Op zich geen spijt van mijn 206, maar dat komt omdat ik vanuit een Golf III in een Peugeot 206 kom, dan heb je ineens heel wat meer auto. Als ik nu nog eens zou mogen kiezen zou ik niet weer voor een 206 gaan overigens. Qua woon/werkverkeer hoef ik straks geen diesel meer, en dan komt een iets grotere en comfortabelere benzine toch wel redelijk snel in zicht.
http://www.topgear.com/uk/car-news/peugeot-SR1-2010-10-12
Meer foto's:
http://www.groenlicht.be/...huld-peugeot-sr1-concept/
Damn
Meer foto's:
http://www.groenlicht.be/...huld-peugeot-sr1-concept/
Damn
[ Voor 33% gewijzigd door DinX op 13-01-2010 13:09 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Inderdaad. En nog meer goed nieuws van Peugeot (zie vooral het dikgedrukte deel):
Laat maar komen
Bron: AutoweekDe huidige samenwerking tussen PSA en Toyota voor de 107/C1/Aygo-drieling smaakt naar meer. Voor de opvolgers zetten Peugeot, Citroën en Toyota de samenwerking dus voort. Ook komt er bij Peugeot een snellere versie en een nieuwe downsizemotor.toon volledige bericht
Dat heeft Vincent Besson, hoofd productplanning van Peugeot, in een vraaggesprek met AutoWeek gezegd. Dit vond plaats bij de onthulling van de SR1 Concept en de presentatie van de toekomstplannen van het merk met de leeuw.
Over de samenwerking tussen Peugeot en Toyota is hij duidelijk: "We zijn erg tevreden over wat de samenwerking met Toyota ons gebracht heeft. Vandaar dat we de opvolger met de 107 weer gaan ontwikkelen met de Japanse fabrikant. We gaan er deze keer overigens voor zorgen dat de C1, 107 en Aygo meer een eigen gezicht hebben dan nu het geval is."
Onder de kap komt een geheel nieuwe driecilinder te liggen. Op onze vraag of dit ook weer een samenwerking met BMW is (zoals ook met de viercilinder THP-motoren), luidt het antwoord ontkennend: "We ontwikkelen deze driecilinder niet met BMW. Het is een kleine motor die we in segmenten gaan gebruiken waarin BMW niet actief is. Het is een blok met veel koppel onderin en een erg laag verbruik."
Tot slot is er -in tegenstelling tot eerdere berichten in de media- ook nog goed nieuws voor de liefhebbers van autootjes als de 106 GTI en 106 Rallye, horen we van Besson: "We zijn erg trots op ons erfgoed en er komt inderdaad een snelle compacte auto aan met een eigen motor. Deze is ruim voldoende gemotoriseerd voor flink wat rijplezier. Hij heeft veel meer vermogen dan de huidige 107."
Het volledige interview met Vincent Besson, ook over de andere toekomstige Peugeots, kunt u lezen in AutoWeek 2, die vanaf aanstaande woensdag in de winkels ligt.
Laat maar komen
Nou, hierbij een update van gistereavond.
Bij Nefkens in Eindhoven hadden wij een zeer nette 307 gevonden via Autotrack. De prijs was scherp in vergelijking met de koerslijsten bij de ANWB. De auto stond pas sinds 8 januari te koop. Eerste waren we bang dat hij al verkocht was vanwege de 8 januari update op de RDW website. Maar gelukkig was dat niet zo.
De auto was uitgewisseld met Den Bosch, maar op internet stond de auto nog te koop in Eindhoven. Afspraak gemaakt om een dag later dan langs te komen en Nefkens ging ervoor zorgen dat de auto weer in Eindhoven kwam.
Gisteren dus wezen kijken: de auto was nog niet gepoetst van binnen en buiten, dus daar hebben we door heen moeten kijken. Bandjes na gelopen, lak goed gecontroleerd op lakschade, deukjes, etc. Er was niks op en aan te merken aan de auto behalve de honden haren op de stoelen
Na een proefritje door Eindhoven de knoop doorgehakt en deze auto dus gekocht!
De auto krijgt meteen een grote beurt bij oplevering vanwege de 60.000 kilometer.
Later dit jaar laten we er nog een trekhaak eronder monteren, kunnen we lekker de fiets achterop meenemen. De kosten daarvoor zijn ongeveer 500 euro. Dus daar gaan we nu eerst weer even voor sparen
We hebben een 307 gekocht!

Bij Nefkens in Eindhoven hadden wij een zeer nette 307 gevonden via Autotrack. De prijs was scherp in vergelijking met de koerslijsten bij de ANWB. De auto stond pas sinds 8 januari te koop. Eerste waren we bang dat hij al verkocht was vanwege de 8 januari update op de RDW website. Maar gelukkig was dat niet zo.
De auto was uitgewisseld met Den Bosch, maar op internet stond de auto nog te koop in Eindhoven. Afspraak gemaakt om een dag later dan langs te komen en Nefkens ging ervoor zorgen dat de auto weer in Eindhoven kwam.
Gisteren dus wezen kijken: de auto was nog niet gepoetst van binnen en buiten, dus daar hebben we door heen moeten kijken. Bandjes na gelopen, lak goed gecontroleerd op lakschade, deukjes, etc. Er was niks op en aan te merken aan de auto behalve de honden haren op de stoelen
Na een proefritje door Eindhoven de knoop doorgehakt en deze auto dus gekocht!
De auto krijgt meteen een grote beurt bij oplevering vanwege de 60.000 kilometer.
Later dit jaar laten we er nog een trekhaak eronder monteren, kunnen we lekker de fiets achterop meenemen. De kosten daarvoor zijn ongeveer 500 euro. Dus daar gaan we nu eerst weer even voor sparen
We hebben een 307 gekocht!

Bouwjaar | 02-2005 |
Km stand | 59.047 |
Brandstof | Benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 5 |
Kleur | Zwart |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
Motorinhoud | 1600 cc |
Vermogen | 112 pk |
Gewicht 1168 kg |
Veiligheid
ABS, centr. deurvergrendeling afst.bed., cruise control, dubbele airbag, enkele airbag, startonderbreker, stuurbekrachtiging, zij-airbags.
Interieur
Airconditioning, boordcomputer, deelb. achterbank, elektr. ramen voor, elektr. buitenspiegels, getint glas, geregelde airco, stuur in hoogte verstelbaar .
Exterieur
Metallic lak.
Doe maar een onsje meer...
Anoniem: 305567
Die trekhaak zou ik dan lekker ergens anders erop laten zetten. 500 euro is namelijk veel te duur.Intheweb schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:33:
[...]
We hebben er verder niet naar geïnformeerd hoe en wat en waarom die prijs zo hoog is.Anoniem: 305567 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:57:
[...]
Die trekhaak zou ik dan lekker ergens anders erop laten zetten. 500 euro is namelijk veel te duur.
Weet iemand wat er precies gebeurd bij de 307 om de trekhaak te plaatsen?
Onder mijn 406 heb ik zelf een 2e hands (afneembare) trekhaak gemonteerd die ik voor 100 euro via MP had gekocht. Dit was een kwestie van de trekhaak vastschroeven met een paar flinke bouten (was wel wat onhandig in mijn eentje en zonder brug) en een kabelsetje aansluiten (eitje voor een tweakert natuurlijk).
Ik weet niet of er voor een 307 evt nog meer komt kijken.
Ik weet niet of er voor een 307 evt nog meer komt kijken.
Peugeot 307 heeft CAN- of VAN-bus, afhankelijk van de leeftijd van dat ding. Simpelweg aftappen met een universeel kabelsetje van 5 euro zoals bij de 406 nog wel kan geeft allerlei storingen in de boordcomputer.
In oktober heb ik een tweedehands 207 gekocht bij een Peugeot dealer. Heerlijke auto, maar drie dingetjes waar ik nog wat vraagtekens over heb.
De koppeling zit vrij hoog en lijkt weleens een beetje 'plakkerig', waardoor hij op sommige momenten een beetje slipt naar mijn idee. Dit is niet altijd, bij het ene ritje valt het me op, bij het andere weer niet. Ik dacht eerst dat het een kwestie van wennen was aan de auto, maar na 10000km ben ik inmiddels wel goed gewend aan de auto. De dealer kon er niks aan ontdekken.
Hij is af en toe erg lastig in zijn achteruit te krijgen. Vooral als hij een nachtje heeft stil gestaan en dan achteruit een parkeervak uit moet. In zijn vrij zetten, koppeling los laten en opnieuw proberen lost het probleem niet op. Af en toe moet je hem dan een beetje forceren, waardoor je best wel een flinke kraak hoort op dat moment. Koppelingspedaal is overigens goed ingedrukt. Dealer zegt dat dit gewoon bij de 206/207 versnellingsbak hoort.
En als laatste... Bij het uitstappen (openen portier) van de auto ontgrendelen de deuren van slot, 8 van de 10 keer gaan dan de knipperlichten knipperen. Alsof je de auto met de afstandsbediening van slot haalt. Ik stoorde me er eerst niet zo aan, maar op sommige momenten staat dit een beetje raar. Vooral als het donker is trekt dit nogal aandacht. Dealer kon dit probleem niet oplossen. Schijnt ook voor te komen bij de 308 volgens de dealer.
Herkennen jullie dit soort kwaaltjes? Of moet ik me hier gewoon niet druk over maken en lekker door rijden
De koppeling zit vrij hoog en lijkt weleens een beetje 'plakkerig', waardoor hij op sommige momenten een beetje slipt naar mijn idee. Dit is niet altijd, bij het ene ritje valt het me op, bij het andere weer niet. Ik dacht eerst dat het een kwestie van wennen was aan de auto, maar na 10000km ben ik inmiddels wel goed gewend aan de auto. De dealer kon er niks aan ontdekken.
Hij is af en toe erg lastig in zijn achteruit te krijgen. Vooral als hij een nachtje heeft stil gestaan en dan achteruit een parkeervak uit moet. In zijn vrij zetten, koppeling los laten en opnieuw proberen lost het probleem niet op. Af en toe moet je hem dan een beetje forceren, waardoor je best wel een flinke kraak hoort op dat moment. Koppelingspedaal is overigens goed ingedrukt. Dealer zegt dat dit gewoon bij de 206/207 versnellingsbak hoort.
En als laatste... Bij het uitstappen (openen portier) van de auto ontgrendelen de deuren van slot, 8 van de 10 keer gaan dan de knipperlichten knipperen. Alsof je de auto met de afstandsbediening van slot haalt. Ik stoorde me er eerst niet zo aan, maar op sommige momenten staat dit een beetje raar. Vooral als het donker is trekt dit nogal aandacht. Dealer kon dit probleem niet oplossen. Schijnt ook voor te komen bij de 308 volgens de dealer.
Herkennen jullie dit soort kwaaltjes? Of moet ik me hier gewoon niet druk over maken en lekker door rijden
[ Voor 0% gewijzigd door koos.d op 15-01-2010 10:56 . Reden: typo ]
Wat betreft die achteruit: met de 206 heb ik dat ook wel een beetje, maar dat is gewoon doordrukken. Ik hoor dan overigens geen gekraak of geschraap, het schakelen gaat alleen een beetje stroef.
Hoeveel kilometer heeft die 207 van jou al gedraaid overigens?
Hoeveel kilometer heeft die 207 van jou al gedraaid overigens?
Terug naar de dealer en de koppeling laten afstellen en anders vervangen. Dit hoort namelijk niet! Dat de achteruit zich soms lastig laat inleggen, klopt wel, maar dit moet desondanks altijd zonder te forceren kunnen.koos.d schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:55:
In oktober heb ik een tweedehands 207 gekocht bij een Peugeot dealer. Heerlijke auto, maar drie dingetjes waar ik nog wat vraagtekens over heb.
Dat laatste kun je simpel omzeilen door eerst je deur open te doen voordat je de motor af zet. Je auto vergrendelt zich namelijk vanzelf zodra je gaat rijden. Op het moment dat je de motor af zet, zit je auto dus nog steeds op slot. Op het moment dat je dan de deur opent, worden de sloten ontgrendeld en gaan je lampen knipperen, net zoals dat gebeurt als je hem met de afstandsbediening ontgrendelt.En als laatste... Bij het uitstappen (openen portier) van de auto ontgrendelen de deuren van slot, 8 van de 10 keer gaan dan de knipperlichten knipperen. Alsof je de auto met de afstandsbediening van slot haalt. Ik stoorde me er eerst niet zo aan, maar op sommige momenten staat dit een beetje raar. Vooral als het donker is trekt dit nogal aandacht. Dealer kon dit probleem niet oplossen. Schijnt ook voor te komen bij de 308 volgens de dealer.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Wij hebben het bij aanschaf van onze toenmalige 307 simpelweg erbij bedongen, nadat ze al met de prijs gezakt waren uiteraard. Een nieuw setje navigatieCDs kon er ook nog af....Anoniem: 305567 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:57:
[...]
Die trekhaak zou ik dan lekker ergens anders erop laten zetten. 500 euro is namelijk veel te duur.
Sometimes you need to plan for coincidence
Dit herken ik van bij mijn 206. Wat ik altijd doe als ik hem er niet inkrijg is een klein beetje druk op de pook houden met mijn hand, en dan de koppeling op laten komen. Op het moment dat hij aangrijpt verdraaien de tandwielen iets (eigen interpretatie) en schiet hij erin.koos.d schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:55:
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Bij mijn 205 wil ie ook af en toe niet in de achteruit, oplossing is dan om hem in de vijf te zetten en in een rechte lijn terug in de achteruit. Lukt dat niet, even de auto een klein beetje laten rollen en hij gaat er soepel in.
Overigens zijn de (voorlopig) laatste 24 uur van mij als Peugeot-berijder ingegaan. Morgen om 11 uur is Wok bij mij om de 205 over te nemen. Toch jammer, want hij heeft altijd prima gereden en altijd lekker de bochten doorgestuurd
Overigens zijn de (voorlopig) laatste 24 uur van mij als Peugeot-berijder ingegaan. Morgen om 11 uur is Wok bij mij om de 205 over te nemen. Toch jammer, want hij heeft altijd prima gereden en altijd lekker de bochten doorgestuurd
De auto is inmiddels net de 66000km gepasseerd.
Toch fijn om te weten dat het het moeilijk in zijn achteruit zetten redelijk normaal is. De gegeven tips ga ik komende tijd even uitproberen
Volgens de dealer kan de koppeling niet worden afgesteld, de auto schijnt dit zelf te regelen. De verkoper kon er tijdens een kort ritje weinig aan ontdekken zei dat ie als iedere andere 207 reed. Er werd wel aangeboden de auto daar een keer een paar dagen te laten staan, zodat ze even wat ritjes konden maken om te kijken of ze dit probleem ook kunnen constateren. Binnenkort toch maar even een afspraak maken.
Wat betreft die deuren blijf ik het toch vreemd vinden dat hij het soms niet doet en soms wel. De 307's van mijn ouders hebben dit nooit gedaan en hadden ook die automatische vergrendeling. Dan toch inderdaad maar eerst de portier openen en dan pas de motor uitschakelen.
Toch fijn om te weten dat het het moeilijk in zijn achteruit zetten redelijk normaal is. De gegeven tips ga ik komende tijd even uitproberen
Volgens de dealer kan de koppeling niet worden afgesteld, de auto schijnt dit zelf te regelen. De verkoper kon er tijdens een kort ritje weinig aan ontdekken zei dat ie als iedere andere 207 reed. Er werd wel aangeboden de auto daar een keer een paar dagen te laten staan, zodat ze even wat ritjes konden maken om te kijken of ze dit probleem ook kunnen constateren. Binnenkort toch maar even een afspraak maken.
Wat betreft die deuren blijf ik het toch vreemd vinden dat hij het soms niet doet en soms wel. De 307's van mijn ouders hebben dit nooit gedaan en hadden ook die automatische vergrendeling. Dan toch inderdaad maar eerst de portier openen en dan pas de motor uitschakelen.
Ik weet niet hoe Peugeot tegenwoordig die koppeling geregeld heeft, bij mijn vorige auto was het met een kabel met automatische afstelling. Een of andere mongool had in dat ding zitten knippen waardoor de afstelling niet meer werkte, en de dealer riep toen ook dat dat normaal was. Toen ik die auto kocht heb ik er een nieuwe kabel op laten zetten, maar was de koppeling al dusdanig ver heen dat ik 15K later de koppelingsplaat heb laten reviseren.
Mijn peugeot gaf vanmorgen aan dat er een storing in het emissisysteem zit, kan ik daar tot donderdag mee doorrijden, heb dan namelikfspraak bij de garage.
De garage kon niet eerder.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Rij sinds een week in een een peugeot master (bak opbouw + laadklep) bedrijfsauto. Het ding moet met nog geen 20K op de teller terug naar de dealer voor een terug roep actie (laswerk aan het frame bij een van de stoelen) daarnaast is er een kokerbalk niet goed gelast dus daar zit al een gapend gat in en is de richting aanwijzerhendel defect. Ik moet zeggen lekkere start in een auto van nog geen jaar oud.
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Omdat mijn BMW zo'n beetje is overleden ben ik gaan kijken naar een kleine zuinige auto.
Mijn oog was in 1e instantie gevallen op de Aygo, want van het drietal C1, Aygo, 107 oogt de Aygo mijns inziens toch het leukst. Echter las ik veel klachten over de Aygo, dus ben ik naar de 107 gaan kijken. Een verstandig besluit want deze scheelt mij in aanschaf alleen al 3000 euro in verhouding met mijn samengestelde Aygo. Daarnaast lees ik minder klachten over de 107 (daarnaast zijn de meeste klachten wel weer verholpen in de loop der jaren), dus ga ik morgen even bij de Peugeot dealer langs om wat uitgebreider naar dit autootje te kijken.
De overstap van BMW 3 serie naar zo'n klein dingetje is groot, maar ik zal zo'n 4000 euro per jaar aan autokosten besparen. En financieel weloverwogen keuze dus, omdat ik meer waarde ben gaan hechten aan andere dingen waar ik geld aan uit wil geven.
Zijn er daarom hier nog mensen die ervaringen hebben met een 107?
Ik hoor ze graag.
Mijn oog was in 1e instantie gevallen op de Aygo, want van het drietal C1, Aygo, 107 oogt de Aygo mijns inziens toch het leukst. Echter las ik veel klachten over de Aygo, dus ben ik naar de 107 gaan kijken. Een verstandig besluit want deze scheelt mij in aanschaf alleen al 3000 euro in verhouding met mijn samengestelde Aygo. Daarnaast lees ik minder klachten over de 107 (daarnaast zijn de meeste klachten wel weer verholpen in de loop der jaren), dus ga ik morgen even bij de Peugeot dealer langs om wat uitgebreider naar dit autootje te kijken.
De overstap van BMW 3 serie naar zo'n klein dingetje is groot, maar ik zal zo'n 4000 euro per jaar aan autokosten besparen. En financieel weloverwogen keuze dus, omdat ik meer waarde ben gaan hechten aan andere dingen waar ik geld aan uit wil geven.
Zijn er daarom hier nog mensen die ervaringen hebben met een 107?
Ik hoor ze graag.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Wel klachten over de 107 en niet van de Aygo?
Tegen beter weten in, zijn het exact dezelfde auto's...
Die auto's worden ontzettend veel verkocht, ik dacht zelfs dat ze nummer 1 stonden op de lijst van auto aankopen?
Je hebt aan de ene kant veel waar voor je geld, maar aan de andere kant rijd je gewoon rond met een koekblik met een 3 cilinder motor...
Tegen beter weten in, zijn het exact dezelfde auto's...
Die auto's worden ontzettend veel verkocht, ik dacht zelfs dat ze nummer 1 stonden op de lijst van auto aankopen?
Je hebt aan de ene kant veel waar voor je geld, maar aan de andere kant rijd je gewoon rond met een koekblik met een 3 cilinder motor...
[ Voor 55% gewijzigd door eX0duS op 17-01-2010 16:12 ]
Naboo schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:55:
Echter las ik veel klachten over de Aygo, dus ben ik naar de 107 gaan kijken.
Die auto's komen van dezelfde productielijn
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Klopt, maar behalve de klachten over lekkage (wat inmiddels lijkt te zijn opgelost) heeft de Aygo schijnbaar nog wat andere punten. Maar goed, dat is verder de discussie niet. Ik vraag of er hier mensen zijn met persoonlijke ervaringen met deze auto.
Momenteel heb ik de 307 nog niet in handen, maar ben stiekum wel aan het rondkijken naar bepaalde zaken. Wat eigenlijk boven aan mijn lijstje staat is het vervangen van de standaard radio. Zover ik het nu kan ziet zit er een RD3 in (auto februari 2005).
Nu weet ik dat het display bovenop het dashboard en de muziek afstandsbieding aan het stuur samenwerken met deze radio.
Kan iemand mij vertellen of het:
a) mogelijk is om een andere radio erin te plaatsen welke het display en de afstandsbediening kan gebruiken?
b) als het wel kan: welke autoradio past er dan in, die in iedergeval MP3's kan afspelen en mogelijk bleutooth ondersteuning heeft voor handsfree bellen maar das geen pre.
Nu weet ik dat het display bovenop het dashboard en de muziek afstandsbieding aan het stuur samenwerken met deze radio.
a) mogelijk is om een andere radio erin te plaatsen welke het display en de afstandsbediening kan gebruiken?
b) als het wel kan: welke autoradio past er dan in, die in iedergeval MP3's kan afspelen en mogelijk bleutooth ondersteuning heeft voor handsfree bellen maar das geen pre.
Ik denk dat de garage dat het beste kan inschatten. Als zij aangeven niet eerder te kunnen zal het wel meevallen.racoon schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:04:
Mijn peugeot gaf vanmorgen aan dat er een storing in het emissisysteem zit, kan ik daar tot donderdag mee doorrijden, heb dan namelikfspraak bij de garage.
Overigens heb ik de melding (307) ook een aantal keer gehad. Ging vanzelf weer weg
Nu last van een slippende koppeling. Dat wordt dus een afspraak bij de garage.
Money for nothin' and your chicks for free
Heb ook last van iets wat lijkt op een slippende koppeling. Als ik bij 2000RPM volgas geef, loopt de toerenteller op, houdt de auto even in en zakt ie daarna in en versnelt de auto. Merkte dat zaterdag, meteen naar de monteur gegaan en die heeft even een proefrit gemaakt. Natuurlijk niks te vinden. Het is waarschijnlijk niet de koppeling, hij heeft ook zitten testen door volgas door te trekken naar 4.5K en dan zo nu en dan de koppeling even kort in te drukken, als de koppeling echt gaar is zou ie op een dergelijk toerental door moeten slippen, maar dat deed ie niet.
Behalve een gare koppeling, wat zou dergelijk gedrag nog meer moeten veroorzaken? Gaat om een 206 1.4HDI. Denk dat ik binnenkort maar even bij de dealer langsrijd om dat ding uit te laten lezen, misschien kunnen die meer vinden.
Behalve een gare koppeling, wat zou dergelijk gedrag nog meer moeten veroorzaken? Gaat om een 206 1.4HDI. Denk dat ik binnenkort maar even bij de dealer langsrijd om dat ding uit te laten lezen, misschien kunnen die meer vinden.
Grappig. Bij mij dus dezelfde problemen. Mer vooral dat het probleem zich voordoet wanneer ik een stuk heb gereden.
Money for nothin' and your chicks for free
Zelfde met de koppeling hier in mijn 207... Hij lijkt op sommige momenten na het los laten van het koppelingspedaal even te blijven hangen/plakken, waardoor je even moet wachten met het gas intrappen, anders slipt ie.
JA!koos.d schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:55:
Zelfde met de koppeling hier in mijn 207... Hij lijkt op sommige momenten na het los laten van het koppelingspedaal even te blijven hangen/plakken, waardoor je even moet wachten met het gas intrappen, anders slipt ie.
Hier ook last van gehad met mijn 106 (met name toen het zo hard had gevroren)
Nu het niet meer zo koud is, heb ik er geen last meer van gehad moet ik zeggen...
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Wellicht dat de koppeling hydraulisch is. Als het koud is is de olie dikker, en stroomt dus minder snel?
[ Voor 14% gewijzigd door eX0duS op 18-01-2010 13:52 ]
Hoop dat het zoiets onschuldigs is geweest ja...eX0duS schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:52:
Wellicht dat de koppeling hydraulisch is. Als het koud is is de olie dikker, en stroomt dus minder snel?
Hij moet binnenkort gekeurd worden, dus dan vraag ik het meteen of ze dat willen checken (als het nog voor zou komen)
Ik heb op dit moment een Peugoet 206 RC/ Hiervoor een Peugoet 206 HDIIntheweb schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:12:
Momenteel heb ik de 307 nog niet in handen, maar ben stiekum wel aan het rondkijken naar bepaalde zaken. Wat eigenlijk boven aan mijn lijstje staat is het vervangen van de standaard radio. Zover ik het nu kan ziet zit er een RD3 in (auto februari 2005).
Voor je display een stuurbediening kun je Pioneer spullen gebruiken
Ik heb op dit moment ook een Pioneer radio met Stuurbediening en Display.
Een verloopje/adapter voor dit alles kost bij pioneer ongeveer 100 euro.
Via de pioneer site kun je nakijken welke adapter je nodig hebt.
pioneer link
Ik trap nu steeds vaker door de koppeling heen. Max koppel van mijn 1.4HDI ligt bij 1750RPM. Als ik na schakelen daar in de buurt uitkom en vol gas geef, dan trap ik door de koppeling heen. Ik herken het gewoon helemaal, het is net zoals bij mijn vorige auto met gare koppelingskabel en plaat.
Als ik doortrek tot >3000RPM en dan schakel kom ik veel hoger uit en heeft de motor niet voldoende koppel om de koppeling door te laten slippen.
Ik kan er op zich nog gewoon mee doorrijden zo, maar ik schat dat het over een kilometer of 20.000 wel afgelopen is met dat ding.
Als ik doortrek tot >3000RPM en dan schakel kom ik veel hoger uit en heeft de motor niet voldoende koppel om de koppeling door te laten slippen.
Ik kan er op zich nog gewoon mee doorrijden zo, maar ik schat dat het over een kilometer of 20.000 wel afgelopen is met dat ding.
Ik heb ook een 1.4 HDI (bijna 2 ton op de teller), maar heb dit probleem nog niet geconstateerd...
[ Voor 15% gewijzigd door eX0duS op 19-01-2010 08:44 ]
Jij had je 206 nog niet zo lang toch? 
Heb laatst een nieuwe uitlaat onder mijn 206 gekregen, ding maakt nu een stuk meer herrie. Volgens de monteur ligt het verschil vnml omdat de oude uitlaat vol met roet en koolaanslag zit waardoor het geluid gedempt wordt. Misschien dat het voorheen ook al zo was, maar dat het niet opviel omdat de uitlaat veel stiller was.
Oude uitlaat was origineel Peugeot, dit is zo'n immitatie ding. Ik gok dat er gewoon wat minder dempingsmateriaal in die immitatie-dempers zit. Ik heb een keer zonder achterdemper gereden met deze auto, zelfs dat was stiller dan wat ik nu heb.
Edit:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=123334
Omschrijving en toerentallen zijn exact hetzelfde. Volgens die laatste post blijkbaar toch een probleem met uitlaat of katalysator. Verklaart ook waarom mijn monteur bij het mishandelen van de koppeling helemaal niks kon vinden.
Heb laatst een nieuwe uitlaat onder mijn 206 gekregen, ding maakt nu een stuk meer herrie. Volgens de monteur ligt het verschil vnml omdat de oude uitlaat vol met roet en koolaanslag zit waardoor het geluid gedempt wordt. Misschien dat het voorheen ook al zo was, maar dat het niet opviel omdat de uitlaat veel stiller was.
Oude uitlaat was origineel Peugeot, dit is zo'n immitatie ding. Ik gok dat er gewoon wat minder dempingsmateriaal in die immitatie-dempers zit. Ik heb een keer zonder achterdemper gereden met deze auto, zelfs dat was stiller dan wat ik nu heb.
Edit:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=123334
Omschrijving en toerentallen zijn exact hetzelfde. Volgens die laatste post blijkbaar toch een probleem met uitlaat of katalysator. Verklaart ook waarom mijn monteur bij het mishandelen van de koppeling helemaal niks kon vinden.
[ Voor 19% gewijzigd door _JGC_ op 19-01-2010 09:51 ]
Heb afgelopen maandag een Peugeot 107 Sublime besteld! 
Nu even paar weken wachten....

Vandaag de 307 opgehaald en wat een autotje 
Voor zijn 5 jaar ziet de auto er goed uit, natuurlijk her en der een klein krasje op de lak maar dat mag voor ons de pret niet drukken
Trekt lekker snel op en zit heerlijk.
Ben wel weer gelijk terug gegaan... bleek dat een CD nog steeds in de cd-speler zat en deze wilde er niet uit. Monteur heeft toen de hele cd speler eruit gehaald, stroom eraf en hop daar ging (gelukkig) de cd er weer uit. Want de cd was niet te harden
Voor zijn 5 jaar ziet de auto er goed uit, natuurlijk her en der een klein krasje op de lak maar dat mag voor ons de pret niet drukken
Trekt lekker snel op en zit heerlijk.
Ben wel weer gelijk terug gegaan... bleek dat een CD nog steeds in de cd-speler zat en deze wilde er niet uit. Monteur heeft toen de hele cd speler eruit gehaald, stroom eraf en hop daar ging (gelukkig) de cd er weer uit. Want de cd was niet te harden
Mijn fransoosjes op een rij 

vlnr:
- 205 CTI 1.6 1988. Hobby-/projectauto. Komende zomer nog even mee rijden, daarna grondige restauratie.
- 205 Green 1.4 1988. Privépruttel
- 308 XT 1.6 HDiF 110 2008. Leasert. Sinds 01-01-10 uit de bijtelling met dank aan de Green

vlnr:
- 205 CTI 1.6 1988. Hobby-/projectauto. Komende zomer nog even mee rijden, daarna grondige restauratie.
- 205 Green 1.4 1988. Privépruttel
- 308 XT 1.6 HDiF 110 2008. Leasert. Sinds 01-01-10 uit de bijtelling met dank aan de Green
Anoniem: 305567
Wat is nou de cataloguswaarde ongeveer van een Peugeot 1.6 VTI 16 V 308 SW Met sensoren en sunroof?
Dat zal om en nabij de 25 ruggen zijn
Donderdag goed bericht gekregen.... Levering is vervroegd van week 9 naar week 6....Naboo schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:28:
Heb afgelopen maandag een Peugeot 107 Sublime besteld!

Dus binnenkort officieel Peugeot rijder.
Wat ik mij afvraag... Als Toyota de Aygo terugroept, what about de 107?
Ik hoorde op het nieuws toevallig dat Peugeot/Citroën dit gaat onderzoeken. Als de Aygo een probleem heeft, ga ik ervan uit dat dit ook voor de 107/C1 geldt aangezien ze technisch volgens mij niet of nauwelijks verschillen.
http://www.telegraaf.nl/a...en_Citron_C1__.html?p=2,1Entity schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:10:
Ik hoorde op het nieuws toevallig dat Peugeot/Citroën dit gaat onderzoeken. Als de Aygo een probleem heeft, ga ik ervan uit dat dit ook voor de 107/C1 geldt aangezien ze technisch volgens mij niet of nauwelijks verschillen.
Die van mij moet nog gebouwd worden...De getroffen auto’s zijn tussen februari 2005 en augustus 2009 gebouwd.
Maar het was wel iets wat mij ook te binnen schoot inderdaad...
[ Voor 20% gewijzigd door Naboo op 31-01-2010 11:45 ]
Lopen hier nog wat 306-kenners rond met elektronicakennsi?
Ik heb nu een probleem met mijn richtingaanwijzer. Hij doet het op zich prima, maar als de bocht voorbij is, blijft het relais op dubbele snelheid tikken. Richtingaanwijzers knipperen niet, maar het ding tikt wel. Ik had het eerst ook als ik de richtingaanwijzer naar rechts net niet ver genoeg omhoog duwde, dan hoorde ik ook zo'n getik.
Iemand een idee: zou het relais gewoon kapot zijn? Dat is namelijk makkelijk te vervangen.
Of ligt het aan de schakelaars in de stuurkolom?
Bij 206jes is die Com2000 een bekend probleem, maar mijn 306 uit '94 heeft zulke fratsen volgens mij niet aan boord.
Ik heb nu een probleem met mijn richtingaanwijzer. Hij doet het op zich prima, maar als de bocht voorbij is, blijft het relais op dubbele snelheid tikken. Richtingaanwijzers knipperen niet, maar het ding tikt wel. Ik had het eerst ook als ik de richtingaanwijzer naar rechts net niet ver genoeg omhoog duwde, dan hoorde ik ook zo'n getik.
Iemand een idee: zou het relais gewoon kapot zijn? Dat is namelijk makkelijk te vervangen.
Of ligt het aan de schakelaars in de stuurkolom?
Bij 206jes is die Com2000 een bekend probleem, maar mijn 306 uit '94 heeft zulke fratsen volgens mij niet aan boord.
Punctuality is the politeness of kings
Ik heb zo'n vermoeden dat het de hendel zelf is... Wellicht kun je deze demonteren en schoonmaken met contactspray. Kans dat het dan weer werkt. Anders haal je op de sloop een andere schakelaar.
Als je 306 geen airbag heeft, heb je die hendel/schakelaar in 5 minuten vervangen.
Als je 306 geen airbag heeft, heb je die hendel/schakelaar in 5 minuten vervangen.
Dat wordt dan even schroeven vanavond. Kijken of we het opgelsot krijgen. Dan heb ik meteen een reden om mijn nieuwe led-looplamp te gaan testen
[ Voor 15% gewijzigd door dreamscape op 02-02-2010 10:28 ]
Vraagje aan mede 106 1.1 rijders:
Is het normaal dat ik 'maar' 400 Km op een tank kan rijden? Er gaat 35/40 liter in.
En dat terwijl ik niet echt scheur, wel redelijk kleine stukjes rijd: ongeveer telkens tot de 10 KM stukjes
Ik was in de veronderstelling dat een 1.1 motortje veel zuiniger zou zijn.. bouwjaar is 1996.
Is het normaal dat ik 'maar' 400 Km op een tank kan rijden? Er gaat 35/40 liter in.
En dat terwijl ik niet echt scheur, wel redelijk kleine stukjes rijd: ongeveer telkens tot de 10 KM stukjes
Ik was in de veronderstelling dat een 1.1 motortje veel zuiniger zou zijn.. bouwjaar is 1996.
Nee, dat is zeker niet normaal. Je komt 400 km ver op 35-40 liter? Dat is 1:10 op zijn best. Dan rij je of consequent in een te lage versnelling, of er is iets goed mis met de auto.
Signatures zijn voor boomers.
ik heb ook zo een, maar ik haal 600 op een tank. fifty-fifty: korte stukjes / snelweg (120km/h)Vis schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:37:
ik heb wel eens bijna 800 ermee gehaald, maar dat lukt niet meer

In een lage versnelling? Ik schakel wel heel snel over omdat de auto veel toeren maakt (aan het geluid te horen want een toerenteller mist mijn Accent)Maasluip schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:46:
Nee, dat is zeker niet normaal. Je komt 400 km ver op 35-40 liter? Dat is 1:10 op zijn best. Dan rij je of consequent in een te lage versnelling, of er is iets goed mis met de auto.
Ik rij als ik op een weg met 50km/h rijd altijd in de 4.
En als ik 70 rijd ga ik naar de 5...
Is dit niet goed dan? Ik dacht juist als je snel schakeld het milieuvriendelijker zou zijn en dus zuiniger?
Wat kan er mis zijn met mijn Accent 1.1?
Ik rij een 306 1.6 uit 1996, daar haal ik 'makkelijk' 400km mee. Daarin zitten enorm veel korte ritjes (max 3km per keer) en wat langere ritjes tot 40km.Vis schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:37:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit is een groot deel van je probleemVis schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:37:
Je rijdt altijd met een motor die niet op bedrijfstemperatuur komt. Juist dan zuipt iedere auto als een ketter.
Verder zou ik het ding eens een grote beurt (laten) geven. Bougies, olie, olie- en luchtfilter vervangen.
[ Voor 14% gewijzigd door Wok op 05-02-2010 11:14 ]
Hmm geen problemen met de benzine toevoer of weet ik wat dus...Wok schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:11:
[...]
Dit is je probleem
Je rijdt altijd met een motor die niet op bedrijfstemperatuur komt. Juist dan zuipt iedere auto als een ketter.
Dit leek mij ook de juiste verklaring, en tja.. een stadsauto'tje blijft meestal een stadsauto'tje he
Bij te lage toeren verbruikt een motor ook meer (en slijt harder). Je kunt ook overdrijven met vroeg schakelen.
50 in z'n 4 is normaal. 70 in z'n 5 vind ik wat vroeg met een 1.1 motortje. De korte afstanden die je rijdt helpen inderdaad ook niet echt. Maar ik betwijfel of dat de volledige oorzaak is voor je hoge verbruik.
50 in z'n 4 is normaal. 70 in z'n 5 vind ik wat vroeg met een 1.1 motortje. De korte afstanden die je rijdt helpen inderdaad ook niet echt. Maar ik betwijfel of dat de volledige oorzaak is voor je hoge verbruik.
[ Voor 31% gewijzigd door Zamorano op 05-02-2010 11:17 ]
Onlogisch, dan zou ik nog minder op een tank moeten rijden. (halve tank atm @ 281km).Wok schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:11:
Dit is je probleem
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
^^ Zie mijn edit 
Wel is het een belangrijke oorzaak van niet zuinig rijden. De motor bereikt zijn maximale efficiëntie pas als-ie op bedrijfstemperatuur is.
Ook het vele afremmen en daardoor weer moeten optrekken (korte ritten; dus ik neem aan veel stadsverkeer) kost veel brandstof.
- edit -
In mijn 205 ligt weliswaar een 1.4, maar dat ding is stokoud (carburateur, 60 peekaatjes, 2 ton gedraaid) en daarmee kan ik zonder protesten bij 55~60km/h al in V rijden
E.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van de bakverhoudingen. Als de V een echte overdrive is, dan in 70 in V wellicht aan de vroege kant, maar dan zou je auto ook luid en duidelijk protesteren (trillen, brommen, dreunen).
Wel is het een belangrijke oorzaak van niet zuinig rijden. De motor bereikt zijn maximale efficiëntie pas als-ie op bedrijfstemperatuur is.
- edit -
Hoeft nietZamorano schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:13:
Bij te lage toeren verbruikt een motor ook meer (en slijt harder). Je kunt ook overdrijven met vroeg schakelen.
In mijn 205 ligt weliswaar een 1.4, maar dat ding is stokoud (carburateur, 60 peekaatjes, 2 ton gedraaid) en daarmee kan ik zonder protesten bij 55~60km/h al in V rijden
E.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van de bakverhoudingen. Als de V een echte overdrive is, dan in 70 in V wellicht aan de vroege kant, maar dan zou je auto ook luid en duidelijk protesteren (trillen, brommen, dreunen).
[ Voor 60% gewijzigd door Wok op 05-02-2010 11:21 ]
Ik kijk zowieso nooit naar het controlepijltje van mijn benzine..SinergyX schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:14:
[...]
Onlogisch, dan zou ik nog minder op een tank moeten rijden. (halve tank atm @ 281km).
De eerste kilometers met een nieuwe tank kan ik veel rijden zonder dat er beweging inkomt.. dit is volgens mij bij alle auto's het geval.. pas als het streepje op de helft staat gaat het snel vind ik...
Ik zit nu ook op de helft van mijn tank, en heb er ook ongeveer 250 opzitten
Mijn controlepijltje beweegt ook als ik een bocht maak.. dus erg accuraat is hij niet
Binnenkort moet hij toch gekeurd worden, en dan vraag ik het wel of er een beurt mag
[ Voor 13% gewijzigd door Vis op 05-02-2010 11:24 ]
Ah duidelijk 
Mijne is afgelopen woensdag naar de garage geweest, al tijdje last van enorme vermogenverlies beginnend bij 2de versnelling en uiteindelijk in alle versnellingen (oprit naast een vrachtauto, kon hem amper inhalen
).
Bleek toch iets met die chip aan de hand te zijn, reset en herprogrammering, rijd weer als een zonnetje.
edit:
Inderdaad is benzinemeter niet erg accuraat, ik gebruik die rit-meter elke keer als ik heb getankt. Voltanken, aantal KM's van de ritteller opschrijven en alles weer op 0. Dan blijf ik gemiddel toch aardig 1:13-1:15 rijden.
Mijne is afgelopen woensdag naar de garage geweest, al tijdje last van enorme vermogenverlies beginnend bij 2de versnelling en uiteindelijk in alle versnellingen (oprit naast een vrachtauto, kon hem amper inhalen

Bleek toch iets met die chip aan de hand te zijn, reset en herprogrammering, rijd weer als een zonnetje.
edit:
Inderdaad is benzinemeter niet erg accuraat, ik gebruik die rit-meter elke keer als ik heb getankt. Voltanken, aantal KM's van de ritteller opschrijven en alles weer op 0. Dan blijf ik gemiddel toch aardig 1:13-1:15 rijden.
[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 05-02-2010 11:24 ]
De motor zal het wel trekken, maar naast de bakverhoudingen het is ook afhankelijk van wat je doet.Wok schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:17:
[...]
Hoeft niet
Als je 70 blijft rijden op een normale weg is het geen punt. Ga je echter nog proberen te versnellen, of een behoorlijke brug oprijden, zou ik nog even wachten met die 5e versnelling.
Als hij gaat bokken, moet je zeker terugschakelen.
Oh, nog iets anders. Je airco aan hebben staan scheelt ook behoorlijk. Geen idee of Vis die heeft in z'n 106.
[ Voor 6% gewijzigd door Zamorano op 05-02-2010 11:32 ]
Nee geen airco (hij is van 96)Zamorano schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:30:
[...]
De motor zal het wel trekken, maar naast de bakverhoudingen het is ook afhankelijk van wat je doet.
Als je 70 blijft rijden op een normale weg is het geen punt. Ga je echter nog proberen te versnellen, of een behoorlijke brug oprijden, zou ik nog even wachten met die 5e versnelling.
Als hij gaat bokken, moet je zeker terugschakelen.
Oh, nog iets anders. Je airco aan hebben staan scheelt ook behoorlijk. Geen idee of Vis die heeft in z'n 106.
Maar wel electrische ramen en centrale vergrendeling
Heb de laatste tijd wel altijd de verwarming aan, scheelt ook toch?
Ben benieuwd in de zomer, hoe zuinig hij dan is.. Want heb hem pas vanaf september 2009, de auto heeft dus meer koude periodes meegemaakt dan warme..
Ben er met mijn probleem wel redelijk over uit: zeer waarschijnlijk motorvervuiling. Na de koppeltest van de monteur op 4000 RPM heb ik "voor de lol" de laatste tijd wat vaker het gas ver opengetrokken waarbij pas bij 4000-4500RPM geschakeld werd. Ik heb nu nergens last meer van. Motor is nu dus redelijk schoongebrand. Altijd "zuinig" rijden is blijkbaar niet helemaal goed voor een auto.
Overigens zit ik er wel aan te denken om het stekkertje van de EGR-klep los te trekken waardoor die klep altijd gesloten blijft.
Overigens zit ik er wel aan te denken om het stekkertje van de EGR-klep los te trekken waardoor die klep altijd gesloten blijft.
Stekkertje, ik ben nog op zoek naar de stekker van die freaking irritante pieptoon als je met lichten aan 1 van de voor portieren open doet. Boek van Haydes kan ik daar (vooralsnog) niets over vinden.
Is dat niet alleen zo als je de motor uit hebt staan? Bij mijn seat in ieder geval wel. Ik vind het alleen maar handigSinergyX schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:25:
Stekkertje, ik ben nog op zoek naar de stekker van die freaking irritante pieptoon als je met lichten aan 1 van de voor portieren open doet. Boek van Haydes kan ik daar (vooralsnog) niets over vinden.
Vind het zelf ook handigProqzor schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:39:
[...]
Is dat niet alleen zo als je de motor uit hebt staan? Bij mijn seat in ieder geval wel. Ik vind het alleen maar handig![]()
Bespaart me weer wat tijd om op de anwb te wachten
Een 306 heeft dan ook een 60 liter tank, het zou niet best zijn als je daar de 400 niet mee haalt.SinergyX schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:09:
[...]
Ik rij een 306 1.6 uit 1996, daar haal ik 'makkelijk' 400km mee. Daarin zitten enorm veel korte ritjes (max 3km per keer) en wat langere ritjes tot 40km.
Raar... Is zo gek nog niet
Mijn piep doet het dus in alle gevallen, motor uit/aan, licht aan = piepen bij deur open.
Ik doe altijd een dubbele check voor m'n lichten, dus zal niet snel mijn licht per ongeluk laten aan staan.
(1x bijna leeg gereden, niet leuk als je op totaal-prijs teller blijft letten
)
Ik doe altijd een dubbele check voor m'n lichten, dus zal niet snel mijn licht per ongeluk laten aan staan.
Ik ging even uit van zijn 35/40 liter, ik tank veelal rond die hoeveelheden en dan reset ik mijn meter.Tsjilp schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:37:
Een 306 heeft dan ook een 60 liter tank, het zou niet best zijn als je daar de 400 niet mee haalt.
(1x bijna leeg gereden, niet leuk als je op totaal-prijs teller blijft letten

[ Voor 50% gewijzigd door SinergyX op 05-02-2010 14:46 ]
Als je de elektrische schema's kunt 'lezen' van de Haynes, loop dan het schema door waar je binnenverlichting op staatSinergyX schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:25:
Ik zit met een bizar probleem. Ik rijd een peugeot 206 1.9 diesel van 2001. Hij heeft momenteel ongeveer 255.000 km op de teller staan.
Sinds ongeveer een jaar heb ik echter problemen. Meestal rijdt hij goed, maar soms krijg ik terwijl ik rijd plots vermogensverlies, en begint hij te schokken, alsof hij niet genoeg brandstof krijgt. Ook krijg ik een gigantische rookpluim uit mijn uitlaat
Mijn toerenteller begint dan ook als een gek op en neer te gaan. Terwijl ik aan het rijden ben, kan dit schokken plots stoppen, en dan maakt de motor een schel ratelend geluid. Vermogen is dan wel min of meer terug. Tot plots weer even later ook het ratelend geluid weg gaat en de motor weer normaal loopt.
Dit probleem komt ook soms voor van het moment dat ik hem start. Extra symptoom is dan: ik wacht op het voorgloei lampje om uit te gaan, maar dit gebeurt niet - blijft branden. Ik start hem toch en krijg stationair al met het probleem van schokkende motor en op en neer gaande toerentellen te maken (of soms dat schelle ratelende geluid). Het voorgloei lampje gaat bij het starten wel gewoon uit.
Ik ben hiervoor al ettelijke keren langs de garage gegaan. Moeilijk probleem om uit te leggen, vermits het probleem lang niet altijd de kop op steekt. Op een keer, toen ik het probleem had, onmiddellijk naar de garage doorgereden en mijn garagist heeft toen het probleem kunnen vaststellen.
Eerst was er het idee dat het aan vuil in de diesel zou liggen.
Daarna weet hij het probleem aan een defecte dieselpomp. Vervangen => probleem niet opgelost.
Toen was het idee dat het iets te maken zou hebben met de elektronische sturing van de inspuiting (of iets dergelijks, ik ben een auto-leek). De aansluiting voor die sturing zou geoxideerd zijn. Fiche werd schoongemaakt => probleem niet opgelost.
Heeft IEMAND een idee?? Ik word er gek van!!!
Sinds ongeveer een jaar heb ik echter problemen. Meestal rijdt hij goed, maar soms krijg ik terwijl ik rijd plots vermogensverlies, en begint hij te schokken, alsof hij niet genoeg brandstof krijgt. Ook krijg ik een gigantische rookpluim uit mijn uitlaat
Dit probleem komt ook soms voor van het moment dat ik hem start. Extra symptoom is dan: ik wacht op het voorgloei lampje om uit te gaan, maar dit gebeurt niet - blijft branden. Ik start hem toch en krijg stationair al met het probleem van schokkende motor en op en neer gaande toerentellen te maken (of soms dat schelle ratelende geluid). Het voorgloei lampje gaat bij het starten wel gewoon uit.
Ik ben hiervoor al ettelijke keren langs de garage gegaan. Moeilijk probleem om uit te leggen, vermits het probleem lang niet altijd de kop op steekt. Op een keer, toen ik het probleem had, onmiddellijk naar de garage doorgereden en mijn garagist heeft toen het probleem kunnen vaststellen.
Eerst was er het idee dat het aan vuil in de diesel zou liggen.
Daarna weet hij het probleem aan een defecte dieselpomp. Vervangen => probleem niet opgelost.
Toen was het idee dat het iets te maken zou hebben met de elektronische sturing van de inspuiting (of iets dergelijks, ik ben een auto-leek). De aansluiting voor die sturing zou geoxideerd zijn. Fiche werd schoongemaakt => probleem niet opgelost.
BOE
sorry ik heb geen idee, maar ik vraag me af, heb jij voor die nieuwe onderdelen moeten betalen terwijl het probleem niet is opgelost?cman schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:39:
Ik zit met een bizar probleem. Ik rijd een peugeot 206 1.9 diesel van 2001. Hij heeft momenteel ongeveer 255.000 km op de teller staan.
[knip]
(voor manuren kan ik dat dan wel begrijpen)
Voor de dieselpomp wel, al de rest wat er na gebeurd is niet, en ik verwacht ook niets te betalen voor de oplossing van dit probleem (of eventueel de kosten min prijs dieselpomp). Dat is het issue niet, mijn garagist zit zelf ook nogal verveeld met de zaak. Probleem is vooral dat ik een oplossing wil, en hij blijkbaar niet weet waar het aan ligt..
BOE
Laat ik me hier ook maar eens voorstellen.
Rij zelf eigenlijk al sinds mijn rijbewijs 11 jaar geleden peugeot.
gelest in een 206, daarna prive gereden.
205 1.6 gti uit '86
205 1.9 gti uit ?? (maar paar maand gereden)
205 1.8 dturbo uit '90 (3 jaar in gereden, 60.k per jaar ivm werk), was een heerlijke auto, net een trouwe hond, deed het altijd, maar markeerde wel zijn territorium, zweette 1 liter per 1000 km aan olie.
Hierna ivm ruimtegebrek door de kids overgestapt op een.
406 break 110pk hdi, sv? uit 2000, lederen bekleding, climate control, verwarmde stoelen, elektrisch dakraam e.d.
Echt een geweldige auto, rijdt beter dan mijn leasewagen, ford focus station.
Die had ik helaas niet voor het uitzoeken, nu aan het eind van de lease periode mag ik eindelijk weer.
Gisteren een offerte laten maken voor een:
5008 GT 1.6 hdif 110pk , met als extra opties jbl sound system, metallic lak en winterbanden incl. stalen velgen.
Kleur wordt gris shark.
Hoop dat na goedkeuring de levertijd een beetje meevalt, wat een geweldige wagen is dat zeg
Echt full options, head display, panoramadak, navigatie e.d.
Je zult mij dus niet zo snel in een ander merk zien rijden.
Wat me trouwens wel ontzettend tegenviel, was de instap van de 308sw, kom er met mijn 2 meter gewoon niet meer in, bij het instappen kom ik met mijn heup tegen het stuur?
Maargoed, deze week krijg ik te horen of de bestelling geplaatst gaat worden, duimen doen nu al zeer..
Rij zelf eigenlijk al sinds mijn rijbewijs 11 jaar geleden peugeot.
gelest in een 206, daarna prive gereden.
205 1.6 gti uit '86
205 1.9 gti uit ?? (maar paar maand gereden)
205 1.8 dturbo uit '90 (3 jaar in gereden, 60.k per jaar ivm werk), was een heerlijke auto, net een trouwe hond, deed het altijd, maar markeerde wel zijn territorium, zweette 1 liter per 1000 km aan olie.
Hierna ivm ruimtegebrek door de kids overgestapt op een.
406 break 110pk hdi, sv? uit 2000, lederen bekleding, climate control, verwarmde stoelen, elektrisch dakraam e.d.
Echt een geweldige auto, rijdt beter dan mijn leasewagen, ford focus station.
Die had ik helaas niet voor het uitzoeken, nu aan het eind van de lease periode mag ik eindelijk weer.
Gisteren een offerte laten maken voor een:
5008 GT 1.6 hdif 110pk , met als extra opties jbl sound system, metallic lak en winterbanden incl. stalen velgen.
Kleur wordt gris shark.
Hoop dat na goedkeuring de levertijd een beetje meevalt, wat een geweldige wagen is dat zeg
Echt full options, head display, panoramadak, navigatie e.d.
Je zult mij dus niet zo snel in een ander merk zien rijden.
Wat me trouwens wel ontzettend tegenviel, was de instap van de 308sw, kom er met mijn 2 meter gewoon niet meer in, bij het instappen kom ik met mijn heup tegen het stuur?
Maargoed, deze week krijg ik te horen of de bestelling geplaatst gaat worden, duimen doen nu al zeer..
het is geen probleem, het is een uitdaging
Niet toevallig verkeerd afgestelde stuur of stoel? Eerste keer toen ik een proefrit maakte in een 206 had ik ook het idee dat ik met 1,93m niet in een 206 paste, maar toen bleek dat ding gewoon in hoogte verstelbaar te zijn.
Overigens is mijn Peugeot afgelopen week weer begonnen met etteren bij optrekken vanaf 2000RPM. Ik heb nu de vacuumpomp die de EGR-klep aanstuurt buiten werking gesteld waardoor die klep dicht blijft, kijken of dat wat oplevert.
Overigens is mijn Peugeot afgelopen week weer begonnen met etteren bij optrekken vanaf 2000RPM. Ik heb nu de vacuumpomp die de EGR-klep aanstuurt buiten werking gesteld waardoor die klep dicht blijft, kijken of dat wat oplevert.
Nee, stuur stond zover mogelijk richting dashboard en omhoog.
Heb nogal lange benen, die zitten ontzettend in de weg met het instappen.
Heb nogal lange benen, die zitten ontzettend in de weg met het instappen.
het is geen probleem, het is een uitdaging
Heb sinds een tijdje problemen met mijn Peugeot 307. Als de auto een paar dagen heeft stilgestaan en ik draai de contactsleutel om, dan komen de metertjes wat trager op gang en de klok en radio zijn gereset (lijkt dus dat de stroom eraf is geweest). Voorheen kon ik dan nog wel prima de motor starten, maar de laatste dagen lukt dat ook nauwelijks. Als ik de sleutel omdraai dan is meteen alles dood. Na paar minuten proberen kan ik dan net genoeg stroom krijgen voor een motorstart. Dit is nu al een paar keer achter elkaar gebeurd.
Ik ben naar een accu/electriciteits-specialist gereden en die heeft alles nagekeken maar kon geen problemen vinden. Voltage goed, werd goed bijgeladen, de zuren waren goed. Maargoed de problemen zijn er nog steeds. Het lijkt mij zelf toch een kapotte accu. Wat denken jullie ervan?
Ik ben naar een accu/electriciteits-specialist gereden en die heeft alles nagekeken maar kon geen problemen vinden. Voltage goed, werd goed bijgeladen, de zuren waren goed. Maargoed de problemen zijn er nog steeds. Het lijkt mij zelf toch een kapotte accu. Wat denken jullie ervan?
slechte accu was ook mijn eerste gedachte. Misschien iets met de polen, dat de verbinding niet goed is?
Voltage goed zegt niks over een accu onder belasting. Ik heb een keer een accu getest met belasting die gewoon door de test kwam, maar als je na 1 dag staan je auto wilde starten ging dat feest mooi niet door. Was een nieuwe accu met 2 dode cellen die bij de minste ontlading in kortsluiting gingen. Voor een accutest moet je eerst opladen, en daar kwam het niet aan het licht.
Edit: was overigens met een fatsoenlijke accutester die dus ook flink wat amperes uit de accu trok. Dat ding kan dusdanig hoge stromen laten lopen dat de klemmen gewoon wegdrukken in de polen van een accu.
Edit: was overigens met een fatsoenlijke accutester die dus ook flink wat amperes uit de accu trok. Dat ding kan dusdanig hoge stromen laten lopen dat de klemmen gewoon wegdrukken in de polen van een accu.
[ Voor 21% gewijzigd door _JGC_ op 16-02-2010 09:07 ]
Ben net langs geweest voor een nieuwe accu bij de kwikfit. Twee nieuwe accu's getest, toen wilde de auto helemaal niet meer starten. Uiteindelijk aangeduwd om zo te starten en naar een andere specialist gereden. Die heeft de connectors en polen goed schoongemaakt en sindsdien doet ie het weer. De vraag is voor hoe lang..._JGC_ schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:06:
Voltage goed zegt niks over een accu onder belasting. Ik heb een keer een accu getest met belasting die gewoon door de test kwam, maar als je na 1 dag staan je auto wilde starten ging dat feest mooi niet door. Was een nieuwe accu met 2 dode cellen die bij de minste ontlading in kortsluiting gingen. Voor een accutest moet je eerst opladen, en daar kwam het niet aan het licht.
Aangezien onze Peugeot 206 nu total-loss is verklaard, zijn we nu op zoek naar een andere.
Ik verwacht dat het een SW gaat worden, maar welke weten we nog niet
Ik verwacht dat het een SW gaat worden, maar welke weten we nog niet
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Oh hell yes! 
5 by Peugeot
Na de verrassende SR1 concept car, komt Peugeot nu met de 5 by Peugeot concept car. Deze auto is een duidelijke vingeroefening voor de opvolger van de 407 èn 607: de 508. Ik zeg: in productie dat ding!
Als de 508 hier ook maar een beetje op gaat lijken, weet ik al wat mijn nieuwe leasebak gaat worden in 2012.

5 by Peugeot
Na de verrassende SR1 concept car, komt Peugeot nu met de 5 by Peugeot concept car. Deze auto is een duidelijke vingeroefening voor de opvolger van de 407 èn 607: de 508. Ik zeg: in productie dat ding!

Vandaag m'n 107 opgehaald.... 
Zal morgen even picca's posten...

Zal morgen even picca's posten...
Ik wil die SR1. Nog nooit een auto nieuw gekocht maar als ze dat ding in productie nemen zou het er zomaar van kunnen gaan komen...
Nu een 207 als huurauto. Lekker in Engeland links mee raggen
De wegen zijn daar zo slecht dat je echt over de weg stuitert bij 70 MPH, harder voelt aan als rally rijden... wel een stuk fijner ding dan de nieuwe Corsa of de Chevy (Daewoo) Aveo die ik eerder heb gehad
Nu een 207 als huurauto. Lekker in Engeland links mee raggen

These are my principles. If you don't like them, I have others.

M'n nieuwe aanwinst!

Gaaf hoor! Prachtige originele kleur en zeker in combinatie met deze velgen een mooi autootje.
Guitig ding, zo'n 107. Alleen moet je nu wel je ondertitel even aanpassen...
Leuke combi zo ja!
Ook nog daglicht-foto's?
Ook nog daglicht-foto's?
Ja, van het weekend even wat meer foto's maken. Ik werk gewoon, dus ja, dan houd je alleen de avonduren over om even een foto te schieten.
Zo rij je bijna half jaar zonder problemen (306 uit '96), zo heb je 250 euro kosten in een week
Begon met enorm vermogen verlies, toch naar de garage gebracht. Chip gereset, diverse dingen schoongemaakt, alles werkte weer. 2 dagen later kom je 'sochtends tot de ontdekking dat je zijspiegel eraf getrapt is, niets meer bruikbaar.
Nog steeds zit ik met het probleem dat wanneer de motor op temperatuur is (90 graden?) hij stationair rond de 700-800 toeren loopt, maar bij gas geven het lijkt alsof hij met moeite naar de 11-1200 gaat en daarna pas lekker op gang komt. Resultaat is afslaande motor als je maar iets te snel je koppeling laat opkomen (leuk op een heuvel). Koude motor (1200-1500) geen probleem, tikje op gaspendaal en hij schiet naar de 2000-2500 toeren. Viel me wel op dat naarmate de motor warmer wordt, er een soort van geratel hoorbaar is stationair, geef ik steeds tikjes gas (1200-1300 toeren) blijft het geluid weg. Kan alleen amper vinden wat nu een gangbare stationaire rpm is, mischien maar eerst een beginnen met bougies etc nakijken.
Het weer schiet ook al niet op om er zelf even naar te gaan kijken (of het is freaking koud, of zoals nu regen).
Nog steeds zit ik met het probleem dat wanneer de motor op temperatuur is (90 graden?) hij stationair rond de 700-800 toeren loopt, maar bij gas geven het lijkt alsof hij met moeite naar de 11-1200 gaat en daarna pas lekker op gang komt. Resultaat is afslaande motor als je maar iets te snel je koppeling laat opkomen (leuk op een heuvel). Koude motor (1200-1500) geen probleem, tikje op gaspendaal en hij schiet naar de 2000-2500 toeren. Viel me wel op dat naarmate de motor warmer wordt, er een soort van geratel hoorbaar is stationair, geef ik steeds tikjes gas (1200-1300 toeren) blijft het geluid weg. Kan alleen amper vinden wat nu een gangbare stationaire rpm is, mischien maar eerst een beginnen met bougies etc nakijken.
Het weer schiet ook al niet op om er zelf even naar te gaan kijken (of het is freaking koud, of zoals nu regen).
Denk dat ik mijn 206 woensdag ook even bij de dealer naarbinnen gooi, als ze tijd hebben tenminste. De monteur die onderhoud aan mijn auto doet heeft geen apparatuur voor uitlezen en zou geen idee hebben wat er loos is aan mijn auto, en nu het niet meer vriest is het probleem ineens net zo snel verdwenen als de sneeuw.
Heb zelf de 106 bij de garage staan. Uitlaat viel er eergisteren net bij het wegrijden onder vandaan
Hij was vooraan helemaal door, dus moet een nieuwe voorpijp op; zal wel weer een dure worden. Maar ja, je koopt er natuurlijk ook geen andere auto voor. (Lassen was evt. een optie, maar de auto moet nog minimaal een paar jaar mee, dus doe ik t liever goed... weggegooid geld?)
Verder zijn we zelf op zoek naar een leuke betaalbare station en dan kom je wel gauw bij een 206sw uit. Wij wel in ieder geval. Als je een beetje goed zoekt, zou je voor rond de 8000 euro een heel behoorlijke moeten kunnen kopen.
Baal alleen dat ik nu als leenauto een hagelnieuwe 207sw heb meegekregen
Nu raak ik helemaal verwend. Wat een ruime en luxe auto is dat zeg. Ben bang dat een 206sw straks gaat tegenvallen. Terecht?
Zijn er nog tips voor bekende kwalen van de 206sw? Dan kan ik bij evt. aanschaf bedingen dat dit "onderhoud" alvast uitgevoerd moet worden. Ik mik op de 1.6 16V uitvoering, liefst natuurlijk van een zo recent mogelijk bouwjaar, maar dat zal van de kilometers/prijs afhangen ook.

Hij was vooraan helemaal door, dus moet een nieuwe voorpijp op; zal wel weer een dure worden. Maar ja, je koopt er natuurlijk ook geen andere auto voor. (Lassen was evt. een optie, maar de auto moet nog minimaal een paar jaar mee, dus doe ik t liever goed... weggegooid geld?)
Verder zijn we zelf op zoek naar een leuke betaalbare station en dan kom je wel gauw bij een 206sw uit. Wij wel in ieder geval. Als je een beetje goed zoekt, zou je voor rond de 8000 euro een heel behoorlijke moeten kunnen kopen.
Baal alleen dat ik nu als leenauto een hagelnieuwe 207sw heb meegekregen
Nu raak ik helemaal verwend. Wat een ruime en luxe auto is dat zeg. Ben bang dat een 206sw straks gaat tegenvallen. Terecht?
Zijn er nog tips voor bekende kwalen van de 206sw? Dan kan ik bij evt. aanschaf bedingen dat dit "onderhoud" alvast uitgevoerd moet worden. Ik mik op de 1.6 16V uitvoering, liefst natuurlijk van een zo recent mogelijk bouwjaar, maar dat zal van de kilometers/prijs afhangen ook.
If it ain't broke, you're not trying! - Red Green
Dus, ik heb misschien interesse in een 206 te kopen als volgende auto. Misschien vraag ik het in een bevooroordeeld topic, maar hoe is de auto? Betrouwbaar? Heeft een 206 standaard gebreken, en wanneer kunnen deze optreden?
Ze zijn lekker goedkoop, en ze zijn wel stijlvol. Met een 1.6 16v of misschien zelfs een GTI, ook helemaal niet traag.
Ze zijn lekker goedkoop, en ze zijn wel stijlvol. Met een 1.6 16v of misschien zelfs een GTI, ook helemaal niet traag.
Standaard gebreken:
- richtingaanwijzerschakelaar
- draagarmen en rubbers
- H7 lampjes
Die richtingaanwijzer was bij mij bij aanschaf met 116K al kapot, heb ik toen gefixt met rubber ringetje. Dat heeft het tot 150K uitgehouden, waarna op willekeurige momenten de richtingaanwijzer dienst weigerde. Niet alleen de 206 heeft daar last van, eigenlijk alle peugeots en citroens met dat onderdeel (COM2000 unit)
Die draagarmen is een bekend peugeot probleem. Ik heb bij aanschaf de draagarm rechts compleet mogen vervangen, 2 jaar en 55K verder mogen de rubbers weer vernieuwd worden. Geen idee of er destijds ook nieuwe rubbers zijn gemonteerd, maar ik ga ervan uit dat je met een nieuwe draagarm niet de oude versleten rubbers over gaat zetten. Rubbers zijn relatief goedkoop, maar je moet de hele ophanging losmaken om ze te kunnen vervangen.
H7 lampjes hebben het bij mij nooit langer dan een jaar uitgehouden. De vorige set Philips VisionPlus lampjes vonden het na 4 maand al best. Heb er nu Osram lampjes in zitten, die zouden het langer uit moeten houden. Dit nadeel is overigens niet 206-specifiek, H7 is gewoon rotzooi qua betrouwbaarheid, je mag allang blij zijn dat je ze bij de 206 zelf kunt vervangen.
Vergeleken met de 207 en 307 zal de 206 een beetje kariger aanvoelen, isolatie is een stuk minder. Ik kom uit een Golf III 1.9D uit 1992, de 206 was toen echt een verademing. Voordeel is wel het lage gewicht, voor een 207 of 307 betaal je een flink stuk meer wegenbelasting, al helemaal voor een dieseltje.
Wat betreft die vage storing: gisteren met de dealer gebeld, die vermoedt dat uitlezen geen zin heeft omdat ik geen storingen in het dashboard zie. Het probleem treedt niet altijd op, alhoewel ik wel beter geworden ben in het triggeren van het ongewenste gedrag. Het wordt dus trial&error bij de monteur die mijn auto in onderhoud heeft.
- richtingaanwijzerschakelaar
- draagarmen en rubbers
- H7 lampjes
Die richtingaanwijzer was bij mij bij aanschaf met 116K al kapot, heb ik toen gefixt met rubber ringetje. Dat heeft het tot 150K uitgehouden, waarna op willekeurige momenten de richtingaanwijzer dienst weigerde. Niet alleen de 206 heeft daar last van, eigenlijk alle peugeots en citroens met dat onderdeel (COM2000 unit)
Die draagarmen is een bekend peugeot probleem. Ik heb bij aanschaf de draagarm rechts compleet mogen vervangen, 2 jaar en 55K verder mogen de rubbers weer vernieuwd worden. Geen idee of er destijds ook nieuwe rubbers zijn gemonteerd, maar ik ga ervan uit dat je met een nieuwe draagarm niet de oude versleten rubbers over gaat zetten. Rubbers zijn relatief goedkoop, maar je moet de hele ophanging losmaken om ze te kunnen vervangen.
H7 lampjes hebben het bij mij nooit langer dan een jaar uitgehouden. De vorige set Philips VisionPlus lampjes vonden het na 4 maand al best. Heb er nu Osram lampjes in zitten, die zouden het langer uit moeten houden. Dit nadeel is overigens niet 206-specifiek, H7 is gewoon rotzooi qua betrouwbaarheid, je mag allang blij zijn dat je ze bij de 206 zelf kunt vervangen.
Vergeleken met de 207 en 307 zal de 206 een beetje kariger aanvoelen, isolatie is een stuk minder. Ik kom uit een Golf III 1.9D uit 1992, de 206 was toen echt een verademing. Voordeel is wel het lage gewicht, voor een 207 of 307 betaal je een flink stuk meer wegenbelasting, al helemaal voor een dieseltje.
Wat betreft die vage storing: gisteren met de dealer gebeld, die vermoedt dat uitlezen geen zin heeft omdat ik geen storingen in het dashboard zie. Het probleem treedt niet altijd op, alhoewel ik wel beter geworden ben in het triggeren van het ongewenste gedrag. Het wordt dus trial&error bij de monteur die mijn auto in onderhoud heeft.
Dat had ik laatst ookMindWarp schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:42:
Heb zelf de 106 bij de garage staan. Uitlaat viel er eergisteren net bij het wegrijden onder vandaan
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=E5bTypLGHW4]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Lol, ja dat klinkt bekend
Mijn uitlaat hing aan de voorkant echt tegen het asfalt, dus ben er maar niet mee verder gereden 
Overigens afgelopen zaterdag de knoop maar doorgehakt toen ik een mooie 207sw occasion tegenkwam.
Reed nog precies zoals die nieuwe, was van binnen en buiten nog helemaal gaaf en met een grote beurt, jaartje garantie en nieuwe bandjes is dat toch de auto van mijn keuze geworden. Heb altijd in oude barrels gereden en ik heb gewoon de luxe-positie dat het wat mocht kosten
Dan is de keuze toch wel snel gemaakt.
Waarschijnlijk kan ik hem zaterdag ophalen.
Overigens afgelopen zaterdag de knoop maar doorgehakt toen ik een mooie 207sw occasion tegenkwam.
Reed nog precies zoals die nieuwe, was van binnen en buiten nog helemaal gaaf en met een grote beurt, jaartje garantie en nieuwe bandjes is dat toch de auto van mijn keuze geworden. Heb altijd in oude barrels gereden en ik heb gewoon de luxe-positie dat het wat mocht kosten
Waarschijnlijk kan ik hem zaterdag ophalen.
If it ain't broke, you're not trying! - Red Green
Fun, ik lijk dichter bij een oplossing te komen met mn vage motorproblemen. Afgelopen zondag overkwam het me op de snelweg ineens: ik moest tanken. Gestopt bij de Texaco aan de snelweg, hang de slang erin, begin te tanken: dure rotzooi van 1,25 per liter, die premium brandstof ofzo. Ik ben na 20 euro maar gestopt, kon ik iig fatsoenlijk mee thuiskomen.
Maandag uit mijn werk maar weer bij de Total dichtbij mijn werk getankt, dit maal helemaal vol. Zondag en maandag heeft de auto nog even zitten inhouden, maar sinds dinsdag is het probleem weg en is de auto ook stiller geworden.
Als ik even verder terugdenk, kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk al sinds maanden elke week Shell Fuelsave tank bij een Shell express in de buurt. Ik kom er elke week langs en hang dan even de slang erin. Prijs is een stuk goedkoper dan andere pompen, en Shell hoort normaal goed te zijn.
Verbruik is ook weer als vanouds, met Shell Fuelsave lag dat op 1:20, nu weer rond de 1:22. Ik gaf het winterweer de schuld, maar blijkbaar maakt de diesel dus toch uit.
Nu het volgende probleem: het slot van de bestuurderskant. Ik moet de sleutel heen en weer wrikken om het slot te kunnen draaien. Sleutel is niet versleten, de reservesleutel heeft hetzelfde probleem. Iemand nog een idee hierover?
Maandag uit mijn werk maar weer bij de Total dichtbij mijn werk getankt, dit maal helemaal vol. Zondag en maandag heeft de auto nog even zitten inhouden, maar sinds dinsdag is het probleem weg en is de auto ook stiller geworden.
Als ik even verder terugdenk, kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk al sinds maanden elke week Shell Fuelsave tank bij een Shell express in de buurt. Ik kom er elke week langs en hang dan even de slang erin. Prijs is een stuk goedkoper dan andere pompen, en Shell hoort normaal goed te zijn.
Verbruik is ook weer als vanouds, met Shell Fuelsave lag dat op 1:20, nu weer rond de 1:22. Ik gaf het winterweer de schuld, maar blijkbaar maakt de diesel dus toch uit.
Nu het volgende probleem: het slot van de bestuurderskant. Ik moet de sleutel heen en weer wrikken om het slot te kunnen draaien. Sleutel is niet versleten, de reservesleutel heeft hetzelfde probleem. Iemand nog een idee hierover?
Slot even inspuiten met WD40_JGC_ schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:27:
(mocht je de sleutelcode nog hebben, dan kun je via de dealer een los slot bestellen waar je sleutel op past)