Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
en de 206 en 106 en 406 enzovoorts enzovoortsWok schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:29:
Damn... al weer een 308 met problemen
Op www.peugeot308club.nl hebben een groot aantal 308-rijders zich verenigd op een forum en steeds meer mensen laten weten eigenaardigheden en/of problemen te hebben... Ik begin echt steeds meer te denken dat ik gewoon een ontzettende bofkont ben, aangezien de mijne tot op heden nog altijd foutloos is (nu 25k km op de klok).
Het begint er steeds meer op te lijken dat PSA ook met de 308 de zaakjes nog steeds niet goed op orde heeft. Je zou toch verwachten dat ze geleerd hebben van de 307 en 407...
Ik denk zelf dat de franse merken het nooit gaan begrijpen.
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Ik weet niet hoe het bij een 207 is, maar bij een 206 moet je de sleutel in accessoirestand zetten en de verlichtingsschakelaar op '0'. En daarna de knop aan het eind van de hendel minimaal 4 seconden ingedrukt houden. Op deze manier kan je de automatische verlichting (de)activeren.Driek schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 08:13:
Weet er iemand waar de lichtsensor in de peugeot 207 zit die ervoor zorgt dat de lampen automatisch aan gaan bij donker?
Wil nl altijd mijn lampen aan, maar als ik de schakelaar op die stand zet piept hij bij uitstappen.
Het afplakken van die sensor zou dus genoeg zijn.
Het moet in de handleiding staan hoor.
Succes!
407 is ook een wel één van de slechtste auto's die Peugeot heeft gemaakt. (staat er hier ook 1 voor de deur, 2.0 hdi ) Gelukkig zelf nog weinig problemen mee gehad, afgezien van een parkeersensor die het af liet weten en wat vage meldingen over bandenspanning. Echter staat hij zeeer hoog in de lijst van de ANWB, ADAC etc, en dat is nou niet bepaald een plek om trots op te zijnFiXeR.nl schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:03:
Onze 607 had regelmatig dat er wat cilinders wegvielen, 2 van de 6 cilinders deden het dan niet meer. De 407SW heeft dat gelukkig niet meer terwijl er dezelfde motor inlicht.
Maar het is niet zo dat bij elke 607 er 2 van de 6 cilinders horen weg te vallen hoor
Hier hebben we nog nooit een probleem gehad met de 407SW, op nummer 1 van meest kapot gaande auto's staat overigens de Renault Laguna.heracles schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:57:
[...]
407 is ook een wel één van de slechtste auto's die Peugeot heeft gemaakt. (staat er hier ook 1 voor de deur, 2.0 hdi ) Gelukkig zelf nog weinig problemen mee gehad, afgezien van een parkeersensor die het af liet weten en wat vage meldingen over bandenspanning. Echter staat hij zeeer hoog in de lijst van de ANWB, ADAC etc, en dat is nou niet bepaald een plek om trots op te zijn.
Maar het is niet zo dat bij elke 607 er 2 van de 6 cilinders horen weg te vallen hoor, dan was er ook wel iets goed mis mee.
We hebben overigens de 3.0 V6 Benzine
Als je bewust kiest voor peugeot (wat ik dus niet heb gedaan), dan neem je dat er bij, want dat weet je.
Zojuist weer een storing gehad op weg naar huis. In het displaytje kwam weer een groot uitroepteken met PRND en verder begonnen de twee tekens (S en sneeuwvlokje, voor resp. sportstand en winterstand) op hetzelfde displaytje te knipperen.
Even lopen gluren in het logboekje van de boordcomputer (wist geeneens dat ie er was), stond er bij als beschrijving "Storing versnellingsbak" ... Auto deed niet vreemd ofzo, maar vind het toch wel spannend rijden zo
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Jup, en ik geloof dat volgens een Autoweek onderzoek de 407 op nr. 2 kwam in die klasse. Dus vandaar dat ik ook zei "zeeer hoog"FiXeR.nl schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:14:
[...]
Hier hebben we nog nooit een probleem gehad met de 407SW, op nummer 1 van meest kapot gaande auto's staat overigens de Renault Laguna.![]()
We hebben overigens de 3.0 V6 Benzine
Wij hebben dan gelukkig nog nergens problemen mee gehad.heracles schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:35:
[...]
Jup, en ik geloof dat volgens een Autoweek onderzoek de 407 op nr. 2 kwam in die klasse. Dus vandaar dat ik ook zei "zeeer hoog".
Afkloppen!
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Alvast bedankt
[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 09-01-2009 15:35 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik heb er nu dus 1 en het rijdt best oke. Let op roest en of alles werkt (m.n. de electrische dingen). En verder de standaard dingen (loop van de motor, onder koelvloeistof- en oliedeksel alles clean etc)
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
Het zijn heel behoorlijke auto's , met name de diesels zijn erg betrouwbaar.Destruction schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:33:
Ff een vraagje hier voor de Peugeot kenners. Ik zit voor een kennis van me wat rond te kijken naar een Peugeot 306. Nou heb ik wat op autoweek gekeken tussen de reviews, maar de een is er helemaal weg van, de ander kotst hem uit.. Aka daar word je niet veel wijzer vanWat zijn dingen waar ik specifiek op moet letten? Zag op bijvoorbeeld speurders en MP dat de vraagprijzen nogal uiteen lopen (van 500 euro tot 2000+)
Alvast bedankt
De oudere modellen (voor '98) hebben minder elektriek en dat is gunstig
Een aandachtpunt is de conditie van de achteras, let hiervoor op knarsende geluiden van achteren bij het inveren en op de stand van de achterwielen.
Is die stand schuiner dan zou moeten (iets schuin zit in het ontwerp) dan moet er vroeg of laat wat aan gedaan worden en dat is nooit (als je het moet laten doen) erg goedkoop.
Ik heb recent een turbodiesel van '95 van 220000 naar 290000 gereden en de enige problemen (afgezien van banden) waren een defecte dynamo, een uitlaatdemper en de achteras dus (wist ik al toen ik hem kocht, sloopas van 100€ gemonteerd)
Als hij geen schade had opgelopen had ik hem naar 350000 gereden.
Net ook naar de garage geweest. Hebben even de laptop eraan gehangen en een minuut later had ik ook "Zweedse" lichten. Stelt niks voorWok schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:18:
Die sensor zit in je voorruit achter je binnenspiegel (is gecombineerd met de regensensor). Afplakken gaat dus niet werken want dan blijven je ruitenwissers dus ook klapperen
Breng eens een bezoekje aan je dealer: deze kan de 'AUTO' stand van je verlichting instellen op het zogenaamde 'standje Zweeds': Bij het starten gaan de lichten aan en blijven aan totdat het contact weer af zet.
Alleen doet m'n Follow-Me-Home verlichting het nu niet meer (of misschien dat die wel gewoon op de sensor reageert)
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Nou na een bezoek aan de dealer in maastricht en € 250,- armer lijkt het aan de diesel gelegen te hebben volgens hem. Nu het minder koud is trekt hij weer lekker door in de toeren zonder af te slaan.sweetdude schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:54:
[...]
Nou hij begint minder vaag te worden ik ga komende week even naar de dealerT ermee. Op het moment dat hij wat veel toeren draait tegen de 3.000 dan vind ie het mooi geweest en besluit maar om af te slaan. Niet handig als je op de autoweg zit zonder aandrijving. Het heeft even geduurd voor ik erachter was maar ik rij vrij weinig en ik geloof de franse waarschuwingslampjes nooit de eerste 3 keer![]()
Maar mijn gevoel zegt me, ondanks dat ik op auto gebied volledig a-technisch ben, dat hij op de een of andere manier zijn uitlaatgas niet kwijt komt en dat daardoor de motor uitvalt.
Wazig verhaal?

Als ik het hier zo lees, hoe meer extra opties hoe meer problemen. Maar gelukkig heb je 3 jaar garantie erbij zitten, dus opzich kan je voor iedere storing gewoon naar de dealer gaan
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Wat beweegt hem precies om een 308 te nemen?
Ja of je dat wilt is een andere vraagAMDFreak schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:52:
Mijn vader is van plan om op korte termijn een 308 te gaan kopen.
Als ik het hier zo lees, hoe meer extra opties hoe meer problemen. Maar gelukkig heb je 3 jaar garantie erbij zitten, dus opzich kan je voor iedere storing gewoon naar de dealer gaan
Maargoed, heb afgelopen donderdagavond m'n 308 naar de dealer gebracht om eens naar de stotterende koppeling te laten kijken.
Vrijdagavond kon ik de auto weer ophalen. Ze hadden de bougies vervangen en de 308 voorzien van de nieuwste software en daarmee alles opnieuw 'aangeleerd'. Reed als nieuw toen ik naar huis reed, maargoed dat was ook maar een rit van 10 min. Als ik een keer tijd heb eens flink testen
Geen enkele keer heeft deze mij laten staan! Rijd nog perfect met slechts een kilometerstand van 101062 km.
Zelf heb ik er in een jaar tijd bijna 12.000 km opzitten en ik ben er nog elke dag verliefd op!
Aan onderhoud zo goed als niks kwijt geweest, enige wat vervangen is zijn de remschijven en blokken voor(€66,50) en een ashoes rechtsvoor (€50)
Zaterdag is de auto geweest voor de APK + een grote beurt en ik was welgeteld €70 kwijt voor een paar lampjes + filtes en olie.
Hij kan er dus weer een jaar tegenaan!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Kan gebeuren, kwestie van de koelvloeistof weer een beetje bijvullen maar wat me opviel is dat zodra ik de kachel aanzette (na 45 minuten rijden) dus het blok is warm en het viel me op dat de kachel heet begon te blazen maar daarna langzaam afzakte naar koude lucht.
Kan dat met elkaar te maken hebben of is het wat anders? Ik had de kachel uitgezet omdat het al lekker warm was in de auto dus deze heeft wel gedaan vanochtend.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik was vanochtend nog geen 100 meter onderweg met m'n 308 en * PIEEEEPPP * Melding op het centrale display 'Lekke band(en) gedetecteerd'. O RLY? Waarom voel ik dan niks vreemds in de auto?
Maar goed, even de auto aan de kant gezet en even naar de banden gekeken. Op het oog niks aan de hand, dus ik was de franse rotzooi al aan het vervloeken...
Eenmaal aangekomen bij het werk de auto geparkeerd. Nogmaals een blik geworpen op de wielen, maar ik zag niet iets wat vreemd zou moeten zijn.. Hooguit leek de band linksvoor wat zacht te zijn, maar dat denk ik wel vaker en dan blijkt de spanning uiteindelijk toch gewoon correct te zijn...
Ook 's avonds had ik geen platte bandjes, dus ik rijd gewoon naar huis... * PIIEEEEP * Weer de melding... Yah right... en ik rijd stug door..
Uiteindelijk kom ik bij een tankstation ik besluit de bandenspanning toch maar even te controleren (het was immers al een week of twee geleden dat ik dat gedaan heb). Verdomd.... had die sensor toch gelijk
Band linksvoor stond op 1.7 bar terwijl daar normaliter 2.4-2.5 bar op hoort te staan. Bandje meteen maar weer op druk gebracht. Morgenochtend direct maar weer even controleren...
Ik heb nu een Peugeot 206 quiksilver 1.4 uit eind 2003. Auto is voorzien van sportief uiterlijk en airco, ben er tot nu toe erg content mee. Enige minpuntje is dat het motorvermogen tov mijn ouwe Clio RSi behoorlijk tegenvalt
De wijzen komen uit het Oosten!
M'n Peug staat nu gratis overdekt in rotjeknor (wunderbaar om te vinden...) dus kunnen we eens aan de roest gaan beginnen, beetje beginnen met strippen. Tevens 2 nieuwe banden aangezien 1tje achter compleet an gort ging... blijft een put
Wel mooi Wok.... hoor altijd van die slechte verhalen over die sensoren =) waar blijft nou die 205 ^^
Heb mijn oog laten vallen op een 306, eigenlijk twijfel ik tussen twee die bij dezelfde dealer staan, eentje uit 1997 met 131000km op de teller voor €1950 en de ander uit 1999 met 158000 en een vraagprijs van €2450
Wie kan mij advies geven, die € 500 is niet zo'n probleem, vraag me af of ik voor de 'jongere' moet gaan of voor degene met minder kilometers.... De '99 er is ook wat luxer uitgevoerd, rood of blauw is ook geen struikelblok, allebei ok, 99 er heeft wel mooie velgen
Peugeot 306 1.4 xs 5 deurs 1997
&
Peugeot 306 1.4 xs 5 deurs 1999
*edit* Direct linken werkt niet, bij filter even op peugeot selecteren, zijn de twee onderste in het rijtje.
[ Voor 6% gewijzigd door Wobcat op 22-01-2009 09:23 ]
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Opnieuw starten mocht ook niet baten, zal de kabe wel gebroken zijn of iets
Een groot verschil met mijn oude wagen, een VW Golf III klik . Eindelijk van het Sjonnie imago af en een auto zonder vooroordelen
[ Voor 10% gewijzigd door Lucky-Shirt op 05-02-2009 16:48 ]
Vandaag 4 nieuwe bandjes laten plaatsen, woensdag mag hij weer voor een beurt.
Blij dat het een kleaseauto is, was anders duur grapje geweest.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
mijn 94 306 heeft dat ook al een tijdje... rij al een tijdje op de toerentellersjorremans schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 08:32:
Is vanochtend onderweg naar werk zomaar mijn snelheidsmeter ermee gestopt, en daardoor werken de kilometerteller en dagteller ook niet meer.
Opnieuw starten mocht ook niet baten, zal de kabe wel gebroken zijn of iets
Golf III reed opzich ook nog best goed. Ik was het alleen een beetje zat om alle onderhoud op een 4koloms brug te moeten laten doen. Bij een 2koloms brug bleef de passagierskant gewoon op de grond staan als de brug omhoog gingLucky-Shirt schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:46:
Sinds dinsdag ook eigenaar van een Peugeot en wel een 406 Coupe 2.0 16V uit 2000. Fantastisch mooie wagen, rijdt prima. Helaas nog geen foto's van, die hoop ik van het weekend te kunnen maken.
Een groot verschil met mijn oude wagen, een VW Golf III klik . Eindelijk van het Sjonnie imago af en een auto zonder vooroordelen.

Qua wegligging vind ik dat ik met de 206 achteruitgegaan ben. Qua algemeen rijcomfort ben ik er echter op vooruitgegaan:
- iets sneller qua optrekken
- stiller
- airco
- betere stoelen
- goede geintegreerde radio met stuurbediening
- zuiniger
Die Golf van mij was een van 1e Golfjes III, uit 1992. Meest simpele uitvoering, enige optie is een lichtje in de kofferruimte_JGC_ schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:14:
[...]
Golf III reed opzich ook nog best goed. Ik was het alleen een beetje zat om alle onderhoud op een 4koloms brug te moeten laten doen. Bij een 2koloms brug bleef de passagierskant gewoon op de grond staan als de brug omhoog ging
Qua wegligging vind ik dat ik met de 206 achteruitgegaan ben. Qua algemeen rijcomfort ben ik er echter op vooruitgegaan:
- iets sneller qua optrekken
- stiller
- airco
- betere stoelen
- goede geintegreerde radio met stuurbediening
- zuiniger
Enige waar ik op achteruit ben gegaan is de wegenbelasting. 350 kilo zwaarder. Voor de rest zie ik alles als een verbetering.
Verwijderd
Voor mijn 306 cabrio wil ik graag een windscherm.
Alleen, ik heb een hond......
Dus, een originele is eigenlijk geen optie, deze dekt de gehele achterbank af.
Ik dacht eraan om zelf iets in elkaar te zetten. Dat scheelt een hoop geld en kan het maken naar mijn wens.
Mijn idee is om een zelfde constructie te maken als een originele maar dat het 'achterbank gedeelte' met klittenband kan worden vastgemaakt. Zodat ik een helft kan openen voor mijn hond.
De vraag is: Is een windscherm alleen achter de voorstoelen voldoende of is het horizontale gedeelte boven de achterbank noodzakelijk voor optimaal gebruik?
En, hoe groot zijn de krachten van de wind op het windscherm?
update: Ik heb voor 50 euro een origineel windscherm op de kop getikt.
cut and paste je windscherm
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 18:23 ]
Verwijderd
Even een kanttekening hierbij._JGC_ schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:14:
[...]
Golf III reed opzich ook nog best goed. Ik was het alleen een beetje zat om alle onderhoud op een 4koloms brug te moeten laten doen. Bij een 2koloms brug bleef de passagierskant gewoon op de grond staan als de brug omhoog ging
Ik ben al een jaar of 35 principiele doehetzelver, nog nimmer heb ik ook maar iets door een garage laten doen en daar waren flinke ingrepen bij zoals motorwissels , koppakkingwissels, koppeling vernieuwen, alle mogelijke ingrepen aan het onderstel om over het kleinere spul maar te zwijgen, teveel om op te noemen.
Nog NOOIT heb ik een brug gebruikt of behoefte aan gehad.
Dus hoe zit dat, een VW is niet echt onderhoudsonvriendelijk IMO....
Die Golf was dusdanig doorgeroest dat je de wielen aan de passagierskant niet fatsoenlijk van de grond kon krijgen zonder kunstgrepen uit te halen. Bij de 2koloms brug kon je het soms nog voorelkaar krijgen dmv extra balken aan te brengen en zo de auto te steunen op plekken die niet verrot waren, maar dan had dat ding nog wel eens zin om in de beveiliging te schieten. Bij de 4koloms brug heb je het nadeel dat je steeds met 2 oprijplaten in de weg zit. Als je dan de wielen los moest hebben van de oprijplaten zette je een bok onder een dwarsbalk en liet je de brug iets zakken.
Ik had geen zin meer om tijd en geld in dat beschuitblik te storten. Iemand anders heeft dat blijkbaar nog wel, vorig jaar is dat ding na inruil bij de garage nogmaals opnieuw gekeurd terwijl de garage mij vertelde dat de Golf weg ging voor export.
106 is bagger kwa electronica en de uitlaat is echt een ramp, mijn zus heeft 2 x een 106 gehad, generatie 1 en 2 beide heeft ze denk ik 5 jaar gehad, eerste is wel 6 keer de uitlaat vervangen en bij de 2de wel 8 keer ongeveer._Drake_ schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:02:
de 106 is nooit een probleem auto geweest
Bij de tweede was zelfs de scharnier van de deur door geroest en dat bij een auto van 1998 na ongeveer 4 jaar!
Verwijderd
Dus ongeveer elk jaar een nieuwe uitlaat?harryslinger schreef op zondag 08 februari 2009 @ 03:05:
[...]
106 is bagger kwa electronica en de uitlaat is echt een ramp, mijn zus heeft 2 x een 106 gehad, generatie 1 en 2 beide heeft ze denk ik 5 jaar gehad, eerste is wel 6 keer de uitlaat vervangen en bij de 2de wel 8 keer ongeveer.
Bij de tweede was zelfs de scharnier van de deur door geroest en dat bij een auto van 1998 na ongeveer 4 jaar!
Ik heb auto's naar de sloop gebracht met nog dezelfde uitlaat als erop zat toen ik ze kocht (na een jaar of 4)
Dus ofwel die zus reed alleen maar ritjes van 1 km , ofwel het is borrelpraat.
Nou heb ik niks tegen borrelpraat, maar je moet het hier niet al statistisch interessant materiaal presenteren.
Verwijderd
Dat verklaart de zaak een beetje......_JGC_ schreef op zondag 08 februari 2009 @ 01:33:
Die Golf was dusdanig doorgeroest dat je de wielen aan de passagierskant niet fatsoenlijk van de grond kon krijgen zonder kunstgrepen uit te halen
KNIP
Ik had geen zin meer om tijd en geld in dat beschuitblik te storten. Iemand anders heeft dat blijkbaar nog wel, vorig jaar is dat ding na inruil bij de garage nogmaals opnieuw gekeurd terwijl de garage mij vertelde dat de Golf weg ging voor export.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 11:07 ]
geen ritjes van 1 km, dan kun je beter de fiets nemenVerwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:05:
[...]
Dus ongeveer elk jaar een nieuwe uitlaat?
Ik heb auto's naar de sloop gebracht met nog dezelfde uitlaat als erop zat toen ik ze kocht (na een jaar of 4)
Dus ofwel die zus reed alleen maar ritjes van 1 km , ofwel het is borrelpraat.
Nou heb ik niks tegen borrelpraat, maar je moet het hier niet al statistisch interessant materiaal presenteren.
borrelpraat? doe dat lekker in het cafe! en niet achter de pc
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Deze keer laat ik het door de garage maken, aangezien die vriend van mij die het altijd doet de komende tijd geen tijd heeft, en ik ook geen toerenteller heb.418O2 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:39:
[...]
mijn 94 306 heeft dat ook al een tijdje... rij al een tijdje op de toerenteller
Zo'n nieuwe kabel kan me gewoon 125 euro kosten, ik heb de auto vanochtend weggebracht maar nog niks gehoord.. ik ben benieuwd.
Verwijderd
1-Dus 3x in 1 jaar een nieuwe uitlaat? En zo'n mededeling vindt je ook maar in de verte geloofwaardig?harryslinger schreef op maandag 09 februari 2009 @ 02:02:
[...]
1-geen ritjes van 1 km, dan kun je beter de fiets nemenze heeft nu net een 206 gekocht en afgelopen jaar heeft ze 3 keer een nieuwe uitlaat moeten laten installeren onder de 106.
2-borrelpraat? doe dat lekker in het cafe! en niet achter de pc
2-IK bezondig me hier niet aan borrelpraat, dat doe JIJ.
3-Er is aan de uitlaat van een 106 absoluut niks bijzonders en ook niks dat dat ding onderscheidt van de uitlaat van een ander boodschappenwagentje.
Het verschil MOET derhalve aan de berijdster liggen.
Je ziet het Harry, ik ben ervaringsdeskundige en mij maak je echt niks wijs.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 21:52 ]
ik zie hier helemaal niets dat jij een ervaringsdeskundige bent.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:48:
[...]
1-Dus 3x in 1 jaar een nieuwe uitlaat? En zo'n mededeling vindt je ook maar in de verte geloofwaardig?
2-IK bezondig me hier niet aan borrelpraat, dat doe JIJ.
3-Er is aan de uitlaat van een 106 absoluut niks bijzonders en ook niks dat dat ding onderscheidt van de uitlaat van een ander boodschappenwagentje.
Het verschil MOET derhalve aan de berijdster liggen.
Je ziet het Harry, ik ben ervaringsdeskundige en mij maak je echt niks wijs.
Mijn zus is een rustige bestuurder niks geks geen gejaag, komt nooit boven de 120.
En als ik uit mijn nek zou lullen dan zou ik het niet posten en lekker voor mezelf houden, ik post alleen wat ik constateer en dat is inderdaad 3 x een nieuwe uitlaat in 1 jaar.
Prachtige auto, ik ben benieuwd naar de foto's.Lucky-Shirt schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:46:
Sinds dinsdag ook eigenaar van een Peugeot en wel een 406 Coupe 2.0 16V uit 2000. Fantastisch mooie wagen, rijdt prima. Helaas nog geen foto's van, die hoop ik van het weekend te kunnen maken.
Een groot verschil met mijn oude wagen, een VW Golf III klik . Eindelijk van het Sjonnie imago af en een auto zonder vooroordelen.
http://hawvie.deviantart.com/
Nu wegens gezinsuitbreiding op zoek naar vervanging voor onze Starlett. Willen uiteraard een 5 deurs en zit te twijfelen tussen een 206 en een 307. 206 ben ik wel over te spreken, maar is misschien nog wat aan de kleine kant. Is zeker niet veel groter dan een Starlett. Nou vraag ik me af of die 307 met een 1.4 wel een beetje vooruit te branden is. Hoeft geen racemonster te zijn, maar beetje relaxt mee kunnen komen is toch wel een vereiste. Neem aan dat ik dan beter een 16v kan nemen? Of beter direct een 1.6? Gaat om de modellen van rond 2000/2002. Verder nog zaken waar ik op moet letten bij deze modellen?
Hopelijk kan ik nu weer eventjes vooruit!
dan ga ik zelf wel even aan mijn dashboard sleutelen en/of ff langs de sloop.
Dealer of Brezan ?
Ik krijg een 106je terug die of op 3 cilinders loopt, of een lekke uitlaat heeft of iets ergers mee is..
Ding loopt/rijd voor geen meter, geen vermogen, stinkt en maakt een hoop herrie, valt dood zodra je het gas loslaat
Gaat morgen dus weer terug en ze regelen het maar ook...
Onder het mom van een oud autotje.. zo heb ik de auto daar niet gebracht. Ding reed perfect, en nu..
Teringhonden
[ Voor 4% gewijzigd door sjorremans op 10-02-2009 17:25 ]
Bij deze:HawVer schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:27:
[...]
Prachtige auto, ik ben benieuwd naar de foto's.

Peugeot 406 Coupe 2.0 16V uit 2000. Nu precies een week in mijn bezit.
Verwijderd
Maar je moet het niet als statistisch interessant presenteren, en dat deed je wel.harryslinger schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 03:43:
[...]
ik zie hier helemaal niets dat jij een ervaringsdeskundige bent.
Mijn zus is een rustige bestuurder niks geks geen gejaag, komt nooit boven de 120.
En als ik uit mijn nek zou lullen dan zou ik het niet posten en lekker voor mezelf houden, ik post alleen wat ik constateer en dat is inderdaad 3 x een nieuwe uitlaat in 1 jaar.
Komt toch in de buurt van een Guiness Record.
ik vind het alleen opvallend dat 2 generatie auto1s hetzelfde vertonenVerwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:55:
[...]
Maar je moet het niet als statistisch interessant presenteren, en dat deed je wel.
Komt toch in de buurt van een Guiness Record.
Ik ben benieuwd wat het probleem is, hij mag vervangen wat hij wil.. ik betaal geen cent meer en wil gewoon de 106 terug die ik heb afgeleverd daar voor de kabel van de snelheidsmeter die kapot was.
Zo voelt het ook absoluut nietEntity schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:50:
Wauw! Mooie wagen is dat, zeker 1 van de laatste echt mooie Peugeots! Lijkt me zeker geen straf om daarin te mogen rijden
Die lichtjes gaan regelmatig stuk. Iig bij mijn vorige auto's. En voor de kabel is hij achter de tellerbak bezig geweest. Geef hem de kans het netjes op te lossen. Is op zich niet zo schokkend. Dat van op drie poten lopen, hoe staat het daar mee?sjorremans schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:00:
Wat een klootzakken bij de garage, mijn dashboardverlichting werkte ook niet meer na het vervangen van de kabel, zegt die debiel doodleuk ja ik vervang het wel, kan kapot gaan tijdens het vervangen ..
Ik ben benieuwd wat het probleem is, hij mag vervangen wat hij wil.. ik betaal geen cent meer en wil gewoon de 106 terug die ik heb afgeleverd daar voor de kabel van de snelheidsmeter die kapot was.
[ Voor 52% gewijzigd door Lucky-Shirt op 11-02-2009 09:22 ]
Edit: Ook maar specs van mijn ride, foto dus nog tegoed
Wie: NoepZor
Model: 206
Type: Quiksilver
Motorisering (brandstof): 1.4 8v benzine
Bouwjaar: 2003
In bezit sinds: 01-2009
Opties: Quiksilver uitvoering, voorzien van airco
Bijzonderheden: geen
[ Voor 65% gewijzigd door NoepZor op 16-02-2009 22:39 ]
Wie: Catch22
Model: 306 Phase 1
Type: XT
Motorisering (brandstof): 1.6i
Bouwjaar: 1994
In bezit sinds: 11-2008
Opties: Gewoon XT
Bijzonderheden: -
Lucky-Shirt schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:39:
[...]
Bij deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Peugeot 406 Coupe 2.0 16V uit 2000. Nu precies een week in mijn bezit.

Veel korte stukjes zeker?harryslinger schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 03:43:
ik zie hier helemaal niets dat jij een ervaringsdeskundige bent.
Wat vinden jullie nou van die "vernieuwde" 206? Ik zal kort mijn mening weergeven.
Ik vind het een verkrachting van vooral het 206-imago, maar ook van de 207. Je koopt toch een 207 als je zo'n 207-neus wilt....
Het is allemaal hetzelfde als met die TV-programma's ook: O-VE-RAL moet een opvolging op komen. Ze kunnen zich beter bezig houden met een 208 maken ofzo.
Kijk nou:

kwalitatief uitermate teleurstellend zijn de eerste 3 woorden die bij mij opkomen.
Sorry, ik moest even "renten"
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Hierbij een foto:

[ Voor 22% gewijzigd door freddyathlon op 19-02-2009 12:06 ]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Maar een nette auto, donker groen?
Vond 2 foto's wel ff genoeg, en wanneer ik een goede heb van de 'kont' plaats ik die nog wel ff...Lucky-Shirt schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:11:
Hey, waar is je Sierra nou?
Maar een nette auto, donker groen?
DOnker groen is ie inderdaad
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Hadden ze niet beter een 207 achterkant met een 206 voorkant kunnen maken?Deathchant schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:35:
iemand die zich straks een 206+ koopt (die 206 met 207 neus) en die zou zich hier melden, dan moet ie meteen gebanned worden(tis maar een grap, hence the smiley)
Wat vinden jullie nou van die "vernieuwde" 206? Ik zal kort mijn mening weergeven.
Ik vind het een verkrachting van vooral het 206-imago, maar ook van de 207. Je koopt toch een 207 als je zo'n 207-neus wilt....
Het is allemaal hetzelfde als met die TV-programma's ook: O-VE-RAL moet een opvolging op komen. Ze kunnen zich beter bezig houden met een 208 maken ofzo.
Kijk nou:
[afbeelding]
kwalitatief uitermate teleurstellend zijn de eerste 3 woorden die bij mij opkomen.
Sorry, ik moest even "renten"
Persoonlijk vind ik de 207 voorkant niet een van de mooisten die er is, de voorkant van de 206 vind ik een stuk mooier. Vervolgens gaan ze een oude auto verneuken door de voorkant van een auto die ik niet mooi vind erop te zetten. Koop dan meteen een 207 als je graag die voorkant wilt idd.
Overigens heb ik vorige week woensdag mijn 206 een klein beetje verbouwd op een rotonde. Ding staat nu bij de schadehersteller, gelukkig allrisk verzekerd. Schade valt op het oog mee, maar zo'n trekhaak linksvoor op je bumper sloopt meer dan die 2 krassen op het kunststof onderpaneel, de weggedrukte stootrand van de bumper en het verzette zijscherm. Ze gaan het zijscherm en de complete bumper vervangen.
Ik rijd nu in een Daihatsu Sirion 1.0 12V met nog maar 5500km op de teller, ben straks blij als mijn 206'je weer klaar is. Niet dat die Sirion nou zo slecht rijd (dat ding heeft meer PKs dan mijn 1.4HDI motor), maar het ding zuipt benzine (ja, ik weet dat sirions normaalgesproken geen 130 op de snelweg rijden), maakt herrie en heeft een irritante pioneer radio met rare bediening en zeer slechte ontvangst.
Verwijderd
Al enige tijd loopt de batterij (CR2016) van de afstandbediening van mijn auto sleutel heel snel leeg, deze is binnen 3 weken leeg.
Op deze manier heb ik al een aantal batterijtjes versleten....
Terwijl het daarvoor minimaal 2 jaar op hetzelfde batterijtje heeft gewerkt.
Het enige wat gewijzigd is, is het sleutelkapje waar de drukknoppen in zitten. Deze is vanwege slijtage vervangen door een "2e-hands" kapje,
Ik had het vermoeden dat de drukknoppen van dit nieuwe kapje constant op de fysieke drukknoppen zat te drukken, daarom heb ik aan de binnenkant van het kapje wat rubber afgeschraapt.
Helaas heeft dit niet het gewenste effect.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Alsof de duvel er mee speelt, heb ik nu ook problemen met het handmatig openen van de deurslot...
Mijn autosleutel gaat niet meer in zijn geheel het slot in. Halverwege blijft de sleutel steken.
Het lijkt er op dat er iets in het slot zit, of dat er iets in het slot zelf kapot is waardoor de sleutel er in niet in zijn geheel meer in gaat.
Ik heb zelf al geprobeerd om te kijken of ik het slot er uit kan halen, zodat ik beter kan zijn wat er aan de hand is, echter verder dan het verwijderen van de binnenkant van de deur ben ik niet gegaan.
Ik zag dat het slot op zo'n manier in de deur zat dat daar heel lastig bij te komen is.
In combinatie met bovenstaande kon ik van de week 's morgensvroeg niet meer in mijn auto komen om naar mijn werk te gaan.
Ik dus ff snel met de fiets naar de benzinepomp gereden om een nieuw batterijtje te halen.
Ik zal er dus mee naar de garage moeten.
Grrrr...
Mijn nieuwe 406 heeft een aardig kort koppelingspedaal en een kort gaspedaal.
Dit in vergelijk met mijn oude Ford.
Nu ben ik nog steeds niet echt gewend aan de combinatie koppeling en gasgeven bij wegrijden vanuit stilstand. Of ik geef teveel gas, waardoor de koppeling erg slipt en een hoog motortoerental te horen is, of ik geef te weinig gas, waardoor er een soort 'ratel' kortstondig te horen is en de auto bokkend vooruit gaat.
Zal ongetwijfeld een kwestie van wennen zijn. De koppeling zelf is nog goed. Heb ik getest met meerdere trucjes tijdens de testrit, zoals op lage snelheid schakelen naar 5 en dan verder rijden enz...
Hij grijpt aan ergens vlak voor de helft van de slag...
13 november 2005... Het was die dag gewoon 18 graden (!)

(klikbaar)
Uiteindelijk dus 69 (!) Peugeots verzameld op de Brink in Deventer, waarvan 63 205jes en de rest 309's. Staat volgens mij nog altijd in de annalen van de 205GTI club als de meeting met de grootste opkomst ooit
Uiteraard was ik er zelf toen ook bij met de CTI:

[ Voor 12% gewijzigd door Wok op 08-03-2009 01:50 ]
Vanmiddag reed een collega achter mij aan vanaf de parkeerplek naar de stoplichten en de lucht was niet te harden in zijn auto kon hij mij vertellen
Alleen jammer dat katalysators zo duur zijn, zelfs als ik het door een vriend van mij laat doen ben ik een aardig bedrag kwijt.
Denk dat ik het maar zo laat

Zie dan wel of de auto door de keuring heen komt, als je geluk hebt wel
Een leuk cadeautje van m'n werkgever gekregen voor het weekend, een 308 XS 1.6 HDiF 110pk, donkerblauw metallic
Dat is wel even een verschil als je een 18 jaar oude Citroen ZX 1.4i gewend bent
Wat me alleen wel opvalt is dat het knipperlicht heel erg snel gaat, bijna 2x zo snel als de waarschuwingslichten. Weet iemand of dit zo hoort?
Het gaat om een peugeot 206 1.4 XT uit 99 op lpg-g3 dus.
Ik rij voornamelijk alleen op snelwegen. ritjes in de stad doe ik zowieso niet (fietsen blijft fijn). En per jaar rijd ik zo'n 20000km.
Het is een vervanger voor mijn huidige peugeot 306 1.6XT break. Deze heeft op het moment gewoon heel veel reparatie nodig wat het mij gewoon niet waard is (1600 euro, auto is 11 jaar oud en heeft 242000km gereden (waarvan de laatste 15000 door mij) en heeft mij 2500 gekost 8 maanden geleden).
Opzich was het een fijne auto. Hij rijdt niet super zuinig, verzekering en alles was prima te betalen. Alleen de grote van de auto had ik minder nodig dan ik had verwacht dus vandaar mijn keuze voor een kleinere auto.
Maar is de 206 een goeie vervanger? Of is het een stofzuiger/brommer op 4 wielen die niet lekker relaxed 130/140 rijdt?
De vraagprijs van de 206 is 3950 euro en heeft 185000km gereden.
Ik zou ook iets meer kunnen uitgeven aan een jongere 206 met een 1.4 of 2.0 hdi motor (of evt een renault clio met 1.5dci, maar daar is een ander topic voor).
Wat zijn jullie ideeen hierbij?
They who buy the dip, deserves the rip.
Alleen als je 4 man in je auto hebt zitten heeft het motortje het zwaar en mag je flink doortrekken om op snelheid te komen. Als je niemand achterin de auto hebt zitten kan dat ding gewoon goed meekomen.
Enige nadeel vind ik de standaard 175/65/14 bandjes die toch minder lekker rijden dan 185/60/14. Ik heb gisteren de winterbanden weer in de schuur gelegd en velgen met zomerbanden gemonteerd. Auto ligt meteen een heel stuk minder strak op de weg.
zo'n hdi motor in jou geval? Hoeveel km rijdt je ermee per liter ongeveer?
Want ik lees bij verschillend advertenties dat hij gemiddeld 3.6 liter per 100 km zou verbruiken. Dat is 1 op 27...
Zelfde auto als wat jij hebt.
Bij mij begint het brandstoflampje over het algemeen na 925-950km te branden, en als ik 80-100km later aan de pomp sta gaat er maar 47,5 liter in het tankje.
Overigens mag je met de huidige brandstofprijzen flink wat kilometers maken wil het uit kunnen. De brandstof is wel een stuk goedkoper, maar de belastingen en verzekeringen zijn een heel stuk duurder bij een diesel. Verder heb je elk jaar APK bij diesel tegen eens per 2 jaar met benzine, moet je bij veel garages 30 euro extra betalen voor een roetmeting en is het onderhoud aan een HDI duurder dan aan een benzinemotor.
Ik rij ongeveer 22500km per jaar (gebasseerd op m'n gemiddelde van de afgelopen 8 maanden, sindsdien heb ik zelf een auto en hou ik dat bij). Maar dat zal het komende jaar (hopelijk) nog groeien ook.
Ik zou met de huidige benzine en dieselprijs toch zo'n 700 euro per jaar besparen met deze gegevens. Verzekering is in mijn geval zelfs iets goedkoper (alleen de WA vergeleken). De wegenbelasting is wel duurder, maar de brandstofprijs en het verbruik compenseren dat met ongeveer 700 euro in mijn voordeel.
Toevallig een knipperlichtje stuk?primusz schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:20:
Wat me alleen wel opvalt is dat het knipperlicht heel erg snel gaat, bijna 2x zo snel als de waarschuwingslichten. Weet iemand of dit zo hoort?
Sometimes you need to plan for coincidence
Wel hebben ze bij de eigen garage een trekhaak ingebouwd waarbij ze de bedrading van de achterlichten hebben doorgelust, maar als daar een kortsluiting oid in zou zitten zouden de lampen het achter ook niet moeten doen..
1.6 blokje erin.. Weet verder nog niet de specificaties.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Paar dingetjes die me opvielen (en wat ik hier ook laatst las) is dat als je het contact hebt afgezet, de motor nog een paar seconden doordraait. Ergo: als je de koppeling dan loslaat (terwijl die in de versnelling staat) dan schiet ie nog een endje naar voren
Voor de rest is de neus van die 308SW heel vaag. Het lijkt net alsof je bij het vooruit inparkeren tegen de andere auto aankomt

Nog andere mensen die in een 308SW rijden en dezelfde soort 'problemen' heeft?
Btw, het panoramadak rulet wel
Dat weet ik niet.. Ze hebben er vandaag wel naar gekeken en er zat iniedergeval wel iets verkeerd aangesloten bij de aansluiting voor de kar. Ze hebben het nu gefixed, klinkt een stuk minder gestressed nu_JGC_ schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:47:
Hmm, nieuwe auto, eigen garage, trekhaak en doorlussen... Ik mag hopen dat ze een officiele stekkerset hebben gebruikt en niet hebben geklooid aan de originele bedrading?
Aangezien de meeste nieuwe auto's een shitload aan electronica bevatten, die ook nog eens alles controleert wat stroom verbuikt, is het 9 van de 10 keer niet meer een kwestie van "simpel doorlussen". Het kan dus heel goed zijn dat die storing daarvandaan kwam.primusz schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:43:
[...]Dat weet ik niet.. Ze hebben er vandaag wel naar gekeken en er zat iniedergeval wel iets verkeerd aangesloten bij de aansluiting voor de kar. Ze hebben het nu gefixed, klinkt een stuk minder gestressed nu
Dat de motor nog even doordraait, dat klopt. Althans, dat gebeurt bij mijn 308SW ook, en ik heb er op het 308 forum meer over gelezen. Schijnt met de milieueisen te maken te hebben... WhateverMrNGm schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:03:
Nog andere mensen die in een 308SW rijden en dezelfde soort 'problemen' heeft?
Btw, het panoramadak rulet wel
Het inparkeren hebben wij beiden geen moeite mee, maar dat komt mogelijk door de parkeersensoren rondom (jep, inderdaad de 308SW XS Première). Heerlijk, ik zou niet meer zonder willen... De 207 van mijn vrouw heeft ze niet, en dat is altijd effe wennen. Net als de verlichting die niet automatisch aan gaat overigens... Maar de 207 is dan wel weer een stuk meer een scheurijzer
Sometimes you need to plan for coincidence
Parkeersensoren had ik op zich wel graag willen hebben (ruimte aan de achterkant vind ik nog altijd moeilijk in te schatten bij mijn 308), maar missen doe ik ze niet. Regen- en lichtsensor daarentegen kan ik echt niet zonder meer
@Groentenboer: wat is je nick op het 308-forum?
Cruise control is voor luie mensen
Daarom sta ik er verbaasd van te kijken als moderne auto's nog steeds verneukt worden met een universele trekhaakkabelset. Ja, een officiele passende kabelset kost 40 euro inkoop ipv 3 euro inkoop, maar bespaart je ook een halfuur aan prutsen aan de bestaande bedrading. Als de klant vervolgens nog een keer terugkomt met een probleem draai je alsnog verlies op de winst van de goedkopere kabelset. Bij de garage waar ik een aantal jaren offertes heb zitten maken in de zomervakanties rekende ik gewoon een bijpassende kabelset als deze bestelbaar was voor de desbetreffende auto.Groentenboer schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:21:
[...]
Aangezien de meeste nieuwe auto's een shitload aan electronica bevatten, die ook nog eens alles controleert wat stroom verbuikt, is het 9 van de 10 keer niet meer een kwestie van "simpel doorlussen". Het kan dus heel goed zijn dat die storing daarvandaan kwam.
Ik zou ook niet graag zonder mn parkeersensoren rijden in de 407 waar ik in rijdWok schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:52:
Ik heb de hatchback 308, maar ik heb geen moeite met inparkeren/manoeuvreren (ik heb geen parkeersensoren). Ik moet wel toegeven dat het de eerste paar dagen even wennen was, omdat de voor- en achterkant niet overzichtelijk zijn, maar het is echt een kwestie van de (maten van de) auto leren kennen. Tegenwoordig steek ik hem zonder problemen op parkeerplekjes waar een huismoeder in haar Alto het nog niet eens zou proberen
Parkeersensoren had ik op zich wel graag willen hebben (ruimte aan de achterkant vind ik nog altijd moeilijk in te schatten bij mijn 308), maar missen doe ik ze niet. Regen- en lichtsensor daarentegen kan ik echt niet zonder meerTé ideaal gewoon. Zelfde geldt overigens voor de cruise control en de airco/clima, maar die had ik ook al in mijn vorige auto...
@Groentenboer: wat is je nick op het 308-forum?(mijn nick laat zich raden
)