T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
WD40 is handig spul idd. Ik ben gisteren even naar de garage geweest aangezien mijn busje WD40 geen inspuitslang meer heeft. Ik mocht de bus even lenen en heb beide slotjes ingespoten, ik heb ze nog nooit zo soepel zien draaien.Wok schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:49:
[...]
Slot even inspuiten met WD40Als het slot echt moeilijk begint te doen (en dus ook WD40 geen soelaas meer biedt) zou je het slot kunnen omwisselen met dat van de passagierskant.
(mocht je de sleutelcode nog hebben, dan kun je via de dealer een los slot bestellen waar je sleutel op past)
Heb er alleen een beetje teveel in gedaan geloof ik, zag later een baan van 20cm onder op de dorpel, dat is allemaal via de afwatering van de deur naarbuiten gelopen
Mijn thermostaat maakt vreemde geluiden en ik zie ook de temp meter van 70-85 gaan op en neer, dus ik wil die thermostaat eens vervangen, maar bij de garage vragen ze er 160 euro voor
www.onderdelenlijn.nlGGS_206 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:58:
Heeft er iemand toevallig nog een meerregelig (groot display) van een peugeot 206 liggen?
Dus het schermpje waar klok, radiozender, temp, benzinerestant etc. wordt aangegeven
Maar het is nu zeker, mijn kabelboom bestuurderskant is kapot, van de amper 12 draden staan er zeker 4 op knappen, 2 zijn eerder 'hobby style' gerepareerd, 3 volledig kapot (2 ervan dus van de speakers).
Enige optie is een nieuwe kabelboom, orginele kost ruim over de 100 euro ex.btw, de universele gaat onder de 100 euro maar komt met een dubbelvoud aan pinnen en draden, daarnaast match geen enkele kleur.
Geschatte kosten garage, 300-350 euro, dat is het in iedergeval echt niet waard.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
www.casarodriguillo.com
Verwijderd

ja ik weet dat ik niet netjes in de vakken sta, dat was alleen even voor de foto

1997 (phase 1) 306 XSI (8v 121 pk) Belfort
Niet full option, maar elektrische verstelbare spiegels koplampen en dashboard verlichting heb ik dan bijvoorbeeld wel
Het is mijn eerste auto, en ik wou wat met wat 'pit' voor een redelijke prijs en het moest géén sjonnie wagen zijn.
Ik heb er nu een 1200 km mee gereden in de eerste 2 weken (puur recreatief) en het ding bevalt goed
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 21:29 ]
Jammer alleen van de trekhaak
Verwijderd
Die haal ik er in 2 seconden vanaf d.m.v. een klik systeem.Entity schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:00:
Mooie wagen! De 306 is 1 van de laatste echt mooie Peugeots geweest als je het mij vraagt en die van jou is een net exemplaar zo te zien! Veel rijplezier ermee!
Jammer alleen van de trekhaak
Ik noem het alleen liever een Als_je_mij_aanrijdt_blijf_ik_heel_en_jij_total_los haak

En hij heeft een paar krassen op de achter en voorbumper, niks groots, als je er niet op let zie je het ook niet, maar verder prima in orde

't Alternatief is overigens een nieuwe Dacia Sandero, maar stiekem vind ik deze Peugeot een veel betere optie qua uitrusting, uiterlijk en motorisering.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
En dan kun je je natuurlijk afvragen waarom hij dan zo'n lage vraagprijs heeftmambo No5 schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:48:
Als ik het geld er voor had en zelf niet al een prima wagen had, dan had ik 'm zelf gekocht; de dealer vraagt er een bedrag voor waar je elders net een gelijkwaardige 1.4 2e hands voor kan halen; 't ding ziet er van binnen en buiten als nieuw uit..
Sometimes you need to plan for coincidence
"Laag" is relatief natuurlijk, garage vraagt er nog steeds een slordige 9900 euro voor.Groentenboer schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:36:
[...]
En dan kun je je natuurlijk afvragen waarom hij dan zo'n lage vraagprijs heeft
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Verwijderd
Dat begrijp ik, maar op lage snelheid verlies ik enkel de trekhaak en niet mijn achterbumper, dat vindt ik dan fijner, en op hoge snelheid zou mijn auto het er sowieso niet goed vanaf brengen. Het is vooral voor als ik ooit eens een tikje krijg van een bumperklever, een flinke crash kan ik natuurlijk niet tegenhouden._JGC_ schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:24:
Wees daar maar niet zo zeker van. Ik heb vorig jaar een aanrijding gehad, voorligger had ook een trekhaak. Schade aan mijn auto was fors, maar de trekhaak van de andere persoon was ook krom. Op het gezicht leek hij geen schade te hebben, maar bij lage snelheid is je trekhaak al krom (ik schampte dat ding met lage snelheid). Als je met hogere snelheid achterop klapt is niet alleen de trekhaak krom, maar ook je onderstel.
In ieder geval, vandaag weer lekker een stukje gaan rijden langs de maas, heerlijk
Ik vroeg me toen af hoe blind je wel niet bent als je binnen de bebouwde kom voor een rotonde een aanrijding krijgt. Natuurlijk blijft er wel eens iemand onnodig staan voor een rotonde, maar om er dan blind achter bij op te rijden...
Wanneer zou deze op de markt komen?
Money for nothin' and your chicks for free
Nu kreeg ik nog een leuk prijsje terug, dus uiteindelijk wezen kijken naar wat anders. Toen hebben we deze aangeschaft!

Het betreft een 206 XS 1.6 90PK. Net geen 75.000 kilometers op de teller. Bij 70.000 laatste beurt gehad en 4 gloednieuwe Michellins eronder met nippeltjes en gekleurde strepen er nog op! Lak is in uitmuntende staat, geen krassen of steenslag en nog belangrijker, geen roest! We kunnen even vooruit dus!
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Wat me opviel:
- best wel krachtig
- voelde en zag er afgewerkt uit
- slecht zicht over de motorkap naar voren bij het inparkeren en idem door de C-stijlen. Ik moest heel krap achteruit inparkeren en had geen flauw idee hoe en wat. Terwijl ik dat met mijn eigen veel langere xantia break echt eitje vind
- grappig die semi-automaat met flippers. Kon tijdens het rijden gewoon wisselen tussen automaat en manual (of is dat niet de bedoeling
- automaat vond ik in zowel Sport als normale stand vrij schokkerig schakelen (toerengat). Schijnt over te gaan als je gewend bent
- vond de witte wijzerplaten wel wijs
- vond de oranje verlichting van de LCD's (2x) maar matig overkomen. De Clio Mk3 van mijn vriendin heeft het ook en daar heb ik hetzelfde mee.
best een leuke auto om eens in te rijden in ieder geval! Kloppen mijn indrukken na een km of 30 een beetje?
edit: dat schokkerig schakelen was geen kickdown. Ik weet hoe dat voelt. Dit was meer 1 maand je rijbewijs en gevoelige benzine auto rijden schakelen style
[ Voor 7% gewijzigd door Jazzper op 28-04-2010 23:39 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Leuk hoor! Mooie uitvoering zo'n XS en een nette KM-stand.Ophidian schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:08:
Het betreft een 206 XS 1.6 90PK. Net geen 75.000 kilometers op de teller. Bij 70.000 laatste beurt gehad en 4 gloednieuwe Michellins eronder met nippeltjes en gekleurde strepen er nog op! Lak is in uitmuntende staat, geen krassen of steenslag en nog belangrijker, geen roest! We kunnen even vooruit dus!
Veel rijplezier!
Had de 308 soms een 2Tronic-bak?Jazzper schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:35:
net een combirit stadsverkeer, 80km-weg, snelweg gereden met een 2009 308 5-drs XS 1.6 HDiF.
Wat me opviel:
- best wel krachtig
- voelde en zag er afgewerkt uit
- slecht zicht over de motorkap naar voren bij het inparkeren en idem door de C-stijlen. Ik moest heel krap achteruit inparkeren en had geen flauw idee hoe en wat. Terwijl ik dat met mijn eigen veel langere xantia break echt eitje vind
- grappig die semi-automaat met flippers. Kon tijdens het rijden gewoon wisselen tussen automaat en manual (of is dat niet de bedoeling). En ook overrulen. Toch voor mij geen automaat, bijna saai.
- automaat vond ik in zowel Sport als normale stand vrij schokkerig schakelen (toerengat). Schijnt over te gaan als je gewend bent
- vond de witte wijzerplaten wel wijs
- vond de oranje verlichting van de LCD's (2x) maar matig overkomen. De Clio Mk3 van mijn vriendin heeft het ook en daar heb ik hetzelfde mee.
best een leuke auto om eens in te rijden in ieder geval! Kloppen mijn indrukken na een km of 30 een beetje?
edit: dat schokkerig schakelen was geen kickdown. Ik weet hoe dat voelt. Dit was meer 1 maand je rijbewijs en gevoelige benzine auto rijden schakelen style
hier zie je de pook (in een opel volgens mij):

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Dank u! Ze zijn alleen lastig olie te pijlen vind ik. De ene kant van pijlstok laat hoger niveau zien dan de andere kant. Lijkt wel alsof de olie ook aan de rand mee schraapt, iemand zelfde ervaringen? Nog belangrijker, hoe kan hij beter gepijld worden?Impry schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:17:
[...]
Leuk hoor! Mooie uitvoering zo'n XS en een nette KM-stand.
Veel rijplezier!
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
De afbeelding komt toch gewoon uit een 308?Jazzper schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:32:
ik heb even gegoogled en inderdaad 2tronic it is, Ook met beschreven rijgedrag enzo. Grappig.
hier zie je de pook (in een opel volgens mij):
[afbeelding]
Ik rijd een 308Sw XT, automaat. De automaat heeft dat ruwe schakelen niet.
Het verbruik van de automaat ligt wel wat hoger als de 2tronic.

[ Voor 15% gewijzigd door allure op 29-04-2010 09:58 ]
Die pijlstok is een beetje krom, heb er hier met mijn 1.4HDI ook "last" van. Gewoon even een tijdje op de oprit laten staan, olie wat laten bezinken. Dan pijlstok eruit, schoonmaken met stukje keukenrol en dan snel erin en er weer uit. Het voordeel van een diesel is dan dat de olie zwart is, zie je het beter.Ophidian schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:35:
[...]
Dank u! Ze zijn alleen lastig olie te pijlen vind ik. De ene kant van pijlstok laat hoger niveau zien dan de andere kant. Lijkt wel alsof de olie ook aan de rand mee schraapt, iemand zelfde ervaringen? Nog belangrijker, hoe kan hij beter gepijld worden?
Punctuality is the politeness of kings
Ik heb nu dragers van Halford maar die maken heel veel lawaai. Iemand ervaring met een bepaald merk?
Belangrijk is dus dat ze stil zijn.
Ga hem straks een doen, ben nu op mijn werk. Bij vorige Polo en Corsa daarvoor, was het geen probleem. Maar dit is wel rare constructie._JGC_ schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:01:
[...]
Die pijlstok is een beetje krom, heb er hier met mijn 1.4HDI ook "last" van. Gewoon even een tijdje op de oprit laten staan, olie wat laten bezinken. Dan pijlstok eruit, schoonmaken met stukje keukenrol en dan snel erin en er weer uit. Het voordeel van een diesel is dan dat de olie zwart is, zie je het beter.
2 kleine probleempjes ermee, heb sterretje in me vooruit gereden. En de slang van ruitenwisserreservoir lekt bij sproeien en dat komt dus bij het wiel. Klein probleem, alleen lastig bij te komen. Denk dat ik het zelf fix en niet onder garantie doe, heb meer vertrouwen in mezelf dan in die occassionboeren en ken wat redelijk handige mensen. Verder bevalt ie nog erg goed!
En uiteraard PEILstok, het is nog vroeg!
Hebben we weer leven in dit topic geblazen?

Ik heb het er maar lekker in laten zitten, alle steenslag en sterren die erbij komen laat ik gewoon zitten. Als het gaat scheuren zien we dan wel weer, kunnen we dan een nieuw raam claimen.
Wat me wel opvalt. als de motor onder de 2000 toeren draait en je trapt koppeling in, zakt het toerental wel direct, maar langzaam. Trek je hem door tot 3000 toeren en trap je dan de koppeling in, zakt ie veel sneller. Klopt dit? Heb nu nog garantie namelijk, dus mocht het fout zijn
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Wat was je probleem dan?Naboo schreef op zondag 02 mei 2010 @ 08:56:
Hier even een update over mijn 107. Het probleem is eindelijk opgelost. Het waren TOCH de velgen die het probleem veroorzaakte. Er zitten nu standaard Peugeot velgen onder en hij rijdt nu zoals het hoort. Zal straks even wat foto's maken met dit mooie weer.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Het verbruik bij de laatste keer tanken was 1 op 19,15. De keren daarvoor 1 op 18. Dus het gaat nu langzaam de goede kant op.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Autotje rijd lekker... tot een paar week geleden.
Van begin af aan vonden wat mensen uit onze omgeving dat de motor wat betreft geluid op een diesel leek.
Na aanleiding hiervan toch de auto eens laten nakijken (garantie he...) maar ze vonden en hoorden niks vreemds.
Een maandje geleden op de A2 terug vanuit A'dam naar Eindhoven vond ik het al erg luidruchtig in de auto... bij aankomst thuis bleek opeens dat mijn uitlaatdemper 10cm lager in z'n ophanging.
Wat bleek dus achteraf: de koppeling tussen de uitlaatpijp en de demper is vanaf oplevering al lek geweest...
Beetje raar als je nagaat dat de auto een grote beurt heeft gehad bij het opleveren.
Uiteindelijk alles net binnen de garanatie afgehandeld, maar vind het frapant dat dit nooit door de garage is opgemerkt....
Na dat dit alles verscheen opeens ook de 'afstand tot lege tank' in het informatie display.... alsof hij dit nooit correct heeft kunnen bepalen met die lekke uitlaat. Of heb ik een knopje aangeraakt....
#moestditevenkwijt
[ Voor 10% gewijzigd door Intheweb op 03-05-2010 10:58 ]
Doe maar een onsje meer...
Zijkant van je ruitenwisserhendel. Daarmee bedien je de boordcomputer. (RTFMIntheweb schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:57:
[..]
Na dat dit alles verscheen opeens ook de 'afstand tot lege tank' in het informatie display.... alsof hij dit nooit correct heeft kunnen bepalen met die lekke uitlaat. Of heb ik een knopje aangeraakt....
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Wok schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:24:
[...]
Zijkant van je ruitenwisserhendel. Daarmee bedien je de boordcomputer. (RTFM)
Doe maar een onsje meer...
Gistermiddag een meeting gehad van pug205.nl. Daar zijn onderstaande foto's gemaakt van mijn Green (met dank aan Jon Florijn)

Veel leuke reacties gekregen op mijn karretje, zoals "Die staat er netjes bij" en "Dat is er een om te bewaren"
Hij ziet er hetzelfde uit als elke andere GTI, maar dan wel helemaal standaard.
Standaard 16" velgen, spiegels, originele RD1 radio nog. Wel heeft deze zilveren/witte wijzerplaten, met "Jaeger" erop. Ik weet niet of deze wel of niet standaard zijn.
Dit was de vierde GTI waar ik naar was gaan kijken.
GTI1: Veel kilometers, veel knipperende lampjes, was niks, ook flink in gerookt.
GTI2: Zag er op foto's goed uit, maar was zwaar in gerookt, ook veel rookschade. Technisch wel in orde, want alles werkte, behalve de airco, deze heb ik dus laten staan, ik vond hem echt te vies. Ik had er wel vertrouwen in dat het wel een goede auto was, technisch dan, maar hij was gebruikt door een bouwvakker, en het interieur was dus vies en stonk.
GTI3: Met LPG G3 installatie. Schakelde niet over op LPG, LPG display gaf ook geen status, ook veel steenslag, deze heb laten staan, had er geen vertrouwen in.
GTI4: Deze dus, deze was perfect. Zo goed als nieuw, geen steenslag, niet in gerookt, alles werkt... Nu nog afwachten of dat alles ook blijft werken.
Ook een mooie, in eerste instantie gaan kijken naar een 1.4 Gentry automaat. Weinig informatie in de ad, maar hij had nog geen ton gelopen. Kom ik dus daar, blijkt die auto aangepast te zijn aan een invalide. Zat dus vol met spiegels, extra knopjes en hendels. Als ik deze weg zou halen, zat het interieur vol gaten. Daarbij moest de distributieriem en nog wat andere zaken aangepakt worden. Ze wilden absoluut niet zakken in prijs, en hij was al niet goedkoop. Vriendelijk bedankt voor deze auto.
En expres geen foto's van het interieur op Marktplaats zetten natuurlijk.
Hier alvast wat "slechte" foto's:

[ Voor 88% gewijzigd door eX0duS op 16-05-2010 10:35 ]
Ik las dat er iets aan die afstelling van de turbo niet "goed" was van de TCT, vandaar dat ie dus zo hard trok.
De wijzen komen uit het Oosten!
Ik denk, schakelstang is los geschoten, ANWB gebeld, kunnen niks doen, dus ik naar de garage gereden in z'n 1 (dat werkte nog wel).
Later die middag werd ik gebeld: Versnellingsbak naar de

Leuk grapje wordt dat dus weer, 406 2.2 ST, 2000 met 226.000km.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
In mijn vorige auto (206 gti 2001) had ik ook die tellerplaten. Ik dacht dat deze standaard waren.eX0duS schreef op zondag 16 mei 2010 @ 10:22:
Wel heeft deze zilveren/witte wijzerplaten, met "Jaeger" erop. Ik weet niet of deze wel of niet standaard zijn.
Mis dat bakkie soms nog steeds maar na ongeluk total loss verklaard door verzekering.
Is wel weer opgeknapt door iemand en rijdt weer rond. Stond nog maar 50k op de teller ook.
Moet nog steeds wennen aan het rustige schakelen van de 207 1.6 .

Overigens vind ik wit geen kleur voor een GTi hoor.
www.casarodriguillo.com
Duurste dealerprijs was 475 euro! Zou bijna denken dat ze je niet eens willen helpen. Midnight Motorsports heeft hem gisteravond even vervangen voor 275 met waterpomp erbij. In een uurtje was het klusje al geklaard. Lekker snel dus en top service. Volgende beurt\problemen bel ik Martijn in ieder geval als eerste op.
Ik vind de auto an sich echt niet mooi. Het spoilertje en de GTi embleempjes en de velgen doen niet genoeg. Ik vind de auto veel te rond uitzien en veel te groot op de een of andere manier.DeeJee schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:35:
Goed nieuws. De Gti komt eraan. : http://www.telegraaf.nl/a...t_200_pk_en_zesbak__.html
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Overigens vind ik wit geen kleur voor een GTi hoor.
Bij deze auto is wit niet mooi.
Bij mijn vorige auto vond ik wit the bomb

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik heb een 106 1.1 uit 2001 (nieuwe type) en die houdt soms een beetje in tijdens een rit op de snelweg, maar veel vaker nog tijdens stadsritten. De motor loopt ook niet helemaal mooi stationair en het toerental stijgt en daalt licht als je stilstaat.
Ik heb nieuwe bougies laten plaatsen, de stationaire stelmotor is opnieuw afgesteld, het gasklephuis is schongemaakt en er is een nieuwe uitlaat geplaatst die het probleem een maand oploste, waarna het opnieuw begon.
Een medewerker van de plaatselijke dealer vertelde dat het de stappenmotor moet zijn, maar daar ben ik niet direct van overtuigd. Voor ik deze wil laten vervangen is mij verteld dat ik hem eens schoon zou moeten maken (de stappenmotor). Iemand daar ervaring mee?
Niet lekker stationair kan inderdaad liggen aan de stappenmotor. Deze reinigen heeft niet altijd effect, maar is het proberen wel waard.
Ik weet niet hoe "modern" deze motor is, maar er zijn ook zat andere sensors die voor problemen kunnen zorgen, zoals de MAP en BDP sensor, of de lambdaregeling.
Heeft deze hydraulische klepstoters? Wellicht moet je ze eens stellen.
Nieuwe bougies is leuk, maar meestal vergeten ze de bougiekabels. Die zijn na een jaar of 10 vast wel niet helemaal "als nieuw" meer, denk ik zo.
Maar ik zou beginnen bij de stappenmotor.
[ Voor 31% gewijzigd door eX0duS op 06-06-2010 20:38 ]
A.s. zaterdag wordt mijn eerste peug geleverd (foto's volgen asap) - tevens mijn eerste eigen auto na 2 jaar lease te hebben gereden. Het is een 207 1.6 HDI Cool 'n' Blue in Bleu Montebello. Hele mooie kleur vind ik persoonlijk.
Cruise control (was vereiste), boordcomputer en nog wat opties...helaas geen mistlampen voor.
Op zich niet zoveel opties dus, maar is van 11-2008 en heeft maar 56k gelopen - da's niks voor zo'n diesel en hij is rap zat met zijn 92pk@1200kilo
* The Eagle kan niet wachten tot ie eindelijk weer kan rijden in zijn eigen auto...eindelijk mijn vrijheid terug
Nou nog ergens wat niet al te dure LM velgen scoren...de sportvelgen die de dealer had liggen vond ik niet mooi. Dus als iemand nog iets leuks weet voor een zacht prijsje
Tot slot nog de vraag of iemand ervaring heeft (levering en kosten) met het achteraf monteren en spuiten van een spoiler..dat maakt hem toch net wat sportiever
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zelfs hlp heeft het op zijn alto
[ Voor 19% gewijzigd door Gisae op 08-06-2010 14:59 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Ik heb een prima bakkie gekocht. Spoiler en velgen zijn gewoon opties die ik nog mis en die ik zelf mooi vindBlasterxp schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:44:
sportvelgen, spoiler op een 90pk diesel? volgens mij heb je gewoon de verkeerde gekocht...
Voor mijn kilometrage (> 20k per jaar) is een diesel gewoon een must. En of het dan 90 of 120pk is maakt me dan echt niks uit, zolang het maar goed rijdt. Ik wil dat ding gewoon een sportieve look geven. Goed wegtrekken doet ie toch wel
En als ik echt meer wil kan ik hem altijd nog laten chippen. Op de 2e hands markt ben je nou eenmaal afhankelijk van het aanbod. En CC's worden in NL vrijwel niet in diesel geleverd.
[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 09-06-2010 11:23 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hij bevalt me eigenlijk nog steeds prima. Ziet er ook nog steeds leuk uit terwijl het toch al een oud design is
Ik denk dat je pingelsensor verrot is. Gebeurd vaak bij de 106.AnotherFruitcake schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:27:
Iemand daar ervaring mee?
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Toevallig van het weekend in gezeten, deler had hem in het antraciet staan
Onwijs coole bak van buiten. 1337 knopje op de middenconsole om de achterspoiler te kunnen bewegen
Zoals ie daar stond (ik meen 19" lichtmetaal) en redelijk wat opties kwam ie op 42k. Audi TT killer dus.
Klein minpuntje: ik zat met mijn 1.78m op de laagste stand en zat met mijn hoofd tegen het dak
Een paar specs:
Peugeot 106 Rallye S1
Bouwjaar: 1994
Motor: 1.3 8V
Km-stand: 226xxx
Ik heb heel wat plannen met het ding maar ik ga eerst maar eens zorgen dat hij weer gezien mag worden. Nieuwe achterbumper is er al. Binnenkort maar eens kijken wat ik met de steelies doe. Nieuwe stickerset is besteld.
Wat foto's:

Helaas zijn er ook wat problemen, de auto trilt/schudt bij bepaalde toerentallen bij gas. Vermoedelijk zijn het de aandrijfassen, deze zullen binnenkort dan ook vervangen worden.
Al met al is het een erg tof wagentje.
Work hard & be brave.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nee, die gaan inderdaad niet weg, maar er zit behoorlijk wat roest op. Weet nog niet of laten zandstralen en dan opnieuw coaten veel nut zal hebben.
Er komen sowieso winter- en zomervelgen omdat ik semi-slicks wil.
Laten verbreden wil ik inderdaad ook nog eens doen.
Sowieso wil ik hem optisch zo std. mogelijk houden.
[ Voor 8% gewijzigd door deCube op 14-06-2010 19:27 ]
Work hard & be brave.
Ziet er goed uit hoor! Een S1 is érg mooi op steelies, ik zou voor opknappen of licht verbreden gaan!
Maar die Rallye's zijn van mij inderdaad ook altijd nog een droom geweest. Staat hier in de straat ook een niet standaard 205 Rallye en die ziet er bijzonder goed uit
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Maar wel volgens mij het onderstel van de GTi... Ook is 100PK op zo'n laag gewicht best pittig...la_fusion schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:30:
Vind het zelf ook nog altijd leuke wagentjes maar vind de prestatie's nou niet perse zo denderend.. 0 - 100 km/h in 10 seconde bijvoorbeeld..
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Het vinden van een (technisch) nette Rallye kan lastig zijn, maar ze zijn er wel.
De acceleratietijden zijn niet super, maar de fabrieksopgaves zijn wel wat behouden (gemeten met 2 man in de auto geloof ik bij Peugeot, heb ik ooit ergens gelezen). Maar het probleem is ook dat met name de fase 1 106 Rallye en de 205 Rallye een korte bak hebben waardoor je de 100 niet haalt in de 2e versnelling. Een keer extra schakelen kost gewoon extra tijd.
Gisteren bijv. stond ik achter een CLK320, als ik in zijn 1 was doorgetrokken dan zat ik in zijn kofferbak. Toen moest ik doorschakelen naar zijn 2 waardoor ik wat vermogen mistte maar hij liep tot de 80 maar een meter of 5 uit. Als we naast elkaar hadden gestaan had ik denk ik wel gewonnen. (een CLK320 doet 0-100 in 8,3s)
Daarnaast gaat het ook om het bochtenwerk, auto ligt echt strak op de weg en je kunt daarom ook echt hard, zonder onderstuur, een bocht door. Vooral bij rotondes ben ik vele malen sneller dan de rest. Ik vind wel dat ie soms iets te veel overhelt, hopelijk is dat na een verlaging opgelost.
Leuk ook om even gas los te laten om de achterkant iets uit te laten breken.
Entity schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:58:
Hey deCube, bekende wagen
Ziet er goed uit hoor! Een S1 is érg mooi op steelies, ik zou voor opknappen of licht verbreden gaan!
Motorisch is er op mijn Rallye niets aan te merken, volgens mij is hij goed onderhouden geweest en warm gereden voordat er mee geknald werd.
[ Voor 5% gewijzigd door deCube op 15-06-2010 12:58 ]
Work hard & be brave.
Meer foto's op http://gallery.sanderprinsen.com/v/mycars/205rallye/ (de laatste 10)
De auto is enorm opgeknapt, niet normaal zeg. De lak ziet er super uit voor een 22 jarige auto
Kan je alleen maar deze tip geven, heb hetzelfde probleem gehad bij mijn 206 en deze jongens ( http://www.kmsapeldoorn.nl/ ) hebben het weer keurig netjes gemaakt ( motortje was overleden ).Megamind schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:16:
Vandaag is mijn toerenteller van mijn 206je kapot gegaan, als de motor uitstaat geeft ie al 2000 RPM aanIemand een idee waar ik een service manual kan vinden voor een 206 uit 1999, of weet iemand hoe je het dashbord eruit haalt?
Geen idee wat er loos is geweest. Vorige beurt is olie, oliefilter en luchtfilter vervangen, dat heeft de monteur bij deze beurt ook gewoon weer gedaan. Blijkbaar een van die filters brak geweest?
Luchtfilter schijnt trouwens 60K te kunnen blijven zitten, maar voor die 15 euro die zo'n filter kost en die kleine moeite om het te vervangen doe ik het gewoon elke beurt. Interieurfilter precies hetzelfde. Die laatste is logisch, dat ding filtert de lucht die ik vervolgens adem, die eerste is meer een overblijfsel van VW-tijden...
Het dashboard van een 206 openen is het makkelijkste dat er is. Om de teller unit zit een kap. Hier een platte schroevendraaier onderzetten en dan heb je de kap er zo af.Megamind schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:16:
Vandaag is mijn toerenteller van mijn 206je kapot gegaan, als de motor uitstaat geeft ie al 2000 RPM aanIemand een idee waar ik een service manual kan vinden voor een 206 uit 1999, of weet iemand hoe je het dashbord eruit haalt?
Vervolgens zit de tellerunit vast met 1(!) schroef bovenaan. Dit is Torx 20. Losschroeven en tellerunit naar voren kantelen. Dan de 2 kabels losmaken. Deze zitten met een klik mechanisme vast. Je moet het zwarte hefboompje gebruiken, dan drukken de stekkers zich ervanzelf uit. En voila, je tellerbak heb je eruit.
Ik heb vorige keer een lampje moeten vervangen in de tellerbak, dit was (niet gelogen) 2 minuten werk. Was elke auto maar zo ontzettend makkelijk!
EDIT: Als je overigens voor nieuwe tellerbak gaat. Volgens mij was het zo dat je dan een tellerbak met een lage KM stand dan in je boardcomputer staat moet nemen. De tellerbak neemt dan de stand over van je boardcomputer. Maar let op, andersom geldt ook. Als de stand van de nieuwe tellerbak hoger is, dan neemt je boardcomputer de hogere stand over!
[ Voor 15% gewijzigd door Ophidian op 17-06-2010 16:08 ]
Dat laatste klopt niet. Mijn zusje heeft d'r tellerunit van d'r 206 laatst moeten vervangen (d'r kwam rook uitOphidian schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:06:
[...]
Het dashboard van een 206 openen is het makkelijkste dat er is. Om de teller unit zit een kap. Hier een platte schroevendraaier onderzetten en dan heb je de kap er zo af.
Vervolgens zit de tellerunit vast met 1(!) schroef bovenaan. Dit is Torx 20. Losschroeven en tellerunit naar voren kantelen. Dan de 2 kabels losmaken. Deze zitten met een klik mechanisme vast. Je moet het zwarte hefboompje gebruiken, dan drukken de stekkers zich ervanzelf uit. En voila, je tellerbak heb je eruit.
Ik heb vorige keer een lampje moeten vervangen in de tellerbak, dit was (niet gelogen) 2 minuten werk. Was elke auto maar zo ontzettend makkelijk!
EDIT: Als je overigens voor nieuwe tellerbak gaat. Volgens mij was het zo dat je dan een tellerbak met een lage KM stand dan in je boardcomputer staat moet nemen. De tellerbak neemt dan de stand over van je boardcomputer. Maar let op, andersom geldt ook. Als de stand van de nieuwe tellerbak hoger is, dan neemt je boardcomputer de hogere stand over!

Dat was wel een duur grapje btw: een 2e hands met een ton op de klok kostte iets van 250 euro, en nieuw waren ze dik 800

Tja beetje krasjes/deukjes hier en daar, maar dat kan je verwachten na 10 jaar. Wel is er of een lager of remschijf niet goed waardoor deze loopt te "zingen" tijdens het rijden. Binnenkort eens naar kijken.
Leuk speelgoed. Snel ding wat ook niet anders kan met 136PK op iets meer dan 1000kg natuurlijk

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Mijn GTi loopt gemiddeld 1:10, maar rijd niet zo veel en als ik rijd is het redelijk vlot. (Blasterxp schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:41:
Wat drinkt zo iets nu? 1:13 ?
Meestal zit ik op 1:8, maar heb zelfs een uitschieter gehad naar 1:3 (was een klein tankbeurtje)
Lange snelwegafstanden zijn 1:14/15
Leuk Theimon! Veel plezier ermee, heb bijna dezelfde. Alleen een 'race-tankdop'
In elk geval, mijn vriendin die rijd er zo'n 1:14 mee, best netjes.
Verwijderd
No way dat je die bijhoudt;deCube schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:57:
.
Gisteren bijv. stond ik achter een CLK320, als ik in zijn 1 was doorgetrokken dan zat ik in zijn kofferbak. Toen moest ik doorschakelen naar zijn 2 waardoor ik wat vermogen mistte maar hij liep tot de 80 maar een meter of 5 uit. Als we naast elkaar hadden gestaan had ik denk ik wel gewonnen. (een CLK320 doet 0-100 in 8,3s)
het is een heel leuk wagentje zo'n rallye maar het verschil tussen 8 en 10 sec naar de 100 is gewoon _heel_ _erg_ _groot_!
Dus of de CLK had hem in de economy stand staan (optrekken vanuit 2e versnelling); of hij gaf gewoon geen 100%.
Naast de Rallye rijd ik een Shaguar X-Type welke volgens fabrieksopgave 0-100 in 8,9s (volgens metingen klopt dat wel) doet. Gevoelsmatig is de Rallye toch sneller.
Ik weet wel zeker dat hij vol ging want we waren al even aan het spelen geweest. Ik had het trouwens niet over 0-100 maar over 0-80 (dus zonder 2de keer schakelen).
Work hard & be brave.
Ik verwacht zelf dat ik richting de 1:10 zal gaan. Ik maak niet veel lange afstanden, hoofdzakelijk stadsritten. (kilometers maak ik op m'n werk wel...)Blasterxp schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:41:
Wat drinkt zo iets nu? 1:13 ?
Het was wel even wennen de eerste meters. Als je vanuit een wollige Volvo S40 uit '96 komt is dit wel een wereld van verschil
Ik moet alleen nog even zorgen voor een instructieboekje. Die zat er helaas niet bij, maar met bijvoorbeeld zekeringen vervangen is het toch fijn als je weet welke zekering wat doet
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Gevoelsmatig is de Twingo van een vriend ook sneller dan onze Peugeot 407SW V6.deCube schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:45:
Die 10 seconde zijn gebaseerd op een vol geladen auto. Daarnaast is het zo dat je de 100 net niet in z'n 2 haalt.
Naast de Rallye rijd ik een Shaguar X-Type welke volgens fabrieksopgave 0-100 in 8,9s (volgens metingen klopt dat wel) doet. Gevoelsmatig is de Rallye toch sneller.
Ik weet wel zeker dat hij vol ging want we waren al even aan het spelen geweest. Ik had het trouwens niet over 0-100 maar over 0-80 (dus zonder 2de keer schakelen).
Dan maar verschillende checken. Gedaan en gevonden
Ben ik net bij de dealer geweest, zat er geen zekering in voor de wissers. Hadden we blijkbaar er uit gehaald bij het checken en verkeerd terug gezet

Nu werkt het dus weer naar behoren
Goed bezig dus
Aanzich kan het wel, de phase 1 106 rallye haalt in de praktijk de 8.7 seconden, en mits de merc even niet op het juiste moment schakeld e.d zit je er al makkelijk bij.Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:32:
[...]
No way dat je die bijhoudt;
het is een heel leuk wagentje zo'n rallye maar het verschil tussen 8 en 10 sec naar de 100 is gewoon _heel_ _erg_ _groot_!
Peugeot is enorm brak geweest met 0-100 tijden in de jaren 90, voor de 306 van mij stond op papier
10.5 seconden
[ Voor 18% gewijzigd door _Drake_ op 24-06-2010 15:28 ]
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Dat zal best.FiXeR.nl schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:53:
[...]
Gevoelsmatig is de Twingo van een vriend ook sneller dan onze Peugeot 407SW V6.
De Jag staat nu bij de schadeherstel, daarna film ik wel een keer een sprintje.
EDIT: Is dat met een volledig standaard s1 gemeten, _Drake_?
[ Voor 8% gewijzigd door deCube op 24-06-2010 15:28 ]
Work hard & be brave.
Jup, compleet stock, ik durf te wedden dat het mij lukt om daar zelfs onder te komen, van 0-100 scheelt het niet enorm veel met een s2, en die haalt de 8.2 al (s2 is pas boven de 100 sneller en flink ook).deCube schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:27:
EDIT: Is dat in een volledig standaard s1 gemeten, _Drake_?
[ Voor 3% gewijzigd door deCube op 24-06-2010 15:35 ]
Work hard & be brave.
[ Voor 26% gewijzigd door _Drake_ op 24-06-2010 15:40 ]

De Green moet zich alleen even gedeisd gaan houden nu, want vanmiddag weigerde hij voor de tweede keer dienst in een week tijd

Succes kerel.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik moet hem volgende week invoeren, maar het lijkt erop dat dit een Italiaans / Oost Europees model is...
Grappig. De CKF aanduiding is al minstens sinds de 404 in gebruik. Ik heb een 404 CKF.
Signatures zijn voor boomers.