Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 16:59
heracles schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:00:
[...]

Ik zou ook niet graag zonder mn parkeersensoren rijden in de 407 waar ik in rijd :X . Kan niet eens zien waar mn voorbumper begint! Het is maar gewoon een beetje op gevoel (en een hoop bidden) inparkeren etc. Gelukkig heb ik wel parkeersensoren achter.
Haha dat heb ik ook, en ik heb ook geen parkeersensoren achter. Inparkeren zowieso niet echt makkelijk met die gigantische draaicirkel, grote dode-hoeken en die gigantische neus. Maar who cares, op de snelweg heb je daar geen last van en ik parkeer hem wel vooruit in een vak :+

Na 1,5 jaar vind ik hem trouwens nog steeds mooi (de/mijn 407).

[ Voor 4% gewijzigd door Maks op 17-03-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
Haha leuk idd al die opties waar je na 2 weken al niet meer zonder kunt, ik zou nooit meer zonder cruisecontrol kunnen, voor mij nog belangrijker dan de climatecontrol, regen/licht sensoren en de ingebouwde bluetooth. Echt zo relaxed rijden! Zeker aangezien ik een paar keer per week wel een stuk rustige snelweg meepak, lijkt me echt kut om dat zonder cc te doen :p. Parkeersensoren zijn ook wel leuk maar voor mijn 207 niet noodzakelijk, ben na ruim een jaar goed gewend en kan m probleemloos overal in krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:49
Wok schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:52:
Parkeersensoren had ik op zich wel graag willen hebben (ruimte aan de achterkant vind ik nog altijd moeilijk in te schatten bij mijn 308), maar missen doe ik ze niet. Regen- en lichtsensor daarentegen kan ik echt niet zonder meer :P Té ideaal gewoon. Zelfde geldt overigens voor de cruise control en de airco/clima, maar die had ik ook al in mijn vorige auto...
Inderdaad, de regensensor, lichtsensor en de airco/clima regeling zijn ideaal. Evenals de automatisch dimmende binnenspiegel trouwens. Ik ben ontzettend blij dat ik die optie gekozen heb... Pack Electrique ofzo?
@Groentenboer: wat is je nick op het 308-forum? :) (mijn nick laat zich raden :+ )
Ik lurk alleen. ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

jap85 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:20:
Haha leuk idd al die opties waar je na 2 weken al niet meer zonder kunt, ik zou nooit meer zonder cruisecontrol kunnen, voor mij nog belangrijker dan de climatecontrol, regen/licht sensoren en de ingebouwde bluetooth. Echt zo relaxed rijden! Zeker aangezien ik een paar keer per week wel een stuk rustige snelweg meepak, lijkt me echt kut om dat zonder cc te doen :p. Parkeersensoren zijn ook wel leuk maar voor mijn 207 niet noodzakelijk, ben na ruim een jaar goed gewend en kan m probleemloos overal in krijgen.
Voordeel van de cruisecontrol is ook dat je hem op de begrenzer kan zetten. Vooral handig op trajecten met veel flitspalen (en veel verkeer waardoor de cc niet handig is). Dan zet je hem vast op de maximum snelheid en geef je gewoon vol gas :). Moest vroeger niets van cruise control hebben, maar zou nou niet meer zonder willen.

Bij de parkeer sensoren zit toch ook het mechanisme dat hij de spiegels in kan klappen (op nieuwe modellen). Ik mag namelijk binnenkort een nieuwe auto uitzoeken en dat zou voor mij de reden zijn om de set met parkeer sensoren te kiezen.

Ik mocht de afgelopen maanden van mijn baas tijdelijk in een 207 Cool & Blue rijden. Nooit verwacht dat hij mij zo goed zou bevallen en nu wil ik zelfs een vergelijkbaar model... Ik mis alleen de climate control op deze, maar die bestel ik op mijn definitieve auto wel.. Mooi spul die 207 :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Groentenboer schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:47:
[...]
Inderdaad, de regensensor, lichtsensor en de airco/clima regeling zijn ideaal. Evenals de automatisch dimmende binnenspiegel trouwens. Ik ben ontzettend blij dat ik die optie gekozen heb... Pack Electrique ofzo?
Pack Visibilité ;)
[...]
Ik lurk alleen. ;)
Op die manier... ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
.Gertjan. schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:11:
[...]

Voordeel van de cruisecontrol is ook dat je hem op de begrenzer kan zetten. Vooral handig op trajecten met veel flitspalen (en veel verkeer waardoor de cc niet handig is). Dan zet je hem vast op de maximum snelheid en geef je gewoon vol gas :). Moest vroeger niets van cruise control hebben, maar zou nou niet meer zonder willen.

Bij de parkeer sensoren zit toch ook het mechanisme dat hij de spiegels in kan klappen (op nieuwe modellen). Ik mag namelijk binnenkort een nieuwe auto uitzoeken en dat zou voor mij de reden zijn om de set met parkeer sensoren te kiezen.

Ik mocht de afgelopen maanden van mijn baas tijdelijk in een 207 Cool & Blue rijden. Nooit verwacht dat hij mij zo goed zou bevallen en nu wil ik zelfs een vergelijkbaar model... Ik mis alleen de climate control op deze, maar die bestel ik op mijn definitieve auto wel.. Mooi spul die 207 :)
Hmm ik heb de begrenzer nooit gebruikt eigenlijk, maar nu ik dit zo lees klinkt het wel handig, binnenkort maar even mee spelen.

Als je een 207 gaat nemen kan ik je de XS pack versie aanraden, zitten lekkere sportstoelen in en de heeft standaard al regen/licht sensoren en clima (2 zones) etc. Ook mooie bumper. CC is wel een optie evenals bluetooth en inklappende buitenspiegels. Maar die kosten vallen te overzien. Of je neemt gewoon een Feline dan ben je gelijk helemaal klaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

jap85 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:11:
[...]

Hmm ik heb de begrenzer nooit gebruikt eigenlijk, maar nu ik dit zo lees klinkt het wel handig, binnenkort maar even mee spelen.

Als je een 207 gaat nemen kan ik je de XS pack versie aanraden, zitten lekkere sportstoelen in en de heeft standaard al regen/licht sensoren en clima (2 zones) etc. Ook mooie bumper. CC is wel een optie evenals bluetooth en inklappende buitenspiegels. Maar die kosten vallen te overzien. Of je neemt gewoon een Feline dan ben je gelijk helemaal klaar :p
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de sublime en de look (die hebben cruisecontrol er al op). Ik heb nog niet helemaal begrepen wat het verschil tussen de sublime en de look is. Ik weet dat de sublime nu standaard met het comfort pakket komt (dus ook climate control). Verder zie ik geen verschil eigenlijk.

Heb ook aan de 110pk versie zitten denken (het moet diesel zijn), maar ik vraag me af of de extra kosten opwegen tegen de extra pk's. Vind de 90pk al snel zat.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:03
(crosspost)
Zojuist een nieuwe auto gekocht. Hij tuft op lpg-g3 dus lekker goedkoop rijden. Tis een 1.4 uit 99.

Afbeeldingslocatie: http://www.surreal-light.nl/pics/206-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.surreal-light.nl/pics/206-2.jpg

Dat deze wel iets langer mee gaat dan 8 maanden zoals mn vorige auto. :+

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Leuk bakkie, alleen wieldoppen op een 206 vind ik zelf erg jammer.
Heb je nog het originele vermogen van 75pk met die G3 installatie? De 1.4 trekt op benzine al niet bijster hard, geen scheurijzer.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
Ziet er goed uit op de foto. Ik denk dat je op LPG G3 een stuk voordeliger uitbent dan met een 1.4HDI. De brandstofkosten ontlopen elkaar niet zoveel, maar je hebt iig niet die torenhoge wegenbelasting met dit exemplaar.
Zitten er verder nog leuke opties op zoals airco?

Edit: ik weet niet hoe die 1.4 benzinemotor scheurt met 75pk, maar op zich is die motor ruim voldoende om een licht autootje als de 206 te trekken. Scheurijzers zijn het idd niet, maar met een getrainde rechtervoet trek je de gemiddelde auto er met gemak uit.
Wieldoppen op de 206 vind ik meevallen. Natuurlijk staat velgen een stuk mooier, maar als je de wieldoppen een beetje schoon houdt zijn die standaard peugeotdoppen op de 206 absoluut niet lelijk.

[ Voor 45% gewijzigd door _JGC_ op 18-03-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
.Gertjan. schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:27:
[...]

Ik zit een beetje te twijfelen tussen de sublime en de look (die hebben cruisecontrol er al op). Ik heb nog niet helemaal begrepen wat het verschil tussen de sublime en de look is. Ik weet dat de sublime nu standaard met het comfort pakket komt (dus ook climate control). Verder zie ik geen verschil eigenlijk.

Heb ook aan de 110pk versie zitten denken (het moet diesel zijn), maar ik vraag me af of de extra kosten opwegen tegen de extra pk's. Vind de 90pk al snel zat.
Look is gebaseerd op de allersimpelste X-Line-uitvoering. Ten opzichte van dat model heeft hij airco, cruise control met snelheidsbegrenzer, sportstoelen, een met leder bekleed stuurwiel en een instrumentenpaneel met witte wijzerplaten als extra’s. Aan de buitenkant is de Look herkenbaar door zijn sportieve neus met zwarte grille, chroomomlijste mistlampen en verchroomd uitlaatsierrstuk.

De Sublime ziet er uit als een XS: er is een sportieve neus met een zwarte grille en mistlampen met een verchroomde sierring. Voorts is er een verchroomd uitlaatsierstuk. In het interieur zijn er met zwarte stof beklede sportstoelen en op het dashboard is er onder meer een olie- en buitentemperatuurmeter en witte wijzerplaten met een verchroomde rand. Verder is er airco, cruise control met een snelheidsbegrenzer en een radio/ cd-speler.

Van autoweek. Het ontloopt elkaar weinig dus.. 110pk diesel is wel lekker, de 90pk heb ik geen ervaring mee. Zelf heb ik de 120pk benzine, ik zou nu niet meer minder willen dan dat, maar is ook weer een kwestie van gewenning natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Ik heb deze auto zowieso niet gekocht om sprintjes te trekken of mee te gaan racen ofzo. Hij moet voornamelijk lange afstanden rijden en opzich trekt ie niet slecht weg ofzo.
Mn oude auto (een 306 1.6 break) is toch echt wel een stukje trager en logger wat dat betreft.
Dus deze motor kan het prima aan.

Opzich heeft ie geen bijster interessante opties. Airco mist ie wel helaas (had mn 306 wel). Maargoed, ik zal het ook wel overleven zonder airco. Cruise control had ik ook graag gewild, maar dan heb je meteen auto's die ook 1500/2000 euro meer kosten.
Verder wel elektrische ramen, elektrische spiegels, centrale deurvergrendeling en stuurbekrachtiging. Maar dat is redelijk standaart op zo'n auto lijkt me.

De wieldoppen is jammer inderdaad. Had liever een setje mooie velgen gehad. Maar zoals ik al zei, hij moet lekker rijden. En dat doet ie wel.
Misschien dat over een jaar als ie weer een apk heeft gehad en de kosten vallen mee dat ik dan zeg om er nieuwe bandjes + meteen een leuk setje velgen er onder doe mits ik er nog vertrouwen in heb (wat ik wel mag hopen).

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Morgen op cabriojacht! 8)

De eerste kandidaat is een 205 CJ 1.1:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GDoqvH05K5AcboQcbAwj9WKn/full.jpg
Vraagprijs: €1000,-

Pro's:
- Uiterlijk uitgevoerd als GTI, inclusief mistlampen, stootstrips, wielen
- Goede kleur (Gris Argent)
- Volleder interieur van Dimma (knetterzeldzaam :o )
- Relatief lage km-stand (143k)

Cons:
- Aandrijfas rechts moet vervangen worden
- Remleidingen achter moeten vervangen worden
- APK verloopt op 31 maart (bovenstaande zijn APK-punten)
- 't Is een 1.1 met 60pk. Zal dus niet overhouden qua prestaties

De tweede kandidaat is een 205 Roland Garros 1.4:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7J5dgkJus4CsUou9U5y9Nu2a/full.jpg
Vraagprijs: €1250,-

Pro's:
- Roland Garros uitvoering, dus vrij luxe (el. ramen, CV, el.kap)
- Bijzondere kleurencombinatie: donkergroen met wit
- 1.4 met 75 pk. Nog steeds geen strepentrekker op papier, maar mijn eerdere ervaringen hebben me geleerd dat het met de 1.4 fijn rijden is.
- Op het oog in redelijke staat

Cons:
- 192k op de klok. Geen afknapper, maar het wagentje heeft al behoorlijk wat ervaring dus ik moet alert zijn op de staat van de techniek.
- Stoelen zijn niet echt mooi meer. Standaard kwaal, maar bij een RG meer problematisch vanwege de zeldzaamheid ervan. Stoelen weer mooi laten maken (wit leer) gaat ook in de papieren lopen
- Het dak zal op termijn ook wel vervangen moeten worden denk ik. Geen goedkoop geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tipje?

Niet echt orgineel, wel leuk:
http://link.marktplaats.nl/232225956

Is dat misschien iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
^^ Is al verkocht ;)

Net als de RG trouwens :| Dat vond ik wel jammer, want daar zag ik wel potentieel in. De grijze was bij nader inzien niet interessant voor me. Daar moet namelijk op zeer korte termijn tijd en extra geld in gestoken worden (APK verloopt op 31 maart en de gebreken zijn APK-afkeur) en aangezien ik (nog) geen sleutelruimte heb, gaat dat niet (het is niet de moeite om hem naar een garage te brengen, want dan zullen de reparatiekosten waarschijnlijk hoger zijn dan de aanschafprijs). Vast een leuk autootje, maar meer iets voor de hobbyist die er de plaats voor heeft.

We kijken gewoon verder. Ik kom vast wel een keer een leuke cabrio tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Krap 3,5 jaar in een 307 Break XS Navteq 2.0HDiF rondgereden en wat een drama auto was dat...
Heb er 160k mee gereden maar telkens was er wel weer iets, stuur trilt, trekt naar rechts, vibratie bij 90km/u, airbag error's, ABS error's, particle filter error's, elke 2 weken lampen vervangen en zo kan ik (jammergenoeg) nog wel doorgaan :/

Desondanks ben ik met deze auto in vrijwel elk Europees land geweest en heb ik nooit (echt) langs de kant van de weg gestaan.

Maar net als met die zeur van een vriendin van je: Toch hou je van d'r, net als van die 307 :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
ik zou voor de RG gaan, puur alleen al om de prachtige combinatie en er ligt al een 1.4 dis blok in wat erg fijn is voor een dergelijke auto ;).

Wel jammer dat hij al verkocht is. Ik weet nog wel degene te staan waar ik het laats over had, maar daar zit wel werk aan en is wat duurder in de vaste lasten dan een 1.1/1.4.

[ Voor 24% gewijzigd door _Drake_ op 25-03-2009 14:44 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Ballebek schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:20:
Maar net als met die zeur van een vriendin van je: Toch hou je van d'r, net als van die 307 :)
En toen las ze mijn post en was ze het niet echt met mij eens... Over dat zeur gedeelte dan :+

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ballebek schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:20:
Krap 3,5 jaar in een 307 Break XS Navteq 2.0HDiF rondgereden en wat een drama auto was dat...
Heb er 160k mee gereden maar telkens was er wel weer iets, stuur trilt, trekt naar rechts, vibratie bij 90km/u, airbag error's, ABS error's, particle filter error's, elke 2 weken lampen vervangen en zo kan ik (jammergenoeg) nog wel doorgaan :/

Desondanks ben ik met deze auto in vrijwel elk Europees land geweest en heb ik nooit (echt) langs de kant van de weg gestaan.

Hier bijna hetzelfde verhaal en ervaringen met de 307 break 2.0 HDI, lampen hoef je niet te vervangen hoor, een stevige klap op de unit is genoeg _tip van de politie die bosjes 307 zonder licht ziet rijden-
Ik heb ondankt de drama met de 307 een 306 cabrio privé. En met de 307 heb ik ook nog nooit echt stilgestaan. en hij reed heerlijk, nog steeds de lekkerste auto die ik ook gereden hebt, mooi interieur fijne stoelen en goed comfort, maar wat ik heb ik hem vervloekt...... en toch mis ik hem... |:(

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

* Pannenkoekkie zit met smart te wachten... Nog 2 weekjes en ik mag mijn 308 Style 1.6HDiF 110 ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hoi iedereen :p

Ik meld mij hier even want ik heb namelijk ook een Peug op het oog als vervangen voor mijn Starlet die ondertussen ruim 285k op de klok heeft staan... tijd voor iets anders! Ik wil dus ook graag iets groters en ben een beetje aan het rondsnuffelen en ik vond een leuke Peug 406.

Specs:
Peug 406 1.8 16V ST (http://www.gaspedaal.nl/a...ot/406/t328-1/1997/19214/ deze)

Het wagentje is van 1997 en heeft 200k gelopen, maar hij heeft wel een interessante prijs denk ik. Het is een benzeen want diesel kan voor mij niet uit. De prijs van dit alles is 1800 euro.

Kunnen jullie mij eventueel wat meer vertellen over waar ik op moet letten? En wellicht zijn er hier mensen met 406 ervaring? Ik vind het niet alleen een prachtige auto (zelfs de kleur van deze is mooi :D ) maar ik heb ook altijd met veel plezier in andere Peug's gezeten. Nog geen rijervaring.

Al met al, ik wil gewoon wat groter en relaxter over de weg zoeven. Tnx!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

(jarig!)
Heb je geen foto van de auto zelf? Ik kom via de link op een site met algemene specs.

Ik heb zelf ook sinds 1,5 maand een 406 1.8 SR uit 1998.
Ik ben er erg blij mee. Rijdt heerlijk, airco aan boord, top!

Waar op letten?
Algemene zaken zoals alle elektra, wanneer de distributieriem vervangen is, staat vd koppeling?

Succes en alvast veel rijplezier ermee. Je zult er geen spijt van krijgen.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ok, electronica had ik ook in het achterhoofd en distri lijkt me vrij logisch. Piccie:

http://images.autodealers.nl/320/660636_1.jpg

Deze garage heeft em staan: http://www.zwaneveldautos.nl/zwaneveldautos/ (sorry geen directe link, staat gelukkig maar 1 rooie 406 op :) )

Binnenkort ga ik denk ik toch maar eens even kijken en wellicht kan ik nog wat in ruil krijgen. Dan moet ik echt moeders maar es lief aan kijken voor een overbruggings periode van 2 maandjes voor als het vakantie geld binnen is :D tnx!

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

(jarig!)
Ja, is een leuke auto. Ikzelf heb een donker groene uit 1998.
Ik rij er echt met zeer veel plezier in.

Maar ik zie staan dat ie verkocht is? Aan jou nu?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Iemand trouwens ervaring met raamfolie op een 308?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Pinin schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:24:
[...]
Ik heb ondankt de drama met de 307 een 306 cabrio privé. En met de 307 heb ik ook nog nooit echt stilgestaan.
Watvoor 306 cabrio, denk wel eens over een 306 cabrio na... vind ze alleen nogal traag, 2.0 16v... met 0-100 in 11 sec :/ of je moet een omgebouwde naar RFS zoeken maar dat is dan weer niet helemaal 100% zal maar zeggen. Verder geen problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

freddyathlon schreef op donderdag 02 april 2009 @ 07:22:
Ja, is een leuke auto. Ikzelf heb een donker groene uit 1998.
Ik rij er echt met zeer veel plezier in.

Maar ik zie staan dat ie verkocht is? Aan jou nu?
Helaas pindakaas, iemand was mij voor :'(

Enfin, we zoeken vrolijk verder naar een andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Afbeeldingslocatie: http://www.bilbanken.se/images/Bilbanken.se-sold_Bilar-Peugeot_206_cc_Cab_2_0_%20GTI%20_-01_Svart-Saljes_Pris_125000_kr_3212_732x487.jpg
Google foto... Sorry

206 CC 2.0 zwart :*)
De 206 cc is toch altijd mijn droomauto(otje) geweest.

Specs:
  • 2.0 liter benzine motor
  • bouwjaar 2003
  • 97.000 km's (dealer onderhouden)
  • Climate Control
Dit was een van "eisen" voor de nieuwere auto.
  • ABS, ESP,
  • electrisch alles
, inc verwarmde spiegels voor de winter, regensensor en automatische verlichting.
  • Zwart met rood leder interieur
: Ook een eis.
kwestie van persoonlijke smaak, maar door het geringe formaat van de auto vond ik de
andere lederen uitvoeren te donker. Door het rood lijkt de auto groter van binnen.
  • 16" banden
.(damn...)
  • Top: 204 km/u.
0/100: 9 seconden
Coupe => cabrio: 20 seconden
Cabrio => Coupe: 30 seconden (why?)
Kosten: 13K....
De vorige eigenaar heeft alle juiste opties bij de dealer aangevinkt.

Afbeeldingslocatie: http://img2.imageshack.us/img2/5696/img0571a.jpg

En omdat mijn 206 1.6 XS uit 2000 toch eens aan vervanging toe is (174.000km, 100.000 km mee gereden en nog nooit een probleem gehad) ben ik heel hard gaan nadenken over de 206 CC

De voordelen zijn bekend:
- Coupe-Cabriolet door het stalen klap dak.
- Open en dicht mooi
- 206 , dus onderdelen zat.

- Nadelen:
Space..

Geen achterbank:
Het is 2 zitter.
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/3858/img0567.jpg

Geen kofferbak
Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/2236/img0568.jpg

En al deze nadelen verdwijnen de seconde dat je de knop indrukt om het dak in te klappen!
Afbeeldingslocatie: http://www.goauto.com.au/mellor/mellor.nsf/story2/0F562AB7B7E3CA4BCA256B6C0003B1A9/$file/2001.2.1nBE002A_conB_Peugeot_206CC.jpg?OpenElement
"Me eigen transformertje"
Wat een hartendief deze auto.
Dat het een lange , zwoele zomer mag gaan worden.

Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/4589/img0570.jpg
De auto staat nog bij de dealer:
To-do:
Nieuwe distributie riem.
Grote beurt
Nieuwe kentekenplaten (de luxe editie, veel mooier)
Originele 206CC vloermatten
Poetsen/polijsten
iPod intergratie , zonder de RD3 radio te verwijderen.
Ik ga denk ik voor de Harman Kardon Drive+Play

Hopelijk volgende week klaar ...

[ Voor 20% gewijzigd door weeraanmelden op 11-04-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nette bak, en lekker vlot. Mooie bekleding, maar wel een beetje metroseksueel :P .

206'jes blijven mooi heh. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:17
Mijn peugeotje vandaag ook maar weer even voor service weggebracht! Viel me nog allemaal mee eigenlijk, grote boosdoener waren de voorremmen. (schijven en blokken)!

Tevens mijn meccatune xenon (al 2x doorgebrand) laten vervangen voor een pilot set. Hopelijk gaat dat een stuk beter!

Zal vandeweek even wat foto's van mijn GT posten!!! (weer met zomerbanden nu :P)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zomerbanden heb ik er een tijd geleden al weer ondergezet (heb daar een set extra stalen velgen voor). Winters rijd ik 185/60/14, zomers 175/65/14. Reden waarom ik winters breder rijd is omdat ik die banden nog had liggen, en eerlijk gezegd vind ik de auto met die breedte ook een stuk beter op de weg liggen. (alhoewel die nieuwe Toyo Proxes CF1 bandjes achter dat verschil al een heel stuk goedmaken tov die harde stugge dunlops).

Afgelopen week is de 206 hier zonder mankementen door de keuring gekomen. Eerste keer in 6 jaar dat mij dat overkomt :). Lijkt erop dat deze auto na zijn eerste jaar geen verrassingen meer heeft qua onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Vanaf het begin dat ik mijn 308 heb, ergerde ik me al aan de stadslichtjes, omdat deze verschrikkelijk geel afstaken tegen de af fabriek xenonlampen. Ik liep dus al een tijdje rond met het voornemen om een tweetal witte LED-lampjes hiervoor te gaan gebruiken. Vandaag dan eindelijk de daad bij het woord gevoegd en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H9Dw7qdgitVxRXhntb9hTRpY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SbPRKOlgEqSoDnSL3EwTfn3B/full.jpg

Vandaag ook de auto maar weer eens goed gewassen en voor het eerst eens aan de slag gegaan met klei. 't Is behoorlijk arbeidsintensief, maar het is wel loon naar werken. Je haalt dan echt nog zo ontzettend veel vuil van de lak af; onvoorstelbaar. Bedenk dan dat mijn auto nog maar amper één jaar oud is (30K km op de teller) :o
Morgen de auto in de NXT wax zetten en van binnen grondig schoonmaken. Dan hoef ik hem over twee weken alleen maar even af te spoelen voor mijn tripje naar Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Heb zaterdag m'n nieuwe speeltje opgehaald... Met name de kleur is me meegevallen...

Afbeeldingslocatie: http://g.imagehost.org/0593/Klein.jpg

Iemand enig idee waar ik een goeiekope aansluiting voor de RD4 kan halen? Heb wel 2 tulpjes in dashboardkastje, maar geen zin om € 35 uit te geven voor een kabeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Hangt er vanaf. Wil je je iPod kunnen bedienen of wil je alleen maar muziek afspelen?

Als je alleen muziek wil afspelen is een combinatie 2x tulp->female mini-jack en jack verleng wel handig. Of eentje die van tulp naar jack gaat met een kabellengte van 5 meter ertussen. Kost je nog geen 10 euro.

Als je je iPod wil bedienen, dan moet je of zelf wat gaan sleutelen of naar een dealer gaan die dat voor je kan inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
weeraanmelden schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:15:
[afbeelding]
Google foto... Sorry

Specs:
  • 2.0 liter benzine motor
  • bouwjaar 2003
  • 97.000 km's (dealer onderhouden)
  • Climate Control
Dit was een van "eisen" voor de nieuwere auto.
  • ABS, ESP,
  • electrisch alles
, inc verwarmde spiegels voor de winter, regensensor en automatische verlichting.
  • Zwart met rood leder interieur
: Ook een eis.
kwestie van persoonlijke smaak, maar door het geringe formaat van de auto vond ik de
andere lederen uitvoeren te donker. Door het rood lijkt de auto groter van binnen.
  • 16" banden
.(damn...)
  • Top: 204 km/u.
0/100: 9 seconden
Coupe => cabrio: 20 seconden
Cabrio => Coupe: 30 seconden (why?)
Kosten: 13K....
De vorige eigenaar heeft alle juiste opties bij de dealer aangevinkt.

[afbeelding]

En omdat mijn 206 1.6 XS uit 2000 toch eens aan vervanging toe is (174.000km, 100.000 km mee gereden en nog nooit een probleem gehad) ben ik heel hard gaan nadenken over de 206 CC

De voordelen zijn bekend:
- Coupe-Cabriolet door het stalen klap dak.
- Open en dicht mooi
- 206 , dus onderdelen zat.

- Nadelen:
Space..

Geen achterbank:
Het is 2 zitter.
[afbeelding]

Geen kofferbak
[afbeelding]

En al deze nadelen verdwijnen de seconde dat je de knop indrukt om het dak in te klappen!
[afbeelding]
"Me eigen transformertje"
Wat een hartendief deze auto.
Dat het een lange , zwoele zomer mag gaan worden.

[afbeelding]
De auto staat nog bij de dealer:
To-do:
Nieuwe distributie riem.
Grote beurt
Nieuwe kentekenplaten (de luxe editie, veel mooier)
Originele 206CC vloermatten
Poetsen/polijsten
iPod intergratie , zonder de RD3 radio te verwijderen.
Ik ga denk ik voor de Harman Kardon Drive+Play

Hopelijk volgende week klaar ...
Mooi zeg!! 206CC is ook mijn droomauto :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Bianca schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:25:
[...]

Mooi zeg!! 206CC is ook mijn droomauto :9~
Thanks
Vanmiddag is 'ie (of ze ?) af.

Ik heb zitten googlen voor een goede iPod intergratie:
eisen
- Originele RD3 Clarion laten zitten.
(de autoradio's zijn toch afgestemd op de auto.)
- Stuurbediening
- of bediening op radio, want ik wil de iPod in het handschoenen kastje laten liggen.

Ik heb zitten nadenken over de FM adapters, maar je zit met 2 nadelen:
- FM is minder dan aux
- Snoeren via de sigaretten aansluiting
- Bediening via iPod, dus zwanenhals nodig.

Totdat ik via Google hierop terecht kwam:
RD3 Clarion iPod interface
http://navinc.nl/product_...h=177_193&products_id=680
#iPod direct aansluiten op een af-fabriek radio/navigatiesysteem in CD kwaliteit
#Geïntegreerde laadfunctie voor iPod
#Automatische Stop-Play functie bij het omschakelen van iPod naar radio
#Bediening van de iPod via stuurwiel mogelijk (indien aanwezig)
#Bediening van de iPod via originele radio/navigatie toetsen
#Extra audio input via jack 3.5 mm (voor MP3 speler of laptop)
#Plug and play kabelkit
Afbeeldingslocatie: http://navinc.nl/images/Ipod%20Peugeot%20RD3%208%20pins.jpg

De site is nog in ontwikkeling, en ze hebben alleen een 06 nummer voor contact.
Ik had net gebeld,voicemail ingesproken en binnen 2 minuten werd ik keurig terug gebeld:
- Verzending via rembours
- Te retourneren als niet werkt.
(het werkt op de meeste RD3 radio's

Dit weekend maar bestellen, kost € 139 ,- , mijn Sony autoradio in mijn 206 met iPod bediening was 109 voor de radio en 79 voor iPod kit.
Deze werkt met de on board peugeot display :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
weeraanmelden schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:15:
[afbeelding]
Google foto... Sorry

Mooie auto! Hij is perfect zo, mooiste velgen voor de 206 en je hebt ook alles erop en eraan opties wat je nodig hebt. Bekleding vind ik ook erg mooi en de 2.0 heb je ook gewoon nodig in de CC.

Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Crosspost van het "show je auto topic:

Sinds een maandje bijna heb ik nu eindelijk weer een peugeot:

Het is een Peugeot 306 xsi 2.0 16v uit 1999 met een respectabele 2.2 ton op teller. Technisch gezien is het een 306 gti met een wat tammer blok en geen 6 bak (maar dus wel de geweldige wegligging, plus zelfs met de 136 pk/180nm is het een vrij snelle auto).

Het is een opknappertje die nogal verwaarloost is, banden op, remmen op, uitlaat lek, airco defect, geen apk, lichte schade voor ,rondom parkeerdeukjes enz ga zo maar door. Waarom kopen dan? nou het ding was 600 euro en met de verkoop van de radio zal hij 520 euro hebben gekost :+

Momenteel heb ik het complete interieur gereinigd en vervangen voor een phase3 versie (er was in gerookt en het was stuk bij de bestuurderstoel, ik had echter nog een goed interieur op voorraad), alles is eruit geweest op het dashboard en de vloerbekleding na (ook het hemeltje e.d is losgehaald). emmen achter zijn aan beide kanten vervangen, ontelbare kleine zaken zijn verbeterd, nieuwe banden, dis set, remleidingen e.d liggen al allemaal klaar voor montage.

Paar foto's van de huidige staat:
(let niet op de velgen voor gezien ik nog niet zover ben gekomen om de remmen voor te vervangen en de tijdelijke velgen weer voor de orginele met nieuwe banden om te wisselen).

Afbeeldingslocatie: http://www.wijfjes.demon.nl/306/P1010192.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.wijfjes.demon.nl/306/P1010191.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.wijfjes.demon.nl/306/P1010199.JPG

Het zal nog wel even een maandje gaan duren voordat hij weer echt 100% de weg op mag ;)

Oja de kostenteller samen met de auto staat nu op 870 euro, doel is zoveel mogenlijk rond de ~1000 te blijven (uiteindelijk als de airco weer functioneerd en de schade weg is zal hij ~1300 euro gekost hebben wat nog steeds enorm cheap is, er zit echter ook al vrij veel tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:59

allure

Titaan fase 2/3

Weet iemand hier toevallig of de velgen van een 307 op een 308 passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Steek is hetzelfde, ET waarden liggen dicht bijelkaar in de buurt, zoniet hetzelfde. Je zult de breedte van de velg en de ET-waarde moeten vergelijken met wat er onder de 308 hoort.
Ik gok dat de dealer je hier verder ook wel mee kan helpen. Ik ben destijds voor mijn 206 met 106 velgen ook bij de dealer geweest, die heeft me het een en ander haarfijn uitgelegd, waarna ik heb besloten het niet te doen (ET34 -> ET16 betekent 18mm aan beide kanten naarbuiten, wat niet ten goede komt van de lagerbelasting en het rijgedrag van de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:59

allure

Titaan fase 2/3

ik heb het inderdaad door de dealer laten uitzoeken, het scheelt 1 mm.
Volgens de dealer is dat verwaarloosbaar.
Maar ik ga van een 307;
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2eb718k.jpg

Naar een 308Sw 8)
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/339owlk.jpg

Het ging dus om de bovenstaande zwarte wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
1mm is verwaarloosbaar. Bij de 106 velgen onder een 206 scheelde het de helft, dat was gewoon iets teveel van het goede :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Vandread schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:21:
[...]

Watvoor 306 cabrio, denk wel eens over een 306 cabrio na... vind ze alleen nogal traag, 2.0 16v... met 0-100 in 11 sec :/ of je moet een omgebouwde naar RFS zoeken maar dat is dan weer niet helemaal 100% zal maar zeggen. Verder geen problemen mee?
Ik heb een 1.6 8v, niet de meest vermogende maar wel een van de soepelste (schijnt) 90Pk en iets van 1200kg dus echt rap is ie niet. Maar met een cabrio heb ik nooit het gevoel enorm te willen hoeken. Bovendien is een cabrio van een jaar of 10 (of ouder) zo slap als een vaatdoek, tordeerd als de hel. Dat is allemaal niet erg, hij rijd heerlijk maar een GTI is het niet, en zal het met een 2.0 16V ook niet worden. Ik denk dat het meeste vermogen van deze 2.0 16V tot zijn recht komt vanaf zo'n 80km/h.

ff opgezocht wat de gewone 1.6 doet: > 14sec.

edit: met deze peugeot eigenlijk geen echte storende problemen, gewoon wat ouderdom dingen.
Stel dat je op zoek gaat naar een 306cabrio.
Tips:
1. Een elektrische kap is gillend duur om te repareren. grofweg €2000 voor de kap, €2000,- voor hydroliek, en €2000 voor een goede stuurcomputer. (dit kan allemaal wel goedkoper, maar dan is het doe-het-zelf en ebay)
2. Leder bekleding lijkt leuk, maar een cabrio vinden met nette en niet uitgedroogde bekleding is zoeken in een hooiberg, bovendien verbrand je je billen als je je auto hebt open gezet in de zon. (en dat doe je met een cabrio) mijn advies > velours
3. Verlaagde 306 zijn kostbaar origineel te krijgen (dat geld voor veel peugeots)
4. oudere (8V) 1.8 en 2.0 zuipen, mijn modernere 1.6 is al geen zuinigheids-wonder
5. Elekrische ramen defect > veel voorkomend erg duur om werkend te laten maken.

[ Voor 31% gewijzigd door Pinin op 28-04-2009 23:06 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 09:45
Mijn waggie, een verslag van een poetsdag. xpost uit show je auto

LANGE POST ALERT

cp van het blog van mijn neefje

Vandaag heb ik een Peugot 306 gedaan.
De auto had last van wat kleurverschil, en kon een poetsbeurt in het algemeen gewoon goed gebruiken.
Samen met de eigenaar, mijn neef, hebben we vandaag de auto aangepakt.
We zijn samen 7 uur bezig geweest, dus 14 uur totaal is aan de auto besteed.
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3549.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3550.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3551.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3552.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3553.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3555.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3556.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3557.jpg

Daarna de wielen ingespoten met Meguiar's Wheel Brightener:
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3558.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3559.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3562.jpg

Rubbers, banden en kunstof met Meguiar's All Purpose Cleaner en borstels gereinigd:
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3564.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3565.jpg

Rare troep op de wielen met Autoglym Glue & Tar Remover verwijderd, voor:
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3566.jpg
na
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3567.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3572.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3576.jpg

Daarna de auto gekleid met Meguiar's Klei en Meguiar's Last Touch:

Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3580.jpg

- De auto is na het kleien nogmaals gewassen.
- Dak en motorkap met Poorboy's SSR3 op een Oranje Cutting Pad van Lake Country, met de DAP500 gepolijst.
- Motorkap en dak nabewerkt met Poorboy's SSR2 op een Witte Polishing Pad van Lake Country op de DAP500.
- Op een Groene Light Polishing Pad van Lake Country met Autoglym Super Resin Polish is de auto gepoetst.
- Auto in de Race Glaze '55 Wax gezet.
- Kunstof is met Poorboy's Trim Restorer gevoed
- Banden zijn zwart gemaakt met Meguiar's Endurance Tyre Gel.
- Wielen zijn in de Poorboy's Wheel Sealant gezet
- Ruiten met Meguiar's NXT Glass Cleaner gereinigd

- Interieur is uitgezogen en kunstof is gereinigd met Meguiar's All Purpose Cleaner.

en het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3595.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3596.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3597.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3598.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3599.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3600.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3601.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3603.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3605.jpg

De belettering gelijk van de wagen getrokken
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3606.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3607.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3609.jpg

De beading van de Race Glaze '55 Wax:
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3589.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u25/QAFS/IMG_3593.jpg

ik denk dat een deel van de auto is overgespoten, we kregen de kleuren niet helemaal gelijk, maar dit is wel het maximale dat je uit dit wagentje kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:19:
Mijn waggie, een verslag van een poetsdag. xpost uit show je auto

LANGE POST ALERT

cp van het blog van mijn neefje

Vandaag heb ik een Peugot 306 gedaan.
De auto had last van wat kleurverschil, en kon een poetsbeurt in het algemeen gewoon goed gebruiken.
Samen met de eigenaar, mijn neef, hebben we vandaag de auto aangepakt.
We zijn samen 7 uur bezig geweest, dus 14 uur totaal is aan de auto besteed.
......
Dat ziet er weer enorm goed uit!!!!

Mag ik vragen wat de kosten waren, naast de 14 manuren, in euro's aan poetsmiddelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat mag je vragen. Kan je alleen geen antwoord geven, want ik heb geen idee.

Mijn neefje is into het poetsen en die heb ik een vergoeding betaald voor zijn moeite + kosten. Hij heeft verschrikkelijk veel verschillende poetsmiddelen/waxen/shampoos/detailers etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

God damn dat is mooi gepoetst! Glimt weer als een spiegeltje. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 16:59
Mijn vader heeft al een aantal jaren een 407, hierdoor heb ik denk ik het Peugeot virus te pakken gekregen. Ik wil namelijk gigantisch graag een 205 GTI hebben hehe, mijn vader vindt het ook helemaal cool omdat hij er vroegah een had.

Alleen zijn we wel een beetje bang dat ik een of ander afgetrapt ding koop waar ik super veel onderhoud aan heb. Ik kan eigenlijk vrij weinig GTI's vinden (ik zoek er een in originele staat, zo is het ontwerp bedoeld vind ik en daar moet je niet meer aankomen) en die ik vind zijn vaak net zo oud als ik (jaartje of 20) en hebben 180k gelopen (vrij normaal allemaal). Alleen vraag ik me echt af hoeveel onderhoud ik er aan ga hebben.

Ik ga er niet echt gigantisch veel mee rijden (meeste dingen rijd ik met de fiets, wel zo gezond). Incidentele ritjes dus énn ik ga er mee naar Spanje een half jaar (daar verwacht ik ook niet veel te rijden, alleen de heen- en terugweg is veel).

Verzekering doe ik op mijn vaders naam (en schadevrije jaren), dan is het maar 15 euro per maand (ik bouw schadevrijejaren wel op als ik het een keer kan betalen). 5000~10000 km/jaar verwacht ik te rijden. Had even schnel iets uitgerekend en ik verwacht dat het mij ongeveer 200 euro per maand gaat kosten (inclusief alles). Is dat een beetje reeel? En is het slim om zo'n klassieker (dat mag toch wel gezegd worden :+) te kopen voor mij?

Edit\ Ohh en ik kijk niet naar andere auto's hehe, 205 of geen auto voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als een auto goed onderhouden is doen de kilometers er niet zo toe. 1989 is het scheidingsjaar tussen 2 modellen, ik zou zelf voor de 1989-1994 serie gaan, en dan voor het gevoel liefst eentje uit 1991 of later (heb het niet zo op auto's geproduceerd in het introductiejaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
@Maks:

1. Als je _echt_ alleen maar op zoek bent naar een 205 GTI, meld je dan aan op 205gti.nl :) Daar zitten de experts. Een dagje lezen op dat forum geeft je goed beeld waar je op moet letten bij aanschaf van een 205 GTI.

2. Een GTI vanaf modeljaar 1988 (is dus productie vanaf september 1987; nieuw type dashboard) is aan te bevelen. Vanaf modeljaar 1988 is de carrosserie namelijk verzinkt en daardoor aanzienlijk minder gevoelig voor roest op dragende delen.

Kilometerstand zegt niet zoveel als het gaat om auto's als de 205 GTI. Je kunt beter een ex-liefhebbersexemplaar hebben met 3 ton op de klok dan een ex-sjonniebak met 1,5 ton op de klok. Daarnaast zijn de XU-blokjes behoorlijk sterk en zijn ze relatief makkelijk en goedkoop te onderhouden en te repareren.

Een paar punten waarmee je rekening moet houden bij een 205 GTI:
• Olieverbruik: een zwak punt van de GTI-motoren zijn de klepseals. Deze drogen uit en worden hard, waardoor de motorolie langs de klepstelen in de verbrandingskamers lekt. Dit geeft flinke blauwe/zwarte rook bij gas geven. Om de klepseals te vervangen moet de cilinderkop gelicht worden; best is dan om ook meteen de koppakking te vervangen.
• Versnellingsbak: De versnellingsbak van de 205 GTI is geen toonbeeld van verfijning. Zoeken naar de versnelling en hakerig schakelen zijn dan ook geen uitzondering. De versnelling zelf (met uitzondering van de achteruit/R) moet echter zonder 'tanden poetsen' in te leggen zijn, anders is - in het gunstigste geval - het druklager naar zijn grootje of - in het slechtste geval - de bak compleet aan gort geragd.
• Achteras: De achteras van een 205 is een relatief simpele constructie van een holle as met twee evenwijdige torsiestaven die aan weerszijden verbonden zijn aan een draagarm die scharniert in de holle as. De lagers in deze scharnierconstructie slijten en als deze versleten zijn uit zich dat in een scheef staande achterwielen. Revisie of vervanging van de achteras is dan noodzakelijk. Als de slijtage in vergevorderd stadium is, zal de draagarm niet eens meer kunnen scharnieren. Het laatste is onherroepelijk APK-afkeur).

Enige kennis en ervaring met sleutelen is wel gewenst met een 205GTI. Je kunt alles uitbesteden aan de garagist/(merk)dealer, maar als je zelf enigszins handig bent, kun je veel goedkoper uit zijn. Pakkingen en/of keerringen kun je het beste in set bij de dealer aanschaffen, zoals een een koppakking set e.d. Dat scheelt in prijs namelijk niet of nauwelijks met derde partijen. Overige onderdelen kun je juist beter wel via third party aanschaffen/bestellen. Draagarmen voor kosten bij de dealer bijvoorbeeld €250 per stuk, terwijl je die via eBay (bijvoorbeeld) voor de helft kunt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan :X

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-X4RRSUMM-G.jpg

Binnenkort bezichtigen :)

- 205 CTI 1.9
- 1991
- 223K km
- APK tot april 2010
- volledig origineel, alle boekjes nog aanwezig (!) (vrij uniek, zeker bij een import exemplaar).
- technisch vrijwel helemaal fris (recent onderhoud, nieuwe koppelingset)

Enige nadeel is de kleur (donkergrijs metallic), maar goed.. Dat weegt niet op tegen de voordelen zoals een scherpe prijs en het recent gepleegde onderhoud. Daarnaast: als het een blijvertje is, volgt er over een paar jaar toch een complete body-off restauratie en krijgt-ie hoe dan ook een ander kleurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Wat heb je er voor betaald als ik mag vragen?
205-jes hielden heel lang de waarde, dus een 205 cabrio in de goede staat moet zeker nog wel wat waard zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door weeraanmelden op 07-06-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Die CTI is helaas niet doorgegaan (een andere koper was eerder). Hij stond voor €1500 op MP, maar ik weet dus niet voor welk bedrag hij uiteindelijk van eigenaar is veranderd.

Je hebt een aantal categorieën 205 CTI:
- de 'wrakken': verwaarloosde exemplaren met (veel) achterstallig onderhoud en al dan niet ernstige roestvorming op carrosserie en chassis. Doorgaans alleen geschikt als donorauto. Opknappen gaat _veel_ tijd en geld kosten. Prijsindicatie: €200-€800
- de 'gebakjes': de exemplaren met (veel) achterstallig onderhoud en een slecht dak. Carrosserie en chassis zijn doorgaans echter nog hard of hebben slechts lichte roestvorming op niet dragende delen. Onderin deze categorie is er veel overlap met de 'wrakken'. Goed opletten is hier dus noodzakelijk, maar als je goed zoekt, heb je voor riant minder dan €1000 een exemplaar wat met weinig middelen goed op te knappen is. Prijsindicatie: €500-€1200
- de 'rijklare' exemplaren: dit zijn gevallen waar je in principe zo mee weg kunt rijden. Soms moet je nog paar zaken repareren/vervangen voor de naderende APK, maar dat stelt meestal niet veel voor. De goedkoopste exemplaren hebben vaak een slecht geworden dak en/of een goede poetsbeurt nodig, maar alle exemplaren in deze categorie zijn doorgaans vrij van roest. Prijsindicatie: €1200-€1700
- de 'kant-en-klare' exemplaren: Inpakken en wegwezen. Normaal bereden en onderhouden exemplaren in goede staat. Geen achterstallig onderhoud, geen roest, dak in goede staat. Prijsindicatie: €1700-€2500
- In de 'buitencategorie' heb je dan nog de vrijwel volledig gerestaureerde exemplaren of cabrio's die nog in absolute originele nieuwstaat verkeren. Reken op prijzen vanaf €2500 voor een origineel in nieuwstaat verkerend exemplaar tot meer dan €5000 voor een recentelijk body off gerestaureerd exemplaar met een gereviseerde motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Thanks!
Ik hoop dat mijn 206CC over een xx aantal jaar nog onder categorie 3 gaat vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ik ben inmiddels weer op jacht naar een CTI en een interessant exemplaar heeft mijn pad gekruist:

Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q46/merlijn1/cti1.jpg

Binnen de club(s) een vrij bekende auto met historie. Als alles volgens plan verloopt, ga ik over twee weken het ding bekijken en proefrijden (verkoper is nu op vakantie).

Vanwege de voorpret heb ik in Photoshop deze afbeelding maar eens bewerkt tot wat mijn toekomstige CTI moet gaan worden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G8MmayBQaE2WSMRg4bS1Qkxz/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:02

Entity

9000rpm

Bekende auto inderdaad, heb ik destijds toen hij bij de vorige eigenaar te koop stond nog over gedacht, maar niet gedaan (die beslissing had overigens niks met de auto te maken). Ik zit ook weleens aan een cti te denken, lijkt me heerlijk in de zomer met dakje open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Hopelijk komt het niet tè spammerig over, maar het leek me wel een toegevoegde waarde voor dit topic. Mijn lieve vrouwtje is sinds begin dit jaar in bezit van een nieuwe Peugeot 206 Generation. Daarbij was 1 ding niet te realiseren vanaf de fabriek, namelijk een iPod aansluiting. Weeraanmelden had ook al een tijdje lopen zoeken, maar ik heb nog een (goedkoper) alternatief gevonden, de Connects2 CTAPGIPOD010. Via ebay gekocht voor een kleine Eur. 80,- inclusief verzendkosten.

Inbouwen is een fluitje van een cent en het werkt bijzonder goed! Met de toetsen aan het stuur en op de radio kan ik het vorige en volgende nummer kiezen en het display geeft in ieder geval aan welk track nr. er speelt. De id3tag zal dit niet zijn vermoed ik, meer omdat dat denk ik een beperking van de radio is. Of ik het volgende en/of vorige album kan selecteren heb ik nog niet uitgeprobeerd. Nog geen tijd voor gehad.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://shop.audioimages.co.uk/images/imagecache/380x157_Connects2_CTAPGIPOD010_Car_Audio_iPod_Interface.jpg

Zeker een aanrader. Hij zou moeten werken op de volgende modellen:

Peugeot 206 2002 en later
Peugeot 206CC 2004 en later
Peugeot 307 2002 en later
Peugeot 307sw 2004 en later
Peugeot 406 2002 en later
Peugeot 407sw 2004 en later
Peugeot 607 2002 en later
Peugeot 807 2002 en later

Headunit:

RC200
RC220
RC260
RC280
RC290
PU2294 (RD3)
PU1633 (RD3)

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Wok schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:49:
Ik ben inmiddels weer op jacht naar een CTI en een interessant exemplaar heeft mijn pad gekruist:

[afbeelding]
Nice!, dat is inderdaad en zeer mooi ding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Op de foto ziet-ie er wel mooier uit dan-ie daadwerkelijk is hoor ;)

Minpunten reeds bekend:
- Verbreders voor lelijk (scheuren)
- Motorkap verkleurd
- Stoelen slecht
- Een van de velgen heeft slechte lak

Voornamelijk optisch heeft-ie dus aardig wat liefde nodig. Pluspunten heeft-ie echter ook:
- Sonnenland kap van 3 jaar oud
- Motor heeft slechts 135K km gelopen (auto zelf 205K)
- 't Ding kost €650 !

Dus als ik me 'even kwaad maak', heb ik straks voor €1000 een knappe cabrio :) Dan kan ik er tenminste één of twee jaar in rijden en als het dan een blijvertje wordt, dan ga ik hem body off restaureren en wordt-ie zoals het shopje wat ik gepost heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Leuk Wok :) 205 Cti hoort gewoon bij jou, ziet er wel heel hip uit momenteel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Wok schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:51:

Voornamelijk optisch heeft-ie dus aardig wat liefde nodig. Pluspunten heeft-ie echter ook:
- 't Ding kost €650 !
Lol, zelfs dan nog is het een koopje gezien de redelijk nieuwe kap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wok schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:51:

Minpunten reeds bekend:
- Verbreders voor lelijk (scheuren)
- Motorkap verkleurd
- Stoelen slecht
- Een van de velgen heeft slechte lak

- 't Ding kost €650 !

Dus als ik me 'even kwaad maak', heb ik straks voor €1000 een knappe cabrio :) Dan kan ik er tenminste één of twee jaar in rijden en als het dan een blijvertje wordt, dan ga ik hem body off restaureren en wordt-ie zoals het shopje wat ik gepost heb :)
Verbreders scoren voor een paar tientjes, motorkap lekker laten wezen, stoelen fiks je ook voor minder dan 100 euro, setje mooie velgen heb je ook voor 250 inc banden.

klinkt zelfs voor mij nog interresant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10-09 20:14
Whizzer schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:36:
Hopelijk komt het niet tè spammerig over, maar het leek me wel een toegevoegde waarde voor dit topic. Mijn lieve vrouwtje is sinds begin dit jaar in bezit van een nieuwe Peugeot 206 Generation. Daarbij was 1 ding niet te realiseren vanaf de fabriek, namelijk een iPod aansluiting. Weeraanmelden had ook al een tijdje lopen zoeken, maar ik heb nog een (goedkoper) alternatief gevonden, de Connects2 CTAPGIPOD010. Via ebay gekocht voor een kleine Eur. 80,- inclusief verzendkosten.
Misschien ook handig om te vermelden voor welke ipods dit zou moeten werken?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Wijnands schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:36:

Misschien ook handig om te vermelden voor welke ipods dit zou moeten werken?
Volgens een pagina:

iPod Nano
iPod Video
iPod Photo
iPod Mini
iPod 3rd Generation (10 / 15 / 30 / 40GB with dock connector)
iPod Touch
iPhone
Works with all iPods that use a dock connector
Note: Will not charge iPhone 3G, iPod Touch 2G, iPod Nano 4th Gen or newer iPod / iPhone

Maar de 120GB iPod classic (meest recente model) laad wel gewoon op overigens. Middels de knop om voor een andere CD te kiezen (als er een wisselaar op zou zitten) zou je andere playlists moeten kunnen kiezen. Ik heb het alleen nog niet getest...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Weet iemand waar ik een aantal onderdelen voor mijn 306 XR uit '96 kan krijgen? Heb mijn linkervoorkant een beetje in puin liggen en heb een nieuwe motorkap, voorbumper, linkervoorscherm en linker koplamp nodig. Onderdelenzoeker etc. levert me alleen rood en groen op, helaas heb ik Bordeaux Rood nodig. Iemand?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ebayzo schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:53:
Weet iemand waar ik een aantal onderdelen voor mijn 306 XR uit '96 kan krijgen? Heb mijn linkervoorkant een beetje in puin liggen en heb een nieuwe motorkap, voorbumper, linkervoorscherm en linker koplamp nodig. Onderdelenzoeker etc. levert me alleen rood en groen op, helaas heb ik Bordeaux Rood nodig. Iemand?
Sloperij in de buurt? :) Desnoods voorlopig in andere kleuren rondrijden en langzaam zoeken naar de juiste kleuren en daarna de oude op marktplaats zetten ofzo. Is dat geen optie?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
Ebayzo schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:53:
Jammer, ebayzo!

Bij mij in Deventer stonden afgelopen week dinsdag 7 306'jes, 2 daarvan in Lucifer Rouge (ik neem aan dat je die kleur bedoelt?)
Volgens mij geen XR, dus de bumper gaat niet lukken. De rest is allemaal gelijk: zijscherm & moterkap.
Knipperlicht raad ik je aan gewoon op MP te kijken, 15 euro en je hebt al een namaak. Mijn ervaring is dat die lampjes het niet lang volhouden op de sloop (vrij gewilde objecten).

(Wat trouwens wel nasty is, is dat dat voorscherm gelast zit. Ik hoop dat jij kan lassen, of een mannetje kent die dat kan, anders word het een dure)

In Twello hoorde ik dat er meer dan 10 306'jes staan. Nu weet ik dat jij hier niet in de buurt woont, maar als het hier zo vol staat, moet er bij jou in de buurt ook iets te vinden zijn. Als ik je ergens bij kan helpen, you know the adress. (Ik zit niet meer zo vaak op MSN)

Toch niet verkeerd, die sloopregeling.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Voorscherm gelast? bij mij kan ik hem gewoon loschroeven ;)

Ik zoek overigens zelf nog een zwart voorscherm(bestuurderskant)/bumper (phase 2)

[ Voor 6% gewijzigd door _Drake_ op 15-06-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Dank je Sjaak. Hoop inderdaad niet dat het gelast is :X Maar anders kan mijn schoonvader het waarschijnlijk nog wel. Maar als ik het zo lees is het misschien toch wel de moeite waard om even de sloop af te gaan.

Dit rood trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://046.paginamarkt.nl/foto/2008/08/10/PIC_0005(1).JPG

[ Voor 19% gewijzigd door Ebayzo op 15-06-2009 16:59 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ebayzo schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:58:
Dank je Sjaak. Hoop inderdaad niet dat het gelast is :X Maar anders kan mijn schoonvader het waarschijnlijk nog wel. Maar als ik het zo lees is het misschien toch wel de moeite waard om even de sloop af te gaan.

Dit rood trouwens:
[afbeelding]
Succes.
Rood verkleurt als #$%#$
Je zult dus echt moeten spuiten, anders zie je een mega kleurverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:54

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

weeraanmelden schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:16:
[...]

Succes.
Rood verkleurt als #$%#$
Zo te zien is dit Rouge Lucifer en dat is niet een kleur die 'verkleurt'
Wel moet er uitgeneveld worden naar de andere delen om kleurverschil minimaliseren, maar ook dat is normaal.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Het hoeft alles behalve perfect te zijn hoor. Maar het gaat me wat te ver om groen of normale rode delen te pakken.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
Ebayzo schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:18:
Het hoeft alles behalve perfect te zijn hoor. Maar het gaat me wat te ver om groen of normale rode delen te pakken.
Mag ik vragen wat er eigenlijk gebeurd is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
weeraanmelden schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:16:
[...]

Succes.
Rood verkleurt als #$%#$
ligt volkomen aan de soort lak hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:56
Betreft: Oplichting
Beste peugeot liefhebbers, ik reageer hier maar even naar aanleiding van een wat onprettige aanvaring met een onafhankelijke autodealer. Een maand geleden heb ik een peugeot 306 sedan gekocht (1.6 liter op lpg). Geadverteerd werd bouwjaar 1999 en km-stand 135000. Ik heb een proefrit gemaakt hierbij was de tellerweergave onvolledig, deze zou worden gerepareerd. Op goed vertrouwen heb ik de auto toen toch gekocht; echter bij de gerepareerde teller stond de km-stand op 219000, dit stond ook op het apk rapport. Ik baalde hiervan maar ik had geen recht op teruggave volgens de garage. De auto werd geleverd met een nieuwe APK, hierop stonden geen mankementen/reparaties of adviezen.

Nu heb ik in de afgelopen maand de volgende mankementen geconstateerd/ laten repareren:
Lekkende spruitstuk lpg (apk keuringspunt!)
Lekkende lpg tank kofferbak + gevaarlijk bedrading (apk keuringspunt!)
Homokineet rechtsvoor is totaal verrot, meer dan 0,5 mm speling (apk keuringpunt!)
Achterruitverwarming functioneert niet
Lekke band rechtsachter
Lekkende koppakking
Handrem functioneerde niet meer.
Lpg hoeveelheidsmeter kapot.

Van al deze punten was geen sprake toen ik met de auto heb proefgereden. Ik heb ook contact opgenomen met de rdw over de onvolledige apk-keuring maar dan moest ik de auto laten herkeuren en dan werd hij afgekerud dus dit heb ik nog niet laten doen omdat me dit niet bijzonder nuttig leek. Ik heb eveneens een schriftelijke verklaring van mijn erkende lpg-dealer waarin staat dat de lpg installatie levensgevaarlijk was op het moment van keuring.
Nu is mijn vraag; denken jullie dat er mogelijkheden zijn voor een rechtszaak/kort geding? Ik vind namelijk dati k behoorlijk ben opgelicht, eveneens heeft de verkoper gezegd dat er geen mankementen waren (hier hebi k helaas geen getuigen voor).

De totale kosten voor de reparaties komen op 1401 euro, waarvan 917 euro voor reperaties van zaken die helemaal niet apk-gekeurd hadden mogen worden. Daarnaast wil ik eigenlijk ook wel een compensatie voor de km-stand... Zien jullie mogelijkheden? bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
wat betreft die kilometerstand kan het ook zijn dat ze gewoon een andere tellerunit ingebouwd hebben met die kilometerstand, maar verder ben je wel degelijk opgelicht. Een LPG installatie wordt niet van het een op het andere moment onveilig, dus die was bij afleverig ook al onveilig (al helemaal met prutswerk in de bedrading: dat ontstaat ook niet zomaar achteraf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:56
Ja dat dacht ik dus ook. Ik ben natuurlijk wel dom geweest door alleen een auto te gaan kopen zonder kennissen, maar zeker met die lekkende lpg (op 2 plaatsen + gevaarlijke bedrading) werdt volgens de expert aangewezen als levensgevaarlijk. Maar ik vroeg me dus af of er mogelijkheden zijn voor een aanklacht/rechtszaak eventueel omdat de dealer doet alsof zijn neus bloedt en niet eens met bij wijze van spreken 100 euro over de brug wil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Je zou het RDW kunnen inlichten over de foutief goedgekeurde auto. Die auto had nooit goedgekeurd mogen worden. Als nadeel wordt dan wel je auto afgekeurd, maar nadat ie gerepareerd is (op kosten van de louche dealer), moet ie er gewoon zo doorheen rollen. Je wilt tenslotte niet in een afgekeurde auto rijden. De keuringsinstantie die je keuringsrapport heeft getekend krijgt door deze actie strafpunten en loopt het risico de keuringsbevoegdheid te verliezen.
Je zou aangifte van oplichting kunnen doen met als bewijs het keuringsrapport van degene die je LPG-installatie heeft nagekeken. Ik ben alleen wel bang dat je oplichting gewoon op de stapel komt en er niks mee gedaan wordt, bij een rechtzaak sta je redelijk sterk, maar het is de vraag of je zin hebt om die weg te bewandelen. Aan de andere kant: die garagehouder flikt dit waarschijnlijk wel vaker en zal dit blijven doen totdat hij eens op zijn vingers wordt getikt.
Overigens: als de kilometerstand in de verste verten niet in de buurt ligt van wat is afgesproken, had die garagehouder kunnen stikken in zijn auto, ik zou dat ding laten staan en niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Handrem is ook een APK-punt btw. Handrem moet (uit mijn hoofd) 1,5m/s vertragen.

Maar 1 ding staat vast ja, die 306 had op dit moment echt geen apk mogen hebben.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Sjaakmeister schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:40:
[...]

Mag ik vragen wat er eigenlijk gebeurd is??
Achterop een BMW. Oranje licht, hij leek door oranje te gaan rijden met een normaal gangetje dus wilde er nog even achteraan. Helaaaaaaas! Hij ging vol op de rem en ik erbovenop. Gelukkig kon ik nog aardig naar rechts sturen dus raakte hem niet vol. Het was ook niet echt met een schokkende snelheid dus valt allemaal wel mee lijkt het. Morgen gaat ik maar eens aan het schroeven, kijken of ik er nog wat van maken ^^ Heb nu in iedergeval nieuwe onderdelen. Helaas verkeerde rode kleur, maar eventueel nog even spuiten dan nog.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Voordeel van verkeerde rode kleur tov compleet nieuw plaatwerk is dat de voorbehandeling een stuk minder werk is, je grondlaag zit er al op :P

Schuin aanrijden heeft vaak aanzienlijk meer blikschade dan recht aanrijden, maar heeft dan weer als voordeel dat het waarschijnlijk ten goede komt aan je kreukelzone. Ik neem aan dat je niet met hoge snelheid bij hem achterin geklapt bent? Een gangetje van 5-10km/h op een trekhaak zorgde bij mijn 206 iig al voor ruim 1600 euro schade (2 panelen en complete bumper vervangen, moest overigens idd gelast worden).
Dat blikwerk van tegenwoordig is overigens niet veel dikker dan dat van een colablikje. Zodra er ook maar aan 1 kant iets loszit buigt het heel erg makkelijk alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Njah, stond al vol op de rem dus echt hard ging het niet. Overigens had de andere partij alleen wat krasjes.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
Ebayzo schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:00:
Njah, stond al vol op de rem dus echt hard ging het niet. Overigens had de andere partij alleen wat krasjes.
Lullige schade. Hoop dat je hem weer een beetje mooi krijgt.

Maar, lullige schade's daar ben ik bekend mee....

3x schade gehad aan een 306.
1e keer klapte er een 205 met ~30 in de zijkant terwijl ik ~50 reed. Complete zijkant eraf, total loss. Andere partij plastic bumper geschaaft en beetje scheef.
2e keer stond ik geparkeerd en reed er een SUV tegen het linker achter paneel: 1380 euro schade, andere partij had 2 krassen op de bumper (die volgens mij er nog uit gepoetst konden worden ook).
3e keer reed een volvo achteruit en reed met 5 km/h tegen de linker hoek van de bumper. Resultaat: gescheurde bumper (1100 e), gedeukt zijpaneel (300e) en koplamp/knipperlicht kapot (80 e). Andere partij: helemaal niets!

306'jes (en meerdere franse auto's) worden van echt blik gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Dat dunne blik is idd schrikbarend. Is ook niet voor niks dat die dingen zo licht zijn. Als je een 206 en een Polo naastelkaar zet, is die polo gewoon 150-200kg zwaarder.
Als ik zie hoeveel jaar mijn Golf erover gedaan heeft om volledig door te rotten... (nee, roestbehandeling was geen beginnen aan) pisbakstaal, maar wel fatsoenlijke dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10-09 20:14
Weet nog met mijn 307 break. Als ik daar een vogelpoepje van 't dak stond te poetsen boog het helemaal door en kwam er een eng gekraak uit het dak. Toch lijkt dat wel doordacht te zijn als je ziet hoe die uit de euro ncap test komt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mja, dikte van het blik zegt niks over de veiligheid. Onder dat blikwerk zitten nml zoveel andere dingen die de klap opvangen bij een crash. Alhoewel het blikwerk van die Golf III een stuk dikker was dan dat van de 206, voel ik me toch een stuk veiliger in die 206 dan in die Golf. Daar zit 12 jaar aan ontwikkeling tussen, onder meer brake assist, ABS, airbag, allemaal dingen die in 1992 nog niet bestonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Nou, even aan het schroeven geweest aan mijn Peugeotje, maar denk niet dat ik verder hoef te gaan. Dit baart me toch wel wat zorgen:

Achter rechterkoplamp (waarmee ik hem dus geraakt heb):
Afbeeldingslocatie: http://www.ebayzo.nl/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ebayzo.nl/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ebayzo.nl/3.JPG

Misschien niet van toepassing:
Afbeeldingslocatie: http://www.ebayzo.nl/4.JPG

Kan iemand me zeggen of dit het economische einde van mijn 306je betekend?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ziet er niet lekker uit, denk dat je inlevert op veiligheid als je daarmee blijft rijden: iets dat gekreukeld is gaat niet nog eens kreukelen bij de volgende aanrijding. Of dit veel effect heeft of of dit reden is tot afkeur van de auto weet ik niet, zal je bij een garage moeten navragen. (of er moeten hier specialisten rondlopen die ook keuringen doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Nou, als alles goed gaat ga ik zaterdag bij een "nieuwe" aanstaande auto kijken :D

Het gaat om een Peugeot 206 5 deurs, 1999, Diesel 1.9D XRD met net geen 250k op de teller. Uiteraard is daar de prijs ook naar. Hebben jullie misschien nog wat Peugeot specifieke dingen om op te letten? Koppeling op laten komen in de 2e, remmen met "handen los" etc. staan al op het lijstje.

(Ik kom van een Toyo Starlet, dus ik verlaat de Japanner...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
WhizzCat schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:09:
... 206 5 deurs, 1999, Diesel 1.9D XRD met net geen 250k op de teller.
Volgens mij zijn die dingen nogal traag. Let er dus op, of je je er mee kunt redden. Ook vond ik het nogal een zwaar lomp blok in vergelijking met een 206 (vrolijk, huppelig, fris en soepel).

Als de auto stantionair draait, bonkte het in die auto (geluidsdruk + trilling). Bij het wegrijden pruttel de pruttel. Versnellingsbak is aardig ruim rond die kmstand. Koppeling.. Radiator.. Display van de kmstand/trip timer heb ik wel eens stuk gezien.

Het is een redelijk oude 206, dus verwacht niet te veel luxe en veel hardplastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Blasterxp schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:15:
[...]

Volgens mij zijn die dingen nogal traag. Let er dus op, of je je er mee kunt redden. Ook vond ik het nogal een zwaar lomp blok in vergelijking met een 206 (vrolijk, huppelig, fris en soepel).

Als de auto stantionair draait, bonkte het in die auto (geluidsdruk + trilling). Bij het wegrijden pruttel de pruttel. Versnellingsbak is aardig ruim rond die kmstand. Koppeling.. Radiator.. Display van de kmstand/trip timer heb ik wel eens stuk gezien.

Het is een redelijk oude 206, dus verwacht niet te veel luxe en veel hardplastic.
Ach wel, mijn Toyo starlet is nog eens 10 jaar ouder, dus het kan alleen maar meevallen :D

het interieur was wel oerlelijk groen, maar goed, het zij zo. Er is hier redelijk wat rustig industrie gebied aanwezig en schoonpa gaat (uiteraard :P ) mee om hem eens wat flinker op z'n staart te trappen dan ik.

Km stand display doet het iig nog wel volgens de foto en hij heeft NAP (geen idee of het iets uitmaakt, maar het voelt iig prettig) Bedankt voor de tips so far!

-edit-

Nog even een linkje naar het betreffende gebakje dan: *klik*

[ Voor 15% gewijzigd door WhizzCat op 24-06-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ebayzo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:49:
Nou, even aan het schroeven geweest aan mijn Peugeotje, maar denk niet dat ik verder hoef te gaan. Dit baart me toch wel wat zorgen:

Achter rechterkoplamp (waarmee ik hem dus geraakt heb):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Misschien niet van toepassing:
[afbeelding]

Kan iemand me zeggen of dit het economische einde van mijn 306je betekend?
Dat is gescheurd, of een nieuw voorfront erin lassen, of tja...

Je kunt het laten lassen, maar dan ben je wel iets van de kreukel zone kwijt, en die zit er niet voor niks. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ah, gewoon de nieuwe uitvoering 206 met nog zo'n oud niet-turbo, niet-commonrail dieselblok.
Een typisch kwaaltje van de 206 is ook het achterraam. Bij de oudere modellen zit er onderop roest, bij de nieuwere modellen zit er schimmel onder de randen (dit hoort zwart te zijn, maar is wit/groen bij mijn auto). Die randen kom je nooit weer onder zonder het raam eruit te slopen, is een bekend probleem bij de 206. Als jouw exemplaar geen van beiden heeft heb je eentje waarbij dit probleem inmiddels is opgelost.

Je moet echt voor jezelf beslissen of je zin hebt in die klassieke dieselmotor. Als je het niet lekker vindt rijden, dan gewoon niet doen en zoeken naar een model met iets nieuwer HDI blok. De 1.4HDI die ik heb is net een naaimachine wat dat betreft. Verder is een HDI een stuk zuiniger (1:20 tot 1:22 is heel normaal) en valt de 1.4HDI met 949kg net een categorie lager wat je 10 euro per maand bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Wel, het probleem is dat ik wat krap in de centen zit, maar mijn Toyo heeft het nu na ruim een jaar bijzonder trouwe dienst echt wel gezien. Ik moet dus gewoon iets anders hebben.

Iets met een HDI motor valt helaas net buiten budget, anders had ik het inderdaad wel geweten.

* WhizzCat jots down: achterraam checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Schimmel is op zich geen probleem, maar het staat gewoon zo raar en vies. Roestbulten rotten uiteindelijk je hele achterklep door, had ik bij de Golf III uit 1992 ook. Wat dat betreft was de eerste 206 uit 2000 die ik voor 5000 euro kon kopen dan ook een flinke teleurstelling bij het zien van die roestbulten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Zo'n 1.9d is best een fijne motor, bij mij zit ie in mijn Berlingo, natuurlijk is het geen racemonster, volgens mij is de Berlingo ook zwaarder dan de 206.
Je kunt gewoon met het verkeer mee komen, op de snelweg kan je 120 rijden, maar na de 140 is de koek eigenlijk wel op.
Ik moet zeggen dat hij niet heel zuinig is, maar dat kan ook aan mijn rijstijl liggen natuurlijk.
In elk geval, dat blok gaat nu al bijna 180.000 met een minimum aan onderhoud, verder is hij onderin best soepel, ik vind het best te doen!
Ik zou denk ik niet eens persé een HDI hoeven, volgens mij zit daar ook wat meer onderhoud aan, en is het moeilijker om er nog aan te sleutelen.
Overigens is die 1.9d in heel veel auto's te vinden, sowieso in de modellen van Citroën, maar natuurlijk ook Peugeot, volgens mij ook Volvo, Renault, Nissan en Toyota.

[ Voor 11% gewijzigd door eX0duS op 24-06-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Voordeel van die HDI is dan weer dat je distributieriem 240.000km meegaat, dat heb ik nog geen andere riem-aangedreven auto zien doen :P Verder valt het extra onderhoud wel mee, alhoewel het brandstoffilter van een HDI met 80 euro schrikbarend duur is, maar die vervang je dan ook eens per 60.000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik rij verder erg normaal, ik hoef absoluut geen race monster. Ik moet elke dag van drachten naar leeuwarden, dus dat is sowieso maar 100 km/u en ik hou mij over het algemeen altijd netjes aan Vmax.

Roest zal ik speciaal even op letten dus. In ieder geval hartelijk dank voor de tips! Ik zal zaterdagmiddag het resultaat even posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik post maar ff opnieuw, de Peug 206 was een drama. Alles rammelde, de stoel was afgebroken en leunde voorover, het toerental fluctueerde enorm en de algehele indruk was prut. Banden waren bijna af en de verkoper zei "meeneemprijs", zo'n gladjanus in overhemd natuurlijk :+

Het spijt me heren/dames, maar ik heb nu een VW Passat gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Jammer, weer een Peug rijder minder in Drachten ;)

Maar een VW Passat is ook wel leuk, maar niet mijn auto

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Pagina: 1 ... 9 ... 89 Laatste