HaseMike schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:42:
[...]
Ja m.b.t. de rente ben ik waarzegger, of dacht je dat het nog veel lager kan dan 1,99% (ing bank bestaande bouw, variabel). De weg van de rente is, op termijn, alleen maar omhoog. De HRA gaat eraan vroeg of laat, natuurlijk gecompenseerd door mindere belasting in het algemeen en het verlagen van de overdrachtsbelasting. Is alleen maar positief.
Hoeveel mensen hebben nu echt de variabele rente? De meeste zetten hem gewoon vast voor x jaar a 5,x%
De rente kan inderdaad nog wel lager, dis zal ook nog wel gebeuren als het nog slechter gaat.
HRA gaat niet zomaar gebeuren, vooral niet met de huidige ontwikkelingen met de peilingen in de politiek.
[...]
Zie boven m.b.t. de rente en het aankoopbedrag is natuurlijk belangrijker dan je maandlast, helaas denken velen van niet en zitten we nu met een bubbel. Vergelijk het eens met een ander product je kijkt daar toch ook naar de verhouding prijs/wat je er voor krijgt ipv de maandlast. Hoe lager het aankoopbedrag hoe meer kans op waardevermeerdering en hoe minder lasten als de rente eenmaal weer gaat dalen uitgaande van een hogere rente bij aanschaf. Nadenken is een schaars goed bij het aankopen van een huis, terwijl de consument wel nadenkt bij veel minder dure zaken... Je koop toch ook geen lcd tv voor maar 40 euro p/m 10 jaar lang, want dan denk je ineens wel na bij de aanschaf prijs. Al die

helpen niet

Je kijkt toch eerst wat je kwijt kan zijn per maand? Of kwijt wil per maand?
En daarna kijk je wat er daarvoor beschikbaar is en of er iets naar je wens te vinden is...
Doe ik met een TV ook. Ik kijk eerst naar het geld op mijn rekening en breraam voor mezelf, nou ik wil 800 euro uitgeven aan een tv, dus ik ga naar de winkel en kijk wat er voor 800 euro te vinden is. Uiteindelijk loop ik met een tv van 900 euro de winkel uit
Heeft niets met een bubbel te maken... Laat mij die ongelooflijke winsten van de bouwbedrijven eens zien dan. De winst zou minimaal 50% van de omzet moeten zijn bij een bubbel van 35-40%
Laat maar zien...
[...]
Nogmaals er zijn nauwelijks nadelen aan een lager prijsnivo op de huizenmarkt, zie een post van een paar pagina's terug.
Sorry maar jij verwacht nu dat ik een paar pagina's terug ga zoeken?
Ik dacht dat

en

niet nodig waren?

O ja ik ben geen doemdenker en ook geen huurder ; ik ben wat ouder en heb al eerder een huizencrash meegemaakt, niets bijzonders en ook niet iets om je zo ontzettend druk over te maken. Er zitten ook bijzonder grote voordelen aan

Waarom dan zo fel? Om goed te praten dat je naar Duitsland bent gegaan? Waarom zo praten over een markt waar je niets meer te zoeken wil hebben? Leg me dat eens uit... Kan je je niet beter over Duitsland druk maken?
Maar verder heb ik het helemaal fout hoor, de huizenprijzen dalen dit jaar maar 3 procent, volgend jaar staat het stil en vanaf 2011 groeien de bomen weer tot in de top-hypotheek-hemel.
Die 3% kan best kloppen voor de rijtjeshuizen... Pak de cijfers van het kadaster er maar bij van het eerste kwartaal 2009. Waarin staat dat de prijzen van rijtjeshuizen in de meeste regio's gewoon zijn gestegen muv friesland dacht ik. Het meest leden de vrijstaande woningen, maar ook hoekhuizen iets...
De meeste mensen zijn geïnteresseerd in een rijtjeswoning, dus wat hebben we aan die gemiddelde daling van transactieprijs van 3%? Terwijl het segment rijtjeswoning gewoon licht in prijs is gestegen...
Als je het hebt over het geld dat naar de banken is gegaan, dat gaat allemaal ook weer terugkomen, vanaf dag 1 is gezegd door dos, dat ze het niet krijgen, er komt een moment dat het weer terug moet...
Dat neemt niet weg dat NL te veel geld uitgeeft... We hadden het prima voor elkaar en toen gebeurde het, Paars kwam aan de macht.
Maar gelukkig hebben we nog nooit de SP aan de macht gehad, dan zullen de gevolgen zo groot zijn. Die moeten we eerst eens een rekenmachine geven!
Tjonge jonge, laatst ook: SP wil in plaats van pensioenleeftijd naar 67, deze naar 63 verzetten...
Steek je hoofd maar in het zand, dat de generatie hierna, door een leeftijd van 65 al zwaar in de shit zit maakt niets uit toch? Men heeft er hard voor gewerkt, dus het mag, en de jongeren van tegenwoordig werken natuurlijk niet hard voor hun geld... Dan werken ze maar nog harder, dan maar geen pensioen!
Gewoon die leeftijd ASAP naar 67, zelfs dan gaat het al lastig worden en zal hij na verloop van tijd naar 70 moeten. Onontkoombaar...
[
Voor 9% gewijzigd door
BlakHawk op 18-04-2009 03:02
]