Toon posts:

Het grote Dacia topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 15:35
O.k. die dieselprijs heeft niet veel te maken met dacia.
AvK schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:05:
[...]
Maar kom nu eens met objectieve gegevens waaruit blijkt dat een Dacia een slechte auto zou zijn.
O.k. echt heel slecht is ie niet, en zeker niet voor het geld en ruimte tov concurentie. En als ik schrijf slecht doel ik meer op bepaalde onderdelen dan op de gehele auto. Ik kan wel objectief zijn over wat ik zelf heb ervaren heb in de auto. Ik heb de auto gereden omdat het wellicht mijn nieuwe leaseauto zou worden

Nogmaals ik ben hier niet om een merk af te kraken, dat in de testen wegligging goed naar boven komt verbaast mij. Maar dat zou dus kunnen komen omdat ik een heel vroeg model had, met zwaarder diesel blok en mogelijk ook "oostblokbanden" (ik heb niet gekeken)

Ik vind bijv, stoelen slecht als ze vlak en hard zijn, ongeacht het merk.
Ik vind een interieur slecht afgewerkt als het kunststof keihard is, de naden groot en niet mooi op elkaar afgestelde kleuren ongeacht het merk.
Over betrouwbaarheid kan ik niets zeggen, maar zowel de Renault als de peugeot die ik gereden hebt, waren zeer storingsgevoelig. en zowel diverse Renault als Peugeot garage K#T met peren.

Ik vergelijk de Dacia niet met een golf VI ofzo, maar met auto's van een jaar of 10 oud, en dan nog vind ik het een ouderwetse auto.

Dat deze auto in testen goed naar voren komt is omdat de auto gewoon niet zo hoog geprijsd en relatief goed scoort. Absoluut gezien zal een Dacia MCW vrijwel elke vergelijking met een andere auto verliezen (tenzij het om ruimte gaat)

[Voor 27% gewijzigd door Pinin op 06-07-2009 19:08]

There is no such thing as too much coriander.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

en mogelijk ook "oostblokbanden"
Wat bedoel je hier precies mee? Vziw hebben alle Logans ongeacht verkooplocatie zelfde banden.

Ik heb tot nu toe alleen maar in Romania gereden in Logans en juist daar viel de positieve wegligging op - niet alleen op onverharde wegen, maar ook gewoon met 130km/u op de E671.

Juist absoluut vond ik de wegligging geweldig, ook in absolute zin beter dan m'n eigen Excel (niet moeilijk :z ), beter dan een Golf IV, beter dan een 20-jaar oude Corsa, en ongeveer vergelijkbaar met een V50. Enige autos die ik gereden heb die echt merkbaar beter op de weg zaten waren twee Focussen, maar goed, IMHO is dat niets om je over te moeten schamen, die bakken zijn wat dat betreft geweldig.
Nu ik erbij stilsta, de Citroen GSA zat ook flink goed op de weg, maar dat is hydraulische vering, ook niet gek dat dat beter is

Autorijden blijft iets subjectiefs, en zelfs iets als wegligging is tot op zekere hoogte een kwestie van smaak (zie willekeurig welke US bak...), maar het is echt opmerkelijk dat je een Dacia juist daarop afrekent.

[Voor 19% gewijzigd door dion_b op 06-07-2009 21:33]

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-03-2022
nou ken toch wel autos die evenveel sterren scoren op de ndac crashtests. (3)
daar is toch niets relatief aan?

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
Ja het klopt idd dat de wegligging beter is dan een 20 jaar oude Corsa :P

En wegligging is moeilijk te kwalificeren als goed of slecht. De 307 die ik had was erg soepel geveerd, maar had toch veel grip en comfort. De Focus was strak geveerd, maar soms te hard als het wegdek minder goed van kwaliteit was. Een V50 heeft een prima weggedrag, maar het wat hoge wagengewicht maakt hem niet echt scherp.

De MCV die ik gereden hebt, had gewoon belachelijk veel overstuur, zoveel dat ik het gevaarlijk vond. Dat heb ik ook ooit met een Deawoo Matiz gehad.

Ach we komen er niet uit en dat maakt ook niet veel uit. Het gaat erom dat je gelukkig ben met de keuze, want elke auto kost veel geld. Ik heb prive 2 auto's op dit moment en daar kan ik veel negatieve punten over noemen, eigenlijk nog meer als over de Dacia en toch heb ik ze gekocht. Maar wel 2e hands, dan viel de aanschafprijs erg mee. Maar ik ben verliefd op beide auto's ze zijn mooi en hebben Italiaanse flair en details :P :9~ Dat is mij alles waard, ondanks hun gebreken en veel te hoge nieuwprijs van één van de twee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

AvK

Ready Set Go

Kwam deze (recente) test nog tegen. Ik dacht ik plaats em maar even. :)

http://www.rijtesten.nl/t..._mcv_16_16v_laureate.html

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
@ AVK, ik de test even niet vinden bedankt voor het plaatsen, maar ben jij nou voorstander of "tegenstander" van de dacia MCV
Vanwege de
  • lange veerwegen helt hij helaas wel wat over in de bocht.
Maar goed, de MCV moet je dan ook niet als bochtenridder gebruiken.
[
  • De besturing zal evenmin oproepen tot sportief rijgedrag. Die is
  • niet bepaald communicatief,
  • bovendien zit er weinig gevoel in de pedalen,
  • waardoor het schakelen niet altijd even vloeiend gaat.
Onze testauto beschikt over de topmotorisering, de 1.6 zestienklepper met 105pk. Die motor voelt pittig aan en weet goed raad met de Logan MCV. Dankzij de eenvoudige bouw weegt hij maar zo’n 1.200kg, wat een bescheiden waarde is voor een auto van dit formaat. Het standaardsprintje neemt een redelijke 12 seconden in beslag en de topsnelheid ligt op 174km/h. Wat opvalt is dat de
  • motor op de snelweg veel toeren maakt. Bij
  • 120km/h in de hoogste versnelling staat de toerenteller op 3.800 en is het motorgeluid duidelijk aanwezig. Een langere ‘vijf’ had voor minder geluid en een lager verbruik kunnen zorgen. Het verbruik van zo’n 7 liter per 100km is namelijk niet bijzonder gunstig, dat blijkt ook uit het gele D-label................
  • Daarom zullen we niet lang stilstaan bij het harde plastic op het dashboard en de afwerking die hier en daar te wensen overlaat...................Wel typisch Frans zijn de stoelen: ze zijn erg zacht en [
  • b]hadden naar onze smaak wat meer ondersteuning mogen geven, ook is het zitvlak aan de korte kant.[/b]
Ik kan hier niet veel positiviteit in lezen, op één of andere manier hoeft een dacia niets goed te kunnen om toch een goed oordeel te krijgen. we hebben het hier over een auto van ruim €16.000 !

[Voor 3% gewijzigd door Pinin op 07-07-2009 21:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Het is ook wat ik gemiddeld in testen erover lees. Nee het is niet positief. Ja, de auto is goedkoop. Moet iedereen voor zichzelf weten of hij voor 16K iets nieuws koopt met die "gebreken" of iets leuks 2e hands wat dat niet heeft.

Prijs zou los moeten staan van dat soort zaken, het is nu ook weer niet dat ze het weggeven ofzo, voor dat geld heb je ook veel andere keuze, ook nieuw. (allicht kleiner, maar toch.)

edelsteenkralen.nl | daveweetraad.nl | deblijeekster.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Pinin schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:35:
ben jij nou voorstander of "tegenstander" van de dacia?
Ik rijd zelf een 1.6 16v MCV. Dus wat denk je? :)

Een objectieve test geeft de goede eigenschappen aan, alsmede de minder goede. Ik lees de test positief in de zin dat deze auto ondanks de lage prijs veel waar voor zijn geld biedt. De belachelijke hoeveelheid ruimte, de goede rijeigenschappen en wegligging. De ruime zitplaatsen voor in totaal 7 volwassenen, dus geen 'kinderzitjes' als 3e zitrij zoals bij een Zafira of Touran), het relatief lage gewicht is goed voor de wegenbelasting en nog meer.
De minder goede eigenschappen ervaar ik eigenlijk niet zo direct behalve dan dat de 1.6 16v inderdaad dorstig is. Tenminste tov huidige nieuwere types motoren. De helft van Nederland rijdt met auto's die hetzelfde verbruik hebben, ook dat is relatief. Daarbij rijd ik op LPG en heb hier dus geen last van. Het genoemde motor geluid bij hogere toerentallen wordt door mij niet als storend ervaren. Je kunt op een normaal stemnivo een gesprek voeren en andere auto's maken minimaal net zoveel geluid met een 16 klepper (Focus) zoniet erger. De stoelen zijn eenvoudig en de zit had wat langer gekund. Dat is waar. Maar de stoelen staan door de hoge instap lekker rechtop, net als een MPV. Ik heb meerdere lange ritten gemaakt, > 700km op een dag en geen centje pijn. Ook de passagiers hebben niet geklaagd over de stoelen of banken of de ruimte die ze hebben. Het stuurgedrag is inderdaad niet heel erg direct maar wel voorspelbaar. Mijn vorige auto had dezelfde eigenschap dus dat voelde niet vreemd. Ik vind de MCV juist een heerlijke 'gooi en smijt' wagen, niks leuker dan een paar rotondes achterelkaar passeren. Het pedaal gedrag en het schakelen heeft mij nog nooit een probleem gegeven of gewenning gevraagd. De koppeling gaat juist heel erg licht en dat vind vooral mijn vrouw fijn. Het is bekend dat de koppeling soms hoog aangrijpt maar ook daar wen iemand snel aan. De door jouw genoemde prijs is wel een 7 zitter met alles der op en der aan. Dus stuurbekrachtiging - airco - boordcomputer - mistlampen - afstandbediening - electrische ramen voor - metallic lak - electrisch verstelbare en verwarmde spiegels - lichtmetalen velgen - sterkste motor - dakrails - achterruitenwisser - radio met 4x luidsprekers - verstelbare stoel - verstelbaar stuur - enz. Vind maar eens een ander merk met zoveel ruimte, zitplaatsen en uitrusting voor die prijs (+ 3 jaar garantie).

[Voor 3% gewijzigd door AvK op 07-07-2009 22:42]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
prima. :)

We zullen het niet eens worden, en gelukkig maar.

*Ik zal het Dacia topic niet meer vervuilen ;)

Maar.... zoals ik al in een vorige post schreef, op mijn eigen auto's heb ik genoeg aan te merken en ga dat niet goed praten. Toch heb ik ze gekocht omdat ik ze zo mooi en bijzonder vind. Ik mis dat allemaal in een Dacia, zowel passie als uitstraling.

8)7 ohhh waarom moet ik nou toch weer eindigen met een sneer...sorry

p.s. Oja de twee auto's die ik heb kosten samen evenveel als een nieuwe MCV en afgelopen jaar ben ik aan onderhoud nog geen €100,- kwijt in totaal. en samen passen er 8 mensen in :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Oh, als je mogelijk gedacht hebt dat ik jouw posts niet waardeerde of je als vijand zag...... ech nie!
Voor dit soort discussies hebben ze toch een forum uitgevonden? :)

Edit: "en samen passen er 8 mensen in" ....... Shit, heb je toch nog gewonnen! :P

[Voor 20% gewijzigd door AvK op 07-07-2009 23:22]

• Khil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:20
AvK schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:37:
[...] dat deze auto ondanks de lage prijs veel waar voor zijn geld biedt.
Ehh... juist dankzij de lage prijs biedt de auto veel waar voor zijn geld. Zou de auto meer kosten, dan was dat niet meer zo.

Toon de skills in je profiel.

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09-2020
Zo, heb eindelijk nog eens de tijd gevonden om de TS een beetje bijwerken. Werd dringend tijd met de nakende lancering van de Dacia Duster. Over een paar weken staat hij bij ons (België) in de showroom.

Meer info over deze goedkope 4x4 kun je terugvinden op http://www.dacia.be/nl/dacia-gamma/duster/.

Ik ben echt eens benieuwd hoe deze wagen er in het echt uitziet en naar zijn terrein-kwaliteiten!

• AvK

AvK

Ready Set Go

De Duster schijnt in het echt een erg mooie verschijning te zijn. Het is zelfs een SUV die op terrein letterlijk wél goed uit de voeten kan. De meeste 'dure' SUV's kunnen dat eigenlijk niet. Vooral omdat de bodem speling onvoldoende is en de inloop en uitloop hoek te klein is.
Stoer filmpje waar je goed kunt zien dat de Duster echt wel wat kan:
http://www.youtube.com/watch?v=DIB3lwVVKSs

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik dacht dat Dacia 1 of ander plastic rammelbak was (zo zien sommige er iig wel uit ;)) Maar nu ik dit topic lees, lijkt het mij echt een ideale lease auto-voor-erbij.

Aangezien wij niet zelf kunnen kiezen maar er voor ons gekozen wordt rijden we nu in VW Caddy, die krengen kosten 16.000€, en er is geen enkele Dacia die meer herrie maakt dan zo'n kreng, en stoelen kunnen onmogelijk slechter zijn.

Ze stappen af van lease en gaan zelf weer auto's kopen, dus ik ga maar eens voorstellen om de Dacia Duster ofzo als opvolger te kiezen. ietsjes duurder (full options that is) als die VW, maar lijkt me 100x beter.

Dan gewoon de bijtelling bij lappen en je hebt een hartstikke leuke 2de boodschappen auto. Nu maar hopen dat ze er in trappen. Ze willen nu een VW variant gaan halen, krijg ik een bijtelling van 300€, heb ik geen zin in voor een verlengde <censuur> Golf.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09-2020
Vanaf deze week is de Duster verkrijgbaar in België en bevalt hij me in het echt nog beter dan op de foto's en filmpjes.

Een eerste korte proefrit leert me dat er een goed dempende ophanging onderzit waarmee zelfs verkeersdrempels bijna in het niets verdwijnen. De wegligging is prima en voor de rest is ie vergelijkbaar met het reeds bestaande Dacia-gamma.

De 1.5 dCi 85 pk motor waarmee de geteste wagen was uitgerust vond ik verbazend sterk genoeg voor dagelijks gebruik. Trekt lekker op, alleen vanaf 100 km/u mis ik iets vermogen in het hernemen. Voor de kilometervreters is het dus misschien aangeraden om naar de 110pk-versie uit te wijken. Als gewone gezinswagen heb je voldoende aan een 85pk.

Voor de Nederlandse lezers: de benzine-versie heb ik nog niet kunnen testen.

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:05
Sorry voor het omhoogschoppen voor dit oude topic, maar dit is toch de meest relevante voor mijn vraag.

Ik ben aan het kijken voor een leuk aangeklede Sandero of een uitgeklede Duster. Nu heb ik beide auto's proefgereden en dit bevalt goed. Tot zover is alles duidelijk. Maar nu staat op de voorlopige offerte die ik heb gekergen dat voor het rijklaarmaken/afleverpakket een bedrag wordt gerekend van 845 EURO. Dit vind ik echt een belachelijk hoog bedrag, zeker omdat ik bij een dealer van een anders automerk slechts 225 euro kwijt zou zijn voor een afleverpakket.

Mijn vraag is dus;
Ben je verplicht bij aankoop dit afleverpakket af te nemen?
Wat zit er allemaal in dit aflever pakket (ik vermoed vloeistof controle, kleine poetsbeurt en een tasje met gevarendriehoek en die onzin).

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12
Dan zeg je dat toch tegen de dealer, dat je die prijs te hoog vind.
Vaak zijn het handige trucjes om nog een beetje extra marge mee te pikken op een auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:48
Transportkosten, administratiekosten, conserveren, deconserveren, technische check, aanvullen vloeistoffen, mattenset, lampensetje, gevarendriehoek, lifehammer, volle tank, poetsen. Grofweg. Er zit een paar tientjes tussen voor een dealer, die hij op een Dacia goed kan gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-03 22:31

mace

Sapere Aude

Die 845 euro is natuurlijk inclusief afleverkosten c.q. rijklaar maken. Die 225 kan je daar vanaf trekken dan hou je nog 620 euro over. Dat zijn dan de afleverkosten. Veel geld, maar wel "normaal".

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:05
Ik snap uiteraard dat er daadwerkelijke kosten zijn bij het afleveren van een auto, zoals een aantal voorbeelden worden genoemd van de post hierboven.

Echter de Dacia brochure zegt het volgende
"Kosten rijklaar maken
Alle consumentenprijzen zijn inclusief BTW en BPM. Voor
kosten rijklaar maken (excl. brandstof en incl. gevarendriehoek,
lifehammer, graveren ruiten, transportkosten, nulbeurt,
deconserveren en poetsen, kentekenplaten, handling- en
administratiekosten) wordt door de dealer onderstaand bedrag
in rekening gebracht (prijzen incl. BTW):
Sandero € 475"

Kortom, 10 liter benzine erin en je zit aan 500 euro. Dat is nog steeds een significant lager bedrag dan de 845 euro die door de dealer wordt gerekend. Bovendien is dat meer dan 10% van de verkoopprijs, dat lijkt me toch wel erg hoog.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-03 22:31

mace

Sapere Aude

Ahja, in dat geval is het wel overdreven veel ja.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Dealer wijzen op het bedrag van de brochure en vragen wat je extra krijgt. Dan kan je het afwegen.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Pinin schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:08:
Voor een beetje mcv met 1.5 diesel betaal je 17.000 euro. 8)7
En wat kost een andere auto waar 7 zitplaatsen in mogelijk zijn!?
Pak dan wel even de diesel he!
dion_b schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:30:
Wat bedoel je hier precies mee? Vziw hebben alle Logans ongeacht verkooplocatie zelfde banden.

Ik heb tot nu toe alleen maar in Romania gereden in Logans en juist daar viel de positieve wegligging op - niet alleen op onverharde wegen, maar ook gewoon met 130km/u op de E671.

Juist absoluut vond ik de wegligging geweldig, ook in absolute zin beter dan m'n eigen Excel (niet moeilijk :z ), beter dan een Golf IV, beter dan een 20-jaar oude Corsa, en ongeveer vergelijkbaar met een V50. Enige autos die ik gereden heb die echt merkbaar beter op de weg zaten waren twee Focussen, maar goed, IMHO is dat niets om je over te moeten schamen, die bakken zijn wat dat betreft geweldig.
Nu ik erbij stilsta, de Citroen GSA zat ook flink goed op de weg, maar dat is hydraulische vering, ook niet gek dat dat beter is

Autorijden blijft iets subjectiefs, en zelfs iets als wegligging is tot op zekere hoogte een kwestie van smaak (zie willekeurig welke US bak...), maar het is echt opmerkelijk dat je een Dacia juist daarop afrekent.
Het valt me iedere keer in Roemenie weer op, hoe veel oude Dacia's er rondrijden op die zeer slechte wegen en gewoon rond blijven rijden!
Een Golfje kun je na 2 jaar afschrijven, als die er niet eerder mee opgehouden is.

Youtube: DashcamNL

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:03
dfrenner schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:11:
Het valt me iedere keer in Roemenie weer op, hoe veel oude Dacia's er rondrijden op die zeer slechte wegen en gewoon rond blijven rijden!
Een Golfje kun je na 2 jaar afschrijven, als die er niet eerder mee opgehouden is.
Daar werden die autos natuurlijk ook gewoon op gebouwd. Bij skoda was dit ook zo en daar is het nog steeds zo. Daar kun je nog steeds een slecht wegdek pakket kopen (zwaardere vering en meer bodemvrijdheid).

• dion_b
  • Laatst online: 01:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dfrenner schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:11:[...]

Onderschat niet hoe creatief mensen kunnen worden als een nieuwe (of nieuwe 2e handje) kopen simpelweg geen optie is. Die oude Dacia's waren helemaal geen betrouwbare of stevig gebouwde auto's, ze waren kwalitatief minderwaardige Renault 12-kloons - en de Renault 12 was al vijf jaar ouder dan de eerste Golfjes waar je het over hebt.

Als iets kapot ging werd het gewoon goedschiks of kwaadschiks hersteld, vaak door lappen staal te frezen en lassen tot het ongeveer paste.

Ik heb in RO in oude Daca 1300-series taxi's de grootste lol beleefd, toppunt was wel toen we in 1999 met vier man met baggage (trekrugzakken!) in zo'n ding reden. Ik zat voorin, wat veel ruimer was dan de drie mensen met rugzak op schoot achterin, maar ik moest wel continu de deur vasthouden, want de scharnier was kapot en anders zou het eraf vallen. In de drie kwartier die we erin zaten (taxichauffeur wist de rechtstreekse weg niet die we wilden hebben) hebben we twee keer moeten stoppen voor een kapotte band. De tweede keer had de chauffeur uiteraard geen reserve, dus moest hij een collega met z'n CB oproepen om eentje te komen brengen.

Op moment dat er gewoon geen eer meer aan te behalen valt worden de carcassen meestal aan zigeuners verkocht die er één of tweeassige wagens voor achter hun paarden van maken. Er wordt echt *niets* weggegooid. Of beter gezegd, "werd" - ondertussen heb je een bovenlaag rijke Romenen die er zowaar plezier in scheppen om dingen weg te kunnen gooien zonder te hoeven hergebruiken, zonder een ander de kans te geven er nog iets zinnigs mee te doen. Lekkere lui die nouveaux-riches daar :r

Soittakaa Paranoid!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:48
mace schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:33:
Ahja, in dat geval is het wel overdreven veel ja.
Vaak komt er ongeveer 220 Euro aan kosten voor het afleverpakket bij. Een kleine 280 is fors.

-tanken 75
-matten 40
-lakstift 15
-lampenset 15
-evt privilegepas (afh van dealer) 40
-marge 35

• dJos1991
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06-2022
Hallo,

Ik heb een Dacia Sandero Stepwey iets meer dan een jaar nu. Op zich een zeer goede wagen, enkel de ingebouwde navigatie is zo hopeloos verouderd.

Het spijtige aan de hele zaak is dat nog geen maand na de aankoop van mijn wagen een nieuwe versie is uitgebracht van de Stepway.

Mijn grote ergernis is dat mijn ingebouwde medianav geen TMC heeft voor verkeersinformatie. Dit is in de nieuwe versie (Medianav Evolution) wel beschikbaar en zou de bluetooth ook beter werken bij het streamen van muziek vanaf smartphones (er is regelmatig gestotter te horen, wat zeer vervelend is.

Na wat te mailen met Dacia support zeiden ze me dat er 2 keer per jaar updates zouden komen voor de medianav en dat het bluetooth probleem daar mee opgelost kan zijn. Echter heb ik sinds de aankoop van mijn wagen (februari 2016) nog maar 1 update gezien.
Wat de TMC betreft, konden ze helaas niets aan veranderen en het was niet mogelijk om de nieuwe evolution te plaatsen in auto.

Bij mijn garage zeiden ze dat het theoretisch wel mogelijk was om er de nieuwe versie in te steken, maar praktisch gezien zou het een heel gedoe zijn ivm serienummers, en het ging aan werkuren alleen al 1000 euro kosten omdat ze dan een heel nieuwe bekabeling moesten gaan leggen.
Op zich vind ik dit raar, want uiteindelijk moet er maar enkel een TMC antenne bij, als dat al moet.

Dan ben ik nog wat verder gaan zoeken op het internet en ben ik bij Mena.co terecht gekomen. Op het eerste zicht leek dit wel wat ik nodig had!
Voor 100 euro had je een licentie voor hun aangepaste firmware met alternatieve navigatie software (Navitel en 7Ways) en een 4G USB stick met plaats voor een microSD kaartje.
Dat is alles wat ik moest hebben, dacht ik.
Na wat proberen had ik dan uiteindelijk de sim kaart werkend gekregen op mijn medianav.

Echter is de navigatie software al redelijk verouderd en kunnen we (voorlopig) geen modernere kaarten downloaden. Ook hebben beide programma's ook geen Nederlandse taal als stem en interface.
Het gekke ook is dat bij de snelheidslimieten hier in België enkel 50, 90 en 120 km/h kent, terwijl de meeste wegen buiten de bebouwde kom hier 70 km/h zijn.

Op mijn android gebruik ik de betaalde versie van Sygic, wat ik prima vind, alleen vind ik het gewoon niet echt handig om telkens men gsm tegen de venster moeten hangen ed.
Op hun site zag ik dat er een versie bestaat voor WinCE, alleen bij het testen van de demo via de SDK kreeg ik hem niet gestart. Vermoedelijk omdat de medianav een MIPS processor heeft en geen ARM.
Na contact opgenomen te hebben met Sygic zelf - die me antwoordde dat ze niet aan gewone consumeten verkochten - contact opgenomen met Mena.co om te vragen of zij konden onderhandelen met Sygic.

Helaas hadden ze dit blijkbaar al geprobeerd, maar in de laatste fase hebben ze toch moeten afhaken, omdat Sygic hun vroeg om 50 euro per licentie te vragen.
Nu op zich zou ik het niet erg vinden om nog eens 50 euro te moeten betalen, als het hiermee beter zou werken.

Heeft er nog iemand hier ervaringen mee met de medianav en tips voor een betere software/firmare?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:12
Ik rijd sinds september 2017 een nieuwe Dacia Logan Stepway. Er staat nu 11.000 km op en ben zeer tevreden. Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere Dacia rijders vandaar mijn reactie op het forum.

23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord. Regio West-Friesland te Noord-Holland..

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:10

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Nou nou, hardlopend topic hoor :+.

De Skoda gaat binnenkort het veld ruimen en onze zelf bekostigde vervanger is reeds in dienst getreden:

Fijn ding :Y.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Om de een of andere reden lijken de Logan MCV Bi-fuel motoren niet erg populair bij dealers, ondanks dat een Bi-Fuel uitvoering 700 euro goedkoper is dan alleen benzine.

Toen ik vroeg aan een verkoper hoe dat kwam begon hij over 'verbruik van 1 op 8 met LPG', maar dat lijkt mij sterk overdreven als ik afga op de diverse ervaringen van mensen op het internet.

Voordelen:
EUR 700 lagere aanschafprijs
LPG literprijs _/-\o_

Nadelen:
Elk jaar Elke 20.000km gasfilter a 90 euro
15 euro hogere wegenbelasting per maand
Tanken om de 350-400km
- ???

Iemand een idee waarom de Bi-Fuel niet wat actiever wordt aangeprezen?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Volgens mij worden Dacia's uberhaupt bij niet gemarket in NL, ze vertrouwen heel veel op 'word of mouth'.

Ik zat wel achter een bi-fuel aan, maar uiteindelijk dankzij dat hele WLPT verhaal zou een nieuw bestelde Logan flink duurder worden, en de bestaande voorraad modellen van de bi-fuel waren niet echt goedkoop (want schaarste). Nou is een Logan ook niet heel breed achterin dus heb ik de hele Logan maar gelaten voor wat het is en er stond toevallig nog een jong gebruikte Lodgy.

Geen gas dus, achteraf inbouwen doet je garantie vervallen en met 1 op 16 is het nou niet het schoolvoorbeeld van zuinigheid, maar wel 7 stoelen of 2800 liter laadruimte, en die 1.2 TCE is nog best bij de les. Misschien dat ik zodra de garantie eraf is nog eens serieus naar gas ga kijken.

• Bravertal
Inmiddels ruim een jaar in het bezit van mijn logan stepway. Inmiddels 21.000 km en heeft zijn eerste onderhoudsbeurt gehad. Op vakantie geweest en het bevalt echt prima. Kinderen zitten lekker achterin. Totaal geen klagen. Maak sinds kort gebruik van de ecomodus en heb een gemiddeld verbruik van 1:15,5.

Prima auto, veel voor relatief weinig en tot op heden betrouwbaar.

23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord. Regio West-Friesland te Noord-Holland..

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

HTT-Thalan schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:47:

Geen gas dus, achteraf inbouwen doet je garantie vervallen en met 1 op 16 is het nou niet het schoolvoorbeeld van zuinigheid, maar wel 7 stoelen of 2800 liter laadruimte, en die 1.2 TCE is nog best bij de les. Misschien dat ik zodra de garantie eraf is nog eens serieus naar gas ga kijken.
Mijn vader heeft veel op gas gereden met lesauto's (de laatste tijd zijn het toch diesels geworden) en kon altijd wel met de dealer onderhandelen dat die de garantie over nam (dan moet je het ook daar laten inbouwen, ook andere inbouwers nemen soms de garantie over maar dat lijkt me ook minder fijn als garantie van de dealer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Marzman schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:52:
[...]

Mijn vader heeft veel op gas gereden met lesauto's (de laatste tijd zijn het toch diesels geworden) en kon altijd wel met de dealer onderhandelen dat die de garantie over nam (dan moet je het ook daar laten inbouwen, ook andere inbouwers nemen soms de garantie over maar dat lijkt me ook minder fijn als garantie van de dealer.
Mijn dealer wilde er niet van weten en achteraf inbouwen verdien ik op dit kilometrage ook niet terug helaas.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:32

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Wolly schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:25:
Om de een of andere reden lijken de Logan MCV Bi-fuel motoren niet erg populair bij dealers, ondanks dat een Bi-Fuel uitvoering 700 euro goedkoper is dan alleen benzine.

Toen ik vroeg aan een verkoper hoe dat kwam begon hij over 'verbruik van 1 op 8 met LPG', maar dat lijkt mij sterk overdreven als ik afga op de diverse ervaringen van mensen op het internet.

Voordelen:
EUR 700 lagere aanschafprijs
LPG literprijs _/-\o_

Nadelen:
Elk jaar Elke 20.000km gasfilter a 90 euro
15 euro hogere wegenbelasting per maand
Tanken om de 350-400km
- ???

Iemand een idee waarom de Bi-Fuel niet wat actiever wordt aangeprezen?
Beetje late reactie maar wellicht nog intressant.
Wij rijden ook deze bi-fuel auto.

En we zijn niet te spreken over de gastank enzo.
Gastank is 30 liter en we rijden er meestal tussen de 280 en 320km mee.
Maar de eerste kilometers rijdt de auto gewoon op benzine. (dus 300 km kost 30 liter LPG en 3 liter benzine).
Het tanken van LPG is vervelend en duurt langer dan het tanken van benzine.
Veel LPG tankstations zijn dicht s'nachts.

Wij rijden zoveel mogelijk op gas omdat de werkgever dit eist.
Maar tevreden zijn we allerminst, we rijden meestal de tank helemaal leeg, maar soms vergeet je hem weer aan te zetten en dan heb je weer 100 - 200km op benzine gereden.

Wij gaan nooit meer op gas.

Gewoon sebastiaan

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-03 10:28
Altijd enorm veel plezier gehad van onze Lodgy. Heerlijk veel ruimte.
Door de aanschaf van caravan moest hij helaas weg, hij kon hem maar officieel net trekken.
Helaas had Dacia niet een ander alternatief dus ander merk geworden.

Heb nog winterbanden voor de Lodgy, mocht iemnad interesse hebben laat maar weten!

8x LG MonoX Neon 300wp + 2x Trinasolar 340Wp

• Smuggler

Smuggler

@wesley2004 net of niet trekken.
Als hij de caravan net mocht trekken waarom dan toch weg doen?

Gewoon sebastiaan

• wesley2004
Smuggler schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:29:
@wesley2004 net of niet trekken.
Als hij de caravan net mocht trekken waarom dan toch weg doen?
De auto mocht 1350kg trekken.
De caravan mag 1300 wegen.
Wilde toch een auto met wat meer marge over

• Smuggler

Smuggler

en je denkt dat de fabrikant er geen marge in heeft zitten? :). Onze Dacia doet het ook nog prima met 1900 kilo erachter.
Het is natuurlijk iets anders als je met de caravan door de alpen gaat rijden.
wat is het uiteindelijk geworden?

Gewoon sebastiaan

• wesley2004
Tuurlijk wel marge maar was geen ideale combi bleek eerste keer frankrijk vorig jaar.
Ging wel, maar niet veel over.
Nu renault megane, mag 1700kg trekken.
Frankrijk dit jaar was veel makkelijker te doen, vergaten soms dat caravan erachter zat.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:10
Smuggler schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:17:
[...]

Beetje late reactie maar wellicht nog intressant.
Wij rijden ook deze bi-fuel auto.

En we zijn niet te spreken over de gastank enzo.
Gastank is 30 liter en we rijden er meestal tussen de 280 en 320km mee.
Maar de eerste kilometers rijdt de auto gewoon op benzine. (dus 300 km kost 30 liter LPG en 3 liter benzine).
Het tanken van LPG is vervelend en duurt langer dan het tanken van benzine.
Veel LPG tankstations zijn dicht s'nachts.

Wij rijden zoveel mogelijk op gas omdat de werkgever dit eist.
Maar tevreden zijn we allerminst, we rijden meestal de tank helemaal leeg, maar soms vergeet je hem weer aan te zetten en dan heb je weer 100 - 200km op benzine gereden.

Wij gaan nooit meer op gas.
Allemaal first world problems van iemand die op gas MOET rijden in plaats van op gas WIL rijden denk ik zo.
Eerste kilometers op benzine is gebruikelijk;
Tanken van LPG is vervelend, tja, waarom?
Tanken duurt langer -> klopt, maar is die ene minuut extra per dag/week nou echt zo/n probleem :?
Veel tankstations zijn dicht 's nachts -> Dan slaap ik meestal ;)
Vergeten op gas te zetten -> tja...

Ik lees volgens mij vooral dat het een verplichting is vanuit de werkgever en dus geen bewuste keuze is geweest (en de besparing benzine vs LPG dus ook niet voor jou is). Zie dit het een beetje hetzelfde als iemand die een stekkerauto rijdt en de auto inruilt met de stekker nog in het plastic. Verplichting vanuit de werkgever / bijtellingsvoordeel. Dan is het allemaal lastig inderdaad.
Als je met een andere mindset rijdt dan zijn al jouw problemen makkelijk te voorkomen.
Bijvoorbeeld een aantal vaste stations aanhouden waar je tankt. Ik neem aan dat de meeste kilometers zakelijk zijn. Tanken onder werktijd, dus het langer tanken lijkt me dan al geen issue meer? Als je dan toch onder werktijd tankt, tank dan wat vaker, voordat de tank leeg is, kan je ook niet vergeten hem weer terug te zetten op LPG.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Even contact gehad met de Dacia dealer (Oosterhout voor mij). Fijn, want op de werkplaats zit een naamgenoot dus we herkennen elkaar meteen :P.

Heel erg gelukkig met onze Lodgy, maar die tóeter. Een verkouden eend maakt méér lawaai dat dit ding.
En volgens de monteur mag ik het ding zelf vervangen zonder consequenties voor de garantie, dus dat gaan we dan maar doen.

Verder een garantiegevalletje: De linker zonneklep heeft een gebarsten binnenwerkje en komt dus een beetje uit elkaar als je hem opendrukt.

Laatste vraag was of zij vanuit de dealer iets aan het motormanagement mogen doen. Niet vanwege opvoeren, maar vanwege dat gekke 'hikje' dat het blok heeft als je onder last optrekt in zijn twee onderuit de toeren. Helaas mogen zij daar niks mee, dus dat laat ik dan maar zo aangezien ik nog garantie heb.

Allemaal first world problems uiteraard O+ toch wel een hele opluchting dat een nieuwe eigen auto ook zo ongecompliceerd fijn kan zijn. De leasewagen gaf me meer hoofdpijn en was toch bijna 3 keer de aanschafwaarde.

• Wallie
  • Laatst online: 16:58

Wallie

Herr

Leuk he, zo'n Lodgy... heb ook nog nooit zo'n praktische auto gehad. Rij nu 1,5 jaar in een Lodgy 1.5 dci Stepway 7 persoons als leaseauto.

Problemen/Ergernissen tot nog toe?
- Snelheidsmeter is onhandig (en niet verlicht bij lampen uit), heb een digitale HUD gekocht uit China.
- Windgeruis bij >120km/u (komt van de spiegels, niet echt het beste ontwerp)
- Slechts 45L in de tank (was 59 gewend uit een Megane)
- Knopjes van de cruisecontrol op het stuur na 1 jaar afgesleten, zijn onder de garantie vervangen.
- Slappe vering achter, zakt te snel, te ver door. Heb MAD hulpveren laten plaatsen, heeft ook een positief effect op de windgevoeligheid.

[Voor 11% gewijzigd door Wallie op 30-01-2019 09:31]

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze veroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja, die veren wil ik ook! Kostda?

• Wallie

Wallie

Herr

https://www.daciamodellen...1abb1a11a6f5057aa70309f79
Volgens mij zitten die er onder. Kosten voor de veren: 175euro. Montage was voor mij gratis (heb een aardige buurman die Renault monteur is ;)).

Hier vorig jaar naar Zweden met volle bepakking, zakt nauwelijks nog door dan:

[Voor 19% gewijzigd door Wallie op 30-01-2019 09:45]

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze veroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

• Bravertal
Update Dacia Logan Stepway september 2017:

We hebben de auto nu 1,5 jaar en 32.000 km gereden.
Tot nu toe alleen een koplampje vervangen en bij 20.000 km een kleine beurt gehad.
Auto kostte precies 18k. Heb deze bij de dealer gekocht (grijze import). Deze Stepway heeft naast airco ook climate control, dit schijnt de Nederlandse versie niet te hebben.

Wij vinden het na 1,5 jaar nog steeds een prima auto.
Heb je vragen, stel ze.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Mijn Logan mcv is al bijna 11 jaar oud. Staat nu net geen 160.000 km op de teller. Allemaal op LPG behalve de eerste 5000 km. Nauwelijks maleur gehad met de Eurogas installatie. Alleen in het begin wat koelvloeistof lekkage omdat er kwalitatief slechte slang afdicht klemmen waren gebruikt. Uiteraard onder garantie verholpen. Ondertussen zit de 2e achterdemper er op. Een maand of wat geleden had ik wat geks. Mijn stabilisator stang bleek los te zitten. Dat was een kleine reparatie. Verder is de airco pomp vervangen omdat die lawaai maakte. Ook binnen de garantietermijn gelukkig. Er is geen spoortje roest te bekennen. Als dat zo blijft verwacht ik er de komende 10 jaar nog mee te kunnen rijden. Overigens vind ik deze auto de beste koop die ik ooit gedaan heb. En ik rij er nog steeds met veel plezier in. Super veelzijdige auto.

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:46
Wallie schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:29:
Leuk he, zo'n Lodgy... heb ook nog nooit zo'n praktische auto gehad. Rij nu 1,5 jaar in een Lodgy 1.5 dci Stepway 7 persoons als leaseauto.

Problemen/Ergernissen tot nog toe?
- Snelheidsmeter is onhandig (en niet verlicht bij lampen uit), heb een digitale HUD gekocht uit China.
- Windgeruis bij >120km/u (komt van de spiegels, niet echt het beste ontwerp)
- Slechts 45L in de tank (was 59 gewend uit een Megane)
- Knopjes van de cruisecontrol op het stuur na 1 jaar afgesleten, zijn onder de garantie vervangen.
- Slappe vering achter, zakt te snel, te ver door. Heb MAD hulpveren laten plaatsen, heeft ook een positief effect op de windgevoeligheid.
Ik was op zoek naar een 7 zitter en kwam uit bij het rijtje van usual suspects (grand picasso, c-max, grand scenic, 5008, mazda 5) tot ik ineens er een Dacia Lodgy tussen zag staan. Ik was niet bekend met dit model en was in eerste instantie niet enthousiast toen ik hem zag op de foto.

Ik probeer altijd pragmatisch te denken, dus ik vergelijk auto's meer op functie.
Bouwjaar / km stand / ledig gewicht / trekkracht / verbruik en daaruit bleek gewoon dat de Lodgy verreweg de beste keus was op al deze punten.

Afgelopen week een keer in persoon naar een Lodgy gaan kijken en erin gereden en ik was direct om.

Zaterdag ga ik mijn Lodgy ophalen! (bj. 2015, 59.000 km).

Louzy#2475

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:43
Voorjaar 2007 was ik een van de eersten die in de nieuwe Dacia Logan MCV bij de dealer wegreden. Jaren probleemloos en met weinig onderhoudskosten mee gereden. Nu sinds vier jaar in de nieuwe MCV Easy-R. Meer luxe maar iets minder bagageruimte, er kan echter nog steeds zonder de achterbanken te laten zakken een rolstoel achterin. Fijne wagen, bij een volgende aanschaf zou ik zo dezelfde keuze maken.

Krijg deze week de volgende mail van de dealer:

De Dacia fabriek zal binnenkort de allerlaatste Dacia LOGAN MCV's produceren, wat betekent dat dit succesvolle model helaas zal verdwijnen uit het gamma van Dacia.

Mooi is dat. Ik vraag mij af wat de reden is, ik dacht dat de MCV best een populaire auto was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Jammer, erg praktische auto! En voor heel weinig geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18:33
Inderdaad jammer. Sinds kort de Dacia Logan via private lease en bevalt prima!
Ik dacht dat er een nieuwe variant zou komen.
Waarschijnlijk gaan ze nu inzetten op de Spring als gezinsauto...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dirks
De Spring Concept is een elektrische stadsauto maar ik kan mij voorstellen dat met de veranderende omstandigheden hier op ingezet moet worden en dat er iets moet wijken. De MCV is een compacte station, ik had dan eerder verwacht dat een van de grotere Dokker of Lodgy zouden moeten wijken. Ach, wij kunnen nog een hele tijd vooruit met de huidige wagen en zien t.z.t. wel weer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:46
louzy82 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:42:
[...]

Ik was op zoek naar een 7 zitter en kwam uit bij het rijtje van usual suspects (grand picasso, c-max, grand scenic, 5008, mazda 5) tot ik ineens er een Dacia Lodgy tussen zag staan. Ik was niet bekend met dit model en was in eerste instantie niet enthousiast toen ik hem zag op de foto.

Ik probeer altijd pragmatisch te denken, dus ik vergelijk auto's meer op functie.
Bouwjaar / km stand / ledig gewicht / trekkracht / verbruik en daaruit bleek gewoon dat de Lodgy verreweg de beste keus was op al deze punten.

Afgelopen week een keer in persoon naar een Lodgy gaan kijken en erin gereden en ik was direct om.

Zaterdag ga ik mijn Lodgy ophalen! (bj. 2015, 59.000 km).
Mini update
Kleine 1,5 jaar verder en ben nog steeds erg blij met mijn Lodgy!

Louzy#2475

• Wallie

Wallie

Herr

louzy82 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:59:
[...]

Mini update
Kleine 1,5 jaar verder en ben nog steeds erg blij met mijn Lodgy!
Hier ook, nu bijna 3 jaar als leaseauto. Rijd er door de corona crisis wel wat minder mee, staat nu op bijna 80.000km. Nog altijd de meest praktische auto die ik heb gehad.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wallie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:38:
[...]

Hier ook, nu bijna 3 jaar als leaseauto. Rijd er door de corona crisis wel wat minder mee, staat nu op bijna 80.000km. Nog altijd de meest praktische auto die ik heb gehad.
Wij hebben de 1.2tce uitvoering en ik vind hem 50.000km verder (waarvan 6k rondtrekken door Zweden) ook nog steeds geweldig, maar het blok heeft van die 'hikjes' bij bepaalde toerentallen die standaard zijn en een gevolg van de afstelling (vanwege emissies). Ik zit erover te denken om hem te laten tunen waarbij het bedrijf aangeeft bekend te zijn met deze nukjes en ze er gelijk uit kan halen.

Iemand ervaring met het tunen van deze blokken? Hij zou dan gelijk van 115 naar 135pk gaan.

• Wallie

Wallie

Herr

HTT-Thalan schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:54:
[...]

Wij hebben de 1.2tce uitvoering en ik vind hem 50.000km verder (waarvan 6k rondtrekken door Zweden) ook nog steeds geweldig, maar het blok heeft van die 'hikjes' bij bepaalde toerentallen die standaard zijn en een gevolg van de afstelling (vanwege emissies). Ik zit erover te denken om hem te laten tunen waarbij het bedrijf aangeeft bekend te zijn met deze nukjes en ze er gelijk uit kan halen.

Iemand ervaring met het tunen van deze blokken? Hij zou dan gelijk van 115 naar 135pk gaan.
Nee, heb de 1.5dci (110pk), overigens vermogen genoeg voor het onderstel. Als je wil moet je maar een PB sturen, kan informeren bij mijn buurman, is een (enthousiaste) renault-monteur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-03 19:54
Net testritje gaan doen met Logan MCV.
Bevalt prima, eigenlijk kort gezegd exact wat we zoeken in een auto; alle essentials, geen overbodige truukjes die je misschien 1x/jaar gebruikt.

Alleen viel het me tegen dat de radio (bij 15th anniversary-uitrusting) nog niet standaard over DAB bleek te beschikken, de verkoper dacht eerst ook dat het aanwezig moest zijn maar vond het ook niet bij de opties op de radio, en nadien ook nergens bij de specificaties...

Uiteindelijk offerte meegekregen voor 15.000€ (zonder overname van onze citroën c3).
We overwegen het en gaan wellicht deze week nog beslissen.
Mij lijkt het een mooie auto voor dit bedrag.
We zouden enkel nog een trekhaak erbij nemen en de extra garantie, waardoor ons totaal dan op ongeveer 16.000€ zou komen.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Gewoon doen. Krijg je geen spijt van. :)

• Wallie

Wallie

Herr

BeArt schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:42:
Alleen viel het me tegen dat de radio (bij 15th anniversary-uitrusting) nog niet standaard over DAB bleek te beschikken, de verkoper dacht eerst ook dat het aanwezig moest zijn maar vond het ook niet bij de opties op de radio, en nadien ook nergens bij de specificaties...
Dat is apart ja, de Lodgy van 2017 die ik rij heeft al DAB+.

• BeArt
BeArt schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:42:
Net testritje gaan doen met Logan MCV.
Bevalt prima, eigenlijk kort gezegd exact wat we zoeken in een auto; alle essentials, geen overbodige truukjes die je misschien 1x/jaar gebruikt.

Uiteindelijk offerte meegekregen voor 15.000€ (zonder overname van onze citroën c3).
We overwegen het en gaan wellicht deze week nog beslissen.
Mij lijkt het een mooie auto voor dit bedrag.
We zouden enkel nog een trekhaak erbij nemen en de extra garantie, waardoor ons totaal dan op ongeveer 16.000€ zou komen.
Beslissing is gevallen, auto besteld!

Uiteindelijk 12.750€ overeengekomen, inclusief overname van onze Citroën C3, module voor dab, smartphone houder, trekhaak en twee jaar extra garantie.

Citroën is net tien jaar oud, hopelijk kunnen we met de Dacia ook verder tot in 2030.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16
Vandaag denk ik de nieuwe Sandero zien rijden.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Iemand hier die de positie van de turbo sensor op de 1.2TCE motor van de Lodgy zou kunnen aanwijzen?

[Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-07-2020 10:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dirks
Vanochtend de MCV voor een jaarbeurt en eerste APK naar de dealer gebracht. Deze maand vier jaar oud en ruim 31k op de teller. Krijg ik een telefoontje van de werkplaats of ik akkoord ga met een aangeraden motorspoeling. Nooit van gehoord maar toch maar fiat gegeven.

Achteraf las ik online dat als je weinig km's maakt, veel korte ritjes, dat er vervuiling mede door condens kan ontstaan. Nou ja, goed voor de komende vier jaar maar ben wel benieuwd wat dit op de rekening gaat doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeArt
dirks schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:50:
Vanochtend de MCV voor een jaarbeurt en eerste APK naar de dealer gebracht. Deze maand vier jaar oud en ruim 31k op de teller. Krijg ik een telefoontje van de werkplaats of ik akkoord ga met een aangeraden motorspoeling. Nooit van gehoord maar toch maar fiat gegeven.

Achteraf las ik online dat als je weinig km's maakt, veel korte ritjes, dat er vervuiling mede door condens kan ontstaan. Nou ja, goed voor de komende vier jaar maar ben wel benieuwd wat dit op de rekening gaat doen.
Benzine?
Wij doen ook <10k/jaar, dus zo'n motorspoeling staat ons in 2024 ook te wachten ...

Onze auto, Logan MCV, staat klaar om opgehaald te worden. Heb wel net nog een mailtje gestuurd dat ik eigenlijk niet tevreden ben met de DAB-oplossing...
Zou "ingebouwd" worden zonder zichtbare aanpassingen aan de buitenkant --> usb-poort is continu bezet en onderaan extra usb-poort voorzien met schakelaartje om te switchen tussen dab en USB ...
Sowieso zou de zoon (die altijd vooraan zit omwille van wagenziekte) die "oplossing" snel beschadigen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Dat is wel een vreemde oplossing. De 'normale' radio met DAB heeft niks aan de buitenkant hiervan zitten. Wat hebben ze lopen doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeArt
Wallie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:58:
Dat is wel een vreemde oplossing. De 'normale' radio met DAB heeft niks aan de buitenkant hiervan zitten. Wat hebben ze lopen doen?
Heb er spijtig genoeg geen foto's van gemaakt, net wel deze screenshots gemaakt van een instructievideootje dat ze me bezorgd hebben.

dit hangt onderaan

[Voor 1% gewijzigd door BeArt op 03-07-2020 13:30. Reden: info bij plaatje]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Nou, hobby Bob is aan de gang geweest...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dirks
BeArt schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:56:
[...]
Benzine?
Wij doen ook <10k/jaar, dus zo'n motorspoeling staat ons in 2024 ook te wachten ...
Benzine ja. Auto weer opgehaald, de "spoeling" bleek ruim vier tientjes te kosten. Ach, baat het niet dan schaadt het niet. Dit voorjaar zijn er zeer weinig km's gemaakt wegens thuiswerk van mijn echtgenote, volgende maand de km's van het jaar, retourtje Z.Frankrijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13

Bommes

Capo del formaggio

Wij zijn in de markt voor een andere auto, er uit gaan dan de lease Yaris en de privé Peugeot 206.
De yaris is een hybride en mag geen caravan trekken.
De Peugeot mag dat wel maar is echt te licht bevonden met zijn 1.4 zonder turbo en maar 75 pk.
Het motortje deed het nog bovenverwachting goed maar het autotje is echt te licht om stabeil met een caravan er achter op pad te zijn.

Nou ja lange introductie.
Ik heb nog een 2 tal opties op de shortlist waarvan er eentje de Duster is met de 1.2 tce motor (want zuiniger dan de 1.6 en 6-bak) Ook vind ik het design wat toffer van de facelift versie.
Niet in de 4 x 4 uitvoering dat is niet nodig en zorgt alleen maar voor meer verbruik.

Zijn er hier mensen met ervaringen met een Duster, al dan niet met een caravan?
We gaan denk ik tussen de 10 en de 15 duizend per jaar rijden met deze auto.
Als we dat al halen. Omdat ik de lease Yaris uit de bijtelling laat halen maar wel blijf rijden heb ik dus niets met woon werk kilometers met de privé auto te maken.
Het zijn dus puur de vakantie ritten, de boodschappen en eens ergens heen in het weekend.

De ander op de shortlist is trouwens een Skoda yeti maar dat is vast vloeken in de kerk hier >:) ;)

[Voor 3% gewijzigd door Bommes op 06-07-2020 14:58]

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Geen ervaring met de Duster. Wel met de 1.2tce die in mijn geval zelfs iets zuiniger kan rijden dan de 0.9tce. En nu ik er een tuning kit op heb zitten heb ik zelfs last van torque steer :7. Prima blokje en zeker in de Duster is een beetje extra oomph welkom.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-03 08:01
Beste Dacia rijders!

Heeft iemand al een idee wanneer de private lease-prijzen van de nieuwe Sandero Stepway bekend worden gemaakt?

Ik was me aan het oriënteren op een Bi-Fuel Duster maar met de cataloog prijzen van de Bi-Fuel Sandero Stepway lijkt private lease nog aantrekkelijker te worden. :)

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-03 08:01
Gisteren bericht gehad van Dacia dat de prijzen volgende week bekend worden gemaakt. Tot mijn grote verbazing zijn ze vannacht al online gezet :D Mooie deal!

https://privatelease.dacia.nl/dacia-sandero-stepway/

[Voor 5% gewijzigd door Ryan_ op 29-01-2021 06:20]

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-10-2022
Ryan_ schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 06:19:
Gisteren bericht gehad van Dacia dat de prijzen volgende week bekend worden gemaakt. Tot mijn grote verbazing zijn ze vannacht al online gezet :D Mooie deal!

[Afbeelding]

https://privatelease.dacia.nl/dacia-sandero-stepway/
ook opgevraagd maar dan automaat... samen stellen kan wel maar private niet

A person who never made a mistake never tried anything new.

• snmght
  • Laatst online: 15:04

snmght

imho dan he

Ik ga hier ook maar eens posten; morgen neem ik de sleutels in ontvangst van een Logan MCV uit 2014 met de 0.9 TCe. Het werd tijd voor iets betrouwbaarder en comfortabeler vervoer dan de Mazda 323 uit '97. :)

WZAWZ een fucking farce

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:22
snmght schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:11:
Ik ga hier ook maar eens posten; morgen neem ik de sleutels in ontvangst van een Logan MCV uit 2014 met de 0.9 TCe. Het werd tijd voor iets betrouwbaarder en comfortabeler vervoer dan de Mazda 323 uit '97. :)
En? Bevalt het?

Zit ook te kijken naar de Logan MCV.

• snmght

snmght

imho dan he

Munki schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

En? Bevalt het?

Voor ruim 90 procent tevreden!

Dikke plus zijn de ruimte, het rijden zelf en het comfort. Alles relatief natuurlijk, het is geen Mercedes. Maar het rijdt en schakelt prima (wel eco stand uit laten imho) en de stoelen zitten ook op langere reizen prima voor mij. De ruimte is gigantisch, van de week een nieuwe fiets gekocht en die gaat gewoon in zijn geheel achterin. Cruise control werkt ook fijn.

Minpunten: de afwerking ( :P ).. Hartstikke prima dat het allemaal goedkoop is, daar koop je een Dacia voor. Maar de eerste keer dat ik in de binnenspiegel constateerde dat slechts een gedeelte van de achterklep aan de binnenkant bekleed is vond ik dat wel een vreemde bezuiniging. Daarnaast de rubbers van diezelfde achterklep die vallen er gewoon bijna uit, zo losjes zitten die priegelige ondingetjes vast. Zijn nou net een paar tientjes die ik niet had bezuinigd als ik in het ontwerpteam had gezeten. :P

Minpunt twee is vooral de bluetooth. Dat het een langzaam touchscreen is is tot daar aan toe maar het connecten wil soms voor geen meter lukken. Kan natuurlijk ook aan mijn smartphone liggen (P30 pro) en het is misschien 1 op de 10 keer dat het niet lukt maar dan wil het ook echt niet lukken, wel enigzins irritant. Verder wel prima stuurbediening van audio en telefoon en de geluidskwaliteit is beide kanten op ook prima in orde.

[Voor 3% gewijzigd door snmght op 06-08-2021 17:21]

WZAWZ een fucking farce

• dirks
Munki schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:06:
[...]
En? Bevalt het?

In 2014 de Logan MCV aangeschaft, in 2016 ingeruild voor de net uitgekomen automaat. Niets op aan te merken, prima auto voor zijn geld. De Logan is uit productie sinds een jaar, zit nu te kijken naar de verse Duster automaat maar weet het nog niet.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn oog is op een Dacia Jogger gevallen. Mijn voornaamste redenen: ik heb een grote kofferbak nodig (er moeten twee rolstoelen in passen), het liefst zo goedkoop mogelijk, ik rijd (zakelijke) lease, binnen nu en een paar maanden mag ik een nieuwe leaseauto uitzoeken en goedkoop gaat bij mij voor comfort.

Momenteel rijd ik (lease) een Renault Megane 4 van ruim vier jaar oud, maar die begint steeds meer mankementen te vertonen. De voornaamste reden om deze te rijden is de kofferbak.

Op diverse sites heb ik gezocht naar prijzen, maar die lijken nog niet bekend te zijn. Heeft iemand een idee wanneer daar meer over bekend gaat worden? Uiteraard ben ik vooral nieuwsgierig naar leaseprijzen.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Nee, was ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Overigens vandaag in de garage wezen kijken. Kofferbak Duster vond ik verrassend ruim eigenlijk en die van de Sandero viel erg tegen. Natuurlijk sowieso niet vergelijkbaar met de Jogger, maar voor ons wellicht genoeg... Duster is toch leuker model dan Jogger, denk ik. Maar goed, eerst maar eens bedenken of we wel een Dacia willen. Een leuke occasion kan je voor dat geld ook vinden... :D

update: is toch een Skoda geworden :D

[Voor 4% gewijzigd door woekele op 15-10-2021 22:21]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

pven schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:05:
Mijn oog is op een Dacia Jogger gevallen. Mijn voornaamste redenen: ik heb een grote kofferbak nodig (er moeten twee rolstoelen in passen), het liefst zo goedkoop mogelijk, ik rijd (zakelijke) lease, binnen nu en een paar maanden mag ik een nieuwe leaseauto uitzoeken en goedkoop gaat bij mij voor comfort.

Momenteel rijd ik (lease) een Renault Megane 4 van ruim vier jaar oud, maar die begint steeds meer mankementen te vertonen. De voornaamste reden om deze te rijden is de kofferbak.

Op diverse sites heb ik gezocht naar prijzen, maar die lijken nog niet bekend te zijn. Heeft iemand een idee wanneer daar meer over bekend gaat worden? Uiteraard ben ik vooral nieuwsgierig naar leaseprijzen.
Ziet eruit als een heel erg tof ding. Maar nu deze de plek gaat innemen van de Lodgy, kun je voor die laatste misschien wel een leuke voorraaddeal sluiten met één of andere dealer. Ding is vreselijk ruim vanbinnen en zit hoger. Met die chiptekorten in de industrie momenteel vraag ik me af wanneer de nieuwe modellen leverbaar zijn.

• Wallie

Wallie

Herr

Hier gaat per 1 mei de Dacia Lodgy 1.5dci er uit, leasecontract via mijn werk loopt dan af. 4,5 jaar heeft 'Pino' ons overal gebracht, van de Alpen tot in Lapland. Kan een hoop zeggen over de auto, hij is niet de stilste, niet de meest strak sturende, maar wel by far de leukste en met karakter. Nu nog de laatste maanden ;)

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:00
Nu ik wat meer gezien heb over de Dacia Jogger ben ik ook wel benieuwd. Ziet er erg mooi uit. Ik heb vooral ruimte nodig en trek af en toe een aanhanger van 750-850kg. Ik zoek over een jaartje een nieuwe auto aan te kopen en blijf toch graag bij iets ruim. Momenteel rijd ik met een Opel Insignia sports tourer met 2.0 CDTi automaat. Ik zou toch graag overstappen naar iets met een kleinere motor maar nog steeds veel ruimte binnenin. Ben benieuwd in wat voor motoren deze gaat komen. De E-Tech van Renault zou er in 2023 komen, maar denk niet dat deze net als de Renault Captur meer dan 750kg gaat mogen trekken. In dat geval zal het die 1.0 turbo wel worden denk ik.

• snmght

snmght

imho dan he

@Munki en, is het een Logan geworden?

WZAWZ een fucking farce

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:22
Jazeker! Heel blij mee! Ontzettend veel ruimte en rijdt prima (inderdaad wel zonder ECO-stand).

Jij nog tevreden?

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:43
Ik keek vandaag naar de dacia duster 2021, viel mij op de afwerking bij de wielkasten lelijk is.
Valt natuurlijk meer op bij die lichtere kleur. Vergeleken met een vergelijkbaar model renault, daar zag het er wel strak uit. Beetje afknapper.

• Bravertal
Ik heb in september 2017 een nieuwe Dacia Spepway Logan gekocht, so far so good.

Als ik nu de auto sluit met centrale deurvergrendeling dan gaat de achterklep niet op slot, wat gaat er fout?

Ik hoor het motortje wel werken. Handmatig kan ik de achterklep niet op slot doen. Heeft er iemand tips of wordt het toch een ritje naar de garage?

• AvK

AvK

Ready Set Go

Bravertal schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:09:
Ik heb in september 2017 een nieuwe Dacia Spepway Logan gekocht, so far so good.

Als ik nu de auto sluit met centrale deurvergrendeling dan gaat de achterklep niet op slot, wat gaat er fout?

Ik hoor het motortje wel werken. Handmatig kan ik de achterklep niet op slot doen. Heeft er iemand tips of wordt het toch een ritje naar de garage?
Waarschijnlijk is het achterklep slot uitgedroogd. Tenminste het loopwerkje daarvan. Een soort spiraal tandwieltje. Dan hoor je het motortje wel lopen maar hij 'klikt' niet.
WD40 is de oplossing.

[Voor 5% gewijzigd door AvK op 06-01-2022 15:30]

• Bravertal
AvK schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Waarschijnlijk is het achterklep slot uitgedroogd. Tenminste het loopwerkje daarvan. Een soort spiraal tandwieltje. Dan hoor je het motortje wel lopen maar hij 'klikt' niet.
WD40 is de oplossing.
Dus ik moet het er gewoon in spuiten?

• AvK

AvK

Ready Set Go

Bravertal schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Dus ik moet het er gewoon in spuiten?
Achterklep bekleding weghalen en dan in het loopwerk WD40 spuiten ja.
Als je het slot bereikbaar hebt dan wijst het zich vanzelf. Gewoon van bovenaf lekker inspuiten.

• Bravertal
AvK schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:00:
[...]

Achterklep bekleding weghalen en dan in het loopwerk WD40 spuiten ja.
Als je het slot bereikbaar hebt dan wijst het zich vanzelf. Gewoon van bovenaf lekker inspuiten.
Zojuist heb ik het opengemaakt met de wd40 in de aanslag. Ik zag echter een kunststof ring half los hangen. Deze heb ik teruggeduwd en vervolgens werkte de deurvergrendeling weer!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Sunrise schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:37:
Ik keek vandaag naar de dacia duster 2021, viel mij op de afwerking bij de wielkasten lelijk is.
Valt natuurlijk meer op bij die lichtere kleur. Vergeleken met een vergelijkbaar model renault, daar zag het er wel strak uit. Beetje afknapper.
[Afbeelding]
Je bedoelt de tectyl aan de binnenkant? Daar kan ik me echt niet druk om maken hoor, zolang het de roest tegenhoud (en dat doet het) vind ik dat dikke prima. Als je dat soort details belangrijk vind moet je geen Dacia kopen, daar besparen ze gewoon op dat soort zaken om betaalbaar een goeie auto te kunnen bouwen.

Mijn Lodgy staat ook hoog op de poten dus zie je bij de achterzijde ook de tectyl afwerking in de wielkast. Af en toe spuit ik de modder eruit (zeker als we een beetje offroad zijn geweest zit het vaak vol meuk) en dat gaat ook makkelijk met zulke grote wielkasten (ook bij de Duster).

Zeker die nieuwe 2021 Duster vind ik overigens een erg knap ding. Niet zo goedkoop meer in de échte uitvoering (4x4) maar gaaf ding.

[Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-01-2022 12:24]

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:43
HTT-Thalan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:22:
[...]

Je bedoelt de tectyl aan de binnenkant? Daar kan ik me echt niet druk om maken hoor, zolang het de roest tegenhoud (en dat doet het) vind ik dat dikke prima. Als je dat soort details belangrijk vind moet je geen Dacia kopen, daar besparen ze gewoon op dat soort zaken om betaalbaar een goeie auto te kunnen bouwen.

Mijn Lodgy staat ook hoog op de poten dus zie je bij de achterzijde ook de tectyl afwerking in de wielkast. Af en toe spuit ik de modder eruit (zeker als we een beetje offroad zijn geweest zit het vaak vol meuk) en dat gaat ook makkelijk met zulke grote wielkasten (ook bij de Duster).

Zeker die nieuwe 2021 Duster vind ik overigens een erg knap ding. Niet zo goedkoop meer in de échte uitvoering (4x4) maar gaaf ding.
Ik snap wat je bedoelt maar het had er ook iets netter opgesmeerd kunnen worden of de kleur gewoon zwart houden.

Ja ik had ook mijn oog op een 4x4 maar de prijs valt tegen. Ik dacht dat alle dusters 4wd waren. Of is 4x2 ook 4wd maar dan voor en achter schakelbaar ipv tegelijk? Je leest het al, heb er weinig kaas van gegeten.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Sunrise schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:11:
[...]

Ik snap wat je bedoelt maar het had er ook iets netter opgesmeerd kunnen worden of de kleur gewoon zwart houden.

Ja ik had ook mijn oog op een 4x4 maar de prijs valt tegen. Ik dacht dat alle dusters 4wd waren. Of is 4x2 ook 4wd maar dan voor en achter schakelbaar ipv tegelijk? Je leest het al, heb er weinig kaas van gegeten.
Nope, ze hebben alleen 2wd en 4wd uitvoeringen, de laatste zijn vele malen duurder en komen alleen met de sterkere (of sterkste) motor uitvoeringen. Ze hebben geen light of tussenversie.

Ik snap je opmerking over de tectyl maar je hebt geen idee op hoeveel slakken ze zout moeten leggen om in deze markt nog competatief te zijn. Er moeten zoveel mogelijk auto's uit dus 5 seconden werk uitsparen lijkt triviaal tot je het keer 100.000 auto's doet, dan heb je een maand aan arbeid uitgespaard (da's best veel geld).

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wat weinig nieuws hier over de nieuwe Sandero station/ MPV/ Logan Jogger

Voor €20.050 (airco = + €595) heb je een Bi Fuel Essential en een Comfort Benzine begint bij €22.450.
De zevenzits versie kost €1.000 extra, garantie is 3 jaar.
Met de huidige brandstofprijzen en accijnskortingen, heb ik even niet meer helder of LPG nog interessant is.

Ik was toevallig bij de Renaultdealer van de week en heb er even ingezetten.
Inderdaad erg ruimtelijk. De Jogger ziet er van buiten goed uit, interieur leek vergelijkbaar met andere Dacia`s die er stonden.

Geen prijstopper meer zoals de Logan was maar zeker wel goede prijs-kwaliteitverhouding.
Voor dit geld koop je nieuw niets met deze ruimte.
Gebruikt heb je een BMW 218 active tourer automaat uit 2018 met <100.000 km of, dichter bij huis, een 3 jaar oude Renault Grand Scenic

[Voor 5% gewijzigd door bombadil op 04-04-2022 20:28]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• dirks
Als MCV-rijder van het eerste uur, sinds bijna zes jaar een automaat, wacht ik met interesse hoe in 2023 de Jogger hybride automaat uitpakt. De E-Tech motortechniek zit al in huidige Renaults, daar is al te spieken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iVoidstep
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:50
bombadil schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:20:
Wat weinig nieuws hier over de nieuwe Sandero station/ MPV/ Logan Jogger

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor €20.050 (airco = + €595) heb je een Bi Fuel Essential en een Comfort Benzine begint bij €22.450.
De zevenzits versie kost €1.000 extra, garantie is 3 jaar.
Met de huidige brandstofprijzen en accijnskortingen, heb ik even niet meer helder of LPG nog interessant is.

Ik was toevallig bij de Renaultdealer van de week en heb er even ingezetten.
Inderdaad erg ruimtelijk. De Jogger ziet er van buiten goed uit, interieur leek vergelijkbaar met andere Dacia`s die er stonden.

Geen prijstopper meer zoals de Logan was maar zeker wel goede prijs-kwaliteitverhouding.
Voor dit geld koop je nieuw niets met deze ruimte.
Gebruikt heb je een BMW 218 active tourer automaat uit 2018 met <100.000 km of, dichter bij huis, een 3 jaar oude Renault Grand Scenic
Ik heb 'm aangeschaft. Gezien de aankomende gezinsuitbreiding en dat onze kleine toch wel z'n fietsje e.d. wilt meenemen op pad kwamen we wat ruimte te kort in onze Audi A1. 18 maart besteld, verwachte levering is nu medio augustus. TCe 110 Extreme 7-zits met Pack Extreme en de Media Nav EU.

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-03 15:05
iVoidstep schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:34:
[...]

Ik heb 'm aangeschaft. Gezien de aankomende gezinsuitbreiding en dat onze kleine toch wel z'n fietsje e.d. wilt meenemen op pad kwamen we wat ruimte te kort in onze Audi A1. 18 maart besteld, verwachte levering is nu medio augustus. TCe 110 Extreme 7-zits met Pack Extreme en de Media Nav EU.
Zijn er nog voordelen aan het Media Nav EU? Wat biedt de optie extra behalve navigatie?

Heb je verder een totaalprijs wat je kwijt was? Ik kijk namelijk naar exact dezelfde auto :)

• iVoidstep
thatanas schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:07:
[...]

Zijn er nog voordelen aan het Media Nav EU? Wat biedt de optie extra behalve navigatie?

Heb je verder een totaalprijs wat je kwijt was? Ik kijk namelijk naar exact dezelfde auto :)
Ze zijn zelf helaas niet al te duidelijk met alle opties en wat het precies inhoud, durf het zo ook niet te zeggen. Volgens mij kwamen er dan meer speakers in(not sure so don't shoot me) Wi-Fi en nog wat andere zaken.

Zie bovenstaand, hoop dat dat wat meer info geeft. :)
Edit: Foto wijzigen,

[Voor 84% gewijzigd door iVoidstep op 19-04-2022 14:29]

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-03 15:05
iVoidstep schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:23:
[...]

Ze zijn zelf helaas niet al te duidelijk met alle opties en wat het precies inhoud, durf het zo ook niet te zeggen. Volgens mij kwamen er dan meer speakers in(not sure so don't shoot me) Wi-Fi en nog wat andere zaken.

[Afbeelding][Afbeelding]

Zie bovenstaand, hoop dat dat wat meer info geeft. :)
Edit: Foto wijzigen,
Dank voor je reactie! Dat is nog stevig aan de prijs. Op basis hiervan hebben ze eigenlijk vrijwel helemaal geen korting geboden?

• iVoidstep
thatanas schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:40:
[...]

Dank voor je reactie! Dat is nog stevig aan de prijs. Op basis hiervan hebben ze eigenlijk vrijwel helemaal geen korting geboden?
Haha neen, totaal geen korting inderdaad. Voor zo'n auto in deze prijsklasse had ik dat ook niet verwacht omdat het allemaal al erg scherp is geprijsd. + we wouden even de gunfactor aan onze kant hebben i.v.m. een aankomende kleine erbij. Daardoor kon de levering nog vrij vlot geregeld worden. Als je om korting vraagt gaan ze dat extra beetje moeite ook niet meer doen. :P
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee