Mensen willen zich graag laten zien hoe goed ze het hebben aan de buiten wereld.
Groot huis en dikke wagen voor de deur is een status symbool voor veel mensen.
Ik denk dan altijd bij mezelf, er zijn altijd mensen die het beter hebben dan mij, als ik maar gelukkig ben met de situatie die haalbaar is voor mij.
Zo heb ik geen duur huis, wel een dure auto (niet mijn keuze, maar is vd zaak).
Verder vind ik mijn geluk vooral in de dingen die ik kan doen, lekker uit eten of iets leuks buiten de deur doen.
Ik hoef niet perse mijn geld aan dingen te spenderen die mijn "status" verhogen naar de buitenwereld.
Ja ik heb sindskort een LED TV gekocht, maar dat is puur uit eigen belang en niet om aan vrienden/familie te laten zien van "Goh kijk eens wat een mooie TV, nieuwste van het nieuwst en is 5" groter dan die van jou...
Ik deel mijn geluk vaak genoeg met minder bedeelden. zo heb ik een kennis die in de schuld sanering zit, die neem ik regelmatig een dagje op sleeptouw, bv dagje vissen ofzo, Het kost mij alleen maar moeite, en soms een paar euro, maar als ik zie hoeveel plezier ik hem ermee doe maakt het mij ook gelukkig..
Leuk voorbeeld in mijn familie..
We zijn met ongeveer 7-8 neven/nichten, mijn broer en een neef gingen als eerste een huis kopen,
jaar of 2 later koop ik een groter/mooier huis dan mijn neef, mijn zusje koopt ook een groter huis dan hem vlak nadat ik verhuist was.
Ik hoorde gelijk geluiden in de familie in de trend van "Je kunt wel zien waar het geld zit"
binnen een half jaar is mijn neef (die in de ogen van de familie het kleinste/ minst mooie huis gekocht had) verhuisd naar een groter huis, zitten tot hun nek in de hypotheken en kunnen amper rondkomen..
MAAR ze hebben het grootste huis van alle neven en nichten
Nu heb ik het kleinste /minst mooie huis van alle neven en nichten, maar ik vind het wel prima.. ik zit goed..
[
Voor 24% gewijzigd door
Verwijderd op 14-09-2011 10:52
]