Maandag wordt onze e-208 afgeleverd. Heeft iemand een tip voor een granny-laadkabel? Het is op dit moment niet echt rendabel om een laadpunt bij huis aan te leggen (installatiekosten zijn nogal uit verhouding met hoe weinig er met de auto gereden gaat worden plus dat ik zelf volgend jaar zakelijk ook weer een ev ga rijden en dan het laadpunt mee kan leasen), er is een openbare paal op de hoek en overnight een volle accu is snel zat.
Rijdt nu een tijdje een e-208. Heb op de navigatie een abonnement op TomTom traffic. Soms zie ik de verbinding terugvallen op TMC. Hebben meerdere gebruikers hier last van en waar zou dit aan kunnen liggen?
Het is mij wel eens opgevallen dat de navigatie op TMC lijkt terug te vallen als je via de myPeugeot app een adres naar de navigatie stuurt.
Het kan ook zijn dat dit toeval is geweest. Zo vaak gebruik ik de app niet om een adres in te stellen.
Het kan ook zijn dat dit toeval is geweest. Zo vaak gebruik ik de app niet om een adres in te stellen.
[ Voor 27% gewijzigd door Jaapio_B op 28-06-2022 14:24 ]
Aan alles komt een eind.
Ik heb ook gekozen voor een granny, vooral omdat ik op kantoor gratis laad(geen lease). Ik heb deze gekozen:Daniel schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:41:
Maandag wordt onze e-208 afgeleverd. Heeft iemand een tip voor een granny-laadkabel? Het is op dit moment niet echt rendabel om een laadpunt bij huis aan te leggen (installatiekosten zijn nogal uit verhouding met hoe weinig er met de auto gereden gaat worden plus dat ik zelf volgend jaar zakelijk ook weer een ev ga rijden en dan het laadpunt mee kan leasen), er is een openbare paal op de hoek en overnight een volle accu is snel zat.
https://evplug.eu/product...-lader-type-2-naar-schuko
Werkt prima, 5,5 of 10 meter kabel en je kan hem op 10A of 16A instellen. Standaard pakt ie 10A. Stekker in stopcontact, knopje drukken tot ie blauw lampje geeft en dan in de auto steken en dan doet ie 16A.
Met een beetje dezelfde redenering als bolleh heb ik deze gekozen;Daniel schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:41:
https://amzn.eu/d/45Rdr9Y
Is nog net iets flexibeler qua vermogen (6, 8, 10, 13, 16 ampère) en daardoor ook handig voor op vakantie bij stopcontacten met beperkte capaciteit
Ah ja die ziet er wel goed uit. Net wat langere kabel ook. 13A is wel een handige setting. Thanks!Silvin schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:58:
[...]
Met een beetje dezelfde redenering als bolleh heb ik deze gekozen;
https://amzn.eu/d/45Rdr9Y
Is nog net iets flexibeler qua vermogen (6, 8, 10, 13, 16 ampère) en daardoor ook handig voor op vakantie bij stopcontacten met beperkte capaciteit
Helaas 1 dag ervoor te horen gekregen van de dealer dat de auto toch niet binnen is… hij hoopt volgende week maar weer niets zekerdicee schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:45:
Te horen gekregen van mijn werkgever dat ik 1 juli mijn peugeot 308 sw krijg. Eerst is er september/oktober aangeveven. Mooie meevaller.
Dat is wel wat zuur zeg. En een beetje rommelig eerlijk gezegd.dicee schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:30:
[...]
Helaas 1 dag ervoor te horen gekregen van de dealer dat de auto toch niet binnen is… hij hoopt volgende week maar weer niets zeker
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Al een poosje stil hier. Iemand met een e-208 in bestelling nog een update wellicht?
Hier een GT-Pack besteld begin januari bij Justlease. Op het online portaal staat nog 7 weken, dat komt overeen met de eerder gecommuniceerde vertraging naar eind augustus. Per whatsapp heb ik vernomen dat ze rekenen op levering half augustus. Geen idee of ik daar enige waarde aan moet hangen.
Ben benieuwd of jullie meer weten
Hier een GT-Pack besteld begin januari bij Justlease. Op het online portaal staat nog 7 weken, dat komt overeen met de eerder gecommuniceerde vertraging naar eind augustus. Per whatsapp heb ik vernomen dat ze rekenen op levering half augustus. Geen idee of ik daar enige waarde aan moet hangen.
Hier ook verder geen info nog.FreddyFish schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:52:
Al een poosje stil hier. Iemand met een e-208 in bestelling nog een update wellicht?
Ook GT PACK besteld 9 januari bij Just Lease.
Krijg volgende week een voorloop auto (Contract andere lease verloopt namelijk)
Lees op een ander forum dat sommige mensen die januari besteld hadden aankomende weken de auto krijgen.
Maar lees ook sommige pas onder voorbehoud in september.
Dealer zelf bellen mag helaas niet meer (worden geleverd door Wassink namelijk)die geven aan mogen geen datums meer afgeven van justlease en als je justlease belt..de datum op de website is doorgegeven vanuit de dealer

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Wat is dat andere forum waar over de levertijden wordt gesproken? Ik lees daar graag mee.
Verder begrijp ik wel dat Wassink en Justlease niet zitten te wachten op een stroom aan belletjes over de levertijd. Zij willen uiteraard ook liever gisteren dan vandaag leveren, maar ook voor hen is het onvoorspelbaar wanneer de auto's geproduceerd en getransporteerd kunnen worden.
Over de WhatsApp-lijn van Justlease heb ik overigens niets te klagen. De twee keren dat ik via die weg om een update heb gevraagd ben ik netjes van antwoord voorzien.
Verder begrijp ik wel dat Wassink en Justlease niet zitten te wachten op een stroom aan belletjes over de levertijd. Zij willen uiteraard ook liever gisteren dan vandaag leveren, maar ook voor hen is het onvoorspelbaar wanneer de auto's geproduceerd en getransporteerd kunnen worden.
Over de WhatsApp-lijn van Justlease heb ik overigens niets te klagen. De twee keren dat ik via die weg om een update heb gevraagd ben ik netjes van antwoord voorzien.
https://peugeot-meeting.n...223555743784f3e&start=220FreddyFish schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:46:
Wat is dat andere forum waar over de levertijden wordt gesproken? Ik lees daar graag mee.
6 januari een active pack besteld en deze was 24 juni bij de dealer binnen maar kon hem ivm vakantie pas 4 juli ophalen. Geen lease en gewoon direct bij de dealer zelf besteld.FreddyFish schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:52:
Auto bevalt tot nu toe erg goed. Enige wat niet lijkt te werken is het aanpassen van de helderheid van het infotainment scherm. Deze staat best wel hoog (de kaart in carplay is nauwelijks te lezen omdat het contrast tussen straten en bebouwing bijna afwezig is) maar de slider voor de helderheid lijkt helemaal niks te doen. Tenzij dit de helderheid voor een ander scherm is maar ik heb het nog niet gemerkt.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Hier 2 weken geleden mijn e2008 in ontvangst genomen. Helaas wel een issue met Android auto die constant aan/uit gaat met meerdere telefoons en kabels. Dealer had dit nog nooit eerder gezien. Was wel een update beschikbaar voor de auto maar helaas kreeg de dealer deze niet aan de praat dus de auto moet binnenkort een halve dag die kant op. Niet echt het begin waar je op hoopt

Dat van Android heb ik op meer fora gelezen. Dat schijnt idd met de laatste update gefixed te zijn. Je kunt in principe ook zelf proberen je auto te updaten met de Peugot update tool. Updaten kan via de USB A poort.
Net bericht van me 9 januari bestelde e-208 GT Pack door Just Lease.
Voorlopige leverdatum 30 september.
Ben benieuwd :-)
Voorlopige leverdatum 30 september.
Ben benieuwd :-)
Gister de garage aan de lijn gehad. Auto is in sepember 2021 al besteld, Peugot heeft nog geen idee wanneer die geleverd gaat worden. Wel worden er nu dagelijks meerdere autos toegekend.
Nog even wachtten dus.
Nog even wachtten dus.
Wij rijden enzo bestelde e~208 die we in maart hadden besteld nu drie weken. Superwagentje! Wel heel wat minder ruimte dan de 308SW die we reden, maar dat is volgens verwachting 😎
👨🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module
De slider werkt bij mij wel, het effect is direct te zien tijdens het verschuiven. Dus dat is wel iets om naar te kijken.Arm1n schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:25:
[...]
6 januari een active pack besteld en deze was 24 juni bij de dealer binnen maar kon hem ivm vakantie pas 4 juli ophalen. Geen lease en gewoon direct bij de dealer zelf besteld.
Auto bevalt tot nu toe erg goed. Enige wat niet lijkt te werken is het aanpassen van de helderheid van het infotainment scherm. Deze staat best wel hoog (de kaart in carplay is nauwelijks te lezen omdat het contrast tussen straten en bebouwing bijna afwezig is) maar de slider voor de helderheid lijkt helemaal niks te doen. Tenzij dit de helderheid voor een ander scherm is maar ik heb het nog niet gemerkt.
Ik heb een hele bulk aan kabels in huis en uiteindelijk zijn er maar 2 die goed werken (met een S21 Ultra en een S22). Daarmee is het ook 100% stabiel de afgelopen 4000km.Robin40 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:29:
Hier 2 weken geleden mijn e2008 in ontvangst genomen. Helaas wel een issue met Android auto die constant aan/uit gaat met meerdere telefoons en kabels. Dealer had dit nog nooit eerder gezien. Was wel een update beschikbaar voor de auto maar helaas kreeg de dealer deze niet aan de praat dus de auto moet binnenkort een halve dag die kant op. Niet echt het begin waar je op hoopt
Één keer is trouwens wel m'n complete infotainment vastgelopen. Ook een feest, want je kan de auto niet écht uitzetten. Dus dat is uitzetten met de knop, de auto uit, deuren op slot en dan buiten gaan zitten wachten tot de auto besluit uit te gaan.
Ik wil best graag kijken of er updates zijn, software data in het infotainmentsysteem geven 2020 aan? Maar m'n VIN wordt niet herkent op de updatesite van Peugeot en die tool schijn ik niet te kunnen vinden. Mis ik iets?dkln schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:34:
Dat van Android heb ik op meer fora gelezen. Dat schijnt idd met de laatste update gefixed te zijn. Je kunt in principe ook zelf proberen je auto te updaten met de Peugot update tool. Updaten kan via de USB A poort.
[ Voor 13% gewijzigd door Silvin op 14-07-2022 21:34 ]
Er zit toch een reset button op de plek waar je normaal het telefoon icoon ziet, althans dat meen ik gelezen te hebben ergens. Dus 10 seconde je vinger daarop houden als het systeem vastgelopen is.Silvin schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:13:
[...]
Één keer is trouwens wel m'n complete infotainment vastgelopen. Ook een feest, want je kan de auto niet écht uitzetten. Dus dat is uitzetten met de knop, de auto uit, deuren op slot en dan buiten gaan zitten wachten tot de auto besluit uit te gaan.
Het is inderdaad net prijs schieten wat betreft de kabel/telefoon combinatie. De A52 van mijn vrouw heb ik wel aan de praat gekregen met alle kabels, mijn S20 FE nog niet. Nieuwe kabels gescoord en nog originele nieuwe maar allemaal geen succes. Vreemde is dat de demo 2008 bij de dealer het dus wel deed met mijn telefoon en kabel dus mogelijk toch de software in mijn auto.Silvin schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:13:
[...]
De slider werkt bij mij wel, het effect is direct te zien tijdens het verschuiven. Dus dat is wel iets om naar te kijken.
[...]
Ik heb een hele bulk aan kabels in huis en uiteindelijk zijn er maar 2 die goed werken (met een S21 Ultra en een S22). Daarmee is het ook 100% stabiel de afgelopen 4000km.
[...]
Ik wil best graag kijken of er updates zijn, software data in het infotainmentsysteem geven 2020 aan? Maar m'n VIN wordt niet herkent op de updatesite van Peugeot en die tool schijn ik niet te kunnen vinden. Mis ik iets?
Binnenkort maar eens de infotainment firmware update doen, heb hem al up een usb stick staan maar moet nog tijd vinden om hem daadwerkelijk te installeren. Blijkbaar duurt dat installatieproces wel een tijdje dus moet er even voor gaan zitten.Silvin schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:13:
[...]
De slider werkt bij mij wel, het effect is direct te zien tijdens het verschuiven. Dus dat is wel iets om naar te kijken.
[...]
Hoe kom je daar aan dan? Ik zag hier mensen verwijzen naar Peugeot en dat je met je VIN nummer dat kan opzoeken. Ik krijg het niet gevonden op de site van Peugeot. Mijn display wil ook wel eens helemaal niet reageren en dan kan je dus niks meer instellen. Zelfs de volume knop deed dan niks. Dus wellicht een update wel handig als die er is.Arm1n schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:49:
[...]
Binnenkort maar eens de infotainment firmware update doen, heb hem al up een usb stick staan maar moet nog tijd vinden om hem daadwerkelijk te installeren. Blijkbaar duurt dat installatieproces wel een tijdje dus moet er even voor gaan zitten.
Maar, hoe gaat dat in zijn werk en waar vind je die update?
Signature van nature
Hier te vindenSircuri schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:04:
[...]
Hoe kom je daar aan dan? Ik zag hier mensen verwijzen naar Peugeot en dat je met je VIN nummer dat kan opzoeken. Ik krijg het niet gevonden op de site van Peugeot. Mijn display wil ook wel eens helemaal niet reageren en dan kan je dus niks meer instellen. Zelfs de volume knop deed dan niks. Dus wellicht een update wel handig als die er is.
Maar, hoe gaat dat in zijn werk en waar vind je die update?
Via Peugeot België site kan je doormiddel van je VIN zelf de beschikbare updates downloaden. Peugeot NL stelt ze niet beschikbaar maar België dus wel. Momenteel wordt de laatste versie voor mijn E2008 gedownload dus ik ben erg benieuwd of hiermee de Android Auto issues mee worden opgelost.
Edit: helaas, zelfde issue met Android auto die non stop aan/uit gaat. Waarschijnlijk dan toch weer opzoek naar andere kabels.
Edit: helaas, zelfde issue met Android auto die non stop aan/uit gaat. Waarschijnlijk dan toch weer opzoek naar andere kabels.
[ Voor 18% gewijzigd door Robin40 op 15-07-2022 17:21 ]
Wat een willekeur, waar heb je deze besteld?leejoow schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:44:
Wij rijden enzo bestelde e~208 die we in maart hadden besteld nu drie weken. Superwagentje! Wel heel wat minder ruimte dan de 308SW die we reden, maar dat is volgens verwachting 😎
Nefkens in Valkenswaard. En het was geen voorraad auto, de verkoper was ook stomverbaasd.MarkHero schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:42:
[...]
Wat een willekeur, waar heb je deze besteld?
👨🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module
Iemand hier ervaring met een Peugeot 2008 uit jaar +/- 2013.
Twijfel om naar deze te gaan kijken, mogelijk olie verbruik blijft denk ik wel een risico.
Twijfel om naar deze te gaan kijken, mogelijk olie verbruik blijft denk ik wel een risico.
BlaBlaBla
Mijn eolys brandstof additievenpomp geeft een error bij mijn Peugeot 208 1.4HDI. Heeft iemand een werkplaatshandboek (oid) waar in staat op welke zekering dit gemonteerd zit?
Ik ben al een uur aan het google geweest, maar kan helaas niet vinden.
Alvast bedankt
Ik ben al een uur aan het google geweest, maar kan helaas niet vinden.
Alvast bedankt
Vanaf 2012 zijn er een stuk minder problemen met de 1.6VTI. Olieverbruik kan je controleren dmv het pijpje van de uitlaat. Ik kocht destijds een VTI met nagenoeg nieuwe einddemper, pijpje was zwarter dan die van een diesel. 6000km later mocht de eerste liter olie erbij.Strider schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:51:
Iemand hier ervaring met een Peugeot 2008 uit jaar +/- 2013.
Goede tip, weet je toevallig wat het brandstof verbruik van de 1.6 VTi motor is? Is hij een beetje zuinig?_JGC_ schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:00:
[...]
Vanaf 2012 zijn er een stuk minder problemen met de 1.6VTI. Olieverbruik kan je controleren dmv het pijpje van de uitlaat. Ik kocht destijds een VTI met nagenoeg nieuwe einddemper, pijpje was zwarter dan die van een diesel. 6000km later mocht de eerste liter olie erbij.
BlaBlaBla
Zijn niet super zuinig, rijden opzich wel lekker. Ik had dat blok in een 207SW van 2008 op LPG. Deed zo'n 500km op 40 liter LPG. Boordcomputer gaf gemiddeld iets van 6,5l/100km aan, maar die wist niet dat er LPG ipv benzine ingespoten werd.Strider schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 00:45:
[...]
Goede tip, weet je toevallig wat het brandstof verbruik van de 1.6 VTi motor is? Is hij een beetje zuinig?
Heb de auto uiteindelijk weggedaan omdat de motor op 2 cilinders liep, tijdens diagnose stellen van misfire op cilinder 3 kapte cilinder 1 ermee, geen compressie meer. Blok zoop 1 liter olie op 3000km.
Heb ergens begin dit jaar de auto nog wel zien rijden, dus motor is uiteindelijk wel weer opgelapt.
Inmiddels een paar honderd km achter de rug in de e-208 dus tijd voor wat eerste indrukken.
The good:
- Rijdt meer dan prima. Is wat hard geveerd maar dat is ook niet verbazingwekkend gezien het gewicht.
- Kofferbak ruim genoeg voor deze klasse, een vakantie gaat wat ver maar genoeg plek voor de boodschappen of een weekendje weg.
- Interieur maakt indruk. Ergonomie is redelijk goed, ik zou het niet overal intuïtief willen noemen maar vergeleken met de knoppenzee die Peugeot tot voor kort een goed idee vond is het prima bruikbaar. Gebruikte materialen zijn uitstekend, alles zit strak en stevig in elkaar. Ik vind het echt indrukwekkend hoe veel beter de interieurs geworden in de laatste 10 jaar. Toen was deze kwaliteit ook in de hogere middenklasse lang niet altijd de norm. Stoelen bieden een goede zit, alleen de zitting is wat kort voor langere mensen (veel voorkomende kwaal)
- Vlot zat. Ik zou het geen racewagen willen noemen en die echte duw die je bij wat dikkere EV's krijgt is er niet, maar je hoeft je nergens voor te schamen, en dat alles in stilte.
The not so good and bad
- Dat kleine stuurtje is echt onbegrijpelijk. Ik snap echt totaal niet wie bij Peugeot bedacht heeft dat dit handig zou zijn. Je moet het stuur min of meer in je schoot leggen om de meters te kunnen zien en dat is gewoon ruk. Je hebt daardoor te weinig ruimte voor je benen. Als je wat langer bent zoals ik zit je zo ver naar achteren en omlaag dat je daar nog wel mee weg komt (hoewel ook ik alleen de bovenkant van het display kan zien) maar mijn vrouw is een stuk kleiner en bij het proefzitten leek ze wel uit te komen, maar nu we de auto wat langer hebben valt op hoe vervelend het is. Ze zit vrij hoog, maar het stuur moet laag. Daarom moet je ze eigenlijk eerst het stuur omhoog doen voordat ze uit kan stappen. Waarom niet gewoon een normaal stuur zoals bij de e-Corsa? Wie heeft hier nu baat bij? Het is echt zinloos. Maar goed.
- De kwaliteit van de achteruitrijcamera is zo slecht dat we eerst dachten dat ie stuk was. Haal een aftermarket ding van Ali Express en het is 10x beter. Het is alsof je naar een webcam uit 1998 zit te kijken.
- cruise control pook is onzichtbaar, dat is niet zo praktisch
- jammer dat carplay niet fullscreen is op het middenscherm. Links en rechts wordt permanent een gigantisch stuk vrij gehouden voor de temperatuurregeling en dat is eigenlijk nergens voor nodig.
- ik vind het gek dat je niet kan instellen hoe ver de accu maximaal moet opladen (althans, niet gevonden). Hij gooit hem altijd helemaal vol. Bij m'n Tesla (ok, da's inmiddels 8 jaar terug) werd dat afgeraden en laadde hij standaard op tot 90%.
Al met al best tevreden. Over range valt nog niet zo veel te zetten, daarvoor hebben we te weinig gereden. Na een rit van ±50 km van voornamelijk snelweg werd een gemiddelde van 16,7 kW per 100km aangegeven. Dat zou inhouden dat 250 tot 270 km met een voorzichtige rechtervoet mogelijk zou moeten zijn.
The good:
- Rijdt meer dan prima. Is wat hard geveerd maar dat is ook niet verbazingwekkend gezien het gewicht.
- Kofferbak ruim genoeg voor deze klasse, een vakantie gaat wat ver maar genoeg plek voor de boodschappen of een weekendje weg.
- Interieur maakt indruk. Ergonomie is redelijk goed, ik zou het niet overal intuïtief willen noemen maar vergeleken met de knoppenzee die Peugeot tot voor kort een goed idee vond is het prima bruikbaar. Gebruikte materialen zijn uitstekend, alles zit strak en stevig in elkaar. Ik vind het echt indrukwekkend hoe veel beter de interieurs geworden in de laatste 10 jaar. Toen was deze kwaliteit ook in de hogere middenklasse lang niet altijd de norm. Stoelen bieden een goede zit, alleen de zitting is wat kort voor langere mensen (veel voorkomende kwaal)
- Vlot zat. Ik zou het geen racewagen willen noemen en die echte duw die je bij wat dikkere EV's krijgt is er niet, maar je hoeft je nergens voor te schamen, en dat alles in stilte.
The not so good and bad
- Dat kleine stuurtje is echt onbegrijpelijk. Ik snap echt totaal niet wie bij Peugeot bedacht heeft dat dit handig zou zijn. Je moet het stuur min of meer in je schoot leggen om de meters te kunnen zien en dat is gewoon ruk. Je hebt daardoor te weinig ruimte voor je benen. Als je wat langer bent zoals ik zit je zo ver naar achteren en omlaag dat je daar nog wel mee weg komt (hoewel ook ik alleen de bovenkant van het display kan zien) maar mijn vrouw is een stuk kleiner en bij het proefzitten leek ze wel uit te komen, maar nu we de auto wat langer hebben valt op hoe vervelend het is. Ze zit vrij hoog, maar het stuur moet laag. Daarom moet je ze eigenlijk eerst het stuur omhoog doen voordat ze uit kan stappen. Waarom niet gewoon een normaal stuur zoals bij de e-Corsa? Wie heeft hier nu baat bij? Het is echt zinloos. Maar goed.
- De kwaliteit van de achteruitrijcamera is zo slecht dat we eerst dachten dat ie stuk was. Haal een aftermarket ding van Ali Express en het is 10x beter. Het is alsof je naar een webcam uit 1998 zit te kijken.
- jammer dat carplay niet fullscreen is op het middenscherm. Links en rechts wordt permanent een gigantisch stuk vrij gehouden voor de temperatuurregeling en dat is eigenlijk nergens voor nodig.
- ik vind het gek dat je niet kan instellen hoe ver de accu maximaal moet opladen (althans, niet gevonden). Hij gooit hem altijd helemaal vol. Bij m'n Tesla (ok, da's inmiddels 8 jaar terug) werd dat afgeraden en laadde hij standaard op tot 90%.
Al met al best tevreden. Over range valt nog niet zo veel te zetten, daarvoor hebben we te weinig gereden. Na een rit van ±50 km van voornamelijk snelweg werd een gemiddelde van 16,7 kW per 100km aangegeven. Dat zou inhouden dat 250 tot 270 km met een voorzichtige rechtervoet mogelijk zou moeten zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Daniel op 22-07-2022 12:26 ]
Die ervaring kan ik zeker delen. Soms lijkt het bij het rijden over hobbels dat de uitlaat los hangt (maar ja, dat kan nietDaniel schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:16:
Inmiddels een paar honderd km achter de rug in de e-208 dus tijd voor wat eerste indrukken.
The good:
Ze hadden wel iets mogen verzinnen op de tas met de laadkabel. Die kan je nergens kwijt.- Kofferbak ruim genoeg voor deze klasse, een vakantie gaat wat ver maar genoeg plek voor de boodschappen of een weekendje weg.
Het zicht naar rechts achter is dramatisch. Ook schuin naar voren kijk je recht tegen je binnenspiegel aan het heb je dus potentieel gigantische dode hoeken. Dat heb ik helaas niet goed genoeg gezien bij de proef rit.- Interieur maakt indruk. Ergonomie is redelijk goed, ik zou het niet overal intuïtief willen noemen maar vergeleken met de knoppenzee die Peugeot tot voor kort een goed idee vond is het prima bruikbaar. Gebruikte materialen zijn uitstekend, alles zit strak en stevig in elkaar. Ik vind het echt indrukwekkend hoe veel beter de interieurs geworden in de laatste 10 jaar. Toen was deze kwaliteit ook in de hogere middenklasse lang niet altijd de norm. Stoelen bieden een goede zit, alleen de zitting is wat kort voor langere mensen (veel voorkomende kwaal)
Dit is duidelijk een lengte probleem (verhouding benen en boven lijf). Ik ben ook redelijk lang, maar ervaar deze problemen absoluut niet. Te korte stoel vind ik ook inderdaad.- Vlot zat. Ik zou het geen racewagen willen noemen en die echte duw die je bij wat dikkere EV's krijgt is er niet, maar je hoeft je nergens voor te schamen, en dat alles in stilte.
The not so good and bad
Zou toch graag een foto willen zien wat je hier nu bedoelt. Of is dit specifiek voor de uitvoering? Ik heb de meeste eenvoudige uitvoering en snap niet helemaal wat je bedoelt.- De kwaliteit van de achteruitrijcamera is zo slecht dat we eerst dachten dat ie stuk was. Haal een aftermarket ding van Ali Express en het is 10x beter. Het is alsof je naar een webcam uit 1998 zit te kijken.
Mijn auto hangt aan de paal en laadt enkel met zonne energie. Komt niet vaak voor dat ie dus helemaal vol komt.- ik vind het gek dat je niet kan instellen hoe ver de accu maximaal moet opladen (althans, niet gevonden). Hij gooit hem altijd helemaal vol. Bij m'n Tesla (ok, da's inmiddels 8 jaar terug) werd dat afgeraden en laadde hij standaard op tot 90%.
Dit klopt wel ongeveer. Heb er nu bijna 5000 km mee gereden en zit steeds zo rond de 250km bereik met een volle accu. En dan rij ik veel snelweg, maar wel eigenlijk altijd maar 100km/u.Al met al best tevreden. Over range valt nog niet zo veel te zetten, daarvoor hebben we te weinig gereden. Na een rit van ±50 km van voornamelijk snelweg werd een gemiddelde van 16,7 kW per 100km aangegeven. Dat zou inhouden dat 250 tot 270 km met een voorzichtige rechtervoet mogelijk zou moeten zijn.
Signature van nature
Mooi om die ervaringen te lezen. De mijne staat nog in bestelling, maar een en ander stemt nog steeds positief.
Alleen moet ik toch echt nog even wachten tot komend najaar. Helaas...
Bij mij zit er praktisch nooit iemand achterin, dus waarschijnlijk zet ik achter de voorstoel een klein curver-kratje of zo en gooi ik daar mooi de kabel in.Sircuri schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:17:
Ze hadden wel iets mogen verzinnen op de tas met de laadkabel. Die kan je nergens kwijt.
Ik heb bij de proefrit zulke dingen ook niet gemerkt. Zicht naar rechts achter is in ieder geval al stukken beter dan bij mijn huidige 3-deurs Corsa. Daar hebben ze voor een 'sportieve lijn' het raam lekker laag naar beneden laten lopen terwijl voor voldoende hoofdruimte het dak wel doorloopt. Dat levert een C-stijl op van heb-ik-jou-daar.Het zicht naar rechts achter is dramatisch. Ook schuin naar voren kijk je recht tegen je binnenspiegel aan het heb je dus potentieel gigantische dode hoeken. Dat heb ik helaas niet goed genoeg gezien bij de proef rit.
In een 206 vielen me ooit de korte zittingen op. Ik ben helemaal niet zo lang (en heb geen enkel probleem met dat kleine stuurtje en de i-cockpit), maar heb wel vrij lange bovenbenen. Tijdens de proefrit met de e-208 is me dat gelukkig niet negatief opgevallen. Dat was een Allure en vervolgens heb ik een GT besteld met andere stoelen...Dit is duidelijk een lengte probleem (verhouding benen en boven lijf). Ik ben ook redelijk lang, maar ervaar deze problemen absoluut niet. Te korte stoel vind ik ook inderdaad.
Alleen moet ik toch echt nog even wachten tot komend najaar. Helaas...
Punctuality is the politeness of kings
Ik sluit mijn grotendeels bij jullie bevinden aan! Stuur vind ik overigens geweldig. Ik was altijd al gewend om over mijn stuur te kijken. En mijn lengte zal net goed uitkomen qua benen (1.86m).
Qua bereik: echt tussen de 300 - 250km. Die 300 haal ik als vooral binnendoor rijdt op Eco (laatst 13,5kw/100). Op de snelweg kakt het goed hard in.
Qua bereik: echt tussen de 300 - 250km. Die 300 haal ik als vooral binnendoor rijdt op Eco (laatst 13,5kw/100). Op de snelweg kakt het goed hard in.
Tip trouwens: er is voor de 208e een extra laadbak/laadvloer te bestellen die precies in de achterbak past. Het wordt dan in feite een dubbele bodem en je laadvloertje wordt iets hoger. Daar kun je je een grote kabel met gemak ik kwijt en ligt hij niet in de weg.
Dan wordt net nog leuker. Mijn woon-werkverkeer is in het meest gunstige geval 1 uur snelweg, maar door file loopt dat vaak op tot 1:15u of langer. Via een binnendoorroute over 80 km/h-wegen is het standaard 1:15u. Die neem ik vrij regelmatig, alleen nu even niet omdat het in vakantieperiode rustig is op de snelweg. En ik zie bij binnendoor rijden al de voordelen qua benzineverbruik. Dat wordt straks alleen maar duidelijker, als ik dat zo lees.dkln schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:03:
Ja, die had ik ook al gezien. Heb je ook gezien wat het ding kost...?dkln schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:05:
Tip trouwens: er is voor de 208e een extra laadbak/laadvloer te bestellen die precies in de achterbak past. Het wordt dan in feite een dubbele bodem en je laadvloertje wordt iets hoger. Daar kun je je een grote kabel met gemak ik kwijt en ligt hij niet in de weg.

[ Voor 24% gewijzigd door dreamscape op 22-07-2022 17:07 ]
Ja het is een hoop geld. Maar ik heb er veel plezier vandreamscape schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:06:
[...]
Ja, die had ik ook al gezien. Heb je ook gezien wat het ding kost...?![]()
![]()
Ik zit er over te denken om t.z.t zelf iets te gaan klussen, zoals dit:dkln schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:09:
[...]
Ja het is een hoop geld. Maar ik heb er veel plezier van(ik was Mercedes prijzen gewend
)
https://peugeot-meeting.n...ewtopic.php?f=262&t=12250
Heb nu in mijn Corsa ook die dubbele bodem en dat is ook fijn als je langere spullen wilt meenemen. Met neergeklapte achterbank krijg je dan een iets vlakkere laadvloer. Of ik altijd de kabel onder in die bak zou gooien, dat zullen we dan nog wel zien...
Hij past zonder kratje perfect tussen de achterbank en de bestuurderstoeldreamscape schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:03:
Bij mij zit er praktisch nooit iemand achterin, dus waarschijnlijk zet ik achter de voorstoel een klein curver-kratje of zo en gooi ik daar mooi de kabel
Ik dacht vooral aan een kabel die in de herfst ook buiten ligt, in de regen over de vieze stoep. Die gooi ik het liefst in een of ander kratje (met een paar oude handschoenen erbij) en niet in de bijbehorende tas...leejoow schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:40:
[...]
Hij past zonder kratje perfect tussen de achterbank en de bestuurderstoel
Ah, ja, ik laad altijd thuis met een vaste kabel. Vrijwel nooit gebruik ik de losse laadkabel. Dat is inderdaad wel onhandig, want het is best wel even proppen in de tas die je erbij krijgt.dreamscape schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:21:
[...]
Ik dacht vooral aan een kabel die in de herfst ook buiten ligt, in de regen over de vieze stoep. Die gooi ik het liefst in een of ander kratje (met een paar oude handschoenen erbij) en niet in de bijbehorende tas...
Mooie opsomming! Ik ga hier een paar dingen vanuit een ander perspectief tegenover zettenDaniel schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:16:
Wij hebben hem dus net geladen om 3 weken met het volle gezin (2 volwassenen, 2 kinderen) op vakantie door Europa te gaan. Past allemaal primaDaniel schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:16:
Hier een hele andere ervaring! Ik snap werkelijk niet waarom niet meer merken dit doenDaniel schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:16:
Er is meer uit te halen kan ik je uit ervaring zeggen. Ik kan ongeveer 13.3 kWh/100km halen. Maar dat is wel echt hypermiling op z'n best in ideale omstandigheden. Als ik nergens op let haal ik ongeveer 280km range. (na 5000km).Daniel schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:16:
Verder helemaal eens met je punten!
Zoek maar eens foto's. Als je net als ik het eenvoudigste model hebt dan heb je aan beide zijkanten van je infotainmentscreen 3 touchknoppen voor de functies. Bij de luxere versies is deze ruimte opgevuld door extra scherm (en zitten die touchknoppen op het pianolakpaneeltje waar de pianotoetsen uitsteken). Dat is leuk, maar bij AA of Carplay is het scherm nog steeds even groot als op de minder luxe uitvoering omdat die extra ruimte permanent de instellingen voor de climate control weergeven.Sircuri schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:17:
Zou toch graag een foto willen zien wat je hier nu bedoelt. Of is dit specifiek voor de uitvoering? Ik heb de meeste eenvoudige uitvoering en snap niet helemaal wat je bedoelt.
Verder nog een tip voor de laadkabel:
Als je de bodem van kofferbak openklapt heb je daar een piepschuim vorm met het trekoog en bandenreparatiekit. Als je dat er uit haalt past daar met gemak de laadkabel, hesjes, trekoog en gevarendriehoek
14 oktober wordt mijn witte e-208 GT pack geleverd zoals het er nu naar uitziet. Hij is op 15 feb besteld.
Ah beter! Hier nog steeds geen exacte datum 9 januari GT Pack besteld(blauw).MarkHero schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:40:
14 oktober wordt mijn witte e-208 GT pack geleverd zoals het er nu naar uitziet. Hij is op 15 feb besteld.
Waar had je zelf besteld?
Ik had de e-208 opgehaald net nadat we van een 2 weken lange vakantie terug waren gekomen met de MX-5. Dan voelt de e-208 echt als een zee van ruimte, zowel van binnen als buitenDaniel schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:16:
The good:
Vandaag gebeld dat mijn e-208 GT binnenkort wordt geleverd! Besteld eind December (definitief gemaakt op 3 januari i.v.m. de subsidie)
Op 6 en 13 augustus levert Wassink weer een groot aantal Peugeots voor Justlease klanten.
Op 6 en 13 augustus levert Wassink weer een groot aantal Peugeots voor Justlease klanten.
Vraagje,
Toevallig moest ik mijn huidige lease auto vandaag inleveren.
Nu was dit bij een bepaalde vestiging van wassink(niet peugeot) maar de beste man kon toevallig wel in het order systeem kijken van peugeot.
Nu zag hij niet wanneer de auto(E-208GT PACK) geleverd zou worden maar al wel dat er een chassisnummer bekend was.
Als het chassisnummer bekend is betekend dat dat de auto al gemaakt is en op transport gaat?
Was even nieuwsgierig wie dat zou weten.
Nu was dit bij een bepaalde vestiging van wassink(niet peugeot) maar de beste man kon toevallig wel in het order systeem kijken van peugeot.
Nu zag hij niet wanneer de auto(E-208GT PACK) geleverd zou worden maar al wel dat er een chassisnummer bekend was.
Als het chassisnummer bekend is betekend dat dat de auto al gemaakt is en op transport gaat?
Bij mij was de auto er binnen een paar weken nadat het chassisnummer er was. Ik begreep wel dat het zo kan zijn dat als er een bepaald onderdeel nog niet is dat hij daarvoor achter gehouden kan worden, maar dat ze dan over het algemeen ook al proberen sowieso nog niet te bouwen (anders moeten ze ze allemaal stallen).
Bij mij zat er een maand tussen het verkrijgen van een chassis nummer en het ontvangen van de auto. Maar van wat ik begreep is dat ietwat aan de lange kant.TheRyzenDude schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:05:
Vraagje,
van Mossel, nog geen chassisnummer gekregen.TheRyzenDude schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:10:
[...]
Ah beter! Hier nog steeds geen exacte datum 9 januari GT Pack besteld(blauw).
Waar had je zelf besteld?
Mijn op 3 januari bij Just Lease bestelde GT Pack met stoelverwarming is inmiddels binnen bij de dealer. Nog een paar weken wachten tot de aflevering, omdat ik niet naar de ophaaldagen kan komen. Hopelijk goed nieuws voor de mensen die nog wachten op een GT Pack 😄
Ik wacht op een in maart door mij (maar in september door de dealer) Allure pack. hopelijk hebben ze snel nieuws voor me.
Ohhh komt wel heel dichtbij nu.Groever schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:01:
Mijn op 3 januari bij Just Lease bestelde GT Pack met stoelverwarming is inmiddels binnen bij de dealer. Nog een paar weken wachten tot de aflevering, omdat ik niet naar de ophaaldagen kan komen. Hopelijk goed nieuws voor de mensen die nog wachten op een GT Pack 😄
Mijne besteld 9 januari ook GT Pack met stoelverwarming(ook bij just lease) ^^ zelf blauwe kleur , welke kleur had jij?
Hopelijk bellen ze mij vandaag of volgende week...fingers crossed.
Precies dezelfde als jou besteld met stoelverwarming. Ook blauw. Deze week Wassink gemaild en als reactie gekregen dat levering eind Augustus niet gaat gebeuren en dat ik rekening moest gaan houden met oktober (al zijn dat net als alle eerdere geroepen datums geen garanties). Balen!TheRyzenDude schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:57:
[...]
Ohhh komt wel heel dichtbij nu.
Mijne besteld 9 januari ook GT Pack met stoelverwarming(ook bij just lease) ^^ zelf blauwe kleur , welke kleur had jij?
Hopelijk bellen ze mij vandaag of volgende week...fingers crossed.
Zijn er hier mensen die de iPhone app een drama vinden? Geregeld wil hij niet de airco starten op afstand en het updaten van de SoC gaat ook niet van harte.
Daarnaast mis ik een instelling waarmee je kan aangeven tot hoe ver je de accu wilt laden. Peugeot geeft zelf aan in de app dat je het beste voor de accu niet verder dan 80% kan laden (wat voor mij geen probleem is gezien het overgrote deel van de ritten die ik maak), maar dat moet ik dan wel handmatig gaan zitten regelen.
Daarnaast mis ik een instelling waarmee je kan aangeven tot hoe ver je de accu wilt laden. Peugeot geeft zelf aan in de app dat je het beste voor de accu niet verder dan 80% kan laden (wat voor mij geen probleem is gezien het overgrote deel van de ritten die ik maak), maar dat moet ik dan wel handmatig gaan zitten regelen.
Ik heb nog nooit iemand positief over de app zien schrijvenleejoow schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:01:
Zijn er hier mensen die de iPhone app een drama vinden? Geregeld wil hij niet de airco starten op afstand en het updaten van de SoC gaat ook niet van harte.
Njah weet ik elk geval al wel dat de mijne gebouwd ismaxvdh schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:31:
[...]
Precies dezelfde als jou besteld met stoelverwarming. Ook blauw. Deze week Wassink gemaild en als reactie gekregen dat levering eind Augustus niet gaat gebeuren en dat ik rekening moest gaan houden met oktober (al zijn dat net als alle eerdere geroepen datums geen garanties). Balen!
Dus bij mij zit ie op transploft een deze dagen..hopelijk...denk ik...
Wanneer had jij besteld dan?
Eind december. Contract ondertekent met eerste mogelijkheid in januari bij Justlease.TheRyzenDude schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:33:
[...]
Njah weet ik elk geval al wel dat de mijne gebouwd is(citroen wassink(allemaal PSA) kon een vinnummer zien)
Dus bij mij zit ie op transploft een deze dagen..hopelijk...denk ik...
Wanneer had jij besteld dan?
Kan iemand mij vertellen of je de amperes waar je mee laadt in de e-208 kan instellen? Dan zou ik me een paar 100 euro kunnen besparen op de aanschaf van een granny lader.
Helaas. Je kan vrijwel niets instellen. Ik heb niet eens kunnen vinden of je ergens het percentage geladen kunt vinden zonder de deur open en weer dicht te doenAtlAntA schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:18:
Kan iemand mij vertellen of je de amperes waar je mee laadt in de e-208 kan instellen? Dan zou ik me een paar 100 euro kunnen besparen op de aanschaf van een granny lader.

Bedankt voor je antwoord. Wordt de software nog wel actief ontwikkeld? Komt er nog geregeld een OTA update binnen of moet zoiets elke keer via de dealer?Silvin schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:56:
[...]
Helaas. Je kan vrijwel niets instellen. Ik heb niet eens kunnen vinden of je ergens het percentage geladen kunt vinden zonder de deur open en weer dicht te doenAlleen je batterij 'balk' en range. Zelfde met geen maximum van 80% laden kunnen instellen. Ik vind het een heerlijke auto maar qua elektrische-auto-software komt ie aardig wat te kort.
@AtlAntA Updaten moet in Nederland formeel via de dealer. Ik kreeg mijn e208 geproduceerd in 2022 geleverd met de software uit 2020 (?). Je kan wel via de Belgische Peugeot een software-updater downloaden en daarmee zelf updaten (eigen risico). Link staat ergens op de vorige paar pagina's. Dat heb ik gedaan, er verandert echter weinig. Het enige wat ik merk is dat het infotainmentsysteem een tikje vlotter is en de climate control rustiger op- en afschaalt.
Hier is 'ie, met dank aan @jan390
Hier is 'ie, met dank aan @jan390
Het werkt... meestal. En traag. En vaak na een force close. Dus tsja.hjs schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:29:
[...]
Ik heb nog nooit iemand positief over de app zien schrijven
[ Voor 38% gewijzigd door Silvin op 02-08-2022 10:48 ]
De auto die wij krijgen wordt een lease auto dus ik zal het dan eventueel toch via de dealer moeten spelen. Ik neem aan dat de auto met de laatste software wordt geleverd ook al was dat bij jou niet het geval. En anders gewoon een verzoek indienen. Ik neem aan dat ze hier niet al te moeilijk over zullen doen.Silvin schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:34:
Updaten moet in Nederland formeel via de dealer. Ik kreeg mijn e208 geproduceerd in 2022 geleverd met de software uit 2020 (?). Je kan wel via de Belgische Peugeot een software-updater downloaden en daarmee zelf updaten (eigen risico). Link staat ergens op de vorige paar pagina's. Dat heb ik gedaan, er verandert echter weinig. Het enige wat ik merk is dat het infotainmentsysteem een tikje vlotter is en de climate control rustiger op- en afschaalt.
Had dus vorige week via andere vestiging te horen gekregen dat er een VIN nummer was.
Alleen deze vestiging kon niet zien wanneer de auto geleverd wordt.
Mail verstuurd maar naar de leverende vestiging en kreeg bevestiging hij is onderweg!
Binnen nu en 3 weken verwachten ze hem daar te hebben staan en bellen ze mij voor het ophalen.
Nog mooi voor mijn vakantie in september.(houd wel slag om de arm)
9 jan besteld bij JustLease.
@Silvin , @AtlAntA ,
De software in de auto bestaat eigenlijk uit meerdere delen.
Je hebt het deel met de rijhulpsystemen en accu management en een ander deel voor het touchscreen en navigatie.
Het 1e deel kun je vooralsnog niet zelf updaten. Dat is een werkje voor de dealer.
Daar komen ook niet heel vaak updates voor uit dacht ik.
Mijn e-Corsa van eind 2020 heeft vorig jaar zomer een grote update gehad. Sindsdien is er geen nieuwere update uitgekomen.
In die update zat onder andere een andere laadcurve voor het laden van de accu en wat aanpassingen aan de traction control en regeneratie. Dat was in ieder geval een fijne update.
De software voor het touchscreen wordt wel vaker geüpdatet. Maar daar moet je je ook niet al te veel van voorstellen.
Veel meer dan wat cosmetische dingetjes is dat tot nu toe niet geweest.
Navigatie software spreekt voor zich. Een paar keer per jaar een update van de kaarten.
De software op je telefoon is vanaf het begin al vrij hopeloos. Er zijn wel verbeteringen geweest, dus het werkt nu al een stuk beter dan eerst. Kan ja nagaan hoe dramatisch het was...
Er is door PSA geloof ik wel eens aangegeven dat ze wel werken aan een functie om het laden in een schema in te stellen, maar met het tempo waarin ze verbeteringen doorvoeren is dat voor de meeste eigenaars te laat.
Als je je verwachtingen over de app heel erg naar beneden bijstelt, dan valt het allemaal wel mee...
Ik gebruik de app alleen nog maar om af en toe de auto voor te verwarmen of te koelen.
Ook het accupercentage bekijken lukt meestal wel. De rest is hopeloos, nutteloos en krakkemikkig.
- Ritten registratie - werkt totaal niet betrouwbaar
- Lokatie van de auto - werkt alleen als je zelf de laatste rit hebt gedaan.
- Onderhoudsregistratie - werkt ook niet...
- De laatste tijd elke keer melding dat er een internetverbinding moet zijn om bepaalde functies te kunnen gebruiken.
- Heel vaak de vraag van de app hoe tevreden je bent....
- Accu percentage en range - werkt over het algemeen best OK, maar soms krijg je verouderde info te zien die niet geüpdatet wordt.
Gelukkig is de auto verder wel heel fijn.
De software in de auto bestaat eigenlijk uit meerdere delen.
Je hebt het deel met de rijhulpsystemen en accu management en een ander deel voor het touchscreen en navigatie.
Het 1e deel kun je vooralsnog niet zelf updaten. Dat is een werkje voor de dealer.
Daar komen ook niet heel vaak updates voor uit dacht ik.
Mijn e-Corsa van eind 2020 heeft vorig jaar zomer een grote update gehad. Sindsdien is er geen nieuwere update uitgekomen.
In die update zat onder andere een andere laadcurve voor het laden van de accu en wat aanpassingen aan de traction control en regeneratie. Dat was in ieder geval een fijne update.
De software voor het touchscreen wordt wel vaker geüpdatet. Maar daar moet je je ook niet al te veel van voorstellen.
Veel meer dan wat cosmetische dingetjes is dat tot nu toe niet geweest.
Navigatie software spreekt voor zich. Een paar keer per jaar een update van de kaarten.
De software op je telefoon is vanaf het begin al vrij hopeloos. Er zijn wel verbeteringen geweest, dus het werkt nu al een stuk beter dan eerst. Kan ja nagaan hoe dramatisch het was...
Er is door PSA geloof ik wel eens aangegeven dat ze wel werken aan een functie om het laden in een schema in te stellen, maar met het tempo waarin ze verbeteringen doorvoeren is dat voor de meeste eigenaars te laat.
Als je je verwachtingen over de app heel erg naar beneden bijstelt, dan valt het allemaal wel mee...
Ik gebruik de app alleen nog maar om af en toe de auto voor te verwarmen of te koelen.
Ook het accupercentage bekijken lukt meestal wel. De rest is hopeloos, nutteloos en krakkemikkig.
- Ritten registratie - werkt totaal niet betrouwbaar
- Lokatie van de auto - werkt alleen als je zelf de laatste rit hebt gedaan.
- Onderhoudsregistratie - werkt ook niet...
- De laatste tijd elke keer melding dat er een internetverbinding moet zijn om bepaalde functies te kunnen gebruiken.
- Heel vaak de vraag van de app hoe tevreden je bent....
- Accu percentage en range - werkt over het algemeen best OK, maar soms krijg je verouderde info te zien die niet geüpdatet wordt.
Gelukkig is de auto verder wel heel fijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Paling1 op 02-08-2022 13:32 ]
Hoi allemaal,
Ik wil waarschijnlijk een Peugeot 208 e gaan bestellen. Ik vind het alleen heel lastig om een beetje een reële inschatting te maken van de kosten per kilometer als ik voornamelijk thuis aan de lader hang. Ik heb nog een gunstig contract bij Vattenfall van 0,20€ per kWh. Wat is jullie verbruik en wat zijn de kosten per km incl afschrijving, verzekering etc etc ongeveer? Misschien is het een stomme vraag maar geeft me een beetje richting in m’n te verwachten kosten.
Bedankt!
Ik wil waarschijnlijk een Peugeot 208 e gaan bestellen. Ik vind het alleen heel lastig om een beetje een reële inschatting te maken van de kosten per kilometer als ik voornamelijk thuis aan de lader hang. Ik heb nog een gunstig contract bij Vattenfall van 0,20€ per kWh. Wat is jullie verbruik en wat zijn de kosten per km incl afschrijving, verzekering etc etc ongeveer? Misschien is het een stomme vraag maar geeft me een beetje richting in m’n te verwachten kosten.
Bedankt!
Verbruik is ondertussen wel heel vaak voorbij gekomen. Ik zelf rij +- 250 km op een volle accu (100km/h snelweg) met een accu van 45kW effectief. Dus doe je berekening. Afschrijving is nog niet echt heel duidelijk volgens mij. Moet je op zoek gaan naar een tweede hands e-208. Verzekering weet ik niet. Ik rij mijn auto private lease. Maar ik neem aan dat elke verzekeringsmaatschappij je prima een prijsindicatie kan geven.
Ik moet wel zeggen dat ik nooit een auto heb gekocht met deze cijfers in mijn hand. Ik koop een auto en rij er in. Als dit echt issues gaan zijn, vraag ik me af of het uberhaupt verstandig is een auto aan te schaffen. Er kunnen altijd onverwachte kosten kleven aan het bezitten van een auto.
Ik had daar geen zin meer in en rij ondertussen ruim 6 jaar private lease. Bevalt me uitstekend.
Ik moet wel zeggen dat ik nooit een auto heb gekocht met deze cijfers in mijn hand. Ik koop een auto en rij er in. Als dit echt issues gaan zijn, vraag ik me af of het uberhaupt verstandig is een auto aan te schaffen. Er kunnen altijd onverwachte kosten kleven aan het bezitten van een auto.
Ik had daar geen zin meer in en rij ondertussen ruim 6 jaar private lease. Bevalt me uitstekend.
Signature van nature
Wij hebben begin juli de Peugeot e-2008 Active Pack als lease-auto aangevraagd bij auto.nl
Helaas bleek deze, een aantal weken later, niet leverbaar. Na wat onderhandelen over het alternatief, een model met iets meer opties, hebben we gisteren te horen gekregen dat 'ie 25 augustus wordt bezorgd!
Het is onze eerste auto, dus ik ben super benieuwd.
Helaas bleek deze, een aantal weken later, niet leverbaar. Na wat onderhandelen over het alternatief, een model met iets meer opties, hebben we gisteren te horen gekregen dat 'ie 25 augustus wordt bezorgd!
Het is onze eerste auto, dus ik ben super benieuwd.
Van de week viel mij ineens iets heel raars op met het verbruik van de 208e. Ik heb het idee dat voorbij de 50% accu de cijfers ineens heel somber worden.
Ik had nog 80km bereik over volgens de GOM terwijl er (volgens het dashboard en de app) nog 50% accu over was. Het verbruik lag gemiddeld op de 16,8kw/100 (volgens mijn trip meter). Dus je zou verwachten dat er dan nog ongeveer 135km over zou zijn (uitgaande van 46kw bruikbare accu). Ik had op dat moment zo'n 90km erop zitten.
Herkent iemand dit? of is het heel logisch te verklaren?
Ik had nog 80km bereik over volgens de GOM terwijl er (volgens het dashboard en de app) nog 50% accu over was. Het verbruik lag gemiddeld op de 16,8kw/100 (volgens mijn trip meter). Dus je zou verwachten dat er dan nog ongeveer 135km over zou zijn (uitgaande van 46kw bruikbare accu). Ik had op dat moment zo'n 90km erop zitten.
Dit herken ik wel. Zelfs met heel consistent rijgedrag waarbij ik bijvoorbeeld met woon-werkverkeer vrijwel dagelijks met 58-62% thuis kom kan de overgebleven range zomaar 80km verschillen. Daarom zou ik zo graag batterijpercentage inzien op de auto ipv alleen in de matige app.dkln schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:51:
Van de week viel mij ineens iets heel raars op met het verbruik van de 208e. Ik heb het idee dat voorbij de 50% accu de cijfers ineens heel somber worden.
Hier in de Alpen wordt het nog erger. Bergop vliegt de range er af (en terecht) maar daarna past de auto zich niet meer aan. Dus ik verbruik bijvoorbeeld zo'n 40% accu bergop op slechts 30 horizontale kilometers, de auto geeft aan nog 80km te hebben met de resterende 60%. Ok snap ik. Maar daarna rijd ik kilometers lang vlak en het enige wat er gebeurt is dat de range er zeer langzaam af gaat. En zelfs dat is te snel en zou ik bij 0 range nog 15% accu over hebben ofzo. Zover ben ik nog niet gegaan dus weet niet goed wat de auto dan laat zien. Hetzelfde gebeurt met bergaf nu; ik laad zomaar 20% bij bergaf maar de Peugeot vertaalt dat in 35km extra range?
Nu weten we het, en maken we ons niet druk. Maar het geeft wel een vertekend beeld. Als je verbruik drastisch daalt midden in een trip moet dat iets met je range doen. ABRP kan dat namelijk wél, wat het nog idioter maakt.
Check! Ja misschien wordt het toch eens tijd voor zo'n ODB dongle. Ik zou zoveel liever gewoon een resterend % zien ipv. een totaal wazige schatting :-)
Toevallig was ik hier pas geleden ingedoken(krijg binnen nu en 3 weken m'n eigen e-208)en het blijkt dat je wel het percentage gewoon kunt laten zien tijdens het rijden , wat ik natuurlijk ook veel liever zie dan zo'n GOMdkln schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:53:
Check! Ja misschien wordt het toch eens tijd voor zo'n ODB dongle. Ik zou zoveel liever gewoon een resterend % zien ipv. een totaal wazige schatting :-)
Hieronder de uitleg via youtube.
YouTube: Battery % on Peugeot EV dashboard? Who said you cannot? e208 e2008 i...
Deze vraag is volgens mij al meerdere keren voorbij gekomen(probleem zit de productiedatum van het 3d scherm?). Mijn e-208 uit 10/2020 heeft dit niet op de manier hoe hij dit uitlegt.TheRyzenDude schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:32:
[...]
Toevallig was ik hier pas geleden ingedoken(krijg binnen nu en 3 weken m'n eigen e-208)en het blijkt dat je wel het percentage gewoon kunt laten zien tijdens het rijden , wat ik natuurlijk ook veel liever zie dan zo'n GOM
Peugeot E208 GT --- 6400 WP Z —
En ik heb geen 3D cockpit en kan dus vrijwel niets instellen. Kan wel eens even kijken bij dat pop up menuutje (wat daar in feite je tripcomputer is).
Ik ben benieuwd! Wij krijgen ook de uitvoering zonder 3D cockpit. Mocht het je lukken dan hoor ik graag hoe.Silvin schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:42:
En ik heb geen 3D cockpit en kan dus vrijwel niets instellen. Kan wel eens even kijken bij dat pop up menuutje (wat daar in feite je tripcomputer is).
Same here. Al eens geprobeerd. Het lijkt mij een kwestie van een software update maar die is bij mij al up-to-date volgens Peugeot.
Ik vind het typisch iets van auto’s..dkln schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:51:
Mijn 308 2.0hdi doet ook maar wat.
Op zeg maar half vol zie ik 660km rijbereik staan, en op kwart vol 360km.
Dan iets na kwart vol daalt binnen 10km (zelfde snelheid aanhouden etc) de range naar 280.
Of mijn ex Fiesta. Zodra de range onder de 80 zat was het vrijwel onmogelijk hem er weer boven te krijgen behalve door te tanken. Of mijn exVolvo, zodra het tank lampje brandde daalde de range 2-3x zo snel
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik zie ook vaak dat een dag later de range weer verschoven is (vaak weer omhoog). Dus een tijdscomponent speelt ook een rol lijkt het. Ik snap niet zo goed waarom ze niet gewoon de tripmeter als vertrekpunt nemen.
Ja maar meer dat boven de 50% hij overmatig optimistisch is (360km op een volle accu). En eenmaal onder de 50% de range wel een redelijke inschatting is (bijvoorbeeld nog 100km op net geen 50%).dkln schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:51:
Update over mijn auto (december besteld, januari getekend bij Just lease). Wassink gaf aan dat de auto in oktober zou komen. Verder geen chassis nr of verdere updates bekend.
Just lease ook even gebeld (onder het excuus van: er staat nog steeds eind augustus in de leverindicatie, dan zou de auto toch nu wel in productie zijn?). Antwoord: auto is gepland voor productie. Verwachte levering eind oktober.
Heeft iemand deze 'geplande productie' update eerder kregen en is daar meer garantie voor te geven de loze leveringsdatums indicaties die ik eerder heb gehad? Dit betekent volgens mij nog niet dat er een chassis nr is.
Hopelijk niet te lang meer wachten...
Just lease ook even gebeld (onder het excuus van: er staat nog steeds eind augustus in de leverindicatie, dan zou de auto toch nu wel in productie zijn?). Antwoord: auto is gepland voor productie. Verwachte levering eind oktober.
Heeft iemand deze 'geplande productie' update eerder kregen en is daar meer garantie voor te geven de loze leveringsdatums indicaties die ik eerder heb gehad? Dit betekent volgens mij nog niet dat er een chassis nr is.
[ Voor 4% gewijzigd door maxvdh op 04-08-2022 18:10 ]
Helaas, ik krijg daar alleen verbruik, gemiddelde snelheid en totale afstand te zien. Wel geven snelkeuzemenu's 2 en 3 dezelfde info weer, wellicht kan je dat aanpassen. Zal daar eens induiken.GerbenRawr schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:00:
[...]
Ik ben benieuwd! Wij krijgen ook de uitvoering zonder 3D cockpit. Mocht het je lukken dan hoor ik graag hoe.
Update: Kennelijk zijn dit geen persoonlijke menu's maar live energieverbruik, trip computer 1 en tripcomputer 2. Je kan hier volgens mij niets aan instellen. De handleiding zegt van wel maar die optie bestaat niet op het scherm en geldt dus volgens mij alleen voor de 3D Cockpit. Helaas is de handleiding daar niet duidelijk in.
Weet iemand trouwens wat onderstaand venster in de i-cockpit betekent? Ik zie daar nooit iets gebeuren en kan het ook niet vinden. Staat alleen maar zo'n stom grijs rondje me aan te staren.
:strip_exif()/f/image/dbc7wn8UFbsiStrE0LPt8NjY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Silvin op 05-08-2022 11:49 ]
Mijn 308 SW GT (hybrid) (besteld half november...) stond ook voor eind augustus bij Justlease. Net ook gebeld en nu krijg ik 18 okt te horen, wel ook een geplande productieplek. Jammer dat dat niet proactief wordt gemeld. Anyway, fingers crossed!maxvdh schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:09:
Update over mijn auto (december besteld, januari getekend bij Just lease). Wassink gaf aan dat de auto in oktober zou komen. Verder geen chassis nr of verdere updates bekend.
[ Voor 10% gewijzigd door joost.janssens op 05-08-2022 13:07 ]
Peugeot 208 GT (Benzine) eind februari besteld. Levertijd volgens JustLease staat momenteel op 4 weken (zowel in Dashboard als telefonisch). Ik had contact opgenomen met Wassink en heb een VIN-nummer ontvangen van ze.
Toevallig iemand begin/half februari besteld en de auto al mogen ontvangen?
Toevallig iemand begin/half februari besteld en de auto al mogen ontvangen?
Begin maart besteld, eind juni geleverd. Betreft wel een Peugeot e-208 GT. Het schijnt dat we heel veel geluk hebben gehad, maar geen idee waarom die van ons zo snel is gekomen.
Dat is wel heel snel inderdaad, veel plezier ermee! Hopelijk komt die van mij dan ook asapleejoow schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:18:
Begin maart besteld, eind juni geleverd. Betreft wel een Peugeot e-208 GT. Het schijnt dat we heel veel geluk hebben gehad, maar geen idee waarom die van ons zo snel is gekomen.
Krijg zojuist een mail binnen van justlease met weer uitstel. 
Eind november spreken ze nu over voor de E-208.
Mag ik ff vloeken?
Mag ik ff vloeken?
[ Voor 5% gewijzigd door hjs op 09-08-2022 16:15 ]
Hier ook mail van Just Lease.
Wel een ander type mail , Hij staat klaar voor transport naar Nederland.
Je auto komt eraan
Zoals je in het bovenstaande schema kan zien wacht je auto nu op transport naar Nederland. Door het personeelstekort in de transportsector duurt dit iets langer dan normaal. Dit betekent dat we er naar streven om de auto binnen twee maanden aan je uit te leveren. De exacte datum is nog onbekend
Dealer sprak binnen nu en 3 weken..benieuwd wie er gelijk krijgt JL of leverende dealer ^^
Je auto komt eraan
Zoals je in het bovenstaande schema kan zien wacht je auto nu op transport naar Nederland. Door het personeelstekort in de transportsector duurt dit iets langer dan normaal. Dit betekent dat we er naar streven om de auto binnen twee maanden aan je uit te leveren. De exacte datum is nog onbekend
Dealer sprak binnen nu en 3 weken..benieuwd wie er gelijk krijgt JL of leverende dealer ^^
Ik rij inmiddels een weekje rond in m'n grijze 208 GT automaatje, erg leuke auto. Ik heb een voorraad auto gekozen voor full operational lease (zakelijk), en dus had ik na 2 weken dat ding onder m'n kont.
Is er een reden dat mensen dat hier niet gewoon doen? Er stond een paar honderd kilometer op de teller, maar dat maakt ook niets uit toch? Ik zie soms wachttijden voorbij komen van een jaar...
Is er een reden dat mensen dat hier niet gewoon doen? Er stond een paar honderd kilometer op de teller, maar dat maakt ook niets uit toch? Ik zie soms wachttijden voorbij komen van een jaar...
Bij mij exact hetzelfde. Binnen de JL omgeving staat hij nu nog op 3 weken, ben benieuwd...TheRyzenDude schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:38:
Je auto komt eraan
Deze ook gehad …hjs schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:11:
Mag ik ff vloeken?
Hier ook hetzelfde mailtje. GT Pack met alle opties behalve verwarmde stoelen, begin januari besteld. Kan niet wachten!TheRyzenDude schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:38:
Je auto komt eraan
Vanuit de Peugeot dealer begrepen dat de auto in het systeem staat met een leverdatum aan de dealer van 13-8. Door vertragingen met transport zou het nog iets later kunnen worden maar de auto is geproduceerd en klaar voor transport.
4 februari besteld dus ook lang genoeg gewacht inmiddels. Betreft een gele GT pack met panoramadak en stoelverwarming. Hoop dat alles goed gaat met levering en private lease overeenkomst, na bestelling nog een aantal zaken aangepast in verband met de niet leverbare draadloze telefoonlader. De private leaseprijs vanuit Peugeot is als je deze nu bestelt €110 per maand hoger.
4 februari besteld dus ook lang genoeg gewacht inmiddels. Betreft een gele GT pack met panoramadak en stoelverwarming. Hoop dat alles goed gaat met levering en private lease overeenkomst, na bestelling nog een aantal zaken aangepast in verband met de niet leverbare draadloze telefoonlader. De private leaseprijs vanuit Peugeot is als je deze nu bestelt €110 per maand hoger.
FreddyFish schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:46:
[...]
Hier ook hetzelfde mailtje. GT Pack met alle opties behalve verwarmde stoelen, begin januari besteld. Kan niet wachten!
Ik heb het overwogen, maar wilde gewoon een auto die 100% is zoals ik hem wil. Vind dan een paar maanden wachten geen probleem, je moet er toch weer 5 jaar in rijden.Emgeebee schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:09:
Ik rij inmiddels een weekje rond in m'n grijze 208 GT automaatje, erg leuke auto. Ik heb een voorraad auto gekozen voor full operational lease (zakelijk), en dus had ik na 2 weken dat ding onder m'n kont.
In de tussentijd een voorraad E-208 ge-shortleased, dus rij al wel een paar maanden 208 (maar dan de kale versie).
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Vandaag bericht gehad over mijn e208 allure. Bericht was" nog steeds geen nieuws, hou er ook rekening mee dat ze nu vakantie hebben in frankrijk".
Ik lees nu in de configurator van Peugeot dat E208 GT’s geproduceerd vanaf November 2022 (model jaar E0) veel minder rijk uitgerust gaan worden:hjs schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:11:
Mag ik ff vloeken?
- pack safety plus vervalt
- passieve dode hoek bewaking vervalt
- pack Connect vervalt (dus kleine navi Ipv de 10” 3D)
Ik vraag me af of wij met levertijd eind november nu risico lopen dit niet te krijgen. Zou voor mij genoeg zijn om de auto niet meer te nemen als ik eerlijk ben. Dat kan toch niet zomaar?
Vraag me af of Peugeot er zelf nog uitkomt bij het bestellen. GT-Pack is niet eens meer te bestellen inmiddels. Dealer geeft overigens aan dat de configuratie geleverd wordt zoals besteld. Ondanks dat de GT Pack niet meer te bestellen is worden bestelde versies wel gewoon uitgeleverd. Ik neem aan dat dit voor de wijzigingen vanaf november ook het geval is.maxvdh schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:36:
[...]
Ik lees nu in de configurator van Peugeot dat E208 GT’s geproduceerd vanaf November 2022 (model jaar E0) veel minder rijk uitgerust gaan worden:
Ik vraag me af of wij met levertijd eind november nu risico lopen dit niet te krijgen. Zou voor mij genoeg zijn om de auto niet meer te nemen als ik eerlijk ben. Dat kan toch niet zomaar?
[ Voor 14% gewijzigd door n0pe op 09-08-2022 21:59 ]
Ik heb, gelukkig wat dat betreft, een basis versie.maxvdh schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:36:
[...]
Ik lees nu in de configurator van Peugeot dat E208 GT’s geproduceerd vanaf November 2022 (model jaar E0) veel minder rijk uitgerust gaan worden:
Maar als ze een stuk minder gaan leveren moet op zijn minst de prijs ook omlaag p/m