Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 14:50

dodo79

witte dikke tonnie

_JGC_ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:43:
Vorige week nog aan de uitlaat van mijn 206 mogen lassen: de flenskoppeling van mijn achterdemper was gebroken, uitlaat zelf zag er nog helemaal goed uit. Ligt het nou aan mij, of is dat koppelingssysteem wat Peugeot en Citroen gebruiken gewoon een stuk foutgevoeliger dan de pijpen die je overelkaar heen schuift zoals VW?
Er is nu dus een pijpje van 10cm aan mijn achterdemper vastgelast, vervolgens dit pijpje om de middenpijp gehangen en ook dat stuk dichtgelast. Het hangt er weer stevig onder, het is weer dicht en het kostte me 15 euro ipv +/- 150 euro voor een nieuwe demper.
Overigens merkte ik niet eens dat mijn uitlaat afgebroken was, mijn moeder zag het toevallig toen ze om de auto liep (hey, wat hangt die uitlaat van jou er scheef onder). Tussen wel of geen einddemper merk je bijna niks qua geluid met een 1.4 HDI motor.
klinkt heel bekend.
Mijn 206 1.4 xline had dit probleem ook.
De flens van de tussenpijp was losgekomen op een of andere manier.
ik heb er een nieuwe tussenpijp in laten zetten (€38 ofzo).
Ik merkte het wel toen de einddemper loskwam, normaal is hij behoorlijk stil, maar toen de demper los hing klonk hij als een opgenaaide sjonnie bak.

na nader zoeken op internet blijkt dat de uitlaat van de 206 van mindere kwaliteit schijn te zijn.
Ofwel, komt vaker voor.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

curry684 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:36:
Uh je hebt je uitlaat dichtgekit? Welke kit kan in godesnaam tegen die temperaturen?
Kijk eens hier naar

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 21:08

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Wel, de 308 is ook geslaagd als gezinsauto :P

Mijn beste vriend en zijn vriendin en hun zoontje van 2,5 maand waren vandaag op bezoek. Ik moest ze even van en naar het station brengen en de kinderwagen paste echt _precies_ in de kofferbak :+

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:36
ik breng maandag voordat ik op vakantie ga toch maar even mijn 106je naar de garage hier in het dorp (beste autogarage van nederland in 2007) en is genomineerd voor beste autogarage in 2008.. niet dat het veel zegt maar m'n ouders brengen hun auto daar ook en het zijn vriendelijke/aardige mensen die hun werk ook goed verrichten :)

wat is nou het probleem..
2 van de 10 keer als ik fors rem boven de 100 km/h voel ik dat in mijn stuur, die gaat trillen/schudden.
op lagere snelheden is dit niet en het komt zoals ik al zei ca. 2 van de 10 keer voor dat het gebeurd.

zou kunnen duiden op kromme remschijven.. kan te maken met de aandrijfas.. kan te maken met de draagarmen enzovoorts..

ik wil wel graag weten wat het is dus ik zet mijn autotje daar maandagochtend maar neer en ga dan eerst heerlijk twee weken op vakantie!

en dan zien we wel wat het is! ik hoop zelf dat het niks is.. of geen duur grapje! zal dan aardig zeer gaan doen in het budget na de vakantie :P

[ Voor 3% gewijzigd door sjorremans op 18-07-2008 17:48 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt hoogstwaarschijnlijk wel aan de remschijven en die hoeven niet eens krom te zijn , maar gewoon flink afgesleten doet het ook.
Er ontstaan dan groeven en een onregelmatig oppervlak en een paar nieuwe is dan de oplossing.
Een paar massieve schijfjes zoals op een simpele 106 hoeven niet meer dan een paar tientjes te kosten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Inderdaad, zo'n vermoeden heb ik ook.

Gisteren had ik er geen last van terwijl ik toch aardig hard moest afremmen op de snelweg.. de vrouw die opeens dacht laat ik is gaan inhalen zonder uberhaupt in haar spiegels te kijken..

moest dus aardig in de ankers op nat wegdek en dat verliep gewoon goed.
op de terugweg ook nog is wat remproefjes gedaan door flink af te remmen maar was niks te merken

toch breng ik m'n autotje weg morgenochtend.. sowieso houden de remmen op zo'n 106je al bijna niet over en ik wil wel gewoon veilig kunnen remmen mocht dat nodig zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door sjorremans op 20-07-2008 17:52 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Leuk speelgoed :9

[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=MVmd0fG0SQ8]

350~400 pk in een Peugeot 205 })
Het ding loopt in de vijfde versnelling in de begrenzer met dan 271km/u (!) op de GPS :o :X

En het monster staat te koop

En ja, dit monster is geschapen door dezelfde persoon die destijds mijn 205 Turbo heeft gebouwd _O_

[ Voor 5% gewijzigd door Wok op 23-07-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55
Wok schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:26:

[video]

Het ding loopt in de vijfde versnelling in de begrenzer met dan 271km/u (!) op de GPS :o :X

En het monster staat te koop

En ja, dit monster is geschapen door dezelfde persoon die destijds mijn 205 Turbo heeft gebouwd _O_
Paar dingetjes vind ik dan weer jammer. De auto staat nog als standaard 1.9 GTi op kenteken, dus je moet hem (neem ik aan) door de RDW laten keuren. De remschijven zijn van een S16. Ik had met dat vermogen op zijn minst een 283mm setje (van bv. de 306 GTi) verwacht, maar eigenlijk nog wel een slagje groter.

Maar voor de rest is het natuurlijk een leuke auto om ongeveer alles bij het stoplicht of op de snelweg te vernederen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:26:

[video]

:o Holy hell.
/me checkt hoe lastig het wordt dit bakkie te importeren naar Duitsland :+
Lekker pappa pesten als ie Corvette rijdt })

Waar ik eigenlijk voor kwam - Weet iemand of ern een oplosing te verzinnen is voo de RT3 MP3 speler in de 407 - als je een mp3 cd bakt dan zinj de liedjes die r op staan in random volgorde op de CD. althans, ze staan wel in volgorde maar de rij begint "zomaar ergens"

Voorbeeld: in map1 staan 10 nummers. het eerst nummer is track 5 en dan verder 6 7 8 9 10 1 2 3 4. in de volgende map begint het bij track 9, in de volgende bij track 3 en af en toe heb je er die beginnen bij track 1. Ik vind dat irritant want ik mik graag Cds in eigen mapjes op mp3, maar als ie zomaar halverwege invalt schiet het niet op.

Wat heb ik al geprobeerd en gezocht:
tracks filenames gegeven met nummers vooraan. no effect.
tracks filenames gegeven met nummers in 8.3 formaat en alle ID tags eruit gesloopt. no effect
IDv1 tags ingericht. no effect
IDv2 tags ingericht. no effect
Gevloekt tegen de dealer dat ie me een auto verkoopt van 39000 euro waar de mp3 speler niet kan tellen. geen effect.
elk nummer los in een subfolder. Dat werkt op zich wel, maar dat is een kutoplossing.
andere dealer gevraagd. effect! elke drie weken een folder in de brievenbus. geen oplossing voor de radio.
op 307forum.nl gekeken
op google gezocht naar
rt3 mp3 volgorde
mp3 rt3 order
mp3 rt3
gevonden: bakken torrents, nieuwe kaarten om te downloaden en nieuwe software, maar ik zit al op 6.63 en heb daar dus niets aan.
Geen andere mensen gevonden met dit probleem - moet dus iets zijn in mijn radio, lijkt me.

Heeft er iemand hier ervaring met de RT3 en mp3 cds? Hoe de hell krijg ik die mp3tjes in de goeie volgorde? Het maakt me niet uit als ik rare sprongen moet maen om die CDs goed te bakken, ik wil gewoon m'n albums in de juiste volgorde horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
En je weet zeker dat de afspeelmodus niet op 'shuffle' staat? :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Wok schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:01:
pff wahah ja ook mijn 1e gedachte :D

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:30:
Dat ligt hoogstwaarschijnlijk wel aan de remschijven en die hoeven niet eens krom te zijn , maar gewoon flink afgesleten doet het ook.
Er ontstaan dan groeven en een onregelmatig oppervlak en een paar nieuwe is dan de oplossing.
Een paar massieve schijfjes zoals op een simpele 106 hoeven niet meer dan een paar tientjes te kosten,
inmiddels mijn auto opgehaald bij de garage.
er is opzich niks ernstigs mee aan de hand, de remschijven en blokken beginnen wat ouderdom te vertonen.. nieuwe schijven en blokjes + montageuren komt al tegen de 200 euro ex. btw aan..

ik wacht er nog heel even mee, voornamelijk omdat ik dus net terug van vakantie ben.. de garage vertelde mij ook dat het niet erg is om er mee door te rijden, het is alleen wat minder comfortabel.

je remmen zijn wel belangrijk dus dit is het 1e punt wat op de agenda komt om te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

moet vrijdag mijn 308 inleveren :'( daarna autoloos voor de komende tijd, hoop dat ik in Nederland weer een 308 kan leasen (als het kan een SW :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

sjorremans schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:09:
[...]

inmiddels mijn auto opgehaald bij de garage.
er is opzich niks ernstigs mee aan de hand, de remschijven en blokken beginnen wat ouderdom te vertonen.. nieuwe schijven en blokjes + montageuren komt al tegen de 200 euro ex. btw aan..

ik wacht er nog heel even mee, voornamelijk omdat ik dus net terug van vakantie ben.. de garage vertelde mij ook dat het niet erg is om er mee door te rijden, het is alleen wat minder comfortabel.

je remmen zijn wel belangrijk dus dit is het 1e punt wat op de agenda komt om te vervangen.
Huh, €200,- ex? Wat voor 106 heb jij dan?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Same here afgelopen APK moest mijn achterremmen vervangen worden was totaal €329,- inclusief montageuren wat 3,5 uur was compleet met ontluchten etc...

106Xsi uit 1996

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
CycloneX schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:15:
Same here afgelopen APK moest mijn achterremmen vervangen worden was totaal €329,- inclusief montageuren wat 3,5 uur was compleet met ontluchten etc...

106Xsi uit 1996
Voor een 306 uit 1996 heb ik voor het zelfde 392 euro neergelegd. (leuk is anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@Sjaakmeister
Heb je toevallig ook een idee wat een distributie riem vervangen ongeveer kost voor een 306 uit '96?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Ebayzo schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:48:
@Sjaakmeister
Heb je toevallig ook een idee wat een distributie riem vervangen ongeveer kost voor een 306 uit '96?
Welk motor/inhoud heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
@Ebayzo: reken op een €400-€500, een en ander afhankelijk van het type motor.

Distributieset (riem, spanrol, waterpomp) kost ongeveer €100-€120, reken daar drie tot vier manuren bij en wat klein materiaal en je zit zo op dat bedrag.

Overigens: laat bij het vervangen van de distributie ook altijd de waterpomp vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Wok schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:34:
@Ebayzo: reken op een €400-€500, een en ander afhankelijk van het type motor.

Distributieset (riem, spanrol, waterpomp) kost ongeveer €100-€120, reken daar drie tot vier manuren bij en wat klein materiaal en je zit zo op dat bedrag.

Overigens: laat bij het vervangen van de distributie ook altijd de waterpomp vervangen!
Waterpomp hoeft alleen vervangen te worden als hij lekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:06
Het is alleen een beetje lullig als je waterpomp aangedreven wordt door je distributieriem als ie 1000km later begint te lekken.
Je waterpomp heeft ook een eindig leven. Veel pompen begeven het als de aandrijfriem vervangen wordt, je bent dan niet blij als je nogmaals je distributieriem los moet halen om een nieuwe waterpomp te plaatsen.
Als je waterpomp aan de distributieriem hangt dus ook altijd tegelijk vervangen, zo duur zijn die dingen niet. Hetzelfde is ook zo met spanrollen: al lijken ze in orde en kan je je 100 euro besparen door alleen een riem te plaatsen: als ze stuk gaan heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

_JGC_ schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:56:
Het is alleen een beetje lullig als je waterpomp aangedreven wordt door je distributieriem als ie 1000km later begint te lekken.
Je waterpomp heeft ook een eindig leven. Veel pompen begeven het als de aandrijfriem vervangen wordt, je bent dan niet blij als je nogmaals je distributieriem los moet halen om een nieuwe waterpomp te plaatsen.
Als je waterpomp aan de distributieriem hangt dus ook altijd tegelijk vervangen, zo duur zijn die dingen niet. Hetzelfde is ook zo met spanrollen: al lijken ze in orde en kan je je 100 euro besparen door alleen een riem te plaatsen: als ze stuk gaan heb je een probleem.
Ik weet heel goed dat veel waterpompen gaan lekken nadat de distributieriem vervangen wordt.
Maar het komt dikwijls voor dat de waterpomp goed blijft.
Degene die ik heb laten zitten, doen het nog steeds goed.
De spanrollen zitten in het distributieset. Logisch dat je die dan vervangt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Zondagskindje op 05-08-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Zondagskindje schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:53:
[...]

Waterpomp hoeft alleen vervangen te worden als hij lekt :)
Dat ben ik niet helemaal met je eens ;) De waterpomp wordt bij de TU en XU blokjes namelijk aangedreven door de distributieriem. Aangezien er redelijk wat spanning staat op de d-riem, heeft het lager van de waterpomp ook best wat te verduren.

Als je uiteindelijk een nieuwe d-riem erop legt, krijg je weer een strakke spanning en in combinatie met een ingelopen lager van de waterpomp is dat gewoon disaster waiting to happen ;) Been there... ;)

Gewoon meepakken die waterpomp... die dingen kosten geen drol, maar verkeerde zuinigheid kan heel duur uitpakken (motorblok aan gort) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:01:
j00 funny :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Wok schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:00:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens ;) De waterpomp wordt bij de TU en XU blokjes namelijk aangedreven door de distributieriem. Aangezien er redelijk wat spanning staat op de d-riem, heeft het lager van de waterpomp ook best wat te verduren.

Als je uiteindelijk een nieuwe d-riem erop legt, krijg je weer een strakke spanning en in combinatie met een ingelopen lager van de waterpomp is dat gewoon disaster waiting to happen ;) Been there... ;)

Gewoon meepakken die waterpomp... die dingen kosten geen drol, maar verkeerde zuinigheid kan heel duur uitpakken (motorblok aan gort) :X
Dan verschillen wij van mening :)
Ik weet exact waar de waterpomp zit en ze kosten wel degelijk geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55
Zondagskindje schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:05:
[...]

Dan verschillen wij van mening :)
Ik weet exact waar de waterpomp zit en ze kosten wel degelijk geld.
Klopt, maar laten vervangen kost velen malen meer, omdat je weer die manuren hebt van de D-riem. De kosten van het vervangen van de D-riem zitten in het arbeidsloon en niet in het materiaal, dus kun je beter iets meer kwijt zijn aan materiaal, dan dat je het nog een 2de keer moet laten doen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Een waterpomp is uiteraard niet gratis ;) maar aan arbeid kost het nauwelijks meer als de distributie er toch al af ligt ;) Door mijn eigen ervaringen ben ik van mening 'better safe than sorry' :) (het heeft mij namelijk een motorblok gekost destijds :X )

/edit: dat was dus @Zondagskindje. Verder eens met universal c. ^^ ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Wok op 05-08-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zondagskindje schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:00:
[...]

Ik weet heel goed dat veel waterpompen gaan lekken nadat de distributieriem vervangen wordt.
Maar het komt dikwijls voor dat de waterpomp goed blijft.
Degene die ik heb laten zitten, doen het nog steeds goed.
De spanrollen zitten in het distributieset. Logisch dat je die dan vervangt ;)
Ik heb vaak genoeg losse distributieriemen in de handen gehad. Niet elke auto moet verplicht nieuwe spanrollen, alhoewel het over het algemeen wel verstandig is te doen. Die dingen worden gewoon los verkocht, die set is alleen maar om in 1x de juiste rollen en riem te hebben voor jouw auto.

Mijn eigen Peugeot hoeft pas ergens tussen de 180.000km en 240.000km een nieuwe distributieriem. AFAIK gaat bij mij de waterpomp gewoon via de multiriem, maar als ie op de distributie zou hangen, zou ik dat ding zeker vervangen. Ik zie zo'n ding niet 360-480K meedraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Hmmm, ok, tegenvallertje maargoed. Maar eens informeren bij garage, merk je eigenlijk dat de riem aan vervanging toe is ?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Nee, tenzij je motorblok ermee ophoudt :+ (dan is-ie geknapt of van een poelie afgelopen ;) )

Iets serieuzer... Als je de kap van de d-riem eraf haalt, kunt je de staat van de riem zien. Als de riem haarscheurtjes vertoont, moet je hem a.s.a.p. vervangen.

Als je een beetje handig bent, kun je ook zelf de d-riem wel vervangen en zo besparen op de kosten voor de manuren. Trek even een Haynes manual voor je auto van het net en oordeel zelf of je de klus aandurft ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Wok op 05-08-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ik weet nu al dat ik dat niet aandurf ;) Bedankt voor de info!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Wok schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:23:
Een waterpomp is uiteraard niet gratis ;) maar aan arbeid kost het nauwelijks meer als de distributie er toch al af ligt ;) Door mijn eigen ervaringen ben ik van mening 'better safe than sorry' :) (het heeft mij namelijk een motorblok gekost destijds :X )

/edit: dat was dus @Zondagskindje. Verder eens met universal c. ^^ ;)
Het kan zo maar 1,5 uur meer kosten.
Maar heej, als iemand z'n waterpomp vernieuwd wil hebben, gaat hij/zij z'n goddelijke gang maar.
Mijn ervaring is dat het niet altijd nodig is. De auto's waarvan ik het niet heb laten doen, rijden nog steeds zonder problemen.
_JGC_ schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:33:
[...]

Ik heb vaak genoeg losse distributieriemen in de handen gehad. Niet elke auto moet verplicht nieuwe spanrollen, alhoewel het over het algemeen wel verstandig is te doen. Die dingen worden gewoon los verkocht, die set is alleen maar om in 1x de juiste rollen en riem te hebben voor jouw auto.

Mijn eigen Peugeot hoeft pas ergens tussen de 180.000km en 240.000km een nieuwe distributieriem. AFAIK gaat bij mij de waterpomp gewoon via de multiriem, maar als ie op de distributie zou hangen, zou ik dat ding zeker vervangen. Ik zie zo'n ding niet 360-480K meedraaien.
Je bent helemaal niets verplicht.
Echter, een distributieset (dus een riem met spanrollen) heeft een pakketprijs.
Een pakketprijs is door Peugeot Nederland samengesteld waarin weer korting verwerkt zit.

Toch ben ik benieuwd wat voor Peugeot jij hebt waarbij de waterpomp via de multiriem wordt aangedreven. De km standen die jij nu opgeeft, klinken mij niet bekend in oren.

[ Voor 42% gewijzigd door Zondagskindje op 05-08-2008 20:40 . Reden: reactie op JGC toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Zondagskindje schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:34:
[...]

Het kan zo maar 1,5 uur meer kosten.
Maar heej, als iemand z'n waterpomp vernieuwd wil hebben, gaat hij/zij z'n goddelijke gang maar.
Mijn ervaring is dat het niet altijd nodig is. De auto's waarvan ik het niet heb laten doen, rijden nog steeds zonder problemen.
1,5 uur extra? Kan het zijn dat we een beide een ander beeld hebben doordat ik uitga van oudere Peugjes (TU en XU blokjes a la 205,306) en jij van nieuwere Peugjes uitgaat? :) Mijn motorische Peug-kennis gaat eigenlijk niet verder dan de eerste 306jes. Ik heb dus geen idee hoe de waterpomp gemonteerd zit bij bijvoorbeeld een 307, 407 of een 308 :P
Een pakketprijs is door Peugeot Nederland samengesteld waarin weer korting verwerkt zit.

Toch ben ik benieuwd wat voor Peugeot jij hebt waarbij de waterpomp via de multiriem wordt aangedreven. De km standen die jij nu opgeeft, klinken mij niet bekend in oren.
Een door de multieriem aangedreven waterpomp is inderdaad ook nieuw voor me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Wok schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:20:
[...]

1,5 uur extra? Kan het zijn dat we een beide een ander beeld hebben doordat ik uitga van oudere Peugjes (TU en XU blokjes a la 205,306) en jij van nieuwere Peugjes uitgaat? :) Mijn motorische Peug-kennis gaat eigenlijk niet verder dan de eerste 306jes. Ik heb dus geen idee hoe de waterpomp gemonteerd zit bij bijvoorbeeld een 307, 407 of een 308 :P

[...]

Een door de multieriem aangedreven waterpomp is inderdaad ook nieuw voor me :P
Ik ga inderdaad uit van wat nieuwere Peugies zoals 307, 407 ect.
De TU blokjes worden nog steeds gebruikt, kijk maar eens bij 206 of 307 (TU3A(F) of TU5JP4)
De EP motoren (in 207 en 308) hebben distributiekettingen, en zijn motoren waarvan de waterpomp niet wordt aangedreven door de distributieriem of ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Sjaakmeister schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:42:
[...]

Voor een 306 uit 1996 heb ik voor het zelfde 392 euro neergelegd. (leuk is anders)
het grapje kost voor mijn 106 uit 1993 inderdaad 200 ex. btw
nu ga ik even kijken of ik een vriend van me kan strikken, dan hoef ik alleen de aanschafkosten van de schijven en blokken te betalen en niet het manuren tarief wat er achter steekt.

[ Voor 3% gewijzigd door sjorremans op 06-08-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zondagskindje schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:34:
[...]

Niet iedereen heeft zijn Peugeot in onderhoud bij de dealer ;)
De garage waar ik werkte als inkoper/verkoper werkte met distributiesets van Gates. Als we dan een set bestelden die niet op voorraad was kregen we soms gewoon een zak met spanrollen en een riem opgestuurd door de leverancier (wel na overleg en alleen als de set echt niet op korte termijn leverbaar was). Ja, je loopt dan mogelijk een korting mis, maar die korting weegt niet op tegen het afzeggen van een afspraak voor een distributieriem met gemiddeld 4 uren werk. Je spreekt een prijs af met de klant en zelfs zonder korting maak je hier nog flinke winst op.

De Peugeot die ik heb is een 206 1.4HDI uit 2004. Peugeot geeft hiervoor 180.000km/10 jaar op voor stadsgebruik, of 240.000km/10 jaar voor snelweggebruik. Aangezien ik niet weet hoe deze auto de afgelopen 116.000km is behandeld gaat er hier dus gewoon bij 180.000km een nieuwe riem omheen. Van die waterpomp... tja, kan ook een ander ding hebben aangezien voor waterpomp natuurlijk. Begin me nu toch af te vragen... dat ding heeft een dynamo, waterpomp en airco die aangedreven moeten worden, binnenkort nog maar eens onder de kap kijken en tellen, dynamo en airco lijken me niet dingen die je aandrijft met iets anders dan een multiriem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar mijn 206 1.9D uit 2001 doet erg vreemd.
Hij maakt af en toe een geluid alsof er een vliegtuig opstijgt bij het gas geven. Ik kan een heel stuk rijden zonder problemen, maar op een bepaald moment begint dat geluid. De auto gedraagt zich verder wel normaal. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

_JGC_ schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:18:
[...]

Niet iedereen heeft zijn Peugeot in onderhoud bij de dealer ;)
De garage waar ik werkte als inkoper/verkoper werkte met distributiesets van Gates. Als we dan een set bestelden die niet op voorraad was kregen we soms gewoon een zak met spanrollen en een riem opgestuurd door de leverancier (wel na overleg en alleen als de set echt niet op korte termijn leverbaar was). Ja, je loopt dan mogelijk een korting mis, maar die korting weegt niet op tegen het afzeggen van een afspraak voor een distributieriem met gemiddeld 4 uren werk. Je spreekt een prijs af met de klant en zelfs zonder korting maak je hier nog flinke winst op.

De Peugeot die ik heb is een 206 1.4HDI uit 2004. Peugeot geeft hiervoor 180.000km/10 jaar op voor stadsgebruik, of 240.000km/10 jaar voor snelweggebruik. Aangezien ik niet weet hoe deze auto de afgelopen 116.000km is behandeld gaat er hier dus gewoon bij 180.000km een nieuwe riem omheen. Van die waterpomp... tja, kan ook een ander ding hebben aangezien voor waterpomp natuurlijk. Begin me nu toch af te vragen... dat ding heeft een dynamo, waterpomp en airco die aangedreven moeten worden, binnenkort nog maar eens onder de kap kijken en tellen, dynamo en airco lijken me niet dingen die je aandrijft met iets anders dan een multiriem.
Ik werk bij een Peugeot Dealer, vandaar dat ik even vanuit mijn ervaring uitga ;)
Die 240.000km staat voor normaal gebruik, de 180.000km staat voor belastend gebruik.
Dat je de riem bij 180.000km vervangt, is je goed recht.
De dynamo, airco en stuurbekrachtiging worden inderdaad door de multiriem aangedreven, de waterpomp door de distributie riem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ik ga het al anders doen met de remmen, ik ga geen 200 ex. btw betalen!
Bij autoparts koop ik 2 schijfjes + 2 blokjes voor 75 euro en laat ik het door een vriend van me monteren.

Volgens mij is het niet moeilijk om zelf te doen maar ik hier totaal geen ervaring mee dus laat ik het maar liever doen O+

[ Voor 15% gewijzigd door sjorremans op 06-08-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 22:28

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou ik heb zojuist een nieuwe koppeling, grote beurt, APK, 694 euro armer :( maar hij rijdt wel als de brandweer. blijkbaar heeft mijn voorganger (leaser) de koppeling niet zo goed bediend....

Ow en kijk eens wat ik in Parijs heb gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barthol/PICT0215.JPG

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik heb met mijn Peugeot 206 een probleem met de richtingaanwijzers: als ik richting aangeef naar rechts, de bocht maak en dan het stuur terugdraai, slaat de richtingaanwijzer naar links. Is dit een bug of een feature? Het gebeurt alleen bij bochten naar rechts, de andere kant heeft er geen last van. Ik kan er op zich mee leven, maar als ik over een halfjaar de richtingaanwijzer mag vasthouden om richting aan te kunnen geven word ik niet blij.

Edit:
Bekend probleem dus, schijnt iets met de "com2000" te zijn. Geen idee wat het ding kost, geen idee wat er verder nog voor problemen achterweg komen, maar ik laat het eerst maar voor wat het is.

[ Voor 18% gewijzigd door _JGC_ op 07-08-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

_JGC_ schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:19:
Ik heb met mijn Peugeot 206 een probleem met de richtingaanwijzers: als ik richting aangeef naar rechts, de bocht maak en dan het stuur terugdraai, slaat de richtingaanwijzer naar links. Is dit een bug of een feature? Het gebeurt alleen bij bochten naar rechts, de andere kant heeft er geen last van. Ik kan er op zich mee leven, maar als ik over een halfjaar de richtingaanwijzer mag vasthouden om richting aan te kunnen geven word ik niet blij.

Edit:
Bekend probleem dus, schijnt iets met de "com2000" te zijn. Geen idee wat het ding kost, geen idee wat er verder nog voor problemen achterweg komen, maar ik laat het eerst maar voor wat het is.
Geen goedkoop geintje. Sommige COM schakelaars kosten zo'n €385,- ex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mijn probleem schijnt te verhelpen zijn met een rubber ringetje om de richtingaanwijzer en deze vervolgens achter een of ander haakje te klemmen waardoor de richtingaanwijzer iets naar het dashboard getrokken wordt.
Ik ga komend weekend eens kijken hoeveel hier van waar is. Het zal wel niet goed voor de levensduur van dat ding zijn, maar vervangen wordt ie uiteindelijk toch wel. Liever 50 cent in een O-ring investeren dan meteen een unit van 400 euro vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorizzz schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:29:
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar mijn 206 1.9D uit 2001 doet erg vreemd.
Hij maakt af en toe een geluid alsof er een vliegtuig opstijgt bij het gas geven. Ik kan een heel stuk rijden zonder problemen, maar op een bepaald moment begint dat geluid. De auto gedraagt zich verder wel normaal. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Als je de toerentreller omhoog ziet schieten, slipt de koppeling.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:12

Entity

9000rpm

Deathchant schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:55:
Nou ik heb zojuist een nieuwe koppeling, grote beurt, APK, 694 euro armer :( maar hij rijdt wel als de brandweer. blijkbaar heeft mijn voorganger (leaser) de koppeling niet zo goed bediend....

Ow en kijk eens wat ik in Parijs heb gekocht:

[afbeelding]
Mooi model, van Norev toevallig?

Ik heb (uiteraard ;)) deze:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.sanderprinsen.com/d/2939-2/IMG_3522.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Aaaahh die zou ik wel willen hebben zeg.
Zijn die niet ergens online te kopen???

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 07:48:
[...]
Aaaahh die zou ik wel willen hebben zeg.
Zijn die niet ergens online te kopen???
Huppel eens bij je Peugeot dealer binnen. Die moet er wel aan kunnen komen. In Parijs kosten die dingen geen drol (ben een 407 coupe, een 907 en een 407 sleutelhangerhanger meegesleept voor 5 euro) dus echt heel duur zullen ze via de dealer ook niet zijn.

Meldt wel even dat het gaat om een model auto, voor je het ding af moet halen en 12000 euro lappen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 08:02:
[...]

Huppel eens bij je Peugeot dealer binnen. Die moet er wel aan kunnen komen. In Parijs kosten die dingen geen drol (ben een 407 coupe, een 907 en een 407 sleutelhangerhanger meegesleept voor 5 euro) dus echt heel duur zullen ze via de dealer ook niet zijn.

Meldt wel even dat het gaat om een model auto, voor je het ding af moet halen en 12000 euro lappen... :+
hehe zou wel leuk zijn... een gloednieuwe 205 GTi 1.9
Ik zal eens bij de dealer navragen. Zijn ze nog van een bepaald merk?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 22:28

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 08:02:
[...]

Uhm hallo, ik heb er 35 euro voor betaald voor dat 1:43 schaalmodel. En die witte 205rallye die MOET ik ook hebben.....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:12

Entity

9000rpm

Ze zijn te bestellen bij Petit Cars. Als een model niet op de website staat, gewoon mailen, meestal kunnen ze er wel aankomen. Ik heb ook iets van 35 euro betaald geloof ik voor de 205 Rallye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zondagskindje schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:32:
[...]

Geen goedkoop geintje. Sommige COM schakelaars kosten zo'n €385,- ex.
Het is geen nieuwe COM unit van 400 euro geworden dus, maar een simpele fix van 50 cent :)
O-ring gekocht, even gepast of deze om het dikke deel van de schakelaar past zonder oprekken, vervolgens 2 schroeven losgemaakt, bovenste deksel boven het stuur verwijderd, de O-ring helemaal doorgeschoven naar waar de schakelaar de COM unit ingaat, 1x gedraaid en vervolgens achter het haakje gehangen dat achterop de COM unit zit.
De richtingaanwijzer doet het nu goed, door de verhoogde weerstand heb ik nu weer een "even knipperen" stand ipv dat ik altijd meteen de schakelaar vastklik en later weer zelf uit moet zetten. Verder zou als het goed is de richtingaanwijzer niet meer moeten doorslaan naar de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Dat zijn inderdaad de betere fixes :) Zo heeft een vriend van me mijn eerste CTI ooit eens gefixed met een balpenveertje (!). Sta je dik 300km van huis in de middle of f*cking nowhere en dan besluit de verdelerkap er de brui aan te geven: plof, plof, pruttel.... *snif* *snif* hmmm... onverbrande benzine :(

In de verdelerkap zit een koolborsteltje dat met een veertje tegen het contactpunt van de rotor wordt gedrukt. Dat veertje was dus aan gort gedraaid met als gevolg geen ontsteking meer. Balpen uit elkaar getrokken, veertje op maat geknipt, ertusen gepropt en gaan maar weer! :D Uiteindelijk heeft het ding met dat balpenveertje nog een paar maanden gereden voordat ik er een nieuwe verdelerkap op heb gezet. :P

Sindsdien heb ik altijd een balpen in de auto liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 10:54

Sosabowski

nerd

Hier een eigenaar van een 206 (2004) met een vraagje.
Ik wil graag kunnen bellen in de auto. Ik kan een parrot kitje aanschaffen en zelf inbouwen voor plusmin 120 euro. Peugeot bied ook een bluetooth set aan voor de 206. Ik kan alleen niks vinden over hoe deze werkt en wat voor functionaliteit deze heeft. In de brochure staat alleen maar
Bluetooth carkit -B/SW/CC
Deze handsfree Bluetooth carkit is te combineren met de af-fabriek ingebouwde autoradio.
Het is natuurlijk mooier en makkelijker als het helemaal geintegreerd is. Kosten bij Peugeot plusmin 200 euro. Wat is wijsheid?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Prik me er niet op vast, maar volgens mij is dat een Nokia CK-7W. In dat geval zou ik zeker voor een Parrot gaan, simpelweg meer carkit voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:22:
[...]

Uhm hallo, ik heb er 35 euro voor betaald voor dat 1:43 schaalmodel. En die witte 205rallye die MOET ik ook hebben.....
grappig. die kleine schaalmodelletjes kosten echter één of twee euro bij de peug showroom in parijs en berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 09:53
Vanavond me koppelingskabel vervangen, wish me luck :P brak tijdje terug af, gister auto opgehaald, 3 keertjes tanden gepoetst maar ging best aardig.
Natuurlijk ging een brug open.... en rotondes stevig in z'n 5 genomen (m'n pa bracht me en kon me niet bijhouden hehe) heerlijk die 8 kleppert op lage toeren ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Iemand nog een pushrod (nederlandse woord?) over van een BE1 bak tussen de hefboom en de ontkoppelaar.... die ligt ergens op een dijkje bij Melissant waarschijnlijk... maar niet meer aan m'n bak :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zPsV2UPaQsthnyuRqMR37o3B/full.jpg

:Y)

M'n Leen Bakker bureaustoel even een waardige upgrade gegeven :P Verstelbare rugleuning (hoek), verstelbare lendensteun, the works :D

Stoel komt uit een 405 Mi16 Phase I :)

Het zit echt meesterlijk! :D

[ Voor 20% gewijzigd door Wok op 13-08-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er echt tof uit, maar hoe blijft dat in evenwicht? :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Vandread schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:18:
Iemand nog een pushrod (nederlandse woord?) over van een BE1 bak tussen de hefboom en de ontkoppelaar.... die ligt ergens op een dijkje bij Melissant waarschijnlijk... maar niet meer aan m'n bak :'(
Een watte??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 13:23
Wok schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:57:
[afbeelding]

:Y)

M'n Leen Bakker bureaustoel even een waardige upgrade gegeven :P Verstelbare rugleuning (hoek), verstelbare lendensteun, the works :D

Stoel komt uit een 405 Mi16 Phase I :)

Het zit echt meesterlijk! :D
Cool ding! :)

't Is wel een nerdy vrijgezellenstoel zo. Dus niet te veel mooie vrouwen laten slapen op die hippe slaapbank op de achtergrond ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Joopieboy schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:10:
Ziet er echt tof uit, maar hoe blijft dat in evenwicht? :D
Ik heb de stoel gewoon op het bestaande onderstel gedopt door een plaat MDF als 'adapterplaat' te maken :)
dreamscape schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:04:
[...]

Cool ding! :)

't Is wel een nerdy vrijgezellenstoel zo. Dus niet te veel mooie vrouwen laten slapen op die hippe slaapbank op de achtergrond ;)
Het ding staat op mijn werkkamer/kantoor, dus daar hebben gasten sowieso weinig te zoeken ;) Daarnaast is het ding uit ergonomisch punt nog wel te verdedigen, aangezien ik er veel tijd op doorbreng (bestuurswerk voor een vereniging en werken vanuit huis) en een goede zit dus gewoon een vereiste is :P Is een heel wat goedkopere oplossing dan zo'n state of the art bureaustoel (zeker omdat deze stoel gratis was :D ), terwijl deze stoel haast nog betere verstelmogelijkheden heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Hmmm, mijn 306 lekt een heel klein beetje olie aan de rechterkant een 30cm van de achterband. Iemand enig idee waar dit vanaf komt ?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik denk remvloeistof, wat duidt op een lekke remcilinder. Zou ik niet te lang mee doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Heb je schijfremmen of trommelremmen achter? Bij schijfremmen zou het inderdaad op een lekkende remcilinder kunnen duiken, anders is het wellicht een doorgeroeste remleiding. In beide gevallen moet je er in ieder geval niet te lang mee door blijven rijden. Remmen zijn een vrij vitaal onderdeel en either way is het geheid APK-afkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:40:
Heb je schijfremmen of trommelremmen achter? Bij schijfremmen zou het inderdaad op een lekkende remcilinder kunnen duiken, anders is het wellicht een doorgeroeste remleiding. In beide gevallen moet je er in ieder geval niet te lang mee door blijven rijden. Remmen zijn een vrij vitaal onderdeel en either way is het geheid APK-afkeur.
Met een doorgeroeste leiding zo snel mogelijk stoppen!
Er is nog maar 1 werkzaam circuit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebayzo schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:50:
Hmmm, mijn 306 lekt een heel klein beetje olie aan de rechterkant een 30cm van de achterband. Iemand enig idee waar dit vanaf komt ?
Controleer de 2 remslangen achter, deze zitten achter het wiel voor de achteras, gewoon even wielen eraf en kijken met een lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Ik denk dat ik die nog wel heb. Zal morgen even kijken of is het niet meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Jawel! Je zou echt m'n heldin zijn :D liever orgineel als zelf hobbybobben :|

[ Voor 1% gewijzigd door Vandread op 17-08-2008 22:28 . Reden: moppelt iets met geslacht... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:31:
[...]

Met een doorgeroeste leiding zo snel mogelijk stoppen!
Er is nog maar 1 werkzaam circuit......
En op het moment dat er genoeg remolie is weggelekt doet die het ook niet meer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Spannend, auto heeft toch nog een APK tegoed dus kan ik het mooi vermelden.
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:34:
[...]

Controleer de 2 remslangen achter, deze zitten achter het wiel voor de achteras, gewoon even wielen eraf en kijken met een lamp.
Het komt niet achter het wiel vandaan. Het is zo'n 30cm of meer naar de voorkant van de auto. En het zit tegen de rand van de auto aan.

O---olie-----O

O = Band :+

[ Voor 75% gewijzigd door Ebayzo op 18-08-2008 10:26 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebayzo schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:14:
[...]
Het komt niet achter het wiel vandaan. Het is zo'n 30cm of meer naar de voorkant van de auto. En het zit tegen de rand van de auto aan.

O---olie-----O

Okee, en welke kleur en viscositeit heeft die "olie" ?

Kan eigenlijk alleen maar remvloeistof zijn...., hoewel die bij Peugeot meestal links zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Ebayzo schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:14:
[...]

O---olie-----O

Weet je zeker dat het olie is en niet bijvoorbeeld benzine?
Vandread schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:27:
Jawel! Je zou echt m'n heldin zijn :D liever orgineel als zelf hobbybobben :|
Ik heb 'm morgen voor je klaar liggen. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Zondagskindje op 19-08-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Even een update dan over het "lek". Misschien dat foto's meer duidelijk maken:

Op de hoogte van de pijl is het
Afbeeldingslocatie: http://www.ebayzo.nl/auto.jpg

En hier...lijkt...het vandaan te komen aan de vochtigheid te zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.ebayzo.nl/auto1.jpg

Ga overigens sowieso wel naar de garage binnen nu en twee weken voor de APK die ik nog tegoed had, maar afhankelijk van de kenners hier is het eerder nu dan twee weken ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Ebayzo op 19-08-2008 17:25 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Heb je al gekeken waar die leiding naar toe gaat aan de achterzijde?

Zo te zien heb je namelijk trommelremmen achter, dus een lekkende remcilinder is het in ieder geval niet en de remdrukregelaar is het ook niet, afgaand op de afbeeldingen in de servicebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Nee zover ben ik nog niet gekomen omdat ik het, totdat jullie hier over remmen begonnen, een beetje negeerde. Maar zal morgen eens kijken waar het heen loopt en sowieso eens een APK afspraak maken. Bedankt voor de info alvast, kijk morgen nog wel een keer of nog iemand toevoegingen heeft.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 15:37
Model: 205
Type: Generation
Motorisering (brandstof): 1.4 8v +/-75PK (benzine)
Bouwjaar: 1998
In bezit sinds: Februari 2008 (135000)
Opties: Elektr. ramen, C.V. met AB
Bijzonderheden: 205GTI voor- en achterbumper, 205GTI stoelen en achterbank (halfleer), 205GTI stuur, Peugeot Speedline LM Velgen(185/55/R15, pat net ), flinke composet

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jschouwe/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jschouwe/2.jpg

Laatst nog zonder een centje pijn in 2 weken +/- 2800km gereden, echt een heerlijk autootje!

Echter sinds ik de velgen erop heb gezet, is t verbruik wel aanzienlijk omhoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
Die ziet er nog goed uit, zeg! Zeker de velgen, geeneens stoeprand-schade te zien, NICE !!!
Ook een van de laatste gemaakt, zo te zien

[ Voor 19% gewijzigd door Sjaakmeister op 20-08-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
Sjaakmeister schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:22:
Die ziet er nog goed uit, zeg! Zeker de velgen, geeneens stoeprand-schade te zien, NICE !!!
Ook een van de laatste gemaakt, zo te zien
Ja, uit maart 98... is het laatste bouwjaar van de 205...
Enne die velgen heb ik mazzel mee gehad, kon ze van iemand overkopen, kwamen van een 306 af, ze zijn alleen wel gespoten ze waren helemaal verweerd door t in de tuin liggen ;)

misschien nog een setje angel eyes erop ofzo, en dan is t wel weer klaar.

1 probleem.. ik heb geen kofferbak meer over :P

[ Voor 16% gewijzigd door ipsec op 20-08-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:58:
Heb je al gekeken waar die leiding naar toe gaat aan de achterzijde?

Zo te zien heb je namelijk trommelremmen achter, dus een lekkende remcilinder is het in ieder geval niet en de remdrukregelaar is het ook niet, afgaand op de afbeeldingen in de servicebox.
Remdrukregelaars bij trommelremmen zitten bij de 306 in de remcylinders zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebayzo schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:00:
Nee zover ben ik nog niet gekomen omdat ik het, totdat jullie hier over remmen begonnen, een beetje negeerde. Maar zal morgen eens kijken waar het heen loopt en sowieso eens een APK afspraak maken. Bedankt voor de info alvast, kijk morgen nog wel een keer of nog iemand toevoegingen heeft.
Ik heb even bij mijn eigen 306 gekeken (turbodiesel, 1995) en daar zit alleen de brandstoftank in de buurt.
Ik denk dat er bij jou een benzineleidinkje een beetje zweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:26:
[...]

Ik heb even bij mijn eigen 306 gekeken (turbodiesel, 1995) en daar zit alleen de brandstoftank in de buurt.
Voorzover ik weet lopen de benzine-leidingen inderdaad rechts van het midden onder auto langs, echt wel richting het midden en niet aan de zijkant.
SuperKevin schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:25:
[...]

Ja, uit maart 98... is het laatste bouwjaar van de 205...
Enne die velgen heb ik mazzel mee gehad, kon ze van iemand overkopen, kwamen van een 306 af, ze zijn alleen wel gespoten ze waren helemaal verweerd door t in de tuin liggen ;)

misschien nog een setje angel eyes erop ofzo, en dan is t wel weer klaar.

1 probleem.. ik heb geen kofferbak meer over :P
-2 voor de angel eyes, waarom zo'n mooie pure 205 verne*ken met aftermarket angel-eyes, het is toch geen BMW ofzow :*)

[ Voor 40% gewijzigd door Sjaakmeister op 20-08-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:26:
[...]

Loopt een benzineleiding dan zo in het zicht? Maar goed, heb inderdaad vanmiddag even naar de vloeistof gekeken en het lijkt wel benzine.

Default blanke hetero

• ipsec
Sjaakmeister schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:32:
[...]

Voorzover ik weet lopen de benzine-leidingen inderdaad rechts van het midden onder auto langs, echt wel richting het midden en niet aan de zijkant.

[...]

-2 voor de angel eyes, waarom zo'n mooie pure 205 verne*ken met aftermarket angel-eyes, het is toch geen BMW ofzow :*)
Vind k gewoon grappig, en dan nog, moet jij erin rijden of ik ;) :P Maar ik waardeer je mening :)

• Sjaakmeister
  • Niet online
SuperKevin schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:29:
[...]

Vind k gewoon grappig, en dan nog, moet jij erin rijden of ik ;) :P Maar ik waardeer je mening :)
Inderdaad jij moet erin rijden, maar wij (overige weggebruikers) moeten er tegen aan kijken. Daarom ben ik van mening dat niet jij maar wij mogen beslissen of jij wel of niet angel-eyes mag hebben. ;)

Stemronde? :P

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter

• Vandread
Das balen Wok, neem aan dat dat jou dealer is.... 12 vestigingen, weer lekker zo'n overheersend gebeuren dus de hele regio is de dupe.
SuperKevin schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:29:
[...]

Kom op... smoked laatste phase achterlichten zijn toch veel mooierderder ;)

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
't Is gelukkig niet mijn dealer (ik hoor er veel te veel slechte verhalen over). Toch vind ik het knap dat ze 120 miljoen (omzet 2007) in rook op kunnen laten gaan 8)7

Najah... nu zal Nefkens in Eindhoven er wel een paar klanten bij krijgen :+

• ipsec
Sjaakmeister schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:30:
[...]

Inderdaad jij moet erin rijden, maar wij (overige weggebruikers) moeten er tegen aan kijken. Daarom ben ik van mening dat niet jij maar wij mogen beslissen of jij wel of niet angel-eyes mag hebben. ;)

Stemronde? :P
Laten we dat maar niet doen, k vrees t ergste :P
Maar zit er inderdaad al een tijdje over te denken om de achterlichten maar in originele staat terug te brengen, k heb deze erop zitten omdat er bij de originele vocht in zat, en hij dus afgekeurd werd voor de APK :/

Verwijderd

Ebayzo schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:40:
[...]
Loopt een benzineleiding dan zo in het zicht? Maar goed, heb inderdaad vanmiddag even naar de vloeistof gekeken en het lijkt wel benzine.
Leidingen lopen in het algemeen gewoon langs de bodem hoor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Weet iemand hoe ik de startonderbreking kan uitschakelen bij mijn Peugeot 306 XR Selection uit 1996. Ik irriteer me echt mateloos aan die code intypen de hele tijd, maar kan het antwoord niet vinden in de handleiding of op Google. Wel lees ik op een Citroen forum dat je tijdens het draaien van de motor het codepaneel moet loskoppelen en deze dan niet meer nodig is. Weet echter niet in hoevere dit ook op mijn systeem van toepassing is.

Engelse zoekquery geeft meer resultaat:
make sure the light has been green - start the car, open up the box by prizing screwdriver underneath - unclip the wires from unit.
THIS MUST BE DONE WHEN THE ENGINE IS RUNNING.
dID IT TO MINE YEARS AGO - GREAT NOW
Echter voordat ik alles weer opensloop, kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 28% gewijzigd door Ebayzo op 22-08-2008 10:48 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Ebayzo schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:41:
Weet iemand hoe ik de startonderbreking kan uitschakelen bij mijn Peugeot 306 XR Selection uit 1996. Ik irriteer me echt mateloos aan die code intypen de hele tijd, maar kan het antwoord niet vinden in de handleiding of op Google. Wel lees ik op een Citroen forum dat je tijdens het draaien van de motor het codepaneel moet loskoppelen en deze dan niet meer nodig is. Weet echter niet in hoevere dit ook op mijn systeem van toepassing is.

Engelse zoekquery geeft meer resultaat:

[...]
Echter voordat ik alles weer opensloop, kan iemand dit bevestigen?
Je tikt je code in zodat het lampje op groen staat, en dan trek je de stekker van het toetsenbord los.
That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Super, gelijk een vervangend bakje voor op die plek zoeken indien mogelijk. Kom wel wat ruimte tekort voor mijn sleutels e.d. ;D

Edit: Net even snel op het werk gefixed

- Men wipt codepaneel eruit met een schroevendraaier
- Men start motor met behulp van code
- Men rukt kabel los
- Men is klaar....

Wat kost dit? 15 seconde.....

[ Voor 45% gewijzigd door Ebayzo op 22-08-2008 14:50 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sta er niet van te kijken, in de showroom van Peugeot HDMG liepen toen ik er was tot twee keer toe gewoon geen verkopers. Wilden gewoon niks verkopen. HDMG is een bedrijf welke kleine dealer opkocht, ze hebben dus waarschijnlijk een flinke lening. Als er dan niet genoeg binnenkomt of het even minder gaat kom je in de problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Bartjeee op 22-08-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Vandaag uiteindelijk maar is de remschijven en blokjes vervangen bij de garage waar mijn auto was geweest voordat ik op vakantie ging.

Achterbuurjongen die daar werkt heeft het eventjes vervangen voor me :+
Kosten: 66 euro voor de aanschaf van schijven+blokjes _/-\o_

Merkbaar duidelijk verschil!
Nu bleek alleen dat er een rubbertje gescheurd is bij het rechterwiel, ik gok dat zoiets een ashoes heet of iets.. die word van de week ook eventjes vervangen nog :)

* de oude schijven en blokjes waren dus echt vergaand versleten O+

[ Voor 7% gewijzigd door sjorremans op 23-08-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 01:20

curry684

left part of the evil twins

Blij dat ik altijd bij Nefkens ben gebleven. Die nu overigens wel een paar van die vestigingen zullen opkopen, extra locatie in Autowijk Woensel altijd welkom naast de Geldropseweg ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
@curry: Hoe zijn je ervaringen met Nefkens? M'n 308 is bijna toe aan zijn eerste beurt en aangezien Nefkens vrijwel naast m'n kantoor zit, wil ik hem daar naar binnen rollen. (ons leasecontract geeft pas recht op vervangend vervoer na 24 uur :| )

Een extra vestiging van Nefkens zou inderdaad wel welkom zijn in Woensel, als ik volgend jaar weer onderdelen nodig ga hebben als ik weer een CTI heb gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb mijn auto gekocht bij Janssen in in Nuenen, gewoon particulier. Daar deden ze niet moeilijk over een leen wagen (zonder kosten, wel aftanken en geen 100en kms rijden). Weet niet van waar je moet komen in Eindhoven maar Nuenen is +- 15 minuten. Maar ik kan me voorstellen dat ze bij een auto die niet bij hun gekocht is die service niet verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 01:20

curry684

left part of the evil twins

Wok schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:04:
@curry: Hoe zijn je ervaringen met Nefkens? M'n 308 is bijna toe aan zijn eerste beurt en aangezien Nefkens vrijwel naast m'n kantoor zit, wil ik hem daar naar binnen rollen. (ons leasecontract geeft pas recht op vervangend vervoer na 24 uur :| )

Een extra vestiging van Nefkens zou inderdaad wel welkom zijn in Woensel, als ik volgend jaar weer onderdelen nodig ga hebben als ik weer een CTI heb gekocht :P
Ik heb vrijwel alleen goede ervaringen met Nefkens. Zelfs tijdje terug toen m'n prive-auto uitgebreide schade had zonder vervangend vervoer verzekerd kreeg ik kosteloos acht dagen een huurauto mee, terwijl formeel bij schade-zonder-schuld de tegenpartij 2 dagen 75% vergoed. Ook zakelijk hebben ze extreem veel goed voor me geregeld via hun eigen leasemaatschappij (MKBlease).

Professionele website nodig?

Pagina: 1 ... 5 ... 89 Laatste