Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 67 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 21:48
TheRyzenDude schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:58:
Ik denk dat er weer een paar blije e-208 rijders de komende dag op de weg komen.
Zag net een vrachtwagen met 8 stuk bij oldenzaal op de A1 kwam vanaf duitsland.

zag in elk geval 3 gele erop.:-)
Haha ik kan dit topic beter mijden denk. De onze is nog lang niet aan de beurt om geproduceerd te worden en ik krijg nu al kriebels als ik zulke berichten hoor.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Die van ons zou ook pas in november geproduceerd worden en staat nu plotseling op eind juni ;) Maar... eerst zien, dan geloven

👨‍🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-06 18:42

Arm1n

Zeven over half twee

Die van ons in april, toen bevestigd voor April, toen naar onbekend, verkoper denkt nu juni of juli (leverdatum is circa 3 weken in de toekomst maar verschuift elke week weer met 7 dagen naar de toekomst).

Eerste week van januari besteld (gele active pack)

Ik zie ze er ook wel voor aan om morgen te bellen met de mededeling dat ik de auto volgende week mag ophalen.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ja dan had de oud ijzer boer, die altijd op dinsdag langskomt, ineens wel 100 afgeschreven wasmachines bij zich. Hebben zij weer genoeg chips om een week de
productie aan te zetten.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Ik wil natuurlijk niemand zitten blij maken met een dode mus, maar zojuist heb ik gehoord dat het chassisnummer van onze nieuwe e208 in het systeem staat en dat hij dus van de productielijn gerold is. Het kan wel zijn dat nog niet alle onderdelen er zijn en dat het daardoor langer duurt, maar het is een heel goed teken!

Eerst waren de omvormers het probleem, maar toen die niet geleverd konden worden werden er ook geen chassisnummers uitgegeven. In elk geval in samenspraak met de garage de komende beurt maar geannuleerd 8)

👨‍🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• silmic1612
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-07 21:04
vandaag gebeld door de dealer.. 4 juni mogen we de e-208 in ontvangst nemen (besteld op 3 januari) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 17:28
silmic1612 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:51:
vandaag gebeld door de dealer.. 4 juni mogen we de e-208 in ontvangst nemen (besteld op 3 januari) :)
Yep hier ook, om 10.30. Moeten er wel 2 uur voor naar Velp rijden maar dat is het ons meer dan waard. We kunnen daar gelijk de voorloopauto achterlaten dus dat is wel relaxt.

Het was wel een ietwat warrig verhaal. Ze hadden een beperkt aantal modellen binnen gekregen dus zijn JustLease klanten met de overeenkomende modellen gaan bellen, ook al is het niet de dealer in de buurt. We konden kiezen hiermee akkoord te gaan of op een volgende levering te wachten. Het is ook een afhaalmoment met meerdere klanten begreep ik waarop ze wat uitleg geven over laden enzovoort. Gelukkig heb ik daar al uren en uren onderzoek in zitten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmic1612
Ik begreep hem ook niet helemaal maar volgens wassink gewoon exact het model zoals we besteld hebben. dus helemaal goed, daar rijden we graag 1 1/2 uur voor volgende week zaterdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:56
silmic1612 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:06:
Ik begreep hem ook niet helemaal maar volgens wassink gewoon exact het model zoals we besteld hebben. dus helemaal goed, daar rijden we graag 1 1/2 uur voor volgende week zaterdag :)
Had je via justlease toevallig? Welk model :-) hier trouwens 9 januari blauwe GT Pack besteld.
Hopelijk krijg ik ook een deze dagen telefoon van Wassink :P

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmic1612
ja klopt ook bij Justlease inderdaad :)
een Gris Artense active pack met Peugeot Connect 3D Nav en getinte ramen besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Hier ook via JustLease. Active met Connect 3D NAV, Jaune Faro en all seasonbanden, besteld op 3 januari. Dus het lijkt om verschillende modellen te gaan.

We hebben nog even teruggebeld voor extra info en het gaat inderdaad om exact het model wat besteld is via JustLease tenzij we met JL of Peugeot tussentijds andere afspraken hebben gemaakt ivm levertijden (dat is niet zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Silvin schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:38:
Hier ook via JustLease. Active met Connect 3D NAV, Jaune Faro en all seasonbanden, besteld op 3 januari. Dus het lijkt om verschillende modellen te gaan.
Dat is gemeen, zo een heb ik op 2-1 besteld (zonder de allseasonbanden dan) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-06 18:42

Arm1n

Zeven over half twee

Heb zelf de dealer maar gebeld adhv de berichten hier maar ook de mijne heeft een chassisnummer ontvangen. Volgens de planning zou deze eind mei of begin juni binnen moeten zijn. Maar de dealer durfde pas een afspraak in te plannen als de auto er daadwerkelijk was omdat ze soms nog wat opties er pas in Nederland op zetten. Al zitten er niet heel veel opties op een active pack behalve de stoelverwarming :+

Besteld op 9 januari trouwens.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Mijn dealer zei het ook pas te geloven als hij hem op de vrachtwagen zag staan. Maar hij was wel hoopvol dat hij er aankwam op korte termijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

ik heb nu voor het eerst bij een openbare fastcharger van Total gestaan. Ik kwam daar met 30% aan en heb een half uur geladen, maar het laden kwam niet hoger dan 39kW. Wat kunnen redenen zijn waarom ik nog geen enkele keer die 100 kW heb kunnen ervaren? 30% zou toch laag genoeg moeten zijn om het laden op te schroeven naar 100 kW.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rushcraft
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-03 16:36
Sircuri schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:38:
ik heb nu voor het eerst bij een openbare fastcharger van Total gestaan. Ik kwam daar met 30% aan en heb een half uur geladen, maar het laden kwam niet hoger dan 39kW. Wat kunnen redenen zijn waarom ik nog geen enkele keer die 100 kW heb kunnen ervaren? 30% zou toch laag genoeg moeten zijn om het laden op te schroeven naar 100 kW.
Misschien een stomme opmerking maar wat was het maximale laadvermogen van de laadpaal zelf? Niet alle palen laden met het zelfde vermogen.
Hiernaast heeft ook de temperatuur van de batterij een grote invloed en of er nog andere aan de zelfde paal aan het laden zijn.

|^^|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-07 20:38
Heb 2x snel geladen met mn e208. Tot nu toe niet hoger gegaan tot 50kW ! Ben ook benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-07 08:59
Ook niet bij Fastned? Of een Tesla supercharger?

[ Voor 39% gewijzigd door dkln op 30-05-2022 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubaan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:19
Hoeveel graden was het toen je ging snelladen? Heb je daarvoor ook lang gereden? Anders is hij aan het coldgaten. De nachten zijn nog op sommige plekken best koud.

Peugeot E208 GT --- 6400 WP Z —

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Dank voor de reacties. Zoals je kan zien ben ik nog niet bekend met alle aspecten van het laden van een electrische wagen. Normaal laad ik gewoon thuis aan mijn Zappi op overtollige zonnestroom.

Het betrof een 175 kW lader van TotalEnergy. Ik was de enige die stond te laden op dat hele laadstation. Het waren twee losse laadpalen met elk een CCS (175kW) en een CHAdeMO (100 kW) stekker. Het was om en nabij 17 graden buiten en ik had ongeveer 25 km gereden. Dus geen erg grote afstand. Die nacht is het zover ik me kan herinneren rond de 8 graden geweest.

zie: https://chargefinder.com/...m-ijsseloordweg-15/dngxy7

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Als het goed is kan de Peugeot het prima aan. Als ik de filmpjes van Bjørn Nyland mag geloven kun je ook echt wel in een half uur naar de 80% gaan: YouTube: Peugeot e-208 charging vs Ioniq, Zoe and ZS EV

Ik zou zeker ook andere fast chargers proberen :-)

[ Voor 9% gewijzigd door dkln op 30-05-2022 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 20:50
Sircuri schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:07:
Dank voor de reacties. Zoals je kan zien ben ik nog niet bekend met alle aspecten van het laden van een electrische wagen. Normaal laad ik gewoon thuis aan mijn Zappi op overtollige zonnestroom.

Het betrof een 175 kW lader van TotalEnergy. Ik was de enige die stond te laden op dat hele laadstation. Het waren twee losse laadpalen met elk een CCS (175kW) en een CHAdeMO (100 kW) stekker. Het was om en nabij 17 graden buiten en ik had ongeveer 25 km gereden. Dus geen erg grote afstand. Die nacht is het zover ik me kan herinneren rond de 8 graden geweest.

zie: https://chargefinder.com/...m-ijsseloordweg-15/dngxy7
Op de website van Fastned staat een laadcurve zoals zij hem getest hebben( https://support.fastned.n...les/4468711105053-Peugeot ). Hier zie je dat hij vanaf 30% charge afschaaft naar 75-80KW snelheid. En dan vanaf 55% weer verder naar beneden. Dit was overigens met een batterij temp van 30 graden. Is die lager gaat het dus minder snel.

Zelf heb ik 3 keer bij Fastned snelgeladen, 1 keer met 5% batterij en twee keer met 20% ongeveer. De eerste keer heb ik er niet op gelet, de twee andere keren kwam hij niet boven de 80KW uit. Maar waren ook beiden in de ochtend dus de temp zal er invloed op hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-06 12:23
Heb eindelijk mijn rijbewijs gehaald + eerste job binnen.

Ik denk dat ik voor een Peugeot 308 Allure 2022 zal gaan

370 euro per maand klinkt nog goed sinds dat ik nog geen andere vaste kosten heb.

Cat linux.txt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

@Gemmeke waarschijnlijk zal je nog niet op zoek zijn naar een koophuis gezien de huidige markt, maar let erop dat private lease je maximale hypotheek behoorlijk drukt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Weet dat er morgen aardig wat Got'ers hun e-208 mogen ophalen bij een bepaalde dealer :-)

Veel rijplezier alvast! dit mooie pinksterweekend.

Hier nog eve wachten op mijn e-208 GT Pack (9 jan besteld) hopelijk nog deze zomer? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

TheRyzenDude schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:24:
Weet dat er morgen aardig wat Got'ers hun e-208 mogen ophalen bij een bepaalde dealer :-)

Veel rijplezier alvast! dit mooie pinksterweekend.

Hier nog eve wachten op mijn e-208 GT Pack (9 jan besteld) hopelijk nog deze zomer? :-)
Ben ook niet jaloers ofzo 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

hjs schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:35:
[...]

Ben ook niet jaloers ofzo 😕
Same here 😒

Heel veel plezier met jullie karretjes! En wel foto’s delen hè 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Dat zou wel heel toevallig zijn. Ik ga juist een occasion morgen ophalen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 20:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPMfhNfl6KoNu_rmW32U6kszIV8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DXoIVnO1NFiuO53fgzthxeD.jpg?f=fotoalbum_medium

Woensdag moest ik onverwachts even snelladen bij Fastned aan een 300KW charger. Kwam met iets meer dan 20% aan, zoals je kunt zien startte het laden met 63KW. Dat zou hoger moeten liggen, rond de 80KW bij die soc. Maakte op zich weinig uit want hoefde maar tot 50% te laden maar toch.

In ieder geval we hoger dan de 50KW die ik hier vd week langs zag komen. Eerder ook wel bij de 80KW in de buurt gekomen met een lagere soc. Ik snellaad weinig dus het maakt me op zich niet uit, en heeft weinig zin om te proberen hoe hij hoger komt(jojoën bijvoorbeeld om de batterij temperatuur hoger te krijgen)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silvin
Goed druk wel bij het ophalen. Volgens mij vertelde de man die ons ontving dat ze er 40 tegelijk uitleveren. Allemaal 208'jes.

Foto is een beetje dramatisch met deze hoek maar meer ruimte hebben we niet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OebiwZURRdb0J0YQgTVbu0HN-L4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2nvtq3go33AwhaHOJJxkK0t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:41

Daniel

Kapitein NCC-1701
Allemaal gele ook :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Lekker FOMO loop ik hier op :p

Vorige week nog even geïnformeerd naar onze e-208 GT. Besteld in April en verwachtte levermaand is nog steeds April 2023.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Nice Silvin 😁 De active/allure afhaaldag...wellicht krijgen de GT'S hun eigen afhaaldag 🤣 Veel rijplezier iedereen...denk zo langzamerhand dat de e-208/2008 een eigen topic mag krijgen.🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas789
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-07 20:48
Heb het zelfde ervaren bij fastnet chargers. De Shell superchargers haal ik wel een stuk hogere laadsnelheden. Probeer die de volgende keer eens ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Er waren nog meer kleuren hoor :) Maar dit was een heel groepje idd.
Thomas789 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:49:
[...]

Heb het zelfde ervaren bij fastnet chargers. De Shell superchargers haal ik wel een stuk hogere laadsnelheden. Probeer die de volgende keer eens ☺️
Op de terugweg gelijk even Shell Recharge getest. Met 64% acculading (nee het was niet nodig, we wilden het vooral proberen vóór het wel nodig was ;) ) wisselde het laadvermogen ongeveer tussen de 60 en 78 KW. Buiten 24 graden en al een km of 90 gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:11
Wie heeft er een EAT6 en hoe bevalt die? Schakelt de automaat soepel? Volgens mij zit het met de betrouwbaarheid wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Untouchablezz20 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:50:
Wie heeft er een EAT6 en hoe bevalt die? Schakelt de automaat soepel? Volgens mij zit het met de betrouwbaarheid wel goed.
Ik heb een EAT6 op mijn 308SW en vind hem erg prettig schakelen. Nooit problemen mee gehad (maar er staat ook pas 65.000 op)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
Hebben jullie auto’s ook een koppelingsdepaal en een gasdepaal?Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nWiDymyl.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 06-06-2022 21:55 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 17:07
Ik ben aan het oriënteren op een 308 SW van rond 2017/2018. Nu is dat net het jaar van de facelift dus uiteraard gaat daar de voorkeur naar uit. Maar wat ik niet duidelijk krijg is vanaf wanneer Android Auto er standaard in zit?
Is dit standaard vanaf de facelift of niet? Bij onze 208 namelijk niet, wij hebben de facelift maar daar is Android Auto er toch pas later in gekomen.

Zijn er verder nog belangrijke zaken om op te letten? Mijn voorkeur gaat uit naar een 1.2 PureTech met 110 of 130pk, voor zover ik kan vinden op internet zijn dat (op de diesels na) de betrouwbaarste motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:04
@Aomi ik tijd zelf een facelift 308 uit 2018 en tot op heden met veel plezier. Inmiddels zo’n 50.000 probleemloze km op de klok (geen veelrijder) met veel plezier. Bij de facelift zit bij mij CarPlay en Android auto er standaard op. Als je het zeker wil weten, moet je even testen bij een proefrit.

De 1.2 130 pk is een heerlijk koppelrijk motortje dat samen met het lage gewicht van de auto een heerlijke rijdersauto maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 20:27
rushcraft schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:05:
[...]

Vandaag de "definitieve" leverdatum gekregen: 14 april 2023
Maar ik verwacht dat hier nog wel wat verandering in zal komen ;)
Heb zelf ook gekozen voor de Avatar Blue kleur, mooi dat deze standaard is en het design van de auto het mooiste laat uitkomen. Verder eigenlijk geen opties, panorama dak vond ik het niet waard en de voorruit verwarming ook maar laten zitten. Bij de dealer zal er alleen een trekhaak opgezet worden ;)

[...]

Ik vermoed dat het leverprobleem in het Hybride gedeelte zit ;)
Ik denk inderdaad dat het Hybride het struikelblokje is.
Gisteren gevraagd wat de levertijd is van de nieuwe Peugeot 308 SW 1.2 EAT8, nu bestellen en levertijd september/oktober. Voor de 208 elektrisch of (p) hybrid een heel ander verhaal, ergens april/mei volgend jaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:54:
Hebben jullie auto’s ook een koppelingsdepaal en een gasdepaal?[Afbeelding]
:D Typisch Peugeot. In de leenauto (2015, 308) had ik wel een Veerbot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09Tc8skEqx1hU2UxyE4WlVDH0hs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FcRQsAHfP3XftEWiGMKtfGPH.jpg?f=user_large

Of een Huidie locatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAfxt-I1uxB2kyx5hO9mqdfYgWg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xXS2RdKiVSpcQjQQKXbpe9s7.jpg?f=user_large
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
J0YR1D3R schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:02:
[...]

:D Typisch Peugeot. In de leenauto (2015, 308) had ik wel een Veerbot:
[Afbeelding]

Of een Huidie locatie:

[Afbeelding]
8)7
De onderste ken ik, maar de veerbot nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Aomi schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:58:
Ik ben aan het oriënteren op een 308 SW van rond 2017/2018. Nu is dat net het jaar van de facelift dus uiteraard gaat daar de voorkeur naar uit. Maar wat ik niet duidelijk krijg is vanaf wanneer Android Auto er standaard in zit?
Is dit standaard vanaf de facelift of niet? Bij onze 208 namelijk niet, wij hebben de facelift maar daar is Android Auto er toch pas later in gekomen.

Zijn er verder nog belangrijke zaken om op te letten? Mijn voorkeur gaat uit naar een 1.2 PureTech met 110 of 130pk, voor zover ik kan vinden op internet zijn dat (op de diesels na) de betrouwbaarste motoren.
Vanaf facelift heb je inderdaad Android auto, wel per se bedraad meen ik, collega van me heeft een 130pk puretech in de lease.

Moet eerlijk bekennen dat ik het motortje vind tegenvallen qua koppel, maar komt eigenlijk omdat ik die auto tijdens het rijden vergeleek met mijn 2.0 hdi + dat er op Facebook groep nog best wat gedoe rond de puretech is vnml distributie riem problemen. Op de Engelse Facebook loopt ook een ex Peugeot monteur (in NL) rond die blijft zeggen THP en puretech motoren te vermijden

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 08-06-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
GAIAjohan schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:24:
[...]

Vanaf facelift heb je inderdaad Android auto, wel per se bedraad meen ik, collega van me heeft een 130pk puretech in de lease.

Moet eerlijk bekennen dat ik het motortje vind tegenvallen qua koppel, maar komt eigenlijk omdat ik die auto tijdens het rijden vergeleek met mijn 2.0 hdi + dat er op Facebook groep nog best wat gedoe rond de puretech is vnml distributie riem problemen. Op de Engelse Facebook loopt ook een ex Peugeot monteur (in NL) rond die blijft zeggen THP en puretech motoren te vermijden
Tsja, welke motoren zijn wel 100% betrouwbaar... Ja dan kom je bij Toyota uit, maar zo'n Auris vind ik echt helemaal niks.
Ik rij nu een Lexus CT200h en die is ook onverwoestbaar, maar begint echt te klein te worden helaas.

De 1.2tce van Renault is ook niks als ellende, de 1.4tfsi van VAG is bijna net zo erg als de thp. Dan blijft er, buiten die saaie Aziaten, niet veel over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
@Aomi Dat is inderdaad een groot probleem met de periode 2010-2020. Waar ik ook tegenaan liep 2j terug. Daarom uiteindelijk maar voor een dikkere diesel gegaan, ja restwaarde kut, waarschijnlijk laatste diesel ooit, maar goed. Aanschafprijs ook stuk lager.

Heb overigens zelf in de lease een 1.0 EcoBoost gehad waar ik geen problemen mee heb gehad, maar het schijnt dat die na 1,5 ton serieus kuren beginnen te krijgen.
Verder schijnen de 1.0tsi’s van VW weer best aardig te zijn. En ja welk merk niet heeft meegedaan met downsizing is natuurlijk Mazda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rushcraft
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-03 16:36
JvdW schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:02:
[...]

Ik denk inderdaad dat het Hybride het struikelblokje is.
Gisteren gevraagd wat de levertijd is van de nieuwe Peugeot 308 SW 1.2 EAT8, nu bestellen en levertijd september/oktober. Voor de 208 elektrisch of (p) hybrid een heel ander verhaal, ergens april/mei volgend jaar 8)7
Ja dat is ook mijn vermoeden. Iets met chips, kabelboom en grondstoffen.
Ik heb wel wat geruchten gehoord dat de gegeven datum gekoppeld is aan de huidige situatie in de wereld, eventueel kan dit verbeteren (naar voren getrokken worden) maar ook verslechteren.

[ Voor 3% gewijzigd door rushcraft op 09-06-2022 12:52 . Reden: typo ]

|^^|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
GAIAjohan schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:14:
@Aomi Dat is inderdaad een groot probleem met de periode 2010-2020. Waar ik ook tegenaan liep 2j terug. Daarom uiteindelijk maar voor een dikkere diesel gegaan, ja restwaarde kut, waarschijnlijk laatste diesel ooit, maar goed. Aanschafprijs ook stuk lager.

Heb overigens zelf in de lease een 1.0 EcoBoost gehad waar ik geen problemen mee heb gehad, maar het schijnt dat die na 1,5 ton serieus kuren beginnen te krijgen.
Verder schijnen de 1.0tsi’s van VW weer best aardig te zijn. En ja welk merk niet heeft meegedaan met downsizing is natuurlijk Mazda.
Ja we hebben al een 208 diesel. Heerlijke auto waarmee we eigenlijk bijna alle kilometers maken, dus een 2e diesel ernaast loont niet echt denk ik. Zelfs de prijzen van een knappe 308SW diesel zijn nog vrij hoog nu.

De ecoboost van Ford is vziw ook niet helemaal vrij van problemen idd, daarnaast vind ik het interieur van de Focus echt helemaal niks (we hadden er ooit een op het werk als poolauto) en de stoelen vond ik ook ruk.

Bij VAG betaal je standaard teveel en waarvoor eigenlijk? Het is niet dat die kwalitatief nou zo goed zijn, en het interieur is vaak ook maar een saaie bedoening.

Mazda ja, dat zijn nog eens leuke auto's. Maar jammer genoeg is er geen Mazda 3 station. Een Mazda 6 is dan weer iets te groot.

Het enige betaalbare merk wat dan nog zou voldoen is Opel met de Astra. Maar Opel ben ik helemaal van genezen na 7 jaar Opel gereden te hebben waarbij ik de garage iets te vaak heb moeten bezoeken.

Vandaar dat de 308SW 1.2 puretech me nog de beste leek. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

leejoow schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 07:47:
Mijn dealer zei het ook pas te geloven als hij hem op de vrachtwagen zag staan. Maar hij was wel hoopvol dat hij er aankwam op korte termijn :)
De 24e wordt hij afgeleverd *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 15:12
leejoow schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:37:
[...]

De 24e wordt hij afgeleverd *O* *O*
De auto die je in maart had besteld en waarbij men toen aangaf dat het november kon gaan worden, toch?

* dreamscape heeft ook in maart een e-208 besteld en kreeg ook te horen dat het november ging worden...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

dreamscape schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:54:
[...]

De auto die je in maart had besteld en waarbij men toen aangaf dat het november kon gaan worden, toch?

* dreamscape heeft ook in maart een e-208 besteld en kreeg ook te horen dat het november ging worden...
Precies die ja 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 22:17
Poe, ik begin wel jaloers te worden! Ik heb zelf op 3 januari een e-208 GT Pack besteld bij Just Lease, maar ik sta nog steeds op 31 augustus…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:31
In Mei zijn er in ieder geval veel e-208s geleverd, hoop dat dit de komende maanden zo door gaat. Inmiddels geeft de dealer helemaal geen indicatie meer... (begin februari besteld)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZgMGxly93-D_EfrfceKAwQDsA0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vxAXDQnwSB4cNy6ResqwvKV9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door n0pe op 10-06-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
n0pe schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:14:
In Mei zijn er in ieder geval veel e-208s geleverd, hoop dat dit de komende maanden zo door gaat. Inmiddels geeft de dealer helemaal geen indicatie meer... (begin februari besteld)[Afbeelding]
Interessante tabel. Zijn dit cijfers voor heel NL of 1 grote leasemaatschappij/dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
AtlAntA schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:19:
[...]

Interessante tabel. Zijn dit cijfers voor heel NL of 1 grote leasemaatschappij/dealer?
RDW kentekendata tot en met 8 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Net een update gehad van de dealer (e208 GT Pack, begin maart). Alles na 15 maart heeft een levertijd van maart/april 2023 alles van daarvoor op dit moment 6 tot 8 maanden. Dus volgens die redenatie zou mijn auto begin november komen en er vervolgens in 4 a 5 maanden nog maar twee weken aan bestellingen uitgeleverd worden. Dus die levertijden zijn totale fantasie 8)7 Mijn conclusie is: ze hebben geen idee en bouwen af en toe wat autos als ze weer wat onderdelen hebben. ‘Alles voor 15 maart lang, alles erna langer’ Nog steeds wel interessant dat er op moment van bestellen 12 weken werd aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
Devil schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:25:
Net een update gehad van de dealer (e208 GT Pack, begin maart). Alles na 15 maart heeft een levertijd van maart/april 2023 alles van daarvoor op dit moment 6 tot 8 maanden. Dus volgens die redenatie zou mijn auto begin november komen en er vervolgens in 4 a 5 maanden nog maar twee weken aan bestellingen uitgeleverd worden. Dus die levertijden zijn totale fantasie 8)7 Mijn conclusie is: ze hebben geen idee en bouwen af en toe wat autos als ze weer wat onderdelen hebben. ‘Alles voor 15 maart lang, alles erna langer’ Nog steeds wel interessant dat er op moment van bestellen 12 weken werd aangegeven.
Zoveel mogelijk verkopen zolang de subsidie er nog is. Nu de subsidie op is gaat niemand meer annuleren. Op 4 februari is mij eind april/begin mei beloofd maar zag de bui al hangen na het uitbreken van de oorlog in UA en de blijvende supply chain issues. Begrijp alleen niet dat er totaal geen indicatie gegeven kan worden door Peugeot zelf, capaciteit is X bestellingen zijn Y = Z weken levertijd met een marge van een aantal weken...

Ruil mijn eigen auto niet in dus deze moet nog verkocht worden, APK verloopt in september dus dat wordt close. Verwacht geen mankementen maar als de e-208 nog verder vertraagd is en er toch een reparatie aan komt kant het financieel nog tegenvallen.

Er is overigens ook een Duits forum waar een tabel bijgehouden wordt met levertijden.

[ Voor 14% gewijzigd door n0pe op 10-06-2022 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Je kan overwegen een 208e als occasion te kopen of te importeren. Zijn vaak vrijwel nieuwe auto’s waar nog fabrieksgarantie op zit.

Ik heb zelf onlangs mijn auto ingeruild voor een rode 208e GTPack occasion. Was een demo auto en is helemaal piekfijn in orde. Scheelt toch weer bijna 6k op de nieuwprijs :-) oh en de levertijd was uiteraard kort ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Devil schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:25:
Wij hebben 18 maart besteld en krijgen hem over twee weken, dus die 15 maart is niet helemaal een harde grens geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

leejoow schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:22:
[...]

Wij hebben 18 maart besteld en krijgen hem over twee weken, dus die 15 maart is niet helemaal een harde grens geweest
Ja precies, dat geeft echt het idee dat ze maar wat roepen, omdat er gewoon geen planning is. Af en toe rollen er wat auto's de fabriek uit die dan vrijwel random naar een dealer ergens in Europe lijken te gaan.

Wel top voor je dat hij er bijna is 8) Ik rijd nu een shortlease e208 basic model (zitten niet eens parkeersensoren op, is denk ik tien jaar geleden dat ik voor het laatst echt moest uitkijken met parkeren :o), maar rijdt echt prima, hele fijne auto. Kijk enorm uit naar m'n GT Pack met alles er op en er aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-07 23:45

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Het lijkt wel het 208 topic. ;) Zijn er ook mensen die een 308 hebben besteld? Ik wacht sinds december op mijn 308SW PHEV. Vorige week voor het eerst de nieuwe 308SW buiten zien rijden. Ze worden dus wel al uitgeleverd..
AtlAntA schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:02:
[...]

Het is ook de laatste dag van de maand dus ik zou het eerder beschouwen als een placeholder datum. Dus ik zou als ik jou was begin Juni nog eens informeren.
Helaas heb je gelijk. De leasemaatschappij heeft nog geen definitieve datum. Eind juni gaat het niet worden waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen96
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-07 20:45
Animal Mother schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:59:
Het lijkt wel het 208 topic. ;) Zijn er ook mensen die een 308 hebben besteld? Ik wacht sinds december op mijn 308SW PHEV. Vorige week voor het eerst de nieuwe 308SW buiten zien rijden. Ze worden dus wel al uitgeleverd..

[...]

Helaas heb je gelijk. De leasemaatschappij heeft nog geen definitieve datum. Eind juni gaat het niet worden waarschijnlijk.
Hier ook de 308SW in bestelling staan voor zakelijke lease, gaat om handgeschakelde benzine uitvoering in Allure Pack Business. Auto is half april besteld en toen was indicatie levertijd eind oktober. Inmiddels staat productie voor juli en levering augustus, maar ik ga ervan uit dat dat later gaat zijn.

Op het Franse Peugeot forum werd gisteren gezegd dat de koplampen van de GT en GT pack business uitvoeringen niet/slecht leverbaar zijn. Dus als je die uitvoering hebt kan je wellicht pech hebben. Ook de 3D cockpit is niet leverbaar op het moment, daar wordt nu de normale 2D van de andere uitvoeringen voor gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:41

Daniel

Kapitein NCC-1701
Werden gisteren gebeld dat onze e208 (Allure Pack in uglyass geel) binnen is. Handig genoeg op de eerste dag van onze vakantie dus hij moet ff nog 2,5 week blijven staan :P

Besteld ergens januari geloof ik (vooruitbestelling van de leasemaatschappij), wij hebben pas mid april de auto gekozen. Alsnog niet slecht, indicatie was eerst augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Sinds kort een Peugeot 307 SW uit 2006 in mijn bezit, maar nu lijkt het erop dat de boordcomputer de radiozenders en instellingen niet onthoudt. Ik had de tijd/datum gewijzigd en radiozenders ingesteld, maar nadat ik de auto uitschakelde en weer inschakelde was alles terug zoals voor het instellen.

Is er iemand die dit herkent? Waar zou dit aan kunnen liggen? En hoe zou ik dit (het liefst zelf) kunnen repareren?

Het gaat om de volgende radio en boordcomputer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOC0O40X632119dk89ZTE7BYguA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GWY8vcfUfEhFxB5ZTJAI6BOu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssDwqhNZif3P4s1uSFm9ObvGuKI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6cGSIHMSDi6dIUULuwLgVOiy.jpg?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door Mibosa op 21-06-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Geschakelde vs permanente 12V?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:46

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Mibosa schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:05:
Sinds kort een Peugeot 307 SW uit 2006 in mijn bezit, maar nu lijkt het erop dat de boordcomputer de radiozenders en instellingen niet onthoudt. Ik had de tijd/datum gewijzigd en radiozenders ingesteld, maar nadat ik de auto uitschakelde en weer inschakelde was alles terug zoals voor het instellen.

Is er iemand die dit herkent? Waar zou dit aan kunnen liggen? En hoe zou ik dit (het liefst zelf) kunnen repareren?

Het gaat om de volgende radio en boordcomputer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk hier eens: https://www.peugeotforums...ith-system-memory.322234/

Mogelijkerwijs moet je een batterij in de radiounit vervangen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Wok schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:18:
[...]

Kijk hier eens: https://www.peugeotforums...ith-system-memory.322234/

Mogelijkerwijs moet je een batterij in de radiounit vervangen.
Thanks. Ik ga eens kijken of ik daar wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen96
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-07 20:45
Jeroen96 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:15:
[...]

Hier ook de 308SW in bestelling staan voor zakelijke lease, gaat om handgeschakelde benzine uitvoering in Allure Pack Business. Auto is half april besteld en toen was indicatie levertijd eind oktober. Inmiddels staat productie voor juli en levering augustus, maar ik ga ervan uit dat dat later gaat zijn.

Op het Franse Peugeot forum werd gisteren gezegd dat de koplampen van de GT en GT pack business uitvoeringen niet/slecht leverbaar zijn. Dus als je die uitvoering hebt kan je wellicht pech hebben. Ook de 3D cockpit is niet leverbaar op het moment, daar wordt nu de normale 2D van de andere uitvoeringen voor gebruikt.
Inmiddels te horen gekregen dat het chassisnummer bekend is en de 308SW op transport is naar Nederland, enorm snel dus. Ik snap eigenlijk niet hoezo deze vergeleken met andere bestellingen zo snel is. De dealer was ook enorm verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing34
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2024
Goedemiddag,

Ik vroeg mij af of een Peugeot 208 GT 1.2 PureTech 100 de Hill Hold Assist functie heeft? Ik kan dit namelijk nergens terugvinden..

Weet iemand dit toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Jeroen96 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:52:
[...]

Inmiddels te horen gekregen dat het chassisnummer bekend is en de 308SW op transport is naar Nederland, enorm snel dus. Ik snap eigenlijk niet hoezo deze vergeleken met andere bestellingen zo snel is. De dealer was ook enorm verrast.
Dat is goed nieuws. Bij mij is de verwachte leverdatum weer met 2 maanden opgeschoven naar eind augustus..
Ik heb ook de Allure Pack Business besteld, maar wel de PHEV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Uhmazing34 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:47:
Goedemiddag,

Ik vroeg mij af of een Peugeot 208 GT 1.2 PureTech 100 de Hill Hold Assist functie heeft? Ik kan dit namelijk nergens terugvinden..

Weet iemand dit toevallig?
Tegenwoordig heeft elke auto dat toch wel? Mijn ex Ford Fiesta mk7.5 uit 2016 had het.
Al mijn huurauto’s door de jaren heen hadden het, Corsa’s, Fiesta’s, Golf etc. Alleen van een Polo uit 2015 ben ik niet zeker
Mijn 308 heeft het
Volgens Peugeot wordt het iig op de 108 ook aangeboden

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 21-06-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 23:50
Te horen gekregen van mijn werkgever dat ik 1 juli mijn peugeot 308 sw krijg. Eerst is er september/oktober aangeveven. Mooie meevaller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
Inmiddels 2,5 week en bijna 2000km verder met de e208 en ik ben er enorm tevreden mee. Natuurlijk zijn er wat kleine dingen zoals het niet kunnen uitzetten van creep, dat de auto de b-stand niet onthoud en dat het navigatiesysteem wel een melding kan geven wanneer de accu bijna leeg is en je moet laden maar dit niet in de routes verwerkt. Maar dat is klein spul. Het rijdt heerlijk en de ruimte valt me alles mee.

Wat ik ook wel leuk vind is hoe extreem veel je rijstijl uitmaakt voor het bereik. Op mijn woon-werkroute (70 km, 90% snelweg, geen knooppunten, eco stand, airco aan) heb ik vandaag onder goede omstandigheden 13,3kWh/100km gereden. Natuurlijk hang ik dan rustig op afstand achter een vrachtwagen met cc aan :) Maar zo rij ik toch altijd m'n woon-werkroute. Ik heb geen behoefte om haast te maken tussen de drukke baan en het drukke gezinsleven, gewoon even lekker podcast aan en cruisen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRBxWpuQK3sVkTo_cF-KjgnL89E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bU9bnlLt0ds2mfKBqaO0LTMM.jpg?f=fotoalbum_large

Maar eerlijk is eerlijk, met al dat directe vermogen van die elektromotor is het soms toch ook wel lekker om in de sportmodus wat... enthousiaster te rijden. Prima voor de momenten dat range e.d. niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-07 22:24
Animal Mother schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:59:

[...]

In de markt voor een 308SW (lease). Octavia gaat er over een jaar uit dus ik heb nog even de tijd om een beslissing te maken. Eigenlijk twijfel ik alleen nog tussen benzine GT of Allure PHEV. De kleur Avatar Blue vind ik wel erg mooi staan dus dat staat al vast.

Wat heeft jullie doen beslissen om voor PHEV te gaan?

Ik heb helaas alleen de PHEV uitvoering in de Opel Astra gereden die op hetzelfde platform staat. Daar vond ik de versnellingsbak wel erg zoeken naar de juiste versnelling bij iets steviger optrekken in hybride stand. Alsof de computer het extra vermogen niet goed kon inschatten ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Ibin schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:16:
[...]

In de markt voor een 308SW (lease). Octavia gaat er over een jaar uit dus ik heb nog even de tijd om een beslissing te maken. Eigenlijk twijfel ik alleen nog tussen benzine GT of Allure PHEV. De kleur Avatar Blue vind ik wel erg mooi staan dus dat staat al vast.

Wat heeft jullie doen beslissen om voor PHEV te gaan?

Ik heb helaas alleen de PHEV uitvoering in de Opel Astra gereden die op hetzelfde platform staat. Daar vond ik de versnellingsbak wel erg zoeken naar de juiste versnelling bij iets steviger optrekken in hybride stand. Alsof de computer het extra vermogen niet goed kon inschatten ofzo..
In mijn geval vooral de prijs. Het is een zakelijke leaseauto en de eigen bijdrage van de PHEV is een stuk lager dan van de normale benzine versie. Een automaat en het extra vermogen is ook mooi meegenomen. Verder lijkt me het op afstand kunnen koelen/verwarmen van de auto wel een leuke feature. :+

Toen ik de auto bestelde stond ie nog niet in de showroom. Ik had m dus nog nooit in het echt gezien, laat staan er in gereden. Geen idee dus hoe de versnellingsbak het doet nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-07 22:24
Animal Mother schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:29:
[...]

In mijn geval vooral de prijs. Het is een zakelijke leaseauto en de eigen bijdrage van de PHEV is een stuk lager dan van de normale benzine versie. Een automaat en het extra vermogen is ook mooi meegenomen. Verder lijkt me het op afstand kunnen koelen/verwarmen van de auto wel een leuke feature. :+

Toen ik de auto bestelde stond ie nog niet in de showroom. Ik had m dus nog nooit in het echt gezien, laat staan er in gereden. Geen idee dus hoe de versnellingsbak het doet nog..
Aah dan snap ik de overweging voor PHEV inderdaad. Wij hebben geen afspraken v.w.b. budget. De enigste afweging die ik zelf hoef te maken is wat het mij maandelijks aan netto bijtelling kost, wat de wensen zijn en dat het onder de 50k blijft.

Er komt ook een nieuwe 408 aan. Wat een gave bak om te zien! Alhoewel ik me afvraag wat de vanaf prijzen zullen worden. Dat zal vast niet beginnen bij 30k.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYmaiX2B_8JHlVSIndm2TV80jnY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a7MArQG1OHb1pGLMt7kxZ2A1.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 14:24

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Zojuist gebeld dat mijn private lease E-2008 die ik op 3 januari heb besteld, volgende week geleverd zal worden. Nog net op tijd VOOR prijsverhogingen. Doen ze netjes. Nu snel nog even mezelf verdiepen in laadpassen en tarieven :p

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
makkie ;) schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:59:
Zojuist gebeld dat mijn private lease E-2008 die ik op 3 januari heb besteld, volgende week geleverd zal worden. Nog net op tijd VOOR prijsverhogingen. Doen ze netjes. Nu snel nog even mezelf verdiepen in laadpassen en tarieven :p
Prijsverhogingen voor een getekend contract zijn toch niet relevant? Of doel je op de catalogusprijs?

Heb getekend voor €440 (excl. subsidie) per maand, dezelfde configuratie kost momenteel €520 :/

[ Voor 14% gewijzigd door n0pe op 23-06-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 14:24

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Dat leek mij ook niet. Maar je weet nooit wat ze achter de hand hebben voor het geval dat... Ik ga in augustus verhuizen, en ik verwacht ook gedoe met het verhuizen van mijn energie contract, omdat mijn contract 5 jaar was, nog ruim 3 jaar is, en ik nu heel laag zit dus.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:35
Hier een E-208 besteld, maar ik ga echt alleen maar de prijs betalen die in mijn contract staat, prijsverhoging of niet..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
M@cer schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:07:
Hier een E-208 besteld, maar ik ga echt alleen maar de prijs betalen die in mijn contract staat, prijsverhoging of niet..
Hier ook en we hoeven niet over prijsverhogingen in te zitten. We betalen gewoon wat er is afgesproken.

Alhoewel ik geloof wel dat ik iets gelezen heb over de wegenbelasting die in 2025 op EV's actief wordt en die zal er dan nog bij betaald moeten worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
AtlAntA schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:28:
Alhoewel ik geloof wel dat ik iets gelezen heb over de wegenbelasting die in 2025 op EV's actief wordt en die zal er dan nog bij betaald moeten worden?
Ja, dat krijg je niet ineens cadeau of zo. De belastingdienst zal dat geld gewoon bij je komen halen.

En als het een private-leasecontract is, dan zal dat vast wel in de kleine lettertjes staan. Iets als:
De leaseprijs is all-in, inclusief verzekering en belasting. Voor auto's met belastingvrijstelling geldt dat een eventuele toekomstige belasting zal worden doorberekend
Of iets dergelijks....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:35
Ja, maar dat is ook niet meer dan logisch.. Bij onze huidige Private Lease auto hebben we ook al een paar een (kleine) wijziging gehad omdat het tarief voor wegenbelasting was aangepast.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Da's inderdaad vrij normaal in lease-land, ook voor zakelijke operational lease bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBullRacing
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-01 12:53

RedBullRacing

You shall not pass!

Bij mij is op 1 maart de E-208 GT Pack geel in bestelling genomen via Wassink (private lease), hopelijk komt deze nog dit jaar want begin toch aardig jaloers te worden op alle 208's die ik zie rond kachelen.
Van Wassink zelf wordt ik helaas niet heel veel wijzer.

Wat ik alleen niet snap is dat ik veel verhalen lees over mensen die blijkbaar online ergens via een of ander dashboard kunnen zien wat het verwachte aflevermoment o.i.d. gaat zijn. Hoe en waar kunnen jullie dit achterhalen?
Want via mijn private lease omgeving via PSA kan ik inmiddels niet eens meer inloggen...
Gechat met een medewerker via de site, die gaf aan dat de private lease omgeving nu omgezet gaat worden naar een contractomgeving. Hier kan ik dan pas in zodra de auto is afgeleverd.

Iedere keer als ik bel met de dealer wordt er iets anders gezegd, de ene zegt september, de ander zegt weer eind van het jaar en weer mijn eigen verkoper geeft aan tussen nu en november.

gimme ma car... 8)7

Red Bull gives you wings, the FIA takes them away

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ja je kunt bellen tot je een ons weegt, maar Peugeot weet het zelf niet eens. Er is niet echt een planning, omdat het per uitvoering verschilt wat er aan onderdelen nodig is en welke hier schaars van zijn. Als bijvoorbeeld de dashboards van de Gt Pack niet leverbaar zijn, dan wordt er wel geproduceerd, maar geen GT Pack. Wanneer er dan weer een batch dashboards is produceren ze ook weer wat GT Packs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Devil schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:37:
Ja je kunt bellen tot je een ons weegt, maar Peugeot weet het zelf niet eens. Er is niet echt een planning, omdat het per uitvoering verschilt wat er aan onderdelen nodig is en welke hier schaars van zijn. Als bijvoorbeeld de dashboards van de Gt Pack niet leverbaar zijn, dan wordt er wel geproduceerd, maar geen GT Pack. Wanneer er dan weer een batch dashboards is produceren ze ook weer wat GT Packs.
Ik heb elders gelezen dat je een GT pack al een tijdje niet meer kan bestellen. Toen wij in April bestelden konden we ook geen GT pack meer bestellen iirc en is het een GT geworden. Wat precies de verschillen zijn weet ik niet. Er zijn wat GT pack dingen naar de standaard GT geschoven en een paar GT pack dingen zijn extra opties op de GT geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
De online omgeving waar ik het over had is die van JustLease. Maar de datum daar op is ook gewoon een placeholder. Het lijkt er idd op dat Peugeot gewoon maakt waar ze de spullen voor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin40
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:57
makkie ;) schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:59:
Nice! die van mij wordt volgende week donderdag thuis geleverd ze hadden ons vorige week gebeld voor een afspraak. Lijkt weer wat gang in te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Robin40 op 23-06-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vattick
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-01-2024
Fijn om te horen dit.
Ik heb precies dezelfde woon werk situatie en ook ik ben zo iemand die de auto achter een vrachtwagen in cc zet en lekker een boekje of podcast luister in de auto. Dat het verbuik dan zo laag kan zijn is echt top.

Nu moet mijn auto nog komen. Mag ik vragen wanneer jij die van jou besteld hebt? Die van mij zou april/mei binnenkomen. Maar helaas nog geen geluk.
Silvin schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:55:
Inmiddels 2,5 week en bijna 2000km verder met de e208 en ik ben er enorm tevreden mee. Natuurlijk zijn er wat kleine dingen zoals het niet kunnen uitzetten van creep, dat de auto de b-stand niet onthoud en dat het navigatiesysteem wel een melding kan geven wanneer de accu bijna leeg is en je moet laden maar dit niet in de routes verwerkt. Maar dat is klein spul. Het rijdt heerlijk en de ruimte valt me alles mee.

Wat ik ook wel leuk vind is hoe extreem veel je rijstijl uitmaakt voor het bereik. Op mijn woon-werkroute (70 km, 90% snelweg, geen knooppunten, eco stand, airco aan) heb ik vandaag onder goede omstandigheden 13,3kWh/100km gereden. Natuurlijk hang ik dan rustig op afstand achter een vrachtwagen met cc aan :) Maar zo rij ik toch altijd m'n woon-werkroute. Ik heb geen behoefte om haast te maken tussen de drukke baan en het drukke gezinsleven, gewoon even lekker podcast aan en cruisen ;)

[Afbeelding]

Maar eerlijk is eerlijk, met al dat directe vermogen van die elektromotor is het soms toch ook wel lekker om in de sportmodus wat... enthousiaster te rijden. Prima voor de momenten dat range e.d. niet uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
Vattick schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:46:
Fijn om te horen dit.
Ik heb precies dezelfde woon werk situatie en ook ik ben zo iemand die de auto achter een vrachtwagen in cc zet en lekker een boekje of podcast luister in de auto. Dat het verbuik dan zo laag kan zijn is echt top.

Nu moet mijn auto nog komen. Mag ik vragen wanneer jij die van jou besteld hebt? Die van mij zou april/mei binnenkomen. Maar helaas nog geen geluk.

[...]
Ja dat is een ingewikkelde. De laatste datum van bevestiging van de leasemaatschappij is 19 januari 2022, maar de eerste aanvraag was door hen al verwerkt op 28 december 2021. We hebben alleen meermaals het contract moeten veranderen door fouten van de maatschappij of van ons. Tegen de 19e waren we 8 contracten verder ofzo |:( Ik weet dus niet goed in welke bestelronde wij zaten. Ook die van ons zou eind april/begin mei komen met uitstel naar eind augustus of later. Maar uiteindelijk zaten we in dat vage verhaal van "Als je op een specifieke dag naar Velp kunt komen rijden dan kan je hem eerder krijgen". Snap het nog steeds niet goed maar hij staat in de garage dus ik klaag niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik krijg binnenkort een 308 SW uit 2020 als lease-auto, dit betreft een pool auto die ik nog tot 2025 mag rijden.

Hebben jullie een mooie oplossing voor een telefoonhouder? Ik heb al rondgekeken maar ik zie veel zuignappen en ander algemeen spul voor de ventilatie roosters, die ogen niet echt stevig…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Zit een niet gewoon Android auto / carplay in?

Heb mijn telefoon in de 308 altijd aan een kabeltje in de middenconsole

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
EValentino schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:42:
Ik krijg binnenkort een 308 SW uit 2020 als lease-auto, dit betreft een pool auto die ik nog tot 2025 mag rijden.

Hebben jullie een mooie oplossing voor een telefoonhouder? Ik heb al rondgekeken maar ik zie veel zuignappen en ander algemeen spul voor de ventilatie roosters, die ogen niet echt stevig…
Brodit proclip, kost wat maar dan is het in ieder geval wel stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Hmmbob schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:52:
Zit een niet gewoon Android auto / carplay in?

Heb mijn telefoon in de 308 altijd aan een kabeltje in de middenconsole
Jawel maar ik heb hem graag goed in zicht, ik weet dat je er niet mee bezig mag zijn achter het stuur, maar kl*ten met een losliggende iPhone in je middenconsole is nog gevaarlijker denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTHaan
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:18
EValentino schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:35:
[...]

Jawel maar ik heb hem graag goed in zicht, ik weet dat je er niet mee bezig mag zijn achter het stuur, maar kl*ten met een losliggende iPhone in je middenconsole is nog gevaarlijker denk ik :)
Niet kloten met je losliggende iPhone in de middenconsole klinkt gewoon veilig hoor :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Met Android Auto / CarPlay heb ik ook helemaal geen enkele neiging om te gaan kloten met zo'n apparaat. Wat wil je daar nog op doen als de primaire functies al naar je infotainmentsysteem gespiegeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
dreamscape schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:15:
Met Android Auto / CarPlay heb ik ook helemaal geen enkele neiging om te gaan kloten met zo'n apparaat. Wat wil je daar nog op doen als de primaire functies al naar je infotainmentsysteem gespiegeld worden?
Dat laat ik even in het midden om hier geen discussie los te laten barsten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
n0pe schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:46:
[...]

Brodit proclip, kost wat maar dan is het in ieder geval wel stevig.
Ziet er goed uit, zojuist besteld! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:06
dreamscape schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:15:
Misschien offtopic, maar waar ik vaak tegenaan loop is het niet kunnen zoeken via Spotify. Als ik bijv. de artiestenpagina van The Rolling Stones wil openen en dan shuffle play hun nummers wil afspelen moet ik mijn telefoon er bij pakken. Het is niet mogelijk om dat te doen via Carplay helaas.

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Pagina: 1 ... 67 ... 89 Laatste