Ook hier lijkt dus niks van te kloppen he.. die 6 ton hypotheek lijkt te zijn voor 2 huizen, waarvan de eerste een herwaardering lijkt te zijn, op het bestaande zelf ontwikkelde pand en de tweede het te bouwen nieuwe pand. Eerste huis lijkt de man te hebben verkocht, tegen stevig verlies ivm het niet kunnen opbrengen van de hypotheek lasten (rond deze tijd is hij waarschijnlijk ook in de bijzondere bijstand gekomen, dus niet op moment van afsluiten/waarderen bank), waardoor er een stuk (ik meen gevonden te hebben 240k na een verlies van 40k) van de hypotheek last beschikbaar was. Maar ja, daar kan je natuurlijk niks mee, tenzij je de hypotheek wederom open breekt en dat lijkt me voor deze man in die situatie al helemaal niet mogelijk, bij welke bank dan ook.Myrdreon schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:41:
[...]
We zullen het nooit weten, maar waarom weet jij het zo zeker? Als Rabo niet koste wat kost 100.000 winst had willen pakken uit zijn problemen, maar bijvoorbeeld 'netjes' de hypotheek van 600k, had die man 100.000 minder schuld gehad!
Misschien had hij dan wel voldoende hoop gezien om door te leven (350k schuld of 250k scheelt nogal).
Ik kan niet in de man z'n kop kijken, noch kunnen we het hem vragen, maar de financiele situatie zou er voor hem sowieso niet goed uit zien, met dubbele restschuld en een (wellicht zelf niet afgebouwd) onderpand.
Dat een bank geld wil verdienen vind ik niet erg, dat er zeker hier een zure nasmaak lijkt te zitten met een aan 'de rabobank' gelieerde organisatie die ranzig executieveiling winst pakt vind ik zeker een keer een onderzoekje waard, maar onderzoek dan de hele executieveiling wereld, inclusief de banken, investeringsmaatschappijen en veilinghuizen/notarissen.
Persoonlijk kan ik me niet indenken dat deze man z'n aanvraag en goedkeuring daarvan ver buiten de rest van de toen (2007?) heersende economische wereld lag, wat je specifieke bank op dit moment niet echt terecht kan aanrekenen, dat moet je gewoon met de hele financiele sector (en dan ook meteen de bouw, politiek etc), wat gelukkig nu al wat aan het gebeuren is.
Tegenwoordig kan je gelukkig veel vinden op het internet, jammer dat men en media dit niet wat vaker doet..