Een zeer goede avond,
Al geruime tijd weet ik zeker dat ik een dSLR wil, en ben al tijden aan het rond surfen om er een uit te kiezen. Tientallen heb ik al weg gestreept, maar nog steeds heb ik de keuze uit 4 dSLRs!
Nikon D80
Voordelen:
Goede ruis reductie
Semi professional, kwaliteit.
Focus motor
Houdt heel lekker vast.
Goede prijs/kwaliteit
Nadelen:
Stamt uit 2006, echt een nadeel?
Geen anti stof functie
----
Nikon D60:
Voordelen:
Niet erg duur
Anti stof
Houdt lekker vast
Nadelen:
Geen focus motor > duurdere lensen
Minder kwalitatief dan de D80 (?)
Canon 450D:
Voordelen:
CMOS (voordeel?)
Focus motor
Nadelen:
Prijs/kwaliteit
Minder goede kitlens dan Nikon D60 (18-55)
Houdt waardeloos vast
----
Sony A300
Voordelen:
AF in body
SSS in body
Live view, beter dan de 450D LV
18-75 kit lens
Prijs
Houdt lekker vast
Nadelen:
Sony... moet zich nog bewijzen
Lens aanbod
Wie kan mij helpen de knoop door te hakken?
Ik heb al een aantal maanden een Panasonic Lumix FZ8, waar je veel zelf kan instellen, en alles kan ik uit het apparaat halen wat erin zit, dus wat moeilijkers mag wel.
Ik ben opzoek naar advies en ervaringen van GoT members.
Ook heb ik nog enkele vragen:
Het lens aanbod voor Sony is laag, maar heb gehoord dat er meer Zeiss lenzen voor Sony komen. Klopt dit?
Het menu van de D60 heeft een handige hulp en laat ook de lensopening e.d zien, heeft de D80 dit ook?
De D80 heeft geen anti stof functie, maar volgens een verkoper kwam er zowiezo al weinig stof in de D80, dus heb je die amper nodig. Klopt dit?
Geen enkele Nikon heeft beeld stabilisatie in de body, waarom maakt Tamron dan Nikon lenzen zonder stabilisatie?
Bedankt voor je tijd, en alvast bedankt voor het advies.
Tropical David.
---------------------------------
1. Wat is je beschikbare budget?
600 euro, maar koop hem pas over 2 maanden. Prijzen kunnen nog zakken. camera's van 750 wil ik ook wel naar kijken!
2. Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb)
Ik ben niet zo tevreden meer met mijn mege zoom bridge camera, ik wil meer zelf instellen, minder ruis, betere kwaliteit en wil er een echte hobby van maken.
3. Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)
- Nacht opnames, zonder flitser. Met een lage ISO en trage sluitertijd bijvoorbeeld.
4. Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
Nee, heb geen lenzen
5. Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Nee, ik wil alleen een Sony, Canon of een Nikon. Ik wil een goede kit lens want ik ga voorlopig geen nieuwe lens kopen.
6. Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
Nee, maar wel in de toekomst!
7. Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
Advies
8. Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Zeker veel tijd, neem hem mee naar school en wil alle ins en outs over fotografie leren.
9. Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Ja zeker
10. Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
Zie 2
11. Is 2e hands een optie of per se niet?
Zeker weten, maar hoeft niet.
[
Voor 36% gewijzigd door
Verwijderd op 21-07-2008 22:37
]