Snap de overweging! Ik denk toch dat we binnenkort (juli) maar eens op jacht gaan naar een nieuwe auto. Dit helpt weliVoidstep schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:54:
[...]
Haha neen, totaal geen korting inderdaad. Voor zo'n auto in deze prijsklasse had ik dat ook niet verwacht omdat het allemaal al erg scherp is geprijsd. + we wouden even de gunfactor aan onze kant hebben i.v.m. een aankomende kleine erbij. Daardoor kon de levering nog vrij vlot geregeld worden. Als je om korting vraagt gaan ze dat extra beetje moeite ook niet meer doen.
Yes, die staat wat verstopt op de website onder accessoires.thatanas schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:29:
[...]
Snap de overweging! Ik denk toch dat we binnenkort (juli) maar eens op jacht gaan naar een nieuwe auto. Dit helpt welIk wist niet eens dat er ook nog een accesoiresboekje was
Via onderstaande link kom je er terecht en kan je de brochure bekijken.
https://www.dacia.nl/modellen/jogger/accessoires.html
[ Voor 6% gewijzigd door iVoidstep op 20-04-2022 08:48 ]
Wij hebben 3 kinderen (0, 3, en 5 jaar) en ik mag volgend jaar weer een nieuwe leaseauto uitkiezen. Omdat je met 3 kleine kinderen geen ruimte teveel kunt hebben ivm. autostoeltjes ben ik aan het kijken naar een suv/mpv in de klasse 'zevenzitter'. Helaas stoppen steeds meer fabrikanten met de productie van zevenzitters, waardoor er niet heel veel keuze meer is. Ik kom dan uit op bijv. een Skoda Kodiaq of Peugeot 5008, maar dan betaal je wel echt de hoofdprijs. Ik was voor mezelf aan het bedenken of het het dat allemaal wel waard vind voor een auto die vooral praktisch moet zijn en niet mooi ofzo... Toen kwam ik dus ook opeens de Dacia Jogger tegen. Ik vind de looks nog best goed qua ruimte zit het volgens mij ook wel goed. Alleen de naam 'Dacia' zou ik me even overheen moeten zetten, want het is natuurlijk niet echt een sexy merk waar mijn autoliefhebbershart harder van gaat kloppen
Maar die prijs voor wat je krijgt is dermate interessant dat ik deze auto niet per definitie al wil wegstrepen.
Ik ben dus wel serieus aan het kijken naar een Dacia Jogger en dan bij voorkeur de hybride die als het goed is volgend jaar uitkomt (vnl. vanwege automatische versnellingsbak, heb ik nu ook in mijn Seat Leon ST). Een zevenzitter lijkt mij handig, omdat ik nog wel een tijdje vast zit aan 3 autostoeltjes en dat in mijn huidige auto niet naast elkaar past op de achterbank. Ik vraag mij echter wel even af of zo'n Dacia Jogger in de praktijk dit probleem oplost? De achterbank heeft wel 3 aparte zitplaatsen, maar zou die ook breed genoeg zijn voor 3 kinderstoeltjes? Alternatief is om 1 of 2 kinderen op de achterbank te doen in een stoeltje en 1 of 2 op de derde zitrij in een kinderstoeltje. Wat ik me dan echter afvraag is of de achterbank nog wel omhoog geklapt kan worden om toegang te geven tot de derde zitrij als er een autostoeltje op geïnstalleerd is? Want als ik filmpjes op Youtube bekijk moet je eerst de rugleuning naar beneden klappen om toegang te krijgen tot de derde zitrij. En de leuning naar beneden klappen gaat niet als er een autostoeltje op doe plek staat. Als dat allemaal heel onhandig werkt ga je dat niet dagelijks gebruiken lijkt me. Ander nadeel van permanent de derde zitrij gebruiken is dat je weinig begageruimte overhoudt.
Heeft iemand een idee of deze auto voor dit scenario wel handig is? Want als ik in de praktijk alsnog maar 2 autostoeltjes kwijt kan (de oudste in een zitverhoger in het midden) dan heeft het niet zoveel zin om een zevenzitter te nemen (en wordt mijn keuze aan auto's ook veel groter).
Ik ben dus wel serieus aan het kijken naar een Dacia Jogger en dan bij voorkeur de hybride die als het goed is volgend jaar uitkomt (vnl. vanwege automatische versnellingsbak, heb ik nu ook in mijn Seat Leon ST). Een zevenzitter lijkt mij handig, omdat ik nog wel een tijdje vast zit aan 3 autostoeltjes en dat in mijn huidige auto niet naast elkaar past op de achterbank. Ik vraag mij echter wel even af of zo'n Dacia Jogger in de praktijk dit probleem oplost? De achterbank heeft wel 3 aparte zitplaatsen, maar zou die ook breed genoeg zijn voor 3 kinderstoeltjes? Alternatief is om 1 of 2 kinderen op de achterbank te doen in een stoeltje en 1 of 2 op de derde zitrij in een kinderstoeltje. Wat ik me dan echter afvraag is of de achterbank nog wel omhoog geklapt kan worden om toegang te geven tot de derde zitrij als er een autostoeltje op geïnstalleerd is? Want als ik filmpjes op Youtube bekijk moet je eerst de rugleuning naar beneden klappen om toegang te krijgen tot de derde zitrij. En de leuning naar beneden klappen gaat niet als er een autostoeltje op doe plek staat. Als dat allemaal heel onhandig werkt ga je dat niet dagelijks gebruiken lijkt me. Ander nadeel van permanent de derde zitrij gebruiken is dat je weinig begageruimte overhoudt.
Heeft iemand een idee of deze auto voor dit scenario wel handig is? Want als ik in de praktijk alsnog maar 2 autostoeltjes kwijt kan (de oudste in een zitverhoger in het midden) dan heeft het niet zoveel zin om een zevenzitter te nemen (en wordt mijn keuze aan auto's ook veel groter).
[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 20-04-2022 10:26 ]
@Palomar Ik heb zelf een 7-zitter Citroën C4 Grand Picasso, maar langere ritten in de achterbak is niet echt lekker zeg maar. Mijn vrouw vond het prima voor niet al te lange ritten (die koos er zelf voor om daar te zitten ivm lekker de rest hebben.
).
Ik zou dan zeker kijken of de 3 zitjes op de tweede rij naast elkaar kunnen. Want bedenk je ook dat die achterkant een andere beweging maakt (wagenziek?) tegenover het midden en de voorkant.
Just saying en volgens mij is dat bij grotere auto's ook niet veel anders.
Volgens mij moet 2 zitjes buitenkant en midden verhoger gewoon prima kunnen. Maar wellicht met kijken kun je ook beter gewoon even vragen of je die opstelling mag passen.
De C4GP 2010 model is 4 cm breder dan de Jogger, maar het kan ook zeker zo zijn dat die breedte binnenin te niet wordt gedaan en je dus effectief in de Jogger net zoveel of zelfs meer breedte hebt.
Nogmaals, ik raad het echt af om een 7-zitter te kiezen om zo 1 zit in de achterbak te plaatsen ongeacht welke 7-zitter personenauto.
3 aparte zitplaatsen is vaak ook wel breder dan een achterbank in mijn ervaring, met daarin uiteraard ook wel uitzonderingsgevallen.
Ik zou dan zeker kijken of de 3 zitjes op de tweede rij naast elkaar kunnen. Want bedenk je ook dat die achterkant een andere beweging maakt (wagenziek?) tegenover het midden en de voorkant.
Just saying en volgens mij is dat bij grotere auto's ook niet veel anders.
Volgens mij moet 2 zitjes buitenkant en midden verhoger gewoon prima kunnen. Maar wellicht met kijken kun je ook beter gewoon even vragen of je die opstelling mag passen.
De C4GP 2010 model is 4 cm breder dan de Jogger, maar het kan ook zeker zo zijn dat die breedte binnenin te niet wordt gedaan en je dus effectief in de Jogger net zoveel of zelfs meer breedte hebt.
Nogmaals, ik raad het echt af om een 7-zitter te kiezen om zo 1 zit in de achterbak te plaatsen ongeacht welke 7-zitter personenauto.
3 aparte zitplaatsen is vaak ook wel breder dan een achterbank in mijn ervaring, met daarin uiteraard ook wel uitzonderingsgevallen.
[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 20-04-2022 10:34 ]
Ik zou ook ff checken hoe het zit met de achtervering. Ik heb 4 jaar een 7 persoons Lodgy in de lease van m'n werk gehad, en had hulpveren laten monteren omdat hij anders teveel doorzakte met volle bepakking. Werd het wel een beetje een stuiterbal van op drempels.
Maar verder... zeker doen die Jogger! Je gaat de praktischheid van zo'n auto al heel snel waarderen.
Maar verder... zeker doen die Jogger! Je gaat de praktischheid van zo'n auto al heel snel waarderen.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ok thanks, ik zal idd tzt eens bij de dealer langs gaan om het te proberen! Een zevenzitter lijkt me nl. ook handig om extra zitplaatsen achter de hand te hebben als er iemand moet meerijden. Dan kan nu dus niet in een vijfzitter.
Zou ik zeker doen, neem je autostoeltjes mee, dan kan je het wellicht daar even uitproberen om te kijken wat het handigste is.Palomar schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:45:
Ok thanks, ik zal idd tzt eens bij de dealer langs gaan om het te proberen! Een zevenzitter lijkt me nl. ook handig om extra zitplaatsen achter de hand te hebben als er iemand moet meerijden. Dan kan nu dus niet in een vijfzitter.
In mijn zoon zijn voetbaltijd kwam het halve elftal uit mijn Dacia MCV naar buiten vallen. Die blikken van de omstanders waren werelds! Daar heb ik veel lol om gehad. Kleine overwinning voor de gewone man zal ik maar zeggen. En in die MCV pasten 3 kinderstoeltjes naast elkaar. Gewoon naar de dealer en proberen dus.Palomar schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:45:
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Opvallend: ik heb een Jogger besteld (leaseauto), maar de dealer heeft mij niet op deze accessoires gewezen. Overigens heb ik alle opties genomen muv het reservewiel, dus ik denk niet dat ik echt iets mis.iVoidstep schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:48:
[...]
Yes, die staat wat verstopt op de website onder accessoires.
Via onderstaande link kom je er terecht en kan je de brochure bekijken.
https://www.dacia.nl/modellen/jogger/accessoires.html
Weet iemand toevallig de lengte van de kofferbak bij de 5-zitter? Ik ben het vergeten op te meten bij de dealer.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Ah zo, ja wij (ik) had alles vantevoren al opgezoch ten een lijst samengesteld met gewenste opties. Dus de dealer kon daar ook niet echt onderuit haha. Ik ben een voorstander van een goede voorbereiding.pven schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:37:
[...]
Opvallend: ik heb een Jogger besteld (leaseauto), maar de dealer heeft mij niet op deze accessoires gewezen. Overigens heb ik alle opties genomen muv het reservewiel, dus ik denk niet dat ik echt iets mis.
Weet iemand toevallig de lengte van de kofferbak bij de 5-zitter? Ik ben het vergeten op te meten bij de dealer.

Enkele acc's zoals sidesteps, trekhaak etc vond ik toch wel erg nuttig. Vandaar dat we deze dan ook hebben genomen.
De hoeveelheid non-essentiele (maar wel toffe) opties op deze lijst valt me op, zoals b.v. verlichte dorpels. Toch een beetje een fancy touch, naast de current-gen technologie, nieuw design. Het word echt een volwassen merk, maar ik ben wel benieuwd, licht huiverig, naar het effect hiervan op de pricing in de komende jaren.iVoidstep schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:18:
[...]
Ah zo, ja wij (ik) had alles vantevoren al opgezoch ten een lijst samengesteld met gewenste opties. Dus de dealer kon daar ook niet echt onderuit haha. Ik ben een voorstander van een goede voorbereiding.. "
Enkele acc's zoals sidesteps, trekhaak etc vond ik toch wel erg nuttig. Vandaar dat we deze dan ook hebben genomen.
Ik ben bang dat andere merken hier nog wel van kunnen leren. De 2 achterste zitplaatsen hebben bijvoorbeeld meer ruimte, langere personen vinden dit erg prettig. Het is een auto die eerder praktisch is ingericht dan naar stijl. Ik zou me bijna moeten schamen dat ik een ''verstandige'' keuze heb gemaakt haha.HTT-Thalan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:23:
[...]
De hoeveelheid non-essentiele (maar wel toffe) opties op deze lijst valt me op, zoals b.v. verlichte dorpels. Toch een beetje een fancy touch, naast de current-gen technologie, nieuw design. Het word echt een volwassen merk, maar ik ben wel benieuwd, licht huiverig, naar het effect hiervan op de pricing in de komende jaren.
Een trekhaak heb ik wel genomen, maar daarvan moest de dealer eerst nog de prijs opzoeken.iVoidstep schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:18:
[...]
Ah zo, ja wij (ik) had alles vantevoren al opgezoch ten een lijst samengesteld met gewenste opties. Dus de dealer kon daar ook niet echt onderuit haha. Ik ben een voorstander van een goede voorbereiding.. "
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
pven schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:26:
[...]
Een trekhaak heb ik wel genomen, maar daarvan moest de dealer eerst nog de prijs opzoeken.
/f/image/djh6fYJfiM0VW3bMcNyMg5xP.png?f=fotoalbum_large)
Misschien kan je hier iets mee. ;p
[ Voor 21% gewijzigd door iVoidstep op 28-04-2022 16:20 ]
Foutje. Was iets te snel ^
[ Voor 95% gewijzigd door iVoidstep op 28-04-2022 16:21 . Reden: Foutje ]
Sinds een jaar zijn wij ook de blije eigenaren van een Logan MCV 0.9 uit 2014.
Heerlijke auto, komende van een Kia Rio RS.
Geen problemen mee, behalve de standaard radio (geen infotainment).
Het scherm wordt steeds doffer, en ik wil er eigenlijk een andere radio in.
Hoeft geen high-end ding te zijn, alleen wel 2-DIN.
Zijn er hier mensen met ervaring van andere radio's?
Bij de eerste kilometers is de motor een beetje aan het stotteren enzo, eenmaal warm is dat weg.
Volgens mij hoort dat bij de 3 cilinder, of is er toch iets mis...?
Wat voor onderhouds interval houden jullie aan bij de 0.9?
De kilometerstand is nu rond 124k.
Volgens de boordcomputer zou dat pas over iets van 15k zijn...
Ik heb er vanaf de dealer geen boekje bij gekregen.
Heerlijke auto, komende van een Kia Rio RS.
Geen problemen mee, behalve de standaard radio (geen infotainment).
Het scherm wordt steeds doffer, en ik wil er eigenlijk een andere radio in.
Hoeft geen high-end ding te zijn, alleen wel 2-DIN.
Zijn er hier mensen met ervaring van andere radio's?
Bij de eerste kilometers is de motor een beetje aan het stotteren enzo, eenmaal warm is dat weg.
Volgens mij hoort dat bij de 3 cilinder, of is er toch iets mis...?
Wat voor onderhouds interval houden jullie aan bij de 0.9?
De kilometerstand is nu rond 124k.
Volgens de boordcomputer zou dat pas over iets van 15k zijn...
Ik heb er vanaf de dealer geen boekje bij gekregen.
[ Voor 16% gewijzigd door hansie_k op 02-05-2022 10:15 ]
8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland
Er is na een aantal jaren tevreden rondsnorren toch een smet op het blazoen van mijn Lodgy...
sinds iets voor de vorige beurt is er een klein rammeltje. Een rammel/ratel die zich laat horen bij lichtjes optrekken tussen 2000~3000 toeren. Onder vollast niet, en hogere toeren ook niet. De ene dag is de ratel beter hoorbaar dan de andere. Op echt slechte dagen (harde ratel) hoor je hem ook bij neutraal gasgeven, maar dan juist bij het loslaten van het gas...
Bij de vorige beurt zeiden ze 'wij horen het ook maar kunnen het niet plaatsen, rij maar gewoon door'. Nu de volgende beurt (we hebben 96k op de teller staan) eraan zit te komen toch weer een keer wezen buurten bij de dealer, en ik krijg een coulance regeling. Gelukkig, want nu hoef ik maar 15% te betalen van de 1700-2000 euro die het normaal zou kosten om het blok uit- en in te bouwen om de distributiekettingset in zijn geheel te vervangen
. Zo'n ketting hoort 'levenslang' mee te gaan, nu geloof ik daar niet in, en mijn onderbuik zegt dat 3 ton redelijk is voor een ketting, maar rond de 80k al beginnen ratelen vind ik echt wel gortig. Ik gaf aan de monteur aan dat het mijn bedoeling is minimaal 3 ton met de auto te rijden voor ik denk over vervangen/wegdoen en hij gaf gelijk aan dat ik dat sowieso wel kan vergeten, in ieder geval met één ketting... da's toch een beetje jammer van Renault.
Laten we hopen dat het een incident is, ik heb namelijk het gevoel dat het vaker voorkomt, maar Renault het onder de pet probeert te houden. Enkele gevallen die ik met deze motor vond (niet alleen bij de Lodgy, het blok komt o.a. ook bij Renault zelf en bij Nissan voor geloof ik) is het hele blok gewoon onder garantie vervangen zonder dat de eigenaar ooit te horen kreeg wat het nu was. Ook nu word mij gezegd 'het komt wel eens voor'. Mja, wat moet ik daarvan maken.
https://techservicecenter.nl/tce-distributieketting-renault/
https://www.byri.net/2022...launched-against-renault/
sinds iets voor de vorige beurt is er een klein rammeltje. Een rammel/ratel die zich laat horen bij lichtjes optrekken tussen 2000~3000 toeren. Onder vollast niet, en hogere toeren ook niet. De ene dag is de ratel beter hoorbaar dan de andere. Op echt slechte dagen (harde ratel) hoor je hem ook bij neutraal gasgeven, maar dan juist bij het loslaten van het gas...
Bij de vorige beurt zeiden ze 'wij horen het ook maar kunnen het niet plaatsen, rij maar gewoon door'. Nu de volgende beurt (we hebben 96k op de teller staan) eraan zit te komen toch weer een keer wezen buurten bij de dealer, en ik krijg een coulance regeling. Gelukkig, want nu hoef ik maar 15% te betalen van de 1700-2000 euro die het normaal zou kosten om het blok uit- en in te bouwen om de distributiekettingset in zijn geheel te vervangen

Laten we hopen dat het een incident is, ik heb namelijk het gevoel dat het vaker voorkomt, maar Renault het onder de pet probeert te houden. Enkele gevallen die ik met deze motor vond (niet alleen bij de Lodgy, het blok komt o.a. ook bij Renault zelf en bij Nissan voor geloof ik) is het hele blok gewoon onder garantie vervangen zonder dat de eigenaar ooit te horen kreeg wat het nu was. Ook nu word mij gezegd 'het komt wel eens voor'. Mja, wat moet ik daarvan maken.
[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-06-2022 10:22 ]
Ik wil mijn navigatie kaart gaan updaten van mijn Lodgy (2015), iemand hier ervaring mee?
Louzy#2475
Erg vervelend zoiets. En uit de beide linkjes blijkt dat het toch iets structureels is.HTT-Thalan schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:55:
Er is na een aantal jaren tevreden rondsnorren toch een smet op het blazoen van mijn Lodgy...
Bij de vorige beurt zeiden ze 'wij horen het ook maar kunnen het niet plaatsen, rij maar gewoon door'. Nu de volgende beurt (we hebben 96k op de teller staan) eraan zit te komen toch weer een keer wezen buurten bij de dealer, en ik krijg een coulance regeling. Gelukkig, want nu hoef ik maar 15% te betalen van de 1700-2000 euro die het normaal zou kosten om het blok uit- en in te bouwen om de distributiekettingset in zijn geheel te vervangen. Zo'n ketting hoort 'levenslang' mee te gaan, nu geloof ik daar niet in, en mijn onderbuik zegt dat 3 ton redelijk is voor een ketting, maar rond de 80k al beginnen ratelen vind ik echt wel gortig. Ik gaf aan de monteur aan dat het mijn bedoeling is minimaal 3 ton met de auto te rijden voor ik denk over vervangen/wegdoen en hij gaf gelijk aan dat ik dat sowieso wel kan vergeten, in ieder geval met één ketting... da's toch een beetje jammer van Renault.
Op dit moment zou ik de coulance regeling accepteren. Kan je weer een 100k verder. Wellicht komt Renault met een betere regeling over een poosje. Kan je altijd nog bezien wat wijsheid is.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ja, je moet een toolkit van Renault op je PC installeren, een account aanmaken, en een aanschaf van die kaart doen bij Renault. Je moet ook een usb stick regelen (die krijg je er voor dat monsterlijke bedrag niet eens bij), die gaat éérst in je MediaNav om te prepareren, dan in je PC, die gekochte kaart word er door de toolkit opgezet, en dan weer in je MediaNav om te upgraden.louzy82 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:18:
Ik wil mijn navigatie kaart gaan updaten van mijn Lodgy (2015), iemand hier ervaring mee?
Een half jaar geleden, na vijf jaar, de update gedaan. Wat HTT-Thalan al schreef:louzy82 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:18:
Waar ik aan kan toevoegen: Als je met de USB-stick in de auto zit... Veel geduld, heel veel geduld. Maar dan komt het goed!HTT-Thalan schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:42:
Ja, je moet een toolkit van Renault op je PC installeren [...]
Thanks,
Kolere, 120 euro voor de kaart van europa?
pfff
pfff
Louzy#2475
Deze prijzen zijn inderdaad dwaas en daarom heb ik na vijf jaar alleen de benelux kaart updated.
Voor het reizen in het buitenland heb ik een 'echt' navigatieapparaat waarmee ik vooraf mijn eigen routes kan vastleggen en verder tijdens vakantie trips kan plannen achter mijn laptop. Dat apparaat heeft lifetime updates, meerdere keren per jaar.
Voor het reizen in het buitenland heb ik een 'echt' navigatieapparaat waarmee ik vooraf mijn eigen routes kan vastleggen en verder tijdens vakantie trips kan plannen achter mijn laptop. Dat apparaat heeft lifetime updates, meerdere keren per jaar.
En om die reden heb ik een 30,- houder in de auto gemonteerd en gebruik ik gewoon Google maps. Het is dat ik de auto jonggebruikt kocht met de Navi er al in, anders had het voor mij niet gehoeven. En zelfs als je ervoor betaalt, hun kaarten lopen hopeloos achter, je moet niet gek opkijken als je tot een jaar oude informatie vind.louzy82 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:30:
Thanks,
pfff
Iemand een idee of die nieuwe Dacia Jogger al aan iemand geleverd is? Ik heb er nl. nog nooit een zien rondrijden. Alleen bij de dealer een zien staan.
Overweeg deze (het hybride-model, dat volgend jaar uit zou moeten komen) als volgende leaseauto, omdat ik de ruimte wel kan gebruiken met 3 kinderen. Echter wordt het nog wel een stap om naar het merk Dacia over te stappen als autoliefhebber die van mooie/snelle wagens houdt. Zevenzitters van andere merken zijn er niet zo veel meer en daarnaast behoorlijk duurder. De Jogger vind ik op de plaatjes en video's best te pruimen, echter ben ik ook heel benieuwd hoe die eruit ziet als je hem op de weg tegenkomt. Score is tot nu toe 0
Overweeg deze (het hybride-model, dat volgend jaar uit zou moeten komen) als volgende leaseauto, omdat ik de ruimte wel kan gebruiken met 3 kinderen. Echter wordt het nog wel een stap om naar het merk Dacia over te stappen als autoliefhebber die van mooie/snelle wagens houdt. Zevenzitters van andere merken zijn er niet zo veel meer en daarnaast behoorlijk duurder. De Jogger vind ik op de plaatjes en video's best te pruimen, echter ben ik ook heel benieuwd hoe die eruit ziet als je hem op de weg tegenkomt. Score is tot nu toe 0
Yup, 2 keer in België. Een witte en een blauwe met dakkofferPalomar schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:12:
Iemand een idee of die nieuwe Dacia Jogger al aan iemand geleverd is? Ik heb er nl. nog nooit een zien rondrijden. Alleen bij de dealer een zien staan.
Er zijn er in Nederland ook 388 geregistreerd, denk niet dat er zo veel dealer modellen zijn
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Er is een Dacia topic...Hoe heb ik die nou nog nooit kunnen zien hier
Sinds ruim 2 jaar ook Dacia rijder. We hadden eentje uit de laatste lichtingen van de 15th Anniversary Logan MCV in Bleu Iron. De bi-fuel uitvoering, dus in de huidige tijd mooi zuinig rijden.
Wat ik nog steeds een keer aan de dealer wou vragen, maar het kan nu hier ook... Houden jullie je aan de opgegeven waarden voor de bandenspanning? Er liggen standaard 205/55/R16 banden onder die (volgens mij) op 2.2 bar voor en 2.1 bar achter vermeld staan. Waarbij er geen verschil is tussen onbeladen en beladen
Echter heb ik het idee dat als ie voor een beurt is geweest, ze altijd harder zijn. Er liggen sinds dit jaar vierseizoenenbanden onder, die volgens mij sowieso een tikkie harder mogen.
Over een aantal weken volbeladen met kampeerspullen op vakantie, dus ik wou ze zowel voor als achter naar 2.5 bar doen? Iemand hier nog advies over?

Sinds ruim 2 jaar ook Dacia rijder. We hadden eentje uit de laatste lichtingen van de 15th Anniversary Logan MCV in Bleu Iron. De bi-fuel uitvoering, dus in de huidige tijd mooi zuinig rijden.
Wat ik nog steeds een keer aan de dealer wou vragen, maar het kan nu hier ook... Houden jullie je aan de opgegeven waarden voor de bandenspanning? Er liggen standaard 205/55/R16 banden onder die (volgens mij) op 2.2 bar voor en 2.1 bar achter vermeld staan. Waarbij er geen verschil is tussen onbeladen en beladen
Echter heb ik het idee dat als ie voor een beurt is geweest, ze altijd harder zijn. Er liggen sinds dit jaar vierseizoenenbanden onder, die volgens mij sowieso een tikkie harder mogen.
Over een aantal weken volbeladen met kampeerspullen op vakantie, dus ik wou ze zowel voor als achter naar 2.5 bar doen? Iemand hier nog advies over?
als ik even snel kijk op de renault en dacia websites in het dealers-overzicht kom ik al snel op 90 tot 150 dealers. Als die allemaal 2 of 3 demo-modellen hebben kom je al een eind.....MK_ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:48:
[...]
Yup, 2 keer in België. Een witte en een blauwe met dakkoffer
Er zijn er in Nederland ook 388 geregistreerd, denk niet dat er zo veel dealer modellen zijn
De lijst met dealers op Dacia.nl toont ook Servicepunten, niet direct VerkooppuntenPalomar schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:12:
[...]
als ik even snel kijk op de renault en dacia websites in het dealers-overzicht kom ik al snel op 90 tot 150 dealers. Als die allemaal 2 of 3 demo-modellen hebben kom je al een eind.....
Hoe dan ook, meeste zullen ook geen 2-3 demo modellen hebben. Als ik de "lokale" dealer bekijk (dichtstbijzijndste is nog enkel service punt, dus dichtstbijzijndste verkooppunt) is een wat grotere organisatie, maar zij hebben 4 demo auto's staan: één op iedere locatie
In Opendata RDW komen er zelfs 454 kentekenregistraties tevoorschijn (mogelijk al geregistreerd, maar nog niet op eigenaar gezet).
Hoe dan ook, een aantal staan op particuliere naam, maar dat is handmatig kentekens uit die database overnemen en controleren
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Als het goed is zit aan de binnenkant van de deur (stuurzijde) een stikker met de advies banden spanning.hars73 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:59:
Er is een Dacia topic...Hoe heb ik die nou nog nooit kunnen zien hier![]()
Wat ik nog steeds een keer aan de dealer wou vragen, maar het kan nu hier ook... Houden jullie je aan de opgegeven waarden voor de bandenspanning? Er liggen standaard 205/55/R16 banden onder die (volgens mij) op 2.2 bar voor en 2.1 bar achter vermeld staan. Waarbij er geen verschil is tussen onbeladen en beladen![]()
Zelf pomp ik de banden altijd 10% harder op dan deze advies spanning. In jou geval zou dat dus 2,4 en 2,3 Bar zijn. Heel veel harder is ook niet goed.... Dan gaat het loopvlak bol staan waardoor de banden onnodig slijten in het midden.
Hehe, zoiets vermoedde ik ook alMK_ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:39:
[...]
De lijst met dealers op Dacia.nl toont ook Servicepunten, niet direct Verkooppunten"Meer dan 60 Dacia verkooppunten in Nederland" staat op hun website. Op de website van Renault tel ik er 87, wat volgens mij wel enkel verkooppunten zijn.. dus ik zou eerder schatten rond de 65 Dacia verkooppunten
Hoe dan ook, meeste zullen ook geen 2-3 demo modellen hebben. Als ik de "lokale" dealer bekijk (dichtstbijzijndste is nog enkel service punt, dus dichtstbijzijndste verkooppunt) is een wat grotere organisatie, maar zij hebben 4 demo auto's staan: één op iedere locatie
In Opendata RDW komen er zelfs 454 kentekenregistraties tevoorschijn (mogelijk al geregistreerd, maar nog niet op eigenaar gezet).
Hoe dan ook, een aantal staan op particuliere naam, maar dat is handmatig kentekens uit die database overnemen en controlerenMaar ga er maar van uit: en rijden er al zo rond
Demo's zullen er slechts 1 zijn voor de meeste, als niet alle dealers. Dit is in ieder geval het geval voor Bochane en Janssen-Kerres, twee die ik even snel nagekeken heb
Ik vind de jogger er heel geslaagd uitzien alleen de motorisering vind ik aan de meh kant
.
Zeer jammer inderdaad dat de Jogger niet geleverd wordt met de 1.3 TCe, daarmee zou het een zeer aantrekkelijk totaalpakket zijn. Alleen zou je dan richting de 30k gaan voor de Extreme uitvoering...
Daarom wacht ik ook op de hybride. 140PK met automaat rijdt denk ik wel aardig (heb nu een Seat Leon ST 150PK DSG, dus redelijk vergelijkbaar).HTT-Thalan schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:21:
Ik vind de jogger er heel geslaagd uitzien alleen de motorisering vind ik aan de meh kant.
Nog altijd bijna 10K goedkoper dan een andere grotere auto met beter dan standaard motorisering. Alternatief zou voor mij een nieuwe Leon ST of Octavia Combi zijn, maar zelfs met 1.0 motor met automaat en wat leuke opties zit je al snel op de 37K. De zwaardere 150PK is nog weer 3K oid duurder.MK_ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:46:
Zeer jammer inderdaad dat de Jogger niet geleverd wordt met de 1.3 TCe, daarmee zou het een zeer aantrekkelijk totaalpakket zijn. Alleen zou je dan richting de 30k gaan voor de Extreme uitvoering...
Zou nog altijd een redelijk aanbod zijn ja... al kom je dan wel akelig dicht in de buurt van een Mégane Estate, die is met 1.3 TCe te krijgen vanaf €31140 (of €100 minder met analoge tellersPalomar schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:04:
[...]
Nog altijd bijna 10K goedkoper dan een andere grotere auto met beter dan standaard motorisering. Alternatief zou voor mij een nieuwe Leon ST of Octavia Combi zijn, maar zelfs met 1.0 motor met automaat en wat leuke opties zit je al snel op de 37K. De zwaardere 150PK is nog weer 3K oid duurder.
Maar ja, de keuze hebben zou fijn zijn geweest. En het platform kan het aan: de Clio V was leverbaar met de 1.3 TCe (niet meer volgens mij). In de Clio was die wel altijd gekoppeld aan een automaat, mogelijks zou een handbak bij de Jogger nog wat besparen.
Misschien dat ze deze uitvoeringen van de TCe motoren niet meer durven inzetten na al die problemen
.
Volgens mij is de 1.3 TCe een best goed blok, in ieder geval een aardige verbetering over de 1.2 en 1.4 TCe die hij vervangtHTT-Thalan schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:22:
Misschien dat ze deze uitvoeringen van de TCe motoren niet meer durven inzetten na al die problemen.
In de Duster zit hij trouwens ook
Inderdaad en daarin doet hij het erg fijn, ook met een stevige caravan erachter. Pasgeleden voor het eerst een langere rit (Luxemburg) gemaakt met die combinatie en dat is heel goed verlopen. Lekker stabiel (hangt natuurlijk ook van de combi zelf af), inhalen van vrachtwagens geen probleem, hellingen doet-ie ook prima.
En zonder caravan erachter gaat het allemaal ook erg makkelijk. Qua verbruik zit ik zo ongeveer op de 7 liter op 100km (1:14).
Overigens, dat verhaal over het vervangen van de distributieketting heb ik ook mogen meemaken met de vorige Duster 1.2Tce. Die zat op een kleine 120.000km toen er ook een ratel hoorbaar werd. Bij de Renault-dealer zou me dat een kleine 1600 euro gaan kosten. Uiteindelijk bij TSC de Betuwe laten vervangen voor 1200 euro.
Om maar even terug te komen op m'n post van 2 mei. 😋
De auto heeft een grote beurt gehad, o.a. 3 nieuwe bougies, en wat leidingwerk schoon gemaakt(?)....compleet andere auto.
Rij meestal in de Eco-stand, zelfs daarin rijd ie nu vlot.
Zijn er mensen die ervaring hebben met andere radio's?
Ook qua stuurbediening?
De auto heeft een grote beurt gehad, o.a. 3 nieuwe bougies, en wat leidingwerk schoon gemaakt(?)....compleet andere auto.
Zijn er mensen die ervaring hebben met andere radio's?
Ook qua stuurbediening?
Het zou natuurlijk een leuke auto worden met een 1.3/140pk (heerlijke motor, rij er nu mee rond in een Talisman), Extreme uitvoering, side bars (ja, die zijn voor de Jogger te krijgen) en van mijn part een voorbumper- en achterklepspoiler. Heb je een leuke, snelle 7 persoonsauto met een hoop bagageruimteMK_ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:46:
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Je kan ook gewoon sidebars, cow grille en 145pk op de lodgy krijgenWallie schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:42:
[...]
Het zou natuurlijk een leuke auto worden met een 1.3/140pk (heerlijke motor, rij er nu mee rond in een Talisman), Extreme uitvoering, side bars (ja, die zijn voor de Jogger te krijgen) en van mijn part een voorbumper- en achterklepspoiler. Heb je een leuke, snelle 7 persoonsauto met een hoop bagageruimte
Voor de vlotte rijder niet echt een optie deze Jogger, je blijft steeds tegen de begrenzer aanhurken (al bij 6500RPM) en steeds maar schakelen. En dat voor maar 1200Kg leeggewicht, vraag me af wat er gebeurt als volbeladen voor vakantie oid. Maar verder wel een leuke auto. Overigens zijn deze week wel prijsverhogingen a 600,- doorgevoerd en men verwacht later dit jaar misschien niet meer. Vlak voor levering krijg je een nieuw prijsvoorstel, en dan kun je binnen 10 dagen je bestelling kosteloos annuleren als je de verhoging teveel vindt.HTT-Thalan schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:21:
Ik vind de jogger er heel geslaagd uitzien alleen de motorisering vind ik aan de meh kant.
Mijn lodgy doet potentieel 7k toeren maar komop, dat heb je toch niet nodig joh. Zelfs als ik vlot doorrijdt kom ik niet boven de 6k, sowieso zijn deze blokjes met lage druk/toeren turbo's uitgevoerd. Ik had wel op iets meer pk/koppel gerekend, de 1.2tce doet dat beter.mv_ak schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:33:
[...]
Voor de vlotte rijder niet echt een optie deze Jogger, je blijft steeds tegen de begrenzer aanhurken (al bij 6500RPM) en steeds maar schakelen. En dat voor maar 1200Kg leeggewicht, vraag me af wat er gebeurt als volbeladen voor vakantie oid. Maar verder wel een leuke auto. Overigens zijn deze week wel prijsverhogingen a 600,- doorgevoerd en men verwacht later dit jaar misschien niet meer. Vlak voor levering krijg je een nieuw prijsvoorstel, en dan kun je binnen 10 dagen je bestelling kosteloos annuleren als je de verhoging teveel vindt.
Mijn Jogger wordt volgens de dealer eind oktober geleverd. Ik vraag me af of ze dat gaan halen, maar goed: fingers crossed.
Heeft iemand toevallig al de maat van de kofferbak kunnen achterhalen? (En dan niet dat plaatje van hun site.)
Heeft iemand toevallig al de maat van de kofferbak kunnen achterhalen? (En dan niet dat plaatje van hun site.)
Die van mij zou begin augustus arriveren.. Hij is al geproduceerd maar wacht nu nog op transport.. dus we weten nog steeds niet hoe wat en wanneer...pven schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:00:
Mijn Jogger wordt volgens de dealer eind oktober geleverd. Ik vraag me af of ze dat gaan halen, maar goed: fingers crossed.
Ik vraag me af hoe de leasemij hier mee om gaat. Tot op heden heb ik er iig nog niets over vernomen.mv_ak schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:33:
[...]
Overigens zijn deze week wel prijsverhogingen a 600,- doorgevoerd en men verwacht later dit jaar misschien niet meer. Vlak voor levering krijg je een nieuw prijsvoorstel, en dan kun je binnen 10 dagen je bestelling kosteloos annuleren als je de verhoging teveel vindt.
Ah, ben niet de enigeiVoidstep schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:20:
[...]
Die van mij zou begin augustus arriveren.. Hij is al geproduceerd maar wacht nu nog op transport.. dus we weten nog steeds niet hoe wat en wanneer...
Is overigens mijn tweede vertraging.. Eerder zou hij eind mei worden geproduceerd, maar dat werd dus voor het eerst vertraagd naar begin juli. Nu dus vertraagd doordat ze het niet kunnen transporteren, mss?
[ Voor 15% gewijzigd door albert04 op 08-08-2022 16:33 ]
Wat ik heb begrepen van mijn dealer is dat er inderdaad iets qua transport is. Of het nou door gebrek aan chauffeurs o.i.d. is weet ik zelf ook niet. Ik bel elke week in ieder geval op voor een update. Zodra er aan mijn kant wat meer bekend is zal ik het hier ook melden.albert04 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:32:
[...]
Ah, ben niet de enigeDie van mij is ook geproduceerd, maar bij transport loopt ie een vertraging op. Hij zou de 22-7 worden afgeleverd bij de dealer, maar tot heden staat ie nog steeds bij de fabriek. Meer kan mijn dealer ook niet vertellen.. Ik ben wel benieuwd waarom ze vertraagd zijn.
Is overigens mijn tweede vertraging.. Eerder zou hij eind mei worden geproduceerd, maar dat werd dus voor het eerst vertraagd naar begin juli. Nu dus vertraagd doordat ze het niet kunnen transporteren, mss?
Weet jij om welk leidingwerk het specifiek gaat?hansie_k schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:10:
Om maar even terug te komen op m'n post van 2 mei. 😋
Vermoed bij mij misschien hetzelfde…
Bij de beurt had ik aangegeven dat de auto wat bokkerig was als de motor koud was.Chickendorp schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:09:
[...]
Weet jij om welk leidingwerk het specifiek gaat?
Vermoed bij mij misschien hetzelfde…
Op zich is een 3 cilinder dat vaak, maar ik wilde dat ze het even checkte.
Gezien de andere punten, denk ik de brandstofleidingen en/of de leiding naar de injectoren.
Afgelopen tijd best een hoop gereden, auto is ook merkbaar zuiniger.
Rij altijd op Eco-stand, haal nu zonder er op te letten makkelijk 1:20.
Dat is mix snelweg en bebouwde kom.
Weet iemand hoe de service interval van een facelift Sandero II (met de LED koplampen, 2017) gereset kan worden?
Via een generieke OBD2-scanner & bluetooth ELM327 (incl ddt4all) lukt het me niet, en alle pedalen/knopjes/... Methoden lijken niet te werken bij een facelift. Universele garage lukt het ook niet. Voor alle duidelijkheid, onderhoud heeft hij gehad, maar we willen het lampje resetten aangezien de auto verkocht zal worden (opa beslist te stoppen met rijden).
Dealer zegt dat het inderdaad enkel kan via hun computersysteem... Afspraak moeten maken, kost ~50€. Nu, als het moet, dan is het maar zo, maar wel typisch voor een budget merk dat je zoiets niet zelf kan

Als iemand nog iets weet hoor ik het graag
En anders gaan we donderdag naar de garage...
Via een generieke OBD2-scanner & bluetooth ELM327 (incl ddt4all) lukt het me niet, en alle pedalen/knopjes/... Methoden lijken niet te werken bij een facelift. Universele garage lukt het ook niet. Voor alle duidelijkheid, onderhoud heeft hij gehad, maar we willen het lampje resetten aangezien de auto verkocht zal worden (opa beslist te stoppen met rijden).
Dealer zegt dat het inderdaad enkel kan via hun computersysteem... Afspraak moeten maken, kost ~50€. Nu, als het moet, dan is het maar zo, maar wel typisch voor een budget merk dat je zoiets niet zelf kan

Als iemand nog iets weet hoor ik het graag
Heb jij hem al? Ik wel, afgelopen maandag opgehaald. Top apparaat en rijdt fijner en subtieler dan de Sandero (2021).iVoidstep schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:52:
[...]
Wat ik heb begrepen van mijn dealer is dat er inderdaad iets qua transport is. Of het nou door gebrek aan chauffeurs o.i.d. is weet ik zelf ook niet. Ik bel elke week in ieder geval op voor een update. Zodra er aan mijn kant wat meer bekend is zal ik het hier ook melden.
Helaas heb ik geen wireless CarPlay en dat is erg jammer. Door chippen tekort wordt de jogger niet meer uitgerust met wirelss CarPlay. Dit heeft Dacia vorige week aangekondigd. Volgens de dealer was ik net op tijd en zou mijn auto deze optie wel moeten hebben. Ik ben daarom benieuwd of jij die optie wel hebt?
Ben wel benieuwd naar foto's van mensen die hem al hebben. Op websites/youtube zie je toch vaak die gestylede persfoto's en meestal de oranjegekleurde versie. Ben juist wel benieuwd hoe die er 'in het wild' uitziet in het straatbeeld. Helaas heb ik de auto nog weinig zien rijden. Ben ook wel benieuwd hoe die andere kleuren er in het echt uitzien. Donkergrijs lijkt me ook wel mooi.
[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 14-09-2022 11:12 ]
Ik ben ook benieuwd! Laat maar wat foto's en ervaringen horen
.
Hmm helaas nog niet. Begin deze maand gebeld, zou in september nog binnenkomen dus begin oktober moeten we hem wel hebben volgens Stern. Zojuist gebeld en ik word erover teruggebeld. Zou wel vervelend zijn als we door een chiptekort een aantal opties niet hebben terwijl we daar wel duidelijk voor hebben gekozen... Ik ben benieuwd.albert04 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:28:
[...]
Heb jij hem al? Ik wel, afgelopen maandag opgehaald. Top apparaat en rijdt fijner en subtieler dan de Sandero (2021).
Helaas heb ik geen wireless CarPlay en dat is erg jammer. Door chippen tekort wordt de jogger niet meer uitgerust met wirelss CarPlay. Dit heeft Dacia vorige week aangekondigd. Volgens de dealer was ik net op tijd en zou mijn auto deze optie wel moeten hebben. Ik ben daarom benieuwd of jij die optie wel hebt?
Edit: Zojuist teruggebeld. Zou binnen 1-2 weken binnen moeten zijn. Heeft verder niks gehoord over chiptekorten etc, dus word geleverd zoals hij is besteld.
[ Voor 8% gewijzigd door iVoidstep op 15-09-2022 11:59 ]
Ik ben 'm bij de dealer gaan bekijken. Stonden er 2. Eentje in blauw en eentje in.... ben ik vergeten. Vond 'm in 't echt meer op het beeld wat ik van bestaande Dacia's (logan) had lijken dan op de persfoto's. Dus viel me wat tegen. Maar voor de prijs zeker leuke/praktische wagen!Palomar schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:12:
Ben wel benieuwd naar foto's van mensen die hem al hebben. Op websites/youtube zie je toch vaak die gestylede persfoto's en meestal de oranjegekleurde versie. Ben juist wel benieuwd hoe die er 'in het wild' uitziet in het straatbeeld. Helaas heb ik de auto nog weinig zien rijden. Ben ook wel benieuwd hoe die andere kleuren er in het echt uitzien. Donkergrijs lijkt me ook wel mooi.
Laatste tijd issues met mijn MediaNav... Zodra ik de auto aanzet is de telefoon direct gekoppeld via Bluetooth, om vervolgens een paar seconden later de melding te krijgen dat de verbinding is weggevallen. Het is daarna ook niet meer mogelijk om de telefoon te verbinden, tenzij ik deze geheel loskoppel van de MediaNav en vervolgens weer toevoeg. Heel irritant...
@Palomar @HTT-Thalan Ik maak wel wat foto's als de sidesteps voor de auto zijn gemonteerd. Helaas heb ik de auto zonder ze gekregen omdat de sidesteps een enorme levertijd hebben. Met de sidesteps wordt de auto nog mooier, vind ik persoonlijk 
Even over de kleur; ik vind de bruine kleur de enige kleur wat hem mooi staat, mits je voor de Extreme gaat. Bij een uitvoering lager/goedkoper maakt de kleur niet zo veel uit, maar dan begint idd een beetje op de Logan te lijken.
Ik wacht nog steeds op antwoord van de dealer mbt Apple Carplay.. Tot nu toe ben ik erg tevreden over de auto.. rijdt erg fijn
Even over de kleur; ik vind de bruine kleur de enige kleur wat hem mooi staat, mits je voor de Extreme gaat. Bij een uitvoering lager/goedkoper maakt de kleur niet zo veel uit, maar dan begint idd een beetje op de Logan te lijken.
Ik wacht nog steeds op antwoord van de dealer mbt Apple Carplay.. Tot nu toe ben ik erg tevreden over de auto.. rijdt erg fijn
M.b.t de Jogger: "onze" dealer heeft hem staan in het zilvergrijs en als Comfort uitvoering, dus een beetje middle of the road. Zeker voorin vind ik het prima, en een grote verbetering t.o.v de voorgaande Logan/Sandero II. De 2de zitrij viel me persoonlijk wel wat tegen: de bank staat naar mijn mening extreem hoog, zo hoog zelfs dat ik (1m94) praktisch met mijn hoofd tegen het dak zat. Zithoek was door de hoge bank wel prima, beenruimte viel dan weer tegen. De auto zou goed opknappen van een (eventueel optionele) verschuifbare achterbank.
Je moet toch iets als je moet wachten op het resetten van het servicelampje bij een Sandero II voor €50
Dacia Spring was ik ook wel benieuwd naar, maar het showmodel was al verkocht. Hoewel de auto open was, blijf ik er dan toch vanaf
Je moet toch iets als je moet wachten op het resetten van het servicelampje bij een Sandero II voor €50

Dacia Spring was ik ook wel benieuwd naar, maar het showmodel was al verkocht. Hoewel de auto open was, blijf ik er dan toch vanaf
Ben erg benieuwd! Zag die sidesteps idd ook als accessoire, maar kon er verder geen foto's van vinden. Zou me wel een interessante optie lijken, maar weet ook niet of het een beetje too much isalbert04 schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:09:
@Palomar @HTT-Thalan Ik maak wel wat foto's als de sidesteps voor de auto zijn gemonteerd. Helaas heb ik de auto zonder ze gekregen omdat de sidesteps een enorme levertijd hebben. Met de sidesteps wordt de auto nog mooier, vind ik persoonlijk
Vind de extreme in de lichtgrijze kleur (en dan dus met zwarte velgen) er ook wel mooi uitzien. Al krijgen ze vanaf nu ook een andere grill en volgens mij ook een andere kleur grijs (matgrijs), wat er ook wel mooi uitziet. Dat oranje/bruin ook wel, maar dat zal ook de kleur zijn waarin je hem het meest gaat zien denk ik.
Ben zelf nu een beetje aan het oriënteren voor een nieuwe leaseauto die ik volgend jaar mag bestellen. Vanwege 3 kleine kinderen wil ik eigenlijk een zevenzitter/veel bagageruimte en met het huidige modellengamma en de limiet aan co2 uitstoot blijft alleen de Dacia Jogger over. Wil eigenlijk wel wat meer power dan 100 pk en een automaat. De hybride die als het goed is volgend jaar uitkomt zou dat allemaal goedmaken. Zie alleen dat de huidige Renaults die deze aandrijflijn al hebben maar maximaal 750kg mogen trekken. Is wel weer een kleine kink in de kabel, maar vooralsnog geen plannen voor een caravan, maar dat wordt dan meteen ook geen optie meer
Ik weet niet of je dit al gezien hebt maar de sidesteps zijn te zien in de accessoriesbrochure.. Hier de link: https://cdn.group.renault...es/jogger-accessoires.pdfPalomar schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:59:
[...]
Ben erg benieuwd! Zag die sidesteps idd ook als accessoire, maar kon er verder geen foto's van vinden. Zou me wel een interessante optie lijken, maar weet ook niet of het een beetje too much is
Vind de extreme in de lichtgrijze kleur (en dan dus met zwarte velgen) er ook wel mooi uitzien. Al krijgen ze vanaf nu ook een andere grill en volgens mij ook een andere kleur grijs (matgrijs), wat er ook wel mooi uitziet. Dat oranje/bruin ook wel, maar dat zal ook de kleur zijn waarin je hem het meest gaat zien denk ik.
Ben zelf nu een beetje aan het oriënteren voor een nieuwe leaseauto die ik volgend jaar mag bestellen. Vanwege 3 kleine kinderen wil ik eigenlijk een zevenzitter/veel bagageruimte en met het huidige modellengamma en de limiet aan co2 uitstoot blijft alleen de Dacia Jogger over. Wil eigenlijk wel wat meer power dan 100 pk en een automaat. De hybride die als het goed is volgend jaar uitkomt zou dat allemaal goedmaken. Zie alleen dat de huidige Renaults die deze aandrijflijn al hebben maar maximaal 750kg mogen trekken. Is wel weer een kleine kink in de kabel, maar vooralsnog geen plannen voor een caravan, maar dat wordt dan meteen ook geen optie meer
Hybride gaat wel wat langer duren denk ik.. Op dit moment lopen ze al achter dus dat wordt alleen maar groter.. De kans is groot dat je een hybride ergen medio 2024 hebt, denk ik
Ik las ergens dat ze op de autoshow van Parijs volgende maand iets zouden presenteren, dus ik wacht dat even af. Als ie niet in Q2 2023 te bestellen is dan houdt het op idd. Weet ook niet of het dan wel een Jogger wordt, want als je eenmaal automaat rijdt is het toch een teruggang naar weer een schakelbak.albert04 schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:18:
[...]
Ik weet niet of je dit al gezien hebt maar de sidesteps zijn te zien in de accessoriesbrochure.. Hier de link: https://cdn.group.renault...es/jogger-accessoires.pdf
Hybride gaat wel wat langer duren denk ik.. Op dit moment lopen ze al achter dus dat wordt alleen maar groter.. De kans is groot dat je een hybride ergen medio 2024 hebt, denk ikMaja, is idd lekker met automaat.
Wij hebben onze Jogger 2 weken geleden eindelijk mogen ophalen. Zou eind Juli binnenkomen, maar werd helaas pas weken later geleverd bij de dealer. Wij hebben de Extreme SE gekocht, waarbij tijdens de verkoop dus ook werd aangegeven dat hier Wireless Android Auto/Apple Carplay op zou zitten. Wij hebben onze auto in maart besteld, is 2e helft juni geproduceerd, maar tot onze verbazing: geleverd zonder wireless. De dealer is nu in contact met Dacia, want wij gaan hier uiteraard niet mee akkoord, maar het is wel een rare gang van zaken.iVoidstep schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:29:
[...]
Hmm helaas nog niet. Begin deze maand gebeld, zou in september nog binnenkomen dus begin oktober moeten we hem wel hebben volgens Stern. Zojuist gebeld en ik word erover teruggebeld. Zou wel vervelend zijn als we door een chiptekort een aantal opties niet hebben terwijl we daar wel duidelijk voor hebben gekozen... Ik ben benieuwd.
Edit: Zojuist teruggebeld. Zou binnen 1-2 weken binnen moeten zijn. Heeft verder niks gehoord over chiptekorten etc, dus word geleverd zoals hij is besteld.
Van wat ik heb begrepen is het afhankelijk van de productiedatum, auto's die na 6 juni zouden zijn geproduceerd hebben de optie niet meer, behalve als ze het aanvullende Media Nav pakket hebben gekozen, terwijl het normaliter standaard op de Extreme versies aanwezig zou zijn. Wij wachten even af waar Dacia/onze dealer mee komt, gaan er vanuit dat ze een nette oplossing bieden.
PSN | Antiekepoepdoos
Voor zo ver mij bekend, is de wireless optie alleen mogelijk met de Media Nav pakket. "Smartphone replicatie" zoals ze dat zelf noemen is wel mogelijk, alleen dan bedraad zonder Media Nav Pakket.JVvG schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:39:
[...]
Wij hebben onze Jogger 2 weken geleden eindelijk mogen ophalen. Zou eind Juli binnenkomen, maar werd helaas pas weken later geleverd bij de dealer. Wij hebben de Extreme SE gekocht, waarbij tijdens de verkoop dus ook werd aangegeven dat hier Wireless Android Auto/Apple Carplay op zou zitten. Wij hebben onze auto in maart besteld, is 2e helft juni geproduceerd, maar tot onze verbazing: geleverd zonder wireless. De dealer is nu in contact met Dacia, want wij gaan hier uiteraard niet mee akkoord, maar het is wel een rare gang van zaken.
Van wat ik heb begrepen is het afhankelijk van de productiedatum, auto's die na 6 juni zouden zijn geproduceerd hebben de optie niet meer, behalve als ze het aanvullende Media Nav pakket hebben gekozen, terwijl het normaliter standaard op de Extreme versies aanwezig zou zijn. Wij wachten even af waar Dacia/onze dealer mee komt, gaan er vanuit dat ze een nette oplossing bieden.
In eerste instantie had ik gekozen voor de optie zonder Media Nav, omdat ik toch graag google maps en alles gebruik. Door het bedraad te gebruiken kan mijn telefoon ook meteen opgeladen worden. Mijn partner wou niet afhankelijk zijn van haar telefoon en wou deze optie er toch graag bij.
In de koopovereenkomst staat er bij Media Nav EU nog extra informatie>
/f/image/pIbdPkyk3SRpklC3r88tAEhv.png?f=fotoalbum_large)
Vandaar dat ik al het idee had dat de wireless optie dus alleen i.c.m. de Media Nav EU is. Ik had ergens ook iets gelezen van 6 speakers o.i.d. maar dat kan ik zou snel niet meer terugvinden.
Mijn Jogger (leaseauto) is in maart besteld,de huidige status is dat deze halverwege november geleverd gaat worden. Ik denk niet dat ze dat gaan redden, en dat ze hem over de leasestop heen tillen (dan wordt het dus hopelijk januari 2023).
Bij deze wat ik heb besteld:
• Dacia Jogger TCe 110 Extreme 5 zitplaatsen 5D 81kW
• Kleur: Brun Terracotta metaallak
• Stoelverwarming
• Media Nav
• Trekhaak vast 13p
• Pack Extreme
@ hierboven: interessant, zoveel details kan ik in de lease-bestelling niet terugvinden.
• Stoelverwarming
• Media Nav
• Trekhaak vast 13p
• Pack Extreme
@ hierboven: interessant, zoveel details kan ik in de lease-bestelling niet terugvinden.
[ Voor 9% gewijzigd door pven op 28-09-2022 07:58 ]
Dat is achteraf inderdaad zo vermeld, maar begin dit jaar toen wij onze auto kochten was de wireless optie een standaard onderdeel van de Extreme versies. Dit is later aangepast, nu enkel nog beschikpaar i.c.m. de Media Nav EU. Zie ook https://www.daciaforum.co...-and-apple-carplay.40495/iVoidstep schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:13:
[...]
Voor zo ver mij bekend, is de wireless optie alleen mogelijk met de Media Nav pakket. "Smartphone replicatie" zoals ze dat zelf noemen is wel mogelijk, alleen dan bedraad zonder Media Nav Pakket.
In eerste instantie had ik gekozen voor de optie zonder Media Nav, omdat ik toch graag google maps en alles gebruik. Door het bedraad te gebruiken kan mijn telefoon ook meteen opgeladen worden. Mijn partner wou niet afhankelijk zijn van haar telefoon en wou deze optie er toch graag bij.
In de koopovereenkomst staat er bij Media Nav EU nog extra informatie> [Afbeelding]
Vandaar dat ik al het idee had dat de wireless optie dus alleen i.c.m. de Media Nav EU is. Ik had ergens ook iets gelezen van 6 speakers o.i.d. maar dat kan ik zou snel niet meer terugvinden.
PSN | Antiekepoepdoos
Gisteren de familie wagoon mogen ontvangen. Rijd fantastisch! Vergeleken met een Audi A1 meer dan genoeg ruimte om een zwangere vrouw achter het stuur te zetten en nog comfortabel te zitten haha.iVoidstep schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:13:
[...]
Voor zo ver mij bekend, is de wireless optie alleen mogelijk met de Media Nav pakket. "Smartphone replicatie" zoals ze dat zelf noemen is wel mogelijk, alleen dan bedraad zonder Media Nav Pakket.
In de koopovereenkomst staat er bij Media Nav EU nog extra informatie> [Afbeelding]
Wel helaas opgevallen dat de Wireless Android/Apple er niet op zit.. Ondanks dat we de Media Nav EU hebben. Dealer was/is hier niet van op de hoogte dus gaat dit uitzoeken. Ik heb bovenstaand screenshot toegevoegd en de link van een reactie hierboven ter verdere aanvulling.
De USB poorten zelf ondersteunen geen snelladen namelijk dus dat maakt het iets vervelender om alles bekabeld te gebruiken.
Verder staan de spatlappen en sidesteps in backorder.. Ze hadden sidesteps besteld maar deze waren van de Sandero, ging hem helaas niet worden dus. Systeemfout kreeg ik te horen. (kan ik me voorstellen)
Dat de spatlappen in backorder staan vind ik wat vreemd, aangezien dit natuurlijk al ruim vantevoren besteld kon worden.
Als ik een update krijg betreffende het wireless gebeuren krijgen jullie het te horen!
Mochten er andere vragen zijn m.b.t tot de jogger, fire away.
Wij hebben inmiddels ook een reactie gehad van onze dealer.iVoidstep schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:13:
[...]
Gisteren de familie wagoon mogen ontvangen. Rijd fantastisch! Vergeleken met een Audi A1 meer dan genoeg ruimte om een zwangere vrouw achter het stuur te zetten en nog comfortabel te zitten haha.
Wel helaas opgevallen dat de Wireless Android/Apple er niet op zit.. Ondanks dat we de Media Nav EU hebben. Dealer was/is hier niet van op de hoogte dus gaat dit uitzoeken. Ik heb bovenstaand screenshot toegevoegd en de link van een reactie hierboven ter verdere aanvulling.
De USB poorten zelf ondersteunen geen snelladen namelijk dus dat maakt het iets vervelender om alles bekabeld te gebruiken.
Verder staan de spatlappen en sidesteps in backorder.. Ze hadden sidesteps besteld maar deze waren van de Sandero, ging hem helaas niet worden dus. Systeemfout kreeg ik te horen. (kan ik me voorstellen)
Dat de spatlappen in backorder staan vind ik wat vreemd, aangezien dit natuurlijk al ruim vantevoren besteld kon worden.
Als ik een update krijg betreffende het wireless gebeuren krijgen jullie het te horen!
Mochten er andere vragen zijn m.b.t tot de jogger, fire away.
Dacia had dit pas eind april gecommuniceerd, waarbij enkel specifiek voor de Duster werd aangegeven dat dit met terugwerkende kracht inging. Onze dealer was dus niet op de hoogte dat dit ook het geval zou zijn met de Jogger. De dealer heeft nu een passende vergoeding geboden, maar niet netjes van Dacia dat dit soort zaken zo slecht gecommuniceerd worden.
PSN | Antiekepoepdoos
Wat is deze passende vergoeding als ik vragen mag? Of is dit gewoon puur een geldbedrag. Dan zitten we met een auto die niet naar wens is, dat is ook niet echt netjes..JVvG schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:09:
[...]
Wij hebben inmiddels ook een reactie gehad van onze dealer.
Dacia had dit pas eind april gecommuniceerd, waarbij enkel specifiek voor de Duster werd aangegeven dat dit met terugwerkende kracht inging. Onze dealer was dus niet op de hoogte dat dit ook het geval zou zijn met de Jogger. De dealer heeft nu een passende vergoeding geboden, maar niet netjes van Dacia dat dit soort zaken zo slecht gecommuniceerd worden.
https://www.autoweek.nl/a...r-140-hybrid-naar-parijs/
Benieuwd of ie ook dit jaar nog te bestellen is en naar de prijs
Benieuwd of ie ook dit jaar nog te bestellen is en naar de prijs
Ik rij sinds 4 okt. de Jogger.. we zijn met z'n 6, omdat de stoelen op de 3e zitrij niet neerklapbaar zijn, heb ik er dus 1 uitgehaald en in de kelder gelegd.
Eerdere 7-zitters waar ik in reed hadden dat dus wel, toch iets handiger vind ik.
Edit: het kon dus wel...
Eerdere 7-zitters waar ik in reed hadden dat dus wel, toch iets handiger vind ik.
Edit: het kon dus wel...
[ Voor 5% gewijzigd door GS88 op 16-10-2022 11:08 . Reden: Nieuwe inzichten ]
Rotterdam
Hetzelfde verhaal mbt Wireless carplay.. De dealer heeft een alternatief geboden en dat is een Wireless Carplay adapter, aangesloten op de USB poort. Volgende week heb ik een afspraak en dan gaan ze de adapter aansluiten en netjes wegwerken.. Dit zal dan onder het dashboard gebeuren.. Ik ben benieuwd, andere opties heb je helaas niet en ik wil hem graag wireless hebben.iVoidstep schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:36:
[...]
Wat is deze passende vergoeding als ik vragen mag? Of is dit gewoon puur een geldbedrag. Dan zitten we met een auto die niet naar wens is, dat is ook niet echt netjes..
Mijn sidesteps staan nog steeds in de backorder.. Ik ben benieuwd hoelang dat gaat duren.. Ik vind het overigens wel een vreemd verhaal dat de spatlappen niet op voorraad zijn? De mijne zijn gelijk met de auto afgeleverd (behalve de sidesteps)...
Hmm, ondanks de media NAV EU en alles hebben we er ook geen Wi-Fi inzitten. Dealer wist er niks van af en kan dus ook niet achteraf geregeld worden. Een vergoeding van 200,- vinden ze gepast.albert04 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:48:
[...]
Hetzelfde verhaal mbt Wireless carplay.. De dealer heeft een alternatief geboden en dat is een Wireless Carplay adapter, aangesloten op de USB poort. Volgende week heb ik een afspraak en dan gaan ze de adapter aansluiten en netjes wegwerken.. Dit zal dan onder het dashboard gebeuren.. Ik ben benieuwd, andere opties heb je helaas niet en ik wil hem graag wireless hebben.
Mijn sidesteps staan nog steeds in de backorder.. Ik ben benieuwd hoelang dat gaat duren.. Ik vind het overigens wel een vreemd verhaal dat de spatlappen niet op voorraad zijn? De mijne zijn gelijk met de auto afgeleverd (behalve de sidesteps)...
Zo'n wireless Carplay/Android Auto adapter, hoe werkt deze dan precies? Is dit puur alleen voor Carplay/AA of kan je het ook als een wifi signaal gebruiken voor andere apparaten? Wi-Fi vonden we zelf namelijk wel belangrijk mochten de kids achterin op hun tablet een filmpje willen kijken, dan kon de wifi verbinding van de auto zelf gebruikt worden namelijk.
Ik ben benieuwd,
Hmm.. Wireless zelf heb ik niet aan gedacht, maar volgens mij zat dat er ook niet in (sowieso)... Dacia biedt alleen Wireless Carplay en Android Auto aan, maar je kunt niet met tablet en al op een WiFi netwerk zitten. Deze functie bestaat niet - en ook niet voorheen - bij Dacia.iVoidstep schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:39:
[...]
Hmm, ondanks de media NAV EU en alles hebben we er ook geen Wi-Fi inzitten. Dealer wist er niks van af en kan dus ook niet achteraf geregeld worden. Een vergoeding van 200,- vinden ze gepast.
Zo'n wireless Carplay/Android Auto adapter, hoe werkt deze dan precies? Is dit puur alleen voor Carplay/AA of kan je het ook als een wifi signaal gebruiken voor andere apparaten? Wi-Fi vonden we zelf namelijk wel belangrijk mochten de kids achterin op hun tablet een filmpje willen kijken, dan kon de wifi verbinding van de auto zelf gebruikt worden namelijk.
Ik ben benieuwd,
De dealer gaat - denk ik - zoiets toepassen: https://cplay2air.com/ Ik weet het niet zeker en laat mij daarom ook verassen.. Volgende week weet ik meer.
In dit geval ook een vergoeding van 200,-. Gezien een wifi-adapter tussen de 50-100 euro kost lijkt me dit redelijk. Ik heb wat onderzoek gedaan naar de adapters, maar lees dat er veel problemen zijn met een vertraging omdat het systeem 2 keer een signaal moet doorsturen. Normaliter gaat het signaal van de telefoon rechtstreeks naar het Media system (waar al wat vertraging tussen zit), nu wordt het telefoon > adapter > Media systeem waardoor er 2 keer vertraging ontstaat. Wij gaan hem (helaas) gewoon bedraad gebruiken vooralsnog.iVoidstep schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:39:
[...]
Hmm, ondanks de media NAV EU en alles hebben we er ook geen Wi-Fi inzitten. Dealer wist er niks van af en kan dus ook niet achteraf geregeld worden. Een vergoeding van 200,- vinden ze gepast.
Ik ben benieuwd,
Even nog over de WiFi trouwens, volgens mij bood de WiFi functie niet de optie om draadloze toestellen van internet te voorzien? Die WiFi functie was volgens mij enkel om een verbinding tussen het Media systeem en de telefoon te bewerkstelligen via Wifi (i.p.v. bluetooth). Bij mijn weten kan de auto zelf geen internet signaal versturen..
PSN | Antiekepoepdoos
Mocht je de adapter in gebruik hebben, deel je ervaring als je wilt! Erg benieuwd of dit een goede oplossing is.albert04 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:15:
[...]
Hmm.. Wireless zelf heb ik niet aan gedacht, maar volgens mij zat dat er ook niet in (sowieso)... Dacia biedt alleen Wireless Carplay en Android Auto aan, maar je kunt niet met tablet en al op een WiFi netwerk zitten. Deze functie bestaat niet - en ook niet voorheen - bij Dacia.
De dealer gaat - denk ik - zoiets toepassen: https://cplay2air.com/ Ik weet het niet zeker en laat mij daarom ook verassen.. Volgende week weet ik meer.
PSN | Antiekepoepdoos
Nou, ze hebben het apparaat gisterenochtend voor mij aangesloten.. Ik moet zeggen; het werkt nog beter (lees sneller) dan Wireless Carplay in de Sandero (die heeft het namelijk wel. Is wel een klein jaartje ouder maar is wel het nieuwste model).. Dus, geen vertraging en reageert direct op mijn acties.JVvG schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:14:
[...]
Mocht je de adapter in gebruik hebben, deel je ervaring als je wilt! Erg benieuwd of dit een goede oplossing is.
Je hoeft alleen je telefoon via Bluetooth te koppelen en je hebt wireless CarPlay in de auto. Gaat heel eenvoudig.
Het enig nadeel hieraan is: het apparaat wordt natuurlijk gekoppeld aan de USB aansluiten.. De kabel loopt weliswaar achter het dashboard naar het handschoenkastje.. Je ziet bij de aansluiten de USB stekker en een stukje kabel die later verdwijnt achter het dashboard.
Tja, het is niet anders, maar het werkt op dit moment wel perfect..
Super hoor, bedankt voor het delen! Welk merk en welke adapter hebben ze precies aangesloten, toch eens heroverwegenalbert04 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:37:
[...]
Nou, ze hebben het apparaat gisterenochtend voor mij aangesloten.. Ik moet zeggen; het werkt nog beter (lees sneller) dan Wireless Carplay in de Sandero (die heeft het namelijk wel. Is wel een klein jaartje ouder maar is wel het nieuwste model).. Dus, geen vertraging en reageert direct op mijn acties.
Je hoeft alleen je telefoon via Bluetooth te koppelen en je hebt wireless CarPlay in de auto. Gaat heel eenvoudig.
Het enig nadeel hieraan is: het apparaat wordt natuurlijk gekoppeld aan de USB aansluiten.. De kabel loopt weliswaar achter het dashboard naar het handschoenkastje.. Je ziet bij de aansluiten de USB stekker en een stukje kabel die later verdwijnt achter het dashboard.
Tja, het is niet anders, maar het werkt op dit moment wel perfect..
PSN | Antiekepoepdoos
Deze en dan met Appplay: https://www.navinc.nl/7680 zij hebben het voor mij en de dealer ingebouwd.JVvG schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:23:
[...]
Super hoor, bedankt voor het delen! Welk merk en welke adapter hebben ze precies aangesloten, toch eens heroverwegen
Ik heb ook de jogger extreme besteld in juni wanneer die geleverd gaat worden is nog afwachten.
En de vraag is of het al met het nieuwe logo zal zijn.
Maar weet iemand wat nog de verschillen gaan zijn tussen de huidige en de nieuwe versie.
En de vraag is of het al met het nieuwe logo zal zijn.
Maar weet iemand wat nog de verschillen gaan zijn tussen de huidige en de nieuwe versie.
Heb zelf een jogger gekocht media januari van dit jaar (dus zonder te kunnen proefrijden), en heb hem in juni geleverd gekregen.
Heel tevreden met de auto zelf. Alleen Apple CarPlay…
Ik meende me te herinneren dat er wireless CarPlay op zou zitten. Heb ik niet, kon het niet in de papieren terug vinden en ook niet op de site. Dus ik ging er vanuit dat ik het zelf verzonnen had.
Tot overmaakt van ramp crasht CarPlay ook standaard na 1-2 min gebruik met een iPhone 13 Pro (oudere iPhones zijn geen probleem). Mijn dealer heeft het probleem vaker gehoord en raadt me aan bij Dacia te klagen, want zelf kunnen ze dit niet fixen natuurlijk (firmware vanuit de fabriek nodig).
Ben op dit gebied dus wel behoorlijk teleurgesteld.
Ik meende me te herinneren dat er wireless CarPlay op zou zitten. Heb ik niet, kon het niet in de papieren terug vinden en ook niet op de site. Dus ik ging er vanuit dat ik het zelf verzonnen had.
Tot overmaakt van ramp crasht CarPlay ook standaard na 1-2 min gebruik met een iPhone 13 Pro (oudere iPhones zijn geen probleem). Mijn dealer heeft het probleem vaker gehoord en raadt me aan bij Dacia te klagen, want zelf kunnen ze dit niet fixen natuurlijk (firmware vanuit de fabriek nodig).
Hier afgelopen weekend onze Dacia MCV ingeruild voor een 5 zits Dacia Jogger Comfort Bi-fuel met als extra's een Pack Assist en Climate control. Een voorraadmodel dus snel leverbaar. Volgens de dealer heeft Dacia moeite met het leveren van de bi-fuel versies. Eentje bestellen kon zo eind 2023 worden voordat ie geleverd werd.
Dat er geen wireless AA opzit vind ik geen probleem. Maar ik neem aan dat je de bovenste USB aansluiting moet gebruiken? Kun je je telefoon dan nog ergens achter het display leggen? Of moet je met een langere kabel werken en dan de telefoon onderin leggen? Ik heb daar niet echt naar gekeken in de showroom.
Dat er geen wireless AA opzit vind ik geen probleem. Maar ik neem aan dat je de bovenste USB aansluiting moet gebruiken? Kun je je telefoon dan nog ergens achter het display leggen? Of moet je met een langere kabel werken en dan de telefoon onderin leggen? Ik heb daar niet echt naar gekeken in de showroom.
Daar is de houder toch voor? Of ontbreekt die ook?hars73 schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:55:
Hier afgelopen weekend onze Dacia MCV ingeruild voor een 5 zits Dacia Jogger Comfort Bi-fuel met als extra's een Pack Assist en Climate control. Een voorraadmodel dus snel leverbaar. Volgens de dealer heeft Dacia moeite met het leveren van de bi-fuel versies. Eentje bestellen kon zo eind 2023 worden voordat ie geleverd werd.

Ik had gezien dat die bestaat, maar op het fotootje wat ik gemaakt heb in de showroom zie ik die niet. Dus die zal er inderdaad niet bijzitten. Of het moet nog los in het dashboardkastje liggen.MK_ schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:30:
[...]
Daar is de houder toch voor? Of ontbreekt die ook?
Wordt die standaard meegeleverd normaal gesproken dan?
En anders maar zo'n antislipmatje aanschaffen. Die kan wel achter het display liggen toch?
EDIT: Het staat wel standaard vanaf de Essential uitvoering bij de uitrusting: "Telefoonhouder met USB aansluiting geïntegreerd in dashboard"
Zal er even opletten bij het afleveren van de auto
[ Voor 16% gewijzigd door hars73 op 14-11-2022 13:46 ]
Volgens mij werd die standaard meegeleverd i.c.m het scherm, maar recenter staat het enkel op de Extreme uitvoering. Mogelijks dat die van jou, als Comfort, zonder geleverd is. Geen idee of het is na te bestellen. Het bevestigingspunt zit er wel, met een afdekkapje over.hars73 schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:34:
[...]
Ik had gezien dat die bestaat, maar op het fotootje wat ik gemaakt heb in de showroom zie ik die niet. Dus die zal er inderdaad niet bijzitten. Of het moet nog los in het dashboardkastje liggen.
Wordt die standaard meegeleverd normaal gesproken dan?
En anders maar zo'n antislipmatje aanschaffen. Die kan wel achter het display liggen toch?
Ik heb geen Sandero/Jogger dus of hij er achter kan durf ik niet te zeggen, maar waarschijnlijk wel.
Da's weer een andere, dat is als er geen scherm in zit. Dan zit er een houder waar het scherm in die van jou zit, en daar kan de telefoon dan horizontaal in. De houder die je zoekt staat in de juist als "Smartphonehouder standaard beschikbaar bij scherm"hars73 schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:34:
[...]
EDIT: Het staat wel standaard vanaf de Essential uitvoering bij de uitrusting: "Telefoonhouder met USB aansluiting geïntegreerd in dashboard"
Zal er even opletten bij het afleveren van de auto
We hebben de Jogger gisteren gekregen. En inderdaad er zit een afdekkapje, maar geen telefoonhouder meegeleverd. Heb er verder ook niet naar gevraagd, want heb bij de Action zo'n anti-slip matje gehaald waar de telefoon gewoon op/in zou moeten kunnen liggen. Ik wil eigenlijk ook mijn telefoon niet zo prominent in een houder naast het scherm, want via het scherm kan ik ook alles bedienen. En anders maar een wat langere usb kabel naar beneden.MK_ schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:50:
[...]
Volgens mij werd die standaard meegeleverd i.c.m het scherm, maar recenter staat het enkel op de Extreme uitvoering. Mogelijks dat die van jou, als Comfort, zonder geleverd is. Geen idee of het is na te bestellen. Het bevestigingspunt zit er wel, met een afdekkapje over.
Ik heb geen Sandero/Jogger dus of hij er achter kan durf ik niet te zeggen, maar waarschijnlijk wel.
Wel een erg fijne auto. Vergeleken met onze 2.5 jaar oude Dacia Logan MCV is dit toch echt wel weer een stap omhoog qua comfort en afwerking.
[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 18-11-2022 11:05 ]
Begin december wordt als het goed is de Duster voor mijn vrouw geleverd.
Was voor haar ouders, maar haar vader is overleden en de auto is te groot voor haar moeder. Dus omdat mijn vrouw toch voor groter aan het kijken was, besloten die van haar ouders over te nemen.
In principe is het de versie op lpg met alles erop en eraan alleen zonder stoelverwarming.
Mooi ding, we zijn benieuwd.
Was voor haar ouders, maar haar vader is overleden en de auto is te groot voor haar moeder. Dus omdat mijn vrouw toch voor groter aan het kijken was, besloten die van haar ouders over te nemen.
In principe is het de versie op lpg met alles erop en eraan alleen zonder stoelverwarming.
Mooi ding, we zijn benieuwd.
10 december mag mijn vrouw haar Duster op gaan halen.
Verzekering vandaag maar even geregeld en dat de andere 2 auto's eruit gaan. Er is al een auto voor ingeleverd (die van mijn schoonouders) en de Citroën C4 GP wordt er ook nog voor ingeleverd en gaat van de prijs nog af. Geen idee wat die nog op gaat leveren, maar dat komt wel goed.
Haar auto gaat naar haar moeder voorlopig, maar die kan hem dan sowieso in gaan leveren als ze wat anders wil aanschaffen, maar daar kijken we de komende tijd wel naar, naar eigen zeggen heeft ze geen haast.
De Sandero of de Sandero Stepway lijken wel kandidaten te zijn.
Verzekering vandaag maar even geregeld en dat de andere 2 auto's eruit gaan. Er is al een auto voor ingeleverd (die van mijn schoonouders) en de Citroën C4 GP wordt er ook nog voor ingeleverd en gaat van de prijs nog af. Geen idee wat die nog op gaat leveren, maar dat komt wel goed.
Haar auto gaat naar haar moeder voorlopig, maar die kan hem dan sowieso in gaan leveren als ze wat anders wil aanschaffen, maar daar kijken we de komende tijd wel naar, naar eigen zeggen heeft ze geen haast.
De Sandero of de Sandero Stepway lijken wel kandidaten te zijn.
Vandaag is de mijne geleverd!pven schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:58:
Mijn Jogger (leaseauto) is in maart besteld,de huidige status is dat deze halverwege november geleverd gaat worden. Ik denk niet dat ze dat gaan redden, en dat ze hem over de leasestop heen tillen (dan wordt het dus hopelijk januari 2023).
• Stoelverwarming
• Media Nav
• Trekhaak vast 13p
• Pack Extreme
Ik lees hier de verhalen over wireless Android Auto, en had mij ook nog niet gerealiseerd dat ik dat niet heb. Voorts staat de trekhaak nog in backorder. Verder heb ik niets te klagen. Prima auto!
Ahja: de telefoonhouder hangt scheef, en ik zie nog niet hoe ik deze netjes recht kan hangen.
[ Voor 5% gewijzigd door pven op 08-12-2022 21:36 ]
Mijn vrouw heeft de nieuwe Duster en het probleem dat de iPhone iedere keer er uit klapt. Kabel los en weer vast en dan verbind hij weer. Maar blijkbaar een bekend euvel dus.eenhoogh schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:41:
Heb zelf een jogger gekocht media januari van dit jaar (dus zonder te kunnen proefrijden), en heb hem in juni geleverd gekregen.
Voor zover ik begrepen heb heeft Dacia geen draadloos CarPlay of Android auto.
Ik kan die draaisleutel niet vinden die volgens mij in het dashboardkastje zou moeten liggen (voor de dakrails). Iemand hier toevallig een idee waar dat ding precies verstopt is bij een jogger?
Bij mij ligt ie gewoon in een plastic zakje los in het dashboardkastje. Als ie daar bij jou niet ligt, moet je de dealer maar vragen en moet die maar zorgen dat je eentje krijgt.pven schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:21:
Ik kan die draaisleutel niet vinden die volgens mij in het dashboardkastje zou moeten liggen (voor de dakrails). Iemand hier toevallig een idee waar dat ding precies verstopt is bij een jogger?
De Jogger Hybrid automaat staat op de Dacia site!
Maar... Hij is alleen leverbaar in een uitvoering met 7 zitplaatsen. Daar ga je dan als je met twee personen een ruime bagageruimte wil. Mogelijk kunnen de twee extra stoelen uitgenomen worden maar dan moet je die permanent ergens opslaan, los van het feit dat je er voor betaald. Ik ga hier nog eens goed over nadenken.
Maar... Hij is alleen leverbaar in een uitvoering met 7 zitplaatsen. Daar ga je dan als je met twee personen een ruime bagageruimte wil. Mogelijk kunnen de twee extra stoelen uitgenomen worden maar dan moet je die permanent ergens opslaan, los van het feit dat je er voor betaald. Ik ga hier nog eens goed over nadenken.
Die stoelen kunnen er zeker uit (dat hebben ze mij laten zien bij de introductie). Maar inderdaad: je moet ze wel ergens bewaren.dirks schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:10:
Ik gooi mijn derde zitrij gewoon op de garagezolder neer bij niet gebruiken. Erin zetten is letterlijk 30sec werk.dirks schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:10:
Mooi ding in Kaki Green, die jogger, en met 140pk wil het ook wel denk ik. Maar 32k.... dat is toch goed geld.
Ik zat met spanning op de Jogger Hybride te wachten, leek mij ideaal..
Maar helaas mag deze 'maar' 750kg trekken.. Dit naast de toch wat 'forse' prijs tov een LPG variant. Jammer jammer..
Maar helaas mag deze 'maar' 750kg trekken.. Dit naast de toch wat 'forse' prijs tov een LPG variant. Jammer jammer..
Ook geremd?ProudElm schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:15:
Ik zat met spanning op de Jogger Hybride te wachten, leek mij ideaal..