Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Relais van de achterruitenwisser hoor je wel bij meer auto's dan alleen Peugeot. Bij de Golf III die ik hiervoor had kon ik het ding ook horen (alhoewel je daar moeite voor moet doen... oude diesels maken net wat meer lawaai dan een HDI).

Ik ben op dit moment erg tevreden over mijn 206, enige waar ik me nog aan erger zijn die knoertharde achterbanden (Dunlop). Die dingen maken een irritant afrolgeluid. Binnenkort winterbanden laten monteren, ben ik er weer even vanaf. Als ik de zomerbanden laat terugmonteren is er een grote kans dat ik gewoon nieuwe banden achter laat monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:19:
[...]

Bij mijn XS D turbo uit '95 zit achterin naast het rechterachterlicht een reservoir met eigen pomppje....
Hmm, heb wel het idee dat het pompje voorin zit. Hoor hem namelijk ook. Maar ga van het weekend maar eens neuzen.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
_JGC_ schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:56:
Relais van de achterruitenwisser hoor je wel bij meer auto's dan alleen Peugeot. Bij de Golf III die ik hiervoor had kon ik het ding ook horen (alhoewel je daar moeite voor moet doen... oude diesels maken net wat meer lawaai dan een HDI).

Ik ben op dit moment erg tevreden over mijn 206, enige waar ik me nog aan erger zijn die knoertharde achterbanden (Dunlop). Die dingen maken een irritant afrolgeluid. Binnenkort winterbanden laten monteren, ben ik er weer even vanaf. Als ik de zomerbanden laat terugmonteren is er een grote kans dat ik gewoon nieuwe banden achter laat monteren.
Ik heb ook last van wat harde banden, sinds het wat kouder is geworden heb ik ook meer last van afrolgeluiden en op snelheid maken ze ook wat meer geluid als normaal.

Ik zat ook te denken aan gecupte banden.. maargoed bij moet binnenkort de brug weer fftjes op.. gelijk ff controleren.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
De banden die ik nu heb zijn de standaard Dunlop banden waar Peugeot destijds de auto mee uitgeleverd heeft. Of ze ooit vervangen zijn weet ik niet, maar de datumcodering dateert van voor het bouwjaar van de auto (week 40 2003, auto is begin 2004 op kenteken gekomen).
Of ze onregelmatigheden in het profiel hebben weet ik niet, feit is wel dat ze snoeihard zijn en totaal heen grip hebben bij nat weer. Ik ben dan ook erg blij dat er nu nog geen ellende uit de lucht is gekomen met deze temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mar2zz schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:02:
In de afgelopen 2 weken is het weerstandje van mijn ruitewisservloeistof pomp 2x doorgebrand. Volgens een vriend kan ik zonder problemen te verwachten een hogere weerstand erin doen (van 10 naar 15?), om te kijken of dat het probleem oplost. Klopt dat? Wat kan er eventueel kapot zijn nu de standaard weerstand steeds doorbrand? Als ik de weerstand vervang voor een standaardweerstand doet ie het weer een tijdje.
Weerstand? Bedoel je misschien de zekering?
Die zou ik niet vervangen door een zwaardere (als dat al kan, volgens mij hebben moderne zekeringen een ander formaat voor elke waarde). Het is juist een indicatie dat de pomp te veel stroom trekt en waarschijnlijk kapot aan het gaan is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nieuwe koppeling zit erin
Nieuwe software zit erin
---------------------------------------- +
"Het echt autorijden kan beginnen"

Vanmorgen zonder stress door de file heen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Blasterxp schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:22:
[...]

Goh, nog een 308 die loopt te stotteren....

Die van mij staat nu voor de derde keer bij de dealer. Is het toevallig een 1.6 vti?

Die van bij stotterde enorm. Nu zijn ze de koppeling aan het vervangen (wat dus niet op gaat voor jou automaat).

De laatste softwareupdate maakt een groot verschil - ga dus gerust eventjes lang je dealer!
(mijn verbruik zakte, hij werd soepeler, en liep beter stationair)
Een 1.6 VTi ja, van 120PK ... :/
Hmm...ene kant fijn dat ik niet de enige ben. Zal dan wel eens ff naar de dealer gaan, denk/hoop dat nieuwe software het probleem wel zal verhelpen aangezien het probleem bij mij echt in geringe mate aanwezig is.

Maar mooi dat jouw 308'je het weer schokkeloos doet! (mag ik vragen hoelang jij op de totale operatie heb moeten wachten, en weet je toevallig ook hoelang het duurt om software erin te zetten?) Rijd ze!

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Software updaten bij de dealer is 's ochtends brengen, 's avonds halen.

Koppeling kostte drie dagen langer. Vind het wel prima eigenlijk. Ik kreeg eerst een 107 mee, en daarna een 206. Dit omdat de auto onder de garantie van Peugeot valt (wist ik niet).

Net weer een mooie tocht gemaakt.... Doordat het allemaal minder vervelend loopt, let ik er minder op.

Trekt jou verwarming (ik heb gescheiden climate control) je auto een beetje snel warm? Ik rij nu tegenwoordig vaak op 26 graden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Vanmorgen een proefrit gemaakt in een 308 XS 1.6 HDiF 110PK (XT hadden ze in Breukelen helaas niet staan op dat moment).

Conclusie: rijdt geweldig, wat een stilte aan boord zeg!! nu rijdt ik ook het andere uiterste op dit moment, een 1.4 TDI 80PK 3-pitter van VAG, op zich best een fijn blok alleen wat rumoerig. Tijdens stationair draaien en fel accelereren hoor je dat er een zelfontbrander in ligt maar anders zou je dit echt niet zeggen. Hulde voor de isolatie en de daarbij horende stilte aan boord.

Naast alle positief ervaren eigenschappen (waaronder een geniale cruise control, waarbij je de ingestelde snelheid in je schermpje te zien krijgt, iets wat in mijn vaders nieuwe Mondeo zelfs ontbreekt!) ook 2 wat mij betreft minpuntjes:

- Heftig trillend stuur bij remmen op hogere snelheden (120-140km/h)!
- Pook die beweegt als het gas wordt losgelaten of juist aangeraakt wordt. (Anderen die dit ervaren bij de 1.6 HDiF?)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:26:
Dat lijkt me toch geen generiek 308-probleem. Denk eerder dat de demoauto waar je in reed eens uitgelijnd mag worden...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Blasterxp schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:20:
Software updaten bij de dealer is 's ochtends brengen, 's avonds halen.

Koppeling kostte drie dagen langer. Vind het wel prima eigenlijk. Ik kreeg eerst een 107 mee, en daarna een 206. Dit omdat de auto onder de garantie van Peugeot valt (wist ik niet).

Net weer een mooie tocht gemaakt.... Doordat het allemaal minder vervelend loopt, let ik er minder op.

Trekt jou verwarming (ik heb gescheiden climate control) je auto een beetje snel warm? Ik rij nu tegenwoordig vaak op 26 graden ....
Ik heb neit de gescheiden Climate Controle, maar de gewone (enkele). En die trekt echt snel op ja, vond ik wel erg prettig. De vorige auto (BMW 3serie uit '92) deed er een stuk langer om. Heb het nu zelf meestal op 23C en dat is binnen 2 minuten? bereikt.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Vanmorgen een proefrit gemaakt in een 308 XS 1.6 HDiF 110PK (XT hadden ze in Breukelen helaas niet staan op dat moment).

Conclusie: rijdt geweldig, wat een stilte aan boord zeg!! nu rijdt ik ook het andere uiterste op dit moment, een 1.4 TDI 80PK 3-pitter van VAG, op zich best een fijn blok alleen wat rumoerig. Tijdens stationair draaien en fel accelereren hoor je dat er een zelfontbrander in ligt maar anders zou je dit echt niet zeggen. Hulde voor de isolatie en de daarbij horende stilte aan boord.
Een commonrail diesel is over het algemeen idd een stuk stiller dan die pompverstuiverdingen van VAG. Als je wilt weten hoe en VAG commonrail rijdt zou je ook een proefrit kunnen maken in een Golf VI, AFAIK gooien ze daar nu ook eindelijk commonrail diesels in.
- Pook die beweegt als het gas wordt losgelaten of juist aangeraakt wordt. (Anderen die dit ervaren bij de 1.6 HDiF?)
Dat trillen is eerder iets van slechte banden of slecht uitgelijnde auto. Is zeker niet een bekende peugeotkwaal. Wat betreft die pook: ik zie bij mijn 206 de pook ook schudden als ik in de 4e optrek. In andere versnellingen valt het me eigenlijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

_JGC_ schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:52:
[...]

Een commonrail diesel is over het algemeen idd een stuk stiller dan die pompverstuiverdingen van VAG. Als je wilt weten hoe en VAG commonrail rijdt zou je ook een proefrit kunnen maken in een Golf VI, AFAIK gooien ze daar nu ook eindelijk commonrail diesels in.
Dit wist ik al, maar dat het verschil zo groot was, jeetje! Toen ik vanmorgen wegreed vanuit Breukelen dacht ik echt te hebben plaatsgenomen in een tank uit de 2e wereldoorlog oid :P. Testrijden in een Golf VI is niet meer nodig ;) :P Enerzijds omdat ik ehm niet mooi vind, en anderzijds omdat de 308 mij heeft weten te overtuigen, in rijden en in uitrusting (XT)
[...]

Dat trillen is eerder iets van slechte banden of slecht uitgelijnde auto. Is zeker niet een bekende peugeotkwaal. Wat betreft die pook: ik zie bij mijn 206 de pook ook schudden als ik in de 4e optrek. In andere versnellingen valt het me eigenlijk niet op.
De meneer van Peugeot zou het na laten kijken, ik meen dat ik deze kwaal weleens eerder heb gelezen (ook een 308 110pk diesel).Vandaar dat ik hem post. Wellicht dat onze eigen 308 rijder in hart en nieren Wok nog iets hierover kan vertellen.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat is opzich een Peugeot kwaal, meerdere 407's en 307's hebben dat ook. Schijven trekken gewoon erg snel krom, helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14

Naast alle positief ervaren eigenschappen (waaronder een geniale cruise control, waarbij je de ingestelde snelheid in je schermpje te zien krijgt, iets wat in mijn vaders nieuwe Mondeo zelfs ontbreekt!) ook 2 wat mij betreft minpuntjes:
Dat heeft mijn nieuwe kangoo ook. Wel prettig ja
Ik heb een 2 tal 308's proef gereden, niks getril, da's gewoon een uitlijningsprobleem.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Topicstarter
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:23:
[...]
Dit wist ik al, maar dat het verschil zo groot was, jeetje! Toen ik vanmorgen wegreed vanuit Breukelen dacht ik echt te hebben plaatsgenomen in een tank uit de 2e wereldoorlog oid :P. Testrijden in een Golf VI is niet meer nodig ;) :P Enerzijds omdat ik ehm niet mooi vind, en anderzijds omdat de 308 mij heeft weten te overtuigen, in rijden en in uitrusting (XT)
[...]
De meneer van Peugeot zou het na laten kijken, ik meen dat ik deze kwaal weleens eerder heb gelezen (ook een 308 110pk diesel).Vandaar dat ik hem post. Wellicht dat onze eigen 308 rijder in hart en nieren Wok nog iets hierover kan vertellen.
* Wok meldt... :Y)

Ik had in het begin ook een sterk trillend stuur bij remmen op hogere snelheid. Het deed zich niet altijd voor, maar wel vaak, maar na ongeveer 3000km was dat over. Inmiddels staat er 21000km op de klok en ik heb geen last meer van gehad.

De beweeglijke pook heb ik ook :P In de derde en vijfde versnelling maakt hij een tikje voor- of achterwaarts als je gas geeft of weer loslaat. Waarschijnlijk een kwestie van te zacht/slap rubber in de versnellingsbaksteun. Het stoort verder niet. Bij de volgende servicebeurt maak er wel even melding van. Misschien dat ze een steviger rubber in de steun kunnen persen.

Verder heeft de auto zich foutloos gedragen de afgelopen zes maanden. Vandaag mocht-ie weer even lekker uitwaaien: vandaag een stevige 540km gereden (Eindhoven - Kampen - Drachten - Hoogeveen - Zwolle - Eindhoven). Lekker met 130-teller op de cc en over deze rit een verdienstelijk gemiddeld verbruik gescoord van 5,2L/100km (1:19,2)

Toch mooi dat de 308 weer een zieltje heeft gewonnen :Y) Een optie die ik van harte zou willen aanbevelen is de xenon verlichting (Pack Vision). Zeker nu we weer in de donkere dagen van het jaar zitten, is dat echt een verademing. Het zicht is super en de meedraaiende koplampen in de bocht maken echt een verschil.

Ook de Bleutooth-optie is een aanrader. Vanwege de volledige integratie in de auto, blijft het dashboard mooi 'clean' en de bediening gaat via de satelliet van de radiobediening aan de stuurkolom. De geluidskwaliteit is perfect. Enige nadeel is dat sommige Nokia telefoons (met Symbian Series 60 v3 software, zoals de E51/E61 etc..) niet 'out of the box' volledig werken: bellen en gebeld worden is geen probleem, maar de contacten synchroniseren niet. Hiervoor moet je op je telefoon een apart progje installeren, maar daar moet ik mezelf ook nog eens in verdiepen.

Zelf heb ik dan ook nog het optionele JBL-geluidssysteem besteld. Ik vind het een goede toevoeging aan de standaard audio, maar van diverse kanten hoor ik dat ook de standaard audio al prima geluid geeft.

Over de RT4-navigatieoptie heb ik zelf mijn twijfels. Het is zeker een mooi systeem: mooi wegklapbaar scherm centraal bovenop het dashboard, 30GB harddisk voor navikaarten en MP3's, simkaart voor de telefoonfunctie, maar de meerprijs van €2700 was mij te gortig dus ik heb de RT4 gelaten voor wat het is. Ik heb bovendien al een PDA met navisoftware en Brodit heeft specifiek voor de 308 een aantal mooie PDA-houders in het assortiment. Mijn PDA zit met een mooie beugel aan de voorruitstijl bevestigd.

/EDIT: Als je trouwens meer info wilt over de 308, moet je zeker eens kijken op peugeot308club.nl. :) Daar zitten veel 308-rijders van het eerste uur, dus inmiddels is er veel (gebruiks)ervaring te lezen, varierend van uitermate positief tot ook uitgesproken negatief (er zijn twee leden die echt veel problemen hebben (gehad), waarvan een echt een maandagochtend exemplaar lijkt te hebben). Over het algemeen is men echter goed te spreken over de 308, waarbij met name de stilte aan boord en de zuinigheid van de 1.6 HDiF geroemd worden. Interessanter is echter misschien nog wel dat er twee leden zijn die zich helemaal verdiept hebben in de elektrische/elektronische installatie van de 308: het aanpassen van instellingen in de boordcomputer tot en met inbouwen van aftermarket radio's met behoud van alle boordcomputerfuncties.

Wat mezelf betreft: ik heb absoluut geen spijt van mijn keuze voor de 308 :) Ik denk zelfs dat in kwalitatief opzicht de 308 de beste Peugeot van het moment is, samen met de 107 (maar dat is eigenlijk voor 90% een Toyota :P ). Ik ben daarom ook heel benieuwd hoe de 308 het volgend jaar gaat doen in het onderzoek van de AutoWeek Tevredenheidstrofee. De 307 en de 407 hadden dit jaar de twijfelachtige eer om de laatste plaatsen te bezetten in de totaaluitslag (en ook de 207 deed het niet best) en ik benieuwd of de 308 daarin een kentering teweeg kan brengen. :)

(Overigens zag ik vanmiddag een Golf VI in het wild. Jammer dat het een saai zilvergrijs exemplaar was, maar ik vond het wel een mooie/nette auto. Veel mensen hebben kritiek op de achterkant, maar volgens mij ben ik een van de weinige mensen die de achterkant van de VI juist wel erg mooi vind :P Ik vind achterkant van de V juist weer helemaal niks.)

/EDIT2:
Heb je al een kleur in gedachten voor je 308?

Ik heb zelf gekozen voor Jaune Lacerta (gifgroen/citroengeel). Dat is een behoorlijk heftig kleurtje en op papier denk je dan ook " :X ", maar in het echt valt het heel erg mee. Ja, het is een opvallende kleur (zeker voor een auto in dit segment), maar ik heb alleen maar positieve reacties gekregen van de mensen die mijn auto in het echt hebben gezien :) Je moet er alleen wel van houden... Ik was echter meteen verkocht toen ik een 207SW in dezelfde kleur in de showroom zag staan.

Als je meer op chique wilt gaan, adviseer ik je de kleur Gris Cendré en dan in combinatie met het Irazu Grège interieur (lichtgrijze stof). Ik heb deze combinatie in het echt gezien en dat is toch wel een verdomd mooie combinatie :9 Het ademt dan echt de sfeer van een klasse hoger. Ik overweeg die combinatie dan ook als mijn volgende auto (over drie jaar) weer een 308 gaat worden (hoewel ik met een schuin oog blijf kijken naar een BMW 1-serie)

[ Voor 28% gewijzigd door Wok op 02-11-2008 02:32 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 22:06:
[...]

[...]

Ik heb een 2 tal 308's proef gereden, niks getril, da's gewoon een uitlijningsprobleem.
Uitlijnen en trillen hebben zelden verband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Hé Wok :)

Dank voor je reactie, uiteraard heb ik een paar maanden geleden peugeot308club.nl al ontdekt en doorgespit (dat Kenwood systeem kan mij wel bekoren).

Als kleur dacht ik in eerste instantie aan Gris Manitoba maar deze is helaas niet leverbaar op de 308 (wel op de 207 en 407!?!, grmbl). Nu ben ik weer af bij 0 en zal ik me een keer moeten gaan oriënteren in Breukelen.

Xenon is wel een wens van mij ja, maar icm ESP en bandenspanningscontrolesysteem (kudt woord :P) kost het weer €2030, weet niet of mijn budget zo ver reikt, moet nog met de baas rond de tafel gaan zitten. Als xenon er niet in zit wil ik wel gaan voor JBL audio en bluetooth carkit (samen 850€).

Als navigatie wil ik serieus gaan kijken naar dat Kenwood systeem van het forum. Ben alleen benieuwd hoeveel haken en ogen eraan zitten als in het terugplaatsen van de officiële radio, aangezien het dus een leasebak betreft wil ik dit zeker weten alvorens ik hem laat ombouwen.

Qua auto kun je dus stellen dat ik mijn keuze al heb gemaakt. Binnenkort is mijn huidige auto aan zijn km's en mag ik na overleg gaan shoppen ;).

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11-09 17:54
Ik ga hier morgen mijn nieuwe wagen posten... BEHOLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
Toen straks een nieuwe audioset gehaald voor in mijn 205 en het klinkt (nog niet ingespeeld) al super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10-09 20:14
bandenspanningscontrolesysteem... en dan van peugeot... ik zou me er niet teveel van voorstellen

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Vraag me af wat je aan zo'n systeem hebt. Natuurlijk is het handig dat je meteen ziet hoeveel lucht er in je banden zit, maar wat is er mis met elke maand of elke 2 maanden even met een meter of pomp om je auto heen om bij te vullen?

Afgelopen zaterdag heb ik overigens een set originele Peugeot 14" velgjes gekocht bij de sloop. Ik kwam om stalen velgen voor de winterbanden, waar op dit moment lastig aan te komen is, maar deze sloper had net een setje 14" lichtmetaal ingeruild die onder een 106 vandaan kwamen. Velgen zien er nog goed uit, zitten een paar kleine beschadigingen op (stoeprandschade). Komend weekend even goed schoonmaken en dan de winterbanden erom. Heb nog zitten twijfelen om de zomerbanden erom te zetten en dan nu eerst met de stalen velgen de winter door te gaan, maar als je net lichtmetaal hebt gekocht wil je ze er ook onder hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 03-09 19:59
Blasterxp schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:50:
Nieuwe koppeling zit erin
Nieuwe software zit erin
---------------------------------------- +
"Het echt autorijden kan beginnen"

Vanmorgen zonder stress door de file heen gekomen.
Wat voor voordeel zit er aan het software upgraden?
418O2 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:19:
Ik ga hier morgen mijn nieuwe wagen posten... BEHOLD!
Laat maar komen!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
@ HawVer:

Software updaten zorgt voor een betere loop. Bij de eerste versie van de software sloeg mijn auto bijvoorbeeld vaak af na het starten. Nu loopt hij stationair net eventjes iets hoger.

Ook als je gas geeft bij 3.000 rpm bouwt hij nu rustiger z'n druk op, ipv BONK! IK GA ... En zo zijn er nog een hoop dingetjes beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het wordt hem dus morgen pas omdat 1 van de papieren kwijt was.

Ik heb mijn bimmer ingeruild op een Peug 306 1.4 XT 5-deurs, rood, 160dkm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En nog een dag wachten omdat de papieren niet binnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nou hij is er dan eindelijk. Ik had me vergist in het bouwjaar en motorisering, het is namelijk een 1.6 uit 94, geen 1.4 uit 93.

Hij rijdt prima! Lekker electrische ramen, spiegels en CV. Alleen komt er uit de versnellingsbak zo nu en dan een raar geluid, maat van me dacht dat het de lager van de drukgroep was.

Ik zal binnenkort foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:12
Ik ga onder voorbehoud verhuizen naar het Seat topic.
De 106 wordt ingeruild voor een Seat ibiza uit 2001 :*)

Zaterdag bij een occasionshow bekeken, en morgen proefrit maken etc. Als alles bevalt issie van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Een tijdje terug heb ik velgen aangeschaft voor mijn 206, echter zonder passende bouten. Ik ben dus net even naar de dealer geweest, en heb daar het een en ander aan informatie gekregen:
- de velgen hebben een ET waarde van 16 en komen onder een 106 vandaan
- er zijn dure bouten van 5,81 euro excl BTW p/s nodig (16 stuks)

Volgens de behulpzame medewerker bij de dealer moest ik goed oppassen of deze velgen niet ergens tegenaankomen, aangezien de ET waarde zo'n 18mm afwijkt (wat enorm schijnt te zijn, standaard is volgens dealer ET 34)

Ik heb een viertal standaard bouten voor lichtmetaal meegekregen zodat ik even kan passen of de velg (met band) nergens tegenaan komt (ik ga hier niet mee rijden overigens, de ring komt niet plat op de velg te liggen zoals dat hoort).
Nu lees ik op diverse internetsites dat bij teveel ET-afwijking je lagers nogal extra belast worden en met de bekende draagarmkwaal van de 206 vraag ik me af of het verstandig is deze velgen te monteren.

Edit:
De velg die ik heb staat onderaan deze pagina, de XSi:
http://www.peugeotperform...wheels/peugeotwheels.html

[ Voor 8% gewijzigd door _JGC_ op 17-11-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 03-09 19:59
418O2 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:19:
Nou hij is er dan eindelijk. Ik had me vergist in het bouwjaar en motorisering, het is namelijk een 1.6 uit 94, geen 1.4 uit 93.

Hij rijdt prima! Lekker electrische ramen, spiegels en CV. Alleen komt er uit de versnellingsbak zo nu en dan een raar geluid, maat van me dacht dat het de lager van de drukgroep was.

Ik zal binnenkort foto's posten.
We wachten nog steeds op de pics!! O-) :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:20:

Volgens de behulpzame medewerker bij de dealer moest ik goed oppassen of deze velgen niet ergens tegenaankomen, aangezien de ET waarde zo'n 18mm afwijkt (wat enorm schijnt te zijn, standaard is volgens dealer ET 34)

Ik heb een viertal standaard bouten voor lichtmetaal meegekregen zodat ik even kan passen of de velg (met band) nergens tegenaan komt (ik ga hier niet mee rijden overigens, de ring komt niet plat op de velg te liggen zoals dat hoort).
Nu lees ik op diverse internetsites dat bij teveel ET-afwijking je lagers nogal extra belast worden en met de bekende draagarmkwaal van de 206 vraag ik me af of het verstandig is deze velgen te monteren.

Edit:
De velg die ik heb staat onderaan deze pagina, de XSi:
http://www.peugeotperform...wheels/peugeotwheels.html
Deze velgen komen 12 mm meer naar buiten dan de 28 mm die standaard is bij grotere en bredere velgen (34 mm bij standaard 14"inderdaad)
Geeft inderdaad eenzijdige belasing van de voorwiellagers met snellere slijtage.
Als de bandbreedte gewoon 175 of 185 is zal het met aanlopen wel meevallen, gezien de 5.5J breedte zeker.
Met draagarmen heeft het niks van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
HawVer schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:34:
[...]

We wachten nog steeds op de pics!! O-) :P
ik ook!

zal het binnenkort eens fiksen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat mongolenbekkie van de 207 heeft toch nog een functie

http://www.spitsnieuws.nl...8/11/hond_doet_stoer.html

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:38:
[...]

Deze velgen komen 12 mm meer naar buiten dan de 28 mm die standaard is bij grotere en bredere velgen (34 mm bij standaard 14"inderdaad)
Geeft inderdaad eenzijdige belasing van de voorwiellagers met snellere slijtage.
Als de bandbreedte gewoon 175 of 185 is zal het met aanlopen wel meevallen, gezien de 5.5J breedte zeker.
Met draagarmen heeft het niks van doen.
OK, draagarmen en/of fuseekogeltjes vreten doet het dus niet :) Wil natuurlijk niet zeggen dat lagers onnodig vervangen goedkoop is.
Hoe omschrijf je die snellere slijtage? Gaat de levensduur van de lagers enorm achteruit, of valt het nog enigszins binnen de perken?
Ik monteer gewoon de standaard 175/65/14 banden op deze velgen, aangezien ik net nieuwe voorbanden had. Overigens moet ik zeggen dat 185/60/14, wat ik nu aan winterrubber heb op de stalen velgen, een stuk stabieler op de weg ligt met deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Hallo mensen! :D

Ik ben sinds een tijdje klaar met mn opleiding en inmiddels aan het werk en ben nu opzoek naar een leuke auto voor rond de 4000 euro (max). Mijn oog viel eerst altijd op de 206 gti maar ik heb mijn budget naar beneden moeten aanpassen omdat ik op zeer korte termijn wat nodig heb. Ik heb wat rond gekeken en mijn oog viel op deze super mooie 106 GTI:

Peugeot 106 GTI op Autotrader

Hij is nogal goedkoop voor zijn klasse en daarom heb ik nogal wat twijfels. Deze worden ook bevestigd wanneer ik op RDW kijk. De APK is namelijk verlopen dus die zal ik sowieso waarschijnlijk moeten betalen. En als ik naar soortgelijke 106jes kijk is de prijs ook best wel laag in vergelijking met de rest. Maar dat kan misschien komen om dat hij sinds april in handen is van de garage en misschien dat ze hem graag kwijt willen? Namelijk een auto als deze is toch redelijk zeldzaam en zou je niet zo moeilijk kwijt kunnen raken.

*edit* nog een aanmerking aan de auto, er zit nogal een sjonnie uitlaat achterop. Misschien een indicatie dat hij niet echt als een nette auto is gebruikt? Het eerste wat ik zou doen als ik deze auto zou aanschaffen is het verwijderen van dit spruitstuk :D

Ik vroeg mij af of mensen mij tips kunnen geven hoe ik het beste kan achterhalen of dit wel een goeie aankoop zou zijn en of er dingen zijn waar ik op kan letten. Zonder proef te rijden of hem IRL te zien zeg maar.

Alvast bedankt :D

[ Voor 7% gewijzigd door Proqzor op 19-11-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 00:22:
[...]

OK, draagarmen en/of fuseekogeltjes vreten doet het dus niet :) Wil natuurlijk niet zeggen dat lagers onnodig vervangen goedkoop is.
Hoe omschrijf je die snellere slijtage? Gaat de levensduur van de lagers enorm achteruit, of valt het nog enigszins binnen de perken?
Ik rij al ruim 10 jaar PSA vehikels, koop ze doorgaans als ze al zo'n 2 ton op de klok hebben en doe daar dan nog een ton bij (altijd diesels)
Nog nooit een wiellager hoeven te vervangen (wel passende wielen)
Ik denk dat het zo'n vaart niet loopt, ook bij de fabrikant is er behoorlijk variatie in de toegepaste ET waarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Proqzor schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:52:
Hallo mensen! :D

Ik ben sinds een tijdje klaar met mn opleiding en inmiddels aan het werk en ben nu opzoek naar een leuke auto voor rond de 4000 euro (max). Mijn oog viel eerst altijd op de 206 gti maar ik heb mijn budget naar beneden moeten aanpassen omdat ik op zeer korte termijn wat nodig heb. Ik heb wat rond gekeken en mijn oog viel op deze super mooie 106 GTI:

Peugeot 106 GTI op Autotrader

Hij is nogal goedkoop voor zijn klasse en daarom heb ik nogal wat twijfels. Deze worden ook bevestigd wanneer ik op RDW kijk. De APK is namelijk verlopen dus die zal ik sowieso waarschijnlijk moeten betalen. En als ik naar soortgelijke 106jes kijk is de prijs ook best wel laag in vergelijking met de rest. Maar dat kan misschien komen om dat hij sinds april in handen is van de garage en misschien dat ze hem graag kwijt willen? Namelijk een auto als deze is toch redelijk zeldzaam en zou je niet zo moeilijk kwijt kunnen raken.

*edit* nog een aanmerking aan de auto, er zit nogal een sjonnie uitlaat achterop. Misschien een indicatie dat hij niet echt als een nette auto is gebruikt? Het eerste wat ik zou doen als ik deze auto zou aanschaffen is het verwijderen van dit spruitstuk :D

Ik vroeg mij af of mensen mij tips kunnen geven hoe ik het beste kan achterhalen of dit wel een goeie aankoop zou zijn en of er dingen zijn waar ik op kan letten. Zonder proef te rijden of hem IRL te zien zeg maar.

Alvast bedankt :D
Haha, ik heb de beste man even een e-mail verstuurd. Maar na nog eens goed kijken blijkt dat dit helemaal geen gti is, zowel volgens RDW als via de online verzekeringscalculator van fbto blijkt dat dit een 1.6 16V Sport is.

Het lijken echter alleen maar een paar lettertjes te zijn waarin deze modellen van elkaar verschillen. Volgens de autovergelijker op autoweek.nl zijn ze namelijk vrijwel gelijk. Maar dan nog hangt er wel een beetje een raar luchtje aan deze adverteerder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 10-09 23:33
Dat ding staat al heel lang te koop, interieur is opnieuw bekleed en er kloppen nog een aantal dingen niet.

Het is jammer dat je budget niet hoger is :
http://auto.marktplaats.n...-gti-1-6-16v-bj-2002.html?

(de mijne die helaas wegmoet i.v.m ik volgend jaar ga studeren)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:49

Entity

9000rpm

Sport 16v's worden vaker als gti verkocht. Technisch en optisch zijn ze grotendeels identiek (motor, ophanging, vermogen), de sports hebben vaak een ander interieur (van een fase 2 Rallye). Er zijn echter ook 106 Sports te koop in 1.1 en 1.4 varianten (8v), dus door hem gti te noemen, kan er geen verwarring ontstaan :)

Ik heb weleens gehoord dat ze Sport werden genoemd omdat het in een periode was dat de term gti een slechte naam had ofzo. Geen idee of dat waar is overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dit weekend voor het eerst echte afstanden gereden met de Peug, Emmen -> Noordwijk v.v. (550km in 1 weekend).

Viel me niets tegen! Ondanks het slechte weer onderweg reed het echt wel prettig. Kon de enkele reis in 1x af als ik wou (en mijn blaas ook ;) ). Volgens een gemiddeld verbruik van rond de 1:12, best oke imo.

ga vanavond even pics posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Uuhm ik heb zelf ook een 106 Sport gehad.
Het is motorisch gezien idd hetzelfde als een GTi, maar het mist toch een aantal luxe zaken zoals airco en lederen bekleding(en nog wat zaken)

Deze is in het leven geroepen voor de mensen die ook een snelle 106 wilden, maar het budget niet hadden voor een gti. Met andere woorden.. een low-budget gti is het geworden, maar hij gaat net zo hard voor ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ebayzo schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:13:
[...]
Hmm, heb wel het idee dat het pompje voorin zit. Hoor hem namelijk ook. Maar ga van het weekend maar eens neuzen.
Even terugkomend op mijn weigerende achterruitwisser pomp. De ruitenwisser motor zeg maar, en daar het vloeistofkanaal zit volledig verstopt (lees: verroest) en krijg het niet meer goed. Ook brak het stuk waar de slang overheen gaat af dus deze kan ik afschrijven. Nu nog een nieuwe motor zien te vinden....

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Floris-K schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:10:
Uuhm ik heb zelf ook een 106 Sport gehad.
Het is motorisch gezien idd hetzelfde als een GTi, maar het mist toch een aantal luxe zaken zoals airco en lederen bekleding(en nog wat zaken)

Deze is in het leven geroepen voor de mensen die ook een snelle 106 wilden, maar het budget niet hadden voor een gti. Met andere woorden.. een low-budget gti is het geworden, maar hij gaat net zo hard voor ! :D
Een 106 1.6 sport is inderdaad een afgeslankte versie van de GTI. Ik weet niet hoeveel het in gewicht scheelt. de GTI is in ieder geval 925kg....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
niet veel, dacht totaal 15kg t.o.v van een normale GTI.

Zal eens kijken of ik de vergelijkingsheet kan vinden.

Verwijderd

Ik ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van een Peugeot 306 Cabriolet uit 1995.
Echt, motorisch en het chassis zijn nog 100%. Net als de kap.

Maar goed, het electra is wel her en der wat 'versleten'.
Ik heb wat storende proleempjes die ik graag eens zou willen nakijken met iemand die er verstand van heeft.
Natuurlijk kan ik een garage vragen ad € 40,- per uur, maar misschien is er iemand in Den Haag e.o. die mij misschien zou willen helpen?

Mijn probleempjes zijn:
- Electrische raam rechter portier soms wel, soms niet werkend.
- Electrische kap soms wel, soms niet werkend.
- Centrale deurvergrendeling werkt alleen m.b.v. portierdeursleutel links
- Ontgrendeling centrale deurvergrendeling werkt alleen rechts en achter met knop van het alarm.
- Centrale deurvergrendeling werkt niet op kofferbak
- Er schijnt een 'dubbele' vergrendeling te zijn die wordt geactiveerd met de centrale vergrendeling.
Je hoort dat alleen de rechterportier en de kofferbak 'extra' sluiten.
- Binnenverlichting functioneert alleen als contactsleutel wordt gebruikt.
- Verlichting van de raambediening binnenzijde portieren werken niet.

Verder wil ik de motoren van alle ramen nazien en het rubber 'smeren'.
De ramen (vooral achter) gaan traag open. Dat is niet goed en de motoren worden teveel belast.
De snaren hoeven niet worden vervangen, enkel te worden gereinigd. (hoop ik....)

WIe o wie kan mij helpen?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zie veel losse of vuile contactjes. CV rechterkant blijkbaar kapot. CV motor kofferbak kapot. Vergrendeling linkerkant kapot. Verlichting raambediening kapot.
Die binnenverlichting: hoort dat wel zonder contactsleutel te werken? Misschien heeft iemand wat zitten prutsen aan het contactslot (vaak vanwege extra lampen, boomboxen, alarm).

Begin maar eens met de deurbekleding los te halen, dan kom je iig aan de CV- en raambediening. Die zou ik gewoon allemaal vervangen. Het is per slot van rekening een Peugeot en hij is al 13 jaar oud.

Wat ben ik blij dat in een 404 cabriolet niets elektrisch gaat, kan er ook niets kapot gaan. ;) Zo te horen is mijn auto beter op orde dan die van jou. :o

Verwijderd

Ho ho.... :)
Mijn auto is geen "ellendebak" oid ......
Achja, er zijn wat elektrische storinkjes maar verder is mijn bakkie een toppertje!

a.s. zaterdag heb ik een afspraak bij 'windkracht306' in Terneuzen.
Zij hebben er verstand van en denk dat het wel goed komt!
Ik zal hier later wel een verslagje over plaatsen.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
_Drake_ schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:27:
(de mijne die helaas wegmoet i.v.m ik volgend jaar ga studeren)
Again :o weer je 106 weg!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Terneuzen, mijn 404 komt uit Sluiskil. En eerlijk gezegd ben ik verrast dat een 306 een elektrische kap heeft.
Maar de 306 is toch de laatste echte (mooie) cabriolet van Peugeot. Een 206 en 307 zijn toch lelijk (hebben gewoon geen lijn), de 205 CT(I) is meer een ragbakje, de 306 is echt meer in de lijn van de 404 en 504.

• _JGC_
  • Nu online
Om even terug te komen op de 106 velgen onder mijn 206: ik heb gisteren de uitlijnspecialist gebeld en heb besloten het niet te doen. Naast de hogere lagerbelasting wordt volgens hem het weggedrag ook negatief beinvloed, met kans op het niet automatisch rechtdraaien van het stuur na het nemen van een bocht.
Het mag dan mooi staan, maar als het de wegligging negatief beinvloed breng ik ze liever terug. We hebben het hier niet over een paar millimeters, maar over hele centimeters dat de wielen meer naar buiten komen te staan.

• _Drake_
Helaas wel :( :'( maar ik moet helaas een keuze maken. En als ik dan moet kiezen tussen
een bepaalde toekomst of een stuk blik bij wijze van, dan snap je dat die keuze niet heel moeilijk is (hoewel ik de 106 graag zou willen houden).

• Vandread
Je houdt de AX wel neem ik aan :) tenminste iets fransigs :P

• _Drake_
Die blijft voorlopig, kost weinig en een hoop lol :P + hij is erg betrouwbaar.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Wat heb ik nu dan weer aan mijn peugeot hangen. Sinds gister piept er iets aan de bijrijderskant van de auto. Je zou haast zeggen dat het een schijf is die aanloopt, het wordt namelijk minder in een bocht naar rechts, maar als de auto stilstaat hoor ik het ook. Het is net een muis die constant piept....

Iemand een idee? Het betreft een 306 1.6 XR uit '97.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

_Drake_ schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:59:
Die blijft voorlopig, kost weinig en een hoop lol :P + hij is erg betrouwbaar.
+ het is de auto die het meest kan overhangen :+

Trouwens, mss een leuk idee, verlagingsveertjes + verbreed staal eronder? :9

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ebayzo schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:55:
Wat heb ik nu dan weer aan mijn peugeot hangen. Sinds gister piept er iets aan de bijrijderskant van de auto. Je zou haast zeggen dat het een schijf is die aanloopt, het wordt namelijk minder in een bocht naar rechts, maar als de auto stilstaat hoor ik het ook. Het is net een muis die constant piept....

Iemand een idee? Het betreft een 306 1.6 XR uit '97.
Iets met v-snaar/distributieriem?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Joopieboy schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:02:
[...]

+ het is de auto die het meest kan overhangen :+

Trouwens, mss een leuk idee, verlagingsveertjes + verbreed staal eronder? :9
Ander onderstel ligt al deels klaar (106 gti) moet alleen nog tijd zien te vinden.

verbreed staal zal helaas niet lukken gezien de achterste wielkasten niet echt ruim zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ik heb het volgende met mijn 106
Sinds een tijdje is er laten we zeggen 80% van de tijd een tik aanwezig die vanuit de onderkant lijkt te komen.
Het gaat mee op de snelheid van de auto en het geluid is echt een tik-tik-tik-tik-tik

Het maakt niet uit of je door bochten gaat of rechtuit, het gebeurd in beide situaties.
Het geluid blijft als ik het gas loslaat of de koppeling intrap of gas geef.

Wanneer het geluid er is en ik rem dan gaat het weg.
Nu is de auto vanochtend op de brug geweest en is er naar gekeken maar er viel niks te vinden wat dat geluid zou kunnen veroorzaken.

Misschien iemand hier een idee?
Gaat om een 106 1.1i uit 1993

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Aandrijfas aan het einde van zijn leven?

blijft zo op "afstand" lastig te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

OneUp schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:06:
[...]

Iets met v-snaar/distributieriem?
Ja, dacht ik ook aan, maar waarom doet hij het dan niet in een bocht naar rechts? Logisch?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
_Drake_ schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:25:
Aandrijfas aan het einde van zijn leven?

blijft zo op "afstand" lastig te zeggen.
zoiets is eigenlijk het enige wat er nog overblijft.. het nadeel is dat het niet op de brug te horen is en het er ook niet altijd is..

dus zal in dit geval aan beide kanten de aandrijfas vervangen moeten worden denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
OK... wie heeft er stallingsruimte beschikbaar (liefst in de regio Eindhoven)?

Ik zit er namelijk heel sterk aan te denken om deze auto te gaan kopen:

- 205 GTI uit 1984(!)
- Volledig origineel (ja, die spoiler op de kofferklep is een origineel Peug-accessoire uit die tijd)
- 101.000km op de klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wok schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:56:

- 205 GTI uit 1984(!)
- Volledig origineel (ja, die spoiler op de kofferklep is een origineel Peug-accessoire uit die tijd)
- 101.000km op de klok
Kun je niet in eindhoven normale garageboxen huren die net buiten de stad staan( goedkoper) of heb je er geen geld voor om hem te stallen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Wok schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:56:

- 205 GTI uit 1984(!)
- 101.000km op de klok
Doen alleen wel rekening ermee houden dat dit een roestgevoelig exemplaar is

ik gok echter dat hij niet teveel moet kosten, en gezien het een van de 1e in zijn soort is heb je wel wat unieks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
sjorremans schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:58:
[...]

zoiets is eigenlijk het enige wat er nog overblijft.. het nadeel is dat het niet op de brug te horen is en het er ook niet altijd is..

dus zal in dit geval aan beide kanten de aandrijfas vervangen moeten worden denk ik
Ik heb nog een ander vermoeden, dat het misschien iets te maken kan hebben met de homokinetische koppeling, ik hoor hetzelfde soort geluid als ik ontkoppel/koppel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjorremans schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:01:
[...]

Ik heb nog een ander vermoeden, dat het misschien iets te maken kan hebben met de homokinetische koppeling, ik hoor hetzelfde soort geluid als ik ontkoppel/koppel namelijk.
De rechter aandrijfas bij Peugeot heeft een steunlager dat bij vergevorderde slijtage ook dergelijke bijgeluiden gaat geven.
Mij is een geval bekend van iemand die zo ongeveer alles aan de voortrein had vernieuwd om van de bijgeluiden af te komen zonder resultaat en waarbij dat steunlager uiteindelijk de boosdoener bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
101.000 km en dan al de stoel stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die stoel geeft te denken inderdaad.
Doorgaans zie en dergelijke slijtage alleen bij > 200000 km.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Is prima mogelijk hoor :) De stof van de eerste generatie GTI's is flinterdun en daardoor erg slijtagegevoelig. Daarnaast is een ingezakte wang een bekend euvel van dit model stoelen.

De stoelbekleding van de 205 Rallye is van hetzelfde materiaal en er zijn dan ook nog maar weinig Rallye's met een in goede staat verkerend origineel interieur te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:49

Entity

9000rpm

Wok schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:56:
Is prima mogelijk hoor :) De stof van de eerste generatie GTI's is flinterdun en daardoor erg slijtagegevoelig. Daarnaast is een ingezakte wang een bekend euvel van dit model stoelen.

De stoelbekleding van de 205 Rallye is van hetzelfde materiaal en er zijn dan ook nog maar weinig Rallye's met een in goede staat verkerend origineel interieur te vinden.
Klopt, ik ben dan ook erg blij dat ik een origineel 205 Rallye interieur heb staan die er nog netjes uit ziet! Meestal zijn de stoelen zwaar gescheurd, vooral de bestuurdersstoel natuurlijk. Toch wel zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Wok... GTI nog gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben aan het kijken voor m'n eerste auto. De 205 is een serieuze optie, liefst een van het laatste bouwjaar. Zijn er bepaalde zaken waar je bij de 205 extra goed op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artcore schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:12:
Ik ben aan het kijken voor m'n eerste auto. De 205 is een serieuze optie, liefst een van het laatste bouwjaar. Zijn er bepaalde zaken waar je bij de 205 extra goed op moet letten?
Eigenlijk niet, het zijn behoorlijk uitgerijpte karretjes na 14 jaar.......
Onderhoudshistorie is altijd goed, maar dat geldt voor alle oudere auto's

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Laatst online: 11-09 13:23
Nou vanmiddag stond ik opeens stil met mijn 307 HDI. Gewoon bij het oprijden van een brug (invoegen met 70) sloeg de motor spontaan af en gaf de display emessiestoring aan. Midden op de brug stil en starten loste het gelukkig op en kon weer door rijden maar het motormanagement lampje blijft wel branden. Verder merk ik niets aan de motor.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Zou het ermee te maken kunnen hebben dat hij al een aantal maanden weinig tot niet rijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Vraagje aan Wok - gaat de TS nog eens aangepast worden met alle suggesties die er inmiddels gedaan zijn? Het afgelopen half jaar is er nogal wat nieuws geweest tenslotte :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Gisteren een grote beurt aan mijn 206 1.4HDI laten doen, best duur die brandstoffilters voor HDI's, was 76,90 kwijt voor alleen al het brandstoffilter (en dat is dan nog goedkoop, de dealer heeft het filter voor 115 op de lijst staan).

Bij de grote beurt kwamen nog 2 gebreken aan het licht waar ik voor terug moet komen:
- achteruitrijlicht werkt niet, moet waarschijnlijk nieuwe schakelaar komen
- brandstofleiding zit een klein gaatje in

Het laatste is tijdelijk opgelost dmv een stukje rubberslang om de brandstofleiding, maar echt lekker koud starten doet ie niet. Morgen even naar de daeler voor een nieuwe brandstofleiding, de monteur kon hier gistermiddag niet meer aan komen. Haal ik daar meteen ook die nieuwe schakelaar, weet ik tenminste zeker dat ik de goede schakelaar krijg.

Behalve bovenstaande punten was er eigenlijk niks mis met de auto. Behalve helemaal nakijken is dus alleen de motorolie vervangen, alle filters vervangen en de koelvloeistof bijgevuld :). De brandstofleiding was al lek, maar omdat die van zijn plaats is geweest voor het vervangen van het filter is het lek dus groter geworden waardoor het nu wel kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:28
Hier dan maar een keer mijn peugeot:

Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/peug4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/peug.jpg

Specs:
  • 206 GT (gran tourisme) nummer 485 orig. nl. auto
  • 2.0 16V
  • volledig devil uitlaatsysteem incl. katvervanger
  • BMC carbon airbox
  • andere chip
  • shortshifter
  • D2 schroefset (hoogte, hardheid en camber instelbaar)
  • LED lichten achter (rood om het originele te behouden)
  • 6000K Xenon voorin
  • 17" OZ supertourismo velgen (15" met winterbanden)
  • Brembo max vooraan
  • Originele dakspoiler
  • pioneer DEH7400MP headset, JBL compo en achterboxen en een active pioneer sub)
  • Parrot MK6000 carkit
  • Brodit actieve houder voor mijn touch diamond
  • vast nog wel iets wat ik vergeten ben
Auto nu 6 jaar in bezit, er ondertussen 120.000 km bijgezet wat het totaal op 180.000 zet.

GT uitvoering is met 100 stuks in NL geleverd, waarbij deze zich kenmerkt door een andere voorbumper, achterbumper, wielkastverbreders en nog wat accesoires.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hij heeft wel een centenbakkie voor zeg. :X Maar zeker een leuke auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Nah, gewoon een zwarte met meegespoten bumpers nemen, het is mij bij de 206 nog nooit opgevallen. Bij de zilvergrijze 207 vind ik die grote bek voorop ook absoluut niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik moet zeggen dat ik van de huidige peugeots sowieso alleen de 407 coupe mooi vind. (en dat is al jaaaaren zo, tot de oude 205 GTi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
FiXeR.nl schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:24:
Hij heeft wel een centenbakkie voor zeg. :X
Dat is het nadeel van de 206gt:
"Je vind de langere bumpers prachtig of spuuglelijk", ik val echter onder de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Waarom moeten die onderdelen bij Peugeot zo gigantisch duur zijn :X
Kom ik net bij de dealer vandaan voor een stuk brandstofleiding. Tekening meegekregen, was nog niet helemaal zeker welk onderdeel de juiste was. Als ik de juiste lekke brandstofleiding aan heb gewezen betekent dat een compleet nieuw leidingstelsel met knijpballetje en alles erop en eraan a 115 euro ex BTW.
Ik weet nog dat ik bij mijn Golf III destijds een stuk heb weggeknipt en vervangen door universele brandstofslang voor 50 cent...
Dealer had het al over even bij de sloop kijken, maar daar heb ik geen zin in. Dit ding heeft nu 4 jaar in mijn auto gezeten en is nu lek, wie weet heeft die auto op de sloop ook hetzelfde probleem, trek je de hele zooi eruit om het een jaar later nog eens te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
De orginele delen van Peugeot zijn waarschijnlijk rond de zelfde prijs als de orginele van Volkswagen. Een Golf III is ouder en daar zijn dus meer third party merken. Wat ook meespeelt is dat een 206 diesel wat gecompliceerder in elkaar zit als een Golf III diesel en dat daarom een universeel stukje slang niet altijd kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
als je opzoek ben naar goedkope 2e hands peugeot onderdelen kan je ook eens hierheen bellen:

http://campersencars.nl/Campersencars.html

Ik kocht hier een infodisplay wat bij de dealer 240 euro kostte voor 4 tientjes :D wel gebruikt maar werkte perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:23

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

418O2 schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:45:
ik moet zeggen dat ik van de huidige peugeots sowieso alleen de 407 coupe mooi vind. (en dat is al jaaaaren zo, tot de oude 205 GTi)
Dat heb ik dus met de 406 coupé die ik mooier vind dan de 407 coupé
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/65/Peugeot_406_Coupe_rear.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.2fastlane.com/wallpapers/peugeot/407_Coupe_2006_4.jpg

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ja dat bedoelde ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
_Drake_ schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:00:
[...]

Dat is het nadeel van de 206gt:
"Je vind de langere bumpers prachtig of spuuglelijk", ik val echter onder de laatste.
Hehe, inderdaad, maar smaken moeten ook verschillen! :D

Ik wilde graag een aparte auto, en aangezien dit een limited edition is stond hij hoog op de lijst :D :P

owja, voor de mensen die niet weten hoe de 206GT ontstaan is, voordat je mee mag doen met de WRC moet er een straatversie van de auto komen. 1 van de eisen hiervoor is dat de wagen 4 meter lang moet zijn. Gezien de standaard 206 dit niet haalt hebben ze er een van de WRC versie afgeleide bumperset opgezet. Hij krijgt er inderdaad wel een centenbakkie van :D Deze bumpers zijn trouwens wel in de peugeotfabriek gemonteerd, geen achteraf tuning of iets dergelijke :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
peugeot206gt schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:02:
als je opzoek ben naar goedkope 2e hands peugeot onderdelen kan je ook eens hierheen bellen:

http://campersencars.nl/Campersencars.html

Ik kocht hier een infodisplay wat bij de dealer 240 euro kostte voor 4 tientjes :D wel gebruikt maar werkte perfect!
2dehands onderdelen is leuk, maar in dit soort gevallen heb ik liever nieuw "origineel". Ik heb op een aantal plaatsen gelezen dat de 1.4HDI en lekke brandstofleiding een vaker voorkomend probleem is, en dat Peugeot de nieuwe brandstofleiding hierop heeft aangepast zodat dit minder vaak voorkomt. Vervolgens monteer je vrolijk een 2dehands brandstofleiding die al een aantal jaren tussen klepdeksel en luchtfilterhuis heeft liggen schuren in een andere auto, nee, dankje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
sweetdude schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:35:
Nou vanmiddag stond ik opeens stil met mijn 307 HDI. Gewoon bij het oprijden van een brug (invoegen met 70) sloeg de motor spontaan af en gaf de display emessiestoring aan. Midden op de brug stil en starten loste het gelukkig op en kon weer door rijden maar het motormanagement lampje blijft wel branden. Verder merk ik niets aan de motor.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Zou het ermee te maken kunnen hebben dat hij al een aantal maanden weinig tot niet rijd?
Emissiestoring? Heb op mijn 206 (2.0 HDi) (bj 2004) al meermalen opeens "Uitlaatgas storing" op he tdisplay gehad. Geen extra verbruik, geen rook of andere verschijnselen...
1e keer gefixed, zou veroorzaakt zijn door de cruisecontrol/sensor op de versnellingsbak ???
afgelopen week gereset, nou zou er iets met brandstoffilter aan de hand zijn (wat 30-40.000km terug al vervangen was). Tot nu toe: vage melding.... en ik reset hem wel voor hij de APK in gaat :+

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Afgelopen donderdag de brandstofslangenset voor mijn 1.4HDI opgehaald en 's avonds samen met de monteur gemonteerd. Hij zou hem er "wel even" opzetten. Toen ik zei dat het om stuk of 7 aansluitingen ging begon ie al wat te aarzelen, maar "we zien het ook wel" (hij moest die avond nog op verjaardagvisite).

Nou weet hij dat "even snel tussendoor" en een Peugeot 206 niet samengaan. We zijn bijna 2 uur bezig geweest om dat ding te verwijderen en de nieuwe te monteren. Je kunt echt nergens bij, en dan denk je dat je er bijna bent, ben je een halfuur aan het klooien met de laatste aansluiting ergens onderop waar je niet bijkunt omdat er een hard plastic waterslang voorlangs loopt.

Overigens is de nieuwe brandstofslangenset van veel hogere kwaliteit dan de originele:
- een aantal plastic koppelstukken zijn vervangen door metaal
- de slangen zijn dikker en zijn voorzien van een rubbercoating

Ik heb de oude slangenset bekeken, die zat vol met beschadigingen in het plastic. Vroeg of laat waren er meer lekken ontstaan. Overigens werkte de fix met rubber slang die gedaan is niet helemaal goed. Als ik het gas diep intrapte werd er lucht aangezogen en ging de boel onregelmatig lopen. Dat merk je voornamelijk bij het inhalen. Met de nieuwe set heb ik daar ook nog even last van gehad omdat het systeem zichzelf uiteindelijk moet ontluchten, maar inmiddels kan ik het probleem niet meer structureel reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 20:20
Nadat mijn vrouw twee weken terug onze 206 1.9D uit 2001 in een kop-staartbotsing total-loss heeft gereden kunnen wij nu op zoek naar een andere auto.
Aangezien wij binnenkort gezinsuitbreiding krijgen ( :) ) willen we meteen voor een iets ruimere auto gaan. Omdat ik niet teveel in de wegenbelasting en het verbruik wil stijgen is mijn oog gevallen op een 206 SW 1.4 HDI uit 2004. Niet veel duurder in de wegenbelasting dan de vorige auto, een stuk zuiniger, 5-deurs (wel zo makkelijk met de maxi-cosi...) en ook nog ruimer.
Omdat ik echt 0,0 technisch verstand van auto's heb neem ik mijn zwager (=automonteur) mee om naar de auto te kijken. Zijn er dingen waar ik(hij) bij dit type auto extra op moet letten? Zijn er typische problemen waar deze auto/motor veel mee te maken heeft? Ik heb wel wat rond zitten kijken op websites als peugeotforum.com en problemcar.nl maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik weet niet of het voor de 206SW ook van toepassing is, maar een paar typische 206 probleempjes:
- draagarmen/fuseekogels: als hier speling op zit laten vervangen voor aankoop. Je zwager weet wel waar ie naar moet kijken
- COM unit: richtingaanwijzer die doorslaat of niet goed pakt, of zelfs hele schakelaars die niet goed werken
- schimmel op onbereikbare plaatsen bij het achterraam

Verder weinig tot geen problemen met mijn 206 1.4HDI. Het motortje snort lekker en is op zich krachtig genoeg. De SW versie is met 1010kg net iets zwaarder dan de normale 206 (949kg). Of het motortje sterk genoeg is voor de iets grotere en zwaardere auto is gewoon een kwestie van een proefrit maken en zelf oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Volgens mij is dat blokje op het einde van mijn snelheidskabel (zit aan de versnellingsbak) af. De snelheidsmeter viel af en toe al weg, maar nu doet hij het echt niet meer...

Dus. Even een nieuwe kabel fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Laatst online: 11-09 13:23
NielsTn schreef op zondag 21 december 2008 @ 01:15:
[...]

Emissiestoring? Heb op mijn 206 (2.0 HDi) (bj 2004) al meermalen opeens "Uitlaatgas storing" op he tdisplay gehad. Geen extra verbruik, geen rook of andere verschijnselen...
1e keer gefixed, zou veroorzaakt zijn door de cruisecontrol/sensor op de versnellingsbak ???
afgelopen week gereset, nou zou er iets met brandstoffilter aan de hand zijn (wat 30-40.000km terug al vervangen was). Tot nu toe: vage melding.... en ik reset hem wel voor hij de APK in gaat :+
Nou hij begint minder vaag te worden ik ga komende week even naar de dealerT ermee. Op het moment dat hij wat veel toeren draait tegen de 3.000 dan vind ie het mooi geweest en besluit maar om af te slaan. Niet handig als je op de autoweg zit zonder aandrijving. Het heeft even geduurd voor ik erachter was maar ik rij vrij weinig en ik geloof de franse waarschuwingslampjes nooit de eerste 3 keer :P

Maar mijn gevoel zegt me, ondanks dat ik op auto gebied volledig a-technisch ben, dat hij op de een of andere manier zijn uitlaatgas niet kwijt komt en dat daardoor de motor uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Iemand misschien bekend met dit vage probleem ? :
Peugeot 206 diesel (bj 2000) heeft het probleem dat het tot 10 minuten na het starten duurt voordat de temperatuur word aangegeven.
Soms wil de temperatuur meter ook ineens in het rood klappen waarna het rode STOP aangaat. Dit is maar voor een paar seconde (je hoort de ventilator dan ook flink blazen).
De thermostaat is al vervangen maar dat gaf geen verbetering.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Mag ik vragen aan de mensen die een 106 hebben wat het gemiddelde verbruik van hen is? :) Ben erg benieuwd. En zijn er toevallig gebruikerservaringen van de 1.4, is die veel vlotter dan de 1.1? Of is het het de extra kosten en verbruik niet waard? (1.0 ga ik vanuit dat die sowieso te traag is)

Ben zelf nu ook naar een 106 aan het rondkijken, wil wel een beetje vlot wagentje hebben om leuk mee te komen in het verkeer en op de snelweg bij het inhalen. Speciale punten om op te letten nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:53
Je kunt kijken voor een 1.4 XSi. Deze heeft 95 pk en komt prima mee met het verkeer. Met normaal rijden haal je ongeveer 1 op 12,5.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Sinds december 2007 hebben wij een Peugeot 308 1.6 XS (automaat) gekocht.
Een paar maand terug is het me opgevallen dat tijdens het loslaten en het weer intrappen van het gaspedaal de 308 wat schokkerige bewegingen vertoont. Kort na het plaatsen van deze constatering in dit topic kwam ik erachter dat meer 308-bezitters hier last van hadden. Bij de een was een complete vervanging van de koppelbak noodzakelijk, terwijl bij de ander een simpele softwareupdate voldoende was.

Na de constatering van het eerstgenoemde euvel kwamen er steeds meer (gerelateerde) euvels zich de kop opsteken.
Zo stottert/schokt de 308 aardig bij het wegrijden met een koude motor, na een nacht buiten te hebben gestaan, en bij het overschakelen (al gebeurt dit automatisch) naar een andere versnelling krijg ik ook de nodige schokbewegingen voorgeschoteld. Nadat de motor is opgewarmd verdwijnt dit. Dan schokt de auto alleen nog iets bij loslaten en intrappen van het gaspedaal, zoals eerder gezegd.

Een week terug heb ik eindelijk de tijd gevonden om eens langs de dealer te gaan om m'n probleem voor te leggen en om een afspraak te maken. Aangezien het een automaat betreft dacht de dealer dat een softwareupdate waarschijnlijk wel voldoende zal zijn. De afspraak staat voor volgende week dinsdag gepland.

In de tussentijd (tussen het maken van de afspraak en de afspraak zelf) heeft er zich iets nieuws voortgedaan toen mijn moeder op de terugweg was van werk naar huis. Tijdens het rijden zelf kwam er op het frontdisplay'tje tussen de meters een driehoekje met een uitroepteken met de letters PRND.
De auto zelf reageerde gewoon normaal en deed verder niks raars en na een paar seconde verdwijnde deze storing weer van het scherm.
Nu heb ik wat lopen googlen en ik lees dan dat de PRND-storing vaak gepaard gaat met motoruitval. Al met al heel wat problemen ineens die zich de kop doen opsteken (al zijn deze problemen allemaal waarschijnlijk met elkaar gerelateerd (koppeling/transmissie-gebeuren)).
Goed, hopen dat de auto het tot dinsdag nog even goed volhoudt en dan laat ik het de dealer maar uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Damn... al weer een 308 met problemen :{

Op www.peugeot308club.nl hebben een groot aantal 308-rijders zich verenigd op een forum en steeds meer mensen laten weten eigenaardigheden en/of problemen te hebben... Ik begin echt steeds meer te denken dat ik gewoon een ontzettende bofkont ben, aangezien de mijne tot op heden nog altijd foutloos is (nu 25k km op de klok).

Het begint er steeds meer op te lijken dat PSA ook met de 308 de zaakjes nog steeds niet goed op orde heeft. Je zou toch verwachten dat ze geleerd hebben van de 307 en 407...

[ Voor 19% gewijzigd door Wok op 06-01-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 07:09
Weet er iemand waar de lichtsensor in de peugeot 207 zit die ervoor zorgt dat de lampen automatisch aan gaan bij donker?
Wil nl altijd mijn lampen aan, maar als ik de schakelaar op die stand zet piept hij bij uitstappen.
Het afplakken van die sensor zou dus genoeg zijn.

Tijd van werken, tijd van rusten

Pagina: 1 ... 7 ... 89 Laatste