Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ik rijd lease ;) Ik ken meer garages die aan particulieren vaak wel een leenauto meegeven tegen 0 of sterk gereduceerde kosten, maar bij leaseauto's is dat vaak niet het geval. De kosten van de vervangende auto worden dan gewoon doorberekend aan de leasemij.

Met mijn Mini kreeg wel altijd een vervangende auto mee (direct via BMW geleased), maar het vervangend vervoer werd geregeld via BMW Rent. Daar was het dan echter zo dat ik de auto 'onbeperkt' kon gebruiken en gewoon weer kon inleveren zonder weer af te tanken enzo). Toch leuk als je je Mini afgeeft voor een beurt en je een gloednieuwe 5-serie meekrijgt :Y)

Weer ontopic: ik vraag bij Nefkens wel even wat hun beleid is t.a.v. vervangend vervoer. Als ze gewoon zonder problemen een vervangende auto meegeven is dat natuurlijk mooi meegenomen en heb ik meer ruimte in mijn planning. Ik zit normaliter maar een dag per maand op kantoor en de rest van de tijd zit ik in Oirschot.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Hoe zit het qua onderhoudshistorie bij Peugeot, wordt dat ergens bijgehouden of weet je helemaal van niks als je geen onderhoudsgegevens bij je Peugeot gekregen hebt?
Mijn auto is een ex-leaseauto waar helemaal niks over de onderhoudshistorie bekend is. Bij aanschaf hing er een kaartje van Nefkens Brabant aan de richtingaanwijzer met een aanduiding van kilometerstand voor de volgende beurt.
Ik ben bij een lokale Peugeot dealer naarbinnen geweest (Stellema Dokkum) of ze zoiets misschien kunnen opvragen, maar die konden me niet helpen. Sowieso vraag ik me af of die lui wel iemand kunnen helpen, vervangingstijd distributieriem kon hij me niet geven en een stel nieuwe wieldoppen kon hij me ook al niet verkopen ("ik verkoop alleen hele auto's, er is niemand die je kan helpen verder" :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 08:59:
Hoe zit het qua onderhoudshistorie bij Peugeot, wordt dat ergens bijgehouden of weet je helemaal van niks als je geen onderhoudsgegevens bij je Peugeot gekregen hebt?
Mijn auto is een ex-leaseauto waar helemaal niks over de onderhoudshistorie bekend is. Bij aanschaf hing er een kaartje van Nefkens Brabant aan de richtingaanwijzer met een aanduiding van kilometerstand voor de volgende beurt.
Ik ben bij een lokale Peugeot dealer naarbinnen geweest (Stellema Dokkum) of ze zoiets misschien kunnen opvragen, maar die konden me niet helpen. Sowieso vraag ik me af of die lui wel iemand kunnen helpen, vervangingstijd distributieriem kon hij me niet geven en een stel nieuwe wieldoppen kon hij me ook al niet verkopen ("ik verkoop alleen hele auto's, er is niemand die je kan helpen verder" :X).
Bij zo'n karhengst is het eens maar NOOIT weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Dat er weekends geen technisch personeel is die je aan die info kan helpen kan ik me nog inkomen, maar een verkoper die geen losse wieldoppen kan verkopen vind ik toch echt iets te erg... ik kom daar dus idd ook nooit weer, doe mn onderhoud inmiddels toch bij een kennis die bij een BOVAG-garage werkt.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22
ervaringen met Nefkens
Ik heb mijn auto bij verschillende vestigingen van Nefkens in onderhoud gehad. De dealer in Utrecht Overvecht vond ik niet best, reparaties duurden soms lang of kleine puntje die ik aangaf bij een reguliere beurt werden gewoon niet gedaan. Vervangend vervoer was doorgaans onder de maat (i.e. geen gelijkwaardige auto).

Daarom eens Nefkens Zeist geprobeerd, en daar heb ik louter goede ervaringen mee. Alles werd netjes en snel gefixed, en je kreeg heerlijk vervangend vervoer mee, in alle gevallen minimaal een klasse hoger.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
zaterdag mag m'n auto wederom naar de garage.. dit maal om een aandrijfhoes te laten vervangen!
gelukkig kan dit ook wederom weer voor een schappelijke prijs, zo heb ik ook al geluk gehad met mijn remschijven + blokken :)

ik hoop dat dit voorlopig het laatste is!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Eergisteren met Nefkens gebeld om de 20K-beurt in te plannen. Het eerste contact is ieder geval veelbelovend. Ze boden meteen al een vervangende auto, een leenfiets of wegbrengservice aan; erg netjes! :) Heb voor de leenfiets gekozen, omdat Nefkens op 600 meter ofzo van kantoor zit en daar heb ik geen auto voor nodig natuurlijk :P

Volgende week maandag rol ik de auto daar naar binnen. Ben benieuwd naar het 'resultaat' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Wok,

Paar vragen voor jou als ervaringsdeskundige ;)

1. Hoe zit het nou precies met de ECC van de 308, is die nou per hele of halve graad te verstellen?
2. Hoort onderstaande klokkenwinkel bij de XT uitrusting? Afbeeldingslocatie: http://peugeot308club.nl/album_pic.php?pic_id=1246
(Chromen randje, rood 'hart' + naald en witte wijzerplaten)

3. Zijn parkeersensoren een must?
4. Vindt jij dat het JBL setje zijn geld opbrengt?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

JBL set in m'n 407sw is iig zeker de moeite waard :9

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 01:02:
Wok,

Minder deskundig op qua auto's maar intussen veel ervaring met de 308 dus misschien heb je hier wat aan.
Ik heb 'mijn' 308 net terug van alweer de 2e onderhouds-beurt. Bij de garage is de auto in 'verzwaard onderhoud' gezet ivm garantie, vind het maar vaag, en hij moet er over 15K alweer heen. Er staat ruim 38K op de teller (gaat hard..). Ik rij vrijwel alleen lange afstanden dus dat kan het toch niet zijn.
Die jbl audio vind ik ook zeker het geld waard, net als het pack-vision. Gisteren een oude 307sw meegehad als vervangende auto miste zeker ook de goede audio en verlichting. Die xenon draait mee in de bochten waardoor je veel meer ziet dan met een paar relatief zwakke halogeen lampen die dat niet doen. Zelf rijd ik veel in het donker dus komt dat goed van pas.
Witte platen ed zijn volgens mij idd van de xt, heb ik er ook op.
Met ecc bedoel je de climate-control? die gaat per halve graad. Alleen in de zomer vind ik het wat terughoudend koelen, misschien gezonder? geen idee, maar wel regelmatig even op low gezet en dan is ie goed koud bij 30-35 graden buiten.
Parkeersensoren heb ik niet, maar had ik er achteraf wel bij willen hebben. Het is toch makkelijker dan dat je moet inschatten hoeveel ruimte er achter de bumper zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Kent iemand toevallig een adres waar ze oude peugeots opkopen?
De Peugeot waar mijn vriendin en ik mee op vakantie zijn geweest gaat namelijk, zoals de bedoeling was, de deur weer uit. Uiteraard heb ik een marktplaats, speurders en autotrader notering staan.

Misschien dat jullie het ook wel weten, ik heb op dit moment een vraagprijs van 800,- staan, is dit onrealistisch hoog gezien het feit dat de uitlaat een beetje lek is.
Weten jullie misschien goede middelen of adressen om een uitlaat te dichten?
GunGum is niet de juiste oplossing, daar zijn de gaten net iets te groot voor.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als het nog te doen is, zou je de uitlaat kunnen lassen. De enige andere optie is vervangen.
Bij mijn 206 is de flens van de achterdemper afgebroken, heb er gewoon een stukje pijp aan laten lassen en vervolgens de middenpijp eringeschoven en dicht laten lassen. Bij vervanging van een van beide onderdelen zal ik dus beide moeten vervangen, maar mijn ervaring met de vorige auto is dat de voorpijp eeuwig meegaat bij een diesel en achterdemper en middendemper ongeveer tegelijk verrot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:02:
De Peugeot waar mijn vriendin en ik mee op vakantie zijn geweest gaat namelijk, zoals de bedoeling was, de deur weer uit. Uiteraard heb ik een marktplaats, speurders en autotrader notering staan.

Misschien dat jullie het ook wel weten, ik heb op dit moment een vraagprijs van 800,- staan, is dit onrealistisch hoog gezien het feit dat de uitlaat een beetje lek is.

Zondere verdere info over model/bouwjaar/uitvoering valt daar natuurlijk geen bal over te zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 21:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Oja, sorry, beetje dom.
Misschien dat het een eindje terug nog in het topic heeft gestaan maar:

Peugeot 405 BREAK GR 1.6 ETOILE E2

Perfecte reisauto: comfortabel, ruim en zuinig (+/- 1:14).

* De auto is goed onderhouden.

Rechtsvoor heeft de auto een deukje (zie foto's), vandaar de vraagprijs van 800,-
Kilometerstand: 243000
De distributieriem kan nog tot ongeveer 290000 km meedraaien.

* Stuurbekrachtiging
* Elec. Ramen
* Centr. Vergrendeling
* Lichtmetalen

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/8/de/QgvtTLmFaUd9U0i+tMqkFQ==.jpg

De auto komt uit december '93.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 01:02:
Wok,

1. Hoe zit het nou precies met de ECC van de 308, is die nou per hele of halve graad te verstellen?
Tussen 18 en 24 graden kun je hem per halve graad instellen. Daaronder en daarboven gaat de verstelling per hele graad. Het gradenbereik loopt van 14 tot 26 graden daaronder geeft het display Lo aan en daarboven Hi.
2. Hoort onderstaande klokkenwinkel bij de XT uitrusting? [afbeelding]
(Chromen randje, rood 'hart' + naald en witte wijzerplaten)
Deze tellerbak is inderdaad standaard op de XT en de Féline uitvoering en ik meen ook de XS-uitvoeringen met automatische versnellingsbak. De overige uitvoeringen (XR, X-line, XS met handbak) hebben zwarte wijzerplaten met een witte rand en een eenvoudiger uitgevoerd centraal display (de XT en Féline hebben een zogenaamd matrix display).
3. Zijn parkeersensoren een must?
Ik kan goed zonder ;) In het begin is het wel even wennen, maar als je de auto leert kennen, zijn de parkeersensoren geen absolute must.
4. Vindt jij dat het JBL setje zijn geld opbrengt?
Zeker :) Hoewel ik geen referentie heb met de standaard radio van de 308, vind ik de JBL-installatie zeker van toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
bartvl schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:02:

Hoe slecht is de uitlaat? Is het anders niet een optie om op de sloop een uitlaat te scoren en die er onder te hangen? Je vraagprijs is in ieder geval heel redelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Binnenkort wil ik een Parrot carkit in mijn Peugeot 206 met RD3 radio bouwen. Ik ben er al achter dat de 206 een ISO aansluiting heeft, dus dat zal gaan lukken. Waar ik echter een beetje huiverig voor ben is beveiliging op de radio. Volgens de handleiding werkt deze radio alleen in mijn auto, de radio is gecodeerd om alleen in mijn auto te werken. Gaat de radio gewoon weer werken na het plaatsen van de carkit, of mag ik naar een dealer afreizen om vervolgens de radio weer werkend te krijgen?
Ik heb hier nog een Kenwood CD/MP3 speler liggen uit mijn vorige auto, maar ik vind het niet echt een optie om een mooi geintegreerde radio met stuurbediening te vervangen door een kerstboom zonder stuurbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 16:59
Wat vinden jullie van de gefacelifte 407 trouwens? Ik vind hem persoonlijk wat minder gelukt, en het betekent dat ik weer in een "oud model" rondrij :')

Gefacelifte 407

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
Wok schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:04:
Een extra vestiging van Nefkens zou inderdaad wel welkom zijn in Woensel, als ik volgend jaar weer onderdelen nodig ga hebben als ik weer een CTI heb gekocht :P
Noted 8)

// Waar een gebroken koppelingskabel al niet toe kan leiden....
Nieuwe koppeling + drukgroep + koppelingskabel natuurlijk en een andere bak (synchro van mijn is niet helemaal lekker en kraakt vaak.

[ Voor 26% gewijzigd door Vandread op 12-09-2008 11:13 ]

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zwaar vervelend net!

Ik had net even de maandelijkse oliecheck gedaan bij mijn 96-er 306, laat ik de motorkap vanaf normale hoogte vallen.... steekt me motorkap aan de passagierszijde 5cm omhoog: motorkapsteun gebroken ;(

Betere inspectie leert dat ook de linkerzijde al kapot was. Dat heeft iemand geprobeerd te repareren door er een bout doorheen te boren, maar dat was dus ook maar tijdelijk. Door het geweicht van de motorkap en het feit dat hij rechts dus los is is deze bout ook al aan het buigen, dus is het wachten tot hij breekt.. crap.

Weet iemand een plek waar ik goedkoop 2 motorkapsteunen weg kan halen? Misschien dat iemand ze nog heeft liggen?

Verwijderd

Sjaakmeister schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:12:
Zwaar vervelend net!

Ik had net even de maandelijkse oliecheck gedaan bij mijn 96-er 306, laat ik de motorkap vanaf normale hoogte vallen.... steekt me motorkap aan de passagierszijde 5cm omhoog: motorkapsteun gebroken ;(

Betere inspectie leert dat ook de linkerzijde al kapot was. Dat heeft iemand geprobeerd te repareren door er een bout doorheen te boren, maar dat was dus ook maar tijdelijk. Door het geweicht van de motorkap en het feit dat hij rechts dus los is is deze bout ook al aan het buigen, dus is het wachten tot hij breekt.. crap.

Weet iemand een plek waar ik goedkoop 2 motorkapsteunen weg kan halen? Misschien dat iemand ze nog heeft liggen?
Wat dacht je van de dichtsbijzijnde sloperij?
Neem er een waar je nog zelf mag slopen, kan je de beste uitzoeken...

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

een wannabee-307 rijder hier. Vanwege de goede ervaringen in de auto van mijn ouders 307 2.0 XS (?) uit 2003 ben ik ook op zoek naar een 307(denk ik). Que prijs-kwaliteit komt deze toch steeds naar voren. Budget is +/- € 8.500. Km-stand minder 100K, bouwjaar 2001 of jonger. Waarschinlijk wordt het iets uit 2002/2003, 1.6 16V met iig airco. Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten? (bij de autoweek-tevredenheids-trofee kwam de 307 als laatste uit de bus, vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Ik ben van plan om een setje LM velgen voor mijn 207 te kopen. Iemand hier nog goede adresjes voor orginele Peugeot velgen? Twijfel nog over twee types:

Estoril 16"
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/f/caf664363382e78eb543bf41217e8c1f.jpg
Hockenheim 17"
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/7/5da2d859d31ebf4cc6795ce0728a69f7.jpg

(Mijn 207 heeft de grille van de bovenste foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
Die onderste zijn imho wel strakker. Eenvoud siert doorgaans.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Waar gaat je eigen voorkeur naar uit? :) Hoe belangrijk is comfort voor je? Ik weet niet wat voor je wielen je nu onder je 207 hebt liggen (15 of 16 inch), maar 17" zorgt wel voor een flink stuggere wegligging. Als je nu 15" hebt, dan kan 17" wel eens vies gaan tegenvallen qua comfort.

Ter illustratie... Tot vijf maanden geleden reed ik een Mini Cooper uit 2006 met 17" wielen. Dat ding was plankhard en op langere ritten gewoon echt niet leuk meer. Nu is een Mini niet te vergelijken met een 207, maar ik kreeg ooit een keer een Mini met 16" wielen als vervangend vervoer mee toen 'mijn' Mini voor onderhoud bij de dealer stond: een wereld van verschil! Ik had zowaar nog iets van comfort met die auto, terwijl ik in mijn eigen Mini al een niergordel nodig had op een goed aangelegde/onderhouden klinkerweg.

Het zijn beide mooie wielen, maar ik zou je zeker willen aanraden om proef te rijden met beide formaten. Bij auto's van het formaat 207 kan 1" het verschil maken tussen 'prettig stug' en 'gewoon niet leuk meer', zeker als je nu bijvoorbeeld 15" wielen hebt.
thejoker80 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:59:
een wannabee-307 rijder hier. Vanwege de goede ervaringen in de auto van mijn ouders 307 2.0 XS (?) uit 2003 ben ik ook op zoek naar een 307(denk ik). Que prijs-kwaliteit komt deze toch steeds naar voren. Budget is +/- € 8.500. Km-stand minder 100K, bouwjaar 2001 of jonger. Waarschinlijk wordt het iets uit 2002/2003, 1.6 16V met iig airco. Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten? (bij de autoweek-tevredenheids-trofee kwam de 307 als laatste uit de bus, vandaar)
Aandachtspunt: alle electrische/electronische snufjes ;) Denk aan de raam- en spiegelbediening, klimaatregeling, verlichting etc....

Advies: vermijd de bouwjaren 2001 en 2002 en als het budgettair mogelijk is, ga voor een exemplaar van 2004 of nieuwer.

Motorisch/technisch is de 307 een prima auto, maar de exemplaren van de eerste bouwjaren (2001/2002) zijn berucht om hun electronische storingen. Daarnaast laat de bouwkwaliteit helaas te wensen over: exemplaren met 'ervaring' (lees: 100k+ km) zijn bepaald niet vrij van rammeltjes en kraakjes. Nieuwere exemplaren (vanaf eind 2003) zitten beter in elkaar.

Algemeen punt van aandacht: de 307 vreet lampjes. Defecte koplampen of achterlichten komen vaker dan gemiddeld voor

[ Voor 38% gewijzigd door Wok op 14-09-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Heb nu inderdaad 15" staal met wieldoppen. Comfort is niet heilig maar een nier gordel zie ik niet zitten. Een sportauto zal het nooit worden maar ik mag best graag sportief rijden. Bij het kopen van mijn 207 heb ik proefgereden met een model met 16" estorils dit reed comfortabel. Mijn voorkeur gaat uit naar de 16" gezien het comfort en het zal ook behoorlijk schelen in aanschaf prijs. Waarschijnlijk ga ik voor de velgen kijken bij een bandenboer hier in de buurt (All-tyre) dus proefrijden zal lastig worden, advies vragen kan natuurlijk wel. Ga nu even het 207 forum doorzagen over ervaringen met LM velgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bartjeee op 14-09-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Als je nu 15" hebt, zou ik opteren voor de 16" wielen. 17" gaat dan denk ik teveel van het goede worden, gezien mijn ervaringen met 16" en 17" op een auto van vrijwel vergelijkbaar formaat (met dien verstande dat de Mini by default straffer geveerd is dan een 207 ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Vandaag rondgetuft in een 207SW (m'n 308 stond bij de dealer voor onderhoud).

Leuk wagentje wel en rijd ook helemaal niet verkeerd :) Op lagere snelheden (<80 km/u) voelde het ding zelfs verrassend wendbaar en lichtvoetig aan en dat voor een auto die toch een goede 1200kg (!) in de schaal brengt.

Toch werd me wel snel duidelijk waarom ik zelf destijds niet voor de 207 heb gekozen: de stoel sloopt me. De zitting is echt een centimeter of 10 te kort en onderin de rug schittert steun door afwezigheid.

Bij een aantal andere zaken ws duidelijk te merken dat de 207 qua ontwerp toch goede twee jaar ouder is dan bijvoorbeeld mijn 308:
- Koppeling: totaal gevoelloos en vederlicht
- Stuurbekrachtiging: van de sterke soort. Je kunt bijna letterlijk met je pink sturen. Iets teveel van het goede, want het neemt het gevoel weg in het stuur. Pluspunt is wel dat de besturing lekker direct is.
- De 207 heeft nog de 'oude' vijfbak: lange slagen, weinig precies en wat hakerig. Jammer is ook dat de pook vrij diep staat.. de pookknop zit voor het gevoel net iets te ver weg.
- De geluidsisolatie is een stuk minder: met name bij het schutbord had meer isolatiemateriaal mogen zitten, want je hoort de motor duidelijk werken. Een lawaaibak is het zeker niet, maar stil is anders.

Het rijden zelf was eigenlijk best leuk :) Eenmaal gewend aan de koppeling en bak doet de auto zijn werk goed. Voor zijn formaat en wielbasis is de 207SW zelfs verrassend comfortabel zonder dat-ie meteen op een hoor hangt in de bocht. 't Is dat de beperkte binnenruimte je bewust maakt dat je in een auto uit het B-segment rijdt, want qua weggedrag en comfort doet-ie niet gek veel onder voor mijn 308.

Als ik niet zoveel last zou hebben van de stoelen, dan zou ik een 207SW zeker in overweging gaan nemen als (fiscaal) voordeliger alternatief als opvolger voor mijn 308 :)

Een punt tenslotte wil ik nog wel aankaarten: hoe het weggedrag niet lijdt onder het hoge gewicht, doen de prestaties dat zeker wel. Ik had een 1.6 XS benzineuitvoering (120pk) tot mijn beschikking en veel minder dan die 1.6 moet-ie echt niet hebben. Tot zo'n 80km/u is-ie nog wel redelijk vlot met vroeg opschakelen en kun je ook vrij schakellui rijden (hij pakt ook beneden 1500 toeren goed op), maar met bijvoorbeeld invoegen op de snelweg moet je het blok flink in de toeren jagen om snelheid te maken. Boven de 80 raakt de fut er al behoorlijk uit en dan begint zich ook de magere geluidsisolatie bij het schutbord te wreken: bij 120km/u draait de motor 3500 toeren en dat is duidelijk te horen. Ik ben weliswaar verwend met een 110pk diesel in mijn 308, maar ik vond het wel opvallend. Ik denk dat ook de 207SW beter tot zijn recht komt met de 1.6 HDiF onder de kap.

• Vandread
Wok jij met al dat nieuwe spul..... dat kan gewoon niet bij mij hor :P

De GTI rijd weer :D andere bak eronder, nieuwe drukgroep + koppeling + koppelingskabel (blijft een wazig constructie) dankzij 2 heren die het in 4 uurtjes hebben gedaan.
De waaier achtige veer bij de koppeling was niet helemaal jofel meer .... nu apktje.... en dan andere vooruit + roest behandelen en achteras reviseren + nieuwe dempers.
Je blijft zoet he :')

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:12
Mijn 106je heeft ook een probleempje gehad laatste tijd waardoor hij meer stilstond.
De vacuumvervroeger deed niets meer, dus de motor loopt stationair beroerd en houdt in bij het gasgeven.
Deze heb ik via peugeotdealer besteld, en komend weekend maar even vervangen!
Hij zou dan een stuk beter moeten lopen, en zo niet heb ik komende tijd weer wat te doen!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb dit weekend stiekem mogen rijden in onze 407. Dat rijdt stukken relaxer als een Kia Picanto 1.0 kan ik je vertellen. *O*

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wok schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:42:
Vandaag rondgetuft in een 207SW (m'n 308 stond bij de dealer voor onderhoud).

Leuk wagentje wel en rijd ook helemaal niet verkeerd :) Op lagere snelheden (<80 km/u) voelde het ding zelfs verrassend wendbaar en lichtvoetig aan en dat voor een auto die toch een goede 1200kg (!) in de schaal brengt.

Toch werd me wel snel duidelijk waarom ik zelf destijds niet voor de 207 heb gekozen: de stoel sloopt me. De zitting is echt een centimeter of 10 te kort en onderin de rug schittert steun door afwezigheid.

Bij een aantal andere zaken ws duidelijk te merken dat de 207 qua ontwerp toch goede twee jaar ouder is dan bijvoorbeeld mijn 308:
- Koppeling: totaal gevoelloos en vederlicht
- Stuurbekrachtiging: van de sterke soort. Je kunt bijna letterlijk met je pink sturen. Iets teveel van het goede, want het neemt het gevoel weg in het stuur. Pluspunt is wel dat de besturing lekker direct is.
- De 207 heeft nog de 'oude' vijfbak: lange slagen, weinig precies en wat hakerig. Jammer is ook dat de pook vrij diep staat.. de pookknop zit voor het gevoel net iets te ver weg.
- De geluidsisolatie is een stuk minder: met name bij het schutbord had meer isolatiemateriaal mogen zitten, want je hoort de motor duidelijk werken. Een lawaaibak is het zeker niet, maar stil is anders.

Het rijden zelf was eigenlijk best leuk :) Eenmaal gewend aan de koppeling en bak doet de auto zijn werk goed. Voor zijn formaat en wielbasis is de 207SW zelfs verrassend comfortabel zonder dat-ie meteen op een hoor hangt in de bocht. 't Is dat de beperkte binnenruimte je bewust maakt dat je in een auto uit het B-segment rijdt, want qua weggedrag en comfort doet-ie niet gek veel onder voor mijn 308.

Als ik niet zoveel last zou hebben van de stoelen, dan zou ik een 207SW zeker in overweging gaan nemen als (fiscaal) voordeliger alternatief als opvolger voor mijn 308 :)
Hey Wok, (ik ben ook bekend (hoop ik) bij het 308forum) -

grappig dat je van de 207 de koppeling zo enorm kut vindt! Het heeft wel een behoorlijke gelijkenis met de 1,6 vti koppeling in de 308... totaal gevoelloos en veel te licht.

Het verbaasd me dat jou 308 wél met een pink te besturen is.. dat is die van mij toch zeker niet. Zelfs bij het uitparkeren moet ik met twee handen goed vasthouden .... anders krijg ik hem niet rond.

ik begin steeds minder te spreken te zijn over mijn 308 1.6 premiere bakje. Na 15.000km rij ik nog steeds met een stuiterende koppeling en een haperende motor, een gaar gaspedaal en een te zwaar draaiend stuur. Ook is de versnellingsbak nukkig, maar dit lijkt steeds beter te gaan.

Zou de diesel een andere koppeling hebben dan de benzine?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Stuiterende koppelingen komen wel vaker voor bij Peugeot, de '05 307 2.0 van m'n moeder heeft dat ook. Met de pink te besturen sloeg volgens mij op de leen-207 die Wok reed. Overigens is die erg snelheidsafhankelijk want rond 80km/u vind ik hem juist zwaar sturen.

Haperende motor, was daar geen software update voor?

• Bartjeee
  • Niet online
Ben het in grote lijnen wel eens met Wok, heb zelf een 207 1.4VTi. In de stad kom je niks te kort maar op de snelweg draait hij 3700 toeren wat toch wel erg onrustig is. Hij schreeuwt om een zesde versnelling. De besturing is wat mij betreft goed wel aan de lichte kant maar niet storend. Ik weet niet of de 1.4 een andere koppeling heeft maar hij is niet heel licht en ook goed te doseren. Enige minpunt is dat bij een koude motor hij niet lekker uitrolt in de versnelling, vooral richting de lagere toerentallen. Lijkt wel of hij heel zuinig afgesteld staat en het motor management te weinig benzine inspuit om vloeiend uit te rollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Wok schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:26:
Leuk speelgoed :9

[video]

350~400 pk in een Peugeot 205 })
Het ding loopt in de vijfde versnelling in de begrenzer met dan 271km/u (!) op de GPS :o :X

En ja, dit monster is geschapen door dezelfde persoon die destijds mijn 205 Turbo heeft gebouwd _O_
Wel... de eigenaar is er mee op de rollenbank geweest (samen met een paar EVO's; tekenend >:) ).... De resultaten:

394,3 pk @ 7342 rpm aan de wielen :o :9 8)7
423.4 Nm @ 5089 rpm

_O_ })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
Wok schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:47:
[...]

Wel... de eigenaar is er mee op de rollenbank geweest (samen met een paar EVO's; tekenend >:) ).... De resultaten:

394,3 pk @ 7342 rpm aan de wielen :o :9 8)7
423.4 Nm @ 5089 rpm

_O_ })
Filmpje

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
whehehe... hij wil nu door de 400pk-grens heen })
quote: Eric
Zal eens kijken of we de overstap naar de 400+ pk's ook kunnen maken.
Zal nou niet bepaald een probleem gaan geven denk ik
Daarna nog een keertje de bank op, maar de 400 ga ik voorbij :D
Deze kwoot is ook veel betekenend >:)
quote: Eric
ps. ik heb ooit gezegd dat ik het meeste vermogen van de club uit een 205 zou halen..volgens mij is het me nog gelukt ook :D
Dat kan-ie wel stellen inderdaad :P De meest vermogende 205 - bekend binnen de clubs - is was tot op heden de Dimma T16 van Frank. Dat ding zit rond de 300pk...

[ Voor 16% gewijzigd door Wok op 30-09-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Blasterxp schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:37:
[...]

Het verbaasd me dat jou 308 wél met een pink te besturen is.. dat is die van mij toch zeker niet. Zelfs bij het uitparkeren moet ik met twee handen goed vasthouden .... anders krijg ik hem niet rond.
Dat lijkt me toch een gevalletje garage hoor, want moderne stuurbekrachtiging hoort dat gewoon naar behoren op te lossen hoe lomp je bak ook is. Mijn 407SW a 1450kg krijg ik wel met 1 vingertje in en uit geparkeerd.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Wok schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:24:
whehehe... hij wil nu door de 400pk-grens heen })
[...]
Dat kan-ie wel stellen inderdaad :P De meest vermogende 205 - bekend binnen de clubs - is was tot op heden de Dimma T16 van Frank. Dat ding zit rond de 300pk...
98 tanken alleen al zal die het practisch redden.... de gek .... ben benieuwd wanneer ze bak *pof* zegt hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Vraagje over de versnellingsbakken van peugeot
Ik weet van mijn 106 dat deze zo op zijn tijd nogal hakerig schakeld.. Nu is het zo dat het wat vaker voorkomt dat deze tijdens het schakelen toch niet in de versnelling valt en het effect tandjes poetsen is..

Teken van vervanging koppeling, of is dit gewoon een peugeot kwaal of zijn er misschien andere dingen versleten of kapot?

Morgen word er een ashoes vervangen en wordt er als het goed is ook naar gekeken maar ik stel toch mijn vraag alvast hier omdat ik aardig nieuwsgierig ben of iemand dit misschien bekend voorkomt.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Controleer de speling op je schakelstangen eens :) Waarschijnlijk heb je wat speling op de scharniergewrichtjes, waardoor je de pook weliswaar in de versnelling hebt staan, maar dat uiteindelijk het tandwielstelsel in de bak niet volledig op positie is gekomen.

Een nieuw setje schakelstangen zou mijns inziens niet de hoofdprijs moeten kosten :)

Bij de Peugeot 205 is dit namelijk zo'n beetje de hoofdoorzaak van erg hakerig schakelen (ontwerpfoutje van de BE-bakken?). Goede kans dus dat dit dus ook bij je 106 dus het probleem is, maar ik weet niet of Peugeot een andere constructie heeft gebruikt bij de MA-bak.

[ Voor 28% gewijzigd door Wok op 03-10-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Wok schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 19:13:
Controleer de speling op je schakelstangen eens :) Waarschijnlijk heb je wat speling op de scharniergewrichtjes, waardoor je de pook weliswaar in de versnelling hebt staan, maar dat uiteindelijk het tandwielstelsel in de bak niet volledig op positie is gekomen.

Een nieuw setje schakelstangen zou mijns inziens niet de hoofdprijs moeten kosten :)

Bij de Peugeot 205 is dit namelijk zo'n beetje de hoofdoorzaak van erg hakerig schakelen (ontwerpfoutje van de BE-bakken?). Goede kans dus dat dit dus ook bij je 106 dus het probleem is, maar ik weet niet of Peugeot een andere constructie heeft gebruikt bij de MA-bak.
Hij word morgen nagekeken dus ik hoor het vanzelf denk ik, hij komt uit 1993 dus zal ongetwijfeld hetzelfde ontwerp hebben als de 205 van die periodes. Hakerig en lange slagen is het altijd al geweest, alleen komt dit geintje vaker om de hoek kijken dus het is denk wel iets waar sowieso naar gekeken moet worden.

Ik hou jullie wel op de hoogte :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
En we zijn weer een goedkope reperatie verder, voor 50 euro in anderhalf uur een ashoesje laten vervangen.. was wel een kut werk als ik het zo hoorde gehhehe

versnellingsbak nog even laten nakijken inclusief koppeling etc maar er viel niks te vinden, gewoon het normale peugeot kwaaltje wat betreft die versnellingsbakken

voorlopig hoop ik weer eventjes vooruit te kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Vandread schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:01:
98 tanken alleen al zal die het practisch redden.... de gek .... ben benieuwd wanneer ze bak *pof* zegt hehe
Ik vermoed dattie dat al moet tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ander ding wat ik gister ben tegengekomen.
Ik hoor zo af en toe op z'n tijd de fan van de radiateur aanslaan, voor verkoeling van het blok, lijkt me logisch! Dit is als ik een tijdje voor een stoplicht moet wachten of stapvoets rijd in de file laat maar zeggen.

Nu heeft mijn dashboard geen temperatuur meter van het koelvloeistof of van het motorblok, alleen een tekentje links naast de snelheidsmeter.

Ik stond gister bij de mcdrive te wachten, duurde aardig lang en ik hoorde de fan weer aanslaan laat maar zeggen. Nu keek ik een paar minuten later op het dashboard en ik zag ineens dat dit tekentje rood begon op te lichten..

Hmm deze was ook weer weg na een minuutje maar dit is nog nooit voorgekomen dat deze oplichtte.. Nu is het zo dat rode tekentjes op je dashboard meestal niet veel goeds betekenen 8)7

Ik heb al gekeken maar er lekt geen koelvloeistof en volgens mij is het vloeistof nog op peil.
Gevaarlijk? Gelijk naar laten kijken of is het niet zo heel erg?

*ongeveer een halve liter bijgevuld aan koelvloeistof, geen witte/gele/bruine smurrie kunnen ontdekken dus geen lekke kopping.. maar waar die halve liter is gebleven O-)

[ Voor 8% gewijzigd door sjorremans op 05-10-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Wok schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:34:

Aandachtspunt: alle electrische/electronische snufjes ;) Denk aan de raam- en spiegelbediening, klimaatregeling, verlichting etc....

Advies: vermijd de bouwjaren 2001 en 2002 en als het budgettair mogelijk is, ga voor een exemplaar van 2004 of nieuwer.

Motorisch/technisch is de 307 een prima auto, maar de exemplaren van de eerste bouwjaren (2001/2002) zijn berucht om hun electronische storingen. Daarnaast laat de bouwkwaliteit helaas te wensen over: exemplaren met 'ervaring' (lees: 100k+ km) zijn bepaald niet vrij van rammeltjes en kraakjes. Nieuwere exemplaren (vanaf eind 2003) zitten beter in elkaar.

Algemeen punt van aandacht: de 307 vreet lampjes. Defecte koplampen of achterlichten komen vaker dan gemiddeld voor
De 307 is een hele tijd een erg populaire leaseauto geweest bij ons bedrijf. De eerste modellen... eh... 1 collega die steevast elk jaar een nieuwe voorruit nodig had, ding sprong gewoon spontaan. Een ander met een electronisch systeem wat er zeer regelmatig mee uit schee. Ik heb van 2004 tot 2008 een 307 break gehad. Ding heeft me nooit laten staan maar verder... .

Automatische olieniveau meting heeft nooit goed gefunctioneerd.
Rond de 7000km, gedoe met springende airco leidingen, uiteindelijk vrijwel alles vervangen
11500km, centrale vergrendeling 3 servo's vervangen en wat kabel. Airco weer bijgevuld
12500km nog maar 's airco laten vullen

Daarna alleen maar gedoe met de airco. Ding is erg schimmelgevoelig. Verder vreet een 307 inderdaad lampjes en versleet ik een vloermat per jaar.

Als je een 307 overweegt probeer dan inderdaad een 2e generatie te vinden en bij voorkeur een ex-lease bak.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thejoker80 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:59:
Que prijs-kwaliteit komt deze toch steeds naar voren.

(bij de autoweek-tevredenheids-trofee kwam de 307 als laatste uit de bus, vandaar)
Tsja, nog maar eens achter de oren krabben om de grijze massa op gang te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Clithopias schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 20:42:
[...]
Ik vermoed dattie dat al moet tanken.
Doet ie nog niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
Zijn hier ook mensen die problemen hebben met de ingebouwde carkit van de 207? De mijne loopt regelmatig helemaal vast, en hij blijft dus 'aan' staan als je de sleutel er uit trekt. Volgens de lokale dealer is het een software fout waar nog geen oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39
IKKE86 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:40:
Zijn hier ook mensen die problemen hebben met de ingebouwde carkit van de 207? De mijne loopt regelmatig helemaal vast, en hij blijft dus 'aan' staan als je de sleutel er uit trekt. Volgens de lokale dealer is het een software fout waar nog geen oplossing voor is.
ik had gisteren dat ik aan het bellen was, via carkit (207), vervolgens parkeer ik en druk ik op de gsm op telefoon. Ik bel dus via de telefoon, echter blijft dan de carkit wel gekoppeld. Vervolgens zet ik de auto af en stap uit. Alleen op dat moment geeft de carkit 1 grote pieptoon die niet wil stoppen. Enige mogelijkheid was de auto weer starten, wachten op connectie met gsm en vervolgens echt ophangen.
vaag

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
Driek schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:06:
[...]

ik had gisteren dat ik aan het bellen was, via carkit (207), vervolgens parkeer ik en druk ik op de gsm op telefoon. Ik bel dus via de telefoon, echter blijft dan de carkit wel gekoppeld. Vervolgens zet ik de auto af en stap uit. Alleen op dat moment geeft de carkit 1 grote pieptoon die niet wil stoppen. Enige mogelijkheid was de auto weer starten, wachten op connectie met gsm en vervolgens echt ophangen.
vaag
Dat is een nieuwe, mijn carkit/radio loopt gewoon volledig vast. Het lijkt alsof het niet helemaal overkomt dat het gesprek is afgelopen. Ook als de sleutel uit het contact is blijft het systeem hangen, als je de auto vervolgens meerdere uren laat staan staat er vervolgens een melding over de ecomode en knippert het lampje van de accu. Enigste oplossing is om de zekering er uit te trekken.

@wok
Als ik me niet vergis ben jij erg actief in de peugeot wereld, heb jij mischien eerder van dit soort problemen gehoord?

[ Voor 6% gewijzigd door IKKE86 op 08-10-2008 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Mijn carkit (af fabriek) in de 207 werkt goed, heb geen last van bovenstaande zaken. Heb hem sinds mei morgen zal ik even kijken of ik kan achterhalen welke software versie ik heb. Gebruik de carkit ism een Nokia N95 weet niet of dit relevant is. Enige lastige van de combo N95 en 207 carkit is dat ik mijn contacten niet automatisch updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
IKKE86 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:42:
[...]

Dat is een nieuwe, mijn carkit/radio loopt gewoon volledig vast. Het lijkt alsof het niet helemaal overkomt dat het gesprek is afgelopen. Ook als de sleutel uit het contact is blijft het systeem hangen, als je de auto vervolgens meerdere uren laat staan staat er vervolgens een melding over de ecomode en knippert het lampje van de accu. Enigste oplossing is om de zekering er uit te trekken.

@wok
Als ik me niet vergis ben jij erg actief in de peugeot wereld, heb jij mischien eerder van dit soort problemen gehoord?
Actief is een groot woord, maar ik hobbel wel op diverse fora rond die met de Peugeot 205 of 308 te maken hebben ;)

Anyway.. het is zeker niet normaal dat een carkit vastloopt (en je accu leegtrekt), en het is al helemaal niet normaal dat je dealer roept dat het een softwareprobleem is waar nog geen oplossing voor is. Die dezeler probeert zich er ook alleen maar makkelijk van af te maken... :|

Als je dealer er niet kan of wil komen, dan geef je hem maar te kennen dat-ie Peugeot Nederland in moet schakelen, of schrijf anders zelf de importeur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
Bartjeee schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 02:40:
Mijn carkit (af fabriek) in de 207 werkt goed, heb geen last van bovenstaande zaken. Heb hem sinds mei morgen zal ik even kijken of ik kan achterhalen welke software versie ik heb. Gebruik de carkit ism een Nokia N95 weet niet of dit relevant is. Enige lastige van de combo N95 en 207 carkit is dat ik mijn contacten niet automatisch updaten.
Mijn carkit heeft de eerste 2,5 ook geen enkel probleem gegeven, maar de laatste weken gebeurt het vrij regelmatig. Het heeft volgens mij ook niks met het toestel te maken, ik heb het namelijk al geprobeerd met verschillende nokia's, een HTC en een samsung.
Wok schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:09:
[...]

Actief is een groot woord, maar ik hobbel wel op diverse fora rond die met de Peugeot 205 of 308 te maken hebben ;)

Anyway.. het is zeker niet normaal dat een carkit vastloopt (en je accu leegtrekt), en het is al helemaal niet normaal dat je dealer roept dat het een softwareprobleem is waar nog geen oplossing voor is. Die dezeler probeert zich er ook alleen maar makkelijk van af te maken... :|

Als je dealer er niet kan of wil komen, dan geef je hem maar te kennen dat-ie Peugeot Nederland in moet schakelen, of schrijf anders zelf de importeur aan.
Hij wist wel te melden dat hij nog een klant had met precies hetzelfde probleem. Volgende week dinsdag moet mijn auto er een dag staan voor onderzoek, dat wil ik wel even afwachten voordat ik Peugeot Nederland inschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik ga dit weekend kijken naar een Peugeot 206 xs uit 2000 met 144.000km op de teller. Het is een benzine en ze vragen er € 3750,- voor. De auto ziet er (op de foto's) goed uit op een aantal kleine plekjes na.

Wat zouden jullie mij aanraden? Ik vind zelf dat er wel veel kilometers op de teller staan... 144.000 in 8 jaar met een benzine is niet weinig...

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat betekent vrij veel langere afstanden, en dat is juist gunstig :)

Ik raad je een 206 niet aan, maar het is wel een aardige auto voor een nette prijs. Let vooral op of ie een beetje soepel schakelt, er niet teveel speling in het stuur zit en of de auto geen rare geluiden maakt bij sturen etc, wat kan duiden op versleten fuseekogels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:23

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

IKKE86 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:30:
[...]

Mijn carkit heeft de eerste 2,5 ook geen enkel probleem gegeven, maar de laatste weken gebeurt het vrij regelmatig. Het heeft volgens mij ook niks met het toestel te maken, ik heb het namelijk al geprobeerd met verschillende nokia's, een HTC en een samsung.

[...]

Hij wist wel te melden dat hij nog een klant had met precies hetzelfde probleem. Volgende week dinsdag moet mijn auto er een dag staan voor onderzoek, dat wil ik wel even afwachten voordat ik Peugeot Nederland inschakel.
Als je dealer er zelf niet uitkomt, schakelt hij zelf al Peugeot Nederland in middels "Tech Support"
Dan zal haast ook wel de reden zijn waarom je je auto een dag kwijt bent.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:34:
Ik ga dit weekend kijken naar een Peugeot 206 xs uit 2000 met 144.000km op de teller. Het is een benzine en ze vragen er € 3750,- voor. De auto ziet er (op de foto's) goed uit op een aantal kleine plekjes na.

Wat zouden jullie mij aanraden? Ik vind zelf dat er wel veel kilometers op de teller staan... 144.000 in 8 jaar met een benzine is niet weinig...
Nog geen 20K per jaar? Veel zou ik het toch ook niet willen noemen, eigenlijk. Genoeg om snelwegskilometers te zijn, te weinig om je zorgen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
18K gemiddeld per jaar is idd niet veel voor een beetje moderne auto. Ik heb zelf een 1.4HDI van 4 jaar oud met 135K op de teller, niet schrikbarend veel voor een diesel, maar wel redelijk voor een 1.4 motortje.

Ik heb ook even overwogen om een 206 uit 2000 te kopen, maar toen ik te horen kreeg dat het ding 5000 euro moest kosten met daarbij een beginnend roestplek bij het achterraam heb ik me nog eens bedacht en 2000 bijgelegd voor een model uit 2004.
Toen ik het roestplekje bij het achterraam gezien had wist ik meteen al dat die auto het niet ging worden: mijn vorige auto was een Golf III uit 1992, die ook op die plek een groot roestplek had zitten. Dat VW in 1992 de fout maakt om altijd water te laten staan in die rand waardoor de boel gaat rotten is mij best, maar waarom Peugeot in 2000 dezelfde fout maakt snap ik dan weer even niet. Naja, elke auto zijn eigen gebrek, de 206 uit 2004 heeft schimmel onder het achterraam zitten :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 03-09 19:59
Gisteren in een 407 gereden die voor een grote beurt moest. Net als de 406 kan ik niet wennen aan het koppel en gaspedaal. Hij werkt redelijk stug en als je hem los laat schiet hij in stukjes naar boven. Is dat normaal voor zo een auto? Zijn er mensen die dat herkennen? Ik kreeg als vervangend vervoer een 308 mee en wat een wereld van verschil. Net als de 207 rijdt die auto heerlijk weg, lekker direct sturen maar wel een tikke (te) stug afgeveerd.
Dennahz schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:34:

Ik vind dat wel meevallen eigenlijk. Lijkt me een prima prijs voor die kilometerstand.

[ Voor 28% gewijzigd door HawVer op 15-10-2008 15:00 . Reden: 207 ipv 208 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HawVer schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:02:

Net als de 208 rijdt die auto heerlijk weg, lekker direct sturen maar wel een tikke (te) stug afgeveerd.
Is die er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
Gister heeft mijn auto dus bij de dealer gestaan met als gevolg dat het probleem met de carkit niet opgelost is en dat ik een waslijst met vragen kreeg over het probleem. Dit zou gecommuniceerd worden met Frankrijk en daar moet een nieuwe software versie geschreven worden voor de carkits. Jammer genoeg kan niemand vertellen op wat voor tijdslijn dat gebeurd zal zijn, de dealer gaf me zelfs het advies om contact op te nemen met Peugeot Nederland om te kijken of zij er druk achter kunnen zetten.

Zijn hier trouwens mensen die hun ipod gebruiken met de ingebouwde radio? En zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 18:33
IKKE86 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:34:

Zijn hier trouwens mensen die hun ipod gebruiken met de ingebouwde radio? En zo ja, hoe?
Mijn 207 heeft gewoon een tulp ingang in het dashboardkastje zitten waar je dus van alles op aan kunt sluiten. Ik gebruik het niet, heb altijd gewoon MP3 cdtjes, vind ik stuk makkelijker. Wel een keer getest, werkt prima overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

het gaat wel erg hard zo ;)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15

AndereKoekoek

Ping! Pong?

_JGC_ schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:09:
18K gemiddeld per jaar is idd niet veel voor een beetje moderne auto. Ik heb zelf een 1.4HDI van 4 jaar oud met 135K op de teller, niet schrikbarend veel voor een diesel, maar wel redelijk voor een 1.4 motortje.

Ik heb ook even overwogen om een 206 uit 2000 te kopen, maar toen ik te horen kreeg dat het ding 5000 euro moest kosten met daarbij een beginnend roestplek bij het achterraam heb ik me nog eens bedacht en 2000 bijgelegd voor een model uit 2004.
Toen ik het roestplekje bij het achterraam gezien had wist ik meteen al dat die auto het niet ging worden: mijn vorige auto was een Golf III uit 1992, die ook op die plek een groot roestplek had zitten. Dat VW in 1992 de fout maakt om altijd water te laten staan in die rand waardoor de boel gaat rotten is mij best, maar waarom Peugeot in 2000 dezelfde fout maakt snap ik dan weer even niet. Naja, elke auto zijn eigen gebrek, de 206 uit 2004 heeft schimmel onder het achterraam zitten :r
Dit is een constructiefout van Peugeot. Ik heb bij de Peugeot dealer 3 jaar geleden een 206 gekocht uit 2001.
Deze had idd een beginnend plekje onder de achterruit, die na ruim een jaar. Deze wordt volgens mij veroorzaakt door het verzakken van de achterruit die vervolgens op die 2 plastice knopjes drukt. Echt 60% van de 206jes hebben zo'n plekje en sommige zelfs 2.

Ik heb Peugeot Nederland per brief aangesproken op de constructiefout die er al vanaf het begin in zit en hun nalatigheid voor het vinden van een oplossing. Een klein weekje later ging de telefoon en vroeg mijn dealer of ik de auto 2 dagen kon missen. Achterruit eruit gehaald. Klep is netjes bijgewerkt en helemaal opnieuw gespoten en de ruit zit er nu recht in.

Ik heb me door een onafhankelijke monteur laten vertellen dat het probleem vanaf 2003 is 'opgelost'. Er zijn ergens in de achterklep 2 gaten geboord en het water loopt nu via de achterkant weg, wat dus weer schimmel op de klep zou veroorzaken. Weet alleen niet of je dit ook door Peugeot op hun kosten kan laten behandelen.

Mijn 206 is 3 weken geleden (samen met mij) met 100km/h van de snelweg gedrukt door iemand die rechts inhaalde en zonder knipperlicht naar links ging. Krijg er gelukkig nog wel 10.000 euro voor en nu maar aan het kijken voor een 207, ondanks dat de 206jes erg fijne auto's zijn ! Kan er allemaal geen meer vinden met een lage km-stand. Had namelijk een gti met full options en slechts 56000km op de teller ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 03-09 19:59
207 bedoelde ik.. :Y)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Schimmel kan je idd onder garantie laten weghalen (lees: nieuw achterraam laten plaatsen), maar aangezien mijn auto 4 jaar oud is, bij een bovag garage gekocht is, en ook niet bij een dealer in onderhoud is, denk ik niet dat ik aanspraak kan maken op die garantie.
De monteur van de garage waar ik laatst een kleine beurt liet doen heeft zelf ook een 206 waarbij zijn raam destijds onder garantie is vervangen door de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
jap85 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:11:
[...]

Mijn 207 heeft gewoon een tulp ingang in het dashboardkastje zitten waar je dus van alles op aan kunt sluiten. Ik gebruik het niet, heb altijd gewoon MP3 cdtjes, vind ik stuk makkelijker. Wel een keer getest, werkt prima overigens.
Die ingang heb ik inderdaad ook, maar als je dan je ipod wil bedienen moet je of met je dashboard kastje open rijden of een kabel trekken en de ipod onder je radio leggen of iets vergelijkbaars. Ik ben dus meer op zoek naar een mogelijkheid om de ipod te bedienen via de radio/stuurknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Sinds kort hoor ik als ik de muziek uitzet vanaf de linkerkant tik-tik-tik-tik-tik-tik heel snel achter elkaar.
Het loopt niet op de met de snelheid maar het is wel altijd aanwezig.

Het lijkt niet van onderen te komen (de aandrijfas) maar meer van middenhoogte.
Iemand enig idee wat dit toevallig kan zijn.

Het kan ook de aandrijfas zijn dat mijn gehoor mij bedriegd maar het lijkt voor zover niet van de ondertrein te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jap85 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:11:
[...]

Dat is geen tulp maar een jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Weet je dat zeker? Bij de 307 van mn moeder is het wel tulp namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 23:31

paQ

Vraagje... werkt er hier iemand heel toevallig bij de dealer in Heerenveen? (for no reason)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik bezit een 206 GTI uit 2002. Ik heb het probleem dat mijn auto trilt bij het oplaten van de koppelingspedaal. Dit doet zich met name voor met file rijden zeg maar. Ik voel ook een schokje bij het opladen van het pedaal bij het doorschakelen naar de volgende versnelling.

Ik heb op aanraden van mijn garage de koppeling en platen en drukgroep vervangen (mijn auto heeft nu 140k gelopen). Maar dit lost het probleem niet op. Ik heb dit laten doen bij de grote beurt, dus fuseekogels of schokbrekers kunnen het niet zijn. Want toen de koppeling NET vervangen was, was het een stuk minder. Maar duurde nog geen 3 dagen en toen was trillen het weer terug.

Het voelt wel aan alsof het echt daar vandaan komt waar ook de koppeling zit. Als het de fuseekogel/draagarm of de schokbrekers zouden zijn, zou ik dat toch ook merken als ik een bocht omging ofzo?

Mijn garage zei het vliegwiel. Op het 206 forum wordt een heel verhaal over de zwaarte van vliegwielen verteld en dat er in principe niet snel iets mis mee kan zijn.
Ze zeggen hier bij de garage dat het "riskant" is en dat ik het risico loop dat er vaker wat mee aan de hand gaat zijn als ik het vliegwiel afdraai. Ik heb ook geen idee hoevaak zo'n vliegwiel kapot kan gaan; komt niet veel voor hoor ik mensen zeggen.....dan zul je zien dat het bij mij net wel voorkomt...

Wat kosten die vliegwielen? Velen zeggen dat ze nogal zwaar waren bij een 206 GTI...ik neem niet aan dat je een willekeurig vliegwiel erop kunt draaien.....ik weet niet of het vliegwiel van de RC anders is, maar misschien een idee om die erop te draaien, mocht blijken dat het toch het vliegwiel is?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vliegwiel of kromme koppelingsplaten. Al die 2.0's hebben het. 206, 307, 407.. Zelfs de 307 van mn moeder (met het nieuwe 143pk blok) heeft er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

de complete koppeling is vervangen. Platen, drukgroep, alles. Dan zal het het vliegwiel wel zijn...

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Of de nieuwe platen zijn alweer krom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Timmert schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:17:
Of de nieuwe platen zijn alweer krom?
hoe zou dat moeten komen dan? dan zouden die na 3 dagen krom moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb splinternieuwe (als in <100km gereden) Peugeots meegemaakt die die kwaal hadden. Dat zou me dus niets verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

is het veilig als ik zeg dat ik er dan vanuit ga dat je weet wat de oorzaak is van het kromtrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nou dat mag je best zeggen, maar ik heb geen idee.. De diverse auto's die dat kwaaltje hebben, werden zowel hard als rustig bereden, dus dat maakt niet echt uit. Ik heb werkelijk geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:51:
Vliegwiel of kromme koppelingsplaten. Al die 2.0's hebben het. 206, 307, 407.. Zelfs de 307 van mn moeder (met het nieuwe 143pk blok) heeft er last van.
Hoeveel koppelingsplaten die krom kunnen heeft een auto?

PS, zodra iemand het heeft over koppelingsplaten (in 1 auto) neem ik aan dat die iemand noog nooit een koppeling in het "echt" heeft gezien, noch dattie weet waar hij het over heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:19:
Weet je dat zeker? Bij de 307 van mn moeder is het wel tulp namelijk..
Een tulp (cinch) heeft maar 1 kanaal, voor stereo heb je er alijd minimaal 2 nodig, bovendien wordt tulp nooit gebruikt voor connecties die in het zicht zitten, dus ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:26
Hola,

Even een n00bvraagje van mij tussendoor :)

Sinds een week of twee gaat bij mijn 106 1.0 Accent uit '94 te pas en te onpas het lampje branden dat m'n motor te warm is. Rijd er niet anders mee dan normaal en alle vloeistoffen zijn op niveau. Ook blijft de kachel niet op temperatuur, blaast dan weer koude en dan weer warme lucht. Staat los van dat lampje btw :)

Iemand een idee hoe dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ok, hier vanuit ook een n00bvraagje.
Wij hebben een Peugeot 308 XS Automaat en wanneer ik het gas loslaat tijdens het rijden, loopt het aantal toeren terug naar stationair. Echter wanneer ik weer rustig/normaal gas geef om vervolgens te accelereren dan gaat dit meestal gepaard met een kleine schokken bij het net intrappen van het gaspedaal, net alsof de koppeling het aantal toeren niet aan kan ofzo. Weet niet precies hoe ik dit moet verwoorden :P.
Pas als ik echt heeeeel weinig/voorzichtig gas geef, accelereert de auto pas schokkeloos. Maargoed. Nu klinkt het alsof het allemaal heel ruw eraan toe gaat, maar dat is niet zo. Het zijn echter hele kleine schokjes. Niet oplettende medepassagiers krijgen het waarschijnlijk geeneens mee.
Hopelijk weet iemand meer hierover, anders maar voor de zekerheid langs de dealer

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 27-10-2008 20:09 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
In de afgelopen 2 weken is het weerstandje van mijn ruitewisservloeistof pomp 2x doorgebrand. Volgens een vriend kan ik zonder problemen te verwachten een hogere weerstand erin doen (van 10 naar 15?), om te kijken of dat het probleem oplost. Klopt dat? Wat kan er eventueel kapot zijn nu de standaard weerstand steeds doorbrand? Als ik de weerstand vervang voor een standaardweerstand doet ie het weer een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Waarom wil je meer weerstand? Lijkt me handiger om een weerstand te nemen die meer vermogen kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Yellowneck schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:08:
Ok, hier vanuit ook een n00bvraagje.
Wij hebben een Peugeot 308 XS Automaat en wanneer ik het gas loslaat tijdens het rijden, loopt het aantal toeren terug naar stationair. Echter wanneer ik weer rustig/normaal gas geef om vervolgens te accelereren dan gaat dit meestal gepaard met een kleine schokken bij het net intrappen van het gaspedaal, net alsof de koppeling het aantal toeren niet aan kan ofzo. Weet niet precies hoe ik dit moet verwoorden :P.
Pas als ik echt heeeeel weinig/voorzichtig gas geef, accelereert de auto pas schokkeloos. Maargoed. Nu klinkt het alsof het allemaal heel ruw eraan toe gaat, maar dat is niet zo. Het zijn echter hele kleine schokjes. Niet oplettende medepassagiers krijgen het waarschijnlijk geeneens mee.
Hopelijk weet iemand meer hierover, anders maar voor de zekerheid langs de dealer
Goh, nog een 308 die loopt te stotteren....

Die van mij staat nu voor de derde keer bij de dealer. Is het toevallig een 1.6 vti?

Die van bij stotterde enorm. Nu zijn ze de koppeling aan het vervangen (wat dus niet op gaat voor jou automaat).

De laatste softwareupdate maakt een groot verschil - ga dus gerust eventjes lang je dealer!
(mijn verbruik zakte, hij werd soepeler, en liep beter stationair)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hmm ik rijd ook sinds 1 oktober in een 308 en die heeft zeker als die koud is af en toe een beetje last van schokken in zijn 2. Wat me ook mateloos irriteert is het relaist wat je linksvoor hoort klikken bij de achterruit ruitenwisser. Had mijn 206 ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
TrailBlazer schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:30:
Hmm ik rijd ook sinds 1 oktober in een 308 en die heeft zeker als die koud is af en toe een beetje last van schokken in zijn 2. Wat me ook mateloos irriteert is het relaist wat je linksvoor hoort klikken bij de achterruit ruitenwisser. Had mijn 206 ook al.
Ga alsjeblieft naar de garage - dat schokken in z'n 2 hoort hij echt niet te doen! Des te meer mensen er iets van zeggen, deste sneller er iets aangedaan gaat worden.

Ik heb nu 18.000km zitten stotteren en ben er zat van! Hoe voorzicht je ook stuurt in je auto, in de file sta je voordurend te happeren, stotteren en de bonken. Een auto van 25k moet toch normaal kunnen rijden?!

De 308 is stil, behoorlijk rap, ruim, mooi van binnen en buiten -> maar op het rijden verpest hij het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Dat kloterige lopen bij koude motor is een beruchte kwaal van die VTi-motoren van Peugeot. Het heeft te maken met die emissie-eisen van dat energielabeltje. Om aan die 'groene' voorwaarden te voldoen, moet die emissiewaardes binnen een minuut na de start al gehaald worden.

Als gevolg daarvan wordt het mengsel dus gigantisch arm afgesteld (wat niet ingespoten wordt, kan niet verbrand en dus uitgestoten worden). Leuk voor het milieu (iets met druppel en gloeiende plaat), maar de motor loopt dan dus inderdaad ontzettend k*t.

Een softwareupdate van de ECU kan dit probleem goeddeels verhelpen. 't Is gewoon een kwestie van een normaal 'programma' inlezen in plaats van die milievriendelijke/treehugging/hippierotzooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik had laatst gereageerd dat ik een trilling voelde bij het oplaten komen van de koppeling...velen dachten het vliegwiel, zo ook op het 206 forum....

nou ze hebben em bij Peugeot laten nakijken en guess what?

Koppeling en vliegwiel prima in orde. Fuseekogels en draagarmen gechecked, niks aan de hand. Ze wisten niet waar het vandaan kwam. Vermoeden: subframe of motorsteunen. Motorsteunen nagekeken en daar leek ook niks mis mee te zijn.

Conclusie: ik ben alweer geen steek verder.

offtopic:
@WoK, teveel southpark gekeken :)?

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 29-10-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik snap werkelijk niet dat ze bij je Peugeotdealer niet vaker met die klacht te maken hebben. Het is echt een koppelingskwestie volgens mij, want het hele pedaal klappert. Like i said, nieuwe auto's hebben het ook, dus subframerubbers/motorsteunen zou kunnen, maar dan zijn die af fabriek al te slap?

Over dat emissiegedoe: die VTI is samen met BMW ontwikkeld, en nog slaagt Peugeot er niet in een fatsoenlijk lopende 'schone' motor te produceren. Waarom kan BMW zelf het dan wel vraag ik me dan af? Al die 116's en 118's hebben A labels en lopen als een tiet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Timmert schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:15:
Ik snap werkelijk niet dat ze bij je Peugeotdealer niet vaker met die klacht te maken hebben. Het is echt een koppelingskwestie volgens mij, want het hele pedaal klappert. Like i said, nieuwe auto's hebben het ook, dus subframerubbers/motorsteunen zou kunnen, maar dan zijn die af fabriek al te slap?

Over dat emissiegedoe: die VTI is samen met BMW ontwikkeld, en nog slaagt Peugeot er niet in een fatsoenlijk lopende 'schone' motor te produceren. Waarom kan BMW zelf het dan wel vraag ik me dan af? Al die 116's en 118's hebben A labels en lopen als een tiet :?
Let op hé? Dezelfde motor ligt in de Mini .... (volgens mij niet in de 116 of 118).

Ik weet eigenlijk niet of hij daar wel normaal wil draaien.... iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Iemand enig idee hoe het slangetje voor de achterruitsproeier van een Peugeot 306 XR uit '96 ongeveer loopt vanaf voor? Mijn sproeier achter doet het namelijk niet meer dus wil even de slang nakijken. Maar wel fijn als ik een idee heb waar ik moet zoeken.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebayzo schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:42:
Iemand enig idee hoe het slangetje voor de achterruitsproeier van een Peugeot 306 XR uit '96 ongeveer loopt vanaf voor? Mijn sproeier achter doet het namelijk niet meer dus wil even de slang nakijken. Maar wel fijn als ik een idee heb waar ik moet zoeken.
Bij mijn XS D turbo uit '95 zit achterin naast het rechterachterlicht een reservoir met eigen pomppje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Blasterxp schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:21:
[...]

Let op hé? Dezelfde motor ligt in de Mini .... (volgens mij niet in de 116 of 118).

Ik weet eigenlijk niet of hij daar wel normaal wil draaien.... iemand daar ervaring mee?
Hij ligt in de Mini idd, maar is wel (mede-) ontwikkeld door BMW. Hij zou dus net zo goed moeten kunnen lopen als de motor in de 116i bijvoorbeeld. Lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Mn 308 is weer klaar.... Ze hebben de auto voorzien van een geheel nieuwe koppeling.

Reuze benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Dat een VTi slecht loopt als hij koud is ervaar ik ook. Toen ik m'n 207 net had en er 2400km op had zitten kreeg ik een emissie storing en ook wat vermogenverlies. Dealer heeft de nokas sensor toen vervangen, geen idee of er nieuwe software op gezet is. Maar heb het idee dat het wel beter geworden is. De relais van de achterruit wisser hoor je ook in de 207, raar eigenlijk nog nooit in een auto andere auto dan een Peugeot gehoord. Hele fijne wagen mijn 207 1.4 VTi maar wel de eerste en laatste Peugeot denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Bartjeee op 30-10-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:26
Iemand enig idee over dit vraagstuk? :)

Veen in "Het grote Peugeot topic - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert