Het grote Dacia topic

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 16:31
Ja helaas wel..

Maximaal aanhanggewicht ongeremd
730

Maximaal aanhanggewicht geremd
750

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Pfff, ik ben wel een beetje klaar met die 'vaste onderhoudsprijzen' bij Dacia. Ik zit nu bij de dealer te wachten op een oliewissel, en weer is er 'onduidelijkheid' over de prijs. Ze wilden ze 300,- af laten rekenen voor een 'onderhoudsbeurt' terwijl volgens het schema puur een oliewissel + interieurfilter nodig is. Ja, dat schrijft Dacia voor. En dan lopen ze gelijk allemaal zaken na die een half jaar terug nog nagelopen zijn toen ik de verplichte 'grote onderhoudsbeurt' moest afnemen toen onder 'coulance' de kettingset vervangen werd.

Dus ik zeg ik wil alleen een oliewissel, de rest komt voor de zomer wel als we nogmaals onderhoud/controle doen voor een rondreis. Ok, dat is 180 euro, en de APK is dan niet meer inbegrepen (19 euro er los bij, vooruit). Dacia site zegt 160. Ja, ons systeem zegt 180.

|:( zo kun je toch geen zakendoen jongens, het is altijd hetzelfde feestje. Ze adverteren met lage prijzen en aan de kassa klopt er geen hol val. Ik ga voortaan lekker naar mijn dorpsgarage. Die heeft alle info direct uit het renault-systeem en rekent vele malen minder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jogger.nl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-06 18:37
Goeie morgen allen.
Ook lid geworden van dit forum. Waarom?
Gekocht n Jogger Extreme, 110 pk, lichen kaki van kleur. Besteld in nov. 2022, nu bij dealer binnen.
Was voorzien van n toeters en bellen auto, word er hoorndol van.....
Eerder n Logan MCV gehad, was prima.
We gaan t beleven! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Nog even onderzoek gedaan naar de problemen met apple carplay en iphones (obviously).
Blijkbaar is het een probleem van wat er door de usb aansluiting gaat waarbij de 12 en 13 modellen over de zeik gaan.
Na zoeken kwam ik uit op een kabel die schijnt te werken, maar bij amazon.co.uk niet meer verkocht wordt en bij amazon.de niet naar NL verstuurd wordt. (dat is de goedkoopste oplossing.)
Eono Lightning iPhone Charger Cable gaat het dan om.

Andere oplossing is een carlinkit 4.0. Die werkt overigens ook om zowel Apple Carplay als Android Auto wireless te maken (scheelt weer je accu slopen qua laden constant als je in je auto zit).
Die is op AliExpress te koop voor een 55 euro ongeveer. Denk dat ik die oplossing aan ga schaffen voor mijn vrouw om de laatste reden vooral.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:28

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Jogger.nl schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:10:
Goeie morgen allen.
Ook lid geworden van dit forum. Waarom?
Gekocht n Jogger Extreme, 110 pk, lichen kaki van kleur. Besteld in nov. 2022, nu bij dealer binnen.
Was voorzien van n toeters en bellen auto, word er hoorndol van.....
Eerder n Logan MCV gehad, was prima.
We gaan t beleven! :*)
Hier ook toevallig vorige week binnen bij de dealer en morgen ophalen, bestelling begin december 22. Ook Extreme maar dan de Bi-Fuel en de kleur 'Gris Comete'.

Spannend, een nieuwe auto. Nog nooit gedaan en zal waarschijnlijk ook de laatste keer zijn. Nu de Jogger vooral nodig omdat het zo'n goede optie was als 7-zitter (4 kids) en de tweehandsmarkt daarvoor bizar was.
Het plan is ook wel om er heel lang mee te doen (richting 10+ jaar), ben benieuwd of de wagen (interieur) daar op berekend is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tuinïnen schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:10:
[...]

Hier ook toevallig vorige week binnen bij de dealer en morgen ophalen, bestelling begin december 22. Ook Extreme maar dan de Bi-Fuel en de kleur 'Gris Comete'.

Spannend, een nieuwe auto. Nog nooit gedaan en zal waarschijnlijk ook de laatste keer zijn. Nu de Jogger vooral nodig omdat het zo'n goede optie was als 7-zitter (4 kids) en de tweehandsmarkt daarvoor bizar was.
Het plan is ook wel om er heel lang mee te doen (richting 10+ jaar), ben benieuwd of de wagen (interieur) daar op berekend is.
Mijn lodgy is nu 6 jaar en het interieur houdt zich best goed. Geen duidelijke slijtage maar de plastic cover om de pook klikt af en toe los, das wel irritant maar geen groot iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

AvK

Ready Set Go

HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:59:
[...]

Mijn lodgy is nu 6 jaar en het interieur houdt zich best goed. Geen duidelijke slijtage maar de plastic cover om de pook klikt af en toe los, das wel irritant maar geen groot iets.
Drupje Bisonkit ertussen op de 4 hoekjes en het is opgelost.
En ook weer los te krijgen natuurlijk. Het hecht precies goed.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

AvK schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:42:
[...]

Drupje Bisonkit ertussen op de 4 hoekjes en het is opgelost.
En ook weer los te krijgen natuurlijk. Het hecht precies goed.
Ja, net gehaald idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogger.nl
tuinïnen schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:10:
[...]

De demo s zijn bijna net zo duur als n 0 km wagens zag ik. Gekkernog, zag dr 1 voor dik 31000 euro....met wat km s. Misbruik maken van t geduld levertijd denk ik.
Maar even wat anders.....in Tiel ontmoette ik n potentiele koper van n Jogger.....ook met 4 kinderen. Zal toch TOEVALLIG...niet zo zijn dat jij dat bent?
We hadden samen de demo in de showroom behoorlijk bekeken......
Ga de onze vrrijdag halen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Jogger.nl schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:10:
[...]

De demo s zijn bijna net zo duur als n 0 km wagens zag ik. Gekkernog, zag dr 1 voor dik 31000 euro....met wat km s. Misbruik maken van t geduld levertijd denk ik.
Maar even wat anders.....in Tiel ontmoette ik n potentiele koper van n Jogger.....ook met 4 kinderen. Zal toch TOEVALLIG...niet zo zijn dat jij dat bent?
We hadden samen de demo in de showroom behoorlijk bekeken......
Ga de onze vrrijdag halen......
Nee dat ben ik niet ;)
We zouden m wel uit dezelfde leverings/importbatch kunnen hebben gezien moment van levering. Maar de wagen is natuurlijk ook erg aantrekkelijk voor de grote gezinnen.

Tweedehandsconcurrenten zit ik zo op auto’s van 5+ jaar oud en over de 100k km’s voor dit bedrag. Hoewel Dacia ook flink de prijzen heeft verhoogd afgelopen 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogger.nl
Ok. Had gekund. Veel plezier met halen en laat je iets weten?
Ik heb nl nog geen meter gereden....ook geen proefrit. K geloof t wel.
Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:06

snmght

imho dan he

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Voorlopig doet de Logan MCV het nog uitstekend maar ik vind die Jogger gewoon serieus een mooie wagen en wil over een paar jaar zeker overstappen naar een jong gebruikt exemplaar. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb als nieuwe leaseauto de Jogger hybrid (vanwege de automaat) serieus een tijdje overwogen. Proefrit gemaakt (in de handgeschakelde) en meerdere keren bij de dealer bekeken. Dit was ook de enige te leasen zevenzitter. Het praktische icm. de (initieel) lage prijs sprak me vnl. aan. We hebben 3 kinderen in kinderzitjes en die hoeven dan niet altijd naast elkaar, maar 1 of 2 kunnen op de derde zitrij. Ingebouwde dakdragers zijn handig. Verder vind ik hem er voor een Dacia best goed/mooi uitzien. Uiteindelijk is het hem toch niet geworden. Alhoewel de uitrusting best compleet is, was ie voor mij als autoliefhebber toch iets te 'spartaans'. Mediasysteem/audio is redelijk basic, idem voor de stoelen e.d. Ook het gemak van de derde zitrij betwijfelde ik een beetje. Je hebt nl. geen bagageruimte meer als je die in gebruik hebt. Daarnaast komt de gordel voor de middelste zitplaats vanaf het plafond, wat imo een beetje onhandig is. Toegankelijkheid van derde zitrij is ook lastig, want de hele achterbank incl. rugleuning moet dan plat. Als je daar kinderstoeltjes op hebt staan kan dat niet.
Wat uiteindelijk de doorslag gaf is dat de Jogger hybrid best aan de prijs is voor een Dacia. Hij kwam daarmee in het vaarwater van veel andere auto's die weliswaar geen derde zitrij hebben, maar wel meer comfort bieden. Omdat een zevenzitter voor mij geen harde eis was (meer nice to have) ben ik uiteindelijk toch voor iets anders gegaan ;)

Voor mensen met 4 kinderen snap ik wel heel goed dat je voor de Jogger gaat. Er is eigenlijk geen serieus alternatief en de door mij genoemde punten zijn dan wel mee te leven. Blijf het nog steeds een interessante auto vinden, maar niet voor mij dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1ncent19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 06:40
Net naar 2e hands Dacia Duster gekeken. Wat wij vonden is dat bij 1500 touren de auto een trillend geluid maakt alleen bij 1500 touren.

Iemand hier ervaring mee? Verkoper gaf aan dat het het geluid was van de distributieketting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogger.nl
Kijk maar s bij reviews. T lijkt "erbij te horen". Had s in n nieuwe gereden idem....maar vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogger.nl
Nu heb ik toch n vraag aan de Joggerrijders of die onlangs 1 bereden hebben.
De onze heeft de temp en brandstofmeter in de toeren en snelheidsmeter zitten, op foto,s Google e.d. zit dit allemaal in t middenscherm, ook bij de nieuwste Extreme met de koperkleurige spiegels. Wie heeft hier n antwoord op???? Redelijk vreemd toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

v1ncent19 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:03:
Net naar 2e hands Dacia Duster gekeken. Wat wij vonden is dat bij 1500 touren de auto een trillend geluid maakt alleen bij 1500 touren.

Iemand hier ervaring mee? Verkoper gaf aan dat het het geluid was van de distributieketting.
Mijn 1.2TCe, en dat schijnen ze ook allemaal te hebben (de motor dan) verslikt zich vaak zodra je de 2k toeren passeert. Klein hikje in het toerenverloop, iets met emissietuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-06 15:42
Jogger.nl schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:41:
Nu heb ik toch n vraag aan de Joggerrijders of die onlangs 1 bereden hebben.
De onze heeft de temp en brandstofmeter in de toeren en snelheidsmeter zitten, op foto,s Google e.d. zit dit allemaal in t middenscherm, ook bij de nieuwste Extreme met de koperkleurige spiegels. Wie heeft hier n antwoord op???? Redelijk vreemd toch?
Er zijn vanwege leveringsproblemen verschillende dashboards (de meters dan) gebruikt, sommige hebben die van de Renault Clio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Palomar schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:44:
(...)

Ook het gemak van de derde zitrij betwijfelde ik een beetje. Je hebt nl. geen bagageruimte meer als je die in gebruik hebt. Daarnaast komt de gordel voor de middelste zitplaats vanaf het plafond, wat imo een beetje onhandig is. Toegankelijkheid van derde zitrij is ook lastig, want de hele achterbank incl. rugleuning moet dan plat. Als je daar kinderstoeltjes op hebt staan kan dat niet.
Als je een 7-zitter wil die wél bagageruimte overheeft áchter de derde zitrij kom je op een Vito/Transporter uit, heel andere klasse. Alle normale 7-zitters kampen met dit probleem. Wij halen het bankje er normaal uit (er staat o.a. een hondenbench in) en indien we het nodig hebben klikken we hem erin, heel eenvoudig te doen. Achterbanken zijn ook gewoon deelbaar (ik neem aan bij de jogger ook) dus tenzij je drie vastgesnoerde zitjes hebt zou ik de zitverhoger op de enkele plaats zetten, dan schuif je die zo naar voren als er iemand in/uit moet.
Wat uiteindelijk de doorslag gaf is dat de Jogger hybrid best aan de prijs is voor een Dacia. Hij kwam daarmee in het vaarwater van veel andere auto's die weliswaar geen derde zitrij hebben, maar wel meer comfort bieden. Omdat een zevenzitter voor mij geen harde eis was (meer nice to have) ben ik uiteindelijk toch voor iets anders gegaan ;)
Stevige prijs voor een Dacia ja... maar ik vermoed dat je dan 'gewone' auto's vergelijkt, nog los van dat het geen zevenzitters waren, dus geen eerlijk vergelijk. Hybride is best dure techniek dus ik snap de prijs wel. Als ik nu moest kiezen zou ik hem waarschijnlijk wel rijden, maar het geeft mij weinig tot geen voordelen boven wat ik al heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joop99
HTT-Thalan schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:53:
[...]

Stevige prijs voor een Dacia ja... maar ik vermoed dat je dan 'gewone' auto's vergelijkt, nog los van dat het geen zevenzitters waren, dus geen eerlijk vergelijk. Hybride is best dure techniek dus ik snap de prijs wel. Als ik nu moest kiezen zou ik hem waarschijnlijk wel rijden, maar het geeft mij weinig tot geen voordelen boven wat ik al heb.
Ik heb de Jogger Hybrid in Januari besteld als vervanging van mijn Logan automaat. Vanuit kosten oogpunt zijn de LPG versies aantrekkelijker maar als je een automaat moet hebben en je zet het af tegen andere grote hybride auto's dan klopt de prijs voor een Dacia, absoluut gezien veel geld, relatief t.o.v. andere merken Ok (en al helemaal t.o.v. een klassieke automaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogger.nl
Er zijn vanwege leveringsproblemen verschillende dashboards (de meters dan) gebruikt, sommige hebben die van de Renault Clio.
[/quote]

Ahh, ok. Dank je, weer wat wijzer. Morgen halen, ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogger.nl
Okee.....
Jogger gehaald en dat.....valt zeker niet tegen. Voor waar wij deze voor gaan gebruiken ruim voldoende. Vind m domweg prettig. Heb de 5 zits, de 7 zal ook prima zijn. Zag n Xtrail 7 persoons, wij hebben s gekeken hoe je daar op de 3e rij komt. Nou.....niet dus. Benen moeten dr af, geen plaats voor. En toch word de Jogger er soms op af gerekend.
Hoe dan ook, wij zijn zeer tevreden tot zover. Zal t voort zetten.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Jogger.nl Wij hebben een 7-zits C4 Grand Picasso (oude model) gehad en daar moest je via de middelste rij de stoel naar voren klappen (klapte helemaal dun en schoof naar voren) en dat ging verrassend goed.
Mijn vrouw heeft daar soms wel eens gezeten omdat we met meer waren en ze daar rustig kon zitten. :+ Maar lange ritten was niet bepaald prettig te noemen, daar zijn de stoelen ook niet naar.
Qua beenruimte kon je prima de middelste rij naar voren zetten en had je daar ook nog genoeg ruimte voor redelijk lange mensen.

Achterste rij met de minimale wagens qua formaat is ook niet prettig qua beenruimte inderdaad. Dat is altijd behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogger.nl
Nou....zo n nieuwe Xtrail is toch bijna n truck.....zal leuk zijn voor erg kleine kinderen bij deze wagen. Bank kan naar voren maar dan hebben deze medereizigers weer erg weinig ruimte. Toch vreemd bij zo n truck. Bagageruimte is ook nihil dan...Hou mn hart vast bij n ongeluk, brand oid. Maar daar dan ff niet aan denken.
Oh ja, ff terug bij n eerder bericht..bij onze Jogger......zit wel n telefoonhouder......wie snapt t nog..

[ Voor 58% gewijzigd door Jogger.nl op 07-04-2023 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogger.nl
Afgelopen vrijdag de Jogger gehaald. Tevens de 1e meters voor mij, had immers geen proefrit gedaan. Ik mis absoluut niets van toeters en bellen die ik voorheen steeds uit moest zetten, voor mij echt n ergenis. Android auto of Apple carplay gebruik ik niet, hier heb ik dan ook geen oordeel over dus...Navi prima, audio redelijk, misschien s een focal update met sub erin, dat zien we later wel eens wellicht.
Al met al zijn wij erg positief. 3 cilindertje redelijk op de achtergrond, voor ons pittig zat denk ik, rij m eerst netjes in zoals voorgeschreven. Genomen met sleutelkaart, gewend van n eerdere Renault. Verder ook alle opties incl het reservewiel. En ja, wie heeft t....n sidepipe!! Pruttelt grappig onder de B stijl. Bagageruimte......grooooooooot. Onze Berner is dan ook zeer tevreden.
Rijd goed, schakelt goed, zit ook best goed.
Ok, hagelnieuw maar tot dusver erg tevreden!

[ Voor 6% gewijzigd door Jogger.nl op 10-04-2023 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Jogger.nl schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:08:
Afgelopen vrijdag de Jogger gehaald. Tevens de 1e meters voor mij, had immers geen proefrit gedaan. Ik mis absoluut niets van toeters en bellen die ik voorheen steeds uit moest zetten, voor mij echt n ergenis. Android auto of Apple carplay gebruik ik niet, hier heb ik dan ook geen oordeel over dus...Navi prima, audio redelijk, misschien s een focal update met sub erin, dat zien we later wel eens wellicht.
Al met al zijn wij erg positief. 3 cilindertje redelijk op de achtergrond, voor ons pittig zat denk ik, rij m eerst netjes in zoals voorgeschreven. Genomen met sleutelkaart, gewend van n eerdere Renault. Verder ook alle opties incl het reservewiel. En ja, wie heeft t....n sidepipe!! Pruttelt grappig onder de B stijl. Bagageruimte......grooooooooot. Onze Berner is dan ook zeer tevreden.
Rijd goed, schakelt goed, zit ook best goed.
Ok, hagelnieuw maar tot dusver erg tevreden!
Hier vorige week woensdag de Jogger Extreme uitvoering gehaald, nu 500 km's op de klok. (even testen he)

Na een uur het verplichte praatje met de dealer weggereden, even wennen na alleen auto's van 15 jaar+ te rijden. Met systemen als Carplay gaat er een wereld voor je open.

Maar goed, Bi-Fuel dus, alleen de LPG mag ik de eerste 3000 km's niet aanraken. Dat is dan weer jammer met wat extra kosten om benzine te tanken. Geen idee of het voor het inrijden nodig is, maar ik neem het maar gewoon even aan.
Het verbruik lijkt goed mee te vallen, voor mij als zuinige rijder kom ik op 1 op 20 met benzine (zijn wel langere stukken).

De kinderen vinden het fantastisch, steeds steen-papier-schaar voor wie op de 3e rij mag zitten (wat een zitruimte daar). Maar ook op de middelste rij zitten ze goed. Vooral ook wat hoger waardoor ze goed de omgeving kunnen bekijken. Nu maar 1 stoel op de 3e rij om toch nog wat mee te kunnen nemen. De +/- 180 liter bij twee stoelen op die plek maakt het wel lastiger om eens een kinderwagen/stoel mee te nemen.

Zelf met rijden even wennen, 1e en 2e versnelling zijn vrij 'kort' om de auto van zijn plek te krijgen. Vanaf de 3e komt er ook wat snelheid in. Maar met een 6-bak rijdt het met 100+ lekker rustig. Wel wat anders dan de 3000+ toeren van mijn oude Ford op de snelweg. Sturen en bochten prima, wel iets meer stuurbewegingen nodig dan gewend.

Interieur lekker basic, geen fratsen. Past goed bij ons. Uiterlijk best wel stoer nog voor een toch opgerekte auto.

Nadelen tot dusver? Weinig; met als minpunt misschien nog wel het gestoei met de gordelontvangers die bijna onder de kinderstoelen met Isofix komen waardoor je de gordel er niet heel makkelijk in kan klikken. Na een aantal keer wel handig mee geworden maar voor jonge kids lastig zelf uit te voeren.

Nog aan het twijfelen over garantie, kan worden bijgekocht tot 5 jaar ipv 3 voor 690 euro of max 130.000 km's. Maar niet voor slijtageonderdelen. Eens uitspitten wat hieronder valt (want wat slijt er niet?) en of het het geld waard is. Vijf jaar is niet heel lang en 690 euro is ook niet weinig. De dealer liep er overigens niet mee te koop en kreeg het pas na uitvragen dus misschien is het dan toch een goede deal ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogger.nl
Garantie + kan je downloaden op dacia.nl. Heel verhaal, kijk maar s.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

690 euro is peanuts voor 2 jaar extra garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Omdat ik toch Wireless Android Auto wilde hebben in mijn Jogger, heb ik laatste deze dongle bij bol.com gekocht. Met wat klittenband en een plakstripje is het ook nog wel aardig weg gewerkt (de dealer kan het blijkbaar netter wegwerken, maar ik wil niet nog meer betalen voor een optie die erin had moeten zitten). Dongle werkt verder overigens helemaal prima met mijn Samsung A71.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMZ2k9llBSyAVnxNiB0m3KyngpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGfsfzoNO6dfqhYW93wZXXCP.jpg?f=fotoalbum_large

tuinïnen schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:28:
[...]

Het verbruik lijkt goed mee te vallen, voor mij als zuinige rijder kom ik op 1 op 20 met benzine (zijn wel langere stukken).
Ik rijd hem nu een paar maanden (Euro95), mijn verbruik is net geen 1:17.

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 13-04-2023 18:17 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogger.nl
Zit in de inrijmodus. Hou ik mij aan dus niet boven de 3000 a 3500 tpm. Zit nu dus echt boven de 1 op 20. Logisch. Vandaag wel n stukje in de 6e 3000 tpm gereden....domweg 150 op t klokje. 3 cil torretje en zeer beschaafd. Niet slecht hoor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogger.nl
@pven. K zou n haakse usb nemen en dan t kastje boven in t tunnelbakje "plakken"?? Valt t niet op.

Verder snap ik die drukte niet over t telefoongedoe....woon werk maar dat ding....moet aan...Maar da s mijn mening en val niemand r op aan hoor. K zie onderweg zat ellende door die dingen, vandaar mijn mening.
Heb mn phone niet eens gekoppeld.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogger.nl
Ben s aan het graven in de navikaarten. Heb er van 2021 inzitten. Update s via usb mislukken.
Hoe zit dit bij jullie??
Merci vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@tuinïnen Geen LPG gebruiken de eerste 3000 km? Nog nooit van gehoord. Mijn vrouw is met LPG in haar Duster gewoon weggereden. Geen mededeling gehad dat het wel of niet mocht.

Gisteren is de carlinkit 4.0 binnengekomen omdat blijkbaar iPhones 13 en 14 problemen hebben met de Dacia bekabelde variant. Ik was er niet bij tijdens het in gebruik nemen, maar blijkbaar werkte dat plug and play. Helemaal top. Ook niet meer halfbakken de telefoon laden om gebruik te maken van carplay. En niet meer die storingen dat hij er iedere keer uit klapt tijdens gebruik. Weet niet meer wie er hier in het topic met zijn auto dezelfde problemen had.
Ja, de module is prijzig (à 100 euro), maar werkt voor zowel iOS als Android en ziet er kwalitatief ook goed uit.
Zelf gekocht bij de fabrikant zelf via carlinkitfactory.com. Komt uit china, maar was binnen een week gewoon bezorgd. Zeer verbaasd. Is nu ook korting op trouwens. Communicatie bij vragen is ook zeer snel, dus helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Arunia schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:47:
@tuinïnen Geen LPG gebruiken de eerste 3000 km? Nog nooit van gehoord. Mijn vrouw is met LPG in haar Duster gewoon weggereden. Geen mededeling gehad dat het wel of niet mocht.
Tja hoor er wisselende verhalen over. De één rijdt er mee weg, de andere wacht 1000 en soms dus 3000. Dat laatste gaf de dealer aan. In de handleiding staat er verder niets over dus betwijfel het ook. De LPG knop wordt steeds verleidelijker om in te duwen. Wil graag de LPG-prijs aan de pomp ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

tuinïnen schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:36:
[...]

Tja hoor er wisselende verhalen over. De één rijdt er mee weg, de andere wacht 1000 en soms dus 3000. Dat laatste gaf de dealer aan. In de handleiding staat er verder niets over dus betwijfel het ook. De LPG knop wordt steeds verleidelijker om in te duwen. Wil graag de LPG-prijs aan de pomp ;) .
Technisch gezien zal er denk ik geen probleem zijn. Mijn Daas vanuit de vorige eeuw heb ik eerst 5000km mee gereden voordat ik LPG liet inbouwen. Gewoon een gevoel. Ook de moderne Daas met bifuel start toch eerst op benzine en schakelt daarna over op LPG als het water warm genoeg is?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogger.nl
Als Dacia had gewild dat er de 1e 1000 km niet op lpg gereden werd zouden ze dit via software uitgezet kunnen hebben. Bovendien, zie boekje, word verwacht dat er de 1e km s niet boven de 3000 a 3500 rpm gereden moet worden. Heb veel lpg wagens gehad, geweldig spul. Motorolie blijft ook superschoon. K zou gewoon rustig t inrijden respekteren en lekker gaan lpg-en....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Arunia schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:47:

Gisteren is de carlinkit 4.0 binnengekomen omdat blijkbaar iPhones 13 en 14 problemen hebben met de Dacia bekabelde variant. Ik was er niet bij tijdens het in gebruik nemen, maar blijkbaar werkte dat plug and play. Helemaal top. Ook niet meer halfbakken de telefoon laden om gebruik te maken van carplay. En niet meer die storingen dat hij er iedere keer uit klapt tijdens gebruik. Weet niet meer wie er hier in het topic met zijn auto dezelfde problemen had.
Ja, de module is prijzig (à 100 euro), maar werkt voor zowel iOS als Android en ziet er kwalitatief ook goed uit.
Zelf gekocht bij de fabrikant zelf via carlinkitfactory.com. Komt uit china, maar was binnen een week gewoon bezorgd. Zeer verbaasd. Is nu ook korting op trouwens. Communicatie bij vragen is ook zeer snel, dus helemaal goed.
Werkt deze nog naar behoren en hoe werk je een dergelijke vrij forse dongle weg? Ik neem aan dat die in de USB bij de houder moet? Om deze nou daar te laten ‘bungelen’ zie ik zelf niet zo zitten.

Andere suggesties voor een CarPlay dongle zijn welkom. Ik zie door de Chinese bomen het bos niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
tuinïnen schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 00:14:
[...]

Werkt deze nog naar behoren en hoe werk je een dergelijke vrij forse dongle weg? Ik neem aan dat die in de USB bij de houder moet? Om deze nou daar te laten ‘bungelen’ zie ik zelf niet zo zitten.

Andere suggesties voor een CarPlay dongle zijn welkom. Ik zie door de Chinese bomen het bos niet meer.
Mijn vrouw is er heel tevreden mee.
Het werkt goed. Als je de auto aan zet is de dongle met 15 seconden werkend (kan minder zijn want ik denk niet dat mijn vrouw getimed heeft). Mijn vrouw heeft hem aan de onderkant geplakt met dubbelzijdig tape.
De dongle is niet heel groot en zeker niet zwaar.
Er zitten usb c en gewone usb kabeltjes bij. Dus prima aan te sluiten zonder kunst en vliegwerk.

Wij hebben die van de originele fabrikant gekocht. Dus niet de 50 euro varianten. Geloof nooit dat die origineel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 15:16
Gezien er hier wat ervaring meeleest met Dacia, hoop ik dat jullie me kunnen voorzien van advies / jullie mening:

Momenteel rijden we een Renault Megane station uit 2013, diesel en ca. 200K op de teller.
Die auto kan nog wel even vooruit, maar we rijden nu nog maar zo'n 15K per jaar, waardoor de wegenbelasting verhoudingsgewijs een flink onderdeel is van de maandelijkse autokosten.

Idee is dus om naar een benzine auto over te stappen, waarbij de Dacia Lodgy een serieuze kandidaat is.
We zijn met 5 personen, waarvan drie kids (4jr, 7jr, 9jr). Een groot deel van die jaarlijkse 15K zijn vakantie kilometers (kamperen, dus volgepakt), danwel met zijn allen ofwel ik met een aantal grote instrumenten (contrabas + versterker) achterin.
Vandaar de voorkeur voor een Lodgy als no-nonsense ruime auto, met als voornaamste 'bijkomende eis': een trekhaak.

Budget voor de nieuwe auto is ca. €12-13.000.
Ik kom een aantal leuke Lodgy's tegen en heb wat proefritten gepland staan.

Daarbij mijn voornaamste vraag: ik lees over de motorproblemen (olie verbruik) en distributieketting.
De auto's waar ik naar kijk zijn van 2017-2019, met een kilometer stand van niet meer dan 120K.

Ik lees dat het olieverbruik bij motoren van na 2016 veelal niet dramatisch is. Nu zie ik dat de auto's die ik op het oog heb een H5F F4 motorblok hebben, welke vanaf 2014 lijkt te zijn geproduceerd. Is een H5F F4 een 'probleemblok' en moet ik uitkijken naar een ander motorblok?

Wb. distributieketting; ik zal uiteraard bij de proefritten goed luisteren of ik iets hoor ratelen en navragen wat er al is gedaan / gebeurd met de distributieketting.
Mocht daar geen duidelijkheid/zekerheid over zijn, zijn er hier mensen met ervaring met de coulance vanuit Renault in het geval van een tweedehands auto en/of hoe die coulance/garantie dan overdraagbaar is?

Verdere tips om in de gaten te houden bij de proefrit zijn ook welkom, maar op basis van wat ik heb kunnen inlezen lijken de bovenstaande punten de voornaamste, model-specifieke, aandachtspunten te zijn.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:02

Wallie

Herr

Ik ben (via mijn werk, allemaal leaseauto's) van een Megane naar een Lodgy (1.5dci Stepway) gegaan (en nu een Talisman). De Lodgy is een no-nonsens auto, erg basic, maar heel erg praktisch (zeker de 7zitter).

Hou wel rekening met:
- Meer lawaai in de cabine, het is niet heel erg, maar toch.
- Wegligging bij harde wind is categorie 'twee handjes aan het stuur'.
- Achter is hij te zacht geveerd. Bij belasting werd de druk op de voorwielen te laag, en de wegligging ronduit slecht. Ik heb hulpveren laten monteren (van MAD). Daarna was het probleem voorbij, al moet je niet te hard over drempels omdat hij ook erg hard wordt achter.
- Handsfree voor de telefoon is niet heel bruikbaar boven de 80km/u: de andere kant kan je maar slecht verstaan.

Zeker met vakanties mis ik de Lodgy nog vaak, je blijft er maar spullen in gooien.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wallie schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:53:
Ik ben (via mijn werk, allemaal leaseauto's) van een Megane naar een Lodgy (1.5dci Stepway) gegaan (en nu een Talisman). De Lodgy is een no-nonsens auto, erg basic, maar heel erg praktisch (zeker de 7zitter).

Hou wel rekening met:
- Meer lawaai in de cabine, het is niet heel erg, maar toch.
- Wegligging bij harde wind is categorie 'twee handjes aan het stuur'.
- Achter is hij te zacht geveerd. Bij belasting werd de druk op de voorwielen te laag, en de wegligging ronduit slecht. Ik heb hulpveren laten monteren (van MAD). Daarna was het probleem voorbij, al moet je niet te hard over drempels omdat hij ook erg hard wordt achter.
- Handsfree voor de telefoon is niet heel bruikbaar boven de 80km/u: de andere kant kan je maar slecht verstaan.

Zeker met vakanties mis ik de Lodgy nog vaak, je blijft er maar spullen in gooien.
Ik echo alle genoemde punten na ±5 jaar in onze Lodgy. Ik heb de 1.2TCe en geen idee of dat precies de H5F F4 motor is die jij noemt, maar bij ±70k op de teller begon onze ketting inderdaad te tikken en bij ±95k hebben we deze onder coulance laten vervangen - ik was uiteindelijk ±300e kwijt voor de hele procedure bij 85% korting. Was het er nog steeds niet mee eens, moest gratis zijn, maar wat doe je....

Wij zijn "technisch gezien" niet de eerste eigenaar, we hebben hem als garage-import op NL kenteken van een NL dealer gekocht, maar de auto kwam dus met 15k op de teller uit Belgie. Geen idee of dat jou verzekert van coulance, maar wij kregen die dus wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:21

lord_fh

PS5

toch jammer dat zo'n jogger 7P niet leverbaar is OF als hybrid met meer trekvermogen (1300kg) OF als non hybrid met automaat en een beetje vermogen... was dan een mooie optie voor mijn ouders maar helaas

[ Voor 6% gewijzigd door lord_fh op 08-05-2023 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
lord_fh schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:24:
toch jammer dat zo'n jogger 7P niet leverbaar is OF als hybrid met meer trekvermogen (1300kg) OF als non hybrid met automaat en een beetje vermogen... was dan een mooie optie voor mijn ouders maar helaas
Probleem met trekvermogen bij veel hybrides is volgens mij dat de achteruitversnelling enkel elektrisch is. En bij de trekvermogentest moet de auto in de achteruit tegen een steile helling rijden, wat alleen lukt met lichtere aanhangers.

Een traditionele verbrandingsmotor met automaat levert denk ik teveel uitstoot op en maakt hem nog duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heeft de hybrid niet gecombineerd 140pk? Niks let je om daar nog wat chippen aan toe te voegen.

- edit -

oh, wacht, het gaat je om het trekgewicht op kenteken. Ja, dat word lastig dan.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-05-2023 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Palomar schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:31:
[...]

Probleem met trekvermogen bij veel hybrides is volgens mij dat de achteruitversnelling enkel elektrisch is. En bij de trekvermogentest moet de auto in de achteruit tegen een steile helling rijden, wat alleen lukt met lichtere aanhangers.

Een traditionele verbrandingsmotor met automaat levert denk ik teveel uitstoot op en maakt hem nog duurder...
Prijsverschil is mogelijks af te leiden van de Captur, die is namelijk leverbaar met de 1.0 TCE 90 (+- zoals de Jogger), 1.3 TCe (mild-hybride, handbak/automaat), Hybrid 145 (+- zoals de Jogger) en de PHEV

Voor de Techno uitvoering:
TCe 90: €30625, -€3770 t.o.v de Hybrid
MHEV 140: €32925, -€1470 t.o.v de Hybrid
MHEV 160 EDC: €35925, +€1530 t.o.v de Hybrid
Hybrid 145: €34395
PHEV 160: €38095, +€3700 t.o.v de Hybrid

Bekijken we de Jogger Expression 7-zits:
TCe 110: €26100, -€3550 t.o.v de Hybrid
Hybrid 140: €29650

Prijsverschillen bij de Captur en Jogger zijn vrij gelijk tussen de gelijkaardige aandrijvingen. Prijsverschil met een 1.3 TCe MHEV EDC zou je dus ook ongeveer over kunnen nemen, dus dan zou je nog een €1500 boven de Hyrbid prijs van de Jogger uit komen. Ik kan best geloven dat daar nog wel een markt voor is, en zeker in landen buiten Nederland waar geen BPM wordt geheven :P

Verschil bij de Captur is €5161 BPM vs €2558 BPM, dus ~€2500. In andere landen zou hij dan dus ~€1000 goedkoper uit komen :P

En tot zo ver mijn napkin maths :7

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 05-06 14:42

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Arunia schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:52:
[...]

Mijn vrouw heeft de nieuwe Duster en het probleem dat de iPhone iedere keer er uit klapt. Kabel los en weer vast en dan verbind hij weer. Maar blijkbaar een bekend euvel dus.

Voor zover ik begrepen heb heeft Dacia geen draadloos CarPlay of Android auto.
Toevallig ook met Bluetooth verbonden?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Falcon schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:00:
[...]

Toevallig ook met Bluetooth verbonden?
Euh? Snap je vraag niet helemaal denk ik.

Oorspronkelijk heeft de auto alleen bedraad. Sinds kort heb ik daar een bluetooth module (welke bedraad op de auto wordt aangesloten) voor aangeschaft en die lijkt perfect te werken.
Daarbij ook het voordeel dat de telefoon niet onnodig opgeladen wordt, wat de accu hiervan weer ten goede komt.

Enig puntje waar ze mee zit, is dat die module toch ergens voeding lijkt te trekken en ze niet weet of ze hem er in kan laten zitten.
Ik denk zelf dat ze die module wel los moet halen als we een week minimaal die auto niet gebruiken, maar geen idee eigenlijk. Wellicht lijkt het zo en is het wat stroom die blijft hangen in een condensator of iets. Nog niet getest verder. Weet ook niet of die usb poorten voeding geven als de auto uit staat.
Ik rij er zelf eigenlijk niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 05-06 14:42

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Arunia schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:42:
[...]

Euh? Snap je vraag niet helemaal denk ik.

Oorspronkelijk heeft de auto alleen bedraad. Sinds kort heb ik daar een bluetooth module (welke bedraad op de auto wordt aangesloten) voor aangeschaft en die lijkt perfect te werken.
Daarbij ook het voordeel dat de telefoon niet onnodig opgeladen wordt, wat de accu hiervan weer ten goede komt.

Enig puntje waar ze mee zit, is dat die module toch ergens voeding lijkt te trekken en ze niet weet of ze hem er in kan laten zitten.
Ik denk zelf dat ze die module wel los moet halen als we een week minimaal die auto niet gebruiken, maar geen idee eigenlijk. Wellicht lijkt het zo en is het wat stroom die blijft hangen in een condensator of iets. Nog niet getest verder. Weet ook niet of die usb poorten voeding geven als de auto uit staat.
Ik rij er zelf eigenlijk niet in.
Bij mijn Touran werkt het niet lekker samen via BT en bekabeld tegelijkertijd, vandaar. Geen idee waarom, just happening :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
MK_ schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:56:
[...]
...
Prijsverschillen bij de Captur en Jogger zijn vrij gelijk tussen de gelijkaardige aandrijvingen. Prijsverschil met een 1.3 TCe MHEV EDC zou je dus ook ongeveer over kunnen nemen, dus dan zou je nog een €1500 boven de Hyrbid prijs van de Jogger uit komen. Ik kan best geloven dat daar nog wel een markt voor is, en zeker in landen buiten Nederland waar geen BPM wordt geheven :P

Verschil bij de Captur is €5161 BPM vs €2558 BPM, dus ~€2500. In andere landen zou hij dan dus ~€1000 goedkoper uit komen :P

En tot zo ver mijn napkin maths :7
Dacia streeft heel sterk naar zo min mogelijk varianten, alleen op die manier kunnen ze de fabriek helemaal vol krijgen en de kosten in klauwen houden (en een betere marge halen als Renault zelf).
Zelf in Januari al een Hybrid besteld en in afwachting van levering ervan (schatting is 6 maanden), ook dat is onderdeel van de kosten zo laag mogelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Hier slaat de twijfel over de Jogger ook toe. Ik zou graag de hybride variant willen. Echter mag deze dus zoals gezegd weinig trekken. Ben benieuwd tzt naar de ervaringen, want in theorie zouden wij het moeten kunnen. Wij gaan altijd met onze vouwwagen van max 750kg (praktijk wel 850 vrees is) op vakantie. Maar ik vermoed dat dit niet goed gaat en problemen gaat geven met 5 personen + volle achterbak en dan ruim 700kg trekken..

Was wel van plan voor PL te gaan dus of dat nog uitmaakt.. Wie weet komt er over een tijd een update met meer trekvermogen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-07-2023
Anoniem: 1420638 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:43:
690 euro is peanuts voor 2 jaar extra garantie.
Voor dat bedrag lijkt mij dat een goede investering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-07-2023
Anoniem: 221425 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:08:
Vandaag de koopovereenkomst van de Dacia Jogger Hybrid getekend... :)
De Expression-uitvoering, met als enige optie de kleur: Gris Urban KPW.

Als alles volgens plan verloopt wordt hij november-december 2023 geleverd.

De huidige auto is een Seat Leon 1.4 TSI uit 2008. Een mooie vooruitgang dus. ;)
Leuke, sportief uitziende en praktische auto! Sympathiek merk ook. Inruilwaarde zal tzt ook wel positief uitpakken. Zuinig en all round inzetbaar daar kunnen veel mensen wel wat mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met een Duster op LPG die rond of meer dan 40k per jaar rijden en of de auto daarvoor een beetje geschikt is?

Mijn vrouw rijd nu een oude Touran met euro 4 diesel (op grijs kenteken particulier) en mag volgens mij vanaf volgend jaar een aantal steden niet meer in waar ze soms wel moet zijn. Opzich wilt ze d'r diesel liever niet kwijt en de benzine is behoorlijk prijzig.

De duster leek haar nog wel een leuke praktische betaalbare auto maar dan vooral op LPG om de kosten te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als ik Android Auto op heb staan, en ik wil dan de radio aanzetten dan moet ik drie keer een optie selecteren (eerst dat ding linksonder, dan Dacia en vervolgens Radio). Kan dat niet korter?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:49:
Als ik Android Auto op heb staan, en ik wil dan de radio aanzetten dan moet ik drie keer een optie selecteren (eerst dat ding linksonder, dan Dacia en vervolgens Radio). Kan dat niet korter?
Iemand? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 09:08
Niet gewoon "home" en dan "radio"?
Zo is het bij mijn Jogger... daarna moet je wel weer terug naar android auto. Wel een hoop knopjes om even de radio aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 15:28
Ik zit even te denken maar als ik kijk bij mijn Clio V dan is dat daar volgens mij ook de snelste weg want Android Auto gebruikt het gehele scherm waardoor de home e.d. van Renault zelf wegvallen (tenminste bij het 7 inch scherm wat ik heb).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 07:17
Misschien meer een workaround dan een echt antwoord op je vraag; maar kan je de radio die je wenst niet benaderen via een app? Dan kan je in Android Auto blijven.
Voor mij werkt bijvoorbeeld de VRT MAX app voor mijn zenders.

Wel wat meer data-verbruik, maar dat is beperkt bij audio-only denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dit werkt prima voor mij:
Kenhas schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:53:
@pven weet niet welke auto het is maar bij mijn mégane staat er een "source" knopje op het één van de hendeltjes aan het stuur. Heeft een jaar geduurd eer ik het doorhad maar het is er wel (in geval van mijn mégane)
:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iVoidstep
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 17:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYNrbmnBKeeLu97SpeOuitdvEAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sgR6He2VzX2GO5eOEmOqLA3P.jpg?f=fotoalbum_large

Prachtige 2tal knopjes bovenop 't media hendeltje bij source. :9 Hiermee schakel ik dus meteen tussen Radio op de Dacia of gewoon m'n eigen muziek op telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-06 09:22

Funky22

Guild invite

Staan op het punt een jogger te bestellen waarschijnlijk de Extreme versie in Cedergroen.

Twijfel enkel nog over de Media Nav optie, is dit de moeite of toch beter voor een systeem van bv Alpine gaan?

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Wij hebben ook de extreme besteld en ook zonder navigatie. Heb een telefoon en/of tomtom. En hopelijk werkt inderdaad android auto goed genoeg dat is het helemaal klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik gebruik ook Android auto i.c.m. de Carlinkit draadloze android auto adapter, werkt prima, alleen niet in de zon leggen dan wordt hij te warm. In het buitenland lees je dat de extreme tegenwoordig weer met Android auto draadloos is maar dat lijkt alleen i.c.m. navigatie te zijn (mijn jogger Hybrid extreme is 22-5-2023 door de eindcontrole gerold en heeft dit niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Extreme 5pl, kleur Cedergroen DCK, City plus pack, afneembare trekhaak. €22.802

Navigatie gaf de verkoper zelf aan om gewoon Android auto te gebruiken of Google maps, is ook altijd up to date dus daar besparen we ook weer €540

Morgen terug voor de definitieve aankoop of er moest nog een andere leuke aanbieding tevoorschijn komen van een ander merk (break) maar vermoed van niet goedkoopste break die ik nog gevonden had begint vanaf €25.000 voor een standaard versie

[ Voor 9% gewijzigd door Funky22 op 18-07-2023 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:56
Funky22 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:18:
Extreme 5pl, kleur Cedergroen DCK, City plus pack, afneembare trekhaak. €22.802

Navigatie gaf de verkoper zelf aan om gewoon Android auto te gebruiken of Google maps, is ook altijd up to date dus daar besparen we ook weer €540

Morgen terug voor de definitieve aankoop of er moest nog een andere leuke aanbieding tevoorschijn komen van een ander merk (break) maar vermoed van niet goedkoopste break die ik nog gevonden had begint vanaf €25.000 voor een standaard versie
De extreme begint toch bij € 25.700 (volgens de Dacia website) of zitten dealers onder die prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

cverkooyen schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:50:
[...]

De extreme begint toch bij € 25.700 (volgens de Dacia website) of zitten dealers onder die prijs?
Lol net gekeken ben van Belgie daar is die een stuk goedkoper :)

Extreme Lpg vanaf € 21.690
https://nl.dacia.be/dacia...c%2FBAEAt0AhhAhGK%2FAeUj2

[ Voor 21% gewijzigd door Funky22 op 18-07-2023 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:56
Funky22 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:17:
[...]

Lol net gekeken ben van Belgie daar is die een stuk goedkoper :)

Extreme Lpg vanaf € 21.690
https://nl.dacia.be/dacia...c%2FBAEAt0AhhAhGK%2FAeUj2
Dat is zeker een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

€3380 BPM... Dus vaak is dat het verschil :p

Tevens betwijfel ik of ik België rijklaarmaakkosten inbegrepen zijn? Betreft namelijk een catalogusprijs.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

MK_ schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:07:
€3380 BPM... Dus vaak is dat het verschil :p

Tevens betwijfel ik of ik België rijklaarmaakkosten inbegrepen zijn? Betreft namelijk een catalogusprijs.
Zit in de prijs van €22.802: Afleverkost €249

Eerste offerte maar uiteindelijk besloten om toch voor de Extreme te gaan, in Nl kost die €4741 meer tov Belgie...
https://i.postimg.cc/SxKSj558/offerte.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Funky22 op 18-07-2023 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Funky22 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:19:
[...]

Zit in de prijs van €22.802: Afleverkost €249

Eerste offerte maar uiteindelijk besloten om toch voor de Extreme te gaan, in Nl kost die €4741 meer tov Belgie...
https://i.postimg.cc/SxKSj558/offerte.jpg
In Nederland bedragen die €970 8)7

Dus ook nog eens €721 meer :p

€3380 is trouwens de BPM van de 5P variant, 7P is €3654 :p Dat, samen met het verschil in rijklaarmaakkosten, is €4375. Kom je aardig in de buurt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijpje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-05 08:54
Hoi,

Zouden jullie Dacia-kenners me misschien een beetje kunnen helpen met mijn keuzestress? :)

Ik ben ondernemer en heb mijn youngtimer inmiddels behoorlijk opgereden. Tijd voor wat moderners ook want hoewel het fiscaal erg (bijna belachelijk) goedkoop was om die auto te rijden is die qua veiligheid natuurlijk helemaal niet meer bijtijds en hij kreeg ook steeds meer kuren. Deze wordt binnenkort opgehaald door wijkopenau(..).

Dan nu, waarom Dacia? Inmiddels heb ik de luxe gehad om verschillende autos te hebben gereden, van Fiat tot BMW tot Tesla, maar ik ben er eigenlijk achter dat ik weinig geef om al die toeters en bellen. De Tesla veroorzaakte met zn ghost-remmen een paar keer bijna een kop-staart botsing. Aan de andere kant wil ik ook weer geen pure A-segment zoals een Aygo. Daar heb ik wel eens ingezeten (uit 2010 oid) en het was behoorlijk lawaaierig en voelde aan als een koektrommel. Dacia lijkt precies de sweet spot te hebben tussen de koekenblikjes en de onnodige toeters en belletjes, met de beste value for money.

Maar nu slaat de twijfel toe tussen de modellen:
- Spring: bij de tijd, voordelig in aanschaf zeker met de subsidie en evt bijtelling. Maar ja, actieradius is wel echt klein en deze wordt alsmaar kleiner naarmate de accu degradeert. En wie weet hoeveel een nieuw accu dan gaat kosten?

- Sandero: bifuel, lekker goedkoop rijden. Zie niet per se in wat de meerwaarde van Stepway is behalve een iets stoerdere look trouwens?

- Jogger: iedereen kent wel iemand in de familie/vriendengroep die een 7-zitter heeft want dat is handig voor verjaardagsfeestjes, Ikea, etc. Een belangrijke eigenschap van een auto is dat het functioneel is en dat is de Jogger mi zeker. Wel zou ik dan iets inleveren qua verbruik ten op zichte van de Sandero (20% aan LPG oid?). En natuurlijk prijziger, hogere belasting en wat moeilijker om te parkeren. Zakelijk zou ik m alleen niet zo snel rijden, wat een hoge bijtelling zeg!

Wat was jullie afweging in de keuze voor jullie Dacia model? En welke zouden jullie kopen als je nu opnieuw moest beslissen en waarom? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 14:05
Zelf rijd ik inmiddels 6 jaar een Dacia Logan Mcv Stepway. Ik heb er (nieuw) 18k voor betaald.

We moesten een andere auto (oude auto was uitgebrand). Ik wilde een auto met weinig kilometers en mijn vrouw wilde een grotere auto (we hadden een Mazda 2).

Een beetje zoeken en toen begon een kennis over Dacia.

Beetje gekeken en gezocht op voorraad modellen. De Stepway was op voorraad voor een voor ons betaalbare prijs. Binnen een week hadden we een nieuwe auto.

Inmiddels 6 jaar later en 185.000 km verder. Naast regulier onderhoud hebben we geen kosten gehad aan onze auto.

Wij zijn in ieder geval fan van Dacia!

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joop99
Voor mij was het vooral ook ruimte, value for money en een betrouwbare auto. Vanwege het rijbewijs van mijn vrouw op een gegeven overgestapt op een automaat. Ik rij nu in een Jogger Hybrid, daarvoor een Logan MCV stepway easy-r en daarvoor een gewone Logan MCV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Strijpje schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:21:
Hoi,

Zouden jullie Dacia-kenners me misschien een beetje kunnen helpen met mijn keuzestress? :)

Ik ben ondernemer en heb mijn youngtimer inmiddels behoorlijk opgereden. Tijd voor wat moderners ook want hoewel het fiscaal erg (bijna belachelijk) goedkoop was om die auto te rijden is die qua veiligheid natuurlijk helemaal niet meer bijtijds en hij kreeg ook steeds meer kuren. Deze wordt binnenkort opgehaald door wijkopenau(..).

Dan nu, waarom Dacia? Inmiddels heb ik de luxe gehad om verschillende autos te hebben gereden, van Fiat tot BMW tot Tesla, maar ik ben er eigenlijk achter dat ik weinig geef om al die toeters en bellen. De Tesla veroorzaakte met zn ghost-remmen een paar keer bijna een kop-staart botsing. Aan de andere kant wil ik ook weer geen pure A-segment zoals een Aygo. Daar heb ik wel eens ingezeten (uit 2010 oid) en het was behoorlijk lawaaierig en voelde aan als een koektrommel. Dacia lijkt precies de sweet spot te hebben tussen de koekenblikjes en de onnodige toeters en belletjes, met de beste value for money.

Maar nu slaat de twijfel toe tussen de modellen:
- Spring: bij de tijd, voordelig in aanschaf zeker met de subsidie en evt bijtelling. Maar ja, actieradius is wel echt klein en deze wordt alsmaar kleiner naarmate de accu degradeert. En wie weet hoeveel een nieuw accu dan gaat kosten?

- Sandero: bifuel, lekker goedkoop rijden. Zie niet per se in wat de meerwaarde van Stepway is behalve een iets stoerdere look trouwens?

- Jogger: iedereen kent wel iemand in de familie/vriendengroep die een 7-zitter heeft want dat is handig voor verjaardagsfeestjes, Ikea, etc. Een belangrijke eigenschap van een auto is dat het functioneel is en dat is de Jogger mi zeker. Wel zou ik dan iets inleveren qua verbruik ten op zichte van de Sandero (20% aan LPG oid?). En natuurlijk prijziger, hogere belasting en wat moeilijker om te parkeren. Zakelijk zou ik m alleen niet zo snel rijden, wat een hoge bijtelling zeg!

Wat was jullie afweging in de keuze voor jullie Dacia model? En welke zouden jullie kopen als je nu opnieuw moest beslissen en waarom? :)
Binnenkort kan je mijn MCV kopen. LPG, 7 zitter, Laureate. 2 ton, perfect onderhouden. Je kan makkelijk 4 ton halen bij netjes onderhoudt...... >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Ik reed als ondernemer altijd youngtimers. Mooie auto’s vaak met luxe van 15 jaar geleden ;) . Niet altijd top in onderhoud en vaak prijzig herstel tegenover de waarde.

Ik had hier op GoT al eens de Jogger voorbij zien komen en toen we hoorden dat ons 4e kind in ontwikkeling was was het ook tijd om deze zakelijk (op BV) aan te schaffen. Testrit gedaan, vrouw blij en ik was meteen enthousiast. Fijne auto met alles erop wat je nodig hebt en luxe van bijv CarPlay.

Inmiddels sinds april in bezit, 8000 km verder en het is super. Heb een Bifuel Jogger en dat is een plezier aan de pomp. Iedereen zweten als die teller oploopt en ik gooi m vol voor 20 euro en kan er weer 600 km tegenaan. Voel me bijna schuldig bij het afrekenen.

Overigens zakelijk een leuke lease toen direct via Dacia / Renault met 3% rente ; zeer aantrekkelijk aanbod in deze tijd.
Bijtelling moet je wel op de koop toenemen maar voor een auto van 25k gaat dit nog.

Plan is hier wel om deze vele jaren te rijden dus zal ook worden behandeld als een tempel.

Ondertussen heb ik medelijden met eigenaren/leasers van de duurdere auto’s die ik tegenkom, zoveel betalen voor tja ; wat? Een lane-assist? Iets meer design-kunststof ? RGB leds in je armleuning? 2 seconden sneller naar 100? Meer storingen op je opties? Etc etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
tuinïnen schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 23:31:
Ondertussen heb ik medelijden met eigenaren/leasers van de duurdere auto’s die ik tegenkom, zoveel betalen voor tja ; wat? Een lane-assist? Iets meer design-kunststof ? RGB leds in je armleuning? 2 seconden sneller naar 100? Meer storingen op je opties? Etc etc
Ik lease hem ook via mijn werk, en inderdaad: als je een beetje toegeeft op luxe (voor mij is dat dat de Jogger bv wat meer lawaai maakt als je 130kmh rijdt) dan is het allemaal prima te doen. Ik rijd hem nu sinds december, en het bevalt nog steeds erg goed.

Klopt het dat de Jogger wat afwijkende maten heeft voor de dakrails? Mijn (opvouwbare) dakkoffer die op de Renault Megane nog prima paste, past niet op de Jogger omdat de dakrails net wat te ver uit elkaar liggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ProudElm
Nu een aantal weken de jogger voor de deur, amper 300 km op te teller en zijn er met dakzak + vouwwagen mee op vakantie geweest! Heerlijk! Minder ruimte bij de kids achter dan we gewend waren (Grand Scenic), maar zeker meer ruimte om spullen mee te nemen in de kofferbak! Wat een ruimte!

Auto (LPG) reed ook prima voor de lange reis, het mindere vermogen merkte je alleen bij de lange klimmen (Waren naar Zuid-Frankrijk) maar buiten dat, heerlijk!
pven schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 07:39:
[...]
Klopt het dat de Jogger wat afwijkende maten heeft voor de dakrails? Mijn (opvouwbare) dakkoffer die op de Renault Megane nog prima paste, past niet op de Jogger omdat de dakrails net wat te ver uit elkaar liggen.
Onze dakzak paste prima en met de zelfde gaatjes als bij onze Grand Scenic (2007). Zelf wat beter. Maar doordat er op het dak die 'bulten' lopen lag de dakzak naar mijn idee meer 'op' het dak dan bij de scenic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bko
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 28-11-2023

Bko

Ik heb een jogger lpg , is er al iemand die een B beurt heeft laten geven zoja wat hebben ze gedaan en wat is de prijs het loopt nogal uiteen bij dealers begreep ik, zoek de goedkoopste dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bko

Bko

Tip :
Aangezien er geen reservewiel en schaarkrik bij de jogger zit LPG, opgelost door paar haken bij de action ,Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Nu1LRnrFNyIUi7xwfgIXOVg-Os=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwlHCZPY1a2gDvchRPDn1Uiv.jpg?f=fotoalbum_largegoedkoop reservewiel op marktplaats en schaarkrik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bko

Bko

De pollenfilter is simpel te vervangen voor wie deze info wil deze is uit de jogger Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsGGJwb2kskNV1n3F19ZqUQx0ug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6VewyT4fBEbAHgT7oDZVAmNL.jpg?f=fotoalbum_largeA beurt 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bko

Bko

Heb nog reservewielen met goede banden profiel 5,2 mm staan voor jogger Sandero etc steek 4x100 185/65 R15 ophalen in Houten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• militairtje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-06 10:43
Vorige week proefritje gehad in de Sandero Stepway, dat bleek qua uiterlijk en prijs toch nét niks voor mij te zijn. Hierna gisteren een proefrit gehad in de 'normale' Sandero, en dat wordt m!

Als het goed is ongeveer 2 weekjes wachten dan dan heerlijk rijden in de Sandero, ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:55
Ondertussen al heel wat kilometers versleten met de Logan MCV 2014. Laatste grote beurt wel wat kosten, remmen en nog wat dingen.
Zelf een Pioneer AndroidAuto/DAB radio ingebouwd, helemaal top.
Binnenkort de wisser interval vervangen voor een Clio uitvoering.

Blijft toch de kwestie dat de motor,zeker koud, wat bokkig is.
Soms ook met warme motor (file rijden) moet je erg met gas/koppeling spelen om de boel soepel op te laten pakken, anders klappert er iets (denk de uitlaat)
Meer mensen dit euvel met de 0.9 ?

In de vakantie naar Denemarken (snelweg/bebouwde kom/heuvels) toch gemiddeld 1:19 gereden... 😁

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RJWN
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:36
Deukjes achterklep Jogger.

Recent ontdekte ik een klein deukje in de achterklep van mijn Jogger. Ik dacht aan een 'ongelukje' met een winkelkarretje o.i.d.
Tot ik op het volgende filmpje op YT kwam.
YouTube: DACIA JOGGER TIENE PROBLEMAS EN EL MALETERO
Blijkt dus een veelvoorkomend probleempje te zijn bij de Jogger vermoedelijk veroorzaakt door een (constructie)fout van de achterklep. Zie ook de foto's.
Is dit wellicht bij nog meer eigenaren opgevallen?
Ik ga er in elk geval bij de komende beurt een garantiemelding van maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IA7t4yWQMsEP0TwSDhK9xnIdz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBo9Mar198YYA2i901Ul1XFs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lL_fPmMI_62bfp1sIlwU71A86BU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Va9q0jEohQcTRiRPMlfyy6ZD.jpg?f=fotoalbum_large

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
hansie_k schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:50:
Ondertussen al heel wat kilometers versleten met de Logan MCV 2014. Laatste grote beurt wel wat kosten, remmen en nog wat dingen.
Zelf een Pioneer AndroidAuto/DAB radio ingebouwd, helemaal top.
Binnenkort de wisser interval vervangen voor een Clio uitvoering.

Blijft toch de kwestie dat de motor,zeker koud, wat bokkig is.
Soms ook met warme motor (file rijden) moet je erg met gas/koppeling spelen om de boel soepel op te laten pakken, anders klappert er iets (denk de uitlaat)
Meer mensen dit euvel met de 0.9 ?

In de vakantie naar Denemarken (snelweg/bebouwde kom/heuvels) toch gemiddeld 1:19 gereden... 😁
Welke pioneer heb je ingebouwd? Wil mijn medianav vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:55
Munki schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:00:
[...]

Welke pioneer heb je ingebouwd? Wil mijn medianav vervangen.
De SPH-DA160DAB https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/products/sph-da160dab.
Inbouwen is makkelijk, wel o.a. een verloop er bij kopen voor de stuurwiel bediening, antenne verloopstekker, en inbouwframe.
Microfoon heb ik geplaatst bij de binnenverlichting, ter hoogte van het orgineel.

Heb ook nog een USB verlengkabel mee besteld met een socket voor in het dashboard.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:58

Christiano007

Ich bin der champion

Zelf ben ik aan het kijken naar een goedkope lease auto en Dacia komt uiteraard uit met "veel voor weinig"

Nu heb ik gezeten in de Jogger en de Duster, kan het kloppen dat de achterbank van de Duster minder ruim is dan de Jogger?

Dit ivm eventueel een kinderzitje, alle filmpjes die ik zie dan lijkt het best ruim, maar als ik achter mijzelf ga zitten dan vind ik het nog best krapjes. Ben zelf 1.83, maar houdt er wel van dat de benen wat languit zitten ipv dicht op het stuur.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Christiano007 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:29:
Zelf ben ik aan het kijken naar een goedkope lease auto en Dacia komt uiteraard uit met "veel voor weinig"

Nu heb ik gezeten in de Jogger en de Duster, kan het kloppen dat de achterbank van de Duster minder ruim is dan de Jogger?

Dit ivm eventueel een kinderzitje, alle filmpjes die ik zie dan lijkt het best ruim, maar als ik achter mijzelf ga zitten dan vind ik het nog best krapjes. Ben zelf 1.83, maar houdt er wel van dat de benen wat languit zitten ipv dicht op het stuur.
Dacia's zijn een beetje 'dit of niks' auto's. Als je het budget (er voor over) hebt om voor heel wat anders te gaan qua merk, tuurlijk, dan pak je de ideale optie qua binnenruimte en opties. Maar voor dat geld is er weinig anders nieuws te vinden en accepteren mensen vaker/sneller dat ze het hiermee 'moeten doen'.

Mijn ervaring is dat een kinderzitje op een normale middenrij zitplaats prima kan, maar als je de wens hebt om dan nog ruimte over te houden... mijn vorige auto (Octavia MK3) was zo ruim dat ik nog voor de kinderzitjes lang kon kruipen om ze alledrie vast te snoeren bijvoorbeeld, dat was ideaal maar die auto kost veel meer.

Ik ben 1m81 en ik kan in alle Dacia's prima zitten, ook achterin (en in onze Lodgy op de derde zitrij zelfs ook nog, al heb ik er alleen maar in gezeten om te kijken, ik ben meestal degene die rijd).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Anoniem: 221425 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:52:
Wij hebben vanmiddag onze Dacia Jogger Hybrid opgehaald.
Een Expression, in de kleur Gris Urban. :)
[Afbeelding]
Gaaf hoor, veel plezier er mee. Vanaf die hoek zijn ze het mooist ;) Betrap mezelf erop de auto soms onnodig achteruit in te parkeren zodat de voorkant kan shinen.

Hybrid ook een mooi beproefd systeem. Nog niet zo mooi als LPG maar wel mooi als automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Anoniem: 221425 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:52:
Wij hebben vanmiddag onze Dacia Jogger Hybrid opgehaald.
Een Expression, in de kleur Gris Urban. :)
[Afbeelding]
Veel plezier er mee, Ik heb de mijne in terracotta brun sinds 7 juli, inmiddels 5500 KM mee gereden, heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@hars73 @Jogger.nl @joop99 jullie hebben alle drie een Dacia Logan MCV als voorloper van de Jogger gehad, kunnen jullie wat meer uitweiden over de verschillen/verbeteringen van de Jogger ten opzichte van de Logan MCV? Wij zijn momenteel in het bezit van een Logan MCV II en blijven beetje twijfelen over de Jogger.

[ Voor 17% gewijzigd door Chickendorp op 07-10-2023 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogger.nl
Idd, heb n Logan MCV gehad. Ben er in gaan rijden met t idee......t zal wel tegenvallen maarrrrr....dat was niet zo! Gewoon n fijne auto.
De Jogger besteld zonder proefrit oid. Gehaald en is toch n treetje of wat hoger. Heb de 110 pk, gewoon n fijn blokje. Heb s 150 gereden, 3000 rpm. Ruimte binnen in overvloed. Hoge achterportieren zodat je bij inladen niet je hoofd stoot. Ideaal wellicht voor kinderzitjes monteren en kind inladen?? Ok, wel veel plastic maar ach. Behoorlijk stiller toch dan de Logan. Zeker windherrie. Wij hadden alle opties aangevinkt, hier 1 nadeel, de elektrische handrem. Rampdingen. Maar da s n keuze welke je kiest.
Kortom nu, ontzettend fijne ruime wagen, ga s proefrijden en je twijfelt niet meer.....of je moet gek zijn op 35 rijhulpmiddelen. Da s voor lieden die naar mijn mening niet kunnen rijden..suc6!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
Chickendorp schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:08:
@hars73 @Jogger.nl @joop99 jullie hebben alle drie een Dacia Logan MCV als voorloper van de Jogger gehad, kunnen jullie wat meer uitweiden over de verschillen/verbeteringen van de Jogger ten opzichte van de Logan MCV? Wij zijn momenteel in het bezit van een Logan MCV II en blijven beetje twijfelen over de Jogger.
Ik heb hiervoor een Logan stepway easy-r gehad, dat was een prima auto op een 25 jaar oud platform. Bij de jogger merk je aan alles dat het platform veel meer op to date is qua geluid, torsie enz. Toen ik ooit van een Clio 2 in een 3 stapte viel mij op hoeveel stiller en stijver de carrosserie is, bij de stap van de Clio 3 naar een Logan MCV raakte ik dat gedeeltelijk kwijt, ik heb nu het gevoel meer dan dat terug te hebben. De automaat van de hybride is wat je verwacht, veel geciviliseerder als de easy-r.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Chickendorp schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:08:
De Jogger voelt voor mij als meer 'echte' auto. Bij de Logan MCV was het materiaalgebruik alsof ze nog wat spullen van oudere modellen Logan hadden liggen, ook nog wat restantjes van Renault. En die samen leverde wel een auto op.

Wat ik aan de Jogger beter vind: De stoelen zitten fijner. De achterbank is nu veeeeel eenvoudiger in te klappen. Led koplampen geven zoveel meer licht in het donker. Een grotere LPG tank. Meer luxe zoals automatische ruitenwissers en dodehoek lampjes in de spiegel. En hij is stiller qua windgeruis en het onderstel is steviger. En er zullen nog wel wat dingen zijn. Voor mij is het in ieder geval 'meer auto'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogger.nl
T ligt WEL aan de uitvoering, de basis is aanmerkelijk "kaler"...
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste