Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
pdebie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:49:
[...]

eens! GTi's van 1100kg+ zijn geen GTi's meer. Net zoals die 308GTi :F
Stap eens in een 306 GTI van 1190kg en 167pk met 6-bak....

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
uitzonderingen daarbij gelaten maar de 306 gti is geniaal, een gti-6 is iets lichter overigens (1135) maar dan nog voelt hij totaal niet aan als een auto van 1100+ kilo (de civic voelt "zwaarder" aan en die weegt "maar" 975 kilo).

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik zit weer eens 306jes te kijken. Budget max 2000 euro. Ik probeer het liefst een 2000 te scoren maar eind jaren 90 is ook goed. Half '99 ging phase 2 in. Ik heb op de engelse wikipedia de verschillen bekeken tussen phase I, II en III. Die snap ik nu, maar ik ben nog niet zo stellig dat ik kan zeggen ik moet een phase II hebben of III en geen I. Maakt het veel uit behalve optisch?

Verder benzine en liefst 1.6 of 1.8 of zijn die 1.4 zo underpowered nog niet?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fase 2 ging in 97 al in, fase 3 in 99 inderdaad.
De latere hebben meer electronica en zijn daardoor minder betrouwbaar.
Ik rij momenteel al 2 jaar in een 1995 XRDT en echt nog geen stuiver onkosten (daar reken ik 5 tientjes voor nieuwe gloeibougies niet onder) aan gehad en wel bijna 50000 km verder.
Benzine ken ik niet zo, maar een familielid had een 1.1 spaarmodel en zelfs die kwam nog redelijk vooruit.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06:19

allure

Titaan fase 2/3

Weet iemand toevallig wat de inhoud is van het ruitensproeier reservoir van een 107 en een 308?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
allure schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:45:
Weet iemand toevallig wat de inhoud is van het ruitensproeier reservoir van een 107 en een 308?
De exacte inhoud van de 308 weet ik niet, maar ik heb er vanochtend ruim 4 liter in gedaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Weet er iemand een goede 306 gti-6 uit '99 in de kleur moonstone?

je mag mij ook in de TS zetten:

306 Cabrio 1.6 uit '99

Afbeeldingslocatie: http://auto.kettingonline.nl/p1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://auto.kettingonline.nl/p2.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Pinin op 24-12-2010 21:25 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Fraai!!!! _O_

Binnenkort maar eens even een nieuw deel aanmaken. Dan zal ik de jouwe ook opnemen in de TS :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:44

Theimon

Snapte!?

Vorige week een nieuwe distributieriem en waterpomp in de GTI laten zetten. Hij kan dus weer wat kilometertjes door :)

Ook meteen de olie en oliefilter laten vervangen trouwens. Ik kreeg een telefoontje met "je hebt sludge in je olie"....OMG NOES!! Bleek gelukkig niet de koppakking, ik moet 'm gewoon wat vaker lekker doorrammelen. Ik heb de laatste tijd simpelweg te weinig kilometers/lange afstanden gereden. Vocht in de motor kreeg dus de kans om mayo te worden met de olie.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Wok schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:43:
Fraai!!!! _O_

Binnenkort maar eens even een nieuw deel aanmaken. Dan zal ik de jouwe ook opnemen in de TS :)
Mag je mij er ook bij zetten :D

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/99dk7t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/x6nejs.jpg

Inmiddels van 77.000 km bij aanschaf naar 89.500 gegaan. Afspraak voor de 90k beurt staat bij Martijn van Midnight Motorsports. Deel van de uitlaat is lek en wordt daarna vervangen. Heb ook even een nieuwe mattenset gescoord. Ziet er dan toch meteen weer een stuk beter uit, na 10 jaar was de oude set wel afgeschreven :+

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2a0000k.jpgp

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Inmiddels heb ik mijn 206 CC 2,0 al 1,5 jaar,
Winterauto is het niet, want met brede banden en 135 PK is het glibberen en glijden.
en zeker met dit weer, ga ik dit missen;
Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/2352/img0718t.jpg
Tot op heden geen bijzondere issues meegehad.
Enige probleem begin dit jaar was dat de airco pomp stuk was.
Duur grapje voor €279 ,-
Dit jaar niet zo veel gereden: 7210km.
Teller staat op een keurig 124.000

Het leder blijft goed rood en heel, maar dat komt omdat ik braaf elke maand - zomers dan - met lederpoets (van de Hema, werkt geweldig) in de weer ga
Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/4232/img0621c.jpg

De meest recente aankoop is een schaalmodel van mijn autootje.
Helemaal op schaal :)
Zelf de uitlaat (ovaal bij de 2.0 versie) klopt in detail en van deze versie kan de kap open en dicht 8)
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/1323/img5066x.jpgQua muziek ben ik overgestapt op een Parrot MKI 9200

http://www.parrot.com/nl/...ar-systeem/parrot-mki9200
Duur kreng qua carkit.
Was zo'n € 325 kwijt voor inbouw (ga niet zelf schroeven, veel te bang dat ik de elektronica van het dak sloop) maar deze werkt geweldig.
Vooral om deze Bluetooth kan streamen vanuit je iPhone naar de carkit.
En ik kan 80 rijden met het dak open (wel het windscherm opklappen) zonder dat de ontvanger klaagt over ruis.
Aanrader, zeker omdat je alleen maar een schermpje zit, de rest zit mooi verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:33
Afgelopen vrijdag weer een kleine beurt gehad met ook een nieuw brandstoffilter. Heb achteraf de aanvoerbuis voor lucht naar het luchtfilter zelf weer vast moeten zitten (mijn monteur heeft een hekel aan plastic en schroefjes en maakt alles vast met tie-wraps). Verder de klep van de motor gesloopt, aangezien dat ding een pootje mist en daardoor alleen maar trilt. Misschien binnenkort eens bij de dealer of sloop kijken voor een nieuwe motordeksel.
Uiteindelijk loopt de motor weer een stukje soepeler, en is ook het inhoudprobleem waar ik al 40K mee rondrijd opgelost. Ik vermoed dat het het brandstoffilter is geweest. De monteur stuurde me daarvoor naar de dealer, de dealer zei dat ie niks kon vinden zolang ik geen storingslampje in het dashboard had.
Nu dus 200K gereden met dit ding. Over 20K een grote beurt met nieuwe distributie en waterpomp, kan ie er weer >200K tegenaan. Ik heb er al over zitten denken om wat anders te kopen, maar eerlijkgezegd vind ik de 206 niet een verkeerd karretje, rijdt heerlijk, is redelijk zuinig en heeft voldoende ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50
Rij inmiddels weer een maand of 3 rond in m'n 306 XT 1996 en net iets van 199000+ op de teller. Gaat op zich nog prima, maar moet binnenkort toch maar eens voor een beurtje denk ik.
Ruitenwissers doen het af en toe niet net na het starten, mogelijk motortje aan het overlijden ofzo.
Accu lijkt het wat moeilijk te hebben met de kou, komt wat traag op gang maar start nog wel relatief snel.
En hij trekt naar rechts dus hoop dat dat een uitlijnkwestie is :')

Denk dat ie prima nog een paar jaar mee kan. Kan ik in de tussentijd doorsparen voor m'n studieschuld af te lossen en daarna wil ik een nieuwere auto :+

*edit: o ja ook handig dat ik er aan denk dat de apk nog maar tot februari loop, ook niet vergeten

[ Voor 7% gewijzigd door Southern Sun op 28-12-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs042.snc6/167289_478564903365_551343365_5915585_1998138_n.jpg

yeuh ik mag hier ook meedoen!

net een aanbetaling gedaan op deze;
http://link.marktplaats.nl/404798730

Peugeot 306 break 1.8 XT 16V
jaar: 2000
km:122.000 NAP
112PK
net nieuwe distributieriem (vorige maand)
1e eigenaar
super netjes. Van binnen en van buiten.

Motor trappelt lekker door en ook veel opties zoals airbags rondom en ingebouwde radio cd speler en airco.

/blij mee

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56
Wok, als je een nieuw topic gaat maken, hierbij een Peugeotrijder voor in 't rijtje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.307forum.nl/files/peuinbos_321.jpg

Peugeot 307 XS Premium (2007), 1.6 HDiF (110 pk), 140k km op de teller. Kleur Bleu Abysse.
Extra's zoals pack visibilité (regensensor, lichtsensor), climate control, cruise control, enz. Voorzien van een Parrot MK9000 carkit, en van Aidel Black Chrome 17 inch lichtmetaal. In de winter, zoals nu, ligt er staal onder (15 inch), met winterbandjes.

[ Voor 12% gewijzigd door A_A_R op 28-12-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hmmm ik zie op het APK rapport nog wel wat aandachtspuntjes voor volgend jaar. Dat was me niet bekend. Mooi bummer want ook zaken als stuurkogel, schokbreker en nog wat zaken.

edit: LOL!!! niets aan de hand... ik heb dezelfde denkfout gemaakt als deze gast;
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=77018

[ Voor 28% gewijzigd door Jazzper op 28-12-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Jazzper schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:30:
hmmm ik zie op het APK rapport nog wel wat aandachtspuntjes voor volgend jaar. Dat was me niet bekend. Mooi bummer want ook zaken als stuurkogel, schokbreker en nog wat zaken.
Dat zijn niet zulke dure onderdeeltjes, mits je NIET naar die luxe peugeot dealer om de hoek gaat, maar gewoon naar de gerenomeerde (bovag) onderhoudsbedrijf bij je om de hoek :)
Mijn stuurkogel was een paar tientjes en 1/2 uurtje schroefwerk op mijn vorige 206-je.
schokbrekertje hoeft ook niet zo duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

niet meer nodig gelukkig, zie het bericht boven je. Leesfout :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Ik wil ook wel in de nieuwe OP erbij. :)

Wie: Impry
Model: 206
Type: GTi
Motorisering (brandstof): 2.0i 16v 138pk (benzine)
Bouwjaar: 2000
In bezit sinds: 8 juli 2009
Opties: RC Spoiler
Bijzonderheden: Sparco Kuipstoelen

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/10dzel5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/o902g1.png

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Na 2 dagen rijden nog erg tevreden. Merk wel dat het een klasse kleiner is dan mijn oude Xantia break en ik denk ook de 2009 Focus Wagon van mijn vriendin (of die is zelfde klasse, maar dan 10 jaar nieuwe en dus net als alle modellen groter geworden).

Vond de xantia ook allemaal net wat degelijker voelen. Hoe de deuren dichtvallen (lijkt wel bordkarton) en hoe ver de voorruit naar voren liep (hier bijna staande Jeep ruit voor mijn gevoel). Maar goed hij is mega keurig verder en ben er blij mee. De 1.8 wil ook wel rijden. Het is niet de 2.0 Turbo die ik had, maar dat hoefde ik ook niet meer (1:8 verbruik i.c.m. mijn voet).

nog wat pics;
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_SoNC3R4puko/TSDgg2API7I/AAAAAAAAFhc/ut83EVB-rNM/s720/DSC_1470.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_SoNC3R4puko/TSDgiUf6FiI/AAAAAAAAFhw/Pk0Wkga6YMo/s720/DSC_1482.JPG

Je ziet ze overigens niet veel rijden viel me op. Dat kan een goed (niet gewild / exclusief) teken zijn of een slecht teken (allemaal uitgevallen of geexporteerd naar noord-afrika/oost-europa). Wel typisch een auto waarbij de kleur het verschil kan zijn tussen nice car dude en laf gebakje. Net als BMW 3-series in paars en groen eind jaren 90 ;)

Nog wel wat kleine issues op te lossen:
- maar 1 sleutel en daar is het oog ook nog van afgebroken
- plafondlampje achterin doet het niet. Kijken of ik een lampje kan fixen
- ik wil mijn ipod nog aansluiten. Zit originele radio in. Geen idee of die aux heeft. Die FM dingen werken nooit lekker
- zit een scheurtje in de bumperlip. Je ziet het amper maar ben bang dat hij een keer uitscheurt. Versterken met iets?
- Wil motorruim nog schoonmaken. Die is vies maar verder ziet die er goed uit (geen roest)
- De dempers/veren achter klinken wat krakerig. Iemand vinden die daar verstand van heeft
- Met lijnolie de roof rails van grijs weer zwart maken. Klusje van niets maar plastic delen knallen er weer af daarna en gaat veel langer mee dan Valma meuk
- alle vloeistoffen checken
- feeling met de wagen kennen. Bijvoorbeeld hoe lang ik nog heb als benzinelampje brandt.

Maar eerst rijden en genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het onderstel van de 306 heeft net als veel PSA vehikels 1 zwak punt en dat is de lagering van de draagarmen achter.
Die zijn met naaldlagers in de asbuis gelagerd en het gebeurt toch vrij veel (bij mij dus ook) dat het daar gaat inwateren en dat de lagers drooglopen en kapot gaan met als gevolg dat het betreffende wiel schuiner gaat staan als de heer Peugeot heeft bedoeld, meestal aan de rechterkant meer dan links.
Makkelijk te zien als je een 10 meter achter de auto hurkt.
Ook worden er dan knarsende geluiden hoorbaar.....
Mocht het zichtbaar zijn , dan is acuut ingrijpen niet nodig, maar ooit moet er iets aan gedaan worden.

Originele radio heb ik er meteen uitgegooid en vervangen voor een Sony met aux en USB van 89€ , die dingen kosten echt geen drol meer en prima geluid.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik houd het liefst de originele radio.
Wel matig geluid en akoustiek. Eens kijken of er ook speakers achter kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jazzper schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:57:
Ik houd het liefst de originele radio.
Wel matig geluid en akoustiek. Eens kijken of er ook speakers achter kunnen
Mijn pa had er vroeger zo precies eentje :)
Ik kan je melden dat de HU van Clarion en van goede kwaliteit is. Wat er dan voor speakers in zitten weet ik niet, maar ik weet wel dat dat altijd prima klonk :)
Speakers achterin kan zeker; in de achterklep zitten uitsparingen voor 2 speakers. Dat scheelt al een boel kan ik je melden :) Of er speakers achter in de deur kunnen weet ik niet.

Overigens: er is in de tijd dat deze op kenteken is gezet (mijn pa had 77-GK-DS, scheelt maar weinig dus) een actie bij de dealer dat wanneer je een nieuwe 306 kocht, je een station of sedan kon krijgen voor de prijs van een hatchback. Hoewel de hatch het populairst was, zijn er toen een hoop als station uitgeleverd. Meer bergruimte voor dezelfde prijs, trok met name gezinnen met kinderen aan :)
Ik kan me nog herinneren dat de dealer destijds zei dat de sedan vrij weinig verkocht werd ondanks het aanbod (die zie je echt heel weinig). Persoonlijk is de achterkant er een waar je van moet houden, maar goed, daar krijg je dan ook een hoop kofferruimte voor terug :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
* Ophidian mag weer afgemeld worden voor de Topicstart :P De Peugeot wordt ingeruild op een nieuwe Twingo in april! Nog even met deze doen dus, maar dan verplaats ik me in iets anders Frans :P

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

er zitten speakers in de achterklep, maar vind het geluid niet geweldig. Of ik moet beter zeggen: ze geven prima geluid maar komt niet echt door met zo'n dekmat erboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Jazzper schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:47:
er zitten speakers in de achterklep, maar vind het geluid niet geweldig. Of ik moet beter zeggen: ze geven prima geluid maar komt niet echt door met zo'n dekmat erboven ;)
Als het goed is kun je die dekmat in delem opklappen. Voor zover ik me kan herinneren scheelt het al heel veel als je het eerste stukje (tegen de kofferdeksel aan) omklapt.
Oh en btw: even je fader goed instellen scheelt ook al een hoop. Ik meen dat ik hem destijds op +3 achter afgeregeld had :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

The Eagle schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:02:
[...]

Als het goed is kun je die dekmat in delem opklappen. Voor zover ik me kan herinneren scheelt het al heel veel als je het eerste stukje (tegen de kofferdeksel aan) omklapt.
Oh en btw: even je fader goed instellen scheelt ook al een hoop. Ik meen dat ik hem destijds op +3 achter afgeregeld had :)
Vinden meestal je passagiers wat minder ;)
Ik heb mijn radio's ook meestal meer op de achter speakers staan, dit omdat daar vaak iets grotere zitten en je deze dus harder kun zetten zonder al te veel vervorming waar de speakers voor wel gaan vervormen. Maar het nadeel is dat als je mensen op de achterbank hebt ze niet goed meer kunnen horen wat er voorin gezegd wordt (ook als de radio niet zo erg hard staat, achterin klinkt hij harder).

Ik krijg mijn 308 als het goed is over een paar weken, mijn vorige auto was een 207 en ik moet zeggen dat ik die toch wel ben gaan missen (heb nu tijdelijk een Ford Fiesta). Over een paar weekjes lekker cruisen met de 308, sowieso ga ik weer terug naar diesel (rijdt imo wat rustiger en ik sta minder aan de pomp) en het is een 2tronic uitvoering, dus schakelen hoeft ook niet meer en zo ongeveer alles wat erop kan zit erop (Blue lease executive met het pack city :P). Heb er nu al zin in :D

Wel vond ik het raar dat ik zo lang moet wachten tot hij uitgeleverd wordt, ik heb hem in oktober besteld, normaal zou je zeggen binnen een week of 8, maar had hem al niet in 2010 meer verwacht omdat leasemaatschappijen niet uitleveren aan het eind van het jaar, maar dat ik tot eind februari moest wachten was wel een tegenvaller. Schijnbaar is het toch druk genoeg in de fabriek om tot zulke wachttijden te komen..

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heeft iemand een idee over de oorzaak van lawaai (brommend/dreunend) bij een Peugeot 307 Break met duidelijke pieken bij ±90 en ±130km/u? Het lawaai is onafhankelijk van het toerental, dus ik zou denken aan afhankelijk van de snelheid draaiende delen zoals de banden (minder waarschijnlijk imho, is zowel met zomer-als winterbanden en net gebalanceerd (voor en na balanceren lawaai)), wiellagers of aandrijfassen. Het lawaai lijkt van achter te komen. Overigens leek het erop dat bij een bocht naar links (snelheid onveranderd) het lawaai minder werd. De uitlaat staat op zich ook nog wel op mijn lijst, maar ik zou het zelf op lagers houden. Zou dit kunnen? Heb niet zo veel verstand van automechanische zaken... Zijn er bij 307s nog bepaalde bekende probleempunten?

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 08-01-2011 19:27 . Reden: nog een symptoom toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Gecupte banden? Komt regelmatig voor bij een 307, of anders een wiellager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Nee de winterbanden zijn net nieuw (en hij doet het kennelijk met zomer- en winterbanden), maar wiellager zou dus wel kunnen...

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 08-01-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Die FAD +3 was een goede tip! Heb hem op +2 en geluid klinkt ineens surround ;)
Nog best goed en niet vervormd. Wellicht een keer de speakers geupgrade in het verleden. Ben tevreden!

Heb nog wel wat todo punten voor de auto maar dat komt allemaal wel. Het is ook zo nat, koud en donker na het werk steeds in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Als er een nieuwe deel komen mag ik er dan ook in? O+

Sinds 8 weken in mijn bezit als op volger van een 206, een 406 Coupe met 2.0 16v motor uit 2000 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.alfisti.nl/406coupe/P1000786.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

oeh! die wil ik ook nog een keer hebben. In het zilver, zwart of blauw! schitterend. De 4drs sedan versie vind ik een stuk minder spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 07:26
Vandaag mijn 307 naar de garage gebracht voor een check-up. Helaas was 1 van de achter wiellagers stuk... *hoort kassa rinkelen*.

Daarnaast er achter gekomen dat de RD3 autoradio geen aux-input bevat. Dus geen mogelijkheid om een iPhone via de aux ingang te laten binnenkomen. Mogelijk opzoek dan maar naar een andere autoradio met MP3 mogelijkheid + aansturing richting de boordcomputer.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Intheweb schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:01:
Vandaag mijn 307 naar de garage gebracht voor een check-up. Helaas was 1 van de achter wiellagers stuk... ...
Hmm, ik heb het vermoeden dat dat bij mijn echtgenotes auto ook het geval is... Had je iets opgemerkt? (En wat waren de reparatiekosten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Mijn 306 heeft de laatste dagen een vreemd kwaaltje opgelopen: de stroomtoevoer naar de toerenteller is niet helemaal in orde. Ongeveer de helft van de tijd doet 'ie het goed en de andere helft van de tijd schommelt hij een beetje rond 80% van het toerental dat hij moet aangeven.

Zodra je dan een grote stroomverbruiker inschakelt (achterruitverwarming, aanjager op 4), valt de toerenteller helemaal uit.

Ik vind 't best geinig dat ik de toerenteller kan uitschakelen met de knop voor de achterruitverwarming, maar het lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Voordat ik nou het halve dashboard uit elkaar ga halen: hebben mensen hier nog tips waar ik het probleem moet gaan zoeken? Ik kan best zonder toerenteller, maar als 'ie er in zit heb ik liever dat hij het gewoon doet.

Het enige dat er recentelijk veranderd is: mijn Parrot CK3000 Evo is uit de auto verwijderd en ik heb een Nokia CK7W ingebouwd. Ook aangesloten op de stroomtoevoer (continu + geschakeld) bij de radio, net zoals de Parrot. Die installatie lijkt helemaal te kloppen. Of ik moet bij het knutselen aan die bekabeling iets anders losgetrokken hebben, maar ik kan het me niet voorstellen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Je kan even de Haynes downloaden. Van Phase 1 en 2 zijn daar linkjes op het 306forum.nl voor downloaden: http://www.306forum.nl/-v...haynes-manual-t-4179.html

Ik wil zelf die voor Phase III nog eens hardcopy kopen. Zag hem op marktplaats en bij bol. Nog best prijzig.

Je kan je vraag natuurlijk ook op het 306 forum zetten.

Andere vraag: hebben jullie ook zo last van condens deze dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Ik heb Haynes laatst tweedehands gekocht. Voor Phase 1 en 2 inderdaad. Maar daar staat weinig interessants in over de toerenteller.

On the other hand... heb vanavond weer een stuk gereden en hij deed volkomen normaal. Ook met andere stroomverbruikers. Ik ga komend weekend wel even zekeringen nakijken en even kijken of ik niks raars zie, maar als hij het nu gewoon blijft doen, negeer ik het voorval gewoon :)

Ik heb nu overigens ook last van vocht in de auto. Maar dat komt omdat ik tijdens de vorstperiode zo'n afdekhoes over mijn auto had liggen en die hoes vorige week achterin heb gegooid. Daarmee heb ik veel te veel vocht in mijn auto gebracht. Ik moest vanavond met een trekkertje de voorruit schoonmaken :X

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Mja vocht in de 206 heb ik ook last van. Heb je heel de buitenkant lopen krabben, mag je de voorruit aan de binnenkant ook nog even doen :/ Heel het dashboard ook weer zeiknat. Hoogste tijd dat het weer lekker weer wordt. Dakraam open en de boel er even lekker uit laten dampen.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 07:26
begintmeta schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:18:
[...]

Hmm, ik heb het vermoeden dat dat bij mijn echtgenotes auto ook het geval is... Had je iets opgemerkt? (En wat waren de reparatiekosten?)
De kosten daarvoor waren +/- €80 voor de lager en €80 voor de montagekosten. Viel me nog wel mee eigenlijk.
De auto piepte de laatste tijd wel veel... geen idee of het daarmee te maken had maar gisteren geen piepjes opgemerkt.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Theimon schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 07:20:
Mja vocht in de 206 heb ik ook last van. Heb je heel de buitenkant lopen krabben, mag je de voorruit aan de binnenkant ook nog even doen :/ Heel het dashboard ook weer zeiknat. Hoogste tijd dat het weer lekker weer wordt. Dakraam open en de boel er even lekker uit laten dampen.
Geen lek rubber ergens of een slecht sluitende deur?

Plaats anders eens een vochtvreter in de auto. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik heb (nog) geen lek kunnen ontdekken. Komt ook meer door sneeuw dat aan je schoenen blijft hangen enzo.

Een vochtvreter is wel een idee inderdaad. Even opsnorren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is idd wel iets wat klopt ja, veel met natte kleding in de auto zitten en die dingen. Ik weet ook niet hoe het zit met airco aan of uit, met dit soort weer doe ik de airco eigenlijk altijd uit, alleen de verwarming volle bak aan. Maar echt goed droogstoken lukt het niet, ben ook zo de warmte kwijt in die auto.

Maar goed, had ik maar frans moeten blijven rijden. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ik ben enigsinds aan het rond kijken voor een eerste auto, ben vrij lang ( 2.00 meter ). Heb keer in een 206 gezeten, en dat viel toen volgens mij niet echt tegen. budget 2500EU ongeveer. staan 1000000 206's met 1.4 benzine op 't internet, dus ga binnenkort in de buurt maar eens wat dealers af.

Aanrader, de 206 uit bouwjaar 2000 oid met 120-130k op de teller. bepaalde dingen waar ik op dien te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Qua vochtvreter kan ik je trouwens een pingi aanraden. Dan niet dat kleine schattige beestje waar je indruk mee maakt op je vriendin, maar de grotere uitvoering in een zakje. Het voordeel van die dingen is dat ze alle vocht opnemen ipv laten lekken in een bakje. Als ik ergens een hekel aan heb is het een omgevallen vochtvreter die tot in eeuwigheid vocht naar je bekleding trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

thijszor schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:30:
Ik ben enigsinds aan het rond kijken voor een eerste auto, ben vrij lang ( 2.00 meter ). Heb keer in een 206 gezeten, en dat viel toen volgens mij niet echt tegen. budget 2500EU ongeveer. staan 1000000 206's met 1.4 benzine op 't internet, dus ga binnenkort in de buurt maar eens wat dealers af.

Aanrader, de 206 uit bouwjaar 2000 oid met 120-130k op de teller. bepaalde dingen waar ik op dien te letten?
Ik heb net een 206 133000km uit 2000 gekocht (€3400,-) , met een budget van €2500 ga je het wel moeilijk krijgen.
met dat budget zal je sommige dingen voor lief moeten nemen, minder interieur of exterieur bv.

soms willen ze nog wel eens roesten onder het achterraam. verder opletten op banden en gekke geluiden enz.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Een budget van 2500 is wel laag, maar nog niet onmogelijk. Hou echter rekening mee met het feit dat het wel standen zijn waarbij de distributieriem gedaan moet worden. Daar moet je ook nog wat geld voor uit trekken.

Ik had die riem laten doen bij Midnight Motorsports in Nijkerk. Die doen het voor een stuk minder dan bij de dealer (275 euro). Hou je dus nog 2200 euro over als je echt niet meer hebt. Zou ik nog even doorsparen of iets kleiners nemen!

Edit: Ik heb net mijn 206 uit 2000 met 90k op de teller ingeruild voor 3k bij de dealer, dus 2,5k is wel wat weinig :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ophidian op 12-01-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ophidian schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:51:
Ik had die riem laten doen bij Midnight Motorsports in Nijkerk. Die doen het voor een stuk minder dan bij de dealer (275 euro). Hou je dus nog 2200 euro over als je echt niet meer hebt. Zou ik nog even doorsparen of iets kleiners nemen!
Of iets groters, een goede 306 is prima te vinden voor dat geld. Is natuurlijk wel een ouder model, maar daarom zijn de exemplaren in die prijsklasse er vaak ook een stuk beter aan toe. Ik zou trouwens niet teveel bij dealers zoeken thijszor, onafhankelijke (dorps)garages zijn vaak een stuk actiever in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Hmh, eventjes door sparen is het advies dus. zijn hier ( omg castricum ) zat van die handelaartjes inderdaad, wie weet is dat wat intressanter inderdaad. bedankt! ik ga eens op een vrije zaterdag rondneuzen, will report back ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

voor dat geld zou ik liever een nette 306 halen.

2001 Peu 306 1.4 phase 3 - full options - 93.000km - http://link.marktplaats.nl/406902655
1999 Peu 306 1.4 XN phase 2 - 88.000km NAP - http://link.marktplaats.nl/408646902
1999 Peu 306 1.6 XT aut phase 3 - 101.000km NAP - http://link.marktplaats.nl/412009821
1999 Peu 306 1.4 XN phase 2 - 134.000km NAP - http://link.marktplaats.nl/406796709
1999 Peu 306 1.6 XR phase 2 - 155.000km NAP - http://link.marktplaats.nl/408703969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Al eerder reactie van een Belg gekregen, maar toch benieuwd waar ik in NL op uit kom:

Iemand enig idee waar ik qua kosten / materiaal etc op moet rekenen wanneer ik een kleine (20k) beurt bij de Peugeot dealer laat doen, aangenomen dat er niet heel veel aan gedaan hoeft te worden behalve de standaard vloeistoffen? Banden zijn ws nog goed (2 nieuwe bij aflevering gehad).
Betreft een 207 1.6HDI uit 11-2008. Net uit de garantie dus, maar 1 jaar leeuwekeur volledig en een half jaar geleden gekocht dus krijgt ie eenmalig een beurt bij de dealer. Daarna mag onze vaste monteur er zijn tanden in vastbijten ;)

Vrij standaard vraag eigenlijk, maar mijn 1e auto (hiervoor lease) en wil eigenlijk wel weten waar ik aan toe ben voor ik hem over 2,5k overlever aan een stel engen mannen in een blauwe overal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

De 306 cabrio krijgt een goede beurt van ons.

Nieuwe remcilinder
revisie cilinderkop
remschijven en klauwen
bandjes V>A wisselen
olies en wat klein grut.
en misschien koppeling.

Zonder koppeling kost het me 1400,- en de auto is een week bij de garage

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
AFAIK hebben dealers daar standaardprijzen voor, met meerprijzen voor extra dingen die moeten gebeuren. Als dat ding dealeronderhouden is zou je gewoon een dealer moeten kunnen bellen met de vraag wat een beurt voor die km-stand nou eigenlijk kost.

Sinds afgelopen vrijdag heb ik een trekhaak onder mijn 206 1.4HDI zitten. Ik heb uiteindelijk de lampen wat moeten verlagen, want ik scheen helemaal de lucht in. Wat blijkt nou: die trekhaak is zo zwaar dat de achterkant nu op normaal niveau getrokken wordt, de voorkant staat nog steeds hoger dan normaal. Qua rijden merk ik er weinig van, maar van de zijkant ziet het er gewoon enorm stom uit. Is die achterkant nog hoger te krijgen dmv de torsiestaaf, of liever: is de voorkant nog af te stellen naarbeneden, of mag ik dan naar een verlagingsset gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
M'n 306 net weggebracht voor APK. Een 107 meegekregen als vervangende auto :') Blij als ik m'n eigen weer terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mja, afgelopen vrijdag ook een stokoude 205 op benzine meegekregen. Is wel even wennen, zo'n auto zonder stuurbekrachtiging en elektronica als je een 206 1.4HDI gewend bent. De monteurs van de garage vertelden al allemaal horrorverhalen over die leenauto, maar ik vond het nog wel meevallen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
_JGC_ schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:48:
Mja, afgelopen vrijdag ook een stokoude 205 op benzine meegekregen. Is wel even wennen, zo'n auto zonder stuurbekrachtiging en elektronica als je een 206 1.4HDI gewend bent. De monteurs van de garage vertelden al allemaal horrorverhalen over die leenauto, maar ik vond het nog wel meevallen allemaal.
Oh ik heb het juist andersom. 306 is uit '96 en dit is gewoon een nieuwe 107 :+
Pff knijp 'm wel een beetje. Ben bang dat ie er niet doorheen komt en kan deze week eigenlijk geen grote reparaties betalen, terwijl ik m eigenlijk wel nog nodig heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Southern Sun op 17-01-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:47

PauseBreak

derp!

Misschien wel leuk voor jullie Peugeot-liefhebbers, Klokje Rond van Autoweek met een Peugeot 406 Coupé met 400.000km op de teller. Toch wel een redelijk unicum voor zo'n model, dus ik dacht, ik gooi de link hier even neer ;)
http://www.autoweek.nl/vi...je-rond-Peugeot-406-Coupe

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

leuke video! Blijft een prachtige wagen.

Ik dacht eerst dat je naar klokje rond van 2007 linkte:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 09:24
PauseBreak schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:33:
Misschien wel leuk voor jullie Peugeot-liefhebbers, Klokje Rond van Autoweek met een Peugeot 406 Coupé met 400.000km op de teller. Toch wel een redelijk unicum voor zo'n model, dus ik dacht, ik gooi de link hier even neer ;)
Had het gisteren ook toevallig gezien (kom zelden op de autoweek site, behalve om specs op te zoeken). Stukje over zijn olie verversen vond ik ook wel mooi: 2ton rijden zonder olie te wisselen...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Intheweb schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 07:56:
... De kosten daarvoor waren +/- €80 voor de lager en €80 voor de montagekosten. Viel me nog wel mee eigenlijk.
De auto piepte de laatste tijd wel veel... geen idee of het daarmee te maken had maar gisteren geen piepjes opgemerkt.
Dat valt wel mee inderdaad, hoorde net dat het bij mijn vrouws auto iets duurder wordt: €260 totaal (wel incl nog wat kleine werkzaamheden (koplampen afstellen, APK etc))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Onze 306cabrio '99 1.6 gaat binnenkort weg voor wat reparaties.

Omdat er redelijk wat uit elkaar moet is het misschien verstandig om de koppeling en/of bak te laten vervangen.
Ik weet niet of de bak of koppeling de oorzaak is van de klacht.
Wat gebeurd er: Als ik schakel gaat het soms wat hakerig en mechanisch niet heel soepel (maar geen gekras of ratel van de tanden) Tevens moet ik de koppeling altijd goed intrappen om te schakelen.
wat is er nu minder goed? bak of koppeling?

In de auto kan ik eigenlijk niet wegrijden in z'n 5 (motor slaat af) en als ik de bak in 2 zet met handrem en ik laat koppeling opkomen slaat ook de motor af. De koppeling slipt dus niet, ik ruik ook nooit frictiemateriaal.

Heeft iemand wat tips om één en ander uit te sluiten

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
^^ Begin eens met het verversen van de bakolie :)

Eerste verdachte lijkt me het druklager. If so, dan moet de bak eraf en kun je net zo goed de complete koppelingset (plaat, drukgroep, druklager) vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Wordt de startpost nog onderhouden?
Wie: Deathchant
Model: 206
Type: GTI
Motorisering (brandstof): 2.0i 16v 138pk (benzine)
Bouwjaar: 2008
In bezit sinds: 16 augustus 2006
Opties: -
Bijzonderheden: -
Hoe kan dat nou? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
:$

De startpost wordt niet meer onderhouden, omdat ik bezig ben met deel 3 ;) (alleen weet ik nog niet wanneer deel 3 gepost gaat word, want ik heb het momenteel ook even erg druk met andere zaken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

PauseBreak schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:33:
Eindelijk een term voor mijn gevoel in de koppeling: vretig! Ik probeer het al tijden aan mijn garagist uit te leggen dat mijn koppeling krakerig aanvoelt bij terugschakelen als alles is opgewarmd. De vorige keer is op de gok de hele drukgroep vervangen, maar dat bood maar heel even soelaas (2 dagen ofzo). Nu begint het weer aan te voelen of de kabel ieder moment kan knappen, het betreft trouwens een Alfa 147 Q2 (da's een 1.9 JTDm 16v met 150pk).

=edit= oeps. Zie nu pas dat dit het Peugeot topic is.

[ Voor 3% gewijzigd door sopsop op 20-01-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:30:
Onze 306cabrio '99 1.6 gaat binnenkort weg voor wat reparaties.

Omdat er redelijk wat uit elkaar moet is het misschien verstandig om de koppeling en/of bak te laten vervangen.
Ik weet niet of de bak of koppeling de oorzaak is van de klacht.
Wat gebeurd er: Als ik schakel gaat het soms wat hakerig en mechanisch niet heel soepel (maar geen gekras of ratel van de tanden) Tevens moet ik de koppeling altijd goed intrappen om te schakelen.
wat is er nu minder goed? bak of koppeling?
Heel goed mogelijk dat alleen de koppeling wat opgesteld moet worden.
Hakerig schakelen zit bijna nooit in de bak, wel in de overbrenging (stangetjes en kogelgewrichten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Er ligt een Pingi in de auto hoor :) Het scheelt al iets, maar hij heeft nog genoeg te doen. Er zit nog genoeg vocht in de wagen in ieder geval.

Dadelijk even naar de dealer. Een paar weken geleden ben ik tegen een stoeprand aangegleden wat me een nieuwe draagarm en fusee opleverde :( Het koste alleen wat moeite het wiel er af te halen aangezien ik slotbouten heb.
Op zich geen probleem natuurlijk, ware het niet dat de slotbout "sleutel" scheurde en brak. De monteur mocht dus gaan uitboren en een nieuwe bout er in slaan. Dus zometeen maar even gaan vragen wat het kost om alle slotbouten te vervangen voor normale bouten.

Je zal maar met een lekke band komen te staan en de boel breekt....ben je nog verder van huis :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had een half-lamgedraaide bout op mijn voorwiel, die werd gelukkig gratis vervangen (was deels hun fout).

* SinergyX klopt af
Rij inmiddels weer paar maandjes probleemvrij, toch hou ik het probleem van af en toe flinke vermogensverlies tijdens optrekken, ik begreep dat 1 van de sensoren in de uitlaat (of die richting) niet meer goed functioneerde en deze dus af en toe verkeerde waardes doorgeeft naar het gedeelte wat mijn benzine verhouding regelt. Af en toe een chip-reset doet wonderen, het laten vervangen zou ik moeten rekenen richting 150-180 euro. En dan blijft het maar de vraag of dat daadwerkelijk het probleem is.

Weet wel dat ik er dit jaar toch aan moet geloven en de draadboom in de rechterdeur te laten vervangen, enkel de draden voor de electrische ramen en deurvergrendeling werken nog, kwestie van tijd tot die 2 er ook mee stoppen. Het bleek in het verleden al eens 'amateuristisch' te zijn gerepareerd, kreeg al vaker het advies om het zelf te gaan doen, maar zo technisch ben ik niet (berg doormeten omdat je veel meer draden hebt dan er daadwerkelijk worden gebruikt).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Die van mij staat nu bij de garage voor onderhoud. Krijg ik een gloednieuwe 207sw mee als leenauto. Ik vind 'm welliswaar niet fijn rijden, maar de hele beleving van een nieuwe auto vind ik wel heel fijn :D Weer eens wat anders dan die van mij uit '96. Snel sparen voor een jongere auto dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 08:20
Aangezien ik max 1 a 2x per maand nog maar rij (en dan is het naar het zwembad 5km verderop) gaat mijn 406 Break eruit. Niet echt rendabel om een auto te hebben terwijl je altijd met het OV reist.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Southern Sun schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:05:
Die van mij staat nu bij de garage voor onderhoud. Krijg ik een gloednieuwe 207sw mee als leenauto. Ik vind 'm welliswaar niet fijn rijden, maar de hele beleving van een nieuwe auto vind ik wel heel fijn :D Weer eens wat anders dan die van mij uit '96. Snel sparen voor een jongere auto dus
Als het een 1.2 of 1.4 is is ie niet echt vooruit te trappen idd :P
Ik rij zelf een 207 hatchback met een 1.6HDI met 92 pk en dat scheelt een hoop kan ik je melden. Genoeg pk's en koppel om met de gemiddelde lease Golf TDI mee te komen iig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

The Eagle schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:10:
[...]

Ik rij zelf een 207 hatchback met een 1.6HDI met 92 pk en dat scheelt een hoop kan ik je melden. Genoeg pk's en koppel om met de gemiddelde lease Golf TDI mee te komen iig :Y)
Op de hatchback is de 1.6HDi een lekker pittig dieseltje inderdaad, een tijd in de 90pk gereden en reed best lekker, maar vraag me af of het ook zo lekker blijft bij een wat grotere uitvoering zoals de SW of de 308.

Heb voor de zekerheid maar een 112pk 2tronic in mijn 308 laten gooien :P Sowieso vond ik de 2tronic ervaring een zeer prettige, en de 20% bijtelling is ook niet verkeerd. Nu nog wachten op een telefoontje van de leasemaatschappij dat ik hem mag ophalen, dat zou als het goed is deze week zijn :P :P

Sowieso zal die 308 een grote verbetering zijn, rijd nu in een vrij lawaaierige Fiesta 1.6 benzine, ding maakt als je > 110 rijdt best wat herrie (sowieso vind ik hem slecht geïsoleerd) en met de KM's die ik maak sta ik om de dag bij de pomp. De 308 zou in principe 1200 km op een tank kunnen doen..

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
[...]

Ik heb eigenlijk geen idee welke motor er in lag. Wel viel het me op dat de motor behoorlijk goed te horen was binnen, alsof er nauwelijks isolatie zit tussen motorcompartiment en binnenkant. Vond vooral het remgedrag wat te abrupt en het stuurde niet echt lekker.
Weet wel dat ik de 207 en 307 etc. een beetje vrouwenauto's vond, maar nu ik ze veel vaker heb gezien vind ik ze nog niet eens zo gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

.Gertjan. schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:51:
[...]

Op de hatchback is de 1.6HDi een lekker pittig dieseltje inderdaad, een tijd in de 90pk gereden en reed best lekker, maar vraag me af of het ook zo lekker blijft bij een wat grotere uitvoering zoals de SW of de 308.

Heb voor de zekerheid maar een 112pk 2tronic in mijn 308 laten gooien :P Sowieso vond ik de 2tronic ervaring een zeer prettige, en de 20% bijtelling is ook niet verkeerd. Nu nog wachten op een telefoontje van de leasemaatschappij dat ik hem mag ophalen, dat zou als het goed is deze week zijn :P :P

Sowieso zal die 308 een grote verbetering zijn, rijd nu in een vrij lawaaierige Fiesta 1.6 benzine, ding maakt als je > 110 rijdt best wat herrie (sowieso vind ik hem slecht geïsoleerd) en met de KM's die ik maak sta ik om de dag bij de pomp. De 308 zou in principe 1200 km op een tank kunnen doen..
Mijn 207 HB weegt 1216 kg leeg, die van mijn pa (207 SW X-Line 1.4) 1171 kg leeg@73pk. Diesel is iets zwaarder he ;) Maar idd, heerlijk pittig :)
1200km op een tank vind ik wel wat optimistisch. Ik rij zelf ca 35k per jaar met dat ding, voornamelijk snelweg, en ik heb met de airco uit ongeveer een verbruik van 1: 18,5. Da's inmiddels gemeten over bijna 20k, dus redelijk representatief. Combineer dat met een tank van 50 liter inhoud en ik doe gemiddeld 925 met een volle tank. Ik heb zegge en schrijven 1x de 1000km op een tank gehaald. Let wel: fabrieksopgave is 1:22 en dus meer.
Aangezien jouw bak zwaarder zal zijn en een zwaardere motor zal hebben, ben ik bang dat je die 1200 op een tank van in jouw geval 60 liter niet gaat halen. Dan moet je gemiddeld al 1:20 doen, vind ik heel knap als je dat red.

Edit: even voor de geinteresseerden: de benzinemotoren uit de 207 komen van BMW af. De diesels zijn eigen PSA fabrikaat :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 24-01-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]
Genoeg pk's en koppel om met de gemiddelde lease Golf TDI mee te komen iig :Y)
Dat is tegenwoordig een bluemotion, 1.6 met 105 pk. Dat verschil lijkt me niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
.Gertjan. schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:51:

Die 1.6 dieseltjes zijn kleine juweeltjes. Ik heb zelf de (oude) 110pk 1.6 in mijn 308 (2008) en daarmee kom ik niets te kort :) De (nieuwe) 112pk 1.6 wordt ook in de 5008 geleverd en zelfs daarin stemt-ie bij het journaille tot tevredenheid :o _O_

Ga er echter maar niet vanuit dat je die 1200 km gaat halen. Met mijn (rustige) rijstijl haal ik - indien veel snelwegkilometers - vrij eenvoudig 1:19~1:20, maar ik heb een handbak. Vallen de snelwegkilometers echter weg (en heb ik daardoor meer snelheidswisselingen), dan zak ik al snel naar zo'n 1:17 gemiddeld. Aangezien jij een halfautomaat hebt besteld, zal je nog wel wat onzuiniger uitkomen vrees ik. Sowieso zal het verbruik de eerste 5K~10K km waarschijnlijk nog tegenvallen. Dat is geen defect aan de motor, maar inherent aan dieselmotoren. Die zijn dan pas echt goed ingelopen en draaien dan pas optimaal.

Saillant detail... die 2Tronic is voor mij juist de reden dat mijn volgende leaseauto (2012) géén Peugeot meer wordt. Als je eenmaal in een auto met DSG(-achtige) bak hebt gereden, wordt je gewoon zeeziek als je met zo'n 2Tronic gaat rijden :D :X Aangezien ik per se een goede automaat in mijn volgende auto wil, valt PSA dus af. Ik snap ook echt niet waarom PSA zo stug blijft vasthouden aan die 2Tronic/EGS-bak terwijl ze links en rechts worden ingehaald door concurrenten die wèl een volautomatische bak met dubbele koppeling in het assortiment hebben. Waarom pakken ze niet die Powershift-transmissie van Ford/Volvo? Ford gebruikt immers ook de dieselmotoren van PSA, dus waarom kan op dit vlak dan geen leentjebuur gespeeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mja Wok, ik snap je punt mbt die automaten wel. Hiervoor reed ik een Seat Altea 2.0 TDI in de lease, 140pk@6bak. Collega van me rijdt een Golf Plus 1.4FSI@110pk met 6 of 7 speed DSG. Als je dat eenmaal ervaren hebt, zeker een combi van 140pk + DSG dan wil je idd niet minder ;)

Overigens ben ik geen fan van een automaat, al was het alleen maar omdat je in de file pijn aan je poten krijgt van het op de rem staan. Heb in de US op een gegeven moment met een automaat 2 uur in de file gestaan...geen been meer over :( Geef mij maar een diesel + handbak, in de file in zijn 1 of 2 zetten en lekker zelf laten trekken :)

Waar ik dan wel weer nieuwsgierig naar ben is de HDI hybrid die PSA aankondigde. Is daar al meer over bekend? Da's namelijk eindelijk een combi die retezuinig is en ook nog eens in het hele gebid voldoende koppel heeft. Dan alleen nog een DSG er aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:08:
Mja Wok, ik snap je punt mbt die automaten wel. Hiervoor reed ik een Seat Altea 2.0 TDI in de lease, 140pk@6bak. Collega van me rijdt een Golf Plus 1.4FSI@110pk met 6 of 7 speed DSG. Als je dat eenmaal ervaren hebt, zeker een combi van 140pk + DSG dan wil je idd niet minder ;)
Het gaat me niet zozeer om het (surplus aan) vermogen, maar wel om het vloeiende schakelen. Een goede conventionele automaat kan me ook wel bekoren zolang het schakelen soepel gaat. Nu heeft PSA ook wel een conventionele 6-trapper in het assortiment, maar die is alleen te leveren met de zwaardere motoren (de 1.6 THP of de 2.0 HDiF). Benzine mag ik niet leasen (tenzij hybride) en die tweeliter diesel valt buiten budget. De 2Tronic schakelt gewoon echt te traag naar mijn zin...
Overigens ben ik geen fan van een automaat, al was het alleen maar omdat je in de file pijn aan je poten krijgt van het op de rem staan. Heb in de US op een gegeven moment met een automaat 2 uur in de file gestaan...geen been meer over :( Geef mij maar een diesel + handbak, in de file in zijn 1 of 2 zetten en lekker zelf laten trekken :)
Ik heb juist geen been meer over na twee filerijden met een handbak :P Geef mij maar een diesel met automaat :9 In de file mooi in D en kruipen maar en desnoods wat gas bijgeven...
Waar ik dan wel weer nieuwsgierig naar ben is de HDI hybrid die PSA aankondigde. Is daar al meer over bekend? Da's namelijk eindelijk een combi die retezuinig is en ook nog eens in het hele gebid voldoende koppel heeft. Dan alleen nog een DSG er aan :9
De 3008 HDi Hybrid staat inderdaad voor dit jaar op de rol. Daar kijk ik inderdaad ook wel naar uit :) Als die binnen budget te leasen is en er een fatsoenlijke automaat aan komt te hangen, kan ik misschien toch bij Peugeot blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Wok schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:29:
[...]

Het gaat me niet zozeer om het (surplus aan) vermogen, maar wel om het vloeiende schakelen. Een goede conventionele automaat kan me ook wel bekoren zolang het schakelen soepel gaat. Nu heeft PSA ook wel een conventionele 6-trapper in het assortiment, maar die is alleen te leveren met de zwaardere motoren (de 1.6 THP of de 2.0 HDiF). Benzine mag ik niet leasen (tenzij hybride) en die tweeliter diesel valt buiten budget. De 2Tronic schakelt gewoon echt te traag naar mijn zin...
Dit is mijn eerste "automaat" dus ben snel tevreden. Moest tijdens de proefrit wel een beetje wennen (mocht hem van de leasemaatschappij 2 dagen op proef meenemen om een goed beeld te krijgen van de auto), maar als je de schakel momenten een beetje leert schatten wordt je minder zeeziek. Wanneer je zelf het gas tijdig los(ser) laat schudt de auto niet zo heel erg. Vond het qua traagheid wel meevallen, vergeleken met een volledige automaat is het misschien traag, maar vergeleken met een handbak (waar je ook uiteindelijk een keer zult moeten opschakelen) vond ik het wel meevallen en anders kun je altijd nog de sport- of handstand gebruiken).
Ik heb juist geen been meer over na twee filerijden met een handbak :P Geef mij maar een diesel met automaat :9 In de file mooi in D en kruipen maar en desnoods wat gas bijgeven...

[...]
Mooie van de 2tronic is dat je de rem niet hoeft in te houden, wat dat betreft is het dus best of both worlds :D
De 3008 HDi Hybrid staat inderdaad voor dit jaar op de rol. Daar kijk ik inderdaad ook wel naar uit :) Als die binnen budget te leasen is en er een fatsoenlijke automaat aan komt te hangen, kan ik misschien toch bij Peugeot blijven :)
Ben eigenlijk sinds mijn vorige 207 helemaal gecharmeerd geraakt van Peugeot, ik kreeg die als huurauto en vervolgens besloten die ook te gaan leasen (met zowat alle opties erop). Nu bij mijn nieuwe werkgever was de keus voor de Peugeot ook weer vrij snel gemaakt (toen ik voor het eerst ging oriënteren had men bij Peugeot alleen de 92pk voor de 308 in de 20%, welke ik te weinig vond, maar toen ik daadwerkelijk mocht bestellen was er inmiddels ook een 112pk 2tronic in de 20% categorie toegevoegd en toen was de keus helemaal snel gemaakt (uiteraard wel na een proefrit, want er bestaat natuurlijk een kans dat een automaat helemaal niet zou bevallen)).

Overigens over het verbruik, ik weet dat 1:20 optimistisch is, dat haalde de 207 ook niet zo makkelijk, maar ben op de snelweg over het algemeen een vrij constante rijder (dus weinig schakelen en versnellen) dus daar zal het verbruik wel goed zitten. Mijn rit (van +/- 120 km) bestaat voor 95% uit snelweg (en dan over het algemeen 1 lange rechte weg) dus daar is waarschijnlijk wel wat winst te halen. Maar zelfs als het wat slechter is qua verbruik is het altijd nog beter dan mijn huidige auto waarmee ik toch zo rond de 500km een pomp moet opzoeken (wat dus inhoudt dat ik 2 dagen met een tank kan doen, ze begonnen me inmiddels te herkennen bij het tankstation :D). Als ik 1000km op een tank haal ben ik al tevreden, scheelt weer 1x tanken per week.

Ben zelf nog steeds erg content met mijn keuze, misschien is het geen perfecte automaat, maar denk dat het een leuk begin is. Vind het ook grappig dat je zelf kunt schakelen (er zijn ook automaten waar je dat niet kunt doen) en dat het schakelen dat sneller gaat dan je over het algemeen zelf zult doen, grote kans dus dat ik hem alsnog min of meer ga gebruiken als handbak ;) en natuurlijk zien schakelflippers op je stuur er wel sportief uit :P. Lees toch wel een beetje wisselende berichten over de 2tronic uitvoeringen... Ga het zelf denk ik wel fijn vinden dat ik bijvoorbeeld in de file zelf niet meer hoef te schakelen (zeker als de snelheid in de file flink varieert).

Er werd boven overigens ook aangehaald dat hij ongunstiger zou zijn qua verbruik dan een handbak, maar hoe komt het dan dat de 112pk 2tronic in de 20% zit en de 112pk handbak niet?

Moest alleen wel erg wennen aan het vooruit/achteruit schakelen van de 2tronic (je moet geloof ik de rem inhouden om daar tussen te wisselen), inparkeren ging ineens een stuk minder vloeiend. Ook erg wennen dat je geen koppeling meer hebt, moest op een gegeven moment een "noodstop" maken en trap uit automatisme naar de koppeling om vervolgens hard op de vloer te stampen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Theimon schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 07:20:
Heb je toevallig een 206 BJ '98 ~ 03 ?
Het rubberje boven de antenne is dan niet goed.
Bekende kwaal.
zeker bij modellen met een schuifdakje.
(spreek uit ervaring)
Easy fix voor de dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:08:
Geen idee wat jij in je handbak doet dan, maar eh... als je de auto aan het rollen laat in z'n 1 in een handbak kun je ook gewoon je voet van de rem halen in een automaat, zelfde effect. Als je een poosje stil moet staan heeft de automaat een speciale file-stand: de N (of, als het écht gek wordt, de P).
Dat je dus een lam pootje zou krijgen van filerijden is op z'n minst ondoordacht en waarschijnlijker te zoeken bij de rijvaardigheid van de chauffeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:21:
[...]

Geen idee wat jij in je handbak doet dan, maar eh... als je de auto aan het rollen laat in z'n 1 in een handbak kun je ook gewoon je voet van de rem halen in een automaat, zelfde effect. Als je een poosje stil moet staan heeft de automaat een speciale file-stand: de N (of, als het écht gek wordt, de P).
Dat je dus een lam pootje zou krijgen van filerijden is op z'n minst ondoordacht en waarschijnlijker te zoeken bij de rijvaardigheid van de chauffeur.
Op zich heb je gelijk. Echter: een 1.6 HDI trekt een stukje minder dan de 3,5l V6 (Chevy Impala / Epica met standaard US motorisering :+) die ik in de US onder mijn reet kreeg. Als ik bij mijn 1.6 rustig de voet van de koppeling gooi trekt ie rustig verder. Haalde ik bij die Impala de voet van de rem dan trok dat ding uiteraard ietsje harder en kun je dus veel moeilijker gewoon rustig door laten rollen. Dat ding reed gewoon meteen ;)

Als je dan 2 uur lang moet aanschuiven bij de Hooverdam met weinig echt stilstaan, maar ook weinig uitzicht (kronkelweg) op hoe lang het nog gaat duren en hoe de weg loopt, dan zet je hem niet zo gauw in zijn N. Dat was iedere keer van N naar D en vv. geweest, ben je het hele idee van een automaat kwijt en is ie nog vervelender dan een gemiddelde handbak die je iedere keer van 1 naar 2 en vv. moet schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

weeraanmelden schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:01:
[...]

Heb je toevallig een 206 BJ '98 ~ 03 ?
Het rubberje boven de antenne is dan niet goed.
Bekende kwaal.
zeker bij modellen met een schuifdakje.
(spreek uit ervaring)
Easy fix voor de dealers.
De mijne is van 2000...en met schuifdak...dat gaan we dus maar eens even checken. Thanks voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17
Goeiemorgen,

Ik ben sinds kort in het bezit van me rijbewijs en kan een Peugeot 306 xs 1.8 uit 1999 kopen van een kennis voor maar 1000euro..
de vorige eigenaren waren oudjes en hij is nu de 2e.
Hij zegt dat de auto nog goed is, is altijd dealer onderhouden en voor ongeveer 1700euro aan onderdelen vernieuwd, waaronder: injectiemotor???, remblok, remschijven en nog een aantal dingen wat ik nog moet na vragen.

Het gaat om een peugeot 306 XS 1.8
Bj 1999
240 000km
Airco
Open dak
Zwarte kleur

Als ik hem koop krijg ik er een nieuwe APK bij maar de auto heeft wel 240 000km al gelopen?
Nou vroeg ik mij af moet ik dit nou doen of niet? & hoeveel rijdt een 306 ongeveer aan km max?

Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door r--ndy op 02-02-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb die motor in mijn ZX gehad (maar wel met 8 kleppen) en op het Citroënforum was er iemand die 430.000 km met die motor gereden had. Als hij er verder goed uitziet zou ik er geen probleem mee hebben om zo'n auto te kopen.

Je kunt wel verwachten dat slijtage delen vervangen moeten gaan worden: remmen zijn blijkbaar al vervangen, maar schokdempers, uitlaat, waterpomp, dat soort dingen.
En ik meen dat de distributieriem elke 120.000 km vervangen hoort te worden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Heeft iemand ervaring met kapotte stappentellers in een peugeot 206? Volgens mij werkt die van mij erg slecht omdat hij vaak uitvalt als ik de koppeling intrap. Rare is dat als je de motor stopt als ie warm is en daarna weer start dat het dan over is. Ik heb het kleppenhuis al schoongemaakt, maar las dat het best wel door een gare stappenteller kan komen. Gaat om een 206 uit 1999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:05
Iemand recent een nieuwe Peu gekocht bij de dealer? Wat is er van de nieuwprijs af te kletsen op moment? Na opnieuw een dure beurt voor mijn C5 overweeg ik het ding eind dit jaar toch echt van de hand te gaan doen en voor wat fun te kiezen, en de RCZ lonkt wel heel erg, maar toch wel veel geld... ik heb altijd gezworen niks nieuws te gaan kopen dus ik kan ook hopen dat er tegen die tijd wat occasions zijn met de kop eraf, maar dat moet dan wel aantrekkelijk zijn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dr. Strangelove schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:31:
Iemand recent een nieuwe Peu gekocht bij de dealer? Wat is er van de nieuwprijs af te kletsen op moment? Na opnieuw een dure beurt voor mijn C5 overweeg ik het ding eind dit jaar toch echt van de hand te gaan doen en voor wat fun te kiezen, en de RCZ lonkt wel heel erg, maar toch wel veel geld... ik heb altijd gezworen niks nieuws te gaan kopen dus ik kan ook hopen dat er tegen die tijd wat occasions zijn met de kop eraf, maar dat moet dan wel aantrekkelijk zijn.
De RCZ is een leuk bakkie. Maar ga d'r in zitten en merk dat je binnen no time met je kop tegen het dak aan zit als je ook nog boven het stuur uit wilt kijken. Ik ben 1.78, mijn stoel stond qua hoogte niet eens halverwege en ik zat met mijn hoofd tegen het dak :/

Dus eigenlijk allen leuk als de kap er af is en zeker niet als daily, tenzij je zelf formaatje tuinkabouter bent :P

En als het echt voor de fun is: Koop jezelf een MX5. Bij voorkeur US import, standaard met een 2.0 met 165 pk in het vooronder iirc. US import zal weliswaar iets duurder zijn dan NL, maar nog altijd veel minder dan een RCZ :) Plus onderdelen ruim voorradig natuurlijk :)

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 03-02-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik vond het wel meevallen met de ruimte, maar wat je verder zegt is wel heel waar. De RCZ is gezien de kosten een 1 op 1 vervanging, ik ga daarnaast niet nog een wagen kopen voor day-to-day werk. De MX5 kijk ik ook al een paar jaar naar sinds ik er een keertje in gereden heb, hoewel open rijden me niet zo boeit. Maar hij rijdt wel heerlijk :P

Punt is dat ik met een RCZ nog net wegkom met mijn single-person huishouden voor dagelijks gebruik, maar een MX5 is gewoon te klein om meer in mee te nemen dan drie pakken melk en een brood, dus daar zal dan een practische hatchback naast moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Is een MB CLK geen optie dan? Ruimte zat, fun ook. Beetje patsfactor ook though :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:00
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 08:37:
Ik vond het wel meevallen met de ruimte, maar wat je verder zegt is wel heel waar. De RCZ is gezien de kosten een 1 op 1 vervanging, ik ga daarnaast niet nog een wagen kopen voor day-to-day werk. De MX5 kijk ik ook al een paar jaar naar sinds ik er een keertje in gereden heb, hoewel open rijden me niet zo boeit. Maar hij rijdt wel heerlijk :P

Punt is dat ik met een RCZ nog net wegkom met mijn single-person huishouden voor dagelijks gebruik, maar een MX5 is gewoon te klein om meer in mee te nemen dan drie pakken melk en een brood, dus daar zal dan een practische hatchback naast moeten komen.
Let wel op dat je met een RCZ gigantisch nagekeken zult worden! Toevallig van de week stond ik er naast in de file en ondanks dat het donker was _/-\o_ Op de foto's vind ik hem wat tegenvallen maar in het echt is het wel een prachtbak! Enige wat ik wel minder vond waren de gigantische wielen eronder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik ga nooit Duits rijden. Nou ja, misschien een A3 naast die MX5 ;)

Ik vind de RCZ echt erg mooi inderdaad; zag hem op vacantie in Tokyo staan in Ginza, prachtig hoe de neonlichten reflecteerden in de zwarte lak :P Echt een PR-shot bijna. Grote wielen hou ik ook niet zo van, de standaard (19 inch geloof ik) vind ik wel prima.

Overigens stuurde mijn vriendin me een berichtje dat hij verkozen was tot Gay auto van het jaar. Misschien ben ik wel latent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
* Ophidian had net iets raars. Stond bij de Renault dealer en toen wilde de 206 niet starten. Startmotor ging rond, maar voor de rest gebeurde er niets. Sleutel eruit, na 10 seconde er weer in en even op contact gezet. Toen startte die meteen zonder problemen.

Werkte de startblokkering even tegen of moet ik oppassen dat er iets anders gaat komen? Niet zoveel zin in onkosten, want over 3 maanden wordt ie ingeleverd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Kan goed de startblokkering zijn. Daar zijn verschillende types van. De een blokkeert de startmotor, de ander de brandstoftoevoer.

Als het een alleenstaand incidentje is zou ik me er niet zo druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Theimon schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 13:41:
Kan goed de startblokkering zijn. Daar zijn verschillende types van. De een blokkeert de startmotor, de ander de brandstoftoevoer.

Als het een alleenstaand incidentje is zou ik me er niet zo druk over maken.
Dank u. Heb dit nog nooit eerder gehad en de sleutel even eruit en erin verhielp het meteen. Is toch weer even schrikken als ie bijna weggaat :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Kan iemand helpen met mijn (luxe) probleem/dilemma?
Ik ben van plan een RCZ aan te schaffen. Over de kleur en opties ben ik wel uit.
Alleen niet over de motor/versnellingsbak. Ik ben gek op snelle auto's, hoe meer PK's hoe beter.(hoe zinloos dan ook mag zijn)
Ik denk dat ik één van de weinige vrouwen ben die daar op kickt. :P

Op dit moment rijdt ik een 106 automaat nadat ik vorig jaar mijn 3008 GT (handgeschakeld) heb verkocht.
Nu is het 'probleem' dat ik kan kiezen uit een 200PK versie handgeschakeld of de 156PK automaat.
Uiteraard ga ik met beide versies proefrijden.
Toch ben ik benieuwd wat men hier zou kiezen.
Wat zijn de pro& cons van een automaat- en handgeschakelde versnellingsbak?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Zondagskindje schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:24:
Kan iemand helpen met mijn (luxe) probleem/dilemma?
Ik ben van plan een RCZ aan te schaffen. Over de kleur en opties ben ik wel uit.
Alleen niet over de motor/versnellingsbak. Ik ben gek op snelle auto's, hoe meer PK's hoe beter.(hoe zinloos dan ook mag zijn)
Ik denk dat ik één van de weinige vrouwen ben die daar op kickt. :P

Op dit moment rijdt ik een 106 automaat nadat ik vorig jaar mijn 3008 GT (handgeschakeld) heb verkocht.
Nu is het 'probleem' dat ik kan kiezen uit een 200PK versie handgeschakeld of de 156PK automaat.
Uiteraard ga ik met beide versies proefrijden.
Wat zijn de pro& cons van een automaat- en handgeschakelde versnellingsbak?
Leuk, de eerste RCZ in dit topic straks :)

Pro's en cons van hand vs automaat moet je dnek ik echt zelf ervaren. Persoonlijk zou ik een sportwagen niet zonder handbak of iig een sportautomaat willen rijden - bij zo'n ding wil je zelf bepalen of en wanneer je schakelt :Y)

Verder is natuurlijk de hamvraag: als je nu een 106 automaat rijdt, hoe moeilijk of makkelijk denk je dat je een 200pk monster met handbak kunt handelen? Het verschil is nou niet echt heel klein, zeg maar :P

On a serious note: ik heb ooit voor ongeveer dezelfde keuze gestaan: 1.9TDI 105pk met 5bak of 2.0TDI 140pk met 6bak (VAG auto). Automaat was geen optie toen. Ben voor de 2.0 TDI gegaan. Geen moment spijt van gehad. Bovendien: als jij kickt op PK's, dan vergeef je jezelf het ook niet als je voor bijna 50 pk minder gaat. Schakelen kun je toch wel ;)
Volgens mij heb je gewoon even bevestiging nodig van wat je diep in je hart al lang weet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 08-02-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zondagskindje schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:24:
Plezierbak of kilometervreter?

Plezierbak = handbak
Kilometervreter = automaat

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als je een RCZ koopt doe je dat voor je plezier, ik zie het punt niet zo van een automaat in die wagen. Als je dan ook nog eens 50pk meer krijgt dan is het een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

The Eagle schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:29:
[...]

Leuk, de eerste RCZ in dit topic straks :)

Pro's en cons van hand vs automaat moet je dnek ik echt zelf ervaren. Persoonlijk zou ik een sportwagen niet zonder handbak of iig een sportautomaat willen rijden - bij zo'n ding wil je zelf bepalen of en wanneer je schakelt :Y)

Verder is natuurlijk de hamvraag: als je nu een 106 automaat rijdt, hoe moeilijk of makkelijk denk je dat je een 200pk monster met handbak kunt handelen? Het verschil is nou niet echt heel klein, zeg maar :P

On a serious note: ik heb ooit voor ongeveer dezelfde keuze gestaan: 1.9TDI 105pk met 5bak of 2.0TDI 140pk met 6bak (VAG auto). Automaat was geen optie toen. Ben voor de 2.0 TDI gegaan. Geen moment spijt van gehad. Bovendien: als jij kickt op PK's, dan vergeef je jezelf het ook niet als je voor bijna 50 pk minder gaat. Schakelen kun je toch wel ;)
Volgens mij heb je gewoon even bevestiging nodig van wat je diep in je hart al lang weet ;)
De 106 is even een tijdelijk iets. Ik heb in november vorig jaar mijn 3008 GT 156PK handgeschakeld verkocht.
Daarvoor heb ik nog een aantal Peugeot's met verschillende hoeveelheden PK's versleten.
Dus een 200 PK monster kan ik wel aan ;)

Maar het relaxed rijden met een automaat is ook aantrekkelijk :)
Vandaar dat ik in dubio sta.

@Gisae:

Beide.
Ik rijdt veel en met plezier :+

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Pagina: 1 ... 15 ... 89 Laatste