Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Maasluip schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:20:
Cabriolet, injectie, XE uitvoering.

Grappig. De CKF aanduiding is al minstens sinds de 404 in gebruik. Ik heb een 404 CKF.
XE uitvoering :? Ik ken alleen de XN, XR, XS en XT.

Morgen maar weer langs de dealer om voor €119,- een CVO op te halen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In de Peugeot-typeaanduiding zit daar nog XE en XL onder. Het kan heel goed zijn dat die in Nederland niet geleverd zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oeps, het blijkt dat die aanduiding niets met het uiterlijk te maken heeft, maar alleen met de motor. Het is een KFX motor (TU3JP, 1.4i) met 2c en e optie.
Wat 2c en e zijn weet ik niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:26
weeraanmelden schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:00:
[...]

Thanks
Vanmiddag is 'ie (of ze ?) af.

Ik heb zitten googlen voor een goede iPod intergratie:
eisen
- Originele RD3 Clarion laten zitten.
(de autoradio's zijn toch afgestemd op de auto.)
- Stuurbediening
- of bediening op radio, want ik wil de iPod in het handschoenen kastje laten liggen.

Ik heb zitten nadenken over de FM adapters, maar je zit met 2 nadelen:
- FM is minder dan aux
- Snoeren via de sigaretten aansluiting
- Bediening via iPod, dus zwanenhals nodig.

Totdat ik via Google hierop terecht kwam:
RD3 Clarion iPod interface
http://navinc.nl/product_...h=177_193&products_id=680

[...]

[afbeelding]

De site is nog in ontwikkeling, en ze hebben alleen een 06 nummer voor contact.
Ik had net gebeld,voicemail ingesproken en binnen 2 minuten werd ik keurig terug gebeld:
- Verzending via rembours
- Te retourneren als niet werkt.
(het werkt op de meeste RD3 radio's

Dit weekend maar bestellen, kost € 139 ,- , mijn Sony autoradio in mijn 206 met iPod bediening was 109 voor de radio en 79 voor iPod kit.
Deze werkt met de on board peugeot display :)
N.a.v. deze post: heeft iemand (weeraanmelden ?) dit al werkend in zijn/haar autotje? Ik zit ook naar deze mogelijkheid te kijken.

Wat ik voor zover weet is dat je in de boordcomputer de cd wisselaar ingang aan moet zetten en dat de radio er alleen met speciale pennen eruit te halen is.

Moet ik om nog meer zaken denken?

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Topicstarter
X-post:

Zo, eindelijk de voorremmen van de Green vervangen :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DEP6bVNQrj9ICJNBy5s6kMj1/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zgR3kQ0LAa5TNxJ4sV2bCKQu/full.jpg

Was ook wel nodig :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xrIWHhKwF8e3VpKOs40mPZbC/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/p9pEX8gL0mEV6zAbEPLFYY1F/full.jpg

Nu nog even een keer koperen remleidingen leggen en de voorste uitlaatpijp vervangen en dan is-ie technisch weer helemaal fris :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

The Eagle schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:40:
Aanstaande Peugeot-rijder meldt :Y)

A.s. zaterdag wordt mijn eerste peug geleverd (foto's volgen asap) - tevens mijn eerste eigen auto na 2 jaar lease te hebben gereden. Het is een 207 1.6 HDI Cool 'n' Blue in Bleu Montebello. Hele mooie kleur vind ik persoonlijk.

yadayada
En daar was ie dan, beter laat dan nooit ;)

Mijn eerste eigen auto :D

207 1.6 HDI Cool'n'Blue die zijn naam eer aan doet: blauw en met airco :P
92pk, 57k gelopen, bj nov 2008. Opties: BT carkit, cruisecontrol, boordcomputer, airco dus, elect ramen voor en mooie wieldoppen :P

En voordat jullie denken wat is de foto korrelig: zou kunnen kloppen, dat zijn een hoop zandkorrels. Ding was net gewassen en toen mocht ik in de regen naar een familieweekend op de veluwe. Weer geld aan de wasstraat weggegooid :(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/usQCASJTZqIH6wfE2sQJtihZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3d3DyXSLsyMXr0BAuR09lCxn/full.jpg

Ik heb hiervoor een Altea 2.0TDI in de lease gereden en heel soms mis ik de zesbak wel...maar als ik dan merkt wat het beestje drinkt, wordt ik weer helemaal blij. 1:17,6 gemiddeld :). En dat bij een redelijk sportieve rijstijl en een verhouding van stad / snelweg van 25 / 75. 8)

Ik zit over een chip naar 110 / 120pk te denken, dat moet dat blok volgens mij kunnen hebben. Iemand ervaring?
Verder: Dit heet een HDI te zijn, maar op mijn papieren staat dat ik af fabriek een roetfilter heb. Maakt het dat dan automagisch een HDiF :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 10:44

Theimon

Snapte!?

@The Eagle,

Ga je er ook nog grotere velgen onder gooien? Het is wel een fris ding, maar het zou het model veel goed doen denk ik :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:30
Hier een 3tal foto's van mijn peugeot.

gaat hier om een peugeot 206 xs uit 2001 waar, zoals je wel kan zien, het nodige aan veranderd is.
Zal binnenkort eens een lijstje plaatsen met de modificaties.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_Oy14bmg0OHg/S-_v41Ln-7I/AAAAAAAAAew/eQ4jQ9WH3kc/s720/Fotoshoot206-0059.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_Oy14bmg0OHg/TB4n-Vj8WrI/AAAAAAAAAu8/ssByeSPTISg/s720/TeamBetuweAvondMeeting2010-0021.jpg

En hier de reden waarom ik drempels niet lief vind:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_Oy14bmg0OHg/TB4ixPTKExI/AAAAAAAAAps/ScdZc6RSHWg/s720/DSC_0130.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Erg mooie peugeot zeg, damn!

Originele RC bumper of imitatie, en wat voor achterlichten heb je daarop? Heb ze nog niet eerder gezien om eerlijk te zijn. :)

Die sticker is wel masterlijk trouwens, die had ik op mijn Renault nodig, die 12cm was verlaagd. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:49

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

RC bumpers zijn het zelfde als die van een GTi en XS. Het zal eerder GT bumperkit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
orginele GT voor en achterbumper ;) (zie antwoord oemfoefoe)

Achterlichten zijn van FK. Je ziet ze inderdaad nog niet veel. Voor zover ik weet was ik ook de eerste in NL die deze had.

hier een lijstje van modificaties aan de wagen:

Exterieur:
- GT Voorbumper (orgineel peugeot)
- GT Achterbumper (orgineel peugeot)
- Antenne gecleaned
- Motorkap gecleaned (ruitensproeiers weg en doorgelast)
- Carzone Embleemloze grill
- Embleemloze koffergreep (custom)
- Verlaagd 100mm/90mm middels Weitec schroefset en torsie as verstelling
- Spiegels / stootranden deuren meegespoten.
- Tankdop zwart gespoten
- Luchthapper motorkap vervangen door zwart gaas
- FK Led achterlichten
- Zijpinkers nieuwe type 206
- Led 3e remlicht (zwart)
- Black valeo koplampen
- 17" Bellini Bella
- Peugeot RC Dakspoiler
- Pilot Xenon 8000k

Interieur:
- Gti pookknop
- Lederen tellerkap (van de Peugeot SW GTI)

Motorisch:
- EPS RVS uitlaatsysteem vanaf de kat
- K&N luchtfilter
- Griffith Quickshifter

ICE:
Head Unit - Pioneer DEH-P4900IB
Amplifier - Rockford Fosgate 300x
Amplifier - Rockford Fosgate P300-1
MidRange Speakers - Rockford Fosgate P1694C
Composet - Macrom M2S.60
SubWoofers - 2 maal Rockford Fosgate P1S412
Wiring - Rockford Fosgate RFD4
Wiring - Rockford Fosgate RFI-20
Wiring - Rockford Fosgate RFIT-20
Wiring - Dietz 10mm2 speakerkabel
Accesoires - AIV Green power bassport (2x)
Demping - Merford Vibraflex extreme 4.0mm
Demping - Merford Vibraflex 2.5mm

hier nog een foto van tijdens de verbouwing:
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/pug206/Cleaning%20BMR/IMAG0033.jpg

linkje naar fotoalbum verbouwing:
http://s42.photobucket.co...Cleaning%20BMR/?start=all
en hier een linkje naar fotoalbum uitlaatsysteem:
http://s42.photobucket.co...bie/pug206/EPS/?start=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo zeg, wat een werk zit daar in, prachtig. _O_

En toch de GT bumper, ik twijfelde idd met de GTi/XS. :)

Hoe heb je trouwens de ruitensproeiers nu zitten als ik vragen mag?

[ Voor 24% gewijzigd door Joopieboy op 09-07-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:26
Ik heb een nieuwe aanwinst, dus mag me nu melden als lid van het peugeot clubje hier.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.119.237/1015100001-1015150000/1015138301-1015138400/1015138369_5_--Qf.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.44/1015100001-1015150000/1015138301-1015138400/1015138370_5_GS18.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Joopieboy schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:09:
Zo zeg, wat een werk zit daar in, prachtig. _O_
Dank je. Ik mag niet klagen nee :)
Joopieboy schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:09:
Hoe heb je trouwens de ruitensproeiers nu zitten als ik vragen mag?
Deze zitten nog nergens, maar ze komen in het parafaan te zitten (dat stuk kunststof waar ook je ruitenwissers in zitten.

Ik heb hier trouwens een filmpje op JouwBuis staan met de verbouwing op een rijtje:

@nomis:
ziet er goed uit! d:)b
Wat voor uitvoering is het? En heb je interieur foto's? Ik vind dat dashboard in het leer zoooo geweldig :9~

[ Voor 10% gewijzigd door PdeBie op 09-07-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Nou voor het eerst in mijn korte loopbaan als automobilist (rijbewijs sinds oktober vorig jaar :) ) schade aan mijn Peugeot 206 Griffe :'( (110 pk, lederen interieur, climate control)
Auto stond geparkeerd en waarschijnlijk heeft een ander persoon geprobeerd te draaien en heeft mijn voorpaneel (bestuurderskant) geraakt; kosten ? 1000 euro schade....
En natuurlijk geen briefje erbij met een telefoonnummer.... :x

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Laatst online: 09:26
pdebie schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:27:
[...]

@nomis:
ziet er goed uit! d:)b
Wat voor uitvoering is het? En heb je interieur foto's? Ik vind dat dashboard in het leer zoooo geweldig :9~
Het is een 1.6 premiere, met extra's. Er zit esp op, climate control en 17" velgen. verder standaard premier, dus ik vrees geen lederen dashboard, maar gewoon zwart plastic met zilveren accenten. Toch erg mooi vind ik. :)

Heeft iemand hier een idee waar je het beste een alarm kunt halen voor deze auto? Dat zat er dan weer net niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:18
Wootlock schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:08:
Nou voor het eerst in mijn korte loopbaan als automobilist (rijbewijs sinds oktober vorig jaar :) ) schade aan mijn Peugeot 206 Griffe :'( (110 pk, lederen interieur, climate control)
Auto stond geparkeerd en waarschijnlijk heeft een ander persoon geprobeerd te draaien en heeft mijn voorpaneel (bestuurderskant) geraakt; kosten ? 1000 euro schade....
En natuurlijk geen briefje erbij met een telefoonnummer.... :x
Altijd leuk ja... die paneeltjes zijn duur om te repareren. Ik (mijn allrisk verzekeraar) was 1600 euro kwijt voor schadeherstel aan bumper en zijpaneel.

Vorige week ook nog schade gereden. Achteruit van parkeerplaats af, ligt daar zo'n mooie steen... Aan de rechterkant is nu de lak van het stuk kunststof onder de bumper beschadigd. Alles is nog heel, en omdat het kunststof is, is het niet vervormd. Ik vind het erg jammer, maar heb eigenlijk geen zin om het te herstellen, zal je net zien dat iemand je vol in de achterkant klapt als het net gerepareerd is. De auto is voor mij een gebruiksvoorwerp, die onschuldige krasjes storen mij niet zo erg dat ik er veel tijd aan ga besteden.

Om nog even terug te komen op mijn probleem met inhoudende motor: weet niet wat er de laatste beurt is gedaan, maar het probleem is compleet weg. Kan alle diesel van witte pomp tot Shell Fuelsave weer tanken zonder problemen. Misschien toch iets met luchtfilter, olie of oliefilter, ik heb nog steeds hetzelfde brandstoffilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
pdebie schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:51:
Hier een 3tal foto's van mijn peugeot.

gaat hier om een peugeot 206 xs uit 2001 waar, zoals je wel kan zien, het nodige aan veranderd is.
Zal binnenkort eens een lijstje plaatsen met de modificaties.

[afbeelding]

[afbeelding]

En hier de reden waarom ik drempels niet lief vind:
[afbeelding]
Mooie ride man, lekker strak en niet te overdone met aso taartscheppen en te foute spoilers. Dit is gewoon een lekker cyber auto met mooie kleuren en een strakke look. +1

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
NoepZor schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:40:
[...]

Mooie ride man, lekker strak en niet te overdone met aso taartscheppen en te foute spoilers. Dit is gewoon een lekker cyber auto met mooie kleuren en een strakke look. +1
Dank je wel :)
Precies ook mijn bedoeling geweest. Subtiel, maar toch net dat ene beetje pit. Vooral de verlaging doet wonderen in mijn geval ;)
Nomis schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:18:
[...]

Het is een 1.6 premiere, met extra's. Er zit esp op, climate control en 17" velgen. verder standaard premier, dus ik vrees geen lederen dashboard, maar gewoon zwart plastic met zilveren accenten. Toch erg mooi vind ik. :)

Heeft iemand hier een idee waar je het beste een alarm kunt halen voor deze auto? Dat zat er dan weer net niet op.
Ah ja, ook zonder lederen dash een zeer nette wagen ;)
Ik zou niet klagen in ieder geval als ik de sleutels in m'n handen gedrukt zou krijgen :D

Je zou voor een alarm systeem kunnen kijken van Camco of Clifford bijvoorbeeld. Die worden in het 'tunings wereldje' veel verkocht. Echter hoor ik daar goede en slechte verhalen over, maar dat heb je bij ieder merk denk ik.

Kijk anders eens of je via de dealer goede info kan verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heeft iemand enig idee waar ik in NL zoiets kan krijgen voor mijn 5 deurs 207 uit 2008 - tegen een redelijke prijs? Heb ze hier in NL namelijk nog nergens online gezien.

Afbeeldingslocatie: http://peugeot-207-3dr.sgpetch.co.uk/admin/system-content/accessory_images/Peugeot/207%203dr/Boot_Storage_Tray_large.jpg

Deze zie ik in de UK staat voor GBP 35 nogwat + verzendkosten. Alleen zeggen ze er bij dat dit voor de 2009 / 2010 modellen is. Maakt dat nog zoveel verschil qua kofferbakophanging?

De engelse zoekterm is 207 boot storage tray - een goede NL zoekterm helpt misschien ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
The Eagle schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:27:
Heeft iemand enig idee waar ik in NL zoiets kan krijgen voor mijn 5 deurs 207 uit 2008 - tegen een redelijke prijs? Heb ze hier in NL namelijk nog nergens online gezien.

[afbeelding]

Deze zie ik in de UK staat voor GBP 35 nogwat + verzendkosten. Alleen zeggen ze er bij dat dit voor de 2009 / 2010 modellen is. Maakt dat nog zoveel verschil qua kofferbakophanging?

De engelse zoekterm is 207 boot storage tray - een goede NL zoekterm helpt misschien ook :)
voila:
http://www.originalcarpar...product_id,2572/vmcchk,1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Oh, yes!! :9~

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1fyj27bhhcq_800.jpg

Peugeot 508

Wat een machtig mooi apparaat. Zet hier maar voor de deur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik zag hem voorbij komen in de autoweek nieuwsbrief, erg mooie wagen in ieder geval. Wel wat anoniemer dan de vorige modellen, maar zeerzeker geslaagd. Ik denk dat deze auto een stuk populairder wordt dan de voorganger. Ze zijn de laatste tijd goed bezig daar, kijk bijv. eens naar de RC Z O+ Renault heeft tegenwoordig ook weer zeer strakke wagens staan, bijv. de nieuwe Megane, in coupevorm ook een schitterende wagen. Nu nog wachten op de nieuwe 309 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
hmmmm vind hem toch net iets te braaf ogen vergeleken met het concept
Afbeeldingslocatie: http://www.autotribute.com/wp-content/uploads/2010/02/Peugeot-508-Concept.jpg

maar goed, dat is 99% van de tijd met concept modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

67 euro voor een stukje gegoten plastic...da's geld zat :X
In de UK was omgerekend 10 euro goedkoper inclusief verzenden, maar die leveren alleen in UK :(
Iemand anders nog een idee voor een goedkoop adresje? :)
Nevermind, al gevonden. Nog steeds 59 euro, maar zit bij schoonouders om de hoek dus geen verzendkosten :)

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 13-07-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
The Eagle schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:25:
[...]

67 euro voor een stukje gegoten plastic...da's geld zat :X
zeker duur geintje. Maar 't was ook het eerste de beste google zoekresultaat wat ik kreeg toen ik zocht :)

Wel handig systeempje trouwens. Kan je mooi wat kleine spullen in kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

pdebie schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:03:
[...]

zeker duur geintje. Maar 't was ook het eerste de beste google zoekresultaat wat ik kreeg toen ik zocht :)

Wel handig systeempje trouwens. Kan je mooi wat kleine spullen in kwijt :)
Klopt. Had zo'n ding in mijn lease-Altea ook. Ideaal, niks meer rondslingeren in de kofferbak en ook geen ruimte meer kwijt aan een kist met meuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb op een plek op mijn bumper van mijn 206 quiksilver een lakbeschadiging. De lak is hier kapotgeknapt en bladert af. De plek is momenteel zo'n 5 cm groot. Is dit kostbaar om te repareren en is dit een los deeltje of zit het vast aan de gehele bumper? Zie afbeelding voor de locatie van de plek

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2inhqx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
die stootrand is vrij simpel los te halen van je bumper. Gaat door middel van de welbekende witte klemmetjes (ik noem ze graag de klik-of-krak systeempjes :P )

Kosten van het spuiten.... +/- 50 euro moet het voor lukken bij een beunhaas. Bij een officiele spuiter zo'n 100 euro denk ik.

persoonlijk zou ik meteen je hele voorbumper laten spuiten. Kost bijna niets extra en ben je meteen van je steenslag af ;)

[ Voor 17% gewijzigd door PdeBie op 13-07-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Wok schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:09:

[afbeelding]

Peugeot 508

Wat een machtig mooi apparaatopen. Zet hier maar voor de deur :9
Ik was ook al erg positief verrast - had na de 308 en de 308SW het gevoel dat het foute boel ging worden met de opvolger van de 407, maar was erg positief verrast door de 508SW wat weer eens een lekker aggressiefgeile bak is :9

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1aywv9boncn_800.jpg

Leasetermijn op m'n 407SW loopt over exact 2 jaar af, tegen die tijd zijn de kinderziektes er wel uit, zeker ff proefrijden O-)

[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 13-07-2010 21:49 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

@ pdebie:

Uit nieuwsgierigheid; als je zo'n wagen gaat verbouwen, waarom neem je dan maar een 1.6 met 80kW? Kan je dan niet beter een blok met meer vermogen kiezen en die verder fine tunen aan de hand van luchtfilters en de hele rataplan?
Wok schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:09:

[afbeelding]

Peugeot 508

Wat een machtig mooi apparaat. Zet hier maar voor de deur :9
Het eerste wat ik denk bij het zien van deze foto is: BMW. En dan vooral de vorige 5 serie. Zeker de achterkant vanaf deze hoek gezien. Sommige lijnen op de neus doen me dan weer denken aan Audi. Er zitten wel elementen van Peugeot zelf in, maar ook veel van anderen.
Nu hebben meer merken hier last van. Nieuwe Volvo's bijvoorbeeld (zeker het lijnenspel op de neus) lijken ook steeds meer op Audi.

[ Voor 67% gewijzigd door Theimon op 14-07-2010 03:00 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Theimon schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 02:40:
@ pdebie:

Uit nieuwsgierigheid; als je zo'n wagen gaat verbouwen, waarom neem je dan maar een 1.6 met 80kW? Kan je dan niet beter een blok met meer vermogen kiezen en die verder fine tunen aan de hand van luchtfilters en de hele rataplan?
Omdat ik geen racer ben. ik ga puur voor het uiterlijk. Daarnaast sta ik elke dag op weg naar m'n werk in de file, dus daar heb ik de pk's ook niet voor nodig ;)

Het uitlaatsysteem is puur gekozen op basis van kwaliteit (EPS is simpelweg het beste in NL) en het K&N luchtfilter is gekomen omdat dat simpelweg beter is voor je motor.
Niets is gedaan om vermogenswinsten mee te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Die 1.6 16v is volgens mij echt geen stakker, onder 10 sec naar de 100 volgens autoweek. Rijdt volgens mij ook nog een stuk zuiniger dan een 2.0 blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
NoepZor schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:32:
Die 1.6 16v is volgens mij echt geen stakker, onder 10 sec naar de 100 volgens autoweek. Rijdt volgens mij ook nog een stuk zuiniger dan een 2.0 blok.
echt langzaam is hij niet te noemen nee. Maar het is zeker geen strepentrekker.
Menig leasebak kan ik niet bijhouden hoor :)

Maar aan de andere kant, ik trek hem in de 2e versnelling wel door naar de 100km/u. Dus dat kan aardig rap gaan :)

M'n volgende auto wordt waarschijnlijk een Seat Ibiza FR.
150pk standaard. Daar komt dan een EPS uitlaat onder (ik zweer bij EPS!) en een JD-engineering chip.
Dan zit je al op de 200pk. Leuk voor de stoplichtsprintjes. Voor de rest rijdt ik (bijna) nooit te hard.

[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 14-07-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Peugeot is weer gemaakt :D
Eindelijk van die bar slome leen auto af (VW Golf 1.2)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Wie heeft er een 206 rond 1999? Ik wil namelijk weten of de knoppen van de radiator en blaasstand verlicht zijn, bij mij is het namelijk pikkedonker en is nogal irritant 's avonds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ja die zijn verlicht.
En ja, het is een pokkewerk die lampjes te vervangen :+

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Kan me niet voorstellen dat alle lampjes stuk zijn. Dan ga ik eens uitzoeken welke zekering daarbij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Er zitten 3 lampjes in, en die willen nog wel eens stuk gaan.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
En ik heb een hekel aan panelen verwijderen :( Zeker bij deze peugeot gaat dat niet vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Bij mij was ook bijna het hele paneel uitgevallen, irritant zo donker. Heb het door de garage laten vervangen, daar stond hij toch voor wat anders. :P

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Gisae schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 00:40:
Ja die zijn verlicht.
En ja, het is een pokkewerk die lampjes te vervangen :+
Kun je een korte samenvatting geven hoe dat paneel er uit moet?

* Alfisti heeft ook 1 kapot lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Trabi schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:43:
[...]

Kun je een korte samenvatting geven hoe dat paneel er uit moet?

* Ophidian heeft ook 1 kapot lampje.
De middenconsole is de meest ellendige om eruit te krijgen. Ik heb er helaas geen foto's van gemaakt, ik had namelijk ook 1 kapot lampje.

What to do:
Haal je radio er eerst uit, dit maakt het makkelijker.
Trek de bovenkap boven je middenconsole eraf. Die kan je er zo uit wippen.
Vervolgens zie je 2 torx schroeven (maatje 20), draai deze los. Vervolgens kan je het sierplastic zo los halen (doe dit met beleid), deze zit namelijk vast geklikt.
Daarna kan je de kachelunit losschroeven, dit is 3 x 20 torx.
Nu komt het meest ellendige werk. Twee draaiknoppen en de recirculatie schuif bedien je namelijk door middel van 3 sterke ijzeren kabels. Als je door het vakje van de radio heen kijkt zie je deze ook zitten. Bovenop de plek waar ze vast zitten, zit een klemmetje. Wip deze los.

En nu, priegelen maar. De kabels zitten in het plastic van de knoppen gehaakt. De recirculatiestand heb je zo los. De andere twee ben je wat langer mee bezig. Wees wel voorzichtig, het plastic heeft niet het eeuwige leven.
Als je de kabels los hebt, moet je alleen nog de elektriciteitskabel loshalen. Daarna kan je zo de kachelunit eruit draaien. Deze zit weer dicht met een klikmechanisme, maar die heb je zo open.

Vervang meteen alle drie de lampjes, dit voorkomt dat je in de toekomst WEER een lampje moet vervangen

Als je de lampjes vervangen hebt, hang hem dan even aan de elektriciteitskabel om te zien of de lampjes het weer doen. Niets zo vervelend dat je er achterkomt dat het niet werkt als alles weer in elkaar zit.Is het goed bevonden, dan weer rustig monteren. De kabels goedkrijgen is een vreselijke klus. Ik moest 4 lampjes vervangen: 2 in boardcomputer, 1 in kachelunit en 1 in dashboard. Met dashboard was ik 5 minuten bezig, boardcomputer 1 minuut en kachelunit dik anderhalf uur.

Voor diegene met climate control is het veeeeeel makkelijker! Daar hoef je alleen maar 2 simpele kabels los te halen en dan heb je hem er al uit.

Succes aan diegene die deze kutklus mogen gaan klaren :+

Edit: Ik had ook nog een vraag. Ik heb elektrische ramen en deze zitten in de middentunnel. Nou heeft de bestuurderskant dat deze automatisch naar beneden en omhoog gaat. Kan ik simpel zo'n ding van de sloop halen uit een 206 en voor de passagierskant erin zetten? *Luxeprobleem* :D

[ Voor 5% gewijzigd door Ophidian op 17-07-2010 10:58 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ophidian schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:55:
Edit: Ik had ook nog een vraag. Ik heb elektrische ramen en deze zitten in de middentunnel. Nou heeft de bestuurderskant dat deze automatisch naar beneden en omhoog gaat. Kan ik simpel zo'n ding van de sloop halen uit een 206 en voor de passagierskant erin zetten? *Luxeprobleem* :D
Ja, dat heb ik me ook al een paar keer afgevraagd. Zou wel fijn zijn in ieder geval!

En over die middenconsole, misschien heb je hier iets aan: http://206gti.net/phone-console/

[ Voor 9% gewijzigd door Impry op 17-07-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Veel auto's hebben dat het bestuurdersraam bijrijdersraam niet automagisch naar beneden gaat. Weet iemand daar de reden van? Ik kan me in ieder geval niets bedenken.

[ Voor 6% gewijzigd door sopsop op 17-07-2010 13:44 . Reden: denkfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Het bestuurdersraam? Of bijrijdersraam?

Een reden die ik wel eens gehoord heb waarom de bestuurder het wel heeft en de bijrijder niet, is omdat er zoveel tolpoortjes in Frankrijk zijn. Geen idee of het klopt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

sopsop schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:45:
Veel auto's hebben dat het bestuurdersraam niet automagisch naar beneden gaat. Weet iemand daar de reden van? Ik kan me in ieder geval niets bedenken.
Voor het niet automatisch naar boven gaan kan ik wel een reden bedenken.

Misschien is de reden hetzelfde als bij electrische deuren die automatisch open gaan. Als je die een stukje uit elkaar trekt neemt daarna de motor het over. Als autoramen zo zouden werken zou het gemakklijk inbreken zijn. Volgens mij gaat het trouwens bij de meeste merken wel automatisch (of dat je kan kiezen). Het motortje van het raam doet toch niks als het contact uit staat en als het contact aan staat is het automatische raam niet het grootste probleem als de auto onbemand is verder.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Impry schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:50:
Het bestuurdersraam? Of bijrijdersraam?

Een reden die ik wel eens gehoord heb waarom de bestuurder het wel heeft en de bijrijder niet, is omdat er zoveel tolpoortjes in Frankrijk zijn. Geen idee of het klopt. :P
Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Deze reden klinkt plausibel maar of hij klopt.. Bij mijn Renault is het namelijk ook zo.. Ik ga hem even X-posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik denk het eerlijk gezegd niet want er moet ook een eindschakelaar in het raam zitten zodat de motor vanzelf stopt als het raam open of dicht is. En ik denk dat er ook ergens nog een extra relais zit dat zorgt dat het raam naar boven of beneden blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

la_fusion schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:57:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Deze reden klinkt plausibel maar of hij klopt.. Bij mijn Renault is het namelijk ook zo.. Ik ga hem even X-posten!
O, het bijrijdersraam. Ja dat hoeft veel minder naar beneden. Bestuurdersraam is bij elke parkeergarage, tolpoortje, politiecontrole, als de zon schijnt enz.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ja maar waarom dan niet het bijrijdersraam op dezelfde manier? De electronica kan het aan, want met mijn sleutel kan ik beide ramen automatisch helemaal laten zakken en weer dichtdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29

Alfisti

So macht Reisen Spaß

[...]

Succes aan diegene die deze kutklus mogen gaan klaren :+
Dank je wel voor de uitleg O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Je hebt niet alleen de schakelaar nodig dan ;) Nu ben ik niet heel bekend met de elektronica van een 206, maar een 206 heeft al een CAN-bus, dus als je pech hebt, wordt de raambediening gestuurd via de BSI. Je zult dan een manier moeten vinden om de BSI zodanig te programmeren dat-ie op dezelfde manier als het bestuurdersraam wordt aangestuurd.

Mocht de raambediening niet gekoppeld zijn aan de BSI, dan hangt er zeer waarschijnlijk nog een besturingsmodule achter de schakelaar. Deze module (zit waarschijnlijk in de bestuurdersdeur gemonteerd) heb je dan ook nodig, inclusief de draadbomen tussen schakelaar, module en raammotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Impry schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:39:
[...]

Ja, dat heb ik me ook al een paar keer afgevraagd. Zou wel fijn zijn in ieder geval!

En over die middenconsole, misschien heb je hier iets aan: http://206gti.net/phone-console/
Haha, volgens mij heb je ook vandaag op peugeot 206 club zitten zoeken! Zag een aantal minuten na jouw post hier, daar een post verschijnen in een ouder topic van iemand onder de naam JoostS. Ben jij dat toevallig? ;)
Trabi schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:19:
[...]

Dank je wel voor de uitleg O+
Geen dank. Heel veel succes, want dat heb je nodig! ;)
Wok schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:43:
[...]

Je hebt niet alleen de schakelaar nodig dan ;) Nu ben ik niet heel bekend met de elektronica van een 206, maar een 206 heeft al een CAN-bus, dus als je pech hebt, wordt de raambediening gestuurd via de BSI. Je zult dan een manier moeten vinden om de BSI zodanig te programmeren dat-ie op dezelfde manier als het bestuurdersraam wordt aangestuurd.

Mocht de raambediening niet gekoppeld zijn aan de BSI, dan hangt er zeer waarschijnlijk nog een besturingsmodule achter de schakelaar. Deze module (zit waarschijnlijk in de bestuurdersdeur gemonteerd) heb je dan ook nodig, inclusief de draadbomen tussen schakelaar, module en raammotor.
Hmmz, heel jammer. Het eerder genoemde oude topic bovenaan deze post, gaat over iemand die uit Engeland een schakelaar ed had gehaald. Maar die had helaas niet meer gereageerd :( Zou wel mooi zijn als het werkend te krijgen is, maar nu betwijfel ik dat.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ophidian schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:20:
[...]

Haha, volgens mij heb je ook vandaag op peugeot 206 club zitten zoeken! Zag een aantal minuten na jouw post hier, daar een post verschijnen in een ouder topic van iemand onder de naam JoostS. Ben jij dat toevallig? ;)
Haha, ja, ik ben JoostS op 206 Club inderdaad. ;)
Maar jammer dat het niet zo makkelijk te realiseren is, anders had ik het graag gedaan.

Dit is BTW het topic op 206club:
http://www.peugeot206club...ms&file=viewtopic&t=24522

[ Voor 10% gewijzigd door Impry op 17-07-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Impry schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:26:
[...]

Haha, ja, ik ben JoostS op 206 Club inderdaad. ;)
Maar jammer dat het niet zo makkelijk te realiseren is, anders had ik het graag gedaan.

Dit is BTW het topic op 206club:
http://www.peugeot206club...ms&file=viewtopic&t=24522
Als die op die 206club niet reageert, ga ik eens kijken wat het kost om het uit Engeland te halen. Zie dat je voor 7 pond al de schakelaars hebt. Voor dat prijsje kan het makkelijk! Binnenkort ook eens kijken of ik niet heldere koplampen voor een prikkie kan scoren.

Edit: Ik lees ergens anders dat bij de 307 de functie in de schakelaar zit. Kan dit bij de 206 niet ook zo zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Ophidian op 17-07-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ophidian schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:32:
[...]

Edit: Ik lees ergens anders dat bij de 307 de functie in de schakelaar zit. Kan dit bij de 206 niet ook zo zijn?
Kwestie van de schakelaars er uit wippen en kijken of er verschil tussen de twee schakelaars zit lijkt me?
Als je niets ziet, is het wellicht toch softwarematig in de BSI geregeld of hardware matig in de relais en motoren in de deur zelf.

Heb ik even een vraagje trouwens.
Peugeot 206 RC
bouwjaar: 2004
km-stand: 114.000km
vraagprijs: 8950.

Dit is wel een nette prijs toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Vandaag een autoradio gehaald bij de Lidl, mooi ding want heeft BT ondersteuning.

Betekend ook dat er een microfoontje bijzit die bedraad aan de radio moet worden aangesloten. Heeft iemand 206je en een mooi plekje, ik heb geen zin om alle panelen en bekleding eruit te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Niet zo druk meer hier :P

Vandaag APK gedaan, uitlaat is bijna op z'n einde, weet iemand een site waar je goedkoop uitlaat kan halen?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
als je BT hebt, dan schaf je toch een BT headsetje aan? Kan je mooi draadloos bellen :)
Alleen bij de Lidl gehaald zeg je? Kan volgens mij nooit veel zijn :$

uitlaat is slecht zeg je. Bedoel je alleen de einddemper? Zo duur is een orginele toch niet?

[ Voor 16% gewijzigd door PdeBie op 29-07-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Megamind schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:05:
Vandaag een autoradio gehaald bij de Lidl, mooi ding want heeft BT ondersteuning.

Betekend ook dat er een microfoontje bijzit die bedraad aan de radio moet worden aangesloten. Heeft iemand 206je en een mooi plekje, ik heb geen zin om alle panelen en bekleding eruit te halen :P
Dat meen je niet. :X

Wat een meuk kwaliteit is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Joopieboy schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:44:
[...]

Dat meen je niet. :X

Wat een meuk kwaliteit is dat...
Hoezo heb je m ook? Hij werkt hier perfect nu, bedrading van de auto was niet helemaal in orde alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou ik heb zelf 250 euro uitgegeven aan wél een degelijke radio, dus wat dat betreft. Ik ben wel bekend met de problemen en de slechte kwaliteit van deze radio's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Wie zegt dat die van de Lidl niet degelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
Ach laat Megamind toch, hij heeft ook een wokkietokkie merk TV van de Neckermann :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ThinkPadd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:19:
Ach laat Megamind toch, hij heeft ook een wokkietokkie merk TV van de Neckermann :+ O-)
Ja precies, waarom een A merk kopen als het goedkoper kan, is toch niks mis mee, toch? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 29-07-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
ThinkPadd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:19:
Alleen zat daar wel een Samsung paneel in :P (of was het een LG)? Maakt ook niet uit, waar daar heb ik nog niet eens voor betaald :P

Ik baalde wel een beetje want ik zag 2 radiotjes voorbij komen bij de iBood hunt, ook met BT.

Vandaag auto gehaald van de APK, alleen wat lampjes stuk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Megamind op 29-07-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Sinds ik een aantal Autovision radio's heb verkocht en deze na 2 weken allemaal uitgefikt terug heb gekregen van klanten (waarbij eentje zn dashboard begon te roken :X), wil ik gewoon niks anders meer dan spul van de gevestigde orde. Ja, zo'n goedkoop ding kan wel goed zijn, maar ik heb gewoon meer vertrouwen in merken als JVC, Pioneer, Kenwood, Clarion en dergelijke.
Ook leuk hoe mijn baas destijds de vertegenwoordiger van Autovision heeft afgeblaft toen ie kwam vragen of we nog wat leuke radio's moesten hebben... hij heeft de hele bak teruggekregen inclusief wat we nog op voorraad hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kijk en dat is een van de vele redenen waarom je niet zo een z-merk moet kopen. :+
Dankjewel voor het bevestigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Autovision radio's die beginnen te roken? Hmmm.... Ik had zo'n apparaat en die zit nu in de auto van mijn pa. Al doet dat ding het al ruim 1,5 jaar dus zal wel loslopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Clithopias op 30-07-2010 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 07:26
Altijd leuk als je erachter komt dat er een metalen voorwerp in je voorband zit... je denk hem even te laten repareren. Moet opeens de hele voorband worden vervangen... en ach gelijk de andere ook maar laten doen.

Auto rijden kost geld. :')

Wie heeft hier zijn iPhone met een carkit werkend in z'n peugeot?

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:41

Vis

Auto rijden kost idd geld... Vorige week een nieuwe koppeling in mijn 106je laten bouwen, want ik was door de ouwe bijna heen getrapt.. Schade: 350 euro incl. reparatiekosten

Scheelt dat een vriend van me automonteur is, anders was ik veel meer kwijt :)

Hij rijdt nu trouwens weer als een zonnetje... heerlijk koppelen

[ Voor 11% gewijzigd door Vis op 03-08-2010 11:40 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
dat zou ik nog wel willen hebben zeg. 106GTi-tje.
Kop van een 206 1.6 16v erop zetten. Uitlaatje op maat, ander luchtfiltertje (K&N), chip op maat. 140~150pk op pakweg 800kg >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
pdebie schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:20:
[...]

echt langzaam is hij niet te noemen nee. Maar het is zeker geen strepentrekker.
Menig leasebak kan ik niet bijhouden hoor :)

Maar aan de andere kant, ik trek hem in de 2e versnelling wel door naar de 100km/u. Dus dat kan aardig rap gaan :)

M'n volgende auto wordt waarschijnlijk een Seat Ibiza FR.
150pk standaard. Daar komt dan een EPS uitlaat onder (ik zweer bij EPS!) en een JD-engineering chip.
Dan zit je al op de 200pk. Leuk voor de stoplichtsprintjes. Voor de rest rijdt ik (bijna) nooit te hard.
Zit zelf te denken aan een FR TDI of een Cupra TDI, mits niet te veel km's ;) maargoed eerst nog een jaartje door met de peug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
pdebie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:41:
dat zou ik nog wel willen hebben zeg. 106GTi-tje.
Kop van een 206 1.6 16v erop zetten. Uitlaatje op maat, ander luchtfiltertje (K&N), chip op maat. 140~150pk op pakweg 800kg >:) )
Waarom die kop erop? De GTi heeft 122pk, de 1.6 107pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
106 GTi is een 8-klepper volgens mij en de 206 1.6 een 16-klepper.

correctie: dit heb ik verkeerd begrepen. Bij de Phase 2 is de GTi al een 16-klepper.
Mooi, scheelt weer :D

Ben ik overigens wel benieuwd waarom de 206 1.6 16v maar 110pk heeft. Het is hetzelfde blok als wat in de 106 GTi ligt. :?

[ Voor 72% gewijzigd door PdeBie op 06-08-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
pdebie schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:19:

correctie: dit heb ik verkeerd begrepen. Bij de Phase 2 is de GTi al een 16-klepper.

Ben ik overigens wel benieuwd waarom de 206 1.6 16v maar 110pk heeft. Het is hetzelfde blok als wat in de 106 GTi ligt. :?
Afaik wel, alleen een stuk tammer. Met 122pk zou die een te grote concurrent zijn voor de GTI met 138pk.

[ Voor 7% gewijzigd door Gisae op 06-08-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik zie op autoweek dat de 206 1.6 16v een compressieverhouding heeft van 11,0:1 en de 106 GTi een verhouding van 10,8:1.

Nu ben ik geen autotechnicus, maar dit is het enige verschil wat ik zie. Zal dan hier (i.c.m. wat computer finetuning werk) het verschil in zitten?
Gisae schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:29:
[...]

Afaik wel, alleen een stuk tammer. Met 122pk zou die een te grote concurrent zijn voor de GTI met 138pk.
Dat zal inderdaad wel een reden zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door PdeBie op 06-08-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:19:

Hetzelfde blok betekent niet meer dan hetzelfde blok.
In aanhangende inspuitsystemen/inlaatsystemen /software kunnen grote verschillen gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ok weet ik dat ook weer :)

zo technisch ben ik niet op auto gebied. Ik kan de verschillende onderdelen vaak nog wel benoemen, maar wat ze doen........ O-)

• PdeBie
sorry voor de dubbelpost, maar ik heb even een vraag m.b.t. mijn katalysator.

Ik heb een Peugeot 206 uit 2001 en was benieuwd of mijn katalysator 1 of 2 lambdasondes bevat.

Kan het kwaad om een uitgeklopte katalysator van een andere 206 er onder te plaatsen of ga ik hierdoor storingen krijgen in m'n blok?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
even kleine update: mijn bovenstaande vraag is niet meer van toepassing.
Ik heb van het weekend in een 206 zonder kat. gereden en dat was me toch een t*ringherrie. Leuk voor eventjes, maar voor dagelijks verkeer geen optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:28
Mijn vriendin heeft een (denk ik) lekkend carter.
Nu kan dit de pakking zijn of het carter zelf waar een scheur/barst in zit.
Het is niet veel getuige de kleine druppels die na een kwartier onder de auto liggen

Het betreft een 206 1.4 xs uit 2001, wat zijn de kosten om zo'n carter te vervangen?

Is dat zelf mogelijk? Ik zie pakkingen voor een tientje en een nieuw carter voor 90 euro, echter hoor ik weer verhalen dat het hele subframe er uit moet.

Iemand ervaring hier mee?

K to the KillaZ

• PdeBie
kan zijn dat het je kleppendekselpakking lekt. deze kost inderdaad maar een tientje ofzo. Echter lekt die meestal op je blok en valt het niet op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Omdat mijn banden rondom versleten waren, er duffe 14" velgen oplagen en er ook nog een van krom was:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/rs7alc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/20kei5y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/mkdnd3.jpg

De auto moet eigenlijk nog wel een cm of 3-4 omlaag voor en achter 2-3 cm om de rand om de wielen mooi gelijk te krijgen. Nu zit er boven de wielen veel loze ruimte.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Vind de velgen nou niet echt mooi onder de auto staan. Ieder zijn ding :)

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

Napo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:58:
Ik denk dat als de auto eenmaal wat gezakt is dat het wel een mooi geheel wordt :)

Zie ondertitel

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Mijn 206-je is gister door de APK gegaan. Ook al is een wiellager niet helemaal 100% (je hoort 'm "zingen") en zit er ergens een klein scheurtje in de uitlaat ("sportief geluidje") was er niks mee aan de hand en ging ie er fluitend doorheen :)

Binnenkort wel een nieuwe distributieriem er in laten zetten. Misschien dat ik dan net zo goed dat wiellager aan kan laten pakken... ;)

• NoepZor
Napo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:58:
Vind zelf juist het antraciete wel leuk staan bij het zilvergrijs en een keer wat anders dan de standaard Ouragan velgjes of RC velgjes. Verder laat ik hem nog iets zakken, waardoor het er minder trekker-achtig uit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Zag net een nieuwe peugeot reclame... met een 205 gti!
Je ziet een 205 T16 veranderen in een 205gti ter gelegenheid vna het 200 jarig bestaan.
Bouwden ze nog maar zoiets als een nieuwe 205gti.... maar het is allemaal veel te zwaar geworden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Vandread schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:45:
Zag net een nieuwe peugeot reclame... met een 205 gti!
Je ziet een 205 T16 veranderen in een 205gti ter gelegenheid vna het 200 jarig bestaan.
Bouwden ze nog maar zoiets als een nieuwe 205gti.... maar het is allemaal veel te zwaar geworden :/
eens! GTi's van 1100kg+ zijn geen GTi's meer. Net zoals die 308GTi :F

@noepzor: snel verlagen inderdaad die wagen, want nu kan het nog echt niet.
had trouwens een filmpje van je audio gezien op joetjoep. kan dat?
Klonk wel netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Weet iemand een goed merk ruitenwissers voor mijn Peugeot 206. Bij halfords hebben ze niets voor mijn 1999 206je, Bosch heeft ze ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Megamind schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:33:
Weet iemand een goed merk ruitenwissers voor mijn Peugeot 206. Bij halfords hebben ze niets voor mijn 1999 206je, Bosch heeft ze ook niet :(
Valeo heeft er, maar daar ben ik geen fan van. Strepen soms iets te veel naar mijn mening.
Maar je moet wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik heb op mijn 206 gewoon Dyna bladen zitten. Zijn niet echt aan de prijs, en doen het ongeveer een jaar lang echt goed, daarna beginnen ze te strepen en te zeuren. Ik heb ze vroeger ook wel verkocht, zowel ik als mn klanten waren er tevreden over. Ben in die tijd ook een keer bij de Halfords geweest, die hadden dezelfde wissers als eigen merk.
Als ik zo in het assortiment op halfords.nl kijk zou je de 65D en 40 moeten hebben. Die heb ik er nu ook op zitten. Evt kan je nog voor de 65S gaan met spoiler. Typenummers komen overeen met wat Dyna voert, dus ik ga ervanuit dat ze nog steeds Dyna wissers relabelen.

Speciale bladen met teflon die "niet piepen" hoef je eigenlijk niet aan te beginnen. Heb die vroeger ook wel veel verkocht, maar toen ik die op mijn eigen auto zette voelde ik me een grote oplichter. Dag in dag uit dure ruitenwissers met teflonbladen verkopen die niet piepen, zet je ze op je eigen auto, piepen ze je de oren van je hoofd. Heeft ook niet lang geduurd overigens, de importeur heeft ze na 3 maanden uit het assortiment gehaald wegens klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Vorige week vaag probleempje. M'n 307 lekte een halve liter koelvloeistof per dag en ik was al bang voor kapotte radiatoren e.d. M'n auto moest toch voor de APK en uiteindelijk bleek er een ontluchtingsschroefje los te zitten. Niks aan de hand dus :)
Uitlaat moest wel gelast worden, iets met een balanskogel (ofzo) rechtsvoor en 2 nieuwe banden en 300 euro lichter heb ik weer een auto die een jaar meekan. Helaas wel al aandachtspunten op het formulier ivm lekkende schokdemper en versleten remmen. Dat gaat niet goedkoop worden gok ik.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Remmen vallen op zich wel mee, het is natuurlijk niet goedkoop, maar nog te overzien.
Voor mijn 206 GTi was het als volgt: € 50,- per remschijf, € 85,- per remklauw (weet niet of die vervangen moeten worden, waarschijnlijk niet) en € 60,- voor een setje Road&Sport remblokken, er zijn ook goedkopere blokken. Deze gaan pas echt hard remmen als ze wat warmer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
_JGC_ schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:46:
Ik heb op mijn 206 gewoon Dyna bladen zitten. Zijn niet echt aan de prijs, en doen het ongeveer een jaar lang echt goed, daarna beginnen ze te strepen en te zeuren. Ik heb ze vroeger ook wel verkocht, zowel ik als mn klanten waren er tevreden over. Ben in die tijd ook een keer bij de Halfords geweest, die hadden dezelfde wissers als eigen merk.
Als ik zo in het assortiment op halfords.nl kijk zou je de 65D en 40 moeten hebben. Die heb ik er nu ook op zitten. Evt kan je nog voor de 65S gaan met spoiler. Typenummers komen overeen met wat Dyna voert, dus ik ga ervanuit dat ze nog steeds Dyna wissers relabelen.

Speciale bladen met teflon die "niet piepen" hoef je eigenlijk niet aan te beginnen. Heb die vroeger ook wel veel verkocht, maar toen ik die op mijn eigen auto zette voelde ik me een grote oplichter. Dag in dag uit dure ruitenwissers met teflonbladen verkopen die niet piepen, zet je ze op je eigen auto, piepen ze je de oren van je hoofd. Heeft ook niet lang geduurd overigens, de importeur heeft ze na 3 maanden uit het assortiment gehaald wegens klachten.
Alleen is mijn achterwisser nogal gaar aan het worden en die hebben ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Gewoon even voor bij een garage of dealer binnenlopen. Ik heb zelf een wisser van SWF achterop zitten, dat model zit wel op meerdere types (106, 307 en ook Fiat heeft modellen met die specifieke wisser). De normale universele wissers passen daar niet (goed) op.
Achterwisser vervang ik misschien eens per 2 jaar, boeit me eigenlijk niet dat die een klein beetje streept. Verder gebruik je dat ding ook niet zo vaak als de voorste wissers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik ben een (tijdelijke) auto aan het zoeken (eisen: benzine, 5drs, <750 euro, prov utrecht. Wensen: niet te zwaar, zuiperig, licht metaal, trekhaak, niet groen/rood/wit, fra/dui/zwe)
In dat prijssegment heb je niet veel te willen dus als de lak wat minder is of kilometers hoog, fine.

van peugeot heb ik 306 en 205 op het oog. 406 is nog te zwaar en vaak te duur. Outsider bij peugeot is de 405. Hadden we vroeger ook en vond ik toen al toffe bak. Zijn hier mensen met 405 ervaring in dit millenium? Ik had deze gezien:
http://link.marktplaats.nl/388626938

zwart vind ik tofste kleur en ziet er an sich goed uit. Maar zuipt dat ding niet enorm?
en 328K op de teller is wel een beetje fors. Ken die blokken verder niet.
405 BREAK GLI 1.6 U9
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=5750&cache=no
gewicht is doable: 1060 kg
1 op 13 fabrieksopgaaf, maar ja dat is theoretisch

Verder nog een 306 1.4 XR 5 deurs gezien maar advertentie lijkt to good to be true en dan weet je het wel ;)
http://link.marktplaats.nl/390898281
(bekend woonwagenkamp hier in de regio)

uw 2 centen?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Jazzper schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:18:
Verder nog een 306 1.4 XR 5 deurs gezien maar advertentie lijkt to good to be true en dan weet je het wel ;)
http://link.marktplaats.nl/390898281
(bekend woonwagenkamp hier in de regio)

uw 2 centen?
Geen verstand van 405'jes, dus ik reageer alleen even op deze: hij klinkt 'to good to be true', en dat is 'ie waarschijnlijk ook. Het lijkt alsof de eigenaar er redelijk zuinig op geweest is, want zelfs de suffe 'Je voelt je lekkerder...'-sticker zit nog op de achterruit. Maar... met een dergelijke km-stand is de distributieriem in ieder geval aan vervanging toe en zit je misschien (je kunt natuurlijk mazzel of pech hebben) op korte termijn met versleten koppeling en aandrijfassen.

Van de andere kant: dat hoeft niet te veel te kosten allemaal, en een 306 is wel wat couranter en moderner dan een 405. En het allerbelangrijkst: bij een auto van minder dan 1000 euro moet je sowieso gewoon geluk hebben...

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1 ... 14 ... 89 Laatste