Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 10 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 65.587 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ja dat had ik gelezen. Ik denk ook dat het een eigenschap van het type is. Maar er is nog kans.

Beetje spelen met de helderheid helpt wel om de lage brom er wat uit te krijgen, maar dat doe je weer concessies wat betreft de beeldkwaliteit. Gelukkig weegt dat niet op tegen de voordelen. Ik heb ook een Panasonic plasma dus een beetje geluid uit de voeding is mij niet vreemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:16
@neographikal: zit ik er dicht op? Ik lig nl. in een zitzak als ik films o.i.d. kijk. Dat is een stukkie verder weg. :)

Ik heb trouwens geen last van een brommende voeding, het is me in ieder geval nog niet opgevallen!

system setup

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Markicks schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:32:
@neographikal: zit ik er dicht op? Ik lig nl. in een zitzak als ik films o.i.d. kijk. Dat is een stukkie verder weg. :)
Idd, maar de meesten zullen hem als monitor gebruiken met een kijkafstand van +-0.5m en dan valt het vrij duidelijk op :) Als je ietsje verder weg gaat zitten, dan is het kwaliteitsverlies wat je hebt t.o.v. een 720P film of iets dergelijks een stuk minder erg :)

[Voor 16% gewijzigd door neographikal op 20-07-2008 23:40]

Op zoek naar software/integratie-architect?

• neographikal
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:57:
Net een paar uurtjes gespeeld met mijn 2709w en ik kan alleen bevestigen wat er eerder geschreven is in dit topic. Het calibreren/instellen van de kleuren is meer dan nodig en ook de backlight is wel erg sterk ingesteld.

Voor de rest zit ik minder dan meter van mijn scherm af en ik kan alles prima zien zonder mijn hoofd te bewegen.

*edit* Oja, het bedieningsmenu is wel even wennen, ik heb de truuk allesinds nog niet door :)
Anoniem: 163581 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:18:
De foto's zijn helaas niet goed gelukt. Het is al donker en mijn Canon Ixus800 geeft veel ruis en een vertekend beeld met weinig licht. Ik zal het z.s.m. overdag proberen.
Ik ben benieuwd wat jullie (en andere 2709 bezitters) nu na een tijdje met het scherm te hebben gewerkt van het scherm vinden. Ik zag het eerste bericht over een brommende voeding langskomen, hebben jullie daar ook last van (achter het scherm is het bij de 2707 erg goed te horen)? Andere dingen zijn de homogeniteit van het panel en het eventueel kraken van de behuizing; van het laatste had ik met de 2707 last.

Ik ben benieuwd :)

• The_nv40_man
De homogeniteit is prima in orde. Bijna geen backlight bleeding. Kraken heb ik nog niet gemerkt. Het wachten is op mijn tweede scherm wat een deze dagen binnen zal komen.

Anoniem: 163581

neographikal schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:55:
[...]

[...]

Ik ben benieuwd wat jullie (en andere 2709 bezitters) nu na een tijdje met het scherm te hebben gewerkt van het scherm vinden. Ik zag het eerste bericht over een brommende voeding langskomen, hebben jullie daar ook last van (achter het scherm is het bij de 2707 erg goed te horen)? Andere dingen zijn de homogeniteit van het panel en het eventueel kraken van de behuizing; van het laatste had ik met de 2707 last.

De homogeniteit van het panel is zeer goed te noemen, ik heb geen donkere of lichte vlekken bij weergave van een homogene vlakken zoals compleet wit, grijs, rood, groen kunnen ontdekken. Natuurlijk zie je wat kleine imperfecties, daar ontkom je niet aan bij een LCD.

De behuizing is prima in order geen gekraak en/of gepiep.

De voeding maakt bij mijn exemplaar absoluut geen geluid. Je kan de voeding/elektronica wel horen als je je oor op de behuizing legt, maar dat is het bekende "mierenneuken" effect waar ik niet aan mee doe.

O,ja gezien het feit dat er al een aantal real life foto's zijn gepost, zal ik geen foto's meer plaatsen zoals ik had belooft.
Anoniem: 163581 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:07:
[...]

O,ja gezien het feit dat er al een aantal real life foto's zijn gepost, zal ik geen foto's meer plaatsen zoals ik had belooft.
Waarom niet? Real life foto's zijn hier altijd welkom, en al helemaal aangezien al die schermen niet hetzelfde schijnen te zijn, en niet iedereen even goed foto's kan maken. Dus foto's om te vergelijken is alleen maar fijn :) Ik hoop dat je ze alsnog wil maken en posten...

• Markicks
Aviatic, wil je ook nog even je instellingen van je monitor hier plaatsen? Je wilt/kunt geen DM's of emails ontvangen dus ik hoop dat je dit leest! Bij voorbaat dank. ;)

system setup

Vanmorgen stond onaangekondig ineens een koerier op de stoep met m'n nieuwe VIERDE (!!) DeLL 3008WFP scherm. Het is een A01 overigens, terwijl ik een nieuw scherm zou krijgen? Nahja... LCD-paneel zit hier ook bij los. Moet dus iets zijn inherint aan het type scherm :/ helaas dan.

Wat de beeldkwaliteit doet kan ik vanavond pas checken als het donker is, en ga ik ook gelijk pixeltesten doen :) Als ik meer weet post ik het er bij. Hoop echt dat dit de laatste keer was dat ik op een nieuw scherm moest wachten :X

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:15
Markicks schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:46:
Aviatic, wil je ook nog even je instellingen van je monitor hier plaatsen? Je wilt/kunt geen DM's of emails ontvangen dus ik hoop dat je dit leest! Bij voorbaat dank. ;)
Die zou ik ook graag willen hebben :) Eventueel ook van mensen met een 2408 paneel.
neographikal schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:55:

Ik heb het ding nu bijna een week en ik ben er tevreden van over het algemeen, al vind ik de backlight nog steeds een tikje te sterk zelfs op het minimum vermogen. Maar goed, zoiets is persoonlijk natuurlijk. Verder ben ik ook nog steeds een beetje aan het uitzoeken welke kleureninstellingen het beste werken voor de applicaties die ik gebruik.

Van een eventuele brommende voeding heb ik nog niets gemerkt en ook de constructie in het algemeen is goed, geen krakende elementen gevonden tot nu toe. Het beeld is goed, alleen iets donkerder naar de randen toe, maar dat stoort niet echt zelfs als ik er op zit te kijken.

Ook nog een pluim voor Dell voor de hele snelle levering (twee dagen terwijl de website een tiental aangaf), maar ik weet niet of dat in Nederland ook kan. Mijn exemplaar is besteld via de Belgische winkel en ik woon zelf tegen Brussel, dus de kans is groot dat er hier een magazijn in de buurt is.

Een bijkomend voordeel: mijn jongste kat heeft de doos waarin het paneel zat in gebruik genomen als haar nieuw appartement/speeltuin ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Anoniem: 163581

Markicks schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:46:
The color settings:

Heren, dit was niet gemakkelijk maar ik heb op dit moment een set van 2x RGB en 2x RGBCMY color settings voor de DELL 2709w. Ik ben er nog niet helemaal uit,... ik zit er net naast denk ik...

**Voor alle settings**

Brightness: 31
Contrast: 50

**De settings**

RGB settings 1:
78-79-83

RGB settings 2:
83-89-96

RGBCMY setting 1:
40-45-61-51-49-56

RGBCMY setting 2:
40-62-67-45-44-58

Ik gebruik op dit moment RGBCMY setting 2.

• Markicks
Many thanks! Ik ga ze morgen even uitproberen. :)

system setup

• Kapoen
Anoniem: 163581 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:55:
[...]

The color settings:

*knip*

Ik gebruik op dit moment RGBCMY setting 2.
Hartelijk dank _/-\o_

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Heb em binnen:

Eerst indruk, wow hijs huuuugeee!

Wel leuk dat je er ook een HDMI kabel bijkrijgt, naast de gebruikelijke DVI en VGA kabels.

Zal wat foto's online proberen te zetten wanneer ik wat tijd vind

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:41
Ik heb een 2709 besteld (onder het motto, bevalt het niet (inputlag/gebrom) dan stuur ik hem wel weer terug). Direct bij Dell gedaan, en nu staat de geschatte leverdatum op 18-08. Weet iemand of dit gewoon een hele ruimte schatting is of dat er voorraadissues zijn? Recente ervaringen?

• Danny?!
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 15:27

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

MikeN schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:38:
...en nu staat de geschatte leverdatum op 18-08...
Vandaag een 2709 besteld bij Dell en mijn geschatte leverdatum is 20-08. Ik ben benieuwd wanneer die werkelijk komt! :)

Wie niet waagt mist altijd!

• MikeN
Ik heb net een mail gehad dat hij morgen komt, blijkbaar schatten ze het dus gewoon erg ruim.

• The_nv40_man
Ja, was bij mij ook zo. Omruilen bij dode pixels gaat ook heel snel. Uiteindelijk maar één dag zonder monitor gezeten (ik had er nog wel een, maar stel dat ik alleen deze had gehad).

Dimmer van de backlight hoor ik nog steeds wel een beetje, maar zeker te tolereren. En dan heb ik het wel over gebruik met een systeem waar een Reserator 2 aanhangt. Dus als je systeem wat luidruchtiger is zul je nooit iets merken.

Morgen komen er wel wat actieshotjes denk ik.

• neographikal
  • Niet online
MikeN schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:23:
Ik heb net een mail gehad dat hij morgen komt, blijkbaar schatten ze het dus gewoon erg ruim.
Underpromise, overdeliver :P

• Kapoen
Dantrax schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:48:
[...]

Vandaag een 2709 besteld bij Dell en mijn geschatte leverdatum is 20-08. Ik ben benieuwd wanneer die werkelijk komt! :)
Bij mijn order schatten ze ook een tiental werkdagen, maar ik kreeg hem al na minder dan 48 uur :)

• Danny?!

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

Kapoen schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:17:
[...]
Bij mijn order schatten ze ook een tiental werkdagen, maar ik kreeg hem al na minder dan 48 uur :)
Nou, ik ben benieuwd. Bij mij staat er nog steeds "Fase:1. Bestelling wordt verwerkt" en geschatte leverdatum 20-08... Ach, we zien wel. Ik heb nog even... ;)

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03 13:49
Ter info :

"It’s been a long time coming, but Dell have finally started shipping the A01 revision of their 24″ 2408WFP screen. Jimmy P of the Dell Community Forums has said: “I have news, as of yesterday [22 July 2008] all 2408’s shipping as refurbished have the new firmware, as of Monday new monitors started coming off the production line with it. If you are ordering a new monitor you should wait about two weeks to make sure that they have a chance to get through the distribution network……."
Ok thanx voor de info :)

• MikeN
Rylo schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 01:56:

Wel leuk dat je er ook een HDMI kabel bijkrijgt, naast de gebruikelijke DVI en VGA kabels.
Volgens mij is het een Displayport kabel. Ook wel logisch gezien dat Dell Displayport behoorlijk aan het pushen is.

Heb hier geen dode pixels kunnen vinden (er leek wel iets te ziten, maar met een beetje wrijven was het weg). Backlight bleed is er heel weinig (een klein beetje rechtsboven en linksonder, maar niet zo erg als op andere TFT's), en het is behoorlijk even verlicht.

Standaard brightness is hoog, en standaard kleuren zijn behoorlijk fel. Heb hem voor de time being even op Custom RGB, 85, 87, 93 staan, dat neemt de felheid wat weg. Eigenlijk zou ik hem willen calibreren met een Spyder, maar om er nou een voor aan te schaffen gaat me wat ver.

Op de VGA aansluiting is het beeld op 1920x1200 belabberd. Letters zijn behoorlijk wazig. Getest vanaf een Macbook en een pc met AMD 690G. Maar goed, op DVI is het allemaal prima, dus ik geloof het wel.

Geluid van een voeding hoor ik niet, en gezien ik bijvoorbeeld m'n Macbook whine wel duidelijk hoor en dat veel mensen al niet opvalt, denk ik niet echt dat er een geluid aanwezig is.

Vraag me wel af of de backlight helemaal stabiel is of enigszins flikkert, ik lijk namelijk enigszins hoofdpijn te krijgen van het werken achter het scherm. Maar dat moeten we de komende dagen maar bepalen.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03 23:36
MikeN schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:28:
[...]

Volgens mij is het een Displayport kabel. Ook wel logisch gezien dat Dell Displayport behoorlijk aan het pushen is.

Heb hier geen dode pixels kunnen vinden (er leek wel iets te ziten, maar met een beetje wrijven was het weg). Backlight bleed is er heel weinig (een klein beetje rechtsboven en linksonder, maar niet zo erg als op andere TFT's), en het is behoorlijk even verlicht.

Standaard brightness is hoog, en standaard kleuren zijn behoorlijk fel. Heb hem voor de time being even op Custom RGB, 85, 87, 93 staan, dat neemt de felheid wat weg. Eigenlijk zou ik hem willen calibreren met een Spyder, maar om er nou een voor aan te schaffen gaat me wat ver.

Op de VGA aansluiting is het beeld op 1920x1200 belabberd. Letters zijn behoorlijk wazig. Getest vanaf een Macbook en een pc met AMD 690G. Maar goed, op DVI is het allemaal prima, dus ik geloof het wel.

Geluid van een voeding hoor ik niet, en gezien ik bijvoorbeeld m'n Macbook whine wel duidelijk hoor en dat veel mensen al niet opvalt, denk ik niet echt dat er een geluid aanwezig is.

Vraag me wel af of de backlight helemaal stabiel is of enigszins flikkert, ik lijk namelijk enigszins hoofdpijn te krijgen van het werken achter het scherm. Maar dat moeten we de komende dagen maar bepalen.
Ik weet niet precies over welk scherm je het nu hebt maar ik vermoed de 24" of 27". Ik las dat je bij de 27" het dynamische contrast kan uitzetten zodat de backlight een constante hoeveelheid licht geeft. Misschien helpt dat?

[Voor 3% gewijzigd door Jorick op 27-07-2008 13:49]

• MikeN
Het gaat over de 27", dynamisch contrast staat standaard uit, dus tja.

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:26
Jammer dat de Dell UltraSharp™ 2007WFP niet meer leverbaar is maar alleen nog E (econimsche) model (klinkt eng) of de niet breedbeeld versie. Vandaar dat ik maar voor de 2709 ga al wel jammer van inputlag.
Maarja een jaar geleden wiste te nog niemand dat zo iets bestons en zat iedereen zich blind te stranen op de repsonstime. Ik denk dat het wel zal mee vallen.

Anoniem: 31211

Kan iemand mij vertellen wat er veranderd is bij de 3008 met de A01 en A02 versie tov de A00 versie?
Wat ik van Qsix begrepen heb is dat de A02 t.o.v. de A01 alleen een menu-update bevat. Geen id wat precies. En wat de update t.o.v. de A00 is weet ik zo ook niet.

Anoniem: 31211

Knightwolf schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:08:
Wat ik van Qsix begrepen heb is dat de A02 t.o.v. de A01 alleen een menu-update bevat. Geen id wat precies. En wat de update t.o.v. de A00 is weet ik zo ook niet.
Hij zal dus hetzelfde presteren als de vorige revisies
A01 t.o.v. A00 weet ik niet, misschien dat daar meer verschil in zit...

• Danny?!

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

De status van de bestelling staat nu (eindelijk) op "Fase:2. In preproductie"... Dus ze moeten 'm nog in elkaar zetten denk ik.

offtopic:
Danny gaat gauw de tuin weer in, want het is veel te warm binnen... 8)

• MikeN
Dat betekent dat je betaling is verwerkt. Waarschijnlijk krijg je dan vanmiddag of morgen een verzendmelding.
Dantrax schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:14:
De status van de bestelling staat nu (eindelijk) op "Fase:2. In preproductie"... Dus ze moeten 'm nog in elkaar zetten denk ik.

offtopic:
Danny gaat gauw de tuin weer in, want het is veel te warm binnen... 8)
Dit soort meldingen zijn niet echt nodig in dit topic.

Anoniem: 269133

Heeft er iemand ervaringen met een 2408 of een 2709 met VGA aansluiting? Zou het dan mogelijk zijn om een foto te tonen in vergelijking met dvi. Ik heb namelijk enkel vga op mijn laptop, net zoals waarschijnlijk velen onder jullie.
alvast bedankt!

• Danny?!

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

Knightwolf schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:25:
[...]
Dit soort meldingen zijn niet echt nodig in dit topic.
Ik wil alleen maar aangeven dat sommige hier de 2709 redelijk snel hebben mogen ontvangen. Ik heb 'm ongeveer gelijk met MikeN heb besteld en die heeft 'm al. Vandaar...

Maar goed, ik zal je er niet meer mee lastig vallen en wacht gewoon af wanneer die binnenkomt. ;)

• jcvjcvjcvjcv
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2018
Anoniem: 269133 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:17:
Heeft er iemand ervaringen met een 2408 of een 2709 met VGA aansluiting? Zou het dan mogelijk zijn om een foto te tonen in vergelijking met dvi. Ik heb namelijk enkel vga op mijn laptop, net zoals waarschijnlijk velen onder jullie.
alvast bedankt!
En wat voor laptop heb je?

Veel laptops hebben ronduit beroerde VGA uitgangen. *kuch* Acer *kuch* In sommige gevallen is daar de S-Video uitgang nog beter dan de VGA uitgang |:(

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-03 15:48
Anoniem: 269133 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:17:
alvast bedankt!
Ik heb een Lenovo laptop aan een 2408. Het beeld is niet geweldig, maar het gaat. Ik heb verder een desktop via DVI gekoppeld, en dat is toch wel significant scherper.

jcvjcvjcvjcv schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 01:33:
[...]

En wat voor laptop heb je?

Veel laptops hebben ronduit beroerde VGA uitgangen. *kuch* Acer *kuch* In sommige gevallen is daar de S-Video uitgang nog beter dan de VGA uitgang |:(
ik heb een Dell vostro, ik denk dat die wel degelijk is.

wildcheese schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:03:
[...]

Ik heb een Lenovo laptop aan een 2408. Het beeld is niet geweldig, maar het gaat. Ik heb verder een desktop via DVI gekoppeld, en dat is toch wel significant scherper.
Is alles duidelijk leesbaar en komen kleuren nog min of meer tot zijn recht?

• jcvjcvjcvjcv
wildcheese schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:03:
[...]

*een Lenovo laptop*

Een ThinkPad T20? ThinkPad T61? C3000?
Anoniem: 269133 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:51:
[...]

ik heb een Dell vostro, ik denk dat die wel degelijk is.
Onboard video? Of dedicated?

een nvidia 8600 gt met 256 ram geheuge

• Danny?!

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

De 2709W is eindelijk binnen! :) Gelijk aan m'n Dell XPS M1710 (nVidia Go 7900 GTX) aangesloten via DVI (via een D/Dock (PD01X)). M'n eerste indruk: alles is haar scherp en de kleuren zien er OK uit. Misschien iets te rood, maar tot nu toe nog niet hinderlijk. Even een simpel testje gedaan met een zwarte en een witte jpeg op 1920x1200px en alles is egaal zwart en wit.

• MikeN
Over die 2709W en input lag... Ik heb zojuist even een half uurtje UT2004 instagib CTF gespeeld, en ik kan niet echt zeggen dat ik me ergens aan stoor of dat ik duidelijk een lag merk. Volgens mij is eea dus allemaal nogal overtrokken.

Over egale verlichting, heb wel het idee dat de buitenste 4 pixels rand wat donkerder is, maar goed, volgens mij heeft ieder paneel dat wel.

• jcvjcvjcvjcv
Gaan we weer...

Dat jij het niet merkt; fijn voor je, maar dat zegt absoluut niet dat anderen er geen last van hebben.

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ook ik heb vandaag een 2709 binnen gekregen.

Gelukkig geen dode pixels. Voeding hoor ik niet, komt iig niet boven m'n pc uit.
Ik heb het scherm meteen gecalibreerd met een Spyder 2 Pro, en ik ben zeer tevreden over de kleuren.

Heb wel een paar minpuntjes ontdekt:
-Zoals al eerder opgemerkt in deze thread de helderheid. Zelfs minimaal is deze eigenlijk nog te fel.
-Ik heb het idee dat de onderste knop van het OSD en de aan/uit knop niet altijd even goed reageren. Met name bij het aan/uitzetten moet ik aardig hard drukken. Is na 4 dagen inmiddels wel beter geworden, maar niet perfect.
-Het scherm hangt scheef. Maar een paar graden maar het irriteert me wel.
-Wanneer ik het scherm op m'n macbook pro aansluit (via dvi) heb ik een erg wollig onscherp beeld. Foutje van mij...

Iemand soortgelijke ervaringen wat betreft de laatste 3 punten?

[Voor 5% gewijzigd door Psychotic_01 op 02-08-2008 20:56]

• Markicks
Ik heb een reactie op 2 van je laatste 3 punten:

- Bij de knopjes moet je je volledige vingertop gebruiken. Dus niet alleen de bovenkant van je vinger, maar echt een vingerafdruk zeg maar. Dan reageert hij prima. Net als de aan/uitknop, nergens geen last van. De laatste reageert zelfs beter!
- Misschien rare vraag, maar heb je de waterpas er al bij gehad? Mijn scherm staat namelijk gewoon recht, al lijkt het soms anders (gezichtsbedrog).

En nu iets van mij, na een kleine 2 weken merk ik toch dat de behuizing af en toe iets kraakt. Zal wel door de warmte komen, maar het is sporadies! Niet zo erg om er zorgen over te maken, maar ik meld het toch even. ;)

system setup

• MikeN
jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:43:
Gaan we weer...

Dat jij het niet merkt; fijn voor je, maar dat zegt absoluut niet dat anderen er geen last van hebben.
Gast, wtf voegt dit nu toe? Ik heb 2 jaar in clanverband iCTF gespeeld, het is 1 van de meest lag gevoelige UT varianten, en ik merk er geen snars van. Dat mag ik toch zeggen? Dat jij het wel merkt weten we nu wel, en doe niet iedere keer zo opgefokt zeg.

• druup
  • Laatst online: 25-03 09:41
MikeN schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:05:
[...]

Gast, wtf voegt dit nu toe? Ik heb 2 jaar in clanverband iCTF gespeeld, het is 1 van de meest lag gevoelige UT varianten, en ik merk er geen snars van. Dat mag ik toch zeggen? Dat jij het wel merkt weten we nu wel, en doe niet iedere keer zo opgefokt zeg.
Hmm ik dacht dat ik de enige was die zich hier aan stoorde... begint idd irritant te worden!!!!

• jcvjcvjcvjcv
MikeN schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:05:
[...]

Wat voegt jouw post toe?

Het is algemeen bekend dat het een enorme negatieve factor is voor gaming. Dat hij het niet merkt is fijn voor hem, en verder zegt het helemaal niks.

• neographikal
  • Niet online

Streep onder het inputlag-geneuzel svp. Ontopic :P

• jcvjcvjcvjcv
Prima

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-03 21:58
Tot op heden (die ene hele dag dat ik hem binnen heb) ook nog niks gemerkt van de input lag. Niet bij normaal gebruik in windows/browsen, waar iemand op de Dell forums wel last had bij de 24 inch en deze 27 inch 'dezelfde' monitor is alleen groter. Niet bij videos kijken. Ik speel zo goed als geen spellen op de pc.

Misschien dat ik het zal merken als ik mijn ps2 erop aansluit, maar ik moet eerst even uitzoeken hoe ik op deze manier ook audio krijg voordat ik er echt mee ga gamen en daar over kan oordelen.

De knoppen gingen voor mijn gevoel ook niet makkelijk mee. Verholpen door de top van mijn duim te gebruiken om te drukken in plaats van mijn wijsvinger. Inderdaad zoals hierboven opgemerkt, alsof je een vingerafdruk zou afgeven. Gaat nu zo goed als perfect.

• wildcheese
Anoniem: 269133 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:06:
[...]

Is alles duidelijk leesbaar en komen kleuren nog min of meer tot zijn recht?
Alles is prima leesbaar, zij het wel dat zwarte tekst op een witte achtergrond een klein beetje schaduw heeft. Kleuren zijn ook redelijk, het rood is ietsjes meer oversaturated dan via DVI. Ik vind het prima te doen, pas als ik overschakel op m'n desktop realiseer ik me dat er verschil is. Maar ja, als je alleen de VGA aansluiting gebruikt dan is het scherm toch wel enigzins een overkill - zou ik eerder naar een 22" gaan.

Aan jcv*4: ik had eerste een T21 - maar die ondersteunde niet 1920*1200 als standaard, daarvoor had ik powerstrip nodig. Daarna was het beeld prima. Heb nu 'n T60 - VGA beeld lijkt iets minder goed te zijn maar die heeft wel DVI....mits je een advanced dock koopt 8)7

wildcheese schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:39:
[...]

Maar ja, als je alleen de VGA aansluiting gebruikt dan is het scherm toch wel enigzins een overkill - zou ik eerder naar een 22" gaan.
de pixelpitch van een 22" is groter dan van een 24". Een 22" scherm is dan als het ware een "uitgerokken" 20" in mijn opnie, zeker met zijn 1680*1050 resolutie. Trouwens, het 22" scherm heeft ook een TN paneel. Dan is de keuze voor een 24" denk ik niet overkill te noemen?
Dankje voor de nuttige info trouwens!

• Peter Power
  • Niet online
Tot en met 27 augustus krijg je 25% korting op de 2408WFP.

Heeft iemand een idee of ze de revision A01 al uitleveren in Nederland?

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2022

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Peter Power schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 19:21:
Tot en met 27 augustus krijg je 25% korting op de 2408WFP.

Heeft iemand een idee of ze de revision A01 al uitleveren in Nederland?
De "aanbiedingen" bij Dell zijn nogal onzin, het komt er meer op neer dat je opgelicht wordt waar je bijstaat als je dingen bij Dell niet in een aanbieding koopt. De aanbieding die je noemt keert elke 1 a 2 maanden terug, en bij Rob (supradictus op ebay) kun je ze altijd voor een lagere prijs kopen. Als ik zo lees in het topic hebben de meeste mensen goede ervaringen met hem, sommige iets minder (vooral met omruilen), maar volgensmij is ie wel redelijk betrouwbaar.

Over de revisie: Zoals je op de vorige pagina kunt lezen raad die medewerker van Dell weten dat je het beste nog minstens 2 weken kunt wachten en dat gaat dan waarschijnlijk nog over Amerika ook. Ik zou toch zeker tot het eind van augustus wachten eer je hem besteld, als je de A01 revisie wilt hebben (of zodra er hier gerapporteerd wordt dat de schermen die hier uitgeleverd worden al A01 zijn natuurlijk. Zodra er een nieuwe revisie geleverd wordt zet Rob dit meestal ook in zijn advertenties).

[Voor 23% gewijzigd door XplodingForce op 31-07-2008 20:30]

Everybody lies

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-03 10:33
Ik ben geïnteresseerd in een tweede monitor om aan mijn MacBook Pro aan te sluiten.

Nu vraag ik mij eigenlijk af wat nu daadwerkelijk het verschil is tussen de 24" en de 27" want beide monitoren hebben toch dezelfde resolutie. Dus als ik het goed begrijp kan er niet meer worden weergeven op het beeldoppervlak, maar bij de 27" wordt alles iets uitvergroot.

Is mijn denkwijze juist?

Kan je die Dell schermen eigenlijk ergens bekijken/vergelijken irl? Of houdt Dell het alleen maar bij online verkoop.

[Voor 0% gewijzigd door tato op 31-07-2008 20:26. Reden: Het gaat dus om de Dell UltraSharp™ 2408WFP en 2709WFP]

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2022

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

tato schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:23:
Ik ben geïnteresseerd in een tweede monitor om aan mijn MacBook Pro aan te sluiten.

Nu vraag ik mij eigenlijk af wat nu daadwerkelijk het verschil is tussen de 24" en de 27" want beide monitoren hebben toch dezelfde resolutie. Dus als ik het goed begrijp kan er niet meer worden weergeven op het beeldoppervlak, maar bij de 27" wordt alles iets uitvergroot.

Is mijn denkwijze juist?

Kan je die Dell schermen eigenlijk ergens bekijken/vergelijken irl? Of houdt Dell het alleen maar bij online verkoop.
Je denkwijze klopt. De term hiervoor is pixel-pitch, wat simpelweg de afstand tussen 2 pixels op het scherm is. Dit geeft dus aan hoe groot de pixels, en daarmee het beeld, zijn. Voor zover ik weet zijn Dell schermen alleen bij Dell zelf en Rob/supradictus/Qsix te krijgen, dus ik denk niet dat ze ergens te bezichtigen zijn (behalve bij Rob misschien, daar kun je volgensmij ook afhalen).

Everybody lies

XplodingForce schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:28:
[...]

Je denkwijze klopt. De term hiervoor is pixel-pitch, wat simpelweg de afstand tussen 2 pixels op het scherm is. Dit geeft dus aan hoe groot de pixels, en daarmee het beeld, zijn.
Pixel-pitch is idd de grootte van de pixel, niet de ruimte er tussenin :)

En idd het nadeel van 27" t.o.v. 24" is de resolutie die in beide gevallen 1920x1200 is. Dat vind ik nog altijd erg jammer, dat ze de 27" geen tussen-resolutie van bv 2240x1400 gegeven hebben, precies tussen 24" 1920x1200 en 30" 2560x1600 in dus.

Maar al heb je 'maar' 1920x1200 op de 27", je hebt gewoon een fysiek groter scherm en met zowel games als films heb je daar gewoon veel profijt van :) En zeker gezien het huidige nihiele prijsverschil tussen de 2408WFP en 2709WFP zou ik lekker voor de 27" gaan 8)
Voor zover ik weet zijn Dell schermen alleen bij Dell zelf en Qsix te krijgen, dus ik denk niet dat ze ergens te bezichtigen zijn (behalve bij Qsix misschien, daar kun je volgensmij ook afhalen).
Bij Qsix kun je idd een afspraak maken om wat schermen te komen bekijken. Heb ik destijds ook gedaan voor ik er een kocht. Heb hem toen ook gelijk bij hem meegenomen. Zorg wel dat je een fatsoenlijke auto meeneemt want die monitor-dozen van 27" en 30" zijn niet erg klein :P

• neographikal
  • Niet online
Knightwolf schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 03:06:
Bij Qsix kun je idd een afspraak maken om wat schermen te komen bekijken. Heb ik destijds ook gedaan voor ik er een kocht. Heb hem toen ook gelijk bij hem meegenomen. Zorg wel dat je een fatsoenlijke auto meeneemt want die monitor-dozen van 27" en 30" zijn niet erg klein :P
Ach, de 27" past zelfs zonder morren op de achterbank van een Aygo :+

Anoniem: 54452

Ik heb sind 2 jaar een 2407wpf - revisie A4.
Sinds vorige week ineens problemen met het uitvallen van het scherm.

Na enkele minuten wordt het scherm zwart en blokkeert de volledige sturing met de knoppen aan de voorzijde (dus geen mogelijkheid om de input te wisselen of naar het osd menu te gaan).
Dit was te verhelpen door de netstekker van het scherm uit te trekken en enkele minuten te wachten om het scherm te laten ‘afkoelen’.

Gebeld naar Dell en die zijn de volgende dag het scherm komen omruilen, opnieuw een 2407.
Omdat het gewisselde scherm hetzelfde probleem gaf dacht ik aan de mogelijkheid dat
er in één van de kabels of met de computer zelf een probleem was. Ik heb het scherm dan
met andere kabels op een laptop aangesloten via de VGA-ingang.
Wanneer ik de laptop instelde op 1920x1200 viel het scherm opnieuw uit en ‘blokkeerde’.

Na nog enkele testen blijkt het scherm op zowel de laptop als twee PC’s probleemloos te
werken wanneer het scherm op 1024x768 en 1280x1024 (in 1:1 mode) ingesteld staat. Deze blijft ook na meerdere uren actief zonder probleem werken.
Zodra de resolutie weer op 1920x1200 ingesteld wordt, wordt het scherm direct weer zwart en blokkeert.

Ik krijg de indruk dat de hogere resolutie de aansturingslogica van het scherm ‘overbelast’
waardoor het ‘tilt’ slaat.

Iemand gelijkaardige ervaring?
Ik heb er nog niet eerder over gelezen... maar wat ik vooral raar vind is dat je omruilscherm precies hetzelfde heeft. Heb je Dell daarover ook al gebeld en bovenstaande wat je geprobeerd hebt uitgelegt? En wat zeggen die er van?

• Psychotic_01
  • Niet online
Ik ga maandag Dell maar eens bellen. Naast de punten die ik eerder genoemd heb is het scherm ook niet helemaal homogeen. De rechter bovenhoek heeft bij mij een wat gelige zweem.
En afhankelijk van de achtergrond flikkert het scherm.

Ik wil eerst een ander exemplaar zien, maar weet iemand hoe moeilijk Dell doet m.b.t. de wet koop op afstand? Ik heb geen zin om hier een lange geschiedenis van te maken.

[Voor 7% gewijzigd door Psychotic_01 op 02-08-2008 21:07]

• wildcheese
Anoniem: 269133 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:57:
[...]

de pixelpitch van een 22" is groter dan van een 24". Een 22" scherm is dan als het ware een "uitgerokken" 20" in mijn opnie, zeker met zijn 1680*1050 resolutie. Trouwens, het 22" scherm heeft ook een TN paneel. Dan is de keuze voor een 24" denk ik niet overkill te noemen?
Dankje voor de nuttige info trouwens!
Ik doelde meer op de resolutie: op mijn werk heb ik een 22" (Lenovo) scherm wat wel scherp is. De resolutie van de 24" vraagt blijkbaar net teveel bandbreedte van de VGA verbinding. Wellicht dat een betere kwaliteit kabel nog iets kan verbeteren. Maar in algemeen, als je de 2408 alleen gaat gebruiken middels VGA, dat je er dan niet alles uit kan halen wat ie kan. Dan is een kleiner scherm, 22" danwel 20", wellicht een betere keus. Al is het wel prettig dat je meer kunt zien... :+

• ToniBraxton
  • Laatst online: 26-10-2019
Vandaag m'n nieuwe 2408 en soundbar opgehaald.

Na het overlijden van m'n 19 inch Philips tft (1280 x 1024, 625 euro voor betaald destijds :+ )
heb ik een 2208 besteld. Deze bleek slecht leverbaar.

Na een maand achter mijn laptop te hebben gezeten was ik die helemaal zat dus bestelling gewijzigd in een 24 inch. ( ik wilde perse een monitor die niet lelijk is en waar speakers inzitten)

Eerste indruk: lekker groot maar niet "te". De kijkhoek is geweldig.

Ik heb nog niet echt actief gezocht naar stoute pixels maar zo op het eerste gezicht zie ik er geen. Geluid uit de soundbar is best te pruimen.

Het is een revisie 00 maar ik speel geen spelletjes en ik type langzaam dus inputlag zie ik nog niet. ;)

Tot nu toe ben ik tevreden en eigelijk is het een koopje.

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

ToniBraxton schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:05:
Vandaag m'n nieuwe 2408 en soundbar opgehaald.

Na het overlijden van m'n 19 inch Philips tft (1280 x 1024, 625 euro voor betaald destijds :+ )
heb ik een 2208 besteld. Deze bleek slecht leverbaar.

Na een maand achter mijn laptop te hebben gezeten was ik die helemaal zat dus bestelling gewijzigd in een 24 inch. ( ik wilde perse een monitor die niet lelijk is en waar speakers inzitten)

Eerste indruk: lekker groot maar niet "te". De kijkhoek is geweldig.

Ik heb nog niet echt actief gezocht naar stoute pixels maar zo op het eerste gezicht zie ik er geen. Geluid uit de soundbar is best te pruimen.

Het is een revisie 00 maar ik speel geen spelletjes en ik type langzaam dus inputlag zie ik nog niet. ;)

Tot nu toe ben ik tevreden en eigelijk is het een koopje.
Gekocht bij Qsix aka Rob?

• deeltje
  • Laatst online: 22-04-2019

deeltje

.Part of my particles are part

Om een triple scherm opstelling te maken die enigzins te betalen is en goed bij elkaar past wil ik twee Dell 2001FP schermen aanschaffen (2e hands uiteraard) om ze in pivot te zetten links en rechts naast een Dell UltraSharp 3008wfp. Het zijn naar mijn weten alle drie S-IPS schermen met een dot pitch van 0.25mm. De 20.1 inchers zijn 1600x1200 resolutie en de 30 incher is 2560x1600 resolutie, dus dat zou perfect moeten aansluiten.

Wat ik me alleen afvraag, zal dit wel bij elkaar passen aangezien er toch wat jaartjes tussen de 2 verschillende schermtypes zit, ga je dat merken?

De schermen zullen als volgt gebruikt worden:

- links: Dell 2001FP - Coding (tekst moet dus goed leesbaar zijn)
- midden: Dell UltraSharp 3008wfp - Fotobewerking/Webdesign (hoeft geen snel scherm te zijn)
- rechts: Dell 2001FP - Het directe resultaat bekijken van de te maken websites (zelfde als links eigenlijk en goede kleurweergave)

[Voor 15% gewijzigd door deeltje op 04-08-2008 19:11]

• ToniBraxton
Yup

549 euro, en ik kon nog even naar een showmodel kijken.
In de winkels kon ik me nergens een goed beeld vormen van een 24 inch monitor met hoge resolutie.

• Markicks
ToniBraxton schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:23:
[...]

Yup

549 euro, en ik kon nog even naar een showmodel kijken.
In de winkels kon ik me nergens een goed beeld vormen van een 24 inch monitor met hoge resolutie.
Niet om je spijtig te laten voelen over je aankoop, maar waarom geen 50 (inmiddels 70) euro meer betalen voor een 27"?

system setup

• ToniBraxton
Markicks schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:56:
[...]

Niet om je spijtig te laten voelen over je aankoop, maar waarom geen 50 (inmiddels 70) euro meer betalen voor een 27"?
Ik heb ook een plasma :+

• Markicks
Oké, tja dan maakt het weinig uit! ;) Ik ga woensdag twee weken met vakantie en hoop daarna een review te plaatsen over de 2709w! Iemand die nog puntjes heeft die hij/zij vindt dat er absoluut in moeten zitten plaats het hier graag. :)

system setup

Markicks schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:56:
[...]

Niet om dom te doen maar 50(70) euro is inderdaad niet veel meer voor 3" meer, maar het is simpelweg meer. Soms moet je je grens kennen :) Ik ben ook van plan een 2408 te kopen en met die 50(70) euro extra die jij eraan zou geven, koop ik nog een muis en toetsenbord :)

• Markicks
Anoniem: 269133 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:37:
[...]

Niet om dom te doen maar 50(70) euro is inderdaad niet veel meer voor 3" meer, maar het is simpelweg meer. Soms moet je je grens kennen :) Ik ben ook van plan een 2408 te kopen en met die 50(70) euro extra die jij eraan zou geven, koop ik nog een muis en toetsenbord :)
Hm ja ik oordeel ook niet, geef alleen suggesties. Iedereen maakt z'n eigen keuzes! ;)

system setup

Markicks schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:53:
[...]

Hm ja ik oordeel ook niet, geef alleen suggesties. Iedereen maakt z'n eigen keuzes! ;)
groot gelijk :) klein detail misschien wel: de pixelpitch van de 2709 is 0,30 tov 0,27 voor de 2408, wat geeft dat de 2408 dus een scherper beeld weergeeft.

• jcvjcvjcvjcv
deeltje schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:08:
Om een triple scherm opstelling te maken die enigzins te betalen is en goed bij elkaar past wil ik twee Dell 2001FP schermen aanschaffen (2e hands uiteraard) om ze in pivot te zetten links en rechts naast een Dell UltraSharp 3008wfp. Het zijn naar mijn weten alle drie S-IPS schermen met een dot pitch van 0.25mm. De 20.1 inchers zijn 1600x1200 resolutie en de 30 incher is 2560x1600 resolutie, dus dat zou perfect moeten aansluiten.

Wat ik me alleen afvraag, zal dit wel bij elkaar passen aangezien er toch wat jaartjes tussen de 2 verschillende schermtypes zit, ga je dat merken?

De schermen zullen als volgt gebruikt worden:

- links: Dell 2001FP - Coding (tekst moet dus goed leesbaar zijn)
- midden: Dell UltraSharp 3008wfp - Fotobewerking/Webdesign (hoeft geen snel scherm te zijn)
- rechts: Dell 2001FP - Het directe resultaat bekijken van de te maken websites (zelfde als links eigenlijk en goede kleurweergave)
Het zijn verschillende schermen, dus zullen ze allemaal een iets ander contrast en kleurinstelling hebben. De 2001FPs hebben een kleiner kleurenbereik dan de 3008WFP.

Verder kan het natuurlijk prima. Als je wat zoekt zie je meer mensen met een 20" 4:3 + 30" wide + 20" 4:3, wat een prachtige opstelling is.

Als je geen 2e hands 2001FP's kunt vinden zou je ook de 2007FP's kunnen kopen, dus Qsix heeft voor de prijs van € 359

Ik mis in die opstelling alleen nog een 30", ik heb al twee 2007FP schermen. Het liefst heb ik er een 3007WFP-HC bij die hetzelfde design heeft als de 2007FP schermen en niet de inputlag van de 3008WFP heeft.

Voor de weergave van websites zou je eigenlijk een TN scherm moeten kopen, aangezien dat het best in de buurt komt van wat de gemiddelde persoon heeft.

Anoniem: 141965

Ik ben al geruime tijd een tevreden gebruiker van de Dell 2407WFP-HC. Ik gebruik hem voor standaard desktop applicaties en af en toe een potje FIFA. De instellingen van het scherm zijn waarschijnlijk niet optimaal maar ik ben dan ook geen kenner. Nu wil ik wat meer gaan doen met webdesign en bewerken van foto's.
Is het aanschaffen en gebruiken van een kalibratie apparaatje voor dit scherm een echte vooruitgang? Ik wil de kleuren op mijn scherm namelijk toch zo goed mogelijk hebben.

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-03 00:14
Anoniem: 141965 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 01:25:
Ik ben al geruime tijd een tevreden gebruiker van de Dell 2407WFP-HC. Ik gebruik hem voor standaard desktop applicaties en af en toe een potje FIFA. De instellingen van het scherm zijn waarschijnlijk niet optimaal maar ik ben dan ook geen kenner. Nu wil ik wat meer gaan doen met webdesign en bewerken van foto's.
Is het aanschaffen en gebruiken van een kalibratie apparaatje voor dit scherm een echte vooruitgang? Ik wil de kleuren op mijn scherm namelijk toch zo goed mogelijk hebben.
Houd er wel rekening mee dat je doelgroep in het geval van webdesign meestal niet over een goed geconfigureerd s-ips paneel beschikt. Test het dus ook op de wat mindere schermen.

G-ZeS schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:16:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je doelgroep in het geval van webdesign meestal niet over een goed geconfigureerd s-ips paneel beschikt. Test het dus ook op de wat mindere schermen.
Daar heb je gelijk in maar je moet toch een zo goed mogelijk 'eikpunt' hebben als basis? Men kan nooit rekening houden met die ontelbare variaties toch?:) Je kan het op een minder scherm bekijken maar dan heb je dt andere mindere scherm ook nog niet gezien :)

Anoniem: 269169

Nu ook de 2709W in bezit.

+ Zeer contrastrijk
+ Zwart mooi zwart
+ 27" op deze resolutie geeft een fijne pixel-size

- Het zeer brede gamut zorgt ervoor dat in normale Windows-applicaties de kleuren overdreven zijn. Je kunt ervan houden, maaar als de foto van nature al kleurrijk is, is het gewoon over the top.
- In Windows kun je een profiel koppelen aan het beeldscherm. Dell levert er standaard een mee. Als je deze gebruikt dan gebeurt in Windows niet-color managed applicaties niets en hou je dus die overdreven kleuren (zoals verwacht). In Photoshop, Firefox (met color management ingeschakeld) worden de kleuren aangepast aan het display. Het meegeleverde profiel presteert zeer slecht, want de diepblauwe luchten worden overduidelijk paars! Andere kleuren worden wel goed in toom gehouden.
- Kalibratie met Spyder levert een beter resultaat dan het meegeleverde profiel, maar de luchten zitten me nog steeds niet lekker! Het echte paarse is er vanaf (geeft toch aan dat het in het beeldscherm zit en niet in de foto, wat ik wel had verwacht want anders zouden niet ALLE luchten zo zijn, ook bij andermans foto's). Maar toch kijkt de lucht niet lekker weg. Er zit een soort vlak onnatuurlijk magenta-achtig zweem overheen. Het sprankelt niet. Als ik beter kijk zit er gewoon banding in de lucht. En ik kijk naar een 16 bit TIFF. De banding zit er niet in als ik gewoon zonder profiel werk. Kortom, bij het omrekenen gaat er toch e.e.a. ten koste van de kwaliteit.

Vooral dit laatste doet me nu al uitkijken naar een ander scherm. Ik krijg gewoon geen goed gevoel bij de kleuren, en ik heb het idee dat de kalibratie van zo'n wide gamut scherm een beetje een lapmiddel is. Als het allemaal zover uit elkaar zit, dan krijg je het op een of andere manier niet helemaal goed. In AdobeRGB profiel lijkt het wel beter overigens. Andere schermen, zoals een CRT, laten mooie diepblauwe luchten zien, en een kalibratie wijzigt alleen nuances.

Onderstaande foto is wellicht een goede check, ik ben benieuwd hoe deze er op jullie scherm in color managed en niet-colormanaged situatie uit ziet. En dan dus de lucht. Soms helpt het om even Windows kladblok er even naast te zetten, en dan zie ik hier een paarse lucht. In Explorer is de lucht wel goed, maar dan zijn de rood- en groenkleuren oververzadigd...

Nu ook de 2709W in bezit.

+ Zeer contrastrijk
+ Zwart mooi zwart
+ 27" op deze resolutie geeft een fijne pixel-size

- Het zeer brede gamut zorgt ervoor dat in normale Windows-applicaties de kleuren overdreven zijn. Je kunt ervan houden, maaar als de foto van nature al kleurrijk is, is het gewoon over the top.
- In Windows kun je een profiel koppelen aan het beeldscherm. Dell levert er standaard een mee. Als je deze gebruikt dan gebeurt in Windows niet-color managed applicaties niets en hou je dus die overdreven kleuren (zoals verwacht). In Photoshop, Firefox (met color management ingeschakeld) worden de kleuren aangepast aan het display. Het meegeleverde profiel presteert zeer slecht, want de diepblauwe luchten worden overduidelijk paars! Andere kleuren worden wel goed in toom gehouden.
- Kalibratie met Spyder levert een beter resultaat dan het meegeleverde profiel, maar de luchten zitten me nog steeds niet lekker! Het echte paarse is er vanaf (geeft toch aan dat het in het beeldscherm zit en niet in de foto, wat ik wel had verwacht want anders zouden niet ALLE luchten zo zijn, ook bij andermans foto's). Maar toch kijkt de lucht niet lekker weg. Er zit een soort vlak onnatuurlijk magenta-achtig zweem overheen. Het sprankelt niet. Als ik beter kijk zit er gewoon banding in de lucht. En ik kijk naar een 16 bit TIFF. De banding zit er niet in als ik gewoon zonder profiel werk. Kortom, bij het omrekenen gaat er toch e.e.a. ten koste van de kwaliteit.

Vooral dit laatste doet me nu al uitkijken naar een ander scherm. Ik krijg gewoon geen goed gevoel bij de kleuren, en ik heb het idee dat de kalibratie van zo'n wide gamut scherm een beetje een lapmiddel is. Als het allemaal zover uit elkaar zit, dan krijg je het op een of andere manier niet helemaal goed. In AdobeRGB profiel lijkt het wel beter overigens. Andere schermen, zoals een CRT, laten mooie diepblauwe luchten zien, en een kalibratie wijzigt alleen nuances.

Onderstaande foto is wellicht een goede check, ik ben benieuwd hoe deze er op jullie scherm in color managed en niet-colormanaged situatie uit ziet (sRGB foto). En dan dus de lucht. Soms helpt het om even Windows kladblok er even naast te zetten, en dan zie ik hier een paarse lucht. In Explorer is de lucht wel goed, maar dan zijn de rood- en groenkleuren oververzadigd...

Klik hier voor testfoto

• MikeN
Wat voor Spyder heb je mee gecalibreerd? Vziw ondersteund alleen de 3 serie wide-gamut monitoren.

• JKen
Als ik goed heb begrepen kan je toch ook bij het dell 2709 scherm ook verschillende profielen op scherm zelf instellen. Lost dat het probleem niet op ?

Spyder3.
Nee die profielen lossen het probleem zeker niet op. De preset sRGB is zeer onderverzadigd en komt onprettig over. AdobeRGB lijkt OK, maar als je goed kijkt zijn sommige kleuren toch wat afwijkend. Zit hem soms in kleine dingetjes, zoals rood dat een beetje bordeaux overkomt. Kalibreren lost dat probleem niet op. Dan zijn er nog een aantal andere presets, zoals game, multimedia, of custom. Maar wat je dan eigenlijk gaat doen is iets krom maken en dan weer rechttrekken met de Spyder, wat zeker niet werkt.

Hoe ziet die voorbeeldfoto er dan bij jullie uit? Is de lucht diep cobalt blauw of duidelijk paarse gloed? Dan even je monitornaam erbij geven en of het gekalibreerd is en in colormanaged of niet-colormanaged applicatie.

Ps. ik ben al met ColorVision in gesprek. Snelle support trouwens. Ik stuurde zondag laat op de middag berichtje, en maandagmorgen om 6.30u al een uitgebreid antwoord. Inmiddels 3 berichten heen/weer gestuurd en ik ben benieuwd waar hij mee komt.

• MikeN
Mwa, heb hier een Macbook die standaard ergens een 2709W colorprofile vandaan pakt. In Camino (die niets met kleurenmanagement doet) ziet de foto er wel aardig ok uit, de lucht zou misschien iets donkerder kunnen. In Safari (die wel iets met kleurtjes doet) wordt het te paars.

• Psychotic_01
  • Niet online
Anoniem: 269169 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:33:
Spyder3.
Nee die profielen lossen het probleem zeker niet op. De preset sRGB is zeer onderverzadigd en komt onprettig over. AdobeRGB lijkt OK, maar als je goed kijkt zijn sommige kleuren toch wat afwijkend. Zit hem soms in kleine dingetjes, zoals rood dat een beetje bordeaux overkomt. Kalibreren lost dat probleem niet op. Dan zijn er nog een aantal andere presets, zoals game, multimedia, of custom. Maar wat je dan eigenlijk gaat doen is iets krom maken en dan weer rechttrekken met de Spyder, wat zeker niet werkt.

Hoe ziet die voorbeeldfoto er dan bij jullie uit? Is de lucht diep cobalt blauw of duidelijk paarse gloed? Dan even je monitornaam erbij geven en of het gekalibreerd is en in colormanaged of niet-colormanaged applicatie.
Ik heb hem nu, in firefox met colormanegment aan, op m'n scherm (ook een 2709, gecalibreerd met spyder 2 pro) en ik zie geen paarse gloed.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
1 van mijn 2 Dell 2405FPW monitoren is er vorige week met een plof mee opgehouden. Was gewoon aan het browsen op dat moment. Sindsdien werken op 1 monitor wat toch wel even wennen is.

De monitor zou nog garantie hebben gezien de fabricage datum, maar ik had hem van iemand anders overgenomen en Dell kan / wil geen garantie verlenen als de monitor niet op mijn naam staat. De gegevens van de originele eigenaar heb ik niet (meer) en dus lag een monitor met garantie maar zonder de service op mijn 2e bureau. De persoon die ik sprak zei dat zonder het op mijn naam zetten van de monitor hij niks voor mij kon betekenen. Helaas Dell......

Op het internet kwam ik een paar post tegen van andere gebruikers die hetzelfde probleem hadden: met stroom op de monitor geen enkel leven te bekennen. Dit lag aan het voedingsgedeelte. Dan maar de monitor even open gemaakt om te kijken of ik wellicht iets kan repareren en dit was het resultaat:

http://kiddyl.googlepages.com/cap.JPG

Duidelijk is te zien dat een condensator er mee is opgehouden. Specs van de cap: 450V 120uF. Mensen die al wat langer meelopen weten zich ongetwijfeld nog te herinneren dat moederbord fabrikanten massaal in de problemen kwamen door slechte condensatoren. Dit is daar misschien ook een voorbeeld van.

De monitor is van September 2005 (fabricage datum), maar sommige eigenaren hadden al problemen vlak na het eerste jaar (in sommige landen buiten garantie) of zelfs binnen het jaar.

De volgende weerstand is er ook mee opgehouden en dat heeft waarschijnlijk de 'plof' veroorzaakt:

http://kiddyl.googlepages.com/weerstand.JPG

Nog even een klein overzichtje:

http://kiddyl.googlepages.com/overzicht.JPG

Ik weet niet of er nog meer kapot is, maar meten is weten. Morgen ga ik even langs een elektronica shop die er wel verstand van heeft. De 2 onderdelen zullen niet veel meer kosten dan 5 euro denk ik mits er niet meer kapot is. Als zelf repareren niet helpt heb ik nog wel het volgende gevonden:

http://www.lcdrepair.us/2405fp-power.html

Mijn board heeft als part nummer: 48.L1E02.A02 , maar ik neem aan dat het wel gaat werken. Hopelijk zijn de andere onderdelen wel nog heel gebleven.

Dell heeft destijds een super monitor op de markt gebracht: beide monitoren zijn nog van de eerste A01 revisie en na 1 monitor had ik al snel de smaak te pakken en kwam er een 2e. Jammer dat ze zo moeilijk doen over de garantie. Wordt vervolgd.

• Peter Power
  • Niet online
Vandaag is mijn 2408 aangekomen, maar het rood is echt te rood. Helemaal op een zwart venster van een Linux terminal, verschrikkelijk. Ik krijg het ook met geen mogelijkheid minder fel.

Mijn enige hoop is dat dit in de rev. A01 opgelost is en dat ik deze hiervoor kan omruilen....

• JKen
Idd standaard is kleur weergave erg brak op de dell 2709 :'(
Kijk hier maar eens na met scherm, kleuren kloppen voor geen droll.
http://dba.med.sc.edu/price/irf/Adobe_tg/models/images/hsl_top.JPG

JC Ken schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:30:
Idd standaard is kleur weergave erg brak op de dell 2709 :'(
Kijk hier maar eens na met scherm, kleuren kloppen voor geen droll.
[afbeelding]
Wat klopt er aan welke kleuren dan niet bij jou?

• JKen
Bij meeste profielen zijn de kleuren veelste fel, bij meeste profielen, en bij profiel waar kleuren wel juiste sterkte hebben kloppen de kleuren niet helemaal. Zo krijg ik er bijv geen moor rood uit. En de blauwe letter van google blijven naar paars neigen,

Weet iemand hoe je in service menu kan komen van de 2709 ? Want mischien komt het door de versie die ik heb van het scherm.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 22:21

Milmoor

Footsteps and pictures.

Misschien is dit artikel over "Running WinXP in the Adobe RGB Color Space!" interessant om de kleurproblemen op te lossen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Psychotic_01 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:40:
[...]
Ik heb hem nu, in firefox met colormanegment aan, op m'n scherm (ook een 2709, gecalibreerd met spyder 2 pro) en ik zie geen paarse gloed.
Hmm, dus misschien afhankelijk van het exemplaar. MikeN heeft er zo te lezen ook last van. Zo ook JC Ken. Ziet dan bij jou deze foto er niet paars uit in de lucht??? FOTO
Wel kijken in color managed app.

Ben heel benieuwd want ik krijg ook geen fatsoenlijke kleuren uit dit scherm...

• Peter Power
  • Niet online
JC Ken schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:54:
Bij meeste profielen zijn de kleuren veelste fel, bij meeste profielen, en bij profiel waar kleuren wel juiste sterkte hebben kloppen de kleuren niet helemaal. Zo krijg ik er bijv geen moor rood uit. En de blauwe letter van google blijven naar paars neigen,

Weet iemand hoe je in service menu kan komen van de 2709 ? Want mischien komt het door de versie die ik heb van het scherm.
Hier op de 2408 dus dezelfde problemen als de 2709. Als je de present mode op sRGB instelt komt het rood wel overeen, maar is alles onwijs flets. Helaas ook geen oplossing :'(

• Peter Power
  • Niet online
Milmoor schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:08:
Misschien is dit artikel over "Running WinXP in the Adobe RGB Color Space!" interessant om de kleurproblemen op te lossen.
Ik zit op de Mac ;)

• neographikal
  • Niet online
Op de mac weet ik geen workaround, weinig aan te doen, zie m'n post hier:

neographikal in "Cinema display of toch een ander?"

:)

• Peter Power
  • Niet online
neographikal schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:40:
Op de mac weet ik geen workaround, weinig aan te doen, zie m'n post hier:

neographikal in "Cinema display of toch een ander?"

:)
Ja, helaas. Ik kan ook helaas niets vinden over de A01. Hopelijk is dit probleem in die revisie opgelost.

• JKen
Jeetje prut met peren. Waarom zit er geen optie om scherm waarme je kan schakelen tussen wide en normaal gamut ?

Het XP tootlje wat je nodig heb om beschrijving van een kleuren profiel te wijziging werkt jammer genoeg niet onder vista :( . Ik ga maar even computer lenen met XP er op met goede hoop.

• Psychotic_01
  • Niet online
Anoniem: 269169 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:10:
[...]

Hmm, dus misschien afhankelijk van het exemplaar. MikeN heeft er zo te lezen ook last van. Zo ook JC Ken. Ziet dan bij jou deze foto er niet paars uit in de lucht??? FOTO
Wel kijken in color managed app.

Ben heel benieuwd want ik krijg ook geen fatsoenlijke kleuren uit dit scherm...
Ik heb de monitor net nog even aangesloten op m'n macbook pro, en ik zie nu inderdaad een paarse zweem. Vreemd, want firefox op m' pc zou colormanaged moeten zijn. Maar je hebt gelijk, de lucht is paars op de 2709 en niet (of nauwelijks) op m'n MBP. Ben benieuwd wat je van ColorVision te horen krijgt.
Kan het niet zo zijn dat dit komt doordat het een pva scherm is, waarop de kleuren sowieso wat warmer worden weergegeven?
Edit: wat neo dus zegt in de post waar hij een paar posts terug naar verwijst...

[Voor 5% gewijzigd door Psychotic_01 op 05-08-2008 22:23]

• neographikal
  • Niet online
Niet helemaal, mijn post in het Cinema-topic gaat over colormanaged vs niet colormanaged. Op het moment dat het niet goed gaat in een colormanaged programma, dan gaat er iets anders mis :)

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee