Fiber schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:05:
[...]
Koopje! Waar zit de catch? Slechte buurt? Wel lekker ouderwetse indeling: Voorkamer, achterkamer, kleine badkamer, smalle losse keuken met een keukendeur naar het balkonnetje voor de vuilniszakken, de frietpan, rijstkoker of curry pan, maar dat heeft ook z'n charme. Ik ken dit soort huizen wel, best gezellig, meestal nog redelijk studentikoze bewoners. Of mensen van buitenlandse afkomst.
Balkon is niet echt superklein of zo hoor, kan je prima lekker op zitten, weet afmetingen niet uit mijn hoofd maar denk dat het iets van 4 meter lang is bij ruim een meter. Wij aten in de zomer in ieder geval lekker samen buiten, kan prima, balkonkast kan je ook nog best veel in kwijt.
Het is echt geen slechte wijk hoor. Absoluut geen probleemwijk / "prachtwijk". Wij hebben er 5,5 jaar gewoond zonder problemen/overlast. Je woont natuurlijk wel echt in de stad dus je hebt wel veel verkeer in de buurt. Maar ik heb daar persoonlijk geen last van.
De catch is denk ik dat het een wat ouder huis is (bouwjaar 1935 meen ik) en dus bijvoorbeeld houten vloeren en wellicht iets meer onderhoud dan bij nieuwbouwappartement. Maar nieuwbouw krijg je weer niet voor 100k

. Het is betaald parkeren voor de deur (maar dat kost iets van €36/jaar voor vergunning), maar daardoor kan je weer makkelijker een plekje vinden. Het is natuurlijk ook iets minder luxe dan een nieuwbouwappartement die een gloednieuwe keuken en badkamer heeft. Maar je woont op zich prima in de randstad voor een ton, lijkt mij toch eigenlijk wel een koopje

.
Ik woon hier in ieder geval met veel plezier. Winkels en strand op loopafstand.
Hier kan je zelfs met een HBO start- of MBO (paar jaar ervaring)salaris prima wonen. Ik vind het leuk om mensen op mijn huis te wijzen als ze zeggen dat huizen in de randstad duur zijn

.
Houten vloeren zijn trouwens ook een voordeel mocht je indeling willen wijzigen naar een modernere indeling. Leidingen verplaatsen stelt echt niks voor. Leuke is dat je zoiets niet perse direct hoeft te doen maar dat het ook later kan. Ik vindt persoonlijk een grote woonkamer best een voordeel, kleinere slaapkamers vind ik niet zo boeiend, daar heb ik grootste gedeelte van de tijd toch mijn ogen dicht

. Lekker ruime woonkamer is wel fijn.
Was geen probleem om hypotheek hiervoor te krijgen. Weet even niet uit mijn hoofd hoe lang het vaststaat maar je kan het in ieder geval afkopen voor meen ik €5.000 als je er echt slapeloze nachten van krijgt

. Rente wordt eens in de zoveel jaar herzien geloof ik, maar risico is vrij klein. Zeker omdat gemeenten dus toestaat om het af te kopen, zijn plekken in Den Haag waar dat niet mag en daar zou ik zenuwachtig van worden.
[
Voor 7% gewijzigd door
McVirusS op 01-05-2012 12:28
]