klinkt heel bekend._JGC_ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:43:
Vorige week nog aan de uitlaat van mijn 206 mogen lassen: de flenskoppeling van mijn achterdemper was gebroken, uitlaat zelf zag er nog helemaal goed uit. Ligt het nou aan mij, of is dat koppelingssysteem wat Peugeot en Citroen gebruiken gewoon een stuk foutgevoeliger dan de pijpen die je overelkaar heen schuift zoals VW?
Er is nu dus een pijpje van 10cm aan mijn achterdemper vastgelast, vervolgens dit pijpje om de middenpijp gehangen en ook dat stuk dichtgelast. Het hangt er weer stevig onder, het is weer dicht en het kostte me 15 euro ipv +/- 150 euro voor een nieuwe demper.
Overigens merkte ik niet eens dat mijn uitlaat afgebroken was, mijn moeder zag het toevallig toen ze om de auto liep (hey, wat hangt die uitlaat van jou er scheef onder). Tussen wel of geen einddemper merk je bijna niks qua geluid met een 1.4 HDI motor.
Mijn 206 1.4 xline had dit probleem ook.
De flens van de tussenpijp was losgekomen op een of andere manier.
ik heb er een nieuwe tussenpijp in laten zetten (€38 ofzo).
Ik merkte het wel toen de einddemper loskwam, normaal is hij behoorlijk stil, maar toen de demper los hing klonk hij als een opgenaaide sjonnie bak.
na nader zoeken op internet blijkt dat de uitlaat van de 206 van mindere kwaliteit schijn te zijn.
Ofwel, komt vaker voor.
omdat het kan!