Het is inderdaad afhankelijk van de uitvoering maar overal merk je echt wel de heel veel jaren verschil in de leeftijd van het platformhars73 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:02:
[...]
De Jogger voelt voor mij als meer 'echte' auto. Bij de Logan MCV was het materiaalgebruik alsof ze nog wat spullen van oudere modellen Logan hadden liggen, ook nog wat restantjes van Renault. En die samen leverde wel een auto op.
Wat ik aan de Jogger beter vind: De stoelen zitten fijner. De achterbank is nu veeeeel eenvoudiger in te klappen. Led koplampen geven zoveel meer licht in het donker. Een grotere LPG tank. Meer luxe zoals automatische ruitenwissers en dodehoek lampjes in de spiegel. En hij is stiller qua windgeruis en het onderstel is steviger. En er zullen nog wel wat dingen zijn. Voor mij is het in ieder geval 'meer auto'.
Afwijkend berichtje...voor de elektrische handremmers. Ben erachter dat deze ook uitgezet kan worden bij bv lang parkeren winter. Ivm vastvriezen trommels/voeringen. Hoe?
Auto op contact, niet starten dus. Voetrem intrappen, vasthouden, knopje rem naar beneden, voetrem los, contact uit, voilla. Wel.....in de 1e versnelling of P zetten vanzelf...
Auto op contact, niet starten dus. Voetrem intrappen, vasthouden, knopje rem naar beneden, voetrem los, contact uit, voilla. Wel.....in de 1e versnelling of P zetten vanzelf...
Gaat dat vanzelf?Jogger.nl schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 00:24:
Wel.....in de 1e versnelling of P zetten vanzelf...
Of je moet bedoelen of ie vanzelf in de 1e versnelling of de P gaat. Dat niet vanzelf, dat met de hand.....
@RJWN Mijn vrouw heeft geen Jogger, maar het wel een puntje aan de zijkant in de achterbumper zitten. Dat hebben ze gefixt, maar kwam af fabriek al zo. Dus garantie. Hebben niet verteld waardoor het kwam.
Mijn vrouw is in ieder geval blij met haar Duster. Enige minpuntje vind ze de kwaliteit van de lak. die is vrij dun/zacht.
Mijn vrouw is in ieder geval blij met haar Duster. Enige minpuntje vind ze de kwaliteit van de lak. die is vrij dun/zacht.
Waar heb je de verloop kabel besteld? Heb zelf ook een Pioneer gekocht (DA360DAB) maar heb dus ook een verloop kabel nodig van de Dacia connectors naar ISO toe.hansie_k schreef op zondag 17 september 2023 @ 08:34:
[...]
De SPH-DA160DAB https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/products/sph-da160dab.
Inbouwen is makkelijk, wel o.a. een verloop er bij kopen voor de stuurwiel bediening, antenne verloopstekker, en inbouwframe.
Microfoon heb ik geplaatst bij de binnenverlichting, ter hoogte van het orgineel.
Heb ook nog een USB verlengkabel mee besteld met een socket voor in het dashboard.
Qua kabeltjes is het wel een beetje wild westen en ik kan het allemaal maar moeilijk volgen. Zo heeft mijn Logan MCV uit 2015 twee stekkers. Eentje met 9 draden en eentje met 10 draden. Pin lay-out kan ik nergens vinden.
https://www.kabeldirect.n...-5x13-2mm-0-15-meter.html
Maar als ik dan naar bovenstaande verloopje kijk, dan zie ik bij de tweede connector maar 2 draden verbonden. Dan moet er een hoop functionaliteit wegvallen, of er zit geen aarde aan vast of (vul hier een andere reden in). De kabeltjes zitten er niet voor niets lijkt mij.
Ik heb deze verloop er bij gekocht, is ook voor je stuurwiel bediening;Robkazoe schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 23:40:
[...]
Waar heb je de verloop kabel besteld? Heb zelf ook een Pioneer gekocht (DA360DAB) maar heb dus ook een verloop kabel nodig van de Dacia connectors naar ISO toe.
Qua kabeltjes is het wel een beetje wild westen en ik kan het allemaal maar moeilijk volgen. Zo heeft mijn Logan MCV uit 2015 twee stekkers. Eentje met 9 draden en eentje met 10 draden. Pin lay-out kan ik nergens vinden.
https://www.kabeldirect.n...-5x13-2mm-0-15-meter.html
Maar als ik dan naar bovenstaande verloopje kijk, dan zie ik bij de tweede connector maar 2 draden verbonden. Dan moet er een hoop functionaliteit wegvallen, of er zit geen aarde aan vast of (vul hier een andere reden in). De kabeltjes zitten er niet voor niets lijkt mij.
https://www.bol.com/nl/nl...12-2016/9200000133197634/
En voor je stuurwiel bediening specifiek;
https://www.bol.com/nl/nl...ph-2022/9300000096055342/
Even als voorbeeld, bol.com is niet meteen de goedkoopste.
Live from Denmark
Inmiddels de knoop doorgehakt, en rijd nu een ruime week in de Jogger Extreme.Chickendorp schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:08:
@hars73 @Jogger.nl @joop99 jullie hebben alle drie een Dacia Logan MCV als voorloper van de Jogger gehad, kunnen jullie wat meer uitweiden over de verschillen/verbeteringen van de Jogger ten opzichte van de Logan MCV? Wij zijn momenteel in het bezit van een Logan MCV II en blijven beetje twijfelen over de Jogger.
Wat een heerlijke wagen! Dag en nacht verschil met de Logan MCV II.
Echt meerdere stappen omhoog in (rij-)kwaliteit.
Het is heerlijk stil in de wagen en de motor heeft veel meer over en is soepeler, zeker bij wegrijden en file rijden. Daarbij bokte de Logan nog wel eens.
Daar is nu echt niks meer van te merken.
Geluidsinstallatie is heel erg goed (versie met 6 speakers) ik krijg hem niet overstuurd, hoe hard je m ook zet.
Enige wat me negatief opviel was dat je de versnelling hoort ‘joelen’ of ‘fluiten’ bij hogere snelheden. Hebben anderen dat ook? Anders ga ik er mee terug naar de dealer.
Het enige wat ik me kan bedenken is de turbo die bijspringt die een dergelijk geluid maakt. Maar of dat nou bij hogere snelheden is? Eerder bij iets snellere accelaratie.Chickendorp schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:46:
[...]
Enige wat me negatief opviel was dat je de versnelling hoort ‘joelen’ of ‘fluiten’ bij hogere snelheden. Hebben anderen dat ook? Anders ga ik er mee terug naar de dealer.
In de herfstvakantie op vakantie geweest met het hele gezin en de Jogger. Met 4 kids was bagage een puzzelwerk. Dakkoffer erop gezet. Fijn systeem met de rails die je als drager kan draaien. Hierdoor ligt de koffer relatief laag op de auto. Bij hogere snelheden (120+) wel hierdoor wat gefluit op het dak, daaronder niet.
Maar goed, met de dakkoffer en gepuzzel met de kinderwagen is het allemaal goed gekomen met de bagage. Geweldig om zo met zijn allen op pad te gaan. In totaal 750 km gereden en de tanks (LPG en benzine) waren nog halfvol. Dat blijft een bijzondere eigenschap dat enorme bereik zonder te hoeven tanken.
Inmiddels in totaal 12k op de teller vanaf april '23 en nog dik tevreden. Over twee weken winterbanden eronder via de dealer, dan ook maar de garantie laten verlengen van de auto.
Nee, het is niet de turbo, dat heb ik uit kunnen sluiten.
Als je geen gas geeft hoor je het ook, het stopt pas als je de koppeling intrapt.
Zowel in de 5e als 6e versnelling.
Als je geen gas geeft hoor je het ook, het stopt pas als je de koppeling intrapt.
Zowel in de 5e als 6e versnelling.
Hoe bevalt het telefoneren in de Jogger? Heb een tijd een Lodgy gehad, en dat was om te huilen: boven de 80km/u moest je gewoon niet bellen, en daaronder kreeg de andere ook alle wind/ruis/whatever mee.
Nu een Talisman en de andere kant heeft niet eens door dat ik in de auto zit (zo ook bij de Clio van mijn vriendin).
Nu een Talisman en de andere kant heeft niet eens door dat ik in de auto zit (zo ook bij de Clio van mijn vriendin).
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Bellen gaat, de andere kant hoort de wind wel. Als ik een cijfer zou geven zou het een 6,5/10 zijn. Er zijn overduidelijk concessies gedaan mbt geluidsisolatie maar volgens mij een stuk minder dan bij eerdere modellen.Wallie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:37:
Hoe bevalt het telefoneren in de Jogger? Heb een tijd een Lodgy gehad, en dat was om te huilen: boven de 80km/u moest je gewoon niet bellen, en daaronder kreeg de andere ook alle wind/ruis/whatever mee.
Het voordeel is dat er nu CarPlay op zit, Dacia mag dat pas ondersteunen als er aan een bepaalde kwaliteit wordt voldaan qua microfoon-oplossing.
Dat is het voordeel van Apple en haar 'controle', waar veel mensen kritisch op zijn.
Maar in dit geval (en wel meerdere gevallen) is dat juist een groot voordeel.
In de Logan MCV was de carkit zo goed als onbruikbaar, nu is het veel helderder. (de microfoon zit net boven je hoofd in het dak)
Dat is het voordeel van Apple en haar 'controle', waar veel mensen kritisch op zijn.
Maar in dit geval (en wel meerdere gevallen) is dat juist een groot voordeel.
In de Logan MCV was de carkit zo goed als onbruikbaar, nu is het veel helderder. (de microfoon zit net boven je hoofd in het dak)
@Robkazoe is het allemaal nog gelukt?
@Chickendorp hier de zelfde ervaring met de MCV II, dat bokken. Zeker bij koude motor is het erg aanwezig.
Dit is dus echt een MVV II 'dingetje'...?
@Chickendorp hier de zelfde ervaring met de MCV II, dat bokken. Zeker bij koude motor is het erg aanwezig.
Live from Denmark
Werkt perfect. De stuurwielbediening van ACV is prima aan te sluiten. Wat ik alleen niet snap is dat er ook een female stekker bij zit voor volgens mij de bestaande microfoon in de auto (meest rechter stekkertje op de foto van bol):hansie_k schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:38:
@Robkazoe is het allemaal nog gelukt?
Snap niet zo goed dat die erbij zit. Nog geprobeerd om met deze stekker (en dus mic van de auto zelf) te verbinden met de Pioneer DA360DAB maar dat werkt niet. Met de eigen mic van de Pioneer gaat alles wel goed. Moet alleen nog een goede sierlijst/rand vinden (of een heel nieuw stuk plastic voor radio + 2 blowers + centrale deurvergrendelknop + alarmlichten). De pioneer paste niet en ook degene die ik nabesteld heb, past niet.
Top dat t werkt!Robkazoe schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:13:
[...]
Werkt perfect. De stuurwielbediening van ACV is prima aan te sluiten. Wat ik alleen niet snap is dat er ook een female stekker bij zit voor volgens mij de bestaande microfoon in de auto (meest rechter stekkertje op de foto van bol):
Snap niet zo goed dat die erbij zit. Nog geprobeerd om met deze stekker (en dus mic van de auto zelf) te verbinden met de Pioneer DA360DAB maar dat werkt niet. Met de eigen mic van de Pioneer gaat alles wel goed. Moet alleen nog een goede sierlijst/rand vinden (of een heel nieuw stuk plastic voor radio + 2 blowers + centrale deurvergrendelknop + alarmlichten). De pioneer paste niet en ook degene die ik nabesteld heb, past niet.
Daar zeg je wat...geen idee waar die aansluiting voor is.
Nog even gezocht naar een schema, maar daar staat niks in.
Nu is deze verloop ook voor andere merken/modellen, misschien dat het dan wel ergens op aan te sluiten.
Voor het frame heb ik deze https://mbcaraudio.nl/2-d...afiatrenaultopel-057.html gebruikt.
[ Voor 4% gewijzigd door hansie_k op 30-10-2023 18:27 ]
Live from Denmark
Ja die staat er wel bekend om, sommige MCV II's lopen soepeler na een softwareupdate van het voetpedaal.hansie_k schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:38:
Maar niet iedereen is er daarna van af...
Ik herken precies wat je schrijft. Toen ik in februari van dit jaar mijn Jogger had opgehaald, viel mij hetzelfde geluid op. De bak is niet stil. Twijfelde nog om ermee naar de dealer te gaan, maar uiteindelijk niet gedaan. Er zit voorlopig nog garantie op, was mijn gedachte.Chickendorp schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:46:
[...]
Toch maar eens checken in het onderhouds overzicht, en anders bin de dealer na vragen...thanks!Chickendorp schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:03:
[...]
Ja die staat er wel bekend om, sommige MCV II's lopen soepeler na een softwareupdate van het voetpedaal.
Maar niet iedereen is er daarna van af...
Live from Denmark
Is het geluid door de tijd heen luider/zwakker geworden?Daciaab schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:02:
[...]
Ik herken precies wat je schrijft. Toen ik in februari van dit jaar mijn Jogger had opgehaald, viel mij hetzelfde geluid op. De bak is niet stil.
Ik moet volgende week naar de dealer voor een trekhaak, zal het dan voorleggen.
Want verder is het een hele stille wagen. (ik kom van een Logan MCV, maar vandaag reedt ik in een Clio van 2023 en die was ook niet zo stil als de Jogger)
Ik zal morgen eens zonder radio aan rijden om te checken wat ik nu van het geluid uit de bak vind.Chickendorp schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:13:
[...]
Is het geluid door de tijd heen luider/zwakker geworden?
[...]
Over de trekhaak gesproken: ik heb nog nooit zo simpel en snel een trekhaak gemonteerd als bij mijn Jogger. Je kan overal heel makkelijk bij, aangezien de auto lekker hoog op z'n poten staat. Bumper kan gewoon blijven zitten. En als je een origineel elektrasetje/kabelboompje gebruikt, is het plug and play zonder aanmelden/inleren van de elektra.
Een kabelboompje in een origineel Renault / Dacia doosje is overigens in feite een kabelboom van Erich Jaeger (ref. 737735 voor de 7-polige stekkerdoos).
Hmm... dat had ik dan misschien zelf moeten doen die trekhaak...
Naja, ben eigenlijk te druk met werken om dat er ook nog bij te doen.
Nu kan ik mooi wat werk doen terwijl ze het voor mij monteren. 😊
Naja, ben eigenlijk te druk met werken om dat er ook nog bij te doen.
Nu kan ik mooi wat werk doen terwijl ze het voor mij monteren. 😊
@Chickendorp Ik heb gisteren nog even mijn oor te luister gelegd, maar het hoge geluid vanuit de bak is nog altijd hoorbaar. Ik ben er inmiddels aan gewend.
Ik zal maandag dit punt aankaarten bij de dealer, zal hier wel even laten weten wat hun reactie is.
Heb ook een raar hard tikkend geluid bij het tanken van LPG, dat moet ook even goed uitgezocht worden.
Heb ook een raar hard tikkend geluid bij het tanken van LPG, dat moet ook even goed uitgezocht worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Chickendorp op 03-11-2023 17:06 ]
Dat getik herken ik ook. Niet zo snel maar zeker merkbaar tijdens het tanken. Lang geleden ook al eens LPG gereden maar toen kon ik me dat niet heugen dat dit ook zo geluid maakte.
Ik denk dat het komt door de manier hoe dit systeem werkt met die indraai adapter? Dat metaal krimpt door de kou?
Ik denk dat het komt door de manier hoe dit systeem werkt met die indraai adapter? Dat metaal krimpt door de kou?
Goededag Allen,
Gisteren onze Dacia Jogger hybrid 140 automaat 7 pers besteld.Dealer zei gemiddelde levertijd 3 a 4 maanden. Iemand recent besteld en die de praktijk ervaring van leveren kan delen ? Voor nu houden we vast aan 4 maanden. .
Gisteren onze Dacia Jogger hybrid 140 automaat 7 pers besteld.Dealer zei gemiddelde levertijd 3 a 4 maanden. Iemand recent besteld en die de praktijk ervaring van leveren kan delen ? Voor nu houden we vast aan 4 maanden. .
STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/
Als je internationaal de fora leest dan is dat vrij snel maar in Nederland lijkt het aantal bestellingen t.o.v. de allocatie vrij gunstig te zijn. Ik heb op een bestelling van een Jogger Hybrid in Januari iets minder dan 6 maanden moeten wachten.jenpet schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:59:
Goededag Allen,
Wij hebben (in België) op 31 oktober onze bestelling geplaatst voor een 7-zit Extreme eco-G (benzine+LPG) versie.jenpet schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:59:
Goededag Allen,
Onze voorziene leverdatum leunt eerder tegen de 6 maanden aan.
De dealer gaf ons 19 april mee.
The waiting has begun…
Inmiddels via Dacia NL een melding gemaakt. Volgende week wordt de schade bij de dealer beoordeeld. Maar de inmiddels vele identieke schades bij Joggers in Europa zeggen natuurlijk al genoeg. Wordt vervolgd dus.Arunia schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:50:
@RJWN Mijn vrouw heeft geen Jogger, maar het wel een puntje aan de zijkant in de achterbumper zitten. Dat hebben ze gefixt, maar kwam af fabriek al zo. Dus garantie. Hebben niet verteld waardoor het kwam.
Ik merk al een tijdje een onhandig 'probleempje'. De radio speelt meestal niet gelijk automatisch als de auto start. Soms wel, maar vaker niet dan wel. Gewoon onhandig zeg maar. Iemand dit ook? Of is dit toch ergens een instelling die ik over het hoofd heb gezien?
Heb eigenlijk al lange tijd last van het geluid dat mijn ruitenwissers maken. De dealer heeft ze al eens vervangen, voor Bosch wissers, maar ze blijven ontzettend veel geluid maken tijdens het regenen. Ik zie ook dat ze strepen maken.
Ben er nu wel een beetje klaar mee. Kan niet eens een normaal gesprek voeren als die dingen bezig zijn... het is echt luid.
Gaat om een Dacia Logan MCV uit 2014. Jullie een tip voor goede ruitenwissers?
Ben er nu wel een beetje klaar mee. Kan niet eens een normaal gesprek voeren als die dingen bezig zijn... het is echt luid.
Bosch doet et hier al 15 jaar perfect. Misschien je raam aan de buitenkant eens goed poetsen? En dit is niet flauw bedoeld. Goed poetsen met polisch. En daarna wellicht je wissers insmeren met een beetje WD40?Munki schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:42:
Heb eigenlijk al lange tijd last van het geluid dat mijn ruitenwissers maken. De dealer heeft ze al eens vervangen, voor Bosch wissers, maar ze blijven ontzettend veel geluid maken tijdens het regenen. Ik zie ook dat ze strepen maken.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ga ik proberen. Thanks!AvK schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:22:
[...]
Bosch doet et hier al 15 jaar perfect. Misschien je raam aan de buitenkant eens goed poetsen? En dit is niet flauw bedoeld. Goed poetsen met polisch. En daarna wellicht je wissers insmeren met een beetje WD40?
Dan bedoel je de bewegende delen toch? Of ook het blad?AvK schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:22:
[...]
Bosch doet et hier al 15 jaar perfect. Misschien je raam aan de buitenkant eens goed poetsen? En dit is niet flauw bedoeld. Goed poetsen met polisch. En daarna wellicht je wissers insmeren met een beetje WD40?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Meestal staat t wisserblad niet haaks op t raam. N beetje ruw idee maar met n doekje op de wisserarm en een bahco de arm naar de juiste hoek buigen. Bahco dus haaks op de arm. Niet op de wisser zelf! Idd n rotgeluid....
Uiteraard de wisserbladen goed uitpoetsen..........snmght schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:50:
[...]
Dan bedoel je de bewegende delen toch? Of ook het blad?
WD40 maakt goed schoon en het rubber iets soepeler.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Wat vinden we van de nieuwe Dacia Duster? Ik vind 'm best geslaagd.
@Daciaab Mijn vrouw heeft één van de eerste van de nieuwe Duster geleverd gekregen. Of is er al weer een nieuw model uit? Zij had hem december 2023.
Moet zeggen zonder dat schildje ziet Dacia er goed uit zeg maar. Een stuk luxer.
Mijn vrouw is er erg tevreden over en zou in de oudere modellen niet hebben willen rijden.
Hij rijdt ook verder goed, dus dat is mooi meegenomen.
Moet zeggen zonder dat schildje ziet Dacia er goed uit zeg maar. Een stuk luxer.
Mijn vrouw is er erg tevreden over en zou in de oudere modellen niet hebben willen rijden.
Er zijn foto's van een 2024 model vrij gegeven, die is nog niet verkrijgbaar.Arunia schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:03:
@Daciaab Mijn vrouw heeft één van de eerste van de nieuwe Duster geleverd gekregen. Of is er al weer een nieuw model uit? Zij had hem december 2023.
Ik heb een vraag aan iemand met een stepway variant van dacia dokker en dacia lodgy. Kan iemand de hoogte meten van de laadvloer tot het dak aan de achterkant?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Ik had een geniale ingeving. De brochure van Dacia opzoeken.pierw schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:48:
Ik heb een vraag aan iemand met een stepway variant van dacia dokker en dacia lodgy. Kan iemand de hoogte meten van de laadvloer tot het dak aan de achterkant?
Alvast bedankt!

Lodgy: Hoogte opening bagageruimte 894
Dokken VAN: Totale hoogte onbeladen met geopende achterklep 1,094
Die nieuwe Duster is wel een mooie auto geworden zeg. Ook lekker compleet met grote mediaschermen, grote velgen, hybride en andere moderne opties opties. Ik heb nog een tijdje de Jogger overwogen, maar is hem niet geworden omdat ik die (alhoewel wel vrij compleet qua opties) toch nog iets te spartaans vond. Daarom voor een Renault gegaan, maar als ik nu de keuze zou moeten maken zou ik die Duster wel op het lijstje zetten!
Dit geluid hadden wij bij onze vorige Dacia Logan MCV ook regelmatig. Niet altijd trouwens. En niet tijdens de hele tankbeurt. Misschien is het een combinatie van de hoeveelheid druk en de LPG adapter ofzo? Want ik hoorde het ook niet in het buitenland volgens mij, waar ik een andere adapter gebruik natuurlijk. Ik hoor het bij onze huidige Jogger eigenlijk nooit.Chickendorp schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:05:
Ik zal maandag dit punt aankaarten bij de dealer, zal hier wel even laten weten wat hun reactie is.
[YouTube: Dacia Jogger strange sound while filling up LPG gas]
De dealer was bekend met het geluid, hij had 2 maanden geleden hetzelfde probleem bij een andere LPG-wagen van Dacia. Het lijkt om een soort terugslagklep te gaan, die moet vervangen worden.
Het was niet meer op voorraad en niet zomaar opnieuw te bestellen dus hij vermoed dat er een nieuwe versie van uitkomt met een verbetering in het ontwerp.
Dus tot die tijd moet ik tanken met dat gekke geluid...
Het was niet meer op voorraad en niet zomaar opnieuw te bestellen dus hij vermoed dat er een nieuwe versie van uitkomt met een verbetering in het ontwerp.
Nu ik het zo hoor heb ik ook zoiets bij mijn Jogger. Vooral sinds de winter LPG erin gaat. Stoor mij er verder niet aan.Chickendorp schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:46:
De dealer was bekend met het geluid, hij had 2 maanden geleden hetzelfde probleem bij een andere LPG-wagen van Dacia. Het lijkt om een soort terugslagklep te gaan, die moet vervangen worden.
Zou het toch laten vervangen onder garantie, want het hoort niet en op een gegeven moment zal zo'n klep toch echt problemen geven a.k.a. niet meer kunnen tanken...
En gisteren bericht gehad dat ik hem 2de week januari kan ophalenjenpet schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:59:
Goededag Allen,
STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/
Inmiddels is het deukje onder garantie gemaakt d.m.v..uitdeuken zonder spuiten.RJWN schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 16:07:
Deukjes achterklep Jogger.
Recent ontdekte ik een klein deukje in de achterklep van mijn Jogger. Ik dacht aan een 'ongelukje' met een winkelkarretje o.i.d.
Tot ik op het volgende filmpje op YT kwam.
YouTube: DACIA JOGGER TIENE PROBLEMAS EN EL MALETERO
Blijkt dus een veelvoorkomend probleempje te zijn bij de Jogger vermoedelijk veroorzaakt door een (constructie)fout van de achterklep. Zie ook de foto's.
Is dit wellicht bij nog meer eigenaren opgevallen?
Ik ga er in elk geval bij de komende beurt een garantiemelding van maken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dus mochten er meer Jogger eigenaren zijn die dit veelvoorkomende deukje in de achterklep hebben, doe een aanspraak op je garantie. Inmiddels is bij Dacia NL dit vaker voorkomende probleem bekend en wordt het onder garantie opgelost.
Wij (mijn vriendin en ik) waren in de markt voor de nieuwe Duster, maar met de subsidie vanuit de overheid en mooie actie vanuit Hyundai waarbij ze die subsidie verdubbelen werd het verschil ineens heel klein om een volwaardige EV te kopen ipv benzine. Dus wij zijn dit weekend overstag gegaan voor een Hyundai Kona Electric met grootste accupakket en warmtepomp voor een vergelijkbare prijs als de Duster verwacht ik.Palomar schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:33:
Die nieuwe Duster is wel een mooie auto geworden zeg. Ook lekker compleet met grote mediaschermen, grote velgen, hybride en andere moderne opties opties. Ik heb nog een tijdje de Jogger overwogen, maar is hem niet geworden omdat ik die (alhoewel wel vrij compleet qua opties) toch nog iets te spartaans vond. Daarom voor een Renault gegaan, maar als ik nu de keuze zou moeten maken zou ik die Duster wel op het lijstje zetten!
Ah, een Dacia topic! Dat komt goed uit.
Vrienden van me hebben recent een Logan MCV uit 2010 gekocht, ideaal voor hun gezin. Echter... De voorstoelen hebben een wat korte rugleuning. Het scheelt een 5cm, maar daardoor zit je niet helemaal fijn. Tijdens de proefrit viel dit niet op, maar bij de eerste lange rit die ze ermee maakten uiteraard wel.
Nu is eigenlijk de vraag, weet iemand welke stoelen je daar evt. in zou kunnen zetten, zodat dit probleem opgelost kan worden? Ik weet dat een Dacia een soort van goedkopere Renault is, maar of dat ook betekent dat stoelen uit bijvoorbeeld een renault megane of scenic zouden passen weet ik niet.
Vrienden van me hebben recent een Logan MCV uit 2010 gekocht, ideaal voor hun gezin. Echter... De voorstoelen hebben een wat korte rugleuning. Het scheelt een 5cm, maar daardoor zit je niet helemaal fijn. Tijdens de proefrit viel dit niet op, maar bij de eerste lange rit die ze ermee maakten uiteraard wel.
Nu is eigenlijk de vraag, weet iemand welke stoelen je daar evt. in zou kunnen zetten, zodat dit probleem opgelost kan worden? Ik weet dat een Dacia een soort van goedkopere Renault is, maar of dat ook betekent dat stoelen uit bijvoorbeeld een renault megane of scenic zouden passen weet ik niet.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Lieve Dacia vrienden.......
Ik moet iets bekennen..... Ik rijd geen Dacia meer...... Traantje.
Na bijna 16 liefdevolle jaren heb ik em weg moeten doen. Mijn ouwe trouwe Daas. Perfect onderhouden en van plan om em nog minstens 10 jaar te rijden.
Maar ja, ik werk bij een groot bedrijf en die moet een CO2 prestatie neerzetten. Dus het wagenpark wordt geheel geëlektrificeerd. Daardoor val ik plotsklaps in een Lease categorie waar ik prive mag rijden met mijn Lease auto.
Tja wat doe je dan? Dus mijn perfect onderhouden Daas is verkocht. Gelukkig terecht gekomen bij een liefhebber. Met een gezin met kinderen. Er is ook een nette prijs betaald, zo'n goed onderhouden Daas vind je niet zo makkelijk. De koper snapte dat goed en was blij dat hij de komende jaren geen grote kosten hoeft te verwachten. Dus helemaal goed.
Geen bloemen, geen bezoek........
Ik moet iets bekennen..... Ik rijd geen Dacia meer...... Traantje.
Na bijna 16 liefdevolle jaren heb ik em weg moeten doen. Mijn ouwe trouwe Daas. Perfect onderhouden en van plan om em nog minstens 10 jaar te rijden.
Maar ja, ik werk bij een groot bedrijf en die moet een CO2 prestatie neerzetten. Dus het wagenpark wordt geheel geëlektrificeerd. Daardoor val ik plotsklaps in een Lease categorie waar ik prive mag rijden met mijn Lease auto.
Tja wat doe je dan? Dus mijn perfect onderhouden Daas is verkocht. Gelukkig terecht gekomen bij een liefhebber. Met een gezin met kinderen. Er is ook een nette prijs betaald, zo'n goed onderhouden Daas vind je niet zo makkelijk. De koper snapte dat goed en was blij dat hij de komende jaren geen grote kosten hoeft te verwachten. Dus helemaal goed.
Geen bloemen, geen bezoek........
Heeft er iemand ervaring met de huidige/recente kaarten op de Media Nav Evolution (versie 9.1.3.)?
Ik heb een kortingscode om ze te updaten voor een enigzins acceptabel bedrag maar behalve dat het 'NNG' maps zijn met 'community' updates zegt Dacia helemaal niks over hoe recent ze zijn, ik zou het zonde vinden als ik kaarten uit 2022 krijg (waar ik ze zeker toe in staat acht).
Ik kan helaas niet voorbij versie 9.1.3. updaten omdat de unit simpelweg te oud is, het is een MN2 model (evolution) van een Lodgy uit 2017. De Dacia app op smartphone is dus al geen optie.
Ik heb een kortingscode om ze te updaten voor een enigzins acceptabel bedrag maar behalve dat het 'NNG' maps zijn met 'community' updates zegt Dacia helemaal niks over hoe recent ze zijn, ik zou het zonde vinden als ik kaarten uit 2022 krijg (waar ik ze zeker toe in staat acht).
Ik kan helaas niet voorbij versie 9.1.3. updaten omdat de unit simpelweg te oud is, het is een MN2 model (evolution) van een Lodgy uit 2017. De Dacia app op smartphone is dus al geen optie.
Voor die specifieke versie weet ik niet, ik heb zelf een Dacia Duster model 2023 met kaarten van dit jaar en die zijn netjes up-to-date. Ik kreeg net een mail met een kortingscoupon van 30% voor nieuwe kaarten en herinnerde me je bericht hier, dus daarom reply ik. Wie weet is mijn coupon hoger dan de jouwe dan mag je hem zo hebbenHTT-Thalan schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:57:
Heeft er iemand ervaring met de huidige/recente kaarten op de Media Nav Evolution (versie 9.1.3.)?
Ja zo'n coupon had ik ook maar ik besloot het niet te doen. Ik wil op zich graag van google afstappen en accepteer dat het allemaal nét iets minder up to date is, maar de laatste keer dat ik 'recente' Dacia kaarten had waren ze meer dan een jaar oud.unconnected schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:25:
[...]
Voor die specifieke versie weet ik niet, ik heb zelf een Dacia Duster model 2023 met kaarten van dit jaar en die zijn netjes up-to-date. Ik kreeg net een mail met een kortingscoupon van 30% voor nieuwe kaarten en herinnerde me je bericht hier, dus daarom reply ik. Wie weet is mijn coupon hoger dan de jouwe dan mag je hem zo hebben
Iemand een idee, e ik vind het fijn om de actieradius te zien in de boordcomputer. Mijn Duster verspringt elke keer naar de ritafstand. Kan dit überhaupt vastgezet worden?
Burp
Ik denk het niet. Ik zie graag digitaal daar de snelheid ipv de totale kilometerafstand (Dacia Duster). Ik heb al heel veel kunnen aanpassen via de obd2 poort maar dat helaas nietWii4all schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:58:
Iemand een idee, e ik vind het fijn om de actieradius te zien in de boordcomputer. Mijn Duster verspringt elke keer naar de ritafstand. Kan dit überhaupt vastgezet worden?
edit:
Overigens kan je hier veel vinden over wat je wel/niet kan aanpassen: https://www.dacianer.de/r...chalten-konfigurieren.40/
Overigens kan je hier veel vinden over wat je wel/niet kan aanpassen: https://www.dacianer.de/r...chalten-konfigurieren.40/
[ Voor 15% gewijzigd door unconnected op 18-04-2024 09:32 ]
Ik heb een Sandero Stepway, die onthoudt wel op welk van de twee info-schermen het laatst actief. Afhankelijk van welk scherm zie ik dan de snelheid of de totale km-stand.
Actieradius is enigszins te zien door te kijken naar de rest brandstof in de tank en anders moet ik inderdaad even een paar keer klikken op het stuur. Erg nauwkeurig is het meten van gas sowieso niet is tot nu toe mijn ervaring (ca. 7000 km totaal mee gereden)
Actieradius is enigszins te zien door te kijken naar de rest brandstof in de tank en anders moet ik inderdaad even een paar keer klikken op het stuur. Erg nauwkeurig is het meten van gas sowieso niet is tot nu toe mijn ervaring (ca. 7000 km totaal mee gereden)
Ik zou dat ook graag zien liefst tesamen met de actieradiusunconnected schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:30:
[...]
Ik denk het niet. Ik zie graag digitaal daar de snelheid ipv de totale kilometerafstand (Dacia Duster). Ik heb al heel veel kunnen aanpassen via de obd2 poort maar dat helaas niet
edit:
Alleen dat is niet mogeljik.
raar dat je dat niet vast kan zetten bij de 2018 versie stond hij bij mij standaard op de actieradius.
Burp
Gisteren heb ik een proefrit gemaakt met een Dacia Logan Stepway uit 2019. Wat mij opviel is dat de weergave van bijvoorbeeld het huidige verbruik steeds wegvalt. Is het mogelijk om dit vast in beeld te krijgen? En ik zag ook geen actieradius toen ik door het menu scrollde. Iemand nog tips hiervoor?
Daarnaast vond ik het mediascherm behoorlijk traag reageren. Is dit normaal? Of was dat een probleem van deze specifieke auto?
Ik hoor graag van de ervaringsdeskundigen.
Daarnaast vond ik het mediascherm behoorlijk traag reageren. Is dit normaal? Of was dat een probleem van deze specifieke auto?
Ik hoor graag van de ervaringsdeskundigen.
Heb je hier ook ergens instructies van?Daciaab schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:49:
[...]
Ik zal morgen eens zonder radio aan rijden om te checken wat ik nu van het geluid uit de bak vind.
Over de trekhaak gesproken: ik heb nog nooit zo simpel en snel een trekhaak gemonteerd als bij mijn Jogger. Je kan overal heel makkelijk bij, aangezien de auto lekker hoog op z'n poten staat. Bumper kan gewoon blijven zitten. En als je een origineel elektrasetje/kabelboompje gebruikt, is het plug and play zonder aanmelden/inleren van de elektra.
Een kabelboompje in een origineel Renault / Dacia doosje is overigens in feite een kabelboom van Erich Jaeger (ref. 737735 voor de 7-polige stekkerdoos).
Hier Dacia Logan MCV 2016. Verbruik, actueel en gemiddeld, blijven altijd zichtbaar.Owios schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:37:
Gisteren heb ik een proefrit gemaakt met een Dacia Logan Stepway uit 2019. Wat mij opviel is dat de weergave van bijvoorbeeld het huidige verbruik steeds wegvalt. Is het mogelijk om dit vast in beeld te krijgen? En ik zag ook geen actieradius toen ik door het menu scrollde. Iemand nog tips hiervoor?
Beetje stroperig misschien maar dat kan persoonlijk zijn.Daarnaast vond ik het mediascherm behoorlijk traag reageren. Is dit normaal? Of was dat een probleem van deze specifieke auto?
Onze MCV automaat is binnenkort acht jaar oud. Vorig jaar heb ik gekeken naar de Jogger hybride maar die was alleen als 7-zitter leverbaar en een reservewiel was geen optie. Toen het plan maar vooruitgeschoven,
De nieuwe Jogger is nu wel als 5-zitter leverbaar, en ik loopt er over na te denken. Is er hier ondertussen al praktijkervaring met de hybride Jogger? De automaat bijvoorbeeld of andere aspecten die specifiek zijn voor de hybride.
Ik snap waarom geen reservewiel als optie, geen plek vanwege de accu. Maar toch, ik heb de afgelopen vijftien jaar drie keer een lekke band gehad, een keer hier op de oprit en twee keer in een onherbergzame streek in de bergen. Daar sta je dan als je band aan flarden ligt. Je kunt natuurlijk altijd een reservewiel achterin leggen...
En dan, maar dat geldt bij alle merken, de nieuwe GSR II regelgeving zoals Verkeersbordherkenning met snelheidswaarschuwing en 'Driver Attention Warning'. Daar kijk ik met enig wantrouwen naar.
De nieuwe Jogger is nu wel als 5-zitter leverbaar, en ik loopt er over na te denken. Is er hier ondertussen al praktijkervaring met de hybride Jogger? De automaat bijvoorbeeld of andere aspecten die specifiek zijn voor de hybride.
Ik snap waarom geen reservewiel als optie, geen plek vanwege de accu. Maar toch, ik heb de afgelopen vijftien jaar drie keer een lekke band gehad, een keer hier op de oprit en twee keer in een onherbergzame streek in de bergen. Daar sta je dan als je band aan flarden ligt. Je kunt natuurlijk altijd een reservewiel achterin leggen...
En dan, maar dat geldt bij alle merken, de nieuwe GSR II regelgeving zoals Verkeersbordherkenning met snelheidswaarschuwing en 'Driver Attention Warning'. Daar kijk ik met enig wantrouwen naar.
@GZFan Dit leuke artikel en andere daar heb ik eerder al gelezen! Ik was echter nieuwsgierig of er onder de participanten van dit topic misschien nog een interessante ervaring/tip/etc naar boven zou komen.
Ik rij er bijna een jaar in rond, heel tevreden en ik heb een thuisbrenger met krik in de auto liggen (voor het geval dat).Ik heb inderdaad de 7 zits en 2 stoelen in de berging liggen. Voordeel van de 7zits is wel dat deze een zwaarder remsysteem voor heeft i.v.m. het hogere toegelaten gewichtdirks schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:53:
@GZFan Dit leuke artikel en andere daar heb ik eerder al gelezen! Ik was echter nieuwsgierig of er onder de participanten van dit topic misschien nog een interessante ervaring/tip/etc naar boven zou komen.
Waar heb jij de thuisbrenger en krik vandaan? Als onderdelen bestellen is een dure grap.joop99 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:32:
[...] Ik rij er bijna een jaar in rond, heel tevreden en ik heb een thuisbrenger met krik in de auto liggen (voor het geval dat)
Verder... Vanochtend een Dacia Jogger Hybrid Extreme besteld. Nu afwachten hoe snel de levering is.
Ik dacht dat ik hier besteld had. https://www.thuiskomer24.nl/c/jogger-8. Niet goedkoop maar als je regelmatig op plekken rijdt waar niet zomaar pechhulp is wel handig(en op de totale prijs van de auto valt het ook wel weer mee)dirks schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 12:17:
[...]
Waar heb jij de thuisbrenger en krik vandaan? Als onderdelen bestellen is een dure grap.
Verder... Vanochtend een Dacia Jogger Hybrid Extreme besteld. Nu afwachten hoe snel de levering is.
Vandaag onze aller eerste Dacia Sandero gekocht met maar 15.878km op de teller. Hopelijk met een week of twee ophalen 
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Gaaf! Ik kom net terug uit Albanie, heel veel Dacia (en Renault) Dusters gezien als security wagens en zelfs de politie rijdt daar in Sandero'sG_Dragon schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:24:
Vandaag onze aller eerste Dacia Sandero gekocht met maar 15.878km op de teller. Hopelijk met een week of twee ophalen
Ik ben zeer tevreden met de hybride stationcar versie hiervan die ik iets meer als een jaar rij na de 2 Logan's die ik hiervoor gehad heb.G_Dragon schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:24:
...
Wij zijn net de 130k gepasseerd in onze Lodgy, ooit gekocht met 15k op de teller. Afgezien van dat ketting-akkefietje wat heel veel 1.2 TCe motoren hebben gehad (onder coulance opgelost via Dacia rond 90k) nooit gezeik mee gehad en het ding heeft ons nooit laten staan. Nu, vlak voor een hele grote/verre autovakantie hebben we de eerste echt grote/dure beurt moeten laten doen. Niks heel spannends, grote beurt volgens interval, maar er moest ook remolie gewisseld worden, de airco stond laag dus afgevuld, er ging een ABS sensor stuk en we hebben het richtingaanwijzerpookje (3x woordwaarde) laten vervangen omdat daar spoken in zaten (ook een bekende issue blijkbaar). Bijna 1400 euro alles bij elkaar
maar we zijn weer voor lange tijd klaar dan.
We rijden er nu minder mee omdat de 'daily driver' een EV is maar daar hebben we zoveel gelazer mee dat we toch blij zijn dat we onze Roemeen nog hebben, zeker voor de vakanties.
We rijden er nu minder mee omdat de 'daily driver' een EV is maar daar hebben we zoveel gelazer mee dat we toch blij zijn dat we onze Roemeen nog hebben, zeker voor de vakanties.
Goed om te horen dat iedereen zo tevreden is, mijn moeder en haar man hebben ook al jaren een Dacia zonder problemen. Dus ik hoop dat wij ook het geluk aan onze kant hebben, we kunnen bijna zeggen dat het een splinternieuwe auto is met die 15.878km op de teller. Als het spuiten van een auto niet zo duur was, had ik hem zeker nog even een mooier kleurtje gegeven! 
Hopelijk mogen we de auto deze of volgende week ophalen, het bedrijf zit namelijk met ziekte en vakanties. Wij hebben er zo'n extra pakket bij van €800 zodat hij een kleine beurt krijgt en we 2 jaar garantie hebben, hier heb ik ook ontzettend veel aan gehad bij de Renault Clio. Want die liet mij wel staan in het eerste half jaar, nieuwe accu en later nog meer problemen gehad. Nu gaan we er natuurlijk niet vanuit dat deze Dacia dat gaat doen, maar voor de zekerheid wel die 2 jaar genomen.
Mooiste van het verhaal is nog dat deze Dacia een LPG is, dus extreem zuinig voor lange afstanden.
Hopelijk mogen we de auto deze of volgende week ophalen, het bedrijf zit namelijk met ziekte en vakanties. Wij hebben er zo'n extra pakket bij van €800 zodat hij een kleine beurt krijgt en we 2 jaar garantie hebben, hier heb ik ook ontzettend veel aan gehad bij de Renault Clio. Want die liet mij wel staan in het eerste half jaar, nieuwe accu en later nog meer problemen gehad. Nu gaan we er natuurlijk niet vanuit dat deze Dacia dat gaat doen, maar voor de zekerheid wel die 2 jaar genomen.
Mooiste van het verhaal is nog dat deze Dacia een LPG is, dus extreem zuinig voor lange afstanden.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
@Blacksnak Ik wil altijd wel helpen met deze TS als je ooit hulp nodig bent
Hier ook een tevreden Dacia rijder. Vorig jaar december een Sandero stepway gekocht, en inmiddels al ruim 12k op de teller.
Ook met LPG en ik ben elke keer bij het tanken verbaasd over wat ik af moet rekenen. Hiervoor had ik V70 met een 70 liter tank, en dan was ik heel wat meer kwijt, en ook heel wat meer wegenbelasting. Ook nog een Range Rover gereden met een 100 liter tank, dat was helemaal geen pretje bij de pomp.
Door vrienden met een Duster over de streep getrokken om ook eens bij Dacia te gaan kijken. Ook omdat ik de Duster er heel tof uit vind zien. Maar deze auto is gewoon te groot voor mijn gebruik, we rijden bijna altijd met z'n tweetjes en als er eens iemand mee rijdt, kan dat makkelijk achterin een Sandero.
Ook met LPG en ik ben elke keer bij het tanken verbaasd over wat ik af moet rekenen. Hiervoor had ik V70 met een 70 liter tank, en dan was ik heel wat meer kwijt, en ook heel wat meer wegenbelasting. Ook nog een Range Rover gereden met een 100 liter tank, dat was helemaal geen pretje bij de pomp.
Door vrienden met een Duster over de streep getrokken om ook eens bij Dacia te gaan kijken. Ook omdat ik de Duster er heel tof uit vind zien. Maar deze auto is gewoon te groot voor mijn gebruik, we rijden bijna altijd met z'n tweetjes en als er eens iemand mee rijdt, kan dat makkelijk achterin een Sandero.
Zag dit weekend nog een Sandero met caravan erachter en fietsen op het dak van de auto. Moet dan wel gniffelen als optimaal gebruik van een dergelijke bolide voor een slim budget.
Zelf ga ik deze zomer met de Jogger 7p + caravan naar Frankrijk. Proefvakantie in België ging goed, maar hellingen nog niet echt kunnen testen. Invoegen op de snelweg gaat wel meer dan prima, zit zo op 90 km/u, rijdt verder heel rustig / stabiel met caravan. Enorm tevreden over de auto, heb deze nu sinds april 2023 met ruim 30.000 op de teller (ook LPG). Dakkoffer ook ideaal met de draaibare dragers.
Zelf ga ik deze zomer met de Jogger 7p + caravan naar Frankrijk. Proefvakantie in België ging goed, maar hellingen nog niet echt kunnen testen. Invoegen op de snelweg gaat wel meer dan prima, zit zo op 90 km/u, rijdt verder heel rustig / stabiel met caravan. Enorm tevreden over de auto, heb deze nu sinds april 2023 met ruim 30.000 op de teller (ook LPG). Dakkoffer ook ideaal met de draaibare dragers.
Nu even op zoek naar zoiets als telefoonhouder..
:fill(white):strip_exif()/f/image/9nZfXRe9CGNHBvH8u0tPiKB1.png?f=user_large)
Amazon heeft hem wel, maar niet goedkoop
:fill(white):strip_exif()/f/image/9nZfXRe9CGNHBvH8u0tPiKB1.png?f=user_large)
[ Voor 22% gewijzigd door G_Dragon op 15-07-2024 15:03 ]
Ik kreeg deze gewoon bij de auto geleverd. Misschien eens rondvragen of iemand 'm misschien niet gebruikt, of heeft de dealer er nog wel 1tje over.G_Dragon schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:02:
Dat is een goeie, zal wel even gaan rondvragen! Ik heb hem nu in het winkelmandje bij Amazon gedaan en nu is het even wachten op mail met kortingPat911 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:10:
[...]
Ik kreeg deze gewoon bij de auto geleverd. Misschien eens rondvragen of iemand 'm misschien niet gebruikt, of heeft de dealer er nog wel 1tje over.
Hoe zit die geklemd? Ziet er netjes uit.G_Dragon schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:02:
[Afbeelding]
Niet zuiniger, wel goedkoperG_Dragon schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:11:
Ik heb wel al sinds tijden een chipkastje onder de kap hangen voor nét even wat meer pit. Zeker bij inhaalacties bij volle bepakking had hij het nodig, terwijl de motor in originele toestand in de Zweedse heuvelgebieden dan weer geen reden tot klagen gaf. Hoge grondspeling ook handig (kan hem over ruw terrein sturen en de betonnen dorpels bij de parking van de jumbo

oh wat fijn dat zoiets dan mogelijk is, heeft het je veel gekost als ik vragen mag?HTT-Thalan schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:50:
[...]
Niet zuiniger, wel goedkoper.
Ik heb wel al sinds tijden een chipkastje onder de kap hangen voor nét even wat meer pit. Zeker bij inhaalacties bij volle bepakking had hij het nodig, terwijl de motor in originele toestand in de Zweedse heuvelgebieden dan weer geen reden tot klagen gaf. Hoge grondspeling ook handig (kan hem over ruw terrein sturen en de betonnen dorpels bij de parking van de jumbo) maar omdat we ook een woefje hebben wiens kooi 60% van de kofferbak inneemt gaat er toch een dakkoffer op deze zomer. Heb een ouwe BMW joekel te pakken gekregen voor wisselgeld, even in de juiste kleur spuiten en dan zijn we ermee weg
.
Wat heeft veel gekost?G_Dragon schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:03:
[...]
oh wat fijn dat zoiets dan mogelijk is, heeft het je veel gekost als ik vragen mag?
Dat chipkastje

Ik geloof dat die rond de 400 zat destijds, maar ik had hem nog over van een vorige auto. Hij was compatibel met de Dacia maar ik moest een nieuwe adapterkabel bestellen ervoor. De winst is bescheiden, van ~190nm en 105pk naar een geschatte waarde van 220nm en 135pk, al zal de werkelijkheid waarschijnlijk minder zijn. Het is wel merkbaar in ieder geval. Heb hem verder niet op de rollenbank gezet oid.
Let wel, zo'n ding haalt een deel van zijn winst uit het beínvloeden van turbodrukwaardes, als jouw Sandero een atmosferisch blok heeft zul je er weinig tot niks uit halen.
Je kunt voor iets meer (ik geloof 600-700 euro) een 'echte' chiptune laten doen en die zullen meer winst bieden maar het nadeel daarvan is dat hij overschreven kan worden door softwareupdates bij de garage (bij een beurt is een motorupdate niet ondenkelijk) en zo'n kastje kun je er gewoon tussenuit trekken als je liever niet wil dat de garage het weet.
[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-07-2024 16:11 ]
Iemand hier ervaring met aftermarket Android Auto radio's? Ik heb een Duster uit 2017, en die werd geleverd met de Medianav Evolution. De v2 mét Android Auto/Apple CarPlay werd volgens mij vanaf 2018 ingebouwd.
Er zijn er genoeg te vinden online, maar ik hoop dat iemand een bepaald merk/type kan aanraden waarvan zeker is dat alle functies (automatische achteruitrijcamera) en stuurbediening gewoon werkt. Dus stekkertje erin, en klaar.
Er zijn er genoeg te vinden online, maar ik hoop dat iemand een bepaald merk/type kan aanraden waarvan zeker is dat alle functies (automatische achteruitrijcamera) en stuurbediening gewoon werkt. Dus stekkertje erin, en klaar.
Coding in the cold; <brrrrr />
Nee, maar wel een 'word of warning' voor wanneer je de oude unit eruit haalt. Eerst moet je (uit de draaiende unit) een of andere code exporteren anders kun je hem nadien nooit meer ergens inbouwen. Weet er de details niet van maar dat kan je vast op internet vinden.Belindo schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:16:
Iemand hier ervaring met aftermarket Android Auto radio's? Ik heb een Duster uit 2017, en die werd geleverd met de Medianav Evolution. De v2 mét Android Auto/Apple CarPlay werd volgens mij vanaf 2018 ingebouwd.
Zit daar een gat? Wat hip! Ga ik straks bij mijn Duster ook eens checkenG_Dragon schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:43:
[...]
Hier word het mooi uitgelegd![]()
[YouTube: Uchwyt automatyczny Click do DACIA Jogger i Sandero]
Aangezien het topic weer iets actiever is zo te zien, wil ik deze vraag nog eens herhalen.
Heeft iemand een idee welke stoelen evt. passend zouden zijn? Dan kan ik daar binnenkort eens achteraan voor die vrienden van me, die verder erg tevreden zijn met hun Dacia.Destruction schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:49:
Ah, een Dacia topic! Dat komt goed uit.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Even schaamteloos trouwens mijn Duster posten
Heb hem sinds November en net de 10k aangetikt. 150pk, 4wd, 360 cameras, keramische coating laten plaatsen en bij een audio tuner alles laten isoleren en alle speakers laten vervangen + andere versterker en subs laten plaatsen. Zeker dat laatste is echt een verbetering tov de standaard. Nog steeds blij mee! Binnenkort daktent erop voor de vakantie!
:strip_exif()/f/image/jsRNoP9DpKTbHlUH2RVbaWCX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jsRNoP9DpKTbHlUH2RVbaWCX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vf4df9nSSIGUU0F07ekjukOf.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb werkelijk waar geen idee maar volgens mij is die auto ruim genoeg. Ik zou de 4 boutgaten opmeten waar de stoel nu in staat en kijken of daar een ander stoelframe + stoel in past.Destruction schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:06:
Aangezien het topic weer iets actiever is zo te zien, wil ik deze vraag nog eens herhalen.
[...]
Heeft iemand een idee welke stoelen evt. passend zouden zijn? Dan kan ik daar binnenkort eens achteraan voor die vrienden van me, die verder erg tevreden zijn met hun Dacia.
En dat in een hele toffe kleur! Zeker met die 4x4 is dit echt wel een hele toffe uitvoering. Zou ik mijn Lodgy zo voor ruilenunconnected schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:27:
Even schaamteloos trouwens mijn Duster postenHeb hem sinds November en net de 10k aangetikt. 150pk, 4wd, 360 cameras, keramische coating laten plaatsen en bij een audio tuner alles laten isoleren en alle speakers laten vervangen + andere versterker en subs laten plaatsen. Zeker dat laatste is echt een verbetering tov de standaard. Nog steeds blij mee! Binnenkort daktent erop voor de vakantie!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe manifesteerden de spoken zich? Bekend issue...?HTT-Thalan schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:12:
... en we hebben het richtingaanwijzerpookje (3x woordwaarde) laten vervangen omdat daar spoken in zaten (ook een bekende issue blijkbaar).
In 17 jaar Dacia heb ik één langslepend probleem gehad, de richtingaanwijzer. Rond de vierde verjaardag was de richtingaanwijzer dood. Niets meer, niet links of rechts, ook geen klik. Maar... contact uit en weer aan en het probleem was weg. Dit kwam iedere drie maanden terug, Je wist nooit wanneer, heel irritant. Bij een beurt aangekaart maar niets bekend en niet reproduceerbaar. Een jaar later bij een beurt weer tevergeefs aangekaart en weer een jaar later op mijn voorstel een nieuwe schakelaar laten monteren. Dat is nu een jaar geleden en sindsdien geen problemen meer.
Soms gaf je richting aan en viel plots de verlichting op de weg uit. Dan gaf je er een tik tegen (meestal door even groot licht aan te tikken) en dan was alles weer goed. Ik heb het ook gehad dat ik richting aangaf en dat hij heel snel begon te klikken - alsof er een lamp stuk was, maar dat was niet zo. Ik heb daar toen naar zitten zoeken en meer mensen hebben het gehad blijkbaar. De garagist gaf aan dat dit ook de meest waarschijnlijke kandidaat was gezien de symptomen, dus maar vervangen.dirks schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:38:
[...]
Hoe manifesteerden de spoken zich? Bekend issue...?
In 17 jaar Dacia heb ik één langslepend probleem gehad, de richtingaanwijzer. Rond de vierde verjaardag was de richtingaanwijzer dood. Niets meer, niet links of rechts, ook geen klik. Maar... contact uit en weer aan en het probleem was weg. Dit kwam iedere drie maanden terug, Je wist nooit wanneer, heel irritant. Bij een beurt aangekaart maar niets bekend en niet reproduceerbaar. Een jaar later bij een beurt weer tevergeefs aangekaart en weer een jaar later op mijn voorstel een nieuwe schakelaar laten monteren. Dat is nu een jaar geleden en sindsdien geen problemen meer.
Bekend probleem, maar dan bij een oldtimer die ik ooit had. Een 911 uit 1980. Daar ging nadat ik richting aan had gegeven juist het grote licht aan. Wat hielp was de richtingaanwijzer zelf vasthouden zodat je wel richting aangaf, maar je het pookje niet vastklikte.HTT-Thalan schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:46:
[...]
Soms gaf je richting aan en viel plots de verlichting op de weg uit. Dan gaf je er een tik tegen (meestal door even groot licht aan te tikken) en dan was alles weer goed.
Daar hoef je je ook zeker niet voor te schamen
Wauw wat een gave kleur! Jammer dat het veranderen van een kleur zo duur is want anders had ik mijn nieuwe witte Dacia een mooier kleurtje gegevenunconnected schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:27:
Even schaamteloos trouwens mijn Duster postenHeb hem sinds November en net de 10k aangetikt. 150pk, 4wd, 360 cameras, keramische coating laten plaatsen en bij een audio tuner alles laten isoleren en alle speakers laten vervangen + andere versterker en subs laten plaatsen. Zeker dat laatste is echt een verbetering tov de standaard. Nog steeds blij mee! Binnenkort daktent erop voor de vakantie!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
EDIT: Wat je veel kwijt voor een beetje goeie nieuwe speakers en het laten isoleren?
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 17-07-2024 08:18 ]
Jazeker! Zag het ook via dat filmpje omdat ik die pinnen aan de telefoonhouder niet begreep, maar gisteren Ter Wolde Emmen gebeld en daar hebben ze zo'n telefoonhouder besteld voor €22unconnected schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:59:
[...]
Zit daar een gat? Wat hip! Ga ik straks bij mijn Duster ook eens checkenStuk mooier dan in je ventilatierooster!
Daar heb ik mijn Dacia juist weggehaald qua onderhoud, doe het nu bij onze dorpsgarage. Te vaak onnodige discussies over tarieven en ongevraagde items op de factuur.G_Dragon schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:14:
[...]
Jazeker! Zag het ook via dat filmpje omdat ik die pinnen aan de telefoonhouder niet begreep, maar gisteren Ter Wolde Emmen gebeld en daar hebben ze zo'n telefoonhouder besteld voor €22