Ja helaas wel..
Maximaal aanhanggewicht ongeremd
730
Maximaal aanhanggewicht geremd
750
Maximaal aanhanggewicht ongeremd
730
Maximaal aanhanggewicht geremd
750
Hier ook toevallig vorige week binnen bij de dealer en morgen ophalen, bestelling begin december 22. Ook Extreme maar dan de Bi-Fuel en de kleur 'Gris Comete'.Jogger.nl schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:10:
Goeie morgen allen.
Ook lid geworden van dit forum. Waarom?
Gekocht n Jogger Extreme, 110 pk, lichen kaki van kleur. Besteld in nov. 2022, nu bij dealer binnen.
Was voorzien van n toeters en bellen auto, word er hoorndol van.....
Eerder n Logan MCV gehad, was prima.
We gaan t beleven!
Mijn lodgy is nu 6 jaar en het interieur houdt zich best goed. Geen duidelijke slijtage maar de plastic cover om de pook klikt af en toe los, das wel irritant maar geen groot iets.tuinïnen schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:10:
[...]
Hier ook toevallig vorige week binnen bij de dealer en morgen ophalen, bestelling begin december 22. Ook Extreme maar dan de Bi-Fuel en de kleur 'Gris Comete'.
Spannend, een nieuwe auto. Nog nooit gedaan en zal waarschijnlijk ook de laatste keer zijn. Nu de Jogger vooral nodig omdat het zo'n goede optie was als 7-zitter (4 kids) en de tweehandsmarkt daarvoor bizar was.
Het plan is ook wel om er heel lang mee te doen (richting 10+ jaar), ben benieuwd of de wagen (interieur) daar op berekend is.
Drupje Bisonkit ertussen op de 4 hoekjes en het is opgelost.HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:59:
[...]
Mijn lodgy is nu 6 jaar en het interieur houdt zich best goed. Geen duidelijke slijtage maar de plastic cover om de pook klikt af en toe los, das wel irritant maar geen groot iets.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ja, net gehaald idd.AvK schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:42:
[...]
Drupje Bisonkit ertussen op de 4 hoekjes en het is opgelost.
En ook weer los te krijgen natuurlijk. Het hecht precies goed.
De demo s zijn bijna net zo duur als n 0 km wagens zag ik. Gekkernog, zag dr 1 voor dik 31000 euro....met wat km s. Misbruik maken van t geduld levertijd denk ik.tuinïnen schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:10:
[...]
Hier ook toevallig vorige week binnen bij de dealer en morgen ophalen, bestelling begin december 22. Ook Extreme maar dan de Bi-Fuel en de kleur 'Gris Comete'.
Spannend, een nieuwe auto. Nog nooit gedaan en zal waarschijnlijk ook de laatste keer zijn. Nu de Jogger vooral nodig omdat het zo'n goede optie was als 7-zitter (4 kids) en de tweehandsmarkt daarvoor bizar was.
Het plan is ook wel om er heel lang mee te doen (richting 10+ jaar), ben benieuwd of de wagen (interieur) daar op berekend is.
Nee dat ben ik nietJogger.nl schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:10:
[...]
De demo s zijn bijna net zo duur als n 0 km wagens zag ik. Gekkernog, zag dr 1 voor dik 31000 euro....met wat km s. Misbruik maken van t geduld levertijd denk ik.
Maar even wat anders.....in Tiel ontmoette ik n potentiele koper van n Jogger.....ook met 4 kinderen. Zal toch TOEVALLIG...niet zo zijn dat jij dat bent?
We hadden samen de demo in de showroom behoorlijk bekeken......
Ga de onze vrrijdag halen......
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Mijn 1.2TCe, en dat schijnen ze ook allemaal te hebben (de motor dan) verslikt zich vaak zodra je de 2k toeren passeert. Klein hikje in het toerenverloop, iets met emissietuning.v1ncent19 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:03:
Net naar 2e hands Dacia Duster gekeken. Wat wij vonden is dat bij 1500 touren de auto een trillend geluid maakt alleen bij 1500 touren.
Iemand hier ervaring mee? Verkoper gaf aan dat het het geluid was van de distributieketting.
Er zijn vanwege leveringsproblemen verschillende dashboards (de meters dan) gebruikt, sommige hebben die van de Renault Clio.Jogger.nl schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:41:
Nu heb ik toch n vraag aan de Joggerrijders of die onlangs 1 bereden hebben.
De onze heeft de temp en brandstofmeter in de toeren en snelheidsmeter zitten, op foto,s Google e.d. zit dit allemaal in t middenscherm, ook bij de nieuwste Extreme met de koperkleurige spiegels. Wie heeft hier n antwoord op???? Redelijk vreemd toch?
Als je een 7-zitter wil die wél bagageruimte overheeft áchter de derde zitrij kom je op een Vito/Transporter uit, heel andere klasse. Alle normale 7-zitters kampen met dit probleem. Wij halen het bankje er normaal uit (er staat o.a. een hondenbench in) en indien we het nodig hebben klikken we hem erin, heel eenvoudig te doen. Achterbanken zijn ook gewoon deelbaar (ik neem aan bij de jogger ook) dus tenzij je drie vastgesnoerde zitjes hebt zou ik de zitverhoger op de enkele plaats zetten, dan schuif je die zo naar voren als er iemand in/uit moet.Palomar schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:44:
(...)
Ook het gemak van de derde zitrij betwijfelde ik een beetje. Je hebt nl. geen bagageruimte meer als je die in gebruik hebt. Daarnaast komt de gordel voor de middelste zitplaats vanaf het plafond, wat imo een beetje onhandig is. Toegankelijkheid van derde zitrij is ook lastig, want de hele achterbank incl. rugleuning moet dan plat. Als je daar kinderstoeltjes op hebt staan kan dat niet.
Stevige prijs voor een Dacia ja... maar ik vermoed dat je dan 'gewone' auto's vergelijkt, nog los van dat het geen zevenzitters waren, dus geen eerlijk vergelijk. Hybride is best dure techniek dus ik snap de prijs wel. Als ik nu moest kiezen zou ik hem waarschijnlijk wel rijden, maar het geeft mij weinig tot geen voordelen boven wat ik al heb.Wat uiteindelijk de doorslag gaf is dat de Jogger hybrid best aan de prijs is voor een Dacia. Hij kwam daarmee in het vaarwater van veel andere auto's die weliswaar geen derde zitrij hebben, maar wel meer comfort bieden. Omdat een zevenzitter voor mij geen harde eis was (meer nice to have) ben ik uiteindelijk toch voor iets anders gegaan
Ik heb de Jogger Hybrid in Januari besteld als vervanging van mijn Logan automaat. Vanuit kosten oogpunt zijn de LPG versies aantrekkelijker maar als je een automaat moet hebben en je zet het af tegen andere grote hybride auto's dan klopt de prijs voor een Dacia, absoluut gezien veel geld, relatief t.o.v. andere merken Ok (en al helemaal t.o.v. een klassieke automaat).HTT-Thalan schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:53:
[...]
Stevige prijs voor een Dacia ja... maar ik vermoed dat je dan 'gewone' auto's vergelijkt, nog los van dat het geen zevenzitters waren, dus geen eerlijk vergelijk. Hybride is best dure techniek dus ik snap de prijs wel. Als ik nu moest kiezen zou ik hem waarschijnlijk wel rijden, maar het geeft mij weinig tot geen voordelen boven wat ik al heb.
[ Voor 58% gewijzigd door Jogger.nl op 07-04-2023 18:20 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Jogger.nl op 10-04-2023 12:23 ]
Hier vorige week woensdag de Jogger Extreme uitvoering gehaald, nu 500 km's op de klok. (even testen he)Jogger.nl schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:08:
Afgelopen vrijdag de Jogger gehaald. Tevens de 1e meters voor mij, had immers geen proefrit gedaan. Ik mis absoluut niets van toeters en bellen die ik voorheen steeds uit moest zetten, voor mij echt n ergenis. Android auto of Apple carplay gebruik ik niet, hier heb ik dan ook geen oordeel over dus...Navi prima, audio redelijk, misschien s een focal update met sub erin, dat zien we later wel eens wellicht.
Al met al zijn wij erg positief. 3 cilindertje redelijk op de achtergrond, voor ons pittig zat denk ik, rij m eerst netjes in zoals voorgeschreven. Genomen met sleutelkaart, gewend van n eerdere Renault. Verder ook alle opties incl het reservewiel. En ja, wie heeft t....n sidepipe!! Pruttelt grappig onder de B stijl. Bagageruimte......grooooooooot. Onze Berner is dan ook zeer tevreden.
Rijd goed, schakelt goed, zit ook best goed.
Ok, hagelnieuw maar tot dusver erg tevreden!
Ik rijd hem nu een paar maanden (Euro95), mijn verbruik is net geen 1:17.tuinïnen schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:28:
[...]
Het verbruik lijkt goed mee te vallen, voor mij als zuinige rijder kom ik op 1 op 20 met benzine (zijn wel langere stukken).
[ Voor 14% gewijzigd door pven op 13-04-2023 18:17 ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Tja hoor er wisselende verhalen over. De één rijdt er mee weg, de andere wacht 1000 en soms dus 3000. Dat laatste gaf de dealer aan. In de handleiding staat er verder niets over dus betwijfel het ook. De LPG knop wordt steeds verleidelijker om in te duwen. Wil graag de LPG-prijs aan de pompArunia schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:47:
@tuinïnen Geen LPG gebruiken de eerste 3000 km? Nog nooit van gehoord. Mijn vrouw is met LPG in haar Duster gewoon weggereden. Geen mededeling gehad dat het wel of niet mocht.
Technisch gezien zal er denk ik geen probleem zijn. Mijn Daas vanuit de vorige eeuw heb ik eerst 5000km mee gereden voordat ik LPG liet inbouwen. Gewoon een gevoel. Ook de moderne Daas met bifuel start toch eerst op benzine en schakelt daarna over op LPG als het water warm genoeg is?tuinïnen schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:36:
[...]
Tja hoor er wisselende verhalen over. De één rijdt er mee weg, de andere wacht 1000 en soms dus 3000. Dat laatste gaf de dealer aan. In de handleiding staat er verder niets over dus betwijfel het ook. De LPG knop wordt steeds verleidelijker om in te duwen. Wil graag de LPG-prijs aan de pomp.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Werkt deze nog naar behoren en hoe werk je een dergelijke vrij forse dongle weg? Ik neem aan dat die in de USB bij de houder moet? Om deze nou daar te laten ‘bungelen’ zie ik zelf niet zo zitten.Arunia schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:47:
Gisteren is de carlinkit 4.0 binnengekomen omdat blijkbaar iPhones 13 en 14 problemen hebben met de Dacia bekabelde variant. Ik was er niet bij tijdens het in gebruik nemen, maar blijkbaar werkte dat plug and play. Helemaal top. Ook niet meer halfbakken de telefoon laden om gebruik te maken van carplay. En niet meer die storingen dat hij er iedere keer uit klapt tijdens gebruik. Weet niet meer wie er hier in het topic met zijn auto dezelfde problemen had.
Ja, de module is prijzig (à 100 euro), maar werkt voor zowel iOS als Android en ziet er kwalitatief ook goed uit.
Zelf gekocht bij de fabrikant zelf via carlinkitfactory.com. Komt uit china, maar was binnen een week gewoon bezorgd. Zeer verbaasd. Is nu ook korting op trouwens. Communicatie bij vragen is ook zeer snel, dus helemaal goed.
Mijn vrouw is er heel tevreden mee.tuinïnen schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 00:14:
[...]
Werkt deze nog naar behoren en hoe werk je een dergelijke vrij forse dongle weg? Ik neem aan dat die in de USB bij de houder moet? Om deze nou daar te laten ‘bungelen’ zie ik zelf niet zo zitten.
Andere suggesties voor een CarPlay dongle zijn welkom. Ik zie door de Chinese bomen het bos niet meer.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ik echo alle genoemde punten na ±5 jaar in onze Lodgy. Ik heb de 1.2TCe en geen idee of dat precies de H5F F4 motor is die jij noemt, maar bij ±70k op de teller begon onze ketting inderdaad te tikken en bij ±95k hebben we deze onder coulance laten vervangen - ik was uiteindelijk ±300e kwijt voor de hele procedure bij 85% korting. Was het er nog steeds niet mee eens, moest gratis zijn, maar wat doe je....Wallie schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:53:
Ik ben (via mijn werk, allemaal leaseauto's) van een Megane naar een Lodgy (1.5dci Stepway) gegaan (en nu een Talisman). De Lodgy is een no-nonsens auto, erg basic, maar heel erg praktisch (zeker de 7zitter).
Hou wel rekening met:
- Meer lawaai in de cabine, het is niet heel erg, maar toch.
- Wegligging bij harde wind is categorie 'twee handjes aan het stuur'.
- Achter is hij te zacht geveerd. Bij belasting werd de druk op de voorwielen te laag, en de wegligging ronduit slecht. Ik heb hulpveren laten monteren (van MAD). Daarna was het probleem voorbij, al moet je niet te hard over drempels omdat hij ook erg hard wordt achter.
- Handsfree voor de telefoon is niet heel bruikbaar boven de 80km/u: de andere kant kan je maar slecht verstaan.
Zeker met vakanties mis ik de Lodgy nog vaak, je blijft er maar spullen in gooien.
[ Voor 6% gewijzigd door lord_fh op 08-05-2023 14:26 ]
Probleem met trekvermogen bij veel hybrides is volgens mij dat de achteruitversnelling enkel elektrisch is. En bij de trekvermogentest moet de auto in de achteruit tegen een steile helling rijden, wat alleen lukt met lichtere aanhangers.lord_fh schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:24:
toch jammer dat zo'n jogger 7P niet leverbaar is OF als hybrid met meer trekvermogen (1300kg) OF als non hybrid met automaat en een beetje vermogen... was dan een mooie optie voor mijn ouders maar helaas
Heeft de hybrid niet gecombineerd 140pk? Niks let je om daar nog wat chippen aan toe te voegen.lord_fh schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:24:
toch jammer dat zo'n jogger 7P niet leverbaar is OF als hybrid met meer trekvermogen (1300kg) OF als non hybrid met automaat en een beetje vermogen... was dan een mooie optie voor mijn ouders maar helaas
[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-05-2023 15:46 ]
Prijsverschil is mogelijks af te leiden van de Captur, die is namelijk leverbaar met de 1.0 TCE 90 (+- zoals de Jogger), 1.3 TCe (mild-hybride, handbak/automaat), Hybrid 145 (+- zoals de Jogger) en de PHEVPalomar schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:31:
[...]
Probleem met trekvermogen bij veel hybrides is volgens mij dat de achteruitversnelling enkel elektrisch is. En bij de trekvermogentest moet de auto in de achteruit tegen een steile helling rijden, wat alleen lukt met lichtere aanhangers.
Een traditionele verbrandingsmotor met automaat levert denk ik teveel uitstoot op en maakt hem nog duurder...
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Toevallig ook met Bluetooth verbonden?Arunia schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:52:
[...]
Mijn vrouw heeft de nieuwe Duster en het probleem dat de iPhone iedere keer er uit klapt. Kabel los en weer vast en dan verbind hij weer. Maar blijkbaar een bekend euvel dus.
Voor zover ik begrepen heb heeft Dacia geen draadloos CarPlay of Android auto.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Euh? Snap je vraag niet helemaal denk ik.
Bij mijn Touran werkt het niet lekker samen via BT en bekabeld tegelijkertijd, vandaar. Geen idee waarom, just happeningArunia schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:42:
[...]
Euh? Snap je vraag niet helemaal denk ik.
Oorspronkelijk heeft de auto alleen bedraad. Sinds kort heb ik daar een bluetooth module (welke bedraad op de auto wordt aangesloten) voor aangeschaft en die lijkt perfect te werken.
Daarbij ook het voordeel dat de telefoon niet onnodig opgeladen wordt, wat de accu hiervan weer ten goede komt.
Enig puntje waar ze mee zit, is dat die module toch ergens voeding lijkt te trekken en ze niet weet of ze hem er in kan laten zitten.
Ik denk zelf dat ze die module wel los moet halen als we een week minimaal die auto niet gebruiken, maar geen idee eigenlijk. Wellicht lijkt het zo en is het wat stroom die blijft hangen in een condensator of iets. Nog niet getest verder. Weet ook niet of die usb poorten voeding geven als de auto uit staat.
Ik rij er zelf eigenlijk niet in.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
lord_fh schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:24:
Dacia streeft heel sterk naar zo min mogelijk varianten, alleen op die manier kunnen ze de fabriek helemaal vol krijgen en de kosten in klauwen houden (en een betere marge halen als Renault zelf).MK_ schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:56:
[...]
...
Prijsverschillen bij de Captur en Jogger zijn vrij gelijk tussen de gelijkaardige aandrijvingen. Prijsverschil met een 1.3 TCe MHEV EDC zou je dus ook ongeveer over kunnen nemen, dus dan zou je nog een €1500 boven de Hyrbid prijs van de Jogger uit komen. Ik kan best geloven dat daar nog wel een markt voor is, en zeker in landen buiten Nederland waar geen BPM wordt geheven
Verschil bij de Captur is €5161 BPM vs €2558 BPM, dus ~€2500. In andere landen zou hij dan dus ~€1000 goedkoper uit komen
En tot zo ver mijn napkin maths
Voor dat bedrag lijkt mij dat een goede investering!Anoniem: 1420638 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:43:
690 euro is peanuts voor 2 jaar extra garantie.
Leuke, sportief uitziende en praktische auto! Sympathiek merk ook. Inruilwaarde zal tzt ook wel positief uitpakken. Zuinig en all round inzetbaar daar kunnen veel mensen wel wat mee.Anoniem: 221425 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:08:
Vandaag de koopovereenkomst van de Dacia Jogger Hybrid getekend...
De Expression-uitvoering, met als enige optie de kleur: Gris Urban KPW.
Als alles volgens plan verloopt wordt hij november-december 2023 geleverd.
De huidige auto is een Seat Leon 1.4 TSI uit 2008. Een mooie vooruitgang dus.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Iemand?pven schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:49:
Als ik Android Auto op heb staan, en ik wil dan de radio aanzetten dan moet ik drie keer een optie selecteren (eerst dat ding linksonder, dan Dacia en vervolgens Radio). Kan dat niet korter?
Niet gewoon "home" en dan "radio"?
Ik zit even te denken maar als ik kijk bij mijn Clio V dan is dat daar volgens mij ook de snelste weg want Android Auto gebruikt het gehele scherm waardoor de home e.d. van Renault zelf wegvallen (tenminste bij het 7 inch scherm wat ik heb).pven schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:49:
Als ik Android Auto op heb staan, en ik wil dan de radio aanzetten dan moet ik drie keer een optie selecteren (eerst dat ding linksonder, dan Dacia en vervolgens Radio). Kan dat niet korter?
Dit werkt prima voor mij:pven schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:49:
Kenhas schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:53:
@pven weet niet welke auto het is maar bij mijn mégane staat er een "source" knopje op het één van de hendeltjes aan het stuur. Heeft een jaar geduurd eer ik het doorhad maar het is er wel (in geval van mijn mégane)
pven schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:49:
https://discord.gg/x8uWt9
[ Voor 9% gewijzigd door Funky22 op 18-07-2023 14:28 ]
De extreme begint toch bij € 25.700 (volgens de Dacia website) of zitten dealers onder die prijs?Funky22 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:18:
Extreme 5pl, kleur Cedergroen DCK, City plus pack, afneembare trekhaak. €22.802
Navigatie gaf de verkoper zelf aan om gewoon Android auto te gebruiken of Google maps, is ook altijd up to date dus daar besparen we ook weer €540
Morgen terug voor de definitieve aankoop of er moest nog een andere leuke aanbieding tevoorschijn komen van een ander merk (break) maar vermoed van niet goedkoopste break die ik nog gevonden had begint vanaf €25.000 voor een standaard versie
Lol net gekeken ben van Belgie daar is die een stuk goedkopercverkooyen schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:50:
[...]
De extreme begint toch bij € 25.700 (volgens de Dacia website) of zitten dealers onder die prijs?
[ Voor 21% gewijzigd door Funky22 op 18-07-2023 17:18 ]
Dat is zeker een verschil!Funky22 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:17:
[...]
Lol net gekeken ben van Belgie daar is die een stuk goedkoper
Extreme Lpg vanaf € 21.690
https://nl.dacia.be/dacia...c%2FBAEAt0AhhAhGK%2FAeUj2
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Zit in de prijs van €22.802: Afleverkost €249MK_ schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:07:
€3380 BPM... Dus vaak is dat het verschil
Tevens betwijfel ik of ik België rijklaarmaakkosten inbegrepen zijn? Betreft namelijk een catalogusprijs.
[ Voor 36% gewijzigd door Funky22 op 18-07-2023 19:31 ]
In Nederland bedragen die €970Funky22 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:19:
[...]
Zit in de prijs van €22.802: Afleverkost €249
Eerste offerte maar uiteindelijk besloten om toch voor de Extreme te gaan, in Nl kost die €4741 meer tov Belgie...
https://i.postimg.cc/SxKSj558/offerte.jpg
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Binnenkort kan je mijn MCV kopen. LPG, 7 zitter, Laureate. 2 ton, perfect onderhouden. Je kan makkelijk 4 ton halen bij netjes onderhoudt......Strijpje schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:21:
Hoi,
Zouden jullie Dacia-kenners me misschien een beetje kunnen helpen met mijn keuzestress?
Ik ben ondernemer en heb mijn youngtimer inmiddels behoorlijk opgereden. Tijd voor wat moderners ook want hoewel het fiscaal erg (bijna belachelijk) goedkoop was om die auto te rijden is die qua veiligheid natuurlijk helemaal niet meer bijtijds en hij kreeg ook steeds meer kuren. Deze wordt binnenkort opgehaald door wijkopenau(..).
Dan nu, waarom Dacia? Inmiddels heb ik de luxe gehad om verschillende autos te hebben gereden, van Fiat tot BMW tot Tesla, maar ik ben er eigenlijk achter dat ik weinig geef om al die toeters en bellen. De Tesla veroorzaakte met zn ghost-remmen een paar keer bijna een kop-staart botsing. Aan de andere kant wil ik ook weer geen pure A-segment zoals een Aygo. Daar heb ik wel eens ingezeten (uit 2010 oid) en het was behoorlijk lawaaierig en voelde aan als een koektrommel. Dacia lijkt precies de sweet spot te hebben tussen de koekenblikjes en de onnodige toeters en belletjes, met de beste value for money.
Maar nu slaat de twijfel toe tussen de modellen:
- Spring: bij de tijd, voordelig in aanschaf zeker met de subsidie en evt bijtelling. Maar ja, actieradius is wel echt klein en deze wordt alsmaar kleiner naarmate de accu degradeert. En wie weet hoeveel een nieuw accu dan gaat kosten?
- Sandero: bifuel, lekker goedkoop rijden. Zie niet per se in wat de meerwaarde van Stepway is behalve een iets stoerdere look trouwens?
- Jogger: iedereen kent wel iemand in de familie/vriendengroep die een 7-zitter heeft want dat is handig voor verjaardagsfeestjes, Ikea, etc. Een belangrijke eigenschap van een auto is dat het functioneel is en dat is de Jogger mi zeker. Wel zou ik dan iets inleveren qua verbruik ten op zichte van de Sandero (20% aan LPG oid?). En natuurlijk prijziger, hogere belasting en wat moeilijker om te parkeren. Zakelijk zou ik m alleen niet zo snel rijden, wat een hoge bijtelling zeg!
Wat was jullie afweging in de keuze voor jullie Dacia model? En welke zouden jullie kopen als je nu opnieuw moest beslissen en waarom?
Ik lease hem ook via mijn werk, en inderdaad: als je een beetje toegeeft op luxe (voor mij is dat dat de Jogger bv wat meer lawaai maakt als je 130kmh rijdt) dan is het allemaal prima te doen. Ik rijd hem nu sinds december, en het bevalt nog steeds erg goed.tuinïnen schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 23:31:
Ondertussen heb ik medelijden met eigenaren/leasers van de duurdere auto’s die ik tegenkom, zoveel betalen voor tja ; wat? Een lane-assist? Iets meer design-kunststof ? RGB leds in je armleuning? 2 seconden sneller naar 100? Meer storingen op je opties? Etc etc
Onze dakzak paste prima en met de zelfde gaatjes als bij onze Grand Scenic (2007). Zelf wat beter. Maar doordat er op het dak die 'bulten' lopen lag de dakzak naar mijn idee meer 'op' het dak dan bij de scenic.pven schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 07:39:
[...]
Klopt het dat de Jogger wat afwijkende maten heeft voor de dakrails? Mijn (opvouwbare) dakkoffer die op de Renault Megane nog prima paste, past niet op de Jogger omdat de dakrails net wat te ver uit elkaar liggen.
8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland
Welke pioneer heb je ingebouwd? Wil mijn medianav vervangen.hansie_k schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:50:
Ondertussen al heel wat kilometers versleten met de Logan MCV 2014. Laatste grote beurt wel wat kosten, remmen en nog wat dingen.
Zelf een Pioneer AndroidAuto/DAB radio ingebouwd, helemaal top.
Binnenkort de wisser interval vervangen voor een Clio uitvoering.
Blijft toch de kwestie dat de motor,zeker koud, wat bokkig is.
Soms ook met warme motor (file rijden) moet je erg met gas/koppeling spelen om de boel soepel op te laten pakken, anders klappert er iets (denk de uitlaat)
Meer mensen dit euvel met de 0.9 ?
In de vakantie naar Denemarken (snelweg/bebouwde kom/heuvels) toch gemiddeld 1:19 gereden... 😁
De SPH-DA160DAB https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/products/sph-da160dab.Munki schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:00:
[...]
Welke pioneer heb je ingebouwd? Wil mijn medianav vervangen.
8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland
Ter land, ter zee en in de kroeg
Dacia's zijn een beetje 'dit of niks' auto's. Als je het budget (er voor over) hebt om voor heel wat anders te gaan qua merk, tuurlijk, dan pak je de ideale optie qua binnenruimte en opties. Maar voor dat geld is er weinig anders nieuws te vinden en accepteren mensen vaker/sneller dat ze het hiermee 'moeten doen'.Christiano007 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:29:
Zelf ben ik aan het kijken naar een goedkope lease auto en Dacia komt uiteraard uit met "veel voor weinig"
Nu heb ik gezeten in de Jogger en de Duster, kan het kloppen dat de achterbank van de Duster minder ruim is dan de Jogger?
Dit ivm eventueel een kinderzitje, alle filmpjes die ik zie dan lijkt het best ruim, maar als ik achter mijzelf ga zitten dan vind ik het nog best krapjes. Ben zelf 1.83, maar houdt er wel van dat de benen wat languit zitten ipv dicht op het stuur.
Gaaf hoor, veel plezier er mee. Vanaf die hoek zijn ze het mooistAnoniem: 221425 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:52:
Wij hebben vanmiddag onze Dacia Jogger Hybrid opgehaald.
Een Expression, in de kleur Gris Urban.
[Afbeelding]
Veel plezier er mee, Ik heb de mijne in terracotta brun sinds 7 juli, inmiddels 5500 KM mee gereden, heel tevreden.Anoniem: 221425 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:52:
Wij hebben vanmiddag onze Dacia Jogger Hybrid opgehaald.
Een Expression, in de kleur Gris Urban.
[Afbeelding]
[ Voor 17% gewijzigd door Chickendorp op 07-10-2023 12:17 ]
Ik heb hiervoor een Logan stepway easy-r gehad, dat was een prima auto op een 25 jaar oud platform. Bij de jogger merk je aan alles dat het platform veel meer op to date is qua geluid, torsie enz. Toen ik ooit van een Clio 2 in een 3 stapte viel mij op hoeveel stiller en stijver de carrosserie is, bij de stap van de Clio 3 naar een Logan MCV raakte ik dat gedeeltelijk kwijt, ik heb nu het gevoel meer dan dat terug te hebben. De automaat van de hybride is wat je verwacht, veel geciviliseerder als de easy-r.Chickendorp schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:08:
@hars73 @Jogger.nl @joop99 jullie hebben alle drie een Dacia Logan MCV als voorloper van de Jogger gehad, kunnen jullie wat meer uitweiden over de verschillen/verbeteringen van de Jogger ten opzichte van de Logan MCV? Wij zijn momenteel in het bezit van een Logan MCV II en blijven beetje twijfelen over de Jogger.
De Jogger voelt voor mij als meer 'echte' auto. Bij de Logan MCV was het materiaalgebruik alsof ze nog wat spullen van oudere modellen Logan hadden liggen, ook nog wat restantjes van Renault. En die samen leverde wel een auto op.Chickendorp schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:08:
@hars73 @Jogger.nl @joop99 jullie hebben alle drie een Dacia Logan MCV als voorloper van de Jogger gehad, kunnen jullie wat meer uitweiden over de verschillen/verbeteringen van de Jogger ten opzichte van de Logan MCV? Wij zijn momenteel in het bezit van een Logan MCV II en blijven beetje twijfelen over de Jogger.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq