Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
M'n kenteken hoeft niet publiek te staan dus er missen 2 cijfers. Verder is sinds 19 mei wel de 2 cijfer - 3 letter - 1 cijfer serie ingegaan en zoVerwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:20:
[...]
confirm, de cupholder in de 407 houdt een halve liter MacSpaRood (McBlubwater?) keurig op z'n plek als je iets te spectaculair met 50 een bocht neemt die voor 30 bedoeld is. No problems.
Curry, wat heb jij een rare nummerplaat?

607 3.0 V6 Executive
vooral de elektronisch regelbare schokbrekers zijn een prettige optie
[ Voor 36% gewijzigd door paQ op 12-06-2008 22:04 ]
Al zou de lichte bekleding niets voor mij zijn.
Het blijft bij mij nooit zo mooi schoon.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Verwijderd
Dat van die nummerplaten had ik even gemist, thanks. (dat lukt best vanaf hier, dingen in NL missen
CTRL F5 eens, ik heb ze even bij een andere host gedumpt nuVerwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:04:
paQ z'n foto's werken hier niet. Wel jammer. De zelf regelende schokbrekers zijn inderdaad een groot genot, zeker als je sportief wilt kunnen rijden zonder altijd op een soort pijnbank te moeten zitten.
Dat van die nummerplaten had ik even gemist, thanks. (dat lukt best vanaf hier, dingen in NL missen)
maarja.. zit dan ook op een behoorlijk gewicht met de LPG installatie erin
Ik zit tot nu trouwens ook rond de 1:9 verbruik maar heb misschien 10% buiten Eindhoven gereden so far, en ik ben geloof ik sowieso niet zo'n zuinige rijder is me verteld
[ Voor 21% gewijzigd door curry684 op 12-06-2008 23:18 ]
Nadeel hiervan is, dat als je een keer moet steken je weer opnieuw richting moet kiezen
ja het is behelpen he
Verwijderd
Je icon is nu pleite, ipv je 607 pics. Ik weet niet of je hier blijer van wordt...paQ schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:25:
dat van die spiegels is heel andig. Maar je moet wel eerst met de richtingaanwijzer kiezen dat ie omlaag moet, anders zou het normaal achteruitrijden alleen maar lastiger worden.
Nadeel hiervan is, dat als je een keer moet steken je weer opnieuw richting moet kiezen
ja het is behelpen he
Bij mijn 407 schakel je het kantelen van de spiegels in door de knop waarmee je kiest welke spiegel je wilt verstellen naar de goeie kant te duwen, niet met je richtingaanwijzer. bovendien kun je zelf de kantelstand instellen, dus je zou in beginsel geen problemen moeten hebben nadat je het een keer goed hebt ingesteld.
Je 607 is mooi hoor, maar eh... WAAROM heb je een zwart stuur! dat is toch foeilielijk in dat interieur! Ga snel de dealer op z'n zenuwen zitten dat ie een stuur in de goeie kleur levert.

Hij zou er bij niet inkomen trouwens. één keer mij in die auto en het mooie is gelijk van het interieur. Ik kies niet voro niets donkere kleuren en van die rubberen schoonloop matten op de vloer
mijn icon is al 2 jaar wegVerwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:08:
[...]
Je icon is nu pleite, ipv je 607 pics. Ik weet niet of je hier blijer van wordt...
Bij mijn 407 schakel je het kantelen van de spiegels in door de knop waarmee je kiest welke spiegel je wilt verstellen naar de goeie kant te duwen, niet met je richtingaanwijzer. bovendien kun je zelf de kantelstand instellen, dus je zou in beginsel geen problemen moeten hebben nadat je het een keer goed hebt ingesteld.
Je 607 is mooi hoor, maar eh... WAAROM heb je een zwart stuur! dat is toch foeilielijk in dat interieur! Ga snel de dealer op z'n zenuwen zitten dat ie een stuur in de goeie kleur levert.
Hij zou er bij niet inkomen trouwens. één keer mij in die auto en het mooie is gelijk van het interieur. Ik kies niet voro niets donkere kleuren en van die rubberen schoonloop matten op de vloer
dat kantelen via de instelknop is haast NOG onhandiger, maar dat mag de pret niet drukken. In mijn geval slaat ie ook die spiegelinstellingen op samen met het geheugen van de stoelen en de sleutel waarmee je de auto op slot doet onthoudt die instellingen ook nog eens.
dat zwarte stuur kan ik ook niks aan doen, dat zit er nou eenmaal zo in
Heb nog proefgereden in een 607 waar alles zwart in is, ook dat is wat té zeg maar.
dit 'notenhout' is inderdaad randje, maar echt heel plastic lijkt het niet. De kwaliteit van een Mercedes heeft het zeer zeker niet nee. Niet dat de mega fake kevlar van het zwarte interieur mooi is hoor
- nieuwe olie (Kroon 5W40 volsynthetisch)
- luchtfilter schoongespoten (garage had geen nieuwe op voorraad, volgende week zet ik zelf dat ding er wel in)
- nieuw interieurfilter
- nieuw oliefilter
- 2 nieuwe banden
Er is mij helemaal niet bekend welke olie deze auto de afgelopen 4 jaar op gereden heeft, waarschijnlijk is het 10W40 halfsynthetisch geweest. Voorheen ging de auto rond de 1500RPM altijd enorm brommen en reed had de auto weinig trekkracht bij dat toerental. Met de nieuwe dunnere olie trekt ie 50 in z'n 4 zonder protesteren en trekt ie ook goed weg als je vervolgens de gas indrukt. In de handleiding van de auto staat dat de auto op 10W40 halfsynthetisch, 5W30 "brandstofbesparende" olie of 5W40 volsynthetische olie kan rijden.
Overigens raad ik iedereen aan om tijdig het interieurfilter te vervangen. In mijn auto is dit blijkbaar nooit of slechts eenmalig gebeurd: het ding was gewoon zwart van het stof en er zat allemaal rotzooi in. Door dat ding gaat dan alle lucht die via de ventilator je auto wordt ingezochen. Kan je je voorstellen dat je 2x per dag een uur zou moeten ademen door een mondkapje dat er zo uitziet?
Woensdag nog even laten uitlijnen zodat alles goed recht staat en dan ben ik weer tevreden over mijn auto, heb nog steeds geen spijt dat ik VW links heb laten liggen voor een franse auto.
gisteren was er niks aan de hand maar toen ik vanochtend bij het stoplicht stond viel me op dat er wat onstabiliteit is kwa toerental..
ik heb dan geen toerenteller maar k denk dat er zo'n 50-100rpm verschil inzat..
auto bleef gewoon lopen, ging ook niet schokken of wat dan ook maar je kon het wel horen.
1e keer dat ik dit meemaak.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Kan iemand mij zeggen hoe dit werkt? Bedankt!
De speigel is niet elektrisch inklapbaar?
Moet een nieuwe hebben, mijne is in de wasstraat er finaal afgebroken.
Het gaat om een 307 sw.
[ Voor 6% gewijzigd door racoon op 23-06-2008 15:46 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Dat een wasstraat 'alle aansprakelijkheid ontkent' staat ze nog niet toe je auto te slopen. Dus tenzij zij kunnen bewijzen dat jij je auto verkeerd erin hebt gereden kun jij gewoon bij hun claimen.
Je moet op je mobiel zoeken naar bluetooth apparaten en dan "207" kiezen en dan als code 1234 invoeren. Wel doen als de auto op contact staat anders kan je lang zoeken.jap85 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:06:
Ik heb wat moeilijkheden om mijn nieuwe telefoon te verbinden met de ingebouwde bleutooth carkit in mijn 207. Met mn vorige telefoon had de dealer het gedaan en ik kon nu bij de telefoon opties maar 3 mogelijkheden vinden. Daar stond niets bij als ' koppeling toevoegen' of wat dan ook. Wel kon ik de oude verwijderen.
Kan iemand mij zeggen hoe dit werkt? Bedankt!
Ik zou zo als curry684 zegt de schade op de wasstraat eigenaar verhalen, op het internet is wel het een en ander te vinden.racoon schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:41:
Iemand enig idee wat een rechter buitenspiegel in de zelfde kleur als de auto kost?
De speigel is niet elektrisch inklapbaar?
Moet een nieuwe hebben, mijne is in de wasstraat er finaal afgebroken.
Het gaat om een 307 sw.
[ Voor 30% gewijzigd door Bartjeee op 23-06-2008 16:21 ]
Dit heb ik al geprobeerd, mn telefoon zag de 207 ook wel, maar als ik op verbinden drukte stond er ' verbinding mislukt' .Bartjeee schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:18:
[...]
Je moet op je mobiel zoeken naar bluetooth apparaten en dan "207" kiezen en dan als code 1234 invoeren. Wel doen als de auto op contact staat anders kan je lang zoeken.
Aan mn telefoon kan het niet liggen, (Sony Ericsson G900) mn vorige K850i deed het ook perfect en dit is nog een nieuwere, dus.. Met mn blueooth headset werkt ie ook goed.
Zijn er nog andere manieren?
Niemand heeft gezien hoe ik erin reed, het is wel een lease autocurry684 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:18:
Uh verzekering inschakelen op hun aansprakelijkheid?
Dat een wasstraat 'alle aansprakelijkheid ontkent' staat ze nog niet toe je auto te slopen. Dus tenzij zij kunnen bewijzen dat jij je auto verkeerd erin hebt gereden kun jij gewoon bij hun claimen.
Er is een lijst met telefoons die werken, en mijn ervaring is als hij er niet op staat dat het lastig wordt. Ik zie de G900 er zo niet tussen staan, vraag het anders de dealer mischien is er wel een SW update oid.jap85 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:25:
[...]
Dit heb ik al geprobeerd, mn telefoon zag de 207 ook wel, maar als ik op verbinden drukte stond er ' verbinding mislukt' .
Aan mn telefoon kan het niet liggen, (Sony Ericsson G900) mn vorige K850i deed het ook perfect en dit is nog een nieuwere, dus.. Met mn blueooth headset werkt ie ook goed.
Zijn er nog andere manieren?
Dan zou ik het verhaal neerleggen bij degene die de lease autos regelt op het werk.racoon schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:29:
[...]
Niemand heeft gezien hoe ik erin reed, het is wel een lease auto
Dan ben je dus dubbel zot als je het zelf gaat regelen.racoon schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:29:
[...]
Niemand heeft gezien hoe ik erin reed, het is wel een lease auto
Die lijst is van Februari 2007, het lijkt me sterk dat ze telefoons van na die tijd niet ondersteunen?Bartjeee schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:41:
[...]
Er is een lijst met telefoons die werken, en mijn ervaring is als hij er niet op staat dat het lastig wordt. Ik zie de G900 er zo niet tussen staan, vraag het anders de dealer mischien is er wel een SW update oid.
Verwijderd
Lief Leaseplan,racoon schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:52:
heb leaseplan al gebeld, vrijdag word het gemaakt, heb een eigen risico van 150 euro.
Leuk verzonnen - maar jullie dienen natuurlijk de schade te verhalen op de jokers met de wasstraat.
Adres gegevens bijgevoegd in bijlage.
m.v.g.
racoon.
Wat nou eigen risico
Kleine anderhalf jaar geleden had ik ook een schade aan mijn toenmalige leaseauto. Hotelgast had bij het parkeren mijn auto geraakt, terwijl ik binnen van het diner aan het genieten was. De betreffende hotelgast kwam overigens keurig de schade melden (
Auto naar binnen gerold bij de schadehersteller en een paar dagen later een brief van de leasemij of ik even het eigen risico ad €250 wilde betalen. Aangezien het een schade betrof waaraan ik totaal geen schuld had, heb ik de leasemij dus ook vriendelijk doch dringend verzocht dat verzoek ergens te steken waar geen daglicht schijnt.. Nooit meer wat van gehoord
/EDIT:
@curry: Je auto zal ik een dezer dagen even toevoegen aan de startpost
[ Voor 11% gewijzigd door Wok op 23-06-2008 18:54 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Tip: niet doen. Die belasten meestal gewoon alles blind door wat ze aan rekeningen van leasemij krijgen, zowel terechte als onterechte boetes, zowel terechte als onterechte schades. Kruip er zelf even op, alhoewel je denk ik geen schijn van kans hebt zonder getuigen bij de wasstraat of een schriftelijke bevestiging van schademelding aldaar - dan kom je er met 150 euro aardig netjes van af.racoon schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:51:
ik kijk wel wat mijn werkgever hiermee doet.
Hoe dan ook: die spiegel ga je dus ammenooitniet zelf vervangen gek
Voorderest een héérlijke toerwagen.
Hebben jullie enig idee waar ik een instructieboekje vandaan zou kunnen vissen?
Aanstaande zaterdag nemen we de auto waarschijnlijk weer in ontvangst.
Life is not about specs, it is about joy!
Ik had een peugeot 306 XS break 2.0 HDI
nu heb ik een Peugeot 407 SW 1.6HDI
best wel een aardig ding.
Het is 110pk 16 kleppertje die 1467kg moet meeslepen.FiXeR.nl schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:13:
Komt zo'n 1.6 dieseltje wel vooruit in zo'n log ding?
Dus het gaat wel, maar verwacht er niet veel van.
Wel knap aangezien Peugeot 189km/H als top aangeeftTimmert schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:16:
Dat gaat heel redelijk jaIk heb er een retourtje Duitsland mee gedaan, top ligt op 195 ofzo.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Word, mijn 206 deed ook 210 met 4 man erin ondanks de fabrieksopgave van 195 oid
En dat was nog niet eens bergaf, bergaf heb ik er bijna 220 mee gedaan
Die teller had overigens nog geen 3% afwijking, heb 'm gebenched ooit met GPS.
407SW ga ik volgende maand benchen, dan rij ik ermee naar Tsjechie..... paar honderd km Duitse Autobahn ftfw
[ Voor 12% gewijzigd door curry684 op 24-06-2008 23:31 ]
Onze 407SW reed 250 op de KM teller, 245 op de GPS. (Niet berg af!)curry684 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:30:
[...]
Word, mijn 206 deed ook 210 met 4 man erin ondanks de fabrieksopgave van 195 oid
En dat was nog niet eens bergaf, bergaf heb ik er bijna 220 mee gedaan
Die teller had overigens nog geen 3% afwijking, heb 'm gebenched ooit met GPS.
407SW ga ik volgende maand benchen, dan rij ik ermee naar Tsjechie..... paar honderd km Duitse Autobahn ftfw
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd

ik zal even mijn peus introduceren:
een 309 GE bj88 genaamd Sofie. Zilvergrijs gekleurd zoals elke bejaarde dame.
licht gedeukt en met prehistorische 1.3 talbot-motor.
Rijd echter als een trein (dagelijks 120km!) en twee maanden geleden zonder al te grote problemen weer apk gekeurd.
Ik doe het meeste onderhoud zelf en hoop dat met een beetje tlc de voiture het nog een tijdje volhoudt. Wellicht haalt de auto de 25 jaar.
Teller staat nu op 175dkm (gekocht 2 jaar geleden met 115dkm) dus de 2 ton moet te halen zijn.
Todo:
- aandrijfassen vervangen (3e keer
- andere velgen, staal maar breder dan de huidige fietsbanden.
- kleppen stellen (joepie...)
- grote beurt (of een goede beurt....
- beetje roest wegwerken
- asbak legen
- wassen, is alweer 4 maanden geleden
Maar even de volgende vraag over de assen: wie weet een adresje waar ik deze kan vinden in goede staat? ze zijn nl nogal niet te krijgen op de sloop.
of... weet iemand of ik ook assen van latere modellen kan gebruiken. Deze zijn er genoeg en lijken op het eerste gezicht hetzelfde muv de buitenste homokineet. Lengte, dikte en aantal tanden zijn gelijk. Zou een hoop gezoek schelen iig.
Dat valt nog alles mee toch? Ik heb mijn 207 vanaf eind februari en daar staat nu 12k (km op), terwijl hij in die periode nog 6 weken heeft stilgestaan omdat ik toen in het buitenland zatlex schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:37:
gisteren de 4000 mile aangetikt in de 308heb de auto sinds 5 maart
Bevalt nog steeds prima trouwens, ook geen problemen met onregelmatig lopen van de moter bij een koude start (wat volgens autoweek zo'n beetje iedereen moet hebben met de 1.6 vti motor).
Ook nog geen enkel ander probleem gehad, wel piepende remmen (moet ik nog steeds eens voor langs de dealer voor van die plaatjes) en een afgebroken middenarmsteun, weliswaar door een lompe actie van een vriend, maar echt sterk is ie niet. Maar die is alweer snel vervangen.

@chefB: moet kunnen als je een manier kan vinden om de buitenste homokineten om te wisselen
Maarreh... hoe krijg je het voor elkaar om in 175k km je aandrijfassen tot drie keer toe naar de filistijnen te helpen

Verwijderd
zal niet gaan want dit model heeft vaste homokineten (als in vastgelast), latere assen kunnen idd uit elkaar en gereviseerd worden. Voor zover ik kan zien is ook het asgedeelte wat in het wiel steekt hetzelfde.Wok schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:36:
*kuch* 15k km sinds 18 april jl.![]()
@chefB: moet kunnen als je een manier kan vinden om de buitenste homokineten om te wisselenAan de bakzijde is Peugeot behoorlijk consequent wat betreft de maatvoering van de assen.
Maarreh... hoe krijg je het voor elkaar om in 175k km je aandrijfassen tot drie keer toe naar de filistijnen te helpen![]()
en drie assen kapot krijg door dus elke keer assen van de sloop te halen, gaat even goed maar ook deze gaan na verloop van tijd speling vertonen. Probleem is dat ik op zich wel assen kan vinden, maar deze liggen niet voor niks op de sloop zeg maar...
Overigens zal 2500 km per maand en mijn rijstijl ook niet erg helpen
hehe heb 'm sinds de 15e en de 20.000 al voorbij. Vrijdag eerste onderhoudsbeurt bij de garage. Ik zou graag wat minder kilometers maken, maar ga niet nog eens verhuizen voor het werk(detachering), 'wacht' wel op een leuke klus wat dichterbij..
Enige minpuntje vind ik dat het linkerdeur-paneel soms wat begint te resoneren bij bepaalde lage tonen als de muziek wat luider staat, morgen vragen of ze daar misschien wat aan kunnen doen anders blijft het arm op de steun en elleboog er tegenaan
Collega van me had de 308sw besteld zonder een proefrit te maken en twijfelde toch zwaar of zijn keuze de juiste zou zijn. Dus ik hem vertellen over mijn goede ervaring met 'mijn' 308, daarna nog even stukje wezen rijden, en dat heeft alle twijfels weggenomen; hij gaat voor de 308sw première in blue montebello. Zelf heb ik liever de hatchback, maar wel benieuwd hoe die sw er irl uit ziet.
mijn huisgenoot heeft ook een 405 en die moet je ook flink intrappen als je wilt remmen, ik houd het maar op franse spelingbartvl schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:34:
Heren, dames de peugeotkenners, afgelopen zondag het eerste stukje gereden in de ergens hierboven geintroduceerde 405 Break. Wagen rijdt goed en ziet er relatief goed uit. Het enige wat me opviel en wat zorgen baart is het remgedrag van de auto. Weten jullie of het klopt dat de auto wat 'zompig' remt? Het voelt een beetje alsof de rem in eerste instantie niet lekker aangrijpt (een érg onduidelijk aangrijppunt) en dat je voor fatsoenlijk remmen redelijk moet doortrappen. Na test blijkt wel dat de wielen kunnen blokkeren maar écht lekker remmen vond ik hem nog niet. De oom van mijn vriendin laat er nog wel even naar kijken voordat hij hem aan ons verkoopt maar misschien dat jullie wel zeggen dat het zo hoort en dat ie toch wel gewoon op tijd stilstaat zeg maar. Overigens zaten er nu nog wel de winterbanden op/onder, die worden ook weer vervangen voor de zomerexemplaren.
Voorderest een héérlijke toerwagen.
Hebben jullie enig idee waar ik een instructieboekje vandaan zou kunnen vissen?
Aanstaande zaterdag nemen we de auto waarschijnlijk weer in ontvangst.
Zie ondertitel
Klopt, maar dat is vanaf vandaag voor mij (voorlopig) verleden tijd
Tot voor kort woonde ik in Zwolle, maar ik werk in Oirschot (ofwel minstens 320km per dag). Twee weken geleden ben ik echter verhuisd naar Eindhoven en vandaag ben ik voor de laatste keer naar mijn oude woning in Zwolle geweest om de overdracht ervan te regelen (overname vloeren en lamellen enzo door de nieuwe huurder).
Aha... dan is dat dus een typisch 'kwaaltje' van de 308. Ik merk ook heel soms een lichte resonantie in de bestuurdersdeur, maar dan meer als de snelheid boven de 135-teller komt. In de praktijk betekent dat dus dat ik er voor 98% van de tijd geen last van heb, omdat ik normaliter altijd 130-teller op de cc rijdbite schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:09:
[...]
hehe heb 'm sinds de 15e en de 20.000 al voorbij. Vrijdag eerste onderhoudsbeurt bij de garage. Ik zou graag wat minder kilometers maken, maar ga niet nog eens verhuizen voor het werk(detachering), 'wacht' wel op een leuke klus wat dichterbij..
Enige minpuntje vind ik dat het linkerdeur-paneel soms wat begint te resoneren bij bepaalde lage tonen als de muziek wat luider staat, morgen vragen of ze daar misschien wat aan kunnen doen anders blijft het arm op de steun en elleboog er tegenaan![]()
Collega van me had de 308sw besteld zonder een proefrit te maken en twijfelde toch zwaar of zijn keuze de juiste zou zijn. Dus ik hem vertellen over mijn goede ervaring met 'mijn' 308, daarna nog even stukje wezen rijden, en dat heeft alle twijfels weggenomen; hij gaat voor de 308sw première in blue montebello. Zelf heb ik liever de hatchback, maar wel benieuwd hoe die sw er irl uit ziet.
Zodra mijn 308 aan zijn eerste beurtje toe is, probeer ik ook even een proefritje te bietsen in een SW. Niet dat de mijne al aan vervanging toe is, maar gewoon om te kijken of je het extra gewicht ook goed kunt merken in de prestaties (ding is toch dik 100kg zwaarder dan de berline). Qua uiterlijk heeft de berline ook bij mij een streepje voor, maar toch valt de SW me in het echt niet tegen

Stond gisteren even bij de dealer te kijken, maar hij heeft een kont.... waar ik op z'n minst aan zal moeten wennen. Als je nu de neus van een 308 op de kont van een 307 plakt, heb je een prima auto imhoWok schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:17:
Zodra mijn 308 aan zijn eerste beurtje toe is, probeer ik ook even een proefritje te bietsen in een SW. Niet dat de mijne al aan vervanging toe is, maar gewoon om te kijken of je het extra gewicht ook goed kunt merken in de prestaties (ding is toch dik 100kg zwaarder dan de berline). Qua uiterlijk heeft de berline ook bij mij een streepje voor, maar toch valt de SW me in het echt niet tegenFeit is wel dat een 308 (zowel berline als SW) zich niet mooi op de foto laat zetten. (Pers)foto's van de auto's kunnen mij niet overtuigen, maar in het echt vind een ik 308 een mooie auto om te zien.
Sometimes you need to plan for coincidence
Wanneer heeft-ie voor het laatst een beurt gehad?Bartjeee schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:09:
Mmmijn 207 1.4 VTi loopt niet lekker stationair met een koude motor, morgen de garage maar eens bellen.
Tsja... Peugeot heeft de laatste jaren wel een redelijk uhm... uitgesproken design...Groentenboer schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:26:
[...]
Stond gisteren even bij de dealer te kijken, maar hij heeft een kont.... waar ik op z'n minst aan zal moeten wennen. Als je nu de neus van een 308 op de kont van een 307 plakt, heb je een prima auto imho
Wel moet ik zeggen dat de kleur veel uitmaakt bij de 308
Ik heb hem net goed drie weken en er staat 2000km op de teller lijkt me niet het probleem dus. Aan de benzine ligt het ook niet shell euro 95 en v-power geven geen verschil.Wok schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:43:
[...]
Wanneer heeft-ie voor het laatst een beurt gehad?Die lange onderhoudsintervallen van tegenwoordig klinken wel heel leuk, maar echt prettig vinden de meeste auto's dat toch niet, is mijn ervaring. Mijn vorige auto (Mini Cooper 1,6 benzine) had zelfs een onderhoudsinterval van 30.000km (!) maar na 20-25k km begon-ie toch altijd merkbaar minder lekker te lopen... Na een regulier beurtje was-ie echter weer helemaal fris en fruitig

Welke motor was dat? Want m'n 2 liter trapt lekker door maar 250 denk ik niet dat ie gaat halenFiXeR.nl schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:02:
Onze 407SW reed 250 op de KM teller, 245 op de GPS. (Niet berg af!)Dan die gezichten van die mensen in hun S8 en Cayenne, priceless als je ze inhaalt met je peugeotje.
[ Voor 38% gewijzigd door curry684 op 27-06-2008 00:01 ]
/edit: @ Bartjeee:
hmmm, ok... beetje vreemd dan inderdaad. Maar aan de andere kant, staan de VTi motoren er wel bekend om niet heel erg lekker stationair te lopen, omdat - volgens zeggen - die dingen knetterarm staan afgesteld om aan de emissie-eisen te voldoen. Het schijnt dat ze in by default in stationairloop echt een minimum aan benzine ingespoten krijgen.
Misschien is het een urban myth, maar ik hoor en lees vaak dat mensen die hun VTi een chiptuning hebben gegeven vaak ook een betere/rustiger stationairloop hebben gekregen.
[ Voor 61% gewijzigd door Wok op 27-06-2008 00:27 ]
Verwijderd
Bijzonder - ik word nooit raar aangekeken als ik in mijn 407 mensne inhaal op de AB... zeker niet door S8 en Cayenne rijders. Die rijden gewoon rustig 200 op dat moment - het is niet zo dat je ze er uit scheurt ofzoFiXeR.nl schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:02:
Onze 407SW reed 250 op de KM teller, 245 op de GPS. (Niet berg af!)Dan die gezichten van die mensen in hun S8 en Cayenne, priceless als je ze inhaalt met je peugeotje.
Geile bak hoor - jammer van die lelijke bumper voor.curry684 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:58:
D'r mag troouwens ook een update in de startpost over de 608, er is recent nogal wat nieuws over gekomen
[afbeelding]
Dat zou de 3 liter v6 moeten zijn - die gaat volgens het boekje 240 geloof ik (of 235?) 10 km/h meer dan de 2.7 diesel. Of je de 2.7 diesel trouwens in de burgerman's 407 kan krijgen weet ik niet zeker - toen ik m'n coupé kocht kon dat niet.Welke motor was dat? Want m'n 2 liter trapt lekker door maar 250 denk ik niet dat ie gaat halen
In de praktijk trap je de 2.7 diesel ook naar de 250 op de teller, maar dan moet je wel Job's geduld hebben - boven de 230 wil ie niet meer zo best. Bij Stuttgart een afdaling van 6% helpt enorm
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 08:13 ]
Hmm, dat heb ik wel vaker bij peugeot. Ik vind de 206 een mooie auto, de 207 vind ik dan weer minder mooi, maar als ze de voorkant van de 206 aan de achterkant van de 207 plakken vind ik het gewoon een mooie autoGroentenboer schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:26:
[...]
Stond gisteren even bij de dealer te kijken, maar hij heeft een kont.... waar ik op z'n minst aan zal moeten wennen. Als je nu de neus van een 308 op de kont van een 307 plakt, heb je een prima auto imho
Verwijderd
Denk meer aqan oude remvloeistof en/of lucht in het systeem.Dentheman schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:45:
[...]
mijn huisgenoot heeft ook een 405 en die moet je ook flink intrappen als je wilt remmen, ik houd het maar op franse speling
[ Voor 12% gewijzigd door bartvl op 27-06-2008 11:31 ]
Vind ik juist niet, ik vond de 206 mooi (tenminste de XSjes en GTi'tjes etc.) maar sinds de 207 er is vind ik de 206 er zo saai uitzien, het front is zo klein (ook nogal logisch gezien het behoorlijke front van de 207, maar toch.. Achterkant van de 207 vind ik dan weer niet geweldig._JGC_ schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:36:
[...]
Hmm, dat heb ik wel vaker bij peugeot. Ik vind de 206 een mooie auto, de 207 vind ik dan weer minder mooi, maar als ze de voorkant van de 206 aan de achterkant van de 207 plakken vind ik het gewoon een mooie auto
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Thanks guys, zal de volgende keer beter zoeken.
Volgende week zondag ga ik waarschijnlijk een dagje naar de Nordschleife. Best kans dat ik dan ook weer een rondje ga doen
wat mij gister opviel is dat als er veel gewicht in mijn auto zit, in dit geval dus 5 personen en ik moet een keertje erg hard remmen.. dat mijn stuur dan begint de trillen. net alsof je banden blokkeren maar dat is net niet het geval.
met normaal remmen is er niks aan de hand.
nu is dit alleen zo als de auto echt zwaar beladen is, als ik er alleen inzit of met 2/3 personen dan is het dus niet zo.
duid dit op kromme remschijven of komt het gewoon omdat er veel gewicht in een relatief klein en licht autotje zit dat de remmen het erg zwaar mee hebben.
gaat om een peugeot 106 uit 1993.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik heb eind vorige week een 306je XR 1.6 Selection uit 1996 aangeschaft. Moet nog wel even geduld hebben tot ik hem heb alleen wegens drukte in de garage en mijn vakantie.
Default blanke hetero
Er is nu dus een pijpje van 10cm aan mijn achterdemper vastgelast, vervolgens dit pijpje om de middenpijp gehangen en ook dat stuk dichtgelast. Het hangt er weer stevig onder, het is weer dicht en het kostte me 15 euro ipv +/- 150 euro voor een nieuwe demper.
Overigens merkte ik niet eens dat mijn uitlaat afgebroken was, mijn moeder zag het toevallig toen ze om de auto liep (hey, wat hangt die uitlaat van jou er scheef onder). Tussen wel of geen einddemper merk je bijna niks qua geluid met een 1.4 HDI motor.
http://www.peugeot.nl/inf...18823868fd82309fb64bf5b21
Worden er maar 2000 van gemaakt dus tegen de tijd dat ik aan een nieuwe toe ben zijn ze natuurlijk allang al weg
ik denk ook inderdaad dat de remmen het dan zwaar te verduren hebben, zijn volgens mij maar kleine schijfjes die erop hangen._JGC_ schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:17:
Bij kromme remschijven zou je ook bij een niet zwaar beladen auto moeten merken dat het stuur trilt. Bij een zwaarbeladen auto en flink remmen komt het wel extra veel aan op je remsysteem, maar ook op je banden.
als ik gewoon alleen rond cross en moet fors remmen dan voel ik het niet, tenzij ik zo hard rem dat de banden tegen blokkeren aanzitten, dus net wel net niet.
Met mijn vorige auto was het geen probleem om dezelfde rotonde te nemen met 50km/h, nat weer of niet, maar die had dan ook iets bredere Toyo Proxes CF1 banden.
* _JGC_ was al lang blij dat er op dat moment niemand de rotonde op kwam rijden

met de auto van mijn mams (opel astra station) is dit ook zo. misschien iets minder het geval als bij jou maar zodra het regent (zacht/hard) hebben de bandjes ook erg weinig grip._JGC_ schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:24:
Ik mocht vanmorgen geforceerd nog een rondje extra om de rotonde draaien. Ik was van plan om met 30km/h de rotonde 2/4 te nemen. Ik stuur een beetje om het midden heen, wil stuur terugdraaien om van de rotonde af en verloor hierbij zowat compleet de controle over de auto. Ligt een peugeot 206 nou zo beroerd op de weg, of zijn Michelin Energy 175/65/14 82T banden met nog geen 3000km achter de kiezen dusdanig slecht bij nat wegdek dat ik moet vrezen voor de veiligheid zodra er een spat regen valt?
Met mijn vorige auto was het geen probleem om dezelfde rotonde te nemen met 50km/h, nat weer of niet, maar die had dan ook iets bredere Toyo Proxes CF1 banden.
* _JGC_ was al lang blij dat er op dat moment niemand de rotonde op kwam rijden
vooral op rotondes.. laatst had ik ook een keer dat ik allmost rechtdoor schoof. zitten ook niet al te brede bandjes onder.
bij m'n eigen peugeotje is het weer een stuk minder en daar zitten ook zeker geen brede sloffen onder.
Enig nadeel blijft dat het Frans is (betrouwbaarheid) of kwam dat wat later pas met meer elektronica ? (lees 2002+)
Canon EOS 80D En wat glaswerk
heb je hetzelfde formaat bandjes eronder als ik.Tommzz schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:42:
Ik reed laatst ook een stukje rechtdoor op een rotonde, in de regen, (nee, niet expres) met 145/70r bandjes. Reed niet eens zo hard, en wel kunnen opvangen, maar was toch ff apart gevoel. (snelheid was hoogstens 30)
weinig grip op nat wegdek dat weet ik wel

De 406 (coupé) kent niet echt grote zwakke punten voor zover ik weet. Puntje van aandacht zijn misschien de raamrubbers, omdat de coupé geen raamstijlen heeft aan de portieren en dat zou mogelijk kunnen gaan suizen als de rubbers niet jofel meer zijn.
Ik weet niet wat voor brandstof je zoekt (benzine, gas, diesel?), maar ik weet toevallig wel een mooie 2.2HDi te koop te staan in Enschede: hier
Zo'n beetje full-options en in goede staat. Het beestje heeft wel flink wat kilometers gemaakt (riant over de twee ton), maar ik ken de eigenaar goed genoeg om te weten dat het ding absoluut dik in orde is
Alleen de kmstand is niet echt aantrekkelijk voor mij.
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Ik durf voor die auto te beweren dat km-stand geen hol zegt over de staat van de auto
Met andere woorden: als je in de markt bent voor een Coupé op diesel, dan is dit zeker een auto om te bekijken.
[ Voor 11% gewijzigd door Wok op 10-07-2008 22:34 ]
Hoewel ik een CC liefhebster ben, ga ik toch voor de 308 RCZ.
Die is toch wel

[ Voor 56% gewijzigd door Zondagskindje op 11-07-2008 12:00 ]
Verwijderd
Ik vind het op zich wel mooie auto's, althans de laatste versies, maar ik was niet zo heel erg onder de indruk van het rijden in die dingen. Het luxe wagen gevoel viel me nogal tegen, zeg maar. En de performance, maar met een 2.2 motortje is er natuurlijk ook een grens aan wat je gaat kunnen verwachten.Firecow schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:28:
Ik zit rond te snuffelen voor een knappe 406 coupe.... Iemand met ervaring met deze prachtige wagen ?? Wat zijn de knelpuntjes waar ik echt op moet letten als ik bij die auto ga kijken ??
Enig nadeel blijft dat het Frans is (betrouwbaarheid) of kwam dat wat later pas met meer elektronica ? (lees 2002+)
Wat me wel opviel is dat de auto uiterst geschikt is als je passagiers achterin hebt die geen benen hebben. Mét bene wordt in elk geval een vet probleem
Default blanke hetero
diameter = 165mmEbayzo schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:08:
Iemand bekend welke maat speakers er in een 306 XR Selection uit 1996 gaan? Kan het op internet niet echt terugvinden.
Default blanke hetero
Peugeot, betrouwbaarheid bij een occasion zal niet zo'n issue zijn. Let wel op of het een auto is met schadegeschiedenis en afgetrapt in het algemeen.Firecow schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:28:
Ik zit rond te snuffelen voor een knappe 406 coupe.... Iemand met ervaring met deze prachtige wagen ?? Wat zijn de knelpuntjes waar ik echt op moet letten als ik bij die auto ga kijken ??
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Volgens de techn. gegevens van Peugeot, is het 165mm.
Iets anders ben ik niet tegen gekomen.:)
[ Voor 4% gewijzigd door Zondagskindje op 11-07-2008 12:24 ]
Default blanke hetero
Uitlaat dichtgekit, niet echt een duurzame optie maar het werkt goed.
Remmen: achterremmen bijgesteld, dit leverde namelijk het probleem van het late remmen en de slechte handrem op. Tevens de remblokjes voor vervangen, die zouden naar Italie en terug waarschijnlijk net overleven, zojuist dus even 60,- in ons eigen leven geinvesteerd.
Brandstofmeter doet het weer, een afsluitrubber vond het nodig op de vlotter te gaan liggen, niet handig, wel snel opgelost dus.
Zomerbanden liggen er weer op, eentje sluit nog niet lekker op de velg aan, hopelijk geen blijvend probleem.
Voorderest mogelijk een olieprobleem, dit moeten we even zelf bij gaan houden en hopelijk valt het wel mee.
Thermostaat: gaat waarschijnlijk bij 70 graden al volledig open waardoor op de snelweg de temperatuur zo rond de 75 graden wordt, wat aan de lage kant, maar geen probleem gok ik.
Dat spul wordt ook vaak in iets vloeibaardere vorm gebruikt om 2 uitlaatdelen aanelkaar te zetten, je smeert het om de binnenste pijp, doet de andere pijp eromheen, klemmen erom en even heetstoken en je hebt een perfect dichte verbinding.
zit een stukje ijzer in met een omtrek van 10-15 mm denk ik dwars door de band heen.
gelukkig was het in de straat dus kon de auto thuis neerzetten.
ik had vandaag zelfs wielspin in de 2e versnelling, soms als ik voor het stoplicht sta voor het rechte stuk hier geef ik af en toe volgas.
dit resulteerde vandaag in wielspin 1e versnelling en zelfs in de 2e tot zo'n 60 km/h (met
'maar' 60 pk).
vet grappig maar stond er ook van te kijke hoe dat nou kan
[ Voor 7% gewijzigd door sjorremans op 11-07-2008 19:04 ]