Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:12
boaty schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:24:
[...]

Daar zat ik zelf ook aan te denken, maar die zouden nieuw moeten zijn, volgens de garage waar ik hem gekocht had. Heb er zelfs de rekeningen van liggen. Vraag me dus af of dat het zal zijn. Volgende week maandag laat ik de distributieriem vervangen, dus dan zal ik gelijk vragen of ze daar ook even naar kijken.
Het was dus de stuurkogel aan de linkerzijde die loszat. Blijkbaar was hij bij het vervangen van de draagarmen niet goed gemonteerd.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:50
Nadat ik een 2dehands 206GTi gekocht heb waar een carkit inzat, vanmiddag maar eens begonnen met het uitbouwen van deze carkit. Nadat ik klaar ben met uitbouwen probeer ik of de radio het nog doet, al spelende schuif ik hem in de DIN bay. Vervolgens hoor ik een klein tikje en geen radio meer...... Na de draden een bekeken te hebben zie ik dat de vorige eigenaar met tape verschillende draden verbonden heeft. Een of meerdere van de tapejes zitten nu los, waarschijnlijk ergens tegenaan gekomen waardoor er nu kortsluiting in zit.

Ik krijg de radio nu niet meer aan de praat. Heb alle kabels nagekeken maar nergens meer bloot koper. Ook alle zekering zijn nog intact.

Volgens het boekje zou op stekker A7 die achter in de autoradio gaat de constante stroom moeten zijn. Echter deze kabel is bij mij niet aangesloten.

Ook is mijn display elke keer als het contact uitgaat de tijd en datum kwijt.

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn radio weer aan de praat krijg?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vandaag mijn 307sw weer opgehaald bij de garage. Wielsensor, schakelaars voor raambediening en richtingwijzer vervangen. Allemaal garantie, gelukkig.

Weet iemand of de lederen stuurwielen van Peugeot goed te repareren zijn? De mijne vertoont wat slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:25
artbij schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:19:
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn radio weer aan de praat krijg?
Zekering al nagekeken na dat 'tikje'?

Toch lijkt het erop dat je constante voeding niet juist is aangesloten, zeker als hij het geheugen verliest. Zoek even naar de schema's van je auto (wellicht heeft iemand die hier zelfs) en kijk in het boekje van je radio waar de constante voeding op moet. Het komt vaker voor dat je de constant+ en de geschakelde moet omdraaien, daarin zijn de fabrikanten niet echt consequent.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ja, de zekeringen zijn gecheked. Ik heb zelf met een multimeter gemeten en de 16 volt en massa zijn goed. 16 volt ondat ik 16 volt meet.

Volgens het boekje wat bij de auto zit moet heb ik een roze kabel die "contact" is. deze is neit aangesloten. Ik heb deze al proberen te verbinden met de blauwe(verlichting volgens het boekje) maar geen sjoege.

Wat er nu ook nog bijkomt is dat de backlight van mijn centrale display niet meer werkt. Nu lees ik wel meer over rare dingen als je radio niet aangesloten is, maar vraag me af of het ook hierdoor komt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00
Mijne is weg :) Heb nu een BMW E30 320i voor degene die dat nog niet hadden gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
Edmin schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:22:
Vandaag mijn 307sw weer opgehaald bij de garage. Wielsensor, schakelaars voor raambediening en richtingwijzer vervangen. Allemaal garantie, gelukkig.

Weet iemand of de lederen stuurwielen van Peugeot goed te repareren zijn? De mijne vertoont wat slijtage.
Welkom bij de club, mijn 206 heeft ook al problemen met de richtingaanwijzer. Naar links doet ie het soms niet. Nadat ik afgelopen donderdag met een harde knak de richtingaanwijzer nogmaals aandrukte terwijl ik het stuur draaide bij het nemen van de bocht naar links, heb ik er de afgelopen 1600km geen last meer van gehad.
Als ie het binnenkort opgeeft schuif ik dat ding bij de plaatselijke garage naarbinnen, ze verkopen daar vnml Peugeot en Citroen, en vervangen helaas aan de lopende band COM units. Die dingen kunnen ze daar een stuk goedkoper krijgen dan wat ik er bij een dealer voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

artbij schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:18:
Ja, de zekeringen zijn gecheked. Ik heb zelf met een multimeter gemeten en de 16 volt en massa zijn goed. 16 volt ondat ik 16 volt meet.

Volgens het boekje wat bij de auto zit moet heb ik een roze kabel die "contact" is. deze is neit aangesloten. Ik heb deze al proberen te verbinden met de blauwe(verlichting volgens het boekje) maar geen sjoege.

Wat er nu ook nog bijkomt is dat de backlight van mijn centrale display niet meer werkt. Nu lees ik wel meer over rare dingen als je radio niet aangesloten is, maar vraag me af of het ook hierdoor komt.
Dat moet 12volt zijn... of anders niet hoger dan ong. 14.8 net na het starten.

16 volt is te hoog.

Is je radio goed geaard (dus niet alleen de antenne)? Probeer hem eens opnieuw te aarden via het chassis... door tussenkomst van een carkit verloopt de aarding sosm via de kabelboom van de kit.. bij het terugbrengen in de originele staat kan het zijn dat je op de standaard kabel geen goede aardig hebt (2 x gehad... sommige radio`s zijn daar kieskeurig in).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

_JGC_ schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:58:
[...]

Welkom bij de club, mijn 206 heeft ook al problemen met de richtingaanwijzer.
Ach, het was gewoon mechanische slijtage in mijn geval. Gezien de gebruikte materialen verbaasd het me niet na 100dkm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Michael Knight schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 01:28:
[...]

Dat moet 12volt zijn... of anders niet hoger dan ong. 14.8 net na het starten.

16 volt is te hoog.

Is je radio goed geaard (dus niet alleen de antenne)? Probeer hem eens opnieuw te aarden via het chassis... door tussenkomst van een carkit verloopt de aarding sosm via de kabelboom van de kit.. bij het terugbrengen in de originele staat kan het zijn dat je op de standaard kabel geen goede aardig hebt (2 x gehad... sommige radio`s zijn daar kieskeurig in).
Dat van dat aarden dacht ik ook al, is de aarde geel groen? Of kan dat alleen zwart zijn?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Heb nu 2x een probleempje gehad met m'n 306 (1.6, 1996), als ik iets te enthousiast een bocht rechtsaf neem gaat de 'stop' lamp branden, zodra ik weer rechtuit ga, gaat het lampje ook weer uit. Iemand een idee?
(hij moet binnenkort toch voor een beurt)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:55

Dentheman

Zie signature

Tsjilp schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:24:
Heb nu 2x een probleempje gehad met m'n 306 (1.6, 1996), als ik iets te enthousiast een bocht rechtsaf neem gaat de 'stop' lamp branden, zodra ik weer rechtuit ga, gaat het lampje ook weer uit. Iemand een idee?
Dan is waarschijnlijk je oliepeil te laag, dit was het geval bij de 405 van mijn voormalig huisgenoot, kan je opzich lang mee doorrijden maar ik zou er toch maar wat olie bijgooien één dezer dagen :P

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Olie is op pijl, zit op 3/4 op de pijlstok (wel tussen de min en max natuurlijk).

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Dat is te weinig bij 'enthousiast' gebruik van de auto blijkbaar ;)

Wat er gebeurt in zo'n situatie, is dat de olie zich verplaatst naar de linkerzijde van het carter (simpele natuurkunde). De oliepomp zit echter aan de rechterzijde van het carter. Er wordt dus even geen olie opgepompt = geen oliedruk = STOP.

Ik zou het dus iets rustiger aan doen met die auto of je oliepeil echt _goed_ op peil houden, anders heb je gerede kans op motorschade.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Gisteren m'n 206 RC-look spoiler gemonteerd, ben zeker tevreden over het resultaat. Zowel qua kleur als qua pasvorm. Hier wat foto's, allemaal klikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/hu0gnn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2chu72c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2nur5uh.jpg

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Netjes hoor.....alleen het is geen RC-spoiler. Tenminste, mijn RC heeft gewoon een glad exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
(jarig!)
_JGC_ schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:58:
[...]

Welkom bij de club, mijn 206 heeft ook al problemen met de richtingaanwijzer. Naar links doet ie het soms niet. Nadat ik afgelopen donderdag met een harde knak de richtingaanwijzer nogmaals aandrukte terwijl ik het stuur draaide bij het nemen van de bocht naar links, heb ik er de afgelopen 1600km geen last meer van gehad.
Als ie het binnenkort opgeeft schuif ik dat ding bij de plaatselijke garage naarbinnen, ze verkopen daar vnml Peugeot en Citroen, en vervangen helaas aan de lopende band COM units. Die dingen kunnen ze daar een stuk goedkoper krijgen dan wat ik er bij een dealer voor moet betalen.
Ik heb voor 3 tientjes een goede van de sloop gehaald. De oude heb ik hier nog liggen. Die heb ik ooit geprobeert te repareren, maar dat hielp maar even. Wel een flink karwei om die te vervangen, stuur+airbag moet er allemaal af. De huidige doet het al 10k goed.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Oemfoefoe schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:25:
Netjes hoor.....alleen het is geen RC-spoiler. Tenminste, mijn RC heeft gewoon een glad exemplaar.
Ja, zou best eens kunnen dat daar nog verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Gisae schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:28:
[...]

Ik heb voor 3 tientjes een goede van de sloop gehaald. De oude heb ik hier nog liggen. Die heb ik ooit geprobeert te repareren, maar dat hielp maar even. Wel een flink karwei om die te vervangen, stuur+airbag moet er allemaal af. De huidige doet het al 10k goed.
Ik heb de mijne voor 280 euro laten vervangen door de dealer afgelopen week. En ik moet zeggen: die oude was goed gaar. Het valt je pas op hoe gaar zo'n ding na 150K km is als je een nieuwe laat monteren.

Wat betreft werk: blijkbaar is het minder werk dan je denkt. De dealer en ook de lokale garage rekenen er een halfuur voor. De lokale garage kon het vervangen voor 270, maar voor dat tientje verschil ga ik liever naar een dealer die de volle garantie geeft op zo'n reparatie.

Moet nu weer even wennen aan het richting aangeven op de snelweg, voorheen schoot dat ding meteen in de vergrendeling als je de schakelaar iets naar boven of beneden bewoog, nu heb ik ook weer een "vasthoud" stand waarbij je zelf even je hand tegen de schakelaar aan kunt houden.

Ik had de oude "gerepareerd" met een O-ringetje. Die doe je om het pookje, draai je een slag en haak je achter het haakje op je stuurkolom. Heeft het nog ruim 40K km uitgehouden op die manier, maar de laatste tijd deed richting aangeven naar links het vaker niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
(jarig!)
_JGC_ schreef op zondag 27 september 2009 @ 23:21:
Wat betreft werk: blijkbaar is het minder werk dan je denkt. De dealer en ook de lokale garage rekenen er een halfuur voor. De lokale garage kon het vervangen voor 270, maar voor dat tientje verschil ga ik liever naar een dealer die de volle garantie geeft op zo'n reparatie.
Pfft, €280,- dan zet ik er wel een keer vaker een sloper op. En het is voor hun zo weinig werk omdat ze het erg vaak moeten uitvoeren ;)
De pookjes werkten bij mijn oude nog prima, alles klikte nog goed. Het enige probleem was dat af en toe het groot licht uit viel, en het knipperlicht naar links heel vaak na 2 keer knipperen terwijl de pook nog goed stond.

[ Voor 17% gewijzigd door Gisae op 27-09-2009 23:50 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRRoR.InSiDe
  • Laatst online: 10-09 20:40
Tsjilp schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:24:
Heb ik ook gehad bij de 207. Is niet je oliepeil van je motor. Maar waarschijnlijk zijn je remblokken versleten waardoor er te weinig olie in zit en dan krijg je dit effect in de bocht. Heb precies hetzelfde gehad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Mijn airbaglampje van mijn 206 (10-2003) brandt op het dashboard. In het verleden ging het een tijdje goed als je met de bekabeling onder de bestuurdersstoel rammelde. Tegenwoordig biedt dat geen soelaas. Iemand een idee wat ik hiervoor kan checken of wat er kapot kan zijn.

Daarnaast net een grote beurt en nieuwe distributie gehad, als het goed is moet hij er weer 30.000 kilometer tegenaan kunnen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zijn die intervallen nou al 30.000km? De mijne geeft elke 20.000km aan dat ie weer voor een beurt moet. Ik laat er dan weer braaf een nieuw oliefilter, luchtfilter, interieurfilter en nieuwe olie in zetten en elke 60.000km wordt de auto onderworpen aan een grote beurt.
Veel garages doen overigens niet het interieurfilter en het luchtfilter bij een kleine beurt, maar als je ziet hoe makkelijk je die dingen vervangt en hoe weinig ze kosten vind ik het de besparing niet waard. Het is wel de lucht waar jij en je auto mee ademen, die wil je liever schoon dan vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn 207 1.4VTi heeft intervallen van 30.000 km of 3 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bij onze Peugeot 407 SW valt regelmatig de ABS en ESP uit nadat je een half uur hebt gereden. Binnenkort ff naar de garage dus. Enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Mijn Peugeot 307 SW heeft nu iets meer als 140000km en word binnen 3 mnd vervangen voor een andere auto.

Heb gekozen voor een audi a3 sportback hij is al besteld.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
Ik heb al geprobeerd te zoeken maar ik kan de juiste zoekterm niet echt vinden, dus kom ik hier eens vragen :)

Ik heb een Peugeot 106 1.1 uit 2001. Ik geloof iets van 135000 op de teller. Afgelopen april gekregen, distr. riem vervangen, APK en 6 maanden Bovag garantie, wat natuurlijk erg netjes was.
Autootje rijdt als een zonnetje, meteen starten, koppeling piept bij het intrappen en opkomen maar dat is de druklager is mij verteld en 'daar kon hij heel oud mee worden'.

Maar: vanmiddag in de spits moest ik plotseling heel erg hard remmen (ABS doet het iig :+ ) en sinds toen 'knakt' mijn koppelingspedaal bij het intrappen en opkomen. Bij het opkomen had ik al langer het idee dat hij een beetje haperde af en toe, maar nu maakt hij zeg maar 9 van de 10 keer een hoorbare tik bij het intrappen en opkomen en voel ik ook weerstand.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Ik ga morgen wel de garage bellen, zeker nu ik nog net garantie heb, maar ze zien me weer aankomen (ben al 2 keer langsgeweest om wat uiteindelijk niets bleek, zoals de druklager). Ben een enorme hypochonder wat mijn auto betreft :+ Ben als de dood dat ik ergens stil kom te staan of dat ik ergens te lang mee doorrijd en vervolgens de auto naar de gallemiezen help...

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
(jarig!)
Echt een knak of meer een kraak achtig iets. Ik zou zeggen dat de koppelingskabel niet meer 100% is, of dat er iets in de weg zit wat je weg drukt bij het indrukken. Het lijkt me niet iets waardoor je direct langs de kant van de weg zou komen staan of dat je auto naar de gallemiezen helpt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 18:25
Wat ik nou aan mijn fiets 308SW heb hangen... Vanochtend wil ik mijn achterruit schoon sproeien, dus gebruik de draai-schakelaar om dit in werking te zetten. However... Op de voorruit wordt gesproeid, maar de achter-ruitenwisser komt in beweging... Dus ik heb én geen sproeisel op de achterruit maar wel een ruitenwisser die aan het wissen is, en een voorruit met sproeisel maar waar de ruitenwisser handmatig in beweging moet worden gezet...

Raar verhaal... Iemand eerder gehad / gezien / tips waar ik het moet zoeken?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
@ Gisae: het is echt een knak, dus het pedaal schokt even.
Mijn moeder moet morgen toch bij die garage zijn (ze hebben haar auto vanmiddag in de prak gereden :X ) dus ze zal gelijk even vragen. Maar wat ik al zei: ik ben best een hypochonder, liever op tijd er bij (en in de garantie nog) dan te lang doorrijden en op meer gevaar en / of kosten te komen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
Hey mensen vraagje.

Heeft er iemand ervaringen met Nefkens Den Bosch? Had mijn 406 namelijk heengebracht voor kleine beurt, maar het draait nu op een grote beurt uit. Dat gecombineerd met extra kosten (onderdelen die aan vervanging toe zijn, waarvan ik dat niet wist) komen mijn kosten bijna 2x zo hoog uit als dat ik zelf had ingeschat.
Tjah misschien niet helemaal hun schuld, maar ik voel me nu wel vrij genaaid zegmaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
Heb je van te voren mondeling met ze afgesproken wat je verwachtte? Rot dat het je zoveel geld gaat kosten..

Kleine update: ik was niet helemaal gek geworden wbt de knak in mijn koppeling tijdens intrappen en opkomen. Woensdag de garage gebeld en kon vandaag terecht. Woensdag de auto in Tilburg achtergelaten en de trein genomen. Ik durfde niet meer te rijden. Vanmorgen naar de garage was nog een hele toer aangezien mijn koppeling af en toe echt niet meer wilde opkomen. Sta je bij het stoplicht :P

Net gebeld door de garage: er is een vinger van de koppeling (?) afgebroken. Duur geintje, maar omdat ik hem nog geen 6 maanden had, stelde de man voor mij alleen de materiaalkosten in rekening te brengen en geen arbeidsloon: 200 euro.
Even gevraagd of mijn Bovag garantie (nog 16 dagen 8) ) niet gold hierop. Wel dus :) Kan hem morgen of zaterdag ophalen.
Hoop dat het nu goed wordt opgelost, ben ei'k wel blij dat het niet 'tussen mijn oren' zat en ik goed gehandeld heb (niet meer rijden + meteen bellen). Kunnen we zaterdag alsnog lekker naar A'dam met de voiture :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
D-Raven schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:33:
Hey mensen vraagje.

Heeft er iemand ervaringen met Nefkens Den Bosch? Had mijn 406 namelijk heengebracht voor kleine beurt, maar het draait nu op een grote beurt uit. Dat gecombineerd met extra kosten (onderdelen die aan vervanging toe zijn, waarvan ik dat niet wist) komen mijn kosten bijna 2x zo hoog uit als dat ik zelf had ingeschat.
Tjah misschien niet helemaal hun schuld, maar ik voel me nu wel vrij genaaid zegmaar :P
Kleine beurt is bij mij over het algemeen even alle vloeistoffen nakijken, luchtfilter, oliefilter, interieurfilter vervangen, schone motorolie erin, lampjes nakijken en banden op spanning brengen. Wat doen ze verder nog aan die auto dat het zo duur uit moet vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
_JGC_ schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:59:
[...]

Kleine beurt is bij mij over het algemeen even alle vloeistoffen nakijken, luchtfilter, oliefilter, interieurfilter vervangen, schone motorolie erin, lampjes nakijken en banden op spanning brengen. Wat doen ze verder nog aan die auto dat het zo duur uit moet vallen?
Dingen die ik niet wist:
Blijkbaar was een grote beurt hard nodig gezien de laatste keer dat hij dat gehad heeft? (?? laatste grote beurt was bij een andere garage +/- 3kwart jaar geleden).
Verder zit er in een band die naar mijn dynamo loopt (of vanaf mn dynamo) droogscheurtjes en kan deze daardoor kapot scheuren (ouderdom, sta ik ook niet van te kijken, auto is uit 1997). Daarnaast nog iets met mn uitlaat die er blijkbaar bijna onderuit viel, dat was wel een wtf, ik had verwacht dat ik dat wel door zou hebben 8)7

Dingen die ik al wel wist, waren voor-remmen die vervangen moesten worden (trommel + blokken) en mn dakraam die kapot is. (iets electronisch, bleek een relay te zijn).

Dus ik had al niet verwacht dat het goedkoop zou worden :P maar met die extra dingen erbij + grote beurt ipv kleine tikt t wel hard aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Heb je voor trommel remmen?????

Na 4-5 jaar zijn riemen in de regel toe aan vervanging, of na een x aantal KM, net wat er eerst is.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben vandaag een 'nieuwe' 306 break gehaald bij onze garage, tof ding, 2.0 HDi maar er zijn een paar dingen die wij ons nog afvragen..
Er zit links van het stuur een oranje knopje met 2 pijltjes erop, wat doet deze?
Onder de toerenteller zit een meter, ik denk dat het de turbodrukmeter is, deze deed het vanochtend (toen bewoog het wijzertje), maar nu doet hij niks. Wat hoort dit metertje te doen en waarom doet hij het nu niet?
Als we rijden is er af en toe een vieze diesellucht in het interieur, gewoon diesel als vloeibare stof, ik denk dat iedereen wel weet hoe dat ruikt. Als ik binnenventilatie aanzet (dus dat hij geen lucht van buiten haalt), dan ruik ik het niet, en anders wel.

Iemand die er een beetje verstand van heeft en ons kan 'enlighten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Die meter is de oliepeilmeter :) Bij het op contact zetten/na het starten, geeft deze meter gedurende een 10-tal seconden het oliepeil weer. Daarna slaat de meter naar 0. Afhankelijk van de uitvoering kan het ook nog een olietemperatuurmeter zijn. Dan vertoont de meter hetzelfde gedrag, maar zal dan uiteindelijk de olietemperatuur aan gaan geven. Dat is doorgaans pas na 10 tot 15 minuten merkbaar, omdat dan pas de olie op temperatuur begint te komen (dan zal de meter tussen 90 en 100 graden aangeven).

Die knop links van het stuur is het kinderslot voor de elektrische ramen achterin.

Wat betreft de diesellucht: terug naar de garage en na laten kijken! Maat van me heeft een vergelijkbaar iets gehad ("wat meurt m'n auto naar diesel"): motorkap geopend met draaiende motor... de diesel spoot letterlijk uit een van de injectoren :X (was overigens geen Peugeot)

Kortom: ergens lekt er diesel, dus snelle actie is gewenst :)

[ Voor 25% gewijzigd door Wok op 02-10-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dank je, dan zullen we even naar de garage gaan voor de diesellucht, het is wel een HDI (die is toch common-rail?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Da's common rail inderdaad :) Het hoeft natuurlijk ook niet meteen zo ernstig te zijn als in mijn voorbeeld, maar een diesellucht betekent gewoon een vorm van (lichte) lekkage. Daar wil je niet mee blijven rijden lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja nouja het liep nog niet zo hard weg, want het metertje ging niet echt achteruit..
En natuurlijk hopen dat het niet zo drastisch is..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Waarschijnlijk zal-ie ergens 'zweten' op een aansluiting van de brandstofleiding. De wereld zal dus wel niet vergaan, maar je hoort gewoon geen brandstoflucht in de auto te ruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Retourleiding lek kan al een hele gore diesellucht veroorzaken. Ik wist overigens niet dat de 306 dat uit de motorruimte haalde, mijn 206 heeft gewoon een luchtrooster in de motorkap zitten die het rechtstreeks vanbuiten haalt door een filter heen.
Heb bij mijn Golf III meerdere keren diesellucht gehad, ging beide keren om een lek slangetje. Bij de eerste keer waren het de injectoren waar diesel overheen liep: verkeerde type slang gemonteerd, bij de 2e keer was de retourleiding bij het luchtfilter langsgeschuurd voor langere tijd, waardoor hier een gaatje in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
Gisteren mijn 106 opgehaald bij de garage en wat blijkt: ze hebben de gehele koppeling vervangen, onder garantie 8) . Hartstikke tof, ik was blij.
Ik gisteravond lekker boodschappen doen met vriendlief, zegt hij ineens: je auto piept.

En inderdaad: ineens maakt mijn auto een hoog, piepend geluid, soms onderbroken, soms aan een stuk door, het is bijna 'zingend'. Onder die pieptoon hoor je wat 'zwiebelachtige' geluiden (echt een soort 'zwiezwiewelzwie' - leg het maar eens uit :+ ). Mijn auto doet dit alleen als ik harder ga dan 30, en boven de 70 houdt het op. Heb hem bij plm 50 km/h in zijn vrij gezet en uit laten rollen - geluid blijft. Gas geven in zijn vrij tijdens dat uitrollen -> geluid blijft. Stationair draaien: geen geluid. Gas in stationair: geen geluid.
Soms doet hij even niets, als ik van +70 tot stilstand kom maakt mijn auto dat geluid ook niet. Je hoort het aan de binnenkant en aan de buitenkant van de auto.

Op de weg naar huis was het geluid helemaal verdwenen :?

Is dit de nieuwigheid van een nieuwe koppeling? Ik kan de monteur niet bereiken, maar ben bang dat ik iets kapotrij. Ik ga straks weer een rondje rijden en zien of het nog steeds weg is. Ik heb het ook maar 1 keer gehoord - onderweg tilburg - eindhoven gistermiddag nergens last van.

Ik heb nog 2 weken garantie, dus als er iets aan is dan liever nu nog :+ Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Google levert uiteenlopende resultaten, van een te vervangen druklager, tot het spannen van v-snaar danwel distributieriem. Maar het lijkt me dat die druklager mee vervangen is bij de nieuwe koppeling? Distributieriem is net nieuw - bij het afleveren hebben ze die vervangen.

Overigens is het een 106 1.1 xr uit 2001, 136.000 op de teller.
Ik neem vanmiddag contact op met de garage, maar ze zien me aankomen, dus ik vraag het hier :+
Kan het te maken hebben met de reparatie van de koppeling, of is dit een nieuw probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

* SinergyX meld zich als Peugeot eigenaar :)

Sinds kleine 1,5 week trotse eigenaar van een 306 XR uit 1996, 1.6 goud-metallic :) Mijn eerste auto na vorige maand mijn rijbewijs te hebben gehaald. Wel helaas met het bekend probleem van de wiebelende bestuurdersstoel (gelukkig bijrijder stoel nog niet). Twee kleine probleempjes waren de rem (pakt enorm laat op) en de handrem (kon in z'n 1 nog wegrijden) maar die zijn opgelost met de APK afgelopen vrijdag.

Wel is bedrading van dashboard naar linker voordeur licht beschadigt, speaker werkt al niet meer en ben toch beetje bang dat opeens ook mijn electrische ramen en deurvergrendeling ermee stoppen. Dus dat moet ik nog of zelf repareren (heb het boek van Haynes besteld) of laten doen.

Het stuur wiebelt wat tegen de 120km/h, begreep dat uitlijnen van de banden dit zou moeten oplossen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:27:
Ja nouja het liep nog niet zo hard weg, want het metertje ging niet echt achteruit..
En natuurlijk hopen dat het niet zo drastisch is..
Het is vooral na hard rijden op de snelweg (+/-150).. Maar we zullen wel even naar de garage gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vanmorgen definitief afscheid genomen van mij 3 jaar oude peugeot 307 SW.

Deze is waarschijnlijk total loss, koppakking lek/kapot, bumper los en achter ook ene flinke klap gehad.

Reed op de A28 bij Nulde toen ik voor mijn voorligger hard moest remmen, ging goed, de achterop komende auto zag mij te laat en had te weinig afstand, knalde bovenop mij en ik schoot door tegen de voorganger op.

Auto achter mij had veel schade en voorligger iets bij de trekhaak.
Dacht na afhandeling van de schade weer verder te rijden, maar bij tankstation hoevelaken gaf de auto aan stop motor de heet, dus afgesleept en nu met vervangend vervoer verder.

Persoon die achterop mij reed gaf aan dat hij fout zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Altijd leuk: een sloperij die geen benul heeft van de 'straatwaarde' van Peugeot onderdelen >:)

Afgerekend: €10,-

Meegenomen:
- Vloerkleed uit een 205 Roland Garros cabrio (straatwaarde €75)
- Dakrubber bij de voorruit (straatwaarde €75)
- Zwarte zonnekleppen (straatwaarde €20)
- Zwarte A-stijl kapjes (straatwaarde €10)

Dat lijkt me geen slechte deal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha prachtig, voor een tientje kun je niet kloten idd, kon je niet meer bruikbaars vinden? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Weet er iemand wat het kost als je van een peugeot 307 SW de koppakking wil vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:41
Ook ik meld mij als Peugeot bezitter. Nou ja, nog niet: vanaf komend week staat hier een 106 XSi uit 1992 voor de deur! Dit is eigenlijk een tweede auto, ik heb al een Citroën Xsara maar dit is een dieseltje en dus mijn woon-werk auto. De XSi is echt bedoeld als speelauto: puur genieten. Lekker goedkoop in de wegenbelasting (zeker t.o.v. mijn Xsara) en redelijk goedkoop in de verzekering.

Dan meteen naar de garage brengen om na te laten kijken, de versnellingspook fixen (veel speling naar rechts/links toe, maar schiet altijd goed in de versnelling). De achterkant moet waarschijnlijk ook nog verlaagd worden omdat de voorkant wel verlaagd lijkt, maar de achterkant niet.. Dat kon nog wel eens lastig worden als de torsiestaven vast zitten: maar dat zien we dan wel weer!

Nu maar hopen dat ik er veel plezier van zal hebben, voor € 700 euro heb ik volgens mij een leuke bak :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
Ranewen schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:55:
Gisteren mijn 106 opgehaald bij de garage en wat blijkt: ze hebben de gehele koppeling vervangen, onder garantie 8) . Hartstikke tof, ik was blij.
(...)
En inderdaad: ineens maakt mijn auto een hoog, piepend geluid, soms onderbroken, soms aan een stuk door, het is bijna 'zingend'.
Niemand heeft hierop gereageerd, maar ik wil dit verhaal even afmaken voor het geval iemand anders ooit gaat zoeken naar dit probleem :)

De auto bleef piepen en vrijdag (laatste dag van de garantie :+ ) ontdekte ik dat er aan de voorkant iets lekte onder mijn auto. Zaterdag meteen de garage gebeld en ik kon meteen langskomen.
De auto is op de brug gegaan en de monteur zag meteen wat er mis was: bij het vervangen van de koppeling is er iets met de aandrijfas misgegaan. "Daar zit je piep", zei hij. Het was een goede zet om langs te komen, anders had ik binnen enkele maanden (of zelfs weken) mijn versnelling aan gort gereden.

Even mijn zusje gebeld zodat ze mij kon ophalen bij de garage, en nou heb ik hem hopelijk maandag, maar wrs dinsdag weer terug.
Straks dus een nieuwe koppeling, een nieuwe keerring (?) + een of ander rubbertje bij het wiel, een nieuwe distributieriem en de radiator was vorig jaar al vervangen. Gaat goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:54

ALH

Wat denken jullie dat het volgende nog opbrengt?

306 1.6XT Air Line
Zwart, originele peugeot velgen
November 1996
160.000km gelopen
Centrale deurvergrendeling op afstand
Airco
Elektr. ramen
APK tot 17-10-2010

Afgelopen jaar vervangen: startmotor, remmen voor/achter, distr. riem (preventief), 2 nieuwe voorbanden.

Of is het meer wat de gek ervoor geeft :P ?

Afbeeldingslocatie: http://i717.photobucket.com/albums/ww177/arnoudparren/Afb242.jpg

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
2000 euro moet wel mogelijk zijn. Het ding is zwart, ziet er goed uit op de foto, heeft relatief weinig kilometers gereden en is ook nog voorzien van airco. Verder heb je dat ding voorzien van nieuwe APK en is recent nog groot onderhoud gepleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:34
Pfoe ik zit een beetje te dubben over mijn toekomstige aankoop. Ik wil het liefst een auto met flink wat pit en daarbij kwam ik uiteindelijk op een 206 Gti uit maar aangezien ik redelijk wat km's(20k) maak is een 206 1.6 Hdi-F ook wel interessant. Even in excel een vergelijking gemaakt en daaruit kwam dat ik na 3 jaar 100 euro minder heb uitgegeven aan de diesel. Daarbij tel ik 6000 voor een 206gti en 8000 voor een 206hdif met vergelijkbare kmstand. Qua verbruik ga ik uit van de fabriekswaarden en de huidige benzine/diesel stand.

Puur voor mijn gevoel zeg ik dus de gti gewoon omdat het niet direct zoveel duurder is en dat ik na 3 jaar er waarschijnlijk wel weer op vooruit wil qua auto. Het enige dat ik niet mee heb genomen in het kostenplaatje zijn de reparaties. Iemand van hier die me daarbij kan helpen? Sowieso iemand die mij een ander inzicht kan geven.

Overigens gaat mijn 205 Green er dan natuurlijk wel uit ;)

[ Voor 4% gewijzigd door la_fusion op 27-10-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Welk verbruik heb je gerekend voor een 206 GTi?
Hier kun je wat verbruiksgegevens van andere GTi-rijders zien. Zoals je ook kunt zien zit ik op 100L/9,63L oftewel 1:10,4.

http://www.spritmonitor.d...&gearing=1&exactmodel=gti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:54

ALH

la_fusion schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:50:
Pfoe ik zit een beetje te dubben over mijn toekomstige aankoop. Ik wil het liefst een auto met flink wat pit en daarbij kwam ik uiteindelijk op een 206 Gti uit maar aangezien ik redelijk wat km's(20k) maak is een 206 1.6 Hdi-F ook wel interessant. Even in excel een vergelijking gemaakt en daaruit kwam dat ik na 3 jaar 100 euro minder heb uitgegeven aan de diesel. Daarbij tel ik 6000 voor een 206gti en 8000 voor een 206hdif met vergelijkbare kmstand. Qua verbruik ga ik uit van de fabriekswaarden en de huidige benzine/diesel stand.

Puur voor mijn gevoel zeg ik dus de gti gewoon omdat het niet direct zoveel duurder is en dat ik na 3 jaar er waarschijnlijk wel weer op vooruit wil qua auto. Het enige dat ik niet mee heb genomen in het kostenplaatje zijn de reparaties. Iemand van hier die me daarbij kan helpen? Sowieso iemand die mij een ander inzicht kan geven.

Wat is die vergelijkbare km-stand? Zo'n hdif gaat natuurlijk veel langer mee wat je ook merkt in restwaarde/onderhoudskosten. Weet de fabrieksvoorwaarden voor het verbruik niet maar denk dat je met de gti veel sneller onzuinig rijdt in de praktijk..

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik heb voor de km-stand 150k aangehouden en voor het verbruik van de gti 1:13,0 en hdif 1:20,8. Overigens geloof ik ook niet dat dat direct realistisch is. Uiteindelijk zit er natuurlijk ook wel verschil in leeftijd, een hdif is natuurlijk een aantal jaar jonger.

Maar goed dan nog even de onderhoudskosten, kan ik die over een periode van 3 jaar gelijktrekken of zit er toch wel degelijk verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
De HDI die ik rijd is niet echt gevoelig voor planken, scheelt je misschien 10% op een volle tank als je continu loopt te planken en te remmen vergeleken met rustig met het verkeer meerijden. Je zou ook de 1.6 16V kunnen overwegen, die is qua snelheid vergelijkbaar met de 1.6HDiF, maar verbruikt minder dan de GTI. Verzekering en wegenbelasting zullen ook goedkoper zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
ALH schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:34:
Wat denken jullie dat het volgende nog opbrengt?

306 1.6XT Air Line
Zwart, originele peugeot velgen
November 1996
160.000km gelopen
Centrale deurvergrendeling op afstand
Airco
Elektr. ramen
APK tot 17-10-2010

Afgelopen jaar vervangen: startmotor, remmen voor/achter, distr. riem (preventief), 2 nieuwe voorbanden.

Of is het meer wat de gek ervoor geeft :P ?

[afbeelding]
Wat _JGC_ al zegt: €2K tot €2,5K is haalbaar bij particuliere verkoop. Als je gaat inruilen krijg je de handelsprijs en die is in dergelijke gevallen al gauw €1K lager.

Met dergelijke auto's is het natuurlijk wel een beetje 'wat de gek ervoor geeft'. Je zou het ding eventueel voor een 100-150 euro eens naar zo'n 'poetsturk' kunnen brengen (die lui kunnen wonderen verrichten; ook voor je interieur) voordat je actief gaat adverteren met de auto. Zeker in de particuliere verkoop maakt een goed gepoetste auto het zakendoen een stuk makkelijker. :)
la_fusion schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:50:

Je hebt zelf al berekend dat het onder de streep vrijwel niks uitmaakt: pak lekker de GTI :) Zoek naar een zo origineel mogelijk exemplaar en neem bij bezichtiging iemand mee die (beter) bekend is met de 206. Dan verklein je het risico om met een afgeragd exemplaar thuis te komen :)

Een goedkoper alternatief is inderdaad de 1.6 16V zoals _JGC_ ook al aangaf :) Prima voor dagelijks gebruik en vlot genoeg, zuiniger dan een GTI en goedkoper in de verzekering :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wok op 27-10-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Gisteren op weg van mijn werk naar huis op een drukke weg geeft mijn auto aan stop motor te heet.

Anwb erbij, er sloeg iets niet aan, maar ik mocht doorrijden, halverwege de rit hoor ik ene peip en springt opeens de temperatuurmeter van 100 graden naar 80 graden.

Moet ik hiermee naar de garage of kan ik er gewoon nu mee door blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik zou er voor de zekerheid toch even naar laten kijken. Er is niks vervelender dan een auto waar je op elk willekeurig moment een storing kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

En vandaag weer een storing aan mijn peugeot 307 sw, motor werd te heet.

De anwb heeft geconstateerd dat de fan nietaansluit, dit is profesories verholpen, woensdag gaat hij naar de garage en word het donderdag verholpen, hoop dat het snel 21 januari is kan ik er afstand van nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 20:16
Ik heb het originele onderhoudsboekje van mijn tweedehands Peugeot 406 uit '96 niet in mijn bezit. Ik heb wel het Haynes-boek ervan, maar wil met zekerheid weten of de informatie die erin staat overeenkomt met hetgeen Peugeot opgeeft. Dit om eventueel mijn garage eens mee te confronteren.

Het gaat om het benzine-model:

- Om de hoeveel km is er een 'klein' onderhoud gepland.(volgens Haynes is dit 15000 km, mijn garage laat mij om de 10k komen, hoewel ik dit zowiezo al wat ruimer neem, dus dit is minder een probleem)

- Om de 30k km zouden de remblokken vooraan en achteraan gecontroleerd moeten worden. Nu na 3000 km sinds het laatste onderhoud (van 90000) begint mijn achterrem te slepen (maakt schurend geluid als ik rem). Indien dit versleten remblokken zijn had dit toch zeker gezien moeten worden?
Vooraan zijn ze wel veranderd (maar daar had ik om gevraagd, gezien het verklikkerlampje begon te branden (werkt enkel op de voorste remmen)).

Kan iemand met zo'n wagen dit eens controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Kan iemand met zo'n wagen dit eens controleren?
Staat bij mij om de 30k grote beurt (406 Break ST 2.2 uit 2000) remmerij gecontroleerd moet worden.
Verder 15k kleine en dan weer 15k grote.

Oh ja, heb die auto sinds zaterdag, rijdt gemiddeld 1:14 (getankt bij mijn schoonouders in Zutphen en boordcomputer op 0 gezet) en heeft alle opties behalve lederen bekleding; iets wat ik ook niet mis :)

[ Voor 32% gewijzigd door Uberprutser op 09-12-2009 07:16 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Ik ben sinds een paar weken in het bezit van een 307. Fijne auto, niet bloedjesnel maar het is 2.0 HDI dus hij komt wel mee. Enige dat ik mis is airco (of nog liever climate control) en hij is best zuinig. Kan sowieso 1000 km rijden op een tank.
Iemand nog tips om hondengeur uit een auto te krijgen? B)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:55

Dentheman

Zie signature

ga in je auto roken? :p

even serieus, even goed schoonmaken, alles afnemen en uitgebreid stofzuigen en leg eventuueel een schaaltje azijn in de auto als je niet rijdt... dat schijnt aangename luchtjes weg te nemen...

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Dentheman schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:51:
ga in je auto roken? :p

even serieus, even goed schoonmaken, alles afnemen en uitgebreid stofzuigen en leg eventuueel een schaaltje azijn in de auto als je niet rijdt... dat schijnt aangename luchtjes weg te nemen...
Heb hem helemaal uitgezogen, alles afgeboend met St. Marcs en daarna nog een keer met schoonmaakazijn. Heb nog zo'n geurding op de ventilatieopening en de geur is goeddeels weg. Je ruikt het nog een beetje dus dat schaaltje azijn zou ik kunnen proberen. Koffie schijnt ook te werken. En roken doe'k nie :P

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Huur een extractor bij de bouwmarkt/borent/whatever. Doe daar een goede bekledingsreiniger in (zie carclean.nl) en behandel die auto van onder tot boven. Dat moet wel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Moet eigenlijk hier... :p

Ik mag nu geloof ik ook meedoen, aangezien ik straks in bezit ben van een Peugeot 307 Break HDI...
Echt de stenen mee uit de grond trekken zal ik niet doen, aangezien het een 1.4 is, maar hij is wel heel netjes.

Ik hoop er een goede koop mee gedaan te hebben. :p

[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 16-05-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Poeh, 1.4HDI in zo'n grote zware bak, hoop dat ie wat vooruit komt, want in de 206 is het motortje net voldoende om fatsoenlijk mee te komen in het verkeer.

Laatst kleine beurt laten doen. Na het verversen van olie en filters werd ik gebeld: remmen bijna op en uitlaat lek. Dat eerste merk je pas als het te laat is, dat tweede merk je bij een 1.4HDI niet.
Verder werd er nog een versleten draagarmrubber geconstateerd die niet vervangen zou hoeven te worden omdat het geen APK-afkeur is. Gaat om draagarmrubber rechtsvoor, op dezelfde draagarm die anderhalf jaar geleden nog is vervangen. Nu ik het weet vallen de rammelgeluiden rechtsvoor ineens op als ik over een hobbel heenga, dat wordt dus alsnog vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Draagarm is een bekend probleem, had ik bij m'n 206 ook. Als ik over kinderkopjes reed klonk het net alsof m'n motorblok er elk moment onderuit kon vallen.
Mee naar garage geweest, die konden het qua tijd niet meer repareren, maar op hun advies kon ik gewoon naar Kroatië ermee.
En dat was inderdaad zo, op de herrie na merk je er verder eigenlijk niets van.
Bij terugkomst laten repareren en nu is hij weer lekker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hij is niet zo snel nee, maar moet zeggen dat ik er tot nu toe geen problemen mee heb, hij komt toch behoorlijk goed mee met het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
eX0duS schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:45:
Moet eigenlijk hier... :p

Ik mag nu geloof ik ook meedoen, aangezien ik straks in bezit ben van een Peugeot 307 Break HDI...
Echt de stenen mee uit de grond trekken zal ik niet doen, aangezien het een 1.4 is, maar hij is wel heel netjes.

[afbeelding]

Ik hoop er een goede koop mee gedaan te hebben. :p
Wij hadden de 307 SW 1.6 Diesel ofzoiets. Maar die hebben we zo snel mogelijk weggedaan. Hij was veel te traag. :P Ik hoop dat je er niet aan stoort, maar dat ding reed voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Is maar net wat je gewend bent denk ik. Als ik vanuit mijn 206 1.4HDI in een 307SW 1.6 HDI zou stappen merk ik het verschil waarschijnlijk niet. Stap ik van de 105PK Seat Leon van mijn ouders in mijn 206, dan kan de gas niet diep genoeg ingestampt worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:36
Ik doe het in mijn Peugeot 205 GTi uit 1988.
Zwart, zijn er zeer weinig.

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_lr7CvnNOjcg/Sp1ihXfeagI/AAAAAAAAAk0/ySqsJXDxitA/s640/IMG_0093.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_lr7CvnNOjcg/Sp1ihSi1f6I/AAAAAAAAAk4/7bfircNUADg/s640/IMG_0094.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_lr7CvnNOjcg/SsTg_u0Ly4I/AAAAAAAAAok/sE4RpBa2wnY/s512/IMG_0096.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_lr7CvnNOjcg/SsThAuhGrlI/AAAAAAAAAow/ZyW0z4adCJM/s640/IMG_0099.JPG

Goed voor een 130pk in 860kilo.
Nadeel is dat hij soms wat benzine lust, maar is meer voor de hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
_O_ _O_

Zo te zien ook volledig 'omgebouwd' naar MY91: zwart dashboard, zwarte deurpanelen, rood-zwart geblokte stoelen, nieuw type achterlichten, zwarte stootlijsten

Ik neem aan dat je hier ook al member bent? :)

[ Voor 47% gewijzigd door Wok op 14-12-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ja leuke wagentjes zijn dat. Heb er zelf nooit in gereden maar weet dat ze hard gaan.
Zelf zowel een 106 als 206 gti gehad en de 106 rijdt toch een stuk fijner. Dat was echt net een kart en zal met een 205 niet anders zijn.

Ben nu alleen de luxe van mijn 207 gewend en zou deze niet meer inruilen(worden allemaal dagje ouder he :P)

Denk er soms wel over om een 106 gti erbij te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door AndereKoekoek op 14-12-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Tot op heden totaal geen last gehad van dat ik power tekort kwam met mijn 1.4tje... Wellicht dat deze gechipt is (ex-lease)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zou zomaar gechipt kunnen zijn. Sowieso heeft Peugeot dat ding al een beetje aangepast voor de 307 Break, je max koppel ligt wat hoger en komt pas beschikbaar bij een hoger toerental. Verder zijn deze motoren gewoon extreem gevoelig voor meer zuurstof in de lucht. Ik merk nu met dit koude weer dat mijn auto veel lekkerder rijdt in lage toeren. De auto rijdt nu weer net zoals in Noorwegen: niet protesteren als je in hogere versnellingen op of onder 1500RPM komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week krijg ik een Peugeot 308 XS Premiere SW. 1.6 16V Benzine 5-bak (uit de pool).
Ik was altijd een Opel Astra Diesel 1.9 Diesel 6-bak gewend. Dus ik ben bang dat ik er op achteruit ga. En ik vraag me af hoe luxe uitgerust hij is (parkeersensoren bijvoorbeeld was ik altijd gewend)..? (ik heb de auto alleen nog niet gezien, is me toegewezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Qua prestaties zul je waarschijnlijk wel wat inleveren (de 308 SW is behoorlijk zwaar) en de versnellingsbak is niet om over naar huis te schrijven, maar verder ga je er op alle fronten waarschijnlijk op vooruit :) (het uiterlijk even buiten beschouwing gelaten ;) )

XS Premiere betekent een leuke standaarduitrusting: parkeersensoren, ESP en climate control zijn dan in ieder geval aanwezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:21:
Qua prestaties zul je waarschijnlijk wel wat inleveren (de 308 SW is behoorlijk zwaar) en de versnellingsbak is niet om over naar huis te schrijven, maar verder ga je er op alle fronten waarschijnlijk op vooruit :) (het uiterlijk even buiten beschouwing gelaten ;) )

XS Premiere betekent een leuke standaarduitrusting: parkeersensoren, ESP en climate control zijn dan in ieder geval aanwezig. :)
Bedankt voor je antwoord.
Ik las juist dat de parkeersensoren er niet op zaten dacht ik...
Ik moet 'm vanmiddag omwisselen, dus ik zal zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Mijn nieuwe bolide. Met 68 asfaltverslindende pk's. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/peugeot/20100102/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/peugeot/20100102/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/peugeot/20100102/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/peugeot/20100102/4.jpg

Om hier ook de discussie eens aan te wakkeren, ik moet zeggen dat ik het gebrek aan pk's totaal niet mis. De ritten die ik maak (hoofdzakelijk 80 wegen en snelweg), heb ik bijna elke rit wel een of andere bejaarde voor me, 40 waar 50 mag, 60 waar 80 mag, of er is iets anders aan de hand, en er zijn (bijna) geen inhaal mogelijkheden.
Vandaar dat ik het (tenminste voor woon-werk verkeer) totaal geen zin (meer) vind hebben om een snelle auto te gebruiken, simpelweg omdat ik de mogelijkheden nergens kan gebruiken.

[ Voor 42% gewijzigd door eX0duS op 03-01-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Tja voor mij zijn de PK's toch een reden om iets anders te nemen. Ik heb (nog) 60PK op 770 kg en merk gewoon op de snelweg dat even inhalen er niet zo makkelijk in zit. Aangezien ik iedere werkdag toch op een stuk snelweg rij waar nog genoeg ruimte is.. is het toch wel handig om even snel in te kunnen halen.

Maar met die 60 paarden heb ik anders ook genoeg plezier in het rijden! Maar goed er staat ook een leeuw voorop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

eX0duS schreef op zondag 03 januari 2010 @ 09:37:
Om hier ook de discussie eens aan te wakkeren, ik moet zeggen dat ik het gebrek aan pk's totaal niet mis.
Eens. Als je de behoefte om als een dolle iedereen in te halen eenmaal hebt leren onderdrukken, maakt het allemaal geen ruk meer uit. Lekker ontspannen op de weg zitten is dan veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Op de snelweg kan ik gewoon inhalen als ik wil. Als iemand 120 rijd en ik wil er met 140 lang, dan kan het wel. Het is echt niet zo dat het eeuwen duurt voordat ik er voorbij ben.
Edmin schreef op zondag 03 januari 2010 @ 10:41:
[...]

Eens. Als je de behoefte om als een dolle iedereen in te halen eenmaal hebt leren onderdrukken, maakt het allemaal geen ruk meer uit. Lekker ontspannen op de weg zitten is dan veel belangrijker.
Dat deed ik hiervoor ook al niet, en toen had ik dus +150 pk. Punt 1 zijn er toch al nauwelijks inhaalmomenten aanwezig, het komt slechts sporadisch voor dat je de ruimte hebt, maar ook dan zal ik niet als een malle gaan rijden.
Ik zou eigenlijk ook niet weten waarom je nog een snelle auto wilt. Waar ik wel in kan komen is dat je een snelle auto wilt voor "er bij", maar voor gewoon woon-werk vekeer heb je er gewoonweg niks aan... Tenzij je er een sport van maakt om zo asociaal mogelijk te gaan rijden.

[ Voor 69% gewijzigd door eX0duS op 03-01-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de peugeot 308 gekregen. Toch wel een erg leuke wagen hoor.
SW, 1.6 VTI 16V, 120 pk, met sunroof, parkeersensoren voor en achter, climat-control, cruise control, etcetera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De KM-teller van mijn Peugeot 207 1.4 VTi schokt op dit moment, gaat niet meer vloeiend maar in stapjes. Kan dit door de vorst komen? Die sensor zit toch in de versnellingsbak en dus in de olie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als het een mechanische kabel is dan kan daar vocht inzitten waardoor hij niet gelijkmatig draait.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rijd nu al ietsje langer met de Peugeot 308 SW 1.6 VTI 16V (118 pk), maar vind 'm helaas toch traag inderdaad. Verder rijd hij wel goed hoor, maar vergeleken met mijn oude opel astra station is hij toch de mindere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 12:40
Sharky schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:33:
Ik ben sinds een paar weken in het bezit van een 307. Fijne auto, niet bloedjesnel maar het is 2.0 HDI dus hij komt wel mee. Enige dat ik mis is airco (of nog liever climate control) en hij is best zuinig. Kan sowieso 1000 km rijden op een tank.
Iemand nog tips om hondengeur uit een auto te krijgen? B)
Ik moet je teleurstellen. Niets helpt. Zelfs interieur reinigen door een professional haalt de lucht niet helemaal weg. Uiteindelijk komt het weer terug. Veel luchten helpt en na een jaar of twee jaar ben je er af. Dan gaat het vanzelf weg. Wat wel help is alle luchtfilters vervangen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Ik rijdt een 106 Accent 1.1 met 60 pk'tjes... maar mij boeit het echt geen ruk dat ik niet meer PK's heb, heb het gewoonweg niet nodig, kan inhalen als ik wil, maar rij liever gewoon relaxt.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:08
Volg al een tijdje dit topic vanwege het feit dat mijn vriendin en ik op het punt staan om ons eerste autootje te kopen.

Nu hebben we twee opties op het oog.
Of een 206:
http://www.autotrack.nl/o...223156709&p_type_lijst=RL
Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s082/of01_0006581282.jpg

Of een 307:
http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=6361140
Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s040/of01_0006361140.jpg

Morgen staat op het programma om de 307 te gaan bekijken. Waar moet zeker op letten bij de 307?

En is het verstandiger om als beginner een 206 te kopen of gelijk door te stuiven naar de 307 ;)

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

307 is wel dikker ;)

en jonger...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 18:48

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Vis schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:45:
307 is wel dikker ;)

en jonger...
En vermoedelijk duurder en zwaarder ;) Naast dikker. Ik zou zelf de maandelijkse kosten zeer goed bekijken en ook het onderhoud.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Touchdomex schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:49:
[...]

En vermoedelijk duurder en zwaarder ;) Naast dikker. Ik zou zelf de maandelijkse kosten zeer goed bekijken en ook het onderhoud.
Ja, daar waren we ook naar het kijken. Met de berekeningscalculator op Autotrack kwamen we er al achter dat de 206 goedkoper is:
Vaste maandelijkse kosten: € 191,25
Variabele maandelijkse kosten: € 206,20 (afschrijving, bezine, etc)

Voor de 307 komt dit uit op:
Vaste maandelijkse kosten: € 221,25
Variabele maandelijkse kosten: € 218,75

Dus de 307 is duurder uit in gebruik.

Dit moeten we nog even rustig afzetten tegen onze maandelijkse uitgaven.

Maar verder zijn er niet echt aandachtspunten voor beide auto's? Hoe zit het bijvoorbeeld met de levensduur van de v-snaar bij een Peugot?

[ Voor 14% gewijzigd door Intheweb op 08-01-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ik denk dat je moet gaan kijken naar je gebruiksbehoeftes (is er bijvoorbeeld een kindje onderweg of is dat op korte termijn de bedoeling? Zit je vaak met meer dan twee personen in de auto? Vervoer je vaak grotere spullen?) om een keuze te maken. De 307 is in ieder geval wel een stuk méér auto dan de 206: het rijdt comfortabeler, het is stiller, het is wat luxer aangekleed en afgewerkt en heeft - wat ik zelf zéér belangrijk vind: zeer fijne en grote stoelen; vooral erg prettig als je, zoals ik, wat langer van lijf en leden bent.

Afhankelijk van je rijstijl zal de 206 je echter meer rijplezier kunnen bieden: 't gaat wat strakker de bocht om, je kunt de staart wat makkelijker laten kwispelen en het reageert allemaal wat directer.

Voordeel van beide auto's (als het specifiek de exemplaren uit je post betreft) is sowieso dat het 'uitgekristalliseerde' versies zijn gezien hun bouwjaar. Ze zijn allebei aan het einde van levenscyclus gebouwd (hoewel de 206 nu nog als 206+ nieuw leverbaar is) en daardoor zullen de kinderziektes en kwaliteitsissues van de beginjaren van die modelseries niet voorkomen (al kun je natuurlijk altijd een maandagochtendexemplaar treffen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik reken het gewoon simpel uit, een 307 kost mij in de maand € 100 meer dan de 206 (wegenbelasting,etc).
Heb ik het er voor over, dus voor €100 meer, om een ruimere, luxere, nieuwere auto te rijden? Ja dus...
Als je per jaar gaat rekenen, dan is het minder rooskleurig, € 1200 per jaar. Dan lijkt de keuze moeilijker te worden, reken dus gewoon per maand. ;) Een auto kost nu eenmaal geld.

Overigens rijd ik nu een diesel, voorheen een benzine:

Benzine verbruik oude auto: 1:9
Gewicht: 1400
Belasting: 170
Diesel verbruik nieuwe auto: 1:16 (kan zuiniger
Gewicht: 1250
Belasting: 270

Reken, reken, reken, bij 1000 km per maand bespaar ik € 50 op een diesel auto... Dus sowieso als ik meer rijd, heb ik meer over.

Maar dat is met een benzineslurpende benzine auto al wat makkelijker, als het nou een klein autootje was geweest, dan had het er anders uit gezien, maar ik ging bij mijn bereking uit van de vorige auto.

[ Voor 70% gewijzigd door eX0duS op 09-01-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Bedankt voor jullie feedback! Na even alle maandelijkse kosten te hebben berekend zit een 307 er zeker in.
Ik post hier de verdere voortgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou zeker voor de 307 gaan! Meer auto... je moet er immers een aantal jaartjes mee rijden. 206 krijg je misschien wel spijt van.
Pagina: 1 ... 11 ... 89 Laatste