Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 66 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Het zal vast software zijn, maar weet iemand of de dealer een aantal zaken automatisch kan aanzetten bij het starten van de E-208?
1. Altijd in B-modus willen starten. Waarom moet ik altijd eerst op B drukken als ik wegrij. Laat dat lekker standaard aan staan.
2. Altijd de regensensor actief hebben. Als het regent moet ik eerst een duw geven tegen de hendel en dan pas gaat ie vanaf daar zelf verder op basis van de hoeveelheid regen. Mijn vorige auto's hadden dat allemaal wel (Megane, Polo en Fiesta)

Daarnaast is de Peugeot app een draak van aan app. Had een schedule ingesteld om elke donderdag om 07:30 uur de auto te verwarmen/koelen naar de ingestelde temperatuur. Helaas is dit de temperatuur die je auto weet, maar je niet kan aanpassen in de app. Daarnaast kwam ik er ineens achter (door teruglopende accu), dat het schema ELKE ochtend om 07:30 uur 10 minuten stond te blazen. Dus die feature maar gauw weer uitgezet.
Verder was ik zeer verbaasd dat een connected car niet even in staat is om zomer en wintertijd om te schakelen. Met als gevolg dat de eerste keer de verwarming een uur te vroeg aanging en ik dus een koude auto had om 07:30.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:24
Sircuri schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:02:
Het zal vast software zijn, maar weet iemand of de dealer een aantal zaken automatisch kan aanzetten bij het starten van de E-208?
1. Altijd in B-modus willen starten. Waarom moet ik altijd eerst op B drukken als ik wegrij. Laat dat lekker standaard aan staan.
2. Altijd de regensensor actief hebben. Als het regent moet ik eerst een duw geven tegen de hendel en dan pas gaat ie vanaf daar zelf verder op basis van de hoeveelheid regen. Mijn vorige auto's hadden dat allemaal wel (Megane, Polo en Fiesta)

Daarnaast is de Peugeot app een draak van aan app. Had een schedule ingesteld om elke donderdag om 07:30 uur de auto te verwarmen/koelen naar de ingestelde temperatuur. Helaas is dit de temperatuur die je auto weet, maar je niet kan aanpassen in de app. Daarnaast kwam ik er ineens achter (door teruglopende accu), dat het schema ELKE ochtend om 07:30 uur 10 minuten stond te blazen. Dus die feature maar gauw weer uitgezet.
Verder was ik zeer verbaasd dat een connected car niet even in staat is om zomer en wintertijd om te schakelen. Met als gevolg dat de eerste keer de verwarming een uur te vroeg aanging en ik dus een koude auto had om 07:30.
Die tweede wil ik ook wel weten, ik wil hem altijd gewoon op automatisch instellen die ruitenwisser. Anders kan ik net zo goed gewoon handmatig aan dat ding hengelen wanneer t nodig is.

Vwb de app: ik mis ook wel eea, maar t werkt in ieder geval wel. Voor wat betreft dat schema, je kunt toch per schema selecteren wanneer hij hoe laat moet verwarmen? Ik gebruik dit verder niet want ik zet het wel gewoon een paar minuten voor vertrek aan met de app, de ene dag ga ik vroeger weg dan de andere dag.

Andere vraag: weet iemand hoe je kunt controleren of je auto de laatste software versie bevat? Dus niet een navigatie update maar echt van de wagen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:37
De logica hierachter kan ik wel vinden. Als het bijvoorbeeld gevroren heeft, dan is het wel zo fijn dat de automatische ruitenwisser niet meteen aan de slag gaat na het starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

bolleh schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:12:
[...]

Andere vraag: weet iemand hoe je kunt controleren of je auto de laatste software versie bevat? Dus niet een navigatie update maar echt van de wagen zelf.
Volgens mij zag ik laatst die vraag langs komen op een FB groep en is het antwoord nee dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:15
bolleh schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:12:
[...]

Bij 508 en 5008
Systeemversie te vinden via: tandwieltjes-opties-systeemparameters-systeeminfo -raadplegen.

Laatste firmware (en kaarten) voor alle peugeots staan hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Begin januari mijn e-208 besteld. Vorige week de dealer nog gebeld of ze een leverdatum hadden, nee stond nog niets in het systeem, oorspronkelijke indicatie was ergens in april.

Zojuist gebeld door Peugeot over de levertijd van mijn e-208, dat deze helaas wat vertraagd is, dus ik zette me al schrap voor juni of juli. Maar toen kwamen ze met een levertijd van 29 april (bij de dealer).

Dat gesprek hadden ze ook kunnen beginnen met "goed nieuws we hebben een levertijd voor uw e-208!" :+

Nu nog een laadpaal laten plaatsen, maar met m'n gloednieuwe energiecontract van €0,53/kWh heb ik daar nog niet zo heel veel zin in :X

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeTuitG
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-05 22:54
Bij welke dealer ga je je bestelde e-208 ophalen ?

Ik krijg hem als het goed is ook 29 april ! ( nefkens Eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Arm1n schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:43:
Begin januari mijn e-208 besteld. Vorige week de dealer nog gebeld of ze een leverdatum hadden, nee stond nog niets in het systeem, oorspronkelijke indicatie was ergens in april.

Zojuist gebeld door Peugeot over de levertijd van mijn e-208, dat deze helaas wat vertraagd is, dus ik zette me al schrap voor juni of juli. Maar toen kwamen ze met een levertijd van 29 april (bij de dealer).

Dat gesprek hadden ze ook kunnen beginnen met "goed nieuws we hebben een levertijd voor uw e-208!" :+

Nu nog een laadpaal laten plaatsen, maar met m'n gloednieuwe energiecontract van €0,53/kWh heb ik daar nog niet zo heel veel zin in :X
Had je via Peugeot zelf besteld? Welke spec?

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

TheRyzenDude schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:06:
[...]

Had je via Peugeot zelf besteld? Welke spec?
Active Pack met stoelverwarming in het geel (meest logische keus 8) ) Inderdaad via Peugeot zelf besteld
JdeTuitG schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:58:
Bij welke dealer ga je je bestelde e-208 ophalen ?

Ik krijg hem als het goed is ook 29 april ! ( nefkens Eindhoven)
Om precies te zijn bij Wassink Velp. Gok dat er een vrachtwagen of twee richting Nederland rijdt de 29e :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Arm1n schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:58:
[...]

Active Pack met stoelverwarming in het geel (meest logische keus 8) ) Inderdaad via Peugeot zelf besteld

[...]

Om precies te zijn bij Wassink Velp. Gok dat er een vrachtwagen of twee richting Nederland rijdt de 29e :P
Ahh dan snap ik de snellere levertijd :-) mijne zou ook eind april komen maar is vertraagd naar eind Juni.
GT Pack (iets meer chips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:08
Ik heb sinds afgelopen augustus een 508 SW GT uit 2012. Rijd fijn, lekker ruim, maar ik heb nu elke rit de foutmelding dat er een probleem met de versnellingsbak is. Bak schakelt verder nog goed, geen gekke dingen gemerkt, ook geen rare geluiden.
Garage heeft hem uitgelezen en zegt dat alles wijst op een solenoide in de mechatronic. Zo heb ik het althans begrepen (ik woon in Zweden, dus moest het vertalen uit Swenglish. Hij had het over mechatronic en een magnetic valve, als ik bijv. dit bekijk, lijkt dat het wel te zijn). Dat repareren is kostbaar want de hele bak moet dan uit elkaar. Vervangen is ook niet goedkoop. We zouden nog kunnen proberen om de olie te verversen, zei hij. Ik was nu even benieuwd naar de meningen hier, ga ik dat proberen, of neem ik mijn verlies en zoek ik iets anders? Repareren/vervangen is me sowieso te duur :'(
Super jammer, want het rijdt wel echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Iemand recent nog informatie gehad van de dealer over levertijden? Ik heb eind feb bestelt met verwachte levertijd 12 weken. Net weer even geïnformeerd wat nu de de planning is, maar de dealer geeft aan geen enkele info te hebben en geen inschatting te kunnen geven. Dat klinkt niet goed.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Devil schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:45:
Iemand recent nog informatie gehad van de dealer over levertijden? Ik heb eind feb bestelt met verwachte levertijd 12 weken. Net weer even geïnformeerd wat nu de de planning is, maar de dealer geeft aan geen enkele info te hebben en geen inschatting te kunnen geven. Dat klinkt niet goed.
Wat heb je besteld voor type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:11

Dat is lekker vlot zeg! 3 weken geleden een gele GT besteld (e-208 dus) en de voorlopige levertijd staat op maart April 2023. :|

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin40
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:01
Ik meld me hier ook. Verwacht in juni onze e-2008 te ontvangen. Was in voren besteld door de maatschappij dus geluk met de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42
Wij hebben in de eerste week van januari besteld. De levertijd van de e-208 bij de leasemaatschappij staat nog steeds op 29 april. Ondertussen hebben we de leverende dealer gemaild of dit reëel is. Nog geen reactie maar als ik meer weet en het is zinnige info dan deel ik het hier.

Het is maar hopen dat het door mag gaan want we zitten nu al 4 maanden met 1 auto. We hebben heel relaxte werkgevers maar als de levertijd overschreden gaat worden zullen we toch echt even een 2e hands bakje op de kop moeten tikken. Want met beide een baan op afstand (ook nog eens de beide een andere kant uit) en 2 kinderen is dit elke week een heel geplan :')

En ik kan ook gewoon niet wachten om er in te rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

TheRyzenDude schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:00:
[...]

Wat heb je besteld voor type?
Ja dat is wel handig om te vermelden e-208 GT Pack
AtlAntA schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:02:
[...]

Dat is lekker vlot zeg! 3 weken geleden een gele GT besteld (e-208 dus) en de voorlopige levertijd staat op maart April 2023. :|
Jeetje dat is echt niet normaal. Van 12 weken naar 14 maanden! Wel gek dat mijn dealer zegt helemaal geen info te hebben over levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Devil schreef op woensdag 13 april 2022 @ 23:12:
[...]

Ja dat is wel handig om te vermelden e-208 GT Pack

[...]

Jeetje dat is echt niet normaal. Van 12 weken naar 14 maanden! Wel gek dat mijn dealer zegt helemaal geen info te hebben over levertijd.
Ja we schrokken er ook van. De redenen die de leasemaatschappij opgaf waren de 'oude bekenden' chip tekorten, energie prijzen, oorlog. Er was een grote piek in vraag naar de e-208 omdat dit 1 van de weinige EV's is die normaal bruikbaar is in Nederland in deze (prijs) klasse. Deels verkoop praatjes natuurlijk maar ben het er wel mee eens.

Stiekem hoop ik dat de leasemaatschappij gewoon erg laat is gaan zitten met de geschatte levertijd om teleurstelling te voorkomen en dat het misschien nog best mee kan vallen.

Edit: sta op dit moment op een carpoolplaats op mijn collega te wachten en heb er al 3 zien rijden. Gut, dat wachten gaat nog lang duren.. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door AtlAntA op 14-04-2022 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12-09 16:06
AtlAntA schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:02:
[...]

Die levertijden zijn heel snel opgelopen de laatste maand. Ik heb de mijne een week eerder besteld en toen had de dealer het over november/december. Maar ik houd zelf al een slag om de arm... :X

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Hier net bericht van me private lease over de e-208 GT Pack bestelling. (Besteld 9 januari)

Zou eerst einde deze maand worden nu verschoven naar 31 augustus.
Lang leven het chiptekort en Rusland \o/

Niets aan te doen...we wachten rustig verder af.

[ Voor 4% gewijzigd door TheRyzenDude op 14-04-2022 13:11 . Reden: datum aanpassing ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
Ik heb net een mailtje van Just Lease gekregen dat de e-208 is uitgesteld van 29 april naar 31 augustus. Dat lijkt overigens ook maar een greep uit de lucht te zijn.

Het gaat in dit geval om de basisversie e-208 besteld in week 1. Dus het lijkt niet veel meer uit te maken welke uitvoering je hebt gekozen

Edit; oeps dezelfde info als hierboven. Nou goed, we zijn in ieder geval op de hoogte :)

[ Voor 12% gewijzigd door Silvin op 14-04-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Silvin schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:17:
Ik heb net een mailtje van Just Lease gekregen dat de e-208 is uitgesteld van 29 april naar 31 augustus. Dat lijkt overigens ook maar een greep uit de lucht te zijn.

Het gaat in dit geval om de basisversie e-208 besteld in week 1. Dus het lijkt niet veel meer uit te maken welke uitvoering je hebt gekozen

Edit; oeps dezelfde info als hierboven. Nou goed, we zijn in ieder geval op de hoogte :)
Had al paar anderen gehoord zelfde mail.
Denk iedereen met een e-208 zelfde mail ;) met ruime termijn in elk geval.

Had in elk geval 2 weken geleden de leverende dealer gesproken en die gaf aan wellicht Juni dat hij gebouwd word en dan levering juli..dus augustus is dan niet zover weg.

wachten rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Silvin schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:17:

Is de levertijd ook al aangepast in "Mijn JustLease" ?

(niks gehoord nog, dus zoek wat hoop >:) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:43
Hier geen mail ontvangen van Justlease. Begin januari besteld, levertijd staat op 7 weken. Via WhatsApp om een update gevraagd, ben benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dream800
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:25
Ik snap wel waarom de levertijd nu op 14 maand staat:

Renesas,(produceert ongeveer 30% van de microcontrollerchips die in auto's over de hele wereld worden gebruikt ) de op een na grootste chipmaker van Japan na Sony, herstelt langzaam van de aardbeving met een kracht van 7,3 op de schaal van Richter die de beruchte regio Fukushima op 16 maart 2022 deed schudden. Drie van de fabrieken, in de buurt van het epicentrum van de aardbeving, werden stilgelegd.
Ook bij Sony werd de fabriek stilgelegd.

In 2021 hadden ze ook nog brand in een van de fabrieken.

In 2020 was de productie beperkt in verband met onder ander terug lopende auto verkoop.

Halfgeleiders, schaarste kan doorgaan.
Uit Oekraïne komt 50% van het neongas, nodig om de lasers te bedienen die halfgeleiders beïnvloeden, als de oorlog niet in korte tijd eindigt, zou er een tweede chipcrisis kunnen zijn die de productie van auto's verder in de problemen zou brengen.

Ook Tesla geeft nu aan levertijd van een Jaar.
https://www.crowe.com/ca/...aign=LinkedIn-integration

[ Voor 40% gewijzigd door Dream800 op 14-04-2022 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
hjs schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:18:
[...]

Is de levertijd ook al aangepast in "Mijn JustLease" ?

(niks gehoord nog, dus zoek wat hoop >:) )
Helaas staat de levertijd op Mijn Just Lease nog netjes op 2 weken (29 april). Hoewel ik hoop dat die van jou wel klopt zou ik er niet per se heel veel waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 21:13

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Half december 2021 een 308 sw phev besteld. Verwachte leverdatum 9 mei 2022. Volgens de dealer is dat wel heel optimistisch en zal het eerder ergens na de zomer worden. Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Silvin schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:02:
[...]

Helaas staat de levertijd op Mijn Just Lease nog netjes op 2 weken (29 april). Hoewel ik hoop dat die van jou wel klopt zou ik er niet per se heel veel waarde aan hechten.
Zal maandag wel aangepast zijn vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:39

Heb jij hier nog verder iets op gehoord of mee gedaan?

Ben zelf ook op zoek naar jouw eerste punt, ik rij voornamelijk B, en schakel op de snelweg naar D icm cruise control. Dat doe ik voornamelijk omdat ik in B de remkracht erg hoog vind als je met 100km/u de cruise control er even af haalt.

Dat van die app ben ik ook met je eens. Bij mij verbindt hij niet betrouwbaar met de auto en haal ik steeds allemaal refresh toeren uit om de data geüpdatet te krijgen en zelfs dat lukt niet altijd. Meest betrouwbare manier die ik heb gevonden is om even een pre-conditioning schema aan/uit te zetten.

Ik heb sowieso wel een appeltje te schillen met die app op iOS :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

omgwtfbbq schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:30:
[...]

Heb jij hier nog verder iets op gehoord of mee gedaan?

Ben zelf ook op zoek naar jouw eerste punt, ik rij voornamelijk B, en schakel op de snelweg naar D icm cruise control. Dat doe ik voornamelijk omdat ik in B de remkracht erg hoog vind als je met 100km/u de cruise control er even af haalt.

Dat van die app ben ik ook met je eens. Bij mij verbindt hij niet betrouwbaar met de auto en haal ik steeds allemaal refresh toeren uit om de data geüpdatet te krijgen en zelfs dat lukt niet altijd. Meest betrouwbare manier die ik heb gevonden is om even een pre-conditioning schema aan/uit te zetten.

Ik heb sowieso wel een appeltje te schillen met die app op iOS :'(
Nee, nog niks mee gedaan. Ik zou ermee naar de lokale dealer moeten gaan, maar die investeert het meeste geld in de afdeling "klanten-bestreiding". Dus daar ga ik niet graag naar toe.
Ondertussen loopt het lijstje met punten wel op. Met grote regelmaat staat de taal ineens in het Frans. Nou is Frans niet zo groot probleem, maar het zou fijn zijn als de ingestelde taal gewoon op Nederlands bleef staan. Het lijkt om te springen na het laden.... dus dat is echt heel vreemd.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

FreddyFish schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:30:
Hier geen mail ontvangen van Justlease. Begin januari besteld, levertijd staat op 7 weken. Via WhatsApp om een update gevraagd, ben benieuwd.
Nog antwoord gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Misschien kan iemand met een e-208 me een beetje van de range anxiety afhelpen. Ik heb sinds een maandje een e-208, ik ga binnenkort naar Luxemburg dus ben een beetje de range vs gereden kilometers aan het controleren.

Gisteren heb ik 81km gereden, waarvan 75km snelweg. Stand normal, cruise control op 103km/u. De range zakte van 232 bij start tot 92 bij aankomst. Dat is 140km range 'verbruikt' op een rit van 80km.

Ik snap dat range vs. Daadwerkelijke kilometers nooit 1 op 1 zal lopen, maar een verschil van 75% vind ik wel heel veel. Is de GOM gewoon erg scheutig? Of is het wijs om m'n auto te laten controleren bij een dealer? Ik had gehoopt toch wel ergens richting de 230km op een accu te halen maar dat lijkt op deze manier eerder op 150km op volle lading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik kom mij ook maar melden: gisteren een e-208 (private lease) besteld als 2e auto die ergens in juli geleverd zou moeten worden. Allure Pack-uitvoering in het bekende knalgeel, want die had de leasemaatschappij al vooruitbesteld. Begreep van de dealer dat de levertijd voor nieuwe orders op dit moment op een jaar wordt gezet, dus levering april 2023. Daarbij wel gezegd hebbend dat dat de levertijd is als de huidige situatie aanhoudt, dus het kan beter worden maar ook nog slechter.
omgwtfbbq schreef op zondag 17 april 2022 @ 07:17:
Ik snap dat range vs. Daadwerkelijke kilometers nooit 1 op 1 zal lopen, maar een verschil van 75% vind ik wel heel veel. Is de GOM gewoon erg scheutig? Of is het wijs om m'n auto te laten controleren bij een dealer? Ik had gehoopt toch wel ergens richting de 230km op een accu te halen maar dat lijkt op deze manier eerder op 150km op volle lading.
Ongeacht wat de range-indicator aangeeft is het aantal kWh's dat je per kilometer verbruikt (of het aantal kilometers dat je kunt rijden op een kWh) een nogal vast gegeven. Onder normale omstandigheden (en gisteren was een prima dag voor EV's: niet warm, niet koud en weinig wind) zou 6 km per kWh voor een kleine EV prima haalbaar moeten zijn - of andersom gerekend, 170 Wh per km. Op een rit van 80 km zou er dus ±14 kWh uit de accu moeten gaan.
Bij een bruikbare capaciteit van 45 kWh en een opgegeven range van 232 km houdt de auto zelf nu 5,2 km per kWh aan (192 Wh/km). Dat is in mijn ogen al behoorlijk conservatief. Op basis van jouw gegevens kom ik op een verbruik van 27 kWh oftewel 336 Wh per km - er vanuitgaande dat die 92 km resterende range neerkomt op nog 40% accu. Dat is een erg hoog verbruik en krijg je normaal gesproken alleen voor elkaar als je hoge snelheden rijdt of bij erg ongustige weersomstandigheden (veel wind en lage temperaturen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik volg met een half oog een faceboekgroep over de E208/E2008 en dat staat regelmatig vol met km-stress. Een van de dingen die standaard als antwoord komen is dat de km-indicatie van peugeot nooit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Daniel schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:07:
Ik kom mij ook maar melden: gisteren een e-208 (private lease) besteld als 2e auto die ergens in juli geleverd zou moeten worden. Allure Pack-uitvoering in het bekende knalgeel, want die had de leasemaatschappij al vooruitbesteld. Begreep van de dealer dat de levertijd voor nieuwe orders op dit moment op een jaar wordt gezet, dus levering april 2023. Daarbij wel gezegd hebbend dat dat de levertijd is als de huidige situatie aanhoudt, dus het kan beter worden maar ook nog slechter.

[...]

Ongeacht wat de range-indicator aangeeft is het aantal kWh's dat je per kilometer verbruikt (of het aantal kilometers dat je kunt rijden op een kWh) een nogal vast gegeven. Onder normale omstandigheden (en gisteren was een prima dag voor EV's: niet warm, niet koud en weinig wind) zou 6 km per kWh voor een kleine EV prima haalbaar moeten zijn - of andersom gerekend, 170 Wh per km. Op een rit van 80 km zou er dus ±14 kWh uit de accu moeten gaan.
Bij een bruikbare capaciteit van 45 kWh en een opgegeven range van 232 km houdt de auto zelf nu 5,2 km per kWh aan (192 Wh/km). Dat is in mijn ogen al behoorlijk conservatief. Op basis van jouw gegevens kom ik op een verbruik van 27 kWh oftewel 336 Wh per km - er vanuitgaande dat die 92 km resterende range neerkomt op nog 40% accu. Dat is een erg hoog verbruik en krijg je normaal gesproken alleen voor elkaar als je hoge snelheden rijdt of bij erg ongustige weersomstandigheden (veel vind en lage temperaturen)
Ah oké, dan zal ik dus met de trip computer even moeten gaan bijhouden wat het verbruik is om zo tot een betere indicatie te komen, gecombineerd met de percentages die ik dan uit de app kan vissen (als de app meewerkt). Tijd voor een beetje handmatige administratie dus :) Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Misschien kan iemand met een e-208 me een beetje van de range anxiety afhelpen. Ik heb sinds een maandje een e-208, ik ga binnenkort naar Luxemburg dus ben een beetje de range vs gereden kilometers aan het controleren.

Gisteren heb ik 81km gereden, waarvan 75km snelweg. Stand normal, cruise control op 103km/u. De range zakte van 232 bij start tot 92 bij aankomst. Dat is 140km range 'verbruikt' op een rit van 80km.

Met jouw beschrijving moet ik te veel rekenen :) Ik heb nu ongeveer een verbruik van 18kW/100 km en met mijn berekening kom ik zo uit op 250 km. Maar ik heb de auto nog niet lang genoeg en rij ook geen lange afstanden waar ik onderweg zou moeten laden. Dus helaas kan ik je nog niet helpen met die range anxiety :+

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:14

Met een cruise control op 103 rijd het wel zuiniger. Maar op het moment dat je de belgische grens overrijd, is het wel handig om je daar aan de snelheid te houden van 124, tenzij je die slome Hollander wil worden vooraan in de file ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ander vraagje voor de e-208-rijders: wat voor laadkabels levert Peugeot standaard mee? De type 2-laadkabel staat in de specs, maar zit er ook een granny charger bij? Ik was voor deze auto niet van plan een laadpaal aan te leggen (dat komt wel als ik over anderhalf jaar zakelijk ook weer elektrisch ga rijden) dus bij huis moet/wil ik vooralsnog aan een normaal stopcontact kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Daniel schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:12:
Ander vraagje voor de e-208-rijders: wat voor laadkabels levert Peugeot standaard mee? De type 2-laadkabel staat in de specs, maar zit er ook een granny charger bij? Ik was voor deze auto niet van plan een laadpaal aan te leggen (dat komt wel als ik over anderhalf jaar zakelijk ook weer elektrisch ga rijden) dus bij huis moet/wil ik vooralsnog aan een normaal stopcontact kunnen laden.
Ik heb daar toen ik bestelde naar gevraagd en er zit geen granny charger bij. Die kon ik wel tegen een meerprijs erbij krijgen. Maar aangezien de levertijd van de auto op ~1 jaar staat heb ik dat achterwege gelaten. Kijk als het bijna zover is wel even wat er dan op de markt is qua laders en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreddyFish
Per WhatsApp kreeg ik vorige week al te horen dat ik voor mijn vraag telefonisch contact moest opnemen. Dat heb ik zojuist gedaan.

Er is nog veel onzeker, maar het gesprek kwam op het volgende neer: Niet naar iedereen met een e 208 in bestelling is de e-mail over de vertraging verstuurd. Sommigen gaan de auto mogelijk wel op de verwachte leverdatum ontvangen. JustLease heeft daar zelf niet het volledige overzicht over. De auto wordt geleverd door Wassink (in ieder geval mijn e 208, weet niet of zij álle e 208's leveren). JustLease gaat nu contact opnemen met Wassink voor een update over de leverdatum. Ze koppelen dat per mail aan mij terug.

Al met al ben ik wel voorzichtig optimistisch dat de oorspronkelijke levertijd gehaald kan worden. Dat zou nog zo'n zes weken betekenen. Maar uiteraard houd ik er ook rekening mee dat ik net zo goed pech kan hebben. Wacht het rustig af en zal het hier terugkoppelen als ik de mail ontvangen heb.

Het gaat overigens om een GT Pack in de kleur Blue Vertigo, met extra opties: Draadloze telefoonlader, Pack City 2, glazen panoramadak en zwart dak "black diamond". Géén verwarmde voorstoelen.

[ Voor 8% gewijzigd door FreddyFish op 19-04-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

FreddyFish schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:11:
[...]

De auto wordt geleverd door Wassink (in ieder geval mijn e 208, weet niet of zij álle e 208's leveren). JustLease gaat nu contact opnemen met Wassink voor een update over de leverdatum. Ze koppelen dat per mail aan mij terug.
Ook maar even gebeld, ook gevraagd wie ze leveren en bij justlease komen ze allemaal bij Wassink vandaan.
Verder hetzelfde verhaal, ze hopen volgende week meer duidelijkheid te krijgen. Levertijd stond nu iig nog op half juni.

Was me niet gelijk duidelijk dat hij mbv nummer-herkening al mijn account voor zich had ;)
Vroeg aan het einde, zit je nu een algemeen verhaal op te hangen of ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53
Kreeg van mijn dealer te horen dat de vertraging bij de e-208 vooral te maken heeft met de draadloze telefoon oplader, deze heb ik nu verwijderd van mijn configuratie. Verder nog geen duidelijkheid over leverdatum. Besteld op 4 februari maar de auto stond al enige tijd in bestelling als voorraad auto en is naar wens aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verbaasd hier nog niks te lezen, maar ik heb vandaag een mail gehad van JustLease dat de verwachte levertijd nu eind augustus is. Komt wel slecht uit, begin augustus verloopt de APK van mijn huidige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 20:19
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39
Ah, zo eentje had ik ook in mijn 1.4... Heb nu gewoon een plaat met een klem erop, vind ik persoonlijk veel praktischer want je kunt elke accu met de juiste breedte gewoon kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

hjs schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:04:
Verbaasd hier nog niks te lezen, maar ik heb vandaag een mail gehad van JustLease dat de verwachte levertijd nu eind augustus is. Komt wel slecht uit, begin augustus verloopt de APK van mijn huidige auto.
APK mag je ook gewoon eerder laten doen hé. Is maar een keuring :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

The Eagle schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:44:
[...]

APK mag je ook gewoon eerder laten doen hé. Is maar een keuring :)
Ik had gehoopt het helemaal niet meer te laten doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
hjs schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:04:
Jep, hier vanmiddag dezelfde mail alsnog ook ontvangen met verwachte datum 31-08. Ontzettend balen natuurlijk, ook omdat ik nu op zoek moet naar vervangend vervoer. Mijn huidige leasecontract bij een andere aanbieder loopt bijna af. Verlengen is mogelijk, maar verwacht dan wel een oor aangenaaid te worden bij verlengingsvoorstel qua tarief.

Voorloopautotarieven bij JustLease zijn ook niet zo interessant. 375 per maand voor een A-segmenter, oef.

Wellicht maar een goedkoop tweedehandsje op de kop tikken voor tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
https://www.autoweek.nl/a...en-nieuwe-automaathendel/

Vraag me af of de auto's die al besteld zijn maar volgend jaar geleverd worden (de meeste als ik de berichten zo lees) ook dit nieuwe schakel gebeuren krijgen. Persoonlijk vind ik het minder mooi dan het pookje wat er nu in zit.

Komt ook de vraag bovendrijven of je misschien een 2023 model krijgt als je nu gaat bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Die nieuwe schakelhendel was al veel eerder bekend dan dat bericht van Autoweek. Volgens mij worden ze nu al geleverd met die nieuwe bediening, dus materiaal dat later nog geleverd wordt heeft zeker weten dit systeem aan boord.

Over mooi of lelijk heb ik nog niet echt een mening. De oude pook is een soort legacy idee omdat we daar nou eenmaal aan gewend zijn*. Voor het selecteren van P,R,N,D,B is helemaal geen hendel meer nodig. Dat viel me jaren geleden al op in een Aston Martin.

Misschien is hij wel wat gemakkelijker in het gebruik. Bij de oude pook moet je aan de zijkant een lock-knopje indrukken om hem in R of D te zetten. Bij die nieuwe schakelaar zie ik niet zo'n soort knop.

* Dat 'omdat we dat nou eenmaal gewend zijn', geldt ook voor de plaats van het ding, ook bij de nieuwe hendel. Eigenlijk is het onlogisch dat die bediening daar op de middenconsole zit in plaats van echt bij de bestuurder...

[ Voor 60% gewijzigd door dreamscape op 22-04-2022 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
FreddyFish schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:47:
[...]

Jep, hier vanmiddag dezelfde mail alsnog ook ontvangen met verwachte datum 31-08. Ontzettend balen natuurlijk, ook omdat ik nu op zoek moet naar vervangend vervoer. Mijn huidige leasecontract bij een andere aanbieder loopt bijna af. Verlengen is mogelijk, maar verwacht dan wel een oor aangenaaid te worden bij verlengingsvoorstel qua tarief.

Voorloopautotarieven bij JustLease zijn ook niet zo interessant. 375 per maand voor een A-segmenter, oef.

Wellicht maar een goedkoop tweedehandsje op de kop tikken voor tijdelijk.
Ja met dat dilemma zaten wij ook. Maar als het voor een maand of 4 is (laten we het hopen) dan valt de voorloopauto ook wel mee. Een goedkoop tweedehandsje in die prijsklasse (750-1500 euro) met risico dat ie in bonken stort (risico is groot in die prijsklasse), vaak redelijk hoog verbruik, minder veiligheid + wegenbelasting en verzekering maakt dan ook weinig uit. En dan hebben we het nog niet gehad over de zoektocht.

Dus toch maar de voorloopauto aangevraagd. En die 3 weken vakantie in de zomer met zorgvuldige uitgekiende laadpalen is nu ook een beetje verspilde moeite :')

Ach ja, het blijft een mooie auto en een goede deal. Kijk er nog steeds naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

AtlAntA schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:10:
https://www.autoweek.nl/a...en-nieuwe-automaathendel/

Vraag me af of de auto's die al besteld zijn maar volgend jaar geleverd worden (de meeste als ik de berichten zo lees) ook dit nieuwe schakel gebeuren krijgen. Persoonlijk vind ik het minder mooi dan het pookje wat er nu in zit.

Komt ook de vraag bovendrijven of je misschien een 2023 model krijgt als je nu gaat bestellen?
Repost van december, het is zeker komkommer tijd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

dreamscape schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:50:
Die nieuwe schakelhendel was al veel eerder bekend dan dat bericht van Autoweek. Volgens mij worden ze nu al geleverd met die nieuwe bediening, dus materiaal dat later nog geleverd wordt heeft zeker weten dit systeem aan boord.

Over mooi of lelijk heb ik nog niet echt een mening. De oude pook is een soort legacy idee omdat we daar nou eenmaal aan gewend zijn*. Voor het selecteren van P,R,N,D,B is helemaal geen hendel meer nodig. Dat viel me jaren geleden al op in een Aston Martin.

Misschien is hij wel wat gemakkelijker in het gebruik. Bij de oude pook moet je aan de zijkant een lock-knopje indrukken om hem in R of D te zetten. Bij die nieuwe schakelaar zie ik niet zo'n soort knop.

* Dat 'omdat we dat nou eenmaal gewend zijn', geldt ook voor de plaats van het ding, ook bij de nieuwe hendel. Eigenlijk is het onlogisch dat die bediening daar op de middenconsole zit in plaats van echt bij de bestuurder...
Enige nadeel is dat je niet direct van P naar R kan. Je moet eerst naar neutraal en dan pas kan je terug naar R. Verder heb ik er geen problemen mee met die nieuwe bediening. Ik heb dan ook alleen maar een proefrit gehad in een auto met dat pookje.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
dreamscape schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:50:

Dank. De werking is inderdaad hetzelfde. Je kon met het pookje ook al niet in 1x doordrukken naar de R zoals bij een oudere automaat. Dus qua werking verandert er niet bijzonder veel.

Toch vond ik het pookje wel mooier om naar te kijken en misschien wat ergonomischer en prettiger aanvoelen dan wat men nu bedacht heeft. Maar het zal grotendeels een kwestie van wennen zijn denk ik.

Als de vertragingen nog doorzetten zal je straks beleven dat mijn bestelling wordt omgezet naar een 2023 model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Tja ergonomisch. Je raakt hem 2x per rit aan waarschijnlijk. Van P naar D en wellicht een keer van D naar R :+

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Sircuri schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 23:11:
Tja ergonomisch. Je raakt hem 2x per rit aan waarschijnlijk. Van P naar D en wellicht een keer van D naar R :+
Haha ja daar heb je ook wel gelijk in. Zoals ik al aangaf zal het gewoon een kwestie van wennen zijn.

Na de proefrit in de e-208 kan ik maar een enkele (sneeuw, ijs) situatie bedenken waar je niet in de B stand zou willen rijden. Toch wel jammer dat dit niet standaard aan te zetten is en dat je dit elke keer weer aan moet zetten. Hopelijk komt er een software update oid waarbij dit een toggle wordt in het instellingen menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:24
AtlAntA schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:21:
[...]

Haha ja daar heb je ook wel gelijk in. Zoals ik al aangaf zal het gewoon een kwestie van wennen zijn.

Na de proefrit in de e-208 kan ik maar een enkele (sneeuw, ijs) situatie bedenken waar je niet in de B stand zou willen rijden. Toch wel jammer dat dit niet standaard aan te zetten is en dat je dit elke keer weer aan moet zetten. Hopelijk komt er een software update oid waarbij dit een toggle wordt in het instellingen menu.
Ik schakel anders regelmatig tussen D en B. Op de snelweg rij ik sowieso in D, maar ook op wegen waar je wat hogere snelheden rijdt, dan is het toch wat fijner vind ik zelf om soms de cruise control uit te zetten zonder dat je direct afremt. Binnen de bebouwde kom eigenlijk altijd wel in B, maar daarbuiten vaak niet. Dan zet ik hem wel in B als ik een stoplicht tegenkom zodat ik lekker regenereer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 21:13

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Animal Mother schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:52:
Half december 2021 een 308 sw phev besteld. Verwachte leverdatum 9 mei 2022. Volgens de dealer is dat wel heel optimistisch en zal het eerder ergens na de zomer worden. Ben benieuwd..
Zojuist een update gekregen van de leasemaatschappij. Nieuwe verwachte leverdatum 30 Juni. Valt me nog mee moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Animal Mother schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:02:
[...]

Zojuist een update gekregen van de leasemaatschappij. Nieuwe verwachte leverdatum 30 Juni. Valt me nog mee moet ik zeggen.
Het is ook de laatste dag van de maand dus ik zou het eerder beschouwen als een placeholder datum. Dus ik zou als ik jou was begin Juni nog eens informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dream800
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:25
Sircuri schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:34:
[...]

Enige nadeel is dat je niet direct van P naar R kan. Je moet eerst naar neutraal en dan pas kan je terug naar R. Verder heb ik er geen problemen mee met die nieuwe bediening. Ik heb dan ook alleen maar een proefrit gehad in een auto met dat pookje.
Je kunt in 1x van P naar R want je kunt gewoon over de N door drukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Inmiddels is de leverdatum verplaatst naar ergens begin juni, verplaatst ook elke week naar achteren. Dus helaas nog even wachten en de dealer wist ook niet veel meer dan "ik verwacht ergens in juni of juli"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Arm1n schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:07:
[...]

Inmiddels is de leverdatum verplaatst naar ergens begin juni, verplaatst ook elke week naar achteren. Dus helaas nog even wachten en de dealer wist ook niet veel meer dan "ik verwacht ergens in juni of juli"
Ga voorlopig maar uit van eind augustus |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Dream800 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 00:16:
[...]

Je kunt in 1x van P naar R want je kunt gewoon over de N door drukken. :)
hmm.... nog eens proberen dan :)

Signature van nature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:35
Gezien de berichten over de levertijden was ik aangenaam verrast dat ik net een belletje kreeg om de afleverafspraak van mijn e-208 in te plannen. Over 3 weken kan ik hem afhalen, redelijk conform de verwachting die door de leasemaatschappij werd aangegeven direct na bestelling van de auto (nog wel 2 maanden langer dan de indicatie bij het aangaan van het leasecontract)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
jswinkels schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:47:
Gezien de berichten over de levertijden was ik aangenaam verrast dat ik net een belletje kreeg om de afleverafspraak van mijn e-208 in te plannen. Over 3 weken kan ik hem afhalen, redelijk conform de verwachting die door de leasemaatschappij werd aangegeven direct na bestelling van de auto (nog wel 2 maanden langer dan de indicatie bij het aangaan van het leasecontract)
Gefeliciteerd. Ik lees her en der alleen maar meer en meer berichten over vertraging en uitstel. Nu zijn wij ook nog lang niet aan de beurt maar het wekt weinig vertrouwen op. Zou er ook nog niet eens gek van op kijken dat men de auto helemaal niet meer kan leveren en dat het contract geannuleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
jswinkels schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:47:
Waneer had je besteld en welke uitvoering? Alvast veel voorplezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:35
TheRyzenDude schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:36:
[...]

Waneer had je besteld en welke uitvoering? Alvast veel voorplezier :)
Half december contract met de leasemaatschappij getekend, maar uiteindelijk hebben die volgens de dealer pas op 20 januari besteld (heb ik nog wel wat discussie over gevoerd).

Ik heb een e-208 GT besteld met panorama dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

jswinkels schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:21:
[...]

Half december contract met de leasemaatschappij getekend, maar uiteindelijk hebben die volgens de dealer pas op 20 januari besteld (heb ik nog wel wat discussie over gevoerd).

Ik heb een e-208 GT besteld met panorama dak.
Kan te maken hebben met de subsidie regeling. Bij mij konden ze het contract niet meer aanpassen op 1 januari, omdat de auto al reeds besteld was. Jij komt in aanmerking nu voor de subsidie.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ben gisteren gebeld door de dealer met een nieuwe inschatting voor een bestelling (GT Pack) van eind feb: half juli. Geloof er helemaal niets van :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
Devil schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:53:
Ben gisteren gebeld door de dealer met een nieuwe inschatting voor een bestelling (GT Pack) van eind feb: half juli. Geloof er helemaal niets van :+
En jij had ook een E-208 besteld, toch? Dat stemt hoopvol, maar ook ik geloof er inderdaad ook niet zo heel veel van. :+

Ik heb de mijne (E-208 GT) half maart besteld en ik houd nog steeds rekening met november/december, op zijn vroegst. Dan kan het alleen maar meevallen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
dreamscape schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:55:
[...]

En jij had ook een E-208 besteld, toch? Dat stemt hoopvol, maar ook ik geloof er inderdaad ook niet zo heel veel van. :+

Ik heb de mijne (E-208 GT) half maart besteld en ik houd nog steeds rekening met november/december, op zijn vroegst. Dan kan het alleen maar meevallen. ;)
Mijn e-208GT ook half maart besteld en er werd toen al aangegeven dat het dit jaar niks meer zou worden. Op zijn vroegst Februari 2023. Dus misschien moet je je verwachtingen nog iets bij stellen. ;) Hoop wel dat het meevalt natuurlijk. Zowel voor jou als voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
AtlAntA schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:20:
[...]

Mijn e-208GT ook half maart besteld en er werd toen al aangegeven dat het dit jaar niks meer zou worden. Op zijn vroegst Februari 2023. Dus misschien moet je je verwachtingen nog iets bij stellen. ;) Hoop wel dat het meevalt natuurlijk. Zowel voor jou als voor mij.
Ach, als we allebei uitgaan van iets tussen november en februari, dan komt het vast goed. Ik heb nu nog een prima werkende auto, dus ik heb geduld.

Elders lees ik weer berichten dat het helemaal mis gaat met de voortgang en dat men nu GT's wil leveren met analoog dashboard (en wat korting) om de levertijd te verkorten. Leuk idee, maar als ik voor het eerst in mijn leven een nieuwe auto bestel, wil ik wel ineens de sprong 'in te toekomst' maken. Dus dan wacht ik wel iets langer om niet een paar jaar naar analoge klokken te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

dreamscape schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:10:
[...]

Ach, als we allebei uitgaan van iets tussen november en februari, dan komt het vast goed. Ik heb nu nog een prima werkende auto, dus ik heb geduld.

Elders lees ik weer berichten dat het helemaal mis gaat met de voortgang en dat men nu GT's wil leveren met analoog dashboard (en wat korting) om de levertijd te verkorten. Leuk idee, maar als ik voor het eerst in mijn leven een nieuwe auto bestel, wil ik wel ineens de sprong 'in te toekomst' maken. Dus dan wacht ik wel iets langer om niet een paar jaar naar analoge klokken te kijken. :)
Ja ik las dat Mercedes ook al lange tijd dit soort grappen uithaalt. Na maanden wachten staat de auto er ineens met een hoop opties minder. En dan is het take it of voor jou tien anderen. Hoop niet dat het met Peugeot ook die kant op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:26
Anderen die een e2008 in de bestelling hebben staan (bij ons allure pack, p.lease via de Peugeot dealer, blauw)?

24 dec contract getekend, in januari besteld.... Dealer gaf in eerste instantie aan dat auto eind februari, maart geleverd zou worden. Dealer laat zelf niets van zich horen en elke keer als we zelf bellen of mailen dan is het antwoord "we weten het zelf ook niet".

Om hopeloos van te worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zontar schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:00:
Anderen die een e2008 in de bestelling hebben staan (bij ons allure pack, p.lease via de Peugeot dealer, blauw)?

24 dec contract getekend, in januari besteld.... Dealer gaf in eerste instantie aan dat auto eind februari, maart geleverd zou worden. Dealer laat zelf niets van zich horen en elke keer als we zelf bellen of mailen dan is het antwoord "we weten het zelf ook niet".

Om hopeloos van te worden :/
Zoals wel meer in het topic, schijnt een oorlog te zijn en nog iets met chip tekorten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peugeot-efan
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11-03-2024
12 februari E-2008 GT Blue Vertigo besteld bij de Peugeot dealer (private lease). Verwachte levertijd toen 5 á 6 maanden. Dealer heeft nog geen gegevens. Productie gaat in volgorde van binnenkomst order bij fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik heb nu sinds een paar dagen dat na het laden van e-208 de B-modus niet werkt. Op zich logisch, want de accu is dan dus 100% vol waardoor hij niet kan regeneren, maar dat was de eerste keer wel flink schrikken. Ik zat bijna tegen mijn voorligger aan omdat de auto niet inhield, maar in een soort cruise-control stand bleef doorrijden. De auto remde dus in het geheel niet af bij het loslaten van het gaspedaal.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Sircuri schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:52:
Ik heb nu sinds een paar dagen dat na het laden van e-208 de B-modus niet werkt. Op zich logisch, want de accu is dan dus 100% vol waardoor hij niet kan regeneren, maar dat was de eerste keer wel flink schrikken. Ik zat bijna tegen mijn voorligger aan omdat de auto niet inhield, maar in een soort cruise-control stand bleef doorrijden. De auto remde dus in het geheel niet af bij het loslaten van het gaspedaal.
Er is inderdaad een beveiliging ingebouwd die er voor zorgt dat er boven een bepaald accupercentage (96%?) minder geregenereerd wordt.
Ik weet niet hoe oud jouw 208 is, maar voor mijn Corsa-e is daar halverwege vorig jaar een update voor geweest. Sindsdien is er bij hoge accupercentages een stuk meer regeneratie. Ook verloopt het regenereren in de B stand een stuk soepeler dan voorheen.
Overigens vind ik het rijden in de B stand een stuk onrustiger dan in D. Ik rij tegenwoordig altijd in D en alleen als ik eventjes wat extra wil remmen gebruik ik de B. (als ik te lui ben om het rempedaal in te trappen.)
Maar door gewoon je rempedaal in te trappen doe je eigenlijk hetzelfde als de B-stand. Je moet echt heel erg hard remmen voordat ie de remschijven pas gaat gebruiken. Vrijwel alle normale rem acties doen alleen maar regenereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Ik zat er laast nog over te denken... regenereren en volle accu's. Ik stond in Val Thorens in de parkeergarage en daar zijn ook een paar laadplekken. Het schoot me op de terugweg pas te binnen dat het een prima plek is om een bordje op te hangen dat je tot maximaal 75% moet laden.

Dat in het vlakke Nederland de B-stand niet werkt, is heel even schrikken, maar daarna kun je er best op anticiperen. Als je uit Val Thorens wegrijdt en je moet eerst een uur lang een slingerweg bergaf rijden, is het wel heel erg prettig als je kunt regenereren en minder vaak de echte remmen nodig hebt.

Denk aan onervaren lui die in de bergen rijden met een brandstofmotor en niet op de motor remmen. Die rijden continu met een voet op de rem. Zo'n scenario krijg je dan dus ook met een te vol opgeladen EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

dreamscape schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:22:
Ik zat er laast nog over te denken... regenereren en volle accu's. Ik stond in Val Thorens in de parkeergarage en daar zijn ook een paar laadplekken. Het schoot me op de terugweg pas te binnen dat het een prima plek is om een bordje op te hangen dat je tot maximaal 75% moet laden.

Dat in het vlakke Nederland de B-stand niet werkt, is heel even schrikken, maar daarna kun je er best op anticiperen. Als je uit Val Thorens wegrijdt en je moet eerst een uur lang een slingerweg bergaf rijden, is het wel heel erg prettig als je kunt regenereren en minder vaak de echte remmen nodig hebt.

Denk aan onervaren lui die in de bergen rijden met een brandstofmotor en niet op de motor remmen. Die rijden continu met een voet op de rem. Zo'n scenario krijg je dan dus ook met een te vol opgeladen EV.
Ik denk dat je er best van uit kunt gaan dat de 100% die je op je display ziet in werkelijkheid niet de volle 100% van de accu is. Net zoals 0% op het display echt niet 0% accu is.
Ik dacht dat er van de 50kW die geadverteerd wordt ongeveer 45kW 46,3kW bruikbaar aanwezig is. De rest is marge om je accu heel te houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Paling1 op 12-05-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Paling1 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:02:
[...]

Ik weet niet hoe oud jouw 208 is, maar voor mijn Corsa-e is daar halverwege vorig jaar een update voor geweest. Sindsdien is er bij hoge accupercentages een stuk meer regeneratie. Ook verloopt het regenereren in de B stand een stuk soepeler dan voorheen.
Bijna 2 maanden :o

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Dan is het waarschijnlijk dat je die update al hebt. Helaas kan je dat zelf niet zomaar checken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Iemand nog wat inzage gekregen de laatste tijd over levertijden?
Januari besteld , vooralsnog eind augustus levering.

Was even benieuwd naar andere mensen.

Gaat om een e-208 GT Pack trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
TheRyzenDude schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:40:
Iemand nog wat inzage gekregen de laatste tijd over levertijden?
Januari besteld , vooralsnog eind augustus levering.

Was even benieuwd naar andere mensen.

Gaat om een e-208 GT Pack trouwens.
Nee helaas. Inmiddels heeft leasemaatschappij wel een tijdelijke auto kunnen regelen en dat is supernetjes gedaan (op vakantieadres geleverd binnen 2 uur). En hoewel zo'n Twingo er leuk uitziet valt het in het niet bij de e-208 natuurlijk. Gelukkig wel heel zuinig :)

Wel kregen we gisteren opeens een mailtje met "Je rijdt binnenkort in een elektrische auto dus hierbij een aanbieding voor een Vandebron laadpas.". Maar liefst 50 cent per maand korting :') Ik hoop ergens dat dit een voorbode is maar ik weet wel beter...

Voor de (e-)208 bezitters onder ons: Kan je makkelijk van snelheid veranderen tijdens cruise control zonder je gaspedaal te gebruiken? We gaan voor een groot deel voor deze auto omdat ik door een gewrichtsafwijking niet altijd lang het gas kan induwen (of schakelen). In de Twingo die ik nu tijdelijk heb kan ik 'm op de snelweg op cruis control zetten en de snelheid met 2 knopjes op het stuur makkelijk aanpassen. Dit zorgt er voor dat als het niet heel druk is, en ik goed anticipeer, ik de 3 kwartier op de snelweg naar m'n werk eigenlijk nooit het gaspedaal aan raak. Zou wel lekker zijn als dat in de Peugeot ook kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Hier iets heel bijzonders, in maart een e208GT besteld, met de melding dat het november wordt.

Krijg ik net een mail dat de geplande productieweek 26-27 is. Eerst zien, dan geloven, maar dit zou wel een hele fijne verrassing zijn :D

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
leejoow schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:57:
Hier iets heel bijzonders, in maart een e208GT besteld, met de melding dat het november wordt.

Krijg ik net een mail dat de geplande productieweek 26-27 is. Eerst zien, dan geloven, maar dit zou wel een hele fijne verrassing zijn :D
Wel goed nieuws , jammer dat bij justlease alleen een ticker kalender staat en dat je niets hoort over eventuele productieweek.

Maar goed :D Wel mooi dat je een indicatie hebt.

Wat voor GT heb je besteld? Pack? Of normale GT met extra opties? en welke kleur? :) (niet nieuwschierig ofzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Silvin schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:37:

Voor de (e-)208 bezitters onder ons: Kan je makkelijk van snelheid veranderen tijdens cruise control zonder je gaspedaal te gebruiken? We gaan voor een groot deel voor deze auto omdat ik door een gewrichtsafwijking niet altijd lang het gas kan induwen (of schakelen). In de Twingo die ik nu tijdelijk heb kan ik 'm op de snelweg op cruis control zetten en de snelheid met 2 knopjes op het stuur makkelijk aanpassen. Dit zorgt er voor dat als het niet heel druk is, en ik goed anticipeer, ik de 3 kwartier op de snelweg naar m'n werk eigenlijk nooit het gaspedaal aan raak. Zou wel lekker zijn als dat in de Peugeot ook kan.
Dat werkt op dezelfde manier. Als je ook nog de B stand aan staat, dan is een enkele druk op de RESET knop voldoende om even flink af te remmen en vervolgens kan je weer reset drukken en gaat ie terug naar de oude snelheid. Tevens kun je de snelheid trapsgewijs aanpassen met de knoppen voor je cruise control.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Silvin schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:37:
[...]

Nee helaas. Inmiddels heeft leasemaatschappij wel een tijdelijke auto kunnen regelen en dat is supernetjes gedaan (op vakantieadres geleverd binnen 2 uur). En hoewel zo'n Twingo er leuk uitziet valt het in het niet bij de e-208 natuurlijk. Gelukkig wel heel zuinig :)

Wel kregen we gisteren opeens een mailtje met "Je rijdt binnenkort in een elektrische auto dus hierbij een aanbieding voor een Vandebron laadpas.". Maar liefst 50 cent per maand korting :') Ik hoop ergens dat dit een voorbode is maar ik weet wel beter...

Als je ACC gebruikt hoef je zeker op de snelweg niet meer zelf je snelheid te regelen. Afremmen en accelereren (bij inhaalacties) gaat automatisch. Werkt echt super relaxed.
In mijn Corsa heb ik ook de advanced lane keep assist. Dan hoef je op de snelweg zelfs voor een groot gedeelte niet eens meer te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Paling1 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:58:
[...]

Als je ACC gebruikt hoef je zeker op de snelweg niet meer zelf je snelheid te regelen. Afremmen en accelereren (bij inhaalacties) gaat automatisch. Werkt echt super relaxed.
In mijn Corsa heb ik ook de advanced lane keep assist. Dan hoef je op de snelweg zelfs voor een groot gedeelte niet eens meer te sturen.
Beide heb ik in miijn 508 en beide gebruik ik dus niet meer. ACC remt veel te vroeg op (oftewel ik moet heel vroeg naar links om te voorkomen dat hij afremt. Had ik maar weer de "normale" CC uit mijn 5008.
Lane keep assist gaat direct uit zodra ik instap. Deze reageert veel te agressief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

TheRyzenDude schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:17:
[...]

Wel goed nieuws , jammer dat bij justlease alleen een ticker kalender staat en dat je niets hoort over eventuele productieweek.

Maar goed :D Wel mooi dat je een indicatie hebt.

Wat voor GT heb je besteld? Pack? Of normale GT met extra opties? en welke kleur? :) (niet nieuwschierig ofzo)
Ik moet het eerst nog zien gebeuren :-)

De bestelde auto is een rode GT met extra stoel verwarming, drive assist plus en keyless entry. Met de korting die ik kon regelen op de opties was dit goedkoper dat de GT pack. En ook nog een set all season banden ipv de standaard zomerbanden die je er normaal op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

jan390 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:51:
[...]

Beide heb ik in miijn 508 en beide gebruik ik dus niet meer. ACC remt veel te vroeg op (oftewel ik moet heel vroeg naar links om te voorkomen dat hij afremt. Had ik maar weer de "normale" CC uit mijn 5008.
Lane keep assist gaat direct uit zodra ik instap. Deze reageert veel te agressief.
Tja, een 508 is geen 208 of een Corsa. Ik denk dat het heel verschillende systemen zijn.
Minimale afstand van de ACC kan je instellen. De kortste afstand is echt geen probleem. Als het heel druk is kruipt er vast wel eens iemand tussen, maar minder afstand is ook niet echt veilig meer.
De ACC in de Corsa (en ik denk ook de 208) houdt ook rekening met de snelheid van de voorligger. Hoe langzamer die rijdt hoe eerder de ACC gaat bijregelen.
En een klein beetje gas bijgeven overruled het afremmen van de ACC gewoon. Dus je kan nog steeds heel gemakkelijk zelf bijregelen. Klein dotje gas, van baan verwisselen en gas weer los. ACC blijft al die tijd gewoon aan.
Mijn andere auto heeft een gewone CC. Dat is pas irritant als je dus elke keer de CC aan en uit moet zetten als je niet direct langs je langzamere voorligger kan. ;)

De advanced lane keep assist werkt in mijn Corsa zeker niet agressief. Op lange stukken snelweg werkt het echt wel fijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Paling1 op 13-05-2022 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Paling1 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:51:
[...]

Tja, een 508 is geen 208 of een Corsa. Ik denk dat het heel verschillende systemen zijn.
Minimale afstand van de ACC kan je instellen. De kortste afstand is echt geen probleem. Als het heel druk is kruipt er vast wel eens iemand tussen, maar minder afstand is ook niet echt veilig meer.
De ACC in de Corsa (en ik denk ook de 208) houdt ook rekening met de snelheid van de voorligger. Hoe langzamer die rijdt hoe eerder de ACC gaat bijregelen.
En een klein beetje gas bijgeven overruled het afremmen van de ACC gewoon. Dus je kan nog steeds heel gemakkelijk zelf bijregelen. Klein dotje gas, van baan verwisselen en gas weer los. ACC blijft al die tijd gewoon aan.
Mijn andere auto heeft een gewone CC. Dat is pas irritant als je dus elke keer de CC aan en uit moet zetten als je niet direct langs je langzamere voorligger kan. ;)

De advanced lane keep assist werkt in mijn Corsa zeker niet agressief. Op lange stukken snelweg werkt het echt wel fijn.
100m als korste afstand vindt ik te veel. Mogelijk een peugeot (508?) ding, maar ik ben er niet blij mee en gebruik hem dus niet meer. Ik durf niet te zeggen of de 208's daar ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

leejoow schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:57:

Bij mij hebben ze m'n 'levering half juli' al weer veranderd in. Geen productiedatum meer in het systeem. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Devil schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:04:
[...]

Bij mij hebben ze m'n 'levering half juli' al weer veranderd in. Geen productiedatum meer in het systeem. :X
Wat had jij besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Dat staat al twee keer in het topic 😉 GT Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

jan390 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:10:
[...]

100m als korste afstand vindt ik te veel. Mogelijk een peugeot (508?) ding, maar ik ben er niet blij mee en gebruik hem dus niet meer. Ik durf niet te zeggen of de 208's daar ook last van hebben.
Bij de Corsa is het geen vaste afstand. De tussenruimte is afhankelijk van je eigen snelheid en die van je voorligger. (Relatieve snelheid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Vandaag reed ik op de A16 achter een vrachtwagen met 8 nieuwe e-208's. Hopelijk zat er eentje tussen van iemand van hier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
leejoow schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:30:
Vandaag reed ik op de A16 achter een vrachtwagen met 8 nieuwe e-208's. Hopelijk zat er eentje tussen van iemand van hier 8)
Stond er een blauwe Gt op? 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

TheRyzenDude schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 22:51:
[...]

Stond er een blauwe Gt op? 🤣
GT kon ik niet herkennen zo snel, maar wel een aantal gele, een rode en twee blauwe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Ik denk dat er weer een paar blije e-208 rijders de komende dag op de weg komen.
Zag net een vrachtwagen met 8 stuk bij oldenzaal op de A1 kwam vanaf duitsland.

zag in elk geval 3 gele erop.:-)

Pagina: 1 ... 66 ... 89 Laatste