Passat zijn leuke wagens idd. Valt me trouwens tegen hoe goedkoop die dingen zijn geworden. Heb in het VW topic de advertentie gezien van de gekochte Passat, dat is nog niet eens de helft van wat ik voor mijn 206 heb betaald destijds

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Dan meld ik me voor die Speedlines zodra ze vrij komen!Wok schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:33:
Leuke kar!
Als je andere wielen gaat steken, geef me dan even een seintje (DM). Ik heb dan namelijk wel belang bij je huidige wielen (mits voor een leuke prijs)
Die wil ik dan namelijk (gecoat in gun metal of black chrome) onder dit gaan steken:
[afbeelding]
[ Voor 16% gewijzigd door Wok op 10-07-2009 14:25 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja, voor en achter wel. De zijkant ben ik niet echt kapot van met die zwarte strips._JGC_ schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:27:
Eerlijk gezegd vind ik hem origineel met zwarte strips en bumpers mooier dan meegespoten. Geeft een beetje diversiteit aan de auto.
Dankje!Wok schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:33:
Leuke kar!
Als je andere wielen gaat steken, geef me dan even een seintje (DM). Ik heb dan namelijk wel belang bij je huidige wielen (mits voor een leuke prijs)
Die wil ik dan namelijk (gecoat in gun metal of black chrome) onder dit gaan steken:
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Edmin op 10-07-2009 23:13 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Morgen ophalenWok schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 23:08:
Mine!
Vanavond de deal bekrachtigd. Nu nog even zien hoe en wanneer ik de auto hier ga krijgen
[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 18-07-2009 00:53 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
distributieriem bij de HDi dient volgens voorschriften rond de 160.000km vervangen te worden..._JGC_ schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:29:
Voordeel van die HDI is dan weer dat je distributieriem 240.000km meegaat, dat heb ik nog geen andere riem-aangedreven auto zien doenVerder valt het extra onderhoud wel mee, alhoewel het brandstoffilter van een HDI met 80 euro schrikbarend duur is, maar die vervang je dan ook eens per 60.000km.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
De ene HDI is de ander niet. Misschien dat het bij de 1.6 of 2.0 anders is dan de 1.4HDI, maar voor de 1.4HDI (DV4TD) gaat de distributieriem 180.000km mee bij verzwaard onderhoudsprogramma en 240.000km bij normaal onderhoudsprogramma. Verder kost het brandstoffilter 76,90 adviesprijs, maar dan heb je wel een MANN filter en geen hupsieflupsie ding. Die adviesprijs is volgens mij exclusief BTW, maar aangezien er toch 65% marge op filterelementen zit rekent de automaterialenzaak dat er niet eens meer bij.NielsTn schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:37:
[...]
distributieriem bij de HDi dient volgens voorschriften rond de 160.000km vervangen te worden...
hij zal ongetwijfeld langer mee KUNNEN gaan, maar trust me... een nieuw blok is duurder
Brandstoffilter voor de HDi kost bij de automaterialen handel (zelfde merk/type/model) zeker GEEN 80 eur...
gelukkig heb ik vandaag mijn HDi de deur uit gedaanlang leve de leasebolide
![]()
1.9D zijn goedkoop in aanschaf, maar lusten wel meer diesel dan de HDI's, en maken daarbij meer herrie. 1.4HDI is een stukje zuiniger dan de 2.0HDI en heeft een lager gewicht waardoor je minder wegenbelasting betaalt. Traagheid van de 1.4HDI vind ik enorm meevallen, maar ik kom dan ook uit een ongeblazen Golf III 1.9D die met veel herrie wel vooruit te stampen was. Waar bij de Golf III de kracht er wel uit was boven de 90-100km/h, trekt die 1.4HDI nog gewoon door boven de 120-130km/h.merauder schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:25:
Gaaf die CTI!
Na jaren Citroen gereden te hebben ben ik toe aan iets anders. Omdat ik veel KM's ga afleggen ben ik aan het orienteren op een 206 op Diesel.
Ik heb de volgende opties:
- 1.9D - 'Oude' diesel, oude techniek, zijn wel ubersterke motoren.
- 1.4HDI - Lekker zuinig
- 2.0HDI - Zuinig en power.
Ik vind het een lastige, omdat alle 3 de varianten voordelen hebben.
[ Voor 33% gewijzigd door _JGC_ op 19-07-2009 19:57 ]
Ik zie 'm er niet bijstaan, maar voor de zekerheid adviseer ik je om geen auto met een DV6(TED4) motor te nemen. Die motoren zijn niet al te best.merauder schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:25:
Gaaf die CTI!
Na jaren Citroen gereden te hebben ben ik toe aan iets anders. Omdat ik veel KM's ga afleggen ben ik aan het orienteren op een 206 op Diesel.
Ik heb de volgende opties:
- 1.9D - 'Oude' diesel, oude techniek, zijn wel ubersterke motoren.
- 1.4HDI - Lekker zuinig
- 2.0HDI - Zuinig en power.
Ik vind het een lastige, omdat alle 3 de varianten voordelen hebben.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik praat hier over de HDi 2.0 versie_JGC_ schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:47:
[...]
De ene HDI is de ander niet. Misschien dat het bij de 1.6 of 2.0 anders is dan de 1.4HDI, maar voor de 1.4HDI (DV4TD) gaat de distributieriem 180.000km mee bij verzwaard onderhoudsprogramma en 240.000km bij normaal onderhoudsprogramma. Verder kost het brandstoffilter 76,90 adviesprijs, maar dan heb je wel een MANN filter en geen hupsieflupsie ding. Die adviesprijs is volgens mij exclusief BTW, maar aangezien er toch 65% marge op filterelementen zit rekent de automaterialenzaak dat er niet eens meer bij.
...[...]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Verwijderd
Kappie open, verwarming voluit aan op de hoogste stand en de inlaatkleppen bij de bestuurder dicht en je kunt rustig doorrijdenWok schreef op zondag 19 juli 2009 @ 18:30:
Terugreis was nog best een uitdaging, omdat de ventilator besloot ermee op te houden en ik dus 100% afhankelijk was van rijwindkoeling. De vakantiefiles naar het zuiden kun je dan missen als kiespijn
Met kappie open bedoel je dan de motorkop? En dan dat hij helemaal openstaat omdat je toch stapvoets rijdt, of juist hem openklikken en dan niet met het hendeltje vooraan bij het logo hem helemaal openhalen zodat hij op een 'kier' staat?Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 00:04:
[...]
Kappie open, verwarming voluit aan op de hoogste stand en de inlaatkleppen bij de bestuurder dicht en je kunt rustig doorrijden
Ohja, tuurlijk_JGC_ schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:26:
Kappie open als in het dak eraf. Zoiets kan met een cabrio zoals Wok heeft gekocht.
Je hebt ze met en zonder roetfilter._JGC_ schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:31:
Dat is toch de 1.6HDIf met roetfilter? Heb persoonlijk nog geen 206 aangeboden gezien met dat blok erin.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Oh? Vertel!Zondagskindje schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:02:
[...]
Of ze al worden aangeboden, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het wel een probleem motor is.
Dat hoef ik jou niet uit te leggen, toch?
[ Voor 13% gewijzigd door Kaasplank op 24-07-2009 11:53 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Kaasplank op 24-07-2009 12:53 ]
Mark inderdaadKaasplank schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:49:
Als we het allebei over mark hebben dan praten we inderdaad over dezelfde auto
Het geluid is inderdaad mooi maar binnenin wel erg aanwezig. Reed laatst een stukje mee en als dat ding op toeren komt is met elkaar praten d'r niet meer bij
Heb hem regelmatig geholpen met de auto en de CAD bestanden waarmee de inlaat gemaakt is mijn werk geweest
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
[ Voor 1% gewijzigd door IKKE86 op 05-08-2009 13:17 . Reden: Linkje aangepast ]
Verwijderd
/me komt superlaat het topic eens binnenneuzen en ziet..
Ik zou die dealer van je even een schop verkopen richting je gelinkte topic dan (wel naar de 1e post anders snapt die man het vast niet)IKKE86 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:25:
Is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met de USB box? Op verschillende forums is er wel iets over te vinden, maar de dealer keek me vreemd aan toen ik er naar vroeg. Of hebben jullie andere manieren om je Ipod aan te sluiten?
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Cd's met MP3's zijn opzich ook prima, maar een MP3 speler of een usbstick vol met MP3's is toch wat makkelijker als je een ander album wil luisteren.Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:57:
[...]
Ik zou die dealer van je even een schop verkopen richting je gelinkte topic dan (wel naar de 1e post anders snapt die man het vast niet)
Ik heb hier wel naar zitten kijken, om de dealer dit erin te laten gooien ipv m'n CD wisselaar. CDs zijn zeg maar best niet meer van deze tijd en in plaats van 6 CDs een 64 GB USB stickje zou wel een voordeel zijn. Dan kun je in elk geval een behoorlijk deel van je verzameling mee nemen in de auto
Maar ik zit voorlopig even te sparen en moet al nieuwe bandjes van de winter dus ik ga je niet aan ervaring helpen helaas.
In mijn 207 ligt hetzelfde blok, en ik moet toch wel mijn best doen om die 1:18 te halen. Zolang ik vooral snelweg rijd is er niks aan de hand, maar zodra ik een aantal korte stukken rij zakt het gemiddelde hard richting de 1:15. Hier moet ik wel eerlijk bijzeggen dat ik altijd de airco aan en heb staan en dat mijn rijstijl ook niet de zuinigste zal zijn.Gertjan. schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:41:
Verhaal over het verbruik van de 207
Ik heb de climate wel aanstaan, maar zelfs op dagen dat hij niet echt hard hoeft te werken is mijn verbruik rond de 1:18. Heb ook een keertje gekeken wat de auto doet als ik de climate uit zet, maar dat had volgens de boordcomputer niet veel invloed. Ook rijd ik eigenlijk altijd met mijn dim licht aan, dat zal ook wel invloed hebben (vanwege het extra verbruik is de regel van verplicht dimlicht namelijk door de groene rakkers afgekeurd)._JGC_ schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:02:
Grote kans dat ie nog wat moet inrijden voor ie zuiniger gaat worden, niet alleen je motor is nog niet ingesleten, je boordcomputer is ook net vers geprogrammeerd. Ik weet niet of je de airco/climatecontrol gebruikt, maar die wil ook nog wel eens wat verbruiken.
Ik haal met de 206 1.4HDI iets van 1:23 als ik normaal rijd met airco uit. Zet ik achterraamverwarming en airco aan en ga ik "sportief" rijden, dan wordt dit ook al snel 1:20. Vergeleken met de 206 heb je een grotere motor, sleep je 225kg extra gewicht mee en heb je een roetfilter. Verder kloppen de fabrieksopgaves nooit met de werkelijkheid. Mijn 206 verbruikte wel iets meer dan 1:27.8 op de autobahn met 130km/h constant op een lege weg.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
in de CD wisselaar gaan audio CDs, geen mp3 CDs, die moeten in de slot-in drive. Maar daar moet ook je navigatie CD in als je wilt weten hoe je moet rijden...IKKE86 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:09:
Cd's met MP3's zijn opzich ook prima, maar een MP3 speler of een usbstick vol met MP3's is toch wat makkelijker als je een ander album wil luisteren..
Het is nogal offtopic, maar de host van je icon (hetnet) zorgt ervoor dat ik een popup krijg met de vraag om username/password. Da's best vervelend
Punctuality is the politeness of kings
Is het geen goedkoop en eventueel tijdelijk alternatief om de aux ingang te gebruiken dan? Zelf vond ik het onhandig om een losse MP3 speler te hebben liggen, maar het is beter als niksVerwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:03:
[...]
in de CD wisselaar gaan audio CDs, geen mp3 CDs, die moeten in de slot-in drive. Maar daar moet ook je navigatie CD in als je wilt weten hoe je moet rijden...
Bedankt voor de tip, gister werkte alles nog zoals het hoort dus ik zal vanavond is uitzoeken wat er veranderd is.dreamscape schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:42:
[...]
Het is nogal offtopic, maar de host van je icon (hetnet) zorgt ervoor dat ik een popup krijg met de vraag om username/password. Da's best vervelend
Hehe, na een MX-5 is alles burgerlijk VandreadVandread schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:37:
Tjeempie mink wat burgerlijk
Leuk bezig Wok! ben benieuwd naar dat rode monster
[ Voor 8% gewijzigd door Minkie op 11-08-2009 18:56 ]
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Maar niet iedereen krijgt die popup...dreamscape schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:42:
[...]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
http://hawvie.deviantart.com/
Feli, ben benieuwd hoe het gaat zitten.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Hoezo niets? Ik prop gewoon m'n mp3 CDs in de slot-in drive, en die paar keer pe rjaar dat ik navi nodig heb gebruik ik m'n'6 CD wisselaar. Ik heb nu alleen 30+ mp3 CDs door m'n auto zwerven, en één USB diskje van 300 GB zou handiger zijn. Maar het is niet zo dat ik het nu armoeig heb ofzo. En goedkope oplossingen gebruiken weiger ik sowieso.IKKE86 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:52:
Is het geen goedkoop en eventueel tijdelijk alternatief om de aux ingang te gebruiken dan? Zelf vond ik het onhandig om een losse MP3 speler te hebben liggen, maar het is beter als niks
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Dat is niet alleen bij Peugeot zo, maar bij alle auto'sWijnands schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:08:
Vrouwlief was vanmiddag met een vriendin bij de peugeot dealer en de dames werden verliefd op een 206 uit 2006. Ik ga morgen ook 's kijken wat het is maar inmiddels wel al 2 vragen.
[list]
• We horen her en der uit de kennissenkring dat bij een peug die veel kortje ritjes doet het achterste stuk van de uitlaat vaak vervangen moet worden. Klinkt dit iemand bekend?
[ Voor 34% gewijzigd door Hmmbob op 21-08-2009 07:31 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Edmin op 21-08-2009 09:02 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Hmmbob op 21-08-2009 12:33 ]
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Nee.Wijnands schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:37:
Inmiddels een andere 206 bekeken. Een gentry uit 2003, nette prijs, nette auto en daar pas dat kinderstoeltje wel gewoon. Even gereden, koppeling is nogal stug, vraag me af of dat normaal is.
[ Voor 51% gewijzigd door weeraanmelden op 22-08-2009 11:19 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Excuseer, maar:weeraanmelden schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:10:
[...]
Zo had ik ooit met mijn eerste 206 (Hdi uit 2000) in een grote parkeergarage in 020 de motor uit, en liet de auto in z'n vrij van de 6e naar de eerste verdieping rollen.
De bocht was groot genoeg om rustig rollend te doen.
Bij de eerste bocht kwam ik erachter dat de rem het niet (goed) deed ....![]()
Net op tijd met de handrem de boel tegen kunnen houden.
[ Voor 28% gewijzigd door Wok op 22-08-2009 20:33 ]
ttp://cgi.ebay.co.uk/Clutch-Cable-Peugeot-206-1-4-09-02-02-07_W0QQitemZ200360463979QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item2ea66a0e6b&_trksid=p3286.c0.m14weeraanmelden schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:10:
[...]
Nee.
Bij alle 206's is de koppeling hydraulisch
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Het is maar een klein ruitje, zeker als je wat langer bent kan dit best vervelend zijn. Andere voordeel is wel dat je minder lampen in je gezicht hebt schijnen omdat je die toch niet ziet._JGC_ schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:56:
Zicht naar achteren slecht bij de 206? Kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Bij de Seat Leon van mijn ouders is het zicht veel beperkter dan wat ik van de 206 gewend ben.
[ Voor 18% gewijzigd door boaty op 24-08-2009 13:15 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Dankje, zou wel eens kunnen, mijn GTi is namelijk uit mei 2000, zelfde type dus denk ik.boaty schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:00:
@Impry: Ziet er strak uit. Volgens mij heb je dezelfde kleur en uitvoering auto als ik heb.
Daar zat ik zelf ook aan te denken, maar die zouden nieuw moeten zijn, volgens de garage waar ik hem gekocht had. Heb er zelfs de rekeningen van liggen. Vraag me dus af of dat het zal zijn. Volgende week maandag laat ik de distributieriem vervangen, dus dan zal ik gelijk vragen of ze daar ook even naar kijken._JGC_ schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:20:
Waarschijnlijk je draagarm, is een bekend probleem bij de 206.
[ Voor 19% gewijzigd door boaty op 24-08-2009 16:31 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Punctuality is the politeness of kings
Dat klinkt logisch, ware het niet dat deze stuurbekrachtiging electrisch is (correct me if i'm wrong!)dreamscape schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:07:
Bij mijn 306 is dat ook. Net alsof hij even op druk moet komen...
Verwijderd
Mijn 407 heeft dit ook. Echter, de Corvette doet dit ook, en de Cadillac ervoor deed dit ook. Ik ga er maar vanuit dat dit normaal is. Sowieso is gordel om, starten, in de R of D zetten en wegrijden de normale vorm, en tussen sleutel draaien en stuur draaien hoeft maar 1 seconde te zitten en alles werkt.Groentenboer schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:59:
[...]
Dat klinkt logisch, ware het niet dat deze stuurbekrachtiging electrisch is (correct me if i'm wrong!)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq