zijn, dan wil ik best doen, maar wel onder bepaalde voorwaarden. Bij voorbaat verloren hebben heeft namelijk geen nut.

[ Voor 81% gewijzigd door MueR op 09-07-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit in NOES O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
oh ja, was niet zo duidelijk :)

hij was voor Legolas

Dat je dat doet, is inderdaad logisch, zo sta ik ook wel tegenover 't sparren, maar over 't algemeen neem ik of een uitdaging van zo'n class niet aan, of alleen tegen onervaren spelers, want daar zijn nog wel kansen voor en die valt nog wat te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Met sparren moet je alles mogen gebruiken. Persoonlijk (en dat word vaak gehanteerd) zijn single use items zoals potions niet toegestaan. Strength of Morale / Endurance of Stone word vaak afgesproken, maar is bij best of 3 minder belangrijk vanwege de lange cooldown.

Als je een beetje goed wilt sparren moet je het wel regelmatig oefenen, zo kreeg ik met m'n tank pasgeleden een pak slaag van een champ en dat zou niet hoeven. Verschil was dat hij 50+ keer per dag sparred en ik momenteel helemaal niet.

Toen ik nog wel veel sparde nam ik elke class wel aan, ook als het bij voorbaat verliezen zou betekenen, elke keer zoek je naar een opening om nieuwe kansen te creëren.

Wb de hunter/champ spar ^^, dat is een slechte champ, sparren is domweg veel bewegen (circle-strafe ftw :) ), je zal moeten zorgen dat je naar je sparringspartner kijkt ander krijg je een hoop skills niet op gang.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
En wat meer info over book 14 en de nieuwe classes:

http://uk.pc.gamespy.com/...es-of-moria/887238p1.html

http://pc.gamespy.com/pc/...es-of-moria/887242p1.html

Ben erg benieuwd.naar the Runekeeper, denk dat dat mijn volgende class wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik spar nooit. Word wel eens uitgedaagd, maar dat klik ik weg. In WoW sparde ik wel heel soms omdat ik daar veel vaker uitgedaagd werd, maar ook toen vond ik het al een zinloze toevoeging aan het spel. Voor PvP (PvMP) moet je maar naar de Ettenmoors gaan, daar kun je je helemaal uitleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay! Eindelijk meer info over die nieuwe classes! :D Die van de legendary items had ik al gelezen, ook ontzettend vet. :D De nieuwe info over book 14 (andere link geloof ik?) is ook te vet gewoon. Kan echt niet meer wachten. :P

Ik ben heel benieuwd hoe de warden gaat zijn, met name die lijkt me wel heel cool. Wat ik eruit begrijp is het vechtsysteem toch wel redelijk erg anders als de rest van de classes, bepaalde skills in een bepaalde combo levert een nieuwe 'powerattack' op. Tof. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:56:
Ik spar nooit. Word wel eens uitgedaagd, maar dat klik ik weg. In WoW sparde ik wel heel soms omdat ik daar veel vaker uitgedaagd werd, maar ook toen vond ik het al een zinloze toevoeging aan het spel. Voor PvP (PvMP) moet je maar naar de Ettenmoors gaan, daar kun je je helemaal uitleven. :)
Niet helemaal mee eens, omdat in de EM je niet tegen andere classes kunt sparren, alleen tegen monsters. Daarnaast vind ik het erg moeilijk om in de EM een 1vs1 gevecht te vinden totdat 1 iemand doodgaat, meestal vlucht de verliezende partij dan wel weg (geef em is ongelijk), tenzij je het van te voren afspreek. Dan is een spar toch wel heel wat makkelijker, en daarom ook zeker niet zinloos IMHO.
Daarnaast is sparren wel leuk als je een fsquest gaat doen, en je moet nog op een paar mensen wachten ofzo, altijd leuk om even de tijd mee te doden. :)

EDIT: sorry, was ff vergeten dat dit bij de post hierboven er in had gemoeten. Sorry voor de dubbelpost.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ik ben dus echt niet tevreden over het nieuws over die legendaries.
Weaponsmithing is nu al rot t.o.v. de andere professions gezien de moeilijkheidsgraad om het op master master te krijgen.
Dan gaan ze het nog eens helemaal nutteloos maken met dat systeem.
Ik had echt gehoopt dat weaponsmiths ze gingen craften.

(ik zou zelf eens aan mijn master tier moeten werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er tof en mysterieus uit die dynamic legendaries.

Lijkt me erg interessant, want ik ben veel meer voor uniekheid binnen de game. Een drop die zich mee evolueert of een unique drop met stats die alleen jij hebt maakt de loots veel interessanter.

Ik vond dat al heel erg lang geleden, dat je als lvl 19 in GB rond liep en er een paars item dropte met veel betere stats dan al het andere materiaal.

Het zorgt er dan wel voor dat de crafting minder interessant wordt. Maar dat was het toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Rest van crafting blijft hetzelfde, enkel weaponsmithing wordt geraakt wat nogal erg is vermits het al zo rot is.
Want de enigste legendaries zijn wapens en een class item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Oeh, dat ziet er gaaf uit, die legendary weapons..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Knoop doorgehakt... over 2 weken verloopt m'n subscription plan dus ik stop ermee!

Vanavond een lifetime abbo scoren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Heb zelf een founder abbo en heb er geen spijt van.
Kan je anders niet nog ergens aan zo een preorder doosje geraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon Verhoeven schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:54:
Heb zelf een founder abbo en heb er geen spijt van.
Kan je anders niet nog ergens aan zo een preorder doosje geraken?
Ik heb zo'n preorder doosje gekocht een klein jaartje geleden. Toen was ik echter al aan het spel begonnen. Maakt het wat uit, want een lifetime abbo kun je toch wel kopen had ik begrepen.

En stel dat het wat uitmaakt, kan ik dan alsnog met mijn huidige karakter spelen, hoe gaat dat in zijn werk enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
MueR, je character Rhyaehar krijgt nog wat goudstukken van mijn character Gilnireth, voor het huis. Alleen zie ik je niet meer in onze kinship staan, klopt dat? (sorry, ik kon geen andere manier vinden om je te bereiken, kon PM systeem niet vinden hier op tweakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Dat moet je ook aanzetten in je voorkeuren ;)

Klopt, ik zit niet meer in Annon Amarth met dat character. Die zit nu in mijn prive kinship, waarmee ik onlangs een kinship hall voor mezelf heb gekocht. Hij bestaat nog altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:07:
[...]

Ik heb zo'n preorder doosje gekocht een klein jaartje geleden. Toen was ik echter al aan het spel begonnen. Maakt het wat uit, want een lifetime abbo kun je toch wel kopen had ik begrepen.

En stel dat het wat uitmaakt, kan ik dan alsnog met mijn huidige karakter spelen, hoe gaat dat in zijn werk enzo?
Gewoon bij account managment van code master de code in dat preorder doosje ingeven, dan kan je de founder optie kiezen. Is normaal goedkoper dan lifetime. (dacht 50 EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
hoeveel mensen heb je eigenlijk nodig voor kinship, 6 toch?

en paar maanden wachten tot lvl7 kinship?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.lotrolife.com/inn_league_reputation_guide/

over de inn reputation klinkt leuk :) vraag me alleen af (kreeg ik iets over mee) of je dit nu al kan doen (en dus ook de rep krijgen en de rep points uiteraard. of kan dat alleen tijdens een festival?

heb ze bijna allemaal op kindred (forochel en the eldgang nog niet) en deze heb ik nog helemaal niet wil eerst weten of ik nu gewoon dit kan doen en de rep + rep punten krijg of dat ik moet wachten tot er weer een festival is

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
rik86 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:09:
hoeveel mensen heb je eigenlijk nodig voor kinship, 6 toch?

en paar maanden wachten tot lvl7 kinship?
Minimaal 6 ja. Na 3 maanden (90 dagen) zit je op rank 7 en kan je een kinhall kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Details update Lord of the Rings Online bekend gemaakt
Uitgegeven: 10 juli 2008 12:09

De nieuwste update van Lord of the Rings Online, Book 14, is de laatste gratis update voordat we de uitbreiding Mines of Moria kunnen verwachten.

Book 14: the Ringforges of Eregion is het laatste deel uit Volume One, genaamd Shadows of Angmar. We mogen in dit deel dus de aanloop verwachten naar het volgende deel. Het is dan ook niet opmerkelijk dat bijna alle aankondigingen van Book 14 gericht zijn op de Mines of Moria-uitbreiding die deze herfst verschijnt.

We mogen een geheel nieuw gebied verwachten in de update. Eregion is een stuk land dat in de buurt van Moria ligt. Het land was vroeger van de Elven, maar is nu vergane glorie. De Orcs leven er nu en hebben de macht over de legendarische Ringforges.

Filmische update

De laatste update zal een nieuw camerasysteem krijgen dat meer filmisch is. Het verhaal van Book 14 is namelijk minder gericht op vechten en meer op het afscheid van Frodo en zijn groep. Verder zal de session play meer gericht zijn op het verhaal.

De update creëert ook de zogenaamde Town Criers. Deze NPC's zullen je up to date houden over de servers. Dat is ook nodig aangezien er weer flink wat evenementen

Bron: nu.nl

Eens kijken wat jullie ervan vinden (discussie hint hint ipv kin/raid/subscription gepraat)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettend tof. Ik vind de verhaallijn van de epic story erg goed, dus als dat verder gaat met wat filmachtige dingen, gaaf!
Verder zitten er twee session play dingen in om nog meer van de achtergrond van het verhaal te weten te komen, als een angmarim signature en als Leardan als Master defender terwijl hij gevangen wordt genomen.
Ik heb echt heeeel erg veel zin om die quests te spelen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Ik speel nu een tijdje de trial versie en het spel bevalt me zeker. Enige nadeel is dat ik de game ontzettend laag moet draaien om een beetje speelbaar te zijn. Tis de pc van mn pa aangezien ik zelf uit was geweken naar Macjes.

Nu vroeg ik me af of iemand weet wat de bottleneck is (imo zal het bij de cpu of bij de videokaart liggen)

CPU: Pentium D 2.8Ghz
Videokaart: Geforce 7300LE (zover ik weet een kut kaart)
Geheugen: 1gig DDR2 (makkelijk om daar even 2 tot 4 gig van te maken)

Iemand een idee of het een ander CPUtje nodig heeft of dat ik beter een 8800 erin kan planten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk nu al uit naar welke uitbreiding dan ook. :) Ik vind het prachtig dat er steeds meer gebieden bijkomen. Ik kan overigens nog lang niet aan book 14 beginnen, dus voor mij zal het niet zo'n invloed hebben aangezien ik lvl 38 ben.... Maar ik heb er vertrouwen in dat ik voor de lancering van Moria lvl 50 wel bereikt heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Schalkie schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 15:02:
...
Nu vroeg ik me af of iemand weet wat de bottleneck is (imo zal het bij de cpu of bij de videokaart liggen)

CPU: Pentium D 2.8Ghz
Videokaart: Geforce 7300LE (zover ik weet een kut kaart)
Geheugen: 1gig DDR2 (makkelijk om daar even 2 tot 4 gig van te maken)

Iemand een idee of het een ander CPUtje nodig heeft of dat ik beter een 8800 erin kan planten?
Makkelijk: de bottleneck is absoluut je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Je zou erg geholpen zijn met een nieuwe videokaart en wat extra geheugen.

Verder kijk ik enorm uit naar book 14. De rewards voor dit deeltje van de storyline zijn ook redelijk goed. Het echte wachten zit hem natuurlijk vooral in Moria. Ik kan niet me nog niet echt iets voorstellen van de Legendary Weapons die er gaan komen, maar gezien de vele screenshots en dergelijke gaat het zeker een mooie omgeving worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik ben vanavond voor het eerst in Etten geweest, behoorlijk wat drops gekregen zoals soldier patches, barrels of oil, taskmaster's band, trackers badges, maar wat kan ik hier precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

TBH het is een combinatie van alles.
Je hebt eigenlijk 2 gig ram nodig, zeker als het wat drukker is.
VGA is veel te zwak, prop er anders een 3850 in of zo. Dan kan je toch al grafisch wat beter gaan.
De CPU gaat wel bottlenecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Met een 6600GT 128VRAM speel ik op medium en dat gaat vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Bedankt voor de antwoorden, ik heb er een 8800GT ingegooid, en die draait alles lekker. Geheugen is inderdaad waar dat moet eigenlijk ook nog eventjes :)

CPU komt later wel weer, ik blijf niet aan de gang :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:49:
Ik ben vanavond voor het eerst in Etten geweest, behoorlijk wat drops gekregen zoals soldier patches, barrels of oil, taskmaster's band, trackers badges, maar wat kan ik hier precies mee?
Die kan je inleveren bij Ost Ringdyr, mits je er genoeg hebt. Dan krijg je er weer tokens of valour voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
MueR schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:53:
[...]

Die kan je inleveren bij Ost Ringdyr, mits je er genoeg hebt. Dan krijg je er weer tokens of valour voor.
Ok, bedankt, ga ik daar even kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed LOTRO weekend achter de rug...

alle quests in forochel gedaan
5 deeds gedaan en nog flink gewerkt aan de overige 7 deeds. (die traits geven)
heb nu alle equiped traits op max en hoop de rest voor book 14 klaar te hebben
bijna kindred bij lossoth (iets meer dan 20.000 rep points)
balrog nogmaals omgelegd
eldgang ga ik aardig op weg naar friend status :)
sword of thaurlach gescoord om in mijn huis op te hangen 8)
3e bard epic item gescoord :P

vissen bijna op 200 nog 48 punten
mentoring deed op 7/9 vandaag naar 8/9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024
zo na een tijdje niet gespeelt te hebben, heb ik afgelopen weekend weer lekker ge-LOTRO-nt (lifetime abbo _O_).
Mijn Loremaster is inmiddels van 34 naar 38 gegaan, door heel Evendim af te struinen. Veel solo werk gedaan, want ik wilde er weer f inkomen. Thief takers bane wel in een 4 mans fellow gedaan, en volgensmij is ie makkelijker gemaakt, want vroeger was het met 6 man zelfs nog pittig. Ochjah, hij moet nu aan de overkant van het eiland nog wat quests, en hoop Evendim met lvl40 te verlaten :).

Verder zaterdag veel op mijn hunter gespeelt, samen met een maat van me in het nieuwe gebied Forochel... heel leuk, is me goed bevallen, met 2 lvl43 hunters gestart en we zijn nu beide lvl44... is goed te doen. We hadden zelfs een elite lvl47 mammouth van bijna 10k (met zo'n ventje erop) neer gelegt, lachen man ;).

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Met Book 14 in het vooruitzicht toch maar eens de Epics opgepikt... book 11 zo gepiept en book 12 was met onze vaste raidgroup (ok, de helft ervan) ook in 2 uur bekeken. Vanavond 'even' book 13 doen; zal niet meevallen want mijn main is nog niet in Forochel geweest 8)7

Verder verdient m'n alt ook nog wat tijd deze week; zit nu op lvl48 en ik wil 'm toch ook onderhand wel raid-klaar hebben. Dan helpt een avondje DoF met 2xp per bosskill (!) niet echt. Maar het was wel gezellig :+

Rhy, sta je elke zondagavond de hope buff te leechen of zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ik hoop op nieuwe content, ook voor pre-50 mensen. Want bij een tweede char lvllen heb ik behoorlijk het seen-that-done-that gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Nee Taa, ik was gisteravond op weg naar Rog. We leverden hem zelf in ;). Da's onze vaste avond voor de balrog. Kheb gisteren _eindelijk_ mn shoulder guards gekregen. Een primeur voor onze groep; niet eerst wipen, al had ik het eigenlijk niet verwacht. Een minstrel ging dood nadat ie zomaar het water in liep, verder ging een loremaster 3 keer dood.

Behalve de shoulders en weapon gem dropte ook Wig-feld nog (ook voor het eerst). Jammer genoeg kon ik die niet winnen en wilde de winnaar hem ook niet verkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rfce schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:13:
zo na een tijdje niet gespeelt te hebben, heb ik afgelopen weekend weer lekker ge-LOTRO-nt (lifetime abbo _O_).
Mijn Loremaster is inmiddels van 34 naar 38 gegaan, door heel Evendim af te struinen. Veel solo werk gedaan, want ik wilde er weer f inkomen. Thief takers bane wel in een 4 mans fellow gedaan, en volgensmij is ie makkelijker gemaakt, want vroeger was het met 6 man zelfs nog pittig. Ochjah, hij moet nu aan de overkant van het eiland nog wat quests, en hoop Evendim met lvl40 te verlaten :).

Verder zaterdag veel op mijn hunter gespeelt, samen met een maat van me in het nieuwe gebied Forochel... heel leuk, is me goed bevallen, met 2 lvl43 hunters gestart en we zijn nu beide lvl44... is goed te doen. We hadden zelfs een elite lvl47 mammouth van bijna 10k (met zo'n ventje erop) neer gelegt, lachen man ;).
in forochel is het handig om een quest zo snel mogelijk te doen (kijk bij swift travel in suri kyla welke) je ziet dan 2 swift travels te staan als je daarop gaat staan zie je wat het vereist het te gebruiken.

1 ervan is friend status bij lossoth (dat is vrij lastig vermoed ik voor je zo vroeg) maar de 2e is 1 quest (helemaal in het noordwesten (ongeveer) van de kaart met die swifttravel scheelt het je heel veel tijd om heen en weer te rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ik ga eens moeten zorgen dat ik Zondag tijd heb. Zaterdag lukt niet echt omdat ik er op zaterdag vroeg uit ben en dus raiden tot middernacht er niet echt in zit. Wig-feld zou ik zelf ook wel willen.
En proficiat op je shoulders Rhy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
We kunnen hier verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 22:01

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.