Na het succes van [STARTERS] Ik wil een DSLR, wat nu?, [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 2 en natuurlijk het legendarische en totaal uit z'n voegen gegroeide [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 3 is het tijd om de waarheid onder ogen te zien en verder te gaan met deel 4.
Om het bij de wijze woorden van ons aller Floor-is te houden:
Dit topic is speciaal voor hen die besloten hebben een Digitale Spiegel Reflex camera aan te schaffen. We kunnen ons voorstellen dat de grote verscheidenheid in dSLR's die op dit moment op de markt zijn je een beetje een "bomen&bos en het allemaal niet meer kunnen overzien" gevoel geeft. Waar moet je allemaal op letten en zijn alle geavanceerd klinkende technieken, opties en knopjes eigenlijk wel relevant voor wat je nu en in de toekomst van plan bent met de camera?
Wellicht dat dit topic je een beetje op weg kan helpen. Hier zullen we je helpen met het maken van de juiste keuze, maar je moet er zelf ook wat voor doen. Hoewel we in dit forum een heleboel kennis hebben van camera's zijn we -voor zover mij bekend op dit moment- niet in staat om van achter onze PC's en Appletjes jouw gedachten te lezen.
Daarom heb is er getracht een simpel basis-vragenlijstje op te stellen zodat wij (maar ook jijzelf) een inzicht kunnen krijgen in wat jouw eisen en behoeften zijn, wat je budget is etc.
Naar aanleiding van wat je hier invult kunnen mensen die ooit voor dezelfde keuze gestaan hebben en er ondertussen al flink wat sluitertijd op hebben zitten jou een beetje op weg helpen met adviezen en suggesties.
Om het bij de wijze woorden van ons aller Floor-is te houden:
Dit topic is speciaal voor hen die besloten hebben een Digitale Spiegel Reflex camera aan te schaffen. We kunnen ons voorstellen dat de grote verscheidenheid in dSLR's die op dit moment op de markt zijn je een beetje een "bomen&bos en het allemaal niet meer kunnen overzien" gevoel geeft. Waar moet je allemaal op letten en zijn alle geavanceerd klinkende technieken, opties en knopjes eigenlijk wel relevant voor wat je nu en in de toekomst van plan bent met de camera?
Wellicht dat dit topic je een beetje op weg kan helpen. Hier zullen we je helpen met het maken van de juiste keuze, maar je moet er zelf ook wat voor doen. Hoewel we in dit forum een heleboel kennis hebben van camera's zijn we -voor zover mij bekend op dit moment- niet in staat om van achter onze PC's en Appletjes jouw gedachten te lezen.
Daarom heb is er getracht een simpel basis-vragenlijstje op te stellen zodat wij (maar ook jijzelf) een inzicht kunnen krijgen in wat jouw eisen en behoeften zijn, wat je budget is etc.
- Wat is je beschikbare budget?
- Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb)
- Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)
- Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
- Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
- Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
- Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
- Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
- Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
- Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
- Is 2e hands een optie of per se niet?
Naar aanleiding van wat je hier invult kunnen mensen die ooit voor dezelfde keuze gestaan hebben en er ondertussen al flink wat sluitertijd op hebben zitten jou een beetje op weg helpen met adviezen en suggesties.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world