Het grote Dacia topic

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb toch wat kleine mankementen aan onze bijna 8 jaar oude Lodgy ;(. Vorige zomer was al de richtingaanwijzerhendel lurp (soms ging het licht zomaar geheel uit bij richting aangeven) dus die is vervangen, maar sinds kort is de BT verbinding ook kaas. De auto kan met heel veel moeite soms nog een BT telefoon detecteren, maar verbinding lukt niet meer, en de auto is zelf ook niet meer detecteerbaar voor onze telefoons.

Iemand tips of ik dit nog kan fixen? Het is geen hele grote manco, kan nog steeds navigeren op mijn telefoon in de houder, maar wel onhandig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:15

Wallie

Herr

https://www.dacia.nl/bigster-experience-tour.html

Voor wie de Bigster van dichtbij wil zien, komt de Bigster Experience Tour er aan.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfGrey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04 17:53

Betrouwbaarheid Dacia Duster TCe 130 1.2 mild hybrid vs. Full Hybrid 140?

Ik ga waarschijnlijk een nieuwe Dacia Duster kopen, maar ik twijfel erg welke motor ik best zou nemen: de TCe 130 1.2 mild hybrid of toch de Full Hybrid 140.

Op zich zou de TCe 130 (manueel) volstaan, maar als ik me niet vergis is dit die TCe 1.2 van Renault die al jaren een twijfelachtige naam heeft wat betreft olieverbruik en speling op de ketting? Of wordt zo'n motor om de zoveel tijd wel wat gereviseerd met nieuwe versies, zonder dat de naam echt wijzigt? Ik wil echt vermijden een probleemmotor te kopen...

Ander puntje van de TCe 130: het is maar een driecilinder, en hoewel dat voor normaal rijgedrag en voor mij volstaat (zeker met de assistentie van de mild hybrid), is hij naar het schijnt wel nogal hoorbaar.

Dan is er ook de Full Hybrid 140. Dat zou een viercilinder automaat moeten zijn die soepeler en zachter zou moeten rijden, maar wel nogal een eigen willetje heeft qua toerental. Maar...en dat is dan weer mijn bedenking: het lijkt een volledig nieuwe motor? En technisch gezien best een complexe setup met de full hybrid. Is het niet vragen om proefkonijn te zijn, met een nieuwe én complexe motor? Of is hij niet zo nieuw als ik denk? En zijn er redenen om deze meer te vertrouwen dan de TCe 130 1.2?

Dus wie kan wat nuttigs zeggen over de betrouwbaarheid van beide opties? @BomBer_BeN @Algarve wat is jullie indruk ondertussen met de Hybrid 140?

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik las ergens dat de Duster AWD ging krijgen door electrische aandrijving op de achteras. Mijns inziens de meest logische toepassing van hybride AWD op een SUV maar ken het enkel van de Mini Countryman.

Bigster configurator staat ook online, circa €3.000 duurder dan Duster.
https://www.dacia.nl/hybr...ter-suv/configurator.html
SonOfGrey schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:10:
]Betrouwbaarheid Dacia Duster TCe 130 1.2 mild hybrid vs. Full Hybrid 140?
Ik ga ervan uit dat het 1.2-blok ondertussen wel is verbeterd. Overigens hebben vrijwel alle moderne motoren gedoe; door alle milieueisen daalt de betrouwbaarheid simpelweg. Ben je daar bang voor, koop een Toyota of Kia met 10 jaar garantie.
Dat hybrid automaatblok ligt ook in Renaultmodellen als de Clio dus is hier niet geheel nieuw. Desondanks klinkt het mij ook erg complex in de oren.

[ Voor 13% gewijzigd door bombadil op 24-01-2025 21:35 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfGrey
De Bigster had ik overwogen mocht ik er de tijd voor hebben. Maar de dealer zei, reken maar op een jaar voor je hem hebt. En dat heb ik niet...

Grappig dat je Kia vermeldt: de Kia Ceed Sportswagon is zowat de enige die voor een vergelijkbaar budget een vergelijkbare uitrusting heeft, en vergelijkbare afmetingen/ruimte. Het is natuurlijk een break t.o.v. een SUV, maar ik vind een break ook wel mooi. Het hogere zitten van een SUV is echter wel heel praktisch. De betrouwbaarheid van de Kia en langere garantie maken dat ik hem toch minstens eens van dichtbij ga bekijken. Maar ik vermoed dat het toch een Duster gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:29
Bigster leveringen starten mei/juni. Waar dat jaar vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfGrey
AnthonyR schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:42:
Bigster leveringen starten mei/juni. Waar dat jaar vandaan komt?
De dealer zei me dat :X Maar goed, juni is ook te laat voor mij. Ik ben onverwacht zonder auto gevallen dus we hebben er nog maar eentje nu. Dat houden we wel even vol, maar geen half jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Algarve
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14:28
Algarve schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:37:
Hallo,

Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een nieuwe Dacia Duster 140 hybrid Journey.
Dit weekend het volgende probleem gehad;
Het uitzetten van "my safety" knop (links naast het stuur) om naar "personal safety" te gaan gaat niet meer branden als ik de auto start om zodoende weer in de "All on safety" te gaan.
Ik blijf nu continu in "personal safety" rijden en kan ook via het multi media scherm niet meer in "all on safety" komen. Het multi media scherm weer naar fabrieksinstellingen gezet, maar dit hielp ook niets.
Vanochtend terug naar de dealer gegaan en deze kon dit ook niet verhelpen en zou contact op nemen met Dacia, ze zeiden dat ik de tweede was met dit probleem.
Een slechte start dus van de nieuwe Dacia, ik hoop zsm meer te kunnen mededelen.
De storing is inmiddels verholpen door de dealer, er bleek in de fabrieksintellingen een optie niet aangevinkt te zijn die betrekking had op de voorruitcamera, welke alleen de dealer kon goedzetten.
Ik heb nu nog dat soms het mediascherm op zwart blijft staan en dat de parkeercamera blijft hangen, door het scherm te resetten doet hij het weer, dit schijnt verholpen te worden door een komend software update.
Voor de rest ben ik heel tevreden over de Duster, rijdt heerlijk comfortabel, zeker de hogere instap/zit is voor ons heel fijn, stuurverwarming met koude dagen gebruiken we vaak.
Het motorgeluid van de automaat kan soms storend zijn, maar ik heb gemerkt dat dit ook een kwestie is van hoe je omgaat met het gaspedaal.
Ook de cruisecontrole vergt wat oefening, als je de cc op bv 100km/h hebt ingesteld en je moet afremmen om vervolgens weer de cc te resumen schiet de auto volgas naar de ingegeven snelheid, beter is dan eerst rustig gas bijgeven totdat je bij de cc snelheid zit en dan pas te resumen, wellicht dat dit ook met een volgende software update verholpen gaat worden.
Een ander dingetje wat ik vreemd vind is dat de voorruitwissers niet helemaal omhoog gezet kunnen worden om te kunnen ijskrabben, de wissers komen dan tegen de motorkap aan, je moet ze dan even met de hand omhoog houden, maar zoals ik al zei voor de rest een heel fijn rijdende auto we zijn er erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Algarve schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 01:19:
[...]

De storing is inmiddels verholpen door de dealer, er bleek in de fabrieksintellingen een optie niet aangevinkt te zijn die betrekking had op de voorruitcamera, welke alleen de dealer kon goedzetten.
Ik heb nu nog dat soms het mediascherm op zwart blijft staan en dat de parkeercamera blijft hangen, door het scherm te resetten doet hij het weer, dit schijnt verholpen te worden door een komend software update.
Voor de rest ben ik heel tevreden over de Duster, rijdt heerlijk comfortabel, zeker de hogere instap/zit is voor ons heel fijn, stuurverwarming met koude dagen gebruiken we vaak.
Het motorgeluid van de automaat kan soms storend zijn, maar ik heb gemerkt dat dit ook een kwestie is van hoe je omgaat met het gaspedaal.
Ook de cruisecontrole vergt wat oefening, als je de cc op bv 100km/h hebt ingesteld en je moet afremmen om vervolgens weer de cc te resumen schiet de auto volgas naar de ingegeven snelheid, beter is dan eerst rustig gas bijgeven totdat je bij de cc snelheid zit en dan pas te resumen, wellicht dat dit ook met een volgende software update verholpen gaat worden.
Een ander dingetje wat ik vreemd vind is dat de voorruitwissers niet helemaal omhoog gezet kunnen worden om te kunnen ijskrabben, de wissers komen dan tegen de motorkap aan, je moet ze dan even met de hand omhoog houden, maar zoals ik al zei voor de rest een heel fijn rijdende auto we zijn er erg blij mee!
toon volledige bericht
Dat van die ruitenwissers is bij meer auto's, m'n Talisman heeft dat ook, de rechter kan maar heel beperkt omhoog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-05 08:52
Eeuwig zonde dat de Bigster niet als zevenpersoonsvoertuig wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 20:10
bombadil schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:33:

[...]

Dat hybrid automaatblok ligt ook in Renaultmodellen als de Clio dus is hier niet geheel nieuw. Desondanks klinkt het mij ook erg complex in de oren.
Die motor ligt inderdaad ook in de Clio, Arkana en Jogger (en ook nog wat Nissan modellen gok ik), ik rij er al anderhalf jaar tevreden mee rond in de Jogger. De variant (en ik denk ook in de Duster) is de Arkana variant dus met een vloeistofkoel circuit voor het electrische gedeelte. In mijn ogen overigens niet complexer als in iedere andere full hybrid, Renault heeft wel wat slimme dingen proberen te doen door de synchronisatie vand e koppeling te vervangen door een synchronisatie met electromotoren.

[ Voor 16% gewijzigd door joop99 op 25-01-2025 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 09:46
Wallie schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:41:
[...]

Dat van die ruitenwissers is bij meer auto's, m'n Talisman heeft dat ook, de rechter kan maar heel beperkt omhoog.
Misschien een domme opmerking van mijn kant, maar voor mijn Duster had ik een Golf en die had dat ook, maar zodra je het contact aanzette of de motor startte (weet het niet meer precies) dan gingen ze 'omhoog' en kon je er wel bij. Moest je altijd alleen wel even opletten dat ze niet zaten vastgevroren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
Algarve schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 01:19:
[...] Ook de cruisecontrole vergt wat oefening, als je de cc op bv 100km/h hebt ingesteld en je moet afremmen om vervolgens weer de cc te resumen schiet de auto volgas naar de ingegeven snelheid, beter is dan eerst rustig gas bijgeven totdat je bij de cc snelheid zit en dan pas te resumen, wellicht dat dit ook met een volgende software update verholpen gaat worden.
Met de introductie van de cc in mijn MCV2 in 2014 koos ik al snel voor de 'begrenzer' stand van de cc. Voelde veel relaxter, makkelijker anticiperen op het verkeer door het gas los te laten en je hebt zelf met de rechtervoet de acceleratie in de hand.

Helaas moet je bij de Jogger Hybrid na iedere start de cc weer inschakelen, bij de MCV was dat eenmalig met een knopje op het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
ASW1 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:34:
[...] wout schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:24:
als de auto aan staat en ik uitstap, geeft de auto bij het sluiten van een (ander) portier of de achterklep een kabaal van jewelste met de claxon.

Is dit niet wanneer je contact nog aan staat en je met sleutel en al uit de auto stapt?
Sleutel in de auto laten liggen voorkomt het.
Ha! Dat overkwam mij ook toen ik de voorruit alvast wilde ontwasemen en tegelijk condens rondom aan de buitenzijde wilde wissen. Grote schrik.

De tip om de sleutel binnen te laten heb ik ter harte genomen, vorige week nog toen ik een laagje ijs op de ruiten moest verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:25
SonOfGrey schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:10:

Betrouwbaarheid Dacia Duster TCe 130 1.2 mild hybrid vs. Full Hybrid 140?

Ik ga waarschijnlijk een nieuwe Dacia Duster kopen, maar ik twijfel erg welke motor ik best zou nemen: de TCe 130 1.2 mild hybrid of toch de Full Hybrid 140.

Op zich zou de TCe 130 (manueel) volstaan, maar als ik me niet vergis is dit die TCe 1.2 van Renault die al jaren een twijfelachtige naam heeft wat betreft olieverbruik en speling op de ketting? Of wordt zo'n motor om de zoveel tijd wel wat gereviseerd met nieuwe versies, zonder dat de naam echt wijzigt? Ik wil echt vermijden een probleemmotor te kopen...

Ander puntje van de TCe 130: het is maar een driecilinder, en hoewel dat voor normaal rijgedrag en voor mij volstaat (zeker met de assistentie van de mild hybrid), is hij naar het schijnt wel nogal hoorbaar.

Dan is er ook de Full Hybrid 140. Dat zou een viercilinder automaat moeten zijn die soepeler en zachter zou moeten rijden, maar wel nogal een eigen willetje heeft qua toerental. Maar...en dat is dan weer mijn bedenking: het lijkt een volledig nieuwe motor? En technisch gezien best een complexe setup met de full hybrid. Is het niet vragen om proefkonijn te zijn, met een nieuwe én complexe motor? Of is hij niet zo nieuw als ik denk? En zijn er redenen om deze meer te vertrouwen dan de TCe 130 1.2?

Dus wie kan wat nuttigs zeggen over de betrouwbaarheid van beide opties? @BomBer_BeN @Algarve wat is jullie indruk ondertussen met de Hybrid 140?

Dank alvast!
toon volledige bericht
Hallo SonOfGrey,

Ik rij nu al een paar maanden rond in de full hybrid. Moet zeggen hij is een stuk zuiniger dan mijn vorige auto (Opel Meriva 2004) maar toerental is ook vaak dat die even hoog blijft hangen en dan inderdaad doet doorschakelen. en zoals 2 weken terug moet je niet de E-save functie hebben aanstaan voor mijn gevoel ging die vaker in hogere toeren lopen denk voor de accu van spanning te voorzien en de verwarming alles op 20 graden te houden. maar toch in de afgelopen koude weken en ben zelf woonachtig in zuid Limburg (veel berg op en af ) was mijn verbruik 5.7/100KM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 09:16
Heeft iemand ervaring met een passende kantelbare fietsendrager voor de Jogger?

Ik heb een Pro User Diamond FG3 gekocht, maar de Jogger heeft zon gigantische achterklep, dat de drager niet ver genoeg kantelt om de klep open te kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnnold
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-05 21:16
Hallo, Sinds oktober 2024 in bezit van Stepway. Kaartenset is ruk.
Noorwegen en Zweden zijn niet aanwezig op mijn kaartenset. Bevinden zich op het kaartenset van Oost-Europa (?)
Algerije, Marokko en Tunesië blijken ook West-Europese landen te zijn.
Belgie, Finland en Zweden blijken Oost-Europees te zijn.

De kaartenmakers, Naviextras,zijn een beetje de weg kwijt.

Panasonic WH-MDC05F3E5, 3900 Wp Solar Edge ZZW, 1940 Wp Enphase Oost/West, 2940 Wp Enphase Zuid, Quooker Combi+E, Elec 80 liter boiler, geen gasgebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05 15:56
@arnnold - bij mijn dealer werd de navigatie ook afgeraden. Met Apple en Android heb je toch altijd de meest recente kaart, dat vond hij zonde van mijn geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-05 07:45
Helaas vorige week een ongeluk gehad met mijn auto wat een financieel total loss wordt (auto uit 2013, flink wat kappen die vervangen moeten worden). Nu dus toch vervroegd kijken naar een andere wagen. Gezien de huidige situatie (huis op komst) is de Jogger en Dacia als merk zeer interessant. Praktisch, veel voor je geld.

En, gezien meer uitstapjes met familie, ook met schoonouders erbij, is de 7-zitter toch ook erg praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
@Martindo - ik heb zelf een Sandero Stepway (extreme). Tot en met de voordeur gelijk aan een Jogger. Een buurman iets verderop in de straat heeft een Jogger (want veel kinderen). Auto bevalt mij zeer goed, en ook de buurman is positief over zijn auto.

Rijcomfort etc vind ik voor een auto in die prijsklasse heel goed. Ook bij lange afstanden stap ik niet vermoeid uit de auto.

Dus met kinderen en schoonouders op naar de dealer voor een proefrit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-05 07:45
@Pat911 Ja, ik vind ook wel mooi dat 'ie praktisch is, niet overal toeters en bellen. Enige minpunt is misschien dat die geen adaptieve cruise control heeft. Maar goed, iets met luxe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:28

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

@Martindo Wij hebben de Dacia Sandero uit 2023 en die bevalt ook heel erg goed, geen uitgebreid dashboard die glimt of allerlei knopjes. Rijdt op gas en benzine, waardoor het behoorlijk goedkoop rijden is ondanks je maandelijks iets meer betaald.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Dacia Jogger (2022) - Maniobra de esquiva #esquiva77 (moose test) y #eslalon77 | km77.com

Ik was n.a.v. een andere video aan het zoeken naar een 'Moose Test' van mijn Dacia Lodgy. Die kon ik niet vinden, maar de hits toonden wel deze video van een Jogger die dezelfde test ondergaat. Ik laat u zelf verder een eventuele conclusie trekken, ik heb er geen en mijn Lodgy doet het waarschijnlijk slechter.

- edit -

Ook eentje van een 2023 Duster:

https://www.motor1.com/ne...-dacia-duster-moose-test/

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-02-2025 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingLex
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-05 15:18
Best geen rekening houden met deze test als je voor de hybride versie kiest. Daarvan is de ophanging stijver dan bij de andere versies.

https://www.vroom.be/nl/i...et-goedkoop-of-toch-25062

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-05 08:57
Hier bezitten wij sinds kort een Dacia Jogger met af-frabriek een LPG installatie.
Nu valt het ons steeds vaker op dat de Jogger steeds minder vaak op LPG wilt rijden.
Ook het pompen bij de tank zorgt vaak voor problemen. Lees, niet kunnen tanken.
De dealer geeft aan niks te kunnen vinden en elke keer als we de auto brengen rijdt deze spontaan op LPG en kunnen ze ook tanken.

Bij het inschakelen van de LPG installatie gaat het lampje kort knipperen, de auto schokt en vervolgens is het lampje van de LPG installatie uit. Dit gebeurt bij een koude, maar ook bij een warme motor.

Nu hebben wij een document vanuit Renault ontvangen over de voorwaardes die moeten voldoen voordat de auto overgaat op LPG;
- Niet kouder dan 10C
- Lage Gasdruk
- hoge koelvloeistoftemperatuur
- hoge motorbelasting
- grote gashoeveelheid
- condesatie van LPG in de hoofdspuitbuis
- Tijdens het opwarmen van de motor
- Tijdens regeneratie van het benzineroetfilter.

Vooral punt 1, niet kouder dan 10C, klinkt als heel bijzonder.
Dit zou dus betekenen dat rijden op LPG op ongeveer een kwart van het jaar niet mogelijk is.
Zijn er meer mensen die een af-fabriek LPG installatie hebben en vergelijkbare problemen ervaren? De andere auto's met dezelfde installatie zijn; Captur II, Clio V, Logan III, Sandero III, Duster II

[ Voor 38% gewijzigd door Barrybobslee op 28-02-2025 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04

The Third Man

The Third Jellyfish

Barrybobslee schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:55:
De dealer geeft aan niks te kunnen vinden en elke keer als we de auto brengen rijdt deze spontaan op LPG en kunnen ze ook tanken.
Ritje samen met de monteur maken? Misschien doet die wel een handeling of truukje waardoor het systeem wel gewoon gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-05 12:52

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Barrybobslee schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:55:

Vooral punt 1, niet kouder dan 10C, klinkt als heel bijzonder.
Dit zou dus betekenen dat rijden op LPG op ongeveer een kwart van het jaar niet mogelijk is.
Zijn er meer mensen die een af-fabriek LPG installatie hebben en vergelijkbare problemen ervaren? De andere auto's met dezelfde installatie zijn; Captur II, Clio V, Logan III, Sandero III, Duster II
Punt 1 lijkt mij meer de temperatuur van de motor / installatie. Hier rijd ik nu twee jaar een Jogger en herken het probleem niet. Bij 10gr+ buitentemperatuur gaat de auto meteen na de start op LPG. Bij koud weer (bijv flinke vorst) dan gaat het na ongeveer 1 a 2 km om van benzine naar LPG.

Misschien een goed idee om het te (laten) filmen om het te laten zien. Zal een garantiekwestie kunnen zijn. Ook het niet kunnen tanken is vreemd natuurlijk, dat hoort feilloos te gaan. Al moet ik wel zeggen dat ik hier zelf in het begin handig in moest worden om de adapter goed vast te laten zitten en dan goed te koppelen. Zit deze wat los gaat het tanken niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-05 08:57
Bedankt voor de reacties. Ik had al het vermoeden dat het gedrag wat de auto vertoont niet normaal is.
Er is een afspraak met de dealer gemaakt voor een proefrit met de monteur. Hopelijk gaan ze inzien dat dit niet normaal is.

Vanmiddag tijdens het rijden ook. LPG staat uit. De motor is warm, dus ik schakel LPG in via de knop. De knop knippert even, waarna de auto een schok geeft en de LPG knop uit blijft. Voorheen brandde er een groene lamp en zag ik de LPG tankinhoud op het dashboard.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23:17
Sinds 21 februari eigenaar van de nieuwe Duster. Betreft journey full option highland Grey met de 1.2 mild hybrid motor.
Momenteel zit het verbruik op 6,2l met 1150 km op de teller.
Vorige wagen was de Duster 2 met 1.3 EDC. Wel even wennen eerste dagen om terug te schakelen.
Hybride was automaat maar na testritten en zeer lang twijfelen toch voor de mild hybrid gekozen. Dat wispelturige toerental van de hybrid was een reden om deze uiteindelijk niet te nemen.
En qua gevoel voelde de mild iets vlotter aan.

Kritiek punt tot hier toe is het scherm. We hebben 2 profielen , maar soms als je je perso veiligheidssystemen activeert wil deze andere settings geven als die je had ingesteld.
Ook al 1 reset moeten doen omdat scherm bleef hangen/camera niet werkte. Hopelijk word dit opgelost met een update.
Ook het koppelen met de Dacia app vergde wat geduld en lukte niet meteen. Super veel voegt het niet toe, maar het idee is leuk en word mss nog uitgebreid.

PS: edit @Algarve ,Ik zag hier iets voorbijkomen om de ruitenwissers omhoog te laten staan. Je tikt de hendel omhoog en terwijl de wisser omhoog gaat tik je nog eens. Dan blijven ze rechtop staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ue0exZ1T_2tNR_aOuqAAQA2PGwo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TkB618DQNzvAkkkxTNCUTk4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ig_1Fk8yzjyXl06cU_FZixCtF3w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJkrSMUrguJGxRLKP2oOuO89.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbKV_RyjIKbC3n4vWaOUjAP2KaI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8cWvrS2EignOcZFAGtURcvwb.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 33% gewijzigd door rabero1985 op 04-03-2025 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Algarve
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14:28
PS: edit @Algarve ,Ik zag hier iets voorbijkomen om de ruitenwissers omhoog te laten staan. Je tikt de hendel omhoog en terwijl de wisser omhoog gaat tik je nog eens. Dan blijven ze rechtop staan.
Ik heb het geprobeerd en het werkt, bedankt voor de tip.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantine87
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-04 22:51
Het leek mij leuk om de Dacia Bigster in het echt te bekijken. Echter zie ik dat je daar een tijdslot voor moet reserveren. Is iemand van jullie al naar zo'n experience geweest? Hoe was dat en zou je er ook welkom zijn zonder vooraf te reserveren? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

jantine87 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:01:
Het leek mij leuk om de Dacia Bigster in het echt te bekijken. Echter zie ik dat je daar een tijdslot voor moet reserveren. Is iemand van jullie al naar zo'n experience geweest? Hoe was dat en zou je er ook welkom zijn zonder vooraf te reserveren? :)
Ik ben er afgelopen zaterdag in Den Haag geweest. De Bigster staat in een luxe container waar je alleen maar in kan als je daadwerkelijk ingeschreven hebt. Je gaat hier gelijk met andere mensen in, met een tijdslot van 30min. Mogelijk kan je bellen en als ze nog plek hebben kan je aansluiten in een tijdslot.

Je krijgt hier een korte presentatie over de Bigster op een grote tv en daarna mag iedereen in en rond de auto kijken. Het is een hybrid versie in Journey uitvoering.
Mijn indruk: erg ruime bak, zowel voor als achter, zeker een goede kandidaat als volgende auto voor m'n werk. Ja, hij is budget afgewerkt zo hier en daar, bijvoorbeeld in de (joekel van een) kofferbak, maar echt niet storend. Gewoon een grote no-nonsens bak.
Vanaf halverwege april kan je een proefrit maken.

Foto die ik daar gemaakt heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3f6IfkoGO1BKBGd_Hm9mdx1yp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DuOgZez5Esfm2FuogBgFqlMB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Wallie op 11-03-2025 22:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• namapus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-05 07:25
Ik kwam toevallig iets tegen over de bigster en kan dit jaar een nieuwe leasauto kiezen. Afgelopen zaterdag was ik bij de Dacia dealer in Den Haag, daar hebben ze nu in ieder geval een bigster staan die vrij te bekijken is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMuDO5TRFpVdcOJGsopBCt-ZZCQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndzLypj0ANAbAyvdgzizYxY4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hMfj3pxDBm0-8gmGVceDN_0VcE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VMH5EjkTjjTBOPKmeGVov6uz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95tSbdfHGKGCzWr7n5ge8nIxGVI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rI0DxZpFnlqTChlAofx4ujej.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb voor volgende week donderdag in ieder geval een proefrit staan, ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Leuk! Schrijf ook even je bevindingen hier van de proefrit, ik heb een afspraak voor zaterdag 19 april (mag in mei een nieuwe leaseauto bestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoonaaron043
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-04 13:38
Goedemorgen! Weet iemand wat het onderhoudsinterval van een Dacia jogger tce 110 is. Op internet kan ik verder niks concreets vinden. Dank vast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Gewoonaaron043 schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:57:
Goedemorgen! Weet iemand wat het onderhoudsinterval van een Dacia jogger tce 110 is. Op internet kan ik verder niks concreets vinden. Dank vast!
Bij de Sandero Stepway met dezelfde motor, is dat 1 jaar of 30.000 km volgens mijn boekje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rabero1985
Ja hier ook , Duster 2025 met tce130. 1 jaar of 30000 km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• namapus
Vanmiddag de proefrit gehad en erg tevreden met de Bigster. Ik rijd nu in een ID3, dus dat is waar ik het vooral mee kan vergelijken. De Bigster vond ik best wel rap voor een auto die zo groot aan voelt, ook is de draaicirkel kleiner dan ik had verwacht.

Hoewel de auto veel groter aan voelt, had ik wel het idee dat het zicht naar buiten toe vele malen beter was dan mijn huidige auto. De auto voelt vooral heel voorspelbaar in hoe die stuurt en reageert, moelijk om echt te omschrijven. Mijn vrouw en ik hadden allebei als na 5 minuten ofzo al dat het onwennige er af was en we comfortabel konden rijden.

De grootste frustratie was de verwarmde voorruit, die verwarmingsdraden waren heel zichtbaar en stoorde nogal. Gelukkig heb ik die niet in mijn beoogde configuratie opgenomen. :*)

Als je verder nog iets wilt weten, vraag maar raak :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:52
Vandaag ook een proefrit met de Bigster gehad.

De motor vond ik ( 155 hybrid) nog best vlot, ondanks de recensies hierover dat het niet al te best was. Verder vond ik uitstraling van het plastic overal best meevallen,ook al was het het eerste wat door de verkoper werd benoemd.

Zeker een leuke auto voor het geld, al weet ik niet of ik zou gaan wennen aan het afwerkingsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Wren schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:18:
Zeker een leuke auto voor het geld, al weet ik niet of ik zou gaan wennen aan het afwerkingsniveau.
Wat vond je niet goed aan het afwerkingsniveau?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
Pat911 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:02:
[...]

Wat vond je niet goed aan het afwerkingsniveau?
Plastic kraakte toen ik eens tegen de auto aanleunde. Een slordige afwerking van de draden bij je voeten, goedkope verstopte volumeknopjes op het scherm en andere dingen..

Je krijgt een hoop auto voor het geld maar ik kan een mooi interieur ook wel waarderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• namapus
Ik had geen draden bij mijn voeten, maar vond wel dat het gaspedaal verder weg stond dan ik gewend ben. Het kan ook komen door die onhandige mat die ze er in hadden liggen.

De knoppen voor media en het volume zitten ook op een pookje achter het stuur, daar kwam ik pas achter toen mijn vrouw een stukje ging rijden en ik vanaf de bijrijdersstoel kon kijken. Die knoppen bovenop het display zijn suf, maar wel vele malen beter dan de touch knoppen in mijn VW.

Dit pookje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UeKmreCYCEsoUmqj8Brb8cp35zQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LLTzMWl9HnM1PRCy6g1ikp69.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door namapus op 11-04-2025 10:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brx
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05 15:46

Brx

Na een testrit met de Bigster overtuigd en de knoop doorgehakt. Levering van de door ons bestelde launch edition wordt verwacht in juli-aug.

Bij mij geen loshangende draadjes, de kwaliteit van het interieur viel me alleszins mee. Ook positief verrast door de rij-eigenschappen. De full hybride aandrijflijn i.c.m. met het altijd elektrisch starten vanuit stilstand zorgt voor een vloeiende en relaxte rit. In de reviews wordt het rumoerige bijspringen van de benzinemotor een aantal keer benoemd maar dat heb ik zo niet ervaren. Een Toyota met CVT transmissie vind ik veel meer herrie maken.

Het is van binnen geen Tiguan maar daar is de prijs dan ook naar. Zaken zoals het te openen panorama dak en digitale instrumentarium geven ook wat extra's mee in de beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

- edit -

vergeven :).

[ Voor 92% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-04-2025 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
namapus schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:09:
Ik had geen draden bij mijn voeten, maar vond wel dat het gaspedaal verder weg stond dan ik gewend ben. Het kan ook komen door die onhandige mat die ze er in hadden liggen.

De knoppen voor media en het volume zitten ook op een pookje achter het stuur, daar kwam ik pas achter toen mijn vrouw een stukje ging rijden en ik vanaf de bijrijdersstoel kon kijken. Die knoppen bovenop het display zijn suf, maar wel vele malen beter dan de touch knoppen in mijn VW.

Dit pookje:
[Afbeelding]
Die audio bediening achter het stuur is typisch Renault en al meer dan 30 jaar oud maar werkt prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ongemakje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-04 15:58
Nu zo'n kleine 2000km eigenaar van een volledig benzine Jogger Extreme uit dit jaar.
Het is een erg fijne auto, waarvan je merkt dat het wel meer een budget merk komt. Tot nu toe heeft hij me erg goed verrast..
1 ding wat me wel erg stoort is de meest onzinnige lane assist die ik ooit in een auto heb gezien. De auto wilt je zo krap in de laan houden dat het tegensturen gevaarlijker is dan net het lijntje meepakken zou zijn. Voor de lol eens uitgeprobeerd wat er gebeurt als ik 'm z'n gang laat gaan in een krappe laan. Je voelt je net een padel balletje van links naar rechts in de laan, tot ie gaat piepen dat je wakker moet worden. Iemand een oplossing om die zooi permanent uit te zetten?

verder raad ik 'm aan iedereen wel aan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwVGhjYiodRrEupPr_Z5Zi9ldbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UAEnLW73tJ6LllsK38iOPkC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ongemakje schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:45:
Iemand een oplossing om die zooi permanent uit te zetten?
Lane assist en Intelligent Speed Assist moet wettelijk verplicht ingeschakeld worden na de start van je auto.

Als het goed is heb je deze knop?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.group.renault.com/dac/master/dacia-vn/vehicules/sandero/sandero-bji/sandero-bji-ph1/edito-2560-x-1440/dacia-sandero-bji-ph1-069.jpg.ximg.large.webp/be0e4ca54f.webp

Daar kan je functies aan toewijzen die je aan en uit wilt hebben. Als je na de start er op klikt. worden de functies geactiveerd/gedeactiveerd zoals je ingesteld hebt.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:55
Ongemakje schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:45:
(...) Iemand een oplossing om die zooi permanent uit te zetten?
Ik heb zo'n fijn knopje links van het stuur zitten. 2x op drukken en dan worden de 'Personal Settings' geladen. Die Personal Settings kun je via de instellingen aanpassen. Bij mij staat inderdaad de lane assist ook standaard uit (in m'n Personal settings dan ;) ). Net als het piepje van de snelheidsoverschrijding.

===
Edit: MK_ heeft z'n slogan weer waargemaakt...

[ Voor 8% gewijzigd door wout op 22-04-2025 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ongemakje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-04 15:58
Ja die heb ik ook, en word goed tweemaal op gedrukt na elke starten. maar ik wil mezelf 2x drukken besparen per start :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Ongemakje schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:09:
Ja die heb ik ook, en word goed tweemaal op gedrukt na elke starten. maar ik wil mezelf 2x drukken besparen per start :p
Er zijn merken waarbij je elke keer de menu's in moet, wees blij dat Dacia zo'n workaround heeft bedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Afgelopen weekend ook in de Bigster gereden. Leuke proefrit in een Journey Hybrid versie. Hoogtepunten:
- De motor heeft me verrast, hij is erg rustig en op de achtergrond.
- Wegligging en stuurgevoel is goed genoeg (net ietsjes minder dan mijn Talisman maar allersinds acceptabel)
- Wel beetje windgeruis op de snelweg, maar niet te veel voor me. Wel benieuwd hoe dat bij 130 of harder is.
- Stoelen prima (ben 1m90).
- Navigatie is echt een 'app' in het infotainment systeem. Het is dus los van de rest, met z'n eigen settingsmenu. Ook kan je niet genoeg vooruit kijken op de kaart, komt ook door de landscape setting.
- Piepjes van de parkeersensoren: jeej, alsof ik pacman speel, en ik vond geen setting om ze zachter te zetten.
- Panoramadak is ook op de snelweg (100km/u) zonder al te veel herrie te gebruiken.
- Elektrische stoel (oej.. klinkt alsof ik doodga als ik er op ga zitten...) is leuk, maar niet echt nodig.
- Helaas de carkit verstaanbaarheid niet kunnen testen, was te weinig tijd voor.

In de showroom stond ook een handbak (140pk Extreme versie) en die heeft onder de bagageruimte nog een echte ruimte voor een reservewiel. Dat hebben de Hybrid, LPG en 4x4 dus niet. Dat scheelt echt wel veel ruimte als je waarde hecht aan een reservewiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Wallie schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:36:
- Elektrische stoel (oej.. klinkt alsof ik doodga als ik er op ga zitten...) is leuk, maar niet echt nodig.
Dat vond mijn vriendin ook toen we onze Sandero Stepway zo'n anderhalf jaar geleden bestelden. Omdat we die in onze vorige auto ook hadden, was het wel een optie die ik wilde.
Afgeleverd medio december en al op de terugweg ging de stoelverwarming al weer aan >:)

Edit: oh, je bedoelt waarschijnlijk elektrisch bedienbaar :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pat911 op 22-04-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Pat911 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:24:
[...]

Dat vond mijn vriendin ook toen we onze Sandero Stepway zo'n anderhalf jaar geleden bestelden. Omdat we die in onze vorige auto ook hadden, was het wel een optie die ik wilde.
Afgeleverd medio december en al op de terugweg ging de stoelverwarming al weer aan >:)

Edit: oh, je bedoelt waarschijnlijk elektrisch bedienbaar :)
Ah ja, elektrisch verstelbaar bedoelde ik.

Overigens over het winterpakket:
- Verwarmde voorruit, ik vond het niet storend de draadjes in het glas, maar ze zijn wel aanwezig. Mijn vriendin zag ze wat meer schitteren in het zonlicht.
- Stoel is in 3 standen te zetten qua warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Ja vind het ook goed dat Dacia de veiligheidssystemen laat personaliseren met een knop.
Ik word gek van al die dingen. Als het doet wat het moet doen is het oké, maar meestal..... snelheidslimiet klopt dikwijls niet en zou je met dat gepiep zitten. Lane assist is idd ook dikwijls te ijverig en bij wegenwerken een ramp.
Daarom staat deze samen met het gepiep van de snelheid uit. Idd bij elke nieuwe rit even 2x op de knop drukken.
Vind het ook jammer als je meer dan 1 profiel instelt ook je persoonlijke instellingen niet worden onthouden. Ook de nav app here we go vind ik een vreselijke NL stem hebben. Ook veel bugs. Dat vind ik het minpunt aan men Duster 3. Dat nieuwe scherm is mooi maar nogal buggy software met momenten. Ik hoop dat dit nog wel wat updates krijgt.
Zondag bv gaf hij aan dat er een probleem met de bandenspanning was, zaten 3h van huis in NL. Gestopt en visueel gecontroleerd, niets te zien en eerst volgende parking naast de snelweg gestopt. 1€ in zo een luchtpompkast gestoken en alle banden gecontroleerd. Gereset, terug vertrokken, kreeg ik de vermoeidheid waarschuwing 🤯. Ook weg getikt, nu al 2 dagen terug probleemloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Volgende week mag hij binnen voor een gratis check-up en ga dit toch even melden van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 09:16
joop99 schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:31:
[...]

Die audio bediening achter het stuur is typisch Renault en al meer dan 30 jaar oud maar werkt prima
Iemand enig idee hoe is vie dat pookje in android auto/apple carplay muziek kunt pauzeren/afspelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Mole schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:36:
[...]

Iemand enig idee hoe is vie dat pookje in android auto/apple carplay muziek kunt pauzeren/afspelen ?
Goede vraag, ik heb eigenlijk alleen maar met het wieltje een nummer voor of achteruit gebruikt (en dat werkt met Apple carplay (ik heb een draadloze adapter die mijn android telefoon als Apple Carplay presenteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Mole schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:36:
[...]

In mijn Talisman doet de mute knop dat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxsleGfMdTErDlYA-vuGA8ZWvkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMddH3J4n2QRwvO1dd52tJcX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:55
Mute-knop doet bij mij alleen z'n letterlijke betekenis: geluid wordt gedempt, maar het afspelen zelf gaat door... helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Iemand ervaring met de carkit in de Duster of Bigster? Had afgelopen weekend een proefrit in de Bigster, maar geen tijd om het uit te proberen. Jammer, want ik ben heel blij met die in mijn Talisman, ben erg goed verstaanbaar (de andere kant heeft niet snel door dat ik in de auto zit).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PerformHans
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-05 15:15
Wallie schreef op woensdag 23 april 2025 @ 23:20:
Iemand ervaring met de carkit in de Duster of Bigster? Had afgelopen weekend een proefrit in de Bigster, maar geen tijd om het uit te proberen. Jammer, want ik ben heel blij met die in mijn Talisman, ben erg goed verstaanbaar (de andere kant heeft niet snel door dat ik in de auto zit).
Ik werd toevallig tijdens de proefrit van de Bigster via de carkit gebeld en heb het toen gevraagd --> ik was luid en duidelijk verstaanbaar.

Leuk om hier ook wat ervaringen te lezen met de Bigster. Zelf heb ik hem besteld (launch edition) als opvolger van m'n lease focus station. Ik was blij verrast door het comfort en de stilte aan boord. Ik heb hem op een stormachtige dag proefgereden maar zelfs toen viel het windgeruis op de snelweg me erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brx
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05 15:46

Brx

PerformHans schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:49:
[...]

Ik werd toevallig tijdens de proefrit van de Bigster via de carkit gebeld en heb het toen gevraagd --> ik was luid en duidelijk verstaanbaar.

Leuk om hier ook wat ervaringen te lezen met de Bigster. Zelf heb ik hem besteld (launch edition) als opvolger van m'n lease focus station. Ik was blij verrast door het comfort en de stilte aan boord. Ik heb hem op een stormachtige dag proefgereden maar zelfs toen viel het windgeruis op de snelweg me erg mee.
Wat is bij jou de verwachte leverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerformHans
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-05 15:15
Brx schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:11:
[...]

Wat is bij jou de verwachte leverdatum?
Op dit moment laatste week augustus, helaas helaas te laat voor mijn zomervakantie :'(
Hopen op een wonder dat hij een maandje eerder komt, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Vandaag gebeld door vriendinlief. Sandero stepway (dec '23) wilde niet starten :(
Allerlei vage meldingen op het display. Gelukkig stuurde de pechhulp snel iemand naar haar toe. Accu was niet goed geladen, vermoedelijk heeft er iets aan gestaan.... maar wat. Autoradio gaat automatisch uit, evenals lampen etc.
Na hulp met het starten doorgestuurd naar de dichtsbijzijnde dealer, waar de accu is doorgemeten. Maar daar was niets mee. Bijladen ging ook goed, en ze konden niets vinden.
Morgen thuis werken, maar ik ga overdag wel even een stukje rijden, moet toch ook nog tanken.

Vreemd, maar in ieder geval snel opgelost.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste