Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Dacia topic

Pagina: 1
Acties:

• Smuggler
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 26-01 22:05

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Wolly schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:25:
Om de een of andere reden lijken de Logan MCV Bi-fuel motoren niet erg populair bij dealers, ondanks dat een Bi-Fuel uitvoering 700 euro goedkoper is dan alleen benzine.

Toen ik vroeg aan een verkoper hoe dat kwam begon hij over 'verbruik van 1 op 8 met LPG', maar dat lijkt mij sterk overdreven als ik afga op de diverse ervaringen van mensen op het internet.

Voordelen:
EUR 700 lagere aanschafprijs
LPG literprijs _/-\o_

Nadelen:
Elk jaar Elke 20.000km gasfilter a 90 euro
15 euro hogere wegenbelasting per maand
Tanken om de 350-400km
- ???

Iemand een idee waarom de Bi-Fuel niet wat actiever wordt aangeprezen?
Beetje late reactie maar wellicht nog intressant.
Wij rijden ook deze bi-fuel auto.

En we zijn niet te spreken over de gastank enzo.
Gastank is 30 liter en we rijden er meestal tussen de 280 en 320km mee.
Maar de eerste kilometers rijdt de auto gewoon op benzine. (dus 300 km kost 30 liter LPG en 3 liter benzine).
Het tanken van LPG is vervelend en duurt langer dan het tanken van benzine.
Veel LPG tankstations zijn dicht s'nachts.

Wij rijden zoveel mogelijk op gas omdat de werkgever dit eist.
Maar tevreden zijn we allerminst, we rijden meestal de tank helemaal leeg, maar soms vergeet je hem weer aan te zetten en dan heb je weer 100 - 200km op benzine gereden.

Wij gaan nooit meer op gas.

Gewoon sebastiaan

• wesley2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09:08
Tuurlijk wel marge maar was geen ideale combi bleek eerste keer frankrijk vorig jaar.
Ging wel, maar niet veel over.
Nu renault megane, mag 1700kg trekken.
Frankrijk dit jaar was veel makkelijker te doen, vergaten soms dat caravan erachter zat.

8x LG MonoX Neon 300wp --> 2400Wp

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10:29

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Even contact gehad met de Dacia dealer (Oosterhout voor mij). Fijn, want op de werkplaats zit een naamgenoot dus we herkennen elkaar meteen :P.

Heel erg gelukkig met onze Lodgy, maar die tóeter. Een verkouden eend maakt méér lawaai dat dit ding.
En volgens de monteur mag ik het ding zelf vervangen zonder consequenties voor de garantie, dus dat gaan we dan maar doen.

Verder een garantiegevalletje: De linker zonneklep heeft een gebarsten binnenwerkje en komt dus een beetje uit elkaar als je hem opendrukt.

Laatste vraag was of zij vanuit de dealer iets aan het motormanagement mogen doen. Niet vanwege opvoeren, maar vanwege dat gekke 'hikje' dat het blok heeft als je onder last optrekt in zijn twee onderuit de toeren. Helaas mogen zij daar niks mee, dus dat laat ik dan maar zo aangezien ik nog garantie heb.

Allemaal first world problems uiteraard O+ toch wel een hele opluchting dat een nieuwe eigen auto ook zo ongecompliceerd fijn kan zijn. De leasewagen gaf me meer hoofdpijn en was toch bijna 3 keer de aanschafwaarde.

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

• Wallie
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

Wallie

Herr

Leuk he, zo'n Lodgy... heb ook nog nooit zo'n praktische auto gehad. Rij nu 1,5 jaar in een Lodgy 1.5 dci Stepway 7 persoons als leaseauto.

Problemen/Ergernissen tot nog toe?
- Snelheidsmeter is onhandig (en niet verlicht bij lampen uit), heb een digitale HUD gekocht uit China.
- Windgeruis bij >120km/u (komt van de spiegels, niet echt het beste ontwerp)
- Slechts 45L in de tank (was 59 gewend uit een Megane)
- Knopjes van de cruisecontrol op het stuur na 1 jaar afgesleten, zijn onder de garantie vervangen.
- Slappe vering achter, zakt te snel, te ver door. Heb MAD hulpveren laten plaatsen, heeft ook een positief effect op de windgevoeligheid.

Wallie wijzigde deze reactie 30-01-2019 09:31 (11%)

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze veroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

• Wallie
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

Wallie

Herr

https://www.daciamodellen...1abb1a11a6f5057aa70309f79
Volgens mij zitten die er onder. Kosten voor de veren: 175euro. Montage was voor mij gratis (heb een aardige buurman die Renault monteur is ;)).

Hier vorig jaar naar Zweden met volle bepakking, zakt nauwelijks nog door dan:

Wallie wijzigde deze reactie 30-01-2019 09:45 (19%)

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze veroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

• louzy82
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:37
Wallie schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:29:
Leuk he, zo'n Lodgy... heb ook nog nooit zo'n praktische auto gehad. Rij nu 1,5 jaar in een Lodgy 1.5 dci Stepway 7 persoons als leaseauto.

Problemen/Ergernissen tot nog toe?
- Snelheidsmeter is onhandig (en niet verlicht bij lampen uit), heb een digitale HUD gekocht uit China.
- Windgeruis bij >120km/u (komt van de spiegels, niet echt het beste ontwerp)
- Slechts 45L in de tank (was 59 gewend uit een Megane)
- Knopjes van de cruisecontrol op het stuur na 1 jaar afgesleten, zijn onder de garantie vervangen.
- Slappe vering achter, zakt te snel, te ver door. Heb MAD hulpveren laten plaatsen, heeft ook een positief effect op de windgevoeligheid.
Ik was op zoek naar een 7 zitter en kwam uit bij het rijtje van usual suspects (grand picasso, c-max, grand scenic, 5008, mazda 5) tot ik ineens er een Dacia Lodgy tussen zag staan. Ik was niet bekend met dit model en was in eerste instantie niet enthousiast toen ik hem zag op de foto.

Ik probeer altijd pragmatisch te denken, dus ik vergelijk auto's meer op functie.
Bouwjaar / km stand / ledig gewicht / trekkracht / verbruik en daaruit bleek gewoon dat de Lodgy verreweg de beste keus was op al deze punten.

Afgelopen week een keer in persoon naar een Lodgy gaan kijken en erin gereden en ik was direct om.

Zaterdag ga ik mijn Lodgy ophalen! (bj. 2015, 59.000 km).

Louzy#2475

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True