Heeft er iemand hier ervaring met het zelf monteren van een trekhaak onder zijn/haar Dacia?
Wat een prijzen vraagt de dealer hiervoor!
Oke, ik hap. Wat zijn de prijzen dan?Teleluvr schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:26:
Heeft er iemand hier ervaring met het zelf monteren van een trekhaak onder zijn/haar Dacia?
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Ik was destijds voor een paar honderd euro klaar onder de lodgy gewoon via zo'n keten, trekhaakcentrum geloof ik.Teleluvr schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:26:
Van een dealer offerte uit februari: 893,00 (bij aankoop van die auto, gemonteerd bij oplevering).
[ Voor 14% gewijzigd door Erwin op 20-07-2025 22:59 ]
Ik heb het bij aankoop geregeld ook zo'n bedrag maar ook een hele goede inruilprijs. Het wordt dan een beetje de vraag hoe je wil dat de rekening er uit ziet.Erwin schreef op zondag 20 juli 2025 @ 22:24:
[...]
Van een dealer offerte uit februari: 893,00 (bij aankoop van die auto, gemonteerd bij oplevering).
edit: Overigens gesuggereerd dat voor zo'n bedrag hij er zelf op mag gaan zitten.
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
[ Voor 16% gewijzigd door PerformHans op 31-07-2025 09:43 ]
[ Voor 57% gewijzigd door Wallie op 31-07-2025 16:35 ]
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Hetzelfde heb ik met de Jogger, inclusief die foutmelding. Volgens de garage heeft Dacia (Renault?) ooit heel hard geadverteerd met remote maintenance monitoring e.d., maar hebben ze het (nog) nooit goed werkend gekregen. En dus afwachten of het er ooit nog van komt. De filmpjes waarin ernaar gehint wordt, zijn (van wat ik gevonden heb) meestal luxe Dusters, waarbij alleen al het scherm in de auto veel meer opties lijkt te hebben dan ik heb in mijn Jogger (ook al heb ik de Extreme-variant). Iets met beloven en niet geven...PerformHans schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:40:
(...)
Het enige wat mij nog niet lukt is de Bigster toevoegen in de My Dacia app. Dan moet je inloggen in de auto zelf, maar krijg ik iets van "er is een probleem opgetreden". Nog effe uitzoeken hoe dat werkt, maar goed met die app kan je toch niet heel veel volgens mij.
[Afbeelding]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Heb je een bijzondere uitvoering besteld? De mijne is recent besteld, maar lijkt vooralsnog ruim voor de Kerst hier te zijn!Wallie schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:34:
Cool, mooie bak! Moet nog een half jaar wachten 🙂↕️
En ik had hem zo graag nu al gehad, ben ik Griekenland met eigen auto (Talisman), echt, slechte gravelwegen hier, had wel wat meer rijhoogte kunnen gebruiken.
Nee, nou ja, 4x4, maar daar ligt het verder niet aan. Betreft een leaseauto via mijn werk en de huidige auto loopt in januari pas af, eerder leveren ze de Bigster niet uit.Teleluvr schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:14:
[...]
Heb je een bijzondere uitvoering besteld? De mijne is recent besteld, maar lijkt vooralsnog ruim voor de Kerst hier te zijn!
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ah, op die fiets. In mijn geval dan, want de privé auto is al verkocht...Wallie schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:27:
[...]
Nee, nou ja, 4x4, maar daar ligt het verder niet aan. Betreft een leaseauto via mijn werk en de huidige auto loopt in januari pas af, eerder leveren ze de Bigster niet uit.
Extra koppel is altijd fijn, je spreekt het vermogen en koppel enkel aan als je ook vol gas geeft. Enigste mogelijke risico die ik zie is een koppeling die eerder slijt. Maar dit ligt er geheel aan hoe die bemeten is en hoe je er mee omgaat. Zoek een goede tuner die maat werk levert ipv een universele tune.Thijsch schreef op zondag 7 september 2025 @ 07:04:
Ik heb een Logan MCV Stepway uit 2018, benzine met 90PK. Prima auto, maar qua vermogen en koppel houdt het niet over (vooral met wegrijden soms bokkig). Nu lees ik dat er mensen zijn die chiptuning laten doen, met de belofte dat dat 17PK en 40Nm winst oplevert, voor een paar 100 euro.
Zijn er mensen bekend met dit soort chiptuning? Ik probeer zicht te krijgen op de risico's (kort en lange termijn) en in te schatten of de voordelen haalbaar zijn en dit het waard is.
Veel auto's zijn teruggetuned door de fabrikant vanwege millieu. Ik vraag me vooral af of je door de autokeuring komt (ze stoppen altijd iets in mijn uitlaat in belgie bij de keuring voor een meting).Puddi Puddin schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:44:
[...]
Extra koppel is altijd fijn, je spreekt het vermogen en koppel enkel aan als je ook vol gas geeft. Enigste mogelijke risico die ik zie is een koppeling die eerder slijt. Maar dit ligt er geheel aan hoe die bemeten is en hoe je er mee omgaat. Zoek een goede tuner die maat werk levert ipv een universele tune.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb hier op zich ook interesse in, maar zeker benieuwd of er mensen op het forum zijn die het hebben laten doen.Thijsch schreef op zondag 7 september 2025 @ 07:04:
Ik heb een Logan MCV Stepway uit 2018, benzine met 90PK. Prima auto, maar qua vermogen en koppel houdt het niet over (vooral met wegrijden soms bokkig). Nu lees ik dat er mensen zijn die chiptuning laten doen, met de belofte dat dat 17PK en 40Nm winst oplevert, voor een paar 100 euro.
Zijn er mensen bekend met dit soort chiptuning? Ik probeer zicht te krijgen op de risico's (kort en lange termijn) en in te schatten of de voordelen haalbaar zijn en dit het waard is.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
De emissietests waar de fabrikant aan moet voldoen om een zo laag mogelijke CO₂-uitstoot te hebben, zijn wat anders dan de emissietests die bij de autokeuring uitgevoerd worden. Als hij niet door de keuring komt op dit gebied, dan is er iets ernstigs mis met de EGR, GPF of katalysator, aangezien er enkel stationair gemeten wordt, waar de softwareaanpassing sowieso geen impact heeft.Marzman schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:52:
[...]
Veel auto's zijn teruggetuned door de fabrikant vanwege millieu. Ik vraag me vooral af of je door de autokeuring komt (ze stoppen altijd iets in mijn uitlaat in belgie bij de keuring voor een meting).
In België niet, dan moet je gas geven, wel onbelast verder. Ik weet niet wat ze precies testen, volgens mij noemen ze het een viertelmeting? Als het geen invloed heeft dan lijkt tunen me ook wel interessant aangezien auto's nu terug getuned worden in de fabriek (heb zelf een Vitara gekocht, zit hier omdat ik eerst een Duster wilde kopen, maar dezelfde motor heeft 150, 130 en nu 110 PK gehad).Puddi Puddin schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:08:
[...]
De emissietests waar de fabrikant aan moet voldoen om een zo laag mogelijke CO₂-uitstoot te hebben, zijn wat anders dan de emissietests die bij de autokeuring uitgevoerd worden. Als hij niet door de keuring komt op dit gebied, dan is er iets ernstigs mis met de EGR, GPF of katalysator, aangezien er enkel stationair gemeten wordt, waar de softwareaanpassing sowieso geen impact heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 11-09-2025 13:57 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq