Ik denk dat als ze het per direct voor iedereen schappen, dat je dan pas echt problemen gaat krijgen. Ik weet dan niet of ik hier kan blijven wonen. Vergis je niet om de bedragen waar het om kan gaan!Motrax schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:14:
Niet? Denk maar even aan de pc-prive regeling van een aantal jaar terug. Werd per direct afgeschaft om een run te voorkomen op de computerwinkels.
De overheid heeft nooit en te nimmer een garantie afgegeven dat de regeling eeuwig van kracht zou zijn. Sterker nog, het is een gunst en geen recht.
Maar naar alle waarschijnlijkheid zal het een regeling zijn die geleidelijk gaat. Per direct af schaffen zou voor een hoop mensen financiële problemen betekenen.
Ik ben het volkomen eens met neographikal. Er worden weer wat onderwerpen uit de ijskast gehaald onder het mom van besparing vanwege de kredietcrisis, maar de maatregel zelf heeft alleen op de langere termijn effect. Zo ook weer de pensioen gerechtigde leeftijd. Die wordt waarschijnlijk ook niet in één keer naar 67 gezet, maar geleidelijk, naar Engels voorbeeld dacht ik.
Succes voor heel NL dan, want denk maar niet dat iemand er beter op gaat worden! Ook de mensen die nu huren zullen het merken in banen etc. Reken dan maar op een economische crisis zoals in USA gaande is, maar dan factor 2.
De helft van NL heeft in één klap honderden euro's minder te besteden per maand!
Dat zal de economie niet ten goede komen!
Maar een quote uit de telegraaf vandaag!:
Ik zou het niet eens zo heel erg vinden om in de toekomst een keer mijn huis te moeten verkopen, alleen liever niet nu we er net 5 maanden in zitten en er nog niets in onze hypotheek zit!Vorig najaar benadrukte Balkenende in de Tweede Kamer dat er niet zal worden getornd aan de hypotheekrenteaftrek en dat een discussie erover alleen maar zorgt voor onnodige onrust. In de huidige economische situatie zou zo'n maatregel bovendien slecht uitpakken voor de huizenmarkt. Ook de CDA-fractie benadrukte zaterdag dat aanpassingen aan de renteaftrek niet aan de orde zijn.
Dat betekent alleen maar schulden als je het moet verkopen!