Inmiddels 2,5 week en bijna 2000km verder met de e208 en ik ben er enorm tevreden mee. Natuurlijk zijn er wat kleine dingen zoals het niet kunnen uitzetten van creep, dat de auto de b-stand niet onthoud en dat het navigatiesysteem wel een melding kan geven wanneer de accu bijna leeg is en je moet laden maar dit niet in de routes verwerkt. Maar dat is klein spul. Het rijdt heerlijk en de ruimte valt me alles mee.
Wat ik ook wel leuk vind is hoe extreem veel je rijstijl uitmaakt voor het bereik. Op mijn woon-werkroute (70 km, 90% snelweg, geen knooppunten, eco stand, airco aan) heb ik vandaag onder goede omstandigheden 13,3kWh/100km gereden. Natuurlijk hang ik dan rustig op afstand achter een vrachtwagen met cc aan

Maar zo rij ik toch altijd m'n woon-werkroute. Ik heb geen behoefte om haast te maken tussen de drukke baan en het drukke gezinsleven, gewoon even lekker podcast aan en cruisen
Maar eerlijk is eerlijk, met al dat directe vermogen van die elektromotor is het soms toch ook wel lekker om in de sportmodus wat... enthousiaster te rijden. Prima voor de momenten dat range e.d. niet uitmaken.