Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 10 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 65.583 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nog leuker, zodra je scherm geen hdcp doet wordt onder Vista je hele output omlaag geschaald (met legale HDDVD/Blueray). Zelfde geldt voor de audio :/

Op zoek naar software/integratie-architect?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _-Tijmen-_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-04-2018
Ow naar, na gelukkig heb ik nu een scherm met hdcp dus krijg daar later geen problemen mee.
Voor 350 is de 2407 wfp toch een koopje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jcvjcvjcvjcv
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2018
Inderdaad naar dat je een scherm mét hebt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _-Tijmen-_
haha, idd eigenlijk moeten we geen schermen met hdcp kopen om het de boycotten. maar dat mogen andere mensen doen. Ik heb geen zin om later er last van de gaan krijgen. Dat ik geen hd kan kijken enzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jcvjcvjcvjcv
Laf :/
Gaat dat HDCP alleen via HDMI of ook via DVI? Mijn 3008 zit alleen via DVI aangesloten namelijk...

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-01 16:59

PromoX

Flying solo

Knightwolf schreef op maandag 30 juni 2008 @ 00:43:
Gaat dat HDCP alleen via HDMI of ook via DVI? Mijn 3008 zit alleen via DVI aangesloten namelijk...
Zie de specs, in dit geval ook via DVI (maar misschien is dit bij alle schermen met HDMI+DVI wel zo).

And I'm the only one and I walk alone.

• neographikal
  • Niet online
HDMI = DVI + audio, dus ik neem aan van wel :)

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-03 16:51
Mijn oude Samsung 206BW (dvi- vga) had ook HDCP, dus dit zal OOK werken met DVI

• jcvjcvjcvjcv
neographikal schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:43:
HDMI = DVI + audio, dus ik neem aan van wel :)
Jep

En dan een gammele connector bij HDMI.

Anoniem: 118498

_-Tijmen-_ schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:31:
haha, idd eigenlijk moeten we geen schermen met hdcp kopen om het de boycotten. maar dat mogen andere mensen doen. Ik heb geen zin om later er last van de gaan krijgen. Dat ik geen hd kan kijken enzo.
Ik denk dat het al net zo goed helpt door gewoon geen blu-ray te kopen.
Daar ben ik dus al aardig mee op weg.
De HD-films zijn op genoeg andere manieren te verkrijgen.

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:20
Anoniem: 118498 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:46:
[...]

Ik denk dat het al net zo goed helpt door gewoon geen blu-ray te kopen.
Daar ben ik dus al aardig mee op weg.
De HD-films zijn op genoeg andere manieren te verkrijgen.
Waar denk je dat de HD ''rips'' vandaan komen waarvandaan jij het download? Als je blu-ray zou boycotten, zou er ook steeds minder nieuw materiaal in HD verschijnen, en dan sta je raar te kijken naar je full HD scherm waar je slechts DVD's op kan laten afspelen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jcvjcvjcvjcv
In andere delen van de wereld waar illegale kopien op grote schaal fabrieksmatig gemaakt wordt worden gewoon mastertapes gejat, dus zo'n vaart zal dat ook wel weer niet lopen Jorn ;)

Potje BF2 trouwens? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _-Tijmen-_
Heb de 2407wpf binnen, wat een mooi groot scherm zeg, poe poe.

Weet iemand waarom sommige programma's niet met display grinds van nvidea willen werken?
Zo doet itunes en office het niet, die willen dan niet maximaal worden in zo'n grind maar over het hele scherm. firefox en msn doet dat wel gewoon goed in zo'n grind.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 118498

Jorn1986 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:34:
[...]

Waar denk je dat de HD ''rips'' vandaan komen waarvandaan jij het download? Als je blu-ray zou boycotten, zou er ook steeds minder nieuw materiaal in HD verschijnen, en dan sta je raar te kijken naar je full HD scherm waar je slechts DVD's op kan laten afspelen...
De "rips" hoeven we het niet eens over te hebben. Er wordt ook genoeg HD materiaal legaal ter download aangeboden. Kijk bijvoorbeeld alleen al naar de videodienst via xbox live.
Downloaden ipv fysieke media is toch weer een stapje verder en in mijn ogen meer future-proof.

Maar laten we verder ontopic gaan.

Case closed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jcvjcvjcvjcv
_-Tijmen-_ schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:36:
Heb de 2407wpf binnen, wat een mooi groot scherm zeg, poe poe.

Weet iemand waarom sommige programma's niet met display grinds van nvidea willen werken?
Zo doet itunes en office het niet, die willen dan niet maximaal worden in zo'n grind maar over het hele scherm. firefox en msn doet dat wel gewoon goed in zo'n grind.
Omdat jouw systeem niet in de ideologie van Apple valt, dus werkt iTunes niet met de grids.

En Office niet met die grids? Sinds wanneer niet meer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _-Tijmen-_
Oke,
Ik denk sinds office 2007.

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-03 08:39
Dus eigenlijk komt het allemaal op het volgende neer:

Dell heeft gewoon kutschermen op het moment waar geen zinnig mens zijn geld aan uit gaat geven:
De 2408 heeft veel bugs. De 2708 hetzelfde. De 3008 is onbetaalbaar. handig van Dell. Zouden ze niet beter aan wat meer hoogstaande kwaliteits controle doen? Ik zit al een tijd te azen op hun schermen, maar ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik meer vertrouwen in Dell krijg als ik het allemaal zo lees.

Neo, welk scherm heb jij nu? je had toch de 2408, maar die heb je weer terug gedaan?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]- -[ Nikon D700 + Glas + Flits ]- -[ SHIFT HORIZON ]-
-[Ken Rockwell is the only one who can take self-portraits of you]-

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Had je niet eerder kunnen zeggen dat de 3008 niet te betalen is? Nu heb ik het al gedaan :o

Zonder grappen: die 3008 is toch best normaal geprijsd voor een 30" scherm als je hem niet via Dell koopt? Ok, het kan iets goedkoper (Samsung voor €1200), maar het kan ook 2 á 3x zo duur als je wilt. Vind de prijs best ok voor een 30" met zoveel aansluitmogelijkheden en een goede scaler. Perfect is hij niet qua bleeding en dergelijke, maar dan kom je ook in een heel andere prijsklasse uit.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• neographikal
  • Niet online
Kwartjuh schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:31:
Neo, welk scherm heb jij nu? je had toch de 2408, maar die heb je weer terug gedaan?
Na drie exemplaren 2408 met de backlightbleeding en homogeniteitproblemen heb ik een 2707 genomen. Eerste exemplaar had een dode pixel, tweede exemplaar wat ik van Dell kreeg was overduidelijk tweedehands (krassen op de kappen) en hetzelfde geldt voor het laatste exemplaar 2707 (krassen en zelfs koffievlekken op de voet) die ik heb gekregen. Alle 2707's hadden last van een brommende voeding (scherm 2&3 erger dan de eerste) en een krakende behuizing bij het opwarmen en afkoelen van de monitor (tweede exemplaar gelukkig veel minder).

Ik wil Qsix bij deze trouwens wel een veer in de kont steken voor de service. Ik weet dat ik kritisch ben (hoewel ik aan een productiefout in de 2408's weinig kan doen, idem voor een dode pixel en twee tweedehands monitoren). Maar het contact verliep goed, vriendelijk en behoorlijk vlot. Dat mag, ondanks alle problemen waar Qsix weinig aan kan doen (Dell verzorgt het omruilen), ook worden gezegd.

Ik ga Dell nog één kans geven met de 2709, aangezien het beeld van de 2707 verder wel zeer behoorlijk is. Hij heeft wel ietsje last van verkleuring, maar dat is zo weinig dat het me niet kan storen. De zwartweergave van de 2408 was wel wat beter, maar die bleede als de nete op grijstinten. De vermeende inputlag merk ik niet eens, dus dat geloof ik ook allemaal wel. Aangezien de 2709 bijna hetzelfde panel gebruikt heb ik goede hoop....

Weet iemand zo wat Dell rekent voor het ophalen van een monitor onder koop op afstand? De medewerker van de chat wist het nl. niet :)

[Voor 8% gewijzigd door neographikal op 05-07-2008 12:15]

• neographikal
  • Niet online
Mag ik Gridmove aanraden? Goed en gratuit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Gizz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:37:
Had je niet eerder kunnen zeggen dat de 3008 niet te betalen is? Nu heb ik het al gedaan :o

Zonder grappen: die 3008 is toch best normaal geprijsd voor een 30" scherm als je hem niet via Dell koopt? Ok, het kan iets goedkoper (Samsung voor €1200), maar het kan ook 2 á 3x zo duur als je wilt. Vind de prijs best ok voor een 30" met zoveel aansluitmogelijkheden en een goede scaler. Perfect is hij niet qua bleeding en dergelijke, maar dan kom je ook in een heel andere prijsklasse uit.
Inderdaad. Ik had hem voor 1400 en vind dat helemaal geen gekke prijs voor zo'n scherm.

Ok, er zijn wat onacceptabele dingen mee, maar datie elke keer weer zonder probs omgeruild kan worden maakt dan weer een hoop goed.

Hoop wel dat het volgende scherm dat ik krijg eindelijk eens een keer WEL goed is, want heb momenteel al de 3e 3008 staan...

[Voor 16% gewijzigd door Knightwolf op 04-07-2008 02:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jcvjcvjcvjcv
Gizz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:37:

De 3008wfp is veel duurder dan de 3007WFP-HC was. De 3007WFP-HC had ook nog geens geen inputlag, wat nog een bonus is.

De scaler is voor 90% van de gebruikers nutteloos.
90% van de aansluitingen ook.

Doe maar fijn een lag-vrij scherm met alleen DVI (x2) zonder scaler zonder speakers voor een mooi prijsje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12-2020

Tripp

Wreah

Dat had ik eigenlijk ook moeten doen ja.

Ondertussen woedt de inputlagdiscussie/strijd nog altijd voort >:)

[Voor 3% gewijzigd door Tripp op 04-07-2008 03:27]

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben anders blij met mijn grote arsenaal aan aansluitingen (op een 2408wfp) :P

- Computer op DVI-D2
- DVD Recorder op DVI-D1
- Samsung DVB-C HD receiver op Component
- Soms nog es tijdelijk een VCR/Cam op Composiet

Vooral PIP is een heerlijke functie bij een scherm als dit :)

C:\>_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
neographikal schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:19:
Weet iemand zo wat Dell rekent voor het ophalen van een monitor onder koop op afstand? De medewerker van de chat wist het nl. niet :)
Bij deze: 77 euro en geen mogelijkheid om zelf met TNT te verzenden :X De groeten en de mazzel dus 8)7 Ergo: ik wacht wel tot ik reviews van de Lacie 324 kan vinden, of tot wanneer Qsix de 2709 voor betere prijzen heeft staan.

[Voor 22% gewijzigd door neographikal op 04-07-2008 17:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
neographikal schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:44:
[...]

Bij deze: 77 euro en geen mogelijkheid om zelf met TNT te verzenden :X De groeten en de mazzel dus 8)7 Ergo: ik wacht wel tot ik reviews van de Lacie 324 kan vinden, of tot wanneer Qsix de 2709 voor betere prijzen heeft staan.
Komt goed uit dan, Qsix heeft em voor 599 gelist en DeLL zelf voor 623~

Zeer leuke prijs moet ik zeggen, maar weet iemand iets over inputlagg of andere mogelijke minpunten van deze scherm ?

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2022

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Ik heb me nog niet uitgebreid verdiept in dit scherm, maar in de eerste review van CNET staat, dat de inputlag hetzelfde is als bij de eerste revisie 2408. Helaas staan hier geen foto's bij van de inputlag, maar ik neem aan dat CNET wel te vertrouwen is qua reviews.

Dit vind ik overigens wel ongelofelijk slordig van Dell. Er is een probleem met een te hoge inputlag, je belooft dit op te lossen in een nieuwe versie van het scherm, vlak voordat die nieuwe revisie komt breng je een nieuw scherm uit, wat iets groter is, wat gewoon precies hetzelfde probleem heeft. Ik hoop echt dat in de nieuwe revisie van de 2408 dit wél opgelost wordt.

Everybody lies

• IGuardianI
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-04-2021
wat ik niet begrijp is dat op de dell site de 2408 weer terug is naar +- 800 euro en dat de grotere variant met hetzelfde panel enz maar +- 600 euro is :? Beetje gaar vinden jullie niet:P ik heb zelf reeds een 2408 gekocht en miss maak ik de overstap dan welXD 3 inch meer voor dezelfde prijs en prestaties:D

• Rylo
  • Niet online
Hier nog een visualisatie van de inputtlagg van de DeLL 2709. Links zie je een CRT en rechts de DeLL. Volgens Prad.de zou de inputlagg 47ms, omgerekend 3 fps bedragen, dat is wel aanzienlijk. Komt dit er niet gewoon op neer dat je dan helemaal niks raakt in bijvoorbeeld een snelle FPS game zoals Unreal Tournament ?

Bron:
http://www.prad.de/new/mo...st-dell-2709w-teil14.html

• neographikal
  • Niet online
Inputlag is al pagina's over volgeschreven, zelfs met de "beruchte" 2408 hebben weinig mensen problemen, dus ach.... probeer het desnood zelf eens :) Ik ervaarde het niet als een beperking, maar ik speel atm geen intensieve instagib games ofzo :)

Prad heeft de 2709 al getest trouwens, maar de review is op het moment alleen in het Duits beschikbaar:

http://www.prad.de/new/mo...ell-2709w.html#Einleitung

[Voor 51% gewijzigd door neographikal op 05-07-2008 12:16]

• SneakyNL
  • Laatst online: 31-01 21:11
Rylo schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:24:
Hier nog een visualisatie van de inputtlagg van de DeLL 2709. Links zie je een CRT en rechts de DeLL. Volgens Prad.de zou de inputlagg 47ms, omgerekend 3 fps bedragen, dat is wel aanzienlijk. Komt dit er niet gewoon op neer dat je dan helemaal niks raakt in bijvoorbeeld een snelle FPS game zoals Unreal Tournament ?
De invloed van input lag in games is zwaar overtrokken. In de jaren 90 speelde mijn broertje een online spel dat iets als delta force heette, het was eerste bekende spel met voxels. De lag in die tijd was verschrikkelijk en het spel had geen lag compensatie van enig soort, we hebben het hier over 100+ ms.
Maar toch wist hij perfect over lange afstand kills te scoren door enkele meters voor de lopende tegenstanders te schieten.

Mijn punt is, niet alleen heb je hier last van veel minder lag, je krijgt ook nog eens perfect voorgeschoteld wanneer de crosshair op de tegenstander is en wanneer je op dat moment schiet dan is het raak. Ook past een mens zich in enekele minuten spelen aan aan enige vertragingen die optreden zodat ze niet meer merkbaar zijn.

De enige situatie waar men hier nadeel kan ondervinden als gevolg van input lag is wanneer de tegenstander dood zou zijn geweest in 50 of minder ms, maar in plaats daarvan jou te pakken heeeft gekregen. In een awp sniper battle in CS zou het bijvoorbeeld kunnen gebeuren.

Daar tegenoverstaat dan dat de tegenstander niet zulk mooi beeld heeft als jij, hij werkt immers op een oude crt. :)

• jcvjcvjcvjcv
*kuch*

Een oude CRT kan nog heel mooi beeld geven. Waarschijnlijk speelt die CRT gebruiker ook nog eens op 85 Hz, nog een voordeel voor hem.

Ja, het komt er op neer dat je minder raakt ja. Je kunt je er enigsinds op aanpassen, maar als een speler net een andere kant op loopt schiet je dus mis omdat je denkt dat hij rechtdoor loopt. Het is gewoon een nadeel en dat blijft het ook. Voor de lag van je verbinding wordt er gecompenseerd (in de ene game beter dan in de andere (vaak ook te fine-tunen)), voor inputlag wordt er niet gecorrigeerd.

Als je scherp bent ga je op een gegeven moment ook merken dat je eerst schoten hoort via de audio en die pas een merkbare tijd later op je scherm ziet.

Maar inderdaad, meer over dit onderwerp een paar pagina's terug.

Alle posts met het woord inputlag in dit topic:
[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 10

[Voor 9% gewijzigd door jcvjcvjcvjcv op 05-07-2008 14:20]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

jcvjcvjcvjcv schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 03:22:
[...]
De scaler is voor 90% van de gebruikers nutteloos.
Voor iedereen die games speelt is het heel nuttig, of je moet een bak hebben die alles op de native resolutie kan draaien,
90% van de aansluitingen ook.
En als je ze nodig hebt zijn ze natuurlijk erg nuttig.

Uiteraard kun je voor €200 minder een scherm komen zonder scaler en diverse aansluitingen (als je bij die 90% hoort, maar dat is een wel heel erg uit de lucht gegrepen percentage, dan snap je zelf ook wel :z ), vind je het wel fijn dan betaal je €200 meer, €1400 in totaal.

Maar dat maakt het echt geen onbetaalbaar, onverkoopbaar of slecht scherm.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• SneakyNL
Ik speelde zelf vroeger uitsluitend op 100 Hz en ja dat is een flink voordeel, vooral bij half life en mods, niet zozeer meer bij half life 2. Dat is dan ook het enige nadeel van een lcd scherm, de response tijd, bij mijn overstap naar lcd was dat even wennen. Maar ik blijf erbij dat input lag geen verschil maakt in online games, tenzij in de situatie waar zo snel mogelijk een muisklik gegeven moet worden na het zien van een op het scherm weergegeven stimulus , zoals in de awp sniper battle of een flash game die de reactie tijd van een mens test. In die en alleen in die gevallen heb je een handicap van zon 20 ms bij de gemiddelde lcd.

Als je op je scherm de tegenstander onder je crosshair hebt en schiet dan is de tegenstander intern ook onder de crosshair en is het dus een hit, want in 20 ms gebeurt er nagenoeg niets in zelfs de snelste fps-en dat de tegenstander ver genoeg verplaats om buiten schot te vallen.

• Rylo
  • Niet online
@SneakyNL

Volgens prad.de bedraagt de inputlagg van de 2709 47ms, gaat het verhaal dat zelfs in de snelste FPSen in die tijd niets tot weinig gebeurd ook nog op dan ?

• SneakyNL
Rylo schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:24:
@SneakyNL

Volgens prad.de bedraagt de inputlagg van de 2709 47ms, gaat het verhaal dat zelfs in de snelste FPSen in die tijd niets tot weinig gebeurd ook nog op dan ?
0.047 seconden, dat is flink meer dan de gemiddelde lcd, maar kijk eens naar dit artikel:

Wikipedia: Human timescales
"0.1 seconden: reaction time, blinking"

van de sub artikelen:
"a blink takes approximately 300 to 400 milliseconds
"Mean RT is approximately 180 to 200 milliseconds to detect visual stimuli"

Dat is aleen nog maar het detecteren, daarna nog de handelingen van de muishand.

Het komt er denk ik op neer dat je alleen last hebt van input lag als je het merkt, je zal er niet slechtere scores van halen tenzij je je eraan ergert.

47 ms is echter niet een monitor die ik zou aanraden als er ook monitoren zijn met even goed beeld en minder dan de helft input lag, alles is immers meegenomen.

Ikzelf heb een 3008 wfp en zelfs al heeft deze meer input lag dan een 3007 ik zie het compleet helemaal niet en ik speel hl:natural selection, zon beetje het snelste spel wat er is op een oude engine waar je de 60 Hz limitatie wel heel erg merkt. Een van de moves heet zelfs "blink", kun je nagaan hoe snel het spel is. :)

• jcvjcvjcvjcv
Lees verdorie eens een tijdje terug.

Je hebt er schietspellen gewoon last van. Of je het nou merkt of niet maakt geen ene * uit.

180-200 ms als reactietijd voor de gemiddelde persoon (?), met inputlag erbij wordt dat dus 230-250, wat tot 27,7% uitmaakt.
Gizz schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:59:
[...]

Voor iedereen die games speelt is het heel nuttig, of je moet een bak hebben die alles op de native resolutie kan draaien,

[...]

En als je ze nodig hebt zijn ze natuurlijk erg nuttig.

Uiteraard kun je voor €200 minder een scherm komen zonder scaler en diverse aansluitingen (als je bij die 90% hoort, maar dat is een wel heel erg uit de lucht gegrepen percentage, dan snap je zelf ook wel :z ), vind je het wel fijn dan betaal je €200 meer, €1400 in totaal.

Maar dat maakt het echt geen onbetaalbaar, onverkoopbaar of slecht scherm.
Kan jouw videokaart het beeld niet opschalen dan? M'n 6600GT kon dat al, m'n 7900GTX kan het prima en de Quadro NVS 140m (8400GS) uit m'n laptop kan het ook prima. Daarnaast wens ik überhaupt niet op niet-native resolutie te werken / gamen / film kijken. Ik prefereer de zwarte randen.

En als je zo'n stom scherm hebt waar je niet in kunt stellen dat je 1:1 wilt heeft je videokaart nog een modus dat hij zwarte randen toevoegd aan het signaal zodat de monitor er niet mee gaat klooien. ;)

Oude games die op 1024x768 moeten draai ik op m'n laptop (1440x900 (echt een *** resolutie)) met zwarte balken aan alle kanten. Dat ziet er veel en veel beter uit dan met welke scaling dan ook.

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Die 180-200ms reactietijd was voor een hardcore gamer, die hebben hun reactietijd getrained. Een normaal mens heeft bij gamen een reactietijd van 200-230ms of zo. Ik weet niet meer de exacte tijden, maar deze tijden zijn inderdaad een tijdje geleden in het topic langs gekomen. Dat de inputlag absoluut te verwaarlozen is, is denk ik inderdaad niet waar. Je zult je er gedeeltelijk wel op kunnen aanpassen, maar je blijft die vertraging houden, dus ik denk dat echte hardcore-shooter gamers er last van kunnen hebben.

Daarentegen lijkt het mij sterk dat je er echt wat van merkt bij gewoon windows gebruik en af en toe een spelletje spelen, zeker als dit games zijn waar reactietijd niet zo belangrijk is (RPG's, RTS'en etcetera). Dit is waarschijnlijk eerder verbeelding van iemand, omdat deze weet dat er een hoge inputlag is.

Omdat ik af en toe wel eens een snelle FPS zoals bijvoorbeeld WarSow speel, wacht ik op de nieuwe revisie van de 2408WFP, en ik hoop echt dat deze de hoge inputlag oplost. Niet dat ik nu zo goed ben in shooters, maar het lijkt mij gewoon erg jammer als dit nadelig werkt op mijn prestaties ;)

Mijn conclusie: Input lag heeft wel effect bij toepassingen waar een zeer snelle reactietijd benodigd is, maar verder maakt het niet uit. Ieder moet voor zichzelf bepalen of dit erg is, voor bijvoorbeeld foto bewerking en films is de 2408WFP prima geschikt. (Mocht je last hebben van het feit dat het beeld die paar milliseconden achterloopt, dan kun je altijd nog een vertraging instellen voor de audio, maar het lijkt mij zeer sterk dat je hier iets van merkt.) Ik hoop in ieder geval dat Dell met de 2408WFP rev A01 nu eindelijk een scherm zal produceren zonder noemenswaardige problemen, want tot nu toe is bijna elk scherm in deze serie van Dell wel geplaagd door één of ander probleem.

Everybody lies

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

jcvjcvjcvjcv schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 23:21:
Kan jouw videokaart het beeld niet opschalen dan? M'n 6600GT kon dat al, m'n 7900GTX kan het prima en de Quadro NVS 140m (8400GS) uit m'n laptop kan het ook prima.
Mijn videokaart wel hoor, maar vertel bijvoorbeeld eens tegen een Wii/Xbox360/Playstation3 of een willekeurige tv-apparaat dat hij een 2560x1600 signaal moet geven? Gaat vrij lastig.
Daarnaast wens ik überhaupt niet op niet-native resolutie te werken / gamen / film kijken. Ik prefereer de zwarte randen.
Ik heb bij het gamen liever scaling, want vooral bij een beeld van de Wii (480p) wordt het anders erg klein.

Maar dat is dus het hele punt, smaken verschillen dus het is onzin om te zeggen dat scaling of veel inputmogelijkheden overbodige functies voor een scherm zijn, en dat het een onbetaalbaar ding met teveel features is. Nu weet ik niet eens meer wie het onbetaalbaar noemde, maar dat probeer ik dus te relativeren :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jcvjcvjcvjcv
Ja, des te meer een reden om geen PS3 / Xbox / Wii te kopen toch. >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

jcvjcvjcvjcv schreef op zondag 06 juli 2008 @ 02:21:
Ja, des te meer een reden om geen PS3 / Xbox / Wii te kopen toch. >:)
Of des te meer reden om een scherm met fatsoenlijke scaling te kopen ;) . Overigens kunnen de PS3 en de Xbox 360 beide volgens mij gewoon native 1080p geven, waarbij je dus geen scaling nodig hebt, je hebt alleen 2 (zeer smalle) zwarte balken onder en boven.

Everybody lies

Acties:
  • 0Henk 'm!
4xjvc, ik heb het je een tijdje geleden ook al gevraagd, en doe het nou weer, zonder uitleg omdat je intussen wel weet waar het over gaat: Hou op met dat onnodig gezever. Punt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jcvjcvjcvjcv
Anders houd jij eens op. Jij hebt tijdens onze discussie je standpunt aardig gewijzigd ;)

Als hier gewoon weer onwaarheden gepost worden wat betreft inputlag dan ga ik dat gewoon bestrijden. :)

Er is al zat info te vinden in dit topic wat betreft inputlag, dus er is voor niemand een reden om te zeggen dat het niets uitmaakt ;)
Modbreak:Anders speel je eens wat minder op de man...

Inputlag is er altijd, de vraag is allereerst hoeveel het is en ten tweede hoeveel last iemand ervan heeft. Dat laatst is puur subjectief en dus kun je prima verschillende meningen erover hebben die allemaal geldig zijn. Doe niet alsof je de enige waarheid in pacht hebt en laat anderen in hun waarde :o

Ik hoef je er hopelijk niet aan te herinneren dat je gedrag op GoT tot nu toe niet bepaald vlekkeloos is geweest en dat bij herhaling van dit soort gedrag voor jou nadelige acties kunnen volgen.

[Voor 70% gewijzigd door dion_b op 08-07-2008 19:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 16:28
Ben zelf ook zeer gevoelig voor inputlag. Is ook een reden waarom ik de muis altijd via PS2 aansluit ipv via de USB poort. Snap niet dat dell en andere fabrikanten het niet voor elkaar krijgen om dit, in mijn ogen grote probleem, op te lossen. Voorlopig houden we het nog maar bij de CRT. Zelfs de snelle TN panels ervaar ik als licht irritant en dat bij windows gebruik, niet eens gamen.

Misschien ben ik te gevoelig voor dit soort zaken.

Zo wordt ik ook helemaal leip van de plasma phosphor trails van de panasonic tv welke we hier hebben.
We (broer ziet het ook) dachten dat de tv kapot was en wilden hem al omruilen.... maar wat blijkt zelfs de allerduurtste pioneer plasma tv's hebben het.... In de showroom van mediamarkt was het duidelijk zichtbaar eens je erop let.

Het wordt hier mooi omschreven http://www.hdtvtest.co.uk...phor-trail-2007040133.htm

Ik zie bv ook duidelijk verschil tussen 85hz en 100hz, terwijl de meesten dit niet meer zien....
85Hz is net op het randje van bruikbaar zijn. 75hz gaat echt niet.

Zal wel een familie tik zijn vrees ik. :P

[Voor 14% gewijzigd door KBDE op 06-07-2008 19:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat zie ik ook nog, maar wat wel grappig is, is dat veel mensen bij tft's opletten bij ghosting, terwijl CRT's dit ook vrij stevig doen. Ik zie het op mijn oude 32" CRT monitor ook geregeld terug :) Het is dus allemaal heel persoonlijk; ga dus gewoon kijken of je het als een probleem ervaart.

Ik heb problemen met de 2408 gehad, maar voor mij was de inputlag geen probleem. Voor iemand anders kan dat anders zijn: ga het proberen! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rylo
  • Niet online
Kan iemand iets vertellen over het aantal Hz wat zo een TFT draait. Nu lees ik dat het op de 60Hz ligt (?). Is dit zomaar vrij te vertalen naar het aantal Hz op een CRT scherm (?), want 60Hz op een CRT geeft mij een ongelovelijke koppijn, 85Hz vind ik nog wel lekker werken maar op een afstandje vind ik dat ook 'knipperen'.

@SneakyNL "...er ook monitoren zijn met even goed beeld en minder dan de helft input lag...";

Op welke monitoren doel je hier? En zitten deze dan in dezelfde prijsklasse als de DeLL ?

@neographikal;

Beetje prijzig om zo maar even te proberen :P. Je beroepen op de Wet Koop op Afstand zou je ook al 77 euro kosten :x

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Rylo schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:32:
Kan iemand iets vertellen over het aantal Hz wat zo een TFT draait. Nu lees ik dat het op de 60Hz ligt (?). Is dit zomaar vrij te vertalen naar het aantal Hz op een CRT scherm (?), want 60Hz op een CRT geeft mij een ongelovelijke koppijn, 85Hz vind ik nog wel lekker werken maar op een afstandje vind ik dat ook 'knipperen'.
De techniek bij een TFT is heel anders in die zin dat het scherm niet knippert; 60Hz is inderdaad niet te doen op een CRT, maar bij een TFT heel normaal. Dat betekent overigens niet dat je geen hoofdpijn van TFT's kunt krijgen, maar dat heeft dan weer andere redenen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 144949

Bij CRT wordt het ganse beeld 60 keer (bij 60Hz althans) per seconde volledig ververst, wat dus de onaangename flikkering teweeg brengt.
Bij TFT is het beeld statisch en wordt er 60 keer per seconde gecontroleerd welke pixels er moeten veranderen, en enkel deze veranderen dan ook, dus geen irritante flikkeringen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 16:28
Anoniem: 144949 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:50:
Bij CRT wordt het ganse beeld 60 keer (bij 60Hz althans) per seconde volledig ververst, wat dus de onaangename flikkering teweeg brengt.
Bij TFT is het beeld statisch en wordt er 60 keer per seconde gecontroleerd welke pixels er moeten veranderen, en enkel deze veranderen dan ook, dus geen irritante flikkeringen.
TFT flikkert anders ook aardig, maar dit heeft dan weer helemaal niks met de refresh frequentie te maken. Ik zou tft willen vergelijken met 85hz op een normale monitor. Misschien ietwat meer. rond de 90hz ofzo.

Nadeel van die 60hz op een LCD is wel dat je de vsync moet aanzetten om niet ontzettend veel tearing te krijgen. Dit vertraagd alles natuurlijk ook weer. 75hz zonder vsync zou nog net kunnen. Maar eigenlijk is het pas echt ideaal vanaf 100Hz.
Dat zie ik ook nog, maar wat wel grappig is, is dat veel mensen bij tft's opletten bij ghosting, terwijl CRT's dit ook vrij stevig doen.
Jip klopt, nagloeien noem ik het altijd. Mijn 22" IIyama vm pro 510 doet dat ook. al 6 jaar lang :)
Toch vindt ik dit niet storend. Je ziet het alleen als je fel wit over een donkere achtergrond beweegt. In tegenstelling tot een LCD is doet een CRT alleen uitfaden, en niet vertraagd opkomen. Dit is eigenlijk ook alleen zichtbaar bij felle heldere objecten die bewegen over een pikzwarte achtergrond.

[Voor 24% gewijzigd door KBDE op 07-07-2008 10:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

KBDE schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:47:
Is ook een reden waarom ik de muis altijd via PS2 aansluit ipv via de USB poort.
De rest van je post begrijp ik prima, maar dit moet je me toch even uitleggen? Waarom zou een muis via de PS/2 poort sneller reageren dan een via USB? Voor zover ik weet kan USB toch echt een hoop meer bandbreedte aan dan PS/2, dus ik zie niet in hoe dit kan? Voor USB bestaan er zelf sommige muizen (zoals bepaalde razer muizen) die inplaats van een polling frequentie van 125, een polling frequentie van 1000 hebben. Dan reageert de muis theoretisch zelfs nog sneller, alhoewel ik me afvraag in hoeverre je zelfs dat merkt.

Everybody lies

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jcvjcvjcvjcv
De PS/2 bus kun je gewoon in de driver op 200Hz laten werken, de USB bus werkt standaard maar op 125 Hz.

USB kun je overklokken tot 1000Hz in theorie, maar bij 300Hz klapt zo'n beetje al je overige randapparatuur er al uit dus die 1000Hz muizen is puur voor de gek houderij.

Net zoiets als auto's promoten die 250 km/h trekken; daar heb je ook geen ene fluit aan op de normale wegen (de USB bus).

Die Razer muizen zijn trouwens ook heel goed in het overschrijden van de maximale 500mA die de USB bus leverd. Erg fijn om telkens je muis te moeten ompluggen :X ... en dat was het punt dat de enige Razer gebruiker in de clan overstapte naar een Logitech G5.
Ik ben zelf happy Logitech MX510 gebruiker en zal die muis ook blijven gebruiken tot er weer iets vergelijkbaars uitkomt of totdat hij van ellende uit elkaar rolt. Die scrollknopjes boven en onder het scrollwiel zijn toch wel zooo relaxed (sensitivity aanpassen tijdens het gamen kan me echt niet interesseren. Wellicht later als ik mijn hand niet meer nauwkeurig kan bewegen ofzo, maar nu absoluut niet.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Heeft er iemand eigenlijk al een 2009WFP staan? Zit er aan te denken om mijn oude monitor te vervangen met deze. Dan kan de oude pc naar beneden en sluit ik mijn macbook pro aan op de zilvere 2009 uitvoering.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Evil Hobbit schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:42:
Heeft er iemand eigenlijk al een 2009WFP staan? Zit er aan te denken om mijn oude monitor te vervangen met deze. Dan kan de oude pc naar beneden en sluit ik mijn macbook pro aan op de zilvere 2009 uitvoering.
Dit scherm heeft een TN paneel. Niet bijzonder en waarschijnlijk ook niet veel beter (of slechter) dan andere schermen met een TN paneel. Ook totaal niet vergelijkbaar met de 2007WFP (IPS paneel).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11-2022
Net een paar dagen de 2408FPW op m'n bureau staan. Wat een geweldig ding!

Sorry, moest het even kwijt...
Modbreak:Jouw bureau is zo geweldig dat er een 2408FPW op kan staan... nou nou :o :+

Serieus:
Ervaringen zijn waardevol en het levensbloed van topics als deze - maar dan moet je ze ook onderbouwen. Zonder onderbouwing heeft niemand wat aan je post.

[Voor 52% gewijzigd door dion_b op 08-07-2008 23:05]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0Henk 'm!
Rob1106 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:00:
Net een paar dagen de 2408FPW op m'n bureau staan. Wat een geweldig ding!

Sorry, moest het even kwijt...
Dat mag in dit topic :D maar een beetje meer onderbouwing en gebruikerservaring zou ook welkom zijn :P

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:12
Zijn er hier al ervaringen met de 2709? Voor een 50 euro meer lijkt het mij een fijn alternatief voor al het gezeur rond de 2408 maar ik wil dan wel weten of ik niet alsnog weer in soortgelijke problem beland.

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Karp schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:12:
Zijn er hier al ervaringen met de 2709? Voor een 50 euro meer lijkt het mij een fijn alternatief voor al het gezeur rond de 2408 maar ik wil dan wel weten of ik niet alsnog weer in soortgelijke problem beland.
Ik snap dat je niet het hele topic terugleest, maar het is wel zo handig om voor je hier wat vraagt eerst toch op z'n minst even op de 2709 te zoeken in dit topic, danwel op google. Het antwoord kun je namelijk op de vorige pagina van dit topic lezen :/

Om toch even niet alleen de zeikerd uit te hangen, het antwoord ;) : De 2709 heeft waarschijnlijk exact dezelfde problemen qua input lag als de huidige 2408. De reviews die er tot nu toe zijn geweest bevestigen dit allemaal. Dit is natuurlijk een flinke blunder van Dell, aangezien ze nog deze maand (half Juli) een nieuwe revisie van de 2408 lanceren (dit heeft een Dell medewerker officieel op het Dell forum gezegd, de link daarnaar kun je aan het einde van de startpost vinden), welke deze problemen op zou moeten lossen.

Everybody lies

Anoniem: 31211

Heeft iemand een deskundige mening over deze monitoren waaruit ik wil kiezen. Het gaat om de nieuwe dell 2709, de LG 2600HP(ips panel dus) of de NEC 2690. Het wordt mijn eerste tft monitor en ben al 4jaar aan het wachten dus het moet wel gelijk een goede keuze zijn. Ik heb net de review op prad een beetje doorgenomen waar deze 3 schermen met elkaar vergeleken worden, ik had namenlijk de LG al afgeschreven gezien de niet al te positieve reacties op hardforum. Ikzelf game redelijk veel, elke dag World of warcraft geen extreem snelle spellen dus daar wil geen spijt achteraf krijgen. Mijn eigen voorkeur ging altijd uit naar de NEC maar aan de andere kant vraag ik me dus af in hoeverre die 400euro extra het waard is. Ander punt is dat de NEC al ouder dan een jaar is wat ik ook altijd wat zonde vind, gezien de snelle ontwikkelingen op dit gebied, is deze monitor nog steeds vooruitstrevend? Misschien mensen met ervaring met de monitors of ideeën

• jcvjcvjcvjcv
Wat is het commentaar op de LG dan?

• neographikal
  • Niet online
Wat me in die NEC aantrekt is die Colorcomp functie: als ik bij prad.de kijk wat ze daarmee weten te te bereiken. Erg knap :) De LG2600 heb ik ook bekeken, maar ook afgeschreven nav Hardforum.

De 2709 durf ik eigenlijk niet meer aan, ten eerste niet vanwege het feit dat Dell nogal eens een suboptimale eerste revisie heeft, maar ten tweede niet vanwege de garantie van Dell. Ik kan begrijpen dat ze je na een tijd geen nieuwe monitor geven, je moet een gelijkwaardig exemplaar krijgen. Maar dat ze dan overduidelijk gebruikte exemplaren durven uit te leveren maakt mij huiverig om uberhaupt nog een Dell te halen :) De prijsstelling is een absolute pre van de 2709 en de 2707 beviel me - op de problemen met de bouw (brommende voeding, krakende behuizing bij temperatuurveranderingen) - goed.

Mijn shortlist op dit moment:
  • Nec 2690 (goed, maar erg duur)
  • Lacie 324 (weinig over te vinden, maar wat ik vind is positief)
  • Samsung 245T (redelijk geprijsd, maar lijkt wat problemen met de backlighting te hebben. Ik moet nog meer reviews lezen)

• Karp
XplodingForce schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:15:
[...]

Ik snap dat je niet het hele topic terugleest, maar het is wel zo handig om voor je hier wat vraagt eerst toch op z'n minst even op de 2709 te zoeken in dit topic, danwel op google. Het antwoord kun je namelijk op de vorige pagina van dit topic lezen :/

Om toch even niet alleen de zeikerd uit te hangen, het antwoord ;) : De 2709 heeft waarschijnlijk exact dezelfde problemen qua input lag als de huidige 2408. De reviews die er tot nu toe zijn geweest bevestigen dit allemaal. Dit is natuurlijk een flinke blunder van Dell, aangezien ze nog deze maand (half Juli) een nieuwe revisie van de 2408 lanceren (dit heeft een Dell medewerker officieel op het Dell forum gezegd, de link daarnaar kun je aan het einde van de startpost vinden), welke deze problemen op zou moeten lossen.
Ik heb gelezen en kwam alleen die lag tegen. Dat interesseert me verder niet zo. Ik vroeg me meer af hoe het zat met de kleurweergave en andere variaties die er bij de 2408 te vinden zij. Maar toch,dankjewel dat je geen zeikerd wilt zijn. Goeie instelling ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Karp schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:27:
[...]

Ik heb gelezen en kwam alleen die lag tegen. Dat interesseert me verder niet zo. Ik vroeg me meer af hoe het zat met de kleurweergave en andere variaties die er bij de 2408 te vinden zij. Maar toch,dankjewel dat je geen zeikerd wilt zijn. Goeie instelling ;)
Aah, zo. Ik ben bang dat je daar nog niet echt veel over zult kunnen vinden, aangezien nog niemand hem heeft volgens mij. Je kunt de review van prad.de nog een keer nakijken, of ze daar er nog iets over zeggen, die heb ik nog niet echt heel nauwkeurig bekeken. Hou in ieder geval http://www.tftcentral.co.uk/ in de gaten, daar maken ze voor bijna elk bekend (goed) scherm een pagina, waarop de verschillende problemen e.d. bijgehouden worden. Heb je écht veel tijd, dan kun je het topic voor het scherm op [H]ardforum bijhouden, dat is de plek waar de meeste problemen gemeld worden. 'k hoop dat je er wat aan hebt ;)

Everybody lies

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karp
XplodingForce schreef op zondag 13 juli 2008 @ 03:40:
[...]

Aah, zo. Ik ben bang dat je daar nog niet echt veel over zult kunnen vinden, aangezien nog niemand hem heeft volgens mij. Je kunt de review van prad.de nog een keer nakijken, of ze daar er nog iets over zeggen, die heb ik nog niet echt heel nauwkeurig bekeken. Hou in ieder geval http://www.tftcentral.co.uk/ in de gaten, daar maken ze voor bijna elk bekend (goed) scherm een pagina, waarop de verschillende problemen e.d. bijgehouden worden. Heb je écht veel tijd, dan kun je het topic voor het scherm op [H]ardforum bijhouden, dat is de plek waar de meeste problemen gemeld worden. 'k hoop dat je er wat aan hebt ;)
Als ik er nu nog niets aan heb, dan hoogstwaarschijnlijk wel in de nabije toekomst. Dankje!

• Kapoen
  • Laatst online: 14:34
Ik was van plan om de 24 inch 2408WFP aan te schaffen wegens de vele goede reviews.
Blijkbaar is de kortingsactie (op de Belgische site althans) op dit paneel verlopen en verschoven naar de 27 inch 2709W versie die nu voor 634 euro verkocht wordt. Aangezien de specs quasi hetzelfde zijn ben ik aan het twijfelen of ik nu voor de 27 inch zou gaan of niet.

Nu vroeg ik mij af wat een comfortabele/nodige afstand is tussen mezelf en zo'n groot scherm. De belangrijkste factor voor mezelf in de mogelijke aankoop van dit paneel is ergonomie.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Anoniem: 163581

Ik heb zo juist mijn DELL 2709w binnen gekregen.

Algemene indruk:
Het beeld ziet er strak en stralend uit alleen is de kleur rood erg verzadigd. Dit heb direct aangepast via de custom RGB settings. Het scherm heeft geen last van storende backlight bleeding (brightness staat op 37%), zoals in het verleden wel eens is gemeld.
De OSD zit goed in elkaar en kan prettig bediend worden. Alle andere zaken zal ik niet toelichten want de reviews zijn in volle getale op het internet te vinden.

Maar toch, even iets over de input lag!
De input lag is zeker ook hier licht met nadruk licht aanwezig maar totaal niet storend naar mijn mening. Ik heb hiervoor 2x 21" inch monitoren gehad dus mijn referentie kader is op zijn minst goed te nomen. Ik heb CALL OF DUTY 4 kort gespeeld (20 min) en ik had geen last van de lag. Een "hardcore" gamer met een boven gemiddeld reactie vermogen en super gevoelig is voor alles wat meer dan xx ms vertraagd zal er ongetwijfeld niet mee kunnen leven maar ik kon er verder niks storends van merken.

• neographikal
  • Niet online
Kun je eens goed luisteren of je de voeding hoort? In een stille ruimte hoorde ik de 2707 vanaf de zitpositie, maar achter het scherm zat er een irritante brom in de voeding. Nou vraag je je probably af wat ik achter m'n scherm doe ipv ervoor: m'n bank staat achter het bureau :P Ik ben ook benieuwd of ze het kraken van het scherm hebben gefixt en hoe egaal ie is (ik weet niet of je een foto kunt maken van een egaal wit en een egaal donkerdonkergrijs scherm)?

Ben benieuwd :)

edit: de oververzadigde kleuren komen doordat het scherm wide gamut is, hij kan veel meer kleuren weergeven dan srgb :)

[Voor 11% gewijzigd door neographikal op 14-07-2008 21:51]

Ik hoor geen irritant gebrom of hoog zoemend geluid van de monitor afkomen.
Verder ook geen gekraak of andere geluiden. Dit hebben ze gelukkig opgelost met deze nieuwe release.

Wit heb ik zelf al uitgetest (dead pixel test) en dat zag er egaal uit!
Ik zal morgen een foto maken van egaal wit en donkergrijs en wat meer testen uitvoeren.

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 163581 op 14-07-2008 22:27]

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 15:17
Ik zit te kijken naar een nieuwe monitor. Het liefste zou ik een 4:3 scherm nemen, maar die zijn er bijna niet meer. Er is de Dell 2007FP 1600x1200 met S-IPS of PVA paneel die ik bij qsix.eu kan krijgen voor 359,-. Ik weet wel dat het een betere beeldkwaliteit oplevert dan een TN paneel en ik zou ook echt graag een 4:3 scherm hebben, maar die prijs he! Voor 200,- heb je een 20" widescreen TFT met TN paneel met DVI en VGA aansluiting. Dat scheelt nogal...
Is een TN paneel uit 2008 nog steeds slechter qua kleurweergave dan de 2007FP?

Edit: In de tussentijd heb ik mijn good old Iiyama Vision Master Pro 454 19" CRT monster weer op mijn bureau staan. :)

[Voor 10% gewijzigd door estorino op 14-07-2008 22:47]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Nou, ik heb die 2709 ook maar eens besteld bij qsix. Was eigenlijk op zoek naar een aardige 24" voor fotobewerking, 2408 of zo. Maar voor 't prijsverschil van 50 euro is een paar inch extra wel leuk. Dat er geen toename in resolutie is komt mij wel goed uit, dit kan nog net op de gewone DVI poort van m'n laptop.

Nou ben ik niet superkritisch qua kleurweergave ofzo, (gebruik nu een gecalibreerde macbook, ook niet ideaal) maar wat meer schermruimte kan ik wel gebruiken :). Ik laat wel effe horen hoe ie bevalt als ik 'm een tijdje binnen heb.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

abrakadaver schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:32:

Nou ben ik niet superkritisch qua kleurweergave ofzo, (gebruik nu een gecalibreerde macbook, ook niet ideaal) maar wat meer schermruimte kan ik wel gebruiken :). Ik laat wel effe horen hoe ie bevalt als ik 'm een tijdje binnen heb.
Ik ben daar zeker benieuwd naar ja :)

En hmm, nou die 2709 toch wel heel concreet geworden is zal ik kijken of ik die een dezer dagen in de TS kan zetten :)

De foto's zijn helaas niet goed gelukt. Het is al donker en mijn Canon Ixus800 geeft veel ruis en een vertekend beeld met weinig licht. Ik zal het z.s.m. overdag proberen.

Grijs R=100,G=100,B=100:

Wit R=255, G=255, B=255:

Overview:

• IGuardianI
  • Laatst online: 06-04-2021
Hallo,
Bij de 2709w die je nu hebt heb je alleen maar last van input lag en oversaturated rood?
dus geen vage groene tinten in donkere scenes en backlight bleeding problemen enz??
En scheelt de grote nu veel van een 24 inch?
Aangezien ik de 2408 op het oog heb ben ik wel benieuwt of deze dingen uitmaken.
Dan haal ik misschien wel de 2709 ipv de 2408, vanwege zowat dezelfde prijs

• jcvjcvjcvjcv
estorino schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:44:
Ik zit te kijken naar een nieuwe monitor. Het liefste zou ik een 4:3 scherm nemen, maar die zijn er bijna niet meer. Er is de Dell 2007FP 1600x1200 met S-IPS of PVA paneel die ik bij qsix.eu kan krijgen voor 359,-. Ik weet wel dat het een betere beeldkwaliteit oplevert dan een TN paneel en ik zou ook echt graag een 4:3 scherm hebben, maar die prijs he! Voor 200,- heb je een 20" widescreen TFT met TN paneel met DVI en VGA aansluiting. Dat scheelt nogal...
Is een TN paneel uit 2008 nog steeds slechter qua kleurweergave dan de 2007FP?

Edit: In de tussentijd heb ik mijn good old Iiyama Vision Master Pro 454 19" CRT monster weer op mijn bureau staan. :)
Ik heb nog geen enkele TN gezien die beter is dan welk IPS panel dan ook.

Heb hier twee 2007FP's staan en als je 1600x1200 geproefd hebt zeg je; 'heb ik voor 359 mooi 1600x1200, dezelfde kwaliteit qua paneel met een hogere resolutie had me flink wat meer gekost'.

1680x1050 is gewoon niet te vergelijken, je verliest 150 pixels in de hoogte wat resulteerd in flink meer scrollen. Twee vensters naast elkaar bij 1680x1050 is geen argument, want dat gaat bij allebei even slecht. :)

Ja, de 1600x1200 monitoren zijn duur. Pak je kans voor ze verdwijnen. Als je er twee koopt kun je er later nog een mooie 30" tussen zetten met de 20" monitoren op z'n kant. Een 20" wide op z'n kant naast een 30" ziet er niet uit omdat die 20" wide monitoren net iets breder zijn dan een 30" hoog is.

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:45
Ik sta ook op het punt om de 2709w te kopen, maar ik wil eerst nog kijken of mijn bureau groot genoeg is. Maar ik laat even weten dat ik meelees en benieuwd ben naar het antwoord van aviatic op Guardain! ;)

system setup

IGuardianI schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:57:
Hallo,
Bij de 2709w die je nu hebt heb je alleen maar last van input lag en oversaturated rood?
dus geen vage groene tinten in donkere scenes en backlight bleeding problemen enz??
En scheelt de grote nu veel van een 24 inch?
Aangezien ik de 2408 op het oog heb ben ik wel benieuwt of deze dingen uitmaken.
Dan haal ik misschien wel de 2709 ipv de 2408, vanwege zowat dezelfde prijs
Het scherm heb ik tot nu toe in 3 dagen in mijn bezit en het enigste negatieve wat ik zou kunnen opmerken is de lichte input-lag. De oversaturated rood zou je kunnen weg regelen met de Custom RGB of RGBCMY instellingen. Ik moet de monitor nog kalibreren (Spyder 3) maar daar kom ik van de week pas aan toe.

De backlight bleeding bij kompleet zwart beeld is, als ik het in percentage zou moeten aangeven voor 3 tot 4% (kleurverschil) aanwezig en dan met name in de hoeken. De "dynamic contrast" optie staat bij mij uit. Ik zal er een foto van proberen te maken.

De groene tinten bij donkere beelden ben ik niet tegengekomen. Ik denk in het algemeen, gezien het commentaar op alle forums op het internet, dat het bij DELL behoorlijk kan verschillen welke problemen je kan tegen komen per scherm van dezelfde lijn.

Ik vond zelf een 24" inch qua scherm grote precies goed voor mijn doeleinden (3D modeling, Video-editing). Ik ging er in de eerste instantie dan ook van uit dat ik een 24"inch zou gaan kopen voor de vervanging van mijn 2x Sony GDM-F520's. Maar toen ik de 2709w zag was de keuze snel gemaakt. Iets groter scherm met de zelfde resolutie (1920x1200) wat alles iets groter en prettiger maakt, denk met name aan wireframes in Maya. Nog sterker, als dit scherm mijn na 2 weken nog steeds goed bevalt koop ik een tweede. Schrem 1 gebruik ik dan voor mijn main window in Maya en het rechter scherm voor de properties, material en selection editor of photoshop, mail, firefox, etc.

• whiteguy
  • Laatst online: 24-03 23:24
Is er al enig zicht op wanneer die A01 er komt voor de 24" versie ?

• Kapoen
Maandagavond heb ik de 2709w besteld en ik kreeg zonet een telefoontje van het thuisfront om te zeggen dat het ding geleverd is. Natuurlijk zit ik nog lekker lang vast op het werk *zucht* ;)

De levering komt wel enigsinds onverwacht aangezien in de bevestigingse-mail een datum binnen 10 dagen werd vermeld.

[Voor 23% gewijzigd door Kapoen op 16-07-2008 10:18]

• Rylo
  • Niet online
Userervaringen op Prad.de zijn behoorlijk goed [op inputlagg na], schijnt een leuke monitor te zijn.

ot: Iemand nog een leuke korting te weten regelen ;)?

• Markicks
Anoniem: 163581 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:21:
Het scherm heb ik tot nu toe in 3 dagen in mijn bezit en het enigste negatieve wat ik zou kunnen opmerken is de lichte input-lag. De oversaturated rood zou je kunnen weg regelen met de Custom RGB of RGBCMY instellingen. Ik moet de monitor nog kalibreren (Spyder 3) maar daar kom ik van de week pas aan toe.

De backlight bleeding bij kompleet zwart beeld is, als ik het in percentage zou moeten aangeven voor 3 tot 4% (kleurverschil) aanwezig en dan met name in de hoeken. De "dynamic contrast" optie staat bij mij uit. Ik zal er een foto van proberen te maken.

De groene tinten bij donkere beelden ben ik niet tegengekomen. Ik denk in het algemeen, gezien het commentaar op alle forums op het internet, dat het bij DELL behoorlijk kan verschillen welke problemen je kan tegen komen per scherm van dezelfde lijn.
Wat ik hieruit opmaak is dat het enige minpunt dus die mogelijke inputlag is? Aangezien je het rood weg kunt halen en de backlightbleeding niet noemenswaardig en/of storend is. Als hij dan op m'n bureau past dan bestel ik hem. :)

system setup

• Milmoor
  • Laatst online: 14:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mijn 30" staat ongeveer een meter van mij af (zo diep is mijn buro niet), omdat hij anders wel heel dichtbij is. Ik heb hem nu wat dichterbij gezet om te zien of dat ook werk. Hij staat nu op zo'n 70 cm.

[Voor 28% gewijzigd door Milmoor op 16-07-2008 16:42]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Ik zit net zo ver van m'n huidige 30" af als ik vorig jaar nog van m'n 22" CRT af zat. En dat is 30 tot 50 cm bij normaal PC-gebruik, en 70 tot 120 cm bij films en gaming.

Ik heb verder eindelijk tijd gehad de 2709 er in de TS bij te zetten :)

• Kapoen
Net een paar uurtjes gespeeld met mijn 2709w en ik kan alleen bevestigen wat er eerder geschreven is in dit topic. Het calibreren/instellen van de kleuren is meer dan nodig en ook de backlight is wel erg sterk ingesteld.

Voor de rest zit ik minder dan meter van mijn scherm af en ik kan alles prima zien zonder mijn hoofd te bewegen.

*edit* Oja, het bedieningsmenu is wel even wennen, ik heb de truuk allesinds nog niet door :)

[Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 16-07-2008 22:59]

• Markicks
Ik heb hem ook besteld vanavond. Moet het geld nog overmaken, maar ik denk niet dat ik spijt krijg van deze aankoop. Ik zit hier nu met 3 schermen gekoppeld aan een triplehead2go. Ontzettend handig voor multitasken, maar films kijken gaat erg slecht en daar erger ik me ontzettend aan. Gamen is overigens geen probleem. Maar goed, even ontopic..

Het menu zal wel geen problemen worden, wennen is wennen en na een tijdje zal dat vast allemaal wel soepel lopen. Hoe bevallen de aanraaktoetsen? Is die erg gevoelig of juist niet?

system setup

• neographikal
  • Niet online
* neographikal roept om meer plaatjes. :P

Dat die backlight erg fel staat kan kloppen, ik moest zowel de 2408 als 2707 richting standje 10 brightness draaien om niet met een zonnebril op te moeten zitten :P

• Kapoen
Markicks schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:03:
Hoe bevallen de aanraaktoetsen? Is die erg gevoelig of juist niet?
Dat probeer ik dus juist te snappen, soms kan ik het menu vlot bedienen en soms reageert er niets.

• Markicks
Kapoen schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:04:
[...]

Dat probeer ik dus juist te snappen, soms kan ik het menu vlot bedienen en soms reageert er niets.
Hm vaag, ik heb mijn scherm net betaald. Hoop dat het morgen binnen komt, dan ben ik nog vrij van m'n werk en kan er mee leren spelen. Ik zal mijn ervaringen ook even plaatsen met die toetsen en kijken of dat verschillend is.

system setup

• Karp
Als je de reakties hier nu ziet over de 2709 zou je bijna denken dat ze de 2408 expres slecht gemaakt hebben. Gewoon ouderwetse upselling! :9

• neographikal
  • Niet online
Voor 600 euro? Not likely :P

• Kapoen
Karp schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:12:
Als je de reakties hier nu ziet over de 2709 zou je bijna denken dat ze de 2408 expres slecht gemaakt hebben. Gewoon ouderwetse upselling! :9
Dat is eigen aan Dell, je hebt soms heel rare kortingen en combinaties van acties. Verder zijn de 2408 en 2709 hetzelfde qua specs, alleen de fysieke grote is anders (maar je ziet niet meer de op 27 inch versie).

Trouwens deze actie is nog geldig tot 29 juli, voor degenen die nog denken dit paneel (de 2709w) aan te schaffen :)

Heeft iemand per toeval een serie goede waardes (algemeen gebruik) om het paneel sRGB of RGBCMYK in te stellen, ik heb namelijk twee probleempjes bij het calibreren van mijn exemplaar:
- ik beschik niet over de nodige calibratie hardware
- ik ben kleurenblind (een soort van daltonisme) 8)7

[Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 19-07-2008 10:08]

• Rylo
  • Niet online
Heb er ook maar 1 besteld, hoop dat ik het volgende week binneheb

Een kleurentemplate zou ik tegen die tijd ook handig vinden !

• Markicks
Ik heb de 2709w ook binnen gekregen gisteren. Prachtig mooi scherm! Eerste indruk is echt overweldigend. :)

Ik krijg het ook niet echt voor elkaar om mijn scherm goed te kalibreren, misschien dat aviatic even zijn instellingen kan plaatsen hier?

system setup

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Markicks
Ik heb hier wat foto's voor diegene die wat meer van de 2709w willen zien.

Komen ze:

system setup

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 119701

Hoe zien normale dvd's er uit op de 2709W, is een divx nog te doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 108939

Bedankt voor de foto's.
Blijf het jammer vinden dat ze de 2709 niet dezelfde zilveren kleur hebben gegeven. De besturing is er wel stukken op vooruit gegaan. Ik ben op het moment heel erg aan het twijfelen of ik een 2709 neem. Ik wacht eerst op nog wat meer gebruikerservaringen:)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hey thanx voor de foto's :D goeie aanvulling voor het topic.

Heb wel een vraag. Die vierkantjes rechts boven de aan/uit knop... zijn die altijd aan? Toch niet hoop ik? :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Nee die zijn gelukkig alleen aan als je in het menu bent.

M'n eerste 2709w staat hier alweer in de doos. Dode sub-pixel. En volgens de website zero-deadpixelgarantie. Was geen probleem en hij wordt dan ook morgen opgehaald.

Wel zeer tevreden over de rest. De kleuren zijn duidelijk beter dan de Viewsonic VX2025wm die ik had. Zwartwaarde is prima, met heel weinig bleeding. Inputlag heb ik nog niet gemerkt, maar ik kom natuurlijk van een scherm wat daar ook wel last van zal hebben.

Klein nadeeltje is dat de voeding wel enigzins geluid maakt, eens zien of dat exemplarisch is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 119701

En heb je toevallig een gewone dvd kunnen testen? Ben benieuwd naar de kwaliteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tja, je zit er dicht op, je ziet wel duidelijk dat de kwaliteit minder is. Acceptabel, maar minder :) Kijkafstand verhogen dus :) Als je 1080P hebt bekeken, dan ben je meteen verpest. je ziet dan zelfs de korrel van de film grover worden als ze naar de donkerdere scenes gaan (300 anyone?) :P

@nv40_man: de 2707 had die brommende voeding ook (3 stuks getest).... Ik hoop het beste voor je :)

[Voor 25% gewijzigd door neographikal op 20-07-2008 22:43]

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee