Sorry moderators, heb beantwoord op wat reacties direct na de mijne en niet de hele draad gelezen.
Gezien de moeite die erin is gestoken wil ik hem nu niet meer verwijderen maar verwijder of verplaats hem maar als dat deel van het beleid is, ik ben nu te gaar om dat nu nog goed te kunnen beoordelen.
Ik weet niet op welke politieke partij hebt gestemd maar ik geef het je te doen, hopelijk heten ze ons welkom en is er ook nog wat te eten, toch maar aan de insectenburger allemaal.
Doemdenken?
Ik maak mijn beoordeling naar aanleiding van zoveel mogelijk informatie die ik kan vinden én verwerken, als jij dat doemdenken wil noemen dan moet je dat doen.
Ik beschouw mezelf eerder als realist en tegenwoordig ook alarmist.
De feiten spreken helaas voor zich.
matthijs93 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:05:
[...]
Hier ben ik het helemaal mee eens. De mens is er wat mij betreft te erg op gebrand om de wereld de behouden zoals hij op dit moment is. Maar daarbij vergeten we dat de wereld er ook heel anders uit heeft gezien in de miljarden jaren dat hij al bestaat. Het is dus een beetje kortzichtig om te zeggen dat de wereld aan het vergaan is.
Zo het bijna grappig vinden, de "moderne" mensen zijn er pas 150.000 tot 280.000 jaar maar mogelijk nog meer van belang is het te weten dat het aantal mensen pas de laatste 20.000 jaar begonnen met landbouw en veredeling van gewassen, iets waarvan vermoed word dat dit door noodzaak werd ingegeven door het einde van de laatste ijstijd. (uit mijn hoofd 5C verschil dus weet nie zeker).
Tot nog toe zijn de bekende beschavingen (Romeinse, Maya's) allemaal ten einde gekomen door het instorten van de voedselproductie, uitputting van de grond, langdurige droogtes... in die context is een einde van onze beschaving niet ondenkbaar.
https://nl.wikipedia.org/...olithicum_in_grote_lijnen
Ik ben me er wel degelijk van bewust dat er heel andere omstandigheden en klimaten op aarde zijn geweest sinds het ontstaan daarvan, ik wijs je er met deze post fijntjes op dat sinds onze soort op deze aarde rondlopen we altijd het huidige klimaat hebben gehad (de opwarming van 1.2C tot dusverre niet meegeteld al zijn die al ernstig genoeg!).
Een globale opwarming van 1.2C betekend al gauw 4C boven de noordpool en daar gaat het ijs ontdooien waardoor het methaan uit de ontdooiende permafrost uit het ondiepe (50m) oostsyberische plateau kan ontsnappen.
Deze zichzelf versterkende factoren zitten NIET in de huidige klimaat modellen verwerkt waardoor de feitelijke stand van zaken aanmerkelijk ernstiger is dan het op het eerste gezicht lijkt.
Het Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) is namelijk een organisatie van de Verenigde Naties waar de belangrijke olie en gas landen ook hun zeggenschap in hebben (Rusland heeft er namelijk tot een bepaald niveau belang bij) en waar je best van mag aannemen dat de gezamenlijke conclusie zoals die in hun rapporten te vinden is en waaruit de gangbare media doorgaans gebruik maakt in het algemeen de meest positieve dan wel minst negatieve visie etaleert.
Dat er intussen ook wetenschappers doemdenker zijn is niet meer dan logisch, de mensen die objectief zien wat de stand van zaken is decennia geleden en ook nu proberen van alles om ons wakker te schudden, de een probeert nog om de nare boodschap op een vriendelijke manier te brengen maar er zijn er ook die je ruwweg op de feiten drukken zoals Guy Mcpherson.
Hij verspreid intussen al jaren hetzelfde doemscenario, zijn meer positievere collega's zoals Michael "The hockeystick" Mann en Peter Wadham om er een paar te noemen schuiven door de jaren heen steeds meer op naar het verspreiden van hun boodschap in Guy Mcpherson's richting.
Het word er niet minder grimmig door en het word de komende jaren alleen maar erger.
Op youtube is er info zat te vinden, "climate state" is een goed startpunt om je van kortzichtigheid te verlossen.
Tenzij je gelooft en ervan overtuigt bent dan de wereld vergaat en je met een handjevol genodigden door onze lieve heer gered gaat worden.
Wat hen betreft zou ik gaarne Richard Dawkins of Hitchens (Hitchslap) aan willen bevelen.
Wat Guy betreft denk ik dat hij het einde van de wereld toch wat genuanceerder ziet dan de gelovigen al probeert hij denk ik wel met een soortgelijke vorm van angst de mensen in beweging te krijgen.
Ik dacht een paar jaar geleden zo van, ja, stel nou dat global warming een feit is en dat het daarbovenop óók nog op hol kan slaan, tja, dan heb je denk ik als mensheid toch echt wel een probleem dat werkelijk krankzinnig idioot veel uit de hand kan lopen.
Dat zou je als volgt kunnen formuleren:Als je op vakantie gaat met een vliegtuig en je hebt een kans van 1 op de 10 dat je vliegtuig neerstort, zou jij dan nog met een vliegtuig op vakantie gaan?
Waar ligt die grens bij jou? En als je kinderen had die mee op vakantie gaan, waar ligt die grens dan?
Klimaat opwarming, het risico is al gauw veels te groot, in het ergste geval heb je een handjevol kolonies nabij de poolgebieden op een voor de rest overwegend dooie planeet.
Slechts 100 bedrijven zijn verantwoordelijk voor meer dan 70 procent van de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen sinds 1988. zie Carbon Disclosure Project.
Helft van de wereldwijde industriële uitstoot van broeikasgassen sinds 1988 is terug te voeren op slechts 25 bedrijven.
Als Top 10% meest broeikasgasvervuilende individuen zouden leven zoals gemiddelde Europeaan, heb je toch niets te klagen zou je denken, bespaar je 30% op de huidige uitstoot.
En nu 2x raden waarom jij denkt te vinden wat je vind.
Zou mooi zijn als ik met deze post iemand kan overtuigen.
Alhoewel, op weg naar huis zag ik dat iemand een vlag van Trump America first voor de raam had gehangen

, Guy zou best wel eens echt gelijk kunnen krijgen.
Reactie verplaatst van het klimaat akkoord topic naar het klimaat topic.
[
Voor 4% gewijzigd door
defiant op 22-10-2018 22:11
]