Ik stoor mij helemaal niet aan het gegeven dat jij een punt wilt maken dat inkomen en de beschikbaarheid van een woning niet voor iedereen is weggelegd, waar ik mij aan stoor dat je mijn opleidingsniveau als voorbeeld stelt en mij daardoor in een hoekje neerzet als niet ter zake doende en daarbij ook nog eens mijn 'recht' in twijfel trekt om een woning te kopen.n4m3l355 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 02:48:
[...]
Misschien dat je eraan stoort dat ik simpel stel dat een eigen woning geen recht is echter een dak boven je hoofd wel. Ik probeer enkel aan te geven dat vaak onmogelijke eisen betreffende locatie/prijs stelt die in geen verhouding met diens inkomen staan. Natuurlijk kun je stellen dat er een bubbel (of die er is laat ik in het midden) maar dat zal desgewenst niets doen aan dat letterlijk al eeuwen mijn stelling een eigen woning geen recht is.
Om je 'selectief' geheugen nog even op te frissen, de originele post:
Dus nogmaals, jou beperkte aanname naar mijn persoon vindt ik verwerpelijk, waarom? Ik heb verdomme de afgelopen 20 jaar hard genoeg gewerkt en bijgeleerd om in mijn vakgebied een van de beste te zijn.n4m3l355 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:21:
Misschien moet je je eerst afvragen of je het recht tot kopen hebt. Om het persoonlijk te maken je hebt een middelmatige opleiding waarbij een doorsnee inkomen behoor je tot de middenmood der samenleving ongeacht je leeftijd val je in een grens of je al dan niet koopt. Het is geen recht kopen het is een luxe zoals je zelf aangeeft. Ik weet niet hoeveel je verdient maar als je het bekijkt voor jan-modaal bestaat de kans goed dat die helemaal geen woning koopt omdat die het zich simpelweg zich niet kan veroorloven. Een dak boven je hoofd is een recht, onder dat recht valt echter niet dat het je bezit dient te zijn.
En als jij denkt dat ik mij hier moet gaan verdedigen met wat ik op jaarbasis verdien, omdat jij op basis van een profiel van Tweakers een conclusie trekt, dacht het niet!
Het komt elitair over wanneer je iemand uitsluit van een discussie puur op basis van niet ter zake doende secundaire parameters en niet op argumenten, alleen het feit al dat je om meer onderbouwing vraagt, geeft de gesteldheid aan van je emotionele/sociale intelligentie.---edit---
Jammer overigens dat men m'n stelling als elitair afdoet zonder erop in te gaan op de realiteit dat een eigen woning helemaal geen recht is. Ik denk dat die ondanks dat dit niet direct te maken heeft met een huizenbubbel wel van belang is om stil te staan dat voor een starter een eigen woning eigenlijk helemaal niet zo gewoon is.
Maar terug naar de huizen 'bubbel', ik vindt dat ik tussen 25 en 30K teveel heb betaald voor wat ik het daadwerkelijk waard vindt, is dat een probleem? - niet zolang als je dat bedrag ook daadwerkelijk op een spaarrekening hebt staan en die eventuele prijsdaling kan opvangen uit eigen middelen en zodoende niet gelijk met de eerste economische tegenslag een 'groot' probleem hebt in de vorm van een restschuld.
Verder ben ik ook van plan minimaal 10 jaar in deze woning te blijven wonen, dus wanneer ik het op de lange termijn bekijk valt de eventuele ingecalculeerde daling wel weer mee en misschien is de economische situatie over 10 jaar wel weer beter en zit ik gewoon weer op de 'oude' vraagprijs van 2009.
Maar op dit moment ben ik gewoon van mening dat de meeste huizenprijzen gewoon 8-10% te duur zijn, hoe dit zichzelf gaat reguleren...... tijd zal het leren.
GetaGrip is net een mens.......