Oké, tja dan maakt het weinig uit!

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Oké, tja dan maakt het weinig uit!
Anoniem: 269133
Niet om dom te doen maar 50(70) euro is inderdaad niet veel meer voor 3" meer, maar het is simpelweg meer. Soms moet je je grens kennenMarkicks schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:56:
[...]
Niet om je spijtig te laten voelen over je aankoop, maar waarom geen 50 (inmiddels 70) euro meer betalen voor een 27"?
Hm ja ik oordeel ook niet, geef alleen suggesties. Iedereen maakt z'n eigen keuzes!Anoniem: 269133 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:37:
[...]
Niet om dom te doen maar 50(70) euro is inderdaad niet veel meer voor 3" meer, maar het is simpelweg meer. Soms moet je je grens kennenIk ben ook van plan een 2408 te kopen en met die 50(70) euro extra die jij eraan zou geven, koop ik nog een muis en toetsenbord
Anoniem: 269133
groot gelijkMarkicks schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:53:
[...]
Hm ja ik oordeel ook niet, geef alleen suggesties. Iedereen maakt z'n eigen keuzes!
Het zijn verschillende schermen, dus zullen ze allemaal een iets ander contrast en kleurinstelling hebben. De 2001FPs hebben een kleiner kleurenbereik dan de 3008WFP.deeltje schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:08:
Om een triple scherm opstelling te maken die enigzins te betalen is en goed bij elkaar past wil ik twee Dell 2001FP schermen aanschaffen (2e hands uiteraard) om ze in pivot te zetten links en rechts naast een Dell UltraSharp 3008wfp. Het zijn naar mijn weten alle drie S-IPS schermen met een dot pitch van 0.25mm. De 20.1 inchers zijn 1600x1200 resolutie en de 30 incher is 2560x1600 resolutie, dus dat zou perfect moeten aansluiten.
Wat ik me alleen afvraag, zal dit wel bij elkaar passen aangezien er toch wat jaartjes tussen de 2 verschillende schermtypes zit, ga je dat merken?
De schermen zullen als volgt gebruikt worden:
- links: Dell 2001FP - Coding (tekst moet dus goed leesbaar zijn)
- midden: Dell UltraSharp 3008wfp - Fotobewerking/Webdesign (hoeft geen snel scherm te zijn)
- rechts: Dell 2001FP - Het directe resultaat bekijken van de te maken websites (zelfde als links eigenlijk en goede kleurweergave)
Anoniem: 141965
Houd er wel rekening mee dat je doelgroep in het geval van webdesign meestal niet over een goed geconfigureerd s-ips paneel beschikt. Test het dus ook op de wat mindere schermen.Anoniem: 141965 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 01:25:
Ik ben al geruime tijd een tevreden gebruiker van de Dell 2407WFP-HC. Ik gebruik hem voor standaard desktop applicaties en af en toe een potje FIFA. De instellingen van het scherm zijn waarschijnlijk niet optimaal maar ik ben dan ook geen kenner. Nu wil ik wat meer gaan doen met webdesign en bewerken van foto's.
Is het aanschaffen en gebruiken van een kalibratie apparaatje voor dit scherm een echte vooruitgang? Ik wil de kleuren op mijn scherm namelijk toch zo goed mogelijk hebben.
Daar heb je gelijk in maar je moet toch een zo goed mogelijk 'eikpunt' hebben als basis? Men kan nooit rekening houden met die ontelbare variaties toch?G-ZeS schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:16:
[...]
Houd er wel rekening mee dat je doelgroep in het geval van webdesign meestal niet over een goed geconfigureerd s-ips paneel beschikt. Test het dus ook op de wat mindere schermen.
Anoniem: 269169
Ik heb hem nu, in firefox met colormanegment aan, op m'n scherm (ook een 2709, gecalibreerd met spyder 2 pro) en ik zie geen paarse gloed.Anoniem: 269169 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:33:
Spyder3.
Nee die profielen lossen het probleem zeker niet op. De preset sRGB is zeer onderverzadigd en komt onprettig over. AdobeRGB lijkt OK, maar als je goed kijkt zijn sommige kleuren toch wat afwijkend. Zit hem soms in kleine dingetjes, zoals rood dat een beetje bordeaux overkomt. Kalibreren lost dat probleem niet op. Dan zijn er nog een aantal andere presets, zoals game, multimedia, of custom. Maar wat je dan eigenlijk gaat doen is iets krom maken en dan weer rechttrekken met de Spyder, wat zeker niet werkt.
Hoe ziet die voorbeeldfoto er dan bij jullie uit? Is de lucht diep cobalt blauw of duidelijk paarse gloed? Dan even je monitornaam erbij geven en of het gekalibreerd is en in colormanaged of niet-colormanaged applicatie.
irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!
Wat klopt er aan welke kleuren dan niet bij jou?JC Ken schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:30:
Idd standaard is kleur weergave erg brak op de dell 2709![]()
Kijk hier maar eens na met scherm, kleuren kloppen voor geen droll.
[afbeelding]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Hmm, dus misschien afhankelijk van het exemplaar. MikeN heeft er zo te lezen ook last van. Zo ook JC Ken. Ziet dan bij jou deze foto er niet paars uit in de lucht??? FOTOPsychotic_01 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:40:
[...]
Ik heb hem nu, in firefox met colormanegment aan, op m'n scherm (ook een 2709, gecalibreerd met spyder 2 pro) en ik zie geen paarse gloed.
Hier op de 2408 dus dezelfde problemen als de 2709. Als je de present mode op sRGB instelt komt het rood wel overeen, maar is alles onwijs flets. Helaas ook geen oplossingJC Ken schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:54:
Bij meeste profielen zijn de kleuren veelste fel, bij meeste profielen, en bij profiel waar kleuren wel juiste sterkte hebben kloppen de kleuren niet helemaal. Zo krijg ik er bijv geen moor rood uit. En de blauwe letter van google blijven naar paars neigen,
Weet iemand hoe je in service menu kan komen van de 2709 ? Want mischien komt het door de versie die ik heb van het scherm.
Ik zit op de MacMilmoor schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:08:
Misschien is dit artikel over "Running WinXP in the Adobe RGB Color Space!" interessant om de kleurproblemen op te lossen.
Ja, helaas. Ik kan ook helaas niets vinden over de A01. Hopelijk is dit probleem in die revisie opgelost.neographikal schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:40:
Op de mac weet ik geen workaround, weinig aan te doen, zie m'n post hier:
neographikal in "Cinema display of toch een ander?"
Ik heb de monitor net nog even aangesloten op m'n macbook pro, en ik zie nu inderdaad een paarse zweem. Vreemd, want firefox op m' pc zou colormanaged moeten zijn. Maar je hebt gelijk, de lucht is paars op de 2709 en niet (of nauwelijks) op m'n MBP. Ben benieuwd wat je van ColorVision te horen krijgt.Anoniem: 269169 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:10:
[...]
Hmm, dus misschien afhankelijk van het exemplaar. MikeN heeft er zo te lezen ook last van. Zo ook JC Ken. Ziet dan bij jou deze foto er niet paars uit in de lucht??? FOTO
Wel kijken in color managed app.
Ben heel benieuwd want ik krijg ook geen fatsoenlijke kleuren uit dit scherm...
[Voor 5% gewijzigd door Psychotic_01 op 05-08-2008 22:23]
Dat is mij niet bekend. En zover ik gezien heb hadden de 2707 S-PVA en 3008 S-IPS allebei wel goeie zelfde weergave. Heb ze niet tegelijk naast elkaar gezien, maar wel beide op dezelfde dag in dezelfde kamer hier.Psychotic_01 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:20:
[...]
Kan het niet zo zijn dat dit komt doordat het een pva scherm is, waarop de kleuren sowieso wat warmer worden weergegeven?
[Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 06-08-2008 00:01]
Is er iemand, ook al heeft hij dit scherm niet in bezit, die hier iets nuttigs over kan zeggen? Heeft hardwarematige schermkalibratie met bijvoorbeeld een spyder nut voor et scherm wat ik heb? Bereik je een zichtbare verbetering?Anoniem: 141965 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 01:25:
Ik ben al geruime tijd een tevreden gebruiker van de Dell 2407WFP-HC. Ik gebruik hem voor standaard desktop applicaties en af en toe een potje FIFA. De instellingen van het scherm zijn waarschijnlijk niet optimaal maar ik ben dan ook geen kenner. Nu wil ik wat meer gaan doen met webdesign en bewerken van foto's.
Is het aanschaffen en gebruiken van een kalibratie apparaatje voor dit scherm een echte vooruitgang? Ik wil de kleuren op mijn scherm namelijk toch zo goed mogelijk hebben.
Jammer dat je de monitor hebt opengemaakt, anders had je Dell kunnen vertellen dat garantie een kwalitatief recht is, en dat dat recht gewoon overgaat op jou omdat de oorspronkelijke koper niks aan de garantie heeft zonder het scherm (6:251 BW). Je kunt het alsnog proberen als niet te zien is dat je de monitor hebt opengemaakt.kiddyl schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:46:
1 van mijn 2 Dell 2405FPW monitoren is er vorige week met een plof mee opgehouden. Was gewoon aan het browsen op dat moment. Sindsdien werken op 1 monitor wat toch wel even wennen is.
De monitor zou nog garantie hebben gezien de fabricage datum, maar ik had hem van iemand anders overgenomen en Dell kan / wil geen garantie verlenen als de monitor niet op mijn naam staat. De gegevens van de originele eigenaar heb ik niet (meer) en dus lag een monitor met garantie maar zonder de service op mijn 2e bureau. De persoon die ik sprak zei dat zonder het op mijn naam zetten van de monitor hij niks voor mij kon betekenen. Helaas Dell......
Op het internet kwam ik een paar post tegen van andere gebruikers die hetzelfde probleem hadden: met stroom op de monitor geen enkel leven te bekennen. Dit lag aan het voedingsgedeelte. Dan maar de monitor even open gemaakt om te kijken of ik wellicht iets kan repareren en dit was het resultaat:
[afbeelding]
Duidelijk is te zien dat een condensator er mee is opgehouden. Specs van de cap: 450V 120uF. Mensen die al wat langer meelopen weten zich ongetwijfeld nog te herinneren dat moederbord fabrikanten massaal in de problemen kwamen door slechte condensatoren. Dit is daar misschien ook een voorbeeld van.
De monitor is van September 2005 (fabricage datum), maar sommige eigenaren hadden al problemen vlak na het eerste jaar (in sommige landen buiten garantie) of zelfs binnen het jaar.
De volgende weerstand is er ook mee opgehouden en dat heeft waarschijnlijk de 'plof' veroorzaakt:
[afbeelding]
Nog even een klein overzichtje:
[afbeelding]
Ik weet niet of er nog meer kapot is, maar meten is weten. Morgen ga ik even langs een elektronica shop die er wel verstand van heeft. De 2 onderdelen zullen niet veel meer kosten dan 5 euro denk ik mits er niet meer kapot is. Als zelf repareren niet helpt heb ik nog wel het volgende gevonden:
http://www.lcdrepair.us/2405fp-power.html
Mijn board heeft als part nummer: 48.L1E02.A02 , maar ik neem aan dat het wel gaat werken. Hopelijk zijn de andere onderdelen wel nog heel gebleven.
Dell heeft destijds een super monitor op de markt gebracht: beide monitoren zijn nog van de eerste A01 revisie en na 1 monitor had ik al snel de smaak te pakken en kwam er een 2e. Jammer dat ze zo moeilijk doen over de garantie. Wordt vervolgd.
De Wet koop op afstand, die je het recht geeft te ontbinden, geldt alleen als je een 'natuurlijk persoon, niet handelende in de uitoefening van een beroep of bedrijf' bent. Het blijft hufterig en onklantvriendelijk, maar ze staan in hun recht.Knightwolf schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:58:
Dat had je wel een beetje kunnen weten als je het topic gelezen hebt, dat met standaard Windows en standaard beeldscherm, dat het scherm door de wide-gamut kleurenweergave oversaturated lijkt.
Wel stom dat ze vanwege zakelijke bestelling geld niet teruggeven
Heb je hem al gecalibreerd? Want dat is zeker voor de professionele markt (wat je bedoelt denk ik) belangrijk. Door het wide-gamut is het geloof ik ook mogelijk om precies dezelfde kleuren en tinten op je beeldscherm te krijgen wat je uit de printer of drukpers krijgt, wat juist voor de grafische professionele markt belangrijk is.
[Voor 49% gewijzigd door Cocytus op 06-08-2008 13:31]
Lastig om een universeel antwoord te geven. Je gaat er hoe dan ook voordeel van hebben, maar de vraag die je jezelf altijd moet stellen is hoe groot dat voordeel is in jouw situatie. Als je nu al tevreden bent met je scherm en alleen af en toe een fotootje voor een website gaat aanpassen, dan is het in mijn ogen overkill. Leuke gadget voor op je bureau erbij, zoiets.Anoniem: 141965 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:13:
Is er iemand, ook al heeft hij dit scherm niet in bezit, die hier iets nuttigs over kan zeggen? Heeft hardwarematige schermkalibratie met bijvoorbeeld een spyder nut voor et scherm wat ik heb? Bereik je een zichtbare verbetering?
[Voor 17% gewijzigd door JME op 06-08-2008 13:36]
Ik heb geen ervaring met Dell, maar wel met andere winkels. En vaak is het inderdaad slikken of stikken. Voor een 24" scherm zou ik het toch eens proberen. Kost niks, nee heb je, ja kun je krijgen.kiddyl schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:31:
De monitor kan ik zo weer in elkaar zetten zonder problemen. Maar als je her en der leest is Dell hier vrij duidelijk in en heeft de consument weinig te vertellen dan hun regels te volgen. Ik ga zo kijken of de printplaat te repareren is en daarna kijk ik wel wat ik ga doen.
Ik heb nu een 2407 naast de 2408 staan, maar met de 2408 op sRGB is de 2408 erg flets vergeleken met de 2407. De kleur rood komt wel min of meer overeen.JC Ken schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:44:
Ondanks kleuren profielen blijft de kleurenweegave op mijn scherm zeer slecht. Blauw blijft paarse gloed te hebben (letters van google zien er echt niet blauw uit op scherm). En wanneer je scherm instelt sRGB dan hoort zo te zijn dat die kleuren het zelfde weergeeft als een gewonen gamut scherm. Als ik zo bekijk heb ik blijkbaar te maken met een defect model.
Bedankt voor de informatie. Ik was er al bang voor...Cocytus schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:25:
De Wet koop op afstand, die je het recht geeft te ontbinden, geldt alleen als je een 'natuurlijk persoon, niet handelende in de uitoefening van een beroep of bedrijf' bent. Het blijft hufterig en onklantvriendelijk, maar ze staan in hun recht.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
[Voor 5% gewijzigd door JKen op 06-08-2008 14:49]
Zoals je ook van anderen leest (en ook mij) niet. Er zijn er meer met een paarse gloed in blauw. Heb echt serieus vanalles geprobeerd om met de Spyder3 zonder resultaat! Op een gegeven moment zou ik native-2.2 moeten gebruiken als target (gamma 2.2 en de eigen witbalans van het scherp ipv 6500K). Dat helpt ook niet. Het eigen Dell profiel is nog paarser, dus de Spyder slaagt er wel in om het iets weg te werken...JC Ken schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:48:
Windows met dell 2709 profiel kleuren profiel zie ik dat de kleuren wel iets minder fel worden maar de felle kleuren blijven nog steeds afijwken. Het is vooral erg duidelijk bij blauwe letters vaan google die bij mij naar paas neigenHet is net of kleuren profiel niet helemaal overeen komt met met het scherm. Iemand nog ideeën hoe ik de kleuren wel goed kan krijgen zonder een spider aan te schaffen of zo ?
Safari doet weinig, alleen jpeg's met ICC worden gemanaged, de rest niet. Firefox3 doet wel alles, mits je het kleurenmanagement aanzetMikeN schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:23:
Ik heb je testfoto nog eens uitgebreider bekeken. Onder Vista met IE7 ziet hij er hetzelfde uit als onder Camino Mac OS X. Volgens mij doen beide weinig met kleuren. De foto ziet er in mijn ogen dan gewoon ok uit, zeker voor een niet gecalibreerde monitor (alleen rood heb ik iets naar beneden geschroeft). In Preview/Photoshop/Safari (volgens mij doen die wel wat met de kleuren) is de lucht wat paarsiger, maar ik vind het nog steeds geen enorme ramp. Ook lijkt dat bij te stellen met de controls.
Het hangt dus of van de monitor af, of ik zie het anders dan jij... Eigenlijk zou je ze naast elkaar willen zetten en vergelijken.
"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"
Het betreft hier een jpeg met ICC volgens mij, dus ik snap je post niet zo.neographikal schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:36:
[...]
Safari doet weinig, alleen jpeg's met ICC worden gemanaged, de rest niet. Firefox3 doet wel alles, mits je het kleurenmanagement aanzet
Anoniem: 240822
[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 240822 op 08-08-2008 13:05]
Ja, en als je even zoekt op qsix in dit topic of vorige delen (met de quicksearch, bovenaan het forum) kom je genoeg ervaringen tegen. Ik denk niet dat veel mensen daar een scherm kopen als het niet betrouwbaar zou zijnAnoniem: 240822 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:03:
- ik wil bij QSIX bestellen, (zag het staan in openingspost) en dat is gewoon betrouwbaar?
And I'm the only one and I walk alone.
oke thx had search nog niet eens gezienPromoX schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:20:
[...]
Ja, en als je even zoekt op qsix in dit topic of vorige delen (met de quicksearch, bovenaan het forum) kom je genoeg ervaringen tegen. Ik denk niet dat veel mensen daar een scherm kopen als het niet betrouwbaar zou zijn.
Nee, sinds ik het profiel heb opgestuurd niks meer gehoord. Ik wacht nog even af tot na het weekend en dan zal ik eens een reminder sturen...JC Ken schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:08:
mavlo77,
Heb jij al wat nieuws betreft ColorVision ?
Zelf merk ik door gebruik te maken van WideGamutRGB.icc profiel de kleuren wel wat beter zijn tot zover het profiel van dell. Al blijven alsnog sommige kleuren wat onnatuurlijk uitzien.
Anoniem: 263854
Ja, maar waarom koop je dan een wide gamut LCD als je daar niet aan kan wennen?Anoniem: 263854 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 02:42:
na wat lezen begrijp ik dat sRGB maar een beperkt kleurbereik heeft, en de 2408wfp meer kleuren zou moeten kunnen laten zien dan in deze preset. Dat klopt wel, er is meer kleur buiten deze preset, in sRGB ziet het er fletser uit, maar ik vind de kleuren er onnatuurlijk uitzien en ik krijg met geen mogelijkheid een instelling die me beter bevalt dan de sRGB preset. Misschien een kwestie van gewenning?
[Voor 14% gewijzigd door neographikal op 09-08-2008 12:22]
[Voor 6% gewijzigd door neographikal op 09-08-2008 12:32]
precies, als ik geweten had dat groter kleurbereik zulke nadelen heeft, dan had ik hem niet gekocht. Misschien dat ik hem ga retourneren, en koop ik een monitor die wel gewoon goed beeld geeft bij simpel gebruik.neographikal schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:31:
Het wordt in de meeste serieuze reviews gewoon vermeld dat het om een wide gamut scherm gaat, het staat zelfs in de specificaties van Dell. Dat ze dan eigenlijk even een opmerking moeten maken over kleurenmanagement bij Dell...dat zou ik wel zo gepast vinden.
op welke pagina heb je dat beschreven?Voor je browserprobleem heb ik al een oplossing aangedragen; firefox 3 downloaden en het kleurenmanagement aangooien. Dat werkt perfect, mits je kleurenprofiel inderdaad actief is in Windows
In feite is er maar één toepassing die goed werkt op deze Dell en dat is Photoshop. Of vergelijkbare grafische software die met color management werkt. De kleuren van alle andere PC toepassingen, van Vista, video tot internet (tenzij je firefox met plugin gebruikt), kloppen niet en dit kun je niet aanpassen! Kortom, dit is een monitor voor grafische professionals, en zo moet Dell hem ook verkopen. Maar dat doen ze niet, kijk zelf maar op de site van Dell. En dat verwijt leg ik wel degelijk bij Dell neer.Maar er is de laatste tijd wel verrekte veel gezeur van mensen die gewoon het verschil niet snappen tussen wide gamut en sRGB. Geeft niks, dat kun je leren. Maar het gemak waarmee dat probleem nu bij Dell wordt neergelegd, gaat mij veel te ver.
Wat ik al eerder postte, had volgens mij niemand op gereageerd...MikeN schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 01:33:
[...]
Het betreft hier een jpeg met ICC volgens mij, dus ik snap je post niet zo.
Wat ik hier overal lees is dat de 2408 veel erger is qua kleuren en schermproblemen dan de 2709, dus dat zou ik al helemaal niet doenJC Ken schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:13:
Weet iemand of 2408 wel goeie kleur weergave zonder gebruik te maken van een kleuren profiel wanneer je scherm heb ingesteld om sRGB ?
klopt, maar je moet wel eerst het monitor profiel als default aanzetten in Vista color managment (zie hierboven). Helaas werkt het niet voor de thumbs, alleen bij de full size foto's.neographikal schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:17:
De geintegreerde viewer van Vista doet ook gewoon aan kleurprofielen.
Ik ben maar een simpele elements gebruikerAnders is Adobe Bridge wel een fijne, zit bij PS CS3
[Voor 7% gewijzigd door JKen op 10-08-2008 23:46]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Zou je dat profiel online kunnen zetten?abrakadaver schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:47:
Nou, na al die negatieve berichten hierboven dan een positieve over de 2709
Ik weet effe niet op welk profiel m'n 2709 standaard stond, maar die had ook wat last van paarse letters bij google.
nu met m'n spider2pro een profieltje gemaakt en alles ziet er nu gewoon goed uit qua kleur, geen paarse luchten/letters of andere vreemde verkleuringen. Ik ben er hardstikke tevreden over!
Dit alles met os-x trouwens, ik gebruik photoshop/bridge/lightroom en ff3 met colormanagement ingeschakeld.
* Knightwolf deeltje:Ultraman schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:03:
Dit topic is alweer even vol. Tijd voor een nieuw deel denk ik zo.
Ik zal hem voor het moment even open laten, dan stop ik hem in de avonduurtjes dicht
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details