Yep, ben ik het mee eens. Belangrijkste nadeel was de prijs vs. kwaliteit verhouding, je betaalde al gauw tussen de 900 en de 1200 Euro voor een kit met 2 zoomlenzen. Dat is te veel voor de geboden kwaliteit, die ligt (ook door de goede kitlenzen) m.i. net boven een instap DSLR. Maar de huidige prijs voor de G1 (plm. 600 Euro voor de kit met 2 lenzen, 15-45 en 45-200, cropfactor 2) vind ik wel reëel. De G2, hoewel die kan filmen en een aanraakgevoelig scherm heeft, vind ik dan weer te duur.Anoniem: 362344 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:50:
Bij die liveview zoeker wel, die is 100%Ook zie je de uit eindelijke foto kwa witbalans ed. al door de zoeker, dat is wel fijn. Alleen er zitten ook een heleboel boven genoemde nadelen aan. Mijn tante heeft ook zo'n G1, opzich is het verder een leuk toestel met hele goede kit objectieven. Beter dan mening ander merk. Maar dat heb ik bij Olympus ook altijd gevonden.
Mooi statief er bij en je bent klaar Stefan.
Het klopt overigens wel dat de evf een hoop ruis geeft bij slecht licht, maar met die vertraging valt het wel mee. Het beperkt wel het gebruik van de G1 een beetje bij slecht licht, al gaat dat beter als je jezelf aanwent met beide ogen open te fotograferen. Dan gebruik je de evf/lcd om het kader te bepalen en je "mod 1 eyeball" ofwel andere oog voor "het plaatje".
Liveview in normaal licht geeft overigens geen énkele zichtbare vertraging. Dat is bij de meeste DSLR's wel ff anders.
Het enige waar ik nog op wacht is een goede macrolens. Dat is m.i. het enige échte nadeel, dat er nog weinig lenzen voor zijn en dat ze prijzig zijn. Maar ik verwacht dat dit snel beter wordt. Er is overigens net een fish-eye lens uitgebracht.
Maar kijk eens hier voor een review:
http://www.dcresource.com/reviews/panasonic/dmc_g1-review/